Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti
Dat zit wel goed naar mijn bescheiden mening. Het verhaal blijft een van de sterkste punten van deze game.Mr-E schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:10:
Weer een eindje op weg, volgens mij ben ik iets minder "stealthy" gezien ik regelmatig mijn medicijn buidel nodig heb. Een thunderjaw heb ik niet meer gezien nog, maar wel een Deathbringer, daar was ik nog wat terughoudend, maar deze ging vrij snel down moet ik zeggen
. Het verhaal ontwikkeld zich ook al aardig, ben erg benieuwd hoe dat zich ontrafeld
Alleen jammer dat de DLC een side-missie is, in plaats van een vervolg van het hoofd verhaal.Geteisem schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:23:
[...]
Dat zit wel goed naar mijn bescheiden mening. Het verhaal blijft een van de sterkste punten van deze game.
Wel jammer dat het de enige DLC blijft, voor zover ik weet.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ik heb de DLC niet gespeeld nog. Maar goed doelde dus ook op het hoofdverhaal. Misschien als ik ooit nog eens de geest krijg dat ik de DLC wel aanschaf maar teveel te spelen nog voorlopig.vuurtjih schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:38:
[...]
Alleen jammer dat de DLC een side-missie is, in plaats van een vervolg van het hoofd verhaal.
Wel jammer dat het de enige DLC blijft, voor zover ik weet.
Ah vandaar.Geteisem schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:48:
[...]
Ik heb de DLC niet gespeeld nog. Maar goed doelde dus ook op het hoofdverhaal. Misschien als ik ooit nog eens de geest krijg dat ik de DLC wel aanschaf maar teveel te spelen nog voorlopig.
Het vreet wel tijd ja, pfoe. Zit geloof ik ergens tussen de 70-75 uur. 80% main en 60% DLC geloof ik nu. Veel bezig nu om alle voorwerpen te vinden, dat kost ook aardig wat tijd.
Inmiddels die 2e DB ontmoet, die was een stuk fanatieker

inmiddels raakt het verhaal ook in een stroomversnelling, heb snel de neiging om er mee verder te gaan, maar wil toch nog die hunting grounds even meepakken!
Qua armor en wapens is alles al vrij high end heb ik het idee, maar ik heb net maar eens die aanpassingen vervangen

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Heb hetzelfde, maar van wat ik gelezen heb worden spoilers erg goed afgedekt, alles is tot dusverre nog een verrassing geweestVlassie1980 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:00:
Ik lees hier bewust niet te veel van het topic mee omdat ik bang ben voor spoilers maar kan niet anders zeggen dan dat ik zelden zo hooked ben geweest aan een game. Echt een ontzettend gaaf spel, ben misschien alleen te veel de main story aan het volgen en ga me denk ik dit weekend wat meer op side quests storten

Waar ik bang voor ben is dat ik de main story te snel uitspeel. Dat had ik met Far Cry 4 ook en dan is er eigenlijk ook niet zo veel meer aan.Geteisem schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:23:
Sidequests mis je niet veel aan. Doorgaans behoorlijk saai in deze game. De main story is echter geweldig.
Moest er net 3 killen, wat een chaos op het scherm
Oei Fire Claws zijn nog een tandje erger hahaha!
[ Voor 15% gewijzigd door Aight! op 28-01-2018 16:45 ]
Ik heb dit normaal gesproken ook, echter vind ik het vinden van alle voorwerpen toch wel iets hebben hierbij. Het is ook zeker niet gemakkelijk (gelukkig).Mr-E schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:54:
Dat heb ik ook, zodra de main story klaar is dan kijk ik er niet meer naar om eigenlijk. Zoals ik zei, geen trophy hunter
Alhoewel, de hunting grounds vind ik dan weer niet leuk om te doen.
Verwijderd
Kan je nog terug naar alle werelden om achteraf nog de energiecellen te halen voor dat speciale ancient armour. Heb nog 3 cellen nodig. De 1e 3 heb ik allemaal gemist.
Thnx!
Ja al deze locaties zijn later nog bereikbaar. 1 daarvan is tot aan een latere missie niet toegankelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:43:
Wie kan mij aub helpen.
Kan je nog terug naar alle werelden om achteraf nog de energiecellen te halen voor dat speciale ancient armour. Heb nog 3 cellen nodig. De 1e 3 heb ik allemaal gemist.
Thnx!

Verwijderd
Kan ik dan ook bij die ene die pas later te bereiken is?
Ja je moet nog een stukje verder geloof ik.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:03:
En hoe kom ik daar dan? ik ben zelf bij Vervloek de duisternis, opzoek naar geheime eclips basis.
Kan ik dan ook bij die ene die pas later te bereiken is?
Ik heb nu 4 Power cells en ben wat casual bezig de wereld te doorlopen... moooooi
Ja die zijn pittig! In het begin was ik al bang voor een sawtooth, maar nu mol ik een thunderjaw als een eitje.Mr-E schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:00:
Iedereen ook zo happy na 2 rooie rockbrakers te hebben gemold??
Ik heb nu 4 Power cells en ben wat casual bezig de wereld te doorlopen... moooooi
Al zijn die fire claws van de DLC ook nog best pittig.
Binnenkort maar eens uitspelen

Ik kwam gister mijn eerste Fire claw tegen, de tering. Nu nog een stuk of 5 (?) te gaan voor de missieAight! schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:43:
[...]
Ja die zijn pittig! In het begin was ik al bang voor een sawtooth, maar nu mol ik een thunderjaw als een eitje.
Al zijn die fire claws van de DLC ook nog best pittig.
Binnenkort maar eens uitspelen
Ja heb ze ook maar even gedaan, vielen eigenlijk nog wel mee. Veel HP hebben ze, dat maakt het lang. Er zijn er ook 2, heb er toen de 'gewone' geoveride en toen degene die over was kapot gemaaktvuurtjih schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:25:
[...]
Ik kwam gister mijn eerste Fire claw tegen, de tering. Nu nog een stuk of 5 (?) te gaan voor de missie
Alleen nu heb ik het spel uitgespeeld, wat nu?
Zal nu maar eens aan CoD of GT: Sport beginnen
[ Voor 5% gewijzigd door Aight! op 01-02-2018 23:10 ]
Ik ben overal op een berg gaan staan en een half uur pijlen staan schietenAight! schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:09:
[...]
Ja heb ze ook maar even gedaan, vielen eigenlijk nog wel mee. Veel HP hebben ze, dat maakt het lang. Er zijn er ook 2, heb er toen de 'gewone' geoveride en toen degene die over was kapot gemaakt.
Herkenbaar gevoel, heb alleen de huntingground missie nog maar die vind ik niet leuk...
Heb de complete edition ook maar gekocht, ben nu op het punt "uitrusten voor de eindstrijd "... dus de DLC zou wel wat meer lengte geven idd. En daarna ligt GT Sport hier ook klaar, en ik wil eigenlijk de unchartedreeks nog spelen, op de ps3 enkel deel 1 gespeeldAight! schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:09:
[...]
Ja heb ze ook maar even gedaan, vielen eigenlijk nog wel mee. Veel HP hebben ze, dat maakt het lang. Er zijn er ook 2, heb er toen de 'gewone' geoveride en toen degene die over was kapot gemaakt.

Maar eerst nog een paar sidequests, heb inmiddels alle energiecellen gevonden ook
Zal nog even kijken of the Frozen Wilds nu ook speelbaar is op de normale versie, aangezien hij 17gb moest installeren... maar verwacht van niet...
Al met al het spel "uitgespeeld", en genoeg voldoening gekregen uit het einde van het spel! Volgende playthrough wat meer proberen te ontdekken!
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Dat trekt mij dus eigenlijk totaal niet, om nog een keer het spel met betere wapens te spelen. Wat is daar leuk aan?Mr-E schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:53:
Ok, voor de Complete Edition moet ik blijkbaar weer op 0 beginnen...... dan maar wat moeilijker proberen
...
Zal nog even kijken of the Frozen Wilds nu ook speelbaar is op de normale versie, aangezien hij 17gb moest installeren... maar verwacht van niet...
Al met al het spel "uitgespeeld", en genoeg voldoening gekregen uit het einde van het spel! Volgende playthrough wat meer proberen te ontdekken!
Het is niet eens met betere wapens, omdat ik de complete edition heb gekocht, ter vervanging van de standaard versie, moet ik blijkbaar opnieuw beginnen. De huidige savegame wordt niet herkend. Ik had de complete edition gekocht ivm de DLC... dat was relatief gezien goedkoper als alleen de DLC los kopen.vuurtjih schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:39:
[...]
Dat trekt mij dus eigenlijk totaal niet, om nog een keer het spel met betere wapens te spelen. Wat is daar leuk aan?
Maar ik vond het spel leuk genoeg om nogmaals te spelen, niet direct vermoed ik, maar over een paar maandjes ofzo... ik denk wel dat met name het begin heel anders zal verlopen nu ik betere kennis heb van hoe alles inelkaar steekt
Daar zag ik echt tegenop maar met behulp van een ravager-cannon was het een eitjeMr-E schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:00:
Iedereen ook zo happy na 2 rooie rockbrakers te hebben gemold??
Verder sta ik soms nog steeds versteld van de grafische pracht van dit spel. Speel het op een 22 inch Full HD tv en die ga ik binnenkort vervangen voor een 32 inch Full HD. Als ik een PS4 pro had dan zou ik uiteraard voor een 4K tv gaan, dan weet je helemaal niet wat je ziet.
Dit is echt een meeslepende en prachtige game, boven verwachting!
Nu twijfel ik of ik direct Frozen Wilds aan wil schaffen of eerst wat aan m'n backlog ga werken. Keuzes...keuzes
Verwijderd
Een paar tips voor beginners? Iets waar ik op moet letten waar ik anders achteraf spijt van krijg? (bepaalde currency bijhouden of iets dergelijks)
Ik merkte (toen ik het spel speelde toen het net uit was) dat je er vanzelf in rolt en dat als je een foutje maakt dat je het ook wel weer kan terug verdienen etcVerwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:01:
Een paar tips voor beginners? Iets waar ik op moet letten waar ik anders achteraf spijt van krijg? (bepaalde currency bijhouden of iets dergelijks)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Kan niet anders zeggen dan dat ik me kostelijk met deze game heb vermaakt en dat de graphics verbluffend zijn. De gameplay zelf is ook subliem. Binnenkort maar even the Frozen Wilds erbij en daarna is het hopen op een mooie opvolger van Guerrila games
Zo te zien is ze ook nog eens een natural redhead. Conclusie: Met haar wil ik keihard trouwenvhal schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:28:
[...]
Grappig, zelfs het gezicht is nagenoeg identiek
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Plants collected verbaast me wel. Ik heb naast hout juist veruit het meest medicijnplanten opgepikt.
Misschien wordt deze ook niet geteld omdat deze je niet echt in je inventory komt maar bedoelt zijn om je bar aan te vullenbram1984 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:59:
Haha arme watchers.
Plants collected verbaast me wel. Ik heb naast hout juist veruit het meest medicijnplanten opgepikt.
Al zijn die deadliest machiines ook wel gechargeerd qua moeilijkheidsgraad. Die scorschers en beren in de DLC zijn wat mij betreft vervelender
[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 08-03-2018 11:17 ]
10+ uur. Ligt eraan met level je start aan de DLC.Vlassie1980 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:52:
Ik heb The Frozen Wilds nog niet aangeschaft, hoeveel gameplay uren zitten daar ongeveer in vergeleken met Zero Dawn?
Als je al level 50 bent en je hebt de Shield Weaver armor dan is de DLC erg makkelijk
[ Voor 21% gewijzigd door Ike. op 09-03-2018 01:06 ]
En bedankt...!, ben ik weer aan het luisteren en krijg ik gewoon zin om hiermee verder te gaan of opnieuw te beginnen... terwijl ik bijna geen tijd heb.Vrijdag schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:56:
Kom ik er net achter dat de volledige soundtrack op Spotify staat. Vier discs, in totaal vier uur muziek
[ Voor 53% gewijzigd door Griffin op 09-03-2018 13:12 ]
Ik heb er toch wel een stuk langer over gedaan, meer richting de 20 of misschien wel meer. Tenzij je 0 sidequests doet natuurlijk.Ike. schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 01:03:
[...]
10+ uur. Ligt eraan met level je start aan de DLC.
Als je al level 50 bent en je hebt de Shield Weaver armor dan is de DLC erg makkelijk
En ik weet niet op welke difficulty je speelt, maar vanaf Hard is de DLC ook met de shield armor heel erg pittig. Scorchers en Frostclaws zijn moeilijker dan Thunderjaws en Storm Birds, is mijn ervaring. Ik ben de DLC op Ultra Hard in NG+ in gegaan, maar dat was niet te doen. Ik heb een hoop uren in Bloodborne zitten, maar dit was gewoon niet leuk meer. Dus toen ben ik een hele nieuwe playthrough op Hard begonnen en opnieuw de DLC in gegaan (Ultra Hard kan je niet terugzetten).
[ Voor 7% gewijzigd door Poops_McGhee op 13-03-2018 04:28 ]
En de eerste keer een sawtooth, tallneck tegen komen zijn toch wel
Zo begon ik ook, maar op den duur merk je dat tripcaster (en ropecaster) toch handig gaan worden. Even een paar vallen zetten en ze daarheen brengen. Vooral bij de sterkere beesten werkt dat goed. Zelfde met de sling, bij sterkere beesten is het verdomd handig om even te freezen/stunnen etcJoosie200 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:12:
Ik merk echt dat ik het met pijl en boog vanaf veraf op een rots of in het struikgewas + lure call + stealth kill het fijnste vind spelen. De tripcaster tutorial heb ik wel doorlopen maar meh, zelfde met de sling. Leuk dat ik hem nu heb maar echt gebruiken doe ik het nog niet.
Ik doe alle kleine beesten melee en alles wat wat sterker is met de ropecaster, gevolgd door de tearblaster en daarna met hard tip arrows afmaken. Evt tussendoor nog een keer vastzetten met de ropecaster.Griffin schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:48:
[...]
Zo begon ik ook, maar op den duur merk je dat tripcaster (en ropecaster) toch handig gaan worden. Even een paar vallen zetten en ze daarheen brengen. Vooral bij de sterkere beesten werkt dat goed. Zelfde met de sling, bij sterkere beesten is het verdomd handig om even te freezen/stunnen etc
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
edit: ook erg jammer dat overridden machines je niet volgen, als een soort hunter pet... dat vind ik echt een misser.
[ Voor 15% gewijzigd door Poops_McGhee op 20-03-2018 01:13 ]
Dit Traps zijn voor de sterkere beesten essentieel en speelt ook veel prettiger. Sommige heb je dan in principe zo down.Griffin schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:48:
[...]
Zo begon ik ook, maar op den duur merk je dat tripcaster (en ropecaster) toch handig gaan worden. Even een paar vallen zetten en ze daarheen brengen. Vooral bij de sterkere beesten werkt dat goed. Zelfde met de sling, bij sterkere beesten is het verdomd handig om even te freezen/stunnen etc
Jahoor dat kan primaDaYwaLkUr schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:09:
Ik wil hem via MP aanschaffen, maar is dit wel een spel voor soms een uurtje te spelen?
39
Ik heb toen het spel net uit was deze een heel stuk uitgespeelt en vorige week met New Game+ begonnen. Ik krijg voor mn verjaardag de uitbreiding en dan ga ik eerst even de main game weer wat uitspelen op New Game+ en daarna de expension.
Met hierboven; Je kan het prima tussendoor spelen, maar de verslavingsfactor is groot. De dialogen bij diverse npc's kunnen ook lang duren (soms heb je wel 4-5 keuzes voor dialogues), dat maakt deze game sterk.
Voor degenen met de DLC; zijn dit puur sidequests, of gaat het verhaal "door" waar het gebleven is, met extra uitleg etc?
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Geluid is echt niet goed te noemen. De spraak is gewoon bar slecht , ik heb nog nooit een game meegemaakt waar ik niet kan horen waar de persoon staat die tegen mij praat.
Zo moet ik dus heel het veld af kijken om te zien waar de stem vandaan komt. Tevens als je van degene wegloopt , duurt het veels te lang voordat het geluid zachter word.
nee de stemmen mogen beter afgewerkt worden. En ik weet zeker dat het kan , ik speel Assasins creed origins ook op de xbox op dezelfde stereo TV en daar hoor ik de stemmen en de geluiden wel goed.
Edit : Gelukkig , ik ben niet de enige die dit opgevallen is.. Maar hoe dan ook , ik geniet ervan.
Effe aangepast (PC > XBOX one met TV)
[ Voor 12% gewijzigd door Stronkie op 26-05-2018 22:03 ]
Die snap ik niet. HZD is (voorlopig) een PS4 exclusive. Over een PC versie wordt wel gesproken maar die is er nog niet.Stronkie schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:40:
.... ik speel Assasins creed origins ook op deze pc en daar hoor ik de stemmen en de geluiden wel goed.
Facecapturing was ik ook niet van onder de indruk btw. Ook jammer dat alle conversaties in principe hetzelfde zijn en enkel de personages wijzigen. Allemaal van die houten klazen.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Maar zoals al eerder aangegeven , deze game is wel mooi om te spelen. Hele mooie details in het spel. Maar heel veel mensen klagen over het geluid in het spel , met name de voices zijn bar en bar slecht
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Wil nu wat meer sidemissions gaan doen en het verhaal zo veel mogelijk uitstellen. Inmiddels weer ergens op lvl20 en moet zeggen het verveelt nog niet.
En dat voor iemand die 95% van de spellen echt maar 1x doet. Tlou en fallout als uitzonderingen. Ben benieuwd hoe Frozen world's geïntegreerd is, maar dan moet ik nog een iets hoger lvl hebben voor ik daar aan begin.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Daardoor mis ik denk ik het sneaken en is het nu vol erop los slaan! dit viel me eigenlijk op in het Bandit Camp, mijn stealth actie was misgegaan en daardoor was er veel 1 op 1 combat, maar dit was eigenlijk veels te makkelijk
Wel natuurlijk een beetje angst voor de Sawtooth en/of Corruptor als ik een level omhoog ga naar normal.
Hebben jullie dit ook ervaren?
Gewoon op normal zetten joh, anders lijkt mij het inderdaad ook veel te saai... Heb zelf vanaf het begin op Hard gespeeld, en vond het meestal makkelijk zat. Alleen de thunderjaws en (vooral) de stormbirds gaven wat meer moeite.
Vrijwel geen uitdaging en gewoon lekker spelen zonder je ergens zorgen over hoeven te maken.
Normal vraagt al iets meer stealthy gameplay en is ook voor de gemiddelde gamer prima te doen
Dus hup, omhoog schroeven die handel!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ben nu inmiddels level 30 en op normal zijn sawtooths en corrupters ook weinig inspannend meer. Dus gewoon omhoog zetten. Normal is al vrij eenvoudig, maar ik heb er een hekel aan als iedere mug die je tegenkomt een ware uitputtingslag wordt en je meer dood dan levend weer je health met gaan oppoetsen, tijdens gevechten neem ik ook geen health, voelt bij mij als cheaten.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:04:
Ik speel hem nu de eerste keer op easy, maar daardoor zit er een beetje sleur in... de watchers, striders, grazers en scrappers mep ik met gemak neer ;-)
Daardoor mis ik denk ik het sneaken en is het nu vol erop los slaan! dit viel me eigenlijk op in het Bandit Camp, mijn stealth actie was misgegaan en daardoor was er veel 1 op 1 combat, maar dit was eigenlijk veels te makkelijk
Wel natuurlijk een beetje angst voor de Sawtooth en/of Corruptor als ik een level omhoog ga naar normal.
Hebben jullie dit ook ervaren?
En als ik wel zin heb in een uitdaging loop naar ik een kudde tramplers en schop ik er eentje voor zijn schenen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Doe maar op hard als je ook alle sidequests wil doen.DaYwaLkUr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:34:
Thnx voor de tips, nu wil ik hem eigenlijk wel opnieuw starten vanaf het begin normal
Ben inmiddels level 47... En loop eigenlijk zonder te stoppen langs sawtooths ed en laat ze brandend achter. Same voor bellowbacks, die duren 5 seconden langer maar bieden weinig weerstand meer.
Enige eigenlijk die ik tegenkomen die irritant blijven zijn Stormbirds. Gaan wel dood, maar duuurt laaang.:)
Net de 2de deathbringer in het verhaal tegengekomen en ding lag al om zonder dat er überhaupt noemenswaardig health af was bij mij.. Voel me lichtjes overpowered op dit moment, zeker gezien mijn skills.
En dan wil ik deze Playthrough het doubleweave triple superarmor (of hoe dat ding ook heet) ook gaan opsnorren. Dan is een wandeling door het park ws echt gevaarlijker.
[Edit] nou en weer het verhaal uitgespeeld, nadat ik dat armor had niet meer doodgegaan geloof ik, eind gevecht(en) ging ook redelijk vlotjes in 1x. Yep definitely overpowered op normal.
Nu maar weer doorgegaan met Frozen wilds en da's wel weer ff iets lastiger dus da's mooi. Inmiddels level 59 meen ik, vind Frozen wilds overigens so far erg goed gedaan, dacht dat het nu wel snel zou gaan vervelen maar is nog steeds lastig om niet "nog ff dit stukje" te doen.
Wanneer komt HZD II ook alweer?
[ Voor 33% gewijzigd door Flagg op 18-06-2018 21:59 ]
Blijft een goede game:)
Ben bij de laatste battle alweer, ik speel niet alle side quests btw.. daartoe kan ik me niet zetten.
Merk ook dat ik toen al wel klaar was met de game, heb op een gegeven moment de main quest uitgespeeld en veel sidequests laten staan. Het is nu leuk om weer even Frozen Wilds te spelen maar ik had nog de hoop dat ik nu alle sidequests ging afmaken maar ik weet nu al dat dat hem niet gaat worden.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ben je je eerste (groepje) Frostclaws en Fireclaws al tegengekomen?Chaoss schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:58:
Vorige week Frozen Wilds gekocht omdat die in de aanbieding was voor een tientje. Dan merk ik toch dat het behoorlijk wennen is als je ene game 1,5 jaar niet aangeraakt hebtWennen aan de controls en de gevechten, eerste paar keer ging ik keihard dood.
Merk ook dat ik toen al wel klaar was met de game, heb op een gegeven moment de main quest uitgespeeld en veel sidequests laten staan. Het is nu leuk om weer even Frozen Wilds te spelen maar ik had nog de hoop dat ik nu alle sidequests ging afmaken maar ik weet nu al dat dat hem niet gaat worden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Wel irritant dat je die nieuwe gear niet met gewoon geld kunt kopen..
Kon ergens een map kopen met locaties om ide nieuw currency te vinden, maar daarvoor moest ik eerst weer goatskin hebben, zo blijf je bezig.
Eigenlijk heb je alleen de Shield-Weaver armor nodig. Dan ben je meteen overpowered. En kan je iedereen aan
Behalve op Ultra hard difficulity. Daar ben je na 2 hits dood. Maar je health regenereert best snel. Dus ook dat is prima te doen.
Verder een topgame natuurlijk.
Aangezien ik een beetje klaar was met de sidequests heb ik die niet gedaan.
Dat klopt ja, die gebruik ik wel. Ik dacht aan de ice-rail enzo die heb je niet echt nodig.AllSeeyinEye schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:23:
De bluegleam wapens zijn beter dan die uit de hunters lodge
Mwah, een Fireclaw zonder de ice-rail en dat lightning ding duurt toch best wel heel erg lang, hoor. Het enige nadeel is dat je door je resources heen vliegt als je die drie dingen gebruikt...iscara schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:56:
[...]
Dat klopt ja, die gebruik ik wel. Ik dacht aan de ice-rail enzo die heb je niet echt nodig.
Die ice rail doet wel veel damage (270+ bij de fireclaw als je goed mikt), maar dat herladen doet wel enorm lang zeg, met een beetje pech moet je wegrollen voordat je kan schieten.
Ik speel op afstand met pijl en boog en op -normal-. Vaak is dat niet echt uitdagend. Vooral de mensen leg je gemakkelijk neer daar ze, net zoals de machines niet zo -slim- zijn of lijken.:) Mijn melee en vogel gevechten zijn vaak heel chaotisch en mede daardoor niet altijd succesvol, daar de camera soms niet gunstig staat. Ik mep dan maar snel wat om me heen. Ik blijf maar ff op -normal-, wellicht later een run op - hard- of ik ga over naar Witcher 3, nadat ik HZd plus dlc uit heb gespeeld.
Wel zijn nog wat dingen niet duidelijk.....
Wat geeft de icoon boven een machine (in actie) nu precies aan? Als je deze in de fik steekt/bevriest/stunned moet de icoon helemaal vol zijn wil het effect hebben?
Hoeveel touwen heb je minimaal nodig om bijvoorbeeld een Glinthawk vast te zetten?
Ik doe een stuk of 7 a 8 maar wellicht is dit verspilling...;-0
[ Voor 29% gewijzigd door Rman op 28-10-2018 10:11 . Reden: taalfoutje ]
Hangt van het icoontje af.
Volledig vlammetje= vijand in brand en krijgt brandschade. Machines met brandstof tanks kunnen ontploffen en zetten vijanden in de omgeving in brand
Volledig sneeuwvlokje=vijand bevroren. Beweegt langzamer of helemaal niet, loopt meer schade op bij aanvallen. Machines met een koelvloeistof tank kunnen ontploffen en bevriezen omgeving
Volledig bliksemschicht= vijand staat onder stroom en loopt schade op. Kunnen niet meer bewegen en vijanden met een powercell kunnen ontploffen en schokken de omgeving.
Vogels vallen uit de lucht als ze ontploffen of volledig bevroren zijn of onder stroom staan. Behalve de grote stormbird (mij nog niet gelukt)
Volledig @ = vijand volledig geïnfecteerd en valt dus voor langere tijd aan.
Om een grote machine met de touwwerper vast te krijgen heb je of veel touw nodig of een sterkere werper. Paars is vaak de sterkste.
Hoe weet je hoeveel touwen of "effect" pijlen nodig zijn?
Ik doe maar wat en wellicht verspil ik een hoop materiaal.
Is het aan te raden om eerst HZD uit te spelen (ben nu lvl 40+) voor je met de dlc Frozen Wild begint?
Kan je met de Frozen Wild nog (side) quest spelen van originele H.Z.D.?
[ Voor 23% gewijzigd door Rman op 01-11-2018 16:41 ]
Als je HZD uitspeelt wordt op verzoek het spel terug gezet naar het moment voor het eindgevecht.
Dus eventuele openstaande side quests of een beetje free roamen kan dus prima!
Vanaf hier ben ik de Frozen Wilds gaan spelen (net begonnen, dus nog geen echte informatie)
[ Voor 13% gewijzigd door ArnoutV op 01-11-2018 16:53 ]
Vraag: voegt the Frozen Wilds iets substantieels toe qua verhaallijn? Dat zou nog de reden zijn om die ook te gaan doen.
Ja, The Frozen Wilds vond ik een hele goede expansion, zeer zeker de moeite waard.Edmin schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:23:
Bijna een jaar later, maar ik ben inmiddels lvl 37 en heb net GAIA prime afgerond en die ancient armor gehaald. De maon quests lijken nu wel zo ongeveer tegen het einde te lopen en ik ga me richten op de side quests.
Vraag: voegt the Frozen Wilds iets substantieels toe qua verhaallijn? Dat zou nog de reden zijn om die ook te gaan doen.
Horizon Zero Dawn 2?
Die gaat uiteraard komen. Launchtitel op de PS5 zou echt geweldig zijn..jef schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:21:
Op Reddit stond dat de developers gespot zijn in zweden bij een firma die gespecialiseerd is in Motion Capture.
Horizon Zero Dawn 2?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:34 ]
En ook een paar behoorlijk pittige nieuwe robots.Mar.tin schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:42:
[...]
Imho wel, zéker een mooie additie aan het toch al best wel goede verhaal.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
De verbeterde wapens niet vergeten, om die pittige nieuwe robots te herleiden tot schrootHulleman schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:57:
[...]
En ook een paar behoorlijk pittige nieuwe robots.
Oja! Te lang niet meer gespeeld zie ik al weer. Met de weavers armor ben je nagenoeg onverslaanbaar.jef schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:19:
[...]
De verbeterde wapens niet vergeten, om die pittige nieuwe robots te herleiden tot schroot
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
Zie ik iets over het hoofd, of was dat een kleine bug en moesten de nummers omgewisseld worden ? Nogal raar dat je eerst II moest doen en dan pas I. En heeft het feit van een gemiste objective invloed op bvb trophies ? Voor zover ik kan zien is het onmogelijk quests opnieuw te doen om die objective toch te halen.
Zitten verder nog wel wat kleine vervelende bugjes in, lijkt me. Heb bvb al paar keer voorgehad dat een Campfire op de kaart in het groen aangeduid stond terwijl ik pertinent zeker was dat ik die nog nooit bezocht had.
EDIT: gisteren mijn 2de rood kruisje bij een objective. Echt zo idioot, in een van de Errands moet je 4 boar skins doneren. Zonder veel nadenken koos ik de optie van 'ja doe maar'. Bleek ik er maar 3 te hebben en daarom een gemiste objective. Echt zo belachelijk

[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 07-11-2019 13:48 ]