Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
DLC van Nintendo is naar mijn mening vrijwel altijd de moeite waard geweest, maar zien is inderdaad geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:22

Niwla

dat dus....

CRoNiXX schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:46:
[...]

Helaas ook mijn eerste gedachte....
Naja hopelijk biedt het echt iets extra's voor die 20 piek.
Heb nog geen ervaring met Nintendo DLC's. Wel met playstation (plus). Daar is het vaak gewoon een kwestie van geduld hebben, dan komt er vanzelf een aanbieding voorbij die je niet wil missen ;)

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 15:33
Ben straks wel benieuwd of ik hem gewoon op kan halen bij de Mediamarkt voor €309...

Het staat in ieder geval in de bevestigingsmail:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
Ik heb mijn reservering bij de MM geannuleerd omdat ik de gekleurde wilde hebben. Een week later kreeg ik de bevestiging dat hij geannuleerd was. Duurde even, maar uiteindelijk wel reactie.
Vind het zelf niks om twee reserveringen te hebben staan. Ga er vanuit dat die van bol.com gewoon op tijd komt (heb hier ook bevestiging van voor zover het het waard is.) en anders is het jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Ik ga voor de zwarte joy cons. Maar heb voorlopig toch nog niet genoeg geld, en er is nog geen verse 2D Mario, en die wil ik toch echt wel hebben.

Het is toch ver uitverkocht he? Zin in, nog twee weken wachten en dan eens alle reviews gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:36:
Ik heb mijn reservering bij de MM geannuleerd omdat ik de gekleurde wilde hebben. Een week later kreeg ik de bevestiging dat hij geannuleerd was. Duurde even, maar uiteindelijk wel reactie.
Vind het zelf niks om twee reserveringen te hebben staan. Ga er vanuit dat die van bol.com gewoon op tijd komt (heb hier ook bevestiging van voor zover het het waard is.) en anders is het jammer.
Ik had ook een tweede reservering bij de MM, die heb ik ook geannuleerd en dat duurde idd ook zo lang :p

Ik ga 'm bij de Gamemania halen, die hebben me al verzekerd dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Ik denk dat de eerste winkels al wel bevoorraadt worden? Of gaat dat echt pas de laatste week een grote, wereldweide roll out worden vanuit de pakhuizen?

Best een flinke operatie zo iets he. Zou daar best eens een doc van willen zien, wat voor logistiek ed er bij komt kijken bij zo een launge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turfschipper schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:18:
Ik denk dat de eerste winkels al wel bevoorraadt worden? Of gaat dat echt pas de laatste week een grote, wereldweide roll out worden vanuit de pakhuizen?

Best een flinke operatie zo iets he. Zou daar best eens een doc van willen zien, wat voor logistiek ed er bij komt kijken bij zo een launge.
Dat vind ik ook interessant. Het zal niet allemaal in een paar dagen geregeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:57

S2S

MS heeft x360 rond gevlogen op speciale vluchten...

Denk dat Nintendo ze gewoon verstuurd via hun gebruikelijke kanalen... ze zullen er vast genoeg al een paar maanden klaar hebben. Was met de X360 niet het geval.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Qweridee schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:13:
Ben straks wel benieuwd of ik hem gewoon op kan halen bij de Mediamarkt voor €309...

Het staat in ieder geval in de bevestigingsmail:)
Ja dat kan. Ik heb dit nagevraagd bij de Mediamarkt..

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Zat eens te kijken online wat de switch nu zou gaan kosten en ik wilde hem wellicht online bestellen. Maar zie dat hij gewoon nergens te verkrijgen is. Denken jullie dat een pre order plaatsen bij de lokale Mm (Eindhoven) nog zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

cronixx

krieuw

swoutr schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:36:
Zat eens te kijken online wat de switch nu zou gaan kosten en ik wilde hem wellicht online bestellen. Maar zie dat hij gewoon nergens te verkrijgen is. Denken jullie dat een pre order plaatsen bij de lokale Mm (Eindhoven) nog zin heeft?
Zoals ik het hier in dit topic een beetje begrepen heb, is die kans aanwezig ja.
De winkelvoorraden staan los van de voorraden van de webshop.

De grootste kans heb je dan waarschijnlijk door zelf even langs te gaan bij je lokale MM en daar even te vragen of een pre-order nog mogelijk is.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@swoutr De kans is klein, maar hij is aanwezig. Helemaal met winkels als de MediaMarkt (die héél groot inkoopt) zullen ze vast ook wat voorraad hebben voor de winkels zelf.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
CRoNiXX schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:57:
[...]

Zoals ik het hier in dit topic een beetje begrepen heb, is die kans aanwezig ja.
De winkelvoorraden staan los van de voorraden van de webshop.

De grootste kans heb je dan waarschijnlijk door zelf even langs te gaan bij je lokale MM en daar even te vragen of een pre-order nog mogelijk is.

Succes!
Je kan het altijd proberen. Overigens raad ik je aan om de website van de Bart Smit/Intertoys in de gaten te houden, want daar doen ze niet aan pre-orders.

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54
NotSoSteady schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 00:46:
[...]

Je kan het altijd proberen. Overigens raad ik je aan om de website van de Bart Smit/Intertoys in de gaten te houden, want daar doen ze niet aan pre-orders.
en je kan er nu bestellen!

• NotSoSteady
  • Nu online
Nou volgens mij niet.

Edit: Intertoys dus wel.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 16-02-2017 01:25 ]

• Brackpc
had het inderdaad bij intertoys gezien, ging er vanuit dat bartsmit dan ook de orders open had gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cas90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 17:13
Brackpc schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 01:28:
had het inderdaad bij intertoys gezien, ging er vanuit dat bartsmit dan ook de orders open had gezet.
Heb vorige maand bij de Bart Smid een Switch gereserveerd. Ben gewoon de winkel binnen gestapt en gevraagd of ik er een kon reserveren :)

• Brackpc
cas90 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:40:
[...]

Heb vorige maand bij de Bart Smid een Switch gereserveerd. Ben gewoon de winkel binnen gestapt en gevraagd of ik er een kon reserveren :)
ik vertrouw dat niet meer sinds bart smit me een pre-order niet meer kon leveren omdat ze 0 stuks binnen kregen omdat het online uitverkocht was. Weet zo niet meer om welke preorder het ging, maar dat gebeurt me dus niet nog eens.

Net zoals dat het geen effect heeft die houd me op de hoogte knop te gebruiken, heb daar tot nu toe nog geen bericht van mn eigen tracker vertelde me binnen het half uur dat de site aangepast was.

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
M'n oom wilde ook één maar was nummer 18 bij de lokale intertoys en waarschijnlijk kreeg hij hem niet op 03-03 en dat voor een kleine plaats zoals in dit geval Harlingen.

[ Voor 24% gewijzigd door NastyNick op 16-02-2017 12:49 ]

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

• Lanithro
Ik heb twee pre-orders. Eén bij de Mediamarkt in Rotterdam en één bij de GameMania in Dordrecht. Die in Dordt ga ik waarschijnlijk annuleren aangezien ik hem bij de MediaMarkt voor 309 euro heb kunnen reserveren.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20
de limited edition van Zelda is ook nog te koop bij de intertoys...tenminste aan het plaatje en de prijs te zien.

http://www.intertoys.nl/g...-zelda-breath-of-the-wild

• default_user
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-08-2024
Voor de gene die net als mij bij de Wehkamp hebben besteld, via e-mail heeft Wehkamp mij aangegeven dat indien je voor 31 januari een switch bij ze hebt besteld deze op 03-03 zult ontvangen. Ook is in mijn order de status van onbekende levertijd veranderd naar 3 weken.

[ Voor 17% gewijzigd door default_user op 16-02-2017 16:01 ]

Verwijderd

Nog 2 weken en dan komen de Emails over verzendingen van de Switch binnen.

Hier dan een verzendbevestiging van Bol.com over de Switch en Zelda hoop ik.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Ik zie nu dat je bij bartsmit kan bestellen. Hoever je ermee komt weet ik natuurlijk niet

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Laatst online: 07-09 00:06
Even een winkelmandje test gedaan bij Intertoys en Bart Smit:

Webshop 'voorraad' Switch console, Intertoys;

Grijs: 129
Neon: 134

Bart Smit;

Grijs: 245
Neon: 182

Edit: en 4 minuten later zijn er 4 verkocht. Het gaat dus vrij rap.

[ Voor 16% gewijzigd door MadDogMcCree op 16-02-2017 18:49 ]

• Michel242186
MadDogMcCree schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:45:
Even een winkelmandje test gedaan bij Intertoys en Bart Smit:

Webshop 'voorraad' Switch console, Intertoys;

Grijs: 129
Neon: 134

Bart Smit;

Grijs: 245
Neon: 182

Edit: en 4 minuten later zijn er 4 verkocht. Het gaat dus vrij rap.
hoe bekijk je de voorraad van de webwinkel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Michel242186 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:15:
[...]

hoe bekijk je de voorraad van de webwinkel?
Gewoon het winkelwagentje vullen tot deze een error aangeeft. Inmiddels is de stand bij Bart Smit 237 en 179, Intertoys 108 en 128.

Edit: Ik denk dat je de meeste kans bij Bart Smit maakt om er gegarandeerd één binnen te krijgen op 3 maart. De verkopen van de Switch gaan via deze webshop een stuk langzamer dan bij Intertoys. Waarschijnlijk omdat de naam Bart Smit gaat verdwijnen.

Sinds 18:45 zijn er 49 verkocht via Intertoys en slechts 16 via Bart Smit.

[ Voor 35% gewijzigd door MadDogMcCree op 16-02-2017 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunaries
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-09 18:32
cas90 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:40:
[...]

Heb ik ook gedaan bij de Intertoys. Op de wachtlijst ben ik nummer 2. Jeuj. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:23
MadDogMcCree schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:25:
[...]

Gewoon het winkelwagentje vullen tot deze een error aangeeft. Inmiddels is de stand bij Bart Smit 237 en 179, Intertoys 108 en 128.

Edit: Ik denk dat je de meeste kans bij Bart Smit maakt om er gegarandeerd één binnen te krijgen op 3 maart. De verkopen van de Switch gaan via deze webshop een stuk langzamer dan bij Intertoys. Waarschijnlijk omdat de naam Bart Smit gaat verdwijnen.

Ik neem aan dat als zij er 200 per webshop hebben, dat dit ook het aantal is wat ze binnenkrijgen. Tevens staat er ook op de site, bestel nu en ontvang er 1 op 3 maart. Het is behoorlijke slechte actie en schadelijk voor hun reputatie om zich niet aan hun woord te houden :) Zeker als je bedenkt dat het allemaal Intertoys wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Nu online

cronixx

krieuw

MadDogMcCree schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:25:
[...]

Winkelt wagentje aftoppen lijkt niet meer te kunnen.... maximaal 1... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Michel242186 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:22:
de limited edition van Zelda is ook nog te koop bij de intertoys...tenminste aan het plaatje en de prijs te zien.

http://www.intertoys.nl/g...-zelda-breath-of-the-wild
Er staat een knop "houd mij op de hoogte". Dit houdt in dat ze op dit moment niet meer beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-09 17:46
Klopt! Ik heb net een LE gekocht via Bart Smit. Lucky me! Switches zijn er ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
KaiTak schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:34:
Klopt! Ik heb net een LE gekocht via Bart Smit. Lucky me! Switches zijn er ook nog!
en dan heb je vast de laatste gehad...die versie is nu ook uitverkocht bij bart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiTak
Michel242186 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:38:
[...]

en dan heb je vast de laatste gehad...die versie is nu ook uitverkocht bij bart.
€30 euro extra voor een doos, cd en een plastic beeldje is geen geld.... :X

Maar ik moet het toch hebben _/-\o_

Echt FOMO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:19
Besteld bij Bart Smit, zoals iemand hier boven al zei, de houd me op de hoogte knop op de site heeft weinig nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:21
KaiTak schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:41:
[...]

€30 euro extra voor een doos, cd en een plastic beeldje is geen geld.... :X

Maar ik moet het toch hebben _/-\o_

Echt FOMO...
Sommige dingen zal ik idd nooit begrijpen haha..

No way dat ik 30 euro extra betaal voor een doos, plastic beeldje en een cd (heb nieteens een cd speler meer).

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

HertogJack schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:17:
[...]
Sommige dingen zal ik idd nooit begrijpen haha..

No way dat ik 30 euro extra betaal voor een doos, plastic beeldje en een cd (heb nieteens een cd speler meer).
Het is Zelda ;) Het is dat ik het geld even niet heb - maar anders zou ik het persoonlijk wel weten.... Zeker dat beeldje is zeer gaaf! (voor mij als Zelda fan dan in ieder geval wel he...).
Kan ook niet wachten op de Switch. De Wii U vond ik niks, maar dit ding lijkt me toch echt heel gaaf! Zit nu al heel hard te duimen dat de prijs snel gaat zakken... 8)7 Maar ja, zal wel 2018 worden ofzo voor ik het ding eindelijk eens heb ;(

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb hem toen bij Bol al besteld voor 80 of 90 euro. Is veel, maar inderdaad. Het beeldje. Heb die van Majora's Mask en Wind Waker nog steeds in de kast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Arunia schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:03:
Ik heb hem toen bij Bol al besteld voor 80 of 90 euro. Is veel, maar inderdaad. Het beeldje. Heb die van Majora's Mask en Wind Waker nog steeds in de kast staan.
Gaaf!! Het is denk ik een tic die je moet hebben... Ik vind het mooi als je naast digitale content ook iets fysieks hebt... Iets dat mooi in de kast kan staan. Dus dit soort beeldjes voor games of films die ik écht kan waarderen hou ik wel van!! (helaas is m'n bankrekening het hier alleen niet mee eens :P ).

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 08:29
Het is nog helemaal niet zeker dat je ook daadwerkelijk een Switch krijgt bij Intertoys.
Ik denk ik ga voor de grap eens bellen hoeveel ze er op voorraad hebben.

Blijkt dus dat ze niet zeker weten hoeveel voorraad ze hebben, maar een schatting doen.
Ze kon mij dus ook niet garanderen dat iedereen hem krijgt.

Ik zei dat met de tekst op site dat je hem op 3 maart krijgt dat toch wel misleiding was. Dat vond zij van niet, zij had meer zoiets van misschien hebben we wel te laag geschat en krijgt iedereen hem wel, wij doen hier bij Intertoys aan positive thinking. 8)7

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttomaansKind
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023
de grijze is uitverkocht bij intertoys :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:30:
Het is nog helemaal niet zeker dat je ook daadwerkelijk een Switch krijgt bij Intertoys.
Ik denk ik ga voor de grap eens bellen hoeveel ze er op voorraad hebben.

Blijkt dus dat ze niet zeker weten hoeveel voorraad ze hebben, maar een schatting doen.
Ze kon mij dus ook niet garanderen dat iedereen hem krijgt.

Ik zei dat met de tekst op site dat je hem op 3 maart krijgt dat toch wel misleiding was. Dat vond zij van niet, zij had meer zoiets van misschien hebben we wel te laag geschat en krijgt iedereen hem wel, wij doen hier bij Intertoys aan positive thinking. 8)7
De Intertoys/Bart Smit heeft dit vaak altijd goed voor elkaar, dus ik zou me er geen zorgen om maken. Daarnaast is het altijd maar de vraag hoeveel de klantendienst daadwerkelijk weet, want het lijkt mij niet dat zij gaan over de pre-orders voor de Nintendo Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 08:29
NotSoSteady schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:13:
[...]

De Intertoys/Bart Smit heeft dit vaak altijd goed voor elkaar, dus ik zou me er geen zorgen om maken. Daarnaast is het altijd maar de vraag hoeveel de klantendienst daadwerkelijk weet, want het lijkt mij niet dat zij gaan over de pre-orders voor de Nintendo Switch.
Naar aanleiding van jouw ervaring er toch maar 1 besteld bij Intertoys.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Ik heb er nu nog twee in bestelling staan. Jammer dat het zo moet en dat niemand zekerheid kan geven.

Da was gelukkig bij de launch van de Xbox consoles altijd wel duidelijk. Spaart iedereen tijd en geld.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:36
Phusebox schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 07:44:
Ik heb er nu nog twee in bestelling staan. Jammer dat het zo moet en dat niemand zekerheid kan geven.

Da was gelukkig bij de launch van de Xbox consoles altijd wel duidelijk. Spaart iedereen tijd en geld.
En het bespaart de winkels voornamelijk extra werk. Alle consoles die toch niet worden afgehaald, last-minute worden geannuleerd of zelfs worden teruggestuurd onder wet-KOA.
Daarnaast ook veel mensen die nu achter het net vissen, die daarna 'opeens' wel een Switch kunnen kopen.

Ik heb er zelf ook meerdere in de pre-order staan, maar gelukkig met Hero of Time al afgesproken dat hij er één kan komen halen.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamemania heeft telefonisch gezegd dat ik er met zekerheid één kan kopen op 3 maart.
Ik denk dat grote winkels exact weten hoeveel ze krijgen, iig winkels als Gamemania en MediaMarkt moeten dit in orde hebben. Blokker (Intertoys, BartSmit) weet ik niet zo, ze hebben me in het verleden zo vaak teleur gesteld.

Verder is de hype ook weer erg aanwezig voor de Switch, waardoor mensen snel zenuwachtig gaan worden, wat begrijpelijk is, maar ik denk dat het wel goed gaat komen.
Ik hoop alleen dat de scalpers weg blijven, maar ik lees al van mensen die er 4-5 preorders op hebben staan, en dat is gewoon not done.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 14:01
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:02:
Blokker (Intertoys, BartSmit) weet ik niet zo, ze hebben me in het verleden zo vaak teleur gesteld.
Die krijgen veel kleiner aantal Switch'en. De switch worden daar verdeeld aan de hand van de populariteit van de winkel. De ene winkel krijgt er misschien maar 2 ofzo terwijl een populaire winkel misschien een tienvoud ervan krijgt. Zo werkt die verdeling daar een beetje.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tja GameMania die mijn pre order van november kwijt maakt, daar kom ik dus nooit meer.

Verder wordt dit voor het eerst dat ik een console online heb besteld dus nu, tot nu toe altijd alles in een lokale winkel en afgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verder is de hype ook weer erg aanwezig voor de Switch, waardoor mensen snel zenuwachtig gaan worden, wat begrijpelijk is, maar ik denk dat het wel goed gaat komen.
Ik hoop alleen dat de scalpers weg blijven, maar ik lees al van mensen die er 4-5 preorders op hebben staan, en dat is gewoon not done.
Als je dit topic leest is dat zenuwachtige gedoe soms tegen het lachwekkende aan vind ik. Begrijp me niet verkeerd, ik zit ook erg op de Switch te wachten en zou flink balen als ik misgrijp. Maar hoe mensen het zo groot maken en "slecht geregeld" vinden, terwijl het voor de winkels zelf gewoon 1 van de 100.000 producten is die ze verkopen. Ze regelen het voor de Switch gewoon net als alle andere 99.999 producten, en dat gaat ook altijd goed. Het is geen big deal voor ze.

Maar waarom is 4-5 preorders hebben staan not done als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 20:06
Heb vandaag nog een switch kunnen bestellen bij toys xl in Arnhem. Deze winkel wordt binnenkort intertoys. Was nummer 3 op de lijst. De gekleurde versie. Telefonisch besteld. Kunnen niets garanderen. Hoefde ook niets aan te betalen. Ben benieuwd. Het is een behoorlijke grote winkel, maar niet echt populair. We zullen zien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 22:59
joblamie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:35:
[...]
Maar waarom is 4-5 preorders hebben staan not done als ik vragen mag?
Zo lang je in de markt bent voor 1 product is het naar mijn mening een totaal verwaande en vooral verwende rot mentaliteit. Echt krankzinnig hoe hoog het ikke, ikke gehalte bij sommige mensen kan zijn. Zelfingenomen kleuters die 3 tot 5 pre-orders plaatsen en laten leveren via webshops om er vervolgens tot 4 retour te sturen. Even het de wet koop of afstand compleet misbruiken voor hun eigen quick fix aan dopamine op 3-3. Tot het uiterste gaan om er maar zo zeker mogelijk van te zijn dat er 1 komt op de dag van release. Dat is verre van acceptabel gedrag in mijn optiek. Het vervolgens gaan verdedigen maakt het dan nog erger.

Om maar te zwijgen hoeveel mensen willen pre-orderen, maar nu kansloos lijken door de eerder genoemde groep. En dan snijd ik nog niet eens het martplaats tuig aan, die spannen echt de kroon.

Mijn vriendin en ik heb gewoon 1 pre-order zoals het hoort, dit op dag 1 gedaan en hebben bevestiging gekregen dat je in die situatie mag verwachten er op 3-3 een levering zal komen. Meer dan dat verwacht ik niet en dat zou voor iedereen genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik heb er ook twee in pre-order, dat doe ik normaal nooit, maar gezien ik een paar maanden geleden naast een (fatsoenlijk geprijsde) NES mini heb gegrepen, heb ik maar besloten om voor zeker te gaan. Overigens gaat één gewoon netjes retour richting de webshop (of wordt geannuleerd wanneer ik hem niet op 3-3 ontvang).

Ik hoop in ieder geval dat het aanbod groot genoeg is, en dat scalpers een kat in de zak kopen.

De rant van hierboven vind ik ook wat overdreven, hij is immers nog gewoon te bestellen via Bart Smit of Intertoys, en dan komen er ook nog een flinke hoop in de Media Markt te liggen voor de losse verkoop. We zijn twee weken voor de release, het zal dus allemaal wel meevallen.

Edit: ik verwacht overigens niet dezelfde praktijken als bij de PS4, deze was immers al midden augustus 2013 overal 'uitverkocht'. En zelfs veel van die pre-orders kregen geen PS4 geleverd op de dag van de release. Ik heb destijds zelf de Killzone + camera + extra controller versie kunnen upgraden. Die had ik volgens mij voor 2x de prijs kunnen verkopen. Maar ik heb er voor gekozen om te genieten van de PS4, al moet ik toegeven dat de camera hooguit 2-3 keer gebruikt is.

[ Voor 49% gewijzigd door MadDogMcCree op 18-02-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:32
Ik heb er ook 2 in pre-order staan, één bij de Wehkamp en één bij Bart smit.

Mocht ik ze beide ontvangen, dan wil ik er wel 1 doorverkopen aan iemand die achter het net vist.

Reserveringen staan open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:26
Hier ga ik dus zeker niet voor een pre-order. Koop hem wel een maandje later oid. Scheelt aanzienlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:07
Noord27 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:26:
Hier ga ik dus zeker niet voor een pre-order. Koop hem wel een maandje later oid. Scheelt aanzienlijk.
Wat scheelt dat? In prijs, ik heb een pre-order bij de MM voor 309.-, prima prijs

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Nu online

cronixx

krieuw

Gynnad schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:33:
[...]

Wat scheelt dat? In prijs, ik heb een pre-order bij de MM voor 309.-, prima prijs
Waarschijnlijk niets, Nintendo consoles doen meestal niet zoveel qua prijs, blijft redelijk gelijk.

Helemaal die 309 van MM en Bol.com is denk ik ook over een maand nog goedkoper dan de winkelprijs van dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Gynnad schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:33:
[...]

Gewoon vanuit geizhalz.de denk ik bestellen. Tot de hype over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 22:59
Noord27 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:27:
[...]

Gewoon vanuit geizhalz.de denk ik bestellen. Tot de hype over is.
De verkoopmarge op gameconsoles vaak nog geen 10 euro op een console. Dan kun je dus wachten op een pricedrop en dat zal niet binnen twee jaar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door sjekneck op 18-02-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaizoku94
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-11-2023
sjekneck schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:10:
[...]

De verkoopmarge op gameconsoles vaak nog geen 10 euro op een console. Dan kun je dus wachten op een pricedrop en dat zal niet binnen twee jaar zijn.
Misschien met kerst/sinterklaas tijdelijk, maar een blijvende pricedrop zal je niet snel krijgen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

Net via Intertoys besteld met Zelda erbij, hoop dat ze woord houden :)
De grijze (saaie ;)) is inmiddels niet meer te pre-orderen.
Dan wachten op Mario Kart!

Er gaat echt een grote partij retour als ik het hier zo lees, misschien dat die een week later richting de mensen gaan die een reservering hadden..zitten ook veel trieste figuren op marktplaats die een graantje willen meepikken en nu al woekerprijzen vragen voor pre-orders :')

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-02-2017 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NastyNick
Net zoals de Nintendo mini of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-09 15:31
NastyNickNL schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:49:
[...]

Net zoals de Nintendo mini of niet?
ik mag hopen dat de beschikbaarheid van de nieuwe Main console van Nintendo wel iets beter is dan die van de NES mini ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Gamemania heeft telefonisch gezegd dat ik er met zekerheid één kan kopen op 3 maart.
Ik denk dat grote winkels exact weten hoeveel ze krijgen, iig winkels als Gamemania en MediaMarkt moeten dit in orde hebben. Blokker (Intertoys, BartSmit) weet ik niet zo, ze hebben me in het verleden zo vaak teleur gesteld.

Dat is gewoon 'not done', omdat jij het zegt? Ik wist niet dat jij die norm bepaalde. Speciaal voor jou ga ik al mijn zes pre-orders bij de Media Markt verkopen voor woekerprijzen. Katsjing! Ik word zo moe van deze discussie en van de mensen die voor anderen bepalen wat wel en niet mag. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 19-02-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
  • Laatst online: 23-08 19:22
http://www.bartsmit.com/n...tendo-switch-spelcomputer

Bart Smit heeft een voorraad zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 20:36
Ook ik heb hem gisteren bij de Bartsmit besteld omdat hij bij de Intertoys uitverkocht is. Alleen vind ik de voorraad nu wel erg groot :X Wat ook raar is dat ze allebei bij de Blokker holding horen maar blijkbaar wel verschillende magazijnen hebben. Ben bang dat het een foutje is in de voorraadstatus en dat dat morgen op een werkdag word gefixt.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bart Smit en Intertoys zijn gewoon een bedrijf. De webshop is ook exact hetzelfde. Zal inderdaad wel een foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Nu online

cronixx

krieuw

RemcoINC08 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:33:
[...]

Ook ik heb hem gisteren bij de Bartsmit besteld omdat hij bij de Intertoys uitverkocht is. Alleen vind ik de voorraad nu wel erg groot :X Wat ook raar is dat ze allebei bij de Blokker holding horen maar blijkbaar wel verschillende magazijnen hebben. Ben bang dat het een foutje is in de voorraadstatus en dat dat morgen op een werkdag word gefixt.
Ze zijn bij Intertoys en Bart Smit pas sinds een paar dagen te pre-orderen, geloof ik. Volgens mij staat een stukje terug in dit topic ook nog de aantallen die beide winkels kregen (achterhaald d.m.v. toe blijven voegen in je winkelwagentje) volgens volgens mij waren het zo'n 300 stuks totaal voor zowel Intertoys als Bart Smit (grey + blue/red = 300).

Dus ergens kan het wel dat er bij Bart Smit nog een aantal beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Phusebox schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:48:
Bart Smit en Intertoys zijn gewoon een bedrijf. De webshop is ook exact hetzelfde. Zal inderdaad wel een foutje zijn.
Deze webshops delen NIET dezelfde voorraad. Het kan dus zijn dat bij Intertoys iets uitverkocht is, terwijl dit bij Bart Smit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
RemcoINC08 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:33:
[...]

Bart Smit is later dan de Intertoys begonnen met het aannemen van pre-orders. Daarnaast delen ze misschien wel het magazijn, maar niet de voorraad. Het kan dus zijn dat een product bij de een juist wel of niet is te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Scheelt in wat? Ik heb gepreordered voor 309, terwijl de adviesprijs 329 is. Goedkoper gaat het er tot de eerste bundel uitkomt niet op worden ben ik bang.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
NMe schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:57:
[...]

Scheelt in wat? Ik heb gepreordered voor 309, terwijl de adviesprijs 329 is. Goedkoper gaat het er tot de eerste bundel uitkomt niet op worden ben ik bang.
Ik kan het gewoon niet begrijpen dat zoveel ontzettend veel mensen in de marketing truc trappen van het wekken van niet aanwezige schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:21
Noord27 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:38:
[...]

Ik kan het gewoon niet begrijpen dat zoveel ontzettend veel mensen in de marketing truc trappen van het wekken van niet aanwezige schaarste.
Mwah denk niet dat het een truuk is.

Bij de PS4 launch was het iig zeker geen truuk en daar hebben een hoop mensen een hoop geld mee lopen verdienen (doorverkoop etc).

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Noord27 als je werkelijk denkt dat Nintendo expres schaarste creëert moet je eens deze video kijken:

Het gaat over Amiibo maar het klopt eigenlijk voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Tijd zal het leren. Om je mening van 1 filmpje af te laten hangen; je kan alles onderstrepen met een zeer gerichte, in jou mening ondersteunende, film. Zo kan er ook een film tegenover gezet worden die 100% de andere kant van het betoog laat zien.

Mijn ervaring is dat er nooit sprake is van schaarste in de Westerse wereld. Marketing ten top.

;)

[ Voor 39% gewijzigd door Noord27 op 20-02-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je de video niet bekeken. MatPat legt netjes uit hoe economie werkt.

Heel simpel: schaarste komt door aanbod / vraag. Normaal gesproken zou je in zo'n geval de prijs verhogen. Zodat je met minder vraag hetzelfde bedrag aan geld binnenhaalt. Maar als Nintendo dat zou doen zouden ze bv de Switch met een prijs van 500-600 euro moeten verkopen.

Maar wat er gebeurt is dat Nintendo minder voor hun producten vragen dan dat ze er eigenlijk voor kunnen vragen. Hierdoor blijft Aanbod gelijk maar wordt de Vraag een stuk hoger. En enkel hierdoor ontstaan er tekorten.

Natuurlijk zou je kunnen zeggen dat Nintendo het aanbod zou moeten verhogen (hogere productie) maar daar komen ook risico's mee. Als ze bv nu 10 miljoen Switches op de launchdag hebben en het systeem wordt geen succes, zitten ze met een grote hoeveelheid voorraad waar ze niets aan hebben. Plus dat dat ook meer kosten met zich mee brengt en dus de prijs van de Switch opschroeft. Een heel goed voorbeeld daarvan is Apple.

Laat ik het zo uitleggen:

Ik wil koekjes bakken.
Ik kan er 100 in een dag bakken en het kost mij 1 euro per koekje.
Ik weet dat wanneer ik mijn koekjes voor 1,20 verkoop er direct 120 mensen zijn die een koekje willen.
Ik weet dat wanneer ik mijn koekjes voor 2 euro verkoop er slecht 5 mensen zijn die een koekje willen.

Ik zou dan een bedrag tussen de 1,5-1,7 voor mijn koekjes moeten vragen zodat iedereen er één kan krijgen. Maar ik weet ook dat er dan mensen zijn die het niet willen betalen.

Dus wat doe ik? Ik vraag 1,15 voor een koekje en beloof er morgen 200 te bakken.

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2017 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Als je dit leest...
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:49:
Er gaat echt een grote partij retour als ik het hier zo lees, misschien dat die een week later richting de mensen gaan die een reservering hadden..zitten ook veel trieste figuren op marktplaats die een graantje willen meepikken en nu al woekerprijzen vragen voor pre-orders :')
...dan is het onderstaande verhaal natuurlijk gewoon waar. Mensen maken kansloos misbruik van de wetgeving m.b.t. kopen op afstand. Sneue ontwikkeling :F
sjekneck schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:00:
[...]

Zo lang je in de markt bent voor 1 product is het naar mijn mening een totaal verwaande en vooral verwende rot mentaliteit. Echt krankzinnig hoe hoog het ikke, ikke gehalte bij sommige mensen kan zijn. Zelfingenomen kleuters die 3 tot 5 pre-orders plaatsen en laten leveren via webshops om er vervolgens tot 4 retour te sturen. Even het de wet koop of afstand compleet misbruiken voor hun eigen quick fix aan dopamine op 3-3. Tot het uiterste gaan om er maar zo zeker mogelijk van te zijn dat er 1 komt op de dag van release. Dat is verre van acceptabel gedrag in mijn optiek. Het vervolgens gaan verdedigen maakt het dan nog erger.

Om maar te zwijgen hoeveel mensen willen pre-orderen, maar nu kansloos lijken door de eerder genoemde groep. En dan snijd ik nog niet eens het martplaats tuig aan, die spannen echt de kroon.

Mijn vriendin en ik heb gewoon 1 pre-order zoals het hoort, dit op dag 1 gedaan en hebben bevestiging gekregen dat je in die situatie mag verwachten er op 3-3 een levering zal komen. Meer dan dat verwacht ik niet en dat zou voor iedereen genoeg moeten zijn.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
Je ziet inmiddels op Bart Smit weer een 'Herinner mij' knop staan ipv toe te voegen aan winkel mandje, laat mij zien dat ze toch voor enkele dagen hun preorders nog wilden verkopen.

En wat betreft het terugsturen van producten, ik neem het niet zozeer de mensen kwalijk als wel de wet en regelgeving. Heb voorbeelden gezien dat mensen een product bestellen, vervolgens een kortingcode ontvangen voor de betreffende webshop, om dan het product terug te sturen (gratis) om vervolgens met korting alsnog hetzelfde product weer aan te schaffen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
soppie11 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:34:
Je ziet inmiddels op Bart Smit weer een 'Herinner mij' knop staan ipv toe te voegen aan winkel mandje, laat mij zien dat ze toch voor enkele dagen hun preorders nog wilden verkopen.

En wat betreft het terugsturen van producten, ik neem het niet zozeer de mensen kwalijk als wel de wet en regelgeving. Heb voorbeelden gezien dat mensen een product bestellen, vervolgens een kortingcode ontvangen voor de betreffende webshop, om dan het product terug te sturen (gratis) om vervolgens met korting alsnog hetzelfde product weer aan te schaffen :X
Er zijn natuurlijk altijd andere voorbeelden te noemen. Daar moet je je eigen gedrag toch niet door laten leiden? :?

Het met opzet 5x plaatsen van een pre-order - omdat je door wetgeving geen extra kosten maakt - is gewoon verwerpelijk.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
Rossi46 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:06:
[...]

Er zijn natuurlijk altijd andere voorbeelden te noemen. Daar moet je je eigen gedrag toch niet door laten leiden? :?

Het met opzet 5x plaatsen van een pre-order - omdat je door wetgeving geen extra kosten maakt - is gewoon verwerpelijk.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk dat het punt dat ik wil maken is dat het inherent aan de mens is om de ruimte te nemen die gegeven wordt. Wanneer je de situaties wat extremer gaat maken, met leven of dood bijvoorbeeld zullen we het niemand kwalijk nemen om de ruimte daar te zoeken waar het misschien wel (moreel) verwerpelijk is. Aan het einde van de dag gaat het hier uiteraard niet over leven of dood en mag je als beschaafd mens inderdaad wel eens achter je oren krabben en afvragen waar je mee bezig bent met 5 pre-orders 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
soppie11 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:31:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk dat het punt dat ik wil maken is dat het inherent aan de mens is om de ruimte te nemen die gegeven wordt. Wanneer je de situaties wat extremer gaat maken, met leven of dood bijvoorbeeld zullen we het niemand kwalijk nemen om de ruimte daar te zoeken waar het misschien wel (moreel) verwerpelijk is. Aan het einde van de dag gaat het hier uiteraard niet over leven of dood en mag je als beschaafd mens inderdaad wel eens achter je oren krabben en afvragen waar je mee bezig bent met 5 pre-orders 8)7
5 preorders en dan 4 terugsturen is één ding maar 5 preorders om een schaarste op te wekken en vervolgens voor een woekerprijs door te verkopen, dat vind ik pas echt verwerpelijk. Dat is hetzelfde als het opkopen van concertkaartjes.

Ik vind het jammer dat niet elke winkel voorziet in een één preorder per huishouden regel. Ik weet het, daar kun je ook onderuit komen door meerdere adressen te gebruiken maar dat maakt het wel wat moeilijker. Helaas kan het veel winkels waarschijnlijk niet schelen. Vijf keer verkocht is vijf keer verkocht, aan wie zal ze een worst wezen denk ik :/

Bij de NES Mini waren er van zulke opkopers actief in de V&A, die zelfs daar leugens verkondigden om ze nog schaarser te laten lijken. Met drogredenen zoals "Nintendo gaat deze ECHT niet meer maken dus dit is je laatste kans" de NES proberen te slijten voor 2 x de normale prijs of zelfs nog meer. Ik hoop dat we dat voor de Switch straks niet hoeven te zien.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
@sanderev66

Het zit in de praktijk net iets anders en een stuk uitgebreider als dat filmpje.

Ben zelf nu bezig met een casus van een investeerder. Dat laat gewoon zien dat bij een investering van rondom 6 ton (€600.000,-) in marketing (reclame) in Frankrijk een gegarandeerde omzet van 9 a 10 miljoen gaat doen in het eerste jaar dat daar de markt betreden gaat worden met het betreffende product.

In dit geval is het een afzetmarkt van Benelux met uitbreiding naar Frankrijk. Je zal begrijpen dat het op mondiaal vlak nog veel ingrijpender en uitgebreider is als wat dat filmpje laat zien betreffende marketing. Schaarste is veruit de gemakkelijkste waar mensen met open ogen in trappen en de minst kostbare marketing truc. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Noord27 op 20-02-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Noord27 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:38:
[...]

Dat is geen marketingtruuk. Er is geen enkele reden voor een bedrijf om te doen alsof er schaarste is die er niet is, want elke unit die je niet verkoopt is een unit waar je geen winst op maakt. Die schaarste is er waarschijnlijk écht: het is gewoon een enorme uitdaging om op dezelfde dag miljoenen van die dingen te leveren.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom je dat zegt als reactie op mijn post die niks over schaarste zegt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Zit een beetje te twijfelen of ik moet pre-orderen, meeste webshops hebben hem uberhaubt niet meer in de store staan behalve like Nedgame, die braaf aangeven dat het een tweede batch betreft.

Het is zo frustrerend dat bart smit niet aangeeft hoe lang ze verwachten dat het gaat duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bronce
  • Laatst online: 14:11
Ik rij op de dag wel langs de mediamarkt op het industrieterrein waar ik werk. Hebben ze hem dan neem ik hem mee en anders ga ik wel voor de tweede batch. Zal er niet wakker om liggen en meteen meerdere van die dingen gaan pre-orderen. Vervolgens gaan afwachten of ze verstuurd worden en op tijd en dan nog de hele dag op de postbode zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
windwarrior schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:43:
Zit een beetje te twijfelen of ik moet pre-orderen, meeste webshops hebben hem uberhaubt niet meer in de store staan behalve like Nedgame, die braaf aangeven dat het een tweede batch betreft.

Het is zo frustrerend dat bart smit niet aangeeft hoe lang ze verwachten dat het gaat duren...
Sorry, maar er staat toch gewoon: "Op voorraad. Bestel nu en ontvang het artikel op 03 maart 2017".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

NotSoSteady schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:24:
[...]

Sorry, maar er staat toch gewoon: "Op voorraad. Bestel nu en ontvang het artikel op 03 maart 2017".
Precies..
Ik vermoed dat elke retailer een X aantal Switches geleverd krijgt. En dat Intertoys / Bart Smit nu pas de pre-orders aannemen, terwijl alle anderen al maanden geleden begonnen en nu door hun aantal heen zijn.
Maar ben wel benieuwd of ze woord houden, we shall see ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

CyBeRSPiN schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:44:
[...]

Precies..
Ik vermoed dat elke retailer een X aantal Switches geleverd krijgt. En dat Intertoys / Bart Smit nu pas de pre-orders aannemen, terwijl alle anderen al maanden geleden begonnen en nu door hun aantal heen zijn.
Maar ben wel benieuwd of ze woord houden, we shall see ;)
Ja dat, het is me eerder gebeurd dat winkels geen indicatie gaven van hoeveel preorders ze kunnen accepteren en daarmee ze dus niet konden leveren. Bijvoorbeeld de GameMania heeft duidelijk gezegd, alle preorders die voor deze en deze datum binnen zijn worden op 3 maart uitgeleverd, de Bart Smit hier lijkt geen garanties te geven.

Wacht is het gewijzigd? er staat nu een knop "herinner mij".

[ Voor 5% gewijzigd door windwarrior op 20-02-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
windwarrior schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:52:
[...]

Ja dat, het is me eerder gebeurd dat winkels geen indicatie gaven van hoeveel preorders ze kunnen accepteren en daarmee ze dus niet konden leveren. Bijvoorbeeld de GameMania heeft duidelijk gezegd, alle preorders die voor deze en deze datum binnen zijn worden op 3 maart uitgeleverd, de Bart Smit hier lijkt geen garanties te geven.

Wacht is het gewijzigd? er staat nu een knop "herinner mij".
Ja, uitverkocht. Ik zie vaak dat mensen dan direct naar de klantendienst bellen, echter is het altijd maar de vraag wat zij daadwerkelijk weten over de lancering van de Switch. Bart Smit en de Intertoys hebben echt wel een goed idee wat ze ongeveer zullen ontvangen en waarschijnlijk gaan ze daar net iets onder zitten, want op de dag zelf kunnen ze die na het wegwerken van de pre-orders nog altijd aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
Uitverkocht mensen? Het is toch maar een hype waarin schaarste word gecreërd door Nintendo zelf. Geeft niet ik ben er in ieder geval zeker van dat ik er één met botw op 03-03 binnen krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door NastyNick op 20-02-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NastyNickNL schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:28:
Uitverkocht mensen? Het is toch maar een hype waarin schaarste word gecreërd door Nintendo zelf.
Natuurlijk niet, dat is een ronduit idiote strategie die consumenten bedrijven vaak aanrekenen terwijl het totaal onlogisch is. Elke unit die ze niet vandaag verkopen, verkopen ze potentieel helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NastyNick
Was het sarcasme in mijn post niet op te merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiTak
De Switch is niet uitverkocht. De meeste mensen hebben er meerdere besteld omdat Nintendo er zo'n puinhoop van maakt. Dus zaterdag 4 maart wordt de helft terug gestuurd. Dus de mensen die naast het net vissen. 9 maart moet je er toch wel eentje kunnen krijgen.

Ik heb wel 2x BotW LE besteld. Eentje gaat in de over 20 jaar kijken wat het waard is doos. De andere gaat in de Switch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:31
KaiTak schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:56:
... Nintendo er zo'n puinhoop van maakt. ...
Dat is jou 'mening' maar is dat ook daadwerkelijk zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielllb
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-03-2022
Heb gisteren de neon versie besteld bij Intertoys. Wat vreemd was, was dat de grijze daar een tijdje stond op "Herinner mij". Nadat ik besteld had zag ik dat de grijze ineens weer beschikbaar stond en op 3 maart zou worden geleverd.

Ben benieuwd of ik mijn neon dan inderdaad op 3 maart krijg. Lijkt me dat die net wat minder populair is dan de grijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
danielllb schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:07:
Heb gisteren de neon versie besteld bij Intertoys. Wat vreemd was, was dat de grijze daar een tijdje stond op "Herinner mij". Nadat ik besteld had zag ik dat de grijze ineens weer beschikbaar stond en op 3 maart zou worden geleverd.

Ben benieuwd of ik mijn neon dan inderdaad op 3 maart krijg. Lijkt me dat die net wat minder populair is dan de grijze?
Ja, ze hebben de grijze weer beschikbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
soppie11 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:34:
Ik doe dat ook hoor. Recent voorbeeld. Wij hadden kleren gekocht voor tegen de 200 euro. Nog geen 4 uur later krijgen we een e-mail met een kortingscode voor 20%. Nou opzekers dat ik alles terugstuur en opnieuw bestel hoor.
Sommige bedrijven hebben dat ook met een kortingsacties die later komen. Een vriend kocht een peperdure TV die een week later 300 euro goedkoper was vanwege een actie. Hij kreeg na een bezoekje aan de winkel die 300 euro alsnog terug.
Kijk als het maar een euro of 5 is laat ik het wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Lanithro schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:12:
[...]

Ik doe dat ook hoor. Recent voorbeeld. Wij hadden kleren gekocht voor tegen de 200 euro. Nog geen 4 uur later krijgen we een e-mail met een kortingscode voor 20%. Nou opzekers dat ik alles terugstuur en opnieuw bestel hoor.
Sommige bedrijven hebben dat ook met een kortingsacties die later komen. Een vriend kocht een peperdure TV die een week later 300 euro goedkoper was vanwege een actie. Hij kreeg na een bezoekje aan de winkel die 300 euro alsnog terug.
Kijk als het maar een euro of 5 is laat ik het wel gaan.
Ik geef bedrijven vaak de kans, dus bestaande factuur aanpassen of ik retouneer alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:39
Dagg schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:06:
[...]

Dat is jou 'mening' maar is dat ook daadwerkelijk zo?
@KaiTak gelooft graag in de onkunde van Nintendo, maar vergeet voor het gemak de logistieke kwesties en bijbehorende kosten. Het niet kunnen vervullen van alle day-1-orders is ook iets waar bijv. Sony, Apple en Samsung zich "schuldig" aan maken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij Intertoys kan de grijze versie ineens weer besteld worden. Nu ben ik wel echt benieuwd of ze 3 maart iedereen gaan leveren. Zou de markt voor pre-orders inmiddels verzadigd zijn en is er nu zelfs een klein overschot?
Wel mooi dat ze op Marktplaats het gras voor de voeten van de graaiers weghalen: http://www.marktplaats.nl...Id=0&postcode=&distance=0

Hier ook weer zo'n malloot, 430 euro :')
http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=26
Pagina: 1 ... 7 ... 74 Laatste

Let op:
Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.

Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.

Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.

Ervaringen met de Switch worden besproken in dit topic: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4

Problemen met hardware en andere technische vraagen: [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen