“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik houd dezelfde TV in de gaten..TommyGun schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:46:
De Samsung UE55J6240 (55-inch) is ineens van de website verdwenen. Alleen de UE40J6240 (40-inch) en UE60J6240 (60-inch) staan er nu... Meh!
Bij Bol en Coolblue nog steeds voor € 629,-. Gisteren MM ook, nu foetsie ....
Als je nog een tip hebt, of ziet dat ie in de winkel wel aanwezig is, hoor ik het graag (Twente)
Inkoop heeft te maken met hoeveelheid. Foka heeft geen hoeveelheid die ze inkopen. Dus jou verhaal gaat niet op. Andere grote webwinkels hebben precies hetzelfde. Hou bol.com maar eens in de gaten elke week... Het offline halen van spullen/ uitverkocht dat is wel iets wat ze doen maar over de prijs kan je het gewoon echt niet hebben: ze houden zich heel duidelijk aan hun eigen regels.redwing schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:39:
[...]
Ik ken het beleid precies, ik haalde FOKA alleen maar aan om aan te geven dat de prijswijziging niets te maken heeft met een plotselinge prijswijziging door Philips. Als dat nl. wel het geval was zouden andere winkels ook hun prijzen verhogen. Er is dus naast de BTW aktie geen enkele reden waarom ze de prijs met 200 euro omhoog hebben gegooid.
Daarnaast zie je in de tussentijd in dit topic wel genoeg voorbeelden van spullen die 'plotseling' uitverkocht of duurder geworden zijn.
Er is nog wel een soortgelijke televisie, de SAMSUNG UE55K5600. Maar ik zie niet waarom die duurder is. Specs zijn nagenoeg gelijk volgens mij.Paultje72 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:51:
[...]
Ik houd dezelfde TV in de gaten..![]()
![]()
Bij Bol en Coolblue nog steeds voor € 629,-. Gisteren MM ook, nu foetsie .....
Als je nog een tip hebt, of ziet dat ie in de winkel wel aanwezig is, hoor ik het graag (Twente)
Maar goed, ik kan morgen pas naar de MM (Eindhoven / Son) dus... afwachten.
Jep ik denk dat ik weet hoe deze "actie" werkt. Ze halen de producten die een te goede deal zouden zijn uit de schappen, verder is hun grootste concurrent de BCC ofzo, daar maken ze afspraken mee dat die hun prijzen verhogen in de laatste dagen (zoals mijn stofzuiger die toevallig vandaag van 95 naar 119 euro gaat omdat de BCC dat ook heeft gedaan). Zo hou je dus nog een beperkt aantal producten over waar ze toevallig vanaf moeten en maar een héél klein deel die écht een goede aanbieding is. Dat BCC en MM achter de schermen afspraken maken over deze prijzen valt nooit te bewijzen natuurlijkTommyGun schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:46:
De Samsung UE55J6240 (55-inch) is ineens van de website verdwenen. Alleen de UE40J6240 (40-inch) en UE60J6240 (60-inch) staan er nu... Meh!

Als iemand echt een goede deal heeft, mooi meegenomen natuurlijk, maar mijn enthousiasme is sterk afgenomen

Je slaat de spijker op de kop. Maarja het voegt niks toe aan dit topic om hier over verder te gaan. Ze doen vast niks fout volgens de wet ofzo, gewoon zelf oppassen of niet meer bij de MediaMarkt kopen zoals jij doet is de beste oplossing.PCJR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:40:
1) Schommelende marktprijzen is 1 grote lulonzin. Een wasmachine kun je niet verhandelen op de beurs en volgt de AEX niet. Gewoon marketing onzin om zich te dekken om zomaar prijzen te verhogen of te verlagen. En de consument blijft geloven. Als je 10 jaar geleden te term schommelende marktprijs zou laten vallen over een tv of wasmachine werd je uitgelachen. De Mycom of Paradigit bv doen ook niet aan schommelende prijzen.
2) Verder gaan ze niet mee met de laagste prijsgarantie; de S7 goud is nog 605 euro bij MM en al een week ofzo 559 euro bij de Paradigit die 2 straten verder ligt. Was moeilijk moeilijk toen ik dat liet zien.
3) De MM heeft vast contracties lopen met al hun "concurrenten" zoals bol.com en BCC, die ook voor de btw dagen even wat aan de prijs doen zodat het net lijkt alsof ze "de markt" volgen.
Morgen een S7 goud halen, zou volgens de regels de korting moeten zijn op de laagste prijs, 559. En niet op 605, maar ik zal er wel weer naast zittenDenk er dan stiekem aan om voor die 50 euro te zeggen, fijn jongens, ik ga wel naar de Paradigit, die zijn wel eerlijk en volgen de regels.
[ Voor 43% gewijzigd door Santee op 25-01-2017 11:00 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Goed idee, ik doe het in Nieuwegein dus als iemand daar iets wil weten, let me knowRichh schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:56:
Ik ga vanavond even een rondje door de Mediamarkt in Almere. Als mensen willen dat ik de voorraad van producten ga checken, quote me of stuur eventjes een DM
Ik ga naar Heerlen, de gewenste stofzuiger kost nog steeds hetzelfde.lubbertkramer schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:03:
[...]
Goed idee, ik doe het in Nieuwegein dus als iemand daar iets wil weten, let me know
Zal eens zien of ik wat prijzen voor courante tvs kan nakijken, zal ook afhangen van hoe druk het is, bij het sardientjes gevoel ben ik de hut zo weer uit :-)
Welke stofzuiger wil je halen?Frijns.Net schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:09:
[...]
Ik ga naar Heerlen, de gewenste stofzuiger kost nog steeds hetzelfde.
Zal eens zien of ik wat prijzen voor courante tvs kan nakijken, zal ook afhangen van hoe druk het is, bij het sardientjes gevoel ben ik de hut zo weer uit :-)
De €250,- cashback waar zij mee promoten, is een cashbackactie vanuit Mediamarkt zelf. Bij de 55 inch versie staat duidelijk aangegeven dat de cashback via Samsung verloopt.Tarz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:08:
[...]
Nice, dus 1499 - BTW korting - 250 cashback voor de 49 inch 7 serie?
En die ledenclub actie dat je vandaag al kan kopen heb ik niet gehad (ben wel MM clublid). Moet dat in de winkel die je als voorkeurswinkel hebt staan of is dat willekeuring in welke fysieke winkel?
Ik verwacht niet dat de BTW korting bovenop deze cashback vanuit Mediamarkt komt.
Deze had ik in gedachten: BOSCH BGL8ALL2
https://www.mediamarkt.nl...rosilence-68-1335129.html
Beetje duur maar als die 15jr mee gaat dan valt dat nog mee. Even aan gehad in de winkel, die is heerlijk stil.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Op de (voor mij onbekende) website BuyMii kan je 'm voor 1699 krijgen. Uiteindelijk scheelt het dan dus 90 euro. Eens dat het een goede aanbieding is hoor, sowieso als je hem wil hebben verwacht ik hem voorlopig niet voor minder. Maar ik hoop toch op iets betere dealsRivanov schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:19:
De Samsung 60KS7000 is opzich wel interessant nu. Kost normaal € 2.299. Met de Mediamarkt actie én de Cashback van Samsung (€ 300) komt die op € 1.600,-
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Is uitgesloten Nee die doet wel mee!Santee schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:36:
Wat gebeurt er eigenlijk met de outlet? In de veelgestelde vragen sturen ze mij naar https://outlet.mediamarkt.nl/ , alleen daar staat niks over de BTW actie.
[ Voor 10% gewijzigd door Dzine op 25-01-2017 11:48 ]
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
FAQ mediamarkt hoofdpagina (http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html#faq)
Doen producten in de Media Markt Outlet ook mee?
Ja, de BTW-actie is ook geldig op de artikelen in de Media Markt Outlet. Kijk voor de voorwaarden op outlet.mediamarkt.nl
[ Voor 6% gewijzigd door Santee op 25-01-2017 11:48 ]
Ik heb net via de chat de UE55j6240 voor € 536 en wat centen kunnen bestellenLoenerd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:54:
[...]
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb van Plasmadiscounter de bevestiging dat deze mee gaat doen in de actie.
Santee schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:36:
Wat gebeurt er eigenlijk met de outlet? In de veelgestelde vragen sturen ze mij naar https://outlet.mediamarkt.nl/ , alleen daar staat niks over de BTW actie.
Huh, misschien moet je je even wat beter inlezen voordat je reageert. In de actievoorwaarden staat expliciet vermeld dat de outlet ook meedoet:Dzine schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:45:
Is uitgesloten
Ja, de BTW-actie is ook geldig op de artikelen in de Media Markt Outlet. Kijk voor de voorwaarden op outlet.mediamarkt.nl
Excuses, niet goed gelezen idd.MrTheMan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:48:
[...]
[...]
Huh, misschien moet je je even wat beter inlezen voordat je reageert. In de actievoorwaarden staat expliciet vermeld dat de outlet ook meedoet:
[...]
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
1736 bij Apollo. Doen ook mee met de Samsung cashback actie.Rivanov schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:19:
De Samsung 60KS7000 is opzich wel interessant nu. Kost normaal € 2.299. Met de Mediamarkt actie én de Cashback van Samsung (€ 300) komt die op € 1.600,-
Ik zie toch 2.299 op hun site staan. En ik zie inderdaad de actie op hun site, maar zie hun niet genoemd in het document van Samsung. Gevonden! (zoekfunctie werkte niet mee)ago schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:51:
[...]
1736 bij Apollo. Doen ook mee met de Samsung cashback actie.
[ Voor 4% gewijzigd door Baggio666 op 25-01-2017 12:14 ]
Heb je daar bewijs van?_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:48:
[...]
Ik heb net via de chat de UE55j6240 voor € 536 en wat centen kunnen bestellen
Jup, ik heb een ideal betaling & een kopie van de chat in de mail
Eerst de soep uit je ogen wrijven danBaggio666 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:02:
[...]
Ik zie toch 2.299 op hun site staan. En ik zie inderdaad de actie op hun site, maar zie hun niet genoemd in het document van Samsung.
Ik ook nietLieuwe15 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:09:
Ligt het aan mij of kan ik de chat nergens vinden
Check de 1ste post van deze topic!Khayma schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:17:
Welke bedrijven doen er allemaal mee met de btw vrije dagen? BCC gaat mee en wie nog meer?

Hm, toeval
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Hoop het niet, hield ook al een aantal producten in de gaten
Of ze "verdwijnen" gewoon om dan na de actie weer "magisch" op te poppen..Purehz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:20:
[...]
Hoop het niet, hield ook al een aantal producten in de gaten

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Plasma discounter, niet de media marktLieuwe15 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:09:
ehh.. die afbeelding werkt niet?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Hier wel.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Volgens de site staan ze geloof ik bij de pc accesoires; maar een medewerker in dat mediamarkt magazine reclame geval gaf aan tijdens de actie een Klipsch R15PM te halen; dat is toch ook gewoon een setje actieve speakers?
Neeevermind, volgens de actiechecker valt deze buiten de boot. Jammer, maar dan heb ik een goed excuus om ze maar bij Coolblue te bestellen.
[ Voor 21% gewijzigd door InGen10 op 25-01-2017 14:33 ]
Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |
Sorry, maar wat jij nu zegt kan inderdaad wel een prijsverschil geven, alleen je kunt mij niet wijsmaken dat MM er precies zoveel ingekocht heeft dat ze vorige week uitverkocht zijn, en na een nieuwe inkoop nu de prijs omhoog moeten gooien (en dat dan ook nog toevallig voor de hele serie tegelijk). Ik krijg eerder het idee dat ze gewoon kijken welke artikelen teveel korting zouden krijgen. Afhankelijk of ze die via hun regels duurder kunnen maken of niet verhogen ze de prijs of is het 'plotseling' uitverkocht.Sneakyman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:52:
[...]
Inkoop heeft te maken met hoeveelheid. Foka heeft geen hoeveelheid die ze inkopen. Dus jou verhaal gaat niet op. Andere grote webwinkels hebben precies hetzelfde. Hou bol.com maar eens in de gaten elke week... Het offline halen van spullen/ uitverkocht dat is wel iets wat ze doen maar over de prijs kan je het gewoon echt niet hebben: ze houden zich heel duidelijk aan hun eigen regels.
Maar zoals ik al zei, het blijft alsnog een leuke actie, het is alleen jammer dat je er niet op kunt rekenen dat wat je zoekt ook tijdens de dagen beschikbaar is ondanks dat ze wel in de aanbieding zouden moeten zijn. Ik ben iig blij dat ik niet gewacht heb op deze BTW actie om mijn TV te kopen
[removed]
Morgen lekker uitslapen
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
De chat op Plasmadiscounter staat rechtsonder in beeld. Althans, bij mijLieuwe15 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:09:
Apart dat men dat daar weet?
Als je lid bent dan heb je dat in de mail gehad, 2x al meen ik.whiteclear schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:56:
Je kon toch vanaf woensdag 18:00 terecht als Clublid? Zie dat nergens meer staan.
Beste,
Het is bijna zover! Vanaf vanavond 18:00 uur profiteer je als Clublid alvast van de exclusieve Pre-Sale BTW Clubavond bij Media Markt Heerlen. Je mag een introducé meenemen, maar vergeet je Clubpas niet!
Ga vanavond met de clubavond een S7 Edge halen maar hou hem nog even dicht voor het geval hij elders goedkoper is.
[ Voor 40% gewijzigd door Khayma op 25-01-2017 13:00 ]
Woensdag avond 25-01-2017 vanaf 18:00 EXCLUSIEVE CLUB AVOND!whiteclear schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:56:
Je kon toch vanaf woensdag 18:00 terecht als Clublid? Zie dat nergens meer staan.
Ben je lid van de Media Markt Club? Dan mag je al een avond eerder gebruik maken van de 21% BTW Weg ermee actie! Ben je nog geen lid? Maak je geen zorgen, je kunt je ter plekke inschrijven!
http://www.mediamarkt.nl/...rkt-Zwolle,10268,-11.html
zal bij alle winkels zou zijn
Doet gewoon mee, sommige hebben hem al besteld en halen die vewoon op, 250 cashback en btw. Platte.tv weet helemaal niks en willen dat je die bij hun koopt.Tarz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:57:
Bij de chat van Plattetv.nl zegt men nu dat de UE49KS7000 van Samsung niet mee doet in de BTW actie omdat het een contractmodel is van Samsung, en daarop ook niet de combi van de cashback van de MM geldt...
[ Voor 16% gewijzigd door Amaze86 op 25-01-2017 13:12 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Leek mij ook. Bij de actievoorwaarden van de cashback staat ook niet dat het niet geldig is in combi met andere (ook de BTW) acties. En in de BTW actie voorwaarden staat dat alle kortings en cashbacks van de leveranciers (zit em daar het addertje?) ook geldig blijven.
Mooi bedankt voor de tip! Zojuist ook besteld_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:27:
[...]
Plasma discounter, niet de media markt
De magnetron die ik op het oog heb kostte 511,- en is vandaag verlaagd naar 460,-
Gerrit is blij
Koekoek!
Ik houd al even een Acer Swiift 3 in de gaten, maar Mediamarkt heeft een paar dagen geleden de prijs van 649 even naar 699 verhoogd... Sneaky.
Het wordt nu waarschijnlijk een LENOVO Ideapad 510S-14ISK. Als ze de prijs niet nog stiekem aanpassen wordt deze laptop voor +- 495 euro een prima aankoop denk ik
Jinxed it...stin00 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:25:
Wil voor m'n moeder een simpel huistuinenkeuken laptopje kopen met FHD IPS mat scherm.
Ik houd al even een Acer Swiift 3 in de gaten, maar Mediamarkt heeft een paar dagen geleden de prijs van 649 even naar 699 verhoogd... Sneaky.
Het wordt nu waarschijnlijk een LENOVO Ideapad 510S-14ISK. Als ze de prijs niet nog stiekem aanpassen wordt deze laptop voor +- 495 euro een prima aankoop denk ik
Tekst is zojuist veranderd
Hmmm, we gaan er zeker in kijken maar die vind ik wel tricky, want die prijzen zijn redelijk variabel per product en reden dat hij daar te koop staat. Dus ze hebben daar alle ruimte om de prijzen te compenserenSneakyman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:32:
De outlet doet dit jaar ook mee met de btw actie. Zie: https://outlet.mediamarkt.nl/
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Snap dat hier veel mensen kijken, soms scheelt het wel veel.OmeJoyo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:37:
[...]
Hmmm, we gaan er zeker in kijken maar die vind ik wel tricky, want die prijzen zijn redelijk variabel per product en reden dat hij daar te koop staat. Dus ze hebben daar alle ruimte om de prijzen te compenseren
Maar toch zou ik nooit een tv halen, je weet immers niet of het als demomodel is gebruikt of als retour gekomen.
Nee, ik persoonlijk ook niet maar relatief goedkope electronica of juist dingen die 10 jaar meegaan kan ik best mee levenPurehz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:38:
[...]
Snap dat hier veel mensen kijken, soms scheelt het wel veel.
Maar toch zou ik nooit een tv halen, je weet immers niet of het als demomodel is gebruikt of als retour gekomen.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Is inderdaad risico, dus zou het ook eerst goed onderzoeken voordat je het koopt. Je hebt als het goed is wel gewoon garantie. Heb er zelf nog nooit gekocht.OmeJoyo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:37:
[...]
Hmmm, we gaan er zeker in kijken maar die vind ik wel tricky, want die prijzen zijn redelijk variabel per product en reden dat hij daar te koop staat. Dus ze hebben daar alle ruimte om de prijzen te compenseren
[ Voor 3% gewijzigd door Sneakyman op 25-01-2017 13:41 ]
Willen ze niet? Prima, dan bestel ik hem online bij de Media Markt
Ik heb interesse in deze Chromebook
http://www.mediamarkt.nl/...b5-312t-k7sp-1479050.html
Huidige prijs op MM site 479
Volgens de pricewatch echter is deze bij de MM echter maar 449 euro, oftewel de prijs in de pricewatch klopt niet
pricewatch: Acer Chromebook R 13 CB5-312T-K7SP
Zou dit kunnen beteken dat de MM haar prijzen pas verhoogd heeft nadat ze de info naar Tweakers gestuurd hebben?
Overigens komt de prijs dan alsnog onder de 400 euro uit na aftrek van de BTW, wat voor mij nog wel een acceptabele prijs is, maar liever had ik natuurlijk nog een euro of 25 minder betaald
Nee de concurrent (BCC bijvoorbeeld) heeft gewoon "toevallig" gisteren haar prijs verhoogd (na 6 maanden stabiel te zijn) en dus moet MM mee met de prijsverhoging. Meestal past de prijs zich in de prijsvergelijker pas na 1 dag oid aan.TheFes schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:44:
Hmm, ik vind de prijzen toch wel fishy..
Ik heb interesse in deze Chromebook
http://www.mediamarkt.nl/...b5-312t-k7sp-1479050.html
Huidige prijs op MM site 479
Volgens de pricewatch echter is deze bij de MM echter maar 449 euro, oftewel de prijs in de pricewatch klopt niet
pricewatch: Acer Chromebook R 13 CB5-312T-K7SP
Zou dit kunnen beteken dat de MM haar prijzen pas verhoogd heeft nadat ze de info naar Tweakers gestuurd hebben?
Overigens komt de prijs dan alsnog onder de 400 euro uit na aftrek van de BTW, wat voor mij nog wel een acceptabele prijs is, maar liever had ik natuurlijk nog een euro of 25 minder betaald
MM heeft gewoon potlood contracties met bol.com en BCC: doe die en die producten maar in prijs omhoog, dan moet MM mee, en dan voor elk verkocht product krijgen bol en BCC een euro/roepie van MM.Santee schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:53:
[...]
Nee de concurrent (BCC bijvoorbeeld) heeft gewoon "toevallig" gisteren haar prijs verhoogd (na 6 maanden stabiel te zijn) en dus moet MM mee met de prijsverhoging. Meestal past de prijs zich in de prijsvergelijker pas na 1 dag oid aan.
Moet je zien hoe die lui zich kapot lachen
Dit geloof je toch zelf niet? Het is toch vrij logisch dat de BCC de prijs wat verhoogd als ze op dit model, na korting verlies maken. Ook BCC doet mee aan de actie, en je bent wel gek als winkel zijnde, om een product met verlies te willen verkopen. Daar is onderling geen contract voor nodig, alleen wat gezond verstand.PCJR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:58:
[...]
MM heeft gewoon potlood contracties met bol.com en BCC: doe die en die producten maar in prijs omhoog, dan moet MM mee, en dan voor elk verkocht product krijgen bol en BCC een euro/roepie van MM.
Moet je zien hoe die lui zich kapot lachen
Ja inderdaad, het is gewoon stom toeval dat mijn stofzuiger vanochtend ineens €119 werd bij de MM en BCC terwijl die €95 was de afgelopen weken (maanden).Sneakyman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:17:
Moet je nagaan hoeveel tijd en dus ook geld het kost om voor elk product een contract te hebben en te overleggen... Moet wel lachen om al die complot theorieën maar hoop niet dat iemand hier echt serieus in geloofd.
Geloof maar waar je in gelooft, voor de uiteindelijk prijs maakt het toch geen bal uit. Feit is dat de MM de "BTW weg ermee" altijd veel mooier doet lijken dan het is.
Nee feit is dat je het verkeerde product hebt uitgekozen en dat mediamarkt met de prijs van bcc AUTOMATISCH meegaat! Waarschijnlijk was BCC door zijn voorraad heen en hebben ze nieuw contract met hun importeurs moeten maken dat een hoger bedrag was. Maar nee: er wordt direct een complot theorie op gegooidSantee schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:20:
[...]
Ja inderdaad, het is gewoon stom toeval dat mijn stofzuiger vanochtend ineens €119 werd bij de MM en BCC terwijl die €95 was de afgelopen weken (maanden).![]()
Geloof maar waar je in gelooft, voor de uiteindelijk prijs maakt het toch geen bal uit. Feit is dat de MM de "BTW weg ermee" altijd veel mooier doet lijken dan het is.
Zo naïefSneakyman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:22:
[...]
Nee feit is dat je het verkeerde product hebt uitgekozen en dat mediamarkt met de prijs van bcc AUTOMATISCH meegaat! Waarschijnlijk was BCC door zijn voorraad heen en hebben ze nieuw contract met hun importeurs moeten maken dat een hoger bedrag was. Maar nee: er wordt direct een complot theorie op gegooid. Paar berichten terug schreef iemand over een stofzuiger die in prijs gedaald was gisteren. Misschien moet je die gaan kopen, daar zit in ieder geval geen complot achter
Je bedoelt mijn (toekomstige) magnetronSneakyman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:22:
[...]
Nee feit is dat je het verkeerde product hebt uitgekozen en dat mediamarkt met de prijs van bcc AUTOMATISCH meegaat! Waarschijnlijk was BCC door zijn voorraad heen en hebben ze nieuw contract met hun importeurs moeten maken dat een hoger bedrag was. Maar nee: er wordt direct een complot theorie op gegooid. Paar berichten terug schreef iemand over een stofzuiger die in prijs gedaald was gisteren. Misschien moet je die gaan kopen, daar zit in ieder geval geen complot achter
gekke-gerrit in "Media Markt BTW-actie 2017 (26 t/m 29 januari)"
niemand hier in dit topic met een stofzuiger die goedkoper is geworden
Vanavond maar eens kijken of er iets leuks te vinden is.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dus dat iemand een lijst van 10 laptops maakt die hij mogelijk wil er 6 verdwijnen "toevallig" een paar dagen voor de BTW actie is omdat ze net op waren. Net als alle TVs die mensen hier melden die van de MM site verdwijnen. Ja er zijn een aantal producten omlaag gegaan in prijs, maar een stuk meer zijn verhoogd. Ja er zijn wel wat goede deals te vinden als je goed zoekt, alleen om de flucturende prijzen bij te houden, online te checken, wel alleen wij Tweakers doen dat. De meeste consumenten die naar de MM lopen morgen hebben geen flauw benul en denken dat ze mooi centen besparen. Ik noem het consumenten besodemieteren en het zou van mij verboden mogen zijn. Aan de andere kant is iedereen zelf verantwoordelijk voor wat hij/hij koopt. Ik bedenk trouwens geen "complottheorie", maar geschiedenis bewijst dat men vaak te naïef is. Handige afspraakjes tussen winkels zullen vast wel bestaat, dat hoef je geen complot te noemen, dat is gewoon om maximale winst te pakken.Sneakyman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:22:
[...]
Damn, prijzige magnetron! Wat kan die allemaal?gekke-gerrit schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:32:
[...]
Je bedoelt mijn (toekomstige) magnetron![]()
gekke-gerrit in "Media Markt BTW-actie 2017 (26 t/m 29 januari)"
niemand hier in dit topic met een stofzuiger die goedkoper is geworden
[ Voor 11% gewijzigd door Santee op 25-01-2017 14:37 ]
Ach tja, je moet toch iets hier met al dat negatieve gezeur

Oh dacht dat ik ook een stofzuiger voorbij zag komen, kan ik mis hebben. Maar er zijn genoeg mensen die zeggen dat iets goedkoper is geworden, heb zelfs meer goedkoper gezien dan dat iets duurder wordt.
Tarz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:57:
Bij de chat van Plattetv.nl zegt men nu dat de UE49KS7000 van Samsung niet mee doet in de BTW actie omdat het een contractmodel is van Samsung, en daarop ook niet de combi van de cashback van de MM geldt...
Zou wel een goede deal zijn, btw met €250 cashback!Amaze86 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:09:
Doet gewoon mee, sommige hebben hem al besteld en halen die vewoon op, 250 cashback en btw. Platte.tv weet helemaal niks en willen dat je die bij hun koopt.
Dan zou hij op € 989 (als ik even snel reken) uitkomen.
Iemand die dit kan bevestigen, of vanavond naar de pre-sale gaat en dit wilt informeren?
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
[ Voor 93% gewijzigd door Perkouw op 25-01-2017 15:04 ]
niet zoveel volgens mij, maar t ziet er wel goed uitSantee schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:36:
Damn, prijzige magnetron! Wat kan die allemaal?
Inbouw is sowieso wat duurder dan een normale magnetron

pricewatch: Siemens BF634RGS1
[ Voor 16% gewijzigd door gekke-gerrit op 25-01-2017 14:51 ]
Via Facebook geeft de MM aan dat volgens hen (dus de Facebook medewerkers dit klopt. Dus eerst BTW vrij en daarna cashback van MM. Of het in de praktijk in de winkel ook zo gaat.... maar scheelt dus 510 euro als dit zo is! (oftwel 1/3 van de prijs)DutchCrownNL schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:43:
[...]
[...]
Zou wel een goede deal zijn, btw met €250 cashback!
Iemand die dit kan bevestigen, of vanavond naar de pre-sale gaat en dit wilt informeren?
Was het maar zo'n feest, foutje bij de koppeling lijkt me haha.Jumpman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:49:
De mooiste laptop aanbieding was net bij de BCC: pricewatch: HP Omen 15-ax025nd.
HP Omen 15-ax025nd i7-6700HQ/8GB/GTX965M 4GB/1080p IPS voor € 599,00.
Geen informatie beschikbaar
Zoals al eerder gezegd, net als vorig jaar volgen we al een paar weken dertig populaire producten. Omdat we net als jullie benieuwd zijn hoe de 'BTW weg ermee' actie in de praktijk uitpakt. Ben je voordeliger uit? is het product op voorraad? Vorig jaar konden we concluderen dat over 't algemeen aan de belofte werd voldaan.
Dit jaar willen we het wat breder aanpakken. We hebben gemerkt dat er soms verschillen in prijzen zitten en die willen we samen met jullie in kaart brengen. Help ons mee met het verzamelen van prijzen. In dit formulier kun je zien welke producten we al een tijdje volgen. Ben je toevallig in de MediaMarkt en zie je (een van) deze producten? Geef ons dan even de prijs die er op dat moment bij staat door.
Alvast dank voor je medewerking!
Nee, echt veel mensen hebben hem besteld, stond er een uur op. De vorige keer is mijn ASUS voor € 449,00 wel geleverd (was een ASUS i7 CPU met GTX GPU). Maar ik verwacht inderdaad een prijsfout.Viper_4111 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:51:
[...]
Was het maar zo'n feest, foutje bij de koppeling lijkt me haha.
[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 25-01-2017 14:56 ]
Precies, ik ga die even in de gaten houdenTarz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:50:
[...]
Via Facebook geeft de MM aan dat volgens hen (dus de Facebook medewerkers dit klopt. Dus eerst BTW vrij en daarna cashback van MM. Of het in de praktijk in de winkel ook zo gaat.... maar scheelt dus 510 euro als dit zo is! (oftwel 1/3 van de prijs)
Overigens, net even livechat gedaan met plattetv.nl
En de UE49KS7000 kan gewoon met BTW korting worden aangeschaft, alleen niet zo'n mooie deal als de MM heeft.
Bezoeker PlatteTV.nl
2:46 pm
Ik zie dat jullie ook meedoen met de BTW actie. Kunt u mij vertellen wat de prijs gaat worden inclusief de BTW korting?
Ivo
Goedemiddag
Welk formaat kijkt u naar?
Bezoeker PlatteTV.nl
Ik kijk naar de 49"versie, dus de UE49KS7000
Ivo
U weeet wel dat er op de 55 inch een cashback zit van 300.- ?
Bezoeker PlatteTV.nl
Ja dat weet ik, maar ruimte technisch niet interessant
Ivo
Ah oke die kunnen wij u dan aanbieden voor 1238.*
Ik kreeg 1199 euro als prijs van ene Eda van Plattetv.nl hahaDutchCrownNL schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:55:
[...]
Precies, ik ga die even in de gaten houden![]()
Overigens, net even livechat gedaan met plattetv.nl
En de UE49KS7000 kan gewoon met BTW korting worden aangeschaft, alleen niet zo'n mooie deal als de MM heeft.
[...]
Ik weet niet of het nog mag c.q. hoort hier, maar PlatteTV.nl kan de UE55J6240 niet leveren._-= Erikje =-_ schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:48:
[...]
Ik heb net via de chat de UE55j6240 voor € 536 en wat centen kunnen bestellen
Kreeg wel een aanbieding voor de UE55KU6020 maar is dan alsnog niet veel goedkoper dan andere in de PW. En die wil ik niet
Ik ga ook maar 's chatten met Plasma Discounter aangezien ik 'm niet meer verwacht bij MM of BCC.
EDIT; Eveneens 536,36 dus ze zijn wel consistent
[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 25-01-2017 15:35 ]
In de shopreview staat onder het kopje Media Markt hoeveel producten er in de pricewatch staan (nu 5.357 producten en 6.853 uitvoeringen)zeef schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:52:
[mbr]Help mee met het community prijzenonderzoek[/mbr]
Zoals al eerder gezegd, net als vorig jaar volgen we al een paar weken dertig populaire producten. Omdat we net als jullie benieuwd zijn hoe de 'BTW weg ermee' actie in de praktijk uitpakt. Ben je voordeliger uit? is het product op voorraad? Vorig jaar konden we concluderen dat over 't algemeen aan de belofte werd voldaan.
Dit jaar willen we het wat breder aanpakken. We hebben gemerkt dat er soms verschillen in prijzen zitten en die willen we samen met jullie in kaart brengen. Help ons mee met het verzamelen van prijzen. In dit formulier kun je zien welke producten we al een tijdje volgen. Ben je toevallig in de MediaMarkt en zie je (een van) deze producten? Geef ons dan even de prijs die er op dat moment bij staat door.

In de Google cache van 20 januari 2017 staat:
6.634 producten en 8.524 uitvoeringen

Er is dus in de afgelopen 5 dagen opeens 20% van het totale aanbod van de Media Markt verdwenen!
En straks gaat de hele feed uit.Sabbi schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:37:
[...]
In de shopreview staat onder het kopje Media Markt hoeveel producten er in de pricewatch staan (nu 5.357 producten en 6.853 uitvoeringen)
[afbeelding]
In de Google cache van 20 januari 2017 staat:
6.634 producten en 8.524 uitvoeringen
[afbeelding]
Er is dus in de afgelopen 5 dagen opeens 20% van het totale aanbod van de Media Markt verdwenen!
Ik zal eens kijken of ik morgen met de lunchpauze even een rondje doe.zeef schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:40:
[...]
En straks gaat de hele feed uit.Dat is geen probleem hoor. Daarvoor waren wij al aan het meten en nu kunnen jullie ons helpen om het plaatje helemaal compleet te maken.
Memento mori
Kunnen jullie niet wat statistieken loslaten op de pricewatch-logs? Dan zou je zo naar boven moeten kunnen halen of er de laatste 7 dagen significant meer producten een prijsverhoging hebben gekregen of verwijderd zijn in vergelijking met de rest van het jaar?zeef schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:40:
[...]
En straks gaat de hele feed uit.Dat is geen probleem hoor. Daarvoor waren wij al aan het meten en nu kunnen jullie ons helpen om het plaatje helemaal compleet te maken.
Maar bij de tvreus issie al scherp geprijsd?DutchCrownNL schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:43:
[...]
[...]
Zou wel een goede deal zijn, btw met €250 cashback!
Voor de 55" €1289
Voor de 49" €1119
Was vorig jaar ook. Had toen helaas net even geld niet voorhanden, anders een prima Bosch vaatwasser kunnen kopen met 35% korting. 20% vanwege outlet artikel (verpakking beschadigd), 17% vanwege btw actieSneakyman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:32:
De outlet doet dit jaar ook mee met de btw actie. Zie: https://outlet.mediamarkt.nl/
Meten is weten natuurlijk, maar Media Markt is een bedrijf en wil in deze 'slechte' maand voor de retail (de meeste mensen beginnen met goede voornemens en hebben hun besteedbare vermogen in december het vorige jaar er al doorheen gejaagd) gewoon een goede omzet behalen. Er zullen ongetwijfeld producten te goedkoop tussendoor schieten, maar het gros zal met (weinig) marge verkocht worden, maar dus wel goed voor de totale omzet van de retailer en de fabrikant die meedoet.zeef schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:40:
[...]
Klopt, alleen als ik de recensies zo lees in de PW dan koop ik hem liever bij de MMbeyazz06 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:19:
[...]
Maar bij de tvreus issie al scherp geprijsd?
Voor de 55" €1289
Voor de 49" €1119
TVreus is geen officiele samsung dealer en de kans dat je een import model krijgt en dus geen NL garantie/reparatie is aanwezig (kan dit niet bevestigen)DutchCrownNL schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:25:
[...]
Klopt, alleen als ik de recensies zo lees in de PW dan koop ik hem liever bij de MM
En dus ook geen cashback van Samsung op de modellen die daarvoor in aanmerking komen...Tarz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:29:
[...]
TVreus is geen officiele samsung dealer en de kans dat je een import model krijgt en dus geen NL garantie/reparatie is aanwezig (kan dit niet bevestigen)
Klopt, alleen in dit geval kwam de cashback vanuit de MM, niet vanuit Samsung. Dus dat ging sowieso niet bij een ander lukken.The_Big_Easy schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:35:
[...]
En dus ook geen cashback van Samsung op de modellen die daarvoor in aanmerking komen...
MM is natuurlijk ook een belangrijke speler voor de fabrikanten om hun producten verkocht te krijgen. Deze grote actie versterkt hun positie in onderhandelingen met de fabrikanten. Ze krijgen dan bv korting op de inkoopprijs, uitgesmeerd over een jaar want contract voor een paar dagen werkt niet. Dus MM heeft al wat marge gereserveerd voor deze actie. Daarnaast krijgen ze ook speciale producten, bepaalde productversies die andere shops niet krijgen zodat 1 op 1 vergelijk niet mogelijk is. Ook zie je dat aandeel duurdere producten in de shop en winkels deze periode hoger is.Jumpman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:21:
[...]
Meten is weten natuurlijk, maar Media Markt is een bedrijf en wil in deze 'slechte' maand voor de retail (de meeste mensen beginnen met goede voornemens en hebben hun besteedbare vermogen in december het vorige jaar er al doorheen gejaagd) gewoon een goede omzet behalen. Er zullen ongetwijfeld producten te goedkoop tussendoor schieten, maar het gros zal met (weinig) marge verkocht worden, maar dus wel goed voor de totale omzet van de retailer en de fabrikant die meedoet.
Verwijderd
Ik ga even heel erg 'conspiracy theory' doen hoor, maar de MediaMarkt kan deze lijst toch ook al tijden inzien en hier op inspelen? Ik wil niet zeggen dat dit gebeurt, maar een groter sample en de items welke gevolgd worden geheim houden, zou de test nog interessanter maken imho.zeef schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:52:
[mbr]Help mee met het community prijzenonderzoek[/mbr]
edit: Ik denk zelf niet dat de MediaMarkt dit doet hoor. Maar veel gebruikers lijken inmiddels overtuigd te zijn van de duivelse complotten van de MediaMarkt. Op deze manier maak je de test nog betrouwbaarder.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 16:50 ]
Datzelfde geldt volgens mij voor iedere andere vestiging. En dat was reeds bekend hier op het forumdiemer schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:24:
Vanaf 18:00 uur begint voor mediamarkt clubleden de btw actie vervroegd bij de Mediamarkt in Leeuwarden. Volgens mij nog niet bekend hier op het forum.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwachten jullie dat ik dan de beste prijs heb, of gaan andere winkels morgen ook mee met de prijs van de MM?
Dit topic is gesloten.
~[html]<h2>De BTW-actie is voorbij!!!</h2> Veel plezier met je nieuwe spullen. ;)~[/html]
Dit topic is WEL voor:
* het bediscussiëren van aanbiedingen.
Dit topic is NIET voor:
* shopreviews. Daar hebben we de shopreviews voor.
* het showen van je aankopen, of verzendbevestigingen.
* referrals en/of doorverwijzingen naar Pepper.com, deze worden verwijderd
* aankoopadvies, zoekvragen en andere offtopic reacties, deze worden verwijderd.
Zie ook de topicstart voor de uitzonderingen en het rekenvoorbeeld.
Op de website van Media Markt vind je alle veelgestelde vragen en een tool om te checken of jouw gewilde product meedoet met de actie.