"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Vandaag of morgen Maker's end maar eens gaan doen ofzo.
Horizon gestart en me vergaapt aan de graphics. Ik kom van een PS3 Fat af die ik 9 of 10 jaar geleden kocht, wat een verschil. MGS5 op de PS3 vond ik al waanzinnig, dit is echt van een ander niveau. Wat wil je ook met techniek die 10 jaar verder is.
Beetje rond rennen en wat praatjes maken en dingetjes verzamelen. Beestjes afschieten en nog meer dingetjes verzamelen. Erg gaaf allemaal.
En toen drukte ik op de touchpad en maakte de map open. En zoomde uit.
Wat groooooot!
Nu heb ik natuurlijk MGS5 en GTA4/5 wel gespeeld, dus ik was wel wat gewend qua mapgrootte. Maar dit is wel heel tof. Belooft wat voor de games de komende, pak hem beet, 7-8 jaar.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Had deze game even uitgesteld i.v.m Zelda op de Switch.
Maar ook deze game is genieten zeg!
Hehe ja kan me herinneren dat ik hetzelfde dacht. :-)max schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 10:52:En toen drukte ik op de touchpad en maakte de map open. En zoomde uit.
![]()
Wat groooooot!
(Vind ik een positief iets; betekent dat je echt groeit in het spel)
Wat me opviel in HZD is dat je wordt doodgegooid met fast travel punten. Je krijgt daardoor weinig reisbeleving. als je dan epic fast travel item koopt, wat je al redelijk snel kan, is het een eitje.Marcade schreef op maandag 19 juni 2017 @ 04:33:
[...]
Hehe ja kan me herinneren dat ik hetzelfde dacht. :-)
spoiler:Als je veel later in het spel terug keert though, voelt het begin gebied ineens niet zo groot meer.
(Vind ik een positief iets; betekent dat je echt groeit in het spel)
GTA5 of Witcher 3 hadden dat een stuk minder.
Ik heb het meeste gewoon tevoet gedaan, zo zag ik nog eens wat.
idem als dvdkiwi; totenmet 80% van het spel geen fast travel gedaan; alleen aan het einde had ik echt geen zin meer heen en weer te rennen.Rody schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:22:
[...]
Wat me opviel in HZD is dat je wordt doodgegooid met fast travel punten. Je krijgt daardoor weinig reisbeleving. als je dan epic fast travel item koopt, wat je al redelijk snel kan, is het een eitje.
Mail gister ontvangen, dus neem aan dat iedereen deze gaat krijgenJe hebt de platina trofee van Horizon Zero Dawn™ gewonnen.
Als beloning krijg je van de ouden dit exclusieve thema voor je PlayStation®4
Dat is wel handig als je de game gehaald hebt en je wilt nog terug om bepaalde dingen te doen.Rody schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:22:
[...]
Wat me opviel in HZD is dat je wordt doodgegooid met fast travel punten. Je krijgt daardoor weinig reisbeleving. als je dan epic fast travel item koopt, wat je al redelijk snel kan, is het een eitje.
Ik ben wat power cores vergeten voor die speciale armour en dan is het wel handig als niet eerst een flink stuk moet reizen om te beginnen met wat je eigenlijk wil doen.
Daarnaast raak je dan onderweg weer afgeleid als je een kudde Grazers tegenkomt en je hebt nog wat vuurpijlen bij je :-)
Wanneer heb je hem platinum gehaald? Heb hem zelf al geruime tijd platinum maar heb nog geen mail ontvangen. Terwijl ik het thema dat je via de mail krijgt als je Bloodborne platinum hebt wel heb ontvangen...Spunkjah schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:29:
[...]
Mail gister ontvangen, dus neem aan dat iedereen deze gaat krijgen
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Ik heb deze op 15 april gehaald! Ze zullen ze nu wel langzaam aan uitrollen ofzo...Conscience NL schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:24:
[...]
Wanneer heb je hem platinum gehaald? Heb hem zelf al geruime tijd platinum maar heb nog geen mail ontvangen. Terwijl ik het thema dat je via de mail krijgt als je Bloodborne platinum hebt wel heb ontvangen...
dvdkiwi schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:16:
Je bent niet verplicht tot het gebruiken van (alle/veel) fast travel punten he
Ik heb het meeste gewoon tevoet gedaan, zo zag ik nog eens wat.
Ik heb stelselmatig alle gebieden ontdaan van icoontjes, alvorens ik naar het volgende gebied ging. Ik heb daardoor juist door het spel heen veel fast travel gedaan, omdat ik al die gebieden toch al had bezocht. Een daarmee was ik al meer dan 100 uur kwijt.Marcade schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:56:
[...]
idem als dvdkiwi; totenmet 80% van het spel geen fast travel gedaan; alleen aan het einde had ik echt geen zin meer heen en weer te rennen.
Ik heb die mail ook ontvangen, maar ik heb nog lang geen platinum.Spunkjah schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:29:
[...]
Mail gister ontvangen, dus neem aan dat iedereen deze gaat krijgen
// edit: gelukt
[ Voor 7% gewijzigd door Dakoina op 28-06-2017 10:52 ]
Klopt het dat er maar 5 Tallnecks zijn? In veel promo materiaal zag je ze soms in groepen lopen, maar dat zal dan wel false advertisingeweest zijn.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Echt waar... soms...
Ga de DLC wel gewoon halen gok ik aangezien ik zo enorm veel plezier aan HZD beleefd heb, maar come on!
¯\_(ツ)_/¯
Daar heb ik uiteindelijk niet meer de moeite voor genomen.vhal schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:21:
Momenteel zit ik in de afrondende fase voor deze game, de mainquest zit er bijna op en ik ben maar begonnen om alle side-quests, errants, laatste cauldrons en alle andere missende meuk af te ronden voordat ik echt begin aan de laatste mainquest. Momenteel zit ik op zo'n 71% met 60 uur gametime, het enige wat mij tegen staat om af te ronden zijn de missende world-logs. Deze liggen ws. overal en daar zal ik toch even een YT-filmpje er bij moeten pakken om te zien welke ik daadwerkelijk mis.
Ze zijn gelukkig ook niet nodig voor de platinum trophy
Doe je altijd eerst de mainquest en dan pas alle sidequests? Ik doe het eigenlijk altijd andersom. Ik zou anders echt geen zin meer hebben in de sidequests.vhal schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:21:
Momenteel zit ik in de afrondende fase voor deze game, de mainquest zit er bijna op en ik ben maar begonnen om alle side-quests, errants, laatste cauldrons en alle andere missende meuk af te ronden voordat ik echt begin aan de laatste mainquest. Momenteel zit ik op zo'n 71% met 60 uur gametime, het enige wat mij tegen staat om af te ronden zijn de missende world-logs. Deze liggen ws. overal en daar zal ik toch even een YT-filmpje er bij moeten pakken om te zien welke ik daadwerkelijk mis.
Ow nee, het staat een beetje vreemd nu ik het terug lees.bram1984 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:13:
[...]
Doe je altijd eerst de mainquest en dan pas alle sidequests? Ik doe het eigenlijk altijd andersom. Ik zou anders echt geen zin meer hebben in de sidequests.
Ik kan op mijn uitgespeelde game gewoon lekker verder klooien, verkennen en de game op 100% zien te krijgen, terwijl je met de NG+ game gewoon op very hard/ultra hard helemaal opnieuw kan beginnen. Voorheen was je je uitgespeelde game kwijt als je opnieuw begon op een hogere moeilijkheid.vhal schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:27:
Even voor mijn beeldvorming, wat is de toegevoegde waarde van NG+ als je al levelcapped bent? Ik neem aan dat de NPCs meescalen als je opnieuw begint? Of is het alleen nuttig als je NG+ op ultrahard speelt?
Je behoudt de power armor en al je wapens en upgrades en equipment. Je hoeft dus niet meer al die hunting grounds te doen en je hoeft niet meer al die dieren te jagen om je puches te upgraden.vhal schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:27:
Even voor mijn beeldvorming, wat is de toegevoegde waarde van NG+ als je al levelcapped bent? Ik neem aan dat de NPCs meescalen als je opnieuw begint? Of is het alleen nuttig als je NG+ op ultrahard speelt?
Je kunt dus heerlijk op je gemak op Ultra Hard de game doorspelen zonder je druk te hoeven maken om randzaken. Gewoon lekker alle quests afwerken en je ding doen.
Best leuk, met je verzamelde gear een nieuwe game beginnen!
edit: merk wel dat je de cauldrons opnieuw moet doen
[ Voor 41% gewijzigd door Geronimous op 08-07-2017 20:44 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
vanwege de 'hackskills'bram1984 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 10:07:
@Jeroenimoes Hoe bedoel je? Dacht je dat de cauldrons voltooid zouden zijn?
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Oh je kan niet overriden? Dat wist ik niet. Maar ik vind de cauldrons wel tof, dus die doe ik sowieso opnieuw. Enige wat ik niet opnieuw ga doen, zijn de hunting grounds.
Eenmaal boven kom je Sylens weer eens tegen in holo-vorm. Een hoop geblaat verder maar de bunker vond ik persoonlijk iets missen aan een ‘wowwtf-gevoel’, iets wat ik wel had bij de voorgaande bunkers. Je vindt er wel wat holo-logs maar de uiteindelijke actie van Ted Faro was voor mij een ba-dum-tss moment. Beetje abrupt zo…net als Elisabeth die zichzelf opoffert om de deur te sluiten waardoor Ted Faro uiteindelijk de gehele crew maar even om zeep helpt omdat hij het even allemaal niet meer kan overzien

Overigens heb ik nu ook die shieldweaver-armor te pakken en ik kan niets anders zeggen dat het de game wel makkelijker maakt. De shieldregen zou wat mij betreft wat anders mogen werken door het te repareren dmv een potion.
Vanavond maar eens verder spelen
Gisteren de eerste corrupted zone gedaan op ultra hard gedaan. Dat is wel redelijk pittig. Stealth is nu ook echt stealth, zeg maar. Ze zien je van enorme afstand en qua damage kunnen ze heel veel hebben.
Ik kijk nu al uit naar die corrupted zone met die @#$-stalkers...met name als ze nog onzichtbaar zijnbram1984 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:44:
Gisteren de eerste corrupted zone gedaan op ultra hard gedaan. Dat is wel redelijk pittig. Stealth is nu ook echt stealth, zeg maar. Ze zien je van enorme afstand en qua damage kunnen ze heel veel hebben.

Main storyline, errands, side quests etc. allemaal gedaan. Verhaal af. Dikke prima.
De huntingground trials heb ik niet allemaal gedaan, wat een dom gedoe is dat zeg. Timedriven quests vind ik sowieso altijd kut. Maar in deze game stonden ze me echt tegen. Allemaal grote gevaarlijke machines en desondanks moet je er vaak met de botte bijl in om de trials te halen. Logisch.

Nu wachten op The Frozen Wilds
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Inmiddels ben ik het spel aan het afronden, momenteel zit ik op ~85% dus ws. heb ik wel iets gemist. Ik moet sowieso nog wat plantjes en Banuk-figuren zoeken, één corrupted zone en ik zag dat ik 1 specifieke sidequest heb gemist van die Banuk-figuur in het huisje aan het meer. Daarnaast moet ik die #@$ huntinggroundtrials nog doen maar ik meen mij te herinneren dat deze niet gelden voor de gameprocess-%, al zal de quest weapons of the lodge ws. wel meetellen....
De trials leveren je wel de beste wapens van de game op (los van de adept wapens). Ik vond ze dus wel de moeite waard. Ook de Redmaw quest is wel aan te raden.vhal schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:26:
Afgelopen weekend het spel uitgespeeld, althans de mainquest. Echt moeilijk was de laatste mainquest niet en het leek eerder op 1 grote cutscene waar je uiteindelijk zelf in speelt. Al met al wel een voldaan gevoel na het uitrollen van de credits en na het zien van de laatste cutscene, laat het verhaal wel een aardige deur open staan.
Inmiddels ben ik het spel aan het afronden, momenteel zit ik op ~85% dus ws. heb ik wel iets gemist. Ik moet sowieso nog wat plantjes en Banuk-figuren zoeken, één corrupted zone en ik zag dat ik 1 specifieke sidequest heb gemist van die Banuk-figuur in het huisje aan het meer. Daarnaast moet ik die #@$ huntinggroundtrials nog doen maar ik meen mij te herinneren dat deze niet gelden voor de gameprocess-%, al zal de quest weapons of the lodge ws. wel meetellen....
Redmaw heb ik dan wel weer gedaan, leuke quest wel. Maar de timetrials moet ik nog doen. Wat ik mij overigens afvraag is nu ik het spel heb uitgespeeld en de huidige save van normal mode is gereset en ik verder speel met deze save of de nieuwe items e.d. overgezet worden naar new game +.bram1984 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:14:
[...]
De trials leveren je wel de beste wapens van de game op (los van de adept wapens). Ik vond ze dus wel de moeite waard. Ook de Redmaw quest is wel aan te raden.
Nu zo'n 10 uurtjes gespeeld. Eerste indruk, heerlijk spel, mooie gfx. Maar de wereld voelt stukken leger en minder diep dan the witcher, cutscenes en nps ook minder indrukwekkend, sidequests ook niet in de buurt van. Ik kan het niet laten te vergelijken na zoveel uur en de overeenkomsten, the witcher is wel een klasse apart.
Had er iets meer van verwacht maargoed, zoals ik zei is het nog steeds een heerlijke game, en het verhaal en setting zijn top!
Maar aan de andere kant krijg je wel een game die veel lekkerder speelt en betere combat biedt. Hopelijk krijgen we dit alles ooit in één game.Mutatie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:31:
Sindskort ook met deze game begonnen nadat the witcher uitgespeeld is.
Nu zo'n 10 uurtjes gespeeld. Eerste indruk, heerlijk spel, mooie gfx. Maar de wereld voelt stukken leger en minder diep dan the witcher, cutscenes en nps ook minder indrukwekkend, sidequests ook niet in de buurt van. Ik kan het niet laten te vergelijken na zoveel uur en de overeenkomsten, the witcher is wel een klasse apart.
Had er iets meer van verwacht maargoed, zoals ik zei is het nog steeds een heerlijke game, en het verhaal en setting zijn top!

Dat zou lekker zijn inderdaad, al word ik wel geirriteerd door bv het klimmen. Het gaat soms vanzelf soms moet je een knop drukken, word niet aangegeven. Ook het looten, maar dat is wat duidelijker. Ook kan je zover ik weet niet een vijand locken wat ik wel mis.bram1984 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:36:
[...]
Maar aan de andere kant krijg je wel een game die veel lekkerder speelt en betere combat biedt. Hopelijk krijgen we dit alles ooit in één game.
Wie weet waar ze met Cyberpunk doen, can't wait!
Ik ben heel benieuwd, maar ik vrees het ergste. TW3 heeft het zo goed gedaan en zoveel lof ontvangen. Er is haast geen noodzaak om extra aandacht aan de controls en combat te besteden.Mutatie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:14:
[...]
Dat zou lekker zijn inderdaad, al word ik wel geirriteerd door bv het klimmen. Het gaat soms vanzelf soms moet je een knop drukken, word niet aangegeven. Ook het looten, maar dat is wat duidelijker. Ook kan je zover ik weet niet een vijand locken wat ik wel mis.
Wie weet waar ze met Cyberpunk doen, can't wait!
De gameplay met het jagen op mensen en machines was wel leuk, maar op een gegeven moment wordt dat een sleur. Dat is eigenlijk bijna onvermijdelijk, maar een goed verhaal maakt dat dragelijk, je doet het dan ergens voor.
Maar het verhaal - voor zover je dat zo mag noemen - gaat maar door en gaat maar door. Het is letterlijk een aaneenschakeling van (game) clichés. Als het een film was geweest, had ik 'm niet afgekeken.
Ik heb het spel lang laten liggen maar wilde het toch eens uitspelen om het verhaal te ontrafelen. Ik vond het zelf de moeite niet waard.
Als je eigenlijk al weet hoe de vork in de steel zit dan gaat het verhaal nog uren door en als je het spel dan uitspeelt voelt het meer als klaar zijn met werk dan een catharsis. Dat is erg jammer, want de premisse zou tot een boeiend, pakkend verhaal moeten kunnen leiden.
Ik wil geen games meer spelen met een zwakke, eendimensionale en voorspelbare verhaallijn. Liever een PS4 onder het stof.
Erg jammer dat er wel tientallen miljoenen tegen de techniek en de content wordt gegooid, maar dat uiteindelijk alles teniet wordt gedaan door een verhaal wat plat op de bek gaat.
Voor mij is The Last Of Us een soort van minimum benchmark geworden voor wat ik verwacht van een game verhaal lijn. In mijn ogen leg ik daarmee de lat best hoog. En misschien is het probleem dat een open wereld game zich niet zo leent voor een 'echt' verhaal zoals dat van TLOU.
Dit alles is allemaal mijn mening, mogelijk vond je TLOU juist niets, prima het is niet om een discussie te starten maar om mijn mening wat context te geven. Doe er mee wat je wilt.
Net zoals ik een film als Star Wars of the Godfather helemaal niks vind, ondanks dat iedereen het geweldig schijnt te vinden.
Wat ik me wel afvraag is of er nog andere games zijn die je wél kan waarderen, op verhalend vlak, en welke dan bijvoorbeeld?
Ik zou ondertussen ook eens kijken naar een hobby voor ernaast want veel games blijven er niet over denk ik
Helemaal mee eens. Het niveau van The Last of Us wordt inderdaad bij lange na niet gehaald. Dat vereist ook wel een opzet die veel meer lineair is. Het tempo dat nodig is om een dergelijk verhaal tot zijn recht te laten komen is wat mij betreft ook niet te combineren met open speelwereld, waarin je vrij bent wat je doet, waar je naar toe gaat en in welke volgorde. Helemaal eerlijk is het wat mij betreft dus niet om TLoU als benchmark te nemen voor verhaalvertelling. Helemaal niet als minimale benchmarkQ schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:35:
Tja, ieder zijn/haar smaak. Ik moest even mijn ei kwijt. Misschien is het goed om wat extra context te geven zodat andere mensen beter mijn oordeel op waarde kunnen schatten.
Voor mij is The Last Of Us een soort van minimum benchmark geworden voor wat ik verwacht van een game verhaal lijn. In mijn ogen leg ik daarmee de lat best hoog. En misschien is het probleem dat een open wereld game zich niet zo leent voor een 'echt' verhaal zoals dat van TLOU.
Dit alles is allemaal mijn mening, mogelijk vond je TLOU juist niets, prima het is niet om een discussie te starten maar om mijn mening wat context te geven. Doe er mee wat je wilt.
The Last of Us is overigens nog steeds mijn absoluut favoriete game. Heb 'm op de PS3 helemaal grijs gespeeld en het was m'n aller eerste game op de PS4 (TLoU Remastered budel).
De Uncharted reeks was ook leuk en ik zal de nieuwe side-quest ook wel spelen, maar dat is een game die niet de verhaal pretenties heeft als HZD. (Uncharted 4 was al iets te serieus).
Ik sluit niet uit dat mijn PS4 nu inderdaad na het uitspelen van HZD wel een laag stof gaat krijgen.
Ik geef toe dat TLOU misschien niet een super eerlijke benchmark is, maar ik ben na TLOU gewoon totaal spoiled. Games die serieuze pretenties hebben worden prompt langs TLOU gelegd, kan ik weinig aan doen
Anyway, ik merk dat jullie eigenlijk naar HZD kijken op een manier waarop ik Uncharted ook leuk vind 'ondanks' TLOU en dat maakt dat ik ook jullie sentiment begrijp. Onze sentimenten liggen dichter bij elkaar dan ik dacht alleen is bij mij het glas half leeg en bij 'jullie' half vol
Je zou The Witcher 3: Wild Hunt eens kunnen proberen. Ook open speelwereld, maar uitzonderlijk goed gedaan wat betreft karakters en verhaallijn. Een bundel met Hearts of Stone en Blood & Wine houdt je PS4 voorlopig wel even stofvrijQ schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:33:
Ik sluit niet uit dat mijn PS4 nu inderdaad na het uitspelen van HZD wel een laag stof gaat krijgen.
Ik zie het zo: games zijn entertainment, bedoeld om mij te vermaken. Als een game mij kan vermaken heeft ie zijn/haar doel bereikt. Bij een film of muziek net zo. En dan hoeft het echt niet altijd van de beste kwaliteit zijn.Q schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:33:
Onze sentimenten liggen dichter bij elkaar dan ik dacht alleen is bij mij het glas half leeg en bij 'jullie' half vol
Daarom geef ik geen ene drol om het aantal gewonnen oscars, metacritic/review scores of IMDB ratings; als ik het leuk vind dan is het als entertainmentproduct voor mij geslaagd. Ik kan net zo genieten van bv een Scary Movie als van bv Scarface, of van een Lil' John als van Nirvana.
Al ken ik ook genoeg mensen die enkel films en series kijken die op IMDB minimaal een 8 scoren. Ik vind dat zonde, maar hé, ieder zo zijn ding.
Ontopic:
Betreffende de DLC, ik weet nog niet of ik die ga spelen.
Als ik een game heb uitgespeeld ebt het gevoel voor die game ook redelijk snel weg. Nieuw aangekondigde DLC kan mij vaak niet meer enthousiast krijgen om een game weer te gaan spelen.
Tot nu toe snap ik weinig van de hype van Horizon Zero Dawn. Het is an sich wel mooi maar zoals bijv. in de reviews omschreven wordt...mehhh. Daarbij speel ik op de maximale settings (4K). Het spel 'grijpt' me ook niet zoals ik verwacht zou hebben (Skyrim wel bijv., Uncharted ook).
Veel sidequests zijn vrij apart opgezet en heel erg spannend zijn ze ook niet altijd. De mainquest gaat op zich wel maar vind ik ook niet de spannendste tot nu toe. Ik speel lekker door tot de platinum op m'n dooie gemak maar ik had er wel meer van verwacht
De IQ van HZD staat op bijna gelijke hoogte met Uncharted 4, terwijl HZD een open wereld game is. Als je dat mehhh vindt, tja, dan weet ik het verder ook niet.Typhone schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:32:
*Olifant in porceleinkast waarschuwing*
Tot nu toe snap ik weinig van de hype van Horizon Zero Dawn. Het is an sich wel mooi maar zoals bijv. in de reviews omschreven wordt...mehhh. Daarbij speel ik op de maximale settings (4K). Het spel 'grijpt' me ook niet zoals ik verwacht zou hebben (Skyrim wel bijv., Uncharted ook).
Veel sidequests zijn vrij apart opgezet en heel erg spannend zijn ze ook niet altijd. De mainquest gaat op zich wel maar vind ik ook niet de spannendste tot nu toe. Ik speel lekker door tot de platinum op m'n dooie gemak maar ik had er wel meer van verwacht.
De side quests zijn inderdaad niet heel boeiend, maar de game maakt gewoon heel veel goed met de main story, gecombineerd met de super soepele besturing en combat en mooie wereld.
@dvdkiwi Bij films wil ik IMDb nog wel negeren, maar qua series zijn ze in mijn geval eigenlijk altijd wel accuraat. Alles onder de 8.5 vind ik doorgaans niet heel boeiend. Maar aan de andere kant zijn er ook series boven de 8.5 die ik niet heel erg interessant vind.
De wereld is vooral heel erg kleurrijk (tot overdreven kleurrijk) maar that's it. Maar dat is mijn mening.
Red Dead Redemption was ook al van een andere orde en zelfs GTA vond ik mooier qua spelwereld.
Tja Battlefield is een lineaire game, dus zou best kunnen dat die er bij vlagen mooier uitziet.Typhone schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:27:
Uncharted 4 ligt al een hele tijd gesealed in zijn doos. Battlefield 1 ziet er naar mijn idee een stuk mooier uit. Met name die missie met die tank als je over een dorpje uitkijkt vanaf een heuvel bij zonsopgang. Besturing is prima maar daar had ik geen op/aanmerkingen over. De camera is een ander verhaal evenals de keren dat ik vast kwam te zitten (met name in Bandit Camps) en er geen uitweg meer was ook niet met dodgen e.d.
De wereld is vooral heel erg kleurrijk (tot overdreven kleurrijk) maar that's it. Maar dat is mijn mening.
Red Dead Redemption was ook al van een andere orde en zelfs GTA vond ik mooier qua spelwereld.
Ik heb geen last gehad met de camera en heb ik nooit vast gezeten. Blijven oefenen, zou ik zeggen.
En als je RDR en GTA op de PS4 mooier vindt in de zin van graphics, dan kan ik je verder niet heel serieus nemen. RDR is een last gen game, die mag je niet eens vergelijken. GTA komt wat mij betreft ook lang niet in de buurt.
Jullie halen het nogal uit z'n verband. In de tijd waarin de games uitkwamen maakten ze een grotere indruk (grafisch) op mij dan Horizon Zero Dawn. Wat betreft vast zitten, blijven oefenen? Waarmee? Als ik klem kom te zitten heeft dat weinig met oefenen te maken. Als je wil vast zitten dan zijn er op internet overigens nog wel wat tips te vinden waar (not yet patched). Probeer er maar eens uit te komen zonder bommen (kill yourself) in een Cauldron.bram1984 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:53:
[...]
Tja Battlefield is een lineaire game, dus zou best kunnen dat die er bij vlagen mooier uitziet.
Ik heb geen last gehad met de camera en heb ik nooit vast gezeten. Blijven oefenen, zou ik zeggen.
En als je RDR en GTA op de PS4 mooier vindt in de zin van graphics, dan kan ik je verder niet heel serieus nemen. RDR is een last gen game, die mag je niet eens vergelijken. GTA komt wat mij betreft ook lang niet in de buurt.
Jullie moeten niet denken dat HZD een slechte game is, maar zo top als overal beschreven is hij toch zeker niet. The Witcher 3 is wel echt een flink niveau hoger. Dat gezegd hebbende, als er 20 games zoals HZD uitkwamen dan hoorde je mij niet klagen
[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 14-08-2017 21:29 ]
Niet bewust, verkeerd geïnterpreteerd.
Ik dacht al, als je RDR grafisch mooier vind dan Horizon dan gaat er iets niet helemaal goed
Indrukwekkender, misschien geldt dat voor mij ook wel. Na altijd Pc gamer te zijn geweest en voor het eerst RDR gespeeld te hebben op een PS3, ben ik destijds direct over gegaan tot aanschaf van een PS3. The Witcher 3 vind ik overigens ook sterker dan Horizon. Desondanks had ik bij Horizon toch ook zeker wel het "Wow!" gevoel.
Maar dan begreep ik je verkeerd. Desondanks deel ik je mening niet. Ik heb zowel RDR als GTA dan ook niet uitgespeeld. Ik ben geen moment weggeblazen en irriteerde me al snel aan de besturing en houterige animaties.
[ Voor 36% gewijzigd door bram1984 op 14-08-2017 22:01 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Gameplay is verder prima in orde. Zeer soepel in elk geval. Vergis je niet, HZD is wel een goede game maar als ik verwacht (drukke periode achter de rug dus me erop verheugd) een serieuze 4K game voorgeschoteld te krijgen met out of this world graphics dan is het toch ff schrikken. Maar dat kan 100% mijn eigen verwachting zijn of course
Als je door de gammele besturing en combat heen kan kijken is TW3 een klassieker. Ik ben er zelf na een uurtje of 10 mee opgehouden omdat ik me ontzettend irriteerde aan die zaken en ook dat paard dat de hele tijd overal achter blijft hangen. Het voelt gewoon nergens soepel als je van games als Uncharted en Bloodborne af komt en inmiddels ook HZD.Motrax schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:38:
Als je HZD hebt gespeeld, moet je dan ook nog TW3 spelen? Ik heb van die serie niks gespeeld...
Zou ik je wel aanraden. Ik vind TW3 nog altijd vele malen beter dan HZD. Er zit zoveel meer diepgang in het verhaal, de side-quests zijn van een veel hoger niveau en ook de wereld is m.i. veel interessanter en heeft meer te bieden. Om nog maar te zwijgen over de twee enorme DLC's. De gameplay en combat is inderdaad minder vloeiend. Maar op alle andere vlakken vind ik TW3 superieur.Motrax schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:38:
Als je HZD hebt gespeeld, moet je dan ook nog TW3 spelen? Ik heb van die serie niks gespeeld...
PSN: xMaurice93
In welke omgeving zit je nu? Toen ik de game speelde was ik in het begin ook niet “weggeblazen”, maar dat veranderde compleet toen ik de omgeving rond de stadTyphone schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:31:
@bram1984
Gameplay is verder prima in orde. Zeer soepel in elk geval. Vergis je niet, HZD is wel een goede game maar als ik verwacht (drukke periode achter de rug dus me erop verheugd) een serieuze 4K game voorgeschoteld te krijgen met out of this world graphics dan is het toch ff schrikken. Maar dat kan 100% mijn eigen verwachting zijn of course. Ik heb nog wel even voor de boeg voordat het einde in zicht is dus wat dat betreft vermaak ik me prima
.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
In en rondom dezelfde plaats als jouConscience NL schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:05:
[...]
In welke omgeving zit je nu? Toen ik de game speelde was ik in het begin ook niet “weggeblazen”, maar dat veranderde compleet toen ik de omgeving rond de stadspoiler:bereikte. Wel benieuwd wat je daarvan vindt.Meridian
Je bedoelt de shield weaver armor denk ik? Die heb je als het goed is al gevonden in zo een beetje de aller eerste ruïne. Je moet alle power cells verzamelen en de laatste krijg je pas helemaal aan het einde van de main quest.Typhone schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:13:
[...]
In en rondom dezelfde plaats als jou. Ben nu bezig met
spoiler:. Daarna ga ikThe Hunters Lodge questsspoiler:maar eens zoeken. Gisteren Cauldron Rho (m'n 3e) voltooid.Sunweaver Armor
bram1984 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:17:
[...]
Je bedoelt de shield weaver armor denk ik? Die heb je als het goed is al gevonden in zo een beetje de aller eerste ruïne. Je moet alle power cells verzamelen en de laatste krijg je pas helemaal aan het einde van de main quest.
Als je gewoon een hele goede RPG wil spelen dan moet je TW3 sowieso spelenMotrax schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:38:
200 uur puur vermaak!
Zo erg als Bram de besturing en combat doet voorkomen is het ook weer niet, al is het wel zo dat alles niet altijd even soepel loopt. Wat dat betreft wint HZD met flinke voorsprong, want alles maar dan ook alles aan die game klopt gewoon; interactie met objecten, lopen over moeilijke ondergronden, vechten etc... dat heeft Guerilla echt prima voor elkaar. Dit zou voor alle games de standaard moeten zijn.
Dan moet je meer exploren.Typhone schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:20:
[...]
Ja toen wist ik van het bestaan nog niet af (trophy guide had er niet zoveel over vermeld helaas).
Ik had de armor binnen 2 uurtjes al gevonden in de ruïne op het begin.
Is natuurlijk gewoon mijn mening. Het heeft mij de game doen stoppen. Ik ben daar wellicht meer gevoelig voor dan anderen, maar ik vind een soepele besturing gewoon erg belangrijk. Ik heb liever een wat minder verhaal en mindere side quests, dan een matige besturing.dvdkiwi schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:30:
[...]
Als je gewoon een hele goede RPG wil spelen dan moet je TW3 sowieso spelen![]()
200 uur puur vermaak!
Zo erg als Bram de besturing en combat doet voorkomen is het ook weer niet, al is het wel zo dat alles niet altijd even soepel loopt. Wat dat betreft wint HZD met flinke voorsprong, want alles maar dan ook alles aan die game klopt gewoon; interactie met objecten, lopen over moeilijke ondergronden, vechten etc... dat heeft Guerilla echt prima voor elkaar. Dit zou voor alle games de standaard moeten zijn.
Overigens ben ik het er ook weer niet mee eens dat alles in HZD klopt qua movement en besturing. Aloy maakt genoeg gekke sprongetjes als je van een berg afloopt. De ene keer springt ze dan weer vanzelf over een rots en de andere keer blijft ze er tegenaan rennen. Als ik een game moet noemen die dat soort dingen wel bijna perfect voor elkaar heeft, ga ik voor Uncharted 4, met grote afstand.
Ik had de armor ook niet gevonden, pas helemaal aan het einde nog een keer geprobeerd...bram1984 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:06:
[...]
Dan moet je meer exploren.
Ik had de armor binnen 2 uurtjes al gevonden in de ruïne op het begin.

De berg af en dat Aloy dan roept dat je het rustiger aan moet doen. Maar dat roept ze best hard, maar er komen geen machines inspecteren wie daar de berg afroltIs natuurlijk gewoon mijn mening. Het heeft mij de game doen stoppen. Ik ben daar wellicht meer gevoelig voor dan anderen, maar ik vind een soepele besturing gewoon erg belangrijk. Ik heb liever een wat minder verhaal en mindere side quests, dan een matige besturing.
Overigens ben ik het er ook weer niet mee eens dat alles in HZD klopt qua movement en besturing. Aloy maakt genoeg gekke sprongetjes als je van een berg afloopt. De ene keer springt ze dan weer vanzelf over een rots en de andere keer blijft ze er tegenaan rennen. Als ik een game moet noemen die dat soort dingen wel bijna perfect voor elkaar heeft, ga ik voor Uncharted 4, met grote afstand.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik snap je punt, maar voor mij persoonlijk is Horizon echt vele, vele malen beter. Far Cry 3 heb ik me doorheen geworsteld om hem uit te spelen en uiteindelijk platinum te halen. Wat vond ik die game herhalend worden zeg, wat mede te maken had met het feit dat ik het verhaal totaal niet interessant vond; enkel Vaas was een redelijk interessant character. Na het uitspelen van die die game heb ik besloten dat ik geen andere Far Cry meer ga halen en soortgelijke Ubisoft games (denk aan Assassin's Creed) ook aan me voorbij laat gaan.bram1984 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:11:
Ze zijn verder niet echt te vergelijken. Behalve third person en open wereld, hebben ze geen overeenkomsten. TW3 is een pure RPG met een diepgaand gesprekssysteem en heel veel loot, terwijl HZD gewoon een action adventure is met wat lichte RPG invloeden die verder nauwelijks invloed hebben, net als de gesprekken die je voert. HZD is gewoon een third person Far Cry cloon in een andere setting.
Nou zou je kunnen zeggen dat Horizon op een gegeven moment ook wel wat in herhaling valt, maar de variatie in machines en voornamelijk het verhaal zorgde ervoor dat ik die herhaling bij Horizon niet storend vond. Bij Far Cry stoorde die herhaling me dus wel en ondanks dat ik je vergelijking begrijp is Horizon voor mij een vele malen betere game.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ik had daar bij FC3 weinig last van. Ik vond alleen het tweede eiland wat inspiratieloos. Verder heeft het taggen van vijanden en dan een heel kamp kapot snipen mij echt geen moment verveeld.dvd-linden schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:39:
[...]
Ik snap je punt, maar voor mij persoonlijk is Horizon echt vele, vele malen beter. Far Cry 3 heb ik me doorheen geworsteld om hem uit te spelen en uiteindelijk platinum te halen. Wat vond ik die game herhalend worden zeg, wat mede te maken had met het feit dat ik het verhaal totaal niet interessant vond; enkel Vaas was een redelijk interessant character. Na het uitspelen van die die game heb ik besloten dat ik geen andere Far Cry meer ga halen en soortgelijke Ubisoft games (denk aan Assassin's Creed) ook aan me voorbij laat gaan.
Nou zou je kunnen zeggen dat Horizon op een gegeven moment ook wel wat in herhaling valt, maar de variatie in machines en voornamelijk het verhaal zorgde ervoor dat ik die herhaling bij Horizon niet storend vond. Bij Far Cry stoorde die herhaling me dus wel en ondanks dat ik je vergelijking begrijp is Horizon voor mij een vele malen betere game.
Ik moet zeggen dat het gedeelte dat je voor het eerst de open wereld in mag vrij saai is. Maar daar moet je even doorheen en dan wordt t echt geweldig. Ik heb me voornamelijk met de hoofdmissie bezig gehouden.
Maar dit is een mustbuy voor de ps4
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dan wordt het tijd voor Ultra Hard. De watchers letten dan echt een stuk beter opMotrax schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:09:
[...]
Ik had de armor ook niet gevonden, pas helemaal aan het einde nog een keer geprobeerd...
[...]
De berg af en dat Aloy dan roept dat je het rustiger aan moet doen. Maar dat roept ze best hard, maar er komen geen machines inspecteren wie daar de berg afrolt
Ben zaterdag begonnen met een Ultra Hard NG+. Is wel weer even wennen aan de controls, inmiddels alweer bij de Poort naar het westen aangekomen.
Die Adept wapens geven ook alleen maar 1 extra upgrade slot, valt dus een beetje tegen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Side missions, cauldrons...
Spelen met de fotomodus
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
zal ik dan met een nieuwe game+ beginnen ? sommige side-missions zijn verdwenen denk ik. bij mijn huidige save blijft de laatste hoofdmissie openstaan en kan ik het overdoen. is dit normaal?dvdkiwi schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:10:
Zo te horen heb je nog genoeg te doen
Side missions, cauldrons...
[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 13-09-2017 08:50 ]
Of je aan een ng+ wil beginnen moet je helemaal zelf weten natuurlijk.
Ik zou het doen en dan ook alle sidemissies en dergelijke meepakken.
ik wil wel op 'story' mode spelen, dus het makkelijkste niveau. kan dit gewoon bij new game+ ?dvdkiwi schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:23:
Ja dat is vrijwel altijd zo
Of je aan een ng+ wil beginnen moet je helemaal zelf weten natuurlijk.
Ik zou het doen en dan ook alle sidemissies en dergelijke meepakken.
is het normaal trouwens dat de pijlen van je boog weinig schade aanrichten ?
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 13-09-2017 16:16 ]
De normale pijlen doen inderdaad niet zoveel schade, die gebruik je vooral voor de afleiding enzo. Dad deed ik tenminste.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als je pijlen te weinig damage doen moet je iets meer proberen te mikken op de zwakke punten van de beesten. Dan zie je ook een groen pijltje erbij in beeld.lennox-06 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:14:
[...]
ik wil wel op 'story' mode spelen, dus het makkelijkste niveau. kan dit gewoon bij new game+ ?
is het normaal trouwens dat de pijlen van je boog weinig schade aanrichten ?
Of iets meer het zwakke element van ze zoeken met R2.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Waar is die endgame armour? Die heb ik niet.Vrijdag schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:05:
NG+ kan je dacht ik gewoon kiezen welke moeilijkheidsgraad. Zelf vond ik het spel niet bijster moeilijk en als je dan al de endgame armour en wapens hebt wordt het wel heel eenvoudig denk ik.
De normale pijlen doen inderdaad niet zoveel schade, die gebruik je vooral voor de afleiding enzo. Dad deed ik tenminste.
Je hebt een hele stapel power cells nodig om het armor te unlocken.

☻/
/▌
Zodra je de armor hebt ben je overigens direct heer en meester in een toch al niet te moeilijk spel.
Ik snap werkelijk waar niet waar de hype vandaan gekomen is dat dit zo'n PS4 Pro beast is.
1: ik wil een nieuw wapen kopen waarvoor ik metal shards (genoeg) nodig heb en een Trampler Hart. Bij dat laatste heb ik een probleem: in mijn inventory geeft ie aan dat ik geen Trampler Hart heb maar als ik een Trampler versla en een Hart will verkrijgen geeft ie aan dat ik de maximale heb.
2: Bij echo Shells hetzelfde! Ik heb ze nodig om mijn tearblaster Arrow pack ammo te verkrijgen maar inventaris geeft aan dat ik niks heb.
Wat doe ik verkeerd?
Maja ik zal het proberen, is denk ik inderdaad de oplossing.
Ieder slot kan een maximaal aantal items (50) hebben. Als je verder geen slots meer open hebt, dan zit alles dus vol. Tijd geleden dat ik gespeeld heb, maar ik heb het nooit onduidelijk gevonden.October schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:25:
Dat is dan wel rare manier van aangeven, want het geeft niet aan dat mijn inventory vol zit maar dat bijvoorbeeld de Echo Shells vol zit: 50/50 geeft ie aan.
Maja ik zal het proberen, is denk ik inderdaad de oplossing.
Waarom zou je in godsnaam alleen de verhaalmissies doen? Koop dan Uncharted of Call of Duty.lennox-06 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:38:
Ik heb dit spel net uitgespeeld, alleen de mainmissions gedaan. Valt er nog wat te doen hierna of is het alleen maar slapjes?
[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 16-09-2017 08:31 ]
Omdat, wat gechargeerd gezegd, bloedspoor Focus aan, stappen volgen, twee grote machines verslaan, terug met uitkomst en dat x15 nou niet bepaald veel toevoegtbram1984 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:29:
[...]
[...]
Waarom zou je in godsnaam alleen de verhaalmissies doen? Koop dan Uncharted of Call of Duty.
Ik bedoelde meer in algemene zin. En bovendien weet je dit niet van tevoren.Typhone schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:09:
[...]
Omdat, wat gechargeerd gezegd, bloedspoor Focus aan, stappen volgen, twee grote machines verslaan, terug met uitkomst en dat x15 nou niet bepaald veel toevoegt.
slechte ervaringen met zijmissies.bram1984 schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:12:
[...]
Ik bedoelde meer in algemene zin. En bovendien weet je dit niet van tevoren.
De vorige game was the witcher, misschien klooi ik teveel zonder echt iets te doen
Maar (eerdere posts over gameplay) ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op combat gameplay van Horizon in The Witcher, Horizon voelt te chaotisch en eentonig,The Witcher toch soort van meer tactisch/relaxter wat ik liever in een rpg zie. (ik kan het niet laten de vergelijking te maken)
Mooie goede game, maar iets te chaotisch en leeg imo. Ben zeker benieuwd naar een eventueel volgend deel.
Maargoed, The Witcher heeft andere rpg's goed verpest
[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 19-09-2017 15:04 ]
Al gaat de moeilijkheidsgraad wel omlaag als je al vroeg je gear upgrade.
Ik zag dat ik op ongeveer 91% completion zit, ik moet nog een paar ancient vessels, vantage points en wat andere collectables voor merchants in Meridian. Moet nog zien hoe lang dat leuk blijft, en of ik daarmee naar 100% kom, anders kan ik met NG+ verder totdat de DLC er is.