Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

belly89 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:16:
Ook ik ga een rondreis maken van 3 weken in West-Amerika. Het idee is om een auto te huren. Nu wil ik een Visa creditcard van de ANWB gaan aanvragen en vroeg mij of het een toegevoegde heeft om de Visa Gold card aan te schaffen. Deze kaart dekt namelijk het Eigen risico verzekerd bij autohuur, aldus de ANWB.

Mijn vraag is of iemand weet of dit inderdaad ook in Amerika geldt en of dit van toegevoegde waarde is?
Volgens mij als je via de ANWB bij Hertz boekt is dat ook zo (maar moet je even uitzoeken).
Gold is dan niet persé nodig.
ANWB card is wel handig; je kan gedurende de trip je tegoed via Ideal optoppen.
Want veel autohuur en hotels boeken meteen je bedrag af als reserved. Dat gaat van je crediet af.

Aangenomen dat je niet via een touroperator gaat.

Geld gaat hard in de US en dan is een standaard limiet van 2500 euro zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb mijn auto's meestal direct via Sunnycars in NL geboekt. Is meestal wel iets duurder, maar je bent wel op alle gebied direct verzekerd en ook gedekt als er iets aan de hand is. Ze raden daar zelfs af om aan de balie nog een extra verzekering af te sluiten omdat hun pakket al dekkend is.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 19:07
Barrycade schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:41:
[...]

Volgens mij als je via de ANWB bij Hertz boekt is dat ook zo (maar moet je even uitzoeken).
Gold is dan niet persé nodig.
ANWB card is wel handig; je kan gedurende de trip je tegoed via Ideal optoppen.
Want veel autohuur en hotels boeken meteen je bedrag af als reserved. Dat gaat van je crediet af.

Aangenomen dat je niet via een touroperator gaat.

Geld gaat hard in de US en dan is een standaard limiet van 2500 euro zo weg.
Calitomnication schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:48:
Ik heb mijn auto's meestal direct via Sunnycars in NL geboekt. Is meestal wel iets duurder, maar je bent wel op alle gebied direct verzekerd en ook gedekt als er iets aan de hand is. Ze raden daar zelfs af om aan de balie nog een extra verzekering af te sluiten omdat hun pakket al dekkend is.
Bedankt voor respons. Ik weet genoeg :) heb toch gekozen voor de gold variant, het eerste jaar is die nu bijna net zo duur. Tevens een limiet van 5000 euro :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:18
Distoration schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:55:
Eind januari een vakantie naar New York geboekt. We vliegen van en naar Newark.
Er zijn verschillende manieren om vanaf het vliegveld in Manhattan te komen (trein/metro, bus en taxi)...

Edit* We zitten op 145 East 39th Street.
Misschien een te late reactie, maar de vijf keer dat wij NY bezocht hebben, gebruikten we steeds de Newark Airport Express.
Opstappen ga je vermoedelijk doen aan Terminal B. Je moet daarvoor buiten wachten, dus dat kan al een 10m wachten zijn in de koude op de volgende bus. De bus stopt dan nog eens aan terminal C en daar worden de tickets dan gekocht/gecontroleerd. En dat kan algauw een kwartiertje duren vooraleer de bus daadwerkelijk vertrekt.

De skyline is al de max als je staat aan te schuiven bij de douane in Newark, de rit met de bus is dat evengoed. File heb je sowieso aan de Lincoln tunnel. Reken min. op 45min om in Midtown te geraken.

De bus zet je af thv 140 East 41th street. Dat is dus gewoon op 4min. wandelen van je verblijf via Lexington Ave.

En voor de prijs van 28$ H/T kan je het zeker niet laten. Sinds dit jaar vragen ze wel een extra $ fee per ticket, komt dus op 30$.

Hou er wel rekening mee dat je in het terugkeren naar Newark wel met een 'volle' bus kan zitten. De vorige keer werden er maar een handvol passagiers op de lege bus toegelaten in 41th street omdat er steeds een ellenlange rij staat te wachten bij Port Authority. Hou rekening met een beetje extra vertraging als je terug naar Newark moet gaan. Maar misschien is het eind januari veel minder druk, en heb je daar geen last van.

Dus, heb je de tijd (reken min. een uur) en wil je het zo goedkoop mogelijk, dan raad ik je de Newark Airport Express aan.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ook ik ga een rondreis maken van 3 weken in West-Amerika. Het idee is om een auto te huren. Nu wil ik een Visa creditcard van de ANWB gaan aanvragen en vroeg mij of het een toegevoegde heeft om de Visa Gold card aan te schaffen. Deze kaart dekt namelijk het Eigen risico verzekerd bij autohuur, aldus de ANWB.

Mijn vraag is of iemand weet of dit inderdaad ook in Amerika geldt en of dit van toegevoegde waarde is?
Ik zou die kaart daarvoor niet gebruiken. Mijn indruk van “gratis” verzekeringen bij CC’s is niet erg goed gezien reacties in het CC-topic. Dan zou ik liever in zee gaan met 1 van de verzekeraars die dat eigen risico afdekken met een aparte polis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mensen nu daar? Bericht nog niet op de websites gevonden, maar national parks gaan weer dicht vanwege de shutdown.
The national monuments will remain accessible as will portions of many national parks. The Smithsonian Institution’s museums and National Zoo are open for now, but could close as early as Monday.
https://www.usatoday.com/...re-you-notice/1049967001/

[ Voor 61% gewijzigd door Get!em op 20-01-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
belly89 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:55:
Bedankt voor respons. Ik weet genoeg :) heb toch gekozen voor de gold variant, het eerste jaar is die nu bijna net zo duur. Tevens een limiet van 5000 euro :P
Kleine tip, wellicht al eerder genoemd in dit topic: Aansprakelijkheidskwesties kunnen in Amerika al snel in de papieren lopen. Ik heb een aantal jaar geleden daarom het bedrag dat viel onder mijn doorlopende verdubbeld naar ik meen 2,5 mln, dit kostte toen nog geen €10 (voor een geheel jaar). Wellicht overdreven, maar heb er bij die prijs niet lang over nagedacht. Niet vergeten weer te verlagen na terugkomst :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 19:07
BoB_HenK schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Kleine tip, wellicht al eerder genoemd in dit topic: Aansprakelijkheidskwesties kunnen in Amerika al snel in de papieren lopen. Ik heb een aantal jaar geleden daarom het bedrag dat viel onder mijn doorlopende verdubbeld naar ik meen 2,5 mln, dit kostte toen nog geen €10 (voor een geheel jaar). Wellicht overdreven, maar heb er bij die prijs niet lang over nagedacht. Niet vergeten weer te verlagen na terugkomst :) !
Goede tip, net direct even naar gekeken. ik ben al voor 2,5 mln verzekerd dus dit zit wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:46
Inmiddels hebben wij ook onze Amerika-vakantie gepland. Het duurt nog even (begin van de zomer) maar ik heb al voorpret :) Wij zijn stedenliefhebbers dus voor ons geen natuurparken en ellenlange roadtrips: het wordt een San Francisco-Los Angeles combinatie met op de heenweg een "tussenstopje" in New York waar we nog twee nachten verblijven. Het is een stopover die toch 'moest' dus het is dan leuk om er wat extra's van te maken :)

Omdat het met krap drie dagen toch wel een beetje een "speeddate" wordt (aankomst op Newark rond 11.30 en dan met een shuttlebusje naar de stad, vervolgvlucht twee dagen later om 19.00) vroeg ik me af of iemand nog tips heeft dit praktisch aan te pakken. Massaal alle musea bezoeken is niet de bedoeling maar de bekende highlights willen we wel meepakken. Geen gehaast: het bovenal wel gewoon leuk en gezellig blijven. Ons hotel zit 300m zuidelijk van Central Park dus de locatie is geen probleem.

Mijn gedachten tot nu toe:
  • In verband met de drukte beginnen of dag twee of dag drie gelijk beginnen met het 'beklimmen' van Top of the Rock danwel het Empire State Building. Beide lijkt me too much
  • Bundelen lijkt me het toverwoord, bijvoorbeeld de tweede dag naar het zuidelijke deel van Manhattan. Denk aan Brooklyn Bridge, Ground Zero, door Wallstreet lopen, Chinatown en tot slot een etentje bij een Italiaan in Little Italy. Daar houden we van namelijk :)
  • Ons hotel zit net ten zuiden van Central Park dus dat zouden we dan op de eerste of laatste dag bekijken.
  • Zijn jullie bekend met de NY watertaxi? Is het een idee om daarmee een tochtje langs het Vrijheidsbeeld te combineren met vervoer naar zuidelijk Manhattan? Of is een aparte cruise op bijvoorbeeld de eerste dag meer relaxt?
Alle bijdragen zijn welkom, ook voor de andere twee plaatsen maar daar wijst de planning zich wat makkelijker vanzelf wel. Met name in LA ligt alles zo ver uit elkaar.

Oh ja, als iemand nog een plek weet waar je niet al te dure steak kunt eten is die tip ook welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Ik heb beide beklommen (Empire State én Top of te Rock). Voordeel van Top of the Rock is dat je uitkijkt óp het Empire State Building. Wij deden dat 's avonds en gaf wel een mooi gezicht! :)

Bundelen is inderdaad het beste. De top highlights zijn hoofdzakelijk in Lower Manhattan. Dus als je beetje je highlights goed planned, kun je véél op één dag ondernemen.

Je kunt met de Staten Island Ferry gratis langs het vrijheidsbeeld varen trouwens. Even naar de overkant en meteen weer de eerste ferry terug pakken. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 14-02-2018 07:33 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21
D-e-n schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 00:09:
Omdat het met krap drie dagen toch wel een beetje een "speeddate" wordt
Als het een beetje meezit ben je rond 14:30 bij je hotel.
Eerste dag zou je dan vanaf daar een rondje kunnen lopen:
- Columbus Circle
- Apple Store (omdat dat langs central park zit en je daar op 5th Ave komt)
- Top of The Rock
- Bryant Park
- Macy's (vanaf hier doorsteken naar 7th Avenue)
- Times Square

Op de volledige tweede dag de metro naar High Street nemen (Brooklyn).
Vanaf hier kun je naar DUMBO voor een foto van de skyline.
Vervolgens de Brooklyn Bridge over lopen, naar Wall Street, Trinity Church en WTC.
Vanaf daar naar Canal Street, SOHO en Washington Square Park. Geen idee hoe laat het daarna is, maar eventueel nog langs het Flatiron Building en dan de metro naar je hotel pakken.
Zelf nog nooit geweest, maar misschien twee vliegen in 1 klap: Michael Jordan's Steakhouse in Grand Central Terminal :*)

De ochtend dat he weggaat zou ik denk ik 's ochtends naar Central Park gaan (Strawberry Fields, Dakaota Building bijvoorbeeld). Dan met de metro naar Circle Line Cruise en daar de Landmarks Cruise doen. Deze gaat langs het vrijheidsbeeld en onder de Brooklyn Bridge door. Anderhalf uur, dus dat valt qua tijd ook nog mee. In de zomer om 11:00 en om 12:30. Als je er vanuit gaat dat je nog een half uur moet lopen naar je hotel, dan zou 12:30 op zich nog kunnen (15:15 weg richting vliegveld, binnenlandse vlucht).

The High Line is ook leuk :)

Haters everywhere but I don’t really care

• D-e-n
@Rivanov
Die gratis ferry hadden we ook op het oog inderdaad. Maar omdat we er maar kort zijn leek het me leuk en nuttig om een echte rondvaart te doen waarbij je ook nog langs wat andere interessante punten vaart.

@matthijst
Ik zie dat je nog wat highlights hebt toegevoegd die ik nog was vergeten. Dank daarvoor :)

Ik had zelf de cruise nu in gedachten op de eerste dag maar als ik de tijden nu zie is dat wat moeilijk inderdaad. Maar is het doen van Top of the Rock in de middag verstandig qua drukte?

Die steaks zijn wel duur overigens!

Ps.
Handige manier van plannen met maps overigens. Ik had er zelf een appje voor maar alles in maps doen is ook handig

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 15-02-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 08:15
LangTall schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:34:
[...]

Mijn ervaring is tot nu toe dat boeken via de luchtvaartmaatschappij het beste tarief oplevert. Heb voor mijn komende trip iets van 200 euro betaald voor 8 dagen Mustang convertible ipv de 500 die dat direct bij AVIS kost.
En je weet zeker dat je de juiste verzekeringen hebt ?

De keren dat ik prijzen ging vergelijken zag ik dat als de site denkt dat je Amerikaan bent je inderdaad een goedkoop tarief krijgt, maar wel exclusief bijna alle verzekeringen.

Mijn ervaring is zeer goed met rentalcars.com of drive-usa.de (icm met alamo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25

Volgens mij is een groot verschil t.o.v de "gewone" visa de maximale limiet. Of het eigen risico ook in Amerika gedekt is weet ik niet. Maar je kunt dat eigen risico ook afkopen. Dan weet je zeker dat het goed gaat. De auto vooraf reserveren uit NL is ook een optie en dan kun je dat soort zaken al regelen voor vertrek. Wij hebben onze reis + auto geboekt via VakantieXperts. Een all in prijs voor de auto, zonder dat we nog een eigen risico hadden open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Lennartc schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:08:
En je weet zeker dat je de juiste verzekeringen hebt ?

De keren dat ik prijzen ging vergelijken zag ik dat als de site denkt dat je Amerikaan bent je inderdaad een goedkoop tarief krijgt, maar wel exclusief bijna alle verzekeringen.

Mijn ervaring is zeer goed met rentalcars.com of drive-usa.de (icm met alamo)
Ja, dat weet ik zeker. BA gaat er zeker niet van uit dat ik Amerikaan ben. ;) Ik heb nl al eerder op deze manier mijn huurauto geboekt en weet ook welke waivers belangrijk zijn. En anders had ik die er wel bij genomen (aanvullen kan nl altijd).

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Volgende week zaterdag ga ik op reis naar de VS voor een maand. Wij zijn met 10 vrienden en twee campers. In die maand is het handig als we internet hebben.

Ik heb gelezen dat er verschillende manieren zijn:
- simkaart kopen met 4g internet en hotspot gebruiken(nadeel is dat je een toestel met amerikaanse band moet hebben)
- mifi

Heeft iemand van jullie ervaring of een tip waar het voordelig is of wat het beste werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
assn schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:39:
Volgende week zaterdag ga ik op reis naar de VS voor een maand. Wij zijn met 10 vrienden en twee campers. In die maand is het handig als we internet hebben.

- simkaart kopen met 4g internet en hotspot gebruiken(nadeel is dat je een toestel met amerikaanse band moet hebben)
- mifi

Heeft iemand van jullie ervaring of een tip waar het voordelig is of wat het beste werkt?
Het gaat dus alleen om internet? Reken er op dat je in de national parks geen tot weinig ontvangst zal hebben (zelfs bellen/sms'en). Het is een beetje afhankelijk wat je wilt gaan doen ermee. Gaan jullie iedere avond Netflixen of is het voor het incidenteel opzoeken van een restaurantje/tankstation? M.a.w. hoeveel data verwacht je te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
SteveWoz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:54:
[...]

Het gaat dus alleen om internet? Reken er op dat je in de national parks geen tot weinig ontvangst zal hebben (zelfs bellen/sms'en). Het is een beetje afhankelijk wat je wilt gaan doen ermee. Gaan jullie iedere avond Netflixen of is het voor het incidenteel opzoeken van een restaurantje/tankstation? M.a.w. hoeveel data verwacht je te gaan gebruiken?
Het gaat inderdaad alleen om internet. Voor onderlinge communicatie hebben we walky talkys voor de twee campers en wanneer het moet kunnen we bellen maar dat zal heel sporadisch zijn.
Het is eigenlijk voornamelijk om dingen te kunnen opzoeken, POI's, campings reserveren onderweg. Wat mij betreft is het niet om even te netflixen. Meeste series ga ik in Nederland wel downloaden. Dit kan natuurlijk uiteindelijk als nog bij een echte WI-FI. Dus schat dat we niet veel data gaan gebruiken, Alhoewel ik dat moeilijk kan inschatten. Met mijn Eigen mobiele telefoon gebruik ik ca. 12 gb per maand.

Maar aan de andere kant, we zijn met 10 man. Dus als we een hotspot met unlimited data kunnen fixen dan worden die kosten door 10 gedeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door assn op 06-03-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
https://www.wirefly.com/g...hone-plans-unlimited-data

T-Mobile ONE ($75) of Sprint Forward ($50) lijken geschikt te zijn. Sprint is wel CDMA volgens mij dus daar kun je niets mee, tenzij je daar een telefoon koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

- mifi

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28

- mifi

SteveWoz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:19:
https://www.wirefly.com/g...hone-plans-unlimited-data

T-Mobile ONE ($75) of Sprint Forward ($50) lijken geschikt te zijn. Sprint is wel CDMA volgens mij dus daar kun je niets mee, tenzij je daar een telefoon koopt.
Ik wil dan USMobile aanraden, dat is een virtuele provider waar jij per maand helemaal zelf je bundel kan samenstellen. Je zou dan naar de Unlimited plans van hun Super LTE kunnen kijken, dat maakt gebruik van het Verizon netwerk. Het enigste nadeel is dat ze de simkaart naar je opsturen dus dat zou je dan eventueel van te voren naar je eerste verblijfplek kunnen/moeten doen. Versturen duurt ongeveer een werkweek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OsJTIgdGS1MTP24lR7GFwjSW/thumb.png

[ Voor 31% gewijzigd door Pompi op 06-03-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Locale Walmart heeft prepaid Mifirouters liggen.

Ik had er eentje in de uitverkoop voor 25 dollar eentje van Verizon met 2GB ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Barrycade schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:59:
Locale Walmart heeft prepaid Mifirouters liggen.

Ik had er eentje in de uitverkoop voor 25 dollar eentje van Verizon met 2GB ofzo.
Heb je enig idee wat unlimited zou kosten voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Dat kennen ze niet echt (niet afgelopen zomer in ieder geval, en zeker niet op volledige 4G snelheden). Walmart.com geeft je meer inzicht.
Maar reken op 50 dollar voor een beetje knappe bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zijn aan het kijken voor de reis van dit jaar. Vorig jaar hebben we rondreis door de West-Coast USA gemaakt. Dit jaar willen we waarschijnlijk weer terug naar Amerika. Zitten te twijfelen tussen rondreis Florida of meer de Zuidoostelijke Staten.

Vertrekperiode is 18/19/20 augustus en willen maximaal 20-21 dagen gaan aangezien we 3 weken vakantie hebben.

Zuidoostelijke Staten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r5vosmw.png

Florida:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I20HFWB.png

Iemand die voors-tegens kan geven over deze gebieden? :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Zuidoostelijk is veel diverser en meer te zien,
Als ik moest kiezen zou ik 1 doen.
Paar jaar terug zoiets gedaan. Dit jaar rondje Florida doem (Orlando, Jacksonville, Savannah, Atlanta, Tallahassee, Orlando), meer een relax vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
In September 2.5 week naar Hawaii. Staat al heel lang op de lijst. Zal de 3e keer USA worden voor ons. Lekker van de natuur genieten en een paar mooie hikes doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
matthijst schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:57:
Zuidoostelijk is veel diverser en meer te zien,
Als ik moest kiezen zou ik 1 doen.
Paar jaar terug zoiets gedaan. Dit jaar rondje Florida doem (Orlando, Jacksonville, Savannah, Atlanta, Tallahassee, Orlando), meer een relax vakantie :)
We willen dit jaar ook wel meer een 'relax' vakantie. Vorig jaar aan de westkust was best een drukke reis. De Florida reis is wat rustiger doordat we wat langer op één plek zitten en de reisdagen zijn stuk korter. Dat trekt ons op dit moment wel wat meer, om dit jaar voor Florida te kiezen.

Lastig, zo'n keuzes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Florida ben je wel in het hoogseizoen met de daarbij horende drukte.

En bloedheet (tropisch, dus drukkend warm).Maar dat geldt ook voor de Zuidelijke staten denk ik.

Ik ben in Mei in Florida geweest en dat was prima te doen qua drukte en weer.

Florida is trouwens heel anders dan de West Kust en een heel ander decor. En afgezien van de Everglades veel minder natuur.

Alles is aangeharkt vergeleken met de West Kust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
't is allemaal heet in de zomer in het zuiden/Florida. Of lekker warm, maar net hoe lekker je het vindt :)
Ga zo'n beetje elke zomer in augustus naar de VS. Beetje warmte hoort erbij. Maar @Rivanov als je voor relaxen gaat dan zou ik Florida doen :)
Zwembad, strand, beetje steden tussendoor.

Mocht je van Jay-Z/Beyonce houden, die touren in augustus in die regio (zelf kaarten voor Atlanta) :*)

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 07-04-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ook voorgaande jaren drukke Roadtrips gemaakt aan de Westkust, Arizona, Utah (mijn favoriete State met Moab als home base voor een paar dagen), Wyoming, Nevada etc...

Dit jaar een grotendeels relaxvakantie in Florida. 7 jaar geleden voor het laatst geweest, nu blijven we wat langer in de buurt van Clearwater Beach, St Pete's Beach, Naples, Fort Myers Beach, Miami en the Keys (3 dagen Key West).

Met name Clearwater Beach en St Pete's Beach kan ik aanraden voor mensen die heerlijk willen relaxen en in die 2 kustplaatsen zijn echt heerlijke restaurants te vinden.
Verder zijn bezoekjes aan Sannibel Island en Marco Island waard. Lekker rondstruinen en ook hier weer genoeg te relaxen en mooie restaurants.

Ik vind Florida ook echt een ''relax-State'', totaal anders dan de Westkust. Waar je veel actiever bent en mijlen slurpt elke dag. Ik rij liever 300 miles door Utah dan Florida ;)

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 08-04-2018 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Klinkt als exact hetzelfde plan als dat wij hebben @Geert1976! :)

Heb nu een reis naar Florida gevonden via Jan Doets, die ons wel aanspreekt. Vorig jaar via WRC Reizen de reis naar de westkust geboekt. Was ook goed bevallen. Komende week maar eens een beslissing nemen denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 08-04-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:18:
Klinkt als exact hetzelfde plan als dat wij hebben @Geert1976! :)

Heb nu een reis naar Florida gevonden via Jan Doets, die ons wel aanspreekt. Vorig jaar via WRC Reizen de reis naar de westkust geboekt. Was ook goed bevallen. Komende week maar eens een beslissing nemen denk ik.
mooie reis bij Jan Doets. Ik ben zelf meer van al mijn reizen zelf samenstellen i.t.t. een pakketreis. Voordeel is uiteraard dat je zelf verder niet veel meer hoeft te doen.

Ik reis ivm mijn werk voor nop (€190 incl retour/taxes) naar oa de VS en huur zeer goedkoop SUV's via Hertz in de VS (ook ivm werk), heb dus zelf 0 ervaring met pakketreizen e.d

Wel weet je dat je bij Jan Doets goede zaken doet, afgaand op verhalen/ervaringen die ik in het verleden hoorde van familie/vrienden

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 08-04-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Boek ook altijd zelf.
Voordeel vind ik dat je dan zelf de hotels kunt kiezen, en hoeveel dagen je "waar" wilt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Een alternatief is een persoonlijk reisadviseur. Die stelt in overleg met jou een reis samen. Zo iemand weet vaak beter (dan jij als mogelijk beginner) waar je moet zoeken en sommigen zijn aangesloten bij een overkoepelende organisatie waardoor ze ook nog inzicht hebben in professionele boekingssites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-02-2021
Geert1976 schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:06:
ook voorgaande jaren drukke Roadtrips gemaakt aan de Westkust, Arizona, Utah (mijn favoriete State met Moab als home base voor een paar dagen), Wyoming, Nevada etc...
Ahh, aangezien Utah je favoriete staat is, misschien heb je nog wat tips. Wij willen volgend jaar met de RV door Utah. We denken aan vliegen op SLC, dan richting Grand Teton en Yellowstone, Dinosaur National Monument, afdalen naar beneden. Daar o.a. Zion, Arches, Monument Valley, Coyote Buttes south en Little wild horse canyon. Dan weer terug naar SLC, mogelijk nog langs de koper mijn. SLC willen we eigenlijk overslaan, we houden niet echt van Amerikaanse steden.
Weet jij nog leuke dingen, bv leuke kneuterige dorpen/ leuke activiteiten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
matthijst schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:19:
Boek ook altijd zelf.
Voordeel vind ik dat je dan zelf de hotels kunt kiezen, en hoeveel dagen je "waar" wilt blijven.
Klopt. Maar wij houden ook wel van de 'hassle-free' wijze van een dergelijke reis boeken. Aangezien je vooraf al inzicht hebt in het programma, weten we wat er allemaal kunnen doen. En onze ervaringen met dergelijke reizen zijn altijd prima. Voordeel is ook dat je één aanspreekpunt hebt, mocht iets niet in orde zijn.

Maar ieder zijn ding hierin uiteraard. :)

Verder maakt het kostentechnisch vaak niet zo'n héél groot verschil of je iets zelf helemaal boekt of via een organisatie als Jan Doets. Zeker omdat wij maar met z'n tweeën zijn. Misschien is het met gezinnen een ander verhaal. Dan is zelf alles regelen misschien wel wat voordeliger.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 08-04-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ibbel schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:08:
[...]

Ahh, aangezien Utah je favoriete staat is, misschien heb je nog wat tips. Wij willen volgend jaar met de RV door Utah. We denken aan vliegen op SLC, dan richting Grand Teton en Yellowstone, Dinosaur National Monument, afdalen naar beneden. Daar o.a. Zion, Arches, Monument Valley, Coyote Buttes south en Little wild horse canyon. Dan weer terug naar SLC, mogelijk nog langs de koper mijn. SLC willen we eigenlijk overslaan, we houden niet echt van Amerikaanse steden.
zeer mooie route! Ik zou inderdaad SLC links laten liggen, ik vond er weinig aan.
Door Monument Valley rijden is echt kippevel 2.0 (en zeker als je dat voor het eerst doet). Daar kan je ook de 17 mile, Valley Drive rijden, mooie dirtroad (maar jij bent met een RV he? dan skip maar beter :+ )

Ook een zeer mooie drive is de Mirror Lake Scenic Byway.

Wellicht ook Antelope Canyon meepakken...foto's die je daar kan maken van de rots formaties zijn breath taking. Dan NIET met zo'n horde toeristen gaan, maar boeken bij een burootje wat gerund wordt door de stam die daar woont, deze tours zijn vele malen rustiger en je krijgt echt tijd om mooie foto's te maken.

Qua tijdstip raad ik je rond het middag uur aan, als je dan in Canyon sta met de zon pal erop...moet je dan maar eens zien wat voor foto's je kan maken! echt spectaculair

Reis je alleen met je partner of ook met kids?

Hou je van thrill seeking activiteiten? Die zijn er in overvloed in de regio van Moab (Utah)
Je kan er ook erg gave dirt roads rijden. Heb een keertje vanuit Moab met een Hummer gereden door zo'n backcountry trail met de meest bizarre (hoge) obstakels/rocks.

Ik kan mij met een mountainbike ook zeer goed vermaken, in de backcountry trails.

[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 08-04-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Je vertelt niet hoe lang je er blijft. Goeie kans dat je Canyonlands (op de route van Arches naar Monument Valley), Bryce Canyon en de North Rim van de Grand Canyon nog wel mee kunt nemen. Prachtig gebied. Ik ben er twee keer geweest en zou zo weer terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik wil nog eens naar Hawaii, kijk al 30 jaar Hawaii Five O, niet die nieuwe kwats. Ook al paar jaar alle dvd boxen. Ben zelfs zo ongezond dat ik vaak uren kan vermaken met streetview exacte adressen uit de serie op te zoeken. Zoveel buitenscenes. Prachtig gewoon. En daar veranderd weinig, laatst een aflevering met een gare metalen stellage ergens, toevallig een straatnaambordje, zoek het op en het staat er nog net zo bij als 45 jaar terug. Mooi hoor, hier hoef je maar 5 minuten je reet te keren en half Nederland is verbouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibbel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-02-2021
@Geert1976 Ik reis samen met mijn partner. Echte thrill seekers zijn we niet, maar vinden het wel leuk om daar te hiken en mijn vriend wil geloof ik wel ergens gaan raften (dat kan ook op veel plekken zag ik).
Bedankt voor de tips, ik schrijf ze op! En jij ook bedankt @downtime! We gaan denk ik vier weken, ik moet nog gaan kijken hoe lang we ongeveer waar willen blijven, maar we hebben tijd genoeg om ook dat stuk mee te pakken.
We willen niet alles vast leggen qua campings, we vinden het relaxter om daar te kunnen beslissen of we verder gaan of nog langer blijven, maar ik maak wel een opzet planning, zodat we niet on the spot nog hoeven te bedenken wat er in de buurt te doen is. Als jullie nog gave (RV) campings weten of andere leuke tips, hoor ik het graag! Ik hoorde bv dat scenic byway 12 ook erg mooi is en er bv in Durango een leuke stoomtrein route is (zulke kneuterige tips vind ik ook leuk om te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vond SLC wel leuk eigenlijk. Mormonengebeuren, State Capitol, Olympisch Park. Salt Flats racebaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Volg de historische verhalen van de rangers in capitol reef np. Zeer mooi. Savonds de persoonlijke verhalen van de eerste kolonisten, en dan overdag langs de kleine huisjes, school en historische boerderijen en de historische trails.

In dinosaur: ga niet alleen naar de prehistorische vindplaats, maar volg ook de gids met de historie van de indianen in dat gebied, inclusief alle rotsschilderingen in het hele gebied.

In SLC, ga naar de Antilope Island met de bizons. Die ga je natuurlijk al zien in YS, maar de historische boerderij op het eiland is leuk. Bovendien is op het eiland het strand waar je kunt zwemmen/drijven in het zoutwater. Zijn gratis douches aanwezig. Wel even over de vele strandvliegen heen springen.

Even voorbij capitol reef in escalante. Even de dirt roads op met je auto. Gratis en rustige slotcanyons en zeer mooie landschappelijke woestijn foto locaties. Waaronder devils garden.(in elk park is er wel iets met de naam devils trouwens 😉 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Geert1976 schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:28:
[...]...

Wel weet je dat je bij Jan Doets goede zaken doet, afgaand op verhalen/ervaringen die ik in het verleden hoorde van familie/vrienden
Jan Doets doet goede zaken als je bij hem boekt of doe jij goede zaken als je bij Jan Doets boekt? Ik denk het eerste. Toen ik als toerist naar de VS ging heb ik losse vluchten, huurauto en alle hotels op expedia geboekt. Met hotwire en priceline ben je nog goedkoper uit maar het risico is dat je dan niet weet in welk hotel je terecht komt. Dat was ruim meer dan de helft goedkoper dan een pakketreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Rivanov
Als ik zou moeten kiezen, dan zou ik voor reis 1 gaan. Lekker touren door the Carolina's, cruisen over de Blue Ridge Parkway, overal heb je BBQ restaurants en zuidelijke gastvrijheid.

* Calitomnication heeft in Asheville gewerkt, dus ik ben bevooroordeeld :P

Overigens hebben wij in 2012 een combinatie van deze trip gemaakt, vanuit Asheville zijn we met de auto naar Miami gereden, daar een paar dagen op het strand gelegen en toen weer terug naar het noorden.
(was een iets andere reis overigens, we hadden een auto in New York, toen naar Asheville, Miami.. Maar we moesten de auto naar New York terugbrengen, was best wel een end :+. Maar wel 1 snelweg.. I-95 van Miami zo naar Newark Airport.. Cruise erop en alleen stoppen om te tanken :P

Wij reizen altijd op de bonnefooi, boeken de het eerste en laatste hotel + de auto en voor de rest zien we wel waar we uitkomen. Voor ons is dit een relaxte manier van reizen. Je zit nergens aan vast en kunt zelf bepalen hoe, wanneer, hoelang en waarom.
Lonely Planet in je koffer, globaal uitstippelen wat je wilt zien (je kunt bijvoorbeeld Jan Doets als ankerpunt gebruiken) en daar zelf de leuke highlights uitvissen. :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Toen ik vorig jaar naar America ging toen was het tent mee en zien waar je sliep. Op zich was dat ook niet verkeert je kon eigenlijk overal wel kamperen ook buiten de kampings. In de nationale parken moest je wel op letten of het wel mocht, maar voor de rest kon het bijna overal wel. Dat beviel mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
gold_dust schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:43:
[...]

Met hotwire en priceline ben je nog goedkoper uit maar het risico is dat je dan niet weet in welk hotel je terecht komt. Dat was ruim meer dan de helft goedkoper dan een pakketreis.
Tot een paar jaar geleden heb ik zo'n beetje al mijn Roadtrips in de VS met priceline en hotwire geboekt.
Toentertijd zeer interessante deals kunnen maken.
Tegenwoordig zijn priceline en hotwire niet echt interessant meer.
De Expressdeals van priceline kunnen nog wel soms zeer voordelig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

[...]

Je kunt in Moab (bij Arches) geweldig offroad rijden;
Afbeeldingslocatie: https://www.atvriders.com/atv-sxs-wallpapers/images/2012/2012-01-04-polaris-rzr-s-800-sxs-utv-moab-utah-7-mile-rim-800.jpg
Ook goed te doen voor onervaren mensen in zo'n sidebyside b.v..

Zelf Yellowstone bezocht in 2013, maar met de personen auto. Zou daar wel minstens 3 dagen zijn want het park is GROOT en er is veel te zien.
Zat toen de tijd in West Yellowstone waardoor eea aan logistiek niet ideaal was. Kwam vanuit Cody (oosten) het park in en heb toen o.a. de waterval bezocht zodat ik daar al niet meer naar terug hoefde.

Geen idee of er veel camper plaatsen zijn (nooit op gelet), het het logistiek flink verbeteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 09-04-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Geert1976 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:32:
Tot een paar jaar geleden heb ik zo'n beetje al mijn Roadtrips in de VS met priceline en hotwire geboekt.
Toentertijd zeer interessante deals kunnen maken.
Tegenwoordig zijn priceline en hotwire niet echt interessant meer.
De Expressdeals van priceline kunnen nog wel soms zeer voordelig zijn
Mijn ervaring is ook van inmiddels een behoorlijk aantal jaren geleden. Het zou best wel kunnen dat het inmiddels niet meer interessant is. Sowieso is de VS heel erg duur geworden, hotelprijzen etc. lijken wel verdubbeld ten opzichte van toen ik er kwam. De tijden dat 'alles' goedkoper is dan in Europa zijn al lang voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:20
VulcanRaven schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:34:
In September 2.5 week naar Hawaii. Staat al heel lang op de lijst. Zal de 3e keer USA worden voor ons. Lekker van de natuur genieten en een paar mooie hikes doen!
Mooi vooruitzicht, welk eiland? _/-\o_

Wij gaan in augustus naar Hawaii (Big Island) voor drie weken. Is voor ons de tweede keer, in 2015 zijn we er ook al geweest. Het grote voordeel voor ons is wel dat we er familie hebben wonen, scheelt in de verblijfskosten :D

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
Big Island is zeer zeker mooi, in 2012 geweest nog en was mijn eerste echt verre reis.
Zou het zo weer willen doen. Die sterrenhemel op de Big island was geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Akaendra schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:45:
Big Island is zeer zeker mooi, in 2012 geweest nog en was mijn eerste echt verre reis.
Zou het zo weer willen doen. Die sterrenhemel op de Big island was geweldig :D
Eerste verre reis en dan meteen naar Hawaii. Geen halve maatregelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Nu online
Glenfiddich schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:45:
[...]

Mooi vooruitzicht, welk eiland? _/-\o_

Wij gaan in augustus naar Hawaii (Big Island) voor drie weken. Is voor ons de tweede keer, in 2015 zijn we er ook al geweest. Het grote voordeel voor ons is wel dat we er familie hebben wonen, scheelt in de verblijfskosten :D
We gaan eerst naar Oahu, dan Big Island en we sluiten af op Maui.

Heb je nog tips? :9 We willen sowieso een van de twee vulkanen omhoog lopen en misschien met een gids mee gaan naar de lavastromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
VulcanRaven schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:59:
[...]

We gaan eerst naar Oahu, dan Big Island en we sluiten af op Maui.

Heb je nog tips? :9 We willen sowieso een van de twee vulkanen omhoog lopen en misschien met een gids mee gaan naar de lavastromen.
Ergens eerder in dit topic had ik geloof ik al eens wat tips genoemd, zoek even op glenfiddich in dit topic.

De Mauna Kea of de Mauna Loa beklimmen klinkt ambiteus. Althans als je tot de top wil. Niet zozeer omdat de klim an sich ingewikkeld zal zijn (je kan gewoon het pad/de weg volgen) maar vergis je niet in de hoogte en het lage zuurstofgehalte. Dat merk je heel duidelijk, je bent na een klein stukje lopen op de top al buiten adem (en wij waren met de auto naar de top, kan je nagaan als je het hele stuk loopt); maar misschien heb jij hier wel ervaring mee natuurlijk :) (wij totaal niet :p)

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
downtime schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:24:
[...]

Eerste verre reis en dan meteen naar Hawaii. Geen halve maatregelen ;)
Naja, buiten Europa dan, vantevoren was het eigenlijk alleen maar Europe, vandaar.
Had het eogenlijk eerder moeten doen en ook geen moment spijt van gehad dat ik gegaan ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Glenfiddich schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:41:
[...]

Ergens eerder in dit topic had ik geloof ik al eens wat tips genoemd, zoek even op glenfiddich in dit topic.

De Mauna Kea of de Mauna Loa beklimmen klinkt ambiteus. Althans als je tot de top wil. Niet zozeer omdat de klim an sich ingewikkeld zal zijn (je kan gewoon het pad/de weg volgen) maar vergis je niet in de hoogte en het lage zuurstofgehalte. Dat merk je heel duidelijk, je bent na een klein stukje lopen op de top al buiten adem (en wij waren met de auto naar de top, kan je nagaan als je het hele stuk loopt); maar misschien heb jij hier wel ervaring mee natuurlijk :) (wij totaal niet :p)
4000m hoogte is inderdaad de hoogte waar de meeste mensen er echt last van krijgen. Goede waarschuwing dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Nu online
Get!em schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:48:
[...]

4000m hoogte is inderdaad de hoogte waar de meeste mensen er echt last van krijgen. Goede waarschuwing dus. :)
Dit zal mijn 1e keer boven de 4000M worden. Qua ervaring, we wandelen best veel, ook in wat pittigere omgevingen zoals de Eifel en Ardennen. Ook al een aantal keer in de Alpen geweest en dag wandelingen gemaakt de bergen op waarbij nergens grote moeite hadden.

Dus we gaan het zien wat het wordt. Ik ga i.i.g. goed voorbereid op pad met voldoende drinken en eten. Wil ook met zonsopgang beginnen zodat we ons niet hoeven te haasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
VulcanRaven schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:07:
[...]

Dit zal mijn 1e keer boven de 4000M worden. Qua ervaring, we wandelen best veel, ook in wat pittigere omgevingen zoals de Eifel en Ardennen. Ook al een aantal keer in de Alpen geweest en dag wandelingen gemaakt de bergen op waarbij nergens grote moeite hadden.

Dus we gaan het zien wat het wordt. Ik ga i.i.g. goed voorbereid op pad met voldoende drinken en eten. Wil ook met zonsopgang beginnen zodat we ons niet hoeven te haasten.
In ieder geval een mooi vooruitzicht!

Ik kan niet wachten tot het eind juli is. We kunnen de komende maanden in ieder geval weer genoeg tijd vullen met plannen en bedenken wat we allemaal willen doen. Waarschijnlijk doen we weer een poging voor een helikopter-rondvlucht. De vorige keer wilden we dat ook, maar is de rondvlucht tot drie keer toe gecanceld in verband met het weer (er was toen een tropische storm onderweg en het weer rond Hilo -waar we verblijven- was wat onstuimiger dan normaal).

De huurauto is geregeld in elk geval, wordt weer de Jeep Wrangler net als de vorige keer :9

[ Voor 3% gewijzigd door Glenfiddich op 12-04-2018 11:17 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Nu online
Glenfiddich schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:16:
[...]

In ieder geval een mooi vooruitzicht!

Ik kan niet wachten tot het eind juli is. We kunnen de komende maanden in ieder geval weer genoeg tijd vullen met plannen en bedenken wat we allemaal willen doen. Waarschijnlijk doen we weer een poging voor een helikopter-rondvlucht. De vorige keer wilden we dat ook, maar is de rondvlucht tot drie keer toe gecanceld in verband met het weer (er was toen een tropische storm onderweg en het weer rond Hilo -waar we verblijven- was wat onstuimiger dan normaal).

De huurauto is geregeld in elk geval, wordt weer de Jeep Wrangler net als de vorige keer :9
Ik heb me de afgelopen weken ook druk bezig gehouden met uitzoeken wat er allemaal te doen is. Onze agenda begint langzaam vol te sijpelen, wel met voldoende ruimte eromheen om ontspannen alles te kunnen verkennen.

Helikoptervlucht lijkt me ook fantastisch maar ik vindt dat net iets te prijzig.

We hebben op Big Island ook een Jeep, op Maui een Mustang Cabrio en op Oahu pakken we de bus en voetenwagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
VulcanRaven schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:30:
[...]

Ik heb me de afgelopen weken ook druk bezig gehouden met uitzoeken wat er allemaal te doen is. Onze agenda begint langzaam vol te sijpelen, wel met voldoende ruimte eromheen om ontspannen alles te kunnen verkennen.

Helikoptervlucht lijkt me ook fantastisch maar ik vindt dat net iets te prijzig.

We hebben op Big Island ook een Jeep, op Maui een Mustang Cabrio en op Oahu pakken we de bus en voetenwagen :P
Het is ook wel prijzig, maar wel echt heel vet en comfortabel (we hebben uiteindelijk 10 minuutjes gratis gevlogen de vorige keer; het leek er bij poging drie namelijk op dat de rondvlucht door zou gaan en we waren al in de lucht, maar de piloot kon geen veilige route vinden tussen de buien door, dat was wel apart trouwens want je zag letterlijk allerlei "plukjes" buien met daartussen droge stukken).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Afgelopen zomer een helikopter tour gemaakt boven volcanos NP. Ja; het is duur. maar wat een ervaring.
Op de airport van Hilo rustig ingecheckt. Security briefing gehad en daarna naar het platform.
Daarna nog rustig foto's maken met de piloot en helikopter (met je eigen camera). Absoluut niet te vergelijken met het massale bij de grand canyon waar het echt lopende band werk is.

Wij deden opendoors tour bij Paradise helicopters en kan die absoluut aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Nu online
Lennartc schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:58:
Afgelopen zomer een helikopter tour gemaakt boven volcanos NP. Ja; het is duur. maar wat een ervaring.
Op de airport van Hilo rustig ingecheckt. Security briefing gehad en daarna naar het platform.
Daarna nog rustig foto's maken met de piloot en helikopter (met je eigen camera). Absoluut niet te vergelijken met het massale bij de grand canyon waar het echt lopende band werk is.

Wij deden opendoors tour bij Paradise helicopters en kan die absoluut aanbevelen.
Wat ik vooral een nadeel vindt is dat je niet zeker bent van een window seat. Sommige maatschappijen bieden het aan voor een extra fee, maar dit zijn meestal ook degene die al een stuk duurder zijn dan de rest. Ik wil best 200 p.p. betalen voor zo'n vlucht. Maar als je dan in het midden zit zou ik echt flink balen en het gevoel hebben 400 euro door de plee te hebben gespoeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Geboekt! 19 dagen Florida. (19 augustus t/m 7 september)

Uiteindelijk ervoor gekozen om alles los te boeken i.p.v. kant-en-klare reis. :) (scheelt uiteindelijk ruim € 1.200,-)
Ticket via United.com en auto (Ford Mustang Cabrio) via Rentalcars.com bij Alamo. Vorig jaar aan de West-Coast ook via Alamo de Ford Mustang Cabrio gehuurd en dat beviel prima. Kwam nu wederom als goedkoopste naar voren.

Vliegen heen met Lufthansa vanaf Amsterdam, via Frankfurt naar Miami. (Frankfurt - Miami met de Airbus A380 8))
Vliegen terug met United vanaf Miami, via Houston naar Amsterdam.

Hotels allemaal in de reservering gezet via Booking.com

Can't wait. :D

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 18-04-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:51
@Rivanov Have fun, zal wel lukken als je een beetje tegen benauwde hitte kan. ;)

Wij zijn net terug van de zoveelste trip. NC > WV > Nashville > New Orleans > Panama City Beach en Wakulla Springs. Heerlijke vakantie gehad waarbij vooral New Orleans en Wakulla Springs toch wel hoogtepunten waren. Ook super Airbnb's gehad die de sfeer wel afmaken. Granted, qua natuur niet de mooiste delen van de VS gehad maar daar ging het ons deze keer niet om. Heerlijk ontspannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@The Realone de hitte wordt nog een uitdaging. ;)
Maar gaat wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
VulcanRaven schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:49:
[...]

Wat ik vooral een nadeel vindt is dat je niet zeker bent van een window seat. Sommige maatschappijen bieden het aan voor een extra fee, maar dit zijn meestal ook degene die al een stuk duurder zijn dan de rest. Ik wil best 200 p.p. betalen voor zo'n vlucht. Maar als je dan in het midden zit zou ik echt flink balen en het gevoel hebben 400 euro door de plee te hebben gespoeld.
Niet bij paradise helicopters; die vliegen namelijk met een Hughes helicopter en niet met een airbus eco star/a star zoals bluehawaian dat wel doet.

Paradise vliegt bij de opendoors met een Hughes MD500E en die heeft 1 middelseat, en op de achterrij 2 stoelen. Daarbij krijg je dat te horen bij het inchecken en kan het tegen kleine meerprijs worden aangepast.
Dit in tegenstelling tot de grandcanyon tours; daar kon niks(desondanks wel een magische ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Ik ben afgelopen vrijdag teruggekomen van een kleine camperroadtrip.

LV - Death Valley - Lake Tahoe - Sacramento - SF - Monterey - Morro Bay - Santa Barbara - Malibu - LA - Grand Canyon - LV.

De mooiste vakantie ooit gehad (mogelijk ook omdat ik nog nooit dit heb gedaan of zo ver weg ben geweest). Schitterende stops gehad, prachtige camperplekjes.

Mocht iemand vergelijkbare trip hebben gemaakt, wat vonden jullie het mooist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mooie route, lekker compact, behalve je LA-GC-LV stuk op het laatst. Focus op steden?

In mijn trip naar USA heb ik 2 jaar geleden een deel van de route gedaan die jij daar ook specificeert, maar ben wel iets afgeweken omwille van voorkeuren voor natuur ipv stad:
Bij LV ben ik naar Valley of Fire gegaan om te kamperen. Zeer mooi klein maar interessant State Park in de woestijn.
Bij DV gekampeerd in de bergen in het westen van DV, waar ook nog een ghosttown en oude mijnbouw ligt.
Tussen DV en LT ben ik nog naar Mono Lake en Bodie geweest.
Vanaf LT ben ik doorgereden naar Lassen NP. Lassen is een park die velen overslaan ivm de route/rijafstand. Ik kan hem aanraden vanwege de natuur. het is niet spectaculair als je Yellowstone geweest bent, maar het lekker gemoedelijk en heerlijk wandelen.

Mijn route was nog uitgebreider, (redwoods, coastal road ten noorden van SF), maar niet verder relevant tov jouw route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:17

DikkeBMW

Live '25

Even een kickje, met wat vragen voor advies :)
Ik ben aan het kijken om in de zomer, samen met mijn broertje, een dag of 12 naar NYC & Boston (en evt. Philly) te gaan.

We zijn beide al in NYC geweest, maar dit is qua vliegen het handigste (en goedkoopste), vandaar dat we dit meenemen. Er zijn een paar dingen die we echt willen doen (9/11 en nieuwe WTC) maar verder hebben we het meeste gezien. Hier willen we dan dus ook maar 1 a 2 dagen spenderen.
Boston zijn we beiden nog niet geweest, maar ik weet hier ook niet zo heel erg veel over. Mensen die hier geweest zijn met tips? Hoeveel dagen krijg je in de stad zelf daar om als je alles rustig wil zien? En aanraders?

Het idee is om in Boston een auto te huren (en daar een AirBnB te pakken) en wat daguitstapjes te doen. Oa. Cape Cod willen we graag bezoeken. Is dit in een dag op en neer te doen, of raden jullie aan daar te overnachten? En wat is er nog meer in de omgeving van Boston te doen?
We houden wel van natuur dus zouden graag ook wat parken meepakken. Veel van wat ik daar in die buurt zie liggen is echter meer cultuur (burgeroorlog, presidenten etc.). In Maine ligt dan Acadia, maar dit is wel ver rijden, dus dan moet er al een overnachting daar zijn. Hebben jullie nog tips voor onbekendere parken of uitstapjes die vanuit Boston te doen zijn? State parks hebben mij in het verleden vaak erg verrast, dus ook daar hoor ik graag tips of aanraders over. Ik weet ook dat de Appalachian daar lopen, maar ik weet niet zo goed hoe je deze het beste kunt beleven/bezoeken als je geen wandeltocht gaat maken. Als er daar mooie punten (of visitorcenters) zijn dan lijkt het ons tof om te wandelen, maar het is niet de bedoeling om een hele dag te wandelen om 'sfeer te proeven' als het ware.
Mocht het nu zo zijn dat er dingen zijn die verder weg zijn, maar écht de moeite waard zijn, dan is het uiteraard wel een optie om daar te een overnachting te pakken. Het idee om vanuit Boston dingen te bezoeken leek ons wat makkelijker, maar is geen must. Gezien de tijd willen we niet te veel rijden (lekker ontspannen, geen vol programma) en liever 2 dingen goed doen dan 5 dingen snelsnel.

Philly ben ikzelf al geweest, maar hebben we meer als optie erbij afhankelijk van de tijd. Als wij de dagen makkelijk vol krijgen met Boston en omgeving dan hoeft dat niet. Als we dat echter sneller gezien hebben, kunnen we Philly er wellicht bij pakken.

Ik ben nog geen 25, dus een auto huren wordt al snel prijzig. Hoe is jullie ervaring om NYC-Boston met bus/trein te doen? Dat zou dan namelijk 1 a 2 dagen autohuur sparen. In de stad zelf hebben we metro en uber, dus is een auto niet nodig.

Het is allemaal nog een beetje oriënterend (en een last minute ingeving) maar ik ben wel benieuwd naar jullie tips en adviezen. We zijn beide vaker in de VS geweest (en dus ook in NYC geweest) dus het is allemaal niets nieuws. Ik heb alleen verder weinig kennis van de oostkust, dus vandaar dat ik het hier vraag.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik vind het altijd lastig dit soort dingen concreet uit te leggen :X Veel vragen, excuses, maargoed :P Kortgezegd dus: tips en adviezen voor de omgeving Boston/NYC. Er zullen hier vast mensen zijn met ervaring :D Iig alvast bedankt _O_

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Ik ben wel eens een poosje in Boston geweest. In Boston zelf heb je niets aan je auto, en parkeren zal ook bij je airbnb waarschijnlijk een probleem zijn. Hoeveel tijd je jezelf kunt vermaken hangt er een beetje van af hoeveel je van cultuur houdt. De freedom trail kun je in 2 uur lopen, maar ook in een dag als je je in elke bezienswaardigheid verdiept. Hetzelfde geldt voor musea (voor de echte Tweakers: het science museum is een beetje voor kinderen). De mooiste gebieden om doorheen te lopen zijn Back Bay, Beacon Hill en de campussen van MIT en Harvard. Langs de Charles River ligt een fietspad tot zo'n 20 km landinwaarts. Vergeet niet te lunchen bij Sam Lagrassa's, en kijk of je een game van de Red Sox kunt bijwonen.
Je kunt in een dag op en neer naar Cape Cod, maar met name in het weekend heb je last van files. Voor natuur kun je ook iets noordelijker gaan naar de White Mountains. Als je vroeg met de auto weggaat, kun je Mt Washington op- en aflopen en dezelfde dag weer thuis zijn. Nog iets verder liggen Maine en Vermont. In Burlington (VT) heb je een fietspad langs Lake Champlain dat de moeite waard is. Wat dichterbij Boston heb je de Blue Hills met uitzicht over Boston.
NYC-Boston is met de bus (Boltbus/Peter Pan) goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Rivanov schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:41:

Uiteindelijk ervoor gekozen om alles los te boeken i.p.v. kant-en-klare reis. :) (scheelt uiteindelijk ruim € 1.200,-)
Ticket via United.com en auto (Ford Mustang Cabrio) via Rentalcars.com bij Alamo. Vorig jaar aan de West-Coast ook via Alamo de Ford Mustang Cabrio gehuurd en dat beviel prima. Kwam nu wederom als goedkoopste naar voren.

Vliegen heen met Lufthansa vanaf Amsterdam, via Frankfurt naar Miami. (Frankfurt - Miami met de Airbus A380 8))

Laat reactie. Maar wat @The Realone ook zei: Sterkte met de hitte. Ik heb zelf twee jaar geleden een rondreis van 3,5~4 weken gedaan door Florida. Dat was in september. Maar je gaat dan wel echt helemaal stuk van de warmte op sommige dagen. Hoge luchtvochtigheid (net als bij ons) maar dan met temperaturen die vaak over de 35 graden heen gaan. We zijn zelfs een keer voor gek verklaard door locals dat we rond september die kant op gaan zijn gegaan.

In dat opzicht kun je veel beter naar tussen november t/m april gaan. Heb je de minste neerslag en een gemiddelde temperatuur van 25/26 graden. Wat veel beter te doen is als je een (semi)actieve vakantie hebt.

Je gaat voor de rest ongetwijfeld een leuke vakantie hebben maar het is wel even pittig en gewoon erg warm. Maar voor andere mensen die nog naar Florida willen. Bedenk je twee keer voordat je in de zomervakantie die kant op gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Robkazoe op 16-05-2018 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Nu online
DikkeBMW schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:50:
Ben je al eens in Washington D.C. geweest? Wij hebben toen 2 dagen Washington gedaan en erna naar NY gereden. Wel met een huurauto maar wellicht is er ook een goede aansluiting met het O.V.

Ik vond Washington persoonlijk erg indrukwekkend, al die immense monumenten waren echt schitterend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhster
  • Laatst online: 16-08 19:03
Boston zelf vond ik niet echt legendarisch, dus daar zou ik niet langer dan 24 uur doorbrengen. Cape cod vond ik wel erg leuk en daar kun je zo 3-4 dagen doorbrengen, zeker als je een dagje naar Martha's Vineyard gaat. In New York ben je volgens mij nooit lang genoeg, buiten Manhattan is er ook van alles te zien en te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

GlowMouse schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:13:
Ik ben wel eens een poosje in Boston geweest. In Boston zelf heb je niets aan je auto, en parkeren zal ook bij je airbnb waarschijnlijk een probleem zijn. Hoeveel tijd je jezelf kunt vermaken hangt er een beetje van af hoeveel je van cultuur houdt. De freedom trail kun je in 2 uur lopen, maar ook in een dag als je je in elke bezienswaardigheid verdiept. Hetzelfde geldt voor musea (voor de echte Tweakers: het science museum is een beetje voor kinderen). De mooiste gebieden om doorheen te lopen zijn Back Bay, Beacon Hill en de campussen van MIT en Harvard. Langs de Charles River ligt een fietspad tot zo'n 20 km landinwaarts. Vergeet niet te lunchen bij Sam Lagrassa's, en kijk of je een game van de Red Sox kunt bijwonen.
Je kunt in een dag op en neer naar Cape Cod, maar met name in het weekend heb je last van files. Voor natuur kun je ook iets noordelijker gaan naar de White Mountains. Als je vroeg met de auto weggaat, kun je Mt Washington op- en aflopen en dezelfde dag weer thuis zijn. Nog iets verder liggen Maine en Vermont. In Burlington (VT) heb je een fietspad langs Lake Champlain dat de moeite waard is. Wat dichterbij Boston heb je de Blue Hills met uitzicht over Boston.
NYC-Boston is met de bus (Boltbus/Peter Pan) goed te doen.
Thanks, heb een aantal dingen opgeschreven! Volgende week gaan we ns samenzitten op wat concreter knopen te hakken. Als ik het zo lees heb je dus aan 1 dag wel voldoende in Boston als je op je gemakje rondloopt. In de middag aankomen, eten/drinken, en dan de dag erna hele dag in de stad, en de dag erna door als het ware.
VulcanRaven schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:03:
[...]

Ben je al eens in Washington D.C. geweest? Wij hebben toen 2 dagen Washington gedaan en erna naar NY gereden. Wel met een huurauto maar wellicht is er ook een goede aansluiting met het O.V.

Ik vond Washington persoonlijk erg indrukwekkend, al die immense monumenten waren echt schitterend.
Jup, en ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die het allemaal niet zo bijzonder vond :X Vond het allemaal wel interessant om te zien, maar was er vrij snel op uitgekeken. Had gewoon niets met die stad, persoonsvoorkeur I guess.
tomhster schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:18:
Boston zelf vond ik niet echt legendarisch, dus daar zou ik niet langer dan 24 uur doorbrengen. Cape cod vond ik wel erg leuk en daar kun je zo 3-4 dagen doorbrengen, zeker als je een dagje naar Martha's Vineyard gaat. In New York ben je volgens mij nooit lang genoeg, buiten Manhattan is er ook van alles te zien en te doen.
Zal me eens wat meer verdiepen in Cape cod (raadde een vriend me ook al aan) en kijken of we daar wellicht een overnachting pakken. Wijn is niet mijn ding, dus die skip ik :+ Wil wel een brouwerij bezoeken, dus daar plan ik een dagje voor ;) En w.b.t. New York. Tja, er is zeker altijd wat te doen. Maar ik ben er nu 2x als citytrip geweest (een dag of 4, aan het einde/begin van onze rondreis) en ben er dik een week geweest bij vrienden die er toen woonden. Het meeste heb ik dus echt wel gezien en ervaren (inclusief sneeuw :D ) en dan ga ik liever iets doen waar ik nog niet geweest ben, ook al is dit minder spectaculair of bekend.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
DikkeBMW schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:07:
[...]

Thanks, heb een aantal dingen opgeschreven! Volgende week gaan we ns samenzitten op wat concreter knopen te hakken. Als ik het zo lees heb je dus aan 1 dag wel voldoende in Boston als je op je gemakje rondloopt. In de middag aankomen, eten/drinken, en dan de dag erna hele dag in de stad, en de dag erna door als het ware.

[...]

Jup, en ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die het allemaal niet zo bijzonder vond :X Vond het allemaal wel interessant om te zien, maar was er vrij snel op uitgekeken. Had gewoon niets met die stad, persoonsvoorkeur I guess.

[...]

Zal me eens wat meer verdiepen in Cape cod (raadde een vriend me ook al aan) en kijken of we daar wellicht een overnachting pakken. Wijn is niet mijn ding, dus die skip ik :+ Wil wel een brouwerij bezoeken, dus daar plan ik een dagje voor ;) En w.b.t. New York. Tja, er is zeker altijd wat te doen. Maar ik ben er nu 2x als citytrip geweest (een dag of 4, aan het einde/begin van onze rondreis) en ben er dik een week geweest bij vrienden die er toen woonden. Het meeste heb ik dus echt wel gezien en ervaren (inclusief sneeuw :D ) en dan ga ik liever iets doen waar ik nog niet geweest ben, ook al is dit minder spectaculair of bekend.
Ben in 2014 van Washington naar Pennsylvania (Gettysburg en Amish), New York, Cape cod en Boston geweest. Bij Cape Cod een whale watch gedaan, was echt geweldig. Tientallen walvissen gezien en allemaal verschillende soorten. Vond Boston het minst leuke van de hele trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Als je toch naar Cape Code gaat is het wel leuk om een film te kijken bij de Wellfleet drive in bioscoop: http://www.wellfleetcinemas.com/drive-in-theatre/

Hebben wij een paar jaar geleden ook gedaan en was echt leuk om te doen. Gezellige sfeer met al die amerikanen :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Bergie schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:32:
Als je toch naar Cape Code gaat is het wel leuk om een film te kijken bij de Wellfleet drive in bioscoop: http://www.wellfleetcinemas.com/drive-in-theatre/

Hebben wij een paar jaar geleden ook gedaan en was echt leuk om te doen. Gezellige sfeer met al die amerikanen :)
Ha, dat ziet er wel grappig uit. Ook die heb ik opgeschreven!

Toch altijd lastig om zo een reis samen te stellen haha.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Bergie schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:32:

Thanks man voor de tip! Ben volgende week in de buurt en ga hier zeker een filmpje pakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
DikkeBMW schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:32:
[...]

Ha, dat ziet er wel grappig uit. Ook die heb ik opgeschreven!

Toch altijd lastig om zo een reis samen te stellen haha.
Mocht je na het Red Sox stadion een burger willen, vlakbij zit de Boston Burger COmpany, wat mij betreft een aanradertje.
Daarnaast zijn die duck boats wel geinig (wel ontzettend toeristisch) en was het Whale watchen ook zeker de moeite waard (naast de Boston Aquarium), je gaat wel een behoorlijk eindje de zee op, dus je moet er wel tegen kunnen als het water wat onrustig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Akaendra schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:44:
[...]

Daarnaast zijn die duck boats wel geinig (wel ontzettend toeristisch) en was het Whale watchen ook zeker de moeite waard (naast de Boston Aquarium), je gaat wel een behoorlijk eindje de zee op, dus je moet er wel tegen kunnen als het water wat onrustig is.
Je vaart naar het puntje van Cape Cod, dus als je daar al bent kun je aardig wat tijd besparen door de tocht daar te maken. Ook ontloop je dan de 5% belasting die Boston heft op watertochtjes om het congrescentrum te financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 19:54
Paar weken terug ook NY, philly, Boston, nu gedaan. Flyingblue tussen bos en phl was echt prima, schappelijke prijs goede verzorging (snacks/drank) en goede wlan.
Megabus om van/naar NY te reizen, prima service. Terugweg NY vanuit Boston wel kapotte bus, drie uur vertraging. Netjes opgelost met vergoeding van kosten in de vorm van coupons (iemand overnemen, ongeveer 30dollar. Wij komen er niet meer komend jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Martha's Vineyard heeft weinig met wijn te maken, het is een eilandje voor de kust van Cape Cod. Leuke bootreis en erg de moeite waard om heen te gaan. Mooi, sfeervol etc. Echt over nadenken om toch te doen! Op het eiland kun je iets huren of de bus pakken tussen de diverse plaatsjes en stranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

tomhster schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:23:
Martha's Vineyard heeft weinig met wijn te maken, het is een eilandje voor de kust van Cape Cod. Leuke bootreis en erg de moeite waard om heen te gaan. Mooi, sfeervol etc. Echt over nadenken om toch te doen! Op het eiland kun je iets huren of de bus pakken tussen de diverse plaatsjes en stranden.
Ja, wauw, ik had het al gezien 8)7 Too soon with my assumptions :D

Ik begin het idee van alles vanuit Boston doen wel los te laten. Eens kijken hoe we een rondje kunnen samenstellen met losse overnachtingen. Ik heb niet echt een budget ofzo, maar het moet een beetje binnen de perken blijven. Als 4x losse overnachtingen net zo duur zijn als 7 nachten op 1 plek (airbnb oid) dan is dat dus wel een afweging zegmaar.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Nu online
Ik hoop dat de Kilauea gauw weer rustig gaat worden. Heb twee dagen in September gepland in het National Volcanoes Park.... :/

[ Voor 5% gewijzigd door VulcanRaven op 18-05-2018 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhster
Overnachtingen buiten Boston zijn gegarandeerd goedkoper dan binnen de stad (als je min of meer dezelfde soort accommodatie hebt natuurlijk). Het is veel handiger om vanuit New York eerst richting Cape Cod te rijden, daar te overnachten (Hyannis bijvoorbeeld) en daarna de kust omhoog richting Boston en eventueel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Rivanov schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:41:

Wat ben je kwijt aan het huren van de Mustang? Voor hoeveel dagen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
-Muncky- schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:16:
[...]

Wat ben je kwijt aan het huren van de Mustang? Voor hoeveel dagen? :)
€ 750 voor 20 dagen. Geboekt bij Alamo (via rentalcars.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Rivanov schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:14:
[...]

€ 750 voor 20 dagen. Geboekt bij Alamo (via rentalcars.com)
One way, of round trip? En wat is je leeftijd? Dat maakt erg veel uit.

Ik was 22 en heb in Florida iets van 200 betaald voor 2 dagen :') Achja, leuk voor een keer.
tomhster schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:07:
Overnachtingen buiten Boston zijn gegarandeerd goedkoper dan binnen de stad (als je min of meer dezelfde soort accommodatie hebt natuurlijk). Het is veel handiger om vanuit New York eerst richting Cape Cod te rijden, daar te overnachten (Hyannis bijvoorbeeld) en daarna de kust omhoog richting Boston en eventueel verder.
Ik wilde even kijken om met ov van NY naar Bos te doen. Dan eerst de stad en erna de auto huren. Ivm leeftijd is dat namelijk wel duur, dus zo zou ik dat kunnen beperken. De auto dan inleveren in NYC en philly ook met ov doen. Als ik volgende week tijd heb moet ik even concreter gaan rekenen.

[ Voor 51% gewijzigd door DikkeBMW op 19-05-2018 19:22 ]

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DikkeBMW schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:10:
[...]

One way, of round trip? En wat is je leeftijd? Dat maakt erg veel uit.

Ik was 22 en heb in Florida iets van 200 betaald voor 2 dagen :') Achja, leuk voor een keer.

[...]

Ik wilde even kijken om met ov van NY naar Bos te doen. Dan eerst de stad en erna de auto huren. Ivm leeftijd is dat namelijk wel duur, dus zo zou ik dat kunnen beperken. De auto dan inleveren in NYC en philly ook met ov doen. Als ik volgende week tijd heb moet ik even concreter gaan rekenen.
Miami ophalen en miami inleveren.
Ben 31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Rivanov schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:47:
[...]

Miami ophalen en miami inleveren.
Ben 31.
Dan zit je boven de 25; ik niet en was daardoor 50 per dag extra kwijt (ongeacht klasse van auto). Miami is wel duur, in eten drinken en zo ongeveer alles. Ik durf niet te zeggen of huurprijzen daar hoger liggen dan in andere steden. Weten anderen wellicht.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vorig jaar aan de Westkust was de Mustang ongeveer even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

DikkeBMW schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:10:

Wauw, ik betaal iets van 250 voor 8 dagen. Ben dan ook boven 25, en via de luchtvaartmaatschappij geboekt scheelt ook een hap.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Wij gaan ook voor het eerst naar de US *O*

In oktober 12 dagen naar Florida, en de planning is ruwweg als volgt;

Vlucht Amsterdam - Miami (overstap Parijs), na aankomst auto ophalen (SUV gehuurd bij Avis) en hotel in.

De eerste (echte) dag naar Everglades National Park waarna we doorrijden naar Naples (overnachten + bezoek aan Naples Zoo), gevolgd door Clearwater Beach (overnachten + bezoek aan Clearwater Marine Aquarium) en Orlando (hotel net erbuiten in Kissimmee). Daar verblijven we 5 dagen voor de welbekende parken; sowieso Magic Kingdom (over welk 2e Disney park twijfelen we nog), Discovery Cove (zwemmen met dolfijnen), Aquatica en SeaWorld. Daarna gaan we terug naar Miami (overnachten in South Beach) maar niet zonder gestopt te hebben bij het NASA Kennedy Space Center. Tot slot Key West (ook daar overnachten) en dan wederom terug naar Miami (overnachten in Downtown) en de dag erop terug naar Amsterdam.

We hadden graag langer gewild maar we zitten nu op 2000pp en aangezien ik in november ook al naar Abu Dhabi (F1) ga :+. Qua vakantiedagen ging het voor beide ook niet.

Desalniettemin denk ik dat we een erg mooie reis gaan maken, maar tips zijn welkom!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Waarom niet meteen naar Key West?
Je rijdt dat stukje van Miami -- beneden nu 3x ipv 1x?

Verder een mooie trip :)
Dit is wel cool, op weg naar Key West:

[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 23-05-2018 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

DikkeBMW schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:50:
Ik ben aan het kijken om in de zomer, samen met mijn broertje, een dag of 12 naar NYC & Boston (en evt. Philly) te gaan.

We zijn beide al in NYC geweest, maar dit is qua vliegen het handigste (en goedkoopste), vandaar dat we dit meenemen. Er zijn een paar dingen die we echt willen doen (9/11 en nieuwe WTC) maar verder hebben we het meeste gezien. Hier willen we dan dus ook maar 1 a 2 dagen spenderen.
Boston zijn we beiden nog niet geweest, maar ik weet hier ook niet zo heel erg veel over. Mensen die hier geweest zijn met tips? Hoeveel dagen krijg je in de stad zelf daar om als je alles rustig wil zien? En aanraders?

Het idee is om in Boston een auto te huren (en daar een AirBnB te pakken) en wat daguitstapjes te doen. Oa. Cape Cod willen we graag bezoeken. Is dit in een dag op en neer te doen, of raden jullie aan daar te overnachten? En wat is er nog meer in de omgeving van Boston te doen?
We houden wel van natuur dus zouden graag ook wat parken meepakken. Veel van wat ik daar in die buurt zie liggen is echter meer cultuur (burgeroorlog, presidenten etc.). In Maine ligt dan Acadia, maar dit is wel ver rijden, dus dan moet er al een overnachting daar zijn. Hebben jullie nog tips voor onbekendere parken of uitstapjes die vanuit Boston te doen zijn? State parks hebben mij in het verleden vaak erg verrast, dus ook daar hoor ik graag tips of aanraders over. Ik weet ook dat de Appalachian daar lopen, maar ik weet niet zo goed hoe je deze het beste kunt beleven/bezoeken als je geen wandeltocht gaat maken. Als er daar mooie punten (of visitorcenters) zijn dan lijkt het ons tof om te wandelen, maar het is niet de bedoeling om een hele dag te wandelen om 'sfeer te proeven' als het ware.
Mocht het nu zo zijn dat er dingen zijn die verder weg zijn, maar écht de moeite waard zijn, dan is het uiteraard wel een optie om daar te een overnachting te pakken. Het idee om vanuit Boston dingen te bezoeken leek ons wat makkelijker, maar is geen must. Gezien de tijd willen we niet te veel rijden (lekker ontspannen, geen vol programma) en liever 2 dingen goed doen dan 5 dingen snelsnel.

Philly ben ikzelf al geweest, maar hebben we meer als optie erbij afhankelijk van de tijd. Als wij de dagen makkelijk vol krijgen met Boston en omgeving dan hoeft dat niet. Als we dat echter sneller gezien hebben, kunnen we Philly er wellicht bij pakken.

Ik ben nog geen 25, dus een auto huren wordt al snel prijzig. Hoe is jullie ervaring om NYC-Boston met bus/trein te doen? Dat zou dan namelijk 1 a 2 dagen autohuur sparen. In de stad zelf hebben we metro en uber, dus is een auto niet nodig.

Het is allemaal nog een beetje oriënterend (en een last minute ingeving) maar ik ben wel benieuwd naar jullie tips en adviezen. We zijn beide vaker in de VS geweest (en dus ook in NYC geweest) dus het is allemaal niets nieuws. Ik heb alleen verder weinig kennis van de oostkust, dus vandaar dat ik het hier vraag.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik vind het altijd lastig dit soort dingen concreet uit te leggen :X Veel vragen, excuses, maargoed :P Kortgezegd dus: tips en adviezen voor de omgeving Boston/NYC. Er zullen hier vast mensen zijn met ervaring :D Iig alvast bedankt _O_
Ben zelf veel van New York naar Baltimore op en neer gereisd. Daar woonde destijds een vriendin van me. Reisde zelf altijd met de Greyhound bus. Lekker goedkoop en relatief snel. Heb even opgezocht wat een trip naar Boston kost, maar als je een beetje flexibel bent (lees door de week kunt reizen) dan heb je voor $9,- een enkeltje. Lekker makkelijk, je vertrekt in New York vanuit de Port Authority Bus Terminal op 42nd street, dus goed bereikbaar.
De Megabus kan ook, maar vanuit NYC heb je dan ook de kans dat je vanaf buiten moet vertrekken. Er is namelijk een Megabus halte naast het begin-/eindpunt van de High Line op 34th street. Als het regent of koud is, niet zo'n hele goede optie lijkt mij. Dan zou ik voor de Greyhound kiezen, zie je ook nog eens iets van het Amerikaanse landschap :P

Philly ben ik in 2005 eens geweest, leuk om gezien te hebben. Je zou ook eens naar Washington DC kunnen gaan, ook leuk om 1 dag rond te lopen. Ben je van de museums dan kun je hier langer blijven, wil je gewoon de stad gezien hebben dan heb je aan 1 dag meer dan genoeg. Vanuit DC kun je dan weer met de Greyhound terug naar NY.

Wil je helemaal low budget, kijk dan eens op de site van Lucky Star. Dit is een busmaatschappij die vertrekt vanuit China Town NY en bekent (of berucht) is vanwege de lage prijzen. Vooral in de periode 2004 - 2009 toen Greyhound nog relatief duur was, was dit een low budget alternatief. met budget bedoel ik dan ook je, krijgt waarschijnlijk een bus, met een stuur, chauffeur, niet al te comfy stoelen en ramen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 23-05-2018 15:14 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

matthijst schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:44:
Waarom niet meteen naar Key West?
Je rijdt dat stukje van Miami -- beneden nu 3x ipv 1x?

Verder een mooie trip :)
Dit is wel cool, op weg naar Key West:
[video]
Bedankt voor je reactie :)

In feite maar 2x (heen en terug).

Het is maar een klein uurtje rijden vanaf het hotel nabij Miami Airport naar de plek alwaar de boot vertrekt voor het geplande tochtje Everglades National Park. Vanuit daar naar Naples is het anderhalf uur. Dat ligt op de route.

https://www.google.fr/map...!1d-80.580904!2d25.759156

Key West is naar mijn idee sowieso niet gunstig (3,5 uur rijden vanaf Miami, en je moet dezelfde weg weer terug...) Maar Key West -> Everglades National Park is 3 uur 40 minuten gevolgd door Everglades National Park -> Naples (en dus weer anderhalf uur). Dat leek ons wat veel.

Of zie ik dat verkeerd? :)

Qua reistijden nu;

Miami -> Naples (tussenstop Everglades National Park) = 2 uur
Naples -> Clearwater Beach = 3 uur
Clearwater Beach -> Orlando (Kissimmee) = 2 á 2,5 uur
Kissimmee -> South Beach (tussenstop NASA Kennedy Space Center) = 5 uur
South Beach -> Key West = 3,5 uur
Key West -> Miami Downtown = 3,5 uur

De tussenstop bij NASA is dus qua reistijd ook niet ideaal (zeker niet als je daar nog lang hebt rondgewandeld), dus in feite verschilt dat niet veel van jouw voorstel... maar we hebben bewust Fort Lauderdale overgeslagen zodat we meer tijd hebben in Miami (en echt veel reistijd minder is dat ook niet anders).

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 23-05-2018 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ah. Everglades safari. Die zitten hoger idd, ik keek naar Homestead op de kaart.

Wikipedia: Coral Castle zit nog in die hoek naar Key West

[ Voor 183% gewijzigd door matthijst op 23-05-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

matthijst schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:37:
Ah. Everglades safari. Die zitten hoger idd, ik keek naar Homestead op de kaart.

Wikipedia: Coral Castle zit nog in die hoek naar Key West
Deze is het volgens mij; https://www.tripadvisor.n..._Miami-Miami_Florida.html

Maar het zit allemaal bij elkaar daar :P

Dat Coral Castle ziet er wel mooi uit, dankje! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Let wel dat je reistijden de pure "ik rij de voorgeschreven snelheid zonder stops" is.

Zeker op de Keys gaat het allemaal niet zo snel.

Dus ik denk dat je al snel op 5 uur zit voor South Beach naar Key West. Ook de tip van Robbies Marina is een goede (hoewel ik niet weet hoe het er allemaal bij ligt nu na de orkaan) dus je bent langer onderweg dan alleen tuffen met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Barrycade schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:14:
Let wel dat je reistijden de pure "ik rij de voorgeschreven snelheid zonder stops" is.

Zeker op de Keys gaat het allemaal niet zo snel.

Dus ik denk dat je al snel op 5 uur zit voor South Beach naar Key West. Ook de tip van Robbies Marina is een goede (hoewel ik niet weet hoe het er allemaal bij ligt nu na de orkaan) dus je bent langer onderweg dan alleen tuffen met de auto.
Begrijpelijk :) al is mijn ervaring dat Maps toch wel vrij accuraat is (drukte meegerekend e.d.). Natuurlijk ga je her en der stoppen. Helaas is mijn vriendin <25 dus erg prijzig om haar als extra bestuurder op te geven. Nu kan men niet controleren wie er rijdt maar ik begrijp dat dat gevoelig ligt verzekeringstechnisch. Gelukkig ben ik lange ritten wel gewend.

Pagina: 1 ... 13 ... 87 Laatste