Nee, er zijn specifieke punten waar dat kan, daar zie je vaak ook gele lintjes bij hangen om aan te geven dat er een man-made pad gemaakt is via waar je naar boven kan klauteren.
Wel heb ik vanmorgen een rope-ladder kruisboog ding gekocht waarmee de mogelijkheden mogelijk verbreed worden, dit heb ik echter zelf nog niet getest.
Sinds gisteren aan het spelen, heb er nu een uurtje of 4 in zitten gok ik.
Wat opvalt is dat het bewegen heel soepel gaat.
Gezichtsanimaties zijn wisselend, bij de hoofdpersonen in orde hoewel ik de indruk kreeg dat deze wel wat meer dynamiek hadden kunnen hebben (tot nog toe lijkt dit redelijk beperkt).
Bij side characters viel me op dat de emoties aardig uitbleven en het enigzins overkwam alsof je tegen een robot stond te praten, dat was wel jammer.
Voetstappen bleven mooi achter in het zand, maar toen ik in de sneeuw liep weer niet (vreemd...).
Op een gegeven moment begon het als de pleuris te regen, dat zag er gaaf uit en gaf een 'koud' gevoel mee. Toen ik echter wilde 'schuilen' onder een huisje viel op dat de regen daar even hard doorheen kwam, hopelijk kunnnen ze dergelijke details fixen met wat patches, deed afbreuk aan de pracht die het spel met zich mee brengt.
Het healing systeem werkt ook een tikje anders als andere games. in principe kun je overal wel med-plants vinden die bij eht verzamelen je groene medic tasje een beetje vullen. Wanneer je vervolgens gebruikmaakt er van omdat je HP < 100% is wordt het levensbalkje aangevuld en gaat dit net zolang door totdat je full HP bent of je medicijnen op zijn (soort van overgieten van het ene naar het andere balkje als het ware). Je kon wel meer dan 1 balkje medicijnen vullen, de max daarbij is me onbekend.
Wel is me bekend dat je het in de moeilijkste moeilijkheidsgraad hard nodig zult hebben, relatief snel kom je al een wat grotere jager tegen. Hoewel deze goed te doen was met gebruik van de traps (gelukkig kun je deze tijdens combat bij maken!) was het geen gemakkelijk gevecht, en dan te bedenken dat het specifieke beest pas 1 laddertje hoger is dan het gemiddelde spul wat er rond wandeld.
Verder is fast travelen niet 'gratis' je moet hiervoor in-game een traveler pack voor kopen, de eerste 40 (2x20) waren gratis maar ik heb nog niet echt een idee hoe ik aan nieuwe ga komen

Afhankelijk v/d afstand die je ermee aflegt gebruik je 1 of meerdere traveler packs. Het lijkt erop dat guerilla de speler hiermee wil stimuleren om meer zelf rond te lopen en zo meer v/d game te ontdekken
PS: Als je het spel ook vandaag al wilt spelem en je woont in de buurt van Eindhoven stuur even een PM dan geef ik de retailer door, deze verkoopt zover bij mij bekend de games zodra ze geleverd worden. Meestal wel cash afrekenen omdat ze het pas op release date in de kassa kunnen zetten
[
Voor 7% gewijzigd door
jimz93 op 28-02-2017 15:56
. Reden: fast travel toegevoegd ]