Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

D-e-n schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:45:
Mag ik inhaken op dit topic? Mijn vriendin en ik zouden ook dolgraag eens naar met name het westen van Amerika gaan. De bekende steden in Californië maar ook Vegas spreken ons aan.

We zitten echter met wat beperkingen. Mijn vriendin heeft voor lange loopafstanden een rolstoel nodig. In steden als Londen of Rome of Barcelona is dat geen probleem: korte afstanden zijn goed te doen met een rolstoel en we komen met het openbaar vervoer overal.

Nu is dat in een stad als New York ook geen probleem maar iets zegt me dat de westkust wat problematischer is, neem alleen de heuvels van San Francisco al. Klopt dit?

Jullie zullen dan zeggen: huur een auto of doe een georganiseerde rondreis maar zelf rijden durf ik gewoon niet (ik vind autorijden hier al niks) en achter zo'n gids aanlopen is normaal ook niet ons ding.

Zijn er Tweakers met ervaring op dit vlak?
Voor mijn gevoel was SF niet zo heuvelachtig. Meeste interessant plekken aan de docks zijn plat. Veel stadsbussen hebben van die rekjes waar fietsen op kunnen dus een klap rolstoel zou ook kunnen?. Maar buiten de steden heb je alleen de greyhound denk ik.

Wel een avontuur maar denk niet iets voor jullie.

Dat hebben wij namelijk in Canada (Vancouver Island) gedaan. Maar dan begeef je je wel tussen de sloebers qua medereizigers. Want als je in de US/Canada buiten de grote steden geen auto hebt. Is hier alsof je hier in NL geen (geld voor een) fiets hebt.

Niets is ingericht op het openbaar vervoer buiten de stad centra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56
Mijn trip zit er ongeveer op... 1700 miles in 8 dagen. Straks het vliegtuig op, terug naar Europa :)
Mag ik inhaken op dit topic? Mijn vriendin en ik zouden ook dolgraag eens naar met name het westen van Amerika gaan. De bekende steden in Californië maar ook Vegas spreken ons aan.

We zitten echter met wat beperkingen. Mijn vriendin heeft voor lange loopafstanden een rolstoel nodig. In steden als Londen of Rome of Barcelona is dat geen probleem: korte afstanden zijn goed te doen met een rolstoel en we komen met het openbaar vervoer overal.

Nu is dat in een stad als New York ook geen probleem maar iets zegt me dat de westkust wat problematischer is, neem alleen de heuvels van San Francisco al. Klopt dit?

Jullie zullen dan zeggen: huur een auto of doe een georganiseerde rondreis maar zelf rijden durf ik gewoon niet (ik vind autorijden hier al niks) en achter zo'n gids aanlopen is normaal ook niet ons ding.

Wat Barrycade zegt klopt wel ongeveer.

SF zelf is vrij vlak als je alles in de buurt van de docks bezoekt (Fisherman's Wharf, Exploratorium, ...). Cable cars zou ook moeten lukken (mits je kunt wachten). Alcatraz tours heeft een optie voor mensen die minder mobiel zijn, dus dat zou ook wel lukken. Wil je echt door de stad zelf wandelen, dan zijn er bepaalde delen die inderdaad door de heuvels waarschijnlijk niet begaanbaar zijn... Bijv. Lombard street word moeilijk. Eenmaal buiten SF ga je zonder auto vrijwel nergens geraken vrees ik, OV hier heb ik buiten de steden om bijna niets van gemerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb in de VS gewoond en zou echt niemand aanraden om er ooit zonder auto te verblijven, je kunt echt helemaal niks. Vaak is er letterlijk niet eens een stoep. De voorzieningen die we hier in Europa hebben kennen ze daar echt niet, van het openbaar vervoer in de VS moet je echt helemaal niks verwachten. Er zijn wel uitzonderingen zoals NYC maar andere steden met name die in het zuiden en aan de westkust hoef je echt niet zonder auto te bezoeken.

Een fullsize SUV zoals een Suburban kun je trouwens makkelijk een rolstoel en alle bagage in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
LA was ook goed geregeld qua openbaar vervoer vond ik. 1-Day TAP pas voor $ 7,- en je kunt overal rond.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daar rijdt dan ook een metro. Maar Phx bijvoorbeeld heeft alleen bussen. En die rijden ook nog eens onregelmatig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 22:30

DikkeBMW

Live '25

Sowieso vind ik het hele idee achter een USA vakantie een stukje roadtrippen en vrijheid. Goed, dit is een mening en zo zal niet iedereen denken, maar gewoon zelf rijden is een van de leukste dingen. Stoppen waar je wil, doen wat je wil. Niet gebonden aan ov of dat soort zaken. In de groten steden uiteraard een ander verhaal, maar daarbuiten...

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Tnx allen in elk geval voor de reacties.
Barrycade schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:53:
[...]
Voor mijn gevoel was SF niet zo heuvelachtig.
Mijn beeld bij SF is altijd (cliché natuurlijk) het beeld van die tram die de steile heuvel oprijdt. Maar wellicht is dat maar een deel van de stad natuurlijk.
Meeste interessant plekken aan de docks zijn plat. Veel stadsbussen hebben van die rekjes waar fietsen op kunnen dus een klap rolstoel zou ook kunnen?.
De rolstoel is een klaprolstoel en die hebben we al heel wat metro's, trams en bussen ingesleept dus dat is meestal geen probleem.
Maar buiten de steden heb je alleen de greyhound denk ik.

Wel een avontuur maar denk niet iets voor jullie.

Dat hebben wij namelijk in Canada (Vancouver Island) gedaan. Maar dan begeef je je wel tussen de sloebers qua medereizigers. Want als je in de US/Canada buiten de grote steden geen auto hebt. Is hier alsof je hier in NL geen (geld voor een) fiets hebt.
Op zich ziet een Greyhound er op tv altijd wel romantisch uit maar dat kan in de praktijk wellicht anders zijn natuurlijk. Ik snap je punt. Wellicht kun je het vergelijken met initiatieven als Flixbus in Europa?
Niets is ingericht op het openbaar vervoer buiten de stad centra.
Dat vreesde ik al. Het is wel zo: als we in een stad zijn blijven we ook meestal in die stad. In Londen komen we de eerste twee zones van de metro ook niet uit. We gaan ook zeker geen tien steden doen.
azerty schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:27:
Wil je echt door de stad zelf wandelen, dan zijn er bepaalde delen die inderdaad door de heuvels waarschijnlijk niet begaanbaar zijn... Bijv. Lombard street word moeilijk.
Dat is dan iets om goed uit te zoeken. Een deel overslaan is op zich niet zo erg, dat hebben we in Sicilië ook gedaan, maar er moet wel genoeg leuks over blijven.
Eenmaal buiten SF ga je zonder auto vrijwel nergens geraken vrees ik, OV hier heb ik buiten de steden om bijna niets van gemerkt.
Dat hebben we dus wel ingecalculeerd inmiddels. Belangrijkste is dat de stad op zich een beetje te belopen is met rolstoel en dat er qua OV wel stadsvervoer is binnen de stad zelf. Op Sicilië was een deel van Catania bijvoorbeeld echt een ramp qua bestrating. Uiteindelijk vind je met een omweg meestal toch wel je bestemming, we hebben Venetië met een goede planning ook overleefd, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
gold_dust schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:33:
Vaak is er letterlijk niet eens een stoep.
Dat vind ik dus wel belangrijk. Zie ook die opmerking over Catania.
De voorzieningen die we hier in Europa hebben kennen ze daar echt niet, van het openbaar vervoer in de VS moet je echt helemaal niks verwachten. Er zijn wel uitzonderingen zoals NYC maar andere steden met name die in het zuiden en aan de westkust hoef je echt niet zonder auto te bezoeken.
Rivanov schreef op zondag 9 juli 2017 @ 05:04:
LA was ook goed geregeld qua openbaar vervoer vond ik. 1-Day TAP pas voor $ 7,- en je kunt overal rond.
Met NYC heeft mijn vriendin (zonder mij :) ) goede ervaringen. Als het in LA ook goed geregeld zou zijn is dat in elk geval een plus. Tips over steden met goed OV horen we sowieso graag dus ;)
DikkeBMW schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:21:
Sowieso vind ik het hele idee achter een USA vakantie een stukje roadtrippen en vrijheid. Goed, dit is een mening en zo zal niet iedereen denken, maar gewoon zelf rijden is een van de leukste dingen. Stoppen waar je wil, doen wat je wil. Niet gebonden aan ov of dat soort zaken. In de groten steden uiteraard een ander verhaal, maar daarbuiten...
Ook binnen een stad voelen wij die vrijheid al. Typische backpakkers of roadtrippers zijn we niet. Gewoon de sfeer van zo'n andere, grote stad opsnuiven vinden we geweldig. In Londen komen we iedere keer weer terug en Barcelona of Rome hebben we ook met veel plezier gedaan.

We hechten wel waarde aan de vrijheid om binnen die stad (of steden) de eigen keuzes te maken. Vandaar ook de opmerking over die georganiseerde reizen. Dan mis je wel die vrijheid denk ik. Maar wellicht moeten ons eventueel over die weerstand heenzetten. Maar liever niet dus ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
DikkeBMW schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:21:
Jep. Dat vinden wij dus ook. Zijn vandaag in San Francisco aangekomen als laatste bestemming van onze roadtrip. Hier is onze reis begonnen en hier eindigt het nu. Vliegen vanuit hier dinsdagavond weer terug naar Düsseldorf, hebben dus nog 1,5 dag hier. :)

Vanmiddag de Mustang weer ingeleverd bij Alamo Car Rental. Uiteindelijk 5.184,30 km afgelegd in 2,5 week. 8)

Vanochtend vanuit San Simeon vertrokken en voordat we in San Francisco aankwamen hebben we rondje Silicon Valley gedaan. Als gepassioneerd Apple 'freak' moest ik natuurlijk bij Apple langs. Dus ben naar de huidige campus op 1 Infinite Loop geweest en even bij het nieuwe Apple Park langsgereden. Fan-tas-tisch om daar even te zijn. Het is natuurlijk 'maar' een kantoorgebouw, maar om daar als groot Apple fan in real-life te staan is toch wel een dingetje. Ook het nieuwe Apple Park is prachtig om te zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Gl5W9m.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nyVaL1M.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WyawOR1.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I9UiAsG.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7VPXVMA.jpeg

Daarna nog even naar 'de garage' geweest waar het allemaal begon voor Apple, en naar het oude woonhuis waar Steve Jobs tot aan zijn dood heeft gewoond.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6RC9oKw.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yEi2Mx5.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jbnbV8Z.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dywyfJy.jpeg

Ook nog even bij Google en Facebook langs geweest. Ook erg indrukwekkende complexen. Wat moet dat machtig zijn om daar te werken!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hxqHpQI.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hhMGXFy.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5M0BSmB.jpeg

Nu nog even genieten in San Francisco!

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 10-07-2017 07:07 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

@D-e-n Je kunt ook hier eens navraag doen: https://forum.allesamerika.com/index.php Dat is een vrij actief forum voor USA vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:41
van de Pier in SF naar Lombard street is behoorlijk heuvel op ja, dan kun je de tram pakken maar ik heb het lopend gedaan. Je weet dat je er bent door al die mensen die er staan, is ook wel heel leuk om te zien hoor :)
Sowieso zou ik de pier aflopen, is gewoon plat en je doet er toch wel even over (iig hetgeen wat ik heb gelopen van AT&T Park, het SF Giants stadion tot aan het Marina district) Met een beetje geluk heb je mooi weer en prachtig uitzicht (alhoewel het beter is vanaf Coit Tower maar heuvels, alhoewel de bus er wel naartoe rijdt iirc, ik heb het lopend gedaan vanuit het hotel waar ik zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Rivanov schreef op maandag 10 juli 2017 @ 06:53:
Vanochtend vanuit San Simeon vertrokken en voordat we in San Francisco aankwamen hebben we rondje Silicon Valley gedaan. Als gepassioneerd Apple 'freak' moest ik natuurlijk bij Apple langs. Dus ben naar de huidige campus op 1 Infinite Loop geweest en even bij het nieuwe Apple Park langsgereden. Fan-tas-tisch om daar even te zijn. Het is natuurlijk 'maar' een kantoorgebouw, maar om daar als groot Apple fan in real-life te staan is toch wel een dingetje. Ook het nieuwe Apple Park is prachtig om te zien.
Die eerste 3 foto's waren echt een moment van herkenning, ik heb daar een sollicitatiegesprek gehad. Dat was in het linkerdeel wat je op de eerste foto ziet. Ik heb even op die bankjes in de derde foto zitten wachten. Vooral ook mooie omgeving daar rond Silicon Valley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

gold_dust schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:33:
Ik heb in de VS gewoond en zou echt niemand aanraden om er ooit zonder auto te verblijven, je kunt echt helemaal niks.
Als je in een stad blijft is het prima te doen. Ben nu in DC en doe alles met Uber. Ze hebben zelfs fietsen door de hele stad staan.

Sommige steden zijn lastiger, maar de taxi apps werken echt prima. Kost ook bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
gold_dust schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:18:
[...]

Die eerste 3 foto's waren echt een moment van herkenning, ik heb daar een sollicitatiegesprek gehad. Dat was in het linkerdeel wat je op de eerste foto ziet. Ik heb even op die bankjes in de derde foto zitten wachten. Vooral ook mooie omgeving daar rond Silicon Valley.
Cool! Uiteindelijk ook aangenomen? Waarvoor had je gesolliciteerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
PWM schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:33:
[...]

Als je in een stad blijft is het prima te doen. Ben nu in DC en doe alles met Uber. Ze hebben zelfs fietsen door de hele stad staan.

Sommige steden zijn lastiger, maar de taxi apps werken echt prima. Kost ook bijna niets.
Uber, had ik nog niet eens aan gedacht :)
Frijns.Net schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:26:
[...]

@D-e-n Je kunt ook hier eens navraag doen: https://forum.allesamerika.com/index.php Dat is een vrij actief forum voor USA vakanties.
Goede tip. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Akaendra schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:23:
van de Pier in SF naar Lombard street is behoorlijk heuvel op ja, dan kun je de tram pakken maar ik heb het lopend gedaan. Je weet dat je er bent door al die mensen die er staan, is ook wel heel leuk om te zien hoor :)
Sowieso zou ik de pier aflopen, is gewoon plat en je doet er toch wel even over (iig hetgeen wat ik heb gelopen van AT&T Park, het SF Giants stadion tot aan het Marina district) Met een beetje geluk heb je mooi weer en prachtig uitzicht (alhoewel het beter is vanaf Coit Tower maar heuvels, alhoewel de bus er wel naartoe rijdt iirc, ik heb het lopend gedaan vanuit het hotel waar ik zat.
San Francisco is lopend prima te doen. Kan me nog goed herinneren dat ik de stad te voet ben gaan verkennen. Ben 's morgens vanuit 8th street/Minna Street (Civic Center) gaan lopen. Via Market Street bergop naar Lombard, door naar de Coit tower waarvan ik een prachtig uitzicht had op de Golden Gate. Op de een of andere manier leek het mij een goed idee om daarheen te lopen. Na een lang wandeling (zeker 8km) daar aangekomen. Ben tot aan de eerste rode pilaar van de brug gelopen. Foto's gemaakt, even gezeten en toen weer te voet terug naar Downtown.
Helemaal doorgelopen tot A&T Park (toen nog SBC Park) waar ze toevallig een wedstrijd aan het voorbereiden waren. Kaartje gekocht, terug naar het guesthouse, omgekleed en weer naar het stadion.

Temperatuur was toen iets van 30 graden ofzo. Lekker gelopen, veel gezien.. Maar misschien een beetje gekkenwerk. Heb de route net eens teruggekeken en kom op een kleine 30 kilometer uit. Maar goed, dat is nu 13 jaar geleden, toen had ik een topconditie :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Calitomnication schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:44:
[...]
Via Market Street bergop naar Lombard
Dat bergop is met de rolstoel dus wel het probleem. Voor mijn vriendin niet, voor mij wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ben mijn route aan het uitstippelen om de West Kust van Amerika te zien. Duur van de reis is een 22 dagen met een kleine 5800 km aldus de planning.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen of dat te doen is en of ik niet te enthousiast gepland heb. Een enkele dag is het maximale wat ik gepland heb aan rijden 500km, wat z'n 5 uur is.

San Francisco Santa Cruz
Santa Cruz Monterey
Monterey Santa Barbara
Santa Barbara Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles San Diego
San Diego Joshua Tree NP
Joshua Tree NP Palm Springs
Palm Springs Flagstaff
Flagstaf Grand Canyon
Grand Canyon Kayenta
Kayenta Monument Valley
Monument Valley Moab
Moab Page
Page Bryce
Bryce Hurricane
Hurricane Zion NP
Zion NP Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas Dantes View
Death Valley Bakersfield
Bakersfield Sequoia NP
Sequoia NP Kings Canyon NP
Kings Canyon NP Oakhurst
Oakhurst Yosemite NP
Yosemite NP Bridgeport
Bridgeport Lake Tahoe
Lake Tahoe San Francisco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:16
MmarkM schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:05:
Ben mijn route aan het uitstippelen om de West Kust van Amerika te zien. Duur van de reis is een 22 dagen met een kleine 5800 km aldus de planning.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen of dat te doen is en of ik niet te enthousiast gepland heb. Een enkele dag is het maximale wat ik gepland heb aan rijden 500km, wat z'n 5 uur is.

San Francisco Santa Cruz
Santa Cruz Monterey
Monterey Santa Barbara
Los Angeles
Los Angeles San Diego
San Diego Joshua Tree NP
Palm Springs Flagstaff
Flagstaf Grand Canyon
Grand Canyon Kayenta
Kayenta Monument Valley
Monument Valley Moab
Moab Page
Page Bryce
Bryce Hurricane
Hurricane Zion NP
Zion NP Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas Dantes View
Death Valley Bakersfield
Bakersfield Sequoia NP
Kings Canyon NP Oakhurst
Oakhurst Yosemite NP
Yosemite NP Bridgeport
Bridgeport Lake Tahoe
Lake Tahoe San Francisco
Persoonlijk zou dit voor mij niet in de categorie "vakantie" vallen, het lijkt erop alsof je non-stop onderweg gaat zijn. Wil je echt nergens even een dag of twee bijkomen en genieten van de omgeving?

Als het jouw ding is, absoluut doen, maar het voelt voor mij alsof je aan het eind van de vakantie alleen foto's vanuit je auto hebt kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Flapperbol schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:31:
[...]

Persoonlijk zou dit voor mij niet in de categorie "vakantie" vallen, het lijkt erop alsof je non-stop onderweg gaat zijn. Wil je echt nergens even een dag of twee bijkomen en genieten van de omgeving?

Als het jouw ding is, absoluut doen, maar het voelt voor mij alsof je aan het eind van de vakantie alleen foto's vanuit je auto hebt kunnen maken.
Misschien dat er inderdaad nog wat geknipt moet worden. Ik zal hem even wat uitgebreider toelichten. In de grote steden zal ik twee dagen verblijven (SFO, LA, LV en laatste dagen nog ter invulling).

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/wtared.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Flapperbol schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:31:
[...]

Ik haak hier even op in, als ik zo vrij mag zijn.
Wij hebben een vakantie van 21 dagen gepland staan en doen globaal de ronde Chicago > Memphis > New Orleans > Atlanta > Nashville > Chicago.

Natuurlijk heb je in principe gelijk, maar in de VS is altijd zó veel te zien, dat ook ik toch wel gemiddeld genomen 1,5 à 2u per dag in de auto zit, als je het totaal aantal mijlen deelt op het aantal uren die de rondrit (volgens Google Maps) duurt.
Natuurlijk verblijf je soms 2 of 3 dagen in een stad zodat je nauwelijks auto rijdt, maar andere dagen moet je soms weer 5 uur rijden.

Je wilt natuurlijk niet het gevoel hebben dat je teruggaat naar huis en dan iets leuks op je route hebt gemist.
Een lange rondreis is altijd een kwestie van kill your darlings, want je kan nooit álles zien. Maar dan zorgen wij er iig wel voor dat we de leukste dingen zien! En ja, dan moet je helaas veel rijden.

Maar ook het rijden an sich ervaar ik niet als vervelend. Ik vind 2 uur rijden van Amsterdam naar Maastricht of Groningen vervelender dan 4 uur door onbekend terrein rijden. Alles wat je in de VS ziet is "nieuw", dus verveelt (mij althans) het zicht vanaf de snelweg niet zo snel.
En wij maken die lange ritten dan vaak nog wel leuker om soms willekeurig een afslag te nemen en even in het dorpje te kijken. En wat we ook soms doen is om niet de snelweg te pakken van A naar B, maar een iets andere route over binnendoorweggetjes. Dan ben je wel nóg langer onderweg, maar zie je ook nog wel meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Gitarist op 11-07-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Ik vond het rijden heerlijk! volgens mij hebben we 10k gedaan in een kleine 4 week. Overal is wel wat te zien.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:13
MmarkM schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Misschien dat er inderdaad nog wat geknipt moet worden. Ik zal hem even wat uitgebreider toelichten. In de grote steden zal ik twee dagen verblijven (SFO, LA, LV en laatste dagen nog ter invulling).
Persoonlijk vind ik het schema erg vol en zou ik San Diego en Moab schrappen. Enerzijds omdat je voor beide plaatsen eigenlijk geen tijd hebt (zeker Moab) en anderzijds om ruimte te maken voor de andere plekken waar je komt.

Dan zou je namelijk bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:
Vrijdag Los Angeles - Palm Springs
Zaterdag Palm Springs - Joshua Tree NP - Needles/Laughlin (via oude Route 66 vanaf Amboy)
Zondag Needles/Laughlin - Kingman (via Route 66 / Sitgreaves Pass) - Grand Canyon
Maandag Grand Canyon - Monument Valley
Dinsdag Monument Valley - Page
Woensdag Page - Bryce

Dan heb je een dag die je bijvoorbeeld zou kunnen toevoegen in Zion of in Yosemite.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

@MmarkM Wat is de bedoeling alleen door de NP's heen rijden? Of sterker nog er langs?
1e week: ik neem aan dat je highway 1 gaat rijden qua Monterey ik neem aan dat je naar het aquarium gaat? Daar kan je makkelijk een middag spenderen en daarna ga je nog 5 uur rijden? Onderweg nergens stoppen?

Vooral je laatste week is qua tijd rijden echt killing: bv LV -> Death Valley -> Bakersfield. Dus door Death Valley heen rossen? Geen tijd voor stops?
En de daarna "even" na Yosemity 5 uur rijden? Het is dan alleen rijden hè?

Ik zou je verblijkf in SF in het begin inkorten aangezien je de laatste dagen er daar ook 2 dagen bent. Krijg je wat speel ruimte om bv ergens te besteden waar je langer wil blijven (of wil je alles vooraf boeken?).

Ik zie dat je ook veel tijd besteed in steden, kan zijn dat je NP's doet voor de checklist en niet zo into natuur bent dan snap ik je route / overnachtingen wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

MmarkM schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:51:
[...]

[afbeelding]
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat je schema heel erg vol zit. Verkijk je niet op de afstanden aan de westkust. Zelf ben ik een die-hard Oostkust America reiziger dus ik dacht dat ik wel wist waar ik aan begon. Maar als je naar ons schema kijkt dan is dat al redelijk vol. Jullie schema is nóg drukker!

Dag 1-2 Las Vegas
Dag 3 Hoover Dam -> Motel
Dag 4 Grand Canyon -> Flagstaff
Dag 5 Page (met trip naar Horseshoe)
Dag 6-7 Kanab (met een trip naar Bryce op dag 7)
Dag 8 Zion -> St. George
Dag 9 Rachel -> Beatty
Dag 10 Death Valley -> Lone Pine
Dag 11 Yosemite -> Sonora
Dag 12 Sonora
Dag 13-14-15-16 San Francisco
Dag 17 San Simeon
Dag 18-19 Los Angeles
Dag 20-21 Las Vegas

Ik meen dat dit in grote lijnen onze trip was, kan me ergens een dag vergeten (is inmiddels al 5 jaar geleden). Maar bottom line is, deze trip zat ontzettend vol! En sommige dagen hebben wij alleen maar asfalt, woestijn, bergen en water gezien.

Zelf heb ik ook geen hekel aan autorijden en al helemaal niet in de VS, waar alles op de auto is ingericht. Maar zelfs met de rustdagen die wij hadden ingepland zaten de dagen knatsvol.
Je moet je iedere dag bij een nieuwe Motel melden en ook iedere dag moet je weer voor 11.00 nokken. Dus iedere dag loop je met je koffers te zeulen. Racen tegen de klok om je ontbijt te regelen.
Daarnaast heb je in sommige steden / gehuchten in de woestijn gewoon geen fatsoenlijk eten. Wij kwamen iets later in Page aan. Alles was dicht.. We konden óf naar de Walmart, óf naar de McDonalds..

Dus. Mijn advies. Last een paar rustdagen in. Trek je lekker een sixpack Budweiser open en even niets!

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:04
Barrycade schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:43:
@MmarkM Wat is de bedoeling alleen door de NP's heen rijden? Of sterker nog er langs?
...
Vooral je laatste week is qua tijd rijden echt killing: bv LV -> Death Valley -> Bakersfield. Dus door Death Valley heen rossen? Geen tijd voor stops?
Eens. Als je de parken wilt bezoeken, vooraf verdiepen in wat je er wilt doen. Veel bezienswaardigheden kun je alleen te voet bereiken en kosten imo veel tijd en energie. Hou hier rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Wij hebben 'm ongeveer hetzelfde gedaan in 2005 (eerste keer westkust). 6500km in 23 dagen. Wist niet of we d'r ooit weer zouden komen, dus wilde zoveel mogelijk zien (daarna nog 2x naar de westkust geweest).
Je ziet wel letterlijk "alles" en heb ook niet het idee dat we ergens veel tijd tekort kwamen voor de dingen die we wilden zien (had alles goed uitgezocht vantevoren), al is langer altijd beter, waar je ook heen gaat...
Nadeel is dat je erg vaak maar 1 nacht ergens bent, dus je moet elke dag alles weer in de auto laden en verder. Maar goed: dat weet je vantevoren en is de afweging die je maakt.

We sliepen waar het kon wel "in" de parken (Yellowstone, Death Valley, Bryce, Monument Valley, Grand Canyon).

2 nachten in LA (Walk of Fame, Hollywood Sign, Beverly Hills, Venice & Santa Monica)
1 in San Simeon (Morro bay, Hearst Castle, Julia Pfeiffer, 17 Mile Drive)
3 nachten in San Francisco (Alcatraz, Napa Valley, Armstrong redwoods)
1 nacht in Lake Tahoe (dinner cruise)
1 nacht in Yosemite Lodge (Bodie, Glacier Point, Wawona, Tioga Pass)
1 nacht in Lee Vining (Mono Lake)
1 nacht in Death valley
2 nachten in Las Vegas (Red Rock Canyon, The Strip, Old Town)
1 nacht in Bryce Canyon Lodge (Zion onderweg, scenic HWY12)
2 nachten in Moab (Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Dead Horse Point, Goosenecks)
1 nacht in Monument Valley
1 nacht in Page (Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend)
1 nacht in Grand Canyon
1 nacht in Twentynine Palms (old route 66, Joshua Tree)
2 nachten in San Diego
1 nacht in Long Beach

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 11-07-2017 13:39 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tjeez, Ik pak er een paar uit omdat ik er ook geweest ben: maar Yosemite alleen het rijden is al 4,5 uur en dan heb je alleen nog maar in de auto gezeten. van Wawona tot aan Bodie dus 1 way.

Aangenomen dat je ook nog terug naar je overnachting moest dus minimaal 2 uur er bij. Hoeveel uur besteede je dan op de plaatsen?

Wij zijn ook in Bodie geweest maar samen met Mono Lakes was dat een mooie een indrukwekkende dag. Maar jij hebt er een dubbele snelheid op na gehouden.

Die 2 nachten in Moab is ook indrukwekkend. Ook hier hetzelfde verhaal. Er in en er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bodie, half uurtje? Saai dorp en Mono Lake was ik na 10 minuten wel klaar met die vieze vliegjes hoor :D
We kwamen volgens mij van boven het park in en van boven er ook weer uit. Dus Wawona was vanaf Yosemite Village, uurtje geloof ik?

Zoals ik al zei: de dingen die ik wilde zien heb ik gezien, dat was de insteek van die vakantie, alles helemaal uitgestippeld :*)
Ben daarna nog een paar keer aan de westkust geweest (vrijwel elke zomer in de VS sindsdien) en dan 3-4 nachten per stad/park. Dat is meer ontspannen vakantie houden, maar aan de westkust kan het op zich wel, als 't je ding is :)

[ Voor 28% gewijzigd door matthijst op 11-07-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

D-e-n schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:20:
[...]

Uber, had ik nog niet eens aan gedacht :)
De ritjes kosten gemiddeld 6 tot 8 USD. Voor dat geld ben je van de ene kant naar de andere kant van het stadscentrum van DC.

In LA waren de kosten zelfs nog lager. En ze rijden echt overal. Ik had er gisteren 1 die letterlijk voor mijn neus stond, toen ik mijn telefoon nog niet in mijn zak had kunnen doen :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Ik volg dit topic de laatste weken met uitgebreide interesse, en heb er aardig wat leuke tips uit weten te halen. Alleen nog geen tijd gehad om zelf te reageren, omdat ik dus bezig was met drie weken roadtrip door het Westen. Als dank en voor toekomstige vakantiegangers zal ik mijn ervaringen nu proberen te delen :*).

Algemeen: drie weken reizen door Californië, Arizona, Utah en een klein stukje Nevada. Vlucht begin dit jaar al geboekt bij KLM (ca. 750 euro). Uiteraard een auto gehuurd (Alamo): een heerlijke zilvergrijze Ford Mustang Convertible. Van tevoren uitgezocht waar we allemaal heen wilden, wat de bezienswaardigheden waren etc. Met dank ook aan twee vrienden die de reis al eerder hadden gemaakt; eentje twee jaar geleden en de ander in de weken voordat wij gingen. Een aantal accomodaties van tevoren geboekt, waaronder een AirBnb voor de eerste twee nachten in LA. Het meeste hebben we opengelaten, om zo de vrijheid te hebben ergens langer te blijven als het leuk is (of door te reizen als het tegenvalt). Een dag of twee van tevoren boeken is goed te doen. Soms betaal je wat meer, soms wat minder.

Ons reisplan was als volgt, en alvast sorry voor het lange verhaal ;)

Dag 1 - Aankomst in LA
Auto ophalen, AirBnb-appartement, acclimatiseren, eten
Dag 2 - LA
Beverly Hills, Griffith Observatory, Hollywood. Zo'n gigantische stad met zo veel te doen/zien.
Dag 3 - LA > Pioneertown > Joshua Tree NP > Palm Springs
Ochtend in LA, in de middag Joshua Tree inclusief uitzicht over Coachella Valley. Einde dag naar Palm Springs. Daar is niet veel te beleven, het is er snoeiheet (46 graden), maar wel even lekker kunnen chillen.
Dag 4 - Palm Springs > San Bernadino National Forest > Big Bear Lake
Schitterende route, zeker als je uit de stad en hitte komt. Gigantische bosbrand gespot. Big Bear Lake is normaal een wintersportplaatsje, maar het is daar erg relaxt. Geslapen in een cottage in het bos.
Dag 5 - Big Bear Lake > Route 66 > Kingman
In San Bernadino even de 1e McDonald's gespot, ook Oatman (ghosttown) is leuk om even mee te pakken!
Dag 6 - Kingman > Grand Canyon (deel 1, met auto) > Flagstaff
Mooie route langs de Canyon met tal van uitkijkpunten, overnachting in Flagstaff wat wij een heel leuk plaatsje vonden.
Dag 7 - Helicoptertour over Grand Canyon (!!!!) > Monument Valley > Bluff
Helicopter is zeker een aanrader, al kwamen wij wel een beetje witjes weer op de grond. Monument Valley is wel relaxt om daarna naar toe te gaan. Wilden daar eigenlijk paardjerijden, maar is er niet van gekomen. Bluff is een heeeel klein plaatsje waar vrijwel niets te beleven is. Maar we hebben er wel de beste brisket ooit gegeten.
Dag 8 - Bluff > Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, Lake Powell > St. George
Tour door Antelope Canyon is van harte aan te bevelen, ook al is het mega-toeristisch. Horseshoe Bend vonden wij misschien wel het meest indrukwekkende stuk natuur dat we gezien hebben. Daarna mooie route via Dam en Lake naar St. George (overnachten in Page kan ook, maar was bij ons stuk duurder).
Dag 9 - Zion National Park
In een woord geweldig. Fietsje gehuurd en met de shuttle-bus naar boven gegaan. Daarna met de fiets naar beneden door een groot deel van het park. Onvoorstelbare uitzichten. Nog even afgestapt en naar de rivier gelopen voor een verfrissende duik. Hier kwam onze vrijheid goed van pas, want we kwamen er al snel achter dat we hier nog wat tijd nodig hadden! Extra nacht St. George dus.
Dag 10 - Zion National Park > Las Vegas. In de ochtend en middag nog wat trails gelopen in Zion. Zeker voor de fanatieke hikers genoeg te doen. Emerald Pools zijn tof! Wij zijn niet toegekomen aan The Narrows, maar doe dat zeker als je tijd hebt en fit bent. Tot zover de verkoeling in het park, en toen op naar Vegas. Eind van de middag daar aangekomen; wij verbleven in het Treasure Island hotel.
Dag 11 - Las Vegas
Blijft een bizarre plek. Afgezien van het gokken is het overdag een beetje bekijken wat je wilt doen. Wij hebben gebruncht in het Paris Hotel. Daar hebben ze (omdat het kan) een Frans dorpje nagebouwd. Ik zou aanraden om gewoon lekker alle hotels/casino's door te lopen (airco!) en goed om je heen te kijken naar de thema's. Of de hele dag achter de gokkast zitten. De fonteinshow bij het Bellagio en de show bij The Mirage zijn zeker de moeite waard. Hetzelfde geldt voor het burgerrestaurant van Gordon Ramsey!
Dag 12 - Las Vegas > Death Valley > Bakersfield
Gooi je tank maar vol en check je auto en airco voor de rit door Death Valley. Mooi contrast met het drukke Vegas. Zabriskie Point, Dante's View, Badwater Basin en Artist's Drive zijn aan te bevelen.
Dag 13 - Bakersfield > Sequoia National Park > Sonora
Sequoia is wederom een zeer indrukwekkend NP. General Sherman Tree uiteraard even bekijken! Ook hier weer genoeg trails om te lopen. Wij hebben de Congress Trail gelopen, en kwamen onderweg herten op een paar meter afstand tegen. Erg relaxte, schaduwrijke wandeling.
Dag 14 - Sonora > Yosemite Valley / NP > Stockton
Tja, wederom een NP maar ze vervelen absoluut niet! Hier is het wel even zoeken naar een parkeerplaats, zeker ook omdat we er rond 4th of July (vakantietijd in VS) waren. De watervallen hier zijn ongekend mooi. De trail naar Vernal Fall is erg goed te doen en levert mooie plaatjes (en een nat pak) op. We zochten een strategische plek om te overnachten. Stockton leek ons een goed idee, niet wetende dat het in de top 10 meest gevaarlijke steden van de VS staat :P
Dag 15 - Stockton > Lodi > San Fransisco
Snel Stockton dus weer uit (al was het gebied rond ons hotel en het 'centrum' best wel upscale). Via Lodi naar San Fransisco gereden. Lodi staat bekend om de wijnen, dus even een goede lunch gepakt en wat wijn geproefd bij een vinyard. Aan te raden om SF vanuit het noorden, dus over de Golden Gate Bridge in te rijden!
Dag 16 - San Fransisco
Ook hier weer genoeg te doen uiteraard. Hotelprijzen waren hier wel pittig trouwens, en de temperatuur (15 graden en veel wind) was enorm wennen na alle hitte. Fisherman's Wharf is erg toeristisch maar wel geinig om even mee te pakken. Fietsje huren hebben wij niet gedaan maar kan erg leuk zijn. Shoppen kan hier ook in overvloed. Alcatraz-tour was helaas uitverkocht toen wij er waren ;( . Voor de liefhebbers heb ik nog een toffe jazz/cocktail bar aan te bevelen.
Dag 17 - SF > Highway 1 > Monterey
Fantastische route langs de kust. Gewoon stoppen waar je van het uitzicht wil genieten. Ons plan was om in Monterey een whale-watching tour te doen. Op het laatste moment besloten toch maar niet te gaan, vanwege de verwachte kou en wind. Geen zin om 's ochtends vroeg kotsend op een bootje te staan :*)
Dag 18 - Monterey > Highway 1 > Santa Maria
Hier hadden we de pech dat HW1 voor een groot deel is afgesloten vanwege een landslide een paar maanden terug. We hebben eerste de 17-mile drive gedaan (veel golfbanen, gigantische huizen) en zijn daarna HW1 gaan rijden totdat we niet verder konden. Het kost je een uurtje terugrijden, maar het is zeker de moeite waard! Hopelijk gaat de snelweg voor toekomstige reizigers snel weer open.
Dag 19 (4th of July!) - Santa Maria > Santa Barbara/Ventura
En hier hadden we weer geluk dat het 4th of July was. Naar Santa Barbara gereden om de parade te bekijken in de middag. Over-the-top Amerikaans, maar wel leuk om mee te maken. Daarna het strand en de pier verkend en naar het hotel in Ventura gereden. Hier overigens zeer ontevreden over het hotel. De manager aangesproken en geëist dat we mochten annuleren en dat mocht. Ondertussen op Booking al iets veel beters en goedkopers gevonden gelukkig. Na het eten terug naar Sta. Barbara gereden voor het vuurwerk (nog nooit zulk tof vuurwerk gezien) en als afsluiter van de meest Amerikaanse dag nog een drive-in bioscoop gepakt. Dankzij 4th of July stonden er nog geen 10 auto's, dus was bijna een prive-theater!
Dag 20 - Ventura > LA
Terug naar LA om de cirkel rond te maken. Onderweg wel gestopt bij de Camarillo outlet. Leuk als je een vriendin hebt die van shoppen houdt. Waar we de eerste keer in LA in een rustige wijk bij het Dodgers-stadion zaten, kozen we nu voor Venice Beach. Overnacht in de Ellison Suites. Ietsje duurder, maar pal aan het strand en een gebouw met heel veel historie waar de manager maar al te graag over vertelt.
Dag 21 - LA (Venice Beach en Santa Monica)
Het gebied aan het strand verkend. Skaters, straattheater enzovoorts. 's Avonds uiteraard de pier bezocht, want daar waren we de eerste keer niet aan toegekomen. Goed om nog even te chillen voor we weer terug moesten (met heel veel tegenzin) naar NL.
Dag 22 - Terugvlucht

Lang verhaal, ik weet het. Maar hopelijk heeft iemand er wat aan. Ik kan nog talloze restaurants, bars en hotels aanbevelen maar die ga ik hier niet allemaal noemen. Mocht je in de buurt van een van onze stops komen vraag dan gerust om tips. Ik zal wellicht nog wat praktische tips posten, maar nu ben ik moe van het typen en weemoedig van het terugdenken aan de reis ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

San Francisco Santa Cruz
Santa Cruz Monterey
Monterey Santa Barbara
Los Angeles
Los Angeles San Diego
San Diego Joshua Tree NP
Palm Springs Flagstaff
Flagstaf Grand Canyon
Grand Canyon Kayenta
Kayenta Monument Valley
Monument Valley Moab
Moab Page
Page Bryce
Bryce Hurricane
Hurricane Zion NP
Zion NP Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas Dantes View
Death Valley Bakersfield
Bakersfield Sequoia NP
Kings Canyon NP Oakhurst
Oakhurst Yosemite NP
Yosemite NP Bridgeport
Bridgeport Lake Tahoe
Lake Tahoe San Francisco
Quit quit quit!!!!!

Dit moet je echt NIET willen of doen tenzij je puur wil zeggen dat je iets gezien hebt.
Veel en VEEL teveel en echt iets kunnen zien ga je niet doen op deze manier. Alleen in MOAB zitten al 3 NP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag laatste dagje van onze geweldige roadtrip. :(

Vanavond vliegen we om 20:00 terug vanuit San Francisco. Dus de ochtend en deels middag nog lekker genieten van de stad en dan helaas weer terug naar huis.

Wat een fantastische reis was dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Typhone schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:00:
[...]

Quit quit quit!!!!!

Dit moet je echt NIET willen of doen tenzij je puur wil zeggen dat je iets gezien hebt.
Veel en VEEL teveel en echt iets kunnen zien ga je niet doen op deze manier. Alleen in MOAB zitten al 3 NP's.
Nounou, da’s wel heel dramatisch?
Brainovic post hierboven voor een groot deel hetzelfde.
Kwestie van vooraf goed uitzoeken wat je wilt zien :*)
Zit net m’n blog terug te lezen en het was op zich de ultieme westcoasttrip.
Wel drie weken van lange dagen, dus ‘t was duidelijk geen relaxvakantie, op nu en dan een zwembadje na.

[ Voor 27% gewijzigd door matthijst op 11-07-2017 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Maar ik denk dat jij Aziatische roots hebt. Want een 1/2 uur in Bodie en Mono Lake dat zijn Aziatische Bustoerist tijden :p

Bodie;
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3833/12597900094_4555ae1495.jpgBodie Ghost town by Barry B., on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8645/16083929103_f67ac54352.jpgBody Ghost Town by Barry B., on Flickr

Bij de ingang van Mono Lake
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5062/5743216020_65a835a98a.jpgNear Mono Lake / Sierra Nevada by Barry B., on Flickr

Een gejaagd tempo vonden wij niet passen bij de omgeving.
Maar hé iedereen heeft zijn eigen manier van zo'n vakantie beleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Ik heb het al vaker gezegd: liever 5 dingen grondig en uitgebreid, dan 12 halfhalf en gejakkerd. In de parken stoppen, wandelingen maken etc. Tijd om eens een terrasje te pakken, met locals te babbelen. Als je iets leuks en onverwachts ziet langs de route even stoppen. Eens een paar uur aan het zwembad kunnen liggen. Niet alleen de highlights doen die in alle boekjes staan, maar écht ervaren hoe het is.

Maargoed daar lopen de meningen hierover schijnbaar uiteen. Als ik slechts een middag in Zion, of Arches geweest was, ging ik er met een kut gevoel weg, omdat ik wist dat ik er meer tijd had willen hebben om daadwerkelijk iets te doen om het park echt te zien.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Tsja, het is maar wat je definitie van “afgejakkerd” en halfhalf is. Sommige mensen hebben meer tijd nodig, smaken verschillen. Ik ben liever bezig op vakantie, bijkomen kan thuis wel :+

Maar goed, we dwalen af. Laten we het erop houden dat iedereen z’n voorkeuren heeft voor zo’n trip. Maar het “kan” op zich wel. Allesamerikaforum staat er ook vol mee (inclusief de tegenstanders natuurlijk, die het liever langzaamaan doen).

[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 11-07-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

matthijst schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:44:
Tsja, het is maar wat je definitie van “afgejakkerd” en halfhalf is. Sommige mensen hebben meer tijd nodig, smaken verschillen. Ik ben liever bezig op vakantie, bijkomen kan thuis wel :+

Maar goed, we dwalen af. Laten we het erop houden dat iedereen z’n voorkeuren heeft voor zo’n trip. Maar het “kan” op zich wel. Allesamerikaforum staat er ook vol mee (inclusief de tegenstanders natuurlijk, die het liever langzaamaan doen).
Wandelingen maken, tijd nemen om musea/bezienswaardigheden te bezoeken etc. noem ik ook bezig zij hoor :P Hele dagen gewandeld in de parken, vanalles bezocht enzo. Helaas niet ingeloot voor de Half-Dome beklimming/wandeling in Yosemite :'(

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06

San Francisco Santa Cruz
Santa Cruz Monterey
Monterey Santa Barbara
Los Angeles
Los Angeles San Diego
San Diego Joshua Tree NP
Palm Springs Flagstaff
Flagstaf Grand Canyon
Grand Canyon Kayenta
Kayenta Monument Valley
Monument Valley Moab
Moab Page
Page Bryce
Bryce Hurricane
Hurricane Zion NP
Zion NP Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas Dantes View
Death Valley Bakersfield
Bakersfield Sequoia NP
Kings Canyon NP Oakhurst
Oakhurst Yosemite NP
Yosemite NP Bridgeport
Bridgeport Lake Tahoe
Lake Tahoe San Francisco
Wij hebben inderdaad ongeveer hetzelfde gedaan. 4000 mijl in 21 dagen. Gemiddeld 5 uur per dag in de auto. Heb zeker niet het gevoel dingen te hebben moeten afraffelen. Als je kan zorgen dat je de vrijheid om ergens spontaan wat langer te blijven is dat mooi. Sommige dagen wat langer in de auto, andere dagen maar 1 of 2 uurtjes. Zeker in de steden minder gereden. Als je van tevoren een beetje plant (en een vette auto hebt :) ) is het prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wij hebben ook gemiddeld 3 tot 4 uur in de auto gezeten per reisdag. Prima te doen in een Mustang. Wij houden van een actieve vakantie en bijkomen doen we thuis wel. We hebben ons uitstekend vermaakt en een geweldige reis gehad.

Zitten nu op San Francisco Airport te wachten op de vlucht terug naar Düsseldorf.. helaas.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:50:
[...]

Nounou, da’s wel heel dramatisch?
Brainovic post hierboven voor een groot deel hetzelfde.
Kwestie van vooraf goed uitzoeken wat je wilt zien :*)
Zit net m’n blog terug te lezen en het was op zich de ultieme westcoasttrip.
Wel drie weken van lange dagen, dus ‘t was duidelijk geen relaxvakantie, op nu en dan een zwembadje na.
Dat valt wel mee als je de reisdagen - trips ziet + ook nog iets wil zien. Teken het rondje maar eens uit, neem pauzes mee, tankstops mee en de wachttijden en het is erg zonde. Tenzij je alle NP's puur vanuit de auto met viewpoints wil bekijken want op de toeristische hotspots zijn parkeerplaatsen geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Typhone schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:18:
[...]

Dat valt wel mee als je de reisdagen - trips ziet + ook nog iets wil zien. Teken het rondje maar eens uit, neem pauzes mee, tankstops mee en de wachttijden en het is erg zonde. Tenzij je alle NP's puur vanuit de auto met viewpoints wil bekijken want op de toeristische hotspots zijn parkeerplaatsen geen garantie.
Toch lijkt het standaardrondje hier wel ongeveer gelijk te zijn voor "iedereen", qua afstanden/dagen/steden (LA, SF, Yosemite, Death Valley, Vegas, Bryce, Zion Grand Canyon, evt. Moab & Monument Valley). Sommige wat langer in meer dagen, maar overall... als het in 3 weken vakantie moet (meeste mensen hebben niet langer vrij).
Ben wel benieuwd naar jouw, @DikkeBMW en @Barrycade's routes?
Zat daar dan zo veel verschil in?

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 12-07-2017 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:44:

Daar zit wel een klein verschil tussen hè ;). Ik ben ook bezig op vakantie. Maar ik ben wel benieuwd hoe iemand dit gaat bolwerken bijv:

Dag 12: Rit naar Moab (450km)
Dag 13: Moab -> Plaatsje X (380km)

Op dag 12 of 13 dus serieus de tijd nemen om bijv. Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse SP gaat doen. Temeer omdat de ingangen van Canyonlands heel erg verspreid liggen afhankelijk van welk deel je wil zien. En Moab als een tussenstop plannen zonder dat je iets wil zien lijkt me niet reëel want daarvoor is het te duur en te remote.

(update)
toegevoegd op reactie hierboven (let wel: ik heb 2,5 jaar (El Paso) en 1 jaar (LA) in de VS gewoond en nog 8 maanden in Cleveland)
Rondje in 2013:
SF - US Highway 1 - LA - Sequoia - Yosemite - Tioga Pass - Mono Lake - Death Valley - Grand Canyon - Page - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas

Plaatsen waar mij langer zijn geweest toen: Yosemite (4 dagen), Grand Canyon (3 dagen), Zion (3 dagen), Page (5 dagen).

Rondje in 2016:
Denver - Hot Springs - Badlands NP - Sheridan - Cody - Yellowstone - Grand Tetons - Salt Lake City - Capitol Reef - Moab - Lake Powell - Mesa Verde - Rocky Mountains NP - Denver

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 12-07-2017 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ja OK, je moet eea. wel goed uitzoeken en inschatten hoeveel tijd je ergens denkt nodig te hebben.
Had daarom zelf 2 nachten in Moab :)
Vanuit Bryce Canyon, 's ochtends Navajo Loop gewandeld en toen via scenic HWY12 en daarna HWY24 door Capitol Reef (Goosenecks Trail) naar Moab :)
Op de dag in Moab 's ochtends Canyonlands (Grand Viewpoint, Green River, Mesa Arch) en Dead Horse SP en in de middag Arches. De dag erna zijn we naar Monument Valley gereden via Natural Bridges en Goosenecks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:34:
Ja OK, je moet eea. wel goed uitzoeken en inschatten hoeveel tijd je ergens denkt nodig te hebben.
Had daarom zelf 2 nachten in Moab :)
Vanuit Bryce Canyon, 's ochtends Navajo Loop gewandeld en toen via scenic HWY12 en daarna HWY24 door Capitol Reef (Goosenecks Trail) naar Moab :)
Op de dag in Moab 's ochtends Canyonlands (Grand Viewpoint, Green River, Mesa Arch) en Dead Horse SP en in de middag Arches. De dag erna zijn we naar Monument Valley gereden via Natural Bridges en Goosenecks :)
Hoe vond je Goosenecks? :P Daar konden wij vorig jaar 5 dollar aftikken, 100m verder rijden, auto parkeren, kijken en dat was het hele park. Hééééérlijk die Navajo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Die $5 kan ik me niet herinneren (was 2005, gelukkig hebben we de foto's nog). Uitzicht van Goosenecks was wel mooi, maar wat ik me vooral herinner was die weg erheen. ff gegoogled en volgens mij is dat deze (Moki Dugway, slingerweggetje langs de afgrond):
https://goo.gl/maps/GzCqz2Kr1cB2

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 12-07-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:16
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een rond trip door Florida?
Wil misschien in oktober samen met mijn moeder een tripje maken van 12 dagen door Florida.
Globale idee is:
Sanford > Cape canaveral > Langs de kust ri. Miami/Fort launderdale > Keys > Highway 75 door de Glades > Tampa > Leesburg (vriendin van moeder opzoeken) > Sanford.

Orlando zelf en de Disney parken heb ik al een keer bezocht dus vandaar dat we deze over slaan. Uiteraard is het idee om in Miami en de Keys te overnachten en zeker een dag te besteden in de Glades. Maar zijn er misschien nog andere hotspots aan de westkust van Florida waarvan jullie zeggen die mag je niet missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

matthijst schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:46:
Die $5 kan ik me niet herinneren (was 2005, gelukkig hebben we de foto's nog). Uitzicht van Goosenecks was wel mooi, maar wat ik me vooral herinner was die weg erheen. ff gegoogled en volgens mij is dat deze (Moki Dugway, slingerweggetje langs de afgrond):
Klopt. Da's Moki Dugway. Als je de afslag boven neemt dan is er na een paar kilometer ook een mooie plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
@MmarkM Wat betreft je reistijden zou ik de route toch nog een nakijken. Als je vanuit Flagstaff naar de GC gaat rijden dan heb je met 1,5u misschien niet genoeg. Als het wat drukker is met campers op de weg dan denk ik dat je er wat langer over doet.
Ook als je vanuit Sequoia National Park naar Kings Canyon door het park rijdt dan kom je vaak niet hoger als 50km/u gemiddeld. Of je moet buiten het park om rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Distoration schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:03:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een rond trip door Florida?
Dit vond ik meesterlijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-10-2024

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Typhone schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:36:
[...]

Hoe vond je Goosenecks? :P Daar konden wij vorig jaar 5 dollar aftikken, 100m verder rijden, auto parkeren, kijken en dat was het hele park. Hééééérlijk die Navajo...
Jup 5$ afzetters :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:46:
We hebben een kenner _/-\o_
Moki Dugway inderdaad. Vlak daarvoor had je de natural bridges als ik me niet vergis en via de Moki Dugway (die maar weinig mensen kennen) kom je in Valley of the Gods. Bruut mooie weg was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eng ook :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

matthijst schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:22:
[...]

Toch lijkt het standaardrondje hier wel ongeveer gelijk te zijn voor "iedereen", qua afstanden/dagen/steden (LA, SF, Yosemite, Death Valley, Vegas, Bryce, Zion Grand Canyon, evt. Moab & Monument Valley). Sommige wat langer in meer dagen, maar overall... als het in 3 weken vakantie moet (meeste mensen hebben niet langer vrij).
Ben wel benieuwd naar jouw, @DikkeBMW en @Barrycade's routes?
Zat daar dan zo veel verschil in?
Ons eerste rondje (1e x VS, Westkust) is allang geleden en kan ik zo gauw niet terugvinden. Dat was redelijk vol gepland (weinig ervaring natuurlijk) en daarna hadden wij zoiets dat het de volgende keer een tikje rustiger mocht zijn.
De 2e keer stond Yellowstone centraal, dus was het een beetje rondom Wyoming het rondje (Denver, South Dakota, Yellowstone Salt Lake). Daar in dat gebied is minder veel te doen dan in het Westen; althans minder in een klein gebied en minder grote highlights. Dus dat was ook niet helemaal vergelijkbaar.

Laatste rondje, vorig jaar dus 2e eker Westkust heb ik wel.
2nacht Denver
1nacht Grand Junction
3nacht Moab (Arches, Canyonlands etc.)
1nacht torrey
2nacht Zion
1nacht Vegas
1nacht Death Valley
1nacht Sequoia
1nacht Oakhurst
3nacht Yosemite
1nacht Lake Tahoe

En dan paar daagjes DC als citytrip/stopover.

Vooral gezorgd dat we veel tijd voeral hadden. Bijv. maar 1 nacht in Death Valley, maar omdat we daar sochtens vanuit Vegas heenreden was je er wel al vroeg. Zelfde met Lake Tahoe vanuit Yosemite. Ook dingen op de route van plek naar plek gedaan, zoals Bodie. En vanuit Lake Tahoe naar SanFran gereden, daar een namiddag gewinkeld buiten het centrum om 'sochtends te vliegen, dus dat was puur om te overnachten en niet om te zien zegmaar.

Dit is wel vaak lastig uit te leggen in tekst merk ik de laatste tijd. Tijdens een gesprek irl kun je het soms net wat duidelijker en beter uitleggen :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

San Francisco Santa Cruz
Santa Cruz Monterey
Monterey Santa Barbara
Los Angeles
Los Angeles San Diego
San Diego Joshua Tree NP
Palm Springs Flagstaff
Flagstaf Grand Canyon
Grand Canyon Kayenta
Kayenta Monument Valley
Monument Valley Moab
Moab Page
Page Bryce
Bryce Hurricane
Hurricane Zion NP
Zion NP Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas Dantes View
Death Valley Bakersfield
Bakersfield Sequoia NP
Kings Canyon NP Oakhurst
Oakhurst Yosemite NP
Yosemite NP Bridgeport
Bridgeport Lake Tahoe
Lake Tahoe San Francisco
Vette route wel :) Ga je veel moois zien!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
DikkeBMW schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:45:
De 2e keer stond Yellowstone centraal, dus was het een beetje rondom Wyoming het rondje (Denver, South Dakota, Yellowstone Salt Lake). Daar in dat gebied is minder veel te doen dan in het Westen; althans minder in een klein gebied en minder grote highlights. Dus dat was ook niet helemaal vergelijkbaar.
We gaan die in augustus doen, ben heel benieuwd naar Yellowstone :)
3 nachten in SLC
2 nachten in Moab
1 nacht in Glenwood Hot Springs
3 nachten in Denver
3 nachten in Rapid City
2 nachten in Ranch at Ucross
2 nachten in Lake Lodge, Yellowstone
1 nacht in Old Faithful Lodge, Yellowstone
2 nachten in Jackson lake Lodge, Grand Teton
1 nacht in SLC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

matthijst schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:06:
[...]

3 nachten in SLC
2 nachten in Moab
3 nachten in Denver
3 nachten in Rapid City
1 nacht in SLC
Ik zal heel eerlijk zijn, en vrees dat ik me hiermee op glad ijs ga wagen, maar ik vond het tegenvallen. Yellowstone wordt enorm "gehyped" als het ware, dus mijn verwachtingen waren hoog. Nu, de geisers en gekleurde meren waren ook fantastisch om te zien. Daarbuiten echter vond ik het niets bijzonders. Wij hebben geen beren gezien, alleen bisons. Daarnaast is het landschap, en de wandelingen/natuur buiten die geisers/meren ook niet zo spectaculair moet ik zeggen.
Het was zeker gaaf om gezien te hebben, en ik ben ook blij dat ik er geweest ben. Voor mij was het echter iets eenmaligs. Andere parken, Zion of Arches, zou ik veel vaker willen zien dan 1x zegmaar. Maar dat is uiteraard smaak.

Oh en die geisers ruiken niet al te fris, dan weet je dat alvast :+

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
matthijst schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:06:
[...]

3 nachten in SLC
2 nachten in Moab
3 nachten in Denver
3 nachten in Rapid City
1 nacht in SLC
Wij gaan ook in Augustus via SLC beginnen aan de trip :P

Vanaf 8 Augustus:
1 nacht in SLC
2 nachten in Twin Falls (id)
2 nachten in Moran (wy)
2 nachten in Old Faithful YS (wy)
1 nacht in Lake YS, YS (wy)
1 nacht in Buffalo (wy)
3 nachten in Rapid City (sd)
1 nacht in Cheyenne (wy) (vanaf hier zoeken we een punt voor de Eclipse)
2 nachten in Estes Park (co)
1 nacht in Denver (co)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 12-07-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Hoyden schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:03:
[...]

Wij gaan ook in Augustus via SLC beginnen aan de trip :P

Vanaf 8 Augustus:
1 nacht in SLC
2 nachten in Twin Falls (id)
2 nachten in Moran (wy)
2 nachten in Old Faithful YS (wy)
1 nacht in Lake YS, YS (wy)
1 nacht in Buffalo (wy)
3 nachten in Rapid City (sd)
2 nachten in Estes Park (co)
1 nacht in Denver (co)
Boeken jullie alles zelf? Of via een georganiseerd bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
dvanpol schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:08:
[...]

Wij via een bureau (Tioga Tours in dit geval)
Wel iets aangepast.

WIl je alles doen zoals je zelf wilt dan boek je losse vlucht, losse auto en losse accomodaties.
Maar dat moet je net leuk vinden :)

Vorig jaar ook een reis aan de westkust gedaan via Tui, maar dat vonden we toch minder specialistisch overkomen en aan de reis zelf zaten veel verbeterpunten. Vandaar nu via Tioga gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Hoyden op 12-07-2017 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

DikkeBMW schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:15:
[...]

Ik zal heel eerlijk zijn, en vrees dat ik me hiermee op glad ijs ga wagen, maar ik vond het tegenvallen. Yellowstone wordt enorm "gehyped" als het ware, dus mijn verwachtingen waren hoog. Nu, de geisers en gekleurde meren waren ook fantastisch om te zien. Daarbuiten echter vond ik het niets bijzonders. Wij hebben geen beren gezien, alleen bisons. Daarnaast is het landschap, en de wandelingen/natuur buiten die geisers/meren ook niet zo spectaculair moet ik zeggen.
Het was zeker gaaf om gezien te hebben, en ik ben ook blij dat ik er geweest ben. Voor mij was het echter iets eenmaligs. Andere parken, Zion of Arches, zou ik veel vaker willen zien dan 1x zegmaar. Maar dat is uiteraard smaak.

Oh en die geisers ruiken niet al te fris, dan weet je dat alvast :+
Ik vond Yellowstone prachtige. Bizons, beren en elanden gezien. De natuur vond ik verder ook prachtig.
Wij zijn door lamar valley heen gelopen en zijn mount washburn opgegaan.
Ik ben het totaal niet met je eens.
http://www.escapehere.com...lowstone-national-park/5/

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-10-2024

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Hoyden schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:27:
[...]

Wij via een bureau (Tioga Tours in dit geval)
Wel iets aangepast.

WIl je alles doen zoals je zelf wilt dan boek je losse vlucht, losse auto en losse accomodaties.
Maar dat moet je net leuk vinden :)

Vorig jaar ook een reis aan de westkust gedaan via Tui, maar dat vonden we toch minder specialistisch overkomen en aan de reis zelf zaten veel verbeterpunten. Vandaar nu via Tioga gedaan.
Wij hebben ook via Tioga Tours geboekt. tot nu toe erg aan te raden :)
(eerst Amerika overleven dan kijken of dat ze het goed hebben geregeld :9 )

2 nachten: San Francisco
2 nachten: Yosemite NP
1 nacht: Mammoth Lakes
1 nacht: Pahrump,(Death valley)
2 nachten: Zion NP
2 nachten: Bryce Canyon
2 nachten: Arches NP
1 nacht: Monument Valley
2 nachten: Page
2 nachten: Grand Canyon,
1 nacht: Williams, (Grand Canyon)
2 nachten: Las Vegas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

Wij boeken altijd alles zelf, maar dat is net wat hierboven is gezegd, dat moet je net willen. Wij vinden de vrijheid die je hebt gewoon heerlijk. Je koopt een Lonely Planet Westcoast USA, boekt je vliegtickets, regelt een eerste overnachting, boekt een auto en hoppa... gas erop. Een plan in grote lijnen maken en gaan met die banaan.

Thuis hadden we in grote lijnen een plan gemaakt en 's avonds of 's morgens gingen we in het motel kijken waar we heen zouden gaan. Dat heeft ervoor gezorgd dat we 2 dagen heel relaxt in Kanab zijn gebleven.

Het heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen. Als je van te voren alles boekt hoef je onderweg niet na te denken en je weet waar je aan toe bent.
Dat heeft weer als nadeel dat je bent gebonden aan je strakke schema, dus sommige plaatsen waar het leuker is dan verwacht moet skippen.

Maar ik kan begrijpen dat die onzekerheid voor veel mensen stress gaat opleveren, dus iedereen moet lekker doen wat hij/zij willen/het beste vinden/het beste bij hun past :)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Wij hadden onze reis via WRC Reizen geboekt. Alleen vlucht en hotels waren geregeld. De rest is helemaal aan je zelf. Dat is ook het maximale wat wij geregeld willen hebben, we willen verder gewoon de volledige vrijheid over onze dagindeling.

Inmiddels weer thuis. Goeie reis gehad vannacht / vanochtend. Vliegtuig zat maar half vol dus we hadden lekker veel vrije stoelen waardoor we languit konden liggen. Wel zo prettig op een vlucht van 11 uur. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 12-07-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hoyden schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:03:
[...]
Wij rijden de 21 weg uit Denver. ff de nieuwsberichten in de gaten houden. Denk heel vroeg weg en ergens bij Scotsbluff stoppen. Kon geen hotel meer vinden in the zone :)

Boek ook altijd zelf. Via Expedia: vlucht, auto en eerste nachten hotel, krijg je vaak korting :)
Overige hotels bij hotels.com (elke 10 nachten een gratis nacht).

[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 12-07-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Rivanov schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:50:
[...]
Vliegtuig zat maar half vol dus we hadden lekker veel vrije stoelen waardoor we languit konden liggen. Wel zo prettig op een vlucht van 11 uur. :)
Waar vloog je mee? Dat zie je tegenwoordig echt zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PWM schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:57:
[...]

Waar vloog je mee? Dat zie je tegenwoordig echt zelden.
Air Berlin. Die vliegen dagelijks tussen Düsseldorf en San Francisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Rivanov schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 05:42:
[...]

Air Berlin. Die vliegen dagelijks tussen Düsseldorf en San Francisco.
Aaaah, dat is goede info. In 2012 hadden we wel nog een rechtstreekse vlucht naar Vegas vanaf Dusseldorf, ik weet niet of die verbinding er nog is. Wel Miami, Chicago en New York.

Afgelopen jaar zijn wij met Air Berlin naar New York gevlogen. Op de terugweg zat het vliegtuig ook maar halfvol. Was wel op een doordeweekse dag, dus ik denk dat ook dat veel scheelt.
Heb overigens een paar vluchten met Air Berlin gehad, maar weet nooit zo goed waar ik ze moet indelen. Het zijn opzich prima vliegtuigen, maar dat komt omdat ze over het algemeen een vrij nieuwe vloot hebben. Maar de service en het zitcoomfort is het nét niet.

Toen wij van Las Vegas naar Düsseldorf vlogen hadden ze zware onweersbuien boven de woestijn voorspeld, dus het zou een bumpy flight out kunnen worden. Tijdens het boarden van het vliegtuig hadden ze een muziekje opstaan om een rustige sfeer te creeëren, iedereen vast in die zen-modus krijgen. Maar iedereen wist dat het een stuiterfestijn zou gaan worden, dus er hing een serene stilte, of gespannen sfeer of hoe je het ook wilt noemen :P.
Toen het liedje was afgelopen viel er een stilte en het volgende nummer begon te spelen. Een viool begon mooi, zacht en gedragen, te strijken en ik dacht bij mezelf; "het zal toch niet hé". Maar het was wel. AirBerlin heeft het gepresteerd om, op een vlucht die door zware onweersbuien naar boven zou gaan, de thema muziek van Schindlers List te draaien. :D :P :).

Nou ben ik helemaal niet bang in het vliegtuig, dus mij maakt dat gestuiter geen donder uit, ik slaap er wel doorheen. Wat ik mij dan ga afvragen is het volgende.
Er zit dus iemand bij Air Berlin wiens baan is, het samenstellen van playlisten voor vluchten. En dan waarschijnlijk lange-afstandsvluchten 's morgens, 's avonds, korte vluchten, vluchten met kinderen, vluchten naar Ibiza..
Maar hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om muziek van Schindler's List op de playlist van een vliegtuig te zetten :?. Het is een mooi nummer, daar gaat het niet om. Alleen heeft waarschijnlijk de helft van de mensen aan boord gedacht; "that's it, dit is een voorteken, wij gaan die 11km hoogte nooit halen en over 2 uur zijn we Breaking news op CNN; "Plane crashes in Grannd Canyon NP".

Zoals jullie aan deze post kunnen zien heeft het vliegtuig (& ook wij) de tocht overleefd. En Air Berlin, als de tickets billig zijn, dan pakken wij Air Berlin. Afgelopen jaar voor € 320.- retourtje New York, dan hoor je mij niet klagen (en wil ik best even naar Schindler's List luisteren) :). Is het een aangesloten vlucht van lánger dan 8 uur (dus New York voorbij), dan kies ik liever een maatschappij als Air France, Delta, Emirates ofzo.. iets hogere prijs, maar beter comfort :)

[ Voor 3% gewijzigd door Calitomnication op 13-07-2017 08:04 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23

PoweRoy

funky!

Onze vliegreis ging toen ook vanuit Dusseldorf (Met american airlines). Scheelde toen 300 euro pp tov Schiphol 8)7.

Heenreis: Dusseldorf - Chicago-SF
Terugreis: LA - London - Dusseldorf (weer 200 euro pp bespaard)

Heenreis had het vliegtuig geen infosysteem tot en met chicago, vanaf chicago naar SF wel. Had sowieso al een paar magazines mee, maar bij een vlucht van 10 uur ga je daar rap door heen.

[This space is for rent]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Ik had een vlucht van DUS>AMS>NYC retour. Dat was 200E goedkoper dan de identieke vlucht van AMS>NYC. Dus ik moest minder betalen voor een extra vlucht _O- KLM verder wel echt verrassend goed, zeer fijne vlucht. Maar dat snapte ik nog steeds niet :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

DikkeBMW schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:47:
Ik had een vlucht van DUS>AMS>NYC retour. Dat was 200E goedkoper dan de identieke vlucht van AMS>NYC. Dus ik moest minder betalen voor een extra vlucht _O- KLM verder wel echt verrassend goed, zeer fijne vlucht. Maar dat snapte ik nog steeds niet :P
Klopt. Heeft m'n zus (haar man in Amerikaan, dus ze gaan +/- 3x per jaar naar de familie in Detroit op bezoek) ook regelmatig gehad. Düsseldorf is altijd € 200 / 300 goedkoper dan Amsterdam. Maar ze stappen in Amsterdam wel op exáct dezelfde vlucht 8)7

Voor ons in Düsseldorf overigens een betere keuze, we wonen in Venlo. Bij een ochtendvlucht rijden we om 5 uur weg, 45 minuten later staan we aan de gate, geparkeerd en al. Dus een vlucht vanuit Amsterdam moet al zó aantrekkelijk veel goedkoper zijn wil ik 'm nemen. Maar dan kijk ik ook naar reistijd. Een vlucht vanuit Amsterdam die eerder dan 10 uur vertrekt is gewoon niet realistisch. We moeten dan om 7 uur bij de douane staan, de eerste trein vertrekt nog niet zo vroeg. Dus. dat gaan we lekker niet doen :).

Meestal Düsseldorf, lekker overzichtelijk vliegveld met een goed aanbod. Van daar vlieg ik óf direct richting de VS óf heb een overstap op een Europese luchthaven, London, Parijs oid.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:00
Zou je in theorie op de terugreis niet gewoon uit kunnen stappen op Schiphol om snel thuis te zijn? Of kan dat voor problemen zorgen?

De enige voorwaarde is dan uiteraard dat je geen ruimbagage meeneemt. Erg onwaarschijnlijk natuurlijk bij een vlucht naar de VS, maar theoretisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:39
Lees ook al enige tijd mee. Eind september ga ik met mijn vriendin naar de westkust voor een trip van drie weken. Wij vliegen ook vanaf Dusseldorf. Ons scheelde het 500,- per ticket met dezelfde vlucht (zelfde vluchtnummer) vanuit Amsterdam. Op de terugweg dus ook de tussenstop.

Het kan zijn dat je geluk hebt en dat je toestemming krijgt om in Amsterdam het vliegtuig al te verlaten. Ik ga er van uit dat je dit niet zomaar krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

DikkeBMW schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:47:
Vliegen vanaf de hub van het een maatschappij is vaak duurder dan vliegen vanaf een ander land via de hub. KLM gaat er van uit dat mensen in Nederland sowieso al een voorkeur hebben voor de eigen maatschappij en daarom bereid zijn om meer te betalen.

Ik vlieg zelf later dit jaar met Lufthansa naar LAX. Als ik direct vanaf de main hub van Lufthansa, Frankfurt, zou vliegen, dan kost dit €850 voor een retourtje. Zoek je dezelfde vlucht op, maar dan met een verbindende vlucht vanaf Geneve, dan is de prijs slechts €500 (en dat is dan ook wat ik geboekt heb).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
[...]

Eerst ook reisbureau maar de laatste 4 keer alles zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Wij deden het ook zelf. Camping in de NP's gereserveerd. Hotels in de steden gereserveerd en kampeerspullen gekocht bij de Walmart (Walmart O+ )

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
matthijst schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:47:
[...]

Wij rijden de 21 weg uit Denver. ff de nieuwsberichten in de gaten houden. Denk heel vroeg weg en ergens bij Scotsbluff stoppen. Kon geen hotel meer vinden in the zone :)

Boek ook altijd zelf. Via Expedia: vlucht, auto en eerste nachten hotel, krijg je vaak korting :)
Overige hotels bij hotels.com (elke 10 nachten een gratis nacht).
Ik heb het plan om naar Glendo te gaan. Dat lijkt mij qua bereikbaarheid goed te doen.
Maar er zijn ook verhalen dat het gigantisch druk gaat worden op de snelweg vanaf Denver richting het noorden..

We gaan het zeker goed in de gaten houden en wellicht gewoon erg vroeg weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Lufthansa heeft de beste premium economy seats _/-\o_
Het grote voordeel van lang zijn en de risico's van krampachtig zitten kennen is dat je altijd premium economy vliegt. Het nadeel is dat ik nooit de prijzen zal krijgen die jij krijgt bij Air Berlin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

Typhone schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:58:
[...]

Lufthansa heeft de beste premium economy seats _/-\o_
Het grote voordeel van lang zijn en de risico's van krampachtig zitten kennen is dat je altijd premium economy vliegt. Het nadeel is dat ik nooit de prijzen zal krijgen die jij krijgt bij Air Berlin :P
Stoelen bij de nooduitgang / voorste rij hebben vrijwel altijd meer beenruimte en zijn goedkoper dan premium economy. Ik heb voor mijn vluchten met Lufthansa dan ook gekozen voor dergelijke plaatsen (op de legs over de oceaan, de verbindende shorthaul van/naar Geneve maakt het me niet zoveel uit) in plaats van premium economy. Meerprijs was ~€100 per vlucht per persoon, een stuk voordeliger dan premium economy.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Rannasha schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:03:
[...]

Stoelen bij de nooduitgang / voorste rij hebben vrijwel altijd meer beenruimte en zijn goedkoper dan premium economy. Ik heb voor mijn vluchten met Lufthansa dan ook gekozen voor dergelijke plaatsen (op de legs over de oceaan, de verbindende shorthaul van/naar Geneve maakt het me niet zoveel uit) in plaats van premium economy. Meerprijs was ~€100 per vlucht per persoon, een stuk voordeliger dan premium economy.
Die zijn ook een heel stuk smaller, niet altijd nog te boeken als je via een broker komt en last but not least (met een vrouw naast me)...ook fors kouder. Die €45 die ik afgelopen jaar op de lange vlucht moest bijbetalen was niet zo'n ramp inderdaad maar die krappe stoeltjes daar pas ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 08:45
Divak schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:14:
Zou je in theorie op de terugreis niet gewoon uit kunnen stappen op Schiphol om snel thuis te zijn? Of kan dat voor problemen zorgen?

De enige voorwaarde is dan uiteraard dat je geen ruimbagage meeneemt. Erg onwaarschijnlijk natuurlijk bij een vlucht naar de VS, maar theoretisch..
Dit kun je zelfs met ruimbagage zonder problemen doen. Een paar jaar geleden heb ik dit gedaan met een vlucht vanuit Mexico. DUS -> AMS -> MEX was toen 300,- per ticket goedkoper dan AMS -> MEX. 8)7

Op de terugweg hebben we bij het inchecken aangegeven dat de bagage maar tot Schiphol mee terug hoefde en dat heeft de dame achter de balie toen netjes aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

tisloafp schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:20:
[...]

Op de terugweg hebben we bij het inchecken aangegeven dat de bagage maar tot Schiphol mee terug hoefde en dat heeft de dame achter de balie toen netjes aangepast.
Dat is erg vriendelijk, maar zeker niet de bedoeling. Zou er niet vanuit gaan dat dat altijd kan. Sterker, denk dat het uitzonderlijk is. Airlines zijn er scherp op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

PWM schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:11:
[...]

Dat is erg vriendelijk, maar zeker niet de bedoeling. Zou er niet vanuit gaan dat dat altijd kan. Sterker, denk dat het uitzonderlijk is. Airlines zijn er scherp op.
Er staat soms ook zwart-op-wit aangegeven dat dit niet mag. Ik meen dat dat bij de voorwaarden stond toen ik mijn ticket boekte.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
PWM schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:11:
[...]

Normaal wordt daar altijd een toeslag voor gevraagd. Veel geluk gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vers terug uit de US, wil ik toch weer een lans breken voor Washington DC.

Het is echt een fenomenale stad, vol bezienswaardigheden. En vaak ook prima weer. Het Witte Huis en Capitool zijn natuurlijk bekend. Maar er is zoveel meer.

Lincoln Memorial, Het Holocaust Memorial museum, Vietnams Memorial, Korean Memorial, National Air and Space Museum, WWII Memorial, het lopen over de mall. Het Smithsonian, de kathedraal, de National Archives.

En de lijst gaat door en door en door. Allemaal zeer goed beloopbaar (behalve de begraafplaats van Arlington/John F Kennedy graf).

Echt een gave stad als je nog een tussenstop van 2-3 dagen wil doen van West naar Oost naar huis bijvoorbeeld.

Vanaf San Francisco en Los Angeles vlieg je een enkeltje voor 250,- en land je midden in de stad. Daarna is het nog maar 6h30 naar huis vliegen (Dulles)

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 17-07-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

PWM schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:41:

Het is echt een fenomenale stad, vol bezienswaardigheden. En vaak ook prima weer. Het Witte Huis en Capitool zijn natuurlijk bekend. Maar er is zoveel meer.

Lincoln Memorial, Het Holocaust Memorial museum, Vietnams Memorial, Korean Memorial, National Air and Space Museum, WWII Memorial, het lopen over de mall. Het Smithsonian, de kathedraal, de National Archives.

En de lijst gaat door en door en door. Allemaal zeer goed beloopbaar (behalve de begraafplaats van Arlington/John F Kennedy graf).

Echt een gave stad als je nog een tussenstop van 2-3 dagen wil doen van West naar Oost naar huis bijvoorbeeld.

Vanaf San Francisco en Los Angeles vlieg je een enkeltje voor 250,- en land je midden in de stad. Daarna is het nog maar 6h30 naar huis vliegen (Dulles)
Washington is zeker een mooie stad. Maar ik vindt DC ook altijd een hele kille stad. Er heerst een hele zakelijke sfeer. Mannen strak in pak, vrouwen in mantelpakjes en een koffertje. De helft van de straten is afgezet ivm de veiligheid.
Als ik in DC ben dan mis ik altijd het geluid van de straatmuzikanten.

Maar verder kan ik me prima vinden in de punten die je aangeeft. Alles is goed te bewandelen en er is genoeg te bekijken :).
Ben je toevallig ook nog in Philadelphia geweest? Dat vindt ik nou een verborgen pareltje :)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Calitomnication schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:00:

Ben je toevallig ook nog in Philadelphia geweest? Dat vindt ik nou een verborgen pareltje :)
Nope, helaas. Wel in Pennsylvania, rond de Amish. Vond het een erg mooie staat de paar 100km die ik heb gezien.

Dit jaar nog op de agenda Miami, New York, Nashville en Orlando (bah). Geen verborgen pareltjes dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

PWM schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:47:
[...]

Nope, helaas. Wel in Pennsylvania, rond de Amish. Vond het een erg mooie staat de paar 100km die ik heb gezien.

Dit jaar nog op de agenda Miami, New York, Nashville en Orlando (bah). Geen verborgen pareltjes dus :p
Pennsylvania is een erg mooie staat idd. Veel groen, veel heuvels. Ook machtig mooi om gewoon doorheen te cruisen. De Amish heb ik door nog nooit gezien. Heb veel in de omgeving van New York, Baltimore en DC rondgehangen met als hoogtepunt (of dieptepunt) Hershey park in Hershey PA, kijken hoe de chocolade wordt gemaakt :P

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Bestla

Kvinne

PWM schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:47:
[...]

Nashville _/-\o_ Erg leuke stad trouwens, en ik ga daar zeker nog een keer terugkomen.
Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/u0611v7vd/Nashville.jpg :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 17-07-2017 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ben er 2 jaar geleden geweest. Sliep in de Gaylord (wat echt GIGANTISCH is). Wilde er toen ook weer terug, maar dacht: "kom hier nooit meer waarschijnlijk". Guess waar ik 6 dagen conferentie heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

PWM schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:32:
Ben er 2 jaar geleden geweest. Sliep in de Gaylord (wat echt GIGANTISCH is). Wilde er toen ook weer terug, maar dacht: "kom hier nooit meer waarschijnlijk". Guess waar ik 6 dagen conferentie heb :+
Ga je toevallig naar de Wordcamp?

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nope, https://www.axugsummit.com/home

Aangezien er geen rechtstreekse connectie is, doe ik 3 dagen NY tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

PWM schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:18:
Nope, https://www.axugsummit.com/home

Aangezien er geen rechtstreekse connectie is, doe ik 3 dagen NY tussendoor.
Wat een straf ook he :+

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:25
Over een kleine drie weken vertrek ik voor 21 dagen met mijn vriendin naar Amerika. Leuk om alle reacties en ervaringen in dit topic te lezen!

Via Expedia hebben we een vlucht en huurauto geboekt. Helaas zijn rechtstreekse vluchten op Phoenix vanaf Amsterdam niet mogelijk zodat we een tussenstop hebben in Philadelphia. Bovendien kwam ik na het boeken tot de ontdekking dat American Airlines vliegt met relatief oude toestellen, zodat we niet de beschikking hebben over een eigen entertainment systeem. Daarom heb ik maar direct stoelen met extra beenruimte geboekt zodat ik in ieder geval redelijk comfortabel op mijn laptop/iPad films en series kan kijken.

Als huurauto hebben wij een Ford Mustang cabriolet gehuurd. Daarover lees ik wel goede ervaringen! Ik twijfel nog wel wat over de ruimte. Passen daar twee reguliere koffers in? Of doen we er verstandig aan om één backpack en één koffer mee te nemen i.v.m. de beschikbare ruimte? En kan iemand iets vertellen over de binnenruimte? Ik ben namelijk vrij lang (1.98m). Kan ik met mijn lengte goed zitten in de Mustang?

Nadat we geland zijn rijden we direct door naar Sedona voor twee overnachtingen. Aansluitend rijden we door naar Flagstaff, Page, Bryce Canyon, Springdale (Zion), Las Vegas, Mammoth Lakes (voor Yosemite), twee nachten in Yosemite, San Francisco, San Louis Obispo, Los Angeles, Palm Springs en terug naar Phoenix.

Alle accommodaties zijn inmiddels geboekt. We twijfelen nog of we een helicopervlucht boeken en zo ja, of we dat dan vanuit de Grand Canyon doen of vanuit Las Vegas.

Het is niet mijn eerste keer in Amerika, maar als iemand nog must sees of do's heeft dan houd ik me uiteraard aanbevolen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

VeeGee schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:25:
Als huurauto hebben wij een Ford Mustang cabriolet gehuurd. Daarover lees ik wel goede ervaringen! Ik twijfel nog wel wat over de ruimte. Passen daar twee reguliere koffers in? Of doen we er verstandig aan om één backpack en één koffer mee te nemen i.v.m. de beschikbare ruimte? En kan iemand iets vertellen over de binnenruimte? Ik ben namelijk vrij lang (1.98m). Kan ik met mijn lengte goed zitten in de Mustang?
De Mustang is prima te doen qua lengte ik had met 1,97m ruimte over, hij hoefde niet op de verste stand. Qua kofferbak past een reistas (formaat backpack) met een grote harde koffer er precies in als je goed bent in Tetris (wieltjes eerst en wat aandrukken). Twee grote kunststof koffers zou wel eens erg krap kunnen worden, hoewel je natuurlijk de achterbank ook nog hebt om de koffer te stallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Alle accommodaties zijn inmiddels geboekt. We twijfelen nog of we een helicopervlucht boeken en zo ja, of we dat dan vanuit de Grand Canyon doen of vanuit Las Vegas.
Je moet even naar je route kijken, maar je kan vanaf hier ook instappen:

https://grandcanyonwesternranch.com/

Stukken goedkoper (nog steeds duur :p ) dan vanuit LV en je kan gewoon met zijn 2-en. Echt een waanzinnige ervaring, vergeet je nooit meer.

EDIT:

Hier heb je meteen een idee hoe hij de Canyon in gaat. Disclaimer: Gefilmd met aardappel. In het echt spatten de kleuren van de omgeving. En de diepte.... Wow

https://streamable.com/fxy1a

Je vliegt ook onder de Grand Canyon Skywalk door. Kan je die ook van de lijst halen :+

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 18-07-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Over een kleine drie weken vertrek ik voor 21 dagen met mijn vriendin naar Amerika. Leuk om alle reacties en ervaringen in dit topic te lezen!

Via Expedia hebben we een vlucht en huurauto geboekt. Helaas zijn rechtstreekse vluchten op Phoenix vanaf Amsterdam niet mogelijk zodat we een tussenstop hebben in Philadelphia. Bovendien kwam ik na het boeken tot de ontdekking dat American Airlines vliegt met relatief oude toestellen, zodat we niet de beschikking hebben over een eigen entertainment systeem. Daarom heb ik maar direct stoelen met extra beenruimte geboekt zodat ik in ieder geval redelijk comfortabel op mijn laptop/iPad films en series kan kijken.

Nadat we geland zijn rijden we direct door naar Sedona voor twee overnachtingen. Aansluitend rijden we door naar Flagstaff, Page, Bryce Canyon, Springdale (Zion), Las Vegas, Mammoth Lakes (voor Yosemite), twee nachten in Yosemite, San Francisco, San Louis Obispo, Los Angeles, Palm Springs en terug naar Phoenix.

Het is niet mijn eerste keer in Amerika, maar als iemand nog must sees of do's heeft dan houd ik me uiteraard aanbevolen!
Als er toch "in de buurt bent" ga dan even een hamburger happen bij Mr. D'z Route 66 Diner.
105 E Andy Devine Ave, Kingman, AZ

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14
PWM schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:41:

Echt? Ik was eigenlijk niet echt onder de indruk. Ja er zitten wat leuke/bekende sightseeing dingetjes bij elkaar die je zeker eens gezien "moet" maar afgezien daarvan vond ik het vrij karakterloos. Het lijkt niet echt een eigen identiteit te hebben wat je juist zo mooi terug ziet in grote steden in de VS. Maar dat kan echt aan mij liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Misschien komt het doordat ik altijd erg veel gehouden heb van de politiek in Amerika en de hele geschiedenis daaromheen. Elk stuk heeft voor mij veel historische betekenis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb vorig jaar NYC + Washington DC gedaan, alleen in Washington enkel de highlights gekeken (alles om de National Mall heen), maar verder omhoog dan Logan Circle zijn we niet geweest :P Ken ook eigenlijk niets anders dan de Mall van DC. Van NYC hebben we zowat alles gezien en had daar ook meer beeld bij dan DC eigenlijk :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
PWM schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:08:
[...]

Je moet even naar je route kijken, maar je kan vanaf hier ook instappen:

https://grandcanyonwesternranch.com/

Stukken goedkoper (nog steeds duur :p ) dan vanuit LV en je kan gewoon met zijn 2-en. Echt een waanzinnige ervaring, vergeet je nooit meer.

EDIT:

Hier heb je meteen een idee hoe hij de Canyon in gaat. Disclaimer: Gefilmd met aardappel. In het echt spatten de kleuren van de omgeving. En de diepte.... Wow

https://streamable.com/fxy1a

Je vliegt ook onder de Grand Canyon Skywalk door. Kan je die ook van de lijst halen :+
Dank! Heb je toevallig ook nog een tip bij welke maatschappij je het beste de vlucht kunt boeken? Bij Papilion of toch een andere (kleinere) partij?
Pagina: 1 ... 8 ... 87 Laatste