Ja dit is echt wel super tof gedaan! krijg meteen weer zin om dr nog ff een paar uurtjes in te zittenaDutchCow schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:16:
[afbeelding]
http://www.polygon.com/20...-dawn-combat-gifs-twitter
Deze gast maakt dus GIF'jes van de combat op een geniale manier, alles wat je ziet is ingame
Na 80 uur spelen heb ik nog steeds momenten dat ik denk "Wow, wat een game".
Gisteren nog wat side quests opgeruimd en uiteindelijk worstelde ik met snapmaws. Heb een mooie selfie met 1 zo'n snuiter die op z'n rug in het meer drijft.
Gisteren nog wat side quests opgeruimd en uiteindelijk worstelde ik met snapmaws. Heb een mooie selfie met 1 zo'n snuiter die op z'n rug in het meer drijft.
PSN: jannvsdvinvs
Schalen vijanden mee met je level (ondanks het level-icoontje naast hun naam)?
Ik ben door het vele exploren/errands en tutorials doen ondertussen level 32 maar ben nog steeds bij level 14 main story missions.
Je zou zeggen dat ik er zonder al te veel kleerscheuren doorheen zou moeten komen, het tegendeel is echter waar: ik krijg van sommige machines soms zo een ontiegelijke portie damage dat ik me afvraag of ik dat met bijna 20 levels lager wel overleefd had.
Gisteren voor het eerst de Thunderjaw tegengekomen, wauw wat een beest!
Daar gaan we vandaag eens een tactiekje voor verzinnen.
Ook voor het eerst met een Rockbreaker gevochten; Tremors all the way!
Wat een game
Ik vind 'm zelfs beter dan The Witcher III.
Ik ben door het vele exploren/errands en tutorials doen ondertussen level 32 maar ben nog steeds bij level 14 main story missions.
Je zou zeggen dat ik er zonder al te veel kleerscheuren doorheen zou moeten komen, het tegendeel is echter waar: ik krijg van sommige machines soms zo een ontiegelijke portie damage dat ik me afvraag of ik dat met bijna 20 levels lager wel overleefd had.
Wat een game
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Volgens mij niet. Het enige dat je erbij krijgt met een hoger level is meer HP en XP voor skill points. Dus vijanden kunnen flink damage blijven doen als je niet oplet. Mijn eerste ontmoeting met een Thunderjaw was ook niet om over naar huis te schrijven. Ik kreeg alle hoeken van de map te zien.dvdkiwi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:56:
Schalen vijanden mee met je level (ondanks het level-icoontje naast hun naam)?
Wat een game![]()
Goed op afstand blijven en in ieder geval de disc launcher en die laserguns eraf schieten met tear. Disc launcher kun je vervolgens gebruiken om flink schade aan te brengen. Ropecaster is ook effectief. En anders gewoon lekker makkelijk zo
Ik ga de video nog niet kijken (speel alles zonder video's/guides/Youtube tips ed), dat doe ik wel als ik er één neer heb 
Ik merk wel dat er nu steeds betere mods droppen en mijn wapens steeds sterker worden, lekker.
Op de Rattler na heb ik alle shadow weapons in bezit, sommige kun je erg leuke dingen mee doen en bij enkele vraag ik me af wat de meerwaarde is.
Er wordt in ieder geval veel geswitcht tussen verschillende wapens
Ik merk wel dat er nu steeds betere mods droppen en mijn wapens steeds sterker worden, lekker.
Op de Rattler na heb ik alle shadow weapons in bezit, sommige kun je erg leuke dingen mee doen en bij enkele vraag ik me af wat de meerwaarde is.
Er wordt in ieder geval veel geswitcht tussen verschillende wapens
Zijn er meer mensen die moeite hebben iets te zien als het donker is? Doe alle gordijnen dicht en zelfs dan nog zie ik vaak niet genoeg.
Ik heb er geen enkele moeite mee. Staat je contrast/brightness wel goed?Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:52:
Zijn er meer mensen die moeite hebben iets te zien als het donker is? Doe alle gordijnen dicht en zelfs dan nog zie ik vaak niet genoeg.
Welke tv heb je?Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:52:
Mijn eerste Thunderjaw is neer
[YouTube: https://youtu.be/oFw9jlE3pTk]
Het is waarschijnlijk niet de meest effectieve methode maar wat maakt het uit
Ik zit nog steeds (te) vaak te zoeken naar welke wapens en ammo ik in welke situatie moet gebruiken.
Gelukkig kwamen er 3 NPC's meevechten, daardoor was ie wat afgeleid. Betekent wel dat ik de volgende keer heel wat meer moeite ga hebben. Wat voor armor is aan te raden tegen dit beest?
Waarschijnlijk hebben de NPC's de dodelijke pijl afgevuurd, waardoor ie nu niet als kill bij mijn stats staat
Ook maar gelijk mijn eerste Stormbird omgelegd. Hele vervelende vogel met moeilijk te ontwijken attacks.
Maar vastbinden, met tear ammo components eraf schieten en bestoken met (sticky) bombs deed het uiteindelijk. Dat blijft dan ook mijn tactiek voor deze vogel.
[YouTube: https://youtu.be/oFw9jlE3pTk]
Ik zit nog steeds (te) vaak te zoeken naar welke wapens en ammo ik in welke situatie moet gebruiken.
Gelukkig kwamen er 3 NPC's meevechten, daardoor was ie wat afgeleid. Betekent wel dat ik de volgende keer heel wat meer moeite ga hebben. Wat voor armor is aan te raden tegen dit beest?
Waarschijnlijk hebben de NPC's de dodelijke pijl afgevuurd, waardoor ie nu niet als kill bij mijn stats staat
Ook maar gelijk mijn eerste Stormbird omgelegd. Hele vervelende vogel met moeilijk te ontwijken attacks.
Maar vastbinden, met tear ammo components eraf schieten en bestoken met (sticky) bombs deed het uiteindelijk. Dat blijft dan ook mijn tactiek voor deze vogel.
Armor maakt weinig uit. Gewoon zijn disc launcher en lasers eraf knallen en 'm dan de helemaal moeder slopen. Shadow Ropecaster is ook zeer effectief i.c.m. met bommen.dvdkiwi schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:15:
Mijn eerste Thunderjaw is neer![]()
[video]
Waarschijnlijk hebben de NPC's de dodelijke pijl afgevuurd, waardoor ie nu niet als kill bij mijn stats staat![]()
Je kunt 'm ook one-shotten met een stuk of 10 tripwires met +40% mods erop (zie filmpje eerder).
Ik vind de Stormbird tot nu toe wel het lastigst.
Vanmiddag gewoon weer een nieuwe poging 
Het voelt een beetje alsof er een Bloodborne baas afgemaakt moet worden, incl een beetje angst en zenuwen voor het gevecht
Het voelt een beetje alsof er een Bloodborne baas afgemaakt moet worden, incl een beetje angst en zenuwen voor het gevecht
Mijn default tactic is eigenlijk gewoon met warbow (max frost) + 3 pijlen preloaden, dan issie insta frozen.dvdkiwi schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:15:
Mijn eerste Thunderjaw is neer![]()
[video]
Waarschijnlijk hebben de NPC's de dodelijke pijl afgevuurd, waardoor ie nu niet als kill bij mijn stats staat![]()
En dan met blastsling (max dmg) volplakken met stickybombs volplakken.
Binnen 30 seconden issie dan dood. Werkt ook prima tegen Sawtooths (eigenlijk alles wat groot is).
Stormbird hetzelfde, maar dan zet ik ze ook nog in de fik zodat ze ook schade ontvangen als ik er met mijn sling niet bij kan.
Vastbinden of traps/wires gebruikt ik echt nooit.
Haha met het grote verschil dat je nu gewoon kan wegrennen om op adem te komen.dvdkiwi schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:23:
Vanmiddag gewoon weer een nieuwe poging
Wut? Ik dacht dat elemental ammo enkel hielp als ze zwak zijn voor bepaalde elementen?Predje schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:24:
[...]
Mijn default tactic is eigenlijk gewoon met warbow (max frost) + 3 pijlen preloaden, dan issie insta frozen.
En dan met blastsling (max dmg) volplakken met stickybombs volplakken.
Binnen 30 seconden issie dan dood. Werkt ook prima tegen Sawtooths (eigenlijk alles wat groot is).
Stormbird hetzelfde, maar dan zet ik ze ook nog in de fik zodat ze ook schade ontvangen als ik er met mijn sling niet bij kan.
Vastbinden of traps/wires gebruikt ik echt nooit.
De Sawtooth zijn lichaam bv heeft fire weakness > die zet ik in de fik met fire arrows.
De Bellowback zijn lichaam heeft freeze weakness > die bevries ik met de sling.
Ik had echt geen idee dat het op vijanden zonder enige weakness op hun lichaam ook werkte
Jawel, alleen het duurt langer voordat het effect optreedt.dvdkiwi schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:33:
[...]
Wut? Ik dacht dat elemental ammo enkel hielp als ze zwak zijn voor bepaalde elementen?
De Sawtooth zijn lichaam bv heeft fire weakness > die zet ik in de fik met fire arrows.
De Bellowback zijn lichaam heeft freeze weakness > die bevries ik met de sling.
Ik had echt geen idee dat het op vijanden zonder enige weakness op hun lichaam ook werkte
Ah zo, zeg dat dan
Ik heb gister sinds een tijdje weer gespeeld. Had de side quest in de quarry met die rockbreaker.
Wat een gigantische klote machine is dat... na een stuk of 4 keer dood te zijn geweest is het me redelijk gelukt. Ik heb gebruik gemaakt van de shadow hunter bow met die hardpoint pijlen, duurde even maar kreeg hem neer
Wat voor pijlen gebruiken jullie voor die rockbreakers?
Wat een gigantische klote machine is dat... na een stuk of 4 keer dood te zijn geweest is het me redelijk gelukt. Ik heb gebruik gemaakt van de shadow hunter bow met die hardpoint pijlen, duurde even maar kreeg hem neer
In eerste instantie freeze bombs omdat ie zwak is voor freeze damage. Zodra ie bevroren is pas ik hardpoint arrows of (sticky) bombs voor maximale damage.
En top prio zijn natuurlijk de verwijderbare componenten die een gevaar voor jou kunnen opleveren.
En top prio zijn natuurlijk de verwijderbare componenten die een gevaar voor jou kunnen opleveren.
Rockbreakers vind ik echt de meest ellendige beesten. Als ik de kans krijg plaats ik gewoon 8 blastwires op dezelfde plek en lok ik hem daar omhoog, dan ben je er het snelste vanaf.
Inderdaad freeze en daarna bommen erop. Had hem eigenlijk in een keer die quest.Ollievssn schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:46:
Ik heb gister sinds een tijdje weer gespeeld. Had de side quest in de quarry met die rockbreaker.
Wat een gigantische klote machine is dat... na een stuk of 4 keer dood te zijn geweest is het me redelijk gelukt. Ik heb gebruik gemaakt van de shadow hunter bow met die hardpoint pijlen, duurde even maar kreeg hem neer![]()
Je gaat in ieder geval nog een leuke corruption zone tegemoet in ieder geval.
Kwam in een quest 2 Behemoth's tegen maar die gingen vrij makkelijk neer, viel me mee.
PSN ID: Svennie-NL
Ik heb voor dat ik met deze quest begon niet een manier om freeze damage te doen
Daar heb ik nu die war bow voor aangeschaft. Die Sling moet ik nog halen.

Wat heb je met al je shards gedaan dan? Ik had binnen no-time alle type wapens wel.Ollievssn schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:15:
Ik heb voor dat ik met deze quest begon niet een manier om freeze damage te doen![]()
niet zo gek veel denk ik danbram1984 schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:16:
[...]
Wat heb je met al je shards gedaan dan? Ik had binnen no-time alle type wapens wel.
Edit: En ik redde me redelijk met mijn twee bogen, rope en trip caster. Voordeel dat ik redelijk goed kan aimen met die bogen tijdens het ontwijken van machines.
[ Voor 25% gewijzigd door Ollievssn op 10-04-2017 14:32 ]
Vpro heeft een documentaire gemaakt over HZD, volgende week. 16 april wordt hij uitgezonden. Kijk ernaar uit ( alles over hzd word door mij verslonden)
http://www.spreekbuis.nl/...re-over-horizon-zero-dawn
http://www.spreekbuis.nl/...re-over-horizon-zero-dawn
In deze specifieke quest heb ik hem nogal lopen cheezen door achter een houten muurtje te gaan staan welke schijnbaar onverwoestbaar is voor zijn ranged attacksOllievssn schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:46:
Wat een gigantische klote machine is dat... na een stuk of 4 keer dood te zijn geweest is het me redelijk gelukt. Ik heb gebruik gemaakt van de shadow hunter bow met die hardpoint pijlen, duurde even maar kreeg hem neer![]()
Maar het zijn vrij vervelende machines en de opmerking van Bram dat er een corrupted zone is met rockbreakers is al iets om naar uit te kijken...

Dat is inderdaad een lastige. Pot koffie zetten en heeel veeel geduld hebben.vhal schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:40:
[...]
Maar het zijn vrij vervelende machines en de opmerking van Bram dat er een corrupted zone is met rockbreakers is al iets om naar uit te kijken...
PSN: jannvsdvinvs
Tegen the Corrupted Rockbreakers in de laatste en moeilijkste Corrupted Zone heb ik uiteindelijk een rotspartij gevonden waar ze niet op kunnen springen of onder graven. Er is ook een soort pilaar om achter te schuilen voor de range attacks. Dan schiet je met Tearblast de klauwen van ze af zodat ze niet meer ondergronds kunnen en verder op de criticals schieten.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Heb eindelijk iets gevonden wat ik niet leuk vind in de game: hunting grounds.
Ik haat het om dingen op een specifieke manier binnen een bepaalde tijd te moeten doen en dan ook nog terwijl je aan alle kanten belaagd wordt door van alles. Er komt ook wel een beetje geluk bij kijken soms.
De meesten moet ik dan ook enkele keren overnieuw doen voordat ik een blazing zonnetje haal.
Gelukkig heb ik nog maar 2 hunting grounds te doen.
Ik haat het om dingen op een specifieke manier binnen een bepaalde tijd te moeten doen en dan ook nog terwijl je aan alle kanten belaagd wordt door van alles. Er komt ook wel een beetje geluk bij kijken soms.
De meesten moet ik dan ook enkele keren overnieuw doen voordat ik een blazing zonnetje haal.
Ik vind ze ook niet veel toevoegen. Ik wacht even totdat ik die super armor en alle skills heb en doe dan de laatste 2. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik bij de meeste eerst een YouTube filmpje bekeken heb. Geen zin om daar steeds een uur aan te spenderen totdat ik de juiste tactiek heb.dvdkiwi schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:23:
Heb eindelijk iets gevonden wat ik niet leuk vind in de game: hunting grounds.
Dat doe ik dus ook: Eerste keer even proberen, lukt het niet dan schakel in de moeilijkheidsgraad even naar easy. Lukt het dan nog steeds niet > Youtube.
De hunting grounds zijn (tot nu toe) de enige plekken in de game waar ik enkele vloekjes heb losgelaten
De hunting grounds zijn (tot nu toe) de enige plekken in de game waar ik enkele vloekjes heb losgelaten
Dat heb ik alleen met die powercells gedaan. ik kwam er halverwege pas achter dus moest terug naar sommige plekken (niet erg).bram1984 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:09:
[...]
Ik vind ze ook niet veel toevoegen. Ik wacht even totdat ik die super armor en alle skills heb en doe dan de laatste 2. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik bij de meeste eerst een YouTube filmpje bekeken heb. Geen zin om daar steeds een uur aan te spenderen totdat ik de juiste tactiek heb.
Die armor is wel echt spelverpestend en ik speel veel liever zonder..
Veel te OP
Inderdaad de meest irritante corrupted zone van ze allemaal. Daar twee keer geprobeerd die beesten dood te maken; twee keer gefaald. Heb ik nog liever een Thunderjaw.IJzerlijm schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:02:
Tegen the Corrupted Rockbreakers in de laatste en moeilijkste Corrupted Zone heb ik uiteindelijk een rotspartij gevonden waar ze niet op kunnen springen of onder graven. Er is ook een soort pilaar om achter te schuilen voor de range attacks. Dan schiet je met Tearblast de klauwen van ze af zodat ze niet meer ondergronds kunnen en verder op de criticals schieten.
Nadat ik het twee keer geprobeerd heb, maar tijdelijk opgegeven en maar die Couldron gedaan die in de buurt was (en gelukkig niet al te moeilijk, vergeleken met 2 corrupte rockbreakers), Initiele plan was om een van de twee rockbreakers over te nemen om het makkelijker te maken (realiseerde me toen nog niet dat je corrupte robots niet kan overnemen .. sigh)
Nadat ik die Couldron gedaan had (die gelukkig niet zo lang duurde) weer terug naar de Corrupted zone. Toen ik onderweg was naar de corrupted zone, kwam ik een behemoth tegen; .. die overgenomen en Behemoth begon toen tegen die twee rockbreakers te vechten. Behemoth gaf die rockbreakers genoeg afleiding dat ik ze om kon leggen voordat de behemoth zelf het loodje liet. Pfew.
Die heb ik gisteren toevallig gedaan:vhal schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:40:
[...]
spoiler:
deze ligt naast een rivier, daar lopen ook 2 machines (ravager geloof ik) met een geweer erop dat je eraf kan schieten. Eerst die 2 dood maken. Aan die kant van de rivier blijven (daar komen de rockbreakers niet). Dan kan je redelijk veilig eerst met die geweren de eerste doodschieten, daarna de 2e schade geven en als de geweren leeg zijn met pijlen aan de gang gaan Je kan zelfs op rotsen gaan staan en dan kan je ze wel schade geven maar gooien ze geen rotsen naar je toe maar dan ben je wel even bezig want dan zijn ze maar net binnen bereik
PSN ID: Svennie-NL
Ik ben daar volgens mij helemaal niet doodgegaan, vreemd genoeg. De eerste keer bleef er een Rockbreaker in zo een rots vast zitten, waardoor ik 'm niet meer kon raken. Toen ben ik later weer even teruggekomen en ze toen beide vanaf een afstandje bestookt met bommen.Marcade schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:18:
[...]
Inderdaad de meest irritante corrupted zone van ze allemaal. Daar twee keer geprobeerd die beesten dood te maken; twee keer gefaald. Heb ik nog liever een Thunderjaw.
Nadat ik het twee keer geprobeerd heb, maar tijdelijk opgegeven en maar die Couldron gedaan die in de buurt was (en gelukkig niet al te moeilijk, vergeleken met 2 corrupte rockbreakers), Initiele plan was om een van de twee rockbreakers over te nemen om het makkelijker te maken (realiseerde me toen nog niet dat je corrupte robots niet kan overnemen .. sigh)
Nadat ik die Couldron gedaan had (die gelukkig niet zo lang duurde) weer terug naar de Corrupted zone. Toen ik onderweg was naar de corrupted zone, kwam ik een behemoth tegen; .. die overgenomen en Behemoth begon toen tegen die twee rockbreakers te vechten. Behemoth gaf die rockbreakers genoeg afleiding dat ik ze om kon leggen voordat de behemoth zelf het loodje liet. Pfew.
Je kunt ook gewoon in de zone zelf rondrennen, zodat je hun ranged aanval niet triggered. Als je ze dan bevriest, kun je aardig wat damage aanrichten.
Pro-tip: ze zijn heel gevoelig voor geluid en reageren ook op pijlen die je in de grond schiet. Als je sluipt en je gooit een stuk of 10 volgemodde explosive tripwires neer en je schiet er vervolgens een pijl tussen, dan zal de Rockbreaker daar naar boven komen.
Eindelijk dit spel besteld!!
(wou ik gewoon toch even ergens melden).
Als het goed is vandaag binnen. Nu nog wachten tot de PS4 ook binnen is
(als het goed is zaterdag. Duimen!).
Als het goed is vandaag binnen. Nu nog wachten tot de PS4 ook binnen is
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Grappig hoe je de eerste keer best wat moeite kunt hebben met nieuwe machines, waar je er even later in een Corruption Zone een aantal achter elkaar zonder problemen omlegt
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=f18_PyMmh48]
Lvl45, 54 uur gespeeld, 68% completion.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=f18_PyMmh48]
Die stalkers zijn vrij irritant, moet ik zeggen.dvdkiwi schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:17:
Grappig hoe je de eerste keer best wat moeite kunt hebben met nieuwe machines, waar je er even later in een Corruption Zone een aantal achter elkaar zonder problemen omlegt![]()
[video]
Maar als je hetzelfde doet als jij hier, maar dan met explosief draad, dan one-shot je ze meteen.
Da's net zoiets als nu naar het pompstation lopen, een jerrycan vullen en vervolgens wachten totdat je auto/motor geleverd gaat wordenkazz1980 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:37:
Eindelijk dit spel besteld!!(wou ik gewoon toch even ergens melden).
Als het goed is vandaag binnen. Nu nog wachten tot de PS4 ook binnen is(als het goed is zaterdag. Duimen!).
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Gisteren de Redmaw quest gedaan.
@dvdkiwi
Wel grappig dat jij met 54 uur al bij die corrupted Stalker zone bent. Ik ben daar gisteren pas beland op 80 uur. Completion zit ik nu rond de 65%. Bizar hoezeer de speeltijden verschillen. Er was hier ook iemand die de game na 39 uur al had uitgespeeld en beweerde alles te hadden gehaald. Ik kan me daar inmiddels niets bij voorstellen.
spoiler:
Had wel verwacht dat ik daar vaak dood zou gaan, maar ik had 'm in één keer zonder veel moeite. De Shadow Ropecaster is wat dat betref wel aardig OP. Ook bij Stormbirds. Gewoon vastnagelen en bestoken met bommen en dat blijven herhalen. Ik loop niet eens damage op.
@dvdkiwi
Wel grappig dat jij met 54 uur al bij die corrupted Stalker zone bent. Ik ben daar gisteren pas beland op 80 uur. Completion zit ik nu rond de 65%. Bizar hoezeer de speeltijden verschillen. Er was hier ook iemand die de game na 39 uur al had uitgespeeld en beweerde alles te hadden gehaald. Ik kan me daar inmiddels niets bij voorstellen.
Terwijl ik toch behoorlijk veel explore en freeroam (maar het is niet zo dat ik elk hoekje van elk gebouw in elk dorpje uitpluis; daar is toch niks te vinden behalve soms een supply crate)
Fast travel gebruik ik ook nauwelijks, gewoon lekker aan de wandel en onderweg redelijk wat afslachtend.
Die corruption zones zijn vanaf het begin al open dus het maakt eigenlijk niet uit wanneer je die doet.
Zo is mijn openstaande main story missie nog een level14 missie, terwijl ik al redelijk wat Errands en Side Missions heb gedaan die een hoger level hebben.
Qua map exploration moet ik enkel de Longneck in het westen van de map nog, daar zit alles nog gehuld in een laag mist, de rest van de map is ontdekt en al zo goed als gecleared van activiteiten en collectibles.
Voor mijn gevoel doe ik heel rustig aan, deze game verdient het niet om doorheen te rushen.
Merk ook dat ik nu steeds beter word; de eerste 40 uur wilde ik alles enkel met pijl en boog (voornamelijk Hunter Bow only gespeeld) doen maar sinds ik de bommen heb ontdekt gaat alles een stuk simpeler.
Er wordt nu veel vaker geswitched van wapens
En sinds gisteren over naar de stealth weaver outfit; dat maakt een verschil!
Die corruption zones zijn vanaf het begin al open dus het maakt eigenlijk niet uit wanneer je die doet.
Zo is mijn openstaande main story missie nog een level14 missie, terwijl ik al redelijk wat Errands en Side Missions heb gedaan die een hoger level hebben.
Qua map exploration moet ik enkel de Longneck in het westen van de map nog, daar zit alles nog gehuld in een laag mist, de rest van de map is ontdekt en al zo goed als gecleared van activiteiten en collectibles.
Voor mijn gevoel doe ik heel rustig aan, deze game verdient het niet om doorheen te rushen.
Merk ook dat ik nu steeds beter word; de eerste 40 uur wilde ik alles enkel met pijl en boog (voornamelijk Hunter Bow only gespeeld) doen maar sinds ik de bommen heb ontdekt gaat alles een stuk simpeler.
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 12-04-2017 09:08 ]
Ik ook en dan gebruik ik Fast Travel ook nog zeer regelmatig (zonde van mijn tijd om helemaal naar de andere kant van de map te lopen terwijl ik daartussen alles al ontdekt heb). Dus ergens gaat er iets niet goed.dvdkiwi schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:06:
Terwijl ik toch behoorlijk veel explore en freeroam (maar het is niet zo dat ik elk hoekje van elk gebouw in elk dorpje uitpluis; daar is toch niks te vinden behalve soms een supply crate)Fast travel gebruik ik ook nauwelijks, gewoon lekker aan de wandel en onderweg redelijk wat afslachtend.
Ik moet ook die Longneck als laatste nog. Verder zit bij mij de gehele linkerkant van de map nog vol met collectibles, dus nog zat te ontdekken. Ik ga vrijwel zeker over de 100 uur heen.
Netjes!
Ik ga uit van een uurtje of 80 in totaal.
We gaan het zien
Ik ga uit van een uurtje of 80 in totaal.
We gaan het zien
Ik heb bijna hele game alleen maar de pijl en boog gebruikt. Vind je het niet stuk minder spannende gevechten met die lompe bombs?dvdkiwi schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:06:
Vond het niet echt uitdagend genoeg, alleen gebruikt voor hunting grounds en de rockbreaker corruption zone.
Heb gehele game wel op 100%, maar mss eens helemaal opnieuw beginnen en dat kijken of je met start wapens gehele game kan finishen. Moet leuke uitdaging zijn.
Ik doe het beide. Ik vind het op zich ook wel cool om rond te sneaken en traps te leggen die sommige machines in één keer omleggen.Albinoraptor schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:46:
[...]
Ik heb bijna hele game alleen maar de pijl en boog gebruikt. Vind je het niet stuk minder spannende gevechten met die lompe bombs?
Vond het niet echt uitdagend genoeg, alleen gebruikt voor hunting grounds en de rockbreaker corruption zone.
Heb gehele game wel op 100%, maar mss eens helemaal opnieuw beginnen en dat kijken of je met start wapens gehele game kan finishen. Moet leuke uitdaging zijn.
De game kan wel een optionele boss/machine gebruiken welke bijna 'onmogelijk' is dan wel super lastig is. Of iets met een arena en endless waves aan machines 
Het voelt een beetje jammer om zo'n groot beest in 1 keer om te leggen door 15 tripwires te 'stacken', wat dat betreft mag er wel wat aangepast worden. Ook de outfit met de ingebouwde shield kan wel een nerf gebruiken als ik diversen zo hoor dat deze OP is.
Het voelt een beetje jammer om zo'n groot beest in 1 keer om te leggen door 15 tripwires te 'stacken', wat dat betreft mag er wel wat aangepast worden. Ook de outfit met de ingebouwde shield kan wel een nerf gebruiken als ik diversen zo hoor dat deze OP is.
Die hóef je niet te gebruiken hevhal schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:09:
Ook de outfit met de ingebouwde shield kan wel een nerf gebruiken als ik diversen zo hoor dat deze OP is.
Is ook een late-game item, dus het is niet zo dat je er even de hele game mee doorwandelt.
Ik heb het spel inmiddels uitgespeeld (prachtig!) maar ik mis nog een heleboel datalogs. Indien je in de buurt komt van een pda zie je dat in je radar. Hoewel ik naar mijn gevoel de hele map al heb uitgeplozen zijn er nog steeds een hoop missend.
Is er wellicht een lijst oid? Want ik vind ze best interessant om te lezen.
Is er wellicht een lijst oid? Want ik vind ze best interessant om te lezen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Eerste hitje op Youtube: YouTube: horizon all data points
...I'll be damned...

dat is waar maar wat ik hier lees is het ook niet echt aan te raden als je wat uitdaging zoekt bij de laatste quest.Maar ach...ik heb toch nog maar 1 powercore gevondendvdkiwi schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:52:
[...]
Die hóef je niet te gebruiken he
Is ook een late-game item, dus het is niet zo dat je er even de hele game mee doorwandelt.
Overigens....die vantage points zijn wel leuk gedaan, had totaal geen idee wat het was tot ik er toevallig 1 tegenkwam op de kaart nabij een corrupted zone.
Ze vertellen best een mooi, hoewel droevig, verhaal ookvhal schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:01:
[...]
dat is waar maar wat ik hier lees is het ook niet echt aan te raden als je wat uitdaging zoekt bij de laatste quest.Maar ach...ik heb toch nog maar 1 powercore gevonden
Overigens....die vantage points zijn wel leuk gedaan, had totaal geen idee wat het was tot ik er toevallig 1 tegenkwam op de kaart nabij een corrupted zone.
Heb zelf ondertussen HZD uitgespeeld met platinum trofee. Completion zelf hangt rond de 98% en zit rond de 100 uur. (eerlijk is eerlijk; de afgelopen week heb ik niet meer sloom door bossen gewandeld & random robots aangevallen, maar gewoon volop de main quest, omdat ik HZD eigenlijk uit wilde spelen zodat ik over kon op Persona 5)bram1984 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:52:
Gisteren de Redmaw quest gedaan.
@dvdkiwi
Moet zeggen, op een gegeven moment raken de sidequests (en thief camps, cauldrons, corrupted zones, flowers, coffee cups, etc) gewoon op en dan moet je gewoon de mainquest doen en dan gaat het relatief snel. Zeker ook omdat 't verhaal zeker interessant is, zoals andere hier al gezegd hebben.
Voordeel is wel dat je gewoon gelijk verzekerd bent van die Platinum trofee; enige wat ik moest doen was die training dummies aflopen en dat doe je ook vrij rap met fast travel.
Maar, volledig met je gevoel eens; er is zeker in de mainquest zo enorm veel dialoog; geen flauw idee hoe je het kan uitspelen in 39 uur, mits je cutscenes en voice recorders en dergelijke skipt. Maar ja, dat is nou meerdere keren hier aangehaald. Iedereen speelt op z'n eigen tempo.
[ Voor 9% gewijzigd door Marcade op 13-04-2017 04:07 ]
Ik zag de lappen met tekst in de logs staan. Dit was mij niet echt eerder opgevallen maar het verhaal erachter is nog te onsamenhangend om er iets van te maken (ik mis nog het eea aan vantagepoints).Vrijdag schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:09:
[...]
Ze vertellen best een mooi, hoewel droevig, verhaal ook
Overigens zag ik een log op een bootje met een verhaal over de
spoiler:
The Forbidden West
Is dit het gebied waar je dan al rondloopt of is dit voer voor een mogelijke DLC?
Gisteren ook alle corrupted zones, bandit camps, tallnecks en collectibles afgerond.
Qua speciale dingen moet ik nog één stom paard omslaan maar kan 'm (zonder guide!) niet vinden.
Errands had ik al niet meer staan, er staan enkel nog 2 side missies open:
Alle hunting grounds clearen en het speciale armor ophalen.
Qua verhaal ben ik nu net
Toevallig kwam ik daar ook een core tegen; ik zal eens kijken hoeveel ik er nu nog moet.
Hopelijk gaat Mother's Cradle snel weer open, daar heb ik er één gemist.
Qua speciale dingen moet ik nog één stom paard omslaan maar kan 'm (zonder guide!) niet vinden.
Errands had ik al niet meer staan, er staan enkel nog 2 side missies open:
Alle hunting grounds clearen en het speciale armor ophalen.
Qua verhaal ben ik nu net
spoiler:
in het noordwesten van de map geweest, bovenin de oude wolkenkrabber, om erachter te komen dat de collega van die vrouwelijke wetenschapper (die je moeder is?) verantwoordelijk is voor hoe de robots zijn hoe ze nu zijn.
Ook is er een klein tipje van Project Horizon Dawn bekend gemaakt, maar wat dat project precies inhoudt ga ik nog wel achter komen. Het lijkt een soort van invriesprogramma te zijn van wat ik begreep
Ook is er een klein tipje van Project Horizon Dawn bekend gemaakt, maar wat dat project precies inhoudt ga ik nog wel achter komen. Het lijkt een soort van invriesprogramma te zijn van wat ik begreep
Toevallig kwam ik daar ook een core tegen; ik zal eens kijken hoeveel ik er nu nog moet.
Hopelijk gaat Mother's Cradle snel weer open, daar heb ik er één gemist.
In het begin kon ik er ook geen chocola van maken maar als je gaandeweg meer Vantage points ontdekt zal het steeds duidelijker worden. Het is een vrij fatalistisch verhaal en sluit eigenlijk best goed aan met het hoofdverhaal van Aloy, alleen wordt het dan van een andere kant verteld. Je moet ze ook echt lezen, want alleen het audiofragment is te kort.vhal schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:25:
[...]
Ik zag de lappen met tekst in de logs staan. Dit was mij niet echt eerder opgevallen maar het verhaal erachter is nog te onsamenhangend om er iets van te maken (ik mis nog het eea aan vantagepoints).
Overigens zag ik een log op een bootje met een verhaal over de
spoiler:The Forbidden West
Is dit het gebied waar je dan al rondloopt of is dit voer voor een mogelijke DLC?
Sommige spelers zullen het wellicht zien als fillers of een goedkope manier om het spel te vullen maar net als de Banuk figuren wordt er meer een extra verhaal verteld. Eentje waar je geen invloed op hebt maar waardoor je meer achtergrond informatie krijgt hoe en waarom de wereld is geworden zoals het is. Daarbij zijn de Vantage Points (en Banuks) ook altijd op mooie plekken om in fotomode te gaan.
Waar heb je de log met het bootje gevonden trouwens? Is dat in het westen bij die "verdronken stad"? Ik kan het me zo even niet herinneren.
Blazon Arch (waar ook die Tallneck in de buurt rond wandelt)...ik snap eerlijk gezegd het nut vooralsnog niet van deze plek. Deze is behoorlijk groot maar er is vrij weinig te doen.Vrijdag schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:39:
[...]
Waar heb je de log met het bootje gevonden trouwens? Is dat in het westen bij die "verdronken stad"? Ik kan het me zo even niet herinneren.
Gisteren had ik een kwartiertje over en warempel voor de Ravager en Thunderjaw trials een Blazing Sun gehaald. Nog één Hunting Ground en dan heb ik de lodge quests allemaal afgerond.
Heeft iemand tips om vijanden sneller te doden? Ik scan ze en ik kijk naar de afzonderlijke onderdelen, ik zie de zwaktes. Maar als ik met vuur pijlen op een vijand schiet die niet goed tegen vuur kan gaat die nog bijzonder langzaam dood.
Bij freezepijlen werkt het goed als een machine eenmaal frozen is, om de hardpointpijlen te gebruiken.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:12:
Heeft iemand tips om vijanden sneller te doden? Ik scan ze en ik kijk naar de afzonderlijke onderdelen, ik zie de zwaktes. Maar als ik met vuur pijlen op een vijand schiet die niet goed tegen vuur kan gaat die nog bijzonder langzaam dood.
Als een machine in de fik staat, dan komt er (volgens mij) een onderdeel naar buiten die extra gevoelig zijn voor normale pijlen (althans, dat is bij die Corruptors het geval).
Al scheelt het wel om de mods aan te passen van je wapen naar +xx% fire dmg enz.
Thanks dat wist ik nietvhal schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:21:
[...]
Bij freezepijlen werkt het goed als een machine eenmaal frozen is, om de hardpointpijlen te gebruiken.
Als een machine in de fik staat, dan komt er (volgens mij) een onderdeel naar buiten die extra gevoelig zijn voor normale pijlen (althans, dat is bij die Corruptors het geval).
Al scheelt het wel om de mods aan te passen van je wapen naar +xx% fire dmg enz.
Is het aan te raden om 1 boog met vollop +fire damage te doen en 1 boog met +1 andere damage?
Om te beginnen helpt het om de juiste mods op je wapens te zetten. Ik heb mijn boog met vuurpijlen bijvoorbeeld voorzien van 3 fire mods en mijn tear boog zit vol met tear mods. Als ik echt goede damage wil doen, pak ik de blast sling met 3 damage mods en schiet ik sticky bombs. Of ik zet blast wires neer.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:12:
Als ik met mijn vuurboog een beest met fire weakness in de fik zet, dan gaat zijn health doorgaans flink omlaag.
Ze vastnagelen en daarna bestoken met bommen, is ook zeer effectief. De enige machines waarbij ik echt op de onderdelen let, zijn de grote jongens die ook kunnen schieten (Stormbird, Thunderjaw, Ravagers), maar ook bij hen zit op het punt dat ik ze vast kan nagelen.
Corruption pijlen zijn ook handig, of gewoon de boel overriden.
Je kan echt alle kanten op.
@bram1984 sticky bombs? die ken ik nog helemaal niet
ben wel level 28. God ik ben slecht haha.
@Piet_Piraat7 Beetje afhankelijk hoe je speelt, in mijn Sharpshotbow heb ik voornamelijk +tear en mijn Warbow is weer voornamelijk +freeze. Maar met de tinkerskill maakt het allemaal niet zoveel uit daar je on-the-fly toch van mods kan wisselen.
Maar troost je, tot voor kort wist ik niet eens wat handling deed....met die slingshots en tripcasters doe ik ook vrij weinig mee
Sterker nog, ik heb ze niet eens (lv29)
Maar troost je, tot voor kort wist ik niet eens wat handling deed....met die slingshots en tripcasters doe ik ook vrij weinig mee

[ Voor 25% gewijzigd door vhal op 13-04-2017 11:40 ]
Ja. De Shadow Blast Sling kan 3 type bommen afschieten. Sticky's, proximity en standaard. Proximity is erg handig als je gespot bent, omdat je die alleen maar in de buurt hoeft te schieten en ze dan al af gaan.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:38:
@bram1984 sticky bombs? die ken ik nog helemaal nietben wel level 28. God ik ben slecht haha.
De sticky doet de meeste damage, vandaar.
@Piet_Piraat7 Sneller herladen e.d., het standaard handlingverschil tussen de Sharpshoot en Huntersbow is wel goed te merken.
Ik vond het echt top gedaan. Het was leuk om te een beeld te krijgen van hoe de wereld er voorheen uitzag, wat dan ook nog eens vergeleken kon worden met hoe de wereld er nu uitziet. Verder hielp het mij om een idee te krijgen hoe het voor mensen geweest moest zijn om voor en ten tijde van de Apocalyps geleefd te hebben.Vrijdag schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:39:
[...]
In het begin kon ik er ook geen chocola van maken maar als je gaandeweg meer Vantage points ontdekt zal het steeds duidelijker worden. Het is een vrij fatalistisch verhaal en sluit eigenlijk best goed aan met het hoofdverhaal van Aloy, alleen wordt het dan van een andere kant verteld. Je moet ze ook echt lezen, want alleen het audiofragment is te kort.
Sommige spelers zullen het wellicht zien als fillers of een goedkope manier om het spel te vullen maar net als de Banuk figuren wordt er meer een extra verhaal verteld. Eentje waar je geen invloed op hebt maar waardoor je meer achtergrond informatie krijgt hoe en waarom de wereld is geworden zoals het is. Daarbij zijn de Vantage Points (en Banuks) ook altijd op mooie plekken om in fotomode te gaan.
spoiler:
En wat er nog het beste aan was is dat het een tragisch verhaal is, maar dat de tragiek van die familie wel grotendeels veroorzaakt werd door de grote corporations die bepalend waren voor het verhaal van HZD. Dus vandaar dat ik vond dat het echt een meerwaarde had voor de game/het verhaal en ik de lappen tekst met heel veel plezier gelezen heb.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Dat is een tripcaster. Die gebruik je inderdaad om vallen te zetten.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:47:
@vhal wat doet handling dan? Toch gewoon fijner richting met de boog?
@bram1984 dan ga ik vanavond eens een shadow blast sling opzoeken. Ik heb wel een sling waarmee ik 3 typen schiet; blast, shock, vuur. Maar dacht dat dat altijd op de grond was met en touwtje er tussen ipv dat het 'bommen' waren.
De Blast Sling kun je gewoon bij merchants vanaf de Carja Border kopen.
Koop gewoon elk paars ultra rare wapen dat je kunt kopen, het zijn er 8 totaal en vrijwel alle merchants (buiten de eerste paar die je tegenkomt) hebben ze alle 8 op voorraad.
Zo heel duur zijn ze niet, het enige wat je per wapen nodig hebt is een hart van een bepaalde machine.
Bij elk wapen komt een drietal tutorials dus leer je er gelijk mee omgaan.
@Piet_Piraat7
Het eraf schieten van gele components doet vaak ook al een hoop damage en maakt de beesten zwakker, dus daar kun je je sowieso op focussen. Soms zijn components zwak voor bepaalde elementen, waardoor ze extra damage doen als je ze met dat element kapot schiet.
En even kijken waar hun lichaam zwak voor is; is dat voor vuur, dan zet je ze eerst in brand en vuur je daarna damage ammo op ze af.
Let wel: je ziet een cirkeltje met een vlammetje boven hun hoofd, als daar een wit randje omheen zit is de cirkel gevuld en staan ze in brand. Als het cirkeltje nog niet gevuld is staan ze nog niet in brand en zullen ze dus geen gratis fire damage oplopen. Let dus op dat witte randje er omheen.
Ik gebruik mijn Hunter Bow het meest. De fire arrows voor vuur damage en de hardpoint arrows voor normale damage of voor het schieten op componenten. De normale pijlen zijn leuk voor vossen, zwijnen, konijnen en dergelijke, meer niet.
De Sharpshooter Bow gebruik ik eigenlijk alleen om met tear pijlen componenten van de grotere beesten af te schieten, van veilige afstand.
Verder wordt er redelijk veel geswitched tussen de Ropecaster (max tear), Tripcaster en beide Slings.
De War Bow gebruik ik eigenlijk nooit.
En hou je modifications in de gaten, altijd je beste equippen. Ik heb nu overal 3 paarse in zitten met waardes tussen de 35 en 50%, en dat merk je
Zo heel duur zijn ze niet, het enige wat je per wapen nodig hebt is een hart van een bepaalde machine.
Bij elk wapen komt een drietal tutorials dus leer je er gelijk mee omgaan.
@Piet_Piraat7
Het eraf schieten van gele components doet vaak ook al een hoop damage en maakt de beesten zwakker, dus daar kun je je sowieso op focussen. Soms zijn components zwak voor bepaalde elementen, waardoor ze extra damage doen als je ze met dat element kapot schiet.
En even kijken waar hun lichaam zwak voor is; is dat voor vuur, dan zet je ze eerst in brand en vuur je daarna damage ammo op ze af.
Let wel: je ziet een cirkeltje met een vlammetje boven hun hoofd, als daar een wit randje omheen zit is de cirkel gevuld en staan ze in brand. Als het cirkeltje nog niet gevuld is staan ze nog niet in brand en zullen ze dus geen gratis fire damage oplopen. Let dus op dat witte randje er omheen.
Ik gebruik mijn Hunter Bow het meest. De fire arrows voor vuur damage en de hardpoint arrows voor normale damage of voor het schieten op componenten. De normale pijlen zijn leuk voor vossen, zwijnen, konijnen en dergelijke, meer niet.
De Sharpshooter Bow gebruik ik eigenlijk alleen om met tear pijlen componenten van de grotere beesten af te schieten, van veilige afstand.
Verder wordt er redelijk veel geswitched tussen de Ropecaster (max tear), Tripcaster en beide Slings.
En hou je modifications in de gaten, altijd je beste equippen. Ik heb nu overal 3 paarse in zitten met waardes tussen de 35 en 50%, en dat merk je
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2017 15:02 ]
Grappig om te lezen hoe verschillend het is
De Sharpshooter Bow gebruik ik best vaak in die Bandit Camps om de NPC's 1 voor 1 te doden met een headshot (als het ff kan). De Rambo-approach is niet geheel mijn ding, daar stoorde ik mij ook op een gegeven moment aan in Tomb Raider
De Sharpshooter Bow gebruik ik best vaak in die Bandit Camps om de NPC's 1 voor 1 te doden met een headshot (als het ff kan). De Rambo-approach is niet geheel mijn ding, daar stoorde ik mij ook op een gegeven moment aan in Tomb Raider
Level 35, met (uit m'n hoofd) +/- 36 uur in speeltijd bemerk ik enige verveling. Ik ben iemand die graag alles wilt ontdekken en doen, maar als ik daardoor veel van het zelfde moet doen interesse kan kwijtraken. In sommige gevallen (zoals skyrim) weet ik niet meer goed waar het verhaal over gaat of wat characters en/of NPC's doet bewegen. HZD heeft echter een vrije simpele verhaallijn.
Lang verhaal kort, Ik ga maar weer eens aan een hoofd missie wagen ipv op zoek naar beeldjes, metalen bloemetjes, bandieten etc.
Wat dat betreft heb ik veel liever een lineaire ervaring (zoals uncharted of last of us)
Ik game ook niet zoveel, maar ben volgens mij toch wel een beetje Open World game moe. Hierna ga ik Alien Isolation oppakken (mij kennende kan dat nog wel even paar maanden duren)
Lang verhaal kort, Ik ga maar weer eens aan een hoofd missie wagen ipv op zoek naar beeldjes, metalen bloemetjes, bandieten etc.
Wat dat betreft heb ik veel liever een lineaire ervaring (zoals uncharted of last of us)
Ik game ook niet zoveel, maar ben volgens mij toch wel een beetje Open World game moe. Hierna ga ik Alien Isolation oppakken (mij kennende kan dat nog wel even paar maanden duren)
Maar het taggen en headshotten is op een gegeven moment ook 'rinse & repeat'.vhal schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:20:
Grappig om te lezen hoe verschillend het is![]()
Was fijn geweest als de stealth elementen iets meer waren uitgewerkt.
[ Voor 6% gewijzigd door seez op 13-04-2017 15:25 ]
O ja, daarvoor uiteraard ook. Effectief én onopvallendvhal schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:20:
De Sharpshooter Bow gebruik ik best vaak in die Bandit Camps om de NPC's 1 voor 1 te doden met een headshot (als het ff kan).
Ik heb ook de sharpshooter bow het meeste gebruikt, ook juist tegen machines. Dacht dat ze per pijl ook meer damage deden dan hardpoint arrow, enige nadeel is reloaden is wat langzamer (oh en jij blijft maar wires nodig hebbenvhal schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:20:
Grappig om te lezen hoe verschillend het is![]()
Maar vond ze zo heerlijk schieten, lekker accuraat, flinke damage en iets verdere zoom.
Van tear en andere pijlen leg ik bijna altijd meteen 3 op mijn boog, plus dan van elke type arrow 1 paarse mod erbij en had je bijna alle machines wel in 1 keer de elemental damage op zich, soms nog 1 pijltje er achter aan.
Hier ook eeen HZD liiefhebber.
Ik heb main en side quest klaar met drie wapens : hunter bow ( 3 purple Fire mods), sharpshooter bow ( 3 purple damage mods) en the tearblaster, samen met de shield-weaver armor.
Ik moet alleen de Collectibles en 1 hunting ground trial voor de platinum, maar het lukt me niet om drie glinthawks met de ropecaster vastmaken en afmaken. Ik heb de ding nooit gebruikt dus ik moet een beetje oefenen maar tips zijn welkom 😘
Ik heb main en side quest klaar met drie wapens : hunter bow ( 3 purple Fire mods), sharpshooter bow ( 3 purple damage mods) en the tearblaster, samen met de shield-weaver armor.
Ik moet alleen de Collectibles en 1 hunting ground trial voor de platinum, maar het lukt me niet om drie glinthawks met de ropecaster vastmaken en afmaken. Ik heb de ding nooit gebruikt dus ik moet een beetje oefenen maar tips zijn welkom 😘
Klaar met de hunting grounds en cauldrons. Die lodge wapens zijn op zich wel lekker.
Idem hier; hoewel ik wel een kort tijdje veel plezier heb gehad met de corruption arrows.dvdkiwi schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:58:
War Bow is zeer handig tegen Stalkers en die andere hond-achtige robots met die lasers bovenop hun rug.
Scrappers? 
Ik steek scrappers gewoon in de hens.
Menselijke tegenstanders ook. Hele groepen kan je in rambo stijl omleggen.
Gisteren eens gespeeld met de explosive tripwire met 3x paarse damage mods. Paar keer een Thunderjaw met 10 tripwires gepakt en ik kreeg ruzie met een paar Ravagers bij een Ravager site. Die zijn ook gevoelig voor vuur, dus eerst vuurpijlen er op, naar mij toe laten lokken en dan de tripwires in laten lopen.
Bleek alleen nog Scrappers in de buurt te zijn, plus Shell-Walkers. Een beetje druk, maar ging prima.
Conclusie: die tripwires zijn prima om je te beschermen tegen onverwachtse vijanden. Gewoon een paar neerzetten om je heen, de machines naar je toe laten komen, zelf wat naar achter (ranged attack van Ravager is toch wel sterk) en de tripwires het werk laten doen.
Zo heb je toch weer diverse tactieken in het spel
Enige jammere vind ik dat machines als ze je eenmaal hebben gezien, niet hun eigen gebied verlaten. Dat mag wel wat agressiever...
Ik steek scrappers gewoon in de hens.
Menselijke tegenstanders ook. Hele groepen kan je in rambo stijl omleggen.
Gisteren eens gespeeld met de explosive tripwire met 3x paarse damage mods. Paar keer een Thunderjaw met 10 tripwires gepakt en ik kreeg ruzie met een paar Ravagers bij een Ravager site. Die zijn ook gevoelig voor vuur, dus eerst vuurpijlen er op, naar mij toe laten lokken en dan de tripwires in laten lopen.
Bleek alleen nog Scrappers in de buurt te zijn, plus Shell-Walkers. Een beetje druk, maar ging prima.
Conclusie: die tripwires zijn prima om je te beschermen tegen onverwachtse vijanden. Gewoon een paar neerzetten om je heen, de machines naar je toe laten komen, zelf wat naar achter (ranged attack van Ravager is toch wel sterk) en de tripwires het werk laten doen.
Zo heb je toch weer diverse tactieken in het spel
Enige jammere vind ik dat machines als ze je eenmaal hebben gezien, niet hun eigen gebied verlaten. Dat mag wel wat agressiever...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Waar vindt je eigenlijk de meeste paarse mods?dvdkiwi schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:58:
spoiler:
Ik weet wel dat je bij het begin gebied in een hoekje een, (scrapper??) locatie hebt waar je bijna altijd wel 1 paarse mod krijgt. Ben nog niet ver in de game maar wel opzoek naar paarse mods
Hoe groter de machine, hoe meer kans op paars lijkt het wel. Een Thunderjaw of Stormbird laat wel aardig wat achter. Shell-walkers ook wel.
Hoe verder in het spel, hoe meer je ze tegen komt. Ik heb niet het idee dat er echt specifieke locaties zijn waar er "meer" zijn, behalve dan dat het type machine er invloed op heeft.
Hoe verder in het spel, hoe meer je ze tegen komt. Ik heb niet het idee dat er echt specifieke locaties zijn waar er "meer" zijn, behalve dan dat het type machine er invloed op heeft.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Voornamelijk van de grotere machines inderdaad (Thunderjaws, Stormbirds, Rockbreakers en soms Tramplers), dus wat later in de game. En ik kreeg een paar hele mooie van de hunting trial quest.Pannekoek_NL schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:45:
[...]
Waar vindt je eigenlijk de meeste paarse mods?
Gisteren alle hunting trials afgerond. Outfit en difficulty maakt echt al het verschil, zie de onderstaande video:
Dankzij de stealth outfit kun je op Watchers afrennen zonder dat ze je aan horen komen > win.
Op easy mode staat er een Shell Walker crate meer waardoor ik er slechts één hoef los te schieten > win.
(Voorheen stonden er 2 groepjes van 3 crates, maar dat hebben ze gepatcht)
Wellicht dat je zo ook gewoon van boven kunt losschieten met de Sharpshooter bow, nog voordat de tijd loopt.
De stalkers was gewoon Rambo stijl melee attacks.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mxFbOBUoPrQ&t=16s]
De laatste hunting ground vond ik behoorlijk vervelend, maar toch gehaald.
Dus nu overal 3 zonnetjes
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ApTp6XcMGjI]
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 14-04-2017 09:53 ]
Dat lijkt niet alleen zo, dat is zo. Thunderjaws en Stormbirds droppen gegarandeerd paarse mods.Motrax schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:19:
Hoe groter de machine, hoe meer kans op paars lijkt het wel. Een Thunderjaw of Stormbird laat wel aardig wat achter. Shell-walkers ook wel.
Ergens in het midden van de map is een Thunderjaw site met een kampvuur ernaast. Daar kun je goed farmen. Thunderjaw omleggen, game saven, game opnieuw laden, Thunderjaw respawned en opnieuw beginnen.
Thunderjaws afmakenPannekoek_NL schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:45:
[...]
Waar vindt je eigenlijk de meeste paarse mods?
Wat ^hierboven zegt, in het midden van de map zijn er 2 thunderjaw's dicht bij een kampvuur.
Als je die dicht bij die settlement neemt (waarbij de thunderjaw ten noorden van het kampvuur zit)
heb je allereerst veel gras om te verstoppen, en lopen er vaak NPC's rond die de thunderjaw afleiden.
Hoewel ik eigenlijk nooit echt moeite met thunderjaws had, is dit volgens mij wel de makkelijkste plek om ze te doden.
[ Voor 45% gewijzigd door M a r c o op 14-04-2017 09:42 ]
Die Watcher trial is niet zo heel moeilijk. Gewoon een beetje rondjes rennen totdat hun awareness icoontje weer geel wordt. Je hebt nog een seconde ongeveer nadat ze je gezien hebben. Die had ik in 2x op Hard.dvdkiwi schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:34:
[...]
Voornamelijk van de grotere machines inderdaad (Thunderjaws, Tramplers, Stormbirds), dus wat later in de game. En ik kreeg een paar hele mooie van de hunting trial quest.
Gisteren alle hunting trials afgerond. Outfit en difficulty maakt echt al het verschil, zie de onderstaande video:
Dankzij de stealth outfit kun je op Watchers afrennen zonder dat ze je aan horen komen > win.
Op easy mode staat er een Shell Walker crate meer waardoor ik er slechts één hoef los te schieten > win.
(Voorheen stonden er 2 groepjes van 3 crates, maar dat hebben ze gepatcht)
De stalkers was gewoon Rambo stijl melee attacks.
[video]
De laatste hunting ground vond ik behoorlijk vervelend, maar toch gehaald.
Dus nu overal 3 zonnetjesBlij dat ik er van af ben.
[video]
Shell Walker had ik een keer of 5 voor nodig op Hard. Rechts ligt er al eentje. Die 2e eraf geschoten en daarna weer terug linksom gerend naar die andere 2 en die er ook af geschoten met tear pijlen.
Stalkers heb ik gewoon met prox. bommen kapotgesloopt. Die had ik binnen 1 minuut ofzo.
De Thunderjaw hunting grounds heb ik als een na laatste gedaan. Die vond ik eigenlijk wel meevallen. Thunderjaw heb gewoon een override bij gedaan. Hij hoeft ze niet eens perse met de disc launcher te slopen, want hij sloeg ze kapot met zijn staart bij mij.
Ik heb de laatste Cauldron nog niet gedaan, dus de optie om de Thunderjaw te overriden was er niet 
Toch grappig dat die hunting grounds, hoe vervelend ook, op verschillende manieren te benaderen zijn.
Alleen jammer dat er elke keer een paar vervelende factoren (lees: machines) meespelen.
Top tip: gebruik freeze resist potion.
Toch grappig dat die hunting grounds, hoe vervelend ook, op verschillende manieren te benaderen zijn.
Alleen jammer dat er elke keer een paar vervelende factoren (lees: machines) meespelen.
Wat ik als tip kreeg was eerst de Tramplers vastsnoeren zodat zij in ieder geval niet meer vervelend konden doen. Daarna 2 of 3 vuurpijlen tegelijk in een Glinthawk schieten zodat ie op de grond valt, vastbinden en op naar de volgende vogel. Zo haalde ik 'm in 2 pogingen.chulin schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:44:
(...) maar het lukt me niet om drie glinthawks met de ropecaster vastmaken en afmaken. Ik heb de ding nooit gebruikt dus ik moet een beetje oefenen maar tips zijn welkom 😘
Top tip: gebruik freeze resist potion.
Die lodge ropecaster is trouwens wel echt OP. Dat ding schiet bijna vol automatisch. Heb je die al eens gebruikt?
Nee nog niet, maar ik slinger 'm zo even aan
Thanks voor de tips! Ging er al vanuit dat de grote machines vaker een paarse mod zouden droppen, ik moet dus nog een stukje verder komen voor ik die vaker krijg
.
Misschien dat ik nog wel wat ga farmen op die plek met scrappers, er komt weliswaar maar 1 paarse mod per keer uit maar het helpt wel
Misschien dat ik nog wel wat ga farmen op die plek met scrappers, er komt weliswaar maar 1 paarse mod per keer uit maar het helpt wel
Het is wat mij betreft echt niet nodig om te farmen in deze game. Ik heb echt letterlijk nul keer gefarmed en ik barst van de paarse mods.Pannekoek_NL schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:37:
Thanks voor de tips! Ging er al vanuit dat de grote machines vaker een paarse mod zouden droppen, ik moet dus nog een stukje verder komen voor ik die vaker krijg.
Interview met Hermen Hulst en Naughty Dog's Neil Druckmann, over de ontwikkeling van Horizon. Ik vond het erg interessant:
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
Alright, lekker verder met alle quests en errands danbram1984 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:39:
[...]
Het is wat mij betreft echt niet nodig om te farmen in deze game. Ik heb echt letterlijk nul keer gefarmed en ik barst van de paarse mods.
Merk vaak ook dat ik een stadje nog niet bezocht heb en bij mezelf af vraag, waarom heb ik geen side quests meer? Dan kom ik in een nieuw stadje en heb ik er weer 3 bij.. haha. Toch maar wat meer exploreren denk ik
Al vermijd ik nu wel vaak de grotere beesten, vaak staan die met 3 of 4 bij elkaar en ik denk meestal dat ik die nog niet aan kan..
[ Voor 11% gewijzigd door Pannekoek_NL op 14-04-2017 10:52 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik zit een beetje vast in de game, aan het begin. 3,5% playtime. Ik ben door de poort gegaan op een missie om een Sawtooth te vermoorden. Daar een beetje rondgelopen ben ik uiteindelijk weer bij de muur uitgekomen en erop geklommen. Bij de zuidelijke poort kwam (viel) ik echter weer aan de andere kant van de muur. En nu kom ik dus niet meer terug, om die Sawtooth weer te zoeken. Alle poorten zijn dicht en eroverheen lukt ook niet.
Heeft iemand een tip?
dank je
groet
Erwin
Ik zit een beetje vast in de game, aan het begin. 3,5% playtime. Ik ben door de poort gegaan op een missie om een Sawtooth te vermoorden. Daar een beetje rondgelopen ben ik uiteindelijk weer bij de muur uitgekomen en erop geklommen. Bij de zuidelijke poort kwam (viel) ik echter weer aan de andere kant van de muur. En nu kom ik dus niet meer terug, om die Sawtooth weer te zoeken. Alle poorten zijn dicht en eroverheen lukt ook niet.

Heeft iemand een tip?
dank je
groet
Erwin
Geen idee hoe je dat voor elkaar hebt gekregen (als je Rost volgt, kom je vanzelf bij de Sawtooth), maar heb je al een eerdere save geprobeerd te laden? Of doodgaan wellicht?Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:08:
Hallo,
Ik zit een beetje vast in de game, aan het begin. 3,5% playtime. Ik ben door de poort gegaan op een missie om een Sawtooth te vermoorden. Daar een beetje rondgelopen ben ik uiteindelijk weer bij de muur uitgekomen en erop geklommen. Bij de zuidelijke poort kwam (viel) ik echter weer aan de andere kant van de muur. En nu kom ik dus niet meer terug, om die Sawtooth weer te zoeken. Alle poorten zijn dicht en eroverheen lukt ook niet.![]()
Heeft iemand een tip?
dank je
groet
Erwin
De laatste Cauldron was een eitje 
Nu heb ik, buiten de verhaallijn, echt helemaal niks meer te doen. Het moeilijkste was misschien wel om een stomme gans te vinden en het geluk hebben dat je zijn huid krijgt.
Ik probeer zoveel mogelijk te rekken want het zou jammer zijn als de game straks klaar is.
Mooi fotootje gemaakt ook nog (misschien spoiler gevoelig):
spoiler:
Nu heb ik, buiten de verhaallijn, echt helemaal niks meer te doen. Het moeilijkste was misschien wel om een stomme gans te vinden en het geluk hebben dat je zijn huid krijgt.
Ik probeer zoveel mogelijk te rekken want het zou jammer zijn als de game straks klaar is.
spoiler:

Ligt eraan wat je laatste is.dvdkiwi schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:48:
De laatste Cauldron was een eitje
spoiler:
Nu heb ik, buiten de verhaallijn, echt helemaal niks meer te doen. Het moeilijkste was misschien wel om een stomme gans te vinden zijn het geluk hebben dat je zijn huid krijgt.
spoiler:
Thunderjaw was mijn 3e.
Dan viel jouw laatste ook reuze mee