Media Markt BTW-actie 2017 NL (Afgelopen) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 232.487 views

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VyLOV3eAdaXi9aJjgQf0zrwY/full.png

Media Markt BTW-actie 2017

Wat is de Media Markt BTW-actie?
Tijdens de Media Markt BTW-actie betaald Media Markt 4 dagen lang jouw BTW. De effectieve korting die je krijgt staat onder het kopje Hoeveel korting krijg ik tijdens de BTW-actie?

De website van de Media Markt BTW-actie is http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html, waar alle recente informatie op staat.

Wat ga jij kopen tijdens de BTW dagen?

Waar gaan de tweakers hun zuurverdiende centen aan besteden tijdens de komende BTW weg ermee actie? De genoemde categorieën zijn uit 2016. Geen garantie dat dit het lijstje voor 2017 is.

TV
17,9%
Desktops, laptops & tablets
15,3%
Ik ga niets kopen
14,2%
Smartphones & smartwatches
10,0%
Audio
8,7%
Foto & video
8,6%
Huishoudelijke apparatuur
8,5%
Keukenapparatuur
5,2%
Monitoren & printers
4,3%
Games, films & muziek
3,9%
Iets anders, namelijk:
2,4%
Persoonlijke verzorging
1,2%

Aantal stemmen: 3.029. Deelname gesloten op 29-01-2017 21:52. Stemmen is niet meer mogelijk.

Wanneer is de BTW-actie dit jaar?
De BTW-actie is dit jaar van donderdag 26 januari 0:00u t/m zondag 29 januari 23:59u. Dit is bekend gemaakt via Facebook.

Hoeveel korting krijg ik tijdens de BTW-actie?
De korting die je krijgt is geen 21%, maar 17,36%. Zie ook onderstaand rekenvoorbeeld:

Rekenvoorbeeld
Een led-tv kost € 1.210 (inclusief BTW).
Om te berekenen hoeveel de led-tv zonder BTW kost, houd je de volgende som aan: € 1.210 x (100/121)= € 1.000 (exclusief BTW).
Aan de kassa ontvang je dus € 210 voordeel (=17,36% effectieve korting).

Een laptop kost €1.000 (inclusief BTW).
Om te berekenen hoeveel de laptop zonder BTW kost, houd je de volgende som aan: €1.000 x (100/121)= €826,45 (exclusief BTW).
Aan de kassa ontvang je dus €173,55 voordeel (=17,36% effectieve korting).

Wat doet er mee tijdens de BTW-actie?
Welke producten en merken er precies meedoen wordt altijd vlak voor de actie bekend gemaakt. Dus wie weet misschien ook jouw nieuwe vaatwasser, stofzuiger of e-reader! Uiteraard geldt het aanbod voor de winkels én webshop. De uitzonderingen voor dit jaar staan in de lijst hieronder.

Deze producten zijn uitgezonderd dit jaar:
*Games, films & muziek
*Alle accessoires (zoals verlichting, batterijen, gsm- & computeraccessoires, domotica, beveiliging, rookmelders, kabels, inkt, opslag; bijv. harde schijven, USB, SSD en (micro)SD-kaarten etc.)
*Gaming accessoires
*Alle Apple-producten
*Console Hardware
*Computersoftware
*Speelgoed, boeken & spellen
*Prepaidkaarten, prepaidpakketten en abonnementen Power Service en verzekeringen
*Giftcards en tegoedkaarten

Overige voorwaarden
• Alle deelnemende producten in de Media Markt winkels zijn geprijsd inclusief BTW-voordeel.
• Op alle producten geldt OP=OP. Indien een deelnemend product is uitverkocht kan er GEEN reservering gedaan worden.
• Zoals ook in de MM Prijsbelofte staat, kan je dit jaar NIET meer van tevoren shoppen om daarna (binnen 14 dagen) je korting terug te vragen.
• Op de website van de Media Markt staan de meest gestelde vragen en de Algemene Voorwaarden.

Gaan andere winkels ook mee met de prijs?
BCC
BCC heeft de BCC Prijsgarantie. Zij gaan mee met de prijzen van Media Markt indien die lager zijn.
PlatteTV.nl
PlatteTV.nl heeft dit jaar ook een BTW-actie op TV, Audio en Muurbeugels. Deze actie start op 25 januari vanaf 18u.
PlatteTVDiscounter.nl
Ook PlatteTVDiscounter.nl doet dit jaar mee met de BTW-actie. Het afgeprijsde aanbod is nog niet bekend gemaakt.
Overige winkels
Van de overige winkels is nog NIET bekend of ze meegaan met de prijzen tijdens de BTW-actie van de Media Markt.

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 24-01-2017 21:26 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:53
Is dit (eindelijk) de officiele Media Markt BTW-weg-ermee 2017 topic? :9

Kan niet wachten! Nu nog even vrouwtje zover krijgen om mij spullen te laten kopen ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 17:01
En let op: niet meer vooraf kopen want de laagste prijsgarantie is alleen van toepassing op de aankoop dag zelf. Onlangs gewijzigd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:04
TerrorSource schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:45:
Is dit (eindelijk) de officiele Media Markt BTW-weg-ermee 2017 topic? :9

Kan niet wachten! Nu nog even vrouwtje zover krijgen om mij spullen te laten kopen ;)
Controleer voor de tijd even de "oude" prijs van de producten die je wilt kopen. Vorig jaar kwam het nog wel eens voor dat de aktieprijs net zo duur was als de prijs voor de BTW aktie. Mediamarkt gooit dan bewust de prijzen omhoog.

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 08-01-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Lijk mij te mooi om waar te zijn met de huidige prijzen. _/-\o_
Ik merk het wel of de prijzen stiekem verhoogd worden. :P

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:05
jobr schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:45:
En let op: niet meer vooraf kopen want de laagste prijsgarantie is alleen van toepassing op de aankoop dag zelf. Onlangs gewijzigd.
Jammer. Was altijd wel een mooi namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:07
Ik wilde een Sonos play1 gaan scoren voor €164,4536 :)

Jammer dat die weer omhoog is gegaan van €199,- naar €229,- :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
jobr schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:45:
Je kan nog altijd aanspraak maken op de wettelijke 14-dagen en het retour brengen en dan opnieuw kopen. hebben ze alleen 2x werk er aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 23:05
De 14-dagen regeling geldt alleen online, nooit voor aankopen in een fysieke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:22
He donders... geen rekening mee gehouden, vorige week nog een tv gekocht.

Dan maar eens gaan kijken voor een leuke soundbar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
tomhster schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:17:
De 14-dagen regeling geldt alleen online, nooit voor aankopen in een fysieke winkel.
Nee hoor bij de mediamarkt winkels geldt ook de 14 dagen retour regeling.
http://www.mediamarkt.nl/...%20Verkoopvoorwaarden.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:53
Sonos Play 1 komt dus op +/- € 190,- uit? (verkoopprijs: € 229,-)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:03

Speedmaster

Make my day...

Yorinn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:25:
Het is nog niet officieel bekend, maar volgens een aantal vacatures is de BTW-actie dit jaar van donderdag 26 t/m zondag 29 januari.
Hulde voor deze scherpe vondst, ik schat in dat MM niet zo blij zal zijn met dit voortijdig uitlekken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Rivanov schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:56:
Ligt eraan wat de prijs is net voor de BTW-actie en wat de uitzonderingen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Iets wat ik met name interessant vind is de Gear S3. Er vanuit gaande dat die niet in prijs omhoog gaat, zou die 330 euro moeten gaan kosten, en dat is 70 euro goedkoper dan andere aanbieders.

Dit natuurlijk eveneens met de assumptie dat smartwatches niet uitgesloten zijn, maar die waren vorige keer geloof ik ook niet uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
RoD schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:11:
Iets wat ik met name interessant vind is de Gear S3. Er vanuit gaande dat die niet in prijs omhoog gaat, zou die 330 euro moeten gaan kosten, en dat is 70 euro goedkoper dan andere aanbieders.

Dit natuurlijk eveneens met de assumptie dat smartwatches niet uitgesloten zijn, maar die waren vorige keer geloof ik ook niet uitgesloten.
Vallen die dan niet onder de GSM-accesoires, welke wel waren uitgesloten vorig jaar?

Nvm, deden vorig jaar wel mee: zeef in "Mediamarkt BELGIË BTW actie 2016 vanaf 3 maart"

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 08-01-2017 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Speedmaster schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:07:
[...]

Hulde voor deze scherpe vondst, ik schat in dat MM niet zo blij zal zijn met dit voortijdig uitlekken _/-\o_
Het is al jaren standaard in de laatste week van januari (en 'lekt' ook altijd via deze weg als eerste uit), dus denk dat het wel meevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

pacificocean schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:24:
[...]

Nee hoor bij de mediamarkt winkels geldt ook de 14 dagen retour regeling.
http://www.mediamarkt.nl/...%20Verkoopvoorwaarden.pdf
Ik zou de tekst ff lezen voordat je dit zegt, als ik namelijk dit lees (ik heb wat belangrijke stukjes vetgedrukt):
5. Media Markt Prijs belofte
5.1 Elke dag vergelijkt Media Markt de prijzen met de grootste concurrenten. Mochten zij
goedkoper zijn, dan passen we waar nodig de prijzen direct aan in al onze winkels en in de
webshop. Dat gaat automatisch dankzij de digitale prijskaartjes. Mocht een klant van Media
Markt toch op dezelfde dag een zelfde product bij één van de door ons gevolgde
concurrenten goedkoper aantreffen, ontvangt hij het prijsverschil retour conform artikel 5.3,
mits aan onderstaande voorwaarden voldaan wordt:
a. De klant meldt het prijsverschil binnen 14 dagen na datum van zijn aankoop.
b. Het prijsverschil moet bestaan op de dag van aankoop en tussen een bij Media Markt
gekocht product en een op dezelfde dag door een concurrent aangeboden
product.
Intradagprijsaanpassingen door Media Markt en prijsverschillen op verschillende
dagen bij Media Markt zelf vallen niet onder deze bepaling.
Niet alleen moet er dus een prijsverschil zijn om je geld terug te kunnen vragen, dat prijsverschil moest ook bestaan op dezelfde dag als jouw aankoop!

Terwijl ik het nalees vraag ik me af of het laatste gedeelte 'Intradagprijsaanpassingen door Media Markt en prijsverschillen op verschillende dagen bij Media Markt zelf vallen niet onder deze bepaling.' juist weer betekent dat je wel geld kan terugkrijgen als je het eerder koopt... Hmmmm...

[ Voor 8% gewijzigd door enigmafan op 08-01-2017 21:25 . Reden: Confusie ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Rivanov schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:56:
Dit is het lijstje voor Sonos mits ze meedoen. Ga er wel van uit eigenlijk.

Sonos Play 1: 229 / 1,21 = 189,26
Sonos Play 3: 349 / 1,21 = 288,43
Sonos Play 5: 579 / 1,21 = 478,51
Sonos SUB/Playbar : 799 / 1,21 = 660,33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 03-05 17:26
enigmafan schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:19:
[...]

Ik zou de tekst ff lezen voordat je dit zegt, als ik namelijk dit lees (ik heb wat belangrijke stukjes vetgedrukt):

[...]

Niet alleen moet er dus een prijsverschil zijn om je geld terug te kunnen vragen, dat prijsverschil moest ook bestaan op dezelfde dag als jouw aankoop!

Terwijl ik het nalees vraag ik me af of het laatste gedeelte 'Intradagprijsaanpassingen door Media Markt en prijsverschillen op verschillende dagen bij Media Markt zelf vallen niet onder deze bepaling.' juist weer betekent dat je wel geld kan terugkrijgen als je het eerder koopt... Hmmmm...
Ik heb het zuiver over de retouren en niet over het prijsverschil. Of te wel hoofdstuk 11. Dus eerst even nadenken voordat je begint te blamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Heren, hou het wel netjes hier. Op de man spelen en flamen/blamen is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:02
Yorinn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:13:
[...]

Vallen die dan niet onder de GSM-accesoires, welke wel waren uitgesloten vorig jaar?

Nvm, deden vorig jaar wel mee: zeef in "Mediamarkt BELGIË BTW actie 2016 vanaf 3 maart"
^^ Dat was in :)B he. ;)

Dit jaar natuurlijk weer. Met andere producten, dat dan weer wel.

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 08-01-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Wel lullig als je daar aan de balie staat en je mag niet het verschil terugkrijgen (als ze idd dat gedeelte hebben aangescherpt). Vooral als je dan besluit te retouren, kan me bijna niet voorstellen dat ze dan alsnog weigeren.

De reden is natuurlijk dat ze niet willen dat mensen onbeperkt producten met korting kopen. Het mag duidelijk zijn dat het een mooie omweg is voor de populaire producten met OP=OP constructie. Overigens vind ik wel dat het doorgaans snel gaat met de mooie aanbiedingen, vooral op de webshop. In die zin is het altijd wat een facade, deze acties.

Wat overigens wel interessant is, is het feit dat andere winkels ook vaak meegaan, en dus de kans nog wat groter is geworden om dat gewilde artikel alsnog te bemachtigen voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0sZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 23:55
DCNY schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:19:
Ik wilde een Sonos play1 gaan scoren voor €164,4536 :)

Jammer dat die weer omhoog is gegaan van €199,- naar €229,- :(
Controleer voor de tijd even de "oude" prijs van de producten die je wilt kopen. Vorig jaar kwam het nog wel eens voor dat de aktieprijs net zo duur was als de prijs voor de BTW aktie. Mediamarkt gooit dan bewust de prijzen omhoog
het béste voorbeeld , alweer gegeven in de starttopic . prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
170074 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:04:
Wel lullig als je daar aan de balie staat en je mag niet het verschil terugkrijgen (als ze idd dat gedeelte hebben aangescherpt). Vooral als je dan besluit te retouren, kan me bijna niet voorstellen dat ze dan alsnog weigeren.

De reden is natuurlijk dat ze niet willen dat mensen onbeperkt producten met korting kopen. Het mag duidelijk zijn dat het een mooie omweg is voor de populaire producten met OP=OP constructie. Overigens vind ik wel dat het doorgaans snel gaat met de mooie aanbiedingen, vooral op de webshop. In die zin is het altijd wat een facade, deze acties.

Wat overigens wel interessant is, is het feit dat andere winkels ook vaak meegaan, en dus de kans nog wat groter is geworden om dat gewilde artikel alsnog te bemachtigen voor een mooie prijs.
We hebben vorig haar de prijzen een aantal weken vooraf gemonitord en natuurlijk tijdens de actie.Wat bleek daaruit? Check de gecontroleerde prijzen hier: klik.
Conclusie die we kunnen maken is dat Media Markt netjes werk levert met de BTW dagen. Natuurlijk zullen er altijd producten zijn die verhoogd worden rond deze periode maar dat kunnen natuurlijk ook de gangbare prijsverhogingen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 08-01-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Dat topic ging eerst over de Nederlandse BTW-actie eind januari, waarna het is omgedoopt naar de Belgische variant in maart. Je post daarin was dan ook van 31 januari, nog voordat de Belgische überhaupt was aangekondingd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Yorinn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:49:
[...]

Dat topic ging eerst over de Nederlandse BTW-actie eind januari, waarna het is omgedoopt naar de Belgische variant in maart. Je post daarin was dan ook van 31 januari, nog voordat de Belgische überhaupt was aangekondingd.
Je hebt helemaal gelijk. :+ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

zeef schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:43:
[...]

We hebben vorig haar de prijzen een aantal weken vooraf gemonitord en natuurlijk tijdens de actie.Wat bleek daaruit? Check de gecontroleerde prijzen hier: klik.

[...]
Ik denk dat je de verkeerde persoon hebt gequote. Ik heb niet geopperd dat ze de prijzen vooraf verhogen. Het ging mij vooral om de beschikbaarheid tijdens de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Heb anders legio tv's gezien met andere prijzen tov de week/dag ervoor in de loop van de laatste paar jaar. Maar het gaat er uiteindelijk om dat ie goedkoper dan normaal is ongeacht de reken-je-rijk berekingen die sommigen erop los laten en dan komen klagen ;) . In een enkel geval is ie dan niet eens goedkoper dan voor de actie (zo had ik een paar jaar terug ook een niet eens onrealistische prijsverwachting van een Sony W955 televisie maar die ging tijdens de actie netjes terug omhoog in prijs en zou uiteindelijk hetzelfde gekost hebben als voor de actie. En een ander demo model, vorig jaar denk ik, was zelfs een stuk duurder dan een dag voor de actie > €100 duurder na 'BTW' korting)
Maar zo aan het eind van het jaar zijn de tv prijzen al aan de lage kant, dat er hier en daar de prijs wat omhoog gedaan wordt om zo na de BTW korting een beetje ipv teveel goedkoper uit te komen mag geen verrassing zijn? Modellen waar nog ruime marge op zit zijn dan die waar de prijs hetzelfde blijft (en dan nog BTW korting afgaat) ...

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 08-01-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
apis29 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:18:
Heb anders legio tv's gezien met andere prijzen tov de week/dag ervoor in de loop van de laatste paar jaar. Maar het gaat er uiteindelijk om dat ie goedkoper dan normaal is ongeacht de reken-je-rijk berekingen die sommigen erop los laten en dan komen klagen ;) . In een enkel geval is ie dan niet eens goedkoper dan voor de actie (zo had ik een paar jaar terug ook een niet eens onrealistische prijsverwachting van een Sony W955 televisie maar die ging tijdens de actie netjes terug omhoog in prijs en zou uiteindelijk hetzelfde gekost hebben als voor de actie. En een ander demo model, vorig jaar denk ik, was zelfs een stuk duurder dan een dag voor de actie > €100 duurder na 'BTW' korting)
Maar zo aan het eind van het jaar zijn de tv prijzen al aan de lage kant, dat er hier en daar de prijs wat omhoog gedaan wordt om zo na de BTW korting een beetje ipv teveel goedkoper uit te komen mag geen verrassing zijn? Modellen waar nog ruime marge op zit zijn dan die waar de prijs hetzelfde blijft (en dan nog BTW korting afgaat) ...
Er zijn altijd uitzonderingen en het verschilt ook nogal eens per vestiging. We hebben vorig jaar de prijzen tot letterlijk in de winkel gecontroleerd en daaruit bleek dat het beeld redelijk klopte. Onze metingen liepen van ruim voor de actie tot een dag of wat na de actie.
170074 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:00:
[...]

Ik denk dat je de verkeerde persoon hebt gequote. Ik heb niet geopperd dat ze de prijzen vooraf verhogen. Het ging mij vooral om de beschikbaarheid tijdens de actie.
Het is een kwestie van op=op. MM is niet verplicht om oneindige voorraden te hebben.
Maar zoals gezegd, het kan zomaar dat jouw gewenste TV niet meedoet of met een ander percentage.

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 09-01-2017 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 864799

Ik ben van plan een laptop te gaan halen (specifiek HP Spectre X360).
Ben afgelopen vrijdag nog gaan kijken om in real life vergelijkingen te maken tussen verschillende modellen.
Als de prijzen niet stijgen van te voren dan scheelt het 200 euro. Kan het me bijna niet voorstellen, dus we zullen het zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is wel een slimme actie van MM om meer klanten te lokken. Lang niet alle producten zullen meedoen en misschien is de voorraad ervan beperkter dan normaal. Misschien verwachten ze wel dat de klant bij een uitverkocht product kiest voor een duurder alternatief dat niet meedoet met de actie. Dat zal lang niet voor iedere klant opgaan, maar hey... Als we speeltjes mogen kopen, zijn we net kinderen... Daarnaast weet meerendeel van de klanten niet dat het gaat om geselecteerde producten/productgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:08
Ik was ook van plan eens een poging te doen bij de MM in Middelburg. Een Phantom 4 Pro gaat van 1699 naar 1404... Zou mooi zijn als ik hem voor die prijs zou kunnen bemachtigen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:48
wolly_a schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:29:
Het is wel een slimme actie van MM om meer klanten te lokken. Lang niet alle producten zullen meedoen en misschien is de voorraad ervan beperkter dan normaal. Misschien verwachten ze wel dat de klant bij een uitverkocht product kiest voor een duurder alternatief dat niet meedoet met de actie. Dat zal lang niet voor iedere klant opgaan, maar hey... Als we speeltjes mogen kopen, zijn we net kinderen... Daarnaast weet meerendeel van de klanten niet dat het gaat om geselecteerde producten/productgroepen.
Ze maken gewoon deals met leveranciers en bedrijven voor een x-aantal van een specifiek product, daarom kwamen de producten van Apple bijvoorbeeld ook nooit weer wanneer ze 'uitverkocht' raakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Vorig jaar kwam de actie vlak voordat ik in mijn eerste eigen woning ging en heb dus enkele honderden euro's bespaard met deze actie.

De avond er voor was ik er al naar toe gegaan om voor mezelf een definitief lijstje te maken. Toen ik in gesprek kwam met een medewerker bleek dat het al mogelijk was om een reservering te doen. De producten hadden ze achteruit gezet en ik hoefde de volgende dag alleen nog even te betalen.
In alle rust dus alles bij elkaar kunnen zoeken en een paar dagen later werd alles in 1x bezorgd.

Online via de actie nog een receiver besteld en ook deze was vlot binnen.

Kortom, prima actie :)

Dit jaar niet echt iets nodig, maar toch maar eens gaan kijken wat ze hebben en of er niet iets leuks bij zit. Ik wil nog wel graag een Macbook en/of Apple Watch, maar die zijn ook dit jaar vast weer uitgesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 20:32
Ik ben weer benieuwd, het zal wel weer een gekkenhuis worden. Beetje jammer dat zo'n actie slechts 1x per jaar is.
Ik ben van plan een nieuwe 4K camera te kopen.. Maar welke? Nog geen enkel idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 868623

Weet iemand nog of tijdens de BTW dagen in januari of toen producten van BOSE meededen?
SONOS deed namelijk toen wel mee, dat weet ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 868623

januari 2016 bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
zeef schreef op maandag 9 januari 2017 @ 07:29:
[...]

Er zijn altijd uitzonderingen en het verschilt ook nogal eens per vestiging. We hebben vorig jaar de prijzen tot letterlijk in de winkel gecontroleerd en daaruit bleek dat het beeld redelijk klopte. Onze metingen liepen van ruim voor de actie tot een dag of wat na de actie.
Ik heb het lijstje gezien idd :) , dit jaar zal de KS7000 vast wel interessant zijn voor veel mensen. Met een adviesprijs van 1999(?) voor de 55" en een huidige prijs van 1899,- lijkt het me op voorhand al een kandidaat die niet in prijs omhoog gaat (zelfde voor de 49").

Het lijstje van vorig jaar was de:
  • LG 55EG910V - adviesprijs €2399, prijs voor actie €2299 (en dus niet in prijs gestegen), tijdens €1900 (79%). In enkele vestigingen een stuk goedkoper nog €1999 vóór en €1650 tijdens (69%)
  • Philips 55PUK6400 - €1199, vóór €848 (al 30% goedkoper), tijdens €610 (bijna 50% vd adviesprijs)
  • Samsung UE55JU6000W - ~€1400, vóór €969,05(??), tijdens €800,78 (57%)
  • LG 65UF850V - ~€2700, vóór €1777 (66%), tijdens €1569,33 (58%)
En drie modellen die niet meer op voorraad waren (of niet meededen).

Voor de meeste tv's zit je met 60% van de adviesprijs wel z'n beetje op het laagste punt van het jaar dus aan de hand daarvan kan je misschien wel een inschatting maken welke modellen wel eens wat omhoog in prijs kunnen gaan. Een KS7000 of KU6400 dus niet die hoog in de pricewatch staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 868649

Hey,

Ik heb speciaal hiervoor even een account aangemaakt want dit is toch wel hilarisch..

Ik was al tijdje van plan om een nieuwe tv te kopen en heb dus de prijzen zeer nauwlettend in de gaten gehouden op alle websites. Nu heb ik zelfs gister nog op mediamarkt gekeken na de prijzen van de LG oled tv's van de 55 inch!

tot mijn verbazing ging ik vandaag terug na de website en zag dat alle TV's met 200 euro precies zijn gestegen.
Zeer bizar en misleidend.

Zo koste mijn tv gister nog 2499 euro en nu 2699 euro.

Ik raad je dus af om bij deze keten iets te kopen want het zijn echt oplichters.

Hier onder de link :
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/lg-oled-tv.html

De eerste 2 tv's van onder waren gister 2499 euro en vandaag 2699 euro
De derde tv was gister 2499 euro en is vandaag 2799 euro

Dit is precies het btw bedrag ongeveer.
:? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47
Anoniem: 868649 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:30:

Ik raad je dus af om bij deze keten iets te kopen want het zijn echt oplichters.
Je registreert je helemaal om dit te melden - maar vergat het topic te lezen? Mensen hier houden de prijzen al jaren nauwlettend in de gaten en van wat je meldt 'dat alle tv's in ene 200,- duurder zijn geworden' is nog nooit sprake geweest. Het broodje aap verhaal dat dit gebeurt echter wel.

Ben ook geen grote MM fan, maar tenzij je nu met screenshots 'voor' en 'na' de prijsverhoging komt neem ik je 'advies' dus niet erg serieus.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Anoniem: 868623 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:44:
Weet iemand nog of tijdens de BTW dagen in januari of toen producten van BOSE meededen?
SONOS deed namelijk toen wel mee, dat weet ik nog.
In het lijstje in de topicstart staat welke uitzonderingen er vorig jaar waren. Verder kan je ook het oude topic van vorig jaar nog bekijken.

Dit topic is dan ook niet bedoeld voor dit soort simpele vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 868649

NiGeLaToR schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:38:
[...]

Je registreert je helemaal om dit te melden - maar vergat het topic te lezen? Mensen hier houden de prijzen al jaren nauwlettend in de gaten en van wat je meldt 'dat alle tv's in ene 200,- duurder zijn geworden' is nog nooit sprake geweest. Het broodje aap verhaal dat dit gebeurt echter wel.

Ben ook geen grote MM fan, maar tenzij je nu met screenshots 'voor' en 'na' de prijsverhoging komt neem ik je 'advies' dus niet erg serieus.
Dat mag je vinden ik weet dat het zo is en dat is het belangrijkste lijkt me?
Of je mij nu gelooft of niet dat maakt verder niet uit... denk dat er genoeg bewijzen zijn op internet die het voorleggen.

Dusssss... ik zal je ook zeggen dat ik niet alleen voor de tv keek maar ook voor een SONOS surround set en die is weliswaar NIET gestegen vooralsnog.

Het zal niet voor alle producten gelden maar de tv is wel zeker gestegen met 200 euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Anoniem: 868649 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:15:
[...]

Dat mag je vinden ik weet dat het zo is en dat is het belangrijkste lijkt me?
Of je mij nu gelooft of niet dat maakt verder niet uit... denk dat er genoeg bewijzen zijn op internet die het voorleggen.

Dusssss... ik zal je ook zeggen dat ik niet alleen voor de tv keek maar ook voor een SONOS surround set en die is weliswaar NIET gestegen vooralsnog.

Het zal niet voor alle producten gelden maar de tv is wel zeker gestegen met 200 euro _/-\o_
Zoals zeef hierboven ook al meldde zijn de prijzen van de meeste artikelen niet in prijs gestegen vorig jaar: zeef in "Media Markt BTW-actie 2017"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 06-05 22:05
Zo koste mijn tv gister nog 2499 euro en nu 2699 euro.

Hier onder de link :
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/lg-oled-tv.html
Volgens mij komt dat door de LG Perfecte Deal kassakorting actie die t/m 8 januari liep.
Sowieso kan je overigens de OLED's goedkoper krijgen als je even wat andere winkels belt, dat ter zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Fuwor schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:41:
[...]

Volgens mij komt dat door de LG Perfecte Deal kassakorting actie die t/m 8 januari liep.
Sowieso kan je overigens de OLED's goedkoper krijgen als je even wat andere winkels belt, dat ter zijde.
Ja dat is zeker wel het herhalen waard. Voor de B6:

Op dit moment is de scherpste aanbieding 2000 waarbij je een 500 euro waardebon krijgt, ironisch genoeg ook bij de Mediamarkt (maar dan in Duitsland). Effectief dus 1500 euro, als je die 500 euro nuttig kan besteden. Dat is bijna twee keer zo goedkoop als de Mediamarkt NL-prijs van 2700 euro.

Los van deze actie kun je vaak rond 2000 euro uitkomen bij afdingen in Nederlandse toko's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Zullen we de discussie over OLED tv's stoppen hier? Dat kan verder in \[Prijs-discussie] OLED Televisies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

De eerste 2 tv's van onder waren gister 2499 euro en vandaag 2699 euro
De derde tv was gister 2499 euro en is vandaag 2799 euro

Dit is precies het btw bedrag ongeveer.
:? 8)7
Precies ongeveer 8)7 Allen zijn met de btw-actie nog steeds 200-250 goedkoper
2699/1,21 = 2230. 2499-2230 = 270 euro
2799/1,21 = 2313. 2499-2313 = 187 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:43
henri86 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:37:
[...]

Precies ongeveer 8)7 Allen zijn met de btw-actie nog steeds 200-250 goedkoper
2699/1,21 = 2230. 2499-2230 = 270 euro
2799/1,21 = 2313. 2499-2313 = 187 euro
Het is natuurlijk een beetje jammer als je als winkel schreeuwt over hoge kortingen, en dan trucjes uithaalt om de korting te reduceren. Daarbij bedoel ik het verhogen van productprijzen in de aanloop en het in het magazijn plaatsen van spullen die je dan even niet wilt verkopen.

Wat de prijsverhogingen aangaat moeten we er nu geen enorme discussie van maken. Wel stel ik voor dat iedereen die bepaalde producten op het oog heeft in de aanloop de prijzen vastlegt. Dan kunnen we ook in 2017 vaststellen hoe MM daadwerkelijk met prijsverhogingen is omgegaan. Screenshots met voor/tijdens prijzen kunnen we dan na de actie delen.

edit: @zeef hieronder: ja precies zoiets :) Als iedereen hier ook gewoon de screenshots even bewaard dan kan het achteraf in een lijst mocht iemand bijzondere prijsontwikkelingen zien.

[ Voor 9% gewijzigd door coyote1980 op 10-01-2017 08:19 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
coyote1980 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 06:57:
[...]

Het is natuurlijk een beetje jammer als je als winkel schreeuwt over hoge kortingen, en dan trucjes uithaalt om de korting te reduceren. Daarbij bedoel ik het verhogen van productprijzen in de aanloop en het in het magazijn plaatsen van spullen die je dan even niet wilt verkopen.

Wat de prijsverhogingen aangaat moeten we er nu geen enorme discussie van maken. Wel stel ik voor dat iedereen die bepaalde producten op het oog heeft in de aanloop de prijzen vastlegt. Dan kunnen we ook in 2017 vaststellen hoe MM daadwerkelijk met prijsverhogingen is omgegaan. Screenshots met voor/tijdens prijzen kunnen we dan na de actie delen.
Zoals hier bijvoorbeeld? Wij zijn al begonnen met een selectie producten volgen.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 10-01-2017 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMgouda
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01 22:09
Volgende maand m'n eigen huisje dus deze actie komt als geroepen :P

Even een korte vraag. Zit er nog veel verschil tussen het aanbod/prijzen in de winkel versus de website...(waar kan ik het beste gaan kijken voor mijn gewenste artikelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
coyote1980 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 06:57:
[...]

edit: @zeef hieronder: ja precies zoiets :) Als iedereen hier ook gewoon de screenshots even bewaard dan kan het achteraf in een lijst mocht iemand bijzondere prijsontwikkelingen zien.
Prijzen bij de MM variëren sowieso dagelijks/wekelijks, houd daar ook rekening mee voor je conclusies trekt. Dus als je wilt/gaat tracken, moet je dat ook ná de btw-actie blijven doen. Als een product voor de actie 500 was, nu naar 650 gaat, en vrijwel direct na de actie weer naar 650, dan heb je recht van spreken. Is ie nu 500, wordt ie 650 en blijft ie vervolgens 650 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:38:
[...]

Hij heeft het over die drie 55" OLEDs ;) (die 'alle' drie duurder zijn geworden blijkbaar). Dat echt alles eerst in prijs verhoogt wordt is idd een broodje aap verhaalt maar er zijn genoeg producten waar het wel bij gebeurd van de een op andere dag of nog in de week ervoor (zo ook nog met een 50W706B Sony die al sinds de introductie 749 kostte bij de MM en toevallig in de BTW week 799 werd).
Foto bewijs heb ik in het verleden ook al een paar keer gepost en dat 'mensen hier' (Tweakers?) de prijzen in de gaten houden is ook pas van vorig jaar ...

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 16-01-2017 12:03 . Reden: Modelnaam wéér verbeterd, was toch 706B ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 15:47
apis29 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Hij heeft het over die drie 55" OLEDs ;) (die 'alle' drie duurder zijn geworden blijkbaar). Dat echt alles eerst in prijs verhoogt wordt is idd een broodje aap verhaalt maar er zijn genoeg producten waar het wel bij gebeurd van de een op andere dag of nog in de week ervoor (zo ook nog met een 50W705B Sony die al sinds de introductie 749 kostte bij de MM en toevallig in de BTW week 799 werd).
Zat er wat scherp in, maar vooral omdat de link met 'oplichters' meteen gemaakt wordt. Dit verhaal is al zo vaak gedebunkt dat het niet echt veel meer toevoegt. Tenzij we structureel overzicht zien van prijsstijgingen voor de BTW actie en dalingen erna. En ja, een enkel product zie je dat gebeuren, maar dat zie je ook als er geen BTW actie gaande is :)

Maargoed, het staat ieder vrij om wel/niet iets te bestellen bij de MM natuurlijk en ook ik dacht een tijd dat de BTW actie een duit uit eigen zak is - gelukkig is er dan de pricewatch om te checken of een aanbieding echt wel een aanbieding is :)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:03:
[...]

Zat er wat scherp in, maar vooral omdat de link met 'oplichters' meteen gemaakt wordt. Dit verhaal is al zo vaak gedebunkt dat het niet echt veel meer toevoegt. Tenzij we structureel overzicht zien van prijsstijgingen voor de BTW actie en dalingen erna. En ja, een enkel product zie je dat gebeuren, maar dat zie je ook als er geen BTW actie gaande is :)

Maargoed, het staat ieder vrij om wel/niet iets te bestellen bij de MM natuurlijk en ook ik dacht een tijd dat de BTW actie een duit uit eigen zak is - gelukkig is er dan de pricewatch om te checken of een aanbieding echt wel een aanbieding is :)
Ja precies, het belangrijkste is de uiteindelijke prijs en dat die vaak nog de goedkoopste van het jaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
[...]

Hij heeft het over die drie 55" OLEDs ;) (die 'alle' drie duurder zijn geworden blijkbaar). Dat echt alles eerst in prijs verhoogt wordt is idd een broodje aap verhaalt maar er zijn genoeg producten waar het wel bij gebeurd van de een op andere dag of nog in de week ervoor (zo ook nog met een 50W715B Sony die al sinds de introductie 749 kostte bij de MM en toevallig in de BTW week 799 werd).
Foto bewijs heb ik in het verleden ook al een paar keer gepost en dat 'mensen hier' (Tweakers?) de prijzen in de gaten houden is ook pas van vorig jaar ...
Maar ook in dat geval is ie tijdens de actie nog steeds 90 euro goedkoper dan elders.. Zelfs bij de producten die wat in prijs stijgen (al dan niet vanwege de aankomende btw actie), krijg je tijdens de actie nog steeds een lekkere korting ten opzichte van de normale prijzen, dus ik zie sowieso het probleem niet zo.
Het lijkt me vrij logisch dat MM wat marge wil houden, dus bij producten die wat dat betreft krap zitten, is een lichte stijging van te voren niet onlogisch, zolang het uiteindelijk maar wel een aanbieding blijft tijdens de actie.

Het zou een ander verhaal zijn als MM (veel) producten 21% of meer duurder zou maken zodat ze tijdens de actie niet onder de normale prijs uitkomen, maar ik heb nog geen voorbeelden daarvan gezien :)

Lichte prijsstijgingen en -dalingen zijn bij de MM aan de orde van de dag, dus om dat op de aankomende actie te gooien is vaak ook niet gewoon niet eerlijk. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk

[ Voor 6% gewijzigd door henri86 op 10-01-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05 16:19
apis29 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Ik heb het lijstje gezien idd :) , dit jaar zal de KS7000 vast wel interessant zijn voor veel mensen. Met een adviesprijs van 1999(?) voor de 55" en een huidige prijs van 1899,- lijkt het me op voorhand al een kandidaat die niet in prijs omhoog gaat (zelfde voor de 49").
Zo jammer dat de huidige cashback actie niet nog na 22 januari geldig is ;w anders was die €1699x0,83= ~€1410. Daar koopt iedereen em voor 8)7

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
bryanvan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Zo jammer dat de huidige cashback actie niet nog na 22 januari geldig is ;w anders was die €1699x0,83= ~€1410. Daar koopt iedereen em voor 8)7
Kan je niet de 22ste kopen en dan de 29ste het verschil tussen de betaalde prijs en de btw-weg-ermee bedrag terugkrijgen? ;)

btw-weg-ermee:
1899 / 1,21 = 1569
cashback:
-200
= 1369 :)

[ Voor 7% gewijzigd door makooy op 10-01-2017 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 06-05 07:03
TerrorSource schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:23:
[...]

Kan je niet de 22ste kopen en dan de 29ste het verschil tussen de betaalde prijs en de btw-weg-ermee bedrag terugkrijgen? ;)

btw-weg-ermee:
1899 / 1,21 = 1569
cashback:
-200
= 1369 :)
Nee dat kan niet meer, check de Mediamarkt prijsbelofte en de daarbij behorende verkoopvoorwaarden maar op hun website.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tessaenfleur
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05-2022
Ik wilde een Beko WMY111444LB1 vorige week kopen, prijs € 649,00. Men heeft als voorbereiding voor de BTW vrije dagen de prijs alvast verhoogd naar € 699,00. Dus de korting is niet zo mooi als men communiceert. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward85
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik heb begin deze week (maandag) gezocht naar de Fitbit Aria weegschaal, deze was 79,99 en is inmiddels in prijs verhoogt naar 93,99 ... Beetje jammer :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

tja.. blijft een bekend fenomeen bij hen.. prijs verhogen zodat de schade iets minder is.

Ik aas al een half jaar op een tablet... goed... de BTW actie nog steeds de scherpste aanbieding... maar de prijs van de actie en de korting die ik nu erop zou krijgen scheelt toch nog een tientje oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een hp envy 15-ar000nd op het oog.. momenteel 799,-- .. zal het even in de gaten houden of ze de prijs gaan verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Ben benieuwd of drones dit jaar ook onder de btw actie vallen. Dan is de DJI Mavic Pro lekker "goedkoop", 1499 * 100/121 = 1238.84, i.p.v. 1499.

[ Voor 39% gewijzigd door Chip. op 12-01-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 10:47
Mooi mooi, sinds kort mijn eigen motor binnen en wil mee doen met een kart toernooi en wil dit mooi gaan vast leggen.
Hopelijk dat de Samsung Gear 360 ook in de aanbieding gaat.
Net even gekeken en hij staat nu nog op €329. Eens kijken wat de prijs straks zal zijn :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:21

Barrycade

Through the...

tessaenfleur schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:53:
Ik wilde een Beko WMY111444LB1 vorige week kopen, prijs € 649,00. Men heeft als voorbereiding voor de BTW vrije dagen de prijs alvast verhoogd naar € 699,00. Dus de korting is niet zo mooi als men communiceert. :'(
Als ik die opzoek is de MM gewoon meegegaan in de andere grotere aanbieders die 'm ook voor 699 hebben staan. Alleen een grijze importer heeft m nu voor 649 staan.
Met BTW korting gaat ie ook nog weer ruim onder die 649.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 11:38
Voor het eerst dat ik wat "nodig" heb tijdens deze actie. Ik ben erg benieuwd wat ze doen met de Samsung Galaxy Tab A 2016 10". Nu voor €237 bij MM, tevens laagste in de pricewatch.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Ik begrijp dat niet alle producten onder de actie vallen. Iemand enig idee of de ps4 pro ook binnen de actie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 19:24
Taigu schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:41:
Voor het eerst dat ik wat "nodig" heb tijdens deze actie. Ik ben erg benieuwd wat ze doen met de Samsung Galaxy Tab A 2016 10". Nu voor €237 bij MM, tevens laagste in de pricewatch.
Prijs gaat plots omhoog, of tijdelijk niet op voorraad, of doet niet mee aan de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-12-2024
-DUS- schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:50:
Ik begrijp dat niet alle producten onder de actie vallen. Iemand enig idee of de ps4 pro ook binnen de actie valt?
Consoles/gaming is meestal uitgesloten van BTW acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
-DUS- schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:50:
Heb je de topicstart of de topicwaarschuwing ook gelezen? Het is voor dit jaar nog niet bekend welke uitzonderingen er zijn, maar de uitzonderingen van vorig jaar staan in de Topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deadsy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:59:
[...]

Prijs gaat plots omhoog, of tijdelijk niet op voorraad, of doet niet mee aan de actie.
Ik had vorig jaar geluk. Alles wat ik nodig had was een stuk goedkoper dan elders. :)
Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Yorinn schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:41:
[...]

Heb je de topicstart of de topicwaarschuwing ook gelezen? Het is voor dit jaar nog niet bekend welke uitzonderingen er zijn, maar de uitzonderingen van vorig jaar staan in de Topicstart.
En het jaar daarvoor ook en daarvoor... Zie je een trend? Rollende ogen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Chip. schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:54:
[...]

En het jaar daarvoor ook en daarvoor... Zie je een trend? Rollende ogen...
Je hoeft er niks te kopen hé. Ze hoeven die korting niet te geven? Iets met een gegeven paard niet in de bek kijken? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 16:44
TerrorSource schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:58:
[...]

Je hoeft er niks te kopen hé. Ze hoeven die korting niet te geven? Iets met een gegeven paard niet in de bek kijken? ;)
Gegeven paard of sigaar uit eigen doos? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
burnedhardware schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:13:
[...]

Gegeven paard of sigaar uit eigen doos? :(
Het is geen sigaar uit eigen doos. Ze geven immers korting op de adviesprijs. Wat ik mezelf dan afvraag, hoe erg wordt je bedondert als je altijd maar dr adviesprijs betaalt? :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Het zijn een beetje de mensen die de media blindelings volgen, zij zien een foto met prijs verhogingen en vervolgens is de actie "slecht, shit, oplichting" beetje jammer.

Kortom als je iets wilt kopen met de actie vooral doen en laat je niet leiden door anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
Flitsers vallen denk ik onder de uitgesloten accessoires?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
greatgonzo schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:48:
tja.. blijft een bekend fenomeen bij hen.. prijs verhogen zodat de schade iets minder is.
En toch heeft tweakers al een aantal keer onderzoek gedaan naar prijsverloop van MM voor en tijdens de BTW actie, en elke keer was de conclusie dat er geen sprake was van prijsverhogingen.
Ook dit jaar zijn ze weer een reeks producten aan het monitoren.

In de enkele gevallen dat de prijs wel veranderde gaat het vaak om:
- een lopende actie of folderaanbieding. De prijs gaat dan voor de BTW actie terug naar de normale prijs
- of een prijswijziging van het product zelf, die middels het prijssysteem meegaat met alle andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
TerrorSource schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:58:
[...]

Wat is precies je punt? Ik reageer puur op het feit dat Yorinn zegt dat het nog niet bekend is wat uitgezonderd is? Maar dat je wel met grote zekerheid kan zeggen, gekeken naar de voorgaande jaren, dat consoles gewoon uitgesloten zijn zoals miyazakiman ook al stelde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Jongens, laten we het gezellig houden hier. Tweakers is niet bedoeld om ruzie te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:19
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/6dv1ehu2wx2g9ky/btwdagen.PNG?dl=0

Volgens mij is er ook al met meer zekerheid een datum bekent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
mitchd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:54:
[afbeelding]

Volgens mij is er ook al met meer zekerheid een datum bekent :)
Dit is toch al bekend? Zie 1ste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyasse15
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-08-2023
*knip* Doe is niet.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 13-01-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:19
TerrorSource schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Dit is toch al bekend? Zie 1ste post.
Ja je hebt gelijk! Heb ik overheen gelezen 8)7 en daardoor dacht ik dat ik aanvullende informatie had ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
M a r c o schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:37:
[...]

En toch heeft tweakers al een aantal keer onderzoek gedaan naar prijsverloop van MM voor en tijdens de BTW actie, en elke keer was de conclusie dat er geen sprake was van prijsverhogingen.
Ook dit jaar zijn ze weer een reeks producten aan het monitoren.

In de enkele gevallen dat de prijs wel veranderde gaat het vaak om:
- een lopende actie of folderaanbieding. De prijs gaat dan voor de BTW actie terug naar de normale prijs
- of een prijswijziging van het product zelf, die middels het prijssysteem meegaat met alle andere aanbieders.
Het zit hem er denk ik vooral in dat wij tweakers nu al weten wat ze er scherp prijzen. De nu scherp geprijsde artikelen hopen wij op, en dat zijn de artikelen die ze veelal opeens in prijs omhoog gooien. Want populair en scherp geprijsd met zoveel korting gaat gewoon niet. Ik heb letterlijk al enkele jaren niets gekocht omdat alles wat ik wil opeens duurder wordt. Optie 2 is sowieso onwaarschijnlijk, net op de dag van de BTW actie zijn overal de prijsstijgingen? :+

Pak je een doorsnee boodschappen lijst zoals tweakers gedaan heeft dan zal het wel meevallen met de verhogingen omdat er genoeg artikelen zijn die nu al boven gemiddeld geprijsd zijn en dan kan de korting wel uit. Dus de selectie bepaald de uitslag van dit 'testje'. Ik denk dat we met zijn alleen ook 20 artikelen kunnen selecteren waarbij je vergif op kan innemen dat ze niet tegen de prijs van afgelopen weken verkocht gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 11:51
Ik zou er niet van staan de kijken dat de actie de komende week al is. In het pakket Spotta folders dat net bij mij in de bus viel zat de Mediamarktfolder in tegenstelling tot normaal, deze keer niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
middelburg schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:02:
Ik zou er niet van staan de kijken dat de actie de komende week al is. In het pakket Spotta folders dat net bij mij in de bus viel zat de Mediamarktfolder in tegenstelling tot normaal, deze keer niet bij.
De datum is al lang bekend en ligt al vast. 26-29 jan.
Bewezen door de openstaande vacatures voor extra invalkrachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 11:35

BLACKfm

o_O

TerrorSource schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:45:
[...]

Het is geen sigaar uit eigen doos. Ze geven immers korting op de adviesprijs. Wat ik mezelf dan afvraag, hoe erg wordt je bedondert als je altijd maar de adviesprijs betaalt? :X
Niet. Je wordt pas bedondert als je meer dan de adviesprijs betaalt (zoals met buitenlandse producten die voor 299 dollar op de markt worden gezet en in nederland vervolgens 350 euro kosten) (pricewatch: Sony PlayStation 4 Pro Zwart <- mooi voorbeeld).

En gelukkig kunnen we over de hele wereld ons geld uit geven en is er 50 meter verderop in de winkelstraat vaak wel een winkel die het goedkoper heeft dan de rest (pricewatch: Sony PlayStation 4 Pro Zwart <- zelfde voorbeeld)

Bedonderen is niet het goede woord, je bent meer een dief van je eigen portemonnee als je de adviesprijs betaald, want er is altijd wel een winkel die daar onder gaat zitten :).

Het is wel krom als winkels een productkorting geven op een adviesprijs als het product al een jaar in de winkel ligt.
Een playstation 4 heeft/had een adviesprijs van 399 euro? Die koop je nu ook voor minstens 100 euro minder. Als je vervolgens een 'afgeprijsd' modelletje van 399 naar 275 euro ziet krijg je volgens de achteloze consument ruim 25% korting, maar in werkelijkheid is dat (t.o.v. 299) nog geen 10%.
En ook dan zijn er andere winkels die hetzelfde doen en dan ben je niet meer uniek met je aanbieding en heb je eigenlijk helemaal geen korting óf kan je het zelfs goedkoper vinden.

Ibood en die andere dagaanbiedingen sites zijn ook zo van die flikkers. 90% korting op adviesprijs en in werkelijkheid scheelt het maar een paar % met andere winkels. Ze zijn vaak nog steeds de goedkoopste, maar houd alsjeblieft op met die korting op basis van adviesprijs.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 06-05 07:03
TerrorSource schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:45:
[...]

Het is geen sigaar uit eigen doos. Ze geven immers korting op de adviesprijs. Wat ik mezelf dan afvraag, hoe erg wordt je bedondert als je altijd maar dr adviesprijs betaalt? :X
MM geeft geen korting op de adviesprijs maar op de laagste prijs die gemeten wordt bij hun concurrenten waarmee ze hun prijzen vergelijken. MM behoudt zich wel het recht voor om niet met bepaalde prijzen mee te gaan als de concurrentie bewust een hak probeert te zetten zoals Dixons twee jaar geleden deed.. Iedereen weet wel wat er met de Dixons is gebeurd.. Ook BCC kan niet mee in de promotiedruk van MM en probeert alleen maar een graantje mee te pikken van de actie, vandaar dat ze waarschijnlijk deze week wel weer hun jaarlijkse tv reclame afstoffen en op tv afspelen..

Coolblue en Bol.com trekken allebei hun eigen plan en kennen geen prijsgarantie of iets in die richting.
thefox154 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:04:
[...]

Het zit hem er denk ik vooral in dat wij tweakers nu al weten wat ze er scherp prijzen. De nu scherp geprijsde artikelen hopen wij op, en dat zijn de artikelen die ze veelal opeens in prijs omhoog gooien. Want populair en scherp geprijsd met zoveel korting gaat gewoon niet. Ik heb letterlijk al enkele jaren niets gekocht omdat alles wat ik wil opeens duurder wordt. Optie 2 is sowieso onwaarschijnlijk, net op de dag van de BTW actie zijn overal de prijsstijgingen? :+

Pak je een doorsnee boodschappen lijst zoals tweakers gedaan heeft dan zal het wel meevallen met de verhogingen omdat er genoeg artikelen zijn die nu al boven gemiddeld geprijsd zijn en dan kan de korting wel uit. Dus de selectie bepaald de uitslag van dit 'testje'. Ik denk dat we met zijn alleen ook 20 artikelen kunnen selecteren waarbij je vergif op kan innemen dat ze niet tegen de prijs van afgelopen weken verkocht gaan worden.
Als ondernemer in consumentenelektronica zou je wel heel erg afwijken als je niet aanbied wat de consument graag wil hebben. Met de (honderd)duizenden producten die Media Markt kan aanbieden kun je gewoonweg niet altijd de laagste prijs bieden.. En mijn inziens hoeft dat ook niet als er genoeg onderscheidend vermogen is.

De lijst die Tweakers vorig jaar publiceerde zat vol met gewilde items. Inmiddels zitten 10 dagen voor de 'potentiele' actie dus nu gaan meten is niet realistisch.. Als je het goed wil doen moet je producten minimaal 6 maanden volgen.. Dan zul je snel zien dat sommige producten op andere momenten ook erg interessant geprijsd zijn (zeker in combinatie met acties van leveranciers)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

TWKterry

Master Mariner

Iemand een idee of de 34" monitoren ook meedoen, een LG gaat dan van 800 naar 650 en dat is toch een stuk aangenamere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
TWKterry schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:56:
Iemand een idee of de 34" monitoren ook meedoen, een LG gaat dan van 800 naar 650 en dat is toch een stuk aangenamere prijs.
Wat heb je zelf al gevonden? In de topicstart staan de uitzonderingen van vorig jaar. De uitzonderingen van dit jaar zijn natuurlijk nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 14:25

lordsnow

I know nothing

Vielen routers vorig jaar onder de uitzonderingen (Computeraccesoires)? Ik zit te denken aan een TP-Link Archer C8, aangezien mijn huidige router aan 't overlijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vreemd dat de MediaMarkt prijs ontbreekt in de Pricewatch voor de volgende TV (en MM er 500 euro onder zit).

http://www.mediamarkt.nl/...lg-oled65b6v-1439575.html
pricewatch: LG OLED65B6V Zwart

Ik ben nog opzoek naar een LG OLED van => 65". Ik houdt het LG Oled Prijsdiscussie topic al een tijdje in de gaten, maar blijkbaar heeft Mediamarkt een paar weken terug de prijzen omhoog gegooit voor de Oled terwijl Saturn.de de prijzen omlaag gooide :/.

Ik ben benieuwd naar de aanbiedingen die ze echt voor deze actie uitlichten, die zijn vaak wel goed, zelfde als met de Gekke Dagen (oid).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Mag ik iedereen nog eens op de topic waarschuwing wijzen? Dit topic is niet bedoeld om simpele vragen te stellen, waarvan het antwoord al in dit topic of het topic van vorig jaar staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Kecin schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:23:
Vreemd dat de MediaMarkt prijs ontbreekt in de Pricewatch voor de volgende TV (en MM er 500 euro onder zit).

http://www.mediamarkt.nl/...lg-oled65b6v-1439575.html
pricewatch: LG OLED65B6V Zwart

Ik ben nog opzoek naar een LG OLED van => 65". Ik houdt het LG Oled Prijsdiscussie topic al een tijdje in de gaten, maar blijkbaar heeft Mediamarkt een paar weken terug de prijzen omhoog gegooit voor de Oled terwijl Saturn.de de prijzen omlaag gooide :/.

Ik ben benieuwd naar de aanbiedingen die ze echt voor deze actie uitlichten, die zijn vaak wel goed, zelfde als met de Gekke Dagen (oid).
We zijn afhankelijk van de prijzen die we in de feed krijgen van MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
Geen folder deze week. Zou dat betekenen dat eind deze week de actie begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
O-) Kwam nog een oude post tegen bij toeval die m'n eerdere posts in dit topic 'bevestigen':
apis29 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:09:
Dat laatste denk ik ook niet, vlgns mij zal dat ook blijken uit pricewatch grafieken van oudere modellen. Prijzen in april zijn nauwlijks lager of niet dan tijdens zo'n BTW actie.
Net trouwens bij MM in Almere, stond nog een 50W706B opgesteld tot m'n verbazing (vorige keer niet gespot). Voor dezelfde prijs als de 50W805B overigens :| (~660 euro); alleen niet gekeken of gevraagd hoeveel ze er nog hadden.
Had zelf nog misschien wat anders op het oog dat na BTW aftrek wel aardig interessant begon te worden maar is nu uiteindelijk €150 duurder dan een paar uur voor de actie :+ (demo model). Laten we het de wildcat optie noemen; voor ik hem daar zag totaal niet (meer) aan gedacht.
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W706B Zilver ~€660 = €799(- BTW). Wel apart dat zogenaamd* de eerste prijsvermelding hier van weken na de actie is (is nl. een najaar 2014 model), maar hij geeft tenminste de adviesprijs van 799 aan. De zilverkleurige Sony's zijn vaak MM exclusief modellen of bij zeer weinig winkels beschikbaar dus aan de 'dagprijs/pricematching' lag het zeker niet.
Demo model was een 40W905A overigens ...

* de zwarte stond er wel op tijd in zie ik pricewatch: Sony KDL-50W705B Zwart
apis29 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:18:
[...]Hij heeft het over die drie 55" OLEDs ;) (die 'alle' drie duurder zijn geworden blijkbaar). Dat echt alles eerst in prijs verhoogt wordt is idd een broodje aap verhaalt maar er zijn genoeg producten waar het wel bij gebeurd van de een op andere dag of nog in de week ervoor (zo ook nog met een 50W706B Sony die al sinds de introductie 749 kostte bij de MM en toevallig in de BTW week 799 werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

lordsnow schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:17:
Vielen routers vorig jaar onder de uitzonderingen (Computeraccesoires)? Ik zit te denken aan een TP-Link Archer C8, aangezien mijn huidige router aan 't overlijden is.
Waarschijnlijk wel. Vreemd is het wel een beetje, want printers vallen dan weer niet onder de uitzonderingen.

Nu komt dat laatste wel goed uit voor mij, daddy needs a new one :9 pricewatch: Canon Pixma MG7750 Zwart

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 16-01-2017 13:05 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:20
RobPete89 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:11:
Geen folder deze week. Zou dat betekenen dat eind deze week de actie begint?
Dat idee kreeg ik ook al.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>De BTW-actie is voorbij!!!</h2> Veel plezier met je nieuwe spullen. ;)~[/html]
Dit topic is WEL voor:
* het bediscussiëren van aanbiedingen.

Dit topic is NIET voor:
* shopreviews. Daar hebben we de shopreviews voor. ;). Klik hier om een shopreview over de MediaMarkt achter te laten.
* het showen van je aankopen, of verzendbevestigingen.
* referrals en/of doorverwijzingen naar Pepper.com, deze worden verwijderd
* aankoopadvies, zoekvragen en andere offtopic reacties, deze worden verwijderd.

Zie ook de topicstart voor de uitzonderingen en het rekenvoorbeeld.
Op de website van Media Markt vind je alle veelgestelde vragen en een tool om te checken of jouw gewilde product meedoet met de actie.