Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:44

Oxigeon

En zo is dat!

Sinds gisteren ook in het bezit van deze game. Voor 14euro kan ik hem niet laten liggen.

Persoonlijk heb ik vanaf het begin gedacht dit is niets voor mij. Met een vrouwtje rondrennen en op machines schieten met een boog.

Nu een kleine 2 uurtjes gok ik in de game zitten. Sta nu op het punt om de beproeving te gaan doen om toegelaten te worden tot de stam.

Tot nog toe echt een vette game. Die ook echt vrij soepel loopt. Hier ga ik nog wel wat uren inpompen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Eigenlijk zit je nog steeds in de verlengde tutorial. Straks wordt je echt losgelaten. Veel plezier! heb er zo'n 200 uren speelplezier mee gehad (meeerdere run's) :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Chrasher schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:42:
Eigenlijk zit je nog steeds in de verlengde tutorial. Straks wordt je echt losgelaten. Veel plezier! heb er zo'n 200 uren speelplezier mee gehad (meeerdere run's) :)
Ja mijn handje wordt op dit moment nog vast gehouden. Maar neem inderdaad aan dat dat dalijk wat minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren dan nog een tijd gespeeld. Ondertussen heb ik toen mijn eerste tallneck beklommen. Wat een dingen zijn me dat. Voor mijn volgende verhaallijn missie moet ik level 12 zijn.

Elk uitroepteken dat ik tegen kom bekijk ik dus nu eventjes zodat ik wat extra missies krijg om wat hoger in level te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 10:55
Oxigeon schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:54:
Voor mijn volgende verhaallijn missie moet ik level 12 zijn.
Die Levels zou ik me niet teveel op concentreren eigenlijk want ik weet niet hoe ze ze bepaald hebben maar ze komen toch niet echt goed overeen met moeilijkheid. Het is ook niet zo dat je dat level moet zijn om de missie te mogen doen.
Soms had ik een lage level missie, die best heel pittig was, terwijl een van diverse levels hoger peanuts bleek te zijn. Gewoon meegaan met de flow. Het is een open world, maar die gaat ook maar in stukken open op basis van je main quests waardoor je toch nog niet te snel iets tegen komt dat veel te moeilijk is.

Ik ben nu bijna 100u bezig en Level 52, maar nog altijd de main story niet completed (al denk ik dat ik zo wel stilaan in de laatste quest zit). Heb wel al een hele hoop errands, side quests, tallnecks, etc.. .gedaan, waardoor ik wel aan 80% completion zit. Voordeel van deze approach is dat je character level wel hoog is met een hoop skills unlocked. Nadeel is dat de Main Quest dan wel heel erg uitgerokken wordt in tijd, waardoor je wel de flow van het verhaal verliest. Anderzijds bieden veel van de side quests ook extra context rond het verhaal en zijn ze in die zin ook wel nuttig.

Qua graphics is dit ongetwijfeld het mooiste spel dat ik ooit al gespeeld heb. Het is ook enorm tof om te zien hoe bij vergezichten eigenlijk ook alles nog altijd klopt en je alles wat je in de verte ziet ook naartoe kunt gaan en van dichtbij verkennen. Hierbij is er overigens een technische dingetje dat ik mijn hoofd al over gebroken heb: terwijl alles er correct geschaald uitziet, ben je wel veel sneller bij alles dan dat in werkelijkheid zou zijn (gelukkig maar). Vermoedelijk is het gewoon dat je veel sneller rent en klimt dan dat het in het echt zou zijn, alleen valt het eigenlijk niet op.

Een andere sterkte is het verhaal dat mooi verteld wordt en wel de nodige verrassingen heeft. Anderzijds is het wel zo dat het verhaal pas halfweg écht vaart krijgt. Dat is maar goed ook, want de gameplay varieert iets te weinig naar mijn zin, en na een tijd wordt het toch allemaal een beetje repetitief. De enemy design is dan weer heel tof. De manier hoe elke machine duidelijk geïnspireerd is op onze dierenwereld, inclusief hun gedrag, is best wel leuk. Idem ook hoe elk dier uit afzonderlijke componenten bestaat, waar je door de juiste aanpak je voordeel mee kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bedankt voor de info. Vanavond gaan we weer verder. Ik vraag me alleen af welke skills ik het beste kan unlocken. Heb nu voornamelijk het eerste rijtje van links naar rechts compleet. Maar als je dan weer effe speelt dan denk je van had ik dit of dat maar gedaan haha.

Geen machines van bovenaf besprongen. Dus denk. Die skill hoef ik niet te unlocken. Vervolgens krijg je een X aantal keer de mogelijkheid om een beest te bespringen.

Dan denk je echt van had ik maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Oxigeon schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:42:
Bedankt voor de info. Vanavond gaan we weer verder. Ik vraag me alleen af welke skills ik het beste kan unlocken. Heb nu voornamelijk het eerste rijtje van links naar rechts compleet. Maar als je dan weer effe speelt dan denk je van had ik dit of dat maar gedaan haha.
In het begin zeer nuttig: Herbalist en Lure Call. En Gatherer en Scavenger omdat je nu eenmaal voor alles resources nodig hebt, dus hoe beter/sneller je die krijgt, hoe sneller je vooruit gaat.

Nog een tip is om af en toe je resources te checken. Ridgewood vind je overal, en na een tijd ben je het wel zat om alles te gaan plukken (ook al omdat je een beperkt aantal resources kunt meenemen - ook die zo rap mogelijk upgraden). Voor je het goed en wel beseft kan het echter zijn dat je ineens zonder zit. Had dit ineens voor in een boss battle... kon geen pijlen meer craften omdat ik geen ridgewood meer had 8)7 . Gelukkig kon ik wel nog bommen craften en die bleken dan ook nog eens een pak efficiënter... een geluk bij een ongeluk dus :).

[ Voor 32% gewijzigd door Twixie op 04-12-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:38:
[...]
Ik ben nu bijna 100u bezig en Level 52, maar nog altijd de main story niet completed (al denk ik dat ik zo wel stilaan in de laatste quest zit).
Zat dus inderdaad aan mijn laatste quest. Gisteren na ruim 100u de end credits gezien. Nu nog verder alle collectables en quests doen voor de platinum.

Het completen unlockt blijkbaar een NG+ waarbij je het spel kunt herspelen met alle unlocks e.d. Wat ik me daarbij afvraag is of het de status is op het moment dat je het spel uitspeelde, of dat hij ook nog de unlocks meeneemt die je verkrijgt na het uitspelen (waarbij je het spel verder kunt spelen net vóór de finale quest). Al zal ik misschien bij mijn 100% toch nog eens de finale quest opnieuw spelen (want is ook een trophy van blijkbaar) en hopelijk registreert dat dan een nieuwe NG+.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:15

g0tanks

Moderator CSA
Fun fact: vandaag op 11 maart 2020 wordt Elisabeth Sobeck geboren.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
g0tanks schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:13:
Fun fact: vandaag op 11 maart 2020 wordt Elisabeth Sobeck geboren.
Wellicht wordt er vandaag ook wel iemand geboren (alhoewel er een grote kans is dat die al geboren is) die een dergelijke invloed op de aarde gaat hebben.

Maar wat een vet verhaal had deze game zeg. Heb het niet vaak bij open world games, maar bij deze game werd ik er echt ingezogen door het verhaal. Ben ook super benieuwd of ze het qua verhaal kunnen evenaren in deel twee.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:28
Heb het spel al een tijdje geleden uitgespeeld, maar was zelden zo onder de indruk van een game. Ook mooi dat het gewoon een NL product is :)

Is er al wat meer bekend over een tweede deel en of die ook op PS4 uit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-06 15:56
Vlassie1980 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:30:
Heb het spel al een tijdje geleden uitgespeeld, maar was zelden zo onder de indruk van een game. Ook mooi dat het gewoon een NL product is :)

Is er al wat meer bekend over een tweede deel en of die ook op PS4 uit gaat komen?
Volgens de geruchten is de studio met een vervolg bezig.Het schijn zelfs dat de studio op moment twee PS5 games in ontwikkeling heeft.

Het verkennen van de open-wereld vond ik in Horizon een beetje mager uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:25
Heb Horizon Dawn voor €12,99,- aangeschaft deze week, verrassend genoeg bij de Lidl!
Dit nadat ik afgelopen maand met veel plezier Red Dead Redemption 2 heb uitgespeeld.
Ik vond beelden van Horizon Dawn altijd prachtig maar wat chaotisch ogen. Maar de opbouw van het spel is perfect en ik vind de snelheid van het spel wel even lekker. RDR2 was grandioos wegens de details. Maar het "villen/verzamelen" van machines en "plukken" van grondstoffen gaat nu lekker rap.
Ik heb net pas de eerste grote dodelijke machine vernietigd (4 keer doodgegaan voor ik het doorkreeg) maar ik ben positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:50
UninPro schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:27:
Heb Horizon Dawn voor €12,99,- aangeschaft deze week, verrassend genoeg bij de Lidl!
Dit nadat ik afgelopen maand met veel plezier Red Dead Redemption 2 heb uitgespeeld.
Ik vond beelden van Horizon Dawn altijd prachtig maar wat chaotisch ogen. Maar de opbouw van het spel is perfect en ik vind de snelheid van het spel wel even lekker. RDR2 was grandioos wegens de details. Maar het "villen/verzamelen" van machines en "plukken" van grondstoffen gaat nu lekker rap.
Ik heb net pas de eerste grote dodelijke machine vernietigd (4 keer doodgegaan voor ik het doorkreeg) maar ik ben positief verrast.
Idem hier! Zojuist HZD meegenomen bij de Lidl. Straks maar eens aan beginnen. Ben benieuwd. Normaliter niet helemaal mijn genre, maar gezien de huidige tijd en de aantrekkelijke prijs kon ik ‘m niet laten liggen. Kan me er op deze manier geen buil aan vallen. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 13:53
Ik heb HDZ ook bij de Lidl meegenomen

Wat een geweldige game!

Perfect voor het opvullen van de leegte die er was na het uitspelen van God of War.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-06 23:57
Ook hier eindelijk maar eens de hand gelegd op HZD.

Heb hem zaterdag in huis gehaald....en heb hem nu uitgespeeld.

Wat een geweldige game is dit. Side missies etc. niet heel veel gedaan, maar de main story....wow. Echt heel tof gedaan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-06 23:57
Twixie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:51:
[...]

In het begin zeer nuttig: Herbalist en Lure Call. En Gatherer en Scavenger omdat je nu eenmaal voor alles resources nodig hebt, dus hoe beter/sneller je die krijgt, hoe sneller je vooruit gaat.

Nog een tip is om af en toe je resources te checken. Ridgewood vind je overal, en na een tijd ben je het wel zat om alles te gaan plukken (ook al omdat je een beperkt aantal resources kunt meenemen - ook die zo rap mogelijk upgraden). Voor je het goed en wel beseft kan het echter zijn dat je ineens zonder zit. Had dit ineens voor in een boss battle... kon geen pijlen meer craften omdat ik geen ridgewood meer had 8)7 . Gelukkig kon ik wel nog bommen craften en die bleken dan ook nog eens een pak efficiënter... een geluk bij een ongeluk dus :).
Op een gegeven moment was ik dat hout plukken zo zat....Heb voor 1000 scherven ofzo toen 3000 takjes gekocht bij een handelaar 😅😅😅 Zat ik ieder geval nergens zonder pijlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Morgen voor de PC, altijd willen spelen maar niet genoeg om er een PS4 voor te kopen.

Ik ga deze komende hittegolf lekker met Airco in de huiskamer genieten, ben er vrij wel zeker van dat het genieten wordt ! :9~

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 11:47
topic titel kan misschien wel aangepast worden ;) staat nu nog alleen PS4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-06 20:06
Derr_Hans schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:11:
Morgen voor de PC, altijd willen spelen maar niet genoeg om er een PS4 voor te kopen.

Ik ga deze komende hittegolf lekker met Airco in de huiskamer genieten, ben er vrij wel zeker van dat het genieten wordt ! :9~
Precies hetzelfde hier. Behalve dan dat wij de airco in de slaapkamer hebben :)
Maar met een paar ventilatoren, gekoeld drankje en zo weinig mogelijk kleding aan ga ik het proberen d:)b

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:45
Nog even wahcten hij is aan het uitpakken en dan kunnen we hem eindelijk gaan spelen op de PC

ben benieuwd heb bewust geen filmpjes of info gekeken van het spel dus ben heel benieuwd wat het gaat worden ( was gratis bij mijn Ryzen )

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Yep, even laten uitpakken en dan de game in.
Ik heb alleen gisteren een uurtje of twee naar een streamer zitten kijken omdat ik een klein voorproefje wilde hebben :)

Het ziet er grafisch iig geweldig uit!
Ben benieuwd hoe mijn systeem het gaat draaien.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
Vortigen schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:39:
Yep, even laten uitpakken en dan de game in.
Ik heb alleen gisteren een uurtje of twee naar een streamer zitten kijken omdat ik een klein voorproefje wilde hebben :)

Het ziet er grafisch iig geweldig uit!
Ben benieuwd hoe mijn systeem het gaat draaien.
Ik laat hem even gaan, het ziet er grafisch juist niet zo geweldig uit naar mijn mening. Het verschil op de hoogste settings met de PS4 Pro is minimaal, terwijl pcs makkelijk een stuk beter kunnen performen (afhankelijk van configuratie).

Daarnaast blijkt het een matige port te zijn, lastig om goede framerates te halen en vooral om deze vast te houden. Sommige animaties zitten vast op 30FPS, waardoor je dus verschillende elementen in de game met verschillende FPS krijgt.

Het feit dat ze een day one patch van 35GB eruit gooien zegt ook wel genoeg. Hoop dat ze met de feedback die ze al hebben ontvangen aan de slag gaan. Desalniettemin kan het een leuke/goede game zijn, maar ik pik hem liever over een paar maanden op, als de port verbeterd is, met direct wat korting.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 12:53
Gameplay> Grahpics.

Maar inderdaad in eerste instantie zag het er niet uit. Alles is blurry. Schijnt een bug te zijn. Als ik switch van fullscreen naar borderless en dan weer fullscreen ziet alles er een stuk beter uit. Ook zijn de verschillen tussen medium en ultra (nog) niet goed zichtbaar. Zie ook de video van Digital Foundry (welke settings ik op dit moment gebruik):

YouTube: Horizon Zero Dawn PC: An Amazing Game Gets A Disappointing Port

Afgezien van het spel de eerste keer starten en de "optimalisatie" (10+ minuten) bevalt het prima. Het doet me denken aan Tomb Raider en dan bedoel ik het craften en saven bij een kampvuur. Controls met muis en keyboard is goed te doen. Daar was ik wel een beetje bang voor omdat het oorspronkelijk een console game is. Ik ga ervan uit dat er nog een patch komt om alle bugs,issues en weet ik veel te verhelpen. Denk dat ik nog veel uurtjes in deze game ga steken. Jagen met een pijl en boog op robots, woot :).

Ohja voor het geval hier mijn specs:

3700x
5700xt
32 GB Ram
Samsung 970 Evo m2 ssd

Resolutie op 2560*1440

Benchmark is vrij vreemd. Minimum fps op 12 en max 158. Terwijl ik ingame nog niet lager dan 40 heb gezien. Zie ook de video van Digital Foundry.

Zo nu mijn was ophangen en dan weer verder. PC heeft het wel zwaar, buiten 35+ graden, vindt ie niet zo leuk :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Niet je framerates op oneindig zetten maar op max 140 beide

als ik hem op oneindig zet kom ik niet hoger dan 50 Fps gemiddelt
maar zet ik heb tot max 140pfs of 150 weet niet welke de hoogste is

maar met die twee aan haal ik dus wel iets meer
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90QLnh3b/Horizon-Zero-Dawn-Complete-Edition-Screenshot-2020-08-07-20-30-56-51.png

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 19:18
Ik denk dat ik de game nog even links laat liggen (had een preo-order op Steam), maar gezien de reviews en slechte prestatie.

Even wachten op een patch.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
[quote]ravw schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:39:
Niet je framerates op oneindig zetten maar op max 140 beide

als ik hem op oneindig zet kom ik niet hoger dan 50 Fps gemiddelt
maar zet ik heb tot max 140pfs of 150 weet niet welke de hoogste is

Inderdaad alles op max en hetzelfde resultaat. Iemand ook problemen met HDR? Als ik HDR aanzet zie ik een grijze waas en geen enkele kleur meer.

Met HDR:

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2190368901

Zonder HDR:

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2190385936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
hoe zet je die HDR aan

ik krijg wel meer de keuze bij andere games maar bijde een gaat het wel bij de andere weer niet

iemand nog tips wat je het beste zo snel mogelijk kan upgraden ...

ben net die wildernis in en dat eerste grote beest getackeld _/-\o_
( dus na dat je de eerste poort door gaat )

Ik wil deze game in VR :9~

Vraagje ik krijg bij die gast waar je de eerste amor krijgt niet voor elkaar , ik heb hem gekocht maar hij zegt steeds dat ik hem niet bij me heb ........ wat moet ik daar doen

[ Voor 69% gewijzigd door ravw op 07-08-2020 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxzenburcht
Vraagje ik krijg bij die gast waar je de eerste amor krijgt niet voor elkaar , ik heb hem gekocht maar hij zegt steeds dat ik hem niet bij me heb ........ wat moet ik daar doen

Eerste armor selecteren en die upgrade, daarna kun je betere armor kopen. Die missie kon inderdaad wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
zo ben weer een heel stuk verder wat een gave game is dit toch.
had hem al een hele tijd op miin wenslijst staan , maar als je hem dan gratis krijgt bij een Ryzen _/-\o_

Ik ben ehct begonnen zonder iets van te voren te kijken of youtube of wat ... wilde het niet weten , had wel gehoort dat het echt een van de beste games zijn die ooit gemaakt is ( binnen kort FS2020 ) :D

Maar ik ben nu bij een mission aan gekomen dat je zo'n beest moet overnemen . maar hoe die je dat ?

ben geloof ik alleen de hoofdverhaal aan het volgen .. heb een side mission gehad dacht ik .. dat met die speer van moeders

maar en lange tijd dat ik me zo vermaakt heb met een game O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
Hier de instellingen die digital foundry voorstelt:

Medium Textures
Ultra Model Quality
Driver Enforced 16x AF
High Shadows
Medium Reflections
High Clouds
TAA
Motion Blur On
Medium Ambient Occlusion
Dynamic Resolution OFF
V-SYNC OFF
Exclusive Fullscreen ON
They also recommend putting your PCIE to x16 in your bios ( This looks to be the first game to care about that )

Ik ga deze zo toepassen en kijken of het stotteren wat ik af en toe ervaar minder wordt.
Had alles op "high" staan hiervoor en ben benieuwd of de nieuwe instellingen een verschil gaan maken.
(Motion blur gaat bij mij wel uit. Hou daar niet zo van)

Edit 1: na toepassen van de instellingen is het een klein beetje beter. Het stottert nog wel maar iets minder.

Edit 2: Heb mijn eerste 3 skillpoints gedaan in "Silent Strike"(die skill is echt ZO handig!), de skill dat ik met aimen de tijd vertraag en die ene dat ik een "critical hit" kan geven op downed enemies.
Nu lvl 4 en heb "Lure Call" genomen om een enemy naar mij toe te lokken. Weet nog niet wat het verschil is met een steentje gooien om z'n aandacht te trekken maar we gaan het zien :*)

Laatste Edit: Ik was de driver enforced 16x AF vergeten maar toen ik dat instelde liep de benchmark duidelijk slechter. Veel haperingen. De fps was dan ook een stukkie lager. Ik krijg zelf dus betere resultaten als ik daar niet mee morrel.

[ Voor 37% gewijzigd door Vortigen op 09-08-2020 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Vortigen schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 03:49:
Nu lvl 4 en heb "Lure Call" genomen om een enemy naar mij toe te lokken. Weet nog niet wat het verschil is met een steentje gooien om z'n aandacht te trekken maar we gaan het zien :*)
Met een "lure call" komt er maar 1 vijand kijken (dichtsbijzijnde), met een steentje reageren ze allemaal. En ze lopen altijd naar het "geluid" toe. Met een steen kan je ze dus weglokken van jouw locatie.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ahaaa. Dan ben ik blij dat ik die skill heb genomen :)

En nu je het zegt....met een steentje komen ze allemaal. Inderdaad dus handig om een herd juist weg te lokken ipv naar me toe. Thx voor die tip @Chrasher _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door Vortigen op 08-08-2020 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:50
Hier ook net begonnen met de minder legale versie zonder day 1 patch, om te kijken of het enigszins soepel draait, en met de 'aanbevolen' settings van DF heb ik een redelijk constante 70á75FPS. En dat met een 6600K + 2070Super op 2560x1440 met Vsync aan.
Gezien de verhalen van sommige mensen op steam/yt had ik erger verwacht.
Nu de legale versie kopen en kijken of die nog beter draait :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
@s0kkie Is het mogelijk om de topic aan te passen (PS4 weghalen of PC er bij ofzo) nu het ook op de PC uit is?
En nog bedankt voor het uberhaupt aanmaken van deze topic! Nu hebben wij PC gamers alvast een plek hier op Tweakers om over het spel te praten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 07:55

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Vortigen schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:56:
@s0kkie Is het mogelijk om de topic aan te passen (PS4 weghalen of PC er bij ofzo) nu het ook op de PC uit is?
En nog bedankt voor het uberhaupt aanmaken van deze topic! Nu hebben wij PC gamers alvast een plek hier op Tweakers om over het spel te praten :)
Dat zal ik zeker binnenkort aanpassen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Een goede guide voor beginners (zoals ik ;) )

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2190192369

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:10

Aight!

'A toy robot...'

Wat hebben jullie geluk pc gamers! Echt een tof spel ik heb me er destijds goed mee vermaakt op de PS4 vooral als je de eerste
spoiler:
thunderjaw
tegen komt :D

De uitbreiding is ook echt leuk om te doen, ik heb die halverwege de game gekocht en gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:58
Bij mij wordt het blurry als ik FPS limit aanzet. Krijg zelf ~70 fps met een Ryzen 7 3700x en RTX2080 :')
Op 1440p

[ Voor 4% gewijzigd door Aschtra op 08-08-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:48
Dit was misschien leuk met de PS4 helaas werkt dit nu niet meer....
YouTube: Horizon Zero Dawn Fastest Way to Level Up (Power Level)

Apsie's profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:58
Gisteren ook maar overstag gegaan ondanks de mixed reviews maar blij dat ik dat heb gedaan zeg. Game loopt soepel op ~60fps op 1440p ultimate preset. 0 crashes of gekke zaken gezien so far.

Game voelt ook lekker uitdagend op ultra hard en de story is super tot zover :)

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:01
Aight! schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:31:
Wat hebben jullie geluk pc gamers! Echt een tof spel ik heb me er destijds goed mee vermaakt op de PS4 vooral als je de eerste
spoiler:
thunderjaw
tegen komt :D

De uitbreiding is ook echt leuk om te doen, ik heb die halverwege de game gekocht en gespeeld.
Apart dat de spoiler tag hier niet helpt. Zal misschien custom css zijn. Perfect dark. Anyway, bij mij aardig schokkerig. Fluctuerende framerate. De pc heeft het niet zwaar ofzo. Min 90 max 185 in de bench, dan is er iets niet goed me dunkt. Voor nu maar geforceerd naar 60, dan is het ietwat speelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Was even stoeien, maar het werkt (5x crash bij optimalisatie).
Heb even kunnen spelen ben lvl 5 en toen crashed de game zelf.

Ziet er wel mooi uit hoor, moet alleen even wennen aan die console movement met muis.

Maar haal 72 tot 80 fps op Ultra, dit is dan wel op 1080 want mijn TV gaat niet hoger.
R1600, 5700XT

Had gelezen dat 16x filtering niet werk ingame, dit heb ik via de driver aan gezet en dan zie je inderdaad het verschil wel. Borderless en V-Sync is een beetje broken ook, dus heb hem op fullscreen staan wellicht met een patch dat het beter gaat. Het is iig niet zo dramatisch zoals sommige reviewers het hadden pre-launch patch.

Heb niet zo veel last van frame drops, alleen maar als Rost iets zeg maar na het tutorial gedeelte eigenlijk niet zo veel last van gehad.

Ik kan iig heel vloeiend Silent Strike uitvoeren, die skill is wel een beetje OP early game of zie ik dat verkeerd :+

[ Voor 16% gewijzigd door Derr_Hans op 10-08-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Derr_Hans schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:40:
Was even stoeien, maar het werkt (5x crash bij optimalisatie).
Heb even kunnen spelen ben lvl 5 en toen crashed de game zelf.

Ziet er wel mooi uit hoor, moet alleen even wennen aan die console movement met muis.

Maar haal 72 tot 80 fps op Ultra, dit is dan wel op 1080 want mijn TV gaat niet hoger.
R1600, 5700XT

Had gelezen dat 16x filtering niet werk ingame, dit heb ik via de driver aan gezet en dan zie je inderdaad het verschil wel. Borderless en V-Sync is een beetje broken ook, dus heb hem op fullscreen staan wellicht met een patch dat het beter gaat. Het is iig niet zo dramatisch zoals sommige reviewers het hadden pre-launch patch.

Heb niet zo veel last van frame drops, alleen maar als Rost iets zeg maar na het tutorial gedeelte eigenlijk niet zo veel last van gehad.

Ik kan iig heel vloeiend Silent Strike uitvoeren, die skill is wel een beetje OP early game of zie ik dat verkeerd :+
Dat is een goede fps die je daar krijgt. Nice.

16x AF via de driver geeft mij juist verslechtering. Veel meer haperingen lagere fps. Maar ik speel dan ook op Shadow boost tier en die heeft mindere specs dan jouw systeem.
Ben trouwens benieuwd hoeveel RAM je hebt? Als ik zo snel even de specs bekijk van mensen die weinig tot geen problemen hebbben lijkt het dat hoe meer je hebt hoe beter het is.

En ja, Silent Strike is geweldig _/-\o_ Samen met de "Lure Call" skill al helemaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
16GB (3200) en mijn R1600@3700Mhz.

Speel jij nog op Borderless ?
Ging voor mij beter op Fullscreen.

Ja, heb Lure Call nog niet genomen maar die moet ik nog wel even halen.
Dacht dat ik lvl 5 was, maar ik ben eigenlijk bijna lvl5. Zal vanavond weer even spelen, kijken of Crash weer gebeurd anders wacht ik toch nog even op een patch, niet dat 1 crash in 2 uur heel erg storend is maar toch.

[ Voor 9% gewijzigd door Derr_Hans op 10-08-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
@Derr_Hans Wat je ook eens kunt proberen is een clean install van je graphics driver. Toen ik Metro Exodus speelde had ik op de gekste momenten crashes. Toen kwam er een nieuwe graphics drivers van NVidia uit en heb ik een clean install gedaan en sindsdien geen crashes meer ervaren. Gezien het beide DX12 games zijn is het mogelijk dat er een verband is.

Proberen waard lijkt mij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 07:55

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ik heb de begin post aangepast en aangevuld met de pc release. Kan een admin alsjeblieft de thread titel aanpassen naar PS4/PC? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

s0kkie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:12:
Ik heb de begin post aangepast en aangevuld met de pc release. Kan een admin alsjeblieft de thread titel aanpassen naar PS4/PC? :)
@Gropah ?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Done. Het beste wat je kunt doen is trouwens een topic report aan maken. Nu was ik toevallig online, maar anders kan het langer duren, zeker als ik op vakantie ben oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Derr_Hans schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:50:
16GB (3200) en mijn R1600@3700Mhz.

Speel jij nog op Borderless ?
Ging voor mij beter op Fullscreen.
Eerst borderless idd maar sinds gisteren full screen. Ik merk geen verschil. Allebei 51-52 fps in de benchmark.

Gelukkig ervaar ik zelf geen crashes (even afkloppen ;) ) maar jij en een hoop anderen wel.
Dat deze game "wat patches" kan gebruiken is onderhand wel duideliljk :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 09:33
De game gisteren ook maar aangeschaft ondanks de wat negatieve berichten over de port.
Aardige prestaties. 1440p met de aanbeloven instellingen van digital foundry en draai zo'n 65 fps gemiddeld.

Setup
Amd 3600X
16GB Ram
2070 super

Geen stotterende camera of andere problemen so far, wel een vastloper gehad helaas.
De game ziet er overigens echt schitterend uit, speel hem so far met veel plezier.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L6r5rsS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Duurt het bij jullie ook een minuut of twee ofzo voordat Steam de game afsluit?
Ik vraag me af of dat een Steam ding is of met de game te maken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xfade
Vortigen schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:16:
Duurt het bij jullie ook een minuut of twee ofzo voordat Steam de game afsluit?
Ik vraag me af of dat een Steam ding is of met de game te maken heeft.
Had ik gisteren ook. Wellicht iets met cloud-save te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Xfade schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:52:
[...]

Had ik gisteren ook. Wellicht iets met cloud-save te maken.
ja is de clouds save , maar wat een game _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
ravw schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:32:
[...]

ja is de clouds save , maar wat een game _/-\o_
Jaaa wat een geweldige game hè!!
Heb er 10 uurtjes inzitten en ben nog maar in het begin oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ik nog niet zo ver ben even bezig om me pc klaar te maken voor Microsoft flightsim
dus even alels weer een beetje schoon maken en games die ik niet speel eraf gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ik heb het op mijn desktop getest en met de settings van DF (maar met motion blur OFF, Vsync ON en GEEN driver enforced 16x AF) en het programma Special K kom ik op een gemiddelde van 56 fps in de benchmark.
Meer zit er momenteel niet in denk ik. Toekomstige patches zullen dat moeten doen :)

Voor mij is dat goed genoeg voor nu. De gameplay is meestal lekker vloeiend met af en toe een klein beetje micro stutter maar niet zo erg dat het mijn speelplezier verpest.

Specs van desktop:
Core i5 @ 3,5GHz-3,9GHz
RTX 2060 - 6 GB VRAM
16 GB RAM @ 2400MHz
SSD (Sata)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3_MYf6GqAES6-F7ZaImMVhLlIo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L6jqEtyAMjQAdmXaV4zg6MaS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Voor de Nvidia gebruikers: er is een hotfix driver.

https://nvidia.custhelp.c...fix-driver-version-451.85

Heb 't geinstalleerd en in de benchmark stijgt mijn average fps een klein beetje. Van 56 naar 58.

Maar belangrijker: minimum fps ging van 15 naar 23. En dat merk ik tijdens het spelen. Voelt soepeler :)

Nadeel is dat die fijne "optimalisatie" van 20 minuten weer voorbij komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Bedankt voor de tip, ben benieuwd.

edit:
min 11
max 185
Zelfs bench is nog schokkering. Jammer.

[ Voor 49% gewijzigd door Xfade op 11-08-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat een heerlijke game. Draait prima, zowel op mijn GTX1070 als mijn GTX970. Heb alleen wat last van LOD/texture detail issues, maar verder loopt 't allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:14
NLxAROSA schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:52:
Wat een heerlijke game. Draait prima, zowel op mijn GTX1070 als mijn GTX970. Heb alleen wat last van LOD/texture detail issues, maar verder loopt 't allemaal prima.
Wat is de rest van jouw GTX 970 config ? Heb ook zo één in mjin PC en ik game op een 27 inch (2560 x 1440) - vraag me af hoe goed het spel tot zijn recht komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
QuZyX schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Wat is de rest van jouw GTX 970 config ? Heb ook zo één in mjin PC en ik game op een 27 inch (2560 x 1440) - vraag me af hoe goed het spel tot zijn recht komt :)
I7-4790k/16gb RAM/SATA SSD. 30 FPS op 1440p is prima mogelijk, wil je meer dan terug naar 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 14:28

Luukwa

o/

In het begin 2 uurtjes kunnen spelen, nu om de 5 tot 10 minuten een crash naar het bureaublad.
Helaas buiten steam refund window, dus maar wachten op een eventuele patch.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 07:47
Luukwa schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:34:
In het begin 2 uurtjes kunnen spelen, nu om de 5 tot 10 minuten een crash naar het bureaublad.
Helaas buiten steam refund window, dus maar wachten op een eventuele patch.
Dit is wat mij vooralsnog weerhoud om de game aan te schaffen.
Voordat ik er achter ben of mijn PC (i7 3770, GTX1060) de game een beetje fatsoenlijk draait zit ik waarschijnlijk al over de 2 uur heen en kan ik hem niet meer refunden.

Ik wacht wel een tijdje af op patches en benchmarkvideo's met vergelijkbare specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Sjurm schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

Voordat ik er achter ben of mijn PC (i7 3770, GTX1060) de game een beetje fatsoenlijk draait zit ik waarschijnlijk al over de 2 uur heen en kan ik hem niet meer refunden.

Ik wacht wel een tijdje af op patches en benchmarkvideo's met vergelijkbare specs.
Slim. FPS is ansich prima op mijn 1070ti maar het is niet geweldig.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Ja, ik koop games sowieso pas 6 tot 12 maanden na release. Niet alleen zijn ze dan goedkoper, de meeste bugs zijn dan doorgaans verholpen. En tegen die tijd is er vaak extra content beschikbaar.

Deze game staat wel hoog op het verlanglijstje :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 07:47
XWB schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

Ja, ik koop games sowieso pas 6 tot 12 maanden na release. Niet alleen zijn ze dan goedkoper, de meeste bugs zijn dan doorgaans verholpen. En tegen die tijd is er vaak extra content beschikbaar.

Deze game staat wel hoog op het verlanglijstje :)
Ja ik ook. Alleen is de hype soms wel moeilijk te weerstaan :)

Ik heb onlangs AC Origins gekocht, season pass met alle DLC voor nog geen €20. Vermaak me er zeer goed mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
[...]

Verstandig. Ik heb zelf de gok genomen en - na tweaken met de settings e.d. - krijg ik goede performance.
Maar dat had ook anders kunnen uitpakken.

De game de pc port moet gewoon flink gepatched worden; dat is wel duidelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Game draai soepel op een af en toe een drop zodra een event triggered. Maar dit is niet tijdens combat en het is echt maar een tikje, niet storend iig.

Maar ik ben nog niet echt veel verder gekomen, want een kamaraad heeft een nieuwe PC en die wou CoD:Warzone spelen nu dat hij rond de 100fps zit ipv. 13 fps :/

Hopelijk is de game iets stabieler dit weekend en met de temperaturen die buiten/binnen ook wat beter worden (dat game toch wel beter met deze lange sessie games :P) ga ik weer even van de game genieten (tenzij het crash).

[ Voor 8% gewijzigd door Derr_Hans op 13-08-2020 09:29 ]

• Luukwa

Luukwa

o/

Vortigen schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:23:
[...]

Verstandig. Ik heb zelf de gok genomen en - na tweaken met de settings e.d. - krijg ik goede performance.
Maar dat had ook anders kunnen uitpakken.

De game de pc port moet gewoon flink gepatched worden; dat is wel duidelijk :)
Snap überhaupt niet hoe een product als dit door Q/A komt. Het draait gewoon slecht.
Heb je geen last van crashes dan valt de performance wel tegen, drama.

Soundcloud!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Luukwa schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Snap überhaupt niet hoe een product als dit door Q/A komt. Het draait gewoon slecht.
Er zijn ook spelers die prima kunnen spelen zonder crashes (of zeer incidenteel) en met prima performance. Ik heb in totaal nu 38 uur gespeeld en een stuk of 4 crashes gehad. Irritant maar verre van onspeelbaar en ik geniet met volle teugen van HZD, wat overigens zeer vloeiend draait bij mij. Uiteraard hoor je over het algemeen alleen de klachten dus dan lijkt het of iedereen problemen heeft en dat is echt niet zo. Voor degenen voor wie het wel slecht of onmogelijk speelbaar is hoop ik dat de problemen snel worden opgelost natuurlijk.

• Neles7
Luukwa schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Heb nu ~18uur in HZD zitten. Speel op 1440 ultimate preset 0 crashes, steady 50-70fps. Heerlijk spel imo en af en toe een kleine bug/glitch is het enige wat ik ben tegen gekomen. Wat mij betreft een geslaagde port.

• Luukwa

Luukwa

o/

Neles7 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:58:
[...]

Heb nu ~18uur in HZD zitten. Speel op 1440 ultimate preset 0 crashes, steady 50-70fps. Heerlijk spel imo en af en toe een kleine bug/glitch is het enige wat ik ben tegen gekomen. Wat mij betreft een geslaagde port.
Dat kan. Maar 50-70 fps is natuurlijk gewoon slecht. Een spel als dit, wat alweer een paar jaar oud is hoort gewoon goed te draaien op een recente videokaart.

Dat je 0 crashes hebt gehad.. ik zou m'n handen dicht knijpen!

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Wat ben ik blij dat ik geen PC gamer ben zeg. Dat ik me druk zou moeten gaan maken om 50, 60 of 100 fps... Ik heb geen flauw idee op hoeveel frames per seconde de game speelde op de PS4 (zal wel 30 zijn geweest), maar heb destijds intens genoten van de game en geen crash, bugs of wat dan ook tegengekomen. En de game liep in mijn optiek ook meer dan soepel genoeg.

Overigens hoop ik voor alle PC gamers die er wel problemen mee hebben (crashes, te grote haperingen, bugs, etc.) wel dat de problemen snel opgelost worden en dat ze dan kunnen genieten van deze geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Ik heb hier dan weer geen FPS problemen en geen crashes maar wel ranzige textures en LOD issues op veel plekken. Irritant maar ook weer niet game-breaking. Wordt vast wel gefixt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:39

MazeWing

The plot thickens...

dvd-linden schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:10:
Wat ben ik blij dat ik geen PC gamer ben zeg. Dat ik me druk zou moeten gaan maken om 50, 60 of 100 fps... Ik heb geen flauw idee op hoeveel frames per seconde de game speelde op de PS4 (zal wel 30 zijn geweest), maar heb destijds intens genoten van de game en geen crash, bugs of wat dan ook tegengekomen. En de game liep in mijn optiek ook meer dan soepel genoeg.

Overigens hoop ik voor alle PC gamers die er wel problemen mee hebben (crashes, te grote haperingen, bugs, etc.) wel dat de problemen snel opgelost worden en dat ze dan kunnen genieten van deze geweldige game.
Dat is en blijft tevens het grote nadeel van PC gaming; de mogelijkheid om iets sneller en mooier te laten draaien. De hele tijd zoeken naar de goede combinatie om met de maximale performance te spelen en het er ook nog mooi uit ziet (uitgezonderd van games die je gewoon op ultra met 60+ FPS kan spelen).

Het is eigenlijk heel relaxt wanneer een developer gewoon een 100% stabiele framerate van 30fps heeft, het grafisch er allemaal zeer mooi uit ziet en je simpelweg geen enkele mogelijkheid hebt ook maar iets aan de instellingen/performance te doen. Uiteraard moet dit dan wel uitstekend gedaan worden door de ontwikkelaar, zonder dat een eventuele 30 fps ten koste gaat van de gameplay (of nog erger, framedrops...).
Horizon was hier erg goed in, maar ook Uncharted 4, TLOU2 en God of War zijn gewoon uitmuntende "out of the box" ervaringen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25

H.Boss

Hugo Boss

Super game!! Prachtige graphics en verhaal.

Speel op 1920x1080 op mijn 4K TV. En loopt als een zonnetje op High.
Zeer vloeiend en geen stuttering.

Zelfs op mijn ultra wide(3440x1440) loopt het erg goed.

Specs;
Ryzen 7 3700
GTX1660 6GB(latest drivers)
16 GB RAM

Edit: ik ervaar geen crashes! Nog geen een gehad! Speel het via Steam.

[ Voor 11% gewijzigd door H.Boss op 14-08-2020 18:55 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 14:52

KipCurreh

Nightcrawler

Patch 1.01 is uit!
Patch 1.01
KNOWN ISSUES

In addition to the issues identified previously, we’re working on a number of high-priority issues:

Some players are experiencing startup crashes. Patch 1.01 fixes a few, but not all, of these crashes.

Some players are experiencing GPU-related hangs during gameplay. The improved diagnostic data collection added in Patch 1.01 is aimed at making it easier to track these down.

Some players are experiencing graphical settings issues, such as Anisotropic Filtering not working, 4K not displaying correctly, or HDR not working correctly.

Some players are experiencing performance issues on specific GPUs or hardware combinations.

We're aware of and continue to investigate all issues in this list on Reddit as well. Thank you to u/EvilMonkeySlayer for compiling this for us.

PATCH NOTES

Crash/Hang Fixes

Fixed an issue where the game would crash if the SteamUI didn’t initialize properly on startup.

Functionality Issue Fixes

Fixed an issue where Concentration and other slowdown mechanics wouldn’t work for everyone.

Fixed an issue where Windows/Steam profile names containing special characters would prevent some players from saving the game. We are still investigating other saved game issues as well.

Fixed an issue where Windows/Steam profile names containing special characters would prevent some players from saving screenshots in Photo Mode.

Other Fixes

Added improved diagnostic data collection when submitting a crash report.

Fixed several backend issues.

Fixed a video corruption issue for specific hardware. We’re continuing to look at other hardware configurations as well.
lijkt mij nog lang niet voldoende om alles te fixen, maar ze zijn er in elk geval mee bezig

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Dankjewel @KipCurreh
Heb gelijk even Steam opgestart.
Is maar een ienie mienie patch van 1.5mb trouwens maar het begin is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Martian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-04 10:59
Ik speel dit spel op een Ryzen 3600 icm een GTX 1060 (6gb). Spel gratis gehad bij de processor. Heb het al op de PS4 gespeeld maar mooi moment voor een replay!

Helaas crasht het spel erg vaak, een stuk of 10 keer in de 5 uur die ik het spel de kans heb gegeven, vooral (maar niet alleen) tijdens cutscenes. Verder al een keer gehad dat de muziek plots wegviel en een aantal keer een vreemd probleem met licht in het spel: dan wordt wanneer je richting de zon loopt/kijkt de wereld plots veel te fel verlicht, als je de camera even wegdraait en dan weer terug klopt het weer. Vast ook andere kleinere technische issues maar die zijn me tussen bovenstaande ergenissen door nog niet opgevallen.

Ik heb de Steam en Nvidia overlays uitgezet maar dat heeft niet geholpen, net als patch 1.01. Wachten op de volgende dan maar. Jammer, het is een schitterende game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 19:18
The Martian schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:46:
Ik speel dit spel op een Ryzen 3600 icm een GTX 1060 (6gb). Spel gratis gehad bij de processor. Heb het al op de PS4 gespeeld maar mooi moment voor een replay!

Helaas crasht het spel erg vaak, een stuk of 10 keer in de 5 uur die ik het spel de kans heb gegeven, vooral (maar niet alleen) tijdens cutscenes. Verder al een keer gehad dat de muziek plots wegviel en een aantal keer een vreemd probleem met licht in het spel: dan wordt wanneer je richting de zon loopt/kijkt de wereld plots veel te fel verlicht, als je de camera even wegdraait en dan weer terug klopt het weer. Vast ook andere kleinere technische issues maar die zijn me tussen bovenstaande ergenissen door nog niet opgevallen.

Ik heb de Steam en Nvidia overlays uitgezet maar dat heeft niet geholpen, net als patch 1.01. Wachten op de volgende dan maar. Jammer, het is een schitterende game.
Dat is wel jammer ja. Patch 1.01 is duidelijk een patch om meer tools toe te voegen zodat ze de crashes beter kunnen monitoren. Hopelijk bieden de aankomende patches veel oplossingen.

Ik heb zelf ongeveer twee uur in het spel zitten. Alles loopt soepel, maar heb bij verschillende vrienden al gehoord dat het spel bij hun na een bepaalde quest of na een aantal uur vastloopt. Ik heb geen zin in die frustratie, dus wacht gewoon lekker. :P

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
The Martian schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:46:
Spel gratis gehad bij de processor.
Is die deal nog ergens beschikbaar?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
XWB schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

Is die deal nog ergens beschikbaar?
Zo te zien is de deal veranderd naar gratis AC: Valhalla.
Maar dan vanaf een 3700X en hoger.

Edit: de HZD deal liep tot 30 juni

[ Voor 8% gewijzigd door Vortigen op 14-08-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
De speelervaring blijkt bij mij stukken beter als ik met Rivatuner (die bij msi afterburner zit) de fps cap op 60.
Het was eerst heel erg schokkerig, ongeacht of ik uncapped speelde, vsync, of de ingame limiter gebruikte.

In mijn geval was dus alles uncapped vsync uit e.d. maar met rivatuner een goede tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Net voor het eerst een gevecht gehad wat imo zo'n BS was dat ik hem terug zette van ultra hard naar very hard maar voelde meteen als easy mode niet heel erg bevredigend dus geen idee of dat ik nog wil doen als ik weer zo'n gevecht tegen kom. Het ging om een
spoiler:
rockbreaker
maar voelde wel alsof de aoe heel inconstitent was soms dodge ik zonder issues andere keren ben ik 2 dodges ver weg en ging ik nog dood.

Verder blijft het een dijk van een game en dit is het eerste negatieve moment in 25+ uur voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
er is inderdaad een enorm verschil tussen ultra en very hard.
vind zelf het grootste probleem dat nieuwe wapens kopen enorm duur en je dus met verkeerde wapens aan het vechten bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14
Spel bij mijn 3900X gehad bij aanschaf (was actie tot 30 Juni), goede sfeer in dit spel zeg.
Moet wel zeggen dat mijn GTX1080 er hard voor moet werken de fps hoog genoeg te houden, hoewel dat meer te maken heeft met het alles voluit zetten (3440x1440) en nog geen tijd genomen te hebben het de tunen.

Zijn er settings in de game welke weinig verschil visueel geven, maar wel veel performance opleveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:43
Suicyder schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:23:
Zijn er settings in de game welke weinig verschil visueel geven, maar wel veel performance opleveren?
Hier staat een vrij uitgebreide guide:

https://www.ozarc.games/b...gs-for-horizon-zero-dawn/

Reflections, Clouds en Ambient Occlusion zijn de drie settings die meeste impact op de performance hebben.

Ik krijg het op mijn 2080 Ti met Core i7-7700K @ 4.5 GHz overigens niet voor elkaar om een stabiele 60 fps te halen op 4K. Op 2560x1440 lukt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
iscara schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:18:
er is inderdaad een enorm verschil tussen ultra en very hard.
vind zelf het grootste probleem dat nieuwe wapens kopen enorm duur en je dus met verkeerde wapens aan het vechten bent
Vind duur wel meevallen, heb 2 outfits gekocht, 4 wapens vaak genoeg mats voor pijlen en loop nu alweer met ~3500 shards rond.

Meest gebruikte setup:
Slingshot met lightning en ice
Normale boog met zwake pijlen en fire
Precision boog voor sterke pijlen en component / armor breaker
Losse boog met enkel lightning voor nu eerste die wss vervangen gaat worden door iets nieuws.

Redelijk welrounded zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Man wat een enorm gave game is dit zeg. Zat in het begin te twijfelen tussen een XB1 of PS4, waarbij deze game hét argument voor de PS4 was. Toen de XB1 gehaald, dus geen Zero Dawn voor mij. Gelukkig nu toch wel. Inmiddels op ~80% van de main game (nog niet aan TFW begonnen)

De enemies zijn echt zo ontzettend cool. 1e Thunderjaw die ik tegenkwam was echt een WOW moment.

Maar ik vraag me wel een beetje af: cheesen jullie ook de gevechten met Rockbreakers/Thunderjaws door telkens achter een grote rots te schuilen? :P

Thunderjaw is misschien nog wel te doen maar die Rockbreakers voelen echt als onmogelijk aan in open veld, zijn sneller dan ik kan rennen -O-

Wel jammer dat de Thunderjaw geen mount is :P

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 17-08-2020 15:48 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:48
Angeloonie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:32:

De enemies zijn echt zo ontzettend cool. 1e Thunderjaw die ik tegenkwam was echt een WOW moment.

Maar ik vraag me wel een beetje af: cheesen jullie ook de gevechten met Rockbreakers/Thunderjaws door telkens achter een grote rots te schuilen? :P

De game is inderdaad nogal bijzonder, ik heb echt zitten twijfelen om een PS4 te kopen 3 jaar geleden :D

Thunderjaw is inderdaad een belevenis maar wacht maar op de Frost & Fireclaw >:)

Ik schuil mezelf inderdaad een ongeluk, je word redelijk moe van het dodgen op een wat hoger nivo, gevechten duren dan zo lang...

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:10

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Je kan ze toch ook gewoon vast zetten met die ene gun :D

Hoef je niet meer te dodgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Mr Magic schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Hier staat een vrij uitgebreide guide:

https://www.ozarc.games/b...gs-for-horizon-zero-dawn/

Reflections, Clouds en Ambient Occlusion zijn de drie settings die meeste impact op de performance hebben.

Ik krijg het op mijn 2080 Ti met Core i7-7700K @ 4.5 GHz overigens niet voor elkaar om een stabiele 60 fps te halen op 4K. Op 2560x1440 lukt het wel.
Dankjewel voor de link d:)b
Waardevolle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:32:
Man wat een enorm gave game is dit zeg. Zat in het begin te twijfelen tussen een XB1 of PS4, waarbij deze game hét argument voor de PS4 was. Toen de XB1 gehaald, dus geen Zero Dawn voor mij. Gelukkig nu toch wel. Inmiddels op ~80% van de main game (nog niet aan TFW begonnen)

Thunderjaw is misschien nog wel te doen maar die Rockbreakers voelen echt als onmogelijk aan in open veld, zijn sneller dan ik kan rennen -O-

Die rockbreaker had ik in de 6de poging wat geluk en lag die in 20seconden om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Nvidia heeft een nieuwe Game Ready Driver.
Ik was benieuwd of het wat zou doen voor HZD maar merk helaas geen verbetering met de benchmark. Ook geen verslechtering by the way.

Fair warning: bij elke nieuw geinstalleerde driver komt de "optimalisatie" weer om de hoek kijken. Bij mij duurt dat proces ongeveer 15-20 minuten. Tevens waren al mijn settings weer teruggezet naar de begininstellingen

[ Voor 9% gewijzigd door Vortigen op 18-08-2020 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gisteren 2 Rockbreakers tegelijk gedaan, lastige klus maar het is gelukt!

Tactiek:

spoiler:
1. Altijd blijven bewegen, dodgen, rennen, vaak van richting veranderen
2. Met tear arrows eerst de vier graafpoten van die beide mollen af knallen, dan kunnen ze niet meer onderduiken en zijn ze vrij traag
3. Maar ze gooien nog wel met stenen dus zie 1.
4. Raak alles wat maak kwetsbaar is aan die dingen met alles wat je in je arsenaal hebt, terwijl je 1. blijft doen want zie 3.
5. Profit. Behalve de Rockbreakers zelf is het ook de moeite waard om hun molshopen te looten (bergjes met paarse kristallen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-06 10:43

het probleem is idd dat pc gamers vaak gewend zijn aan 144fps. Als je dan opeens een game speelt in 40 of 50 fps dan merk je die achteruitgang enorm omdat je nu eenmaal veel beter gewend bent. Als je altijd op 30 fps games dan weet je ook niet wat je mist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Anderzijds, als je nooit meer dan 30 fps gewent bent, dan weet je natuurlijk niet beter :P }) :>

Maar even serieus, gelukkig hebben veel PC games dit soort problemen niet. De developers van Horizon Zero Dawn hebben in dit geval helaas niet zo'n goede port gemaakt, maar ik verwacht dat het één en ander nog recht te trekken is met patches.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
@PainkillA & @XWB: Daar is een mooie uitdrukking voor: ignorance is bliss 8). Maar inderdaad, ik weet niet beter en daardoor heb ik er ook geen last van. Dat is overigens ook wel een reden dat ik op consoles game hoor, het feit dat ik nergens naar hoef te kijken en het gemak dat daaruit voortkomt. Neemt niet weg dat ik weet dat het beter kan, maar de gemiddelde ervaring die ik op de PS4 (en Switch) heb is dusdanig goed dat ik meer dan tevreden ben.

Het is wel zonde dat de port van deze game niet zo goed is. Het is echt een geweldige game en hopelijk zullen ze met patches het een en het ander oplossen, maar het was natuurlijk beter geweest als ze meteen een perfect lopende port uit hadden gebracht. Dat had deze game zeker verdiend.

Ik ben trouwens nog wel benieuwd of hier in de loop van de tijd nog wat meer reacties van PC-spelers komen die over de ervaringen met de game gaan. Denk daarbij aan het verhaal, de wereld, de gameplay/gevechten en bijvoorbeeld de eerste encounters met
spoiler:
Thunderjaws en Stormbirds.
Vooral mijn eerste ervaringen met die laatste twee vond ik destijds heel erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 20:41
MazeWing schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Het is eigenlijk heel relaxt wanneer een developer gewoon een 100% stabiele framerate van 30fps heeft, het grafisch er allemaal zeer mooi uit ziet en je simpelweg geen enkele mogelijkheid hebt ook maar iets aan de instellingen/performance te doen.
Toch heb je tegenwoordig ook vaak een performance mode bij console games, waarmee je op 60FPS kunt spelen maar dan op lagere resolutie. Tot nu toe heb ik 'm iedere keer aangezet.

Overigens vind ik de framerates op de PC merkbaarder. De muis is preciezer dan een controller en je zit dichter op het scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door Wolfos op 19-08-2020 11:25 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste