Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dick53
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-08 20:39
Pas de A5 (2017) in gebruik genomen. Ik wil absoluut geen facebook op m'n mobiel, dus niets geactiveerd, geinstalleerd of genoemd van dat facebook. Ook dit telefoonnummer staat niet in facebook. Tot m'n stomme verbazing is facebook wel een data gebruiker op dit toestel. Hoe kan dat en hoe stop ik dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
dick53 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:52:
Pas de A5 (2017) in gebruik genomen. Ik wil absoluut geen facebook op m'n mobiel, dus niets geactiveerd, geinstalleerd of genoemd van dat facebook. Ook dit telefoonnummer staat niet in facebook. Tot m'n stomme verbazing is facebook wel een data gebruiker op dit toestel. Hoe kan dat en hoe stop ik dat?
Tja het is waarschijnlijk bedoeld als "service" maar er staan 3 systeemapps voorge´nstalleerd die iets met Facebook te maken hebben. Zelf heb ik ze uitgeschakeld met root, zonder roottoegang moet dat ook te doen zijn via ADB commands, maar dat heb ik nooit helemaal uitgevogeld.

Mocht je toevallig root hebben en AdAway gebruiken kan je ook via een hostsfile Facebook(tracking) flink inperken, hier de mijne. Blokkeert ook Instagram. WhatsApp functioneert, enkel de systeemstatus opvragen geeft niet beschikbaar.

Chris.nl wijzigde deze reactie 13-05-2017 11:58 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:33

auroortje

"Ron2U" on WoW's

Zojuist beveiligings patch binnen gekregen voor 1 mei 2017. Was 154mb groot.
Buildnr eindigd nu op XXXXXAQE2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaki88
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19-05 09:03
In februari heb ik een A5 aangeschaft via tele2 na vijf dagen ook deze problemen met oververhitting, telefoon startte helemaal niet meer op, opgestuurd naar Samsung, ze wilden dit toestel houden voor onderzoek en ik zou een nieuwe krijgen, eenmaal (na 3 maanden, maar dat is een ander verhaal..) een nieuw toestel ontvangen en nu na 3 weken weer precies dezelfde problemen, uitval/oververhitting.. lijkt me een kinderziekte van deze telefoon. Ben benieuwd hoe nu verder, een nieuw toestel of ditmaal repareren, hebben jullie inmiddels goede ervaring met reparatie? Werkt het toestel nu naar behoren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-09 16:53
@kaki88. Persoonlijk zou ik het toestel gewoon in zijn geheel terugsturen en je geld terug eisen, als dat nu nog kan. EÚn keer kan een fout zijn, maar twee keer hetzelfde probleem hebben is voor mij exit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
kaki88 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:03:
In februari heb ik een A5 aangeschaft via tele2 na vijf dagen ook deze problemen met oververhitting, telefoon startte helemaal niet meer op, opgestuurd naar Samsung, ze wilden dit toestel houden voor onderzoek en ik zou een nieuwe krijgen, eenmaal (na 3 maanden, maar dat is een ander verhaal..) een nieuw toestel ontvangen en nu na 3 weken weer precies dezelfde problemen, uitval/oververhitting.. lijkt me een kinderziekte van deze telefoon. Ben benieuwd hoe nu verder, een nieuw toestel of ditmaal repareren, hebben jullie inmiddels goede ervaring met reparatie? Werkt het toestel nu naar behoren?
Geen ervaring met narigheid, het is ook rustig in dit topic. 3e meest bekeken toestel in de pricewatch, 44 reviews, 4.5 sterren. Als het echt een kinderziekte is zou er meer over bekend moeten zijn, hier of op XDA. Of je hebt echt enorm pech, of er is een andere variabel, maar hij zou echt naar behoren moeten werken.
quote:
auroortje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:18:
Zojuist beveiligings patch binnen gekregen voor 1 mei 2017. Was 154mb groot.
Buildnr eindigd nu op XXXXXAQE2
Erg prettig dat je hier melding van gemaakt hebt. 'k Moet het van dit soort berichten hebben om te weten dat ik weer handmatig kan gaan updaten.

Chris.nl wijzigde deze reactie 20-05-2017 23:21 (24%)

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-09 02:28
Vraagje. Zit er nou een FM radio in? Bij GSM arena melden ze van wel http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a5_(2017)-8494.php
Hier bij de specs staat het niet gemeld en op de pagina van Samsung bij de specs staat ie er meestal niet eens tussen ook al heeft een model hem wel (zoals de S5 Neo wel een FM radio heeft)

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 volgende een Honda SH125i

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:04
Ja heeft ie, gisteren zag ik het nog in diverse reviews hier op tweakers vermeld..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
aveenhuysen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:36:
Vraagje. Zit er nou een FM radio in? Bij GSM arena melden ze van wel http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a5_(2017)-8494.php
Hier bij de specs staat het niet gemeld en op de pagina van Samsung bij de specs staat ie er meestal niet eens tussen ook al heeft een model hem wel (zoals de S5 Neo wel een FM radio heeft)
Ja hoor de A520F (versie die in NL verkocht wordt) heeft FM. 'k Heb de radio app net getest, werkt prima.

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

Kreeg zojuist weer firmware update. De grote was maar 2.05 mb groot.
Zal toch wel belangrijk geweest zijn want daarna moest ik foon weer handmatig ontlockken en ook weer pincode van simkaart ingeven wat ik bij vorige updates niet hoefde.

• DJ-Promo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:46
Heb ik ook geinstalleerd. Op mijn a5 2016 heb ik android 7.0. Benieuwd wanneer ik dit op de 2017 krijg.

iMac 24inch 2008, Asus I7, 16GB, 240GB laptop, Samsung A5 2017

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

quote:
DJ-Promo schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:20:
Heb ik ook geinstalleerd. Op mijn a5 2016 heb ik android 7.0. Benieuwd wanneer ik dit op de 2017 krijg.
Volgens verschillende sites begint de uitrol van Nougat eind Juli. Samsung schijnt hem nu te testen op de A5 2017.

• fredgroes
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:52
quote:
DJ-Promo schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:20:
Op sammobile staat nog geen phn versie voor de A5 2016 van android 7. Heb jij een ander landcode of de versie van italie bv via odin erop gezet?

• DJ-Promo
Heb er 1 uit het buitenland waar android 7 op staat inderdaad.

• Mx7733
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Inmiddels heb ik de A5 2017 al wat maanden in gebruik en ben erg tevreden. De batterij gaat bijna drie dagen mee, terwijl ik Bluetooth en GPS standaars aan heb staan.. Speel er geen spelletjes op, dat zal wel schelen.

Het enige wat ik niet snap is het toetsenbord. Ik zou graag, net als bij mij Huawei, schakelen tussen Engels en Nederlands, maar dat lukt me niet. Iemand daar ervaring mee?
En weten jullie hoe die sneltoets leestekens werkt? Het ene moment staat het (bijvoorbeeld) uitroepteken er wel tussen en het andere moet ik via leestekens hem invoeren... "vergeet" die hem bij te weinig gebruik?

Verder een prima telefoon met regelmatige updates. Bij mn laatste Huawei heb ik twee updates gehad in twee jaar?! Nu op naar Nougat :)

If today was perfect.. there would be NO NEED for tomorrow!

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:37
Zelf heb ik het toestel niet, maar mijn ouders vroegen mij of ik een extra usb-kabel zou willen bestellen.
Heeft iemand ervaring met kabels voor dit toestel. Ik kijk altijd even in China, maar de kwaliteit is vaak wisselend.

2250 WP Zuid PVoutput

• pixels66
Eigenlijk brand het enorm bij me om het toestel ook te kopen, alleen vind ik 350 euro nog veel te duur voor een midrange toestel.

Hoe midrange voelt het toestel aan eigenlijk qua software, snelheid en gebruik in de praktijk? Reviews zijn leuk, maar ik ben benieuwd wat de ervaring van enkele maanden is..

• DJ-Promo
Totaal niet als een mid range telefoon. Wat doe je zoal met je toestel?

• pixels66
Naast de gebruikelijke zaken gebruik ik hoofdzakelijk domotica apps, een live cam app(voor de hond), GoPro streaming, video's bekijken.

Gamen gebeurt niet..

pixels66 wijzigde deze reactie 14-06-2017 21:55 (1%)
Reden: typo

• DJ-Promo
Dat kan makkelijk. Ik gebruik zelf niet vaak de camera maar game er vooral op + whatsapp en instagram. Vind het een heerlijke telefoon na 2x een high end toestal gehad te hebben. Is een beetje een S6 alleen met een wat mindere camera. Dan kijk ik niet naar specs maar gebruikservaringen.

• pixels66
Tja, de camera is voor mij ook nog wel belangrijk, ik verwacht geen S7 camera, maar veel slechter dan wat ik nu heb kan het volgens mij niet zijn (Oneplus X).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJ-Promo
Camera is prima een stuk beter dan mijn vorige Huawei P7.

• jfeelders
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:38

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb hem als Duos nu een maand in gebruik en vind hem geweldig. Goede ondersteuning voor techniek (helaas geen IR en statusledje) en een fantastische accuduur. Aanrader!

• Voxxie
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-09 11:29
quote:
Mx7733 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:33:
Inmiddels heb ik de A5 2017 al wat maanden in gebruik en ben erg tevreden. De batterij gaat bijna drie dagen mee.
Mijn dual sim variant net een dag . .
Call aanmaken bij Samsung?

Voxxie wijzigde deze reactie 15-06-2017 08:46 (0%)
Reden: Typo

• mswp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:45

mswp

Wie Niet?

quote:
Voxxie schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:14:
[...]

De mijn dual sim variant net een dag . .
Call aanmaken bij Samsung?
Het hangt denk ik veel af van het gebruik.

Als ik op een dag veel mail, bel en andere werk gerelateerde werkzaamheden doe gaat hij ook een dag mee. Heb ik een rustige dag waar ik wel bel, mail en doe maar minder veel kan ik ook makkelijk 3 dagen mee.

Synchroniseren van accounts, mdm?, applicaties heeft allemaal invloed op het batterijgebruik. Beetje lastig om te zeggen of die van jou minder lang mee gaat.

Is dit het gebruik vanaf het begin of is dit laatste dagen/weken zo? Als dit eerder niet zo was zou het kunnen dat er iets mis is inderdaad.

mswp wijzigde deze reactie 15-06-2017 08:21 (5%)

😲

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:32
ik ben de weg een beetje kwijt. Wil graag google assistent hebben, maar die zit ng niet standaard in de a5. is het zo dat die met de update naar android 7 standaard meegeleverd gaat worden? Of als ik nu een andere launcher (nova) erop zet zit die er dan wel in/bij?

Of is het gewoon botte pech hebben en wachten totdat google hem vrijgeeft?

• Viper«
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Aankoopadvies is in ervaringen topics offtopic. Maak even een nieuwe post aan in het Mobile Aankoopadviesforum.

rens-br wijzigde deze reactie 16-06-2017 13:09 (142%)

PSN: Lord_Vipah

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-09 16:53
quote:
jaydenjarno schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:06:
Of als ik nu een andere launcher (nova) erop zet zit die er dan wel in/bij?
Ik zou zeggen probeer het eens uit: Google Play: Nova Launcher. Bij Nova kan je in ieder geval nagenoeg de Pixel Launcher 'nabouwen'.

• jaydenjarno
quote:
rens-br schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:10:
[...]

Ik zou zeggen probeer het eens uit: Google Play: Nova Launcher. Bij Nova kan je in ieder geval nagenoeg de Pixel Launcher 'nabouwen'.
Het gaat niet om de pixel laucher maar om google assistent :-)

• Techprice
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18-09 19:58
quote:
jaydenjarno schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:23:
[...]

Het gaat niet om de pixel laucher maar om google assistent :-)
Voor zover ik weet zit de google Assistent enkel op de Google Pixel standaard meegeleverd. Wat je wel kan doen is deze installeren door middel van een custom ROM. Hier ga ik niet verder op ingaan in dit topic. Onlangs heb ik wel op Tweakers hier gezien dat je de google launcher nu kan installeren zonder root. Van daaruit kan je als developer (je kan je hiervoor aanmelden in de settings) wel de Google Assistent gebruiken. Je bent dan wel verplicht de Google Pixel launcher te installeren, en je zoektaal, systeemtaal en taalregio in te stellen op Engels. Google Assistent is nog niet vrijgegeven in het Nederlands, ook niet als developer.
Hopelijk heb ik je hiermee geholpen!

P.S.: Het kan ook zijn dat je de Engelstalige G.A. kan installeren op elke launcher met een Google Now pagina. Dit ben ik niet zeker. Ik heb dit enkel getest met de Google Pixel launcher.

• DeMaartenR
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10-09 19:13
quote:
pixels66 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:31:
Eigenlijk brand het enorm bij me om het toestel ook te kopen, alleen vind ik 350 euro nog veel te duur voor een midrange toestel.

Hoe midrange voelt het toestel aan eigenlijk qua software, snelheid en gebruik in de praktijk? Reviews zijn leuk, maar ik ben benieuwd wat de ervaring van enkele maanden is..
Voor dat bedrag koop je nu ook een LG G6 bij eglobalcentral. Als het grotere scherm geen probleem is dan heb je daar meer aan (betere camera, bijna bezel loos, goede DAC etc.)

• pixels66
Bedankt, maar 5,2 is echt de max voor mij, dus ik wacht ff wat de prijs doet..

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
pixels66 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:31:

Ik ben van een OP3 naar de A5 2017 gegaan. Het verschil wat ik merk ik dat apps iets langzamer laden, het gaat om tienden van secondes maar dit is dan ook alles. Voor mijn gebruik (ik game niet) is ie vlot zat en zelfs de meeste games zou ie aan moeten kunnen.

Ik heb er een stabiel, waterdicht toestel met handzaam formaat, premium bouwkwaliteit, sowieso 2 jaar goede ondersteuning (regelmatig beveiligingsupdates + binnenkort update naar Android 7.x) VoLTE, VoWiFi en SDkaart voor teruggekregen. Daarnaast is het scherm iets scherper dan die van de OP3 (zelfde resolutie / 0,3inch kleiner scherm). De camera is goed zat, maar daar geef ik ook niet echt om. Waar ik meer om geef is de accuduur en die blijft super (zie reviews en mijn eerdere opmerking), beter dan de S7, S8 en en het meerdendeel van de alternatieven.

Wat mij betreft is dit geen midrange toestel, maar precies wat ik zocht. De prijs lijkt me gerechtvaardigd voor alle features en VoLTE/VoWiFi ondersteuning vanuit de providers. Ik zou hem adviseren.

Wellicht daalt de prijs naar mate je er minder lang softwarematige ondersteuning voor krijgt, dit lijkt me een soort van evenredig. Koop je hem nu, of over een jaar? Je krijgt dan nog steeds wat je betaald.

Chris.nl wijzigde deze reactie 22-06-2017 15:47 (6%)

• pixels66
Daar heb je wel een punt, je betaalt voor wat je op dit moment nog aan updates krijgt natuurlijk. Goeie info, en met name het SD slot, de accu en snelladen spreken mij aan.. Ik ga 'm deze week nog bestellen!

• Mx7733
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
quote:
mswp schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:21:
[...]

Het hangt denk ik veel af van het gebruik.
Dat denk ik inderdaad ook.. met twee sims lijkt me dat het korter duurt, maar een dag?

If today was perfect.. there would be NO NEED for tomorrow!

• pixels66
Heb 'm deze avond besteld, met een siliconen hoesje er bij.. Zaterdag is 'ie binnen, ik kan niet wachten!!!

• DJ-Promo
Ga je geen spijt van krijgen!

• pixels66
Ik heb de telefoon net binnen. Echter, zit er geen verloopje bij van Micro USB naar USB-C... Deze zou toch standaard moeten zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJ-Promo
Ja er zat bij een lader bij met een USB C kabel en een verloop van micro USB naar C.

• pixels66
Samsung gebeld, die zeggen dat het er niet in hoort te zitten, ze hadden er 1 opengemaakt zeiden ze... Weer zo'n waardeloze klantenservice die het zelf natuurlijk niet weten...

De zaak even gebeld waar 'ie besteld is, ook zij geven aan dat ze deze er niet in hebben zitten... heel vaag? Goed begin van mijn A5 avontuur..

• DJ-Promo
Je hebt sowieso een USB C kabel dat extra verloopje is wel vreemd.

• Rozw
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 13-09 10:28
Heel vaag @pixels66

Ik heb ook een verloopje van Micro USB naar USB C.
Ik zou het navragen en bij hun (klantenservice) even wat druk zetten, want meestal geven ze wel mee, omdat ze hun klanten tevreden willen houden en zelf geen gezeik willen. maar je moet er wel een mooi verhaal van maken en overtuigend overkomen, dat is mijn ervaring ermee.

• pixels66
quote:
Rozw schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:51:
Heel vaag @pixels66

Ik heb ook een verloopje van Micro USB naar USB C.
Ik zou het navragen en bij hun (klantenservice) even wat druk zetten, want meestal geven ze wel mee, omdat ze hun klanten tevreden willen houden en zelf geen gezeik willen. maar je moet er wel een mooi verhaal van maken en overtuigend overkomen, dat is mijn ervaring ermee.
Zeker, heb ook even wat druk gezet. Natuurlijk lastig, want zij leveren gewoon een verzegeld product, maar de beste man zoekt nog even een en ander uit en ik hoor later..

Ik heb geen zin om het toestel weer helemaal terug te sturen.. Dan maar muggenziften om zo'n klein dingetje, dat vond ik nou juist net zo fijn..

Edit: overigens past het originele samsung siliconen hoesje voor geen meter, hij sluit niet aan, wat je ook probeert, dus die gaat terug naar de leverancier waar die weer vandaan komt, dus Aliexpress, daar ben ik weer!!!

pixels66 wijzigde deze reactie 23-06-2017 14:58 (12%)

• Rozw
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 13-09 10:28
quote:
pixels66 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:58:
[...]

Zeker, heb ook even wat druk gezet. Natuurlijk lastig, want zij leveren gewoon een verzegeld product, maar de beste man zoekt nog even een en ander uit en ik hoor later..

Ik heb geen zin om het toestel weer helemaal terug te sturen.. Dan maar muggenziften om zo'n klein dingetje, dat vond ik nou juist net zo fijn..

Edit: overigens past het originele samsung siliconen hoesje voor geen meter, hij sluit niet aan, wat je ook probeert, dus die gaat terug naar de leverancier waar die weer vandaan komt, dus Aliexpress, daar ben ik weer!!!
Als je een verzegeld product krijgt, dan hoort het verloop stukje erin te zitten, dan is het gewoon een productiefout geweest, dat het met inpakken fout is gegaan, daar kan je ze gewoon hard op pakken.

Frappant trouwens dat je hoesje niet past (weet je zeker dat je de Samsung A5 2017 versie had gekocht en niet de 2016 versie ;)) ach ja, ik heb een leuke met een woodcover en hij past, dus dan klaag ik niet

• pixels66
quote:
Rozw schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:30:
[...]

Als je een verzegeld product krijgt, dan hoort het verloop stukje erin te zitten, dan is het gewoon een productiefout geweest, dat het met inpakken fout is gegaan, daar kan je ze gewoon hard op pakken.

Frappant trouwens dat je hoesje niet past (weet je zeker dat je de Samsung A5 2017 versie had gekocht en niet de 2016 versie ;)) ach ja, ik heb een leuke met een woodcover en hij past, dus dan klaag ik niet
Jazeker, het juiste hoesje, maar hij valt gewoon niet helemaal over de linkerbovenhoek heen en sluit dan niet aan.

Andere vraag, ik wil aan de Samsung agenda(die zo'n fantastische widget heeft, dat heb ik echt gemist) mijn Google agenda toevoegen, maar als ik Gmail toevoeg in agenda beheer als exchange krijg ik de melding:
Je gebruikt deze gebruikersnaam al voor het account "-------@gmail.com".

Wat doe ik fout? Want Google agenda staat er nog niet in..

Edit: never mind, iets met ff handmatig syncen..

• Chris.nl
  • Niet online
De juni patch lijkt onderweg.

@pixels66 Bevalt ie ten opzichte van de OPX / OxygenOS? GraceUI valt niet tegen hoop ik. Debloaten zonder root kan eventueel met deze app, wellicht interessant.

Chris.nl wijzigde deze reactie 23-06-2017 16:28 (47%)

• pixels66
Hij bevalt zeker! Ik hou wel van de skin van Samsung. Eerder de s4 en s5 mini gehad.. Even wennen aan wat kleine zaken zoals notificaties die ik graag anders zou willen hebben. Bij de oneplus bijvoorbeeld krijg je bij een nieuwe whatsapp melding niet zo'n 1tje te zien op de snelkoppeling.. Hier helaas wel, dat wil ik niet, ondanks dat ik wel pop ups wil..

Verder nog even een hoop ontdekken komende dagen. Maar vooral, wat een mooi toestel!

• pixels66
quote:
Chris.nl schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:21:
De juni patch lijkt onderweg.

@pixels66 Bevalt ie ten opzichte van de OPX / OxygenOS? GraceUI valt niet tegen hoop ik. Debloaten zonder root kan eventueel met deze app, wellicht interessant.
Heb jij die app al geprobeerd? En kun je los apps selecteren of verwijdert ie alles in een keer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
pixels66 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:23:
[...]

Heb jij die app al geprobeerd? En kun je los apps selecteren of verwijdert ie alles in een keer?
Je kan per app selecteren. Hij verwijderd niet maar bevriest apps, alle (systeem)apps zijn hiermee onder de knie te krijgen. App levert prima debloatwerk, aangezien je niet root kan je toch makkelijk een OTA instaleren. Samen met DNS66, om ads te blocken is 't voor het eerst sinds lange tijd dat ik niet root.

- edit - De juni patch zojuist binnengekregen als OTA.

Chris.nl wijzigde deze reactie 24-06-2017 11:36 (10%)

• pixels66
quote:
Chris.nl schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 00:02:
[...]

Je kan per app selecteren. Hij verwijderd niet maar bevriest apps, alle (systeem)apps zijn hiermee onder de knie te krijgen. App levert prima debloatwerk, aangezien je niet root kan je toch makkelijk een OTA instaleren. Samen met DNS66, om ads te blocken is 't voor het eerst sinds lange tijd dat ik niet root.
Wat voor apps heb jij zoal geblokkeerd? Voor mij zo alleen de badge provider van belang zijn, maar de rest weet ik nog even niet.. Tips?

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
pixels66 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:03:
[...]

Wat voor apps heb jij zoal geblokkeerd? Voor mij zo alleen de badge provider van belang zijn, maar de rest weet ik nog even niet.. Tips?
Hier mijn lijst. Alleen op dit moment heb ik de update functie weer ingeschakeld. Suc6 met tweaken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pixels66
quote:
Chris.nl schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:10:
[...]

Hier mijn lijst. Alleen op dit moment heb ik de update functie weer ingeschakeld. Suc6 met tweaken!
Da's best een ingewikkelde lijst, ik heb geen flauw idee wat het eigenlijk inhoudt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
pixels66 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:42:
[...]

Da's best een ingewikkelde lijst, ik heb geen flauw idee wat het eigenlijk inhoudt..
Als ik tijd heb zal ik eens een nieuwe lijst maken en erachter zetten welke (eventueel overbodige) functie ermee uitgeschakeld wordt.

Chris.nl wijzigde deze reactie 25-06-2017 21:11 (3%)

• pixels66
*knip*. Crossposten van vragen is helaas niet toegestaan, graag hier verder: [Galaxy a5 2017] Heads up notificatie uitschakelen.

rens-br wijzigde deze reactie 29-06-2017 13:14 (81%)

• jaydenjarno
hoe vinden jullie Nova launcher als je hem vergelijkt met de huidige launcher? is die veel zwaarder of meer batterij vretend?

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
jaydenjarno schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:10:
hoe vinden jullie Nova launcher als je hem vergelijkt met de huidige launcher? is die veel zwaarder of meer batterij vretend?
Ik heb de stock launcher niet eens geprobeerd, meteen NovaLauncher ge´nstalleerd. Hij komt niet voor in het batterijverbruik en 'k heb een goede accuduur dus ik zou me er geen zorgen over maken.

• jaydenjarno
ga dan nova launcher maar eens proberen. De standaard is niet eens zo slecht, maar NOVA heeft toch wel veel meer instellingen enzo. thanx

• pixels66
Weer een update gehad. Iemand bekend wat deze inhoudt?

• MartvanW
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-08 19:04
Ik heb wel een USB verloopje gekregen. Wat ik raar vind is dat ik geen geluid kan krijgen wanneer ik YouTube kijk...

• pixels66
Tja, dat verloopje, de leverancier heeft een en ander uitgezocht, zegt dat het er echt niet bij zit.. Nou fuck it, ik heb voor 2 euro een verloopje van xiaomi besteld..

Heb je alleen bij YouTube geen geluid??

• jap12
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22-07 18:25
Ik heb deze telefoon sinds vorige week, maar de GPS is echt niet te gebruiken voor activiteiten tracker. Gebruik Runkeeper, maar GPS zwabbert alle kanten op. Zelfde route met een Lumia 540 of S5 Neo geeft een perfecte gps plot. Met de A5 2017 slaat het echt nergens op.

Hebben mensen hier diezelfde ervaring met de GPS?

• Bohemian
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10-09 01:00
quote:
pixels66 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:47:
Tja, dat verloopje, de leverancier heeft een en ander uitgezocht, zegt dat het er echt niet bij zit.. Nou fuck it, ik heb voor 2 euro een verloopje van xiaomi besteld..
Ik heb eind vorige week een A5 gekocht en daar zat ook geen verloopje bij. :N

• pixels66
quote:
Bohemian schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:05:
[...]

Ik heb eind vorige week een A5 gekocht en daar zat ook geen verloopje bij. :N
Ik vermoed ook zomaar dat alleen de eerste versies het dan hadden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartvanW
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-08 19:04
quote:
pixels66 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:47:

Heb je alleen bij YouTube geen geluid??
Bij al mijn aps behalve de radio, alarm en agenda krijg ik geen geluid. Zie ik wat over het hoofd?

EDIT: was een instilling in een soundbox app ofzo! Lekker hoor.

MartvanW wijzigde deze reactie 04-07-2017 14:39 (7%)

• Chris.nl
  • Niet online

Zojuist weer een update doorgekregen, 't is nog steeds de juni patch, verder geen idee waar ie goed voor is :+

• jaydenjarno
net een update gehad. Dacht even dat ze snel waren met android 7, maar bleek toch security update te zijn.

Zoals ik kan vinden staat de update naar android 7 nog steeds voor 31 juli dit jaar. Ben wel benieuwd of ik veel verschil ga merken.

• fifty_seven
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 23:31
Hier ook reeds de laatste update ge´nstalleerd op mijn a5 (2017). Helaas sinds deze update valt mijn wifi op de telefoon constant weg. Dan moet ik wifi uit en aan zetten en dan is hij weer voor een x tijd online. Hebben meerdere hier last van sinds de laatste update van 27mb?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

quote:
fifty_seven schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:57:
Hier ook reeds de laatste update ge´nstalleerd op mijn a5 (2017). Helaas sinds deze update valt mijn wifi op de telefoon constant weg. Dan moet ik wifi uit en aan zetten en dan is hij weer voor een x tijd online. Hebben meerdere hier last van sinds de laatste update van 27mb?
Nee, sry, geen last van. Zodra ik mijn foon met vingerscanner open staat wifi gewoon aan. Ik wissel ook van wifi van thuis naar 4g naar werk wifi en weer terug. Geen problemen

• pixels66
Vandaag op de Galaxy A5 2016 de Android 7 update ontvangen.. Best bijzonder, dat 'ie eerder aan de beurt is dan de 2017 versie, niet?

Hoop dat die ook vandaag of morgen komt dan..

• jaydenjarno
tijdje geleden gelezen dat die op 31 juli in de planning zat. Weet niet of dat nog steeds het geval is. Hoop het wel. Zag wel dat alles rond was met certificering enz dus het kan nooit heel lang meer duren

• Chris.nl
  • Niet online
.

Zojuist de patch van 1 juli binnengekregen. Toch netjes dat Samsung de A5 vooralsnog zo'n beetje maandelijks van de laatste patch voorziet.

• t0nne
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 09:46
Net 7.0 ontvangen op m'n A5 2017 :)

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
t0nne schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:50:
Net 7.0 ontvangen op m'n A5 2017 :)
Nice! PHN komt ie nog niet op binnen... Maar voor BelgiŰ is ie inderdaad per vandaag beschikbaar d:)b

Chris.nl wijzigde deze reactie 23-08-2017 15:26 (14%)

• pixels66
Werd wel eens tijd zeg! Ben benieuwd. Met name of heads up notifications in Samsung nu wel uit te schakelen zijn(Whatsapp bijvoorbeeld), want daar wordt ik helemaal kierewiet van..

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
pixels66 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:26:
Werd wel eens tijd zeg! Ben benieuwd. Met name of heads up notifications in Samsung nu wel uit te schakelen zijn(Whatsapp bijvoorbeeld), want daar wordt ik helemaal kierewiet van..
De OTA NL PHN versie staat vandaag klaar (ben nu aan het downloaden) dus je kan het zelf proberen.

• jaydenjarno
iemand die de update al heeft gedaan? zo ja, zit google Assistent er nu ook in? kan nog niet updaten want zit op werk

• pixels66
Ik ben bezig, laat het je weten! De update is 1352 MB...

• jaydenjarno
Oef. Aardige update dus haha. Ben benieuwd

• pixels66
Kan het niet vinden die assistant, dus ik denk het niet.

Verder kan ik ook niet vinden hoe ik met de instellingen van de heads up display kan rommelen.
Moet zeggen dat Samsung het allemaal wel erg rommelig en onoverzichtelijk maakt zeg...

• jfeelders

jfeelders

Ik zie hem niet op sammobile staan. Waar heb je die gedownload?
quote:
Chris.nl schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

De OTA NL PHN versie staat vandaag klaar (ben nu aan het downloaden) dus je kan het zelf proberen.

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
jfeelders schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:57:
Ik zie hem niet op sammobile staan. Waar heb je die gedownload?

[...]
Daarom zei ik "OTA", over 2 tot x dagen staat ie op Sammobile.

• jfeelders

jfeelders

Oja. Ik heb vanochtend geupdate met de Italiaanse versie. Die heeft het zelfde buildnummer en bij al mijn vorige Samsungs kon ik die firmware ook gebruiken voor de Nederlandse versie. Dual Messenger werkt.

• mswp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:45

mswp

Wie Niet?

Update aan het binnenhalen :D

😲

• jaydenjarno
update doet het hier prima. Wel jammer dat de google assistent er nog niet in zit.

• DJ-Promo
Hier ook de update geinstalleerd. Ziet er allemaal weer wat strakker uit.

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
jfeelders schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:39:
Oja. Ik heb vanochtend geupdate met de Italiaanse versie. Die heeft het zelfde buildnummer en bij al mijn vorige Samsungs kon ik die firmware ook gebruiken voor de Nederlandse versie. Dual Messenger werkt.
Alleen VoLTE en VoWiFi werkt toch niet bij een buitenlandse build?

• jaydenjarno
is er al bekend wanneer de google assistent gaat komen naar deze telefoon? kon niks vinden zo snel op google?

• Chris.nl
  • Niet online
Android 7.0 draait hier al een paar dagen prima. Hoewel ik flink debloat vind ik dat Samsung mooi werk geleverd heeft, m'n toestel is stabiel en vlot (zo vlot als emmc geheugen toelaat). Accuduur blijft wat mij betreft top. Gisteravond nog 50% accu na >5,5uur SOT...

• Bohemian
Mijn A5 2017 heeft nog steeds beveilingspatch niveau 1 juni 2017 (gekocht bij belsimpel). :(

Weet iemand of dit "normaal kan zijn", of is hier iets mis? (Handmatige update OTA al geprobeerd)

Mijn vriendin heeft namelijk ondertussen 1 juli 2017 al gehad en zit momenteel alweer op 1 augustus 2017 (gekocht bij HollandsNieuwe).

Edit: op het doosje van mijn A5 staat "Slovak Telekom"

Bohemian wijzigde deze reactie 28-08-2017 18:07 (8%)

• pixels66
quote:
Bohemian schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:05:
Mijn A5 2017 heeft nog steeds beveilingspatch niveau 1 juni 2017 (gekocht bij belsimpel). :(

Weet iemand of dit "normaal kan zijn", of is hier iets mis? (Handmatige update OTA al geprobeerd)

Mijn vriendin heeft namelijk ondertussen 1 juli 2017 al gehad en zit momenteel alweer op 1 augustus 2017 (gekocht bij HollandsNieuwe).

Edit: op het doosje van mijn A5 staat "Slovak Telekom"
Branded toestel? Of ff Belsimpel bellen waarom je een Slovaakse hebt.
Ik heb ook via Belsimpel het toestel. Even op het doosje gekeken voor je, dat staat er bij mij niet op..

• Bohemian
quote:
pixels66 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:10:
[...]

Branded toestel? Of ff Belsimpel bellen waarom je een Slovaakse hebt.
Ik heb ook via Belsimpel het toestel. Even op het doosje gekeken voor je, dat staat er bij mij niet op..
Nee, zou toch geen branded toestel moeten zijn? Gewoon een los toestel bij ze gekocht.

Het staat op de sticker die het doosje sealed:
https://drive.google.com/open?id=0B35ChHyFm-D7Qk9jY0ZKRWZiRGc

Ik heb vanmiddag gebeld met belsimpel met de vraag waarom ik geen security patches meer ontvang en ze bellen me hierover nog terug. Zag pas later dat het een Slowaaks toestel is. Als het hieraan ligt dan baal ik wel als een stekker, want ik heb speciaal een nieuw toestel gekocht voor de maandelijkse security patches.

Dit zijn de codes die ik krijg als ik *#1234# gebruik:
AP (PDA): A520FXXU2AQF5
CP (PHONE): A520FXXU2AQF5
CSC: A520FOXA2AQF2

Wat betreft de CSC code:
OXA=Austria, France, Germany, Italy, Netherlands, Switzerland, United Kingdom
Q=Year 2017
F=Month June
2=Revision

Maar waar de 2A voor staat weet ik niet...

Bohemian wijzigde deze reactie 28-08-2017 19:38 (0%)
Reden: typo

• DaJohn
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-09 12:01
Mijn A5 2017 heeft ook nog steeds de beveiligingspatch van juni.. mijn broer heeft ook het toestel en ook bij dezelfde provider afgesloten en jeeft al de update naar 7.0 vandaag ontvangen.. Ik wacht rustig af wanneer de update komt..

• Bohemian
quote:
DaJohn schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:56:
Mijn A5 2017 heeft ook nog steeds de beveiligingspatch van juni.. mijn broer heeft ook het toestel en ook bij dezelfde provider afgesloten en jeeft al de update naar 7.0 vandaag ontvangen.. Ik wacht rustig af wanneer de update komt..
Bedankt! Goed om te weten dat mijn toestel niet het enige is dat twee patch-rondes achter ligt op sommige andere toestellen.

Alle A5 2017 zijn hetzelfde, maar ook toch een beetje anders... :F

Wel bezwaarlijk en niet correct dat dit zo is imho. Zo'n toestel is feitelijk toch een minder veilig toestel (wat dit in de praktijk ook mag betekenen) en de A5 2017 hoort gewoon de maandelijkse patches van Google te ontvangen. Dat ze niet allemaal tegelijk geupdate worden ivm server-belasting of iets dergelijks, dat is te verwachten, maar twee patch-rondes verschil?!

Het is toch zoiets als "Ja u krijgt de maandelijkse patches van Google"... "maar niet elke maand, soms slaan we een paar maandjes over" of "maar wel allemaal in 1 keer aan het einde van het jaar!" 8)7

• pixels66
Heeft Belsimpel je al teruggebeld?

• Bohemian
Nee, Belsimpel heeft me helaas nog niet teruggebeld. Als ze morgen ook niet terugbellen, dan ga ik weer contact met ze opnemen.

• DaJohn
Bij mijn A5 2017 wordt de update nu gedownload.. En het draait! Mooie update!

DaJohn wijzigde deze reactie 31-08-2017 12:14 (23%)

• Bohemian
quote:
DaJohn schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:20:
Bij mijn A5 2017 wordt de update nu gedownload.. En het draait! Mooie update!
Ben je nu in 1 keer van de beveiligingspatch van juni naar die van augustus gegaan?

Ik zit nog steeds op de beveiligingspatch van juni...

Belsimpel heeft me niet meer teruggebeld. Ik zal ze volgende week maar weer bellen.

Op het forum van Samsung (Samsung Community) wordt ik momenteel geholpen door een moderator. Hopelijk dat dit wat oplevert.

Edit: ik heb Belsimpel maar gemaild.
Enigszins off-topic: artikel over beveiligingspatches van Android toestellen van de Consumentenbond
Ze hebben ook een actie: Updaten moet!

Bohemian wijzigde deze reactie 01-09-2017 17:55 (24%)

• auroortje

auroortje

"Ron2U" on WoW's

Even ter info:
Van de week terug van vakantie en update gedaan naar Nougat.
Beveiligings update ging meteen naar 1 augustus 2017.

Ik heb alleen een vraag:
Ik krijg het niet voor mekaar om het uiterlijk van de klok op het lockscreen te veranderen.
Heeft dat te maken met het thema wat je gebruikt ? Zoek me al suf via google.
Ik bedoel dus niet de klok van het Always on Screen. Die kan je wel veranderen.

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
auroortje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:30:
Even ter info:
Van de week terug van vakantie en update gedaan naar Nougat.
Beveiligings update ging meteen naar 1 augustus 2017.

Ik heb alleen een vraag:
Ik krijg het niet voor mekaar om het uiterlijk van de klok op het lockscreen te veranderen.
Heeft dat te maken met het thema wat je gebruikt ? Zoek me al suf via google.
Ik bedoel dus niet de klok van het Always on Screen. Die kan je wel veranderen.
Klok lockscreen kan je niet aanpassen (helaas).

• DaJohn
quote:
Bohemian schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:19:
[...]

Ben je nu in 1 keer van de beveiligingspatch van juni naar die van augustus gegaan?

Ik zit nog steeds op de beveiligingspatch van juni...
Ja, ik ben met de beveiligingspatch van juni naar augustus gegaan zonder tussenstappen.

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*