Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

Samsung heeft de Galaxy A3 2017 en A5 2017 gepresenteerd. De twee smartphones zijn beide waterbestendig en krijgen een ip68-classificatie mee. De kleinste heeft een 4,7"-oledscherm met een resolutie van 1280x720 pixels.

Samsung geeft de A5 2017 een 5,2"-oledscherm met fullhd-resolutie en het toestel is 146,1x71,4mm groot. De soc is een octacore op 1,9GHz, vermoedelijk een Exynos 7880, met 3GB geheugen en een opslag van 32GB, met mogelijkheid tot uitbreiding via het microsd-slot. Beide camera's hebben een maximale resolutie van zestien megapixels en een lens met een f/1.9-diafragma. De A5 2017 heeft net als de A3 een usb-c-poort, maar de A5 2017 ondersteunt ook snelladen voor de 3000mAh-accu.

Beide telefoons draaien Android 6.0 en komen op 3 februari uit in Nederland. De A3 2017 heeft een adviesprijs van 329 euro, de A5 2017 moet 429 euro opbrengen. Er is ook een A7 2017 met 5,7"-scherm, maar die lijkt vooralsnog niet beschikbaar te komen in Nederland.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0
SkinTouchwiz
CPUSamsung Exynos 7880
RAM3 GB
ROM32 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitNFC, Bluetooth 4.2, GPS, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz a/b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C 2.0, 3.5mm audio aansluiting
SensorenAccelerometer, Barometer, Fingerprint Sensor, Gyro Sensor, Geomagnetic Sensor, Hall Sensor, Proximity Sensor, RGB Light Sensor
Scherm5,2" Full-HD, Super Amoled
Back Camera16MP, F/1.9 (met ledflitser)
Front Camera16MP, F/1.9
Accu3000mAh
KleurZwart, Zilver, Roze
Afmetingen146,1 x 71,4 x 7,9mm
Gewicht159 g
Prijs€429,-
Release DatumJanuari
BijzonderhedenWaterdicht

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.009-01-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 22-02-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:42
Mooi toestel. Ik zit nu op een S4 en twijfel tussen deze 2017 of de 2016 versie.

Ben wel benieuwd wat de 2017 versie in Maart gaat kosten, dan loopt mijn abbo ook af..

S6 valt af omdat het geheugen niet uit te breiden is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Jovas schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:01:
Mooi toestel. Ik zit nu op een S4 en twijfel tussen deze 2017 of de 2016 versie.

Ben wel benieuwd wat de 2017 versie in Maart gaat kosten, dan loopt mijn abbo ook af..

S6 valt af omdat het geheugen niet uit te breiden is..
Persoonlijk zou ik de 2017 versie pakken. Samsung staat voor deze modellen niet heel bekend om het update beleid, dus het zou goed kunnen dat je het toestel na aankoop nauwelijks meer updates ontvangt.

De 2017 versie wordt schandalig genoeg ook nog gewoon geleverd met Android 6.0.

Met betrekking tot de prijs verwacht ik niet dat er veel vanaf zal gaan. Wellicht dat het toestel 2 of 3 tientjes goedkoper zal zijn, bij de A5 (2016) zie je ook heel weinig prijsdrop de eerste periode van het jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 10-01-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 15:51
Kan vanaf vandaag verlengen bij Tele2 met deze telefoon (wel een pre-order). Zit nu een beetje te twijfelen tussen deze of de Lenovo P2. Bij de Lenovo is de camera wat minder, maar de accu veel groter en het RAM-geheugen is 4GB i.p.v. 3GB. Deze Galaxy A5 is dan weer waterdicht en vind het formaat (5.2 inch) wat handiger. Ben dus erg benieuwd naar de eerste reviews.

Edit: zie net dat de adviesprijs 429 euro is, maar Tele2 vraagt er i.c.m. een abonnement 'maar' 288 euro voor. Best wel aantrekkelijk dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Giel1 op 13-01-2017 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Onbegrijpelijk idd voor een toestel van 400+ euro wat net uit is. Verder een prachtig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:42
Optische beeld stabilisatie en Android N was logisch geweest, maar daar denkt Samsung helaas anders over..

Mooi toestel verder maar niet echt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57

Christiano007

Ich bin der champion

OIS zit toch gewoon op de back camera, alleen niet op de front?

Vind het een leuk toestel, maar hij is naar mijn mening gewoon 100 euro te duur.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:32
Heeft iemand deze al? Kan iemand mij vertellen of de achterkant van glas is of metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15

IkWilbert

Het is mij!

HansAnders07 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:44:
Heeft iemand deze al? Kan iemand mij vertellen of de achterkant van glas is of metaal?
Van glas.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:32
Hmm oké had liever metaal gehad, morgen maar eens kijken of ik hem ergens kan bewonderen.
Thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 23:12
Ik mag deze week verlengen, maar ik loop zo te twijfelen tussen de galaxy a5 2017 en de lg g5 se. :?

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
heb uiteindelijk voor deze telefoon gekozen. Kom van een lumia 640 dus zal even wennen zijn misschien maar ja.

Voornaamste redenen:
- laatste model tov s7 (momenteel nog geen s8)
- betaal omgerekend na korting ongeveer 300€ voor toestel dus veel goedkoper dan de S7 (nu in pricewatch 523).
- minder werkgeheugen, andere processor maar voor huis/tuin en keuken zooi meer dan genoeg. Spelletjes heb ik op de lumia ook nauwelijks tot niet gespeeld dus tja...

tov andere merken:
- ervaring met iphone gehad en was ook niet optimaal (3x nieuw toestel gekregen onder garantie) en iphone is heel duur
- ervaring met lumia... tja uiteindelijk toch de apps die ik miste en dingen als chromecast wat niet lekker werkt
- andere android phones... tja samsung heeft wel een naam. 1+1 t3+ ofzo overwogen maar die had wat issues met software continuiteit enzo... lg / sony / etc sprak me ook niet enorm aan, dus vandaar voor de A5 gegaan.

In combinatie met vodafone red essential (onbeperkt bellen + 1,5gb data) dat is absolute overkill maar omdat ik korting kreeg op toestel wel ong gelijk met hollandsnieuwe / tele2 / telfort in prijs. En dan is de overkill prima (gebruikte gemiddeld 218min / 380-600mb)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
Lord_T schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:40:
heb uiteindelijk voor deze telefoon gekozen. Kom van een lumia 640 dus zal even wennen zijn misschien maar ja.

Voornaamste redenen:
- laatste model tov s7 (momenteel nog geen s8)
- betaal omgerekend na korting ongeveer 300€ voor toestel dus veel goedkoper dan de S7 (nu in pricewatch 523).
- minder werkgeheugen, andere processor maar voor huis/tuin en keuken zooi meer dan genoeg. Spelletjes heb ik op de lumia ook nauwelijks tot niet gespeeld dus tja...

tov andere merken:
- ervaring met iphone gehad en was ook niet optimaal (3x nieuw toestel gekregen onder garantie) en iphone is heel duur
- ervaring met lumia... tja uiteindelijk toch de apps die ik miste en dingen als chromecast wat niet lekker werkt
- andere android phones... tja samsung heeft wel een naam. 1+1 t3+ ofzo overwogen maar die had wat issues met software continuiteit enzo... lg / sony / etc sprak me ook niet enorm aan, dus vandaar voor de A5 gegaan.

In combinatie met vodafone red essential (onbeperkt bellen + 1,5gb data) dat is absolute overkill maar omdat ik korting kreeg op toestel wel ong gelijk met hollandsnieuwe / tele2 / telfort in prijs. En dan is de overkill prima (gebruikte gemiddeld 218min / 380-600mb)
Heb je het toestal toevallig al gebruikt? En zoja wat is je eerste indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Giel1 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:13:
[...]

Heb je het toestal toevallig al gebruikt? En zoja wat is je eerste indruk?
ja nu 1/2 dag ingebruik. Eerste conclusie: verademing, paar simpele dingen hieronder gezet

- Zeer moeilijk om data handig over te zetten van windowsphone. Heb handmatig (!!!!) contacten aan lopen maken omdat de samsung app voor windows phone niet werkt. Daarbij moesten ze toch opgeschoond worden.

- Wennen aan bepaalde zaken omdat ik niet gewend was aan android. Zoeken naar instellingen zoals sim pincode wijzigen.

- Zeer snel en responsief. Mis wel dat ik op scherm niet meer de eerste 2 regels van emails / berichten kan lezen wat ik op mijn oude telefoon wel had. Moet dus nu vaak whatsapp in en de email in om het te lezen.

- hoesje gekocht met gelly inlay en bookcover idee voor de optimale bescherming (ga geen screenprotector gebruiken (had ik op laatste telefoon ook niet) en wil wel bescherming tegen sleutels enzo in mijn jas / broekzak

- Camera vind ik top! Zeker de selfie cam is zeer goed al hoef ik mezelf niet te vaak op foto's te zien lol.

- USB C is momenteel nog niet overal beschikbaar.... was naar zo'n gsm zaakje waar ze voornamelijk hoesjes etc verkopen en schijnt nog wel 2 weken ofzo te duren voor hij standaard auto laders met usb c heeft. Kan toevallig aan die winkel liggen hoor.

- Batterij lijkt zeer prima. Doe nu even veel met de telefoon (net nieuw enzo) en heeft (vanaf vanochtend uur of 10:30) nu nog 89% over.

- Schil samsung over android merk ik door mijn weinige ervaring met android weinig van. Zal dus wel meevallen. Wel nog steeds de oude android versie (6.0.1)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:47
Kun je me zeggen of dit toestel dual sim is? Volgens sommige online reviews wel, maar bijvoorbeeld op de site van Coolblue staat er weer van niet. Thanks vast. Batterijduur schijnt 'beestachtig' goed te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
Flitz76 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:52:
Kun je me zeggen of dit toestel dual sim is? Volgens sommige online reviews wel, maar bijvoorbeeld op de site van Coolblue staat er weer van niet. Thanks vast. Batterijduur schijnt 'beestachtig' goed te zijn.
is het niet volgens mij. In standaard sim drawer gaat in ieder geval 1 sim.

Geen idee waar 2e sim zou moeten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Persoonlijk zou ik de 2017 versie pakken. Samsung staat voor deze modellen niet heel bekend om het update beleid, dus het zou goed kunnen dat je het toestel na aankoop nauwelijks meer updates ontvangt.

Met betrekking tot de prijs verwacht ik niet dat er veel vanaf zal gaan. Wellicht dat het toestel 2 of 3 tientjes goedkoper zal zijn, bij de A5 (2016) zie je ook heel weinig prijsdrop de eerste periode van het jaar.
nou ja schandalig genoeg denk wel dat android 7 snel komt voor deze toestellen... update beleid van Samsung is 18 maand toch? dus dan krijgt hij vrijwel zeker android 8 nog mee.

zelf twijfel ik ook tussen de A5 2016 en 2017 ja natuurlijk de 2017 is het beste maar ook de duurste wil niet meer z`n duur abonnement. Mijn abo loopt in mei af dus kan nog even de rest van de samsung releases afwachten en hopen tot een kleine prijs daling.

keek ook naar S6 maar las hier dat deze niet uitbreidbaar is dus die valt nu ook af (had ik over het hoofd gezien :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
afgelopen week was ik in de phonehouse waar ze helaas alleen een demomodel hadden van het 2016 model maar ik zag door het scherm rode letters van vermoedelijk een krantenartikel ofzoiets....ik dacht dat inbranden een plasma dingetje was of vergis ik mij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
joey82 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:30:ik dacht dat inbranden een plasma dingetje was of vergis ik mij nu?
Plasma heeft dat probleem inderdaad. Maar ook amoled heeft hier last van. Zeker die demo toestellen die 99% van de tijd op hetzelfde scherm staan.

Ik heb hier ook nog een Galaxy S2 liggen en daarbij is het homescreen ingebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
rens-br schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:17:
[...]

Plasma heeft dat probleem inderdaad. Maar ook amoled heeft hier last van. Zeker die demo toestellen die 99% van de tijd op hetzelfde scherm staan.

Ik heb hier ook nog een Galaxy S2 liggen en daarbij is het homescreen ingebrand.
serieus? wat irritant lijkt mij dat....maargoed,bedankt voor je reactie iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Heb het toestel ook omdat een Lenovo P2 toch te groot voor mij bleek te zijn.

Het always on display is erg handig en ik mis de notificatie led niet, en het batterij verbruik valt enorm mee.

Hopelijk komt er snel root voor dit toestel, ik mis wel de vibratie van softkeys onder.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar de 2100Mhz en 2600Mhz voor worden gebruikt en hoe nuttig dit is? zie dat 2017 deze wel ondersteund en de 2016 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
joey82 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:06:
serieus? wat irritant lijkt mij dat....maargoed,bedankt voor je reactie iig :)
In praktijk zal je er zelf waarschijnlijk weinig last van hebben, aangezien je maar weinig hetzelfde scherm ziet. Wellicht dat er over 2 of 3 jaar de notificatiebalk ingebrand staat, maar dat heb ik ook al heel lang niet gezien en dat was bij de genoemde S2 ook niet het geval.

Let wel even op dat de genoemde S2 inmiddels 5 jaar oud is en ook 5 jaar elke dag gebruikt is.
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:08:
weet iemand waar de 2100Mhz en 2600Mhz voor worden gebruikt en hoe nuttig dit is? zie dat 2017 deze wel ondersteund en de 2016 niet
Zoals in rens-br in "[Honor V8] Ervaringen & Discussie" gezien kan worden wordt de 2600Mhz band gebruikt voor 4G bij KPN, Vodafone en T-Mobile. de 2100 Mhz band wordt gebruikt voor 3G bij alle providers, maar de 2016 versie zal die band gewoon ondersteunen op 3G lijkt me.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 02:10:
nou ja schandalig genoeg denk wel dat android 7 snel komt voor deze toestellen... update beleid van Samsung is 18 maand toch? dus dan krijgt hij vrijwel zeker android 8 nog mee.
Updatebeleid is gelukkig inmiddels 24 maanden bij Samsung. Maar ik vind het schandalig dat een toestel wat je verkoopt in 2017 nog een Android versie heeft uit oktober 2015.

Overigens staat normaal altijd op de website van Samsung tot wanneer de support loopt, maar dat is voor de A5 (2017) nog niet te zien.

[ Voor 55% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 10:47
ik twijfel tussen deze en de Lenovo P2. Lenovo is natuurlijk een beest met zijn accu. Groter scherm en op zich denk een vergelijkbare processor. Maar er zijn toch wel wat dingetjes met de Lenovo. denk dat die wel snel opgelost worden maar toch. tevens is de Lenovo toch wel een sstukje goedkoper. Voor de Samsung is het voordeel dat je 24 maanden gegarandeerd updates krijgt. en dat deze waterdicht is. wel weet wat duurder. blijft een moeilijke keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:01:
Updatebeleid is gelukkig inmiddels 24 maanden bij Samsung. Maar ik vind het schandalig dat een toestel wat je verkoopt in 2017 nog een Android versie heeft uit oktober 2015.

Overigens staat normaal altijd op de website van Samsung tot wanneer de support loopt, maar dat is voor de A5 (2017) nog niet te zien.
ja ok maar nu dik je het natuurlijk wat aan met android uit 2015 daar android 7 pas op 22 augustus 2016 is gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:14:
ja ok maar nu dik je het natuurlijk wat aan met android uit 2015 daar android 7 pas op 22 augustus 2016 is gereleased.
Aandikken is het niet, het is gewoon wat cijfers opnoemen. Maar augustus 2016 uitgekomen en dan nog niet beschikbaar tijdens release in januari? Maakt het nog steeds erg onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bor_32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-05 10:45
Lord_T schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:57:
[...]

is het niet volgens mij. In standaard sim drawer gaat in ieder geval 1 sim.

Geen idee waar 2e sim zou moeten dus
Tweede sim gaat boven in (is een hybride slot waar een micro SD of een simkaart in kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Root en cwm recovery is ook al beschikbaar.

YouTube: How to root A5 SM-A520F(2017) and Install CWM

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:20
Heb nu reeds 1 week de a5 2017 in bezit,"vorige phone was xiaomi note3 mtk,laatste ervaring met samsung note3"hier kort mijn eerste bevindingen.

Na mijn negative ervaring met de samsung note3 "slechte gps en het gedrocht touchwiz " toch besloten om opnieuw voor een samsung te gaan.
Simpelweg omdat er nu eenmaal weinig keuze is als je zoekt naar een phone die waterdicht is,oled scherm heeft en het lang kan uithouden op 1 accu lading.

En tot op heden heb ik geen spijt van mijn aankoop!
-de skin die samsung nu gebruikt is eerder een voordeel dan een nadeel,zeer snel en intuïtief.
-ik doe makkelijk 2 dagen met 1 lading bij toch wel vrij intensief gebruik en always on screen ingeschakeld.
-beste WiFi ontvangst die ik tot op heden heb gehad ,vooral op 5ghz is het verschil groot tov de xiaomi.
-zeer goed 4g bereik "vorige phone ontbrak ondersteuning voor lte band 20"
-back camera maakt zeer scherpe foto's en bevatten weinig ruis in donkere omgeving, het ontbreken van ois heb ik nog niet echt ervaren als negatief, waarschijnlijk door de snelle shutter.
-front camera is ondanks het feit dat deze ook 16mp is iets minder scherp "focus bereik is niet echt fantastisch " erg is dat niet aangezien je er toch maar een armlengte van staat.
De frontcam gebruikt het scherm als flitser in donkere omstandigheden en dit werkt naar mijn mening fantastisch!
- geen problemen met mijn 128gb scandisk sd kaartje, browsen door een map met +/-1000 foto's gaat zeer smooth.

Momenteel is het enige negatieve dat ik heb ervaren de fingerprint scanner.
Deze registreert mijn rechter duim amper,bizar want met mn linker duim en wijsvinger geven nooit problemen.

Ps: zijn er hier tweakers die de google camera app gebruiken? "Verdwenen uit de playstore maar online wel nog te vinden met support voor android6".
Ik merk op dat filmen met google camera betere video kwaliteit opleverde het is bijna of deze eis gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
zit te twijfelen tussen deze en de Lenovo p2. de specificaties zijn redelijk vergelijkbaar. voordeel van de Samsung is toch wel de ip68 en het updatebeleid. Nu zag ik laatst een test waarin ook werd gezegd dat de signaalontvangst van de Samsung beter zijn voor bv 5ghz internet en 4g. kan alleen niet meer vinden waar dat was.

Helaas is de Samsung wel weer 130 euro duurder. is dat waard om voor een Samsung ipv een lenovo te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
Ik heb na een tijdje wikken en wegen toch deze telefoon besteld. Heb hem nu 2 dagen gebruikt en ben heel tevreden. Enige nadeel wat ik nu zo snel zou kunnen opnoemen is het feit dat de achterkant inderdaad een vingerafdruk-magneet is haha. Ik heb ook even zitten twijfelen tussen de Lenovo P2 en deze, maar uiteindelijk toch voor de A5 gekozen omdat Tele2 deze niet aanbiedt i.c.m. een abbonnement. Zoals al eerder aangegeven kreeg ik via Tele2 ook nog eens een fikse korting, waardoor ik nu 21 euro per maand betaal voor 5GB internet en onbeperkt bellen/sms, en in totaal maar 240 euro voor het toestel zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:15:
[...]

Aandikken is het niet, het is gewoon wat cijfers opnoemen. Maar augustus 2016 uitgekomen en dan nog niet beschikbaar tijdens release in januari? Maakt het nog steeds erg onacceptabel.
Vind het wel een klein beetje aandikken omdat ik uit ga van het punt wanneer Samsung Marshmallow heeft uitgerold.
Marshmallow 6.0.1 is in februari 2016 door Samsung uitgerold, dus een jaar terug. Google komt er misschien wel eerder mee maar uit de praktijk weet je dat het vaak even duurt voordat de grote merken de update uitrollen.

Neemt niet weg dat dit toestel eigenlijk 7.0 had moeten hebben. Reden is misschien dat de S7 nog niet helemaal op 7.0 zit en dat men daar op wacht.

Heb trouwens even met de A5 kunnen spelen van collega. Wist eerst niet dat het de A5 was. Leuk toestel, mooi scherm en draait vlot maar vind het wel een beetje te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 16:42
Misschien een domme vraag, maar wat is het nut hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb gisteren dit toestel ook los gekocht. Snel zat, fenomenale accuduur, ondersteuning voor VoLTE bij Vodafone (en Tele2) en microSD zijn redenen geweest om hem aan te schaffen. De komende dagen er eens wat mee spelen, rooten, instellen en dan wordt het m'n daily-driver. Ik kom van de OP3, moet zeggen dat dit toestel een stukje beter in de hand ligt. Dit is m'n eerste Samsung Android toestel.

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 22-02-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Android 7 daargelaten.. maar ik zit met de A5 2017 op security patch December 2016 :-/
Mis ik iets?
Hij vindt ook geen updates terwijl de A3 2017 die ik hiervoor had direct een update ontving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Chris.nl schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:42:
Ik heb gisteren dit toestel ook los gekocht. Snel zat, fenomenale accuduur, ondersteuning voor VoLTE bij Vodafone (en Tele2) en microSD zijn redenen geweest om hem aan te schaffen. De komende dagen er eens wat mee spelen, rooten, instellen en dan wordt het m'n daily-driver. Ik kom van de OP3, moet zeggen dat dit toestel een stukje beter in de hand ligt. Dit is m'n eerste Samsung Android toestel.
Wat heeft je doen overstappen van de OP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Heb het toestel vanmiddag even "live". Gezien en wat mee kunnen spelen. Maar is mooier dan op de plaatsjes. Is snel en soepel. Ga deze binnenkort halen. Even Mn iPhone 6s verkopen Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

immo_msk schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:31:
Misschien een domme vraag, maar wat is het nut hiervan?
omdat heel veel mensen een custom rom erop willen omdat ze al die bloatware niet willen

• Chris.nl
  • Niet online
Frans74 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:31:
[...]

Wat heeft je doen overstappen van de OP3?
Dat zei ik toch in die reactie? :')

Maar hij bevalt me prima. Heb um geroot, dus kan ook makkelijk ads blocken ed. Hij draait stabiel en hoewel ie (waarschijnlijk nog lang) geen Android 7 heeft, mis ik geen functionaliteit. Qua snelheid merk ik wel dat ie iets trager is dan de OP3 maar niet ergerlijk. De komende dagen eens kijken hoe de accuduur is, met en zonder "always screen on" funtie.

Afgelopen nacht heb ik um in vliegtuigmodes met always screen on gehad, dit koste 1% per uur, valt mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb de kans om kans te maken op het testen van een Samsung A3 of A5 (2017).
Echter wordt er wel een waarborg gevraagd, deze waarborg krijg je terug als je het toestel na de testperiode weer terugstuurt. Of je houdt het toestel en je bent de waarborg kwijt.
Waarborg voor de A3 is 165 euro en voor de A5 is 215 euro.

Ik twijfel een beetje, ik heb net een nieuwe iPhone SE en heb dus in principe geen nieuw toestel nodig. Maar het lijkt me wel leuk om te testen. Zijn dit bedragen die ik er ooit weer voor ga terug zien als ik hem na een maand tweedehands verkoop?

Youtube: DashcamNL

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Chris.nl schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:13:
[...]

Dat zei ik toch in die reactie? :')

Maar hij bevalt me prima. Heb um geroot, dus kan ook makkelijk ads blocken ed. Hij draait stabiel en hoewel ie (waarschijnlijk nog lang) geen Android 7 heeft, mis ik geen functionaliteit. Qua snelheid merk ik wel dat ie iets trager is dan de OP3 maar niet ergerlijk. De komende dagen eens kijken hoe de accuduur is, met en zonder "always screen on" funtie.

Afgelopen nacht heb ik um in vliegtuigmodes met always screen on gehad, dit koste 1% per uur, valt mee.
Whoops.. iets te snel "gelezen" idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:42:
1 dag in bezit en je weet al dat hij een fenomenale accuduur heeft,straf!!! En dan moet de accu nog settelen,dus gaat er nog op vooruit. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:45:
[...]

1 dag in bezit en je weet al dat hij een fenomenale accuduur heeft,straf!!! En dan moet de accu nog settelen,dus gaat er nog op vooruit. :+ :+
:') Ik had natuurlijk de nodige reviews gelezen tevoren. En ja, wanneer ik met met 2 uur schermtijd nog zo'n 80% over heb durf ik een fenomenale uitspraak te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:57:
[...]

:') Ik had natuurlijk de nodige reviews gelezen tevoren. En ja, wanneer ik met met 2 uur schermtijd nog zo'n 80% over heb durf ik een fenomenale uitspraak te doen.
Ik hoop dat je gelijk hebt,dit spoort mijn voornemen om hem aan te kopen aan ,hoewel de Lenovo P2 met 5100 mAh veel belooft maar ik ben een S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:57:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt,dit spoort mijn voornemen om hem aan te kopen aan ,hoewel de Lenovo P2 met 5100 mAh veel belooft maar ik ben een Samsung adept. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:40:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt,dit spoort mijn voornemen om hem aan te kopen aan ,hoewel de Lenovo P2 met 5100 mAh veel belooft maar ik ben een Samsung adept. :)
Ik denk dat 8+ uur schermtijd een realistische verwachting mag zijn. In de tweakers review staat dat ie 9 tot 11+ uur haalt, maar dat is vanaf 100% accu constant laten drainen. Een hele dag stand-by staan en de Always On Display vergt ook wat accuduur natuurlijk. Die Levono P2 zal het iets beter doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XePyroqmMXDYgUyang6mzRdK/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 02-03-2017 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Zelf ben ik nu een week gebruiker van de A5 2017 en hij bevalt me prima. Ik kom van een Huawei P7 2014 en dat is een steen oude lijkt het.

Batterij gaat lekker lang mee, GPS en bluetooth aan, twee dagen in het uiterste geval. Schakelen tussen de app's gaat soepel en hij loopt niet dagelijks vast :)

Ik vraag me wel af of er nog een beschermsticker op de home knop zit.. de scanner doet het maar matig. Ik heb twee keer mn duim 'gescand' en nog steeds doet ie het maar 50% van de tijd.. Vooral als ik hem net schoon heb gemaakt. Heeft iemand een sticker daarvan verwijderd?

Veder een prima midrange telefoon voor de minimale gebruiker als ikzelf :p

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Mx7733 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:24:
Zelf ben ik nu een week gebruiker van de A5 2017 en hij bevalt me prima. Ik kom van een Huawei P7 2014 en dat is een steen oude lijkt het.

Batterij gaat lekker lang mee, GPS en bluetooth aan, twee dagen in het uiterste geval. Schakelen tussen de app's gaat soepel en hij loopt niet dagelijks vast :)

Ik vraag me wel af of er nog een beschermsticker op de home knop zit.. de scanner doet het maar matig. Ik heb twee keer mn duim 'gescand' en nog steeds doet ie het maar 50% van de tijd.. Vooral als ik hem net schoon heb gemaakt. Heeft iemand een sticker daarvan verwijderd?

Nee, volgens mij zit er geen sticker over de vingerafdruk scanner, hij werkt bij mij eigenlijk vrijwel altijd. Wat je zou kunnen proberen is 2x dezelfde duim als vingerafdruk instellen (bij mij pakt ie 1x dus al prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733

Mx7733

Chris.nl schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:32:
[...]

Nee, volgens mij zit er geen sticker over de vingerafdruk scanner, hij werkt bij mij eigenlijk vrijwel altijd. Wat je zou kunnen proberen is 2x dezelfde duim als vingerafdruk instellen (bij mij pakt ie 1x dus al prima)
Dat heb ik en nog steeds moet ik meestal mn code invoeren. Het lijkt ook steeds minder te worden..

edit. Moet je de knop indrukken om de scanner te activeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Mx7733 op 01-03-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Mx7733 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:54:
[...]

Dat heb ik en nog steeds moet ik meestal mn code invoeren. Het lijkt ook steeds minder te worden..
Als een factory-reset niet helpt wordt het een garantiegevalletje denk ik. Je mag echt van die sensor verwachten dat ie het vlekkeloos doet, zeker bij droge vingers.

- edit - Nee je hoeft de knop niet in te drukken om je vinger te kunnen scannen. Die sensor is always-on.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 01-03-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Mx7733 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:24:

Dacht dat ik dit zelf was. Ben ook van een Huawei P7 overgestapt op dit toestel. Kon op die Huawei niet fatsoenlijk een simpel spel spelen.
De A5 bevalt prima! Heerlijk scherm, snel en accuduur is perfect. De scanner doet het juist perfect bij mij. Heb allebei mijn duimen 1 keer gescanned en dan echt telkens van een andere hoek je duim erop leggen bij de scanwizard. Ik heb geen high end telefoon meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
DJ-Promo schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:17:
Ik heb geen high end telefoon meer nodig.
Dat ben ik met je eens! Ik kom van de OP3 maar mis vrijwel niets aan snelheid, wellicht omdat ik vooral brows en eigenlijk geen spellen speel. 'k Besef me dat dit toestel 2 jaar geleden echt wel high-end zou zijn geweest :+ Wanneer ze er ufs2.0 geheugen in hadden gedaan ipv emmc dan zou ie waarschijnlijk te veel concurren met de 2016 / 2017 high-end toestellen. Maar goed, dat verschil mag er wezen.

De ondersteuning voor VoLTE (Tele2 / Vodafone en andere providers?) en bellen via WiFi (Vodafone) is imo ook een groot voordeel. Dat krijg je simpelweg niet bij elk merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx7733

Mx7733

Hmm...
Factory reset gedaan.
Doet het weer als vanouds. Hopen dat dat zo blijft!

Wel rap alles weer terug gezet ;)

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Mx7733 op 01-03-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 03:18
Hier ook een A5 2017 in bezit. Tot nu toe bevalt hij goed. Accu gaat lang mee, en hij doet wat hij zou moeten doen. Heb sterk getwijfeld tussen deze en de lenovo P2. Uiteindelijk voor A5 gegaan omdat de P2 toch te groot aanvoelde. Ik merk duidelijk een verschil tussen de ronde vormingen en de vierkant P2, de samsung is toch prettiger.

2 kleine puntjes. Voor dual sim moet je 2e simkaart in de sd-slot, weet je van te voren maar goed.
Een ander puntje is toch de vingerscan. Hij pakt hem vaak niet. Ik ga nog proberen om dezelfde vinger vaker in te stellen en kijken of het dan beter gaat.

Voor de rest top toestel voor een goede prijs. Alhoewel de prijs van de P2 net iets beter is.

Als er meer mensen twijfelen tussen deze en de P2, laat maar weten ik kan je wel ompraten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Rickky schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:59:
Voor dual sim moet je 2e simkaart in de sd-slot.
De Samsung A5 2017 SM-A520F is geen dual sim toestel toch? Heb je zelf al geprobeerd een 2e sim in 't sd-slot te duwen? Volgens de specificaties gaat dat niet werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 02-03-2017 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 03:18
Chris.nl schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:25:
[...]

De Samsung A5 2017 SM-A520F is geen dual sim toestel toch? Heb je zelf al geprobeerd een 2e sim in 't sd-slot te duwen? Volgens de specificaties gaat dat niet werken.
Je hebt gelijk. Las op een aantal websites dat het wel kon, vanmiddag even geprobeerd en het kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Rickky schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:57:
[...]

Je hebt gelijk. Las op een aantal websites dat het wel kon, vanmiddag even geprobeerd en het kan niet.
Ik heb het ook gecheckt en er schijnt een dualsim variant te zijn, de SM-A520F/DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Kan ik zonder problemen een Samsung rom van een andere regio erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chaser2600 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:06:
Kan ik zonder problemen een Samsung rom van een andere regio erop zetten?
Ja, 'k heb wel gemerkt dat ik met een rom van andere regio de VoLTE optie bij Tele2 kwijt was. Inmiddels zit ik dus weer op de NL rom, nu met VoLTE en bellen via WiFi bij Vodafone. Ik zou die mogelijkheden niet willen verspelen met een exotische rom, maar an sich kan je vooralsnog met elke provider ook bellen via 2/3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:16:
[...]

Ja, 'k heb wel gemerkt dat ik met een rom van andere regio de VoLTE optie bij Tele2 kwijt was. Inmiddels zit ik dus weer op de NL rom, nu met VoLTE en bellen via WiFi bij Vodafone. Ik zou die mogelijkheden niet willen verspelen met een exotische rom, maar an sich kan je vooralsnog met elke provider ook bellen via 2/3G.
Hmm jammer
Ik heb net 4g bellen geactiveerd bij KPN
Maar de NL rom begint nu wel achter te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chaser2600 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:24:
[...]

Hmm jammer
Ik heb net 4g bellen geactiveerd bij KPN
Maar de NL rom begint nu wel achter te lopen
Heb je een linkje naar de verschillen? Voor zover ik weet zitten wij op de beveiligingspatch van december en zitten ze elders op februari. Als dat alles is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:08:
[...]

Heb je een linkje naar de verschillen? Voor zover ik weet zitten wij op de beveiligingspatch van december en zitten ze elders op februari. Als dat alles is...
Klopt.. iets waar ik veel waarde aan hecht. Als zoiets eenvoudigs al niet bij te houden is dan geeft dat niet veel vertrouwen voor toekomstige updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chaser2600 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 07:42:
[...]

Klopt.. iets waar ik veel waarde aan hecht. Als zoiets eenvoudigs al niet bij te houden is dan geeft dat niet veel vertrouwen voor toekomstige updates
Op lange termijn heeft zelfs de eerste A5 uit 2015 laatst nog de februari 2017 patch gekregen, dat zit wel goed. Maar een budget toestel kopen en elke maand de patch verwachten is om te beginnen al niet handig. Samsung, LG, OnePlus, Huawei, HTC, Sony etc. maakt niet uit, je had een Nexus of Pixel telefoon moeten kopen. Of een toestel waarmee je custom ROMs kan draaien.

- edit -

Zelf heb ik het toestel geroot en gedebloat door veel overbodige Google en Samsung apps en services uit te schakelen. Ik gebruik AdAway om ads & malifide websites te blocken en maak daarnaast gebruik van OpenDNS om malifide websites op DNS niveau te blocken. Bij openbare WiFi netwerken gebruik ik VPN. Daarnaast download ik geen gekraakte apps, en blijf ik weg van flauwekul apps/spelletjes die verdacht veel permissies nodig hebben. Via elke mobiele provider zit je al achter een NAT firewall.

Ik begrijp wel dat het in theorie belangrijk is om zo snel mogelijk de laatste patch te draaien, maar in de praktijk valt die noodaak wel mee. Zelfs de beruchte stagefright bug waar nog miljoenen actieve android toestellen kwetsbaar voor zijn, is zover ik weet niet misbruikt door een worm oid.

Wat mij betreft zit ik qua beveiliging dus wel safe zonder elke maand de laatste patch te hebben. Ik ben tevreden met het idee dat dit Samsung budget toestel sowieso tot februari 2019 sporadisch wordt bijgewerkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Chris.nl op 05-03-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Het punt is juist dat andere regio's hem al wel hebben.. en inderdaad, een toestel uit 2015 ook. Volgens mij zelfs de nl versie van de 2017 A3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31

oNo

Wat vinden jullie van de kwaliteit van de foto's die de camera maakt (bij verschillende lichtomstandigheden. En als je op deze vraag reageert ben ik benieuwd naar welke toestelen je hebt gehad en/of welke toestellen je nog hebt.

Op dit moment heb ik hier wat toestellen waarvan ik foto's heb vergeleken:
- Samsung Galaxy A5 2017 (uiteraard)
- Huawei Nexus 6p
- LG Nexus 5x (van vriendin)
- Sony Xperia Z5 Compact

Wat betreft het toestel, geweldig! Deze voelt echt premium aan IMHO. Je voelt duidelijk de gebruikte materialen in het gewicht tov de Nexus 5x. De schermgrootte voelt meer dan de Nexus 5x door de hardware knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Het is toch mogelijk om volte te behouden doormiddel van de laatste ap te flashen en daarna je huidige cp te flashen?

Of denk ik nu te makkelijk?

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
heb dit toestel gehaald. Kom vanaf mn iphone 6s. Wat een verademing is dit toestel zeg. Alles werkt veel beter voor mij. Enige minpuntje is dat de wifi ontvanger in dit toestel minder sterk is dan die bij de iphone. Merk het met de wifi verbinding in mn slaapkamer. Misschien toch maar eens een AC router halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
Vanmiddag is mijn toestel in een bootloop geraakt en nu wil ie niet meer opstarten. Is toch wel een domper omdat ik er eigenlijk zo blij mee ben. Heb 'm ook pas een maand in gebruik, maar deze gaat nu terug. Hoop dat ik met een volgend toestel meer geluk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Giel1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:46:
Vanmiddag is mijn toestel in een bootloop geraakt en nu wil ie niet meer opstarten. Is toch wel een domper omdat ik er eigenlijk zo blij mee ben. Heb 'm ook pas een maand in gebruik, maar deze gaat nu terug. Hoop dat ik met een volgend toestel meer geluk heb.
Ah bummer... Hopelijk heb je nog een redelijk rezervetoestel liggen / heb je um snel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
Chris.nl schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:16:
[...]

Ah bummer... Hopelijk heb je nog een redelijk rezervetoestel liggen / heb je um snel weer terug.
Ja gelukkig voldoet mijn Nexus 5 nog wel enigszins, dus geen drama. Mijn toestel wordt maandag opgehaald en volgens de website van Samsung proberen ze om na 3 dagen een vervangend/gerepareerd toestel terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giel1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:46:
Was een factory reset niet voldoende geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:57:
[...]

Was een factory reset niet voldoende geweest?
Nee was niet mogelijk, meerdere pogingen gedaan maar kreeg iedere keer een foutmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
weinig mensen met dit toestel zo te zien. Ik ben er super tevreden mee. Geen vertragingen. Goed scherm en een geniale accuduur. Kom van een iphone 6s en dit toestel steekt er met kop en schouders bovenuit wat gebruikerservaring betreft. Enige nadeel dat ik kan vinden is dat Siri in nederlands opdrachten kan doen en "ok google" veelal nog de Engelse alleen doet. maar das dan ook het enige nadeeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaydenjarno schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:03:
weinig mensen met dit toestel zo te zien. Ik ben er super tevreden mee. Geen vertragingen. Goed scherm en een geniale accuduur. Kom van een iphone 6s en dit toestel steekt er met kop en schouders bovenuit wat gebruikerservaring betreft. Enige nadeel dat ik kan vinden is dat Siri in nederlands opdrachten kan doen en "ok google" veelal nog de Engelse alleen doet. maar das dan ook het enige nadeeltje
Het lijkt me ook een mooi toestel maar ik wacht nog even op het moment dat de prijs iets gezakt is.
Ik verwacht echter ook een prijsdaling van de S7 na de release van de S8 volgende week dan komen ze qua prijs wel echt dichtbij elkaar te liggen. Als dat zo is dan heeft de S7 toch mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
kan ik me voorstellen. S7 heeft meer snelheid aan boord en ook een goede accuduur. Voor mij accuduur een belangrijk punt. Daar is de a5 2017 toch nog wel wat beter in dan de s7. maar de s7 is dan weer sneller. ben benieuwd of die prijs hard omlaag gat. ga voor je duimen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:53
Hoe kan ik het shutter geluid uit doen van de camera...
Kan nergens die setting vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Joostje123 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:00:
Hoe kan ik het shutter geluid uit doen van de camera...
Kan nergens die setting vinden.
Die setting bestaat niet, je kan het shuttergeluid niet uitschakelen.

Mocht je geroot zijn dan kan je het geluidsbestandje vinden in root->system->media->audio->ui->camera_click.ogg en eventueel aanpassen.

Wat ook kan is de telefoon op stil zetten, dan maakt de camera ook geen geluid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Chris.nl schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:30:
[...]

Mocht je geroot zijn dan kan je het geluidsbestandje vinden in root->system->media->audio->ui->camera_click.ogg en eventueel aanpassen.

Wat ook kan is de telefoon op stil zetten, dan maakt de camera ook geen geluid :+
Dat is wel irritant zeg!
Heb tot nu toe gewoon altijd uit kunnen zetten.

Ook werkt de vingerafdrukscanner echt een stuk minder prettig dan andere telefoons met vingerafdrukscanners. Nu al een paar keer tijdelijk gelocked omdat die hem niet herkent.

Voor de rest nog niet echt veel ervaring er mee!
Sommige dingen wel positief homescreen grid size aanpassen.
Smart view cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:34:
Ook werkt de vingerafdrukscanner echt een stuk minder prettig dan andere telefoons met vingerafdrukscanners. Nu al een paar keer tijdelijk gelocked omdat die hem niet herkent.
Ik ervaar amper verschil in snelheid en accuraatheid van de vingerafdrukscanner met de OnePlus 3, dus volgens mij mag je echt verwachten dat die het goed doet.

Een paar posts hierboven was er iemand die een factory reset moest doen om de vingerafdrukscanner "goed" te krijgen. Zo'n factory reset zit je natuurlijk niet op de wachten, maar misschien helpt het als je je vingerafdruk eens opnieuw instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

Geen idee welke scanner er in de A5 zit maar als het ongeveer dezelfde is als in de S6, dan is het maar een vervelend ding. Mijn vinger heb ik wel 100 keer laten scannen maar het blijft 50/50 met mijn vingers.

Nu mijn S6 USB-connector wat kuren begint te vertonen, kijk ik met een schuin oog naar de A5. Hopelijk is de camera on-par met de S6 al lees ik wel dat deze in donkere situaties snel achteruit gaat.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Chris.nl schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Ik ervaar amper verschil in snelheid en accuraatheid van de vingerafdrukscanner met de OnePlus 3, dus volgens mij mag je echt verwachten dat die het goed doet.

Een paar posts hierboven was er iemand die een factory reset moest doen om de vingerafdrukscanner "goed" te krijgen. Zo'n factory reset zit je natuurlijk niet op de wachten, maar misschien helpt het als je je vingerafdruk eens opnieuw instelt?
Ik werk gewoon met Smartlock op werk en thuis!
Dan scheelt het al een hoop. Maar zal nog eens kijken om eens opnieuw in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Dit kan wel.
Je moet dan je "systeem" volume helemaal uit zetten.
Druk op de volume knop... expand de popup en "systeem" volume is dan de onderste
Chris.nl schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:30:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Gister ook voor het eerst de A5 17 gezien. Ziet er strak uit en voelt goed! Snelheid vond ik nog een klein beetje tegenvallen. Misschien gaat het beter na de updates. Iemand nog enig idee of Android 7 binnenkort komt? Ik ga wel de nova launger installeren denk ik, die van samsung kan ik niet goed aan wennen,

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
mswp schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:57:
Gister ook voor het eerst de A5 17 gezien. Ziet er strak uit en voelt goed! Snelheid vond ik nog een klein beetje tegenvallen. Misschien gaat het beter na de updates. Iemand nog enig idee of Android 7 binnenkort komt? Ik ga wel de nova launger installeren denk ik, die van samsung kan ik niet goed aan wennen,
Qua snelheid schakel ik (bij elk android toestel wat ik heb) in de ontwikkelaarsopties altijd de animaties uit, daardoor voelt android een stuk vlotter aan. Ik kan de link op XDA niet zo snel terugvinden, maar als ik het goed heb onthouden zou de planning van Samsung zijn om rond juli met Android 7 te komen. Nova launcher is zeker een aanrader, die gebruik ik zelf ook.

- edit - 31.07.2017 is de planning

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d3Pf24UZZ655lz48zEmP4FmO/full.jpg
Bron

[ Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 30-03-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Chris.nl schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:33:
[...]

Qua snelheid schakel ik (bij elk android toestel wat ik heb) in de ontwikkelaarsopties altijd de animaties uit, daardoor voelt android een stuk vlotter aan. Ik kan de link op XDA niet zo snel terugvinden, maar als ik het goed heb onthouden zou de planning van Samsung zijn om rond juli met Android 7 te komen. Nova launcher is zeker een aanrader, die gebruik ik zelf ook.

- edit - 31.07.2017 is de planning

[afbeelding]
Bron
Animaties uitschakelen ga ik eens proberen! Mooi dat de update toch wel komt! Die maandjes kunnen we nog wel wachten.

Ik zie dat er in het overzicht ook de tab a staat, zou dat het 2016 model zijn? Dan krijgt mijn tablet hem ook nog!

Bedankt!

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
mswp schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:19:
[...]

Animaties uitschakelen ga ik eens proberen! Mooi dat de update toch wel komt! Die maandjes kunnen we nog wel wachten.

Ik zie dat er in het overzicht ook de tab a staat, zou dat het 2016 model zijn? Dan krijgt mijn tablet hem ook nog!

Bedankt!
Kans lijkt me aanzienlijk, aangezien ook de J5 uit 2017 die update nog krijgt. Als het modelnr klopt dan klopt 't, of Samsung Turkije is aan het jokkebrokken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Chris.nl schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:57:
[...]

Kans lijkt me aanzienlijk, aangezien ook de J5 uit 2017 die update nog krijgt. Als het modelnr klopt dan klopt 't, of Samsung Turkije is aan het jokkebrokken. :+
Helaas.. ik denk het toch niet. Heb model nummer sm-t580

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hey, een patch..

https://www.galaxyclub.nl...security-patch-van-maart/

- edit - geflashed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UVuf6qJp8vfHXzm4pdekhJPI/full.png

Root, VoLTE en VoWiFi werken nog prima.

[ Voor 37% gewijzigd door Chris.nl op 01-04-2017 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nieuwtje: Samsung test Android Nougat op Galaxy A (2017) serie

[ Voor 195% gewijzigd door Chris.nl op 12-04-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Ik kan toch maar niet wennen aan de vinger afdruk scanner. Het gaat elke keer fout, elke keer opnieuw de code moeten invoeren of halfe minuten wachten omdat ik het te vaak probeer.

Het lijkt wel als ik mijn vingers opnieuw instel dat het tijdelijk goed gaat, maar na een tijdje ook niet meer. Met een Nexus 5x werken mijn vingers wel top!

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
mswp schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:06:
Ik kan toch maar niet wennen aan de vinger afdruk scanner. Het gaat elke keer fout, elke keer opnieuw de code moeten invoeren of halfe minuten wachten omdat ik het te vaak probeer.

Het lijkt wel als ik mijn vingers opnieuw instel dat het tijdelijk goed gaat, maar na een tijdje ook niet meer. Met een Nexus 5x werken mijn vingers wel top!
Tja, er lijken wat slechte modellen tussen te zitten. Op XDA lopen er ook wat treads over. Wanneer een factory reset niet helpt zou ik hem terugsturen voor garantie of omruilen. Hij zou toch nagenoeg perfect moeten werken, bij mij iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Chris.nl schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:13:
[...]

Tja, er lijken wat slechte modellen tussen te zitten. Op XDA lopen er ook wat treads over. Wanneer een factory reset niet helpt zou ik hem terugsturen voor garantie of omruilen. Hij zou toch nagenoeg perfect moeten werken, bij mij iig wel.
Heb er nog een stel liggen, zal het eens testen. Zou het ook aan updates kunnen liggen? Ene toestel al wel, andere niet?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
mswp schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:17:
[...]

Heb er nog een stel liggen, zal het eens testen. Zou het ook aan updates kunnen liggen? Ene toestel al wel, andere niet?
Dat weet ik niet, durf daar geen uitspraken over te doen. Ik gun de consument dat Samsung het kan verbeteren met een firmware update, maar ik weet er te weinig van om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

18 April '17 firmware update gekregen ,sinds dien schakelt de A5 2017 regelmatig onverwachts uit! kent iemand dit probleem? os 6.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:18:
18 April '17 firmware update gekregen ,sinds dien schakelt de A5 2017 regelmatig onverwachts uit! kent iemand dit probleem? os 6.01
Heb de update al een paar dagen erop maar geen problemen er mee. Loopt goed.
Nog niet eens een reboot gedaan na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:18:
Gaat het om versie A520FXXU1AQC7? Die draait hier al een paar weken probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Op XDA kwam ik mbt het vingerafdrukscanner issue deze tip tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vbgBaW4xFLLSlroAs7QZ7hSu/medium.jpg

Toevallig gebruik ik altijd al dat gedeelte van mijn duim om de vingerafdruk in te stellen. Maar daar blijkt ie het stukken beter op te doen. Ook wordt melding gedaan dat met de Alway On Display uitgeschakeld de scanner beter werkt. Dus wellicht valt er firmwarematig nog iets te fixen (al heb ik ook met AOD ingeschakeld totaal geen problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:17

EektheMan

DPC

Rickky schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:59:
2 kleine puntjes. Voor dual sim moet je 2e simkaart in de sd-slot, weet je van te voren maar goed.
Ik heb hier de A7 2017 Dual Sim. De 2e tray heeft 2 slots. 1 voor de SIM, de ander voor de SD.

Heb er nog niet veel mee gespeeld en heeft zelfs nog geen SIM. Gebruik zelf dagelijks een Lumia 950 XL en vind 6.01 nog wel chaotisch overkomen, maar dat zal vast na het instellen afnemen. Voor de prijs vind ik het een mooi pakket. Het prijsverschil (aankoop in UA gedaan) tussen de A7 (338 Euro) en de 950 XL (iets van 500 Euro) is niet direct zichtbaar. Vooralsnog enkel de camera die een stuk minder is. Maar moet er nog meer speeltijd mee hebben.

Heb er zo'n volledig Samsung doorzichtig hoesje bij. De klok heb ik op Always On staan. Toch gaat het scherm (na sluiten hoes) na een paar seconden uit. Had gehoopt dat de Samsung hoes Always On niet blokkeerde. Ben ik een instelling vergeten aan te schakelen of moet ik hiermee leven?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.Ik heb de A5 (2017) sinds 2 weken in gebruik en van de een op de andere dag valt hij uit zodra hij onder de 50% accuduur komt. De duur tot die 50% was al zeer snel te noemen,enkele uren....Op internet gezocht....Samsung Reparatie(ophaal)service. Om de telefoon 'correct' aan de reparatieafdeling te kunnen geven dien je sowieso de A5 terug te zetten naar fabrieksinstellingen.....dus heb ik dat maar alvast gedaan om te kijken of dat het probleem was, helaas.
Zodra hij weer de 50% bereikt valt hij uit, start zich automatisch op en tijdens het opstarten valt hij weer uit en dit zelfs een paar keer, met als gevolg dat de telefoon (of batterij) oververhit raakt en naar de 0% duikt. Na afkoelen steek ik hem in de lader en begint hij gewoon te laden vanaf 0% , alsof er 'niets'aan de hand is......
Als ik in de gelegenheid ben om hem "meteen" in de lader te steken wanneer hij voor de eerste keer onder de 50% duikt, dan lijkt het wel alsof je nog 'net' op tijd geweest bent om erger te behoeden en 'laadt' hij gewoon door vanaf het percentage waar hij eerder uitviel. Ik vind het in ieder geval een vreemde vertoning van deze A5 versie waar ik mij erg op verheugd had en ik niet hoop dat ik hier een 'wrange' nasmaak aan ga overhouden, wanneer ik deze terug ga krijgen. Aanstaande zaterdag komt de service deze ophalen, ben benieuwd.
Mag ik vragen of jouw reparatie inmiddels ergens toe geleidt heeft ? Werkt hij goed, andere batterij of nog steeds problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb een aantal posts over de hoesjes verplaatst naar: [Samsung Galaxy A5 (2017)] Het grote Accessoires topic. Graag daar verder.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy A5 (2017)] Het grote Accessoires topic
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy A5 (2017)] Rooten & Custom ROM's
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support