Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

Samsung heeft de Galaxy A3 2017 en A5 2017 gepresenteerd. De twee smartphones zijn beide waterbestendig en krijgen een ip68-classificatie mee. De kleinste heeft een 4,7"-oledscherm met een resolutie van 1280x720 pixels.

Samsung geeft de A5 2017 een 5,2"-oledscherm met fullhd-resolutie en het toestel is 146,1x71,4mm groot. De soc is een octacore op 1,9GHz, vermoedelijk een Exynos 7880, met 3GB geheugen en een opslag van 32GB, met mogelijkheid tot uitbreiding via het microsd-slot. Beide camera's hebben een maximale resolutie van zestien megapixels en een lens met een f/1.9-diafragma. De A5 2017 heeft net als de A3 een usb-c-poort, maar de A5 2017 ondersteunt ook snelladen voor de 3000mAh-accu.

Beide telefoons draaien Android 6.0 en komen op 3 februari uit in Nederland. De A3 2017 heeft een adviesprijs van 329 euro, de A5 2017 moet 429 euro opbrengen. Er is ook een A7 2017 met 5,7"-scherm, maar die lijkt vooralsnog niet beschikbaar te komen in Nederland.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0
SkinTouchwiz
CPUSamsung Exynos 7880
RAM3 GB
ROM32 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitNFC, Bluetooth 4.2, GPS, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz a/b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C 2.0, 3.5mm audio aansluiting
SensorenAccelerometer, Barometer, Fingerprint Sensor, Gyro Sensor, Geomagnetic Sensor, Hall Sensor, Proximity Sensor, RGB Light Sensor
Scherm5,2" Full-HD, Super Amoled
Back Camera16MP, F/1.9 (met ledflitser)
Front Camera16MP, F/1.9
Accu3000mAh
KleurZwart, Zilver, Roze
Afmetingen146,1 x 71,4 x 7,9mm
Gewicht159 g
Prijs€429,-
Release DatumJanuari
BijzonderhedenWaterdicht

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.009-01-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 22-02-2017 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 15:51
Onlangs deze telefoon aangeschaft en nu op zoek naar een bijpassende case. Moet zelf nog even online op onderzoek uit, maar zijn er wellicht al tweakers die mij iets kunnen aanraden uit eigen ervaring?

-Edit-: Uiteindelijk gekozen voor de Spigen Liquid Armor case. Via de officiële kanalen in Nederland is er nog weinig aanbod aan hoesjes en mijn vorige avontuur met Chinese (replica?) hoesjes is me niet zo goed bevallen. Spigen is een bekende op het gebied van smartphonecases dus daarom voor deze case gekozen. Zal binnenkort wel even laten weten of het een aanrader is of juist niet.

-Edit2-: Heb het hoesje nu een week om mijn telefoon zitten en ben er wel tevreden mee. Het voegt niet heel veel volume toe aan de telefoon maar het voelt wel degelijk aan. Over de mate van bescherming kan ik nog niet zoveel zeggen omdat ik mijn telefoon gelukkig nog niet heb laten vallen. Moet de toekomst maar uitwijzen haha.

[ Voor 69% gewijzigd door Giel1 op 03-03-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:47
ik ga deze telefoon halen. Ben eruit. twijfelde tussen deze en de Lenovo P2 maar toch deze geworden. De standaard hoesjes blokkeren de speakers neem ik aan niet? dit omdat de speaker op een andere plek zit dan normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
EektheMan schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:32:
Heb er zo'n volledig Samsung doorzichtig hoesje bij. De klok heb ik op Always On staan. Toch gaat het scherm (na sluiten hoes) na een paar seconden uit. Had gehoopt dat de Samsung hoes Always On niet blokkeerde. Ben ik een instelling vergeten aan te schakelen of moet ik hiermee leven?
Je zal ermee moeten leren leven denk ik. Of heb je het inmiddels verholpen?

Waarschijnlijk komt het omdat het hoesje de proximity sensor afdekt. Wellicht dat je met een perforator oid ter hoogte van die sensor een gaatje in je hoesje kan knijpen. Maar 100% zeker dat dit werkt weet ik niet, en kans is flink dat je dan je hoesje verprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:17

EektheMan

DPC

Chris.nl schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:18:
[...]
Wellicht dat je met een perforator oid ter hoogte van die sensor een gaatje in je hoesje kan knijpen. Maar 100% zeker dat dit werkt weet ik niet, en kans is flink dat je dan je hoesje verprutst.
Perforator niet aan gedacht, leuk idee. Of ik dat ga doen met inderdaad een behoorlijk risico op verlies van het hoesje weet ik niet. Vervelend is het wel. Heb al jaren Windows Phones waarbij je gewoon de klok en alle belangrijke notificatie's op het standby scherm ziet komen. Na zoveel jaar voelt het toch als een digitale amputatie. Zal er denk ik mee moeten gaan leven.

iig dank voor het meedenken.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:32
Ik wil een transparant siliconen hoesje, wat zijn de ervaringen? Gewoon zo'n huismerk dingetje van 9 euro van gsmpunt, of bijvoorbeeld een van Nilkin voor 15?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
pixels66 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:26:
Ik wil een transparant siliconen hoesje, wat zijn de ervaringen? Gewoon zo'n huismerk dingetje van 9 euro van gsmpunt, of bijvoorbeeld een van Nilkin voor 15?
Zelf geen ervaring mee maar voor 3 tot 5 euro zal je kunnen vinden wat je zoekt. Meer zou ik er niet aan besteden, die transparante dingen verkleuren meestal na een paar maand. Met de Nilkin transparante case heb ik ook geen ervaring, maar dat merk vind ik wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mijn vriendin heeft onlangs deze telefoon gekocht. Nu kwam ik een curved tempered glass screenprotector tegen bij Dealextreme.

Heeft iemand ervaring met dit merk? (ziet er best goed uit verder...)

http://www.dx.com/p/mr-no...ung-galaxy-a5-2017-461062

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:12
Ik zie bij de specificatie op Tweakers bij het Samsung A5 ( 2017) Neon Flip Cover Zwart hoesje
staan dat je pasjes kan opbergen.

Nu heb ik op internet naar de foto,s gekeken van deze hoes maar ik zie daar niet de mogelijkheid van het opbergen van pasjes .

Weet iemand of dit wel kan.

Hans
Pagina: 1