Hij staat ook op spotify trouwensapNia schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:48:
En vanwege "nostalgisch redenen", de beste muziek uit de game, en misschien wel een van de beste game muziektracks ooit geschreven
[video]
Wat ook kan is dat je in Crafting zat. Daar zie je de Shield Weaver niet omdat je 'm niet kan moddenD. Ninjai schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:12:
Ik heb net de ancient armor gepakt maar ik zie hem niet in mijn outfits. Heb hem eerst uitgepakt onder treasure boxes en keek toen naar outfits en heb daar ook genoeg ruimte.
Editie: never mind, ik keek er overheen. Ziet er anders uit dan ik dacht.
PSN: jannvsdvinvs
Misschien idd, het begon al laat te wordenOntzettende_Jan schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:00:
[...]
Wat ook kan is dat je in Crafting zat. Daar zie je de Shield Weaver niet omdat je 'm niet kan modden
spoiler:
Maar ik dacht dat je net als je 'moeder' eruit zou zien, als een cyborg. Dit is subtieler en keek er daarom steeds overheen.
Ik heb het spel vanochtend uitgespeeld en wat een ontzettend gaaf verhaal! Op een duur wou ik alleen maar de main quests gaan doen totdat mijn ogen rood werden.
Heb er 43 uur over gedaan. Uiteindelijk level 50 en alle side quests en errands gedaan met uitzondering van de hunting lodge challenges. Moet ook nog alle bloemen en banuks verzamelen. Heb niet alle logs en audio files maar die laat ik voor lief. Zou niet weten waar ik moet zoeken terwijl ik naar mijn gevoel elk m2 heb uitgepluist in de metal world. En wat een briljante sfeer, vond het bij wijlen creepy als je ook de audio logs afspeelde.
Ik vond met name de afwisseling in de omgevingen en de gameplay erg fijn. Ook al raak je steeds bekender met de patronen van de robots, het blijft maar niet vervelen om ze neer te halen. Ze zijn zo gaaf, klinken en bewegen indrukwekkend en het speelt zo lekker weg met de wapens. Vooral het geluid van de Behemoths en de Tramplers klopt gewoon bij hoe ze eruit zien. Dacht echt toen ik ze voor het eerst hoorde en nog niet zag van dat ik voor ze uit moest kijken.
Ik kan niet echt veel minpunten noemen die ze mogen verbeteren voor de uitbreiding. Eigenlijk kleine dingen. Het klimmen had voor mij weinig gevoel, het ging meer op automatische piloot dan dat ik getimed op knoppen drukte. Sommige wapens vond ik een beetje te sterk (ropecaster) en het water vind ik niet zo mooi. Het managen van je inventaris kan denk ik ook wel handiger. En misschien is het uitdagender om voor een bepaalde build te gaan dan alle skills kunnen vrijspelen maar dat is persoonlijk.
Daarbij vind ik het jammer dat ik bij het kampvuur geen invloed kan uitoefenen op de tijd. Ik vind het leuker vanwege de vergezichten om overdag te spelen in plaats van in de nacht.
Vanavond maar weer verder. Normaal geef ik niet om trophies maar omdat ik maar een paar hoef ga ik een poging wagen om platinum te halen. Trots dat dit pareltje uit Nederland komt
Van mij mag er inderdaad ook wat meer vrijheid in het klimmen komen. Alleen standaard paden zijn mogelijk en je kan niet creatief op en andere manier komen waar je wilt.
Bij de Mediamarkt is dit spel nu voor €34,- te koop
link:
http://www.mediamarkt.nl/...laystation-4-1458895.html
link:
http://www.mediamarkt.nl/...laystation-4-1458895.html
Om mijzelf maar even te quotenCapa schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:48:
Deze PC gamer moet misschien toch maar eens aan een PS4 gaan... Deze game wil ik spelen.
Helaas kreeg ik een tijd terug het idee een HBO-Bachelor thuisstudie te doen, dus ik weet niet of het wel zo'n goed idee is.
Mocht ik toch tot een "JA IK KOOP EEN PS4!" besluit komen, meteen een Pro kopen?

Sinds donderdag de PS4 Pro in huis en inmiddels 27u gespeeld met 42% progressie op de teller. Wat een geweldige game
De controller als besturing was even wennen, en nog steeds wel eigenlijk, de R3 wordt nog wel eens tijdens combat ingedrukt
Helaas staat de PS4 bij mijn vriendin (cadeautje -> voorwaarden -> studie

Ik zou zeker een Pro kopen. Daarmee haal je het beste uit de PS4 games. Het enige minpuntje is dat die van mij redelijk blaast als er veel van gevraagd wordt, zoals bij BF1. Maar dat was bij m'n PS4 OG al zo.Capa schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:48:
Deze PC gamer moet misschien toch maar eens aan een PS4 gaan... Deze game wil ik spelen.
Helaas kreeg ik een tijd terug het idee een HBO-Bachelor thuisstudie te doen, dus ik weet niet of het wel zo'n goed idee is.
Mocht ik toch tot een "JA IK KOOP EEN PS4!" besluit komen, meteen een Pro kopen?
De graphics zijn wel om te smullen. HZD ziet er echt prachtig uit.
Check anders Digital Foundry. Die laat bij alle games de verschillen zien tussen de PS4 en de Pro.
Dus zou ik zeker voor de Pro gaan, al zou ik wel eerst afstuderen... Mijn PS4 was ook een afstudeercadeautje...
Zie de fotoSqueakyClean schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:35:
[...]
Ik zou zeker een Pro kopen. Daarmee haal je het beste uit de PS4 games. Het enige minpuntje is dat die van mij redelijk blaast als er veel van gevraagd wordt, zoals bij BF1. Maar dat was bij m'n PS4 OG al zo.
De graphics zijn wel om te smullen. HZD ziet er echt prachtig uit.
Check anders Digital Foundry. Die laat bij alle games de verschillen zien tussen de PS4 en de Pro.
[video]
Dus zou ik zeker voor de Pro gaan, al zou ik wel eerst afstuderen... Mijn PS4 was ook een afstudeercadeautje...
Studie duurt nog even, dus zolang het geduld opbrengen, nope.
Ok, ik zal het anders zeggen: als je bijna klaar bent, zou ik zeker eerst af studeren...Capa schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:40:
[...]
Zie de foto![]()
Studie duurt nog even, dus zolang het geduld opbrengen, nope.
En anders: veel plezier!

Ik weet niet of mensen het door hebben, maar vandaag is Horizon Zero Dawn voor 34eu NIEUW bij de mediamarkt te koop!
Goedkoper dan de meeste gebruikt advertenties op deze site
Ik zou dit eerder in het PS4 topic plaatsen. Mensen die de game niet hebben, zullen hier niet zo snel kijken.Enivitation schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:31:
Ik weet niet of mensen het door hebben, maar vandaag is Horizon Zero Dawn voor 34eu NIEUW bij de mediamarkt te koop!Goedkoper dan de meeste gebruikt advertenties op deze site
Vandaag platinum gehaald en als het goed is krijg je dan een e-mail met daarin gefeliciteerd en een code voor een speciale horizon platinum theme voor de PS4. Maar ik lees nu dat het alleen voor Noord-Amerika is en je die trophy met een US-account moet halen. Why?
Zie: http://community.us.plays...tinum-theme/td-p/46198816
Niet dat ik er ernstig druk om maak maar ik kan geen reden bedenken om het niet wereldwijd beschikbaar te maken. Maar met de photo mode kan je natuurlijk zelf mooie achtergronden maken
Edit: Klopt niet wat ik zeg, het is ook voor gamers uit de EU. Dus ik wacht het rustig af: http://community.eu.plays...atinum-theme/m-p/25077061

Zie: http://community.us.plays...tinum-theme/td-p/46198816
Niet dat ik er ernstig druk om maak maar ik kan geen reden bedenken om het niet wereldwijd beschikbaar te maken. Maar met de photo mode kan je natuurlijk zelf mooie achtergronden maken
Edit: Klopt niet wat ik zeg, het is ook voor gamers uit de EU. Dus ik wacht het rustig af: http://community.eu.plays...atinum-theme/m-p/25077061
[ Voor 14% gewijzigd door D. Ninjai op 02-05-2017 12:15 ]
Heb hem gisteren opgepikt, een te goede game op te laten liggen voor 34 euroEnivitation schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:31:
Ik weet niet of mensen het door hebben, maar vandaag is Horizon Zero Dawn voor 34eu NIEUW bij de mediamarkt te koop!Goedkoper dan de meeste gebruikt advertenties op deze site
Was niet meer achter de PS4 weg te krijgen afgelopen avond.
Ik heb hem letterlijk gisteren voor 33,50 via Marktplaats gekochtEnivitation schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:31:
Ik vond de Deathbringer tegenvallen, het was de laatste machine die ik nog niet gescand had.
spoiler:
Bij Maker's End, 5 pijlen shock (maar shock ging snel over weer), 2x in de fik geschoten, 5 pijlen met de grote tear/klappers er op omdat ik niet wist of er componenten af konden. Dat was het.
Wel van te voren een stuk of 10 explosive tripwires rondom mijn positie gespannen, zodat alle Eclipse mannetjes dood gingen die op mij af kwamen rennen. Ik hoefde alleen maar te schieten op de Deathbringer.
Wel van te voren een stuk of 10 explosive tripwires rondom mijn positie gespannen, zodat alle Eclipse mannetjes dood gingen die op mij af kwamen rennen. Ik hoefde alleen maar te schieten op de Deathbringer.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Dat is volgens mij een beschadigde halfbakken versie? Er komen nog wel versies die beter zijn. Hoewel ik ook met geen van alle echt moeite heb gehad.Motrax schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:31:
Ik vond de Deathbringer tegenvallen, het was de laatste machine die ik nog niet gescand had.
spoiler:Bij Maker's End, 5 pijlen shock (maar shock ging snel over weer), 2x in de fik geschoten, 5 pijlen met de grote tear/klappers er op omdat ik niet wist of er componenten af konden. Dat was het.
Dankzij alle side-quests zit ik al een aantal levels boven mijn main questline.
Is dit problematisch, als in .. wordt nu de main quest line buitengewoon eenvoudig of scaled dit mee?
Is dit problematisch, als in .. wordt nu de main quest line buitengewoon eenvoudig of scaled dit mee?
Het enige wat je level doet, is een beetje health erbij. Voor de rest niks.FrankoNL schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:56:
En je krijgt skillpoints erbij, dus op die manier kan het iets verschil maken.bram1984 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:38:
[...]
Het enige wat je level doet, is een beetje health erbij. Voor de rest niks.
Ik ben level 32 en moet nog een main quest van level 12 of 15 doen... dus dat valt denk ik wel meeFrankoNL schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:56:
Dat ook inderdaad, maar het heeft verder geen enkele invloed op bijvoorbeeld damage out- en input en stamina en dat soort zaken. Zo een hardcore RPG is het niet.Griffin schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:42:
[...]
En je krijgt skillpoints erbij, dus op die manier kan het iets verschil maken.
Patch 1.20 incoming! Zitten een paar leuke nieuwe features in.
http://community.eu.plays...n-Patch-1-20/m-p/25091932
Zeker, maar ik ga pas weer opnieuw beginnen als er een NG+ optie in zit. Dan laat ik lekker alle sidequests voor wat ze zijn en ga ik het verhaal meteen volgen.Ontzettende_Jan schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:24:
Patch 1.20 incoming! Zitten een paar leuke nieuwe features in.
Ook wel fijn dat je de headgear van Aloy nu weg kan halen. Ziet er niet uit.
Edit: lees nu overigens dat er mensen zijn die het onwaarschijnlijk vinden dat er een NG+ modus komt. Zou ik wel jammer vinden. Ik heb echt geen zin om weer voor alle skills en upgrades te moeten grinden.
Lijkt me uitstekend om gewoon vanaf het begin met de Shield Weave armor met volle skilltrees en alle wapens te kunnen rondrennen en gewoon rustig het verhaal door te kunnen spelen met hier en daar een uitstapje en wat robot's slopend..
Edit: lees nu overigens dat er mensen zijn die het onwaarschijnlijk vinden dat er een NG+ modus komt. Zou ik wel jammer vinden. Ik heb echt geen zin om weer voor alle skills en upgrades te moeten grinden.
Lijkt me uitstekend om gewoon vanaf het begin met de Shield Weave armor met volle skilltrees en alle wapens te kunnen rondrennen en gewoon rustig het verhaal door te kunnen spelen met hier en daar een uitstapje en wat robot's slopend..
[ Voor 74% gewijzigd door bram1984 op 04-05-2017 11:24 ]
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Vrij bekende term, maar ok.
[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 04-05-2017 13:35 ]
Ben ik het niet mee eens, zo heel lang doe je er niet over om hoog in level te komen, daarnaast is de game op hogere moeilijkheidsgraad echt niet zo heel lastig hoorbram1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:25:
Ook wel fijn dat je de headgear van Aloy nu weg kan halen. Ziet er niet uit.
Maar ik heb helemaal geen zin in de meeste sidequests en ik wil niet tot het einde wachten tot de beste armor. Je bent zo 20/30 uur verder voordat je alle skills hebt, dus dat vind ik vrij lang. Dit is een perfecte game voor NG+. Wie heeft er nu zin om weer helemaal opnieuw te beginnen met al die flutwapens en skills die je mist.Mrjraider schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:40:
[...]
Ben ik het niet mee eens, zo heel lang doe je er niet over om hoog in level te komen, daarnaast is de game op hogere moeilijkheidsgraad echt niet zo heel lastig hoor
Ik niet, vind het heerlijkbram1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:42:
[...]
Maar ik heb helemaal geen zin in de meeste sidequests en ik wil niet tot het einde wachten tot de beste armor. Je bent zo 20/30 uur verder voordat je alle skills hebt, dus dat vind ik vrij lang. Dit is een perfecte game voor NG+. Wie heeft er nu zin om weer helemaal opnieuw te beginnen met al die flutwapens en skills die je mist.
Zo moet ik Rise of The Tomb Raider nog eens opnieuw spelen, de Reboot van 2012 heb ik al tig keer opnieuw gespeeld.
Daarnaast is het een extra uitdaging vind ik.
Jezus. En ik ben nog wel game developer van beroepbram1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:35:
[...]
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Vrij bekende term, maar ok.
NG+ is juist een extra uitdaging aangezien je in een goed geïmplementeerde modus minder damage aan kan en de vijanden sterker zijn. Heel veel mensen hebben de game tijdens de eerste playthrough al op Hard of Very Hard gedaan, dus buiten heel veel herhaling zie ik weinig uitdaging in weer helemaal opnieuw beginnen.Mrjraider schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:44:
[...]
Ik niet, vind het heerlijk![]()
Zo moet ik Rise of The Tomb Raider nog eens opnieuw spelen, de Reboot van 2012 heb ik al tig keer opnieuw gespeeld.
Daarnaast is het een extra uitdaging vind ik.
Zo, game is uit, completion van 78%. Super gaaf verhaal en zoals al vaker aangegeven een behoorlijk open eind met mogelijkheden voor sequel. Ik kon me er tegen het einde niet meer toe zetten om te gaan exploren en de energy cells te verzamelen etc. Maar doet voor mij ook totaal geen afbreuk aan het spel en het gevoel van het verhaal uitgespeeld te hebben.
Nu op zoek naar een nieuwe game.... * Tarz mompelt iets met zwart gat....
Nu op zoek naar een nieuwe game.... * Tarz mompelt iets met zwart gat....
Ik vrees dat ik na gisteravond ook in een zwart gat val. Zit op 86% en ik weet niet of ik nog wel zin heb in alle training- en huntingquests die resteren.
Je bedoelt de hunting ground trials waarschijnlijk? Die vond ik juist wel leuk omdat ze enige vorm van uitdaging boden, daar waar de rest van het spel je gewoon half slapend kan uitspelen.Marcel schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:58:
Ik vrees dat ik na gisteravond ook in een zwart gat val. Zit op 86% en ik weet niet of ik nog wel zin heb in alle training- en huntingquests die resteren.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik bedoel alles wat met hunting te maken heeft, ook de hunting lodge.
Die heb ik juist gedaan voor het verkrijgen van de beste wapens in de game. Ook de quest met Redmaw is aan te raden.Marcel schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:35:
Ik bedoel alles wat met hunting te maken heeft, ook de hunting lodge.
Die heb ik dan weer wel gedaan. Best tof inderdaad!bram1984 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:09:
[...]
Die heb ik juist gedaan voor het verkrijgen van de beste wapens in de game. Ook de quest met Redmaw is aan te raden.
Ik heb me na The Witcher 3 en Uncharted 4 niet meer zo vermaakt als met dit spel.
Ook maar overstag gegaan en voor 34 euro bij de mm gekocht. Eerste indruk na 4 uur spelen
....voelt als The witcher 3 light...
Mooi spel maar ik kreeg weer nachtmerries wegens al die sub menus. Al hoewel niet zo erg als de the witcher 3 of erger als warframe. Warframe is echt een diepe nachtmerrie voor mij.
Begon ook gelijk in het begin van het spel kijken of ik dingen in het spel kon breken.
Bv in het begin van het spel als je achter je suggoraat vader aan moet kruipen en je kruipt niet mee. Zegt ie .... kijk uit nog zo een dino... komt er niets aan lopen... zie ik dat beest om de hoek staan bij een rots.. kan ik er voorlangs heen en merkt hij mij niet op...
Of de glitches in het begin als je als klein meisje door dat ondergrondse lab heen loopt waardoor je vast komt te zitten met je hoofd in een terminal.
Niet te vergeten als je in het hoofdmenu van het spel naar je ps menu gaat en naar de store en als je terugkeert je spel vastloopt.
Wat ik ook niet begrijp is de functie van het kiezen van wat je zegt. Illusie scheppen dat je controle hebt over de actie. Is gewoon meer een textuele knoppen actie.
Maar het is mij meer het geklungel in de menuutjes die mij uit het spel haalt. Dacht dat het een soort van legacy of kain achtig spel was.
Snap wel dat als je the witcher 3 leuk vind dat dit spel je trekt, maar mij helaas niet
Hoe mooi het ook is.
Mooi spel maar ik kreeg weer nachtmerries wegens al die sub menus. Al hoewel niet zo erg als de the witcher 3 of erger als warframe. Warframe is echt een diepe nachtmerrie voor mij.
Begon ook gelijk in het begin van het spel kijken of ik dingen in het spel kon breken.
Bv in het begin van het spel als je achter je suggoraat vader aan moet kruipen en je kruipt niet mee. Zegt ie .... kijk uit nog zo een dino... komt er niets aan lopen... zie ik dat beest om de hoek staan bij een rots.. kan ik er voorlangs heen en merkt hij mij niet op...
Of de glitches in het begin als je als klein meisje door dat ondergrondse lab heen loopt waardoor je vast komt te zitten met je hoofd in een terminal.
Niet te vergeten als je in het hoofdmenu van het spel naar je ps menu gaat en naar de store en als je terugkeert je spel vastloopt.
Wat ik ook niet begrijp is de functie van het kiezen van wat je zegt. Illusie scheppen dat je controle hebt over de actie. Is gewoon meer een textuele knoppen actie.
Maar het is mij meer het geklungel in de menuutjes die mij uit het spel haalt. Dacht dat het een soort van legacy of kain achtig spel was.
Snap wel dat als je the witcher 3 leuk vind dat dit spel je trekt, maar mij helaas niet
Hoe mooi het ook is.
Menugebruik vind ik juist vrij minimaal voor RPG begrippen.
@innerchild Geen idee wat je lastig vindt aan de menu's, maar ik had nergens moeite mee. Het werkt allemaal zoals je verwacht.
En ik vind TW3 overigens helemaal niks.
En ik vind TW3 overigens helemaal niks.
Dat vond ik ook wel jammer dat het kiezen van een reactie nauwelijks invloed had op het verhaal. Alleen een andere scene maar in TW3 stuur je echt het verhaal en je relatie met het persoon in kwestie die je later tegenkomt of juist niet meer. De wereld leeft daardoor nog iets meer en het zorgt voor extra herspeelwaarde.
Review na 4 uur spelen, knap!innerchild schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:37:
Ook maar overstag gegaan en voor 34 euro bij de mm gekocht. Eerste indruk na 4 uur spelen
Hoe mooi het ook is.
Gisteren voor het eerst een Thunderjaw verslagen... wow, wat een gaaf gevecht was dat!!
Letterlijk al mijn ammo van alle wapens moeten spenderen ha ha...
Enorm gaaf en heel erg leuk dat de machines alleen maar groter en beangstigender worden
Letterlijk al mijn ammo van alle wapens moeten spenderen ha ha...
Enorm gaaf en heel erg leuk dat de machines alleen maar groter en beangstigender worden
|- Rotterdam -|
4 uur is prima voor mij om te zien hoe de basis werkwijze in elkaar zit van een spel. Dit zal gewoon niet veranderen. Speel al ruim 35 jaar spellen en ik kan op basis van mijn ervaring snel zien hoe bepaalde patronen in een spel in elkaar zitten. Je doet het nu alsof ik een review heb geschreven over het spel zelf. Dit gaat alleen maar om de basis handelingen.
Ik krijg het idee dat je een deel van je oordeel al klaar had voordat je überhaupt begonnen was met spelen. Als je HZD gewoon op een normaal relaxt tempo speelt, dan ben je na 4 uur nog niet eens bij de Proving en zit je nog in het "tutorial" gebied. De game "opent" pas nadat de gehele map toegankelijk is gemaakt en zelfs dan heb je nog maar het topje van de ijsberg gezien. Vier uur is voor deze game naar mijn mening echt veel te kort om een oordeel te vellen.innerchild schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:48:
[...]
4 uur is prima voor mij om te zien hoe de basis werkwijze in elkaar zit van een spel. Dit zal gewoon niet veranderen. Speel al ruim 35 jaar spellen en ik kan op basis van mijn ervaring snel zien hoe bepaalde patronen in een spel in elkaar zitten. Je doet het nu alsof ik een review heb geschreven over het spel zelf. Dit gaat alleen maar om de basis handelingen.
Ook geen idee wat je nu eigenlijk met "submenu's" bedoelt. Je drukt op de touchpad en zit in het menu, waarbij je met R1 en L1 naar links en rechts kan om naar de map of crafting e.d. te gaan. Hoe zou jij dat gedaan hebben? Vraag ik me dan af.
Glitches heb ik niet gehad en crashes ook niet.
Het voelt voor jou al TW3 light en je snapt dat mensen die TW3 leuk vinden dit ook leuk vinden. Ik vind de game leuk JUIST omdat deze niet op TW3 lijkt. Het hoeft allemaal niet zo diep en ook de besturing is honderd keer beter. Dus behalve open wereld en third person, zie ik geen enkele overeenkomst.
Ik heb TW3 ook gespeeld en vond dat een fantastisch spel, maar er zaten wel grote 'flaws' in het spel.
De combat, laadtijden en menu's zijn soms ondraaglijk.
Dit alleen al is in HZD volledig en perfect geregeld.
Submenu's zijn juist verbazingwekkend eenvoudig.
Daarnaast mis ik eerder juist diepere RPG mogelijkheden, maar goed dat wist ik van tevoren.
De combat, laadtijden en menu's zijn soms ondraaglijk.
Dit alleen al is in HZD volledig en perfect geregeld.
Submenu's zijn juist verbazingwekkend eenvoudig.
Daarnaast mis ik eerder juist diepere RPG mogelijkheden, maar goed dat wist ik van tevoren.
|- Rotterdam -|
Ik blijf toch een beetje met vragen zitten over het verhaal, nu ik het een paar weken heb laten bezinken. Spoiler over o.a. het einde, dus je bent gewaarschuwd.
spoiler:
Ik ben vaak wat ongeduldig om een verhaal echt goed te volgen, dus wellicht heb ik het gemist, maar wat is nu precies de bedoeling van die robots met die enorme armen overal in de bergen? Waar waren die voor en wat deden ze?
Verder zien we Sylens op het einde met Hades bij zo een grote robot staan. Blijkbaar heeft hij meer bedoelingen, maar wat is zijn motivatie nu en wat wil hij precies? Of blijft dit open tot deel 2/DLC?
Verder zien we Sylens op het einde met Hades bij zo een grote robot staan. Blijkbaar heeft hij meer bedoelingen, maar wat is zijn motivatie nu en wat wil hij precies? Of blijft dit open tot deel 2/DLC?
Ik zag dat VPRO Tegenlicht ook een aflevering had waarin (het ontwerpen van) dit spel uitgebreid aan bod kwam.
https://www.vpro.nl/progr...2017/all-in-the-game.html
(Ik had gezocht of dit al gepost was maar vond er niets over)
Is inderdaad al langsgekomen, maar verder weinig interessant. Ik heb het opgenomen, maar het gaat meer om gamen an sich en hoe obsessief sommige gasten ermee bezig zijn, dan dat het over HZD gaat.JulesvH schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:28:
Ik zag dat VPRO Tegenlicht ook een aflevering had waarin (het ontwerpen van) dit spel uitgebreid aan bod kwam.
Spoilervrij?JulesvH schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:28:
Even offtopic:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de cookiemelding van de NPO websites? Ik krijg deze gewoon niet gesloten, tenzij ik deze in de addblocker toevoeg

Hier is een goede uitleg..bram1984 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:29:
Ik blijf toch een beetje met vragen zitten over het verhaal, nu ik het een paar weken heb laten bezinken. Spoiler over o.a. het einde, dus je bent gewaarschuwd.
spoiler:Ik ben vaak wat ongeduldig om een verhaal echt goed te volgen, dus wellicht heb ik het gemist, maar wat is nu precies de bedoeling van die robots met die enorme armen overal in de bergen? Waar waren die voor en wat deden ze?
Mede daarom wist ik niet of ik na het uitspelen het spel moet verkopen of hem moet houden. Als er deel 2 komt dan koop ik die en als het toch een dlc wordt moet ik weer een kopie hzd vinden
Ik zit met hetzelfde probleem.ApC_IcE schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:29:
Mede daarom wist ik niet of ik na het uitspelen het spel moet verkopen of hem moet houden. Als er deel 2 komt dan koop ik die en als het toch een dlc wordt moet ik weer een kopie hzd vinden
Ik had bij het zien van de credits ook echt het idee van kut! nu is het klaar
Ik heb het 3 weken geleden uitgespeeld en vind het nog steeds geweldig om rond te zwerven en te hunten en foto's te maken. Wat een prachtige wereld heeft Guerilla gemaakt zeg.
Ik vond Redmaw een lachertje. Stond opeens op een berg waar hij niet bij kon, en vervolgens flink wat bommetjes op hem gegooit.bram1984 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:09:
Ook de quest met Redmaw is aan te raden.
Was veel makkelijker dan de Zeta Cauldron waar ik toch echt een keer overleed.
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Gister weer stukje gespeeld:
spoiler:
Ben bij sunfall en daar word door de hologrammen opeens zoveel meer duidelijk. Je word echt opeens een extra gradatie in het spel gezogen.
Ik heb nog een tipje nodig over de hunting grounds. Om een blazing sun te halen moet ik 4 kisten leeg halen van een machine. Meestal staat er 1 links en 1 rechts. En andere kisten hebben ze op de rug.
Op YouTube zie je ze bijna struikelen over de kisten die overal staan. Maar ik zie ze niet. Wat doe ik verkeerd? Ik heb er 4 nodig in 50 seconden.
Op YouTube zie je ze bijna struikelen over de kisten die overal staan. Maar ik zie ze niet. Wat doe ik verkeerd? Ik heb er 4 nodig in 50 seconden.
Sinds de laatste patch hebben ze het aantal kisten verminderd ja. Ik ben er uiteindelijk Rambo style met tear-arrows doorheen gegaan inclusief het dodgen van de stalker aanvallen. Hoezo stealth missie ??
Volgens mij is het wel zo dat als je deze hunt na starten bij de huntmaster annuleert en direct opnieuw aanvraagt er iets meer losse kisten liggen, maar dit heb ik gelezen en niet zelf getest.

Volgens mij is het wel zo dat als je deze hunt na starten bij de huntmaster annuleert en direct opnieuw aanvraagt er iets meer losse kisten liggen, maar dit heb ik gelezen en niet zelf getest.
PSN-id: Chrasher
Ik had daar ook moeite mee, maar na een paar keer ook opeens 3 naast elkaar. Dus gewoon blijven proberen en restart from save rammen zodra het spel niet mee werktLekkerboeie86 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:03:
Ik heb nog een tipje nodig over de hunting grounds. Om een blazing sun te halen moet ik 4 kisten leeg halen van een machine. Meestal staat er 1 links en 1 rechts. En andere kisten hebben ze op de rug.
Ik ga nog maar wat pogingen wagen dan. Alle trials gaan tot nu toe prima. Maar deze heb ik gisteren zeker 20x gedaan zonder succes. Maar we geven niet zomaar op
Echt supergoed sfeertje in deze game. Jammergenoeg nog veel te weinig gespeeld, omdat ik steeds weer in de Paladins beta getrokken wordt. Misschien deze bewaren tot een regenachtige novemberdag/week.
Bij mij was het zo dat er op normal 2x één kist stond bij die trial, zodra ik switchte naar easy stond er 1x één en 1x twee kisten en had ik dus maar één levende kist nodig.
Zou het ook niet mogelijk zijn de kisten van bovenaf eraf te schieten, nog voordat je naar beneden gaat?
Zou het ook niet mogelijk zijn de kisten van bovenaf eraf te schieten, nog voordat je naar beneden gaat?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Je kunt je boog niet gebruiken voordat je naar beneden gaat.dvdkiwi schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:44:
Dan zegt ze zelf dat dat cheaten is.
Dit weekend ook eindelijk begonnen aan HZD. Op de Pro, met 1080p beeld. Ziet er uiteraard strak uit, en het loopt retesoepel. Waarschijnlijk door de strakke framepacing en subtiele motion blur voelt het veel soepeler aan dan slechts 30 fps.
Begonnen op Hard. Tot nu toe (ben nu level 6) is het allemaal best makkelijk, maar het zal nog wel een tandje lastiger gaan worden... Een paar maanden Bloodborne heeft in elk geval wel geholpen met de dodge en roll skills
Begonnen op Hard. Tot nu toe (ben nu level 6) is het allemaal best makkelijk, maar het zal nog wel een tandje lastiger gaan worden... Een paar maanden Bloodborne heeft in elk geval wel geholpen met de dodge en roll skills
Wat een vet spel is dit toch! Ik heb net de hoofdmissie uitgespeeld en zit nu op 50%
Wat wel vreemd is dat ik de hoofdmissie "looming shadow" nu nogmaals lijkt te kunnen spelen 🤔
Wat wel vreemd is dat ik de hoofdmissie "looming shadow" nu nogmaals lijkt te kunnen spelen 🤔
Griffin schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:47:
Gister weer stukje gespeeld:
spoiler:Ben bij sunfall en daar word door de hologrammen opeens zoveel meer duidelijk. Je word echt opeens een extra gradatie in het spel gezogen.

spoiler:
Gisteren dit stukje gespeeld en ik heb mij wel wat uurtjes vermaakt in dit gebied. Je komt om in de (holo)logs maar het blijft toch een indrukwekkend verhaal tot dus ver. Vooral de 'sollicitatieprocedures' waren wel bizar. Forceer wat mensen om aan het project te werken en stel ze uiteindelijk tot 3 keuzes waarvan er 1 zelfdoding is
Daarnaast vertrouw ik die Sylens voor geen meter en ben ik toch benieuwd wat er nu echt is gebeurd met GAIA en consorten. Maar die gast die HADES heeft gemaakt...
Het gevecht met de Behemoth vond ik overigens maar "meh"...die lag vrij snel op zijn gat na een paar stickybombs.

Het gevecht met de Behemoth vond ik overigens maar "meh"...die lag vrij snel op zijn gat na een paar stickybombs.
Deze melding gemist?OrbitZ schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:45:
Wat een vet spel is dit toch! Ik heb net de hoofdmissie uitgespeeld en zit nu op 50%
spoiler:

Ff checken of dit normaal is, voor de zekerheid in spoiler tags
spoiler:
Nadat ik een Thunderjaw om zeep had geholpen liep ik een stukje terug om te saven bij een kampvuur. Daarna weer doorgelopen, hobbelt die Thunderjaw er weer rond
Vervolgens, die missie waar je de toren beklimt (mothers end?) voordat ik bij de toren kwam moest ik me eerst een weg banen door een stuk met "humans", een corruptor en corrupted watchers en daarna m'n eerste deathbringer. Hele toren beklommen, hologrammen bekeken etc. Toren afgedaald en was net op m'n gemak aan het bedenken waar ik naartoe zou gaan toen ik (weer) werd belaagd door een zelfde aantal humans, 1x corruptor en corrupted watchers. Is dit normaal, zijn dit andere machines of is dit een glitch waarbij diezelfde machines weer terug komen. Dit was direct nadat ik uit die toren kwam wandelen.
Vervolgens, die missie waar je de toren beklimt (mothers end?) voordat ik bij de toren kwam moest ik me eerst een weg banen door een stuk met "humans", een corruptor en corrupted watchers en daarna m'n eerste deathbringer. Hele toren beklommen, hologrammen bekeken etc. Toren afgedaald en was net op m'n gemak aan het bedenken waar ik naartoe zou gaan toen ik (weer) werd belaagd door een zelfde aantal humans, 1x corruptor en corrupted watchers. Is dit normaal, zijn dit andere machines of is dit een glitch waarbij diezelfde machines weer terug komen. Dit was direct nadat ik uit die toren kwam wandelen.
no animals were harmed during the production of this message
Dat met die Thunderjaw kan ik begrijpen, dat heb ik ook wel eens maar dan met kleinere robots. Dat laatste is wel apart en ik denk dat dat een klein bugje isCaeruleus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:03:
spoiler:Nadat ik een Thunderjaw om zeep had geholpen liep ik een stukje terug om te saven bij een kampvuur. Daarna weer doorgelopen, hobbelt die Thunderjaw er weer rond![]()
Dat van die Thunderjaw klopt. Dat is ook een bekende farming methode voor paarse mods. Als je saved bij een kampvuur, respawnen ze.Caeruleus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:03:
spoiler:Nadat ik een Thunderjaw om zeep had geholpen liep ik een stukje terug om te saven bij een kampvuur. Daarna weer doorgelopen, hobbelt die Thunderjaw er weer rond![]()
Toren bij Mothers End had ik volgens mij geen last van. Die vijanden horen allemaal bij de missie zelf, dus die zouden niet moeten respawnen, lijkt me. Maar pin me er niet op vast. Ben je met het touw naar beneden gegaan?
Vreemd, ik ben later nog een keer terug geweest om zo'n powercore te halen die ik vergeten was maar ik heb geen NPC meer gezien nadat ik de quest had afgerond.
Ik zal het binnenkort ook even bekijken of ze weer spawnen want ik lees net dat ik een power core ben vergeten

Ja, met het touw naar beneden en je loopt dan tussen wat rotsen door naar buiten. Nadat ik 2x was dood gegaan daar heb ik de PS4 uitgezet omdat het al vrij laat was, ik zal het vanavond nog eens proberen. Zal sowieso niet echt een probleem zijn omdat het niet enorm veel machines zijn maar ik werd er nogal door verrast omdat ik wist dat ik alles al had weg gevaagd daar.
no animals were harmed during the production of this message
Nevermind! 
Liep vast bij een Trial, maar inmiddels gelukt! 15 Blazing Suns in the pocket
Liep vast bij een Trial, maar inmiddels gelukt! 15 Blazing Suns in the pocket
[ Voor 194% gewijzigd door kazz1980 op 25-05-2017 11:00 ]
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Inmiddels toch bijna 50 uur in het spel zitten en ik moet zeggen dat een aantal zaken nu wel iets beter zijn gevallen mbt het menu structuur en de wijze waarop je er mee bezig bent. Dus dat wil ik wel even recht zetten mbt mijn laatste commentaar over dit spel.
Algemene indruk :
- Ziet er erg indrukwekkend uit op een normale ps4 en een 65 inch tv
- Gelijk alles uitgezet op het scherm. Alleen de broodnodige info zichtbaar in mijn hud. Geen kompas of pijltjes boven bloemen etc. Gewoon alleen de map indien nodig.
- Controls zijn erg goed. Zowel het lopen, vechten als het berijden van de mechanische monster voelen goed aan. GG heeft goed gekeken naar Red Dead Redemption met wat betreft de controle inputs.
- Het verhaal is interessant maar de dialogen zijn een beetje saai. Ook is het kiezen van een tekst zonder gevolgen in het verhaal eigenlijk een soort van button bash moment. De illusie van keuze is hier gebruikt. De dialogen zijn eigenlijk gewoon opgeknipt in stukjes die je willekeurig mag en kan afspelen.
- Het werd mij al snel duidelijk hoe de wereld in elkaar zat qua regels. De beesten die ik tegen kwam blijven maar op een geselecteerd gebied zitten. Al snel misbruikte ik deze onzichtbare grenzen. Ergen heen rennen, dan terug rennen en kijken waar ze stoppen en dan op de juiste afstand die beesten afknallen.
Vond ik wel erg jammer dat je niet eindeloos kon worden achterna gezeten. Het brak de illusie van een open wereld bij mij heel snel.
- De manier hoe deze beesten zijn gemaakt blijft echt indrukwekkend. Vooral die vliegende vogels waren echt bizar vet gemaakt.
- De kwaliteit van de textures zijn ook erg mooi. Ook als je dichtbij staat ziet het er erg goed uit.
- De menselijke tegenstanders vond ik wel het minst interessant. Oersaai en te voorspellend en vooral suf.
- Ik had ook graag willen zien dat je kon wisselen van positie van je karakter. Deze staat standaard een beetje links geplaatst. Bv als je achter een rots staat en je wilt er via de linkerkant langs dan staat zij in je beeld en voordat je zelf ziet of er wat staat, is het alarm al geslagen.
- Nadat ik de 2de langnek had gehaald bekroop mij het gevoel dat ik in een herhaling viel. Ik ben toen gewoon maar gaan lopen en kijken of er iets interessants te vinden was.
Vanaf dat ik dat ging doen werd het spel pas leuk. Gewoon op een ontdekkingsreis gaan en kijken wat er gebeurd.
Zo kwam het dus dat ik tijdens mijn blik op de kaart boven aan de map een weg zag lopen. Toch benieuwd of ik daar heen kon gaan, besloot ik daar een kijkje te nemen. Daar aan gekomen bleek dus dat dat een begraafplaats was ? Maar ik kon daar niet verder, terwijl de weg nog door liep.
Dus ik ben toen tegen de muur aan gaan springen en na een x aantal poging stond ik ineens boven..
Dit was blijkbaar niet de bedoeling in het spel , maar nu kon ik ineens een heleboel kanten op. Uiteindelijk ben ik op hele aparte plekken terecht gekomen. Zoals op die bogen die daar hoog in de lucht uitsteken of ergens hoog in de bergen via allerlei uit stekingen in de berg.
Terwijl ik zo bezig was bekroop mij het gevoel dat ik tombraider aan het spelen was. Door het onderzoeken en niet weten wat er zou gebeuren of wat er boven die ene berg zat, kreeg ik echt een hele andere vibe over mij heen.
De weg naar boven toe kwam vroegtijdig tot een stilstand omdat het spel mij verbood verder te gaan. Als ik verder zo gaan dan zou mijn laatste save game worden ingeladen. Ware het niet dat ik na een aantal pogingen had uitgevonden dat er een glitch in deze check zit. Gewoon een klein beetje lopen en dan 10 sec. stil staan. En dit herhalen. Zo kwam ik dus na 15 minuten helemaal boven aan de weg, waar ik duidelijk niet mocht komen
Na meer dan 10 uur onderzoeken op deze locatie, schoot mij ineens te binnen dat in het begin van het spel ook zulke structuren hoog in de bergen stonden geplaatst.
Dus ik daarheen en na uren onderzoeken had ik ook hier glitches en wegen via de berg gevonden die het mogelijk maakte dat ik op plekken terecht kwam, die eigenlijk niet daarvoor bedoeld waren.
Uiteindelijk kwam ik terug ver achter in de map waar je eerder in de proving grounds had begeven tijdens het spel.
Heel veel unieke plaatjes geschoten en geprobeerd zo hoog mogelijk te komen. Het spel sloeg soms zo op tilt dat ik soms niet eens een waarschuwing kreeg en dat mijn laatste savegame werd ingeladen.
Ook hier dik 20 uur vertoeft door alleen maar te zoeken naar gaten en manieren om ergens te komen.
Zo jammer dat GG dit aspect in het spel niet heeft gebruikt om spelers te belonen voor hun onderzoek.
Ze hadden best wel wat special voorwerpen op bepaalde plekken kunnen leggen. Nu liggen die eigenlijk gewoon open en bloot in het spel.
Heel jammer, maar het onderzoeken is voor mij een spel op zich geworden in HZD. Ben al tientallen uren niet eens meer bezig met de spel zelf.
Ik ben eigenlijk bezig om mijn eigen horizon te verleggen in dit spel. Hopelijk dat er in een volgend deel hier iets mee gedaan wordt.
Ik heb een aantal van dit soort onderzoeken op youtube geplaatst.
YouTube: Horizon Zero Dawn secret glitch. Revisit proving grounds. 1st founde...
YouTube: Horizon zero dawn secret area‘s
Algemene indruk :
- Ziet er erg indrukwekkend uit op een normale ps4 en een 65 inch tv
- Gelijk alles uitgezet op het scherm. Alleen de broodnodige info zichtbaar in mijn hud. Geen kompas of pijltjes boven bloemen etc. Gewoon alleen de map indien nodig.
- Controls zijn erg goed. Zowel het lopen, vechten als het berijden van de mechanische monster voelen goed aan. GG heeft goed gekeken naar Red Dead Redemption met wat betreft de controle inputs.
- Het verhaal is interessant maar de dialogen zijn een beetje saai. Ook is het kiezen van een tekst zonder gevolgen in het verhaal eigenlijk een soort van button bash moment. De illusie van keuze is hier gebruikt. De dialogen zijn eigenlijk gewoon opgeknipt in stukjes die je willekeurig mag en kan afspelen.
- Het werd mij al snel duidelijk hoe de wereld in elkaar zat qua regels. De beesten die ik tegen kwam blijven maar op een geselecteerd gebied zitten. Al snel misbruikte ik deze onzichtbare grenzen. Ergen heen rennen, dan terug rennen en kijken waar ze stoppen en dan op de juiste afstand die beesten afknallen.
Vond ik wel erg jammer dat je niet eindeloos kon worden achterna gezeten. Het brak de illusie van een open wereld bij mij heel snel.
- De manier hoe deze beesten zijn gemaakt blijft echt indrukwekkend. Vooral die vliegende vogels waren echt bizar vet gemaakt.
- De kwaliteit van de textures zijn ook erg mooi. Ook als je dichtbij staat ziet het er erg goed uit.
- De menselijke tegenstanders vond ik wel het minst interessant. Oersaai en te voorspellend en vooral suf.
- Ik had ook graag willen zien dat je kon wisselen van positie van je karakter. Deze staat standaard een beetje links geplaatst. Bv als je achter een rots staat en je wilt er via de linkerkant langs dan staat zij in je beeld en voordat je zelf ziet of er wat staat, is het alarm al geslagen.
- Nadat ik de 2de langnek had gehaald bekroop mij het gevoel dat ik in een herhaling viel. Ik ben toen gewoon maar gaan lopen en kijken of er iets interessants te vinden was.
Vanaf dat ik dat ging doen werd het spel pas leuk. Gewoon op een ontdekkingsreis gaan en kijken wat er gebeurd.
Zo kwam het dus dat ik tijdens mijn blik op de kaart boven aan de map een weg zag lopen. Toch benieuwd of ik daar heen kon gaan, besloot ik daar een kijkje te nemen. Daar aan gekomen bleek dus dat dat een begraafplaats was ? Maar ik kon daar niet verder, terwijl de weg nog door liep.
Dus ik ben toen tegen de muur aan gaan springen en na een x aantal poging stond ik ineens boven..
Dit was blijkbaar niet de bedoeling in het spel , maar nu kon ik ineens een heleboel kanten op. Uiteindelijk ben ik op hele aparte plekken terecht gekomen. Zoals op die bogen die daar hoog in de lucht uitsteken of ergens hoog in de bergen via allerlei uit stekingen in de berg.
Terwijl ik zo bezig was bekroop mij het gevoel dat ik tombraider aan het spelen was. Door het onderzoeken en niet weten wat er zou gebeuren of wat er boven die ene berg zat, kreeg ik echt een hele andere vibe over mij heen.
De weg naar boven toe kwam vroegtijdig tot een stilstand omdat het spel mij verbood verder te gaan. Als ik verder zo gaan dan zou mijn laatste save game worden ingeladen. Ware het niet dat ik na een aantal pogingen had uitgevonden dat er een glitch in deze check zit. Gewoon een klein beetje lopen en dan 10 sec. stil staan. En dit herhalen. Zo kwam ik dus na 15 minuten helemaal boven aan de weg, waar ik duidelijk niet mocht komen
Na meer dan 10 uur onderzoeken op deze locatie, schoot mij ineens te binnen dat in het begin van het spel ook zulke structuren hoog in de bergen stonden geplaatst.
Dus ik daarheen en na uren onderzoeken had ik ook hier glitches en wegen via de berg gevonden die het mogelijk maakte dat ik op plekken terecht kwam, die eigenlijk niet daarvoor bedoeld waren.
Uiteindelijk kwam ik terug ver achter in de map waar je eerder in de proving grounds had begeven tijdens het spel.
Heel veel unieke plaatjes geschoten en geprobeerd zo hoog mogelijk te komen. Het spel sloeg soms zo op tilt dat ik soms niet eens een waarschuwing kreeg en dat mijn laatste savegame werd ingeladen.
Ook hier dik 20 uur vertoeft door alleen maar te zoeken naar gaten en manieren om ergens te komen.
Zo jammer dat GG dit aspect in het spel niet heeft gebruikt om spelers te belonen voor hun onderzoek.
Ze hadden best wel wat special voorwerpen op bepaalde plekken kunnen leggen. Nu liggen die eigenlijk gewoon open en bloot in het spel.
Heel jammer, maar het onderzoeken is voor mij een spel op zich geworden in HZD. Ben al tientallen uren niet eens meer bezig met de spel zelf.
Ik ben eigenlijk bezig om mijn eigen horizon te verleggen in dit spel. Hopelijk dat er in een volgend deel hier iets mee gedaan wordt.
Ik heb een aantal van dit soort onderzoeken op youtube geplaatst.
YouTube: Horizon Zero Dawn secret glitch. Revisit proving grounds. 1st founde...
Het speelt echt enorm makkelijker. Ik ben hierna eindelijk begonnen met Fallout 4 en het viel mij meteen op: het speelt een stuk minder makkelijk. FO4 is continue het puntje in het midden richten op van alles en nog wat om de loot te verzamelen. Bij HZD is er naast staan en alles binnenharken. Je wil bezig zijn met het spel, niet cm voor cm alle wanden van een ruimte af gaan...
En ik miste meteen die scan van de omgeving van HZD
En ik miste meteen die scan van de omgeving van HZD

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik hoop dat je een grapje maakt, toch? Of wellicht heb ik een enorme update van RDR gemist, maar ik heb die game (net als eigenlijk iedere andere R* game) snel weer aan de kant gegooid vanwege de hemeltergende controls. Het ziet en voelt er allemaal zo lomp en houterig uit en bepaalde handelingen zijn helemaal niet logisch gemapped aan de knoppen op controller. Dat had ik dus ook bij The Witcher 3.innerchild schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:56:
Ik ben juist blij dat HZD mijlenver bij de besturing van deze games weg blijft, anders had ik 'm nooit uitgespeeld.
Of bedoelt ie juist dat ze goed hebben gekeken hoe het niet moetbram1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:12:
[...]
Ik hoop dat je een grapje maakt, toch? Of wellicht heb ik een enorme update van RDR gemist, maar ik heb die game (net als eigenlijk iedere andere R* game) snel weer aan de kant gegooid vanwege de hemeltergende controls. Het ziet en voelt er allemaal zo lomp en houterig uit en bepaalde handelingen zijn helemaal niet logisch gemapped aan de knoppen op controller. Dat had ik dus ook bij The Witcher 3.
Ik ben juist blij dat HZD mijlenver bij de besturing van deze games weg blijft, anders had ik 'm nooit uitgespeeld.
Hmm ja zo kun je het ook interpreteren, zie ik nu. In dat geval ben ik het er volledig mee eens.Ollievssn schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:25:
[...]
Of bedoelt ie juist dat ze goed hebben gekeken hoe het niet moet
Helemaal niet. Meningen verschillen blijkbaar. De witcher 3 vond ik overigens wel zuigen qua controls. RDR niet.bram1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:12:
[...]
Ik hoop dat je een grapje maakt, toch? Of wellicht heb ik een enorme update van RDR gemist, maar ik heb die game (net als eigenlijk iedere andere R* game) snel weer aan de kant gegooid vanwege de hemeltergende controls. Het ziet en voelt er allemaal zo lomp en houterig uit en bepaalde handelingen zijn helemaal niet logisch gemapped aan de knoppen op controller. Dat had ik dus ook bij The Witcher 3.
Je kan de besturing van RDR uiteraard goed vinden, maar deze is gewoon totaal niet te vergelijken met HZD. Als ik ergens gevoelig voor ben, is het wel de controls.innerchild schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:39:
[...]
Helemaal niet. Meningen verschillen blijkbaar. De witcher 3 vond ik overigens wel zuigen qua controls. RDR niet.
Het is verder een feit dat HZD gewoon veel vloeiender bestuurt. Je zou ze voor de grap eens direct naast elkaar moeten spelen. De R* games staan nu eenmaal bekend om hun clumsy controls. Dat hoort ook een beetje bij hun franchises. Je prikt er doorheen of je vindt het vreselijk.
Je hebt RDR dus nooit uitgespeeld?bram1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:12:
[...]Ik ben juist blij dat HZD mijlenver bij de besturing van deze games weg blijft, anders had ik 'm nooit uitgespeeld.
Het leidend voorwerp in mijn zin is HZD, dus ik heb het niet over RDR.
Het feit dat je zegt dat je HZD niet zou hebben uitgespeeld als de controls hetzelfde waren als bij RDR wekt de indruk dat je RDR niet hebt uitgespeeld, precies om die redenbram1984 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:43:
[...]
Het leidend voorwerp in mijn zin is HZD, dus ik heb het niet over RDR.
Ah zo. Ja dan klopt het, denk ik. RDR heb ik inderdaad niet uitgespeeld mede om die reden.Sjoerdje131 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:07:
[...]
Het feit dat je zegt dat je HZD niet zou hebben uitgespeeld als de controls hetzelfde waren als bij RDR wekt de indruk dat je RDR niet hebt uitgespeeld, precies om die reden
Vandaag uitgespeeld. Is op zich goed te vergelijken met Witcher 3. Prima spel, maar ik vind het niet uitnodigen om om na de eindmissie free roaming te doen, vanwege de opzet. Bij Witcher 3 was dat wel anders, daar bleef je gaan.
Wereld zag er prima uit en character reageert bijzonder goed zonder gekke bugs. Bij bijv Witcher 3 was het een stuk slechter.
Minpunten:
Slechte dialogen en niet boeiende side quest verhalen. Main quest werd wel steeds beter.
Geen verschillende scenario's. je kan wel kiezen voor Force, Heart, Mind, maar dat leek niets uit te halen.
Audio en datalogs......kom op......dat is zo afgezaagd..... Ik moet dan altijd aan South Park - Stick of Truth denken
Wereld zag er prima uit en character reageert bijzonder goed zonder gekke bugs. Bij bijv Witcher 3 was het een stuk slechter.
Minpunten:
Slechte dialogen en niet boeiende side quest verhalen. Main quest werd wel steeds beter.
Geen verschillende scenario's. je kan wel kiezen voor Force, Heart, Mind, maar dat leek niets uit te halen.
Audio en datalogs......kom op......dat is zo afgezaagd..... Ik moet dan altijd aan South Park - Stick of Truth denken
[YouTube: https://youtu.be/J5xsS1WZA54]
We are happy to reveal #HorizonZeroDawn: The Frozen Wilds. #E32017 #PlayStationE3
We are happy to reveal #HorizonZeroDawn: The Frozen Wilds. #E32017 #PlayStationE3
PSN: TDBtje
Ik heb de PS4 echt gekocht voor HZD. Al jaren niet meer gegamed. Ik heb het uitgespeeld en vond het fantastisch, maar nu zie ik de DLC uitkomen en dan zit ik als noob met een paar vragen:
- Hoeveel zal de DLC gaan kosten?
- Ik ben een serie van mijn savegames op het einde kwijt, omdat ik het spel op een hoger niveau opnieuw begonnen ben. Betekent dat, dat ik in de DLC niet begin met het super-harnas etc.?
- Ik ben een serie van mijn savegames op het einde kwijt, omdat ik het spel op een hoger niveau opnieuw begonnen ben. Betekent dat, dat ik in de DLC niet begin met het super-harnas etc.?
Zoveel is er volgens mij nog niet bekend over de uitbreiding dus ik denk dat we nog even in het duister moeten tasten hierover. Aangezien het harnas optioneel is kan het zijn dat je deze dus wel eerst moet halen. In de trailer zie je wel dat het harnas gedragen wordt door aloy.Raindeer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:45:
Ik heb de PS4 echt gekocht voor HZD. Al jaren niet meer gegamed. Ik heb het uitgespeeld en vond het fantastisch, maar nu zie ik de DLC uitkomen en dan zit ik als noob met een paar vragen:
In de Witcher3 kon je de uitbreiding wel direct starten maar was het pas te doen na een x aantal level ups. Ik vermoed dat ze bij HZD een zelfde aanpak kiezen. Maar zeker weten doe ik dat uiteraard niet.
PS, ik vermoed dat de DLC, mits deze niet stand-alone wordt (wat ik niet verwacht), rond de 30 euro zal gaan kosten.
PS 2, al jaren niet meer gegamed? Doe jezelf een lol en pak The Witcher 3 op. Ook een fantastische verhalende game waar je helemaal wordt ingezogen.
[ Voor 22% gewijzigd door juggle op 13-06-2017 11:14 ]
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Hoe moeten wij dat weten? De DLC is vannacht om 3 uur aangekondigd. Dat is alle info die er is, letterlijk.Raindeer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:45:
Lieve Bram, hij is gewoon enthousiast, hij is pas net weer komen gamen. Er gaat nu een wereld vol onzekerheden voor hem openbram1984 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:20:
[...]
Hoe moeten wij dat weten? De DLC is vannacht om 3 uur aangekondigd. Dat is alle info die er is, letterlijk.
Dat :-) Maar ik krijg net bericht van de firma Google dat de DLC nu op de Playstation store in de voorverkoop is voor $14.99 voor PS plus leden en $19.99 voor niet ledenjuggle schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:04:
[...]
Lieve Bram, hij is gewoon enthousiast, hij is pas net weer komen gamen. Er gaat nu een wereld vol onzekerheden voor hem open
Ok mijn interesse is gewekt? Ik kan hem namelijk niet vinden...Raindeer schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:03:
[...]
Dat :-) Maar ik krijg net bericht van de firma Google dat de DLC nu op de Playstation store in de voorverkoop is voor $14.99 voor PS plus leden en $19.99 voor niet leden
http://www.playstationlif...ers-save-25-pre-ordering/juggle schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:26:
[...]
Ok mijn interesse is gewekt? Ik kan hem namelijk niet vinden...
Alleen voor de US store van toepassing misschien?
Ik hoop dat deze deal voor ons ook gaat gelden in ieder geval.
https://store.playstation...01021_00-HZDDLC0PREORDPSNM a r c o schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:58:
[...]
http://www.playstationlif...ers-save-25-pre-ordering/
Alleen voor de US store van toepassing misschien?
Ik hoop dat deze deal voor ons ook gaat gelden in ieder geval.
€ 19,99 voor plus-leden € 17,99
PSN: TDBtje
Ik wist wel dat DLC duur is... maar 20,- voor 10 uur spelen? Ik heb het spel oorspronkelijk gekocht voor 60,- en er 100 uur mee gespeeld...
☻/
/▌
Is het dan al duidelijk dat het, gemiddeld genomen, maar 10 uur gaat duren?Motrax schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:27:
Ik wist wel dat DLC duur is... maar 20,- voor 10 uur spelen? Ik heb het spel oorspronkelijk gekocht voor 60,- en er 100 uur mee gespeeld...
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden