Toch maar besloten een nieuwe NG+ sessie te starten op Hard. Ik ben niet vies van een uitdaging, maar hier telt toch ook wel de ontspanning en Ultra Hard was me net iets te gek in de DLC.
Ik had precies het zelfde.bram1984 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:15:
Ik ben niet vies van een uitdaging, maar hier telt toch ook wel de ontspanning en Ultra Hard was me net iets te gek in de DLC.
spoiler:
Die Fireclaw is toch echt helemaal andere koek. Ik lijk wel een
in een slachthuis. 
Yep Hard is wel de sweet spot. Als je goed oplet red je je prima, maar je kan ook zo dood zijn. Viel me wel op dat ik nu weer niet van difficulty kan veranderen. Lijkt met NG+ te maken te hebben ofzo?Albinoraptor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:16:
[...]
Ik had precies het zelfde.Ultra hard ging ik me soms net te veel ergeren en dat is zonde van zo'n game.
Nou is het op very hard zeker nog wel uitdaging, en zit nu op einde en tja nu lijkt de scorcher een lief baby panda-tje vergeleken waar ik nu vast zit, ga mss nog wel naar Hard als ik me weer te veel ga ergeren.
spoiler:Die Fireclaw is toch echt helemaal andere koek. Ik lijk wel eenin een slachthuis.
Ik heb inmiddels ook de Adept wapens (uit de maingame) met 4 slots. Zijn die minder dan de Banuk wapens?
Ja die zijn minder, in de omschrijving van de Banuk wapens staat dat de base damage hoger is, en daarnaast hebben ze ook een damage multiplier als de boog strak gespannen staat.bram1984 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:56:
Ik heb inmiddels ook de Adept wapens (uit de maingame) met 4 slots. Zijn die minder dan de Banuk wapens?
Gister heb ik met 3 hardpoint arrows van de Banuk bow, op een frozen target 770 schade gedaan.

Dan moet ik daar maar eens voor gaan sparen dan. Las wel dat sommige ook damage geven als je ze overcharged.AerosPhere schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:16:
[...]
Ja die zijn minder, in de omschrijving van de Banuk wapens staat dat de base damage hoger is, en daarnaast hebben ze ook een damage multiplier als de boog strak gespannen staat.
Gister heb ik met 3 hardpoint arrows van de Banuk bow, op een frozen target 770 schade gedaan.Dan is zelfs een bellowback in 2 schoten dood op ultra-hard...
Paar van die nieuwe beestjes schieten en een kaart kopenvhal schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:34:
Alleen de benodigde Bluegleam loopt niet zo hard in het begin...tenzij je weet waar je moet zoeken

Maar dan nog gaat het niet erg hard. Ik vind het slim, ik startte in het DLC gebied met 60k shard en kon er niks interessants mee doen. Dat maakt het ook weer wat leuker.
Ik hoop alleen dat er voldoende shards zijn om alle nieuwe dingen te kopen. Als ik zo op de kaart kijk gaat dat tegen vallen...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Hou er wel rekening mee dat de training grounds uitdagingen echt te moeilijk zijn op UH (waarschijnlijk ook op Hard) dus dat je daar max een brons/zilver voor kan halen.bram1984 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:15:
Toch maar besloten een nieuwe NG+ sessie te starten op Hard. Ik ben niet vies van een uitdaging, maar hier telt toch ook wel de ontspanning en Ultra Hard was me net iets te gek in de DLC.
(binnen 50 seconden 6 of 7 kills met dat drama lightning wapen
In de originele game heb ik wel alle normale training grounds goud kunnen halen op Hard een half jaartje geleden
Je krijgt ruim genoeg bluegleam om die 3 bogen te kopen. (map(40/50) + mission rewards (20/30) + 3 te koop in Meridian)Motrax schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:49:
[...]
Paar van die nieuwe beestjes schieten en een kaart kopen
Maar dan nog gaat het niet erg hard. Ik vind het slim, ik startte in het DLC gebied met 60k shard en kon er niks interessants mee doen. Dat maakt het ook weer wat leuker.
Ik hoop alleen dat er voldoende shards zijn om alle nieuwe dingen te kopen. Als ik zo op de kaart kijk gaat dat tegen vallen...
spoiler:
(de 3 andere wapens, lightning stick, ice stick, fire stick en die coole outfit krijg je vanzelf vanuit de story)
[ Voor 44% gewijzigd door YakuzA op 16-11-2017 15:27 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Niet meer nodig dus, want ik ben nu op Hard bezig. Veel meer fun zo.YakuzA schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:21:
[...]
Hou er wel rekening mee dat de training grounds uitdagingen echt te moeilijk zijn op UH (waarschijnlijk ook op Hard) dus dat je daar max een brons/zilver voor kan halen.
(binnen 50 seconden 6 of 7 kills met dat drama lightning wapen)
In de originele game heb ik wel alle normale training grounds goud kunnen halen op Hard een half jaartje geleden
[...]
Je krijgt ruim genoeg bluegleam om die 3 bogen te kopen. (map(40/50) + mission rewards (20/30) + 3 te koop in Meridian)
spoiler:(de 3 andere wapens, lightning stick, ice stick, fire stick en die coole outfit krijg je vanzelf vanuit de story)
Ik heb hier ook alles op goud in de originele game op hard behalve die @#€ huntingground met die stalkers en die shellwalkers + crates. Je hebt slechts een minuut om er 4 te looten die overal liggen behalve bij elkaar, uiteindelijk heb je de halve trainingground aan machines achter je reet aan lopen. Ik moet toch eens kijken of die nieuwe mounted looting skill werkt voor deze trial...YakuzA schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:21:
[...]
Ik was The Frozen Wilds DLC bijna vergeten, maar dacht dat het een stand-alone uitbreiding was. Je moet dus wel minimaal level 30 zijn en/of de main quest(s) uitgespeeld hebben.
Ik zat vreselijk vast in die quest met die Behemoth, dus die arena. Ehh.... sorry, maar dan blijkt de nieuw geintroduceerde "Story Mode" toch wel handig. Is dat een nieuwe vorm van vals spelen ?
Ik zat vreselijk vast in die quest met die Behemoth, dus die arena. Ehh.... sorry, maar dan blijkt de nieuw geintroduceerde "Story Mode" toch wel handig. Is dat een nieuwe vorm van vals spelen ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dit had ik na een paar keer proberen zonder heel veel moeite op Hard. Heb je wel wat tutorials gekeken op YT? Hij is niet zo heel moeilijk hoor.vhal schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:54:
[...]
Ik heb hier ook alles op goud in de originele game op hard behalve die @#€ huntingground met die stalkers en die shellwalkers + crates. Je hebt slechts een minuut om er 4 te looten die overal liggen behalve bij elkaar, uiteindelijk heb je de halve trainingground aan machines achter je reet aan lopen. Ik moet toch eens kijken of die nieuwe mounted looting skill werkt voor deze trial...
Gewoon een mode voor de casuals der casuals zonder enige vorm van skill. Dus ik zou zeggen, maak er gebruik van.loekf2 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:51:
Ik was The Frozen Wilds DLC bijna vergeten, maar dacht dat het een stand-alone uitbreiding was. Je moet dus wel minimaal level 30 zijn en/of de main quest(s) uitgespeeld hebben.
Volgens mij was deze trial ooit simpeler, toen lagen de crates alle vier bij elkaar, nu heb je 1minuutzoveel om er 4 te looten die overal liggen. Uiteindelijk was ik het zat en heb ik deze trial maar gelaten voor wat het is. Maar ik ga wellicht even wat filmpjes kijken op YT, eventueel kan ik hem wel even op storymode zetten of zobram1984 schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:09:
[...]
Dit had ik na een paar keer proberen zonder heel veel moeite op Hard. Heb je wel wat tutorials gekeken op YT? Hij is niet zo heel moeilijk hoor.
Zoiets?vhal schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:11:
[...]
Volgens mij was deze trial ooit simpeler, toen lagen de crates alle vier bij elkaar, nu heb je 1minuutzoveel om er 4 te looten die overal liggen. Uiteindelijk was ik het zat en heb ik deze trial maar gelaten voor wat het is. Maar ik ga wellicht even wat filmpjes kijken op YT, eventueel kan ik hem wel even op storymode zetten of zo
Als je die op easy niet kan halen dan weet ik niet of de 4x damage bonus van storymode je kan helpenloekf2 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:51:
PSN
Van het weekend Horizon Zero Dawn gehaald voor mn PS4 dankzij blackfriday
Net de laatste pagina hier gelezen, maar snap geen hout van wat jullie zeggen haha. Ben ieder geval wel helemaal hooked aan de game. Vind het erg leuk spelen!
Op dit moment heb ik bezig mijn eerste 2 corrupte zones schoon te schrobben.
Net de laatste pagina hier gelezen, maar snap geen hout van wat jullie zeggen haha. Ben ieder geval wel helemaal hooked aan de game. Vind het erg leuk spelen!
Ik heb nu in de DLC er 30 uur op zitten, en bijna alles verzameld/verkend. Eindbaas nog in elkaar slaan en dan is het weer afgelopen
Tijdsduur valt mij nog alles mee. Ik had korter verwacht.

Tijdsduur valt mij nog alles mee. Ik had korter verwacht.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ja hier ook! Deed in het begin allemaal stealth omdat ik dacht dat het beter was, maar met pijlen op de zwakke plekken schieten is het leukst!Frank!in schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:23:
Van het weekend Horizon Zero Dawn gehaald voor mn PS4 dankzij blackfriday![]()
Zit nu op level 16 of zo, 12 uur gespeeld en moet nu richting westkant. Al ga ik eerst oost nog even alles verzamelen en doen
Vindt het mooist als het licht is, in het donker vindt ik het toch minder leuk om te spelen. Al zie je dan wel goed de machines!
Hier ook vorige week HZD binnen gehaald. Heerlijke game! Ongeveer 20 uur speeltijd en level 20 nu.
Langzaam een kijkje in het westen aan het nemen, maar nog genoeg te doen in het oosten. Wat een gruwelijke map is het!
Langzaam een kijkje in het westen aan het nemen, maar nog genoeg te doen in het oosten. Wat een gruwelijke map is het!
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ik kan me nog herinneren dat ik een tijdje echt bang was om zomaar de woestijn in te stappen toen je daar in het verhaal kon komen. Al die grote machines op de grond en in de lucht, best wel indrukwekkend.vuurtjih schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:03:
Hier ook vorige week HZD binnen gehaald. Heerlijke game! Ongeveer 20 uur speeltijd en level 20 nu.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Helaas nog niet zoveel tijd gehad als jullie om te spelen, maar het klinkt allemaal geweldig. Kan niet wachten als ik weer verder kan 
Vind keuzes maken bij de talenttree altijd lastig. Waar zijn jullie als eerst voor gegaan?
Vind keuzes maken bij de talenttree altijd lastig. Waar zijn jullie als eerst voor gegaan?
Lure & Silent Kill. Zeer goed in het begin om ze te lokken en stilletjes om te leggen. Daarna... geen idee eigenlijk meer.
Concentration was fijn. Tinkerer ook vrij snel naar toegewerkt ivm de mods die je dan kan wisselen.
Maak je niet ongerust: als je alles speelt in het spel, heb je zelfs teveel punten om uit te geven in de skill tree. Het is alleen de vraag per wanneer je wat wil doen met de skills.
Concentration was fijn. Tinkerer ook vrij snel naar toegewerkt ivm de mods die je dan kan wisselen.
Maak je niet ongerust: als je alles speelt in het spel, heb je zelfs teveel punten om uit te geven in de skill tree. Het is alleen de vraag per wanneer je wat wil doen met de skills.
☻/
/▌
Ik schrok af en toe wel even, toen de hele kamer begon te trillen met zo'n grote machineLasmibalsingh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:17:
[...]
Ik kan me nog herinneren dat ik een tijdje echt bang was om zomaar de woestijn in te stappen toen je daar in het verhaal kon komen. Al die grote machines op de grond en in de lucht, best wel indrukwekkend.
Ben nu wel zover dat ik de Sawtooth's aandurf, die vermeed ik eerst ook nog als de pest. Dat snel-reizen is ook wel een uitvinding, scheelt zó veel tijd.
Sawtooth? Ah schattigvuurtjih schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:30:
[...]
Ik schrok af en toe wel even, toen de hele kamer begon te trillen met zo'n grote machine
Ben nu wel zover dat ik de Sawtooth's aandurf, die vermeed ik eerst ook nog als de pest. Dat snel-reizen is ook wel een uitvinding, scheelt zó veel tijd.
De machines worden nog veel groter. VEUL groter. Later in het spel is de Sawtooth makkelijk vergeleken met wat je nog gaat tegenkomen
Maar goed, ik weet mijn eerste Sawtooth nog, mooie opbouw in het spel, muziekje er bij, brandpijlen als nieuwe mogelijkheid toch? Tripcaster... en toen de confrontatie. Waaaah.
☻/
/▌
Dit zou ik de eerste 10 uur echt laten, ook die GPS die route laat zien uitzetten en gewoon zelf ontdekkend naar het volgende punt. Ik denk dat ik alleen nadat ik game heb uitgespeeld en nog wat dingen moest afhandelen in de wereld pas fast travel gebruikt.vuurtjih schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:30:
[...]
Dat snel-reizen is ook wel een uitvinding, scheelt zó veel tijd.
Ik moest lachen. Dank je.
Een Sawtooth, dat zijn die kittens toch, die met de eerste klap van je speer neer gaan, tweede klap erop en een critical strike om het af te maken
Eigenlijk zijn er weinig moeilijke vijanden. Al helemaal niet meer vanaf dat je het ancient armor gevonden hebt. De basis is 3 ropes op een beest en ze gaan neer, dan neem je ze over of raakt ze op hun meest gevoelige plek. En thunderjaws is eerst de disc launchers eraf schieten, dan vastzetten en 80% van hun health weghalen met de disclaunchers.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Wanneer krijg je betere wapens? Heb nu een paar blauwe wapens, maar ga nu pas richtig westen.
Net die revenge of de Nora gedaan eigenlijk. Al moet ik daar boven nog zo een boeven kamp leeg maken.
Door die wapen tutorials begin ik ook langzaam de andere wapens te gebruiken en te testen (gebruikte eerst alleen maar de warbow en carja bow). En kom ik langzaam achter hoe ik die beestjes moet uitschakelen.
Heb alleen vaak dat ik 100 items al in mijn inventory heb. Misschien toch maar minder farmen hahaha...
Ow en waar krijg ik fox skin/fish bone voor laatste upgrade? Veel jagen denk ik maar
Net die revenge of de Nora gedaan eigenlijk. Al moet ik daar boven nog zo een boeven kamp leeg maken.
Door die wapen tutorials begin ik ook langzaam de andere wapens te gebruiken en te testen (gebruikte eerst alleen maar de warbow en carja bow). En kom ik langzaam achter hoe ik die beestjes moet uitschakelen.
Heb alleen vaak dat ik 100 items al in mijn inventory heb. Misschien toch maar minder farmen hahaha...
Ow en waar krijg ik fox skin/fish bone voor laatste upgrade? Veel jagen denk ik maar
[ Voor 8% gewijzigd door Aight! op 29-11-2017 21:56 ]
Graag gedaanAllSeeyinEye schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:47:
Een Sawtooth, dat zijn die kittens toch, die met de eerste klap van je speer neer gaan, tweede klap erop en een critical strike om het af te maken![]()
Eigenlijk zijn er weinig moeilijke vijanden. Al helemaal niet meer vanaf dat je het ancient armor gevonden hebt. De basis is 3 ropes op een beest en ze gaan neer, dan neem je ze over of raakt ze op hun meest gevoelige plek. En thunderjaws is eerst de disc launchers eraf schieten, dan vastzetten en 80% van hun health weghalen met de disclaunchers.
Maar... ik gebruik de speer nauwelijks. In de DLC kan je de speer nu modden (met niet echt interessante mods en lage droprates

Ik zal eens ropes meer gebruiken. In de praktijk zet ik er alleen die thunderbirds mee vast, omdat ze anders wegvliegen

In de DLC zitten wel pittigere tegenstanders...
☻/
/▌
Ik weet niet op welke moeilijkheidsgraad je speelt, maar als je vind dat er geen moeilijke vijanden zijn moet je die gewoon wat hoger zetten. Dan piep je wel anders als er tijdens je gevecht met een stormbird 2 kittens komen kijkenAllSeeyinEye schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:47:
[...]
Een Sawtooth, dat zijn die kittens toch, die met de eerste klap van je speer neer gaan, tweede klap erop en een critical strike om het af te maken![]()
PSN
Ik speel op hard. Ook Stormbirds gaan naar de grond met 3 ropes. Dan met focus aan met de tearblaster de onderdelen eraf schieten zodat alleen de dive attack nog werkt. Die is vrij makkelijk te ontwijken. Andere vijanden kan je ook vastzetten en evt overnemen om je te helpen. De tearblaster is in grote gevechten vrijwel onmisbaar. Ik doe werkelijk alles met de gouden ropecaster, tearblaster en de gouden warbow (volgens mij is het die, die boog die hardtip arrows schiet).
Ik zou diezelfde gevechten niet meer willen doen zonder het ancient armor, btw, want mijn hele speelstijl is inmiddels verweven met het kunnen incasseren van de nodige hits.
Ik zou diezelfde gevechten niet meer willen doen zonder het ancient armor, btw, want mijn hele speelstijl is inmiddels verweven met het kunnen incasseren van de nodige hits.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik kwam laatst m'n eerste Thunderjaw tegen, dus dat heb ik al wel gezienMotrax schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:58:
[...]
Sawtooth? Ah schattig![]()
De machines worden nog veel groter. VEUL groter. Later in het spel is de Sawtooth makkelijk vergeleken met wat je nog gaat tegenkomen![]()
Maar goed, ik weet mijn eerste Sawtooth nog, mooie opbouw in het spel, muziekje er bij, brandpijlen als nieuwe mogelijkheid toch? Tripcaster... en toen de confrontatie. Waaaah.
Binnenkort maar eens van die gevleugelde machines proberen neer te halen.
Casual hier. Ik had het spel eerst geleend van een collega en na denk 3 uur spelen teruggegeven want voor mij als PC Gamer was het te lastig. Aimen en een controller werkt niet goed bij mij en bij dit spel is aimen op de juiste plekken nogal belangrijk.bram1984 schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:09:
[...]
Dit had ik na een paar keer proberen zonder heel veel moeite op Hard. Heb je wel wat tutorials gekeken op YT? Hij is niet zo heel moeilijk hoor.
[...]
Gewoon een mode voor de casuals der casuals zonder enige vorm van skill. Dus ik zou zeggen, maak er gebruik van.
Uiteindelijk gekocht vanwege de story mode en heb het gister uit gespeeld! Story Mode vs Easy is een wereld van verschil maar ikzelf vindt het heerlijk. Ik hou niet van een uitdaging omdat mijn tijd die ik kan gamen beperkt is dus als ik speel, wil ik wel vooruitgang boeken.
Nu ik het heb uitgespeeld kan ik nu alle side-quests doen en alle andere dingen die ik eerst allemaal oversloeg omdat ik het spel eerst wilde uitspelen.
Tering, eerste thunderjaw tegen gekomen! Wat een beest!!! (Noord-Oost kant)
En wat een gevecht, had eigenlijk maar 2 blauwe wapens de rest groen. Heel flauw eerst met tearblast alles eraf geschoten en toen met blast trip wires en fire bombs hem bestookt. Uiteindelijk ging hij dood
Nu heb ik mijn eerste paarse wapen
En wat een gevecht, had eigenlijk maar 2 blauwe wapens de rest groen. Heel flauw eerst met tearblast alles eraf geschoten en toen met blast trip wires en fire bombs hem bestookt. Uiteindelijk ging hij dood
Flauw? Zo heurt datAight! schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:23:
Tering, eerste thunderjaw tegen gekomen! Wat een beest!!! (Noord-Oost kant)
En wat een gevecht, had eigenlijk maar 2 blauwe wapens de rest groen. Heel flauw eerst met tearblast alles eraf geschoten en toen met blast trip wires en fire bombs hem bestookt. Uiteindelijk ging hij dood![]()
Disclaunchers.
Maar moet toch ook eens werken om dat bevriezen vaker te gebruiken omdat je dan meer schade doet.
Ach kwestie van oefenen. Zal hem nog eens een keer proberen te mollen
Ach kwestie van oefenen. Zal hem nog eens een keer proberen te mollen
Thunderjaw is t/m Hard echt heel easy als je de lodge ropecaster hebt. Gewoon lekker vastpinnen en bestoken met bommen. Je kan tussendoor inderdaad zijn disclauncher ook nog even vakkundig demonteren en 'm daarmee pakken.
Gisteren heb ik ff zitten stoeien met de Fireclaw uit de DLC. Wat een hoer is dat zeg. Ik vind hem moeilijker dan de eindbaas uit de reguliere game. Ik ben echt 4/5 keer doodgegaan met de power weave armor aan.
Ik heb wel nu alle paarse Banuk wapens. Die sharpshooter boog heb ik volgehangen met damage mods (waarvan eentje met 51% damage). Die doet echt dikke damage als je 'm helemaal naar achteren trekt en 3 pijlen afschiet.
Gisteren heb ik ff zitten stoeien met de Fireclaw uit de DLC. Wat een hoer is dat zeg. Ik vind hem moeilijker dan de eindbaas uit de reguliere game. Ik ben echt 4/5 keer doodgegaan met de power weave armor aan.
Ik heb wel nu alle paarse Banuk wapens. Die sharpshooter boog heb ik volgehangen met damage mods (waarvan eentje met 51% damage). Die doet echt dikke damage als je 'm helemaal naar achteren trekt en 3 pijlen afschiet.
Eindelijk deze game van het weekend uitgespeeld, maar wat een gedoe om in The Frozen Wilds te komen. Schijnen dus twee manieren te zijn. Een methode is dus om naar de Grave Hoard (noord oosten), dan de blauw lichten te volgen en de reeks side quests die The Frozen Wilds zijn te krijgen van een vrouw die daar staat. Hadden ze van mij iets handiger kunnen maken.
Over The Frozen Wilds zelf niets dan lof. Goeie DLC en blijkt toch dat de aftiteling van de HZD een hint was naar The Frozen Wilds...
Maar man man die Daemonic Thunderjaw .. epic.
Het einde van HZD laat inderdaad volop ruimte voor een sequel...
Over The Frozen Wilds zelf niets dan lof. Goeie DLC en blijkt toch dat de aftiteling van de HZD een hint was naar The Frozen Wilds...
Maar man man die Daemonic Thunderjaw .. epic.
Het einde van HZD laat inderdaad volop ruimte voor een sequel...
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik ben ook weer verder gegaan met HZD main game. Ik had het oostelijke gedeelte helemaal vrijgespeeld en was op weg naar het westen. Toen een tijd lang niet meer gespeeld.
Is het nou het slimst om zo snel mogelijk die Ancient Armor te verzamelen? En qua wapens de paarse kopen?
Is het nou het slimst om zo snel mogelijk die Ancient Armor te verzamelen? En qua wapens de paarse kopen?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ancient Armor is end-game, pas echt heel laat in het spel krijg je die. Dus daar hoef je niet specifiek moeite voor te doen.LuPo schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:15:
Ik ben ook weer verder gegaan met HZD main game. Ik had het oostelijke gedeelte helemaal vrijgespeeld en was op weg naar het westen. Toen een tijd lang niet meer gespeeld.
Paarse wapens zijn uiteraard leuk, maar eerste prio was voor mij de hardpoint pijlen en daarna meteen door voor alle paarse varianten. De tussenliggers overgeslagen...
☻/
/▌
Zo ook die grote vogel net voorbij Daylight tower tegen gekomen.
Daar moest ik wel even vaak pijlen op af schieten
.
Maar wat gaaf die wastelands, al heb ik moeite met sommige beesten zoals chargers en die grote vogel dus.
Soms is het zo chaotisch, dan schiet ik vaak niet de juiste onderdelen eraf
Ben nu level 34 of zo en zit op 33%. Net de 2e caldron gefixed
Daar moest ik wel even vaak pijlen op af schieten
Maar wat gaaf die wastelands, al heb ik moeite met sommige beesten zoals chargers en die grote vogel dus.
Heb er nu 30 uur op zitten, en zit nog steeds in het noordoosten. Level 22 nu
Ik zit wat pagina's door te nemen hoe jullie dingen aanpakken, en merk op dat ik echt een heel langzame gamer ben. Met weinig skills.
Maarja, ik moet nog steeds zoeken naar L1, L2 en R3. En ook de X en O haal ik continu door de war: Wil ik sluipen door het sttuikgewas om bij een scraper te komen, druk ik per ongeluk op de Spring-knop. Fuck
Ik zit wat pagina's door te nemen hoe jullie dingen aanpakken, en merk op dat ik echt een heel langzame gamer ben. Met weinig skills.
Maarja, ik moet nog steeds zoeken naar L1, L2 en R3. En ook de X en O haal ik continu door de war: Wil ik sluipen door het sttuikgewas om bij een scraper te komen, druk ik per ongeluk op de Spring-knop. Fuck
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Heb jaaaren geen spel aangeraakt, maar laatst bij de MM in de aanbieding speciaal voor HZD een PS4 gekocht en wat een schik heb ik er mee zeg! Geweldig mooi spel dit, zowel qua sfeer gameplay als graphics.
Heb nu wel een vraagje. Heb de main quest nu uitgespeeld, en natuurlijk meteen de DLC aangeschaft. De laatste savegame heb ik geopend, dus na het verslaan van de eindbaas, en ben nu via de gravehoard naar het Banuk territory gegaan. Echter de main quest van HZD blijft open staan, en als ik die berg beklim komt Sylens ook nog even binnenvallen met een opmerking over de main quest. Hoort dat? Of had ik nog ergens die main quest moeten afsluiten?
PS. Beetje offtopic, maar heb ook the last of us erbij gekocht, op aanraden van een vriend. Wat zijn verdere mustplays? En wat is leuk voor mijn vriendin?
Heb nu wel een vraagje. Heb de main quest nu uitgespeeld, en natuurlijk meteen de DLC aangeschaft. De laatste savegame heb ik geopend, dus na het verslaan van de eindbaas, en ben nu via de gravehoard naar het Banuk territory gegaan. Echter de main quest van HZD blijft open staan, en als ik die berg beklim komt Sylens ook nog even binnenvallen met een opmerking over de main quest. Hoort dat? Of had ik nog ergens die main quest moeten afsluiten?
PS. Beetje offtopic, maar heb ook the last of us erbij gekocht, op aanraden van een vriend. Wat zijn verdere mustplays? En wat is leuk voor mijn vriendin?
[ Voor 12% gewijzigd door werkenslaap op 16-12-2017 11:07 ]
Ik vond mijn 2e cauldron ook een stuk makkelijker dan de eerste trouwens.Aight! schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:26:
Zo ook die grote vogel net voorbij Daylight tower tegen gekomen.
Daar moest ik wel even vaak pijlen op af schieten.
spoiler: 2e cauldron
Nu is die krokodil ook een stuk makkelijker te doen dan die Bellowback bij de eerste. Had ook niet op die ravager gerekend, dus dat was even spannend 
@werkenslaap, de laatste savegame is altijd van net voor de laatste missie, vandaar dat die nog openstaat.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Mijn vriendin vond Ratchet and Clank en Tearaway erg leuk.werkenslaap schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:52:
Heb jaaaren geen spel aangeraakt, maar laatst bij de MM in de aanbieding speciaal voor HZD een PS4 gekocht en wat een schik heb ik er mee zeg! Geweldig mooi spel dit, zowel qua sfeer gameplay als graphics.
Voor de rest kan ik alle Uncharted games aanraden (kosten geen drol).
Als je een uitdaging zoekt zou ik Bloodborne even proberen.
En vergeet Until Dawn niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Sefaex op 16-12-2017 12:39 ]
Heb de originele game op hard uitgespeeld. Wil nu de dlc maar heb echt geen idee meer hoe ik deze game moet spelen.... irritant. Geen zin om opnieuw te spelen.
Oké helder. Dus heel FW zal feitelijk als side quest moeten worden geïnterpreteerd? Ik was namelijk van mening (of hoopte) dat het verhaal verder ging na HZD.Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:09:
@werkenslaap, de laatste savegame is altijd van net voor de laatste missie, vandaar dat die nog openstaat.
We zullen wel zien dan
Inderdaad, FW is een grote side quest en een hele mooie!
Dat zijn allemaal mooie titels die je nog gaat spelen! Geniet ervan!
Dat zijn allemaal mooie titels die je nog gaat spelen! Geniet ervan!
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ja, maar ik had nu ook overal vallen neer gezetvuurtjih schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:05:
[...]
Ik vond mijn 2e cauldron ook een stuk makkelijker dan de eerste trouwens.
spoiler: 2e cauldronNu is die krokodil ook een stuk makkelijker te doen dan die Bellowback bij de eerste. Had ook niet op die ravager gerekend, dus dat was even spannend
Ben aan het twijfelen of ik eerst de game uitspeel of eerst de DLC downloaden en die pakken, ben nu level 37 of zo en ben in Meridian aangekomen. En heb daar alweer 4 nieuwe quest die ik kan doen!
Laat ik het zo zeggen... op lvl 50 met Frozen Wilds was het nog pittig met de nieuwe machines. Ik ben daarna nog even een Thunderjaw wezen omleggen, maar die vind ik (ook met de nieuwe wapens) een stuk makkelijker dan een Fire/Frost claw.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om eerst het spel normaal uit te spelen en daarna de DLC. Ik heb het einde nog een keer gespeeld met de DLC wapens en dat was... erg makkelijk.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om eerst het spel normaal uit te spelen en daarna de DLC. Ik heb het einde nog een keer gespeeld met de DLC wapens en dat was... erg makkelijk.
☻/
/▌
Uur lange docu over het maken van HZD, erg interessant om te zien imho
YouTube: Horizon Zero Dawn Documentary - NoclipHow does a studio known for linear first person shooters design one of the most well regarded open world games of the generation on their first attempt? Noclip travels to Amsterdam to talk to Guerrilla about their epic journey bringing Horizon Zero Dawn to PlayStation 4.
Ga het vanavond eens kijken. Volgens Arstechnica gaat het ook over de befaamde Killzone PS3 "demo" die ze toen bij de lancering van de PS3 lieten zijn, waarbij Sony riep "fully rendered op PS3" .. facepalm bij Guerilla die live meekeken.Ace schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:37:
Uur lange docu over het maken van HZD, erg interessant om te zien imho
[...]
YouTube: Horizon Zero Dawn Documentary - Noclip
Net de verhaallijn uitgespeeld. Ik zie dat jullie wat wapens betreft veel meer variëren dan ik. Ik heb 80 % met mijn carja bogen gedaan, 19,9% met de schaduw bogen en de ongeveer anderhalf keer het basistouw gebruikt. Geen idee hoe ik aan andere wapens zou moeten komen. Maakt ook niet uit.
Leuk spel.
Leuk spel.
Net begonnen, en het eerste stuk valt zeker niet tegen. Kijk er naar uit om hier weer mee verder te gaan.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik ben ook net begonnen, eerste en enige game nu nog voor de PS4. Wat een game zeg ! Wat een sfeer zit erin.
Vinden jullie ook dat Aloy een erg nederlandse gezichtsuitdrukking heeft ?
Ik weet niet wat een "Nederlandse gezichtsuitdrukking" precies inhoudt, maar ze is gemodelleerd naar Hannah Hoekstra.DateTime.Now schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:42:
Ik ben ook net begonnen, eerste en enige game nu nog voor de PS4. Wat een game zeg ! Wat een sfeer zit erin.
Blijf me weer verbazen, nu die side quest gedaan waar je met die granaatwerper mag spelen!! Geniaal!
Ook zijn thunderjaws een stuk makkelijker als je een beetje kloot met ijs pijlen!
Ook zijn thunderjaws een stuk makkelijker als je een beetje kloot met ijs pijlen!
Thunderjaws zijn een eitje als je de kanonnen van hun rug afschiet en ze daarmee aan stukken knaltAight! schreef op maandag 25 december 2017 @ 01:21:
Blijf me weer verbazen, nu die side quest gedaan waar je met die granaatwerper mag spelen!! Geniaal!
Ben net gestart, nu zo'n 5 uren in de game. Eerste Tallboy gevonden en al 3 van die Sawtooth's gepakt. Speel op medium, gezien ik een beetje soepel door de game wil, zoveel tijd heb ik nou ook weer niet
. Richten is nog een beetje een uitdaging, gezien ik een muis gewend ben, de ps4 speel ik het laatste jaar vrij weinig op. Deze game ligt er al een tijdje, en de kerstvakantie moet ook gevuld
Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti
Ik heb er al 40 uur in zitten, en vind het richten nog steeds een uitdagingMr-E schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:20:
Ben net gestart, nu zo'n 5 uren in de game. Eerste Tallboy gevonden en al 3 van die Sawtooth's gepakt. Speel op medium, gezien ik een beetje soepel door de game wil, zoveel tijd heb ik nou ook weer niet. Richten is nog een beetje een uitdaging, gezien ik een muis gewend ben, de ps4 speel ik het laatste jaar vrij weinig op. Deze game ligt er al een tijdje, en de kerstvakantie moet ook gevuld
De vaardigheid Concentratie helpt wel iets. Daarmee heb je meer de tijd om te richten
Haha, ja daar heb ik snel in geïnvesteerd, twijfel nog over die met springen/slide en vertraging. Zo vaak doe ik dat niet, maar wellicht omdat het nog niet zo nuttig isCis schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:08:
[...]
Ik heb er al 40 uur in zitten, en vind het richten nog steeds een uitdaging
De vaardigheid Concentratie helpt wel iets. Daarmee heb je meer de tijd om te richten

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti
Beide skills heb ik ook eigenlijk nooit gebruikt. Beste kun je de punten ergens anders eerst uitgeven.Mr-E schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:32:
[...]
Haha, ja daar heb ik snel in geïnvesteerd, twijfel nog over die met springen/slide en vertraging. Zo vaak doe ik dat niet, maar wellicht omdat het nog niet zo nuttig is
Uiteindelijk krijg je ze toch allemaal met de vloedgolf aan skillpoints.
PSN
Meeste punten zitten nu in het verzamelen van meer spullen, en het verkrijgen van health. Gezien ik daar nu weinig problemen mee heb gaat nu de focus wat meer op aanvalskracht, precisieYakuzA schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:35:
[...]
Beide skills heb ik ook eigenlijk nooit gebruikt. Beste kun je de punten ergens anders eerst uitgeven.
Uiteindelijk krijg je ze toch allemaal met de vloedgolf aan skillpoints.
Dubbele pijl leek me wel wat!
Double en triple arrows is idd een goede skills om snel damage uit te delen.Mr-E schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:38:
[...]
Meeste punten zitten nu in het verzamelen van meer spullen, en het verkrijgen van health. Gezien ik daar nu weinig problemen mee heb gaat nu de focus wat meer op aanvalskracht, precisie
Dubbele pijl leek me wel wat!
Vooral in het begin van een battle kun je ze dan meteen in de fik zetten of bevriezen.
Triple arrow op een weak spot is ook een goede manier om een gevecht te beginnen.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 28-12-2017 11:54 ]
PSN
Vandaag mijn eerste twee Thunderjaws gesloopt, die corrupted was nog wel ff een tikje lastiger.Bosmonster schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:24:
[...]
Thunderjaws zijn een eitje als je de kanonnen van hun rug afschiet en ze daarmee aan stukken knalt
Zit nu op ongeveer 60% na 44 uur spelen oid.
Het verhaal en alles wat er gebeurd is, begint me nu toch wel aardig duidelijk te worden
spoiler:
Ik kon de Rockbreaker eerder overnemen dan ik hem gezien had, ook wel bijzonder. Al duurde het ook wel lang voordat ik hem tegen kwam in de missie.
[ Voor 15% gewijzigd door vuurtjih op 28-12-2017 19:52 ]
Ik heb net het zuiden verkend en die caldron daar gedaan. Die was wel vet eens want anders dan de vorige 2!
Begin wel steeds beter te worden met de machines en hun zwakte.
En schrik me soms kapot met die gecamoufleerd beestjes!
Ook maar Caldron Zeta gedaan, wat een eitje.
Trouwens kwam laatst eerst de behemoth tegen, wat een beest is dat zeg pfff! Schrok me kapot toen hij ineens op me af gestort kwam hahah.
Begin wel steeds beter te worden met de machines en hun zwakte.
En schrik me soms kapot met die gecamoufleerd beestjes!
Ook maar Caldron Zeta gedaan, wat een eitje.
Trouwens kwam laatst eerst de behemoth tegen, wat een beest is dat zeg pfff! Schrok me kapot toen hij ineens op me af gestort kwam hahah.
[ Voor 28% gewijzigd door Aight! op 30-12-2017 23:29 ]
Hehe, in the Frozen Wilds zie je wél een spoor als je in de sneeuw loopt
En niet alleen van jezelf, maar ook van de machines en andere dieren. Je kan letterlijk de sporen volgen om bijvoorbeeld een eekhoorn te pakken. Prachtig gedaan.vuurtjih schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:53:
Hehe, in the Frozen Wilds zie je wél een spoor als je in de sneeuw loopt
PSN-id: Chrasher
Ah vet, even kijken vanmiddag. Was me nog niet zo opgevallen.Chrasher schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:07:
[...]
En niet alleen van jezelf, maar ook van de machines en andere dieren. Je kan letterlijk de sporen volgen om bijvoorbeeld een eekhoorn te pakken. Prachtig gedaan.
Je rent ook langzamer naar mijn gevoel. Inmiddels ben ik bijna op het einde van de DLC, tot nu toe viel mij deze niet tegen maar er hadden wel wat meer 'side-quests' er in gemogen en wellicht wat nieuwe machines. Die beren en scorchers ben ik nu ook wel weer gezien. Overigens vind ik de nieuwe wapens wel redelijk OP in het 'oude' gebied maar gek genoeg is er geen nieuwe slingslot...
Zo, ik heb de DLC inmiddels uitgespeeld, althans de mainquest. De 'eindbaas' viel eigenlijk wel mee nadat ik min of meer per toeval achterkwam dat je 'bepaalde dingen' naar beneden kon schieten die het gevecht wel een stuk makkelijker maken
Het verhaal laat wel weer een flinke deur open maar ik ben bang dat er geen vervolg op komt, hopelijk zit ik er naast.
Het enige wat ik nog moet doen zijn een paar Fireclaws doden her en der op de map, de huntingground en wat pigments/figures verzamelen. Volgens mij ben ik er dan wel door heen.
Voor de huidige prijs in de store is deze DLC wel een aanrader
Het enige wat ik nog moet doen zijn een paar Fireclaws doden her en der op de map, de huntingground en wat pigments/figures verzamelen. Volgens mij ben ik er dan wel door heen.
Voor de huidige prijs in de store is deze DLC wel een aanrader
Heb de dlc ook maar gedownload, maar eerst nog even de main story afronden denk ik! Net mijn 2e deathbringer tegen gekomen, wat een machines zijn dat zeg hahaha!
Ook gaaf dat je zo een in het bos ook ziet liggen, helemaal onder het groen!
Ook gaaf dat je zo een in het bos ook ziet liggen, helemaal onder het groen!
Ik vraag me af hoe lang ik nog bezig ga zijn met HZD. Zit ondertussen al best lang bij de Meridiaan, maar het aantal side quests blijft best lang.
Heb net Roodbek gekillt. Wel op niveau Verhaal. Ik kwam er maar niet doorheen met mijn reactievermogen van een wijkagent.
Had wel een bug gevonden. Ik moest na het killen met die Tananah praten, maar die kon ik nergens vinden. Met mijn Focus zitten zoeken. Bleek ze ergens 40 meter onder de grond te wurmen, alsof ze vast zat
Ben toen ff naar een ander kampvuurtje gereisd en weer teruggelopen. En toen zat ze weer netjes boven de grond, naast het gedode beestje
Heb net Roodbek gekillt. Wel op niveau Verhaal. Ik kwam er maar niet doorheen met mijn reactievermogen van een wijkagent.
Had wel een bug gevonden. Ik moest na het killen met die Tananah praten, maar die kon ik nergens vinden. Met mijn Focus zitten zoeken. Bleek ze ergens 40 meter onder de grond te wurmen, alsof ze vast zat
Ben toen ff naar een ander kampvuurtje gereisd en weer teruggelopen. En toen zat ze weer netjes boven de grond, naast het gedode beestje
Ik schoot laatst een paar pijlen op een Stormbird die op een rots zat, flikkert 'ie dwars door de rots. Zag alleen z'n vleugels er nog uitsteken
Kwam er gelukkig wel uit daarna.
Net de Banuk area aangekomen, leuk dat Sylens dan zegt dat je je tijd verspilt maar jij waarschijnlijk toch je eigen ding gaat doen.
Kwam ik het eerste beest van de DLC tegen, ik dacht dat ravagers agressief waren maar deze kon er ook wat van zeg! Pfff.
Kwam ik het eerste beest van de DLC tegen, ik dacht dat ravagers agressief waren maar deze kon er ook wat van zeg! Pfff.
Ben ook al een stuk verder inmiddels, net door "de gate" gegaan, de wijde wereld in! Speelt toch weer heel anders als aan de "veilige" kant, meteen een paar dikke beesten op me af
. Ben een stuk sneller van mijn medicijn bundel af zo

Weet iemand hoe je weer in mothers Watch komt?
Op internet lees ik wel wat methoden die 10 maanden gelden werkte, maar nu volgens mij niet meer.
Op internet lees ik wel wat methoden die 10 maanden gelden werkte, maar nu volgens mij niet meer.
Verwijderd
Volgens mij heb je een mogelijkheid om te fast travellen via die bonfiresMadcat schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:03:
In december werkte het nog gewoon door met een Strider de berg op te gaan en door te klauteren tot boven de grot.Madcat schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:03:
Gewoon doorspelen. Voor die armor hoef je het nog niet te doen johMadcat schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:03:
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Bedankt het werkt inderdaad nog op versie 1.51 op de PS4 (laatste op dit moment)AllSeeyinEye schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:09:
[...]
In december werkte het nog gewoon door met een Strider de berg op te gaan en door te klauteren tot boven de grot.
Ik had eerst last van een verborgen muur, maar het is nu wel gelukt.
Het is inderdaad bedoeld voor de Shield Weaver aangezien ik hierna aan Into the Frozen Wilds wil beginnen en wel een goede outfit kan gebruiken
Ik heb vrij weinig over het spel gelezen vooraf, zo komt alles als een verrassing... gisteren had ik weer een omg momentje
Is het normaal om voor je eerste thunderjaw weg te rennen? *HUGE MF*
Ik vond die Storm bird al een uitdaging, hier ben ik maar ff omheen gelopen

[ Voor 29% gewijzigd door Mr-E op 17-01-2018 13:53 ]
Ik denk haast dat de Stormbird lastiger is dan de ThunderjawMr-E schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:52:
Ik heb vrij weinig over het spel gelezen vooraf, zo komt alles als een verrassing... gisteren had ik weer een omg momentjeIs het normaal om voor je eerste thunderjaw weg te rennen? *HUGE MF*
Weet iemand op hoeveel % de normale game blijft, als je alles gedaan hebt behalve de laatste missie's? (Ik heb de main story al een keer afgerond, maar daarna begin je weer vlak daarvoor)
Ligt een beetje aan je level en je equipment, maar op het begin zijn ze lastig.Mr-E schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:52:
Ik heb vrij weinig over het spel gelezen vooraf, zo komt alles als een verrassing... gisteren had ik weer een omg momentjeIs het normaal om voor je eerste thunderjaw weg te rennen? *HUGE MF*
Verder eens met poster boven me: liever een Thunderjaw dan een Stormbird. Hoewel die beide weer niks voorstellen met de machines uit de DLC. Succes.

Als je de power cell gemist hebt, maak je geen zorgen. Ook al lukt het je daar via een glitch binnen te komen, dan nog moet je verder het verhaal in om de laatste te bemachtigen. Als je dat laatste echter doet, kom je tussentijds vanzelf weer terug in die berg zodat je 'm alsnog op kan pakken.Madcat schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:03:
[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 17-01-2018 14:29 ]
Hahaha ja eerst had ik dat ook zo van OMG wat een machine! Hoe krijg ik die dood. Als je het eenmaal weet makkelijk, maar ja dat is met alles.Mr-E schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:52:
Voor de stormbird neem ik altijd een eletric potion, zet hem vast met die tieroper en bevries ze dan. Daarna is het gewoon de dingen eraf schieten (eerst scannen natuurlijk).
Vindt die andere vliegende machines het vervelendst. De DLC is wel gaaf, ben alleen nog niet zo ver pas mijn 2e nieuwe monster tegengekomen. (Die was wel even wennen ja pfff)
Ik zet eigenlijk alles wat niet in een of een paar klappen dood is vast met de ropecaster, dan met de tearblaster de belangrijke onderdelen eraf schieten en dan weer vastzetten en afmaken. Bij voorkeur met hun eigen wapens.
Ah die potions vergeet ik altijd dat ik ze heb
... goeie tip! Rope caster gebruik ik nog niet heel veel ook... Vanavond weer ff verder, even wat losse quests doen alvorens naar makers end te gaan, kijken wat daar te doen is
Ik probeer voornamelijk van een afstand de boel lekker kapot te schieten, heerlijk.
spoiler:
De tering trouwens, die missie met 3 Frost Claw's. Wel een paar keer dood gegaan toen 
Ik heb echt nul potions gebruikt in mijn 150 uur. Beetje een mislukte poging om de game wat meer RPG te maken, wat mij betreft. Alsof je midden in een snel gevecht even de tijd hebt om rustig met de D-pad de juiste potion op te zoeken. Ik pakte ook nooit planten op, behalve de rode om je HP aan te vullen.Mr-E schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:39:
Ah die potions vergeet ik altijd dat ik ze heb... goeie tip! Rope caster gebruik ik nog niet heel veel ook... Vanavond weer ff verder, even wat losse quests doen alvorens naar makers end te gaan, kijken wat daar te doen is
Dat was voor mij het moment om mijn NG+ Ultra Hard playthrough te beëindigen en de DLC opnieuw te beginnen op Hard. Dat was echt niet te doen. Dan ga ik wel Bloodborne spelen.vuurtjih schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:12:
Ik probeer voornamelijk van een afstand de boel lekker kapot te schieten, heerlijk.
spoiler:De tering trouwens, die missie met 3 Frost Claw's. Wel een paar keer dood gegaan toen
HP potions heb ik wel redelijk vaak gebruikt maar de res-pots etc eigenlijk nooit. Hooguit een fire-res potion in het begin toen ik de eerste scorcher tegen kwam.
Overigens was mijn tactiek bij de meeste machines in de DLC wel freeze arrow tot de machine freezed is > hardpointarrows > repeat. Die ropecasterdingen heb ik nooit gebruikt..
Overigens was mijn tactiek bij de meeste machines in de DLC wel freeze arrow tot de machine freezed is > hardpointarrows > repeat. Die ropecasterdingen heb ik nooit gebruikt..
was in DS/BB niet veel andersbram1984 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:28:
[...]
Ik heb echt nul potions gebruikt in mijn 150 uur. Beetje een mislukte poging om de game wat meer RPG te maken, wat mij betreft. Alsof je midden in een snel gevecht even de tijd hebt om rustig met de D-pad de juiste potion op te zoeken.
[ Voor 37% gewijzigd door vhal op 18-01-2018 14:36 ]
Potions alleen de health potions. Als ik er aan dacht om ze klaar te zetten VOOR een gevecht, anders is het wel even zweten.bram1984 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:28:
[...]
Ik heb echt nul potions gebruikt in mijn 150 uur. Beetje een mislukte poging om de game wat meer RPG te maken, wat mij betreft. Alsof je midden in een snel gevecht even de tijd hebt om rustig met de D-pad de juiste potion op te zoeken. Ik pakte ook nooit planten op, behalve de rode om je HP aan te vullen.
[...]
Dat was voor mij het moment om mijn NG+ Ultra Hard playthrough te beëindigen en de DLC opnieuw te beginnen op Hard. Dat was echt niet te doen. Dan ga ik wel Bloodborne spelen.
Lol, en dan bedenken dat ik op Medium speel
Ja oké, HP potions ik ook als mijn health echt laag was, maar de rest niet. Op Hard en Ultra Hard duurt het in de DLC vrij lang om machines te freezen, zelfs met de Banuk wapens en 3 arrows tegelijk.vhal schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:35:
HP potions heb ik wel redelijk vaak gebruikt maar de res-pots etc eigenlijk nooit. Hooguit een fire-res potion in het begin toen ik de eerste scorcher tegen kwam.
[...]
was in DS/BB niet veel anders
In BB heb je geen Ropecaster en catapult met bommen, dus daar moet je bijna wel.
Eigenlijk heb ik de gehele DLC op hard met die shield-armor gespeeld, dat ding blijft toch OPbram1984 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:39:
[...]
Ja oké, HP potions ik ook als mijn health echt laag was, maar de rest niet. Op Hard en Ultra Hard duurt het in de DLC vrij lang om machines te freezen, zelfs met de Banuk wapens en 3 arrows tegelijk.

Ik ook, maar toch denk ik dat bepaalde Banuk sets in sommige situaties beter is als je die volhangt met de juiste mods. Op Hard en daarboven is soms na één klap je hele schild weg.vhal schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:43:
[...]
Eigenlijk heb ik de gehele DLC op hard met die shield-armor gespeeld, dat ding blijft toch OPToch wel jammer dat de andere sets dan vrij nutteloos zijn. Het freezen viel mij wel mee overigens, het volhangen van +freeze-mods op de Banuk-wapens helpt wel. Die frostgun vond ik wel tegenvallen, de range was te beperkt....
Ik heb juist het freezen met die gun als makkelijker ervaren. Daar kun je echt een constante spray mee afschieten in plaats van iedere keer een pijltje.
Ik vind dat 'stroompuls' wapen wat je bij de DLC kan vinden erg OP. Even 2 van de beste mods en gaan met die banaan.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Roodbek ging aardig snel neer met dat ding iddkuusj98 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:10:
Ik vind dat 'stroompuls' wapen wat je bij de DLC kan vinden erg OP. Even 2 van de beste mods en gaan met die banaan.
Op n gegeven moment trek je n Thunderjaw binnen n minuut neer:pvuurtjih schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:02:
[...]
Ik denk haast dat de Stormbird lastiger is dan de ThunderjawMaar inderdaad, de eerste keren dat ik er een tegen kwam ben ik maar hard weggelopen
![]()
Weet iemand op hoeveel % de normale game blijft, als je alles gedaan hebt behalve de laatste missie's? (Ik heb de main story al een keer afgerond, maar daarna begin je weer vlak daarvoor)
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Weer een eindje op weg, volgens mij ben ik iets minder "stealthy" gezien ik regelmatig mijn medicijn buidel nodig heb
. Een thunderjaw heb ik niet meer gezien nog, maar wel een Deathbringer, daar was ik nog wat terughoudend, maar deze ging vrij snel down moet ik zeggen
. Het verhaal ontwikkeld zich ook al aardig, ben erg benieuwd hoe dat zich ontrafeld
als dat je eerste deathbringer was, dan was dat 'as intended'Mr-E schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:10:
maar wel een Deathbringer, daar was ik nog wat terughoudend, maar deze ging vrij snel down moet ik zeggen.