Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:35:
Ik zit nu op ongeveer 25% en ben level 21 maar heb wel serieus moeite met enkele beesten. Wellicht dat jullie wat tips oid hebben.

Hoe pakken jullie de Fire Bellowback aan? Ik probeer components eraf te schieten met de sharpshot bow (140 Tear) maar dat lukt niet. Het enige dat soms lukt is de canisters onder zijn buik met fire arrows kapot schieten, áls ik dicht genoeg in de buurt kan komen.
De grote tank op zijn rug en de zakken onder zijn kin kan ik helemaal niks mee :/
Iemand tips voor dit beest? Of zijn mijn Tear pijlen gewoon niet sterk genoeg?

Ook een vraagje over de ropecaster: wat doe je als het beest vastgebonden op de grond ligt?
De R1 prompt (=critical ctrike) komt in beeld, maar is dat de slimste optie of is het handiger om bv met de boog components eraf te schieten of om een R2 attack te gbruiken?
Grote beesten bind ik vaak vast aan de grond, maar de R1 attack doet niet zo heel veel damage heb ik het idee, ondanks dat ik de extra damage skill heb unlocked.

Verder vermaak ik me dikke prima met de game!
Fire Bellowback heeft freeze weakness wat betreft body. Dus je kan 'm bevriezen en dan zijn cargo sac en gullet (buik, zeg maar) bestoken met damage pijlen. Aan tear heb je alleen iets als je voor zijn blaze canisters aan de onderkant gaat, maar dat is verder niet echt effectief, want tear pijlen doen verder geen damage. Gewoon goed op afstand blijven en en die cargo sac en gullet blijven bestoken met damage pijlen zou voldoende moeten zijn. Dus nogmaals: tear doet geen damage en heeft alleen zin op components die je echt van de robots af kan schieten. Alles wat onder loot valt, zeg maar.

Op zich doet een critical hit goede damage, maar je kunt ook vanaf een afstandje met tear of elemental pijlen de components eraf schieten. Op termijn doet dat denk ik meer schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoe pakken jullie de Fire Bellowback aan?
Goed kijken naar de "zwakheden" van de verschillende onderdelen.
De "zak" op zijn rug en buik zijn zwak voor damage.
gebruik de sharpshot bow met hardpoint arrows met daar damage multipliers in.
Een pijl of 3 en die zak is stuk en neemt de helft van zijn hp balk weg.

Als je in 1 keer 3 pijlen kunt laden heb je hem dus met 2 shots (elk 3 hardpoint pijlen) dood.

[ Voor 10% gewijzigd door M a r c o op 03-04-2017 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:07
Dan heb ik het beest verkeerd gelezen :F
Ik ga eens kijken of ik hardpoint arrows op mijn sharpshot bow kan zetten; volgens mij heb ik nu enkel Tear op die bow.
Freeze mogelijkheden zou ik ook wel moeten hebben maar heb daar nog niets van ge-equipped.
Die skill met 3 pijlen heb ik unlocked ja, ik ga het straks gelijk proberen.
Thanks! :)

Om de Final Fantasy XV traditie voort te zetten ben ik ook eens aan het vissen geslagen :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17637185_995530450584316_8012321851890849032_o.jpg?oh=f694feb8ac5b7b8db87e1fecb3a156cc&oe=594F2E66

[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 03-04-2017 14:30 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

1 troost voor degene die aan het einde van het spel er achter kwam dat je met x kon craften in het weapon wheel: ik kwam er op 30% achter dat je met R2 inhouden preciezer schiet met de boog :X

1 voordeel: ik kan dus heel goed schieten vanuit de losse pols :D

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motrax schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:22:
1 troost voor degene die aan het einde van het spel er achter kwam dat je met x kon craften in het weapon wheel: ik kwam er op 30% achter dat je met R2 inhouden preciezer schiet met de boog :X

1 voordeel: ik kan dus heel goed schieten vanuit de losse pols :D
Haha dat is zeg maar zo een beetje zoals de boog in iedere andere game werkt. Je zal 'm toch aan moeten spannen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik zit nu op ongeveer 25% en ben level 21 maar heb wel serieus moeite met enkele beesten. Wellicht dat jullie wat tips oid hebben.

Hoe pakken jullie de Fire Bellowback aan? Ik probeer components eraf te schieten met de sharpshot bow (140 Tear) maar dat lukt niet. Het enige dat soms lukt is de canisters onder zijn buik met fire arrows kapot schieten, áls ik dicht genoeg in de buurt kan komen.
De grote tank op zijn rug en de zakken onder zijn kin kan ik helemaal niks mee :/
Iemand tips voor dit beest? Of zijn mijn Tear pijlen gewoon niet sterk genoeg?

Ook een vraagje over de ropecaster: wat doe je als het beest vastgebonden op de grond ligt?
De R1 prompt (=critical ctrike) komt in beeld, maar is dat de slimste optie of is het handiger om bv met de boog components eraf te schieten of om een R2 attack te gbruiken?
Grote beesten bind ik vaak vast aan de grond, maar de R1 attack doet niet zo heel veel damage heb ik het idee, ondanks dat ik de extra damage skill heb unlocked.

Verder vermaak ik me dikke prima met de game!
Ik mikte bij die Bellowbacks eigenlijk altijd op die grote tank op zijn rug en die zakken onder zijn kin. Ff kijken onder machines in het menu waar die tank en zakken gevoelig voor zijn, dat equippen en dan continu daarop schieten. Als je lang genoeg schiet exploderen die uiteindelijk en op die manier kreeg ik ze altijd redelijk makkelijk neer. En goed op afstand blijven, dat was ook wel redelijk belangrijk.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Afstand houden bij die beesten doe ik sowieso.
Ik denk dat ik het tear en het damage tekentje door de war haalde, anders kan ik ook niet verklaren waarom ik er enkel met tear op aan het schieten was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:41:
Afstand houden bij die beesten doe ik sowieso.
Ik denk dat ik het tear en het damage tekentje door de war haalde, anders kan ik ook niet verklaren waarom ik er enkel met tear op aan het schieten was :/
Dat denk ik ook. Tear doet echt helemaal niks qua damage.

Maar no worries: bellowbacks zijn echt puppies vergeleken met sommige robots die je later tegenkomt. Als je een beetje levelt en betere wapens + mods hebt, gaan ze al een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Ben al aardig ver in de main en side quests, maar moet de eerste Freeze bellowback nog tegen komen..

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ontzettende_Jan schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:04:
Ben al aardig ver in de main en side quests, maar moet de eerste Freeze bellowback nog tegen komen..
Echt? Er zit er sowieso eentje bij de 2e hunting grounds die je tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidslayer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:42
De Bellowbacks zijn inderdaad easy peasy als je je wapens eenmaal wat heb ge-upgrade. Enige waar ik nog altijd problemen mee heb, zelfs met ancient armour aan zijn de rockbreakers, zeker als ze met zn 2e zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo kan het natuurlijk ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ben ik de enige die ontzettend veel moeite had om de gevraagde uitkijkpost te bereiken bij het klusje voor Odd Grata? Ik heb er een halve avond over gedaan om een route naar boven te vinden. Sommige punten waarop je kunt grijpen/springen zijn zeer duidelijk, zoals bijv. bij Uncharted; andere zijn haast onvindbaar, of je moet echt precies op het juiste punt en onder de juiste hoek naar boven springen. Dat is tot nu toe mijn enige klagen (nu ik de HUD heb aangepast naar dynamisch).

Ik heb nu zo'n rope caster van Karst gekocht en daarmee mijn eerste deel van de main quest afgerond. Ik kan alleen geen tutorial voor dat ding spelen. Dus maar naar Rost gelopen en nu die ijzeren tijger thunderjaw aan het verdoven met de ropes. Dat geeft in elk geval geen punten voor de rope caster quest.

Ik heb de hele tijd het idee dat ik naar een soort Transformers aan het kijken ben. Helaas is er nog geen één veranderd in Optimus... ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Jorgen op 03-04-2017 17:35 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:28:
Ben ik de enige die ontzettend veel moeite had om de gevraagde uitkijkpost te bereiken bij het klusje voor Odd Grata? Ik heb er een halve avond over gedaan om een route naar boven te vinden. Sommige punten waarop je kunt grijpen/springen zijn zeer duidelijk, zoals bijv. bij Uncharted; andere zijn haast onvindbaar, of je moet echt precies op het juiste punt en onder de juiste hoek naar boven springen. Dat is tot nu toe mijn enige klagen (nu ik de HUD heb aangepast naar dynamisch).

Ik heb nu zo'n rope caster van Karst gekocht en daarmee mijn eerste deel van de main quest afgerond. Ik kan alleen geen tutorial voor dat ding spelen. Dus maar naar Rost gelopen en nu die ijzeren tijger thunderjaw aan het verdoven met de ropes. Dat geeft in elk geval geen punten voor de rope caster quest.

Ik heb de hele tijd het idee dat ik naar een soort Transformers aan het kijken ben. Helaas is er nog geen één veranderd in Optimus... ;)
Is dat dat oude vrouwtje op het begin ergens? Kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Heb zojuist op normal de game uitgespeeld. Moet zeggen dat ik me zowel qua verhaal als gameplay vermaakt heb. Heb eigenlijk de game gekocht omdat ik het hele pijl en boog schieten wel leuk vind (Lara croft) en daar wat meer van hoopte te krijgen in deze game. Dat is aardig gelukt. Pijl en boog vind ik ook aardig vergelijkbaar in die games.

Heb wel het idee dat het een beetje te makkelijk is op Normal, zelfs het laatste gevecht liep ik zonder al teveel probleem doorheen met mijn standaard equipment. Zag achteraf dat dit een 34 missie was, maar ik ging er met lvl 25 in :'). Denk dat het hanteren van een bloodborne tactiek wel helpt in deze game. Gewoon constant ontwijken en achter cover schieten. Steeds verder in de game heb ik eigenlijk ook meer gebruik gemaakt van die sharpshooter bow. De rest van de wapens had ik niet echt nodig. Vooral die bal/granaat en die ropecaster zijn nogal kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

bram1984 schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:32:
[...]

Is dat dat oude vrouwtje op het begin ergens? Kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had.
Ja klopt. Ik kon die rotberg gewoon niet op klimmen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Hoe kan ik mijzelf uit een cave transporteren?
Ik zit in de missie van de Sigma-Machinehaard. Hier zit een Fire Belowback. Nu ben ik nog niet op zo'n hoog level en heb ik ook amper traps bij me. Ik krijg het beest dus met geen mogelijkheid verslagen....
Is er dus een manier om alsnog uit die cave te komen zodat ik eerst een beetje kan levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

DaanDH schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:22:
Ik zit in de missie van de Sigma-Machinehaard. Hier zit een Fire Belowback. Nu ben ik nog niet op zo'n hoog level en heb ik ook amper traps bij me. Ik krijg het beest dus met geen mogelijkheid verslagen....
Is er dus een manier om alsnog uit die cave te komen zodat ik eerst een beetje kan levelen?
Kan je niet gewoon weer naar buiten rennen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07
Afsluiten en een andere savegame laden :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Fasttravel naar een ander punt.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Laatst online: 20-05 20:37
Dat kon helaas allemaal niet, ik zat echt vast erin.
Ik was naar een punt abgeseild en fast travel mocht niet. Heb het opgelost door (helaas) de moeilijkheidsgraad naar makkelijk te wijzigen. Toen kosten het iets minder moeite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Vanavond even wat aan het spelen geweest met de verschillende soorten pijlen en wapens.
Ik had nog groen/blauwe wapens en armor dus heb eerst maar eens alle paarse wapens aangeschaft.
Maar ik blijf het lastig vinden om te bepalen welke ammo (en welk wapen) ik in welke situatie moet gebruiken. Ook weet ik niet welke mods ik het beste aan welk wapen kan toevoegen; bij de sharpshooter bow bv alle mods van één soort dmg equippen en daarmee die ene dmg type heel sterk maken of de middenweg zoeken en 3 mods voor 3 verschillende dmg types equippen?

Ik doe sowieso alle beschikbare tutorials dus het meeste is wel duidelijk, maar sommige dingen snap ik maar weinig van, zoals bv het nu van harvest arrow op de sharpshooter bow. Deze ammo heeft lage damage en lage tear, dus waarom zou je deze ooit gebruiken als je precision arrows en tearblast arrows hebt?

Al met al gaat het wel steeds beter (de Fire Bellowbacks bv gaan nu makkelijker neer dan eerst), maar soms word ik nog steeds genadeloos hard afgemaakt (verrekte Sawteeth!).
Het is ontzettend tof, maar makkelijk vind ik het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 01:04:
Vanavond even wat aan het spelen geweest met de verschillende soorten pijlen en wapens.
Ik had nog groen/blauwe wapens en armor dus heb eerst maar eens alle paarse wapens aangeschaft.
Maar ik blijf het lastig vinden om te bepalen welke ammo (en welk wapen) ik in welke situatie moet gebruiken. Ook weet ik niet welke mods ik het beste aan welk wapen kan toevoegen; bij de sharpshooter bow bv alle mods van één soort dmg equippen en daarmee die ene dmg type heel sterk maken of de middenweg zoeken en 3 mods voor 3 verschillende dmg types equippen?

Ik doe sowieso alle beschikbare tutorials dus het meeste is wel duidelijk, maar sommige dingen snap ik maar weinig van, zoals bv het nu van harvest arrow op de sharpshooter bow. Deze ammo heeft lage damage en lage tear, dus waarom zou je deze ooit gebruiken als je precision arrows en tearblast arrows hebt?

Al met al gaat het wel steeds beter (de Fire Bellowbacks bv gaan nu makkelijker neer dan eerst), maar soms word ik nog steeds genadeloos hard afgemaakt (verrekte Sawteeth!).
Het is ontzettend tof, maar makkelijk vind ik het zeker niet.
Harvest pijlen leveren meer loot op als je bijvoorbeeld cannisters van een robot afschiet. Ik gebruik ze echt nooit.

Op mijn standaard boog heb ik 2 paarse fire mods en 1 paarse damage mod. Op de sharpshot heb ik 3 paarse tear mods en op die elemental bow heb ik zowel freeze, shock als corruption mods, paars. Tripcaster heb ik ook zo verdeeld en ropecaster alles uiteraard paarse tear. Blast sling heb ik alleen maar paarse damage mods op gezet.

Werkt voor mij prima zo en je kan eventueel ook on-the-fly mods verwisselen als je zou willen.

Sawtooth heeft fire als weakness dus die moet je gewoon bestoken met vuurpijlen of vastnagelen aan de grond en dan bommen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

DaanDH schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:01:
Dat kon helaas allemaal niet, ik zat echt vast erin.
Ik was naar een punt abgeseild en fast travel mocht niet. Heb het opgelost door (helaas) de moeilijkheidsgraad naar makkelijk te wijzigen. Toen kosten het iets minder moeite..
Druk op menu en dan map. Dan met pijltje omhoog naar het juiste niveau en dan kan je de hele map zien en naar een campfire of iets fast travelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 01:04:
Ik kan je aanraden om snel de tinker skill te nemen. Dan kun je wisselen en uitproberen wat voor jou het fijnst was. Uiteindelijk kwam het voor mij neer dat ik 3x tear op m'n sharpshot bow had en 3x ice op m'n hunter bow. Op m'n gewone bow wisselde ik tussen 3x damage en 3x fire, afhankelijk van de vijand.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Nu een paar uurtjes bezig met Horizon en de game bevalt mij super. Wel een paar dingen die mij opvallen / niet duidelijk zijn, misschien dat jullie tips hebben voor een beginner:

In het crafting menu vind ik het niet duidelijk om te zien wat ik kan craften. Zou het niet fijner zijn om, als je bijvoorbeeld genoeg materials hebt voor een grotere pijlenzak, deze groen te kleuren en de rest uit grijzen? Of kun je al direct zien wat je wel en niet kan craften? Nu moet ik nog op elk ding afzonderlijk doorklikken.

Krijg je ooit een nieuwe speer? En eerlijk gezegd is zo'n speer bijna beter dan je boog.. ik ren een kudde in, mep een paar keer met harde attacks om me heen en er liggen er weer een paar zonder dat het me ammo kost.

Kun je ingredients 'tracken'? Ik kom bijvoorbeeld een zwijn bot tekort, kan ik ergens zien waar er zwijnen in de buurt zijn?

Zie je op de kaart waar quest givers staan? De map is zo groot dat ik bang ben dat ik side quests mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:50
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:20:
In het crafting menu vind ik het niet duidelijk om te zien wat ik kan craften. Zou het niet fijner zijn om, als je bijvoorbeeld genoeg materials hebt voor een grotere pijlenzak, deze groen te kleuren en de rest uit grijzen? Of kun je al direct zien wat je wel en niet kan craften? Nu moet ik nog op elk ding afzonderlijk doorklikken.
Kan je alleen per onderdeel zien, daar staat rechts welke onderdelen je hebt/mist.
Krijg je ooit een nieuwe speer?
spoiler:
ja
En eerlijk gezegd is zo'n speer bijna beter dan je boog.. ik ren een kudde in, mep een paar keer met harde attacks om me heen en er liggen er weer een paar zonder dat het me ammo kost.
Komt nog wel ;)
Kun je ingredients 'tracken'? Ik kom bijvoorbeeld een zwijn bot tekort, kan ik ergens zien waar er zwijnen in de buurt zijn?
[] inhouden in het craftingscherm als je iets tekort komt en je creeert een custom job die je kan tracken. Boars kan je gewoon zien met je focus, die zitten letterlijk overal.
Zie je op de kaart waar quest givers staan? De map is zo groot dat ik bang ben dat ik side quests mis.
Ja maar je moet wel eerst in de buurt geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApC_IcE schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 07:01:
[...]

Druk op menu en dan map. Dan met pijltje omhoog naar het juiste niveau en dan kan je de hele map zien en naar een campfire of iets fast travelen.
Ik denk dat fast travel disabled is als je in een Cauldron met het laatste gevecht bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren kwam ik bij een specifieke quest een rockbreaker tegen...wat een vervelend ding is dat :/ Uiteindelijk ging hij dan wel neer maar het kostte mij behoorlijk wat moeite.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Gisteravond de main quest uitgespeeld. Mooi einde, het verhaal zat erg goed in elkaar.

Nog een paar sidequests en wat collectibles, heb er nu 70 uur opzitten maar dat kon nog wel eens het dubbele worden.

2 dingen die ik vooral mooi vond aan het einde:

spoiler:
De bloemen-driehoek om Elisabet's sterfplek is dezelfde als die om de Metal Flowers, ik zie ze als een soort gedenktekens :)
En het moet wel gek lopen wil er hier geen DLC aangehangen worden met onze grote vriend Sylens in de hoofdrol.

[ Voor 43% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 04-04-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
bram1984 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:22:
[...]

Echt? Er zit er sowieso eentje bij de 2e hunting grounds die je tegenkomt.
Ik heb alleen de eerste Hunting Ground nog maar gedaan maar ben er gisteren 1 tegen het lijf gelopen. Hij was nog chagrijniger dan z'n zusje Fire Bellowback 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Gisteren begonnen met dit spel. Wat een heerlijke game. vind de besturing echt een verademing, alles werkt lekker soepel en het ziet er echt heerlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

spoiler:
De bloemen-driehoek om Elisabet's sterfplek is dezelfde als die om de Metal Flowers, ik zie ze als een soort gedenktekens :)
En het moet wel gek lopen wil er hier geen DLC aangehangen worden met onze grote vriend Sylens in de hoofdrol.

[/quote]
spoiler:
T zou idd gaaf zijn als je tegen zo'n grote spin mag vechten, maar ik weet niet of het verhaal interessant genoeg is zonder dat het teveel lijkt op de rest van het verhaal.

Nu is me wel duidelijk dat Aloy de main attraction is van het spel en vind ik ook dat haar verhaal redelijk uitgespeeld is.
Ik ben dus erg benieuwd wat voor tofs ze bedenken om hier mee verder te gaan. Voor HZD-DLC een klein verhaal en voor HZD2 een nieuwe held in Europa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 15:10
SqueakyClean schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:13:

spoiler:
T zou idd gaaf zijn als je tegen zo'n grote spin mag vechten, maar ik weet niet of het verhaal interessant genoeg is zonder dat het teveel lijkt op de rest van het verhaal.

Nu is me wel duidelijk dat Aloy de main attraction is van het spel en vind ik ook dat haar verhaal redelijk uitgespeeld is.

Ik ben dus erg benieuwd wat voor tofs ze bedenken om hier mee verder te gaan. Voor HZD-DLC een klein verhaal en voor HZD2 een nieuwe held in Europa?
HZD2 in Europa zou wel een toffe setting zijn kan zorgen voor een hoop variatie. Wat ik wel jammer vindt is dat er wat mij betreft wel wat meer nadruk had mogen liggen op de stedelijke gebieden, ik vindt de ruïnes nog een beetje karig qua kwantiteit (want ze zien dr stuk voor stuk wel erg tof uit).

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 17:02
pr0mo schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:29:
[...]

HZD2 in Europa zou wel een toffe setting zijn kan zorgen voor een hoop variatie. Wat ik wel jammer vindt is dat er wat mij betreft wel wat meer nadruk had mogen liggen op de stedelijke gebieden, ik vindt de ruïnes nog een beetje karig qua kwantiteit (want ze zien dr stuk voor stuk wel erg tof uit).
je moet na een dikke 1000 jaar niet verwachten dat er nog al te veel overeind staat. Moderne gebouwen moet je actief onderhouden anders vergaan ze langzaam maar zeker en nogmaals 1000 jaar is een lange tijd.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 15:10
Svennie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:26:
[...]

je moet na een dikke 1000 jaar niet verwachten dat er nog al te veel overeind staat. Moderne gebouwen moet je actief onderhouden anders vergaan ze langzaam maar zeker en nogmaals 1000 jaar is een lange tijd.
Ja maar dingen zoals metrostations, energiecentrales, e.d. zouden hier zeker wel in verwerkt kunnen worden denk ik.

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Svennie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:26:
[...]

Iets boven de 2000 geloof ik.

Maar ik ben het wel met @pr0mo eens. Logisch dat er weinig over is, maar als stoplichten nog na 2000 jaar staan, dan zouden er ook wel wat metrostations en andere gebouwen tussen kunnen zitten.
Ik begrijp ook dat ze dat niet gedaan hebben, want dan waren ze zo een jaar verder. Dat was ook wel duidelijk te merken in het begin. Het hele startgebied bevat vrijwel geen ruïnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
SqueakyClean schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:07:
[...]
Dat was ook wel duidelijk te merken in het begin. Het hele startgebied bevat vrijwel geen ruïnes.
Dat komt denk ik eerder doordat het echte gebied, ergens in Amerika, geen stedelijke structuren bevat.

een heel stuk eerder in dit topic staat een linkje naar een kaartje waar de kaart van HZD over een gedeelte van google Maps ligt waar het bijna naadloos aansluit.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
De manier waarop ze de verschillende soorten natuur hebben gemaakt en in elkaar over laten lopen is wel indrukwekkend hoor. Canyons, regenwoud, bergen met eeuwige sneeuw. Het is zo ongelooflijk mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ollievssn schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:10:
[...]

Dat komt denk ik eerder doordat het echte gebied, ergens in Amerika, geen stedelijke structuren bevat.

een heel stuk eerder in dit topic staat een linkje naar een kaartje waar de kaart van HZD over een gedeelte van google Maps ligt waar het bijna naadloos aansluit.
Geloof ik ook wel, maar ze mogen best wat afwijken van de realiteit vind ik.
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:10:
De manier waarop ze de verschillende soorten natuur hebben gemaakt en in elkaar over laten lopen is wel indrukwekkend hoor. Canyons, regenwoud, bergen met eeuwige sneeuw. Het is zo ongelooflijk mooi.
Absoluut mee eens. De Grand Canyon gebieden zijn verbluffend mooi.

Hebben jullie in het startgebied trouwens dat big ass vliegtuig gevonden?

[ Voor 33% gewijzigd door SqueakyClean op 04-04-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SqueakyClean schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:29:
[...]

Geloof ik ook wel, maar ze mogen best wat afwijken van de realiteit vind ik.

[...]

Absoluut mee eens. De Grand Canyon gebieden zijn verbluffend mooi.

Hebben jullie in het startgebied trouwens dat big ass vliegtuig gevonden?
Niet bewust, maar ik ben er vast wel eens onder door gelopen, zie ik net op YT,

Edit: Lees net op IGN dat je 's avonds de All-Mother Temple gewoon in kan. Fijn, want ik heb de power cell daar gemist en het lukt me maar niet om daar weer binnen te komen, maar het moet dus als het donker is. Vanavond eens proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 04-04-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

bram1984 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:59:
[...]

Edit: Lees net op IGN dat je 's avonds de All-Mother Temple gewoon in kan. Fijn, want ik heb de power cell daar gemist en het lukt me maar niet om daar weer binnen te komen, maar het moet dus als het donker is. Vanavond eens proberen.
kan ik bevestigen.
Je kan er naartoe fast travelen en als hij niet open gaat die poort even buiten het settlement gaan (buiten gezichtsveld van de poort) en weer terug.. voila open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApC_IcE schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:23:
[...]

kan ik bevestigen.
Je kan er naartoe fast travelen en als hij niet open gaat die poort even buiten het settlement gaan (buiten gezichtsveld van de poort) en weer terug.. voila open ;)
Hopelijk is het er niet uit gepatched, want las op YT dat niet iedereen het lukt. Wanneer heb jij dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

bram1984 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:01:
[...]

Hopelijk is het er niet uit gepatched, want las op YT dat niet iedereen het lukt. Wanneer heb jij dit gedaan?
Bij mij was het schemerig maar zeer zeker niet donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Waar zit die overall progress %-counter?
Toen ik het spel net had vroeg ik hier al of die counter er was maar toen werd gezegd dat dat niet belangrijk was, blijkbaar is die counter er nu wel? :P

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApC_IcE schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:07:
[...]

Bij mij was het schemerig maar zeer zeker niet donker
Ik bedoel gisteren of 2 maanden geleden. :+
MacorgaZ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:09:
Waar zit die overall progress %-counter?
Toen ik het spel net had vroeg ik hier al of die counter er was maar toen werd gezegd dat dat niet belangrijk was, blijkbaar is die counter er nu wel? :P
Gewoon in het menu onder de touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
bram1984 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:11:
[...]

Gewoon in het menu onder de touchpad.
Oh joh, helemaal gemist... :+
33,35%, dat valt me nog heel erg mee.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

bram1984 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:11:
[...]

Ik bedoel gisteren of 2 maanden geleden. :+
Afgelopen zondag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top, dan ga ik het zo ook even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07
bram1984 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:59:
[...]

Ja, die viel me ook al op. Mooi gemaakt. Net als die Deathbringer die midden in Meridian staat, helemaal omgroeid met mos en planten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou schiet niet erg op. Ik kom niet eens door de buitenste poort en om de rotsen ernaast zit een hinderlijke onzichtbare muur. Net gewacht tot het avond was en rond gerend (heel stuk terug weer), maar die buitenste poort blijft dicht.

Iemand tips?

Edit: Inmiddels gelukt. Met een mount kun je rechts van de poort de onzichtbare muur en rotsen op "glitchen". Daarna is het X spammen totdat je helemaal boven bij de ingang van de tempel bent.

[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 04-04-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Pffff, ik heb nu die Shield-weaver outfit. Dat ding is echt fucking OP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

apNia schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:36:
Pffff, ik heb nu die Shield-weaver outfit. Dat ding is echt fucking OP :D
Ik heb net de laatste powercell maar zit nog in de heart of the mountain missie. Wil er zo snel mogelijk uit om die ancient armor in te gaan. Ik moet die hele missie afmaken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Vanavond de eerste Hunting Ground gedaan en afgerond met 3 zonnetjes :)
Op zich (nog) niet heel moeilijk, maar ik kan me voorstellen dat ze later wel eens vervelender kunnen gaan worden. Wel zijn het hele fijne farm plekken; stuk of 10 Grazers bij elkaar die je binnen enkele seconden allemaal om kunt leggen.

Wat ik wel mis is een soort van storage of iets dergelijks, mijn resources zitten constant op of net tegen de 100/100 aan. Omdat ik niet weet wat ik later nog nodig ga hebben bewaar ik van elk item sowieso één setje, buiten natuurlijk de nodige materialen om pijlen, ammo en consumables te craften.
Het enige wat ik verkoop zijn de items die echt bedoeld zijn om te verkopen en dus geen enkel ander nut hebben.
Ervaren jullie het ook zo of zijn jullie wat sneller met het verkopen van metarialen?
Ik moet nog een aantal unieke beesten tegenkomen, dus de kans dat ik straks écht geen ruimte meer heb wordt steeds groter.

[ Voor 50% gewijzigd door Superkiwi op 05-04-2017 00:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 17:16
dvdkiwi schreef op woensdag 5 april 2017 @ 00:23:Wat ik wel mis is een soort van storage of iets dergelijks, mijn resources zitten constant op of net tegen de 100/100 aan. Omdat ik niet weet wat ik later nog nodig ga hebben bewaar ik van elk item sowieso één setje, buiten natuurlijk de nodige materialen om pijlen, ammo en consumables te craften.
Het enige wat ik verkoop zijn de items die echt bedoeld zijn om te verkopen en dus geen enkel ander nut hebben.
Ervaren jullie het ook zo of zijn jullie wat sneller met het verkopen van metarialen?
Ik moet nog een aantal unieke beesten tegenkomen, dus de kans dat ik straks écht geen ruimte meer heb wordt steeds groter.
Yup dat is voor mij nr.1 irritatie puntje bij dit spel; inventory limiet & gehannes.

Of je pakt alles op en eens in de zoveel tijd moet je door je resource inventory om de minst waardevolle dingen te verkopen.

of je pakt niks op en eens in de zoveel tijd moet je naar een handelaar omdat je plotseling een tekort hebt aan wires oid.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 5 april 2017 @ 00:23:
Vanavond de eerste Hunting Ground gedaan en afgerond met 3 zonnetjes :)
Op zich (nog) niet heel moeilijk, maar ik kan me voorstellen dat ze later wel eens vervelender kunnen gaan worden. Wel zijn het hele fijne farm plekken; stuk of 10 Grazers bij elkaar die je binnen enkele seconden allemaal om kunt leggen.

Wat ik wel mis is een soort van storage of iets dergelijks, mijn resources zitten constant op of net tegen de 100/100 aan. Omdat ik niet weet wat ik later nog nodig ga hebben bewaar ik van elk item sowieso één setje, buiten natuurlijk de nodige materialen om pijlen, ammo en consumables te craften.
Je kan gewoon alle niet craftable parts verkopen. Die kun je later gewoon weer kopen bij de merchants in Meridian, indien nodig. Al die plantjes kun je verder ook tot een minimum beperken omdat die alleen gebruikt worden voor potions en ook die kun je los kopen en die gebruik je bovendien niet vaak. Ik zit vrijwel nooit vol.

Alleen je ammo parts zijn echt belangrijk (wire, blaze, hout etc.) en moet je goed managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Gisteren mijn eerste cauldron gedaan, ik vond het echt super moeilijk :p ik loop ook nog rond in het eerste armor die nul bescherming biedt dus ik ben al dood als een robot een scheet laat. Vind het alleen wel lastig om te zien in het armor menu hoeveel bescherming zo'n armor mij geeft (en welke ik dus het beste kan kopen). Ik zie niet echt een getal staan, maar kan ook zijn dat ik er overheen kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
ApC_IcE schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:21:
[...]

Ik heb net de laatste powercell maar zit nog in de heart of the mountain missie. Wil er zo snel mogelijk uit om die ancient armor in te gaan. Ik moet die hele missie afmaken zeker?
Volgens mij kan je gewoon weer naar buiten rennen, of fast travelen, en die outfit ophalen. Athans dat deed ik. Zonder die missie dus eerst af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:32:
Gisteren mijn eerste cauldron gedaan, ik vond het echt super moeilijk :p ik loop ook nog rond in het eerste armor die nul bescherming biedt dus ik ben al dood als een robot een scheet laat. Vind het alleen wel lastig om te zien in het armor menu hoeveel bescherming zo'n armor mij geeft (en welke ik dus het beste kan kopen). Ik zie niet echt een getal staan, maar kan ook zijn dat ik er overheen kijk.
Dan ben je misschien iets te vroeg gegaan en had je wellicht nog wat moeten levelen.

In principe moet het geen probleem zijn. Het ding ligt vol met loot voor het craften van ammo en de standaard vijanden daar zijn watchers en shell walkers, niet echt de moeilijkste robots. De "boss" is in principe ook een van de simpelere tegenstanders.

Dat van je armor staat er gewoon bij. Hij geeft elemental bescherming of bescherming tegen bijvoorbeeld ranged of melee attacks. Kan niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
bram1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:48:
[...]
Dat van je armor staat er gewoon bij. Hij geeft elemental bescherming of bescherming tegen bijvoorbeeld ranged of melee attacks. Kan niet missen.
Dat zag ik wel, die bonussen die het geeft, maar hoeveel de armor zelf beschermt? Of is alle heavy armor gelijk aan elkaar, net als alle medium armor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:55:
[...]

Dat zag ik wel, die bonussen die het geeft, maar hoeveel de armor zelf beschermt? Of is alle heavy armor gelijk aan elkaar, net als alle medium armor?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Iedere armor geeft bescherming tegen iets anders. Net als dat de bogen andere damage uitdelen of alleen tear/freeze/shock/corruption.

Het is daarbij vanzelfsprekend aan te raden om mods in je armor te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
bram1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:01:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Iedere armor geeft bescherming tegen iets anders. Net als dat de bogen andere damage uitdelen of alleen tear/freeze/shock/corruption.

Het is daarbij vanzelfsprekend aan te raden om mods in je armor te zetten.
In het armor menu zie ik drie verschillende categorieën; light, medium en heavy armor. Met kleuren groen, blauw en paars. Klopt het dat medium armor bijvoorbeeld damage met 20% reduceert en heavy armor met 50%? (Ik zeg maar wat qua getallen, als voorbeeld). Of werkt armor rating helemaal niet in Horizon zoals in andere games? Is het enige verschil in armor de effecten die het geeft, en zit er geen algemene damage reduction op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:08:
[...]

In het armor menu zie ik drie verschillende categorieën; light, medium en heavy armor. Met kleuren groen, blauw en paars. Klopt het dat medium armor bijvoorbeeld damage met 20% reduceert en heavy armor met 50%? (Ik zeg maar wat qua getallen, als voorbeeld). Of werkt armor rating helemaal niet in Horizon zoals in andere games? Is het enige verschil in armor de effecten die het geeft, en zit er geen algemene damage reduction op?
Volgens mij zit daar geen verschil tussen. De elemental damage wordt wel hoger naarmate je naar de paarse varianten gaat en bovendien zit er ook een verschil in modification slots in.

Ik heb overigens niet het idee dat je armor heel erg veel uitmaakt, tenzij je die shield weaver pakt. De mods maken denk ik het echte verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:08:
[...]

Volgens mij maakt groen/blauw/paars wat dat betreft niet uit. Er zijn behoorlijk wat sets welke een specifieke eigenschap hebben, zo heb je een armor voor stealth, eentje tegen fire-dmg, eentje tegen frost-dmg en ook een alles-in-1 tegen de diverse elements. De mod-slots zijn echter om de boel te finetunen waarbij de paarse armor 3 slots heeft en de groene 1. Blauw heeft er weer 2.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ah dat verduidelijkt :) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Laatst online: 13-09 00:07
bram1984 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:32:
[...]

Nou schiet niet erg op. Ik kom niet eens door de buitenste poort en om de rotsen ernaast zit een hinderlijke onzichtbare muur. Net gewacht tot het avond was en rond gerend (heel stuk terug weer), maar die buitenste poort blijft dicht.

Iemand tips?

Edit: Inmiddels gelukt. Met een mount kun je rechts van de poort de onzichtbare muur en rotsen op "glitchen". Daarna is het X spammen totdat je helemaal boven bij de ingang van de tempel bent.
Lukt dit ook met de laatste update? Heb echt uren besteed aan binnenkomen zonder resultaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:31:
[...]

Lukt dit ook met de laatste update? Heb echt uren besteed aan binnenkomen zonder resultaat 8)7
Zeker. Ik heb het gisteren gedaan. :)

1. Pak een mount
2. Klim een stukje naar boven op het punt zoals je in onderstaand filmpje ziet door op X te tappen
3. Stap van je mount af
4. Ren/spring helemaal naar boven en volg daar precies de instructies zoals je in onderstaand filmpje ziet en je zal precies naast de ingang van de tempel uit komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

ApC_IcE schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:21:
[...]

Ik heb die missie toen niet eens afgemaakt.. powercell gepakt en weer uit die mountain gegaan om die ancient armor te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe ver in de mainquest zit je ongeveer als je die laatste power cell kan pakken? Ik ben iemand die eigenlijk eerst alle sidequests doet, maar wellicht loont het dan meer om eerst even de mainquest op te pakken zodat ik straks een hele rits sidequests met de beste armor kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
bram1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:57:
Hoe ver in de mainquest zit je ongeveer als je die laatste power cell kan pakken? Ik ben iemand die eigenlijk eerst alle sidequests doet, maar wellicht loont het dan meer om eerst even de mainquest op te pakken zodat ik straks een hele rits sidequests met de beste armor kan doen.
Je moet de mainquest doen, anders kun je ze niet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baronruud schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:21:
[...]

Je moet de mainquest doen, anders kun je ze niet pakken.
Dat klopt. Waar zeg ik dat dit niet zo is? :)

Ik vraag juist hoe ver in de mainquest je ongeveer bent om ze allemaal te pakken. Als dit op 50% is, dan ga ik eerst gewoon even verder met die mainquest en daarna doe ik alle sidequest en dan daarna weer verder met de mainquest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

bram1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:27:
[...]

Ik vraag juist hoe ver in de mainquest je ongeveer bent om ze allemaal te pakken. Als dit op 50% is, dan ga ik eerst gewoon even verder met die mainquest en daarna doe ik alle sidequest en dan daarna weer verder met de mainquest.
Vlak voor de laatste missie kan je 'm ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SqueakyClean schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:30:
[...]

Vlak voor de laatste missie kan je 'm ophalen.
Hmm das wel vrij laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Laatst online: 11-09 15:03
Ik heb er op dit moment 2 te pakken. Voordat de game uitkwam had ik al wat walkthroughs gekeken waardoor ik een aantal locaties al weet. Er zijn er 5 in totaal toch?

Ik ben nog in een vroeg stadium van de game maar ik vroeg me af hoe jullie het aanpakken? Ik heb nu wat side quests gedaan en ben nu net na the proving. Levelen jullie tussendoor veel voor skill points etc, of halen jullie deze gaande weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pannekoek_NL schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:50:
Ik heb er op dit moment 2 te pakken. Voordat de game uitkwam had ik al wat walkthroughs gekeken waardoor ik een aantal locaties al weet. Er zijn er 5 in totaal toch?

Ik ben nog in een vroeg stadium van de game maar ik vroeg me af hoe jullie het aanpakken? Ik heb nu wat side quests gedaan en ben nu net na the proving. Levelen jullie tussendoor veel voor skill points etc, of halen jullie deze gaande weg?
Er zijn er 5 inderdaad.

Ik ben redelijk wat geleveld al. Zit rond de 50 en ben eigenlijk pas net in Meridian aanbeland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Klopt, het is ook vrij laat in de game. Ik ben de 5 power cells tegengekomen zonder een guide, maar dat kwam omdat ik tijdens main quests vrijwel elk hoekje uitploos. Dus als je dat ook doet zal je in de main quests die je nog te gaan hebt hoogstwaarschijnlijk de overige cells wel tegenkomen, want heel ingewikkeld vond ik ze niet om te vinden. Het is alleen dus, zoals gezegd, vrij ver aan het einde dat je de laatste tegenkomt.

Wat mij betreft maar goed ook en ik zou je willen aanraden om de side quests nu te spelen en niet pas na het behalen van dit armorsuit. Ten eerste omdat je dan dus qua main quest al vrij ver aan het einde bent (lijkt me niet relaxed om dan nog allerlei side quests te moeten doen) en ten tweede omdat ik denk dat de side quests leuker zijn om te doen zolang je dit armorsuit nog niet hebt. Het enige waar ik hem voor gebruikt heb is de laatste missie (helaas) en voor de Hunting Grounds (daar is die wel echt super handig voor).

[ Voor 3% gewijzigd door dvd-linden op 05-04-2017 11:13 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
spoiler:
HZD gister uitgespeeld trouwens! Wat.. een... geweldige game! Speel het nog elke dag met puur genot! Verhaal is gewoon kei goed! Klopt alles klopt! Alles wordt duidelijk! Mooi ook dat sommige dingen verwarrend blijven en dan opgehelderd worden. Het enige wat een beetje jammer is is dat het einde nog niet volledig benut wordt. Het is echt zonder (onvoorspelbare) twist, gewoon kill final boss, save world + final boss leeft nog voor sequence. Dat is een beetje cheap/standaard. Maar het verhaal biedt nog genoeg opties voor het volgende deel, het is echt opgezet als het eerste deel. Ik verwacht dat het verhaal doorlopend in het volgende deel met een volledig einde in het totaal echt verbluffend geweldig zal zijn. En zelfs na 80+ uur blijf ik me van tijd tot tijd verbazen over de graphics... sommige plaatsen zien er absurd mooi uit, ik kan zo nog tig uur met de fotomode spelen. En de gameplay/fighting blijft helemaal goed, elke vijand is taai (de grotere dan) en vergt de juiste aanpak. I LOVE HZD! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
bram1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:27:
[...]

Ik zou hem niet halen en oppakken voordat je aan de laatste quest begint. Armor is echt OP en maakt de game een stuk minder spannend. Je bent toch al een hoog level ivt de quest levels. Anders is het echt helemaal niet leuk. Ik he ook alleen bij de laatste missie die armor gedragen (en zelfs dat is eigenlijk niet leuk)...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké dank voor de tips. Dan ga ik vrolijk door met sidequests en af toe voor de afwisseling een mainquest tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
-SaveMe- schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:15:
[...]

Ik zou hem niet halen en oppakken voordat je aan de laatste quest begint. Armor is echt OP en maakt de game een stuk minder spannend. Je bent toch al een hoog level ivt de quest levels. Anders is het echt helemaal niet leuk. Ik he ook alleen bij de laatste missie die armor gedragen (en zelfs dat is eigenlijk niet leuk)...
Voor de looks wou ik hem sowieso snel hebben, vind het de mooiste armor in the game. Al is de Nora lookout (van de preorder) misschien nog wel gaver met dat berenvel.

Maar toegegeven, zonder is vechten tegen meerdere of grotere machines een leuke uitdaging.
Helaas ben je met deze armor LETTERLIJK onsterfelijk. Zodra het wat slecht gaat hoef je alleen ff weg te rennen. Ik had hem pas heel laat, voor de laatste missie. Maar de uitdaging was direct weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

bram1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:07:
[...]

Er zijn er 5 inderdaad.

Ik ben redelijk wat geleveld al. Zit rond de 50 en ben eigenlijk pas net in Meridian aanbeland.
Dat is best hoog toch? Ik ben al weer een tijdje bezig in het gebied rond Meridian en zit rond de lv 27. En dan heb ik nog het idee dat ik langzaam bezig ben.
Predje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:18:
[...]
Maar toegegeven, zonder is vechten tegen meerdere of grotere machines een leuke uitdaging.
Helaas ben je met deze armor LETTERLIJK onsterfelijk. Zodra het wat slecht gaat hoef je alleen ff weg te rennen. Ik had hem pas heel laat, voor de laatste missie. Maar de uitdaging was direct weg.
Ik kan er nog niet over meepraten maar wellicht dat er nog een wijziging aan zit te komen?

[ Voor 38% gewijzigd door vhal op 05-04-2017 11:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vhal schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:25:
[...]

Dat is best hoog toch? Ik ben al weer een tijdje bezig in het gebied rond Meridian en zit rond de lv 27. En dan heb ik nog het idee dat ik langzaam bezig ben.
Ik denk het wel, maar ik doe wel echt vrijwel alles. Voordat ik überhaupt het "tutorial" gebied uit was, had ik daar alle sidequests gedaan, zoveel mogelijk pouches geüpgrade, de wapen tutorials, hunting grounds, collectibles en vantages. Dan gaat het best hard. Ik kwam pas na een uur of 50 in Meridian aan. Ik explore ook heel veel en ben soms uren bezig met alleen maar loot verzamelen en robots slopen en ook daar krijg je weer XP voor.

Ik zit denk ik ergens rond de 65 uur en qua progression op iets van 55%. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

bram1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:30:
[...]
Ik denk het wel, maar ik doe wel echt vrijwel alles. Voordat ik überhaupt het "tutorial" gebied uit was, had ik daar alle sidequests gedaan, zoveel mogelijk pouches geüpgrade, de wapen tutorials, hunting grounds, collectibles en vantages. Dan gaat het best hard. Ik kwam pas na een uur of 50 in Meridian aan. Ik explore ook heel veel en ben soms uren bezig met alleen maar loot verzamelen en robots slopen en ook daar krijg je weer XP voor.

Ik zit denk ik ergens rond de 65 uur en qua progression op iets van 55%. 8)
Ik zit op de 33% met ~30uur speeltijd, ws scheelt het onderling niet zoveel. Het farmen naar plantjes voor die @#$@#$ herb healingpouch is wel iets wat vervelend begint te worden, het duurt wel een tijdje voordat je pouch echt helemaal vol zit. De vantagepoints etc laat ik even nog voor wat het is. Qua mainquestline heb ik nu Makers End in mijn log zitten.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Het zo snel mogelijk upgraden van je resource en modification pouches is wel aan te raden. Gek genoeg had ik die als eerste op de max capaciteit, de andere upgrades vragen allemaal skins en bones die je niet vaak tegenkomt.

En wat Bram zegt: probeer resources te managen zodat je niet 40 watcher lenses in je inventory hebt die je toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vhal schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:34:
[...]

Ik zit op de 33% met ~30uur speeltijd, ws scheelt het onderling niet zoveel. Het farmen naar plantjes voor die @#$@#$ herb healingpouch is wel iets wat vervelend begint te worden, het duurt wel een tijdje voordat je pouch echt helemaal vol zit. De vantagepoints etc laat ik even nog voor wat het is. Qua mainquestline heb ik nu Makers End in mijn log zitten.
Bij mij is deze gemaxed (3 groene kruizen) en hij zit vrijwel altijd vol. Die rode plantjes kom je overal wel tegen, dus als ik er een keertje een zie en ik heb ruimte, dan pluk ik 'm.

De vantages vind ik juist vet gedaan, dus die wil ik juist allemaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Laatst online: 13-09 00:07
bram1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:44:
[...]

1. Pak een mount
2. Klim een stukje naar boven op het punt zoals je in onderstaand filmpje ziet door op X te tappen
3. Stap van je mount af
4. Ren/spring helemaal naar boven en volg daar precies de instructies zoals je in onderstaand filmpje ziet en je zal precies naast de ingang van de tempel uit komen

[video]
Cool! Ja ik heb het filmpje gezien, maar had niet door dat een mount verplicht is. Zonder mount werkt het idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:31:
[...]

Cool! Ja ik heb het filmpje gezien, maar had niet door dat een mount verplicht is. Zonder mount werkt het idd niet.
Dat had ik inderdaad ook pas later in de gaten, maar met een mount loop je probleemloos door die onzichtbare muur heen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:50
bram1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:44:
[...]

1. Pak een mount
3. Stap van je mount af

[video]
spoiler:
Ik snap niet waarom dit zo'n groot punt is op het internet, voordat je de laatste powercell überhaupt tegen kan komen heb je gewoon weer toegang.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Rikster schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:45:
[...]

spoiler:
Ik snap niet waarom dit zo'n groot punt is op het internet, voordat je de laatste powercell überhaupt tegen kan komen heb je gewoon weer toegang.. O-)
Haha het is gewoon fucking irritant dat die gate dicht zit terwijl je weet dat er nog iets ligt wat je later nodig hebt. Daarbij kun je de deur naar de armor er alvast mee openen en daar liggen nog wat supplies en logs. Ik ben zo iemand waarbij dat toch in het achterhoofd blijft zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:24
Als je er heen gaat als het nacht is is de gate gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omisys schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:16:
Als je er heen gaat als het nacht is is de gate gewoon open.
Bij mij niet en bij veel andere mensen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:24
Oh dan heb ik zeker geluk gehad, ik kon er gewoon in snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Pannekoek_NL schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:50:
Ik heb net één missie of twee main missies na The Proving gedaan. Ben vooral veelal bezig met gewoon rondlopen en spullen verzamelen, beesten killen (extra oefening voor mijzelf), collectibles zoeken etc.
Daarnaast doe ik het liefst zoveel mogelijk errands, side missies en tutorials voordat ik met de volgende main story missie verder ga.
Het levellen gaat best hard, ben nu level 26 terwijl mijn volgende main quest een level12 missie is.
Niet dat het levelverschil voor mij heel veel uitmaakt want ik maak het mezelf vaak toch te moeilijk ;)
bram1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 07:21:
[...]

Je kan gewoon alle niet craftable parts verkopen.
(...)
Alleen je ammo parts zijn echt belangrijk (wire, blaze, hout etc.) en moet je goed managen.
Oké cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
bram1984 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:17:
[...]

Bij mij niet en bij veel andere mensen ook niet.
Bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Laatst online: 13-09 10:11
Vandaag voor het eerst gespeeld, en uren achter elkaar bezig, man wat een game! Wel 1x een vastloper gehad helaas. Wat dat betreft wel jammer dat je niet zomaar kan saven. Voor de combat (spanning) en voor het exploren (toch maar een ommetje naar het kampvuur) is het wel leuker.

Ben ook wel blij dat er niet te veel vrij te spelen (zichtbare) punten op de map staan (zoals bij Far cry en bij the witcher). Leuker om het spontaan regen te komen en geeft minder het gevoel dat je iets mist, kan daar nooit zo tegen namelijk.

spoiler:
Probeer trouwens terug te gaan naar de plek waar de proving plaatsvond. Heb het 'oude pad' gevonden, maar daar is de brug kapot. Kun je komen op de plek van het einde van de proving komen?

[ Voor 16% gewijzigd door Pepper92 op 06-04-2017 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 09:11
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/p2uIUCR.gif

http://www.polygon.com/20...-dawn-combat-gifs-twitter
Deze gast maakt dus GIF'jes van de combat op een geniale manier, alles wat je ziet is ingame

[ Voor 137% gewijzigd door aDutchCow op 06-04-2017 19:46 ]

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het is een vrij recente feature, maar heb je de [img] tag al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Vandaag even voor de lol Horizon Zero Dawn aangezet op de PsVR in cinematic mode. Ik heb 5 minuten naar een Tallneck staan staren. Eh... bizar.

[ Voor 8% gewijzigd door Stringer op 06-04-2017 23:32 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foetsie schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:30:
Vandaag even voor de lol Horizon Zero Dawn aangezet op de PsVR in cinematic mode. Ik heb 5 minuten naar een Tallneck staan staren. Eh... bizar.
Ga ik ook eens proberen. Jammer genoeg is het niet zo scherp als op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
aDutchCow schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:16:
[afbeelding]

http://www.polygon.com/20...-dawn-combat-gifs-twitter
Deze gast maakt dus GIF'jes van de combat op een geniale manier, alles wat je ziet is ingame
Heb ze allemaal bekeken! Werkelijk absurd dat dit INGAME is op een console!

Echt 1 van de mooiste/beste games van de afgelopen jaren! En zeker in mijn alltime top 3!
Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste