Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

MazeWing

The plot thickens...

Dat is “gelukkig” 1 toggle. Het scheelt dat je niet tientallen instelingen hebt en je naar de ultieme balans op zoek moet.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

dvd-linden schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:02:
Ik ben trouwens nog wel benieuwd of hier in de loop van de tijd nog wat meer reacties van PC-spelers komen die over de ervaringen met de game gaan. Denk daarbij aan het verhaal, de wereld, de gameplay/gevechten en bijvoorbeeld de eerste encounters met
spoiler:
Thunderjaws en Stormbirds.
Vooral mijn eerste ervaringen met die laatste twee vond ik destijds heel erg vet!
Ik wil wel wat ervaringen delen. Ik heb tot nu toe ruim 50 uur in het spel zitten, ben level 40 en heb het gevoel dat het verhaal aardig opschiet. Ik heb de kaart vrijwel helemaal open gespeeld en ben best een completionist: ik doe echt elke side quest die ik tegenkom, waardoor ik soms wel even er aan moet denken weer eens een stukje main quest te doen. Verzamelingen (mokken, metalen bloemen, vista's, data points) probeer ik allemaal compleet te krijgen naar mate ik speel. Alle tallnecks heb ik gedaan nu. Heb dus al best veel van het spel gezien.

Vanaf hier zal ik de diverse punten tussen spoiler tags knallen :)

De wereld
spoiler:
Dat het spel speelt in een post-apocalyptische toekomst van onze aarde is al te zien in de eerste paar seconden, in de openingscinematic. Je komt overal waar je bent allerlei restanten tegen van een maatschappij die technisch wat verder was dan de onze nu, maar niet héél veel verder en dus in veel opzichten hartstikke herkenbaar. Ruïnes, autowrakken, restanten van snelwegen en viaducten, maar ook computers met holografische interfaces en duidelijke sporen van zware gevechten met zwaar, futuristisch wapentuig. Je moet soms goed kijken want er is een lange tijdspanne verstreken tussen die apocalyps en het moment dat het spel zich afspeelt: de overblijfselen van vroeger zijn grotendeels vergaan en overgroeid of half bedolven. De natuur heeft een heleboel teruggeclaimd en dat levert een wonderlijke combinatie van prachtige landschappen op met duidelijke sporen van vroegere menselijke activiteit. In combinatie met een prima weerssysteem, een mooie dag/nachtcyclus en sfeervolle verlichting ziet het er allemaal prachtig uit. Het spel mag dan 3 jaar oud zijn maar ik geniet er volop van. Ten tijde van het spel leeft het restant van de mensheid in stammenverband tussen die ruïnes die ze eigenlijk niet kunnen verklaren en dat is allemaal even overtuigend neergezet.

Het verhaal
spoiler:
Het verhaal draait aan het begin vooral om de vraag van de hoofdpersoon wie ze nou eigenlijk echt is en wie haar moeder was. Maar gaandeweg wordt het meer en meer een onderzoek naar hoe de vroegere hoogtechnologische menselijke maatschappij aan zijn eind is gekomen. Wat is er gebeurd gedurende die apocalyps en waar komen die machines vandaan die de wereld nu bevolken? Guerrilla heeft er ontzettend veel werk in gestopt om dat verhaal overal in te verweven. De data points, vista's, voice messages etc dragen allemaal bij aan het grote verhaal en hoe meer je leert in de main quest, hoe meer het verleden gaat leven. Zelfs tussen spoiler tags ben ik ontzettend voorzichtig over de inhoud van het verhaal omdat ik vind dat het simpelweg doodzonde is om het niet zelf te ervaren hoe het verhaal stukje bij beetje om je heen wordt opgebouwd.

De gevechten en andere gameplay
spoiler:
Met pijl en boog jagen op robotbeesten, het is een wacky combinatie die me 3 jaar terug al fascineerde en die me ertoe dreef HZD te kopen zodra het voor PC uitkwam. Ben je eenmaal lekker op weg in het spel dan is het eigenlijk best logisch allemaal :P De combat is prima uitgevoerd. Gaandeweg wordt je arsenaal steeds groter (meer verschillende soorten wapen, allemaal met meerdere typen ammo) maar verwarrend wordt het nooit als je de Hunter Lodge uitdagingen meepakt als je er langskomt. Daar leer je op een leuke en natuurlijke manier de nieuwe trucs in je arsenaal te gebruiken. Combat wordt door de verscheidenheid aan mogelijkheden echt leuk. Wel is het zo dat zelfs de sterkste vijanden op den duur wel wat triviaal dreigen te worden. De eerste Thunderjaw kostte me meerdere pogingen van bijna 10 minuten per stuk maar nu heb ik een gewone Thunderjaw in 2 minuten neer, meestal zonder dat het me een hitpoint kost. En dan kom je via de Hunters Lodge quest line Redmaw tegen en wordt je weer even op je plek gezet. :D
Ieder type machine heeft duidelijk weaknesses en als je daar handig gebruik van maakt zijn ze allemaal goed te doen.
Overige gameplay: klimmen is cool! Het doet soms wel (te erg) denken aan Assasssins Creed maar het is tof uitgevoerd en het naar beneden abseilen blijft cool. :9
Machines kunnen toffe mounts zijn :D
Bags voor inventory: zo snel mogelijk alles upgraden.
Skills: lekker divers maar sommige zijn wel echt overpowered.

Gespeeld op een i7 8700, GTX 1070, 16GB ram. Ik ben 1 van de lucky basterds die slechts heel af en toe een crash heeft en voor de rest prima performance.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik vond de setting en het verhaal briljant. 1 van de beste game-ervaringen die ik heb gehad. Verder zou dit zo enorm geschikt zijn voor een high-budget HBO (of Netflix) serie _/-\o_

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

MazeWing schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:03:
Ik vond de setting en het verhaal briljant. 1 van de beste game-ervaringen die ik heb gehad. Verder zou dit zo enorm geschikt zijn voor een high-budget HBO (of Netflix) serie _/-\o_
Vond? Uitgespeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ja, ergens 3,5 jaar geleden op de ps4 :+
Tevens 1 van de weinige spellen waar ik nog heel veel bonus objectives heb gehaald. Heb echt intens van het avontuur genoten.

[ Voor 25% gewijzigd door MazeWing op 19-08-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-06 20:06
Ik snap helemaal wat de console gamers zeggen. Schijfje er in - beetje downloaden misschien - en spelen maar.
Kan me goed voorstellen dat dat relaxed is.

Als PC gamer vind ik het persoonlijk echter juist heel leuk om te tweaken met settings e.d. om te ontdekken wat "het beste" loopt.
Is deel van de fun voor mij. Maar misschien ben ik wel een beetje raar daarin ;)

Zo vind ik het bijvoorbeeld ook leuk om beta's/early access games te doen.
Kijken hoe mijn systeem het draait - wat kan ik zelf aanpassen - bugs vinden en melden - ervaringen delen met andere beta testers etc.

Dat gezegd hebbende, soms heb ik daar ff géén zin in en wil ik gewoon gamen. Zo ook met HZD. Tijdje rommelen en dan gewoon het spel induiken.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Ik wil wel wat ervaringen delen. Ik heb tot nu toe ruim 50 uur in het spel zitten, ben level 40 en heb het gevoel dat het verhaal aardig opschiet. Ik heb de kaart vrijwel helemaal open gespeeld en ben best een completionist: ik doe echt elke side quest die ik tegenkom, waardoor ik soms wel even er aan moet denken weer eens een stukje main quest te doen. Verzamelingen (mokken, metalen bloemen, vista's, data points) probeer ik allemaal compleet te krijgen naar mate ik speel. Alle tallnecks heb ik gedaan nu. Heb dus al best veel van het spel gezien.

Vanaf hier zal ik de diverse punten tussen spoiler tags knallen :)

De wereld
spoiler:
Dat het spel speelt in een post-apocalyptische toekomst van onze aarde is al te zien in de eerste paar seconden, in de openingscinematic. Je komt overal waar je bent allerlei restanten tegen van een maatschappij die technisch wat verder was dan de onze nu, maar niet héél veel verder en dus in veel opzichten hartstikke herkenbaar. Ruïnes, autowrakken, restanten van snelwegen en viaducten, maar ook computers met holografische interfaces en duidelijke sporen van zware gevechten met zwaar, futuristisch wapentuig. Je moet soms goed kijken want er is een lange tijdspanne verstreken tussen die apocalyps en het moment dat het spel zich afspeelt: de overblijfselen van vroeger zijn grotendeels vergaan en overgroeid of half bedolven. De natuur heeft een heleboel teruggeclaimd en dat levert een wonderlijke combinatie van prachtige landschappen op met duidelijke sporen van vroegere menselijke activiteit. In combinatie met een prima weerssysteem, een mooie dag/nachtcyclus en sfeervolle verlichting ziet het er allemaal prachtig uit. Het spel mag dan 3 jaar oud zijn maar ik geniet er volop van. Ten tijde van het spel leeft het restant van de mensheid in stammenverband tussen die ruïnes die ze eigenlijk niet kunnen verklaren en dat is allemaal even overtuigend neergezet.

Het verhaal
spoiler:
Het verhaal draait aan het begin vooral om de vraag van de hoofdpersoon wie ze nou eigenlijk echt is en wie haar moeder was. Maar gaandeweg wordt het meer en meer een onderzoek naar hoe de vroegere hoogtechnologische menselijke maatschappij aan zijn eind is gekomen. Wat is er gebeurd gedurende die apocalyps en waar komen die machines vandaan die de wereld nu bevolken? Guerrilla heeft er ontzettend veel werk in gestopt om dat verhaal overal in te verweven. De data points, vista's, voice messages etc dragen allemaal bij aan het grote verhaal en hoe meer je leert in de main quest, hoe meer het verleden gaat leven. Zelfs tussen spoiler tags ben ik ontzettend voorzichtig over de inhoud van het verhaal omdat ik vind dat het simpelweg doodzonde is om het niet zelf te ervaren hoe het verhaal stukje bij beetje om je heen wordt opgebouwd.

De gevechten en andere gameplay
spoiler:
Met pijl en boog jagen op robotbeesten, het is een wacky combinatie die me 3 ajar terug al fascineerde en die me ertoe dreef HZD te kopen zodra het voor PC uitkwam. Ben je eenmaal lekker op weg in het spel dan is het eigenlijk best logisch allemaal :P De combat is prima uitgevoerd. Gaandeweg wordt je arsenaal steeds groter (meer verschillende soorten wapen, allemaal met meerdere typen ammo) maar verwarrend wordt het nooit als je de Hunter Lodge uitdagingen meepakt als je er langskomt. Daar leer je op een leuke en natuurlijke manier de nieuwe trucs in je arsenaal te gebruiken. Combat wordt door de verscheidenheid aan mogelijkheden echt leuk. Wel is het zo dat zelfs de sterkste vijanden op den duur wel wat triviaal dreigen te worden. De eerste Thunderjaw kostte me meerdere pogingen van bijna 10 minuten per stuk maar nu heb ik een gewone Thunderjaw in 2 minuten neer, meestal zonder dat het me een hitpoint kost. En dan kom je via de Hunters Lodge quest line Redmaw tegen en wordt je weer even op je plek gezet. :D
Ieder type machine heeft duidelijk weaknesses en als je daar handig gebruik van maakt zijn ze allemaal goed te doen.
Overige gameplay: klimmen is cool! Het doet soms wel (te erg) denken aan Assasssins Creed maar het is tof uitgevoerd en het naar beneden abseilen blijft cool. :9
Machines kunnen toffe mounts zijn :D
Bags voor inventory: zo snel mogelijk alles upgraden.
Skills: lekker divers maar sommige zijn wel echt overpowered.

Gespeeld op een i7 8700, GTX 1070, 16GB ram. Ik ben 1 van de lucky basterds die slechts heel af en toe een crash heeft en voor de rest prima performance.
Bedankt voor de reactie. Ben het eigenlijk ook wel met alles wat je zegt eens. Leuk om te lezen in ieder geval!
MazeWing schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:03:
Absoluut mee eens. Ik heb vaak moeite met het verhaal in open wereld games, omdat ik teveel aan loop te kloten buiten de main quests om en de games te groot en uitgebreid zijn om de focus goed op het verhaal te houden. Ik vond dat Horizon dit heel erg goed deed! En waarschijnlijk komt dat ook deels doordat de setting en het verhaal zo tof waren.
Vortigen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:20:
Als PC gamer vind ik het persoonlijk echter juist heel leuk om te tweaken met settings e.d. om te ontdekken wat "het beste" loopt.
Is deel van de fun voor mij. Maar misschien ben ik wel een beetje raar daarin ;)
Als je dat leuk vindt dan moet je dat ook vooral doen! Ieder z'n ding uiteraard. Maar desondanks hadden ze de port wel beter mogen maken zodat er in ieder geval geen crashes en rare bugs in zaten (en teveel issues met de fps, zoals nu). Dat is wel echt jammer voor zo'n goede game.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Is het overigens verhaaltechnisch het meest logisch om met Frozen Wilds te wachten tot de main quest is uitgespeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06 16:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Volgens mij ben ik vanavond klaar met de game :'(
Heb de main game al uitgespeeld en ben nu in The Frozen Wilds volgens mij ook met de laatste quest bezig.

Alle wapens geupgrade, dikke mods, alle andere upgrades gehaald, kortom "klaar".
Heb alle collectibles m.u.v. de datapoints gehaald. Heb misschien 70% van de datapoints en weet niet of sommigen enkel tijdens quests te halen vielen, dus kijk wel of ik dat nog ga doen :P

Nu 51 uur in zitten, en dat is echt top, elk moment genoten :)
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:15:
Is het overigens verhaaltechnisch het meest logisch om met Frozen Wilds te wachten tot de main quest is uitgespeeld?
Maakt volgens mij geen zak uit, zijn losse verhaallijnen eigenlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Angeloonie op 19-08-2020 14:39 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Angeloonie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:32:

Maakt volgens mij geen zak uit, zijn losse verhaallijnen eigenlijk.
Mooi, ik was een beetje bang voor spoilers als ik de Frozen Wilds map in zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Martian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-04 10:59
Patch 1.02 is live. Net geïnstalleerd, binnen 5 minuten weer een crash. Voor mij dus helaas geen oplossing, wellicht voor anderen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Volledige release note van 1.02 staat op https://www.reddit.com/r/...ete_edition_for_pc_patch/
Guerrilla heeft ook grafische verbeteringen doorgevoerd: sommige spelers zagen dat gezichtsanimaties niet synchroon liepen, omdat deze op 30fps vastgezet waren; dit probleem is verholpen.
Console port anyone? :p

@The Martian Guerrilla erkent dat er nog meer issues zijn, dus verwacht nog meer patches in de komende weken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fuck... Ik heb de game uitgespeeld :(

Moet nog maar 3 achievements maar dat is allemaal met NG+ en Ultra Hard enzo dus dat ga ik niet doen. Alle collectibles etc binnen m.u.v. de datapoints, die heb ik in de main game misschien 60% en in Frozen Wilds 80%, maar geen zin om de rest te gaan zoeken :P

Hoop dat Forbidden West straks direct op PC komt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Angeloonie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:36:
Hoop dat Forbidden West straks direct op PC komt O+
Dat gaat 100% zeker niet het geval zijn, en of hij ooit naar PC zal komen is ook nog maar de vraag, kan zomaar een system seller van de PS5 worden.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kalder schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Dat gaat 100% zeker niet het geval zijn, en of hij ooit naar PC zal komen is ook nog maar de vraag, kan zomaar een system seller van de PS5 worden.
Ja, slimme truc... allemaal mensen die nu eindelijk met Horizons kennis maken dankzij de PC port en dan willen ze we het vervolg spelen... en moeten ze we een PS5 kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 23:03

Dhrax

Prog Lord

SnoeiKoei schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:00:
[...]

Ja, slimme truc... allemaal mensen die nu eindelijk met Horizons kennis maken dankzij de PC port en dan willen ze we het vervolg spelen... en moeten ze we een PS5 kopen :D
Ik denk dat er bijzonder weinig mensen zijn die voor DLC een console gaan aanschaffen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dhrax schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat er bijzonder weinig mensen zijn die voor DLC een console gaan aanschaffen :X
Maar voor een complete game wellicht wel. Horizons 2 is geen DLC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 13-06 23:03

Dhrax

Prog Lord

SnoeiKoei schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Maar voor een complete game wellicht wel. Horizons 2 is geen DLC...
My bad! Het betreft inderdaad een sequel en geen DLC :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
En ik verwacht persoonlijk een sequel die het origineel op veel vlakken ruimschoots gaat overtreffen. Dit was de eerste open wereld game voor Guerrilla en ik denk dat ze met de kritiekpunten op het eerste deel aan de slag zijn gegaan en alle ervaringen bij het bouwen van hun eerste open wereld game meenemen naar de sequel waardoor ze een hoop verbeteringen door kunnen gaan voeren. Neem daarbij dan nog de kracht van de PS5 en de grafische pracht die ze op het scherm kunnen gaan toveren en ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg hoge verwachtingen heb voor het tweede deel.

Het enige waar ik enigszins mijn twijfels bij heb is of het verhaal weer net zo goed of nog beter zal gaan worden. De wereld blijft super tof, dus daar maak ik me geen zorgen over, maar ik ben wel erg benieuwd naar waar ze naartoe gaan met het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 22:25
Dag Tweakers,

Ik heb ondertussen al een uurtje of 30 in de game zitten en ben een eind op weg met alle side quests en shit... Main story loopt achter op mijn lvl, zojuist de border over en ben lvl 26 of 27! Als ik het goed heb is dat een quest van lvl 12 of zo?

Vooral druk geweest met satchels upgraden, waar ik onderstussen bijna mee klaar ben gelukkig:D nu is mijn vraag even, zonder spoilers te ontvangen. Heb ik de materials voor het upgraden van stachels nog nodig in TFW DLC? Heb namelijk een shitload aan bones en meat wat anders verkocht kan worden...

Om even mijn ervaringen te delen:

Eindelijk verder dan de proloog na 2x geprobeerd te hebben op de PS4. En man wat ben ik blij dat het nu lukt! De game ziet er schitterend uit en speelt op 70fps steady (incl. gsync) echt voortreffelijk! Kan nog niet super veel over de story zeggen... wel heeft het mij in zijn greep door de setting en de sfeer die dat afgeeft!

Verder volgens mij ook een van de lucky bastards die zonder problemen de game steady draait! (wel geteld 1 crash) (r5 3600/1080ti/32gb ram) Ik was nogal bang voor de issues maar (ik klop af op hout) heb niets noemenswaardig!

De battles blijven ook een uitdaging!(speel op Hard) al kun je ze, op sommige stukken in open wereld 1 voor 1 silent strikes uitvoeren waardoor het een stuk makkelijker wordt, dit vermijd ik trouwens zoveeeel mogelijk, heel af en toe 1 of 2 silent strikes op watchers maar thats it.

Dat ik de eerste 2x op de PS4 er niet door kwam was vrijwel alleen controller related.. wat kan ik slecht met de PS4 controller overweg zeg... enige wat ik er mee gespeeld heb zijn beide delen van TLoU :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mfneed schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:14:
Vooral druk geweest met satchels upgraden, waar ik onderstussen bijna mee klaar ben gelukkig:D nu is mijn vraag even, zonder spoilers te ontvangen. Heb ik de materials voor het upgraden van stachels nog nodig in TFW DLC? Heb namelijk een shitload aan bones en meat wat anders verkocht kan worden...
Ja (deels nieuwe materials, deels bestaande), maar ik zou het gewoon verkopen, je vindt die materials toch heel snel weer. Je zou evt bijv. enkel de blauwe kunnen houden omdat die net iets zeldzamer zijn. Sowieso niet meer dan 5 van elk.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 24-08-2020 14:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:55
mfneed schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:14:
Ik heb ondertussen al een uurtje of 30 in de game zitten en ben een eind op weg met alle side quests en shit... Main story loopt achter op mijn lvl, zojuist de border over en ben lvl 26 of 27! Als ik het goed heb is dat een quest van lvl 12 of zo?
Ik zou die Quest Levels gewoon ignoren, want voor mij waren ze gewoon onzin. Sommige missies waren heel simpel zelfs als je een pak lager Level was dan wat de missie zei. Omgekeerd waren sommige Quests best pittig, zelfs al zat je meerdere Levels boven het level van de Quest.

Ik zou ze gewoon meer als leidraad gebruiken, zodat je niet als Level 10 aan een Level 24 quest begint of zo, maar meestal kom je toch niet bij te moeilijke quests als je in het main verhaal ook nog niet ver genoeg bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Main story uitgespeeld :'( Wat een ongelofelijk vette game zeg. Wat ik aan het einde wel een beetje jammer vind is

spoiler:
dat half Meridian aan puin gaat tijdens het conflict met Hades en dan ben je klaar om verder te spelen en wordt de wereld gereset naar vóór de veldslag en niemand die er nog wat van weet. Ik had het prachtig gevonden als je verder kon spelen tussen de rokende puinhopen, of met wat tijd ertussen in een half hersteld Meridian ofzo, en dat de mensen om je heen wisten wat er gebeurd was. Ik snap dat dat een boel extra werk was geweest maar zoals het nu is voelt het onbevredigend. Doet verder niks af aan de prachtige wereld, het geweldige verhaal (en vooral ook hoe dat om je heen wordt opgebouwd aan de hand van de quests, data points, ruïnes etc.) en de toffe machines.

Misschien dat Horizon 2 mij nog over de streep gaat trekken om toch eens een Playstation te kopen maar dat zien we tegen die tijd wel. :D Eerst Frozen Wilds maar eens spelen (gezien de kleine zone ben je daar zo doorheen verwacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:36
Gisteren was ik eindelijk klaar met de volledige HZD story. Savetime is 89 uur en 35 minuten met 88.11% main game competion en 88.26% frozen wilds completion. 66/79 (83%) achievements op steam behaald. Prima 1e playtrough. Inmiddels NG+ gestart met nadruk op collectables hunten voor archievements en de NG+ chievo's.

Spel draait prima op mijn PC en heb 1x een crash gehad in al die speeltijd welke kwam nadat ik de OC op mijn GPU weer had aangezet.

Wat een dijk van een spel :)

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:58
Wees er maar blij mee, ik heb in 7 uur speeltijd tot nu toe 12 crashes gehad. Erg frustrerend omdat ze op zeer willekeurige momenten gebeuren, tijdens gameplay maar soms ook tijdens cutscenes. Is er al iets bekend over een eventuele patch of iets wat je hier als gebruiker tegen kan doen? Ik heb niet het gevoel dat het hardware gerelateerd is, een vriend van mij heeft dezelfde setup en zijn spel is in 15+ uur slechts 1 of 2 keer vastgelopen. Zou ik dan toch gewoon pech hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zojuist de game aangeschaft.

Bij de eerste keer starten moet je een kwartier wachten tot de 'game optimizing' is afgelopen.

Nog vóór de intro crashed het spel.

Grafische kaart drivers geüpdatet.
Spel opnieuw gestart en nu weer die 'game optimizing'...

Als ie zo weer crashed wordt het een refund + schandpaal...

Edit: Zelfde issue. Ik heb dit in 35 jaar gaming nog nooit meegemaakt :X
Refund is aangevraagd.

Edit: Het uitschakelen van de AMD graphics overlay heeft het issue verholpen. Tot nu toe een uur of 4 zonder issues kunnen spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Nyarlathotep op 30-08-2020 14:36 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dit weekend een flink eind van Frozen Wilds gespeeld. Mening tot nu toe:

spoiler:
Verhaaltechnisch een beetje onnodig.
De nieuwe en 'demonic' machines zijn echt pittig om neer te halen, doen een ton damage en hebben wat nare trucs aan boord. Wel weer uitdagend nadat je uiteindelijk de machines uit de main story roflstompt.
Nieuwe wapens, altijd leuk
Mooie zone!
Erg groot is het allemaal niet dus ik verwacht er een dezer dagen ook alweer klaar mee te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Voor degenen die nog niet of nauwelijks kunnen spelen op PC: Patch 1.03 komt vandaag uit en zou een boel issues moeten oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
SnoeiKoei schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:44:
Voor degenen die nog niet of nauwelijks kunnen spelen op PC: Patch 1.03 komt vandaag uit en zou een boel issues moeten oplossen
Zo zo, dat zijn een hoop crash fixes.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neles7
Zo mijn HZD avontuur zit er voor nu wel weer op. Prachtig spel wat heerlijk weg speelde op UH enkel NG+ was saai omdat je gewoon te sterk was en dus geen echte bedreigingen meer had.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/GnTRr/3975f6a8a9.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Neles7 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:35:
Zo mijn HZD avontuur zit er voor nu wel weer op. Prachtig spel wat heerlijk weg speelde op UH enkel NG+ was saai omdat je gewoon te sterk was en dus geen echte bedreigingen meer had.

[Afbeelding]
Wow. Ik denk niet dat ik me er toe ga kunnen zetten om NG+ en UH te doen. Ik vind het echt een supergaaf spel maar juist vanwege het zich ontvouwende verhaal. Daar is de verrassing na 1x wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Ik vond de eerste playthrough meteen op UH wel super gaaf en een aanrader. Geeft het spel een uitdaging naast het verhaal. Alleen zeker met de DLC wapens en modifications wordt je zo sterk dat NG+ UH easy mode werdt.

De 2e keer heb ik dan ook meer story rush gedaan voor chievo, gaf niet veel voldoening meer en je kent het verhaal wel.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn hemel... Hebben mensen hier gewoon achter elkaar 10 uur per dag gespeeld ofzo :X

Ik heb er nu 25 uur in zitten, en nog geen crashes gehad.

Gisteren had ik wel iets héél vreemds...
Ik heb best wel zitten pielen met de grafische instellingen, maar kreeg de boel nooit echt mooi en soepel.
Totdat ik gisteren het spel even verliet met alt-tab, om snel iets anders te doen. Toen ik het scherm weer naar voren haalde en verder ging spelen... Wow! Alles liep ineens super vloeiend. Er zat véél meer detail én diepte in de graphics.
Wat is er gebeurd? Ik krijg het idee dat het spel 'ineens' de juiste grafische settings die ik al lang had ingesteld, toepaste.
Ik heb dus 25 uur met magere graphics gespeeld. Ik vond het vechten ook al zo lastig (ook al speel ik op hard).

Er moeten dus nog wel wat bugs worden geplet.
De camera doet soms ook een beetje vreemd.

Voor de rest: Een super gaaf spel met een mooi verhaal, prachtige setting en mooit design _/-\o_

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:31

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

PainkillA schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:00:
[...]

het probleem is idd dat pc gamers vaak gewend zijn aan 144fps. Als je dan opeens een game speelt in 40 of 50 fps dan merk je die achteruitgang enorm omdat je nu eenmaal veel beter gewend bent. Als je altijd op 30 fps games dan weet je ook niet wat je mist
Misschien een beetje een late reactie, maar ik wilde hier toch even op reageren. Ik denk dat jij en ik een ander beeld hebben van wat gamers vaak (m.a.w. de meesten) gewend zijn. Ik denk dat de meeste PC-gamers al lang blij zijn als ze 60FPS op hun maximale resolutie halen van misschien 1440p, laat staan 4K.

Dat gezegd hebbende, er is ook al een groot verschil tussen 60FPS en 50FPS doordat 60Hz bij de meeste mensen de refresh rate van het scherm is en je dus de stotters opeens merkt.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ircghost schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:36:
[...]

Misschien een beetje een late reactie, maar ik wilde hier toch even op reageren. Ik denk dat jij en ik een ander beeld hebben van wat gamers vaak (m.a.w. de meesten) gewend zijn. Ik denk dat de meeste PC-gamers al lang blij zijn als ze 60FPS op hun maximale resolutie halen van misschien 1440p, laat staan 4K.
60 fps op 1440p is best makkelijk, daar heb je niet eens een high-end PC voor nodig.

March of the Eagles

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:31

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

XWB schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:52:
[...]

60 fps op 1440p is best makkelijk, daar heb je niet eens een high-end PC voor nodig.
Absoluut met je eens dat dit nog wel redelijk te doen is bij de meeste games, niet de triple-a games natuurlijk, waar we het hier over hebben met HZD. Althans, ik heb een 5700XT + 3700x + 32GB DDR4 @3600 en ik haal met 2560*1080 in division en RDRD2 geen constante 60FPS, eerder vaak een kleine val naar 56,57 etc.

Maar de sprong van 60FPS naar 144 (waar ik op reageerde) is nogal groot.

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 03-09-2020 11:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Martian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-04 10:59
SnoeiKoei schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:44:
1.3 heeft mijn crashes inderdaad (eindelijk) volledig verholpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:32
The Martian schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:46:
[...]

1.3 heeft mijn crashes inderdaad (eindelijk) volledig verholpen :)
Goed om te weten, dan begin ik er binnenkort ook mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En anders helpt patch 1.04 wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik merk persoonlijk weinig van de performance verbeteringen. Speel nog steeds op ~70 FPS, sinds het begin.
Ryzen 7 3700x en RTX2080

[ Voor 10% gewijzigd door Aschtra op 11-09-2020 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Vandaag begonnen met deze game op de pc.
Fantastisch mooie wereld en loopt supersmooth en tot nu toe geen crashes :)

Edit. 3 uur gespeeld en zit nu op 4,93% dus nog aardig wat uurtjes speelplezier te gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door calsonic op 13-09-2020 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een paar dagen terug de main game uitgespeeld. Gametijd toont 65 uur, met 100% completion.
Ik heb mij zeker wel vermaakt, met wat technische haperingen. Nu aan TFW begonnen, en dat is ook nog een aardig gebied dat er bij komt.

Ik weet nog niet of ik al die world text logjes ga zoeken... Ik mis wel twee quest audio logs, daar wil ik nog wel even voor terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-06 21:40
Geen idee hoe relevant dit nog is, maar de nieuwe nVidia driver + de 1.05 patch hebben voor mij iig het stotteren opgelost. Nooit geen crash gehad, fps was ook prima, maar dus stutter. 't is nu goed. (2080ti, 8700k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 20:58
Ik heb deze week dit spel aangeschaft op mijn nieuwe computer met de meest recente patches. Echter bij het eerste serieuze gevecht kreeg ik een redelijk fatale crash. Nu had ik al begrepen dat het spel wel wat crashes kent maar wat ik eigenaardig vond is dat nadat het spel zichzelf afsloot er allerlei gekke grafische op het scherm bleven in windows in de vorm van gekleurde grote pixels (zie screenshot).

Ook reageerde de pc nergens meer op, na het herstarten waren de effecten weg en heb ik de settings teruggezet van ultra naar high en nog een uur gespeeld zonder problemen. Ligt dit dan puur aan het spel of moet ik mij zorgen maken over mijn GPU? (hij zit nog net binnen de retourtermijn). Het gaat om een Radeon RX 5600 XT GPU in combinatie met een AMD Ryzen 3600
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7S2yNGr4DTx3dtPvUqyCHFhuUA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/hvJzC1fdTfvM08J4Iv8goVid.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:53
Silvos schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:06:
Ik heb deze week dit spel aangeschaft op mijn nieuwe computer met de meest recente patches. Echter bij het eerste serieuze gevecht kreeg ik een redelijk fatale crash. Nu had ik al begrepen dat het spel wel wat crashes kent maar wat ik eigenaardig vond is dat nadat het spel zichzelf afsloot er allerlei gekke grafische op het scherm bleven in windows in de vorm van gekleurde grote pixels (zie screenshot).

Ook reageerde de pc nergens meer op, na het herstarten waren de effecten weg en heb ik de settings teruggezet van ultra naar high en nog een uur gespeeld zonder problemen. Ligt dit dan puur aan het spel of moet ik mij zorgen maken over mijn GPU? (hij zit nog net binnen de retourtermijn). Het gaat om een Radeon RX 5600 XT GPU in combinatie met een AMD Ryzen 3600
[Afbeelding]
Heb je dat ook bij andere spellen? Je zou eens kunnen testen met Prime95 of Furmark (Meningen verschillen over dit programma. Gebruik op eigen risico!?) Of je kunt 3DMARK proberen. Hou dan even de temperaturen in de gaten. Mocht het dan ook voorkomen kan het zijn dat er mogelijk iets mis is met de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-06 20:23
Ik heb de game volledig uitgespeeld zonder crashes op een 3600x en 3080 FE. Ik heb sinds gisteren een 5900x erin zitten en ik kan de game gewoonweg niet meer spelen. Ik crash eigenlijk binnen 1 minuut. Het vreemde is dat ik de benchmark gewoon kan blijven runnen zonder problemen.

Iemand anders met een 5000 serie cpu die tegen dezelfde problemen aanloopt?

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 21:34
Goeieavond iedereen.. :)

Ben sinds dit weekend beginnen aan deze prachtige game! :)
De "proloog" heb ik ondertussen achter de rug en ze is klaar om haar eerste stappen helemaal alleen te zetten in de grote wereld :)

Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste aanpak ? Ben niet echt een grinder en beperkte tijd om te gamen... Dus vandaar ik even persoonlijke tips vraag :)

Dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 14-06 20:43
Gewoon lekker gaan spelen zonder een van tevoren uitgestippeld pad te gaan bewandelen ;)
Wil je je focussen op de main story dan doe je dat, wil je zij-activiteiten doen dan ben je daar ook vrij in. Grinden is niet nodig dus je kunt spelen op de manier die jij wil, zonder je druk te maken over levels en dergelijke.
Het leukste is om vrij blind de wereld in te duiken zonder tips waar je heen 'moet' of wat je het beste kunt doen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramajob
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Ik zoek een PS4 Collectors Edition van Horizon Zero Dawn, iemand toevallig eentje liggen die die verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Lees behoorlijk wisselende berichten mbt de laatste versie voor de PC. Is die inmiddels nou al een beetje te spelen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

zou na de laatste patches redelijk moeten zijn. HZD komt binnenkort ook naar gog.com

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Zag het ja. Is dezelfde engine als Death Stranding en die loopt als een zonnetje. Ga het een kans geven als ik alle laatste eindjes van Death Stranding heb afgerond.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 12:56
Ik speel HZD gewoon op de PS4, mooi gemaakt en ik vermaak me er nu prima mee, maar ik kwam toen net van The Last of Us 2 en moest, denk ik daardoor, toch wennen aan de graphics, en het acteren/gezichten. Ook zijn er wel erg veel gesprekjes in het begin, ik kon niet wachten op actie maar dat duurde dus even om er goed in te komen. Ik heb een poosje de main quest gespeeld in de westelijke helft van de kaart totdat ik naar Meridian moest, maar ben toen blijven hangen voor allerlei side quests, collectables, en ben nu level 24 ofzo en nu pas naar Meridian gegaan. Opzich wel fijn dat ik nog een enorme kaart te ontdekken heb maar ik kwam net langs een thunderjaw, een trampler en een stormbird en ik vond ze eigenlijk niet zo lastig te verslaan. Ik speel op hard, maar als je voldoende tear arrows afschiet en af en toe achter een rots gaat zitten verliezen ze je wel erg snel uit het oog. De AI had dus wel iets agressiever of slimmer gemogen, is dat ook iets dat mee schaalt met de moeilijkheidsgraad of pak je daarmee alleen zaken als de damage die je pijlen doen en hoeveel shards de dingen kosten bij merchants?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-06 23:57
Zit te denken aan een 2e playtrough maar dan op mijn PS5.

Die Frozen Widlands DLC, is die de moeite waard en aansluitend op main story?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zeker, echt een toevoeging vond ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

ArnoldSmiley schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:42:
Zit te denken aan een 2e playtrough maar dan op mijn PS5.

Die Frozen Widlands DLC, is die de moeite waard en aansluitend op main story?
Heel erg de moeite waard. Toch weer heel wat uurtjes mee bezig geweest. Begint net voordat je in de main story het definitieve einde in gaat. En waar je max level alles redelijk aan kon, in de Wild Lands was had ik in het begin dat ik flink moest wegrennen _/-\o_

Met de wapens & ervaring uit Frozen Wildlands is het eindspel wel makkelijk geworden, maar voor de leuk ook die nog een keer gespeeld toen :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-06 23:57
Motrax schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:46:
[...]
Heel erg de moeite waard. Toch weer heel wat uurtjes mee bezig geweest. Begint net voordat je in de main story het definitieve einde in gaat. En waar je max level alles redelijk aan kon, in de Wild Lands was had ik in het begin dat ik flink moest wegrennen _/-\o_

Met de wapens & ervaring uit Frozen Wildlands is het eindspel wel makkelijk geworden, maar voor de leuk ook die nog een keer gespeeld toen :)
Zit Frozen Wild dan echt verwezen in de game, of moet je hem zelf ergens tussendoor starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
ArnoldSmiley schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:51:
[...]

Zit Frozen Wild dan echt verwezen in de game, of moet je hem zelf ergens tussendoor starten?
Het is een aparte serie quests, verweven in de map van de main game. Alleen gescheiden door locatie.
Hij is wel erg vet, echt een goed voorbeeld van hoe je een DLC maakt die wat toevoegt aan de main game.

[ Voor 14% gewijzigd door Erapaz op 15-03-2021 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

ArnoldSmiley schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:51:
[...]

Niet verweven. Je kan de DLC starten door naar een bergpas te gaan en dan activeer je de DLC. De bergpas is normaal niet bereikbaar en is een geheel apart gebied (en behoorlijk groot ook). Je kan dan dacht ik wel heen en terug. Ik heb de DLC gespeeld toen ik de main quest al uit had, dus ik ben niet veel terug geweest.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Had deze game vroeger even gespeeld op playstation, maar ik kon er niet aan wennen, zo met de controller.
Sommige games lukken me gewoon niet op console, sloom aimen met onnauwkeurige sticks + 30 fps, neej ... had er de brui aan gegeven na 14 uur. (je kan nu je uren zien op PS5 btw _/-\o_ )

Nu nog een kans gegeven op PC, en waw wat is het mooi en het speelt zooooveel lekkerder. Top!
Hieronder een shotje van me <3 <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7R5ktxJJsawXOfTAxadzLz9FAis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B815HYTfKUuV61WPgoS60D5F.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:34
De HZD Complete Edition komt binnenkort (19 april) beschikbaar in het Play at Home aanbod, dus voor de mensen die nog twijfelde over een aanschaf, even geduld hebben, dan kan je 'm gratis meepakken inclusief Frozen Wilds :)

https://www.playstation.com/nl-nl/play-at-home/

[ Voor 4% gewijzigd door Kwistnix op 08-04-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Kwistnix schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:09:
De HZD Complete Edition komt binnenkort (19 april) beschikbaar in het Play at Home aanbod, dus voor de mensen die nog twijfelde over een aanschaf, even geduld hebben, dan kan je 'm gratis meepakken inclusief Frozen Wilds :)

Nog snel even mijn Disc op marktplaats gooien dan. Hopelijk kan je deze ook claimen als je Fronzen Wilds al hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-06 15:10
SideShow schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:16:
Had deze game vroeger even gespeeld op playstation, maar ik kon er niet aan wennen, zo met de controller.
Sommige games lukken me gewoon niet op console, sloom aimen met onnauwkeurige sticks + 30 fps, neej ... had er de brui aan gegeven na 14 uur. (je kan nu je uren zien op PS5 btw _/-\o_ )

[...]
Oh man, wat kan ik dit beamen!
Zo'n mooie game en gewoon niet kunnen wennen aan de controls. Ik heb het iets langer volgehouden. Maar na een tijdje weer instappen levert te veel frustratie op om weer lekker in het verhaal te komen.

Helaas is PC voor mij geen optie meer, maar als mensen me kunnen overtuigen dat de controls op de PS5 beter ondersteund gaan zijn, duik ik er met alle plezier weer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 14-06 14:55

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Kwistnix schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:09:

Iemand al de download link gevonden in de PS store? Volgens de tijd aanduiding zou ie nu al wel beschikbaar moeten zijn, maar als ik hem zoek vind ik hem voor 19.99 nog steeds...

edit; zo te zien is het 20 april in europa wanneer de download kan starten...
But there’s more to come later this spring. Horizon Zero Dawn Complete Edition will be available for free download between April 19 8:00pm PT / April 20 04:00 BST / 05:00 CEST and May 14 8:00pm Pacific Time / May 15 04:00 BST / 05:00 CEST.

[ Voor 22% gewijzigd door DerOllie op 19-04-2021 11:27 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
Ik heb de digitale versie van HZD maar had nog nooit de DLC gespeeld, deze wilde ik nu spelen nu HZD Complete Edition gratis is. Echter kan ik de complete Edition niet downloaden omdat ik de reguliere versie al bezit. Als ik de DLC alsnog wil spelen zal ik deze gewoon moeten kopen a 15 EUR. Iemand enig idee of en hoe ik toch de complete Edition kan downloaden en dus de DLC gratis kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

https://www.psx-sense.nl/...eel-gratis-te-downloaden/

Hier nieuws artikel, en de download link naar de PS store. Happy downloading and gaming!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:00
matje90 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 01:21:
Ik heb de digitale versie van HZD maar had nog nooit de DLC gespeeld, deze wilde ik nu spelen nu HZD Complete Edition gratis is. Echter kan ik de complete Edition niet downloaden omdat ik de reguliere versie al bezit. Als ik de DLC alsnog wil spelen zal ik deze gewoon moeten kopen a 15 EUR. Iemand enig idee of en hoe ik toch de complete Edition kan downloaden en dus de DLC gratis kan spelen?
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar misschien op een nieuwe gebruiker downloaden en dan spelen met je eigen naam?

Heb het spel al op disc en FW al uitgespeeld, dus ik heb er geen ervaring mee helaas.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
matje90 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 01:21:
Ik heb de digitale versie van HZD maar had nog nooit de DLC gespeeld, deze wilde ik nu spelen nu HZD Complete Edition gratis is. Echter kan ik de complete Edition niet downloaden omdat ik de reguliere versie al bezit.
Support contacteren. Zij kunnen dan je bestaande licentie verwijderen zodat je wel deze gratis versie kunt 'aankopen'. Heb het zelf nog nooit nodig gehad of geprobeerd, maar zeker in combinatie met PS+ lees je wel vaker dit soort verhalen en was dat dan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
Volgens mij is het al gelukt en was ik in eerste instantie te vroeg. Nu kon ik hem wel downloaden, ik neem aan dat mijn standaard versie daarmee wordt omgezet naar de complete edition. Ik zal later ff checken als ik thuis ben of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:41
Ben er net mee begonnen. Zijn er beginners tios dir ik kan gebruiken? En welke wapens zijn een must? Ben net seeker geworden en mijn eerste bandit camp gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nietdatikweet schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:01:
Ben er net mee begonnen. Zijn er beginners tios dir ik kan gebruiken? En welke wapens zijn een must? Ben net seeker geworden en mijn eerste bandit camp gehaald
https://horizon.fandom.com/wiki/Horizon_Zero_Dawn
Ik ben nog maar een beetje aan het rondkijken gegaan, zowel in de game als online...

Ben vooral benieuwd hoe die DLC te verkrijgen is... die outfits enzo, dacht ik...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Boerekool_ schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:51:
[...]

Oh man, wat kan ik dit beamen!
Zo'n mooie game en gewoon niet kunnen wennen aan de controls. Ik heb het iets langer volgehouden. Maar na een tijdje weer instappen levert te veel frustratie op om weer lekker in het verhaal te komen.

Helaas is PC voor mij geen optie meer, maar als mensen me kunnen overtuigen dat de controls op de PS5 beter ondersteund gaan zijn, duik ik er met alle plezier weer in!
Zo te lezen ligt dat niet aan de game maar puur aan het feit dat jij niet met een controller om kunt gaan.
Dit bedoel ik overigens een stuk vriendelijker dan dat het wellicht overkomt ;)
Met de controls in HZD is echt heel weinig mis, al snap ik dat je als tobo speler moeite kunt hebben met een controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-06 15:10
Superkiwi schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:24:
[...]

Zo te lezen ligt dat niet aan de game maar puur aan het feit dat jij niet met een controller om kunt gaan.
Dit bedoel ik overigens een stuk vriendelijker dan dat het wellicht overkomt ;)
Met de controls in HZD is echt heel weinig mis, al snap ik dat je als tobo speler moeite kunt hebben met een controller.
Dat is zeker zo!

Shooters zijn aan mij helemaal niet besteed, ongeacht console of PC.

Maar om sporadisch RPG's te spelen met een groot aim&shoot element heb ik gewoon een degelijke target-lock functie nodig. Ik kwam niet lekker in het verhaal omdat er veel te veel pijlen ergens in het gras of het zand belanden. Dat kan komen omdat ik de tijd er niet in steek om de skills te leren inderdaad. Een betere aim-assistant had me ook aan het spelen kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

Speel sinds een paar dagen HZD (PC aanbieding incl DLC) ben nu level 7.

Tot nu toe mooi spel met goed verhaal.

Moet wel keymapping even anders doen . Ik kan gewoon niet dodgen met CTRL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Solid Seal schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:50:
Speel sinds een paar dagen HZD (PC aanbieding incl DLC) ben nu level 7.

Tot nu toe mooi spel met goed verhaal.

Moet wel keymapping even anders doen . Ik kan gewoon niet dodgen met CTRL :D
Absoluut, verhaal zit enorm goed in elkaar! Ikzelf ben naar het einde wat meer beginnen rushen omdat de grotere 'beesten', veel tijd / planning vroegen om neer te halen.

Sowieso een prachtige game met hééél mooie gebieden.. En ook dat begin is vrij meeslepen (emotioneel) dan. Veel succes nog ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

QuZyX schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:52:
[...]

Absoluut, verhaal zit enorm goed in elkaar! Ikzelf ben naar het einde wat meer beginnen rushen omdat de grotere 'beesten', veel tijd / planning vroegen om neer te halen.

Sowieso een prachtige game met hééél mooie gebieden.. En ook dat begin is vrij meeslepen (emotioneel) dan. Veel succes nog ermee! :)
Inmiddels level 20 . :D en ik mag volgens de quest-line naar The Makers End. Ik wacht daar nog even mee en ga eerst alle side - quests maar doen (en die challenges) denk ik voor betere gear. (lodge wapens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Die challenges kunnen behoorlijk uitdagend (en soms wat frustrerend) zijn.
Succes! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 23:57
Ik ben helaas wat minder onder de indruk van het verhaal. Dit komt voor mij door de pacing, de gebeurtenissen volgen elkaar in het begin te snel op waardoor het ongeloofwaardig overkomt. Ben nu net uit het begingebied, The Embrace, en zit rond level 10.

Over de performance ben ik ook niet echt te spreken (PC, GTX 970, 4690K). Krijg de game niet lekker boven 30fps met daarnaast regelmatig drops tot onder de 10fps. Heb alle settings inmiddels op low staan, maar merk niet echt een verschil.
Zonder optimization bij startup is het vrijwel onspeelbaar, helaas duurt dit elke keer zo'n 30 minuten. Mogelijk is m'n hardware verouderd, en is dit een PC port, maar dit maakt me gewoon verdrietig.

Positieve punten tot nu zijn de gameplay, karakter designs en vergezichten, ondanks low/medium settings. Ook de dag/nacht cyclus voegt wat extras toe.

Desondanks nog wel zin om te blijven spelen, vanwege de gameplay en de hoop op dat het beter wordt.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Winst schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:09:
Ik ben helaas wat minder onder de indruk van het verhaal. Dit komt voor mij door de pacing, de gebeurtenissen volgen elkaar in het begin te snel op waardoor het ongeloofwaardig overkomt. Ben nu net uit het begingebied, The Embrace, en zit rond level 10.

Over de performance ben ik ook niet echt te spreken (PC, GTX 970, 4690K). Krijg de game niet lekker boven 30fps met daarnaast regelmatig drops tot onder de 10fps. Heb alle settings inmiddels op low staan, maar merk niet echt een verschil.
Zonder optimization bij startup is het vrijwel onspeelbaar, helaas duurt dit elke keer zo'n 30 minuten. Mogelijk is m'n hardware verouderd, en is dit een PC port, maar dit maakt me gewoon verdrietig.

Positieve punten tot nu zijn de gameplay, karakter designs en vergezichten, ondanks low/medium settings. Ook de dag/nacht cyclus voegt wat extras toe.

Desondanks nog wel zin om te blijven spelen, vanwege de gameplay en de hoop op dat het beter wordt.
Hmmm.. strange, ikzelf heb 1 x die optimalisation laten lopen en dat was ok.. zelfde hardware als jou;

i7-4790K
16 GB ram
970 GTX
SSD
Win 10

Eens googlen hoe je de settings van die test kan 'saven' ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Winst schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:09:
Zo zie je maar. Ik vond de pacing ook niet zo goed, maar had net het omgekeerde. In het begin ging alles gewoon veel te traag, en het duurde toch wel een tijd eer het verhaal mij op sleeptouw wist te nemen. Nu, dat kan ook aan mij liggen, want als oudere gamer heb ik gewoon meer tijd nodig om specifieke technieken van een game onder de knie te krijgen, alsook een bezetenheid om alles te ontdekken, dat ik daardoor altijd veel trager dan anderen door een game heen kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
In grote games met veel zij-missies (bv ook AC Odyssey) heb ik altijd moeite om het verhaal te onthouden omdat je er zo ontzettend veel dingen naast doet.
Het verhaal van HZD idem, al was dat toch wat makkelijker om bij te blijven. Was ik nog wel goed weet is dat het verhaal naar het einde toe echt steeds toffer werd; het plot kwam wel als een verrassing :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 23:57
Twixie schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:22:
[...]

Zo zie je maar. Ik vond de pacing ook niet zo goed, maar had net het omgekeerde. In het begin ging alles gewoon veel te traag, en het duurde toch wel een tijd eer het verhaal mij op sleeptouw wist te nemen. Nu, dat kan ook aan mij liggen, want als oudere gamer heb ik gewoon meer tijd nodig om specifieke technieken van een game onder de knie te krijgen, alsook een bezetenheid om alles te ontdekken, dat ik daardoor altijd veel trager dan anderen door een game heen kom.
Grappig, ik vind mezelf ook al een wat oudere gamer :) Uiteraard is elke mening subjectief, maar ik merk dat ik door parels als TLOU en TW3 qua immersie/geloofwaardig wat meer ben gaan verwachten.
Om maar iets te noemen: je krijgt vrij weinig backstory/jeugdervaringen behalve wat aanvaringen met de lokale jeugd, vervolgens heb je een evenement wat soort van uit de lucht komt vallen (proving) en dat zou iets onschuldigs/nieuws 'moeten' zijn vanwege haar situatie (outcast). Daarna wordt dit vrijwel meteen super serieus (er vallen dooien, en niet zomaar een) en ben je een soort held/last women standing. Tussen deze gebeurtenissen zit naar mijn mening vrijwel geen karakter opbouw of het is zo extreem dat het schuurt.

Ik probeer niemand af te schrikken, maar dit is hoe ik het ervaarde tussen 'optimizing shaders' door xD

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
Toch grappig hoe anders mensen het ervaren. Ik vind het verhaal van Horizon een van de tofste die ik de afgelopen jaren in games gezien heb. Wellicht dat het ook door het onderwerp komt, dat was namelijk wel echt iets dat me ligt.

spoiler:
Het hele gedeelte over hoe AI uit de klauwen loopt en hoe je daar achter komt via voornamelijk (holografische) flashbacks vond ik heel erg tof. Ergens is het ook een soort mix van realisme met fictie. En dat moet je niet te letterlijk nemen, want het is uiteraard fictie, maar ik zou er niet raar van opkijken als wij het als mensheid in de (verre) toekomst gaan verpesten met AI, dus ik vond het mooi om te zien hoe dat in dit verhaal verwerkt is.

Normaal heb ik ook heel erg veel moeite met verhalen in open wereld games, juist omdat deze games zo lang duren waardoor ik op een gegeven moment teveel details van het verhaal vergeet. En uiteraard ook omdat je als speler te vaak afgeleid wordt van het hoofdverhaal. Maar bij Horizon slikte ik het verhaal als zoete koek en dat zorgde er ook voor dat ik echt door de game heen vloog. Ben dan ook erg nieuwsgierig naar het verhaal van deel twee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Doordat Horizon Zero Dawn gratis te claimen viel met Stay at home op de PS5 digitaal maar toegevoegd. Weer opnieuw begonnen. Meteen ook een nieuwe tree gevonden in game die ik de eerste keer niet had. Het is al even geleden dat ik de game gespeeld heb. Toen ik onderweg was naar Meridian en daar de eerste Thunder jaw tegen kwam was toch wel weer een wow momentje. Met wat hard point pijlen op de disc launcher, zijn staart eraf schieten is het een doetje :+ Had ook nog geprobeerd om hem te luren naar mijn tripcaster setup voor een instakill. Maar helaas.

Ik ben nu me aan het richten op alle powercells vinden. Die had ik in mijn eerste play through niet afgemaakt. Zelfs vier jaar na release en eerste play through blijf ik me vermaken met techdino's hunten.

Wel jammer dat ik qua override functie nog geen Thunder Jaw of de Storm Bird die ik al eerder tegen kwam vlakbij een hunting ground kan tamen. Zou nice zijn om een van beide als supermount te hebben. 8) Het is wel een game die flying mounts kan gebruiken. Door Thunder Jaws, Storm Birds, Tramplers een kopje kleiner te maken levelt het makkelijk. Ben qua main quest na de proving op eigen houtje nu naar Meridian gegaan en zit op lvl 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 12:46
Joosie200 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:15:
Doordat Horizon Zero Dawn gratis te claimen viel met Stay at home op de PS5 digitaal maar toegevoegd. Weer opnieuw begonnen. Meteen ook een nieuwe tree gevonden in game die ik de eerste keer niet had. Het is al even geleden dat ik de game gespeeld heb.
Die "tree" is afkomstig van de DLC die je er nu bij hebt!

De wereld is nu ook een stuk groter en je hebt nieuwe missies en monsters erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ik heb 'm ook geclaimed, ondanks dat ik hem al op schijf heb voor PS4, maar ik heb Frozen Wilds nog niet gespeeld. Dus ook maar vanaf scratch begonnen, ook al heb ik mijn level 50 save nog van mijn platinum run. Was eigenlijk al weer vergeten hoe goed dit spel toch is, vermaakt mij er weer prima mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Is het de bedoeling om eerst de normale game uit te spelen voordat je aan Frozen Wilds begint?
Of moet je daar voor de eindmissie al aan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
M!chel schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:03:
Is het de bedoeling om eerst de normale game uit te spelen voordat je aan Frozen Wilds begint?
Ik heb gisteren toevallig de Sacred Lands via Daytower verlaten. Daar kwam ik een nieuwe NPC tegen die mij over een 't nieuwe gebied uit Frozen Wilds vertelde, kreeg er een level 30 (dacht ik) quest bij. Dus volgens mij kan je er naar toe wanneer je wil, al zal je wel Seeker moeten zijn en dus een aantal main quests hebben moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Zoals met alle DLC kan je zeker en vast achteraf dat doen. Voor Frozen Wilds zou ik dat alleszins aanraden, want FW is best wel pittig, en dan komt alle gear en level-up uit de main game wel van pas, vind ik.
EDIT: sowieso is het wel zo dat je al zaken uit de DLC in je main game krijgt vanaf het begin. Dit is bvb zo met de skill tree die wat uitgebreider is. Ik denk zelfs niet dat je de Complete Edition kan spelen zonder die zaken, dus alsof je geen DLC hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 30-04-2021 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat mag je zelf kiezen.

The Frozen Wilds is gebalanceerd rond level 30, dus je kan er heen zodra je sterk genoeg bent.

Ik had Frozen Wilds overigens pas na de main game uitgespeeld, maar deze DLC heeft verder niks meer met het hoofdverhaal te maken. Als je toch een beetje in het verhaal wil blijven is er best wat voor te zeggen om de DLC tussen de main quests door te spelen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Bezig zijn met een kudde Tramplers en dat dan twee Rockbreakers ook op je afkomen is nooit grappig. Los van Stormbirds en Stalkers wel de lastigste gevechten tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ben al weer klaar met m'n nieuwe playthrough, blijft toch een schitterende game. Frozen Wilds was ook tof, wel behoorlijk pittige gevechten. Begon al gelijk goed met die Scorcher, toen dacht ik dat de Frostclaw lastig was, maar dan komt die Fireclaw :X
Daar moet ik er nog steeds een aantal van opjagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Kwistnix schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:32:
Ben al weer klaar met m'n nieuwe playthrough, blijft toch een schitterende game. Frozen Wilds was ook tof, wel behoorlijk pittige gevechten. Begon al gelijk goed met die Scorcher, toen dacht ik dat de Frostclaw lastig was, maar dan komt die Fireclaw :X
Daar moet ik er nog steeds een aantal van opjagen.
Ik had de main game gespeeld op PC maar ben onmiddellijk gestopt toen ik de DLC wou proberen. Die scorcher vond ik een beetje onzin eigenlijk :/ en die shamans, tja, niet dat ik het onmiddellijk interessant vond.

Ondertussen bezig met tweede playthrough, nu wel gratis versie op playstation. Daar zal ik heel binnenkort platinum halen, maar wellicht de DLC hier ook laten varen.

Ik heb lang geworsteld om de game onder de knie te krijgen. Dat komt ook gewoon door de vreemde pacing van de game. Na 2 uurtjes krijg je de quest om naar Meridian te gaan. Ik was level 9 ofzo, verstond nog niks van de combat en kwam daar plots een quest tegen om zo een rockbreaker te verslaan :/

Ook had ik de verkeerde skills genomen en zo .... het spel is voor mij pas veranderd op level 35, toen ik de combat begon te snappen en eindelijk de "long dodge" skill had genomen, ...

De story en graphics hebben me gelukkig lang kunnen boeien anders had ik het misschien opgegeven.
Dat is ook beetje wat me zorgen baart voor de tweede game... die story kan toch nooit meer zo interessant zijn als de eerste game :|

Hoe dan ook, hier nog een shotje van gisteren op mn playstation ^^

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5fysgbekDnD2b4Xlv3HjEuB8Fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyMrQ95y2yZVrssYclNZLmkQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Als het hierboven zo lees, ben ik blij dat ik nog steeds naar mijn gevoel in het begin aan het rondrommelen ben, skills aan het leren ben, aan het levelen met side-errands, en mn controller skills aan het leren ben.

Maar wel een hell-of-a-game, na elke sessie kijk ik weer anders tegen de wereld om me heen aan... :/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
SideShow schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:31:

Ik heb lang geworsteld om de game onder de knie te krijgen. Dat komt ook gewoon door de vreemde pacing van de game. Na 2 uurtjes krijg je de quest om naar Meridian te gaan. Ik was level 9 ofzo, verstond nog niks van de combat en kwam daar plots een quest tegen om zo een rockbreaker te verslaan :/

Ook had ik de verkeerde skills genomen en zo .... het spel is voor mij pas veranderd op level 35, toen ik de combat begon te snappen en eindelijk de "long dodge" skill had genomen, ...
Ontwijken is soms niet erg intuïtief, omdat je in sommige situaties beter naar de aanvaller toe kan duiken, in plaats van opzij of naar achter, ongeacht of je die skill hebt. Bijvoorbeeld machines die ver kunnen springen, zoals een Sawtooth, of een machine die een lang aanvalspatroon heeft als een Fireclaw.

Mooi screenshot trouwens! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-06 16:18
Eindelijk het spel spelen op pc...

Loopt alleen steeds vast..... Enig idee waar ik dit moet zoeken? Eerst starten die al niet meer op toen heb ik via YouTube wat ongein gevonden om te veranderen daarna zo'n half uur gespeeld. Perfect allemaal maar toen weer een crash.....

Wat kan ik nog meer doen? Moet toch normaal speelbaar zijn lijkt me.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Deed gisteren de hunting grounds met thunderjaw versus ravager. Die vond ik wel nice. Halverwege 3 snapmaws op je bakkes krijgen terwijl 2 rockbreakers aan de overzijde van de rivier stenen gooien was wel humoristisch. Bleken corrupted te zijn. Dus eerst hun klauwen eraf gehaald, toen bleven slechts een stel oversized molletjes over. Corrupted pijl op de snapmaw gegooid en popcorn gepakt: snapmaw versus rockbreakers die niet meer ondergronds kunnen.

En oh Zeta cauldron als laatste gecleared. Waarom konden de andere cauldrons niet zo simpel van opzet zijn? Ik heb in Sigma langer lopen ronddolen. Na alle hunting grounds te hebben gehaald meteen de hunting lodge bezocht voor de wapens. Ben nu lvl 49 en zit op de helft qua statistics in 50 uur. Tijd om wat errands, bandit camps te doen. En die laatste tall neck localiseren. Gravehoard moet ik nog heen voor de laatste power cell. Maar ik vind na het farmen van purple mods bij de Thunderjaws en ravager dat Aloy als warm mes door de boter heen gaat. Dus de frozen wildlands komt wel als verwelkomen afwisseling met nieuwe tech beesten.

Ik heb express de main story gelaten voor wat het is. Ben vooral veel tijd gaan steken in het vinden van power cells, vantage points, metal flowers. Nu maar bandit camps clearen met Nill en lvl 10 errands oppakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 18:20
Misschien ligt het aan mij maar ik vind het verhaal best wel gecompliceerd. De eindeloze audio logs en holograms die je gaandeweg allemaal tegenkomt helpen hier ook niet bij.

Visueel gezien is het om je vingers bij af te likken. De machines zien er super gaaf uit. Dat is wat voor mij wat het spel ook overeind houdt. Ik ben nu ver over de helft maar kan mij er niet meer toe zetten. De rpg elementen zijn ook niet mijn cup of tea. Het craften en maken van munitie. Om sterke bogen te krijgen moet je van alles en nog wat doen.

In vergelijking met Rdr2 vind ik de map maar onoverzichtelijk. Tig van pictogrammen en markers. Ook niet goed duidelijk welk gebied bij welke stam hoort. De cutscenes zijn emotieloos, statische personages.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
rutgergron schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:56:
Misschien ligt het aan mij maar ik vind het verhaal best wel gecompliceerd. De eindeloze audio logs en holograms die je gaandeweg allemaal tegenkomt helpen hier ook niet bij.
Ik vond vooral de holograms juist heel tof gedaan! Voor mij werkte die manier van vertellen over wat er is gebeurd erg goed en naar iedere hologram die ik vond keek ik ook echt uit.

De audiologs gaven wat extra informatie over het verleden wat het voor mij juist extra interessant maakte.

Had overigens ook niet het idee dat het erg gecompliceerd was, dus ik herken me niet in je betoog.

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste