Even een kickje, met wat vragen voor advies
Ik ben aan het kijken om in de zomer, samen met mijn broertje, een dag of 12 naar NYC & Boston (en evt. Philly) te gaan.
We zijn beide al in NYC geweest, maar dit is qua vliegen het handigste (en goedkoopste), vandaar dat we dit meenemen. Er zijn een paar dingen die we echt willen doen (9/11 en nieuwe WTC) maar verder hebben we het meeste gezien. Hier willen we dan dus ook maar 1 a 2 dagen spenderen.
Boston zijn we beiden nog niet geweest, maar ik weet hier ook niet zo heel erg veel over. Mensen die hier geweest zijn met tips? Hoeveel dagen krijg je in de stad zelf daar om als je alles rustig wil zien? En aanraders?
Het idee is om in Boston een auto te huren (en daar een AirBnB te pakken) en wat daguitstapjes te doen. Oa. Cape Cod willen we graag bezoeken. Is dit in een dag op en neer te doen, of raden jullie aan daar te overnachten? En wat is er nog meer in de omgeving van Boston te doen?
We houden wel van natuur dus zouden graag ook wat parken meepakken. Veel van wat ik daar in die buurt zie liggen is echter meer cultuur (burgeroorlog, presidenten etc.). In Maine ligt dan Acadia, maar dit is wel ver rijden, dus dan moet er al een overnachting daar zijn. Hebben jullie nog tips voor onbekendere parken of uitstapjes die vanuit Boston te doen zijn? State parks hebben mij in het verleden vaak erg verrast, dus ook daar hoor ik graag tips of aanraders over. Ik weet ook dat de Appalachian daar lopen, maar ik weet niet zo goed hoe je deze het beste kunt beleven/bezoeken als je geen wandeltocht gaat maken. Als er daar mooie punten (of visitorcenters) zijn dan lijkt het ons tof om te wandelen, maar het is niet de bedoeling om een hele dag te wandelen om 'sfeer te proeven' als het ware.
Mocht het nu zo zijn dat er dingen zijn die verder weg zijn, maar écht de moeite waard zijn, dan is het uiteraard wel een optie om daar te een overnachting te pakken. Het idee om vanuit Boston dingen te bezoeken leek ons wat makkelijker, maar is geen must. Gezien de tijd willen we niet te veel rijden (lekker ontspannen, geen vol programma) en liever 2 dingen goed doen dan 5 dingen snelsnel.
Philly ben ikzelf al geweest, maar hebben we meer als optie erbij afhankelijk van de tijd. Als wij de dagen makkelijk vol krijgen met Boston en omgeving dan hoeft dat niet. Als we dat echter sneller gezien hebben, kunnen we Philly er wellicht bij pakken.
Ik ben nog geen 25, dus een auto huren wordt al snel prijzig. Hoe is jullie ervaring om NYC-Boston met bus/trein te doen? Dat zou dan namelijk 1 a 2 dagen autohuur sparen. In de stad zelf hebben we metro en uber, dus is een auto niet nodig.
Het is allemaal nog een beetje oriënterend (en een last minute ingeving) maar ik ben wel benieuwd naar jullie tips en adviezen. We zijn beide vaker in de VS geweest (en dus ook in NYC geweest) dus het is allemaal niets nieuws. Ik heb alleen verder weinig kennis van de oostkust, dus vandaar dat ik het hier vraag.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik vind het altijd lastig dit soort dingen concreet uit te leggen

Veel vragen, excuses, maargoed

Kortgezegd dus: tips en adviezen voor de omgeving Boston/NYC. Er zullen hier vast mensen zijn met ervaring

Iig alvast bedankt