Zit in de LE en de CE volgens mij, best jammer.
Je krijgt ze ook als je de hunter missies allemaal goed doet dacht ik.GrimScythe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:34:
[...]
Ja ik heb de limited edition.
Daar kreeg ik 3 outfits en 3 extra bows van.
Maar ze gebruiken alle 3 hunter arrow of fire arrow.
in de hunters lodge
Of zijn dat weer andere?
[ Voor 3% gewijzigd door beschuitfluiter op 07-03-2017 16:58 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ongegeneerde x-post van https://www.reddit.com/r/horizon/comments/5xzbxd/horizon_zero_dawn_103_notes/
[ Voor 89% gewijzigd door loekf2 op 07-03-2017 19:56 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wouw wat een mooie game, en wat speelt het lekker. met 38 uur had ik het hoofdverhaal uit, en nu met 43 uur heb ik platium te pakken.
Wachten op een New game Plus patch
Wachten op een New game Plus patch
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
eh blond vraagje .. ik ga mijn eerste beproeving doen zeg maar, heb de zegen gehad... en lag wat achterop ... ik spring naar het touw , spring er af.. loop dan een stukje en dan kom ik bij die boomstam... bij de afgrond (ondertussen loopt er concurrentie onder me door ) maar ik weet niet waar ik dan heen moet als ik van de boomstam spring ga ik dood...
zie ik iets over het hoofd..... ... einde blond vraagje
zie ik iets over het hoofd..... ... einde blond vraagje
klimmen misschien? weet uit mn hoofd niet welk stukje je bedoeld.
maar zoek anders even een filmpje op youtube. "horizon zero dawn proving" ofzo.
Kun je precies zien hoe je moet gaan.
maar zoek anders even een filmpje op youtube. "horizon zero dawn proving" ofzo.
Kun je precies zien hoe je moet gaan.
dat wou ik nou net niet doen ... ga ik toch maar even kijken en zodra ik weet hoe ik verder moet stoppen met kijken... dit spel is zo genieten 
damm gewoon omhoog klimmen ik dacht dus weer te moeilijk
... wat een bruut spel ..
damm gewoon omhoog klimmen ik dacht dus weer te moeilijk
[ Voor 23% gewijzigd door Gandalf68 op 07-03-2017 20:09 ]
Ik vind het aantal side quests best wel tegenvallen, heb er in mother's crown een stuk of 5 gekregen. Je komt nog een enkele tegen in de buitenwereld maar dat is dan ook alles?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik heb ook echt geen idee wat je bedoelt. Ik liep er eigenlijk zonder moeite doorheen. Maar gelukkig heb je het gevonden.Gandalf68 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:02:
dat wou ik nou net niet doen ... ga ik toch maar even kijken en zodra ik weet hoe ik verder moet stoppen met kijken... dit spel is zo genieten
damm gewoon omhoog klimmen ik dacht dus weer te moeilijk... wat een bruut spel ..
ging me er om dat als je afsnijdt (je springt dus op de 2 palen , ) dan hang je aan het touw en glij je naar beneden , dan stukje rennen en kom je op de boomstam terecht maar je ziet zo gauw niet de richel waarop je moet klimmen, is dus nu gelukt...bram1984 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:11:
[...]
Ik heb ook echt geen idee wat je bedoelt. Ik liep er eigenlijk zonder moeite doorheen. Maar gelukkig heb je het gevonden.
Leuke plotwending erna trouwens ...
Zo, mijn eerste vrijwillig bezoek aan de Thunderjaw heeft welgeteld 5 seconden geduurd en toen was ik mors dood haha
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Heb je de "tear armour" pijlen al? Zoja:aDutchCow schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:48:
Zo, mijn eerste vrijwillig bezoek aan de Thunderjaw heeft welgeteld 5 seconden geduurd en toen was ik mors dood haha
spoiler:
Richt dan op zijn rug totdat de disc launcher van hem afvalt. Daarna is het gewoon knallen op hem en heb je hem zo neer
Of als je die niet hebt, probeer het eerst met de sniperbow
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb deze gemist in de grot na de proving. Kan ik daar nog terug komen om hem alsnog op te pikken?GrimScythe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:13:
[...]
ligt eraan waar je ze vandaan hebt
spoiler: Power cellJe hebt die ene dan in de ruine waar je als kind in viel en als volwassene terug moet gaan
een na de proving dan word je in een grot wakker, daar is er ook een.
De andere 3 heb ik ook nog niet had mij alleen de namen van de quest genoteerd zodat ik ze niet vergeet.
Whole lot of stars ***
Zijn bij jullie de dag/nacht en weerswisselingen ook zo abrupt? Het haalt me soms uit de ervaring hoe dat te snel omschakelt. Het stortregent het ene moment en ineens is het clear skies en zon? Zeer vreemd in een spel waar zoveel aandacht is voor alle natuurpracht.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Op welk level zijn jullie begonnen aan de proving? Ben nu net lvl7 maar twijfel of ik al verder ga.
Dat kan wel hoor. Levels zeggen ook niet zo veel in deze game. Je kracht schaalt niet met je leven maar puur door je wapens en mods. Je level zorgt er alleen voor dat je meer health hebt.
Qua side quests heb je in alle grote steden er wel redelijk wat. Maar het is niet super veel zoals je misschien gewend bent in een echte 100% RPG.
Qua side quests heb je in alle grote steden er wel redelijk wat. Maar het is niet super veel zoals je misschien gewend bent in een echte 100% RPG.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Pff 30 uur onderweg level 29 en op 38%.
En het verveelt nog steeds niet, weinig spellen waar ik zoveel uur in stop.
Het lukt maar niet om de main quest te volgen. Even hier kijken even die kudde neerleggen, even een deathmatch organiseren tussen twee longhorns, hey wat is daarboven...
Wat ging ik ook alweer doen? oh ja de main quest, welke nu een km verder lopen is dan een uur geleden.
En het verveelt nog steeds niet, weinig spellen waar ik zoveel uur in stop.
Het lukt maar niet om de main quest te volgen. Even hier kijken even die kudde neerleggen, even een deathmatch organiseren tussen twee longhorns, hey wat is daarboven...
Wat ging ik ook alweer doen? oh ja de main quest, welke nu een km verder lopen is dan een uur geleden.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Zou ik ook graag willen weten.Rudios schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:32:
[...]
Ik heb deze gemist in de grot na de proving. Kan ik daar nog terug komen om hem alsnog op te pikken?
PSN: bollsie
Ja dat kan zeker, als het goed is staat er een groen icoontje genaamd "ruïnes" op de kaart, dat is die betreffende grot
Ja vond het ook opvallend. Van extreem zonnig ineens naar extreem regenachtig. Of soms de overgang dag/nacht. Dan voelt het als een techdemo van het dag/nacht systeem die even doorgespoeld wordt (met snel bewegende schaduwen). Heel maf.Spam schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:57:
Zijn bij jullie de dag/nacht en weerswisselingen ook zo abrupt? Het haalt me soms uit de ervaring hoe dat te snel omschakelt. Het stortregent het ene moment en ineens is het clear skies en zon? Zeer vreemd in een spel waar zoveel aandacht is voor alle natuurpracht.
Ik kom er niet uit mensen...
Iedereen is extreem lovend over deze game, en de visuals / gameplay / setting / recensies trekken me enorm aan. Wat dat betreft zou ik de game het liefst vandaag nog aanschaffen. Het punt is echter dat ik nu een Full HD plasma TV heb, met een standaard PS4. Gezien de recente kosten die we gemaakt hebben (nieuwbouwhuis, nieuwe auto etc) zit een PS4 Pro en een nieuwe 4K TV er momenteel even niet in. Nou ja het zou kunnen, maar dat resulteert vermoedelijk in een nekslag van mijn vrouw
Dus de hamvraag is: hoe zijn de ervaringen op een standaard PS4 met een 1080P resolutie? Is de game dan ook mooi en indrukwekkend? Het zal heus ook goed zijn, anders hadden ze het niet uitgebracht, maar is het de 60 Eurootjes waard, of kan ik voor de "ervaring" beter wachten tot ik een 4K TV met PS Pro in huis heb?
Ja, ik weet dat ik dit in het HZD topic vraag en dus "wij van WC-eend" antwoorden kan verwachten, maar ik hoop op mensen met dezelfde setup en hun ervaringen
Iedereen is extreem lovend over deze game, en de visuals / gameplay / setting / recensies trekken me enorm aan. Wat dat betreft zou ik de game het liefst vandaag nog aanschaffen. Het punt is echter dat ik nu een Full HD plasma TV heb, met een standaard PS4. Gezien de recente kosten die we gemaakt hebben (nieuwbouwhuis, nieuwe auto etc) zit een PS4 Pro en een nieuwe 4K TV er momenteel even niet in. Nou ja het zou kunnen, maar dat resulteert vermoedelijk in een nekslag van mijn vrouw
Dus de hamvraag is: hoe zijn de ervaringen op een standaard PS4 met een 1080P resolutie? Is de game dan ook mooi en indrukwekkend? Het zal heus ook goed zijn, anders hadden ze het niet uitgebracht, maar is het de 60 Eurootjes waard, of kan ik voor de "ervaring" beter wachten tot ik een 4K TV met PS Pro in huis heb?
Ja, ik weet dat ik dit in het HZD topic vraag en dus "wij van WC-eend" antwoorden kan verwachten, maar ik hoop op mensen met dezelfde setup en hun ervaringen
Ik speel op een gewone ps4 op een normale 1080p 49inch televisie. Het spel ziet er verbluffend uit. Kijk, als je het spel kent op 4k en dan "terugschakelt" kan ik mij voorstellen dat je je "ergert" aan de graphics maar als je niet beter weet is het echt een van de mooiste games op de Playstation.Denman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 00:56:
Hoewel ik wel eerlijk moet bekennen dat ik niet zo bovenop de graphics zit op mijn PS4. Dit te meer omdat ik ook nog een flinke PC heb staan die wel op 4k draait. Ik vermaak mij in ieder geval kostelijk met de game maar meer omdat het ontzettend goed inelkaar zit, er een heel interessant verhaal wordt verteld en de spelwereld totaal niet verveeld.
Ik denk dat je eerder een nekslag van je vrouw krijgt om achter die ps4 vandaan te komen als je dit spel aanschaft
[ Voor 11% gewijzigd door juggle op 08-03-2017 01:13 ]
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Mee eens. Speel op een normale PS4 op een 60" 1080p scherm en ik verbaas me nog steeds dat ze dit uit de PS4 weten te persen. Het ziet er prachtig uit een loopt ook nog eens zeer stabiel. Het zal "maar" 30fps zijn maar nog geen framedrops tegen gekomen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dit dus...Phydomir schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 06:59:
Mee eens. Speel op een normale PS4 op een 60" 1080p scherm en ik verbaas me nog steeds dat ze dit uit de PS4 weten te persen. Het ziet er prachtig uit een loopt ook nog eens zeer stabiel. Het zal "maar" 30fps zijn maar nog geen framedrops tegen gekomen.
Gister weer even gespeeld en ben maar even wat wildlife gaan hunten ivm type meats die je nodig heb. Daarna weer verder met de main line:
spoiler:
Ring of metal quest was best pittig vanwege die grote machine, maar eenmaal duidelijk waar ik heen moet kan je redelijk snel van grass naar grass rollen.
Lees hier dat mensen de powercell in Mothers Hearth vergeten zijn, ik ook, dus dat wordt nog eens bezoeken. Zag op YouTube dat die deuren wel open zijn maar dat ze door een soort vna bug soms dichtzitten (als je er heen fast traveled) Dan moet je eerste een bepaalde afstand weglopen en als je dan terug loopt zijn de deuren open.
Als je al een klein beetje handig bent met pijl en boog en wat parcour kunt dan is de proving een eitje.NeP2013 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:20:
Op welk level zijn jullie begonnen aan de proving? Ben nu net lvl7 maar twijfel of ik al verder ga.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ze zijn volgens mij alleen 's nachts open.Chaoss schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:05:
Lees hier dat mensen de powercell in Mothers Hearth vergeten zijn, ik ook, dus dat wordt nog eens bezoeken. Zag op YouTube dat die deuren wel open zijn maar dat ze door een soort vna bug soms dichtzitten (als je er heen fast traveled) Dan moet je eerste een bepaalde afstand weglopen en als je dan terug loopt zijn de deuren open.
[...]
Als je al een klein beetje handig bent met pijl en boog en wat parcour kunt dan is de proving een eitje.
Bij mij waren ze open toen ik aan kwam, maar dicht toen ik weg wilde lopen met de powercell

Maar goed, toen kon ik makkelijk overal heen fasttravelen, dus niet naar buiten kunnen is minder lastig dan niet naar binnen.
Er is inderdaad een bug als je fast traveled naar mothers hearth, het makkelijkst is om te fast travelen naar de dichtstbijzijnde campfire en dan te voet naar mothers heart.
Vraagje:
Kan ik een Cauldron hervatten als ik niet voorbij het einde geraak? Of moet ik opnieuw beginnen?
Kan ik een Cauldron hervatten als ik niet voorbij het einde geraak? Of moet ik opnieuw beginnen?
[ Voor 80% gewijzigd door Matey op 08-03-2017 08:37 ]
Antwoord hieronder.
En dan je Focus gebruiken.Ollievssn schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:15:
Er is inderdaad een bug als je fast traveled naar mothers hearth, het makkelijkst is om te fast travelen naar de dichtstbijzijnde campfire en dan te voet naar mothers heart.
Let ff op spoilers...
Ik bedoel niet de grot waar jonge Aloy in viel. Ik bedoel de grot na de aprovingMr. Maluku schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:26:
[...]
Ja dat kan zeker, als het goed is staat er een groen icoontje genaamd "ruïnes" op de kaart, dat is die betreffende grot
Whole lot of stars ***
De 'proving' vond ik wat tegenvallen, had het wat moeilijker verwacht. Het stuk erna waar ik mij even niet over uit laat vond ik lastiger...Chaoss schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:05:
Als je al een klein beetje handig bent met pijl en boog en wat parcour kunt dan is de proving een eitje.
Inmiddels ben ik in het nieuwe gebied gekomen en de eerste
spoiler:
tegengekomen. Zit pas op 7% met 7uur gespeeld....:+
longneck
Daar was ik binnen 15 seconden mee klaar.Matey schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:16:
Pfff, gisterenavond uuuuren aan de RHO Cauldron bezig geweest en nog niet klaar met de Snapmaw(s) op het einde. Probleem is dat ik pas level 14 ben en de Cauldron level 11 is...
Vanavond proberen om die Snapmaw's toch dood te krijgen maar ja :-))) Kan ik later nog terugkeren voor die Cauldron zonder dat ik eerst alle andere kamers moet doen? Of moet ik vanaf het begin starten?
Tip: een goede voorbereiding is het halve werk
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
tip leg die andere om, ik heb hem op extra hard. leg het vol met traps voordat je de switch omgooit.Matey schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:16:
Vraagje:
Alright thanks en sorry voor de spoilers
.
Ik ga dringend eens wat meer wapens moeten aanschaffen vrees ik, mijn vuurpijltjes en gewone pijltjes zijn onvoldoende. De bommen en traps moet ik meer leren gebruiken in dit geval ;-). Te weinig tijd genomen om alles te bekijken en gewoon er in gevlogen. haha.
Ik ga dringend eens wat meer wapens moeten aanschaffen vrees ik, mijn vuurpijltjes en gewone pijltjes zijn onvoldoende. De bommen en traps moet ik meer leren gebruiken in dit geval ;-). Te weinig tijd genomen om alles te bekijken en gewoon er in gevlogen. haha.
er zit wel leuke leercurve in deze game hoor!Matey schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:49:
Alright thanks en sorry voor de spoilers.
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Domme vraag 1: waar is deze optie verborgen in de settings?Koppensneller schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:06:
Tipje voor de immersion: zet je HUD op dynamic! Een lichte tap op het touchpad toont dan even weer de volledige HUD
Domme vraag 2: als ik met L2 de boog activeer dan loopt Aloy naar links en moet ik met L3 m'n richtpunt corrigeren. Hoort dit zo of doe ik iets verkeerd?
Verder alleen maar
PSN: jannvsdvinvs
settings displayOntzettende_Jan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:53:
[...]
Domme vraag 1: waar is deze optie verborgen in de settings?
voegt echt wat toe, gisteren ook omgezet
PSN ID: Svennie-NL
Vanochtend even snel gekeken maar kon het niet vinden.. vanavond maar even goed kijken. Thanks.
Waar in de game kun je zien op hoeveel % je zit? Die HUD heb ik ook op Dynamic staan (direct vanaf het begin). n.a.v. een tip hier
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 08-03-2017 09:07 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ehh, ja... Zat dat niet onder je notebook? Gisteravond nog gespeeld en even naar gekeken en nu alweer vergeten waar het zit.LuPo schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:07:
Waar in de game kun je zien op hoeveel % je zit? Die HUD heb ik ook op Dynamic staan (direct vanaf het begin). n.a.v. een tip hier
Notebook en dan naar Game ProgressionLuPo schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:07:
in notebook inderdaadAeque schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:10:
[...]
Ehh, ja... Zat dat niet onder je notebook? Gisteravond nog gespeeld en even naar gekeken en nu alweer vergeten waar het zit.
Ik wist wel dat ik nog niet dement aan het worden was.
Kun je ook ergens zien hoe lang je hebt gespeeld?
Progressie weet ik te vinden (zit op goede 40% volgens mij), maar speeltijd heb ik nog nergens gezien. Terwijl iedereen hier vrij gedetailleerd aangeeft hoe lang ze bezig zijn.
Progressie weet ik te vinden (zit op goede 40% volgens mij), maar speeltijd heb ik nog nergens gezien. Terwijl iedereen hier vrij gedetailleerd aangeeft hoe lang ze bezig zijn.
Speeltijd staat volgens mij niet in de in-game stats.
Een manual save doen en vervolgens nog een keer dan zie je bij je savegame de tijd staan.jongf7 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:20:
Mensen nog ontzettend bedankt voor de tearblast tip, heb nu 3 blazing suns en had nooit verwacht dat deze zo makkelijk te halen was
[ Voor 14% gewijzigd door GrimScythe op 08-03-2017 09:27 ]
Nee dan moet je even een manual save doen en dan bij de saves kijken daar staat de gespeelde tijd bij de save.
[Edit] te laat.
[Edit] te laat.
[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 08-03-2017 09:26 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Bij het handmatig opslaan bij een kampvuur kan je zien als je een tweede keer gaat kijken hoe lang je bezig bentjongf7 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:20:
Stelletje lurkers hier, 3x hetzelfde antwoord binnen 1 minuut.
Bedankt allemaal
Dat zou ik nou nooit zelf gevonden hebben.
je moet toch wat te doen hebben op het werkFlagg schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:28:
Stelletje lurkers hier, 3x hetzelfde antwoord binnen 1 minuut.
PreciesOllievssn schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:30:
[...]
je moet toch wat te doen hebben op het werk

* Flagg is iedere woensdag vrij.Ollievssn schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:30:
[...]
je moet toch wat te doen hebben op het werk
Wat zal ik zo toch eens gaan doen....

de hut schoonmaken?Flagg schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:32:
[...]
* Flagg is iedere woensdag vrij.
De vaatwasser uitruimen?
Jullie zitten wel onder de duim he?
Ik weet wel dat ik niet meer ga "thuis werken" zolang ik HZD niet platinum heb
Hand aan jezelf slaan?Flagg schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:32:
[...]
* Flagg is iedere woensdag vrij.
Verwijderd
De outfitjes voor Aloy in de hogere klasse zijn zo lelijk. (Vooral die rare hoofddeksels)
Ben altijd bang dat wanneer ik ja zeg op zo'n vraag dat de vraagsteller opgewonden wordt.
Ik geef dus maar geen antwoord.
Kan er in de TS gezet worden waar je je speelduur en je progressie terug kunt vinden? Dit wordt nu zo een beetje iedere dag gevraagd, volgens mij.
Gewoon Option -> Load Game en dan zie je het bij je laatste save staan.Ollievssn schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:26:
[...]
Bij het handmatig opslaan bij een kampvuur kan je zien als je een tweede keer gaat kijken hoe lang je bezig bent
Gezien je UI, nee.Flagg schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:38:
[...]
Ben altijd bang dat wanneer ik ja zeg op zo'n vraag dat de vraagsteller opgewonden wordt.
Ik geef dus maar geen antwoord.
Maar.. Bram...Het is ook allemaal zo lastigbram1984 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:41:
Kan er in de TS gezet worden waar je je speelduur en je progressie terug kunt vinden? Dit wordt nu zo een beetje iedere dag gevraagd, volgens mij.

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692
Progressie kun je gewoon in je menu bij notebook terugvinden hoor. Percentage, kills, alles staat daar.bram1984 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:41:
[...]
Gewoon Option -> Load Game en dan zie je het bij je laatste save staan.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ja, dat weet ik?Scrisissszzz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:46:
[...]
Progressie kun je gewoon in je menu bij notebook terugvinden hoor. Percentage, kills alles staat daar.
(Je zit onder de plak, of wordt onder de duim gehouden
Is het nou zo dat elke vendor andere gear heeft, of is het werkelijk zo beperkt dat er maar een tiental paarse gear items zijn?
Nja beperkt. Voor een game die je mss 60-80 uur kan spelen hoef je toch niet elke 2 uur nieuwe gear te hebben. Het is ook maar net welke mod slots je gebruikt. Voordeel is dat als je ''tinker'' skill hebt je on the fly je gear kan modifyen. Best handigshoombak schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:17:
Is het nou zo dat elke vendor andere gear heeft, of is het werkelijk zo beperkt dat er maar een tiental paarse gear items zijn?
Ipc is er volgens mij in de game voor elk soort element of damage een armor. en stealth. Rest vul je zelf aan met mods
[ Voor 11% gewijzigd door FlyLight3r op 08-03-2017 10:48 ]
Ik ben eigenlijk wel blij met de redelijke beperkte keuze aan wapens en outfits, ik wissel zelf vaak zat tussen wapens en outfits omdat elke situatie anders is. Gelukkig kun je dan ook de capaciteit van hoeveel je meeneemt uitbreiden.Lipst3r schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:47:
[...]
Nja beperkt. Voor een game die je mss 60-80 uur kan spelen hoef je toch niet elke 2 uur nieuwe gear te hebben. Het is ook maar net welke mod slots je gebruikt. Voordeel is dat als je ''tinker'' skill hebt je on the fly je gear kan modifyen. Best handig
Ipc is er volgens mij in de game voor elk soort element of damage een armor. en stealth. Rest vul je zelf aan met mods
Gisteravond tot net voorbij de proving gespeeld en ik moet zeggen dat die net iets anders liep dan ik verwacht had. Tot nu toe vind ik het verhaal heel erg goed; je wordt er echt in meegezogen. Zal het volgende even tussen spoilertags zetten voor de mensen die hier nog niet zijn aangekomen.
spoiler:
Ben heel nieuwsgierig geworden naar hoe het nu precies zit met de Almoeder (speel met Nederlandse ondertiteling), die berg, de vrouw die je te zien krijgt (zou dat haar moeder zijn?), die deur en eigenlijk nog een hele hoop andere dingen. Zoals wie Rost nou precies is en waarom hij een outcast was, hoe zij in die berg voor die deur terechtgekomen is, waar die machines vandaan komen, waarom die aanslag plaats vond en wie dat nu precies waren enzovoort. Echt heel bruut tot nu toe in ieder geval.
Overigens vond ik dat gevecht met die Corrupter echt top. Merk nu al dat ik die wat grotere dino's/beesten geweldig vind. Heb tot nu toe enkel de Sawtooth en de Corrupter gehad, maar wat zijn die vet ontworpen zeg. Vind sowieso dat de dino's/beesten de absolute trekpleister van de game zijn voor mij.
Overigens vond ik dat gevecht met die Corrupter echt top. Merk nu al dat ik die wat grotere dino's/beesten geweldig vind. Heb tot nu toe enkel de Sawtooth en de Corrupter gehad, maar wat zijn die vet ontworpen zeg. Vind sowieso dat de dino's/beesten de absolute trekpleister van de game zijn voor mij.
[ Voor 7% gewijzigd door dvd-linden op 08-03-2017 12:06 ]
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
shoombak schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:17:
spoiler:
Er zijn ook nog de wapens die je bij de Hunter Lodge kan krijgen.
(Very Hard) Ben mij gisteren doodgeschrokken toen er vanuit het niets een
spoiler:
op mijn hoofd sprong. Kostte mij bijna alle pijlen, maar succesvol overleefd. Direct een hele mooi modification erbij. Mijn sharpshot bow heeft nu een pijl die 150 TEAR damage doet. In combinatie met een paar pijlen kan ik bij de meeste machines de components in het rond laten vliegen. Wat een fijn gevoel geeft dat. Ben gisteravond gestopt voor de tweede cauldron en kan nu al niet wachten om na het werk naar huis te fietsen en meer machines mijn pijlenregen te laten proeven.
stormbird
Hoe goed is die sharpshot bow met die tear arrows? ik heb momenteel zo een duur slinger wapen, die bommen kan schieten maar die gebruik ik haast nooit, zit te overwegen om die te replacen met die sharpshot bow, die tear arrows lijken mij erg handig.
wel zonde want die slinger was nogal prijzig, maarja.
Is een must-have!!Ambition88 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:55:
Hoe goed is die sharpshot bow met die tear arrows? ik heb momenteel zo een duur slinger wapen, die bommen kan schieten maar die gebruik ik haast nooit, zit te overwegen om die te replacen met die sharpshot bow, die tear arrows lijken mij erg handig.wel zonde want die slinger was nogal prijzig, maarja.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
ja dat idee heb ik ook, denk dat ik die gewoon ga kopen en mijn slinger maar vervang, vind die bommen niet zoveel toevoegen op het moment.
Volgens mij zijn die bommen meer voor close-range. Met de pijlen kun je ook op wat grotere afstand armor wegschieten. Het is maar net wat jou voorkeur heeft.Ambition88 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:12:
[...]
ja dat idee heb ik ook, denk dat ik die gewoon ga kopen en mijn slinger maar vervang, vind die bommen niet zoveel toevoegen op het moment.misschien later
Sinds ik die tear pijlen uit mijn sharp bow gebruik vind ik het spel echt een stuk makkelijker. Je schakelt vrijwel direct de gevaarlijkste wapens uit waardoor je je alleen nog maar zorgen hoeft te maken over de directe aanvallen.
Ook doen door het weg geslagen armor je andere pijlen veel meer schade.
Gisteren zelfde de laatste Cauldron gedaan. Ook de Hunter Lodge quests doorlopen. Leuke gevechten.
Ook doen door het weg geslagen armor je andere pijlen veel meer schade.
Gisteren zelfde de laatste Cauldron gedaan. Ook de Hunter Lodge quests doorlopen. Leuke gevechten.
Handig is bij grote vijanden om ze eerst van een afstandje met tear pijlen te beschieten, dan met de katapult freezen of stunnen en dan met de bommen er op knallen. En die pokkevogels vastmaken met je ropelauncherAmbition88 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:12:
[...]
ja dat idee heb ik ook, denk dat ik die gewoon ga kopen en mijn slinger maar vervang, vind die bommen niet zoveel toevoegen op het moment.misschien later
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik ga ook wel regelmatig voor corruption arrows en een medium zoute popcorn.
Ik speel ook alleen in 1080p en stop geregeld in het spel om een foto te maken alsof ik een toerist ben. Fantastisch mooi. 4K zal vast mooier zijn maar bij mij zal de TV eerst kapot moeten gaan voordat ik er eentje aanschaf. Als dat zover is schaf ik ook de pro pas aan. Die is nu nog te duur vind ikDenman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 00:56:
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
In een youtube filmpje van The Know werd gemeld dat analisten verwachten (geen idee op basis waarvan) dat Sony de PS5 in ontwikkeling heeft en dat men verwacht dat deze eind 2018 op de markt komt... ik sla de Pro dan wel over (heb ook geen 4K tv)Spam schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:06:
[...]
Ik speel ook alleen in 1080p en stop geregeld in het spel om een foto te maken alsof ik een toerist ben. Fantastisch mooi. 4K zal vast mooier zijn maar bij mij zal de TV eerst kapot moeten gaan voordat ik er eentje aanschaf. Als dat zover is schaf ik ook de pro pas aan. Die is nu nog te duur vind ik
Das mooi, dan ben ik wel weer toe aan vernieuwing van mijn ProJackal131 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:12:
[...]
In een youtube filmpje van The Know werd gemeld dat analisten verwachten (geen idee op basis waarvan) dat Sony de PS5 in ontwikkeling heeft en dat men verwacht dat deze eind 2018 op de markt komt... ik sla de Pro dan wel over (heb ook geen 4K tv)
GamiQ, de game notes app met game maps!
Hehe om te bevriezen heb ik die shadow bow, met freeze/corruption/shock arrowsVrijdag schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:24:
[...]
Handig is bij grote vijanden om ze eerst van een afstandje met tear pijlen te beschieten, dan met de katapult freezen of stunnen en dan met de bommen er op knallen. En die pokkevogels vastmaken met je ropelauncher
Is er trouwens een manier om arrows te verwijderen? heb nog 40 van die standaard hunter arrows, maar het liefst haal ik die eruit heb al eens een paar keer meegemaakt dat ik ipv die hard arrows, perongeluk die standaard arrows heb geequipt en die machines vervolgens kietel.

[ Voor 22% gewijzigd door Ambition88 op 08-03-2017 15:55 ]
Deze gebruik ik praktisch alleen maar, erg handig met headshots en snijdt plakjes armor als een sushi mesje op een visjeAmbition88 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:55:
Hoe goed is die sharpshot bow met die tear arrows? ik heb momenteel zo een duur slinger wapen, die bommen kan schieten maar die gebruik ik haast nooit, zit te overwegen om die te replacen met die sharpshot bow, die tear arrows lijken mij erg handig.wel zonde want die slinger was nogal prijzig, maarja.
Zelf vind ik de tripcaster moeilijk irritant, echt veel moeite en langzaam om dingen te plaatsen.Ambition88 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:52:
[...]
Hehe om te bevriezen heb ik die shadow bow, met freeze/corruption/shock arrowsmerk dat ik die katapult echt helemaal niks vind, dus dan maar verder met 3 bogen en 1 tripcaster
Is er trouwens een manier om arrows te verwijderen? heb nog 40 van die standaard hunter arrows, maar het liefst haal ik die eruit heb al eens een paar keer meegemaakt dat ik ipv die hard arrows, perongeluk die standaard arrows heb geequipt en die machines vervolgens kietel.
Leuk verhaal over het gebruik van de blast sling:
spoiler:
Gister een mooi gevecht gehad tegen de thunderjaw in de Zeta Cauldron. Met behulp van de ropegun het beest zo veel mogelijk vast laten zitten en eerst beginnen met het afschieten van de wapens door middel van de sharpshooter bow. Toen dat eenmaal gebeurd was met de war bow ice arrows schieten op de onderkant waardoor de thunderjaw frozen was. Met deze damage boost de blast sling gebruikt voor sticky bombs van ruim 250 damage each. De health schoot omlaag!
Ik ook niet, maar die supersampling en verminderde pop-in vind ik toch een partij fijn.Jackal131 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:12:
[...]
In een youtube filmpje van The Know werd gemeld dat analisten verwachten (geen idee op basis waarvan) dat Sony de PS5 in ontwikkeling heeft en dat men verwacht dat deze eind 2018 op de markt komt... ik sla de Pro dan wel over (heb ook geen 4K tv)
Phoe, gaat hard nu... ben de 90% completion voorbij. Verhaal nadert zn ontknoping, maar heb intussen wel zowat alles gedaan:
- metal flowers
- banuk beeldjes
- vatage points
- bandit camps
- longnecks
- cauldrons
- corrupted zones
- skills
- outfits en wapens (die weaver outft is een beetje OP)
- bijna alle sidemissions
Ik moet de Hunting grounds wel nog bijna allemaal
- metal flowers
- banuk beeldjes
- vatage points
- bandit camps
- longnecks
- cauldrons
- corrupted zones
- skills
- outfits en wapens (die weaver outft is een beetje OP)
- bijna alle sidemissions
Ik moet de Hunting grounds wel nog bijna allemaal

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Vanavond eindelijk vrouw de deur uit, kids in bed en papa met ander vrouwelijk schoon bezig! Ben benieuwd.
(Ik speel op de reguliere PS4)
Haha papa gaat even met een rode amazone wat elektronica naar de stort brengen.... enjoy!lordloeder schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:52:
Vanavond eindelijk vrouw de deur uit, kids in bed en papa met ander vrouwelijk schoon bezig! Ben benieuwd.
Pijlen over? Gewoon gaan vissen of jagenAmbition88 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:52:
[...]
Hehe om te bevriezen heb ik die shadow bow, met freeze/corruption/shock arrowsmerk dat ik die katapult echt helemaal niks vind, dus dan maar verder met 3 bogen en 1 tripcaster
dan blijven ze toch gewoon op 0/40 in je wapen arsenaal staan, of verdwijnen ze dan helemaal? nog nooit zonder pijlen gezeten eigenlijk, anders vanavond maar eens proberen ja.
Vanaf wanneer kan je de weaver outft behalen? Of moet je tot lvl 25 wachten?
Dan ben je al redelijk dicht bij het einde van het verhaal.muhda schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:22:
Vanaf wanneer kan je de weaver outft behalen? Of moet je tot lvl 25 wachten?
Ik ben zelf pas bij level 14, daarom vroeg ik het me af of ik echt nog veel levels moet.
Ik ben een keer al terug geweest naar (mother's mountain) De eerste poort was open maar de 2de poort was helaas dicht.
Ik hoop dat er nog DLC komt, met meer outfits en side missions/quests.
Ik ben een keer al terug geweest naar (mother's mountain) De eerste poort was open maar de 2de poort was helaas dicht.
Ik hoop dat er nog DLC komt, met meer outfits en side missions/quests.
Een medium zoute popcorn?Kwistnix schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:55:
Ik ga ook wel regelmatig voor corruption arrows en een medium zoute popcorn.
Ga je dan op een afstandje wachten tot ze van ouderdom gestorven zijn ofzo?
Ik gok wachten tot de machines elkaar afgemaakt hebben.Flagg schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:41:
[...]
Een medium zoute popcorn?
Ga je dan op een afstandje wachten tot ze van ouderdom gestorven zijn ofzo?
Gebruik vaak zat dezelfde techniek.
Oh okay ik gebruik altijd de override, nog nooit corruption arrows gebruikt maar die doen hetzelfde dus?Aeque schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:42:
[...]
Ik gok wachten tot de machines elkaar afgemaakt hebben.
Gebruik vaak zat dezelfde techniek.
De gevechten met machines zijn echt episch
Merk alleen wel dat ik (zeker in het begin) wel een soort van camera-lock mis (ik refereerde al eerder in dit topic naar de Soul-games die dit wel hebben). Het went, maar vind het nog steeds niet echt optimaal..
Verder blijven de graphics en audio om van te smullen; tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar zonder meer één van de best ogende games op de PS4. Juist daarom gaan kleine dingen opvallen, dat er dan net NIET in zit, zoals het water dat niet gaat rimpelen, als Aloy er doorheen zwemt; door boompjes en planten heen lopen etc. etc.
Merk nog wel bij mezelf, dat de game qua verhaallijn me nog niet helemaal weet in te pakken. Het is meer dan oké, maar imho geen niveau The Witcher 3... Maar misschien moet ik de game nog wat doorspelen (ik zit nu op 44%), want anders denk ik niet, dat ik game hierna nog vaak opnieuw ga doorlopen..
spoiler:
En dan met name de grotere exemplaren zoals Stormbirds of Thunderjaws (de quest dat je Redmaw neer moet leggen, jamjam! ). Echt heel cool dat er verschillende tactieken mogelijk zijn, bijvoorbeeld bij de Thunderjaw eerst al zijn wapens eraf knallen dmv. bijvoorbeeld Tearblast Arrows of dat Tear Wapon als je die al hebt (vooral die soort van drones die uit zijn poten komen en daarna als een malle op je afgevlogen komen) en daarna bevriezen door het kreng met een shitload aan Freeze Bombs of Arrows te bestoken. Daarna volg knallen met Hardpoint Arrows etc. En vooral zijn mellee attacks blijven ontwijken. En zo zijn er meerdere manieren, zoals vast zetten dmv. van de Ropecaster, daarna bommen erop of vallen zetten en lokken etc.
Merk alleen wel dat ik (zeker in het begin) wel een soort van camera-lock mis (ik refereerde al eerder in dit topic naar de Soul-games die dit wel hebben). Het went, maar vind het nog steeds niet echt optimaal..
Verder blijven de graphics en audio om van te smullen; tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar zonder meer één van de best ogende games op de PS4. Juist daarom gaan kleine dingen opvallen, dat er dan net NIET in zit, zoals het water dat niet gaat rimpelen, als Aloy er doorheen zwemt; door boompjes en planten heen lopen etc. etc.
Merk nog wel bij mezelf, dat de game qua verhaallijn me nog niet helemaal weet in te pakken. Het is meer dan oké, maar imho geen niveau The Witcher 3... Maar misschien moet ik de game nog wat doorspelen (ik zit nu op 44%), want anders denk ik niet, dat ik game hierna nog vaak opnieuw ga doorlopen..
[ Voor 3% gewijzigd door ddZ op 08-03-2017 18:14 ]