Het is toch gewoon een standaard Bellowback? Gewoon freeze bombs op hem schieten en daarna zijn critical delen eraf schieten. Ik vond hem eigenlijk vrij simpelkazuka schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 06:11:
[...]
Ik liep hier in het begin ook te pielen maar vond uiteindelijk een manier die hem super simpel maakte:
Leg in het midden van de cirkel een shock trap neer zodat de robot neergaat en je een critical hit kunt doen.
Leg direct daarna vlak voor z'n voeten weer een shock trap voordat hij opstaat zodat ie direct weer neer gaat.
Rinse and repeat 3 keer en klaar
Als je die al hebtbram1984 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 06:51:
[...]
Het is toch gewoon een standaard Bellowback? Gewoon freeze bombs op hem schieten en daarna zijn critical delen eraf schieten. Ik vond hem eigenlijk vrij simpel
er uitgaan kon niet, behalve een oude save laden uiteraard, maar ik moest door (overigens wel gelukt:))
Dat vind ik juist prettig. Een spel van 80+ uur heb ik geen tijd voor eigenlijk.Bron schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 02:55:
Ik moet zeggen dat ik het spel wel kort vind voor een RPG.
In 34 uur heb ik alles gedaan, waar een Witcher, Fallout, FFXV, DAI mij allemaal wel boven de 80+ uur brachten.
Goed spel verder, had wel wat moeilijker gemogen.
Mijn grooste vijand was:spoiler:Per ongeluk van bergen af rollen...
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Om aan 34 uur te komen heb ik al weken nodig. En gezien mijn speelstijl zal ik dan wel op een dubbel aantal speeluren geraken
Dit..Nol_NL schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 07:39:
Om aan 34 uur te komen heb ik al weken nodig. En gezien mijn speelstijl zal ik dan wel op een dubbel aantal speeluren geraken
Ik heb er nu ruim 8 uur in zitten en loop eindelijk een keer de poort uit
Hoe geeft je die gast een crit. hit dan? Kheb pijlen (gewoon en vuur) en speer geprobeerd maar deed beide niet veel dmg.
Uiteindelijk heb ik hem steeds met touwen vast gezet en dan met pijlen bestoken maar dat ging niet supersnel.
Uiteindelijk heb ik hem steeds met touwen vast gezet en dan met pijlen bestoken maar dat ging niet supersnel.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik neem aan dat je een critical hit bedoeld. En dat kan je doen met een skill, waar ik de naam nu even niet van weet. Ik heb even gezocht en de skill heet heel toepasselijk "critical hit"Chaoss schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:17:
Hoe geeft je die gast een cirkel hit dan? Kheb pijlen (gewoon en vuur) en speer geprobeerd maar deed beide niet veel dmg.
spoiler: beschrijving van de skill
Press R1 for a high damage attack on downed enemies.
[ Voor 16% gewijzigd door Ollievssn op 07-03-2017 08:35 ]
Dan zal ik wel iets verkeerd doen. 60 uur in de game zitten en iets meer dan 60% completion. Mijn manier van spelen wijkt dan misschien ook iets af van de gemiddelde speler (?). Na een main quest doe ik vaak wat side quests, errands en ga opzoek naar de collectibles om vervolgens weer verder te gaan met de main quest. Ik denk dat ik nog wel minstens 20 uur bezig ben om tot het einde te geraken.Bron schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 02:55:
In 34 uur heb ik alles gedaan, waar een Witcher, Fallout, FFXV, DAI mij allemaal wel boven de 80+ uur brachten.
Goed spel verder, had wel wat moeilijker gemogen.
Mijn grooste vijand was:spoiler:Per ongeluk van bergen af rollen...
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik vind het persoonlijk ook niet echt een RPG. Dus is die vergelijking ook niet helemaal terecht.Bron schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 02:55:
Zelf zit ik nu op zo'n 28 uur en geeft hij aan 48% compleet. Ben nu level 32 (wat niet veel betekend in deze game, volgens mij wordt alleen je HP meer) maar qua main story lijn zitten die rond de level 18 geloof ik. Geen idee hoever ik precies in het verhaal zit. Maakt me ook niet zo veel uit want in tegenstelling tot andere open wereld actie games ben ik de speelwereld nog lang niet zat. Wat ik meestal merk is dat na een uurtje of 20 ik er wel een beetje klaar mee ben en dan volledig op de hoofdmissies ga omdat ik het verhaal wil weten. Dit had ik onder andere bij games als far Cry 4, FF XV maar ook met bijvoorbeeld GTA V had ik het wel gezien)
Nu ben ik nog steeds lekker aan het rond lopen in HZD en ontdekken. Doe ook het meeste gewoon te voet (vanaf campfires). Zo blijf ik ook lekker spulletjes verzamelen en kom ik vanzelf alles tegen wat de game te bieden heeft.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Je speelt precies zoals ik speel haha. So much to do and see! Main quest laat het aardig afweten so far. Kleine stapjes vooruit. Ben net in Meridian en ben lvl 40..Jackal131 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:38:
[...]
Dan zal ik wel iets verkeerd doen. 60 uur in de game zitten en iets meer dan 60% completion. Mijn manier van spelen wijkt dan misschien ook iets af van de gemiddelde speler (?). Na een main quest doe ik vaak wat side quests, errands en ga opzoek naar de collectibles om vervolgens weer verder te gaan met de main quest. Ik denk dat ik nog wel minstens 20 uur bezig ben om tot het einde te geraken.
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Na Meridian pakt de verhaal lijn snel op; no worries dusLipst3r schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:40:
[...]
Je speelt precies zoals ik speel haha. So much to do and see! Main quest laat het aardig afweten so far. Kleine stapjes vooruit. Ben net in Meridian en ben lvl 40..
¯\_(ツ)_/¯
Oei, dan loop ik en end voor. Ben nu net lvl 23 en heb daar een main quest gestart. Ik doe nu sidequests en ik snelreis heen en weer om grondstoffen te vergaren, geregeld zit ik zonder. Heb nu twee cauldrons gedaan maar als ik zie hoeveel er nog is duurt het wel even voordat ik weer met de main quest verder ga.Lipst3r schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:40:
[...]
Je speelt precies zoals ik speel haha. So much to do and see! Main quest laat het aardig afweten so far. Kleine stapjes vooruit. Ben net in Meridian en ben lvl 40..
Ow ik verveel me echt totaaal niet. Ik vind dit echt een van een tofste games van de afgelopen jaren. Ben blij dat ik hier vlak voor bloodborne heb uitgespeeld. Rolls, Rolls everywherebeschuitfluiter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:44:
[...]
Na Meridian pakt de verhaal lijn snel op; no worries dus
Weer een dagje werken met de gedachten om vanavond weer lekker te gaan exploren.
Ik ben pas level 15 of zo in Meridian.Mrjraider schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:45:
[...]
Oei, dan loop ik en end voor. Ben nu net lvl 23 en heb daar een main quest gestart. Ik doe nu sidequests en ik snelreis heen en weer om grondstoffen te vergaren, geregeld zit ik zonder. Heb nu twee cauldrons gedaan maar als ik zie hoeveel er nog is duurt het wel even voordat ik weer met de main quest verder ga.
spoiler:
Heb gisteren weer wat gespeeld en de main quest Maker's End gedaan. Man man man wat een paar vette quests waren dat weer zeg. Nu eindelijk flink wat belangrijke zaken over het verhaal te weten gekomen. Vooral alle boodschappen die in het FARO gebouw verstopt lagen als je alle zij kamertjes af speurt verklaarden veel! Vanavond hoarders grave maar proberen te halen.
Ben nu lvl20 overigens, dus wellicht dat ik eerst nog wat sides moet doen om wat meer HP en shards etc te krijgen om mijn voorraden weer op peil te krijgen want het was aardig knokken geblazen.
Nog steeds helemaal fan van het spel!
Ben nu lvl20 overigens, dus wellicht dat ik eerst nog wat sides moet doen om wat meer HP en shards etc te krijgen om mijn voorraden weer op peil te krijgen want het was aardig knokken geblazen.
¯\_(ツ)_/¯
beschuitfluiter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:49:
spoiler:Heb gisteren weer wat gespeeld en de main quest Maker's End gedaan. Man man man wat een paar vette quests waren dat weer zeg. Nu eindelijk flink wat belangrijke zaken over het verhaal te weten gekomen. Vooral alle boodschappen die in het FARO gebouw verstopt lagen als je alle zij kamertjes af speurt verklaarden veel! Vanavond hoarders grave maar proberen te halen.
spoiler:
Maker's End was echt gruwelijk inderdaad! Heb je wel de power cell opgepakt aan het einde? Deze heb je namelijk nodig voor je god-mode ancient armory
Het leukste was nog wel de Deathbringer.. als je die gaat scannen zakt je de moed in de schoenen. Machinegun, flamethrower, rocketlauncher... man IT'S OVER 9000!!
Het leukste was nog wel de Deathbringer.. als je die gaat scannen zakt je de moed in de schoenen. Machinegun, flamethrower, rocketlauncher... man IT'S OVER 9000!!
[ Voor 8% gewijzigd door Irrival op 07-03-2017 09:12 ]
PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692
Zijn er hier mensen bij die echt alle wapens gebruiken?
Dus echt traps neerleggen, wires neerschieten, dan met de catapult een frostbomb erop en dan met de shortrange bow?...
Ik ben echt te lui en gebruik alleen de hunterbow...
Dus echt traps neerleggen, wires neerschieten, dan met de catapult een frostbomb erop en dan met de shortrange bow?...
Ik gebruik en wissel wapens specifiek voor bepaalde machines. Er komen wel machines waarbij het verschil in damage gewoon te groot is om maar gewoon hunterbow te gebruiken. vind het zelf wel mooi om beetje tactisch zon beest om te leggenPredje schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:13:
Niks mis mee. Ik zat daar ook wel op, misschien zelfs langer.veldkampj schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:01:
[...]
Dit..
Ik heb er nu ruim 8 uur in zitten en loop eindelijk een keer de poort uit
Na 16 uur zit ik op 20%: ik word gewoon continue afgeleid. Heb al 1200 hout, genoeg blaze voor 1000 pijlen en al een paar honderd monsters afgemaakt. De scavenger skill helpt daar wel bij. Sowieso een must have skill als je opzoek bent naar specifieke drops...
Wat ik wel apart vind is dat je al snel paarse gear kan kopen bij merchants. Bij de eerste kan je al een Ghost Sling kopen en nu op 20% al 5 paarse pakjes.
Nog even laten liggen, anders loop ik de rest van de game in hetzelfde pakje...

Nu zitten er in het spel ruim
spoiler:
pakjes, dus opzich geen probleem, maar toch wel apart.
30
Irrival schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:07:
[...]
spoiler:Maker's End was echt gruwelijk inderdaad! Heb je wel de power cell opgepakt aan het einde? Deze heb je namelijk nodig voor je god-mode ancient armory![]()
spoiler:
Yep. zag de gele punten dus ging meteen al door naar boven voor de power cell 
Die Deathbringer idd... man man man wat een gevecht was dat zeg. Uiteindelijk traps onder die poten blijven schieten en vervolgens maar ge-unload met m'n fire arrows. Als het brand icoon oplichtte met hardhead arrows op de cooling rods geshoten. Dat schoot wel redelijk op
Die Deathbringer idd... man man man wat een gevecht was dat zeg. Uiteindelijk traps onder die poten blijven schieten en vervolgens maar ge-unload met m'n fire arrows. Als het brand icoon oplichtte met hardhead arrows op de cooling rods geshoten. Dat schoot wel redelijk op
¯\_(ツ)_/¯
Episch inderdaad. Een onvervalste "Oh, fuck..." moment.beschuitfluiter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:27:
[...]
spoiler:Yep. zag de gele punten dus ging meteen al door naar boven voor de power cell
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Dat had ik gister dus in de eerste Cauldron toen dat beest ineens op me af kwam rennenJackal131 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:30:
[...]
Episch inderdaad. Een onvervalste "Oh, fuck..." moment.
Als het regent in mei, dan is april voorbij
beschuitfluiter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:27:
[...]
spoiler:Yep. zag de gele punten dus ging meteen al door naar boven voor de power cell
spoiler:
Ik ben ver weg gaan zitten en als je dan op die vents bovenop schiet is hij echt zo neer. Denk bij 4 van die vents gaat hij al neer. Volgens mij zegt Aloy ook zoiets als je daar net komt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik heb gister even gezocht maar waar kan ik het completion percentage zien in game? Bij manual save zag ik staan dat er inmiddels 24u in de game zit.

Wat een game is het!
Ik heb een klein album gemaakt met nog meer screenshots:
http://imgur.com/a/X7dvM
in het menu, waar ook notebook zit, bij de statisticsTweekzor schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:44:
Ik heb gister even gezocht maar waar kan ik het completion percentage zien in game? Bij manual save zag ik staan dat er inmiddels 24u in de game zit.
Als je die plaatjes op facebook oid zet met de opmerking "nog een mooi plaatje gevonden gemaakt tijdens een vakantie" dan geloven ze het meteen, erg mooi spelaDutchCow schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:49:
[afbeelding]
Wat een game is het!
[ Voor 41% gewijzigd door Svennie op 07-03-2017 09:51 ]
PSN ID: Svennie-NL
Helemaal rechter tab in het menu, onder Statistics...Tweekzor schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:44:
Ja ik kijk ook soms mn ogen uit als je rond loopt. Zeker bij sunset en rises. Heerlijk!aDutchCow schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:49:
[afbeelding]
Wat een game is het!
Ik kijk eerst met de focus wat hun zwaktes zijn en dan gebruik ik het bijbehorende wapen. En freeze/shock om ze even stil te laten liggen.Predje schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:13:
En die pokkevogels natuurlijk met ropecaster naar beneden trekken
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bij notebook onder het "touchpad menu"Tweekzor schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:44:
Tipje voor de immersion: zet je HUD op dynamic! Een lichte tap op het touchpad toont dan even weer de volledige HUD
Ik zag de tip in een van de laadschermen voorbij komen, echt een geweldige optie. Weet niet of meer games dit hebben maar zouden ze wel moeten hebben.Koppensneller schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:06:
Tipje voor de immersion: zet je HUD op dynamic! Een lichte tap op het touchpad toont dan even weer de volledige HUD
6 uur gespeeld, gisteren nog een uur gespeeld, vooral veel gelopen, stukken van 3000 meter. Echter maar 1 ingrijpend iets gedaan.
Verder toch vooral gelopen en paar keer dood gegaan toen er veel dieren in de weg stonden
Dacht na een uur, wat heb ik nou eigenlijk gedaan?
Verder toch vooral gelopen en paar keer dood gegaan toen er veel dieren in de weg stonden
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ha, dat klink bekend. Gisteren met mezelf afgesproken dat ik een uur zou spelen (en daarna iets anders doen met mijn vriendin), en in dat uur precies 0 voortgang geboektMars18 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:27:
6 uur gespeeld, gisteren nog een uur gespeeld, vooral veel gelopen, stukken van 3000 meter. Echter maar 1 ingrijpend iets gedaan.
Rondjes lopen elk rondje is anders.Mars18 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:27:

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Ik doe voornamelijk alles per gebied. Als me Quest me al een stuk verder stuurt ga ik eerst in het gebied waar ik ben de map bekijken en alle kampvuren langs en al die metal flowers, Banuk statues, vantage points etc af.
Weet iemand van jullie of je ergens kan zien welke van die training dummies je al omgemept hebt?
Ik heb er random een paar neer gehaald die ik tegen kwam maar ben dan ook echt vergeten welke ik heb gehad. Neem aan dat dat nergens te zien is maar wie weet.
Opzich als je alle kampvuren hebt zal het niet zo moeilijk zijn om met behulp van youtube alle locaties af te gaan.
Weet iemand van jullie of je ergens kan zien welke van die training dummies je al omgemept hebt?
Ik heb er random een paar neer gehaald die ik tegen kwam maar ben dan ook echt vergeten welke ik heb gehad. Neem aan dat dat nergens te zien is maar wie weet.
Opzich als je alle kampvuren hebt zal het niet zo moeilijk zijn om met behulp van youtube alle locaties af te gaan.
Trainingdummies meppen?Ricmaniac schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:41:
Ik doe voornamelijk alles per gebied. Als me Quest me al een stuk verder stuurt ga ik eerst in het gebied waar ik ben de map bekijken en alle kampvuren langs en al die metal flowers, Banuk statues, vantage points etc af.
Is dat een ding dan?
Ben er namelijk best wel wat tegengekomen, zal wel een stuk backtracken worden dan
Ik vind het ook 1 van de beste spellen van de afgelopen tijd.
Ben nu level 20 en zit nog steeds alleen maar aan de rechter kant van de map.
Ook net 1 van mijn eerste echte mooie battles gehad.
Wat wel jammer was dat na het saven (savepunt 50 meter er vandaan) deze vijanden er gewoon weer stonden, toen toch maar overgeslagen zonder ammo en potions gaat het niet lukken.
Maar wel een super gevecht :-)
Ben nu level 20 en zit nog steeds alleen maar aan de rechter kant van de map.
Ook net 1 van mijn eerste echte mooie battles gehad.
spoiler:
Kwam op level 18 mijn eerste Thunderjaw tegen, deze zijn best pittig en had aan het einde ook geen ammo meer over, Het mooie is dat ik vlak voordat ik deze Thunderjaw tegen kwam ook 2 sawtooths zag staan, deze beide overgengenomen zodat ze mij hielpen.
Toch mooi om te zien dat 2 van die sawtooths voor je vechten, toen ze dood waren zelf weer verder gegaan en hem verslagen.
Toch mooi om te zien dat 2 van die sawtooths voor je vechten, toen ze dood waren zelf weer verder gegaan en hem verslagen.
Wat wel jammer was dat na het saven (savepunt 50 meter er vandaan) deze vijanden er gewoon weer stonden, toen toch maar overgeslagen zonder ammo en potions gaat het niet lukken.
Maar wel een super gevecht :-)
ja, wordt ook bijgehouden in je statistieken, krijg je ook een trophy voor als je ze allemaal hebt.GrimScythe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:42:
[...]
Trainingdummies meppen?
Is dat een ding dan?
Ben er namelijk best wel wat tegengekomen, zal wel een stuk backtracken worden dan
PSN ID: Svennie-NL
Trophy: Downed 23 Grazer dummiesGrimScythe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:42:
[...]
Trainingdummies meppen?
Is dat een ding dan?
Found and knocked over all of the Grazer training dummies in the Nora region.
Svennie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:48:
[...]
ja, wordt ook bijgehouden in je statistieken, krijg je ook een trophy voor als je ze allemaal hebt.
Great, dat wordt dus backtracken.Ricmaniac schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:48:
[...]
Trophy: Downed 23 Grazer dummies
Ach ja weer een uurtje of 2 gametijd erbij
Ik had gisteren 2 corrupters tegelijk, dat kan met 10 pogingen vast alleen met de bow, maar het is veel handiger om wat traps op de route naar jou toe neer te leggen zodat je je "rustig" kan richten op 1 corrupter zonder dat de tweede je ongemerkt kan flanken.Predje schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:13:
En dan hoef je het maar 2 of 3x te proberen.
En een sawtooth is redelijk easy als je eerst een rondje er omheen rent en vastsnoert met een touwtje of 6.
Het hoeft allemaal niet maar het maakt het (blijven) leven een stuk eenvoudiger. Ik heb er een bloedhekel aan als ik iets 5x+ overnieuw moet proberen.
Yep werkt echt heel goed, op het moment dat je de hud nodig hebt is tie in beeld en voor de rest lekker clean scherm. Ik heb hem nooit handmatig hoeven oproepen omdat ik hem mistte, gaat eigenlijk volledig ongemerkt goed. Briljant gedaan.Koppensneller schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:06:
[ Voor 20% gewijzigd door Flagg op 07-03-2017 11:08 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Lol, toen ik ze op meerdere plekken zag staand had ik al zo'n vermoeden dat dit een trophy zou zijn.Ricmaniac schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:48:
[...]
Collectibles zijn ook zowaar een leuke toevoeging omdat ze ook echt iets vertellen over de geschiedenis van de wereld of in iedergevel een referentie hebben aan iets uit de wereld van HZD.
spoiler:
Ook een leuk detail is de KZ mok die je kunt vinden. 
Nou dit lijkt me wel iets voor na de de hele storyRicmaniac schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:48:
[...]
Er staat wel bij dat het om het Nora gebied gaat, ik weet niet precies tot waar deze loopt (omdat ik er nog in rondloopLipst3r schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:08:
[...]
Nou dit lijkt me wel iets voor na de de hele story. Zal er eens op gaan letten vanaf nu maar het is wat vroeg voor backtracken!
zou je mij in een spoiler kunnen vertellen waar deze precies ligt? ik heb deze quest namelijk ook net afgerond en ben hem niet tegengekomen. Zijn er niet meerdere power cells te vinden dan?Irrival schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:07:
[...]
spoiler:Maker's End was echt gruwelijk inderdaad! Heb je wel de power cell opgepakt aan het einde? Deze heb je namelijk nodig voor je god-mode ancient armory![]()
Die grens kom je als het goed is vanzelf tegen als je de storyline volgt.Ollievssn schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:23:
[...]
Er staat wel bij dat het om het Nora gebied gaat, ik weet niet precies tot waar deze loopt (omdat ik er nog in rondloop).
Dat had je 4e al moeten zijn, volgens mij.Ambition88 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:37:
[...]
zou je mij in een spoiler kunnen vertellen waar deze precies ligt? ik heb deze quest namelijk ook net afgerond en ben hem niet tegengekomen. Zijn er niet meerdere power cells te vinden dan?ik heb er momenteel 1,nog van het begin gebied.
Moet wel eerlijk bekennen, als ik dit spel start dan ben ik ongemerkt echt uren aan het gamen. Je wordt zo meegesleurd in het spel, en dan niet eens de verhaallijn of de missies maar er is zoveel te zien, te doen en te ontdekken
heb dst eigenlijk nooit. Zelfs niet met de Tomb Raider games waar ik echt verzot op ben
lol, ja ik struin niet elke square inch van de map af hoor
Ambition88 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:46:
[...]
lol, ja ik struin niet elke square inch van de map af hoordoe errands,side quests en main missions, af en toe een corrupted zone clearen of een bandit camp en dat is het wel
weet niet hoeveel van die power cells je nodig hebt.
spoiler: Power Cells
De eerste krijg je van de ruins waar je als kind in viel.
je kan deze opnieuw bezoeken als aloy groot is.
De 2e zit in Womb of the mountain.
De 3e tijdens de quest makers end
de 4e tijdens grave hoard
en de 5e tijdens the mountain that fell
Ik heb de main story klaar, met een berg side quests/errands (75% ongeveer)
Kunt hier zolang in vertoeven, alsof ze het doel hadden: vanuit elke hoek moet het mooi zijn. Ik hou van landschapjes en redelijk wat screenshots gemaakt.
Albumpje - zitten 2 spoilers in onderaan: http://imgur.com/a/yZzmX
Maar deze vind ik toch wel erg grappig, hoop details zitten er in, soms moet je zoeken.
Kunt hier zolang in vertoeven, alsof ze het doel hadden: vanuit elke hoek moet het mooi zijn. Ik hou van landschapjes en redelijk wat screenshots gemaakt.
Maar deze vind ik toch wel erg grappig, hoop details zitten er in, soms moet je zoeken.
Ik heb mijn tekst in het Nederlands, ik heb er nu twee dus ik mis er een aantal? Die beide zitten tevens al waar ze moeten ik moet er dan nog drie. Maar ik dacht altijd dat je die van beesten af kon meppen.GrimScythe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:57:
[...]
spoiler: Power CellsDe eerste krijg je van de ruins waar je als kind in viel.
http://i.imgur.com/wpSisOF.jpgz1rconium schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:00:
Ik heb de main story klaar, met een berg side quests/errands (75% ongeveer)
Deze van je lijst is echt echt belachelijk dat dit in game is.. echt prachtig.
ligt eraan waar je ze vandaan hebtMrjraider schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:01:
[...]
Ik heb mijn tekst in het Nederlands, ik heb er nu twee dus ik mis er een aantal? Die beide zitten tevens al waar ze moeten ik moet er dan nog drie. Maar ik dacht altijd dat je die van beesten af kon meppen.
spoiler: Power cell
Je hebt die ene dan in de ruine waar je als kind in viel en als volwassene terug moet gaan
een na de proving dan word je in een grot wakker, daar is er ook een.
De andere 3 heb ik ook nog niet had mij alleen de namen van de quest genoteerd zodat ik ze niet vergeet.
Ik heb dat ook zelden meegemaakt. Ik heb afgelopen donderdag van 9 uur 's ochtends tot 5/half 6 's avonds gespeeld (was vrij) en voor mijn gevoel heb ik echt maar een uur of 4 gespeeld.Mrjraider schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:42:
Moet wel eerlijk bekennen, als ik dit spel start dan ben ik ongemerkt echt uren aan het gamen. Je wordt zo meegesleurd in het spel, en dan niet eens de verhaallijn of de missies maar er is zoveel te zien, te doen en te ontdekkenheb dst eigenlijk nooit. Zelfs niet met de Tomb Raider games waar ik echt verzot op ben
Een van de sterke punten van de game is ook de schaal. Alles voelt echt gewoon groots aan en met sommige simpele zaken kan je behoorlijk lang bezig zijn.
Iemand nog een tip voor de Nora Hunting Grounds, ik moet alleen nog de parts alone trial op een blazing sun maar deze wil niet echt lukken.
De andere waren vrij makkelijk.
Welke was dat ook alweer? Ik heb ze gisteren alle 15 op blazing sun gedaan dus een tip kan ik vast wel geven.GrimScythe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:20:
Iemand nog een tip voor de Nora Hunting Grounds, ik moet alleen nog de parts alone trial op een blazing sun maar deze wil niet echt lukken.
Ambition88 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:37:
[...]
zou je mij in een spoiler kunnen vertellen waar deze precies ligt? ik heb deze quest namelijk ook net afgerond en ben hem niet tegengekomen. Zijn er niet meerdere power cells te vinden dan?ik heb er momenteel 1,nog van het begin gebied.
spoiler: powercell
Aan het einde van de quest moet je naar boven klimmen naar de boardroom waar je de dialoog meekrijgt over "zero dawn". Zodra je daar bent aangekomen kan je naar de top van de toren klimmen waar de powercell zich bevindt.
De eerste hunting ground.Rabbitto schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:22:
[...]
Welke was dat ook alweer? Ik heb ze gisteren alle 15 op blazing sun gedaan dus een tip kan ik vast wel geven.
Dat je de blaze canisters van de grazers moet afschieten.
ik kom meestal maar tot 6/10
Ah ja, dat is een lastige. De tip die ik je kan geven is op de talent tree zo snel mogelijk de maximale slow time + reload arrow skills koopt. In het begin kreeg ik die moelijk gedaan maar daarna moet je op volle snelheid meerennen, 3 canisters raken met slowmotion en weer door. De kudde rent een rondje. Ren een keer mee zodat je hun route kent. Maar de skills zijn wel echt handig voor eigenlijk alles in het spel. Koop deze zo snel mogelijk.GrimScythe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:33:
[...]
De eerste hunting ground.
Dat je de blaze canisters van de grazers moet afschieten.
ik kom meestal maar tot 6/10
Merci.Irrival schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:24:
[...]
spoiler: powercellAan het einde van de quest moet je naar boven klimmen naar de boardroom waar je de dialoog meekrijgt over "zero dawn". Zodra je daar bent aangekomen kan je naar de top van de toren klimmen waar de powercell zich bevindt.
[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 07-03-2017 12:40 ]
Sharpshot bow met tearblast arrows. Ik had 3 pijlen nodig.Rabbitto schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:36:
[...]
Ah ja, dat is een lastige. De tip die ik je kan geven is op de talent tree zo snel mogelijk de maximale slow time + reload arrow skills koopt. In het begin kreeg ik die moelijk gedaan maar daarna moet je op volle snelheid meerennen, 3 canisters raken met slowmotion en weer door. De kudde rent een rondje. Ren een keer mee zodat je hun route kent. Maar de skills zijn wel echt handig voor eigenlijk alles in het spel. Koop deze zo snel mogelijk.
Hmm dan toch maar een slow time skill gaan nemen (heb er daarvan nog geen een), was eigenlijk bezig te skillen om modifications te kunnen hergebruiken.Rabbitto schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:36:
[...]
Ah ja, dat is een lastige. De tip die ik je kan geven is op de talent tree zo snel mogelijk de maximale slow time + reload arrow skills koopt. In het begin kreeg ik die moelijk gedaan maar daarna moet je op volle snelheid meerennen, 3 canisters raken met slowmotion en weer door. De kudde rent een rondje. Ren een keer mee zodat je hun route kent. Maar de skills zijn wel echt handig voor eigenlijk alles in het spel. Koop deze zo snel mogelijk.
Maar wil ze zo graag blazing hebben voordat ik bij die hunters lodge aankom
Thanks, vanavond gelijk poberen.Aeque schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:43:
[...]
Sharpshot bow met tearblast arrows. Ik had 3 pijlen nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door GrimScythe op 07-03-2017 12:47 ]
Weet je wat ook een heerlijk moment is? Dat je ondanks het sluipen toch gesnapt wordt, 7 beesten op je af komen rennen en 5 minuten later kun je zuchten en alles looten
Dit dus! Easy Peasy! Ik ben normaal niet zo goed in dit soort dingen, maar die eerste drie trials had ik echt met gemak ...Aeque schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:43:
[...]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Cauldrons zijn inderdaad niet verplicht, maar het zou zonde zijn om deze niet te doen imo. Erg leuke afwisseling.Ambition88 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:39:
[...]
Merci.vanavond maar eens de ander powercells opduiken, heb ik die alvast in de pocket, die cauldrons die zijn niet verplicht om te doen toch? want machines overriden doe ik bijna niet
Heb je een wapen met shock? Of een trap? Dan kan je ze daar mee stunnen zodat het wat makkelijker wordtGrimScythe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:46:
[...]
Hmm dan toch maar een slow time skill gaan nemen (heb er daarvan nog geen een), was eigenlijk bezig te skillen om modifications te kunnen hergebruiken.
Maar wil ze zo graag blazing hebben voordat ik bij die hunters lodge aankom
[...]
Thanks, vanavond gelijk poberen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik dacht dat dit niet mocht van de questobjective. Idd met die tearblast gaat het een stuk sneller, mits dat dus kon hehe.Aeque schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:43:
[...]
Mooie foto. Vraagje wanneer ga je hier questen? is dat voor of nadat je in meridian bent geweest?Lipst3r schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:09:
[...]
http://i.imgur.com/wpSisOF.jpg
Deze van je lijst is echt echt belachelijk dat dit in game is.. echt prachtig.
Of dat je het eindelijk aan durft een groot beest neer te halen en dan halverwege het gevecht merkt dat er een halve voedselketen aan vriendjes van dat beest je komt lastig vallen....aDutchCow schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:51:
Weet je wat ook een heerlijk moment is? Dat je ondanks het sluipen toch gesnapt wordt, 7 beesten op je af komen rennen en 5 minuten later kun je zuchten en alles looten
Nope
Nope
Nope
¯\_(ツ)_/¯
Het hele westland is woestijn, dus zodra je de questlijn richting meridian oppakt kom je hier terecht.Mizojojo schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:33:
[...]
Mooie foto. Vraagje wanneer ga je hier questen? is dat voor of nadat je in meridian bent geweest?
Is of zal er ook een boek verschijnen over dit spel, net als bij GTA, The Division enz..
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Bij de allereerste hunting grounds in ieder geval wel.Rabbitto schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:15:
[...]
Ik dacht dat dit niet mocht van de questobjective. Idd met die tearblast gaat het een stuk sneller, mits dat dus kon hehe.
Doet iedereen hier trouwens ook de tutorials voor wapens? Zo niet, doen! Haast gratis XP.
Ja dat is echt handig. Ik moet ook zeggen, alle hunting grounds leveren belachelijk veel xp op ook. Zeker even allemaal completen.Aeque schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:43:
[...]
Bij de allereerste hunting grounds in ieder geval wel.
Doet iedereen hier trouwens ook de tutorials voor wapens? Zo niet, doen! Haast gratis XP.
Niet bewust, maar als je een beetje het nieuwe wapen gebruikt, dan doe je de tutorial per ongeluk. Dus dat is mooi meegenomenAeque schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:43:
Bij de allereerste hunting grounds in ieder geval wel.
Ja... en dat mensen onderaan de keten staan volgens die mafklappers. Run!beschuitfluiter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:39:
[...]
Of dat je het eindelijk aan durft een groot beest neer te halen en dan halverwege het gevecht merkt dat er een halve voedselketen aan vriendjes van dat beest je komt lastig vallen....
Nope
Nope
Nope
[ Voor 34% gewijzigd door Motrax op 07-03-2017 14:17 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Volgens mij moest ik de tutorial quest van een nieuw wapen echt als actieve quest instellen voordat ik hier progress in kon maken. Wat ik persoonlijk best wel vervelend vind.Motrax schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:15:
[...]
Niet bewust, maar als je een beetje het nieuwe wapen gebruikt, dan doe je de tutorial per ongeluk. Dus dat is mooi meegenomen
Dat is de rede dat ik ze alle 3 op blazing sun wou, levert een skillpoint opRabbitto schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:04:
[...]
Ja dat is echt handig. Ik moet ook zeggen, alle hunting grounds leveren belachelijk veel xp op ook. Zeker even allemaal completen.
Same here, maar ze zijn zo makkelijk dat ze wel even tussendoor kunnen.Tweekzor schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:17:
[...]
Volgens mij moest ik de tutorial quest van een nieuw wapen echt als actieve quest instellen voordat ik hier progress in kon maken. Wat ik persoonlijk best wel vervelend vind.
Gisteren stuk of 10 gedaan inderdaad. Had er nog best wat open staan. Toch wel leuk voor XP en kom je toch soms nog achter dat bepaalde pijlen beter werken e.d.Aeque schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:37:
[...]
Same here, maar ze zijn zo makkelijk dat ze wel even tussendoor kunnen.
Nee hoor. Zolang je de tutorial niet een actieve quest maakt, dan telt deze 'm ook niet als je 'm per ongeluk doet.Motrax schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:15:
[...]
Niet bewust, maar als je een beetje het nieuwe wapen gebruikt, dan doe je de tutorial per ongeluk. Dus dat is mooi meegenomen
[...]
Ja... en dat mensen onderaan de keten staan volgens die mafklappers. Run!
Ik heb gisteren die paarse boog gekocht en zag dat er 2 soorten pijlen zijn. Iemand meer info over die pijlen, wanneer best te gebruiken? De tutorial moet ik nog doen, vanavond
.
Dit is iets te weinig info. Er zijn 3 soorten bogen met elk, op paars in ieder geval, 3 soorten pijlen. Welke boog en welke pijlen bedoel je precies?Matey schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:51:
Ik heb gisteren die paarse boog gekocht en zag dat er 2 soorten pijlen zijn. Iemand meer info over die pijlen, wanneer best te gebruiken? De tutorial moet ik nog doen, vanavond.
Overigens vind ik de beschrijving van de pijlen in je menu altijd duidelijk genoeg, heb je dit al doorgelezen?
Nope, heb dat gisterenavond laat nog aangeschaft en daarna gaan slapen ;-). Vond er niet direct online info over, dus straks idd maar eens in het menu kijken. Thanks!Tweekzor schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:56:
[...]
Dit is iets te weinig info. Er zijn 3 soorten bogen met elk, op paars in ieder geval, 3 soorten pijlen. Welke boog en welke pijlen bedoel je precies?
Overigens vind ik de beschrijving van de pijlen in je menu altijd duidelijk genoeg, heb je dit al doorgelezen?
Wat bedoel je? Het spreekt voor zich toch? Als een vijand Tear als weakness heeft, pak je ammo die Tear damage doet.Matey schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:51:
Ik heb gisteren die paarse boog gekocht en zag dat er 2 soorten pijlen zijn. Iemand meer info over die pijlen, wanneer best te gebruiken? De tutorial moet ik nog doen, vanavond.
Vooral handige tip is open je menu met touchpad en ga naar notebook. Daar kun je per machine lezen wat weaknesses zijn per component dat ze hebben. Als het qua namen lastig is het kwestie van zoek juiste logotje bij de pijlen die bij de weakness aangegeven worden en shoot shoot shoot !Matey schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:00:
[...]
Nope, heb dat gisterenavond laat nog aangeschaft en daarna gaan slapen ;-). Vond er niet direct online info over, dus straks idd maar eens in het menu kijken. Thanks!
Heeft iemand trouwens al het Tear Wapen gehad? Ik kreeg er gisteren eentje uit een groene kist. Dat is me toch een vet ding. Kan zeg maar dezelfde schokgolven afvurem als de tear pijlen alleen hoef je niet te richten. Gewoon vol het lichaam raken. Zegmaar wat die vogels op je afvuren waar je even doof van bent.
[ Voor 11% gewijzigd door Rabbitto op 07-03-2017 15:11 ]
das enorm mazzel hebben!Rabbitto schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:11:
Heeft iemand trouwens al het Tear Wapen gehad? Ik kreeg er gisteren eentje uit een groene kist. Dat is me toch een vet ding. Kan zeg maar dezelfde schokgolven afvurem als de tear pijlen alleen hoef je niet te richten. Gewoon vol het lichaam raken.
¯\_(ツ)_/¯
Nee hoor, is gewoon een quest reward!
Rabbitto schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:11:
Heeft iemand trouwens al het Tear Wapen gehad? Ik kreeg er gisteren eentje uit een groene kist. Dat is me toch een vet ding. Kan zeg maar dezelfde schokgolven afvurem als de tear pijlen alleen hoef je niet te richten. Gewoon vol het lichaam raken. Zegmaar wat die vogels op je afvuren waar je even doof van bent.
spoiler: Tear wapen
is dat niet 1 van die hunter's lodge weapons?
ja dat weet ik, dacht dat ie hem van een merchant had of zo, daarom mijn reactie
¯\_(ツ)_/¯
Volgens mij kwam het van een quest. De hunters lodge wapens zijn een Epic boog Epic catapult en epic touwschieter.Lipst3r schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:13:
[...]
spoiler: Tear wapenis dat niet 1 van die hunter's lodge weapons?
Zit er veel verschil kwa stats in die wapens?
Tot op heden gebruik ik nog altijd mijn LE Carja mighty bow
Door 2 mods doet hij het redelijk goed kwa tear en damage
[ Voor 22% gewijzigd door GrimScythe op 07-03-2017 15:48 ]
Het zijn vooral de mod slots en het gebruik van paar nieuwe type arrowsGrimScythe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:47:
Kan het kloppen dat je die mighty bow alleen maar krijgt als je de Deluxe versie hebt van het spel?GrimScythe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:47:
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Man, man, man... wat-een-spel! inmiddels 21 uur aan het spelen. 35% voltooid en op level 26. Schitterend verhaal, vaak gewoon even stil staan om van de omgeving te genieten. Voorlopig met dit spel meer dan zoet.
HZD + PSVR.... dát zou helemaal mooi zijn
HZD + PSVR.... dát zou helemaal mooi zijn
PSN: TDBtje
Thanks, ja die twee heb ik. Dan loop ik niet echt achter haha. Ik doe eigenlijk alle quests die ik tegenkom dus vanzelf kom ik ze tegenGrimScythe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:13:
[...]
ligt eraan waar je ze vandaan hebt
spoiler: Power cellJe hebt die ene dan in de ruine waar je als kind in viel en als volwassene terug moet gaan
De andere 3 heb ik ook nog niet had mij alleen de namen van de quest genoteerd zodat ik ze niet vergeet.
Ja ik heb de limited edition.Spam schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:12:
[...]
Kan het kloppen dat je die mighty bow alleen maar krijgt als je de Deluxe versie hebt van het spel?
Daar kreeg ik 3 outfits en 3 extra bows van.
Maar ze gebruiken alle 3 hunter arrow of fire arrow.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de outfits ingame wel erg karig vind. Ik heb eigenlijk vanaf mn groene outfit direct gespaard voor de paarse nora beschermer en die aangepast en voor de rest lijkt er naast de god armor niets meer op dat vlak te doen te zijn. Daar had meer progressie in mogen zitten wat mij betreft.