Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:59

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ik ben ondertussen ook al enige maanden enthousiast gebruiker van de a5 dual sim.
Echter liep ik in de aanleiding naar de android 7 patch al op een wat langere wacht tijd aan.

Aangezien dual sim in nederland niet verkocht wordt, draait de mijne op een de firmware van united arab emirates.
Is dit om te zetten naar de Nederlandse firmware ?
Dan kan ik daar mee tenminste in de pas lopen.

Alvast bedankt.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• jfeelders
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:52

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

In nederland wordt de Duos o.a. bij dual-sim.nl verkocht. Dan krijg je er een met nederlandse firmware. Je kan ook de nederlandse firmware downloaden van sammobile.com en die met Odin erop zetten.

• DaJohn
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-06 23:49
Ik heb een raar probleem.. Ik kan met de Samsung Galaxy A5 2017 icm met Ben-simkaart niet doorverbinden naar een andere toestel, dan krijg ik foutmeldingen. Gebruik ik datzelfde simkaartje in een andere toestel werkt het prima, gebruik ik een simkaart van Vodafone dan werkt het wel in de Samsung Galaxy A5 2017. Iemand die toevallig hetzelfde heeft of wat er aan de hand kan zijn?

• magneet
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:31

magneet

Magnetic enhanced

meer mensen die met de laatste update af en toe een storing hebben op de speaker bij muziek of simpele geluidjes? Mijn vrouw en ik hebben er allebei last van namelijk.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Giel1
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12-06 16:18
quote:
magneet schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:17:
meer mensen die met de laatste update af en toe een storing hebben op de speaker bij muziek of simpele geluidjes? Mijn vrouw en ik hebben er allebei last van namelijk.
Ja, heb ik zelf ook regelmatig last van. Volgens mij is dit sinds de update naar android 7.

• auroortje
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:33

auroortje

"Ron2U" on WoW's

Er is weer een update van 46mb

• magneet
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:31

magneet

Magnetic enhanced

quote:
Giel1 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:10:
[...]

Ja, heb ik zelf ook regelmatig last van. Volgens mij is dit sinds de update naar android 7.
ik merk het pas sinds de update daarna maar ben niet 100% zeker

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• DaJohn
quote:
Mag ik vragen welke softwareversie je hebt?
Ik heb vanmorgen een update gekregen van 52MB met versie A520FXXU2BQIE/A520FDNX2BQIE/A520FXXU2BQIE..

Als ik kijk naar de beveiligingspatch, dan geeft ie 1 augustus 2017 aan..

DaJohn wijzigde deze reactie 24-10-2017 09:22 (11%)
Reden: Beveiligingspatch

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

quote:
DaJohn schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:21:
[...]

Mag ik vragen welke softwareversie je hebt?
Ik heb vanmorgen een update gekregen van 52MB met versie A520FXXU2BQIE/A520FDNX2BQIE/A520FXXU2BQIE..

Als ik kijk naar de beveiligingspatch, dan geeft ie 1 augustus 2017 aan..
Mijn beveiliging staat op 1 Oktober.
Buildnr A520FXXS2BQIJ
quote:
pixels66 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:09:
Hebben meer mensen trouwens maar zo beperkt werkgeheugen? Heb er weinig last van hoor, maar alleen het systeem en apps eisen al 1,6gb op.. Heb standaard ongeveer 1 gb ter beschikking, en moet af en toe optimaliseren om van 750 mb terug naar 1gb te gaan. Hoe verkrijg ik meer werkgeheugen?
Niet! Werkgeheugen vrijmaken is de meest nutteloze bezigheid die er is. Of werkgeheugen nu vol of leeg is het gebruikt evenveel energie. Het werkgeheugen kan dus ook het beste maar zo vol mogelijk zitten.

Daarnaast maakt Android gebruik van Pre-loaden. Je meest gebruikte apps worden vast in het geheugen geplaatst, zodat die lekker snel opstarten. Ga dus vooral geen geheugen 'optimaliseren', want aan het einde van de rit kost het alleen maar meer batterij.

• DaJohn
quote:
auroortje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

Mijn beveiliging staat op 1 Oktober.
Buildnr A520FXXS2BQIJ
Oke, das raar.. Ik heb wel de blueborn kwetsbaarheids check uitgevoerd en mijn toestel is niet kwetsbaar meer na de update.. Maar ik vindt het raar dat de beveiligingspatch nog op 1 augustus 2017 staat..

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

quote:
DaJohn schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:05:
[...]

Oke, das raar.. Ik heb wel de blueborn kwetsbaarheids check uitgevoerd en mijn toestel is niet kwetsbaar meer na de update.. Maar ik vindt het raar dat de beveiligingspatch nog op 1 augustus 2017 staat..

auroortje wijzigde deze reactie 24-10-2017 11:57 (41%)

• Turbodesk617
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16-05 20:22
Ik ervaar dat deze telefoon steeds trager reageert. Ik heb niets veranderd. Staan ook bijna geen apps op. Soort van input lag. Van schermaanraking tot reactie lijkt steeds trager te gaan. Zeer irritant.

Iemand anders dezelfde ervaring?

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

• AlexanderOnline
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 00:53
Kan iemand vertellen hoe dual sim in de praktijk op deze telefoon werkt? Ik heb een WM10 Lumia 640 waar dual sim erg goed werkt, ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik kan alleen weinig details vinden hoe het werkt:
- Kun je aan de inkomende oproep zien op welke sim je gebeld wordt?
- Kun je per contact aangeven wat de default sim is om mee te bellen? Kun je het ook per keer dat je belt kiezen?
- Kun je de dataverbinding switchen tussen de twee sims en wordt 4G voor beide ondersteund?
- Kun je in een sms thread wisselen van sims, of hoe werkt het kiezen van sim bij smsen?
- Kun je twee telefoon icons op je scherm zetten, voor elke sim een om gelijk met de goede sim een nummer te draaien?
Wellicht zijn bovenstaande vragen Android-algemeen, het is voor mij onduidelijk tot welk niveau Samsung specifiek functionaliteit heeft.

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02:23

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Ik heb net de A5 binnen wat op het oog een leuk toestel is. Maar wat een hel om die vingerafdruk goed te krijgen. Volgens mij moet je kantoorhanden hebben want als je werkershanden hebt zoals ik gaat het heel moeizaam. Teveel kloven en beschadigingen op de vingers denk ik.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:26
quote:
Tuintje schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:37:
Ik heb net de A5 binnen wat op het oog een leuk toestel is. Maar wat een hel om die vingerafdruk goed te krijgen. Volgens mij moet je kantoorhanden hebben want als je werkershanden hebt zoals ik gaat het heel moeizaam. Teveel kloven en beschadigingen op de vingers denk ik.
Ik vind dit juist een van de betere scanners die ik heb meegemaakt. Wat wel zo is, is dat ik een keer in de zoveel tijd de scanner opnieuw moet instellen, zodra mijn handen droog worden of dergelijke, herkent de scanner je vinger dus niet meer..

• Tuintje

Tuintje

Ik geloof je gelijk en zo heb ik het ook kunnen zien in de reviews en filmpjes. Maar door de werkhanden hier en daar wat ruwe huid en kloofjes leest hij niets. Moet zeker wel tien keer eroverheen gaan wil hij wat herkennen en ben dus weer naar patroon terug gegaan.

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
Tuintje schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:02:
Ik geloof je gelijk en zo heb ik het ook kunnen zien in de reviews en filmpjes. Maar door de werkhanden hier en daar wat ruwe huid en kloofjes leest hij niets. Moet zeker wel tien keer eroverheen gaan wil hij wat herkennen en ben dus weer naar patroon terug gegaan.
Had je deze tip ook al geprobeerd? Dus niet te hoog op de vingertop instellen...

• Tuintje

Tuintje

Jazeker. Ik had twee afdrukken gemaakt van linker- en rechterduim maar het werkt niet. Het geeft ook niet, het was handig geweest maar ik kan leven met een patroon.

• jfeelders

jfeelders

quote:
AlexanderOnline schreef op zondag 12 november 2017 @ 23:41:
Kan iemand vertellen hoe dual sim in de praktijk op deze telefoon werkt? Ik gebruik mijn A5 2017 Duos nu een half jaar tot volle tevredenheid.
- Kun je aan de inkomende oproep zien op welke sim je gebeld wordt? Nee, dat is mij nooit opgevallen.
- Kun je per contact aangeven wat de default sim is om mee te bellen? Nee Kun je het ook per keer dat je belt kiezen? Ja
- Kun je de dataverbinding switchen tussen de twee sims en wordt 4G voor beide ondersteund? Ja, je kan per datastroom (bellen, smsen, data) aangeven: sim1, sim2 of vragen
- Kun je in een sms thread wisselen van sims, Ja of hoe werkt het kiezen van sim bij smsen? Rechtsonder staan 2 symbooltjes op de verzendknop. Door de verzendknop langer ingedrukt te houden kan je simkaart kiezen. Standaard staat de laatstgekozen optie.
- Kun je twee telefoon icons op je scherm zetten, voor elke sim een om gelijk met de goede sim een nummer te draaien? In je belcijferknoppenscherm staat in plaats van een belknop onderaan een dubbele belknop zodat je per gesprek kan kiezen.
Wellicht zijn bovenstaande vragen Android-algemeen, het is voor mij onduidelijk tot welk niveau Samsung specifiek functionaliteit heeft.
Met de nieuwe Andoid N kan je voor 2 sims Dual Messenger aanzetten. Je kan dan o.a. 2 WhatsApp-accounts gebruiken, maar ook 2x Facebook en/of Facebook Messenger.

• gerske
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:53
Ik overweeg een A5 te kopen voor mijn vader. Zit er ondertussen al Auto HDR op? Of moet je dat bij elke foto zelf aanzetten? Zo ja, dan ga ik denk toch maar voor een S7, die sowieso al een veel betere camera heeft.

• kaasszje

kaasszje

quote:
gerske schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:15:
Ik overweeg een A5 te kopen voor mijn vader. Zit er ondertussen al Auto HDR op? Of moet je dat bij elke foto zelf aanzetten? Zo ja, dan ga ik denk toch maar voor een S7, die sowieso al een veel betere camera heeft.
je kan een snel koppeling maken om foto's met hdr profiel maken.

• Roodey
  • Laatst online: 18-06 13:41
Sinds deze week een A5 van werk gekregen. Deze vervangt mijn Huawei.
De Huawei had on screen menuknoppen. Voordeel hiervan is dat er een knop was die de notificatiebalk naar beneden haalde. Deze feature mis ik erg!
Zijn hier mogelijkheden voor met de A5?

Verder fijn toestelletje!

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:37
met je vingen van boven naar beneden "swipen"???

• Roodey
  • Laatst online: 18-06 13:41
quote:
jaydenjarno schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:12:
met je vingen van boven naar beneden "swipen"???
Die gebruik ik ook, maar daarvoor moet ik helemaal naar de bovenkant van het toestel.
Met de Huawei kon het met de onscreen knoppen met de duim ;)

• de2
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 09-05 22:00
quote:
Tuintje schreef op woensdag 15 november 2017 @ 01:23:
Jazeker. Ik had twee afdrukken gemaakt van linker- en rechterduim maar het werkt niet. Het geeft ook niet, het was handig geweest maar ik kan leven met een patroon.
Je kunt het beste een vinger kiezen die je niet zo vaak gebruikt/beschadigd (als je die tenminste hebt) Niet echt handig maar helaas.

• Tuintje

Tuintje

Elke vinger heeft wel wat. Maar je kan ook de pin invoeren als de vingerscan het niet doet. Soms doet die het wel vaak niet. Beetje wennen.

De A5 heeft trouwens net een update gehad.

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

Het weekend weer een update ontvangen van 222mb.
Voor degene die het gemist hebben. :)

*edit*
Zie dat Tuintje het hierboven ook al had gemeld.

auroortje wijzigde deze reactie 27-11-2017 12:57 (25%)

• pixels66
Nog bekend wat de update in houdt?

• Tuintje

Tuintje

Geen idee wat die update was. Ik drukte er zo snel doorheen dat ik het niet gelezen heb. Het zal een beveiligingspatch zijn geweest.

• jfeelders

jfeelders

Ja, november-security-update. Verder weinig nieuws te merken...

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:17
Mijn pa heeft vandaag een nieuwe A5 (2017) opgehaald na wat advies van mijn kant.
Toen ik vroeg wat hij nou kostte zei hij ¤259,- nieuw (goud). Wel apart want ik zie hem in de pricewatch als goedkoopste voor ¤292. Hij is totaal niet handig met computers maar kwam bij Botom.nll uit.
Ik lees er wel het een en ander over, maar ik snap even niet waarom er nog zo'n verschil in de prijs zit.

Iemand die hier meer vanaf weet?

• jfeelders

jfeelders

Misschien refurbished?

• Woask
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:47
Hoe bevalt deze telefoon jullie in de regen? Veel ongewenste touchregistraties of nog prima bruikbaar?

• kaasszje

kaasszje

quote:
Woask schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:06:
Hoe bevalt deze telefoon jullie in de regen? Veel ongewenste touchregistraties of nog prima bruikbaar?
Tot op heden helemaal geen ongewenste touch dingen gehad.
Eigenlijk prima bruikbaar.

Gebruik hem ook in combinatie met cobi.
Ook in de regen en geen enkel probleem.

• MatthiasDS
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:52
Gisteren deze telefoon nieuw opgepikt voor ¤219 - zeer mooie deal voor een toestel als dit.
Voorlopig tevreden van, het scherm is uitstekend (zeker voor dit geld!) en toestel voelt vlot aan.

Nova launcher erop en de ervaring is nagenoeg gelijk aan mijn vorige toestellen. Alleen zie ik de toegevoegde waarde niet echt van de volledige herwerking van menu's en notificaties - die van stock Android vind ik minstens even goed. Maar goed, zal ook wel wennen...

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:16
Android 8.0 Oreo upgrade komt er aan *O*

https://www.galaxyclub.nl...-update-a3-a5-2017-tab-s3

• Polder2
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-02 15:45
Sinds een paar maanden heb ik een prepaid Samsung Galaxy A5 (2017). Zeer tevreden overigens. Wat een verbetering dat deze telefoon gewoon de hele dag meegaat, ook met gps aan, en dat hij buiten bij daglicht eigenlijk best goede foto's maakt. Alleen wifi thuis pakt hij niet altijd goed.

Thuis hebben we internet van KPN en we hebben ons ook aangemeld voor KPN-FON. Nu pakt mijn telefoon vaak KPN-FON ipv de 'vaste' wifi en die verbinding is toch slechter; vaak krijg ik zelfs de melding dat internet misschien niet bereikbaar is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik altijd automatisch de 'vaste' wifi pak. Ik zou natuurlijk KPN-FON helemaal kunnen verwijderen, maar die gebruik ik onderweg nog wel eens, dus dat is geen optie.

Weet iemand een oplossing?

• jesperber
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18-06 15:58
Heeft iemand het eigenlijk al geprobeerd om met de telefoon te douchen?
Ik ben er erg benieuwd naar.

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
Polder2 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:25:
Sinds een paar maanden heb ik een prepaid Samsung Galaxy A5 (2017). Zeer tevreden overigens. Wat een verbetering dat deze telefoon gewoon de hele dag meegaat, ook met gps aan, en dat hij buiten bij daglicht eigenlijk best goede foto's maakt. Alleen wifi thuis pakt hij niet altijd goed.

Thuis hebben we internet van KPN en we hebben ons ook aangemeld voor KPN-FON. Nu pakt mijn telefoon vaak KPN-FON ipv de 'vaste' wifi en die verbinding is toch slechter; vaak krijg ik zelfs de melding dat internet misschien niet bereikbaar is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik altijd automatisch de 'vaste' wifi pak. Ik zou natuurlijk KPN-FON helemaal kunnen verwijderen, maar die gebruik ik onderweg nog wel eens, dus dat is geen optie.

Weet iemand een oplossing?
'k Heb een oplossing, weet alleen niet of die ideaal is....
Instellingen -> Verbindingen -> Wi-Fi -> KPN-FON selecteren -> Automatisch Opnieuw Verbinden uitvinken. Dan moet je alleen onderweg die "wel eens" handmatig selecteren...

• jfeelders

jfeelders

quote:
jesperber schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:31:
Douchen niet, zwemmen wel...

• Tuintje

Tuintje

quote:
jesperber schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:31:
Ik! Beetje bellen en appen terwijl ik aan het douchen was. Ging prima.
quote:
jfeelders schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:34:
[...]

Douchen niet, zwemmen wel...
Foto's gemaakt onder water? Zou dat gaan?

Tuintje wijzigde deze reactie 20-02-2018 19:08 (25%)

• jfeelders

jfeelders

Ik heb een aantal keer in en onder water gefilmd. En ja, dat gaat.

• kaasszje

kaasszje

Gebruik mijn telefoon middels cobi op de fiets.
Maar ook in de volle regen geen probleem :)

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

Er is weer een firmware update van +/- 64mb.
Denk vooral voor Google beveiliging die nu op februari 2018 staat.

• mswp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18-06 10:58

mswp

Wie Niet?

Ik en een collega blijven last houden van wifi problemen. Het lijkt erop dat het is zodra het toestel een tijdje in actief is . Hierdoor lijkt het er ook wel op dat het specifiek bij kpn is aangezien wij allebei er alleen thuis last van hebben, op het werk is telefoon vaak actief en er helemaal geen last van.

Je merk het bijvoorbeeld goed aan whatsapp. Berichten komen niet binnen tot je wifi een keer uit en aan doe. Of de back-up van Whatsapp. In de ochtend staat de melding er dat de telefoon wacht op verbinding. Wifi uit aan is weer de oplossing.

Ik heb zelf de Experiabox V10 thuis en daar zijn problemen mee dus ik wacht even af tot en met 14 maart. Dan zouden de problemen opgelost moeten zijn.

Collega heeft de V9 en daar zou alles goed moeten zijn. Hier heb ik dus niet echt een oplossing voor. Het gekke is dat ook alleen wij 2 in de families er last van hebben..

Herkennen hier meer mensen dit probleem?

P.s. iemand enig idee wanner Android 8 komt?

😲

• kaasszje

kaasszje

He heb dan welliswaar de aue versie (xsg)
Maar krijg net update van 524,79 mb.
Versie: A520FXXU4BRB6 / A520FOJV4BRB1 / A520FXXU4BRAH

Iemand enig idee ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaydenjarno
denk dat het een update is van 524,79 is voor je telefoon....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

quote:
jaydenjarno schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:10:
denk dat het een update is van 524,79 is voor je telefoon....
Bedoelde meer welke update is het en wat zit er in....'
Heb is niet alleen de februari security update.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaydenjarno
quote:
kaasszje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:04:
[...]

Ik begreep dat je dat bedoelde. maar kon het niet laten... sorry :-)

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

quote:
kaasszje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:04:
[...]

Vreemd want laatste 2 update's waren meer security patch's. Denk dat jij een grote hebt gemist, android 7. Heb je die al draaien???

• kaasszje

kaasszje

quote:
auroortje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:15:
[...]

Vreemd want laatste 2 update's waren meer security patch's. Denk dat jij een grote hebt gemist, android 7. Heb je die al draaien???
yep android 7.0, samsung 8.1 en beveiligingsupdate t/m 1 januari

Vandaar dat ik ook wat verbaasd was over de grote.
Die van februari heb ik nog niet gehad en die verwachtte ik eigenlijk.

• pixels66
Ik heb sinds een aantal weken last van het feit dat Gmail geen pushmeldingen meer geeft bij nieuwe emails. Telkens cache en geheugen van de app legen, dit geeft weer 2 dagen pushmeldingen waarna de app weer stil wordt.

Wie weet wat hier loos is?

• toro
16MP camera (voor en achter).

Ik vind dit een zeer slechte camera. Zelfs mijn iphone 5s uit 2013 met 8MP maakt stukken mooiere foto's. Het verschil tussen de twee phones is enorm.

De phone camera is gewoon te traag lijkt het wel om zo uit je broekzak te halen en een foto te schieten.

Je moet zelf ergens op focussen door het aan te wijzen op het scherm. Als hetgeen waar je een foto van wilt maken ook maar iets beweegt dan is de foto al mislukt/blurry.

Autofocus ontbreekt gewoon.

Is dit misschien ergens nog op te vangen door een andere camera app te gebruiken uit de store of is het echt de hardware van de device? :/

• DaJohn
Meer mensen die geen (beveiligings) updates heeft gehad sinds december? De laatste security pstchbis van 1 november 2017..

Wat me ook opvalt, is als ik de recovery menu in ga, dat ik de foutmelding krijg "failed to find /misc partition".. Iemand een idee?

• kaasszje

kaasszje

quote:
DaJohn schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:31:
Meer mensen die geen (beveiligings) updates heeft gehad sinds december? De laatste security pstchbis van 1 november 2017..

Wat me ook opvalt, is als ik de recovery menu in ga, dat ik de foutmelding krijg "failed to find /misc partition".. Iemand een idee?
Gewoon op 1 feb met beveiligingsupdate.
Kan zo eens proberen naar recovery te gaan, kijken wat ik daar vind.

• DaJohn
quote:
kaasszje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Gewoon op 1 feb met beveiligingsupdate.
Kan zo eens proberen naar recovery te gaan, kijken wat ik daar vind.
Thnx!
In dit filmpje is precies hetzelfde gaande:
YouTube: E : failed to find /misc partition - Galaxy J5 2017 J530F

Intussen onderzocht dat mijn broer, die ook een Samsung A5 2017 heeft, dezelfde melding heeft in de recovery menu. Dit lijkt er dus niets mee te maken. Hij heeft wel intussen 3 updates gehad sinds december..

Nu weet ik wat er aan de hand is tussen de verschillen van mijn toestel en die van mijn broer.
Mijn broer heeft ook het toestel besteld bij Ben, maar heeft de PHN versie. Ik heb dus ook bij Ben besteld, maar heb de Ben/T-Mobile versie welke de laatste update op 3-12-2017 is geweest. Dit haal ik van de website SamMobile.com

DaJohn wijzigde deze reactie 09-03-2018 12:29 (40%)

• kaasszje

kaasszje

quote:
DaJohn schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:05:
[...]

Thnx!
In dit filmpje is precies hetzelfde gaande:
YouTube: E : failed to find /misc partition - Galaxy J5 2017 J530F

Intussen onderzocht dat mijn broer, die ook een Samsung A5 2017 heeft, dezelfde melding heeft in de recovery menu. Dit lijkt er dus niets mee te maken. Hij heeft wel intussen 3 updates gehad sinds december..

Nu weet ik wat er aan de hand is tussen de verschillen van mijn toestel en die van mijn broer.
Mijn broer heeft ook het toestel besteld bij Ben, maar heeft de PHN versie. Ik heb dus ook bij Ben besteld, maar heb de Ben/T-Mobile versie welke de laatste update op 3-12-2017 is geweest. Dit haal ik van de website SamMobile.com
dan loopt ben gewoon achter met de beveiligings updates :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaJohn
quote:
kaasszje schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:08:
[...]
dan loopt ben gewoon achter met de beveiligings updates :(
Toevallig dit weekend een update gekregen van de laatste software.. ;)

• Muisje33
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 26-03 11:24
quote:
Rickky schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:57:
[...]

Je hebt gelijk. Las op een aantal websites dat het wel kon, vanmiddag even geprobeerd en het kan niet.

Zou het zo wel kunnen?

• kaasszje

kaasszje

Heb zelf de duo sim die heeft inderdaad zo'n soort klipje.

• benjomel
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 02-04 19:55
Als ik nu een samsung A5 2017 zou aanschaffen (gebruik prepaid te goed).

Komt de telefoon nu met Android Marshmallow of met Android Nougat.

of gaat de uptate automatische naar nougat of want Nougat is de betere versie las ik .
Wie kan me dit uitleggen hoor graag

• mswp

mswp

Wie Niet?

quote:
benjomel schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:02:
Als ik nu een samsung A5 2017 zou aanschaffen (gebruik prepaid te goed).

Komt de telefoon nu met Android Marshmallow of met Android Nougat.

of gaat de uptate automatische naar nougat of want Nougat is de betere versie las ik .
Wie kan me dit uitleggen hoor graag
De telefoons die ik laatste tijd binnen krijg zijn allemaal al standaard Andriod 7.x. ik denk als je hem als particulier koop ook.

😲

• benjomel
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 02-04 19:55
MSWP dank voor je antwoord .
Maar is het dan Android Marshmallow of Android Nougat. of maakt dat geen verschil

• mswp

mswp

Wie Niet?

quote:
benjomel schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:24:
MSWP dank voor je antwoord .
Maar is het dan Android Marshmallow of Android Nougat. of maakt dat geen verschil
7.x is Android Nougat. Zie alle versies op onderstaande link.

https://www.androidplanet.nl/android-versies/

Nog wat overige info van Samsung updates.
http://www.samsung.com/nl...re-ondersteuning-samsung/

😲

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:21
https://www.sammobile.com...7-oreo-update-rolling-out de oreo update rolt uit voor de a5 2017, of dit in Nederland al het geval is kan ik niet zeggen, maar wel dat het er snel komt.

• Tuintje

Tuintje

Ik zou graag willen dat de A5 die social media troep er niet op had staan maar dat zit ingebakken. Het is ook jammer dat LineageOS niet volledig werkt voor de A5 dan had ik dat er wel op gezet. Die Oreo update is leuk maar wil toch liever een kaler OS.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toro
Vanochtend is de Android 8 upgrade binnengekomen op mijn A5 2017 :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jaydenjarno
Hier ook. En het lijkt alsof m'n telefoon sneller is geworden.
Alleen nog geen echte verschillen gezien. Behalve een Instagram cijfertjes als er een post is haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Kan niet wachten tot ie hier is dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wpy
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 08:04
Het lijkt ook of dat de vingerafdrukscanner veel beter werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MatthiasDS
quote:
MatthiasDS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:06:
Gisteren deze telefoon nieuw opgepikt voor ¤219 - zeer mooie deal voor een toestel als dit.
Voorlopig tevreden van, het scherm is uitstekend (zeker voor dit geld!) en toestel voelt vlot aan.

Nova launcher erop en de ervaring is nagenoeg gelijk aan mijn vorige toestellen. Alleen zie ik de toegevoegde waarde niet echt van de volledige herwerking van menu's en notificaties - die van stock Android vind ik minstens even goed. Maar goed, zal ook wel wennen...
Update na 3 maand: ik doe hem alweer van de hand... De telefoon is in algemene werking trager dan ik had verwacht, en daar ergerde ik me steeds meer en meer aan.

Vreemd, want benchmarkresutaten plaatsten deze telefoon ongeveer in de klasse van de Lenovo P2 (Snapdragon 625, 4GB RAM, nagenoeg stock android met enkele kleine toevoegingen) qua snelheid. Maar in real life gebruik blijkt dat helaas niet zo te zijn. Het is op zich ook niet dat apps te traag draaien, ik merk het vooral bij multitasken:
  • Wanneer ik uit een app ga door op home te drukken, kan het even duren eer mijn home screen icons tevoorschijn komen
  • Wanneer ik apps start duurt het soms enkele seconden eer de app-interface getoond wordt
Ik vermoed dat de verregaande integratie van Samsung-services en menu's toch zijn sporen nalaat. Het zijn immers zaken waar ik nooit last van had met mijn P2.

Jammer, want overall is dit een prima smartphone, degelijk en mooi gebouwd, goede hardware, uitstekend scherm ook in deze prijsklasse.

Ik ga dus terug naar een stock Android ervaring. Nokia 7 Plus op de kop getikt voor ¤250.

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

Vandaag update binnen voor Android Oreo 8.0
Is 1227 mb groot. Was snel binnen en geļnstalleerd. Loopt goed en netjes tot nu toe. Top.

@MatthiasDS
Voor mij voldoet de telefoon prima en kan me niet vinden in jouw problemen.
Dat jij hem te traag vind tsja, hij koste jouw maar 219 euro. Dan had je meer moeten investeren waardoor je betere/nieuwere foon had kunnen kopen. Nu ga je lopen mieze mouse op een telefoon van 219 euro.

• MatthiasDS
quote:
auroortje schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:20:
@MatthiasDS
Voor mij voldoet de telefoon prima en kan me niet vinden in jouw problemen.
Dat jij hem te traag vind tsja, hij koste jouw maar 219 euro. Dan had je meer moeten investeren waardoor je betere/nieuwere foon had kunnen kopen. Nu ga je lopen mieze mouse op een telefoon van 219 euro.
Geen idee wat "mieze mouse" is maar dit is een "ervaringen en discussie" topic en ik doe niet meer of minder dan mijn ervaring met dit toestel neerschrijven. Geen gezeur, gewoon een eerlijk relaas.

Dat ik hem heb kunnen kopen voor 220 euro en dat je er dan blijkbaar weinig van mag verwachten is onzin. De reguliere nieuwprijs is nog steeds 250 euro, en de P2 kocht ik een jaar geleden al voor 270. Die voldeed volledig aan mijn verwachtingen en vertoonde geen irritante vertragingen, dus ging ik ervan uit dat ik hetzelfde mocht verwachten van deze A5. Benchmarks gaven aan dat hij even snel was, echter vertellen benchmarks niet het volledige verhaal en dat merk ik nu dus in de gebruikerservaring.

Maar goed, het is wat het is, en ik ga dus gewoon iets nieuws kopen. Ik wou gewoon mijn ervaring ermee aangeven, wat me nu net het doel van dit topic lijkt. Of moet het hier de grote goednieuwsshow zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

@MatthiasDS
Bij Mieze mouse bedoelen wij hier dat je eigenlijk de bekende spijkers zoekt.
Je had van te voren kunnen weten dat de foon niet de snelste is. Voor 250 euro een snelheids monster kopen lukt niet. Foon is ook al weer 1 1/2 jaar op de markt.
Voor alledaags gebruik is hij prima en voldoet hij prima. Wat jij zegt dat je uit app gaat en dat het even duurt voor jij je home iconen ziet heb ik totaal niet. Uit is meteen weer boem op home screen.
Misschien had je beter bij je review kunnen vertellen wat je allemaal met de foon doet zodat mensen een idee hebben waarom hij volgens jouw traag kan zijn. Kijk, ik ben geen zware gebruiker met facebook, instagram en wat nog meer. Voor dagelijks gebruik van 2x mail en whatsapp en wat andere app's loopt ie super. En gaat ook nog eens 2 dagen mee op batterij. Dus vandaar mijn reactie op die van jouw dat ik mij totaal niet kan vinden in jouw review.

Ik heb zojuist Oreo erop gezet, kwam van de week die update, en moet zeggen dat ie er lekker mee loopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MatthiasDS
quote:
auroortje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:32:
@MatthiasDS
Bij Mieze mouse bedoelen wij hier dat je eigenlijk de bekende spijkers zoekt.
Je had van te voren kunnen weten dat de foon niet de snelste is. Voor 250 euro een snelheids monster kopen lukt niet.
Kijk, als je nu even goed leest wat ik zeg weet je wat mijn referentiekader is - ik vergelijk met een telefoon die ik 1 jaar geleden kocht voor 270 euro en die WEL absoluut aan mijn noden en eisen voldeed. Met een SoC erin die min of meer op hetzelfde niveau staat als de SoC in de A5. Ik heb nooit verwacht om een telefoon op Samsung S8-niveau of OnePlus 5T-niveau te krijgen, maar wel eentje die op het snelheidsniveau van mijn vorige P2 lag. En dat draaide dus niet zo uit.

In de categorie 200-300 euro vind je voldoende telefoons met pakweg Snapdragon 6xx SoC's en dat zijn uitstekende midrange SoC's die een uitstekende gebruikerservaring toelaten. Dus ja, dat mag ik wel degelijk ook van de A5 verwachten.
quote:
Misschien had je beter bij je review kunnen vertellen wat je allemaal met de foon doet zodat mensen een idee hebben waarom hij volgens jouw traag kan zijn. Kijk, ik ben geen zware gebruiker met facebook, instagram en wat nog meer. Voor dagelijks gebruik van 2x mail en whatsapp en wat andere app's loopt ie super. En gaat ook nog eens 2 dagen mee op batterij. Dus vandaar mijn reactie op die van jouw dat ik mij totaal niet kan vinden in jouw review.

Ik heb zojuist Oreo erop gezet, kwam van de week die update, en moet zeggen dat ie er lekker mee loopt.
Ik doe er weinig spannends mee - Facebook, Messenger, Tapatalk, Gmail & Exchange account sync, Pushbullet die wat zaken doorstuurt, Netflix, ...
Tapatalk duurt regelmatig enkele seconden voor de app ingeladen is, bij gebruik van Facebook gaat hij af en toe gewoon naar home screen, home screen laadt niet altijd even snel in, etc. Veel apps moeten ook telkens opnieuw worden ingeladen bij multitasken. Het lijtk alsof de telefoon last heeft van te weinig RAM.

Met de P2 had ik dit hier allemaal geen last van. Misschien dat het die extra GB RAM is, in combinatie met de verregaande integratie van Samsung-diensten in de smartphone.

Als jij er tevreden mee bent, dan zoveel te beter voor jou. Ik niet, en dat wou ik maar aangeven.

• TomAtTweakers
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-05 16:18
Een kleine twee maanden geleden deze telefoon nieuw in de verpakking gekocht van een mede-Tweaker. Jarenlang geen Samsung gehad omdat ik toch wel het gevoel had dat je, net als bij Apple, veel voor de naam/het merk betaalt. Maar voor ¤ 190 wilde ik de gok wel wagen.

Ik ben erg te spreken over het prachtige AMOLED-scherm waar de kleuren vanaf spatten, de uitstekende batterijduur van twee dagen met 8 uur sot en de (tot nu toe) goede software support. Regelmatig security updates en Oreo draait als een zonnetje. Wat wel een beetje jammer is: de extra bloat en crapware die de Android upgrade met zich meeneemt: de ingebakken LinkedIn app en van die vreselijk kinderachtige stickers in de camera app en in het keyboard (althans, op mijn Duitse model).

Maar onder de streep kan ik mezelf een bijzonder tevreden gebruiker noemen. :) Of mijn volgende toestel weer een Samsung wordt, dat weet ik nog niet zeker. Zeker kort na introductie zijn het in mijn ogen best dure toestellen voor wat ze bieden maar aan de andere kant ben ik ook wel aardig verknocht geraakt aan het prachtige beeld van het AMOLED-scherm. Een techniek die je helaas (nog) niet veel ziet bij andere merken. Ik zou in ieder geval niet terug willen naar LCD.
quote:
MatthiasDS schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:16:
Misschien dat het die extra GB RAM is, in combinatie met de verregaande integratie van Samsung-diensten in de smartphone.
Wellicht ligt het aan het feit dat deze telefoon relatief traag emmc-geheugen heeft? Het scoort in de review van Tweakers in ieder geval aanzienlijk lager dan dat van de Lenovo P2. Al moet ik zeggen dat ik er met mijn eigen gebruikspatroon geen last van heb.

TomAtTweakers wijzigde deze reactie 12-05-2018 14:21 (3%)

• MatthiasDS
quote:
TomAtTweakers schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 01:25:
Wellicht ligt het aan het feit dat deze telefoon relatief traag emmc-geheugen heeft? Het scoort in de review van Tweakers in ieder geval aanzienlijk lager dan dat van de Lenovo P2. Al moet ik zeggen dat ik er met mijn eigen gebruikspatroon geen last van heb.
Dat zou best wel kunnen, het lijkt in elk geval RAM-gerelateerd.

Voor wat betreft het scherm heb je absoluut gelijk. Het is een schitterend scherm en wat mij betreft de #1 kwaliteit van deze smartphone. Het is ook de reden waarom ik nog enige tijd getwijfeld heb.

• MartenUbels
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 10:56
Ik heb mijn A5 afgelopen weekend ook een update gegeven naar Oreo. De reeds beschreven ervaringen dat de telefoon sneller is en dat de vingerafdrukscanner beter werkt deel ik volledig.

Er is echter wat me opvalt is dat de wifi-verbinding minder stabiel is sinds de update. Ik heb altijd mijn Wifi aanstaan, maar als ik een weg ben geweest of een tijdje mijn telefoon ongebruikt laat liggen dan springt die van de wifi af (terwijl deze aan staat) en om weer verbinding te krijgen moet ik de wifi uit- en aanzetten.
Om te kijken of ik dit probleem op kon lossen heb ik al verschillende instellingen veranderd, maar het probleem blijft zich voordoen.

Mijn vraag is of medegebruikers van de telefoon ook dit issue ervaren en wat een eventuele oplossing kan zijn.

• kaasszje

kaasszje

Ik zit momenteel nog vast aan de xsg varaint van de software
Kortom nog geen android 8
Daarnaast wil ik eigenlijk wel over naar de PHN (nederlandse) firmware.

Echter gaat dit goed met mijn dual sim toestel.
Daarnaast als ik deze zou flashen met Odin (nog geen ervaring mee)
Waar moet ik dan allemaal rekening mee houden.

Welke gegevens gaan verloren en wat zou eventueel behouden blijven.
Heb in het verleden wel andere telefoons geflashd, maar dan gooide ik altijd alles weg.

Zijn er overigens nog andere voordelen van de PHN firmware ten opzichte van de XSG anders dan dat ik geen United arab emirates meer zie staan ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ja, de nederlandse firmware werkt met een dualsim. Ik heb in het verleden ook een phn over een andere firmware heen gezet zonder fabrieksreset.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Panterman1983
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 24-05 11:29
quote:
MartenUbels schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:21:
Ik heb mijn A5 afgelopen weekend ook een update gegeven naar Oreo. De reeds beschreven ervaringen dat de telefoon sneller is en dat de vingerafdrukscanner beter werkt deel ik volledig.

Er is echter wat me opvalt is dat de wifi-verbinding minder stabiel is sinds de update. Ik heb altijd mijn Wifi aanstaan, maar als ik een weg ben geweest of een tijdje mijn telefoon ongebruikt laat liggen dan springt die van de wifi af (terwijl deze aan staat) en om weer verbinding te krijgen moet ik de wifi uit- en aanzetten.
Om te kijken of ik dit probleem op kon lossen heb ik al verschillende instellingen veranderd, maar het probleem blijft zich voordoen.

Mijn vraag is of medegebruikers van de telefoon ook dit issue ervaren en wat een eventuele oplossing kan zijn.
Ik heb exact dezelfde ervaringen. Wifi is niet meer stabiel en vaak valt de verbinding weg.
Dit gedrag veranderd niet na het resetten van de netwerkinstellingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

Mijn bevinding met Oreo is ook dat Smartview slechter werkt.
Gister ff foto's en video's kijken via smartview ging moeizaam.
Video's vaak stotter en stoppen.
Foto's willen niet getoond worden op beeldscherm ( KS8000)

Kortom, even kijken naar andere app zoals cast to tv-cast. Staat vrij hoog qua review.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MartenUbels
Wat betreft de WiFi problemen heb ik afgelopen week meermaals contact gehad met KPN. Ik heb hier zowel mijn tv en internet als mijn mobiele abonnement. De mobiele afdeling heeft mij een nieuwe simkaart verstrekt omdat men dacht dat het hier aan zou liggen. Maar helaas... Ook heeft het terugzetten naar fabrieksinstellingen niks geholpen.

Het rare is dat dit enkel zich voordoet bij mijn thuisnetwerk. Bij mijn schoonouders heb ik geen problemen, die hebben overigens Ziggo.
Vandaag naar een winkel van KPN geweest en die stelden voor om mijn toestel op te sturen, maar daar had ik niet veel zin in.

Vervolgens heb ik telefonisch contact opgezocht met samsung. Bij Samsung ligt de verdenking bij mijn wifi-router.

Na dit telefoongesprek heb ik weer contact gelegd met KPN om te kijken wat er nog mogelijk is. Ze hebben nu een call aangemaakt om eventueel mijn router te gaan vervangen. Ik heb nu overigens een experiabox v8. Na het gesprek heb ik nog wel mijn wifi-frequentie aangepast deze stond op '0' en ik heb hem op '11' gezet. Maar ook dit lost niks op. Nu hoop ik dat KPN bereid is om een andere router te leveren.

MartenUbels wijzigde deze reactie 25-05-2018 20:51 (6%)

• jfeelders

jfeelders

offtopic:
Heb je wel een frequentiescan gedaan van vrije of weinig gebruikte kanalen? Het is in de meeste woonwijken tegenwoordig zo druk met routers en accesspoints dat je je kanaal het beste op auto kan zetten. Dan hopt hij mee met de rustigste kanalen.

Heb je alleen je thuis wifi getest? Heb je geen ervaringen met wifi op school/werk? Je bent bekend met Instellingen > Verbindingen > Wi-Fi > Geavanceerd > Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand?

• MartenUbels
quote:
jfeelders schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 07:41:

Heb je alleen je thuis wifi getest? Heb je geen ervaringen met wifi op school/werk? Je bent bekend met Instellingen > Verbindingen > Wi-Fi > Geavanceerd > Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand?
Ja die instellingen heb ik voor en na het terugzetten van de fabrieksinstellingen uitgeprobeerd helaas beide keren zonder resultaat. Ja ik heb alleen mijn thuis WiFi getest. Op mn werk heb ik nooit beschikking over WiFi (buitendienst). Maar zoals ik in mn vorige post melde ervaar ik de problemen bij mn schoonouders niet. Ik ben nog in afwachting of kpn een oplossing weet ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Gewoon je wifi-kanaal-instelling op je router op auto zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

weer nieuweUpdate online van +/- 20 mb.

• Tuintje

Tuintje

Vandaag de telefoon eens het zwembad mee ingenomen want daar zou hij tegen moeten kunnen. En dat klopt. Wel is het zo dat ik de mensen die ik bel nu zachter hoor ondanks dat het volume op het hoogste staat. Misschien toch nog wat water bij de speaker?

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
Tuintje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:59:
Vandaag de telefoon eens het zwembad mee ingenomen want daar zou hij tegen moeten kunnen. En dat klopt. Wel is het zo dat ik de mensen die ik bel nu zachter hoor ondanks dat het volume op het hoogste staat. Misschien toch nog wat water bij de speaker?
Ik denk het, waarschijnlijk zo'n waterwerend membraam wat nog verzadigd is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

quote:
Chris.nl schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:01:
[...]

Ik denk het, waarschijnlijk zo'n waterwerend membraam wat nog verzadigd is.
Dat vermoeden heb ik ook. Maar hij doet het prima in het water. Ook onder water in zwembad van mijn dochter een leuk filmpje kunnen maken en de beelden zijn gewoon goed. Bediening houdt zich ook goed als is het focussen nog wel een dingetje omdat er water over het lensje loopt. Even dopen in het water en dat is dan opgelost.

• MartenUbels
De update van 20 mb heb ik ook gehad. Alleen heb ik dat niet goed met de experiabox v8 kunnen testen, want sinds gister heb ik een nieuwe experiabox v9. De problemen zijn nu verdwenen. Dus het probleem is bij mij opgelost door de update of de nieuwe experiabox.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:21
Vraagje, hebben hier een A5 2017 in huis en sinds de oreo update is de mogelijkheden van de S-View cover weg, hier bedoel ik mee de gemiste oproepen kijken de foto's maken in S-View cover modus.

Meer mensen last van?

Hier op het Samsung forum wordt er ook meldingen van gemaakt, maar Samsung doet er niks mee..
https://eu.community.sams...er-oreo-update/m-p/515826

• Tuintje

Tuintje

Ik merk de laatste tijd iets eigenaardigs op. Zodra ik mijn telefoon oppak/verplaats trilt de telefoon kortstondig. Qua apps is er sinds maanden niets verandert en het is na de update gekomen, Oreo. Ik kan niet achterhalen wat het is. Iemand anders die dit ook opvalt?

• DyArt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:57
@Tuintje Dan heb je waarschijnlijk een gemist gesprek, als herrinnering trilt de telefoon als je hem dan oppakt.

• Tuintje

Tuintje

Niets gemist. Telefoon is in slaapstand.

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

quote:
Tuintje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:00:
Niets gemist. Telefoon is in slaapstand.
Kan ook een App zijn. Ik heb bijv. bij Wordfeud of als er app updates zijn dat ie trilt bij oppakken.
Volgens mij is het een reminder dat er iets nieuws is sinds laatste gebruik.

• Tuintje

Tuintje

Dat zou ook kunnen natuurlijk. Ik heb alleen geen idee welke app dat doet. Nu ja, een kijken of er een ROM is die wat minder voor geļnstalleerde apps heeft.

• kaasszje

kaasszje

Sinds de upgrade naar android 8 heb ik met regelmaat een toast met:
laden mislukt, probeer het later opnieuw

Maar heb geen idee waardoor dit veroorzaakt.
hier iemand deze melding ook al gehad ?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*