D-e-n schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:18:
[...]
Wij hebben ook plannen in die richting en ik moet zeggen dat wij dat romantische beeld ook wel hebben: van de diverse wijken tot de bekende tram tot aan de Golden Gate Bridge. Maar als jij moest kiezen ga je liever naar bijvoorbeeld Las Vegas?
Wat @
DownBusiness zegt kan ik inderdaad wel bevestigen. Ben zelf 2x in San Francisco geweest. 1x alleen in 2004, zat toen in een Guest House in de buurt van Civic Center (8th street & Minna Street om precies te zijn).
In die omgeving heel veel daklozen die daar 's avonds allemaal bij elkaar kwamen. Schijnbaar ligt daar in de buurt een opvang, maar als die vol is gaan ze in de directe omgeving liggen.
Ook werd me veel drugs (hé friend, you need some cocaine) aangeboden, maar ze zijn verder niet lastig.
In 2012 weer naar de stad geweest Nu met 4 man in totaal) en eigenlijk hetzelfde beeld. veel daklozen, veel drugs op straat, maar heb me nooit onveilig gevoeld of als storend ervaren. Misschien dat wij als Nederlanders een hogere tolerantie voor drugs op straat hebben ofzo

.
Toch is San Francoise mijn 2e favoriete stad in de VS, New York is trotse lijstaanvoerder. Ik zou San Francisco zeker niet overslaan, maar wees wel voorbereid dat ze je drugs gewoon aanbieden of dat een zwerver een end met je meeloopt, een praatje met je komt maken, op je gevoel gaat zitten en dan zegt "listen man, i'm hungry man, can you help a brother out"? Als je dan netjes aangeeft dat je het niet doet, dan hebben ze er wel respect voor. (hebben ze er geen respect voor, prima toch, je komt er waarschijnlijk toch nooit meer terug).
Soms als ik in een goede bui ben en het verhaal écht geloof, dan wil ik nog wel eens een cheeseburger bij de Burger King halen. In de uitzonderlijke gevallen dat ik dit heb gedaan werd het echt gewaardeerd. Geld geef ik nooit, dat schieten ze rechtstreeks de arm in.
Conclusie, San Francisco zeker niet links laten liggen, gewoon een bezoek plannen en ga lekker van de stad genieten, want het heeft veel moois te bieden.
Ben je "bang" of voel je je geïntimideerd door de zwervers, blijf dan weg uit de achteraf straatjes en ga 's avonds alleen naar drukbezochte gebieden.
Las Vegas is ook tof, maar gewoon anders. Je hebt het gevoel alsof je iedere dag door een pretpark loopt. Muziek uit speakers die tussen de planten op straat zijn weggewerkt, overal shows, achtbanen die rondom hotels rijden, de halve wereld is nagebouwd. Ben je een echte cultuur snuiver? Dan heb je hier vrij weinig te snuiven vrees ik

(ja, ok.. ook in Vegas is genoeg te snuiven, maar daar ben ik niet zo van

).
Ook Vegas zou ik niet overslaan, als je dan toch al de stap maakt om 9000 kilometer te gaan vliegen en je bent er "in de buurt", waarom zou je er dan niet heengaan?
[
Voor 11% gewijzigd door
Calitomnication op 26-10-2017 09:03
]