Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ik ben afgelopen zomer een maand in Amerika geweest.
Begonnen in New York en vervolgens gevlogen naar Orlando. Daar een auto gehuurd en via Captiva Island en Key West doorgereden naar Miami. Het was een wereld trip! Ik was nog niet eerder in Amerika geweest, maar dit is hoe dan ook voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:41
D-e-n schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:40:
[...]

Is dat geen vreselijk gedoe met die tussenstops? Ik zou doodsbang zijn dat er iets mis gaat met de bagage, of de rolstoel die we bij ons hebben. Wij willen wat steden bezoeken en wij durven dat niet aan.
Om je een idee te geven hoe geavanceerd het systeem tegenwoordig is:

Vorig jaar ben ik naar Nieuw-Zeeland op vakantie geweest met het volgende vliegtraject:
Amsterdam -> Singapore (dag de stad in en 's avonds verder zonder bagage op te halen) -> Sydney -> Queenstown (klein vliegveld in het zuiden). Van vertrek tot aankomst is +2 dagen over de halve wereld met 3 vluchten en zelfs 15 uur overstaptijd in Singapore. Bagage lag echter bij de eerste koffers op de band.
Lennartc schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 07:45:
[...]
Enkel als je 1e tussenlanding in de VS is dan moet je je bagage halen, door douane , en dan je bagage weer afgeven.
En dat wijst zichzelf in principe gewoon. In Minneapolis konden wij niet eens een andere kant op.
KillaZ schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:55:
[...]

Wat voor tenten zijn jullie gaan eten? :?

Voor de grap mijn CC statement er bij gepakt, wij zijn 1 keer boven de 80 dollar uitgekomen: In Durango toen we een voor, hoofd en na gerecht allebei namen en ik een fles wijn had besteld.

Verder zijn alle etentjes (ruim) onder de 80 euro gebleven. Ook hier weer: Hoe gek je het zelf maakt. Vaak heb je aan een hoofdgerecht en een frisje (Free refill!) genoeg.

De tip van Getem boven voor de kaarten is een goede, maar vaak wil de kassa dame je daarme wel helpen.
Je kan het idd echt zo gek maken als je wilt mbt eten. Wij waren met een groep van 5 en ondanks dat we grotendeels met de camper rondtrokken hebben we een aantal keer uit gegeten. Zoals we het zelf zeiden hebben we 3x "gek" gedaan en een duurdere tent bezocht dan we normaliter zouden doen (waarvan natuurlijk 2x in Vegas). Andere keren uit eten was het +- $40 per persoon en dat was dan incl alles.
fender89 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:09:
+1 voor @KillaZ

In de 26 dagen dat ik er ben geweest zat er nergens (!) fooi 'ingebakken' . Je krijgt altijd een dubbele kassabon waar je zélf kunt invullen óf en hoeveel fooi je wilt geven.
Wel staan de 'voorgestelde' bedragen er al op :+ (begint bij 18% en oplopend, waren 3 categorieën)
+1 op het bon gedeelte. De voorgestelde percentages stonden er bij ons met uitzondering van 2 tenten bij, maar die moesten we zelf even optellen (of gewoon afronden naar iets in de buurt).

Bij de 2 tenten (waaronder een erg goede pizza tent in Durango) stond het niet op de bon en hoe toevallig hebben die de meeste fooi gekregen. (Het eten was zeer goed en ik heb een gruwelijke hekel aan het feit dat ze de percentages erop zetten).

Bij een paar eetgelegenheden ons iig niet aan de USA standaard mbt fooien gehouden, aangezien de service gewoon afwezig of troep was. En ik ben van mening dat als de service slecht is, ze ook geen 18% fooi verdienen.
Overal hebben we overigens wel 'iets' aan fooi gegeven (als in: afronden naar boven, lekker makkelijk) , echter tot de dag van vandaag zijn die bedragen nog niet geïncasseerd van de CC.... Of ze er überhaupt nog iets mee gaan doen?
Hier waren de rekening (excl fooi) direct gereserveerd en +- 2 dagen later het complete bedrag van de CC af.

Ik verwacht dus dat er niets meer mee gaat gebeuren als ook de rekening al van reservering af is. (weet niet hoe jij de bon hebt ingevuld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:50
@Hogader
Hier waren de rekening (excl fooi) direct gereserveerd en +- 2 dagen later het complete bedrag van de CC af.
Heb het even gecontroleerd. En inderdaad zoals je beschrijft. De initiële reserving wordt later gecorrigeerd incl. de fooi. Dus ze hebben het toch (terecht :-) ) afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Als je budget eten wilt doen, dan kom je al snel uit bij de ketens die hierboven zijn genoemd, Denny's, Apple Bee's. Een andere is Olive Garden. Nadeel is(ook de reden dat ze zo goedkoop zijn) dat het vaker wat ongezonder is omdat ze goedkopere ingrediënten gebruiken.

Maar je kan het natuurlijk zo duur maken als je het zelf wilt. Ik weet wel dat uiteten in de VS vaak goedkoper is dan zelf koken. Supermarkt is over het algemeen best duur.

Wat vooral duur is, is een ontbijt in een local breakfast corner. Deze ontbijtjes zijn wel echt verrukkelijk(lekkere gebakken eitje met hashbrowns, worstjes en brood) maar ook zeer prijzig, dan betaal je al snel 20$ voor even te ontbijten.

Als ik er zo over nadenk kan ik niet wachten om volgend jaar in maart een maand met de camper erop uit te gaan. Lekker aan een meer met de camper een goeie steak op de bbq met een blik 'bier' erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

assn schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:43:

Wat vooral duur is, is een ontbijt in een local breakfast corner. Deze ontbijtjes zijn wel echt verrukkelijk(lekkere gebakken eitje met hashbrowns, worstjes en brood) maar ook zeer prijzig, dan betaal je al snel 20$ voor even te ontbijten.
En toch is geen vakantie in de VS compleet zonder een paar van die ontbijtjes. Elke dag “continental breakfast” in je hotel gaat ook tegenstaan hoe goedkoop het ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24

Typhone

Who Dares Wins

downtime schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:25:
[...]

En toch is geen vakantie in de VS compleet zonder een paar van die ontbijtjes. Elke dag “continental breakfast” in je hotel gaat ook tegenstaan hoe goedkoop het ook mag zijn.
Ik lees wel eens van die blogs van mensen die dan omschrijven dat er een prima ontbijt was. Dan zie ik vervolgens op foto's:

- Patty's (hamburgerachtige dingetjes)
- Omeletjes uit een pak of poederbased scrambled eggs
- Donut of muffin

Dat staat me na 5 seconden aanzien meestal al tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Amerika kun je zo duur of goedkoop maken als je wil.
Wij zijn vorig jaar 21 dagen geweest. Phoenix met de Grand Canyon, Yosemite, Bryce, Death Valley. Natuurlijk ook Las Vegas en de laatste dagen San Francisco. Van de 21 dagen 18 dagen een middenklasse auto gehuurd. Verder een NP parkpass, toegang voor Alcatraz, en onderweg wat bezienswaardigheden meegepikt.
Ontbijt haalde we meestal bij de supermarkt. Onderweg lunchen bij de vele mogelijkheden langs de wegen. Avondeten varieerde, kleine tentjes onderweg, foodcourt, fastfood, eten in een park of gewoon wat halen bij een supermarkt.
In zowel Las Vegas als San Francisco hebben we vaak bij de Panda express gezeten. En waar mogelijk koffie bij de StarBucks. We waren inclusief tickets, motels, auto en benzine en de entreegelden rond de €10.000 kwijt. Moet er wel bij zeggen dat we bijna een jaar vooraf alles hebben geboekt en dat we een beetje op de prijzen hebben gelet. Dus geen ijsje van $4,- per bolletje. Op sommige plekken hadden we direct naast het hotel meerdere restaurants. Daar betaal je dan vervolgens dik $20 voor een bord pasta. Soms ontkom je er niet aan, maar vaak heb je meer dan genoeg alternatieven.
Ik zou ook zo weer terug gaan. Maar het zijn wel de duurdere reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Sparkiee schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:49:
Amerika kun je zo duur of goedkoop maken als je wil.
Wij zijn vorig jaar 21 dagen geweest. Phoenix met de Grand Canyon, Yosemite, Bryce, Death Valley. Natuurlijk ook Las Vegas en de laatste dagen San Francisco. Van de 21 dagen 18 dagen een middenklasse auto gehuurd. Verder een NP parkpass, toegang voor Alcatraz, en onderweg wat bezienswaardigheden meegepikt.
Ontbijt haalde we meestal bij de supermarkt. Onderweg lunchen bij de vele mogelijkheden langs de wegen. Avondeten varieerde, kleine tentjes onderweg, foodcourt, fastfood, eten in een park of gewoon wat halen bij een supermarkt.
In zowel Las Vegas als San Francisco hebben we vaak bij de Panda express gezeten. En waar mogelijk koffie bij de StarBucks. We waren inclusief tickets, motels, auto en benzine en de entreegelden rond de €10.00 kwijt. Moet er wel bij zeggen dat we bijna een jaar vooraf alles hebben geboekt en dat we een beetje op de prijzen hebben gelet. Dus geen ijsje van $4,- per bolletje. Op sommige plekken hadden we direct naast het hotel meerdere restaurants. Daar betaal je dan vervolgens dik $20 voor een bord pasta. Soms ontkom je er niet aan, maar vaak heb je meer dan genoeg alternatieven.
Ik zou ook zo weer terug gaan. Maar het zijn wel de duurdere reizen.
Ik neem aan dat het €10.000 was. Met hoeveel personen was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:11
Zou denken met 4, anders wel vrij duur ivm de beschrijving van eten/drinken?
Of dure hotels :)

Kom voor 3 weken VS, twee personen doorgaans rond de 6500-7500 uit, in hoogseizoen augustus :)

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 17-10-2017 12:03 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
matthijst schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:02:
Zou denken met 4, anders wel vrij duur ivm de beschrijving van eten/drinken?
Of dure hotels :)

Kom voor 3 weken VS, twee personen doorgaans rond de 6500-7500 uit, in hoogseizoen augustus :)
Dat denk ik ook, maar ook met 2 personen kan het wel. Helemaal als je vlucht jaar van tevoren boekt... 1,5-2 maand is optimaal meestal, uitgezonderd data die tijdens Amerikaanse feestdagen vallen.

[ Voor 16% gewijzigd door The_MAN op 17-10-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haroddin schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:39:
[...]

I'm with Killaz.

Net nog een week NYC gedaan, en (met wat zoekwerk van vrouwlief op voorhand) nooit meer dan pakweg 50$ per maaltijd betaald voor 2p. Wel geen alcohol erbij, dan loopt het idd snel op.

Veel hangt af van wat je zelf verkiest, maar elke maaltijd 100$ zou mij toch ook wat te veel worden...
Ik heb in NYC prima gegeten bij Fred's. Je hoeft geen Hamburger te nemen natuurlijk, maar het kan er wel.

In ieder geval voor mij alleen hoofdgerecht, nagerecht en twee biertjes, was ik voor $ 40 exclusief tip klaar. Aangezien de bediening daar prima was wel veel fooi gegeven, maar met een normale fooi voor NYC van ca 20% ben je dan ook met $ 50 pp klaar.

https://fredsnyc.com/menu/dinner/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
The_MAN schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

Ik neem aan dat het €10.000 was. Met hoeveel personen was dat?
Uiteraard, tikfoutje. We waren met 2 personen. Het overgrote deel van de reis hebben we in motel geslapen. allemaal middenklasse. Sommige waren iets duurder omdat ze kort bij een park lagen of simpelweg een van de weinige in de omgeving waren. In Las Vegas verbleven we in het "New York" hotel. En in San Francisco sliepen we in een hotel aan de rand van het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

En dan zijn we net aangekomen in ons laatste hotel (van de totaal 15...) laatste 2 nachten in LA. Hele mooie reis geweest, helaas eergisteren bestolen in san Francisco. Dus hij dezen nog een keer voor iedereen het advies, haal je auto leeg, zorg dat er niets te halen valt! Wij zijn 2 backpacks kwijt, gelukkig niet heel veel spannende dingen er in, maar toch zon €800 (nieuwwaarde) aan spullen kwijt.

Verder nog wat dingen over, misschien dat we er een medetweaker blij mee kunnen maken. AT&T sim kaart met iets van 40$ tegoed er op en een Amerika te beautifull NPS pas. De dame die hem ons verkocht (park ranger) zei zelf dat er prima 2e naam op mocht, zolang je maar het paspoort van die 2e naam er bij hebt. PM me voor details :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 22:27
TepelStreeltje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 01:19:
En dan zijn we net aangekomen in ons laatste hotel (van de totaal 15...) laatste 2 nachten in LA. Hele mooie reis geweest, helaas eergisteren bestolen in san Francisco. Dus hij dezen nog een keer voor iedereen het advies, haal je auto leeg, zorg dat er niets te halen valt! Wij zijn 2 backpacks kwijt, gelukkig niet heel veel spannende dingen er in, maar toch zon €800 (nieuwwaarde) aan spullen kwijt.

Verder nog wat dingen over, misschien dat we er een medetweaker blij mee kunnen maken. AT&T sim kaart met iets van 40$ tegoed er op en een Amerika te beautifull NPS pas. De dame die hem ons verkocht (park ranger) zei zelf dat er prima 2e naam op mocht, zolang je maar het paspoort van die 2e naam er bij hebt. PM me voor details :)
Ben net 1 dag terug uit San Francisco. Die stad is toch inderdaad minder romantisch dan dat iedereen zegt.

Ging savonds er op uit om foto's te maken van de Golden Gate Bridge en skyline en bij de parkeerplaatsen lag op zeker de 1/3 van de plaatsen glas van ingeslagen zijruiten.

Werd ook constant lastig gevallen toen ik daar fotos stond te maken.

Verder nog nooit zoveel spuiten in armen zien gaan in mij leven. Maar daar kan het allemaal op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
DownBusiness schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:33:
[...]
Ben net 1 dag terug uit San Francisco. Die stad is toch inderdaad minder romantisch dan dat iedereen zegt.
Wij hebben ook plannen in die richting en ik moet zeggen dat wij dat romantische beeld ook wel hebben: van de diverse wijken tot de bekende tram tot aan de Golden Gate Bridge. Maar als jij moest kiezen ga je liever naar bijvoorbeeld Las Vegas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik zie nogal wat prijzen voorbijkomen. Afgelopen jaren 2* met familie (4 personen) in de zomervakantie naar West Amerika geweest in een Combi hotels (1/3)/camperen(2/3). Voor resp 27 & 30 nachten beide keren 8k€ kwijt geweest.

Waar je het meest op kan "verdienen"zijn:
1) vluchten ( de niet directe vluchten op populaire plaatsen (Vegas, LA) en vertrek AMS, DUS, BRU (of zelfs FRa, CDG). Google flight is je vriend. 500€-800€ pp is mogelijk in de zomer op West Amerika. Hou de prijzen gedurende enige tijd(maanden) in de gaten. Flexibiliteit in dagen en of bestemming helpt natuurlijk altijd
2) DIY ipv reisbureau en/of georganiseerde tours. Waterhole canyon, Zebra, Peekaboo (e.a) ipv het dure Antelope Canyon
3) overnachtingen. Kamperen (tent, niet camper) in de parken is geweldig. West Amerika heeft de ruimte en je hebt geweldige sterrenhemels e uitzichten. In Canyonlands hadden we een "plekje" van 1500m2. Dit buitenzijn zijn ervaringen die je niet in West Europa hebt. Tevens kun je op bepaalde plaatsen nog gratis overnachten (o.a BLM terrein). Alabama Hills is geweldig.
In Vegas scheelt het nogal welke nachten je overblijft (vooraf plannen en boeken). Maar overnachten op de strip is eigenlijk een moetje. Heerlijk gezwommen onder de eifeltoren.
4) Eten: Supermarkten en zelf je eten maken scheelt enorm.
5) Autohuur. Vergelijken helpt enorm. Ik kom regelmatig uit op de all inn van sunnycars.Dat heeft me al wat opgeleverd met een gescheurde voorruit en de gravel ritjes die de kleur van de auto deden veranderen ;-) (mag niet, maar nog nooit gezeur over gehad)

Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 22:27
D-e-n schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:18:
[...]

Wij hebben ook plannen in die richting en ik moet zeggen dat wij dat romantische beeld ook wel hebben: van de diverse wijken tot de bekende tram tot aan de Golden Gate Bridge. Maar als jij moest kiezen ga je liever naar bijvoorbeeld Las Vegas?
Ben in mei in Las Vegas geweest en heb mij daar niet onprettig gevoeld. Maar of die stad nou beter is. Het is daar 1 grote show. San Francisco heeft zeker z'n charme en de wijken net buiten het echte centrum zijn best mooi.

Ik ben gewoon snel op een stad uitgekeken en ga liever de natuur weer in.

Ga je met maten: naar Vegas voor feestjes en gokken
Ga je met je partner: naar San Francisco voor wandelingen langs het water of de vele parken (Lands End (!!) of Golden Gate Recreational Area met de fiets (!!))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]

Je moet niet kiezen; je moet beide doen ;). Met m'n partner zou ik liever naar SF gaan, leuke stad om in rond te lopen en samen dingen te doen. Alle toeristische attracties, parkjes, Alcatraz, de pier, fietsen over de brug naar Sausalito, etc... Prachtige stad. Maar net als in elke grote stad lopen er ook ongure types rond en kun je na zonsondergang de kleine straten beter vermijden.

Vegas (en dan met name Paradise) is ook tof, maar gewoon echt heel anders. Neon, lichten, shows, dans, fonteinen, grote buffetten... het is meer spektakel en SF is dan rustiger. Net waar je van houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

Wat @DownBusiness zegt kan ik inderdaad wel bevestigen. Ben zelf 2x in San Francisco geweest. 1x alleen in 2004, zat toen in een Guest House in de buurt van Civic Center (8th street & Minna Street om precies te zijn).
In die omgeving heel veel daklozen die daar 's avonds allemaal bij elkaar kwamen. Schijnbaar ligt daar in de buurt een opvang, maar als die vol is gaan ze in de directe omgeving liggen.
Ook werd me veel drugs (hé friend, you need some cocaine) aangeboden, maar ze zijn verder niet lastig.

In 2012 weer naar de stad geweest Nu met 4 man in totaal) en eigenlijk hetzelfde beeld. veel daklozen, veel drugs op straat, maar heb me nooit onveilig gevoeld of als storend ervaren. Misschien dat wij als Nederlanders een hogere tolerantie voor drugs op straat hebben ofzo :P.

Toch is San Francoise mijn 2e favoriete stad in de VS, New York is trotse lijstaanvoerder. Ik zou San Francisco zeker niet overslaan, maar wees wel voorbereid dat ze je drugs gewoon aanbieden of dat een zwerver een end met je meeloopt, een praatje met je komt maken, op je gevoel gaat zitten en dan zegt "listen man, i'm hungry man, can you help a brother out"? Als je dan netjes aangeeft dat je het niet doet, dan hebben ze er wel respect voor. (hebben ze er geen respect voor, prima toch, je komt er waarschijnlijk toch nooit meer terug).
Soms als ik in een goede bui ben en het verhaal écht geloof, dan wil ik nog wel eens een cheeseburger bij de Burger King halen. In de uitzonderlijke gevallen dat ik dit heb gedaan werd het echt gewaardeerd. Geld geef ik nooit, dat schieten ze rechtstreeks de arm in.

Conclusie, San Francisco zeker niet links laten liggen, gewoon een bezoek plannen en ga lekker van de stad genieten, want het heeft veel moois te bieden.
Ben je "bang" of voel je je geïntimideerd door de zwervers, blijf dan weg uit de achteraf straatjes en ga 's avonds alleen naar drukbezochte gebieden. :)

Las Vegas is ook tof, maar gewoon anders. Je hebt het gevoel alsof je iedere dag door een pretpark loopt. Muziek uit speakers die tussen de planten op straat zijn weggewerkt, overal shows, achtbanen die rondom hotels rijden, de halve wereld is nagebouwd. Ben je een echte cultuur snuiver? Dan heb je hier vrij weinig te snuiven vrees ik :P (ja, ok.. ook in Vegas is genoeg te snuiven, maar daar ben ik niet zo van ;) ).
Ook Vegas zou ik niet overslaan, als je dan toch al de stap maakt om 9000 kilometer te gaan vliegen en je bent er "in de buurt", waarom zou je er dan niet heengaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Calitomnication op 26-10-2017 09:03 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Helemaal eens met bovenstaande (nou ja, ik heb qua grote westkuststeden alleen in LA en LV zwervers meegemaakt), maar vergis je niet in de afstanden en rijsnelheid. SF - LV is iets meer rijden dan Amsterdam - Praag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Als het even kan zou ik het allebei doen, ook omdat het zo mooi en afwisselend is tussen die plaatsen. De meeste toeristen die die kant op gaan maken daarom meestal het rondje LA-LV-SF(-LA) of een variatie daar op. De steden zijn heel anders, het is dus heel moeilijk om te zeggen ga voor SF of LV. Beide steden zijn erg de moeite waard voor een paar dagen.

SF is gewoon een prachtige stad vol cultuur, de omgeving is ook mooi. Alcatraz wil je niet missen als je in die hoek van de wereld bent. LV is op zijn eigen manier uniek, alles is nep en Amerikaans maar daardoor toch een bijzondere ervaring ook als je niets met gokken hebt. Ik vond bijv. The Venetian echt leuk om te bezoeken, natuurlijk heb je geen moment het idee dat je echt in Venetië loopt en is het meeste van gips gemaakt, maar op zichzelf is het heel apart om er te lopen. Amerikanen die proberen om een Italiaanse stad na te bootsen is op zichzelf ook apart en ik had het niet willen missen. Je hebt in LV natuurlijk ook shows en ander entertainment.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

dbzfan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:16:
[video]

Compilatie van onze reis door het zuid-westen! Misschien beetje lang voor diegene die
ons niet kennen maar als vervanging voor het laten zien van 3000 foto's aan kennissen
is het prima! Youtube lijkt wel wat framedrops veroorzaakte te hebben..
Leuk filmpje! Maar wat een merkwaardige route joh :D LV-GC-Zion-DV-LA-Yosemite-SF :? Je had zin om extra kilometers te maken ofzo :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:17

dbzfan

Nee.

The Legend schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:59:
[...]

Leuk filmpje! Maar wat een merkwaardige route joh :D LV-GC-Zion-DV-LA-Yosemite-SF :? Je had zin om extra kilometers te maken ofzo :P
LV en SF lagen al vast.. en wilden die dingen zien.. dus vandaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

San Fran is verder best mooi, maar de zwervers en criminaliteit hebben voor ons toch een behoorlijk negatief gevoel achter gelaten. (logisch natuurlijk ;) )

Lombard street, fishermans warf, Alcatraz echt wel tof allemaal. Maar weet van te voren wat je doet en ga met een taxi/lyft/uber.
Wij zijn zelf pas in LA aan Lyft begonnen, hadden we in San fran ook al moeten doen. Geweldige mensen ontmoet in hun eigen auto, echt leuk (en goedkoop).

Kiezen tussen Las Vegas en San Fran? Voor de lol Vegas; hele strip gaat nergens over, een groot pretpark voor volwassenen (Wat ik fantastisch vind overigens :P heb me er prima vermaakt, showtje gezien, centen gewonnen, etc). Voor de sights, San fran :)

[ Voor 7% gewijzigd door TepelStreeltje op 27-10-2017 21:31 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 22:29
SF is 1 van de weinige steden aan de westkust waar ik wel terug naartoe wil. Vegas is leuk, maar totaal niet te vergelijken, idd meer een pretpark...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

Vanmiddag teruggekomen van 3 weken zuid-west USA. Mooie tijd gehad, veel gezien, veel gereden.

Op het begin na hebben we het programma ter plekke bepaald. Vantevoren had ik wel een potentiele route uitgestippeld met een inschatting hoe lang we overal nodig zouden hebben, maar dit was slechts een richtlijn. De meeste dagen besloten we 's ochtends waar we die dag zouden eindigen.

Het programma is uiteindelijk geworden:

01: GVA -> FRA -> LAX, auto (Ford Mustang cabrio) ophalen, naar motel in Anaheim.
02: LA (Griffith Observatory, Hollywood, downtown, Santa Monica)
03 & 04: BlizzCon (Anaheim Convention Center)
05: Joshua Tree N.P. en door naar Las Vegas. Daar 's avonds naar Cirque du Soleil show.
06: LV: schieten in een gun-range en verder rustig de Strip verkennen.
07: Naar Grand Canyon (south rim). Verblijf in Tusayan. Eind van de middag met de auto wat viewpoints afgaan en zonsondergang meepikken.
08: Wandelen langs over the south rim. Eind van de middag naar Page.
09: 's Ochtends Antelope Canyon tour en even kijken bij de Horseshoe Bend. Daarna doorrijden naar Bryce N.P., daar de viewpoints afgaan per auto en tenslotte door naar Hurricane (dicht bij Zion N.P.) voor de nacht.
10: Wandelen in Zion N.P. 's Middags door naar Las Vegas (enkel voor de overnachting).
11: 's Ochtends weg uit LV, naar Death Valley. Enkele bekende plekken bezocht en daarna door naar Lone Pine om te slapen.
12: Vanuit Lone Pine via Mammoth Lakes en Mono Lake door Yosemite N.P. gereden over de Tioga Pass (die gelukkig nog open was!). Aan de westkant van Yosemite overnacht.
13: Wandelen in Yosemite N.P. Daarna door naar Fresno.
14: Vanuit Fresno richting King's Canyon N.P. & Sequoia N.P. Helaas was in beide e.e.a. dicht voor het seizoen.
15: 's Ochtends van Fresno naar San Fransisco. Daar Fisherman's Warf bezocht, boot-tour gemaakt, Lombard Street bekeken en gegeten in Chinatown.
16: Meer plekken in San Fransisco bezocht. Helaas de hele dag regenachtig.
17: Vanuit San Fransisco naar het noorden voor Muir forest en Reyes Point. Daarna terug door S.F. (tijdens de spits waarbij er tevens een zwaar ongeluk was gebeurd op een van de hoofd-verkeersaders, waardoor de hele stad vast zat) naar Santa Cruz.
18: Highway 1 naar het zuiden, Big Sur en omstreken. Omkeren omdat Hwy 1 nog steeds niet helemaal open is en door het binnenland een eind afdalen.
19: Highway 1 aan de zuidkant van Big Sur bekeken. Santa Barbara bezocht, daarna door naar LA.
20: Universal Studios bezocht in LA.
21: 's Ochtends naar Venice Beach, daarna auto inleveren en naar het vliegveld.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
@Rannasha fantastische reis, maar een tot de nok toe gevuld schema. Erg herkenbaar haha ;)

Afgelopen mei/juni een 5000km afgelegd en gruwelijk veel moois gezien. Je moet wel rekening ermee houden dat je vrij snel na aankomst in NL weer een nieuwe vakantie kunt gebruiken :)

Ook een goed excuus om meer moois van de aardbol te zien:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 08:15
Bij dergelijke schema's vraag ik me altijd af waarom.
Serieus, op 1,5 dag én Bryce én Zion ? Evenals maar 1 dag in Yosemite.
Persoonlijk doe je de 'regio' dan echt geen eer aan.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:51
Lennartc schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:14:
Bij dergelijke schema's vraag ik me altijd af waarom.
Serieus, op 1,5 dag én Bryce én Zion ? Evenals maar 1 dag in Yosemite.
Persoonlijk doe je de 'regio' dan echt geen eer aan.
Dat kan prima.
Yosemite vond ik 1 dag meer dan genoeg, zo spectaculair was dat nou ook weer niet.
Zion vond ik zelf overigens ook niet heel bijzonder (waarschijnlijk omdat het bij ons het laatste park van de vakantie was)

Als je geen grote fan van hiken bent, waarom zou je dan meer dan 1 dag in een NP doorbrengen?
Wij hebben afgelopen zomer 3,5 weken in West Amerika doorgebracht met een camper en 7500km gereden.
Voor sommige is dat veel te veel, voor anderen (zoals wij) was het fantastisch, wij hebben ons geen minuut verveeld en hebben nooit het gevoel gehad dat we ons aan het haasten waren.

• Len020
Uiteraard kan het, dat bewijzen de vele reizen die voor dit gebied worden aangeboden via reisbureaus.
Je kan ook een stedentrip boeken naar NYC voor 4 dagen inc. vliegreis.

Echter als je Zion en Yosemite afdoet als niet bijzonder ben ik wel benieuwd wat je dan wél bijzonder vond.

Persoonlijk vond ik Zion een van de mooiere parken met als , letterlijk, hoogtepunt; angels landing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24

Typhone

Who Dares Wins

Als je niet van hiken houdt dan heb je de meeste NP's inderdaad vrij snel gezien. Angels Landig is inderdaad een rots vanaf de grond gezien. De rim van de Grand Canyon is letterlijk vanaf de south entrance het park in rijden, kijken en wegwezen. Dat hoeft niet eens een uur (!) te kosten.
Yosemite heb je gezien vanaf de tunnel view inderdaad en je kunt weer weg. Mis je wel het Tuolumne Meadows gedeelte via de Tioga Pass.

Ik persoonlijk kan me niet voorstellen waarom iemand zoiets zou doen maar zo denk ik over mijn beurt weer over pretparken ;). Ieder zijn ding zullen we maar voorzichtig zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 11:16
Eind januari een vakantie naar New York geboekt. We vliegen van en naar Newark.
Er zijn verschillende manieren om vanaf het vliegveld in Manhattan te komen (trein/metro, bus en taxi). Mijn voorkeur gaat persoonlijk uit naar de metro aangezien die by far het goedkoopste is maar ben ook wel benieuwd naar wat persoonlijke ervaringen. :)

Edit* We zitten op 145 East 39th Street.

[ Voor 6% gewijzigd door Distoration op 06-12-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Distoration schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:55:
Er zijn verschillende manieren om vanaf het vliegveld in Manhattan te komen (trein/metro, bus en taxi). Mijn voorkeur gaat persoonlijk uit naar de metro aangezien die by far het goedkoopste is maar ben ook wel benieuwd naar wat persoonlijke ervaringen. :)
Ligt eraan waar je zit. Wij zelf hebben de trein gepakt naar pennsylvania station. Vanaf daar de metro gepakt tot bijna voor de deur van ons hotel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Distoration schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:55:

Edit* We zitten op 145 East 39th Street.
Ga je voor de eerste keer naar New York? Dan kan ik je de metro niet aanraden. Newark Int. Airport is niet aangesloten op het Metronetwerk van New York. Je moet dan van Newark Airport met de bus naar Newark Penn Station, van daaruit met de PATH naar Manhattan, daar weer overstappen op de Metro. Daarnaast gaat er geen metro direct naar de locatie van het hotel (POD 39 als ik je adres bekijk). (metrolijnen gaan voornamelijk van noord/zuid, jij moet oost/west). Dat wil zeggen dat je straks met je koffertje op 34th street, Penn Station staat. Dan kun je nog eens 4 blokken naar het oosten, en 5 omhoog lopen. Al met al ben je dik 1,5 tot 2 uur onderweg.

Mijn advies; ga bij Newark naar buiten, loop naar de taxistandplaats en stap in een Yellow Cab. 1 uur later sta je voor je hotel, geen gedoe met koffers, metro's en drukte. Kosten inclusief fooi $80,-. Maar je staat wel direct voor de deur van je hotel.

Wil je goedkoper? GoAirlink NYC Voor $21 pp brengen ze je van Newark tot aan de deur van je hotel.
Andere optie is de Newark Airport Express. Stap uit op Grand Central Station en loop naar je hotel, dat is nog wel te doen :). Tenzij je de verkeerde kant op draait, dan ben je nog wel even onderweg :+

(wil je goedkoop van het vliegveld naar Manhattan, boek je volgende reis dan op JFK ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 06-12-2017 11:51 ]

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Calitomnication schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:43:
[...]
Mijn advies; ga bij Newark naar buiten, loop naar de taxistandplaats en stap in een Yellow Cab. 1 uur later sta je voor je hotel, geen gedoe met koffers, metro's en drukte. Kosten inclusief fooi $80,-. Maar je staat wel direct voor de deur van je hotel.
^^ Zeker als je voor de eerste keer naar NYC gaat. Als je dan die skyline steeds dichterbij ziet komen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 11:16
[...]

Ga je voor de eerste keer naar New York? Dan kan ik je de metro niet aanraden. Newark Int. Airport is niet aangesloten op het Metronetwerk van New York. Je moet dan van Newark Airport met de bus naar Newark Penn Station, van daaruit met de PATH naar Manhattan, daar weer overstappen op de Metro. Daarnaast gaat er geen metro direct naar de locatie van het hotel (POD 39 als ik je adres bekijk). (metrolijnen gaan voornamelijk van noord/zuid, jij moet oost/west). Dat wil zeggen dat je straks met je koffertje op 34th street, Penn Station staat. Dan kun je nog eens 4 blokken naar het oosten, en 5 omhoog lopen. Al met al ben je dik 1,5 tot 2 uur onderweg.

Wil je goedkoper? GoAirlink NYC Voor $21 pp brengen ze je van Newark tot aan de deur van je hotel.

(wil je goedkoop van het vliegveld naar Manhattan, boek je volgende reis dan op JFK ;) )
Thanks voor de tips, zal de linkjes eens bekijken!

Alleen klopt het volgensmij niet helemaal wat je zegt. Er is een air-train route op newark airport die je naar Newark Liberty Airport Station brengt, vanaf daar is het mogelijk om met Amtrak of NJ-transit direct naar NY Penn te komen. Dan is het vanaf daar inderdaad nog een flink stuk, maar eventueel vanaf daar een taxi nemen zal wel een stuk goedkoper zijn lijkt me? Of is dit alles zo onpraktisch?

Op de brochure die ik online vond leek het allemaal alsof het een piece of cake was/is. Dus vandaar de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Distoration op 06-12-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 19:21
Kun je geen shuttlebus nemen?
Dat hebben we de eerste keer gedaan dan deel je met een man of 8 een busje waarmee iedereen bij zijn hotel afgezet wordt. Als je er niet als eerste uit moet dan duurt het uiteraard wat langer maar je ziet wel iets van de stad. Meestal regel je dat bij de transportation desk op het vliegveld.
Terug hebben we toen de taxi genomen omdat het een vast tarief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Distoration schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:53:
[...]

Thanks voor de tips, zal de linkjes eens bekijken!

Alleen klopt het volgensmij niet helemaal wat je zegt. Er is een air-train route op newark airport die je naar Newark Liberty Airport Station brengt, vanaf daar is het mogelijk om met Amtrak of NJ-transit direct naar NY Penn te komen. Dan is het vanaf daar inderdaad nog een flink stuk, maar eventueel vanaf daar een taxi nemen zal wel een stuk goedkoper zijn lijkt me? Of is dit alles zo onpraktisch?

Op de brochure die ik online vond leek het allemaal alsof het een piece of cake was/is. Dus vandaar de vraag.
Het klopt wel, alleen ligt eraan hoe je het bekijkt ;). Nu ga je met de trein naar Penn Station, mijn route was volledig met de metro :D.
met de trein + taxi kan ook. :). Je hebt dan de kosten voor de trein ($13 pp) + taxi ($9, $10 inclusief fooi). Je moet dat wel een taxi krijgen voor Penn Station. Nou is dat in NY niet zo spannend, aangezien er genoeg rondrijden :+.
Zelf geef ik mensen altijd de tip; eerste keer New York en vliegen op Newark? Pak de taxi of bus naar Manhattan.. Er is niks zo indrukwekkend als de eerste keer dat je de Skyline ziet :)

Het is ook niet moeilijk.. als je weet waar je op moet letten en waar je aan begint. Je reist naar een stad die je nog nooit hebt gezien, hebt last van een jetlag, andere taal, bent net uit de shock van de douane ;). Om de trip dan zo te maken.

Ik weet natuurlijk niet wat voor type reiziger dat je bent. Ga je op de bonnefooi en boeit het je allemaal niet als het iets langer duurt of verkeerd gaat.. Ga dan lekker met de trein zou ik zeggen.
Ben je van de zekerheid en alles van te voren plannen en het moet strak volgens planning gaan.. Pak een taxi, shuttle bus of de bus die ik hierboven heb aangehaald. Stap uit op Grand Central, van daar is het nog 2 blokken naar je hotel. Dat is zeker te doen. En je staat voor iets meer geld ($28 pp) midden in Manhattan. let op, die $28 is wel voor een roundtrip, dus je kunt ook nog een eens dezelfde route terug richting Newark.

ik zeg; bus d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door Calitomnication op 06-12-2017 12:13 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Second that. Kregen die tip ook en idd, in 1 woord geweldig. Zie het maar als een betaalde touristische attractie waarbij je toevallig ook nog eens voor je hotel gedropt wordt :P
Wij vlogen op NYC, dan kom je dus ook langs dat park met die schotels uit Men in Black. Eerste wat ik herkende, ik word oud :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

The Eagle schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:09:
Second that. Kregen die tip ook en idd, in 1 woord geweldig. Zie het maar als een betaalde touristische attractie waarbij je toevallig ook nog eens voor je hotel gedropt wordt :P
Wij vlogen op NYC, dan kom je dus ook langs dat park met die schotels uit Men in Black. Eerste wat ik herkende, ik word oud :+
Denk dat je LaGuardia bedoelt ;) :P

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:22
Ons tripje van 25 dagen in maart-april staat nu ook aardig vast. Plannen zijn wat gewijzigd tegenover wat we een paar maanden terug in gedachten hadden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CjzV8yfxSI4c7E9djYIzUUIt/thumb.png

De stops zijn: Raleigh, NC > Fayetteville, NC > Havelock, NC > Nutter Fort > WV
Dan hebben we de vrienden/familie verplichtingen gehad en gaan we aan de vakantie beginnen. ;)

Nashville, TN > New Orleans, LO > Panama City Beach, FL > Wakulla Springs, FL > Orlando. Vanaf Orlando vertrekken we weer, dus dat is niet echt een stop. Al eens geweest en niet echt boeiend in mijn ogen.

Panama City Beach ligt niet vast en is bij benadering. Het idee was om een paar dagen strandvakantie te houden met wat leuke uitgaansplekken. Dan zit je daar overal wel vrij goed, maar tips zijn welkom. Eigenlijk alles tussen ongeveer Pensacola en Panama City is een optie.

Afgezien van vrienden/familie gaan we overal voor Airbnb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:31

DikkeBMW

Live '25

Weet niet of dit er het juiste topic voor is, maar wie weet.

Tickets naar Miami zijn erg duur met de feestdagen, dat weet ik. Hoe zit het echter daarna? Laten we zeggen vertrek tussen kerst en nieuwjaar, terugkomst eerste week januari. Iemand ervaringen hiermee?

Of zijn er in januari wellicht goedkope prijzen? Van 1 jan tot 6 jan bijvoorbeeld.

Ik heb geen zin om nu alle ticketsites in detail af te gaan, ik vroeg me meer af of iemand hier een schatting had of ervaring had. Is ook niet zeker, maar oriënterend.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
[...]

Andere optie is de Newark Airport Express. Stap uit op Grand Central Station en loop naar je hotel, dat is nog wel te doen :). Tenzij je de verkeerde kant op draait, dan ben je nog wel even onderweg :+

Wat een nonsense verhaal. Vanaf Newark airport gaat er een monorail naar Newark liberty station. Vanaf daar gaat er een normale trein (NJ transit) naar New York Penn Station, en vanaf daar kan je dan of de metro of een taxi nemen. En als je een treinkaartje koopt in de automaat (niet te missen want anders kom je het peron niet op, dan betaal je niet extra voor de monorail).

Trein+airtrain is ong 13 dollar. Taxi van Penn station naar 57th/lex koste iets van 18 dollar.

En daarbij, heb je weleens vast gestaan met een taxi ? Dan duurt je reis in een keer flink langer dan 1 uur.
Binnen Manhattan valt vaststaan wel mee, maar de toegangswegen er naartoe kunnen flinke files hebben waarin je rustig een uur verliest.
Distoration schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:53:
[...]

Vanaf Newark is het niet te missen. Prima aangegeven en heel goedkoop.

[ Voor 11% gewijzigd door Len020 op 07-12-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Lennartc schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:09:
[...]

Wat een nonsense verhaal. Vanaf Newark airport gaat er een monorail naar Newark liberty station. Vanaf daar gaat er een normale trein (NJ transit) naar New York Penn Station, en vanaf daar kan je dan of de metro of een taxi nemen. En als je een treinkaartje koopt in de automaat (niet te missen want anders kom je het peron niet op, dan betaal je niet extra voor de monorail).

Trein+airtrain is ong 13 dollar. Taxi van Penn station naar 57th/lex koste iets van 18 dollar.
Hoezo is dit nonsens? Je bent het er misschien niet mee eens, maar dat wil niet zeggen dat het nonsens is ;). Als je mijn verhaal bekijkt zie je dat ik aangeef dat de trein $13,- kost én dat hij op Penn Station een taxi kan nemen ($10,-). Je kunt dan ook zien dat hij niet met de metro kán zonder te moeten overstappen. Hij moet richting Lexington Ave & 39th.
Ja, natuurlijk kan hij met de metro vanuit Penn Station. Heel simpel zelfs (let op, simpel is relatief).

Hoe ik het zelf zou doen?
Op Penn Station koop je een 7 day pass voor de metro, pak de 1, 2, 3, A, C of E (net waar je trein aankomt) naar 42nd Times Square, stap daar uit, loop naar de S of 7, stap in, ga naar Grand Central Station, ga naar boven en loop naar je hotel. Dat advies kan ik ook geven (sterker nog, heb het net gedaan), maar zou jij dat doen als je voor het eerst in een onbekende stad bent? Onbekende stad, drukke metro, drukke perrons, met 2x koffers overstappen én als je buiten bent nog eens de weg naar je hotel vinden.Grand Central is niet zoals Eindhoven CS waar je maar 2 uitgangen hebt. Je kunt op meerdere plekken naar buiten. Sta je net aan de verkeerde kant, dan is het ver lopen met je koffer, zeker als je geen idee hebt waar je heen moet.
En daarbij, heb je weleens vast gestaan met een taxi ? Dan duurt je reis in een keer flink langer dan 1 uur.
Binnen Manhatten valt vaststaan wel mee, maar de toegangswegen er naartoe kunnen flinke files hebben waarin je rustig een uur verliest.
Ik ben 4 keer op Newark gevlogen. 3x met de taxi, 4x met de bus (waarvan 2x omdat we de huurauto op Newark hebben teruggebracht). Nooit problemen gehad. Ja, bij de Lincoln tunnel is het iets drukker en sta je halverwege de ramp vast. Maar dan heb je een mooi uitzicht, dus dat maakt het allemaal goed. Daarnaast heb ik regelmatig de Greyhound van en naar 42nd Port Authority genomen. (New York - Baltimore) (New York - Washington) (New York - Asheville) (New York - Giants Stadium), dus ja. ik weet waar ik het over heb ;).

Ik zeg ook nergens dat mijn advies het gouden pad is. Er zijn meerdere wegen naar Rome (Manhattan in dit geval). Alleen voor iemand die voor het eerst richting New York gaat en geen gedonder wil hebben zou ik zeggen, keep it simple. Tot zover mijn advies(niet waarheid)

* Calitomnication is sinds 2003 bijna ieder jaar naar New York geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Calitomnication op 07-12-2017 12:22 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Calitomnication schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:31:
[...]

Hoezo is dit nonsens? Je bent het er misschien niet mee eens, maar dat wil niet zeggen dat het nonsens is ;). Als je mijn verhaal bekijkt zie je dat ik aangeef dat de trein $13,- kost én dat hij op Penn Station een taxi kan nemen ($10,-). Je kunt dan ook zien dat hij niet met de metro kán zonder te moeten overstappen. Hij moet richting Lexington Ave & 39th.
Ja, natuurlijk kan hij met de metro vanuit Penn Station. Heel simpel zelfs (let op, simpel is relatief).

Hoe ik het zelf zou doen?
Op Penn Station koop je een 7 day pass voor de metro, pak de 1, 2, 3, A, C of E (net waar je trein aankomt) naar 42nd Times Square, stap daar uit, loop naar de S of 7, stap in, ga naar Grand Central Station, ga naar boven en loop naar je hotel. Dat advies kan ik ook geven (sterker nog, heb het net gedaan), maar zou jij dat doen als je voor het eerst in een onbekende stad bent? Onbekende stad, drukke metro, drukke perrons, met 2x koffers overstappen én als je buiten bent nog eens de weg naar je hotel vinden.Grand Central is niet zoals Eindhoven CS waar je maar 2 uitgangen hebt. Je kunt op meerdere plekken naar buiten. Sta je net aan de verkeerde kant, dan is het ver lopen met je koffer, zeker als je geen idee hebt waar je heen moet.

[...]

Ik ben 4 keer op Newark gevlogen. 3x met de taxi, 4x met de bus (waarvan 2x omdat we de huurauto op Newark hebben teruggebracht). Nooit problemen gehad. Ja, bij de Lincoln tunnel is het iets drukker en sta je halverwege de ramp vast. Maar dan heb je een mooi uitzicht, dus dat maakt het allemaal goed. Daarnaast heb ik regelmatig de Greyhound van en naar 42nd Port Authority genomen. (New York - Baltimore) (New York - Washington) (New York - Asheville) (New York - Giants Stadium), dus ja. ik weet waar ik het over heb ;).

Ik zeg ook nergens dat mijn advies het gouden pad is. Er zijn meerdere wegen naar Rome (Manhattan in dit geval). Alleen voor iemand die voor het eerst richting New York gaat en geen gedonder wil hebben zou ik zeggen, keep it simple. Tot zover mijn advies(niet waarheid)

* Calitomnication is sinds 2003 bijna ieder jaar naar New York geweest.
De nonsens zit hem in de suggestie dat met de trein tm NY Penn via NJ Transit en daarna per metro/taxi de route vervolgen ingewikkeld zou zijn. Onbekende stad is niet direct een argument om iemand direct naar een taxi te verwijzen. Uiteraard is dat makkelijk, dat sluit niet uit dat er vaak prima alternatieven zijn die veelal heel veel $ kan schelen. In NYC gaan de dollars al makkelijk genoeg de portemonnee uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Lennartc schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:13:
[...]

De nonsens zit hem in de suggestie dat met de trein tm NY Penn via NJ Transit en daarna per metro/taxi de route vervolgen ingewikkeld zou zijn. Onbekende stad is niet direct een argument om iemand direct naar een taxi te verwijzen. Uiteraard is dat makkelijk, dat sluit niet uit dat er vaak prima alternatieven zijn die veelal heel veel $ kan schelen. In NYC gaan de dollars al makkelijk genoeg de portemonnee uit.
Nouja NYC is dan imo sowieso ook niet echt een budget vakantie :+

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Blabla, google maps?
Newark Airport Terminal A --> Newark Airport Express naar Grand central --> 3 minuten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Lennartc schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:13:
[...]

De nonsens zit hem in de suggestie dat met de trein tm NY Penn via NJ Transit en daarna per metro/taxi de route vervolgen ingewikkeld zou zijn. Onbekende stad is niet direct een argument om iemand direct naar een taxi te verwijzen.
Heb hem 3 mogelijkheden gegeven. Daarnaast geef ik duidelijk aan dat er meerdere manier zijn om Manhattan te bereiken. Waaronder de shuttle bus er één van is. $28 roundtrip, redelijk budget en alles bij elkaar geteld niet veel duurder dan de route die jij aangeeft,
Uiteraard is dat makkelijk, dat sluit niet uit dat er vaak prima alternatieven zijn die veelal heel veel $ kan schelen. In NYC gaan de dollars al makkelijk genoeg de portemonnee uit.
Klopt, er zijn ook meerdere manieren, geef ik toch ook telkens aan. Maar zullen we elkaar dan respecteren en informatie die iemand anders geeft en die feitelijk gewoon klopt niet als nonsens bestempelen? Je had ook gewoon een opmerking of aanvulling kunnen geven, was je punt ook duidelijk geweest ;).

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DikkeBMW schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:46:
Weet niet of dit er het juiste topic voor is, maar wie weet.

Tickets naar Miami zijn erg duur met de feestdagen, dat weet ik. Hoe zit het echter daarna? Laten we zeggen vertrek tussen kerst en nieuwjaar, terugkomst eerste week januari. Iemand ervaringen hiermee?

Of zijn er in januari wellicht goedkope prijzen? Van 1 jan tot 6 jan bijvoorbeeld.

Ik heb geen zin om nu alle ticketsites in detail af te gaan, ik vroeg me meer af of iemand hier een schatting had of ervaring had. Is ook niet zeker, maar oriënterend.
There's an app for that :)
Skyscanner.nl

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan shuttle bussen in een vreemde stad. De belangrijkste reden is dat taxichauffeurs niet overal in de wereld even betrouwbaar zijn en shuttle bussen met vaste (lage) prijzen werken. Nadeel: Shuttles kunnen je meer tijd kosten omdat ze op elke rit meer passagiers op verschillende locaties moeten oppikken of afzetten.

Ik ben afgelopen jaar naar Manhattan geweest en ook daar shuttle genomen van en naar JFK. Werkte prima maar ik was in beide richtingen een stuk langer onderweg dan wanneer ik gewoon een taxi had genomen. Daarnaast moest ik bij aankomst ook bijna 30 minuten wachten voor er uberhaupt een shuttle verscheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

The Eagle schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:02:
[...]

There's an app for that :)
Skyscanner.nl
Oh, ik zie echt nu pas dat je daar dus maanden kunt vergelijken. Ik dacht altijd dat je per dag heen/terug moest vergelijken.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Wij zijn van plan om met de camper grofweg Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco, LA, Grand Canyon, Las Vegas te gaan rijden.

Nu zitten we met het boeken van de camping enorm te twijfelen.

Vanaf Scotty's Castle in Death Valley Yosemite in is nogal wat. Is het verstandig om via route 395 te rijden of kun je dan ook echt het park niet in? Ik zie nergens daar entree in het park op Google Maps, behalve pas in de buurt van Mammoth Mountain.

Google Maps zegt eigenlijk standaard om via Bakersfield - Fresno - Merced naar Yosemite Falls te rijden, dan kun je eventueel nog naar Lee Vining rijden en dan via Lake Tahoe naar San Francisco.

Wat is het beste en het mooiste? De Bakersfield route lijkt me redelijk ver van het park zelf af, of is dat een vergissing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

KaiseRRuby schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:46:
Wij zijn van plan om met de camper grofweg Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco, LA, Grand Canyon, Las Vegas te gaan rijden.

Nu zitten we met het boeken van de camping enorm te twijfelen.

Vanaf Scotty's Castle in Death Valley Yosemite in is nogal wat. Is het verstandig om via route 395 te rijden of kun je dan ook echt het park niet in? Ik zie nergens daar entree in het park op Google Maps, behalve pas in de buurt van Mammoth Mountain.

Google Maps zegt eigenlijk standaard om via Bakersfield - Fresno - Merced naar Yosemite Falls te rijden, dan kun je eventueel nog naar Lee Vining rijden en dan via Lake Tahoe naar San Francisco.

Wat is het beste en het mooiste? De Bakersfield route lijkt me redelijk ver van het park zelf af, of is dat een vergissing?
Wanneer ga je? in de zomer is de 120 rijden vanaf mono lake naar yosemite prachtig. Onderlangs rijden is een veel minder mooie route (vinden wij). Wij hebben bij de mammoth lakes overnacht (prachtige camping daar ook, https://www.reserveameric...actCode=NRSO&parkId=75193).

Vanaf het oosten kom je echt het park niet in nee overigens.

Onderlangs heeft wel als voordeel dat je makkelijk sequoia in kan. Dat park vonden wij mooier en rustiger dan yosemite. Mijn tip zou zijn om LA links te laten liggen (niet mooi, niet boeiend) en beide deze parken te doen. Dus eerder de 1 verlaten naar het oosten.

Behalve als je echt in het hoogseizoen gaat is er geen noodzaak om alle campings vooraf te boeken. Gewoon naar toe rijden en je aanmelden. Geeft je ook meer flexibiliteit tijdens je reis wat juist het leuke van een camper is.

In Las Vegas zijn de casino's goedkoper dan de stadscamping en een grappige afwisseling van de campgrounds. Eventueel kan je zelfs je RV camperen op een apart parkeerterrein daarvoor achter de mirage dacht ik.

[ Voor 13% gewijzigd door LtMarx op 26-12-2017 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 04:08
Lt. Marx schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 08:17:
[...]

Wanneer ga je? in de zomer is de 120 rijden vanaf mono lake naar yosemite prachtig. Onderlangs rijden is een veel minder mooie route (vinden wij). Wij hebben bij de mammoth lakes overnacht (prachtige camping daar ook, https://www.reserveameric...actCode=NRSO&parkId=75193).

Vanaf het oosten kom je echt het park niet in nee overigens.

Onderlangs heeft wel als voordeel dat je makkelijk sequoia in kan. Dat park vonden wij mooier en rustiger dan yosemite. Mijn tip zou zijn om LA links te laten liggen (niet mooi, niet boeiend) en beide deze parken te doen. Dus eerder de 1 verlaten naar het oosten.

Behalve als je echt in het hoogseizoen gaat is er geen noodzaak om alle campings vooraf te boeken. Gewoon naar toe rijden en je aanmelden. Geeft je ook meer flexibiliteit tijdens je reis wat juist het leuke van een camper is.

In Las Vegas zijn de casino's goedkoper dan de stadscamping en een grappige afwisseling van de campgrounds. Eventueel kan je zelfs je RV camperen op een apart parkeerterrein daarvoor achter de mirage dacht ik.
Moet de Tioga Pass wel open zijn. ;)
Bij ons was hij afgelopen zomer afgesloten waardoor we 'noodgedwongen' onderlangs moesten. Zijn toen maar even Sequoiah NP binnen gegaan..was ook erg mooi! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:23
@Lennartc @Calitomnication @downtime Niemand die Uber gebruikt in NY? Wij vlogen op Newark en hadden een appartement (Airbnb) in New Jersey.
Voor een rit van een halfuur betaalden we met z'n tweeën in totaal $13 meen ik, ideaal en sowieso veel goedkoper dan een taxi.

Ik had toen nog geen simkaart gekocht, maar met de gratis hotspots op het vliegveld lukte het ook prima.

In de stad zelf alles met metro gedaan (kaartjes die week onbeperkt waren) en 's avonds via WTC station met de PATH-trein waren we 20 min. later weer in New Jersey.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 26-12-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Rivanov schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 08:53:
[...]

Moet de Tioga Pass wel open zijn. ;)
Bij ons was hij afgelopen zomer afgesloten waardoor we 'noodgedwongen' onderlangs moesten. Zijn toen maar even Sequoiah NP binnen gegaan..was ook erg mooi! :)
ja seqouiah is prachtig, mooier dan yosemite vinden wij. Was de pass gesloten wegens sneeuw?
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 08:58:
@Lennartc @Calitomnication @downtime Niemand die Uber gebruikt in NY? Wij vlogen op Newark en hadden een appartement (Airbnb) in New Jersey.
Voor een rit van een halfuur betaalden we $13 ofzo meen ik, ideaal en sowieso veel goedkoper dan een taxi.

Ik had toen nog geen simkaart gekocht, maar met de gratis hotspots op het vliegveld lukte het ook prima.

In de stad zelf alles met metro gedaan (kaartjes die week onbeperkt waren) en 's avonds via WTC station met de PATH-trein waren we 20 min. later weer in New Jersey.
Ja meerdere keren Uber gebruikt in o.a. NYC. Vooral de share dienst was erg goedkoop.

Voor data kan ik prepaidzero https://www.prepaidzero.com/product-category/usa/ aanraden. Net gebruikt in nieuw zeeland en erg goede service/dienst.

[ Voor 51% gewijzigd door LtMarx op 26-12-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lt. Marx schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 08:17:
[...]

Wanneer ga je? in de zomer is de 120 rijden vanaf mono lake naar yosemite prachtig.
klopt helemaal!
Onderlangs rijden is een veel minder mooie route (vinden wij).
Dan heb je de Sherman pas road niet gereden. Die is prachtig door het beboste berglandschap, en door seqoia national Forest, campings zat. Ik kan je camp Nelson aanraden, Camperen onder een seqoia.
Onderlangs heeft wel als voordeel dat je makkelijk sequoia in kan. Dat park vonden wij mooier en rustiger dan yosemite.
Wandel vooral in het rustige en prachtige Red wood Canyon bos, tussen kings en Seqoia in aan een kleine gravelroad
In september is het ook hoogseizoen in seqoia en yosemite. Ik had vorig jaar in seqoia de laatste plek in upper stoney creek, rest was vol. In yosemite valley altijd reserveren, aan tioga pass is wel firstcome/fs. Verder wel mee eens, niet alles reserveren, dat zet je schema zo vast. Ik had vorig jaar 1 gereserveerd, dat was yosemite valley, omdat het niet anders kon.

Ik vind jet trouwens ook jammer dat de noordelijke route vaak word overgeslagen. Redwood NP en Lassen NP zijn echt prachtige parken .

Of als je in de buurt van Mono Lake bent, pik Bodie State Historic Park even mee. Heerlijk geconserveerd spook stadje van goudzoekers met een goede gids met beschrijvingen wat er allemaal was.

Kamperen bij las Vegas? Valley of Fire! Schitterende natuur en historie. Camping geweldig! Neem je uv lamp mee, kun je de schorpioenen door het woestijnzand zien kruipen.

[ Voor 20% gewijzigd door Get!em op 26-12-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Poh, net effe zitten kijken naar de prijzen van RV rentals. Da's behoorlijk pittig. Drie weken inclusief miles en beddengoed e.d. kost al gauw 3k USD. Dan zijn die relocation specials toch wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
Voor werk ga ik een aantal dagen naar Hawaii ( :*) ) en heb er gebruik van gemaakt door vijf dagen naar het Big Island te gaan. Iemand toevallig nog tips voor daar? Ik wil graag de lavastromen zien met een tour een soortgelijke activiteiten om de bijzondere natuur van het eiland te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door jorikdelaporik op 29-12-2017 04:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
jorikdelaporik schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 04:21:
Voor werk ga ik een aantal dagen naar Hawaii ( :*) ) en heb er gebruik van gemaakt door vijf dagen naar het Big Island te gaan. Iemand toevallig nog tips voor daar? Ik wil graag de lavastromen zien met een tour een soortgelijke activiteiten om de bijzondere natuur van het eiland te zien.
Big Island is lang niet zo toeristisch, maar genoeg mogelijkheden om daar wat te boeken bij de resorts/hotels zelf. Kijk wel uit met de zeeschildpadden daar, vooral niet gaan lopen aanraken omdat daar een redelijke boete op staat (beschermde soort, en de boete was in 2012 iets van 500$ volgens de borden).

Je hebt er ook wel wat reserves, ik weet niet waar je gaat zitten maar er zijn er genoeg om te zien die allemaal de moeite waard zijn. Je zult sowieso de vulkaan ook wel zien als je aan komt vliegen, en je verbazen dat het vliegveld alleen overdekt is op wat kleine eetgelegenheden na, was fantastisch om te zien voor mij in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

BFmango schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:21:
Poh, net effe zitten kijken naar de prijzen van RV rentals. Da's behoorlijk pittig. Drie weken inclusief miles en beddengoed e.d. kost al gauw 3k USD. Dan zijn die relocation specials toch wel interessant.
Dat valt me mee: laatste keer dat wij keken kwamen we in het hoogseizoen al snel op 8-10k voor 3 weken. Als ze al beschikbaar zijn.

Buiten het hoogseizoen hebben we in Florida een stuk goedkoper gehuurd; 2100 ofzo voor 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Voor een rit van een halfuur betaalden we met z'n tweeën in totaal $13 meen ik, ideaal en sowieso veel goedkoper dan een taxi.

Geen uber gebruikt nee. Eigenlijk niet aan gedacht ivm grote hoeveelheid yellowcabs.
Wel Lyft gebruikt in Seattle. Echt een uitkomst deze nieuwe manieren van vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Even terugkomend op mijn eerdere post betreffende Miami een volgende vraag: gericht aan mensen die in de stad geweest zijn. Bij voorbaar dank :)

Ik ben dus momenteel aan kijken voor een last minute (deze maand nog) bezoekje aan een vriend in Miami. Tickets zijn niet absurd duur en ik kan bij hem overnachten en eten, dus financiëel is het prima om voor een dag of 5 te gaan.
Hij zal dan echter wel, gedeeltelijk, gewoon moeten werken. Nu vraag ik mij af: wat is er eigenlijk te doen zo in die stad? Als ik met hem samen ben dan vind ik het prima om terrasjes te doen of aan het strand te liggen. Alleen is dat echter niet zo chill. Nu heb ik me alleen in New York prima vermaakt, omdat er veel te doen en bezichtigen was. In Miami heb ik echter weinig ideeën. Wat kunnen de mensen met ervaring mij aanbevelen? Loont zich dit alleen; valt er wat te doen? Kunst musea zijn eigenlijk de enige zaken die ik echt niet interessant vind. Daarnaast vind ik het meeste wel leuk: bouwwerken, memorials, natuurzaken, etc.
Een auto huren zou ook een optie zijn, maar dit zou dan wel een dagtrupje moeten zijn en ook een excursie die leuk is voor 1 persoon (in het off-seizoen).

Alvast bedankt!

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
DikkeBMW schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:11:
Even terugkomend op mijn eerdere post betreffende Miami een volgende vraag: gericht aan mensen die in de stad geweest zijn. Bij voorbaar dank :)

Ik ben dus momenteel aan kijken voor een last minute (deze maand nog) bezoekje aan een vriend in Miami. Tickets zijn niet absurd duur en ik kan bij hem overnachten en eten, dus financiëel is het prima om voor een dag of 5 te gaan.
Hij zal dan echter wel, gedeeltelijk, gewoon moeten werken. Nu vraag ik mij af: wat is er eigenlijk te doen zo in die stad? Als ik met hem samen ben dan vind ik het prima om terrasjes te doen of aan het strand te liggen. Alleen is dat echter niet zo chill. Nu heb ik me alleen in New York prima vermaakt, omdat er veel te doen en bezichtigen was. In Miami heb ik echter weinig ideeën. Wat kunnen de mensen met ervaring mij aanbevelen? Loont zich dit alleen; valt er wat te doen? Kunst musea zijn eigenlijk de enige zaken die ik echt niet interessant vind. Daarnaast vind ik het meeste wel leuk: bouwwerken, memorials, natuurzaken, etc.
Een auto huren zou ook een optie zijn, maar dit zou dan wel een dagtrupje moeten zijn en ook een excursie die leuk is voor 1 persoon (in het off-seizoen).

Alvast bedankt!
Little Havana is een leuke wijk om rond te lopen. Wij zijn een aantal jaren terug een sigarenwinkel binnengelopen waar ze de sigaren nog zelf maakten ter plekke. Leuk om te zien. Erg vriendelijke mensen. Kregen nog mierzoete Cubaanse koffie van de eigenaar. Oude cubanen die Domino's spelen op een pleintje. Natuurlijk ook het art deco district is mooi om rond te lopen. Verder hebben wij toen geshopt en aan het strand gelegen als afsluiting van de vakantie in Florida. Helaas heb ik niet meer.

Edit: met de auto naar de Everglades en op een airboat is zeker een aanrader. Volgens mij is dat goed in één dag te doen vanaf Miami.

[ Voor 3% gewijzigd door Nuevocasa op 06-01-2018 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup. Beide is prima te doen. Ook nu. Rijd naast de Everglades ook even naar Kennedy Space Center.

Al zou ik een paar dagen Miami e.o. zat vinden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

The Realone schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:35:
Ons tripje van 25 dagen in maart-april staat nu ook aardig vast. Plannen zijn wat gewijzigd tegenover wat we een paar maanden terug in gedachten hadden.

[afbeelding]

De stops zijn: Raleigh, NC > Fayetteville, NC > Havelock, NC > Nutter Fort > WV
Dan hebben we de vrienden/familie verplichtingen gehad en gaan we aan de vakantie beginnen. ;)

Nashville, TN > New Orleans, LO > Panama City Beach, FL > Wakulla Springs, FL > Orlando. Vanaf Orlando vertrekken we weer, dus dat is niet echt een stop. Al eens geweest en niet echt boeiend in mijn ogen.

Panama City Beach ligt niet vast en is bij benadering. Het idee was om een paar dagen strandvakantie te houden met wat leuke uitgaansplekken. Dan zit je daar overal wel vrij goed, maar tips zijn welkom. Eigenlijk alles tussen ongeveer Pensacola en Panama City is een optie.

Afgezien van vrienden/familie gaan we overal voor Airbnb's.
Ik kan je Destin aanraden in dat geval. Heb er 2 jaar gewoond (en 5 jaar in Pensacola), en zou er zo weer naar teruggaan. De emerald coast is prachtig en downtown biedt nog wat uitgaansgelegenheden. Pensacola is ook leuk, maar minder te doen dan alleen op het strand liggen.

Panama City zit rond die tijd vol met springbreakers. Als je daar naar op zoek bent, dat absoluut doen want dat is ook wel een ervaring, maar voor een gezinsvakantie moet je daar wel wegblijven. Zelfde geldt _eigenlijk_ voor Destin ook wel, als je echt rust wil moet je dan naar Pensacola gaan omdat er iets minder te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:33
Toevallig op dit draadje terechtgekomen maar ik zal dit jaar ook een rondreis van 19 dagen gaan maken, we zullen beginnen in Orlando en eindigend in Miami,

Dit klinkt kort maar onderweg zullen we langs St Augustine, Tallahassee, Mobile, Vicksburg, New Orleans, Pensacola, Tampa, en de Everglades komen :)
De route die ik heb getekend (zal hem later nog even proberen te delen) komt op ongeveer 4000 km en 2 dagen rijden totaal (proberen wat highways te vermijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:54
Paar weken terug heerlijk van de 28 graden en zon genoten in Miami. South Beach als uitvalsbasis gehad, prachtige art deco om je heen. Bustochtje naar de Everglades inclusief airboat tour is inderdaad leuk. Heb ook een dag een auto gehuurd en een trip naar Key West gemaakt, ook een aanrader. In Miami zelf is Wynwood leuk om te bezoeken voor de street art.

[ Voor 10% gewijzigd door coyote1980 op 06-01-2018 07:29 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Thanks allen!

Het zou inderdaad maar een paar daagjes zijn, vooral omdat ik het leuk vind heb nog eens te zien en hoe hij daar leeft zegmaar; die kansen krijg je niet heel vaak dus probeer ik altijd te doen. Hij zal ook vrij hebben, dan wilden we idd naar Kennedy Space Center proberen te gaan.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
HouseQ schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 01:55:
Toevallig op dit draadje terechtgekomen maar ik zal dit jaar ook een rondreis van 19 dagen gaan maken, we zullen beginnen in Orlando en eindigend in Miami,

Dit klinkt kort maar onderweg zullen we langs St Augustine, Tallahassee, Mobile, Vicksburg, New Orleans, Pensacola, Tampa, en de Everglades komen :)
De route die ik heb getekend (zal hem later nog even proberen te delen) komt op ongeveer 4000 km en 2 dagen rijden totaal (proberen wat highways te vermijden).
Neem vooral de tijd voor de I4 rond Orlando, deze weg staat bijna dag en nacht vast. Echt verschrikkelijk af en toe. Het komt voornamelijk door verkeer wat naar de parken gaat (of er vandaan komt). Dus hou daar even rekening mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Uber, nee.. nog nooit gebruikt. Probeer altijd op JFK te vliegen ivm aansluiting AirTrain op Subway. Daarnaast vindt ik Newark maar een oud en muf gebeuren, dus probeer deze altijd te vermijden :)
In Manhattan zelf doe ik alles met de metro en te voet. Incidenteel neem ik een Yellow Cab, maar alleen heel vroeg of s'avonds laat. Overdag heeft een taxi (bijna) geen zin.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Taxi overdag is idd niet handig. Tussen vliegveld en hotel wel. Bellboy gewoon vragen of ie een taxi aanhoudt, komt goed. Die wacht dan op zijn fooi btw, niet vergeten, krijg je boze gezichten van en de taxi wacht er op voor het vertrek. Ik had het niet in de smiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

KSC is echt de moeite waard, ik ga er dit jaar waarschijnlijk voor de derde keer heen. :X Maatje van me gaat voor het eerst mee naar Florida (12 uur van Sebring) en we hebben nog wat dagen te vullen, KSC is dan een goede optie vanaf Orlando.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:46
Inmiddels alweer een paar weken deze trip achter de rug en ik kan zeggen, wat een land!
Schitterende omgevingen en prachtige steden.

Momenteel druk bezig met alle beelden te verwerken tot een zinnige samenvatting van de gehele reis.
Wat ik jullie niet wilde onthouden is alvast het eerste gedeelte van de gehele reis in kml-formaat voor de liefhebber. In te lezen in google earth dus.

Ik zal deze bestanden nog uitbreiden tot de gehele trip welke start in San Francisco en eindigt in Orlando.

https://www.dropbox.com/s...uhG_sFwOm-DpAqP6Nmfa?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FvtVjH2erCgJ7zemRg5I8ONj/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door king_bass op 08-01-2018 14:36 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Toch een ticket geboekt. Even een weekje Miami, prima vertoeven :+

Het enige jammere is dat we een auto wilden huren, maar aangezien ik <25 ben valleen veel opties af helaas. Ter plekke maar eens kijken of er toch een Mustang oid te regelen valt.

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
jorikdelaporik schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 04:21:
Big Island is prachtig. Als ik kon zou ik er morgen zo heen vliegen en voorlopig niet meer terugkomen :P

Afgezien van Kona is het niet echt heel toeristisch, en dat vond ik juist het heerlijke. Het is een prachtig en enorm gevarieerd landschap (als je een rondje om het eiland rijdt kom je alles tegen van nat groen tropisch tot kaal en uitgedroogd, en alles er tussenin).

Ik zou een auto huren, en dan niet de fout maken om voor de Ford Mustang te gaan, want er zijn heel veel plekken waar je niet kan komen met zo'n auto. Eigenlijk heb je op Hawaii gewoon niks te zoeken in zo'n ding. Wij hadden zelf een Jeep Wrangler en dat is geen overbodige luxe als je ergens wilt kunnen komen.

Let er op dat je geen Nene plat rijdt, zie beesten zijn daar zo'n beetje het heiligste wat er is :P

Heb je maar een paar dagen dan zou ik een dag snorkelen (prachtig, veel vis te zien, veel zeeschildpadden). Verder met de auto naar de top van de Mauna Kea rijden (4x4 verplicht, en daar controleren ze ook op). Bij Waipio Valley naar beneden rijden (enorm smalle en stijle weg, wederom 4x4 verplicht). Het National Park bij de vulkanen is een absolute must natuurlijk (weet niet hoe de toestand nu is, maar soms sputtert Kilauea wat lava uit, hebben wij zelf helaas niet gezien, hij rookte wel enorm).

Verder kan je mij uren parkeren bij Cape Kumukahi, heerlijke frisse lucht (letterlijk behorende tot de schoonste lucht op aarde) en genieten van de zee die tegen de rotsen aan beukt. Je zou naar Pahoa kunnen rijden, van daar naar Kalapana en dan langs de kust naar Cape Kumukahi, dan heb je echt een mooie route.

Verder, South Point Park is heerlijk om met de 4x4 doorheen te crossen, echt doen als je een 4x4 huurt :P

Als je de kans krijgt, maak een helikopter rondvlucht. Zelf wilden wij dat ook, maar na twee keer een geannuleerde vlucht ivm het weer en 1x halverwege zijn met de heli en dan weer moeten omkeren vanwege het weer was er voor ons helaas geen mogelijkheid meer om nog een poging te wagen. Van wat we wél vanuit de heli hebben gezien was het wel zeker de moeite waard en helemaal niet zo enorm duur.

Dit zijn zo even wat dingen.

Verder kan ik nog wel talloze dingen noemen, mooie locaties, mooie uitzichten, noem maar op, maar het hangt natuurlijk ook af van wat je wilt.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

DikkeBMW schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:54:
Toch een ticket geboekt. Even een weekje Miami, prima vertoeven :+

Het enige jammere is dat we een auto wilden huren, maar aangezien ik <25 ben valleen veel opties af helaas. Ter plekke maar eens kijken of er toch een Mustang oid te regelen valt.
ik heb toen ik 24 was(welliswaar de westkust) bij alamo, daar was ik erg tevreden over.

Het grootse "probleem" is als je geen 25 ben is dat ze een vrij flink bedrag per dag extra vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
  • Laatst online: 08:07
Ik ga begin september naar denver voor 2 weken en ik zoek nog een huurauto. Nu zijn de bedragen op de verschillende vergelijkingssites nogal groot vind ik. Welke kunnen jullie mij aanraden?

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 19:21
@twitt Er zijn verschillende mogelijkheden en de tarieven wisselen nogal. Hier staat aardig wat informatie: https://forum.allesamerik...iewtopic.php?f=30&t=69526

Zelf hebben we bij Sunnycars geboekt, niet de goedkoopste maar het is daar nog nooit mis gegaan, alles is altijd netjes vergoed geworden en ze staan je snel te woord.
Je kunt ook bij http://www.autoeurope.nl/ kijken, die hebben lagere tarieven en geven keuze in de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

garriej schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:31:
[...]

ik heb toen ik 24 was(welliswaar de westkust) bij alamo, daar was ik erg tevreden over.

Het grootse "probleem" is als je geen 25 ben is dat ze een vrij flink bedrag per dag extra vragen...
Ja we gaan het zien. Pickup/dropoff doen we sowieso bij het vliegveld (ivm tijden). We zien het daar wel. Zijn maar 2 dagen, dus we gaan het zien.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
  • Laatst online: 08:07
Ik heb mijn huurauto gereserveerd. Via happycar.nl, maar die haalt het weer bij holidayautos.com vandaan. Als ik rechtstreeks daar had gereserveerd was het 293 dollar ipv van 283 euro voor 13 dagen. Anyways, ik heb toch een beter gevoel bij een nederlands bedrijf als je eventueel moet annuleren en zo.

Ik heb de kleinste (economy) klasse gehuurd. Dat doe ik en mijn familie meestal, ze hebben toch geen toyota yaris oid staan. Laatste keer kregen mijn ouders een jeep mee ipv een economy class. Afwachten wat we nu meekrijgen dus.

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
Glenfiddich schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:12:
[...]

Big Island is prachtig. Als ik kon zou ik er morgen zo heen vliegen en voorlopig niet meer terugkomen :P

Afgezien van Kona is het niet echt heel toeristisch, en dat vond ik juist het heerlijke. Het is een prachtig en enorm gevarieerd landschap (als je een rondje om het eiland rijdt kom je alles tegen van nat groen tropisch tot kaal en uitgedroogd, en alles er tussenin).

Ik zou een auto huren, en dan niet de fout maken om voor de Ford Mustang te gaan, want er zijn heel veel plekken waar je niet kan komen met zo'n auto. Eigenlijk heb je op Hawaii gewoon niks te zoeken in zo'n ding. Wij hadden zelf een Jeep Wrangler en dat is geen overbodige luxe als je ergens wilt kunnen komen.

Let er op dat je geen Nene plat rijdt, zie beesten zijn daar zo'n beetje het heiligste wat er is :P

Heb je maar een paar dagen dan zou ik een dag snorkelen (prachtig, veel vis te zien, veel zeeschildpadden). Verder met de auto naar de top van de Mauna Kea rijden (4x4 verplicht, en daar controleren ze ook op). Bij Waipio Valley naar beneden rijden (enorm smalle en stijle weg, wederom 4x4 verplicht). Het National Park bij de vulkanen is een absolute must natuurlijk (weet niet hoe de toestand nu is, maar soms sputtert Kilauea wat lava uit, hebben wij zelf helaas niet gezien, hij rookte wel enorm).

Verder kan je mij uren parkeren bij Cape Kumukahi, heerlijke frisse lucht (letterlijk behorende tot de schoonste lucht op aarde) en genieten van de zee die tegen de rotsen aan beukt. Je zou naar Pahoa kunnen rijden, van daar naar Kalapana en dan langs de kust naar Cape Kumukahi, dan heb je echt een mooie route.

Verder, South Point Park is heerlijk om met de 4x4 doorheen te crossen, echt doen als je een 4x4 huurt :P

Als je de kans krijgt, maak een helikopter rondvlucht. Zelf wilden wij dat ook, maar na twee keer een geannuleerde vlucht ivm het weer en 1x halverwege zijn met de heli en dan weer moeten omkeren vanwege het weer was er voor ons helaas geen mogelijkheid meer om nog een poging te wagen. Van wat we wél vanuit de heli hebben gezien was het wel zeker de moeite waard en helemaal niet zo enorm duur.

Dit zijn zo even wat dingen.

Verder kan ik nog wel talloze dingen noemen, mooie locaties, mooie uitzichten, noem maar op, maar het hangt natuurlijk ook af van wat je wilt.
Thanks! Ben er nu, vanochtend vanaf Honolulu naar Kona gevlogen. Ga zeker een aantal van je tips checken. Ook nog even het false alarm van vanochtend meegepakt B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
jorikdelaporik schreef op zondag 14 januari 2018 @ 06:33:
[...]

Thanks! Ben er nu, vanochtend vanaf Honolulu naar Kona gevlogen. Ga zeker een aantal van je tips checken. Ook nog even het false alarm van vanochtend meegepakt B-)
Ga zeker een keer in de avond naar het Jagger museum om naar de vulkaan te kijken, dat is prachtig! Ook een aanrader is om op een andere avond naar Kalapana te rijden: zorg dat je daar eind van de middag bent als het nog licht is. Huur dan een mountainbike en fiets over het lava naar het viewing point waar de lava de zee in stroomt. Als je het zo planned dat dan de schemering inzet, heb je een prachtig zicht van die enorme stoomwolk die steeds roder wordt als het steeds donkerder wordt. Neem wel drinken en een lampje mee, want je moet in de donker terug fietsen :).

Een hike in het Volcano park is ook erg mooi. Ik vond het hiken door het bos en dan over de kratervloer erg gaaf; mooier dan de autotocht over de Chain of Craters road. We zijn ook in het noorden nog de Waipio Valley in gewandeld: erg pittig vanwege de steile weg!

In het zuiden heb je veel bijzondere stranden. Als je "gewoon" even wilt liggen/zonnen/snorkelen dan zijn Beach 69 en Hapuna Beach ook erg mooi.

Veel plezier daar! Ik zou zo weer terug gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
@HuHu hoe lang heb je "nodig" om de dingen die jij beschrijft te zien? En ben je ook naar meerdere eilanden geweest? Zo ja: wat is dan een beetje gangbaar qua aantal dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:27:
@HuHu hoe lang heb je "nodig" om de dingen die jij beschrijft te zien? En ben je ook naar meerdere eilanden geweest? Zo ja: wat is dan een beetje gangbaar qua aantal dagen?
Ik heb zeven dagen op Big Island gezeten. Daarnaast nog vijf dagen op Maui, vijf op Kauai en vijf op Oahu.

Op Big Island hadden we twee slaapplaatsen: eentje in Kona en eentje in het dorpje Volcano. In plaats van Volcano kun je ook in Hilo zitten; dat is wat groter en wellicht wat goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Thanks, komende zomer eerst een beetje chillen in 't zuiden, maar Hawaii staat ook nog op de lijst van af te vinken staten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:47:
Thanks, komende zomer eerst een beetje chillen in 't zuiden, maar Hawaii staat ook nog op de lijst van af te vinken staten :)
Zeker doen, het is een prachtig gebied! Reserveer wel het dubbele budget ten opzicht van het vasteland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

twitt schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:52:
Ik ga begin september naar denver voor 2 weken en ik zoek nog een huurauto. Nu zijn de bedragen op de verschillende vergelijkingssites nogal groot vind ik. Welke kunnen jullie mij aanraden?
Mijn ervaring is tot nu toe dat boeken via de luchtvaartmaatschappij het beste tarief oplevert. Heb voor mijn komende trip iets van 200 euro betaald voor 8 dagen Mustang convertible ipv de 500 die dat direct bij AVIS kost.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Het is inmiddels jaren geleden dat ik in de VS woonde maar expedia, hotwire en priceline hadden ook altijd lage prijzen voor auto's. Niet alleen voor auto's maar ook voor hotels hebben we toen vaak priceline gebruikt. Als je dat een beetje handig doet dan weet je gewoon in welk hotel je terecht komt omdat er bijvoorbeeld maar een viersterrenhotel in een bepaald gebied zit. Wij zaten toen voor 40$ per nacht in viersterrenhotels terwijl een simpel motel toen 60$+ kostte, geen idee hoe dat nu is, de VS is inmiddels erg duur geworden.

Met autoverzekeringen moet je in de VS altijd oppassen, soms zit het niet bij de prijs in en voor Nederlandse begrippen gaat het er niet echt netjes aan toe. Zo stond er toen in de huurcontracten altijd een clausule die zoiets betekende als: als iemand jou aanrijdt ben je alsnog verantwoordelijk voor de schade die het verhuurbedrijf lijdt omdat ze de auto niet meer kunnen verhuren ... Volkomen absurd natuurlijk en daar kon je je dan weer extra voor verzekeren, 'loss damage waiver' heette dat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:11

Kju

twitt schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:52:
Het loont om ook de sites in andere landen te checken. Vorig jaar had ik via Avis.de geboekt. Dit jaar heb ik bij Avis.ie (i.c.m. AMEX Platinum korting) de prijzen gehad die amerikanen zonder verzekering bij avis betalen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 14:04
Zo. Vandaag ook een rondreisje door Californië geboekt. 27 April richting San Francisco. Dan 30 April camper ophalen en deze 12 Mei weer terugbrengen.

De route moet nog gepland worden maar het zal zoiets zijn van: Yosemite / Sequoia / Los Angeles en dan langs de kust terugzakken naar San Francisco en indien er tijd is nog een dagje/nachtje naar de Muir Woods boven de Golden gate.

Aangezien hier mensen meelezen die al eens geweest zijn. Is dit een logische route? Is het handig om voor het jaargetijde April-Mei van tevoren campings te boeken of is op de bonnefooi gaan mogelijk? ( lijkt mij leuker en je bent natuurlijk vrijer om te gaan waar je wil)

Gezien we meerdere parken willen gaan bezoeken lijkt het kopen van een America The Beautiful Annual Pass me wel een goed idee, of heeft iemand er toevallig nog eentje op zak die niet meer gebruikt gaat worden en tot Juni 2018 loopt dan zou ik deze graag van je overnemen. ( mocht deze vraag niet mogen, laat even weten dan pas ik het aan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

De route moet nog gepland worden maar het zal zoiets zijn van: Yosemite / Sequoia / Los Angeles en dan langs de kust terugzakken naar San Francisco en indien er tijd is nog een dagje/nachtje naar de Muir Woods boven de Golden gate.
Volgens mij ligt LA onder SF ;)

Maar geen Mono Lake, Dead Valley, Joshua Tree? Op zich heb je met 12 dagen een relaxed schema voor alleen Yosemity Sequoia en Hwy 1

Moet trouwens wel de Tioga pass open zijn anders is de lager gelegen NP's wel heel ver omrijden.

[ Voor 10% gewijzigd door Barrycade op 16-01-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Barrycade schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Maar geen Mono Lake, Dead Valley, Joshua Tree? Op zich heb je met 12 dagen een relaxed schema voor alleen Yosemity Sequoia en Hwy 1

Moet trouwens wel de Tioga pass open zijn anders is de lager gelegen NP's wel heel ver omrijden.
Joshua Tree _O_ O+

Daar met de camper overnachten is fenomenaal; een van de mooiste verrassingen van de vakantie voor mij. Melkweg met het blote oog gezien. Doodse stilte en prachtig landschap. Zeer gaaf. Zou daar liever nog eens heen gaan dan naar Yosemite haha

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

wann0wfhc schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:18:

Aangezien hier mensen meelezen die al eens geweest zijn. Is dit een logische route? Is het handig om voor het jaargetijde April-Mei van tevoren campings te boeken of is op de bonnefooi gaan mogelijk? ( lijkt mij leuker en je bent natuurlijk vrijer om te gaan waar je wil)
Barrycade schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Ik zou het inderdaad als volgt doen:

Vanuit SF naar Yosemite. Daar bekijken of Tioga open is.

Indien open: Doorrijden naar Mono lake (klein stukje noord heb je ook nog Bodie Statepark (Ghosttown) erg leuk!), mammoth lake, kort stukje deathvalley in/uit en dan door naar LA.
Door naar LA: via highways/interstates = saai.
Durf je het aan (bergweg) en is de weg open, dan zou ik Shermans Pass road pakken en stoppen bij Trail of 100 Giants. Kun je Seqoia overslaan namelijk. (linkje)

Indien Tioga niet open, dan gewoon via seqoia en door naar LA. (als Tioga niet open is, is het ook zeer waarschijnlijk dat Shermanspass niet open is).

Dan doorrijden naar LA. Joshua is wel leuk, maar wel een eind extra, en als je LA doet, dan heb je kans dat je vanuit Joshua in de dagelijkse files komt rondom LA.

Op de terugweg langs de 1 noord, kun je dan lekker cruisen en eventueel nog een patch of redwood forest meepakken (bijv bij Basin Redwood), maar er zijn meer kleine stukjes bos nog.

Mono Lake parkeerplaats valt trouwens ook onder de America Beautifull pass.. Bodie State park niet, maar is maar een paar dollar toegang. Let op, Bodie is laatste deel gravelroad....

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 16-01-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:28
Goede tips hierboven. Let bij Bodie wel op welke toegangsweg je neemt. Onze TomTom stuurde ons via Route 176 (bovenlangs Mono Lake) en dan de Goat Ranch Cutoff-weg op. Die is erg avontuurlijk en niet zonder reden volstrekt uitgestorven. Vanaf Mono Lake is het wel korter dan Route 270, maar toch veel langzamer, wegens de erbarmelijke staat van de onverharde weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bodie inderdaad benaderen vanaf de interstate afslag. Is alsnog aan het eind een gravelroad, maar wel een kort stuk welke met de camper te doen is.

Geplaatste speld
vlak bij CA-270, Bridgeport, CA 93517, Verenigde Staten
https://goo.gl/maps/JVogoYJ8Saq

[ Voor 27% gewijzigd door Get!em op 16-01-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 19:07
Ook ik ga een rondreis maken van 3 weken in West-Amerika. Het idee is om een auto te huren. Nu wil ik een Visa creditcard van de ANWB gaan aanvragen en vroeg mij of het een toegevoegde heeft om de Visa Gold card aan te schaffen. Deze kaart dekt namelijk het Eigen risico verzekerd bij autohuur, aldus de ANWB.

Mijn vraag is of iemand weet of dit inderdaad ook in Amerika geldt en of dit van toegevoegde waarde is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen voorjaar de Arizona Trail gelopen. 1270 km solo trek met rugzak en tentje, kamperen in de wildernis, van de Mexicaanse grens naar Utah state line. Door de Sonora woestijn, bossen, bergen, uiteindelijk de Grand Canyon overgestoken en dan het laatste stuk over het Kaibab Plateau naar Utah. Echt fantastisch! Ik heb een uitgebreid verslag gepost op FOK! (zie link):

http://forum.fok.nl/topic/2381424

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4590/24606208037_0572bb1a2d_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:12:
Ik heb afgelopen voorjaar de Arizona Trail gelopen. 1270 km solo trek met rugzak en tentje, kamperen in de wildernis, van de Mexicaanse grens naar Utah state line. Door de Sonora woestijn, bossen, bergen, uiteindelijk de Grand Canyon overgestoken en dan het laatste stuk over het Kaibab Plateau naar Utah. Echt fantastisch! Ik heb een uitgebreid verslag gepost op FOK! (zie link):

http://forum.fok.nl/topic/2381424

[afbeelding]
Wauw wauw wauw... Wát een verhaal en toffe foto's.. Veel plekken die jij beschrijft zijn wij ook geweest, maar wij hebben ze gewoon vanuit de auto beleeft. Lijkt me werkelijk schitterend om dit te voet te mogen doen!

Heb je ook de ambitie om ooit de Appalachian Trail te gaan doen?

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Calitomnication schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:56:

Heb je ook de ambitie om ooit de Appalachian Trail te gaan doen?
Nee, die trail spreekt mij wat minder aan. Dat is mij iets te gezellig (druk). Ik ga wel dit jaar een stuk van de Pacific Crest Trail lopen (ook iets te gezellig maar iig wel super scenic). Arizona was zo tof omdat je soms dagenlang niemand tegenkwam.
Pagina: 1 ... 12 ... 87 Laatste