Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:17

nrg

Ben oprecht benieuwd hoe je ervaring straks is @Rohit. Wij gingen er met gezin heen voor vakantie dus vrij straight forward allemaal, en de grensovergang stelde niets voor. Van tevoren las ik allemaal horrorverhalen dus had er vooraf wel bovengemiddeld over nagedacht, zeker ivm Trump-administration.

Je kan natuurlijk altijd pech hebben met iemand daar, maar een coherent verhaal zonder twijfels en vaagheid is waarschijnlijk het allerbelangrijkst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-07 20:46

Typhone

Who Dares Wins

@Rohit

Zoals @bazzemans en @olafmol al aangeven hierboven het gaat om de strekking van jouw verhaal. Wellicht is het onnozele onhandigheid van jouw kant maar puur door hoe je het hier neertypt denken al 4-5 mensen hier van wtf ga jij doen daar? Beeldvorming dus. Als een douanebeambte datzelfde denkt als wij ga je rejected worden.

In de laatste post schrijf je dat je uitgenodigd bent door Samsung. Dat vermeld je dus samen met het event en dat je graag nog 5 dagen NYC eraan plakt (of weet ik wat het plan ook alweer was zonder terug te lezen :P). En dan heb je een vast en overtuigend verhaal zonder poespas er omheen.

Dit is ook geen bashpost hè dus niet zo opvatten aub :). Ik probeer alleen duiding te scheppen in de manier hoe de douane gaat kijken. Wij zijn slechts leken en raken al in de war van het initiële verhaal dus doe er je voordeel mee en geniet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:03

Hemingr

Make Tweakers Great Again

Rohit schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:39:
[...]

2 jaar geleden met Unpacked in San Francisco ook nergens last van gehad, toen ook niks zakelijks aangegeven. Ik werk niet bij Samsung. En inderdaad wat je zegt je moet een beetje geluk hebben wie je treft, dat heb ik al vaker meegemaakt in de 4x dat ik in de states ben geweest nu.
Waar je werkt maakt niets uit. Het ligt puur aan hoe je het brengt.

Ik werkte hiervoor voor het EU hoofdkantoor van een Amerikaans automobiel bedrijf. Op reizen die voor de zaak waren is het antwoord "I work for the EU HQ for <COMPANY X> and I am here for "BUSINESS MEETINGS", I will return home in three days" > Okay sir, have a good visit.

Voor prive bezoeken was het ook altijd komisch "I am here to visit my inlaws, I work for the EU HQ of COMPANY X." Dat gaf soms (1 op de 5 keer) extra vragen of ik van plan was te immigreren "Not yet sir, at this point in time we are happy living in NL, maybe in the future". En weer door.

In het geval van unpacked is het "I am here to visit a conference, and will return home on XYZ". Klaar. Ik heb dit nu tientallen keren gedaan. Altijd op een ESTA waver, nooit op business visa.

Het maakt echt geen reet uit zo lang je ze niet het idee geeft dat je werk gaat doen dat een Amerikaan kan doen. En dit is niet anders dan welk land op deze planeet, maar dat mag je niet zeggen, want volgens sommigen is dit alleen onder orange man bad schijnbaar het geval ;)
nrg schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:17:
Ben oprecht benieuwd hoe je ervaring straks is @Rohit. Wij gingen er met gezin heen voor vakantie dus vrij straight forward allemaal, en de grensovergang stelde niets voor. Van tevoren las ik allemaal horrorverhalen dus had er vooraf wel bovengemiddeld over nagedacht, zeker ivm Trump-administration.

Je kan natuurlijk altijd pech hebben met iemand daar, maar een coherent verhaal zonder twijfels en vaagheid is waarschijnlijk het allerbelangrijkst.
Er komen elke dat honderdduizenden mensen over de grens in de US vanuit alle hoeken van de aarde. Ik ben redelijk in de loop op dit onderwerp en er zijn in de laatste paar maanden een klein aantal casussen in de media geweest van Europeanen dit geweigerd werden, vaak breed uitgemeten, en elke keer met een breed uitgemeten onzin verhaal in de media:
  • ik wist niet waarom! > je ging betaald werkt doen
  • er was geen reden! > het bleek dat je geen antwoord had en geen uitreis geregeld had
  • omdat ik een JD vance meme had > het blijkt dat je een druggebruiker bent, dat heb je zelf toegegeven, en dat is al sinds minimaal 1970 een reden voor weigering

[ Voor 36% gewijzigd door Hemingr op 28-06-2025 08:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Hemingr hulde voor die laatste alinea. Want dat is precies hoe het werkt. Die Duitsers met een heel jankverhaal in de media maar de feiten lagen (like always) weer eens compleet anders (die tattoo artist). En maar Trump framen alsof die de boeman is. In mijn tijd was Obama president toen wij de deksel even op de neus kregen (voor een project naar Philips in Cleveland gestuurd en dan zeggen I work at Philips is GEEN slim idee).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Typhone schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:41:
@Hemingr hulde voor die laatste alinea. Want dat is precies hoe het werkt. Die Duitsers met een heel jankverhaal in de media maar de feiten lagen (like always) weer eens compleet anders (die tattoo artist). En maar Trump framen alsof die de boeman is. In mijn tijd was Obama president toen wij de deksel even op de neus kregen (voor een project naar Philips in Cleveland gestuurd en dan zeggen I work at Philips is GEEN slim idee).
Nog eentje uit de persoonlijke ervaring dat WEL een shitshow was. Een vriend wilde een keer mee naar Amerika, maar hij is nog al een wollig figuur die echt altijd alles vergeet, dus ik had alles geregeld. Bij de douane wist hij aan de grens meneer te vertellen "I don't know when I am going back, that guy over there has my tickets" wijzend naar mij in de rij.

Dat was een uurtje of 2 in het achter kamertje om dit recht te lullen, want ze waren onder de indruk dat ik hem aan het trafficken was. Toen ze tot de conclusie waren dat alles in orde was waren de dames en heren van immigratie weer super chill. Nooit daarna problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:48

Amphiebietje

In de blubber

Hemingr schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:26:

Het maakt echt geen reet uit zo lang je ze niet het idee geeft dat je werk gaat doen dat een Amerikaan kan doen. En dit is niet anders dan welk land op deze planeet, maar dat mag je niet zeggen, want volgens sommigen is dit alleen onder orange man bad schijnbaar het geval ;)
De VS is altijd al gezeik geweest omtrent zo ongeveer alles wat er in wilt. Ook door hun idiote vragenlijst die je als je in bepaalde sectoren studeert of werkt gewoonweg niet naar werkelijkheid kan beantwoorden omdat je anders een extra stop mag maken voor een ondervraging, zoals bijvoorbeeld de vragen aangaande het werken met gevaarlijk biologisch materiaal (iedereen die in bijv. praktische zijde van de medische sector werkt heeft dat wel eens aangeraakt).

Ik kan niet zeggen dat ik dat laatste probleem heb gehad met andere landen buiten de EU. "You study X? Oh nice, carry on."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Amphiebietje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:48:
[...]

De VS is altijd al gezeik geweest omtrent zo ongeveer alles wat er in wilt. Ook door hun idiote vragenlijst die je als je in bepaalde sectoren studeert of werkt gewoonweg niet naar werkelijkheid kan beantwoorden omdat je anders een extra stop mag maken voor een ondervraging, zoals bijvoorbeeld de vragen aangaande het werken met gevaarlijk biologisch materiaal (iedereen die in bijv. praktische zijde van de medische sector werkt heeft dat wel eens aangeraakt).

Ik kan niet zeggen dat ik dat laatste probleem heb gehad met andere landen buiten de EU. "You study X? Oh nice, carry on."
En mocht je na de extra vragen het land in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Hemingr schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:49:
[...]

En mocht je na de extra vragen het land in?
Ik heb gelogen op het formulier, op aanraden van iemand die 10 jaar in de VS in de jaren '70 heeft gewoond (toen was het ook al gezeik).

En ik kan dit schrijven omdat ik niet van plan ben de VS nog te gaan bezoeken todat er serieuze regime change is geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door Amphiebietje op 28-06-2025 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Amphiebietje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:51:
[...]

Ik heb gelogen op het formulier, op aanraden van iemand die 10 jaar in de VS in de jaren '70 heeft gewoond (toen was het ook al gezeik).
Dus je hebt geen idee waar je het over hebt ;) Je maakt een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Hemingr schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:52:
[...]

Dus je hebt geen idee waar je het over hebt ;) Je maakt een aanname.
Dat was 1 jaar na 9/11.

Indien het zo ongevaarlijk is, waarom schrijf je dan zelf dat je voorzichtig moet zijn? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Amphiebietje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:55:
[...]

Dat was 1 jaar na 9/11.

Indien het zo ongevaarlijk is, waarom schrijf je dan zelf dat je voorzichtig moet zijn? :P
Je hoeft niet "voorzichtig" te zijn. Je moet eerlijk en duidelijk zijn over je bezoek, en daarbij zoals in elk ander land op deze planeet het juiste visa hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-07 18:43
Hemingr schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:26:
[...]

Waar je werkt maakt niets uit. Het ligt puur aan hoe je het brengt.

Ik werkte hiervoor voor het EU hoofdkantoor van een Amerikaans automobiel bedrijf. Op reizen die voor de zaak waren is het antwoord "I work for the EU HQ for <COMPANY X> and I am here for "BUSINESS MEETINGS", I will return home in three days" > Okay sir, have a good visit.

Voor prive bezoeken was het ook altijd komisch "I am here to visit my inlaws, I work for the EU HQ of COMPANY X." Dat gaf soms (1 op de 5 keer) extra vragen of ik van plan was te immigreren "Not yet sir, at this point in time we are happy living in NL, maybe in the future". En weer door.

In het geval van unpacked is het "I am here to visit a conference, and will return home on XYZ". Klaar. Ik heb dit nu tientallen keren gedaan. Altijd op een ESTA waver, nooit op business visa.

[...]

Er komen elke dat honderdduizenden mensen over de grens in de US vanuit alle hoeken van de aarde. Ik ben redelijk in de loop op dit onderwerp en er zijn in de laatste paar maanden een klein aantal casussen in de media geweest van Europeanen dit geweigerd werden, vaak breed uitgemeten, en elke keer met een breed uitgemeten onzin verhaal in de media:
  • ik wist niet waarom! > je ging betaald werkt doen
  • er was geen reden! > het bleek dat je geen antwoord had en geen uitreis geregeld had
  • omdat ik een JD vance meme had > het blijkt dat je een druggebruiker bent, dat heb je zelf toegegeven, en dat is al sinds minimaal 1970 een reden voor weigering
Dus ik kom daar aan, what is your purpose here? Ik zeg i am invited by Samsung to join a conference and after that i will enjoy my holiday and will return back on the 18th?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Rohit schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:32:
[...]

Dus ik kom daar aan, what is your purpose here? Ik zeg i am invited by Samsung to join a conference and after that i will enjoy my holiday and will return back on the 18th?
Yes! Overigens zou ik niet eens zeggen dat Samsung je heeft uitgenodigd, niet relevant.

[ Voor 12% gewijzigd door Hemingr op 28-06-2025 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Amphiebietje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:51:
[...]

En ik kan dit schrijven omdat ik niet van plan ben de VS nog te gaan bezoeken todat er serieuze regime change is geweest.
Welk ‘regime’?

Dat hele ‘regime’ inclusief Europese vluchten is ontstaan door mensen die ook gelogen hebben over hun intenties waarom ze in de VS waren onder leiding van Mohammed Atta. Ik weet het verschil nog heel goed tussen vliegen in 1997 en vliegen eind 2002. Zoals de Amerikanen het noemen een “nuisance” maar uiteindelijk is het voor ons allemaal veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 15:33
Iemand ervaring met Lycamobile voor mobiel bereik in de USA?
Ik kwam deze tegen in een zoektocht naar een goede aanbieding om online te zijn. Bijkomend voordeel is dat je een US nummer krijgt en een keertje lokaal kunt bellen indien nodig.
https://www.lycamobile.us/en/40gb-high-data-plan/
Voor eSIM is dit volgens mij vanuit NL al te bestellen (nog niet geprobeerd)

Ook zie ik Verizon free trail period: 200GB gratis internet in de VS, maar dan is een US nummer nodig om te activeren. https://www.verizon.com/plans/free-trial/
Iemand ervaring met deze?

Mijn huidige plan is om zelf Lycamobile te nemen en zodra ik doe actief heb in de VS met dat nummer een Verizon trail te nemen voor mijn vrouw.. zou dat kunnen werken?

[ Voor 43% gewijzigd door peter13579 op 29-06-2025 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43
@peter13579 Ik heb goede ervaringen met deze sim kaart van Amazon. Wij zijn in mei 4 weken in de US geweest en zou het zo weer bestellen. Uiteraard in de afgelegen plekken en parken geen bereik, maar dat is met elke provider zo.

https://www.amazon.nl/dp/B0BY7WYRSX

T-mobile netwerk, onbeperkt data en US telefoon nummer. Hotspot word wel aardig geknepen in snelheid.

Enige nadeel dat ik aantal spam calls heb ontvangen en een sms van Uber dat er een taxi was besteld. Blijkbaar worden de nummers vrij snel her gebruikt.

Wel een fysieke sim, voor mij was dat geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29
XyRuS schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:36:
@peter13579 Ik heb goede ervaringen met deze sim kaart van Amazon. Wij zijn in mei 4 weken in de US geweest en zou het zo weer bestellen. Uiteraard in de afgelegen plekken en parken geen bereik, maar dat is met elke provider zo.

https://www.amazon.nl/dp/B0BY7WYRSX

T-mobile netwerk, onbeperkt data en US telefoon nummer. Hotspot word wel aardig geknepen in snelheid.

Enige nadeel dat ik aantal spam calls heb ontvangen en een sms van Uber dat er een taxi was besteld. Blijkbaar worden de nummers vrij snel her gebruikt.

Wel een fysieke sim, voor mij was dat geen probleem.
Deze heb ik ook, ga over 2 weken mee maken hoe hij werkt

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ik heb bij Jetpac 3 x Esims gehaald. Hopelijk werkt alles in 1x! 2 x iphone en 1x fold 6. APN op tn1 gezet. Iemand ervaring met Jetpac in USA? Zoja nog verdere aanpassingen gedaan aan de apn ofzo?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@bazzemans en @Hmmbob, jullie mogen die discussie ook wel in een DM bespreken hoor ;), wat mij betreft is het offtopic genoeg om hier verder over door te gaan.

offtopic:
Zie nu pas dat het 2 dagen later is, een beetje laat :X

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 30-06-2025 15:56 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

<knip AWM is een paar deuren verder. Politiek hoort hier niet thuis.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 01-07-2025 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:01
Offtopic hier,<knip> Als je al weet dat het off-topic is, waarop post je het dan alsnog?

Ik had mn vakantie al geboekt, maar kan maar zo dat het volgend jaar eens een keer Europa wordt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Van 't weekend kaarten gehaald voor Tomorrowland in The Sphere in Vegas *O*
Niet per sé liefhebber van dat type muziek, maar ach, het was dat of een filmpje over de aarde :D

[ Voor 56% gewijzigd door Ardana op 01-07-2025 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Trouwens nog 2 vragen over OMNY:

als ik met me horloge betaal, en nogmaals met mijn telefoon (zelfde CC met Google Pay) zijn dat 2 verschillende devices/kaarten? En tellen die dus apart mee voor de 12 ritten?

Stel ik rij maandag 1x, dinsdag 1x, vrijdag 3x, zaterdag 3x, zondag 2x, maandag 2x, geld de 7 daagse pas dan vanaf die laatste maandag? Of pakken ze de week waarin je de 1e rit hebt gemaakt? Hoop dat de vraag een beetje duidelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Do taps from my physical credit or debit card and the digital version of that card in my smart device count toward the same cap?

No, the cap only applies to a single payment method. You must use the same contactless credit or debit card, smart device, or OMNY card for each trip. In other words, each payment method builds toward its own unique cap

Bron: https://omny.info/fares (kreeg error zonder US vpn).

Euro is wel mooi aan het door stijgen de laatste tijd, $1,18 inmiddels *O*

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 02-07-2025 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:11
Rohit schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:21:
Trouwens nog 2 vragen over OMNY:

als ik met me horloge betaal, en nogmaals met mijn telefoon (zelfde CC met Google Pay) zijn dat 2 verschillende devices/kaarten? En tellen die dus apart mee voor de 12 ritten?

Stel ik rij maandag 1x, dinsdag 1x, vrijdag 3x, zaterdag 3x, zondag 2x, maandag 2x, geld de 7 daagse pas dan vanaf die laatste maandag? Of pakken ze de week waarin je de 1e rit hebt gemaakt? Hoop dat de vraag een beetje duidelijk is.
Eerste vraag is door @matthijst al beantwoord. Over de tweede vraag, ik zou er vanuit gaan dat de cap geldt van maandag t/m zondag en dat de ritten op de tweede maandag weer betaald moeten worden. Maar goed, wat maakt het uit? Het alternatief is een 7 daagse MetroCard, met hetzelfde "probleem".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34
Rohit schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:21:
Dat zijn 2 verschillende betaalmethodes met elk hun eigen (virtuele) pasnummer. Dat zijn dus ook 2 aparte kaarten die naar de 12 ritten toewerken ja.

edit wat @mathijst zegt dus :X

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 02-07-2025 09:14 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Wat is de ervaring de laatste tijd met het wel/niet invullen van Social Media accounts op de ESTA?

Heb niets te verbergen.. maar hoef ook geen slapende honden wakker te maken. Aangezien het niet verplicht is, maar gewoon leeglaten? Of gaan ze júist dan moeilijk doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 05-07-2025 08:50 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Rivanov op 05-07-2025 08:49 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rivanov schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:42:
Wat is de ervaring de laatste tijd met het wel/niet invullen van Social Media accounts op de ESTA?

Heb niets te verbergen.. maar hoef ook geen slapende honden wakker te maken. Aangezien het niet verplicht is, maar gewoon leeglaten? Of gaan ze júist dan moeilijk doen?
Zeggen er geen te hebben is ongeloofwaardig. En sowieso nooit liegen op zo'n form. Liegen = weg.

Ik heb cf. werkelijkheid gezegd wat mijn Linkedin-account is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
F_J_K schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:09:
[...]

Zeggen er geen te hebben is ongeloofwaardig. En sowieso nooit liegen op zo'n form. Liegen = weg.

Ik heb cf. werkelijkheid gezegd wat mijn Linkedin-account is.
Ik zeg ook niet dat ik niets heb (dus géén vinkje bij I DON'T HAVE ONLINE PRESENCE). Dus ik lieg niet. Ik laat gewoon de optionele velden leeg. Liegen is foutief antwoord geven. Geen antwoord geven is geen liegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nu heb ik zelf niet sinds Trump aan de macht is een ESTA aangevraagd, maar als ze moeilijk gaan doen bij een ieder die optionele velden leeg laat, dan zouden ze wel bij heel veel mensen moeilijk doen. Je kan je LinkedIn oid erop zetten, maar ik zou het lekker leeg laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Heb het uiteindelijk ook gewoon leeggelaten. Heb voorgaande ESTA's nog even bekeken uit het verleden en daar had ik SOCIAL MEDIA ook leeggelaten. Nooit om gevraagd bij de douane. Ook niet in 2017 en 2018 tijdens de vorige Trump periode. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 05-07-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:32

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb ook nog even een ESTA-gerelateerde vraag waarbij het internet het me ook niet duidelijker maakt. Vorig jaar een ESTA aangevraagd met als eerste adres ons hotel in SF, nu gaan we dit jaar op hetzelfde adres naar NY. Moet ik daarvoor dat adres op mijn ESTA nog aanpassen? Het wordt mij niet heel veel duidelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ximenez
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05-07 19:24
kaanmijo schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:23:
Ik heb ook nog even een ESTA-gerelateerde vraag waarbij het internet het me ook niet duidelijker maakt. Vorig jaar een ESTA aangevraagd met als eerste adres ons hotel in SF, nu gaan we dit jaar op hetzelfde adres naar NY. Moet ik daarvoor dat adres op mijn ESTA nog aanpassen? Het wordt mij niet heel veel duidelijker
Nee, dat hoeft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dat ging wederom lekker voorspoedig. Zowel ESTA als ETA binnen enkele minuten approved. :)
Wat een verschil in prijs overigens. 21 USD voor ESTA en 7 CAD voor ETA.

[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 05-07-2025 11:48 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-07 16:22

TommyGun

Stik er maar in!

Gisteren geland op Denver. MPC app was een eitje, alleen vervolgens een half uur bij de bagageband moeten wachten dus dat schoot alsnog niet op, haha. Maar 0 problemen met douane. Ook geen politieke vragen, dus laat je vooral niet bang maken.

Anyhow, een gratis upgrade gehad naar een gloednieuwe Lincoln Navigator. Twin Turbo 3.5L V6, zo luxe als maar zijn kan. Wat een heerlijke bak, ontzettend stil en comfortabel. Gelukkig was de gevraagde Tahoe of gelijkwaardig niet meer beschikbaar 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKxOgufMh8EgT8UMVuQQFhl-6P4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R82ymRIPzvJTktLdxQ5uiGhM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqRcqCjquntKgcRldSQN_kbwm1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUUQkzjADjdDn69AsYi6bmVX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yf3EM_45lSlM5gXva_ujAdZn8CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBmfRv4ds3gDuOHFycG7uoiE.jpg?f=fotoalbum_large

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 20:35
Gave bak man en goed om te horen dat het binnenkomen soepel verliep. Wij starten binnenkort in SLC en eindigen dan in Denver. Have fun!

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:13
TommyGun schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:25:
Gisteren geland op Denver. MPC app was een eitje, alleen vervolgens een half uur bij de bagageband moeten wachten dus dat schoot alsnog niet op, haha. Maar 0 problemen met douane. Ook geen politieke vragen, dus laat je vooral niet bang maken.

Anyhow, een gratis upgrade gehad naar een gloednieuwe Lincoln Navigator. Twin Turbo 3.5L V6, zo luxe als maar zijn kan. Wat een heerlijke bak, ontzettend stil en comfortabel. Gelukkig was de gevraagde Tahoe of gelijkwaardig niet meer beschikbaar 😂

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In de verloren uurtjes kijken naar: “The Lincoln laywer” op Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Iemand een idee of je bij Hertz gewoon weer opnieuw kan status matchen als je bent terug gezakt naar 5*?

Edit, you can only match once every five years, or if it's been more than five years since your last status match

Nationale parken lijken vanaf volgend jaar duurder te worden: ""To fund improvements and enhanced experiences across the park system, I've just signed an executive order to raise entrance fees for foreign tourists while keeping prices low for Americans," Mr. Trump said in a Thursday evening rally in Iowa. "The national parks will be about America first.""

[ Voor 74% gewijzigd door matthijst op 05-07-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:55
F_J_K schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:09:
[...]

Zeggen er geen te hebben is ongeloofwaardig.
Onzin, ik (wij) hebben geen social media en vul dan ook nooit iets in, nooit problemen gehad en verwacht de 17de ook geen problemen als ik naar LA vlieg met het gezin.

@TommyGun waar heb je gehuurd en wat betaalde je, ik heb de 17de 3 weken een rav4 voor 700 euro bij Avis.

[ Voor 14% gewijzigd door gielie op 05-07-2025 19:43 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-07 16:22

TommyGun

Stik er maar in!

gielie schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:40:
[...]

@TommyGun waar heb je gehuurd en wat betaalde je, ik heb de 17de 3 weken een rav4 voor 700 euro bij Avis.
Via de Scandinavische Avis site.

2300 euro onder aan de streep met alle nodige verzekeringen en pechhulp. Voor 23 dagen.

Natuurlijk een verschil tussen een intermediate/compact SUV zoals de Rav4 of een Full zoals de Tahoe.

Ps; https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=75544

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BedraadWiFi
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-07 19:56
Ik heb het voor elkaar gekregen dat mijn ESTA was verlopen waar ik pas achter kwam bij de grens CA->VS om 2100 uur, snel alles ingevuld zonder socials etc want ik moest voor 2200 een ESTA hebben anders was de Canadese grens dicht en zou ik vast in niemandsland zitten. 2145 had ik gelukkig mijn ESTA.

Ik had trouwens een luxe Kia Sorento (niet te vergelijken met de Lincoln hierboven) voor 1000 euro aan de balie voor 11 dagen in een dorpje ver van het vliegveld, Sorento is dan wel een slag groter als de rav4 maar alsnog enorm scherpe prijs heb jij @gielie . Bij mij was zonder enkele verzekeringen die ik achteraf wel kon gebruiken aangezien de lekke band op de laatste dag (gelukkig niet voor hoeven betalen door een trucje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:27
Kan je dat trucje hier delen @BedraadWiFi ?
Hier ook lekke band gehad afgelopen meivakantie en kon gewoon ff aftikken voor de road assistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
TommyGun schreef op zondag 6 juli 2025 @ 04:48:
[...]

Via de Scandinavische Avis site.

2300 euro onder aan de streep met alle nodige verzekeringen en pechhulp.

Natuurlijk een verschil tussen een intermediate/compact SUV zoals de Rav4 of een Full zoals de Tahoe.

Ps; https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=75544
Bedankt voor de link, dit volgende kan ik in de voorwaarde dus nergens terug vinden.
In Californië, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin is de spouse automatisch een bevoegde bestuurder.

Huren via Avis en Budget, volgens de voorwaarden is de spouse gratis, ongeacht de staat.
(Spouse: Partner waarmee je bent getrouwd of samenwoont.)
Al betaal je hier maar 56 euro extra voor.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasualKnaller
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10:06
matthijst schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:02:
Iemand een idee of je bij Hertz gewoon weer opnieuw kan status matchen als je bent terug gezakt naar 5*?

Edit, you can only match once every five years, or if it's been more than five years since your last status match

Nationale parken lijken vanaf volgend jaar duurder te worden: ""To fund improvements and enhanced experiences across the park system, I've just signed an executive order to raise entrance fees for foreign tourists while keeping prices low for Americans," Mr. Trump said in a Thursday evening rally in Iowa. "The national parks will be about America first.""
Toegang is vaak op basis van voertuig, dus dan moet het hele systeem op de schop. Makkelijker gezegd dan gedaan, zoals zoveel aspecten van Trump's uitspraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-07 19:32
CasualKnaller schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:48:
[...]
Toegang is vaak op basis van voertuig, dus dan moet het hele systeem op de schop. Makkelijker gezegd dan gedaan, zoals zoveel aspecten van Trump's uitspraken.
En dat is dus ook precies wat er wordt voorgesteld "to develop a strategy" to hike entrance fees and recreation pass fees for non-U.S. residents at any national park that currently charges for entry.". Het is ook een idee dat al veel langer bestaat en waar al lang discussie over is.

Dus inderdaad een toegangssysteem waarbij ze verschil kunnen maken op basis van nationaliteit (of residentie). Iets wat in een aantal parken al en ook in veel andere landen ook gewoon wordt gedaan.....

In een aantal staten is de toegang nu ook gewoon gratis voor inwoners van die staat. Zo spannend is het dus allemaal niet, en ook niet heel onredelijk als het normale prijzen blijven/worden. Ze gaan uit van extra inkomsten van $90mio. Praten we waarschijnlijk over tientjeswerk voor een vakantie.

Het andere deel dat ook bij dingen zoals toewijzing van kampeerplaatsen en vergunningen de eigen inwoners (nog) meer preferentie gaan krijgen zal voor sommigen meer impact hebben. Hoewel ze dat nu ook al op een aantal plekken kennen.

[ Voor 24% gewijzigd door TweakGP op 06-07-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

gielie schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:40:
[...]
Onzin, ik (wij) hebben geen social media en vul dan ook nooit iets in, nooit problemen gehad en verwacht de 17de ook geen problemen als ik naar LA vlieg met het gezin.
Je schrijft geen social media-account te hebben ... met je account op een van de social media ;) Desondanks: kans op problemen zal inderdaad vast niet groter zijn. Iets als geen terugvlucht geboekt hebben geeft rodere vlaggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-07 19:21
F_J_K schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:13:
[...]

Je schrijft geen social media-account te hebben ... met je account op een van de social media ;) Desondanks: kans op problemen zal inderdaad vast niet groter zijn. Iets als geen terugvlucht geboekt hebben geeft rodere vlaggen.
Ik vind een account hebben op een forum als Tweakers toch nog iets anders dan een social media account, waar je bij de eerste nog redelijk anoniem iets kan posten en bij de tweede niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Robinho96 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:24:
[...]
Ik vind een account hebben op een forum als Tweakers toch nog iets anders dan een social media account, waar je bij de eerste nog redelijk anoniem iets kan posten en bij de tweede niet echt.
Oh inderdaad. Maar dat is hun vraag niet, vandaar mijn suggestie op te passen met per ongeluk liegen op zulke formulieren - beter om een of andere 'veilige' versie te benoemen zoals Linkedin of vergelijkbaar. Als ze je aanspreken sta je anders 2-0 achter. De vraag 'are you a terrorist' is er ook niet per se wegens de verwachting dat Bin Laden 'yes' zou hebben ingevuld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielie
F_J_K schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:51:
[...]

Oh inderdaad. Maar dat is hun vraag niet, vandaar mijn suggestie op te passen met per ongeluk liegen op zulke formulieren - beter om een of andere 'veilige' versie te benoemen zoals Linkedin of vergelijkbaar. Als ze je aanspreken sta je anders 2-0 achter. De vraag 'are you a terrorist' is er ook niet per se wegens de verwachting dat Bin Laden 'yes' zou hebben ingevuld.
kan een moderator dit soort bangmakerij weghalen?

Ik ben de afgelopen 10 jaar geregeld in de USA geweest en nog nooit problemen gehad, sterker ik ben een aantal keer zeer vriendelijk geholpen.
Zo had ik een keer vergeten dat ik een appel in mijn tas had, moest door naar de extra controle, ik dacht ojee, niks van dat. We werden vriendelijk geholpen en mochten door een andere uitgang door de douane, waar andere mensen nog stonden te wachten waren wij met 10 minuten erdoorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-07 19:32
gielie schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:00:
[...]
We werden vriendelijk geholpen
Vriendelijk is nou niet gelijk waar je aan denkt als je het hebt over de gemiddelde US Immigration Officer.....
Maar gewoon niet liegen helpt al een heel eind. Dan is de kans op problemen wel heel klein.

En die appel was vast bij Customs.....

[ Voor 5% gewijzigd door TweakGP op 06-07-2025 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:18

Grouchy

meep meep

TweakGP schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:57:
[...]

En dat is dus ook precies wat er wordt voorgesteld "to develop a strategy" to hike entrance fees and recreation pass fees for non-U.S. residents at any national park that currently charges for entry.". Het is ook een idee dat al veel langer bestaat en waar al lang discussie over is.

Dus inderdaad een toegangssysteem waarbij ze verschil kunnen maken op basis van nationaliteit (of residentie). Iets wat in een aantal parken al en ook in veel andere landen ook gewoon wordt gedaan.....
,knipperdeknip>
Of deze zomer gewoon naar Canada gaan, was van plan om een nieuwe Canada Strong Pass te kopen maar kwam er achter dat je niks hoeft te betalen tot september:

https://parks.canada.ca/v...-choose/admission-camping

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasualKnaller
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10:06
Van der Berg schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:39:
[...]

Bedankt ik zal dit in overweging nemen bij de eerste volgende vakantie naar Amerika :)
Wow 50GB Amerika voor 1 maand (30-dagen) voor €23.39 nu met aanbieding
Ik kocht ooit bij Airalo 20GB voor 21 dollar (met aanbieding) en nu zelfde pakket voor €38
Zelfs zonder aanbieding is Nomad 50GB voor paar euro meer in het voordeel
Vandaag 4 Tello esims genomen. 13,99 Euro voor een 'unlimited' esim met voice, sms en 35gb high speed data. Je kunt vanuit de EU bestellen en activeren. Wel voor de volgende billing cycle weer stoppen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

F_J_K schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:51:
[...]

Linkedin is over het algemeen een veilige optie. Let wel op dat je niet een stel dodgy figuren in je contacten hebt. Ik moest vroeger nog wel eens met Iraniers werken voor een business unit die daar actief was. Die hield ik standaard ver weg uit mijn profiel. Voor je het weet heb je een foute te pakken.

En nu natuurlijk gewoon je Truth.Social profiel toevoegen, voor de VIP entry _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Hemingr op 07-07-2025 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Grouchy schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:34:
[...]

Of deze zomer gewoon naar Canada gaan, was van plan om een nieuwe Canada Strong Pass te kopen maar kwam er achter dat je niks hoeft te betalen tot september:

https://parks.canada.ca/v...-choose/admission-camping
En wij zijn er precies na die free admission periode. :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34
CasualKnaller schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:48:
[...]

Welnee. Ze kunnen de bestuurder gewoon om het rijbewijs vragen, dan zie je snel zat wie wel en wie niet een Amerikaan is. Het rijbewijs dient in de VS nog meer dan hier als ID-kaart.

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste