Kijk, als je nu even goed leest wat ik zeg weet je wat mijn referentiekader is - ik vergelijk met een telefoon die ik 1 jaar geleden kocht voor 270 euro en die WEL absoluut aan mijn noden en eisen voldeed. Met een SoC erin die min of meer op hetzelfde niveau staat als de SoC in de A5. Ik heb nooit verwacht om een telefoon op Samsung S8-niveau of OnePlus 5T-niveau te krijgen, maar wel eentje die op het snelheidsniveau van mijn vorige P2 lag. En dat draaide dus niet zo uit.
In de categorie 200-300 euro vind je voldoende telefoons met pakweg Snapdragon 6xx SoC's en dat zijn uitstekende midrange SoC's die een uitstekende gebruikerservaring toelaten. Dus ja, dat mag ik wel degelijk ook van de A5 verwachten.
Misschien had je beter bij je review kunnen vertellen wat je allemaal met de foon doet zodat mensen een idee hebben waarom hij volgens jouw traag kan zijn. Kijk, ik ben geen zware gebruiker met facebook, instagram en wat nog meer. Voor dagelijks gebruik van 2x mail en whatsapp en wat andere app's loopt ie super. En gaat ook nog eens 2 dagen mee op batterij. Dus vandaar mijn reactie op die van jouw dat ik mij totaal niet kan vinden in jouw review.
Ik heb zojuist Oreo erop gezet, kwam van de week die update, en moet zeggen dat ie er lekker mee loopt.
Ik doe er weinig spannends mee - Facebook, Messenger, Tapatalk, Gmail & Exchange account sync, Pushbullet die wat zaken doorstuurt, Netflix, ...
Tapatalk duurt regelmatig enkele seconden voor de app ingeladen is, bij gebruik van Facebook gaat hij af en toe gewoon naar home screen, home screen laadt niet altijd even snel in, etc. Veel apps moeten ook telkens opnieuw worden ingeladen bij multitasken. Het lijtk alsof de telefoon last heeft van te weinig RAM.
Met de P2 had ik dit hier allemaal geen last van. Misschien dat het die extra GB RAM is, in combinatie met de verregaande integratie van Samsung-diensten in de smartphone.
Als jij er tevreden mee bent, dan zoveel te beter voor jou. Ik niet, en dat wou ik maar aangeven.