Ik vond ze eigenlijk allemaal wel meevallen. Gek genoeg zou ik gevoelsmatig zeggen dat de eerste 2 het lastigst waren (alles was nog nieuw en mijn level was lager).
Morgen ga ik de linkerkant nog even schoonvegen en dan de mainquest afmaken.
Ik vond ze eigenlijk allemaal wel meevallen. Gek genoeg zou ik gevoelsmatig zeggen dat de eerste 2 het lastigst waren (alles was nog nieuw en mijn level was lager).
Bedankt voor je advies, uiteindelijk heb ik voor elkaar gekregen met corrupted arrows tegen de Tramplers.dvdkiwi schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:48:
Wat ik als tip kreeg was eerst de Tramplers vastsnoeren zodat zij in ieder geval niet meer vervelend konden doen. Daarna 2 of 3 vuurpijlen tegelijk in een Glinthawk schieten zodat ie op de grond valt, vastbinden en op naar de volgende vogel. Zo haalde ik 'm in 2 pogingen.
Top tip: gebruik freeze resist potion.
Verwijderd
Rost praat niet meer met mij. Niemand trouwens. Rost zit ergens op een krukje en staart mij alleen maar aan.bram1984 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:36:
[...]
Geen idee hoe je dat voor elkaar hebt gekregen (als je Rost volgt, kom je vanzelf bij de Sawtooth), maar heb je al een eerdere save geprobeerd te laden? Of doodgaan wellicht?
No matter the age, never lose the Kramer inside
Verwijderd
welke poort is dat? Zuid?Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:15:
Volgens mij kan je links van de poort over de bergen heen klimmen
Verwijderd
ok, dank je. dan ga ik daar naar op zoek.Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:57:
Dezelfde poort als waar je doorheen gaat als je de missie van de sawtooth begint. Er is een soort steigertje in de bergen als ik het me goed herinner. Daar kan je er overheen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Klopt, ik ben nu lvl 43 en kan de laatste hoofdmissie starten. Mn modpouch is geheel geupgraded en zat laatst al helemaal vol met alleen maar paarse mods.bram1984 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:39:
[...]
Het is wat mij betreft echt niet nodig om te farmen in deze game. Ik heb echt letterlijk nul keer gefarmed en ik barst van de paarse mods.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 18-04-2017 08:06 ]
Ja ik kan me ook wel vinden in de punten die je op noemt. Zelf ook meer een PC speler en over het algemeen houd ik niet van shooters op de console, omdat ik inderdaad ook helemaal nerveus word van richten met een controller. Dus ik was ook niet zo denderend goed met pijl en boog. Ik gooi dat op m'n leeftijd.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:05:
Toch zorgden de gevechten voor wat irritatie puntjes bij mij. Vijanden zijn zó snel (zeker corruptors) dat ik geen tijd vond om te richten op cruciale punten. Dan rende ik weg om even tijd te vinden om te richten, maar stonden ze al weer naast me. Zelfs met de slomo tijd vond ik het lastig om components te raken. Altijd pc gamer geweest dus niet gewend met een controller te spelen, en dan kan het mikken echt lastig zijn. Verder vind ik de vijanden wat dom. Als ik recht voor iemands neus een vriendje van 'm dood maak in de bosjes dan merkt die niks op. Mafia 3 werd enorm afgekraakt omdat je achter een kistje kon fluiten en vijand na vijand kwam kijken zodat je ze kan omleggen, niemand die het verdacht vindt, maar eigenlijk is het bij Horizon niks anders.
Je kan je ook teveel focussen op componenten. Een corruptor kun je ook gewoon in de fik zetten of vastnagelen en dan volhangen met sticky bombs. Ze heb je ze binnen 20 seconden neer.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:05:
Na heel wat uurtjes nader ik volgens mij het einde van het spel. Hele mooie ervaring maar toch niet het omgwtfbbq gevoel wat sommigen hier hebben, maar smaken verschillen nou eenmaal. Verhaal is erg boeiend en af en toe stond ik gewoon stil om te genieten van de graphics. De tips die ik hier kreeg voor gevechten hebben trouwens ook enorm geholpen; de juiste components knallen, mods in je wapen doen en helemaal focussen op vuur óf tear óf iets anders.
Toch zorgden de gevechten voor wat irritatie puntjes bij mij. Vijanden zijn zó snel (zeker corruptors) dat ik geen tijd vond om te richten op cruciale punten. Dan rende ik weg om even tijd te vinden om te richten, maar stonden ze al weer naast me. Zelfs met de slomo tijd vond ik het lastig om components te raken. Altijd pc gamer geweest dus niet gewend met een controller te spelen, en dan kan het mikken echt lastig zijn. Verder vind ik de vijanden wat dom. Als ik recht voor iemands neus een vriendje van 'm dood maak in de bosjes dan merkt die niks op. Mafia 3 werd enorm afgekraakt omdat je achter een kistje kon fluiten en vijand na vijand kwam kijken zodat je ze kan omleggen, niemand die het verdacht vindt, maar eigenlijk is het bij Horizon niks anders.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Haha, zit ik dan met mijn 85 uur op 75%.Evilswordfish schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:19:
Kheb het zondag eindelijk uit gespeeld. Had het sinds release een tijdje laten liggen. Kan me wel niet bezig houden met al de data points halen en dergelijke. Tof spel, maar spijtig genoeg is de herspeelbaarheid voor mij beetje klein. De combat is na een tijdje heel repetitief.
Wel elke keer ik ergens kwam genoten van het uitzicht.
Denk dat ik ongeveer 40 uur playtime heb. Niets slecht. Nu een nieuw spel vinden voor die PS4
Nja ik moet eerlijk toegeven dat ik zondag gewoon zo snel mogelijk het verhaal heb verder gedaan. Ik had die PS4 gekocht voor horizon, maar sinds de week na release bijna niet meer gespeeld dus besloten om het eindelijk helemaal uit te spelen.
Wel een beetje. Maar afgelopen week is de PS4 eindelijk binnen gekomen. En inmiddels toch alweer een uurtje of 12 Horizon zitten spelen gok ik (heb hier de stats niet). Waanzinnig spel! Goed verhaal, ziet er geweldig uit en mooie combo van verhaal en gameplay. Ik ben fanVrijdag schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:54:
[...]
Da's net zoiets als nu naar het pompstation lopen, een jerrycan vullen en vervolgens wachten totdat je auto/motor geleverd gaat worden
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
kazz1980 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:12:
[...]
Wel een beetje. Maar afgelopen week is de PS4 eindelijk binnen gekomen. En inmiddels toch alweer een uurtje of 12 Horizon zitten spelen gok ik (heb hier de stats niet). Waanzinnig spel! Goed verhaal, ziet er geweldig uit en mooie combo van verhaal en gameplay. Ik ben fan![]()
Zijn er trouwens meer mensen die zich verbaasd hebben over de Deathbringer? (de eerste in het spel - neem althans aan dat er nog wel meer komen: maar graag niet verklappen!!).
Heb ervoor gekozen eerst nog even flink wat XP te verzamelen en wapens, en upgrades, etcetera, etcetera... Met de verwachting dat het een waanzinnig moeilijk gevecht zou worden. Bedoel, de naam Deathbringer, groot ding, gevaarlijk, waarschuwingen....
Maar stond om een hoekje, ding kon mij niet raken, ik wel een uitstekend iets van de apparaat. Keer of 20-30 geschoten en het hele ding was kapotEen beetje Corruptor of zelfs ShellWalker is een veelvoud lastiger... In een minuut of 15 had ik het hele veld leeg (inclusief de bad guys en Watchers). Beetje anticlimax zeg maar.... Of was dit soms een bug in het spel oid waardoor het bij mij veel te makkelijk ging oid?
Eh 12 uur gespeeld en je bent al bij de Deathbringer? Ligt het aan mij?dvdkiwi schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:15:
Zo ervaarde ik dat gevecht ook ja.
Maar ik kan niet zeggen dat ik het erg vond dat het zo makkelijk ging
Ok, ok, misschien is het een paar uurtjes meer
Nee, ook wel andere quests. Al heb ik de focus (dvdkiwi schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:28:
Of speel je enkel main quests, dan zou het wel kunnen.
Is overigens niet aan te raden
[ Voor 36% gewijzigd door kazz1980 op 18-04-2017 10:42 ]
meen me te herinneren toen ik de eerste deathbringer zag (om het hoekje) ik toch wel een beduidend hoger percentage had dan 17%?kazz1980 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:33:
[...]
Nee, ook wel andere quests. Al heb ik de focus () wel op het hoofd verhaal. Dat wel.... Zie in de app dat ik op 17% voortgang zit (en 12 van de 56 trofeeën) - maar daar zit gisteren nog niet bij (niet bijgewerkt gisteren blijkbaar).... . Speeltijd staat er alleen weer niet bij in de app. Beetje jammer - ben nu wel benieuwd
Ik ga vanavond even checkenMarcade schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:40:
[...]
meen me te herinneren toen ik de eerste deathbringer zag (om het hoekje) ik toch wel een beduidend hoger percentage had dan 17%?
Lijkt me erg sterk, als je zegt dat je side quests wel degelijk doet?
Anyway; ieder z'n eigen speelstijl, HE BRAM?![]()
[ Voor 18% gewijzigd door kazz1980 op 18-04-2017 10:48 ]
Ah. Dat is wel goed om even te weten!! Ik neig side quests vaak vooruit te schuiven juist omdat die maken dat ik het hoofdverhaal dan op een moment niet meer kan volgen - maar als dat in mekaar overgaat is dat dus geen issue!! Ga ik vanaf nu wat meer side quests doendvdkiwi schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:50:
In deze game is het aan te raden om alle side quests af te ronden voordat je het hoofdverhaal uitspeelt,
omdat alles op het einde toch min of meer in elkaar over gaat lopen.
Dat vond ik echt ontzettend tof gedaan.
Volgens mij gaat er dan ergens iets mis, of je bent aan het speedrunnen door de mainquest, maar dan nog is 17% completion niet te verklaren. Of we hebben het over een andere robot, kan ook nog.kazz1980 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:33:
[...]
Nee, ook wel andere quests. Al heb ik de focus () wel op het hoofd verhaal. Dat wel.... Zie in de app dat ik op 17% voortgang zit (en 12 van de 56 trofeeën) - maar daar zit gisteren nog niet bij (niet bijgewerkt gisteren blijkbaar).... . Speeltijd staat er alleen weer niet bij in de app. Beetje jammer - ben nu wel benieuwd
![]()
Maar goed, ligt dus niet aan mij dat de Deathbringer zo makkelijk is.... Vond dat op zichzelf ook niet direct een ramp (heb een hekel aan spellen die ergens ineens onmogelijk moeilijk worden...! Menig spel om die reden zelfs niet uitgespeeld omdat ik gewoon ergens vastliep. En als je op een gegeven moment voor de 20e-30e keer opnieuw moet beginnen met hetzelfde stukje ben je er wel een keer klaar mee... Althans, ik wel!)
Die in de Grave Hoard, echt een Deathbringer....(of zijn er nog verschillende smaken Deathbringers ofzo??). Weet niet op welk percentage ik nu dus precies zit - want kan alleen in de app kijken en die geeft aan het laatst bijgewerkt te zijn op zondagavond.... Dus ik mis nog een uurtje of 6-7 gok ik! Maar 85 uur - daar zit ik echt bij lange na nog niet aan! Maar heb dus inderdaad nog niet veel Side quests gedaan (wel een aantal (en niet allen afgemaakt nog, en ook enkele Errands). Ga ik nu even wat inhalen dus maar... Misschien ben ik ook gewoon te ongeduldig... haha... Wil gewoon weten hoe het verhaal verder gaat. Ben wat dat betreft misschien ook iets meer een filmkijker dan een échte gamerbram1984 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:58:
[...]
Volgens mij gaat er dan ergens iets mis, of je bent aan het speedrunnen door de mainquest, maar dan nog is 17% completion niet te verklaren. Of we hebben het over een andere robot, kan ook nog.
Ik ben al weken bezig en kwam de eerste Deathbringer pas tegen op 85 uur en 75% completion (alle sidequest, hunting grounds en cauldrons gedaan en alle icoontjes op de map vrijgespeeld.
[ Voor 9% gewijzigd door kazz1980 op 18-04-2017 11:09 ]
Dat is dan de 2e volgens mij, maar dan klopt het wel, bizar. Ik heb zelf denk ik alleen al een uur of 30 (misschien wel meer) aan de rechterkant van de map doorgebracht voordat ik de Carja border passeerde. Ik hoop dat je er dan flink naast zit met die 12 uur.kazz1980 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:07:
[...]
Die in de Grave Hoard, echt een Deathbringer....(of zijn er nog verschillende smaken Deathbringers ofzo??). Weet niet op welk percentage ik nu dus precies zit - want kan alleen in de app kijken en die geeft aan het laatst bijgewerkt te zijn op zondagavond.... Dus ik mis nog een uurtje of 6-7 gok ik! Maar 85 uur - daar zit ik echt bij lange na nog niet aan! Maar heb dus inderdaad nog niet veel Side quests gedaan (wel een aantal, en ook enkele Errands). Ga ik nu even wat inhalen dus maar...
Huh? Tweede? Dan heb ik de eerste gemist?? (Of zit die ook in een side quest?). Ik denk dat ik er met die 12 uur goed naast zit bij nader inzien hoor - gezien ook de reacties hierbram1984 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:10:
[...]
Dat is dan de 2e, maar dan klopt het wel, bizar. Ik heb zelf denk ik alleen al een uur of 30 (misschien wel meer) aan de rechterkant van de map doorgebracht voordat ik de Carja border passeerde. Ik hoop dat je er dan flink naast zit met die 12 uur.
Maar ik ben nogal een completionist zonder verder een fuck om trophies te geven. Ik moet van mezelf echt eerst alle sidequests en icoontjes vrijspelen voordat ik met de mainquest verder ga. Ik ben ook pas met de Makers End quest begonnen toen er echt helemaal niets meer te doen was.
[ Voor 3% gewijzigd door kazz1980 op 18-04-2017 11:19 ]
Nee de eerste kom je tegen in Makers End, mainquest. Daarna ga je naar de Grave Hoard en daar bevindt de tweede zich.kazz1980 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:14:
[...]
Huh? Tweede? Dan heb ik de eerste gemist?? (Of zit die ook in een side quest?). Ik denk dat ik er met die 12 uur goed naast zit bij nader inzien hoor - gezien ook de reacties hierMaar goed - Heb er nu 1 avond en een lang weekend op zitten... En zeker niet non-stop gespeeld (heb ook een leven naast de PS4... haha!). Maar het zou maar best eens kunnen dat ik, zonder het echt doorgehad te hebben er ook alweer iets van 25-30 uur op heb zitten... Maar kan me haast niet voorstellen dat het meer dan dat zou zijn (of ik moet meer verslaafd zijn dan ik dacht... Sluit het toch niet helemaal uit)....!
Maar blijkbaar ga ik erg snel...
Ah!!! Ja, Ik heb inderdaad die in Makers End verslagenbram1984 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:38:
[...]
Nee de eerste kom je tegen in Makers End, mainquest. Daarna ga je naar de Grave Hoard en daar bevindt de tweede zich.
NEW FEATURES
• Added support for background music playback.
• Added the ability to drop treasure chests.
FIXES
Progression Fixes
• Fixed an issue in "The Point of the Spear" where some players could escape the quest area and get stuck here, blocking progression of this quest.
• Fixed an issue in "A Seeker at the Gates" where some players could get stuck behind the gates to All-Mother Mountain.
• Fixed an issue in "The City of the Sun" where some players were able to exit Olin's basement during the 'Investigate Olin's Secret Workshop' objective.
• Fixed an issue in "The Grave-Hoard" where the objective would not update when some players fast traveled away after activating the Holo Projector.
• Fixed an issue in "Deep Secrets of the Earth" where some players could avoid triggering a cutscene, resulting in the quest not progressing.
• Fixed an issue in "Fatal Inheritance" where talking to Ranaman after freeing Daradi would cause Daradi to disappear for some players.
• Fixed an issue in "Hammer and Steel" where for some players the quest objective would not update after gathering all nine Behemoth Cables.
• Fixed an issue in Cauldron Xi where some players could avoid triggering a cutscene, resulting in the quest not progressing.
General Fixes
• Fixed an issue in "The Point of the Spear" where the objective 'Meet Rost at the North Gate' would always be marked as failed for some players in the objective log.
• Fixed an issue in "The Point of the Spear" where the fix for duplicate spears introduced in Patch 1.12 would not solve the issue for some player if they already finished "In her Mother's Footsteps".
• Fixed an issue after “The Proving” for certain players where Aloy would not retrieve her Focus after visiting Rost.
• Fixed an issue where some players could permanently lose the Tearblaster in their playthrough after selling it at a merchant. The Tearblaster will now be available to purchase from certain merchants after completing 'Hunter's Blind'.
• Fixed an issue where a pile of Ancient Debris appeared to be located underground for certain players.
• Fixed an issue where some players were not able to pick up their loot when it was dropped in water.
• Fixed an issue in the "Gatelands" Bandit Camp where some players could get stuck in a rock after performing a 'Strike from below'.
• Fixed an issue when certain players would try to mount during Aloy's falling animation, causing Aloy to float in midair.
• Fixed the issue where some players were able to gain +10,000 XP every time they cleared hunting trials with all Blazing Suns.
Crash Fixes
• Fixed various miscellaneous crashes.
[ Voor 6% gewijzigd door kazz1980 op 19-04-2017 08:56 ]
Dat kan wel. Options -> Load game. En dan staat achter de save hoeveel uur je gespeeld hebt. Maar dan heb je waarschijnlijk voornamelijk de mainquest gedaan, schat ik zo in.kazz1980 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:53:
Gisteren even opgezocht... Ik zit nu op ca. 25% compleet (na gisterenavond nog even wat gedaan te hebben - inmiddels de tweede deathbringer in Grave Hoard verslagen). Helaas kun je naar mijn weten nergens terugvinden hoeveel uur je al gespeeld hebt...
beetje jammer.
Heb een aantal Side Quests gedaan, maar ook nog een redelijk lijstje staan - die ga ik nu eerst maar eens afwerkenWel veel Bandit camps ontruimd en de nodige velden met divers metalen vee. En veel resources verzameld (en geruild voor wapens, outfits, etcetera). Daar heb ik redelijk wat tijd in zitten, maar blijkbaar telt dat niet mee voor je voortgangspercentage? Maar maakt het wel beduidend gemakkelijker om de grotere machines om te zetten tot oud metaal...
Daar staat toch de tijd waarop je opgeslagen hebt?? Of ik heb echt exact zoveel gespeeld als de tijd waarop ik gisteren mijn voortgang opsloeg (heel toevallig, maar kan natuurlijk... In dat geval net meer dan 24 uur...)bram1984 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:05:
[...]
Dat kan wel. Options -> Load game. En dan staat achter de save hoeveel uur je gespeeld hebt. Maar dan heb je waarschijnlijk voornamelijk de mainquest gedaan, schat ik zo in.
De machines spawnen weer (gelukkig wel!), maar de kills blijven wel meetellen in je ervaring. Weet zo even niet precies uit mijn hoofd, maar zit geloof ik op Level 22 oid.Ik zou niet weten waarom het verzamelen van loot mee zou tellen in je voortgang? Alle machines spawnen later weer namelijk. Je voortgang betreft simpelweg alle quests en alle zaken die je kunt verzamelen (vessels, logs, vantages etc.).
Dat klopt, ook dat staat er. Er staan 2 tijden.kazz1980 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:10:
[...]
Daar staat toch de tijd waarop je opgeslagen hebt?? Of ik heb echt exact zoveel gespeeld als de tijd waarop ik gisteren mijn voortgang opsloeg (heel toevallig, maar kan natuurlijk... In dat geval net meer dan 24 uur...)
Ja je krijgt er XP voor, maar waarom zou het meetellen in het percentage completion? Zou vrij raar zijn als je in het begingebied tienduizend keer hetzelfde beest afmaakt en je op 80% completion zou zitten, niet?De machines spawnen weer (gelukkig wel!), maar de kills blijven wel meetellen in je ervaring. Weet zo even niet precies uit mijn hoofd, maar zit geloof ik op Level 22 oid.
Euh, nee... Bij mij niet?? Heb er heel bewust naar zitten zoeken... Dus echt niet, of ik heb héél scheel gekekenbram1984 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:13:
[...]
Dat klopt, ook dat staat er. Er staan 2 tijden.
Goed puntJa je krijgt er XP voor, maar waarom zou het meetellen in het percentage completion? Zou vrij raar zijn als je in het begingebied tienduizend keer hetzelfde beest afmaakt en je op 80% completion zou zitten, niet?
Dat is vreemd. Deze speler heeft bijvoorbeeld 70 uur gespeeld.kazz1980 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:20:
[...]
Euh, nee... Bij mij niet?? Heb er heel bewust naar zitten zoeken... Dus echt niet, of ik heb héél scheel gekeken(ja ja, kop hem maar in...
)
[...]
Goed puntDan zou je inderdaad over de 100% kunnen komen zelfs....
[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 19-04-2017 09:24 ]
Bij mij zag dat scherm er wel echt anders uit dan deze afbeelding, volgens mij... Maar moet me daar haast wel in vergissen - zou heel vreemd zijn als het er bij de ene speler anders uitziet dan bij de ander! (of er moet iets veranderd zijn bij de patch die gisteren uitgerold is... Maar dat zal niet). Bij mij zag ik ook iedere autosave in het lijstje trouwens - dus was een lijstje met steeds 10-15 minuten verschil tussen de saves (quick saves bij vuurplaatsen) - niet zoals hier met vele uren tussen de saves (of zegt dat meer iets over mijn traditionele houding dat ik voortdurend save uit toch soort van angst dat ik voortgang kwijtraak - zoals vroegah regelmatig gebeurde bij gamesbram1984 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:23:
[...]
Dat is vreemd. Deze speler heeft bijvoorbeeld 70 uur gespeeld.
[afbeelding]
[ Voor 31% gewijzigd door kazz1980 op 19-04-2017 09:38 ]
Quick saves staan hier ook gewoon tussen. Ik doe niks anders, eigenlijk. Er is ook niks veranderd hierin, ik speel de game al sinds release. Ik begrijp het nut van de manual save functie ook niet helemaal.kazz1980 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:33:
[...]
Bij mij zag dat scherm er wel echt anders uit dan deze afbeelding, volgens mij... Maar moet me daar haast wel in vergissen - zou heel vreemd zijn als het er bij de ene speler anders uitziet dan bij de ander! (of er moet iets veranderd zijn bij de patch die gisteren uitgerold is... Maar dat zal niet). Bij mij zag ik ook iedere autosave in het lijstje trouwens - dus was een lijstje met steeds 10-15 minuten verschil tussen de saves (quick saves bij vuurplaatsen) - niet zoals hier met vele uren tussen de saves (of zegt dat meer iets over mijn traditionele houding dat ik voortdurend save uit toch soort van angst dat ik voortgang kwijtraak - zoals vroegah regelmatig gebeurde bij games)
Maar ik vermoed eigenlijk dat ik dan toch 24 uur gespeeld heb (en dan dus echt tot op (vrijwel?) exact de minuut gelijk aan het moment van opslaan... Vond namelijk al wel beetje opvallend dat de tijd weergegeven werd als 24:19 (ipv 0:19).... Maar vanavond nog eens goed kijken dan maar
Mij ook een beetje een raadsel wat de manual save toevoegt... Misschien dat die langer in de lijst blijven staan oid? Want zie dat eerdere quicksaves redelijk vlot uit de lijst verdwijnen... Nu ja - lekker belangrijk - ga toch nooit verder terug dan een laatste save.bram1984 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:53:
[...]
Quick saves staan hier ook gewoon tussen. Ik doe niks anders, eigenlijk. Er is ook niks veranderd hierin, ik speel de game al sinds release. Ik begrijp het nut van de manual save functie ook niet helemaal.
De 2 watchers die erom heen rennen, pak ik altijd van tevoren. Als er ergens anders nog watchers vandaan komen, zet ik een zooi explosives en tripwires voor hun deur. Zo ook overigens op de plek waar ik naar beneden kom. Ik heb met geen enkele Cauldron veel problemen gehad daardoor.servival7 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:16:
Als ik in zo'n machine berg een boss fight begin komt er altijd nog 1 of meerdere andere monsters hem helpen waardoor ik het net niet haal.
Zijn deze monsters soms eerder al uit te schakelen?
PSN gamertag: H3nk13024
Je kan sommige robots al van bovenaf raken nog voordat je de "boss" fight (boss tussen haakjes, want het zijn gewoon standaard robots die je ook buiten tegenkomt) triggered. Ik ben in geen een Cauldron doodgegaan eigenlijk (Hard difficulty), dus het staat me niet heel erg meer bij. Dodge je wel genoeg? Probeer in het heetst van de strijd wapens te gebruiken die heel veel damage doen. Bijvoorbeeld de blast sling met proximity bommen. Alle robots zijn uiteindelijk zwak voor gewone good old damage wapens. Shock en freeze doen in de regel volgens mij alleen damage als je de componenten raakt. Op het lichaam stun je ze alleen maar. Fire doet wel damage zolang het effect actief is. Maar met bommen wordt alles makkelijkerservival7 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:16:
Als ik in zo'n machine berg een boss fight begin komt er altijd nog 1 of meerdere andere monsters hem helpen waardoor ik het net niet haal.
Tripwires en bommen/mijnen plaatsen. Zoveel mogelijk. Op een gegeven moment kan je voorspellen waar de "hulp" vandaan komt en daar op anticiperen. Je hoeft dan alleen een beetje rond te rennen.servival7 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:16:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
PSN: jannvsdvinvs
Ik heb alles gedaan inmiddels, dus nu met de mainquest bezig.Ontzettende_Jan schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:21:
Als je het geduld kunt opbrengen is het wel de moeite om tijdens de main quest ook de sidequests en errands te doen. Ik had het verhaal afgerond en moest nog een paar errands, 3 side quests en 4 hunting grounds en dan zit je dialogen aan te horen die in de main quest horen.
Naar mijn gevoel word het aantal side-quests ook gewoon minder naarmate je vordert in het ontdekken van de wereld. Dat is tenminste mijn gevoel. I.E. de eerste nora villages denk ik dat ik toch meerdere side-quests kreeg .. maar later in de steden aan het westen van de map, eigenlijk niet zoveel? Een of twee?bram1984 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:06:
[...]Ik ben nu ook het verhaal aan het afronden en ik snap dat mensen de sidequests op een gegeven moment laten voor wat het is. Heel intrigerend hoe je stukje bij beetje steeds meer te weten komt over wat er nu is gebeurd. Bij veel games zit ik echt te wachten tot een cutscene voorbij is, maar hier zit ik er echt helemaal in en luister ik aandachtig. Ik ben er net achter wat Zero Dawn is en ben heel benieuwd hoe dit afloopt.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Met Frost effect actief deel je wel significant hardere klappen uit. Tegen taaiere machines spam ik heel vaak Freeze arrows, al dan niet meerdere tegelijk met de perk daarvoor, en daarna ga ik los met Hardpoint arrows.bram1984 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:06:
Shock en freeze doen in de regel volgens mij alleen damage als je de componenten raakt. Op het lichaam stun je ze alleen maar. Fire doet wel damage zolang het effect actief is.
Ik gebruik ze eigenlijk nooit. Taaiere robots nagel ik aan de grond en dan gooi ik er bommen op. Die doen veel meer damage dan pijlen en je hoeft niet echt te mikken. De impact van die dingen voelt ook zo lekker.Kwistnix schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:50:
[...]
Met Frost effect actief deel je wel significant hardere klappen uit. Tegen taaiere machines spam ik heel vaak Freeze arrows, al dan niet meerdere tegelijk met de perk daarvoor, en daarna ga ik los met Hardpoint arrows.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Daar ga ik ook behoorlijk hard doorheen. Dat en metal vessels (voor het maken van bommen). Maar iedere keer als ik een merchant bezoek, verkoop ik alle overbodige shit en zorg ik dat beide boven de 200 zitten. Dan hoef ik me doorgaans geen zorgen te maken.Motrax schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:55:
Alleen ga ik zo hard mijn blaze heen op dit moment. Ik steek of alles in de fik, of gooi er bommen op![]()
Toch maar eens frost testen. Een stormbird omleggen duurt echt lang, ook met die knallers...
[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 22-04-2017 20:48 ]
Yes!bram1984 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:38:
[...]Edit: uitgespeeld met 100 uur en 48 minuten op de teller. Duimpje omhoog voor Guerilla en op naar de DLC.
Verwijderd
Wat is dan volgens jou overbodige shit? Ik loop om wat reden altijd rond met te volle bagsbram1984 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:38:
[...]
Daar ga ik ook behoorlijk hard doorheen. Dat en metal vessels (voor het maken van bommen). Maar iedere keer als ik een merchant bezoek, verkoop ik alle overbodige shit en zorg ik dat beide boven de 200 zitten. Dan hoef ik me doorgaans geen zorgen te maken.
In ieder geval alle valuables (lenzen enzo). Sparker en Chillwater houd ik ook vrij laag, want gebruik ik weinig. Planten helemaal niks. Potions eigenlijk helemaal niet gebruikt. Animal resources zijn ook niet nodig. Health potions koop je bij de merchants. Ik heb standaard eigenlijk maar 70 slots in gebruik van de 100. Overgrote deel daarvan is hout.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:47:
[...]
Wat is dan volgens jou overbodige shit? Ik loop om wat reden altijd rond met te volle bags
[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 23-04-2017 10:48 ]
Dit is een beetje karig hè Bram: "Duimpje omhoog voor Guerrilla en op naar de DLC." Had verwacht dat je toch wel iets meer te zeggen zou hebben na het uitspelen van de game na meer dan 100 uurbram1984 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:38:
Edit: uitgespeeld met 100 uur en 48 minuten op de teller. Duimpje omhoog voor Guerilla en op naar de DLC.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Verwijderd
Bedankt!bram1984 schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:25:
[...]
In ieder geval alle valuables (lenzen enzo). Sparker en Chillwater houd ik ook vrij laag, want gebruik ik weinig. Planten helemaal niks. Potions eigenlijk helemaal niet gebruikt. Animal resources zijn ook niet nodig. Health potions koop je bij de merchants. Ik heb standaard eigenlijk maar 70 slots in gebruik van de 100. Overgrote deel daarvan is hout.
Heel herkenbaar.... ook maar eens de boel verkopenvhal schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:47:
Ik ben zo'n figuur die alles aan het hoarden is en continue met een 99/100 resourcesbag looptMisschien toch maar wat verkopen dan
Sommige animalresources heb ik nog wel nodig voor upgrades maar dat is ook weer zo'n gedoe om de zoveelste boar/fox/fish/turkey te farmen voor dat ene blauwe item
Inmiddels zit ik op zo'n 52% met 40h gametime
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2017 11:36 ]
De vraag die er natuurlijk écht toe doet: wat is je completion rate ingame?bram1984 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:38:
[...]
Edit: uitgespeeld met 100 uur en 48 minuten op de teller.
Die heb ik al eerder benoemd, vandaar. Maar een opsomming:dvd-linden schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:35:
[...]
Dit is een beetje karig hè Bram: "Duimpje omhoog voor Guerrilla en op naar de DLC." Had verwacht dat je toch wel iets meer te zeggen zou hebben na het uitspelen van de game na meer dan 100 uur. Ben wel benieuwd naar wat jij nou echt de sterke en zwakke punten van de game vond.
Geen idee. Ik mis wel wat datapoints en heb ook de training dummies niet allemaal gedaan. Verder wel alle quests, alle banuks, alle vantage points, alle robot sites en alle hunting grounds gedaan. Vind het wel prima zo.dvdkiwi schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:12:
[...]
De vraag die er natuurlijk écht toe doet: wat is je completion rate ingame?
Als je alles gedaan hebt maar nog wel de nodige data points mist zou je ergens rond de 98-99% moeten uitkomen.
Enige wat je ws. nodig hebt voor platinum is de training dummies; wat je vrij snel kan aflopen met een guide?bram1984 schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:56:
[...]
Geen idee. Ik mis wel wat datapoints en heb ook de training dummies niet allemaal gedaan. Verder wel alle quests, alle banuks, alle vantage points, alle robot sites en alle hunting grounds gedaan. Vind het wel prima zo.
Zal wel, maar ik geef echt helemaal niks om trophies.Marcade schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:09:
[...]
Enige wat je ws. nodig hebt voor platinum is de training dummies; wat je vrij snel kan aflopen met een guide?
☻/
/▌
Die tellen niet mee voor de 100% completion.Ontzettende_Jan schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:25:
Ik probeer op 100% completion te komen, zit nu op 98,3%
Heb een paar weapon tutorials gedaan maar die tellen niet mee.. Wordt dus echt data logs zoeken, kan nog ff duren!
☻/
/▌
Nee totaal niet. Net als potions; ook volstrekt overbodig. Echt nul keer gebruikt op Hard.Motrax schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:10:
Even voor de duidelijkheid: dus alleen maar die onderdelen tellen mee in de game progression?
Ik zie shadow outfits... kak. Ik heb alleen de stealth outfit en die bevalt prima. Is het nog nuttig om de andere outfits aan te schaffen en actief te wisselen wanneer nodig? Anti-freeze bij snapmaws enz?
Okay, jammer eigenlijk. Voor de tactiek/afwisseling in het spel zou het wel weer extra zijn.bram1984 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:42:
Nee totaal niet. Net als potions; ook volstrekt overbodig. Echt nul keer gebruikt op Hard.
☻/
/▌
☻/
/▌
Tja die kun je makkelijk allemaal aan zonder potions. Ze hebben wel nut maar ik vind ze overbodig. Je kunt al die zooi ook makkelijk dodgen en zoveel damage doen ze niet.dvdkiwi schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:51:
Potions kunnen we degelijk handig zijn imo.
De antivries potion bijvoorbeeld maakt je zowat immuun voor de vries-artillerie van zowel de Snapmaw als de Glinthawk.
De antishock potion maakt je redelijk immuun voor de shock artillerie van de Stormbird.
Potions werken erg goed, zo goed dat het niet nodig is om van outfit te wisselen.
dat jullie ze niet gebruikt hebben wil niet zeggen dat ze geen nut hebben
De stealth outfit is een hele fijne om de game mee te doorlopen ja.
Toch heb ik alle outfits gekocht; ze kosten echt geen drol en zodra je ze hebt gekocht kun je ook alle machine hearts en onderdelen verkopen waardoor je weer extra ruimte in de resource box hebt.
Yup dat was ook de enige reden dat ik alle outfits kocht; zodat ik niet meer al die crap hoefte te verzamelen.dvdkiwi schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:51:
Potions kunnen we degelijk handig zijn imo.
De antivries potion bijvoorbeeld maakt je zowat immuun voor de vries-artillerie van zowel de Snapmaw als de Glinthawk.
De antishock potion maakt je redelijk immuun voor de shock artillerie van de Stormbird.
Potions werken erg goed, zo goed dat het niet nodig is om van outfit te wisselen.
dat jullie ze niet gebruikt hebben wil niet zeggen dat ze geen nut hebben
De stealth outfit is een hele fijne om de game mee te doorlopen ja.
Toch heb ik alle outfits gekocht; ze kosten echt geen drol en zodra je ze hebt gekocht kun je ook alle machine hearts en onderdelen verkopen waardoor je weer extra ruimte in de resource box hebt.
Nope.Marcade schreef op woensdag 26 april 2017 @ 03:24:
[...]
Ben ik de enige die in eerste instantie het stealth outfit droeg omdat het het minst belachelijk eruit zag?Zeker de headgear van somige outfits is bizar.
[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 28-04-2017 00:42 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Congrats! Ik herken alles in wat je zegt!Spam schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 00:40:
Afgelopen week het spel uitgespeeld, *snik*.
Wat heeft deze game indruk op mij gemaakt zeg! Ik game nu toch al dik 30 jaar (begonnen met c64) en toch wist deze game mij enorm te pakken. En ik heb veel voorbij zien komen, maar weinigen konden tippen aan hoe polished deze game is. Van een episch verhaal tot soepele gameplay tot verslavende harvestdrang. Heerlijk gewoon!
Ik hoop snel meer verhaal van Aloy te leren...
Hoe kan ik eigenlijk zien hoeveel uur ik heb gespeeld?
Quick save kan ook gewoon.D. Ninjai schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 07:39:
[...]
Congrats! Ik herken alles in wat je zegt!
Betreft hoeveel uren: Als je handmatig opslaat bij een kampvuur en daarna weer kijkt naar de save.
Haha ja sommige dieren nemen een ondergrondse duik en dan doel ik niet op de Rockbeater (die vind ik het meest lastig om te verslaan btw). Laatst zag ik een groepje Meridian guards in de knoop met een Stormbird dus ik ren erop af en begin te spuwen met mijn ropecaster. Opeens gaat het beest kopje onder en zie je af en toe vleugels door de grond bewegen zoals je een haaienvin in het water ziet. Daarna begon echt de ellende met twee sawtooths die van ons lucht begonnen te krijgen en mijn grootste angst kwam uit omdat we ook redelijk dicht bij het water waren, dus kwamen er ook nog twee snapmaws met ons bemoeien.
[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 29-04-2017 11:52 ]
[ Voor 31% gewijzigd door D. Ninjai op 29-04-2017 23:30 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq