Voor mijn gevoel was SF niet zo heuvelachtig. Meeste interessant plekken aan de docks zijn plat. Veel stadsbussen hebben van die rekjes waar fietsen op kunnen dus een klap rolstoel zou ook kunnen?. Maar buiten de steden heb je alleen de greyhound denk ik.D-e-n schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:45:
Mag ik inhaken op dit topic? Mijn vriendin en ik zouden ook dolgraag eens naar met name het westen van Amerika gaan. De bekende steden in Californië maar ook Vegas spreken ons aan.
We zitten echter met wat beperkingen. Mijn vriendin heeft voor lange loopafstanden een rolstoel nodig. In steden als Londen of Rome of Barcelona is dat geen probleem: korte afstanden zijn goed te doen met een rolstoel en we komen met het openbaar vervoer overal.
Nu is dat in een stad als New York ook geen probleem maar iets zegt me dat de westkust wat problematischer is, neem alleen de heuvels van San Francisco al. Klopt dit?
Jullie zullen dan zeggen: huur een auto of doe een georganiseerde rondreis maar zelf rijden durf ik gewoon niet (ik vind autorijden hier al niks) en achter zo'n gids aanlopen is normaal ook niet ons ding.
Zijn er Tweakers met ervaring op dit vlak?
Wel een avontuur maar denk niet iets voor jullie.
Dat hebben wij namelijk in Canada (Vancouver Island) gedaan. Maar dan begeef je je wel tussen de sloebers qua medereizigers. Want als je in de US/Canada buiten de grote steden geen auto hebt. Is hier alsof je hier in NL geen (geld voor een) fiets hebt.
Niets is ingericht op het openbaar vervoer buiten de stad centra.