Media Markt BTW-actie 2017 NL (Afgelopen) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 232.598 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-05 07:41
BLACKfm schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:03:
[...]
Niet. Je wordt pas bedondert als je meer dan de adviesprijs betaalt (zoals met buitenlandse producten die voor 299 dollar op de markt worden gezet en in nederland vervolgens 350 euro kosten) (pricewatch: Sony PlayStation 4 Pro Zwart <- mooi voorbeeld).
Pas wel op met het vergelijken van de winkelprijs in Nederland met de adviesprijs voor de VS.
In de VS is de prijs altijd excl. btw, omdat iedere staat een ander btw tarief heeft.
In Nederland ben je als winkel weer verplicht om met de prijs incl. btw te adverteren.
Met de huidige wisselkoers en BTW zou $299 overeen komen met €341,31

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:32
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-05 15:52

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik haal een NAS, en ben me aan het afvragen of koptelefoons onder mobiele accessoires vallen of niet. Hoewel de nieuwe uitzonderingen nog niet bekend zijn is het natuurlijk wel altijd zo dat HDD's e.d. er niet onder vallen. Oja, en we gaan een nieuw koffieapparaat halen :+ Scheelt toch wel op 700 euro haha.

[ Voor 58% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2017 20:37 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 21:05
Interessant voor sommige van de shoppers om te onderzoeken: Expert.nl zet er een actie tegenover

Veel AEG en Sony producten 20% korting aanstaande weekend; https://www.expert.nl/expertacties/expert-3daagse?p=2

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Dzine schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:38:
Interessant voor sommige van de shoppers om te onderzoeken: Expert.nl zet er een actie tegenover

Veel AEG en Sony producten 20% korting aanstaande weekend; https://www.expert.nl/expertacties/expert-3daagse?p=2
Hoezo er tegenover? MM BTW-actie is waarschijnlijk pas eind volgende week.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03-2023
Zo toch denken dat er al mensen aan het bestellen zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/208wsk6.jpg

Zo druk kunnen ze het nu toch niet hebben 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door mindgem op 16-01-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Mooi weer, nieuwe telefoon nodig. Nog even wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 15:02
Dzine schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:38:

Goeie! Ben aan het kijken naar een soundbar van sony. En hoewel de standaard prijs duurder is scheelt het uiteindelijk weinig. En heb ik in ieder geval de garantie dat hij niet nu nog in prijs verhoogd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitrios007
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03 22:34
De btw zal volgende week plaats vinden denken jullie? Doen gaming headsets hier aan mee?

[ Voor 7% gewijzigd door dimitrios007 op 18-01-2017 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dimitrios007 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:47:
De btw zal volgende week plaats vinden denken jullie? Doen gaming headsets hier aan mee?
Lees de startpost even door. Er is nog niks officieel bevestigd, maar de meest aannemelijke data + uitzonderingen van vorig jaar kan je daar terugvinden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 14:50
dimitrios007 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:47:
Denk het niet, was andere jaren ook niet. Kijk anders gewoon even via budgetgaming.nl, daar staat altijd de laagste prijs en is vaak voordeliger dan de prijzen waar de mm mee werkt (zelfs met de btw korting).

[ Voor 4% gewijzigd door appeltje eitje op 18-01-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik lees iedereen hier over prijsverhogingen vlak voor de btw dagen etc. Maar Tweakers heeft z'n mooie database, kunnen zijn niet iets maken zodat wij kunnen zien wat en of er uberhaupt nog korting zit op producten tijdens de dagen? Zij hebben een prijshistorie als geen ander ja. Of wordt dat niet per winkel bijgehouden?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 867755

Ben op zoek naar een goede 4K tv, heb er al een op het oog. Zit nu al weken zonder een tv, denk dat ik de Samsung KS7000 ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
Wil toch even wat kwijt over de laagste prijs garantie van de BCC; verwacht er niet teveel van. Mijn ervaring was, vorig jaar, dat zelfs met foto bewijs er allerlei argumenten erbij werden gehaald om maar niet mee te hoeven gaan met de MM prijs. In mijn geval ging het over een Kobo Ereader. Wellicht dat ze bij andere producten sneller zullen meegaan maar reken er niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
kuusj98 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:30:
Ik haal een NAS, en ben me aan het afvragen of koptelefoons onder mobiele accessoires vallen of niet.
Ik denk dat ze een NAS ook onder 'accesoire' laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 12:21
maniak schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:58:
Wil toch even wat kwijt over de laagste prijs garantie van de BCC; verwacht er niet teveel van. Mijn ervaring was, vorig jaar, dat zelfs met foto bewijs er allerlei argumenten erbij werden gehaald om maar niet mee te hoeven gaan met de MM prijs. In mijn geval ging het over een Kobo Ereader. Wellicht dat ze bij andere producten sneller zullen meegaan maar reken er niet op!
Heb juiste goede ervaringen met de laagste prijsgarantie bij BCC. 2 jaar geleden op basis van een aanbieding bij EP (die geen voorraad had) een Panasonic TV gekocht bij BCC. BCC-prijs € 1299,-. EP-prijs € 799,-. Zonder enige discussie TV meegekregen voor € 799,-. Vorig jaar nog een Lenovo tablet (was in de aanbieding bij Expert) voor mijn schoonvader gehaald. Ook zonder discussie met € 60,- korting meegekregen.

Je moet natuurlijk wel aan een rijtje voorwaarden voldoen:
http://www.bcc.nl/dit-is-bcc/de-bcc-prijsgarantie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
NeFoRcE schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:56:
Ik lees iedereen hier over prijsverhogingen vlak voor de btw dagen etc. Maar Tweakers heeft z'n mooie database, kunnen zijn niet iets maken zodat wij kunnen zien wat en of er uberhaupt nog korting zit op producten tijdens de dagen? Zij hebben een prijshistorie als geen ander ja. Of wordt dat niet per winkel bijgehouden?
Wat een briljant idee! :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy100
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 18:01
maniak schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:58:
Ik heb vorig jaar een Kobo ereader gekocht bij de BCC voor dezelfde prijs als bij de MM. Met hoesje erbij was ik evenveel kwijt als de normale prijs van de Ereader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 13:31

PJ.

Sony 50W807C was 2 dagen geleden 949 op de MM site, nu al 1049. Jammer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:00
PJ. schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:41:
Als zo vaak in deze topic genoemd is het niet de plek om over de prijzen te klagen ;)
Er wordt al een lijstje met producten bijgehouden door Tweakers en mocht je zelf geen screenshot/bewijs hebben van de prijs verhoging voor en na de actie kan je er niks aan doen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PJ. schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:41:
En uiteindelijk kom je goedkoper uit, dus wat is het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

1049 met 21% korting is nog altijd meer dan 949 met 21% korting. Moeilijk te geloven, maar er zijn mensen die een max uit te geven budget hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is 17.37% procent, wat neerkomt op €866 euro ten opzichte van de €949. Als je al het oude bedrag niet kunt betalen dan had je eigenlijk van te voren al een ander toestel moeten uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06
Anoniem: 867755 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:05:
Het is 17.8% procent, wat neerkomt op €866 euro ten opzichte van de €949. Als je al het oude bedrag niet kunt betalen dan had je eigenlijk van te voren al een ander toestel moeten uitkiezen.
Das wat kort door de bocht, budgetteren doe je omdat je je geld 1 keer kunt uitgeven en dus voor een bepaald item een bepaalde prijs wil betalen. Kan me voorstellen dat als je hoopt op 849 met korting dat 949 met korting niet hetzelfde is ;)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

Anoniem: 867755 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:05:
Het is 17.37% procent, wat neerkomt op €866 euro ten opzichte van de €949. Als je al het oude bedrag niet kunt betalen dan had je eigenlijk van te voren al een ander toestel moeten uitkiezen.
Wat is dit nou weer voor een statement. Dat prijsverschil is júist de bepalende factor om voor het ene of andere model te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NiGeLaToR schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:07:
[...]

Das wat kort door de bocht, budgetteren doe je omdat je je geld 1 keer kunt uitgeven en dus voor een bepaald item een bepaalde prijs wil betalen. Kan me voorstellen dat als je hoopt op 849 met korting dat 949 met korting niet hetzelfde is ;)
Het feit is dat je toch nog goedkoper uit bent. Dat je iets anders voor ogen had is wat anders. Maar Nederlanders zijn zelden tevreden over kortingen. Dit is al zo vaak aanbod gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PJ. schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Wat is dit nou weer voor een statement. Dat prijsverschil is júist de bepalende factor om voor het ene of andere model te kiezen.
De statement is, het is goedkoper dan het bedrag dat je vooraf voor rekening nam. Als je dan toch zeurt over de gegeven korting dan koop je het toch niet. Simpel, mensen blijven maar zeiken over de eventuele prijsverhoging terwijl ze onder de streep toch goedkoper uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

Zucht. Ik koop een TV omdat ik een max budget heb en binnen dat budget een TV zoek die aan bepaalde eisen voldoet. Als dan een TV buiten de opties valt omdat die duurder is geworden is dat jammer.

Ik koop niet een TV puur omdat ik korting heb, ik mag hopen dat jij dat ook niet doet. Of heb jij soms heel je huis vol staan met kortingspulletjes?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Anoniem: 867755 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:09:
[...]
Het feit is dat je toch nog goedkoper uit bent. Dat je iets anders voor ogen had is wat anders. Maar Nederlanders zijn zelden tevreden over kortingen. Dit is al zo vaak aanbod gekomen.
Jij wordt mijn favoriete klant :) Ik bied je iets aan voor 100 euro met een optie tot korting, maar zodra je het komt kopen zeg ik 'hij kost nu 125,-, maar je krijgt nog steeds wel korting waardoor je minder dan 100,- betaalt'. Jij blij, want je betaalt minder dan 100,-, ik blij, want ik geef eigenlijk nauwelijks korting, maar jij kunt aan je vrienden vertellen dat je vanaf 125,- korting kreeg tot onder de 100,- :+

Nope, ik ben het dus niet met je eens in dit geval :)
En jep, NL'ers kunnen lekker zeuren om korting, das dan ook wat ons heeft gebracht waar we zijn. Even kritisch blijven is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit al weken zonder een tv. Mijn budget is €1500 euro, maar omdat ik van te voren wist dat een bepaalde tv welke ik vooraf voor ogen had bij deze actie €400-500 euro goedkoper zou zijn, ben ik gaan wachten op deze kortingsactie. Dus ja waarom zou ik niet daarop wachten. Altijd mooi meegenomen als je geld bespaart, ook al zou het product zonder korting ook aangeschaft kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Anoniem: 867755 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:16:
Ik zit al weken zonder een tv. Mijn budget is €1500 euro, maar omdat ik van te voren wist dat een bepaalde tv welke ik vooraf voor ogen had bij deze actie €400-500 euro goedkoper zou zijn, ben ik gaan wachten op deze kortingsactie. Dus ja waarom zou ik niet daarop wachten. Altijd mooi meegenomen als je geld bespaart, ook al zou het product zonder korting ook aangeschaft kunnen worden.
d:)b Al zou je vast een beetje balen als je nu hoopt op een tv die nu + korting < 1500,- is en in de actie met korting uiteindelijk toch nog duurder uit valt omdat de prijs stijgt, toch?

Vind het overigens prima actie van Mediamarkt - al hebben ze bij die van ons de 'service'-afdeling voor de zekerheid bij de ingang geplaatst, zodat ik weet wat me te wachten staat als er een keer iets mis gaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

NiGeLaToR schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:14:
[...]

Jij wordt mijn favoriete klant :) Ik bied je iets aan voor 100 euro met een optie tot korting, maar zodra je het komt kopen zeg ik 'hij kost nu 125,-, maar je krijgt nog steeds wel korting waardoor je minder dan 100,- betaalt'. Jij blij, want je betaalt minder dan 100,-, ik blij, want ik geef eigenlijk nauwelijks korting, maar jij kunt aan je vrienden vertellen dat je vanaf 125,- korting kreeg tot onder de 100,- :+

Nope, ik ben het dus niet met je eens in dit geval :)
En jep, NL'ers kunnen lekker zeuren om korting, das dan ook wat ons heeft gebracht waar we zijn. Even kritisch blijven is niets mis mee.
Als jij gaat janken om €25 euro terwijl je onder de streep goedkoper uit bent (dan de laagste prijs ten opzichte van de concurrenten), dan moet je dat vooral doen. Er zijn mensen die uiteindelijk naar het totale plaatje kijken. Als de ene tv bij anderen voor €800 euro wordt verkocht, terwijl jij het voor €700 euro kunt meenemen dan is dat prima, maar je kunt er ook voor kiezen om een azijnzeiker te blijven en het niet aan te schaffen omdat je eigenlijk van €675 euro uitging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Zullen we het wel gezellig houden hier? Discussie is mogelijk, maar doe het dan wel op een nette manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Hoop dat de logitech g533 headset onder de actie valt die staat overal nog steeds op adviesprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:00
TRAXION schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:58:
Hoop dat de logitech g533 headset onder de actie valt die staat overal nog steeds op adviesprijs.
Headsets zijn accessoires. Nog geen enkel jaar hebben accessoires onder de actie gevallen.

Het hele idee van de BTW-actie is dat de lage prijs je net over de streep trekt, waardoor je toch een laptop, TV of console koopt. Die artikelen gaan dan ook zo goed als tegen kostprijs weg, naast dat Mediamarkt afspraken maakt met fabrikanten om het mogelijk te maken (de stijgende prijzen waar men massaal over zeurt komen dan ook net zo vaak bij de fabrikanten zelf weg, dan bij Mediamarkt zelf).
Anyhow, grote kans dat je bij die aanschaf van die laptop/TV/console, dan toch nog even een extra kabeltje of een of andere reinigingsset bij wil. Of in het geval van de console: een tweede controller of games.

Het idee en het hele verdienmodel van Mediamarkt tijdens de BTW-dagen zijn deze accessoires. Misschien dat wij Tweakers dat niet doen, maar heel veel mensen kopen blind die troep erbij omdat ze toch al fors hebben kunnen besparen op de grote aankoop :P

Jouw item is zo'n accessoire, die gaan ze juist niet afprijzen. Vermoed ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 18-01-2017 14:40 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
TerrorSource schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:47:
[...]

Als zo vaak in deze topic genoemd is het niet de plek om over de prijzen te klagen ;)
Er wordt al een lijstje met producten bijgehouden door Tweakers en mocht je zelf geen screenshot/bewijs hebben van de prijs verhoging voor en na de actie kan je er niks aan doen.
Vraag me af wat je er mee zou moeten als je er wel een screenshot van hebt gemaakt. Nu kost het artikel dat ik op het oog heb 2.299,- Normaal zou hij met de BTW actie 1.900 moeten gaan kosten. 'k Ga er maar vanuit dat de 'normale' prijs eerst wat opgehoogd wordt door de Mediamarkt en vervolgens de BTW korting erover wordt gegeven en ik op 2.100 ga uitkomen ofzo. Nog altijd goedkoper dan de concurrentie. Volgens mij heb ik weinig mogelijkheden om in zo'n geval succesvol verhaal te gaan halen met mijn screenshotje van vandaag. Klagen kan natuurlijk altijd.

'k Wil iets hebben, wacht bewust op de kortingsactie en ben tevreden als het product goedkoper is dan de pricewatch ooit is geweest tot op heden op Tweakers. En hoef er voor niet eens in de rij te staan wanneer ik het via internet bestel.

Alleen nog even hopen dat het artikel niet 'toevallig' die dagen uitverkocht is. Was vorig jaar zo bijna direct na start van de actie op een artikel die ik wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 692591

Zijn ze al stiekem de prijzen aan het verhogen voor de BTW acties????

Namelijk.....

Deze was gisteren nog 999 euro en nu opeens 1199 euro
http://www.mediamarkt.nl/...chi-65hz6w69-1476434.html

Bij Coolblue is deze nog 999 euro maar uitverkocht.
https://www.tvstore.nl/pr...hi-65hz6w69.html#spec_MHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663003

Anoniem: 692591 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:04:

Namelijk.....

Ligt eraan wat je stiekem noemt. Als de concurrentie de TV niet meer kan leveren dan hoef je ook niet meer te concurreren qua prijs. Is het leuk met de BTW-dagen in aantocht? Nee, natuurlijk niet. Is het stiekem? Hmmm, misschien een beetje (maar ook wel logisch).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 663003 op 18-01-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:01
Anoniem: 663003 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:08:
[...]

Ligt eraan wat je stiekem noemt. Als de concurrentie de TV niet meer kan leveren dan hoef je ook niet meer te concurreren qua prijs. Is het leuk met de BTW-dagen in aantocht? Nee, natuurlijk niet. Is het stiekem? Hmmm, misschien een beetje (maar ook wel logisch).
Wat is er stiekem aan? Ze maken toch gewoon bekend voor welke prijs ze hem verkopen? Je kunt moeilijk van verkopers verwachten dat ze een hele prijshistorie geven bij een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan haal je de BTW er vanaf en ben je nog goedkoper uit dan Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

migchiell schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:12:
[...]

Wat is er stiekem aan? Ze maken toch gewoon bekend voor welke prijs ze hem verkopen? Je kunt moeilijk van verkopers verwachten dat ze een hele prijshistorie geven bij een product.
Daarom zeg ik ook "een beetje". Het voelt voor mensen stiekem zo met de BTW-dagen in aantocht, maar de MediaMarkt zou het anders waarschijnlijk ook gewoon gedaan hebben. En daarom noem ik het logisch. Blijkbaar is er veel interesse voor de TV en is hij overal uitverkocht. Dan kun je de prijs gewoon verhogen want er is geen concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 19:01
Het voelt inderdaad niet fijn. De TV is (voor zover ik dat kan zien in PW) sinds 22 december voor 1000,- verkocht. Nu 1200,- hetgeen overeenkomt met 991,00 euro met de actie. Ja, je bent goedkoper uit. Iedereen blij. Maar niet heus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 867755 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:19:
En dan haal je de BTW er vanaf en ben je nog goedkoper uit dan Coolblue.
Die 9 euro die je dan goedkoper uit bent bij de MediaMarkt voelt natuurlijk niet heel indrukwekkend.

Het valt me wel op dat een boel mensen in dit topic zichzelf al rijk rekenen met de BTW-dagen in aantocht. Ook lijken sommige mensen het een soort van 'recht' te vinden om een zo laag mogelijke prijs te krijgen. De BTW-dagen zijn gewoon een actie. Soms heb je geluk...soms niet.

Ik heb ook een aantal producten op mijn verlanglijstje staan. Heb ik mazzel en zijn deze straks (behoorlijk) in de aanbieding dan koop ik ze bij de MM. Is het prijsverschil minder dan 10% in vergelijking tot de concurrent (waar ik betere service gewend ben) dan koop ik mijn spullen alsnog daar. Ik verwacht/'eis' niets, ik hoop gewoon op een hele goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483173

Ik hoop er een ereader, de Kobo aura one te kopen. Maar op de site staat : meer dan 2 weken levertijd.
Staat dat er automatisch of is dat echt zo. Hij is wel in een paar plaatsen te koop, maar niet in Zwolle en omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Anoniem: 483173 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:04:
Ik hoop er een ereader, de Kobo aura one te kopen. Maar op de site staat : meer dan 2 weken levertijd.
Staat dat er automatisch of is dat echt zo. Hij is wel in een paar plaatsen te koop, maar niet in Zwolle en omgeving
Dit is nog niet bekend. De actie is ook nog niet begonnen. Kan zijn dat ze volgende week weer voorraad krijgen of dat die daarna pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

migchiell schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:12:
[...]

Die Btw actie is een beetje een wassenneus want dat toestel is in de rest van europa ook gewoon 200 euro goedkoper. Coolblue heeft al aangeven dat ze het toestel binnenkort gewoon weer voor die prijs gaan verkopen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het is heel simpel toch. MM voert een actie. Die past je, of die past je niet. Het artikel dat je zoekt, heeft gedurende de actie een toffe prijs en je doet er je voordeel mee. Of niet, en dan zoek je gewoon verder.

Dat geërger elk jaar weer... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-01-2017 18:54 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:25
Het is per product gewoon verschillend. Ik heb mijn Nexus 5 via de btw actie, was toen overal €400, bij de mediamarkt 330. Toen dus geen product wat omhoog is gegaan om vervolgens korting te geven. Je moet gewoon de normale prijs weten, en dan zelf beslissen wat je er mee doet. Maar dit is bijna dagelijkse kost in het leven toch? Je beslist zelf wat je doet. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar de pricewatch: Philips 49PUS6501/12 Zilver
In de pricewatch staat ie al een tijdje bij de Media Markt voor €729,-.
Ook in de webwinkel van de Media Markt stond hij gister nog op €729,-.

PHILIPS 49PUS6501/12 Media Markt €729

Nu is de prijs ineens verhoogd naar €899,-!

Dat zou betekenen dat het in de actie alsnog €742,98 wordt, dus duurder dan de 'normale' prijs :X

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33
Anoniem: 692591 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:04:

Namelijk.....

Met wat geluk heeft CoolBlue 'm dan op tijd weer op voorraad en wordt de prijs bij de MM weer aangepast aan CoolBlue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 11:44
Nou ik heb vorig jaar toch goed mijn slag geslagen scheelde bijna €200 op een 55inch samsung tv.
Maar de echte pareltjes zijn te vinden in de mediamarkt outlet dat was vorig jaar korting op korting. En in de winkels zelf kan het ook anders zijn (filialen onderling).
Voor degene die gaan shoppen kijk naar meerdere merken en check of er cashback actie's zijn. En check of wat je wilt hebben overal voor de 'adviesprijs' word verkocht (sommige merken hanteren blijkbaar een minimale prijs voor iets) deze dingen zijn vaak al plots uitverkocht of uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Het argument "onder de streep goedkoper uit zijn" is geldig voor zover het gaat om incidentele prijsverhogingen. Met het onderzoek van Tweakers als bewijs mag blijken dat MM niet structureel de prijzen omhoog heeft gegooid vlak voor de actie. Als dat wel het geval zou zijn, dan is er sprake van misleiding en dan snap ik werkelijk waar niet dat mensen dan nog schermen met "zeik niet ze hoeven geen korting te geven bla bla".

Er zijn regels waar winkeliers zich aan moeten houden, gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Pinobigbird schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:31:
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar de pricewatch: Philips 49PUS6501/12 Zilver

[afbeelding]

Dat zou betekenen dat het in de actie alsnog €742,98 wordt, dus duurder dan de 'normale' prijs :X
Ik zie nu nog een aantal tv's die duurder zijn geworden. Misschien leuk item voor het programma Kassa. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Anoniem: 692591 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:21:
[...]

Ik zie nu nog een aantal tv's die duurder zijn geworden. Misschien leuk item voor het programma Kassa. >:)
Ach ja, zo kan "Tweakers" wel keer op keer blijven zeggen dat de prijzen niet omhoog gaan, maar dat gaan ze gewoon wel. En laten we in godsnaam eerlijk zijn: er zit vaak geen 17% marge op een elektronicaproduct, er zullen zeker dingen met 'verlies' verkocht worden maar het overgrote deel daarvan is toevallig direct uitverkocht.

Winkels bestaan niet voor ons voordeel, het is logischerwijs één en al commercie en kapitalisme, voor liefdadigheidsinstellingen zul je toch echt elders moeten zoeken ben ik bang.

Hoe dan ook, het enige wat ik wil is een koffieapparaat van 700 euro, 17% korting daarop is toch wel redelijk. Als het ding qua prijs omhoog wordt gegooid en ik effectief maar 5% korting heb, is dat nog steeds 5% korting die ik normaal niet heb. En vuile trucjes als opeens uitverkocht zijn is eigenlijk ook geen probleem meer, ik geef concurrent BCC even graag mijn geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:39
kuusj98 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:34:
[...]

Ach ja, zo kan "Tweakers" wel keer op keer blijven zeggen dat de prijzen niet omhoog gaan, maar dat gaan ze gewoon wel. En laten we in godsnaam eerlijk zijn: er zit vaak geen 17% marge op een elektronicaproduct, er zullen zeker dingen met 'verlies' verkocht worden maar het overgrote deel daarvan is toevallig direct uitverkocht.

Winkels bestaan niet voor ons voordeel, het is logischerwijs één en al commercie en kapitalisme, voor liefdadigheidsinstellingen zul je toch echt elders moeten zoeken ben ik bang.

Hoe dan ook, het enige wat ik wil is een koffieapparaat van 700 euro, 17% korting daarop is toch wel redelijk. Als het ding qua prijs omhoog wordt gegooid en ik effectief maar 5% korting heb, is dat nog steeds 5% korting die ik normaal niet heb. En vuile trucjes als opeens uitverkocht zijn is eigenlijk ook geen probleem meer, ik geef concurrent BCC even graag mijn geld :+
Het gaat om het feit dat de laagste prijs garantie niet wordt aangepast; de producten die hier worden aangehaald zijn vaak EOF of vrijwel nergens meer te verkrijgen. De prijzen worden continu geüpdatet bij de Media Markt, dus dat zegt niks. Daarnaast maken ze vaak deals met leveranciers voor een lagere inkoopprijs en in sommige gevallen betekent dat een beperkte voorraad tijdens de BTW-actie. Probleem is dat de meeste consumenten nooit op de hoogte zijn hoe het in de praktijk werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

NotSoSteady schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:11:
[...]

Het gaat om het feit dat de laagste prijs garantie niet wordt aangepast; de producten die hier worden aangehaald zijn vaak EOF of vrijwel nergens meer te verkrijgen. De prijzen worden continu geüpdatet bij de Media Markt, dus dat zegt niks. Daarnaast maken ze vaak deals met leveranciers voor een lagere inkoopprijs en in sommige gevallen betekent dat een beperkte voorraad tijdens de BTW-actie. Probleem is dat de meeste consumenten nooit op de hoogte zijn hoe het in de praktijk werkt.
Dat zal best in een aantal gevallen kloppen, maar gelukkig ben ik niet de meeste consumenten en heb ik persoonlijke ervaring met inkopen en marges in een supermarkt en 'passieve' kennis van hoe dat in een elektronicazaak gaat. In de supermarkt zijn de marges al minimaal en verkopen ze iedere week een aantal dingen die in de aanbieding zijn met verlies. Verlies is niet gunstig: dus weinig inkopen, dus weinig verlies. Zo moeilijk is het gelukkig niet ;).

Er blijft altijd een club trouw aan de mening dat de Mediamarkt zich aan alle (morele) regeltjes houdt, maar goed, ik blijf het pittig moeilijk vinden om tot die mening overtuigd te worden. Ik wil daarmee overigens niet beweren dat dit moet betekenen dat die 'club' het per definitie bij het verkeerde eind heeft, maar wel dat ik de Mediamarkt voor geen 5 cent vertrouw tijdens deze actie.

pricewatch: Siemens Espresso EQ.6 series 500 TE607203RW
We gaan het zien, ik hoop voor mezelf in ieder geval dat ze zich wel aan de 'afspraken' houden en ik mijn koffieapparaat volgende week voor 569,42 Euro kan meenemen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 19-01-2017 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
kuusj98 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:21:
[...]

Dat zal best in een aantal gevallen kloppen, maar gelukkig ben ik niet de meeste consumenten en heb ik persoonlijke ervaring met inkopen en marges in een supermarkt en 'passieve' kennis van hoe dat in een elektronicazaak gaat. In de supermarkt zijn de marges al minimaal en verkopen ze iedere week een aantal dingen die in de aanbieding zijn met verlies. Verlies is niet gunstig: dus weinig inkopen, dus weinig verlies. Zo moeilijk is het gelukkig niet ;).

Er blijft altijd een club trouw aan de mening dat de Mediamarkt zich aan alle (morele) regeltjes houdt, maar goed, ik blijf het pittig moeilijk vinden om tot die mening overtuigd te worden. Ik wil daarmee overigens niet beweren dat dit moet betekenen dat die 'club' het per definitie bij het verkeerde eind heeft, maar wel dat ik de Mediamarkt voor geen 5 cent vertrouw tijdens deze actie.

pricewatch: Siemens Espresso EQ.6 series 500 TE607203RW
We gaan het zien, ik hoop voor mezelf in ieder geval dat ze zich wel aan de 'afspraken' houden en ik mijn koffieapparaat volgende week voor 569,42 Euro kan meenemen :+
De Media Markt sluit voor de BTW-actie speciale deals met leveranciers en fabrikanten. Sommige aanbieders gaan echter alleen akkoord voor een x aantal apparaten, waardoor deze niet terugkeren nadat ze zijn 'uitverkocht'. Het heeft dus niks met weinig inkopen te maken, want die producten liggen gewoon in het magazijn maar worden pas weer in de winkels gelegd na de actie. Producten die tijdens de BTW-actie worden verkocht gaan niet met verlies de deur uit. Het is niet voor niets dat de producten van Apple zijn uitgesloten, want zij willen simpelweg niet langer meewerken.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 19-01-2017 00:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:40
Er zijn in het verleden door medewerkers van MM berichten geplaatst dat ze artikelen naar het magazijn moesten verplaatsen en de consument moesten vertellen dat het uitverkocht is.

Dat was voor mij een bevestiging van het beeld dat ik van MM had.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Laatst online: 22:42
Het grote prijs-verhogen is zo te zien weer begonnen :)

Nu al enkele dagen 2 televisies aan het 'volgen' bij Mediamarkt..

De 1e is al van 979 naar 1079, en de andere al van 1099 naar 1299(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 29-05 13:49
Remcooo87 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:02:
Het grote prijs-verhogen is zo te zien weer begonnen :)

Nu al enkele dagen 2 televisies aan het 'volgen' bij Mediamarkt..

De 1e is al van 979 naar 1079, en de andere al van 1099 naar 1299(!)
De mijne staat nog op exact dezelfde prijs, er is niet echt pijl op te trekken denk ik. Wel heb ik net m'n vaatwasser uit de outlet shop gehaald. Kras aan de kant die tegen de muur staat vind ik niet zo'n probleem en ik heb geen zin om met de hand nog een week af te wassen voor 3 tientjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

Ach ja, zo kan "Tweakers" wel keer op keer blijven zeggen dat de prijzen niet omhoog gaan, maar dat gaan ze gewoon wel.
Ik begrijp die ontkenning ook niet zo goed als jaar op jaar de voorbeelden gegeven worden. En ja, prijzen verhogen naar adviesprijs is natuurlijk leuk en aardig maar bijna geen enkele winkel verkoopt voor de adviesprijs dus dan voelt de korting natuurlijk als een sigaar uit eigen doos.

zo volg ik ook een aantal apparaten en als die toevallig verhoogd worden dan bestel ik gewoon lekker bij de concurrent uit principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 17:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Pinobigbird schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:31:

[afbeelding]

Daar kun je je dus kapot aan ergeren. Of niet! En je koopt het artikel gewoon ergens anders, waar het goedkoper is. Dat zou ik doen ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:49
Ik lees hier ineens een nieuw fenomeen, de MediaMarkt Outlet. Nog nooit van gehoord, als ik kijk op de website zie ik dat dit alleen online is? (lijkt me overigens logisch dat dit soort spullen in een centraal magazijn staan en dus niet in een fysieke outlet worden verkocht)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:55
Gisteren bevestiging gehad van een Mediamarkt medewerker dat volgende week woensdagavond voor clubleden de BTW actie begint (en voor de rest donderdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]

Ach ja, zo kan "Tweakers" wel keer op keer blijven zeggen dat de prijzen niet omhoog gaan, maar dat gaan ze gewoon wel.
Juist om dit nou eens in beeld te kunnen krijgen hebben we dertigtal populaire producten over een aantal categorieën verdeeld vooraf en tijdens de actie gevolgd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen mogelijk, maar bij de hardlopers zagen we echt weinig afwijkingen. Dat kun je wel blijven 'ontkennen', maar de feiten spreken voor zichzelf.
En laten we in godsnaam eerlijk zijn: er zit vaak geen 17% marge op een elektronicaproduct, er zullen zeker dingen met 'verlies' verkocht worden maar het overgrote deel daarvan is toevallig direct uitverkocht.
Eens. Er zit dan ook een fikse bijdrage uit de marketingbudgetten van fabrikanten bij. Bovendien moeten de modellen uit 2016 (en eerder) uit de voorraad om plaats te maken voor de series 2017 die vanaf feb/mrt in de winkel moeten liggen.
Dat zal niemand ontkennen. ;)
Ook de voorraadstatus hebben we natuurlijk bijgehouden en bij geen van de producten was er na op tijdens de actie direct na de actie weer voorraad. Ja, dat hebben we tot letterlijk in een filiaal gecontroleerd.
RodeStabilo schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:27:
[...]

Ik begrijp die ontkenning ook niet zo goed als jaar op jaar de voorbeelden gegeven worden. En ja, prijzen verhogen naar adviesprijs is natuurlijk leuk en aardig maar bijna geen enkele winkel verkoopt voor de adviesprijs dus dan voelt de korting natuurlijk als een sigaar uit eigen doos.

zo volg ik ook een aantal apparaten en als die toevallig verhoogd worden dan bestel ik gewoon lekker bij de concurrent uit principe.
Het gaat om feiten. Die komen niet overeen met je gevoel dat er iets niet klopt. Daar kan ik verder niets aan doen. De data spreekt voor zichzelf.

Natuurlijk doen we dit jaar weer zo'n meting. Met andere producten, dat dan weer wel. ;) Overigens zou het fijn zijn als we de prijzen van verschillende filialen kunnen krijgen. Ik ga even kijken of we als de actie loopt de lijst vrij kunnen geven en dat iedereen de prijzen én beschikbaarheid kan bijwerken. Geeft een nog beter beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 19-01-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
B-Real schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:44:
Ik lees hier ineens een nieuw fenomeen, de MediaMarkt Outlet. Nog nooit van gehoord, als ik kijk op de website zie ik dat dit alleen online is? (lijkt me overigens logisch dat dit soort spullen in een centraal magazijn staan en dus niet in een fysieke outlet worden verkocht)
Ik weet dat er in Zwolle in hetzelfde winkelcentrum tegenover de hoofdingang van de normale MM ook een outlet zit, veelal witgoed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 02-12-2024
Bij een Galaxy S7 en S7 Edge krijg je tot en met 22 januari 2017 Gear Fit 2 met een winkelprijs van +/- 190 euro.

Maar de BTW actie start 26 januari.

Om die Gear Fit te krijgen moet je de aankoopbon inleveren (van voor 22 januari dus).

Kan ik deze truc uithalen:

Voor de 22ste januari een galaxy s7 kopen, gear fit claimen, de galaxy s7 weer inleveren en dan tijdens de btw dagen een nieuwe s7 kopen? Ik wil de gear fit dan verkopen voor +/- 160 euro.

Zou raar zijn als dat zou werken - je zou op deze manier ook een gratis gear fit 2 kunnen krijgen (als je niet weer opnieuw een s7 zou kopen).

[ Voor 4% gewijzigd door SpiceWorm op 19-01-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:09

CeesKees

I rest my Kees

SpiceWorm schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:16:

Zou raar zijn als dat zou werken - je zou op deze manier ook een gratis gear fit 2 kunnen krijgen (als je niet weer opnieuw een s7 zou kopen).

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 02-12-2024
Soms is raar waar.
Dit is de samsung actiepagina voor de Gear Fit 2 actie:

https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/62KTADRFHTVDD/

Lever dus een aankoopbonnetje in en ontvang een gear fit 2.
Zou dat gekoppeld zijn met de mediamarkt dat ze het ding niet opsturen als je aankoop ongedaan maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:09

CeesKees

I rest my Kees

Dan zou ik zeggen... Probeer het uit (dit kan trouwens bij een willekeurige andere aanbieder (bol.com) ook, en dan is de aankoop zelfs te annuleren zonder dat je ook maar iets hebt ontvangen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Zullen we het weer over de BTW-actie hebben hier en niet over een Samsung-actie waarbij iemand fraude wil/kan plegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 14:02
NotSoSteady schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:11:
[...]

Wat ie EOF? End of File?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik ga uit van End of Life ondanks dat het niet goed neergezet is lijkt de bedoeling helder.

Ik zelf ben een aantal monitoren in de gaten aan het houden t/m de BTW acties. Hoop dat ze dezelfde prijs blijven natuurlijk, dat zal moeten blijken. Echter zitten we met een relatief zwakke euro tegenover de dollar dus kan de prijs van alles maar zo stijgen.

Als de actie begonnen is laat ik wel weten welke producten het zijn/waren :+ met de bijbehorende prijzen voor/tijdens/na. Geen zin om de MM wijzer te maken dan ze al zijn :+

[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 19-01-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Sorry, het was laat. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Misschien leuk voor degene die via internet hun bestelling gaan doen maar je kan via een bekende cashback website ook nog 2% cashback krijgen tijdens de BTW-dagen ;)

Edit: er zijn ook cashback sites die 3% cashback geven maar wel over betaalde bedrag EX btw. Kan natuurlijk weer iets schelen mocht je dingen bestellen!

[ Voor 31% gewijzigd door makooy op 19-01-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:00
Hoewel er een modbreak is geweest hierover, dit is wel degelijk een beetje interessant.
Bij een Galaxy S7 en S7 Edge krijg je tot en met 22 januari 2017 Gear Fit 2 met een winkelprijs van +/- 190 euro.

Om die Gear Fit te krijgen moet je de aankoopbon inleveren (van voor 22 januari dus).

Voor de 22ste januari een galaxy s7 kopen, gear fit claimen, de galaxy s7 weer inleveren en dan tijdens de btw dagen een nieuwe s7 kopen? Ik wil de gear fit dan verkopen voor +/- 160 euro.

Dit kan niet. Zie de eerste pagina onder het kopje 'Overige voorwaarden': je kan niet meer 14 dagen na aankoop je geld terug vragen.
Mediamarkt werkt altijd samen met de fabrikanten op dit gebied: het is heel gebruikelijk dat cashbackacties en dergelijke 'opeens' niet meer geldig zijn tijdens de BTW-dagen. Dat is bewust gedaan, precies vanwege die 14-dagen-laagste-prijs-garantie :)

Ja, dan heb je nog de Wet Koop op Afstand, maar die truuk is sowieso kansloos. Je moet immers je aankoopbewijs inleveren. Als jij je toestel vervolgens weer terugstuurt, zal het aankoopbewijs intern wel ongeldig worden verklaard. Je krijgt je Gear Fit niet eerder opgestuurd dan dat de 14 dagen WKOA is afgelopen (sterker nog, mijn cashback afgelopen november duurde bijna 2 maanden).

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 19-01-2017 14:56 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Ik kan wel zeggen dat MM de schermen waar ik naar kijk allemaal naar de online (centrale) voorraad heeft gehaald. In de winkels liggen ze niet meer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgem
TerrorSource schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:39:
Misschien leuk voor degene die via internet hun bestelling gaan doen maar je kan via een bekende cashback website ook nog 2% cashback krijgen tijdens de BTW-dagen ;)

Edit: er zijn ook cashback sites die 3% cashback geven maar wel over betaalde bedrag EX btw. Kan natuurlijk weer iets schelen mocht je dingen bestellen!
En we linken die site niet, omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ben benieuwd volgende week. Toevallig een nieuwe versterker nodig en het maakt me niet uit welk merk het wordt, in de 400€ range is het toch min of meer dezelfde features en kwaliteit. Er moet vast wel 1 merk/uitvoering zijn die niet verhoogd wordt qua prijs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

mindgem schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:55:
[...]

Dit is een van die sites:
CashbackXL

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
mindgem schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:55:
[...]

Wist niet of dat mocht.
Hier een overzichtje met cashbacks. Let op. Zitten wel referrals achter van deze website

http://www.cashbacksvergelijken.nl/Korting/808/media-markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Richh schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:55:
Fitbit tot en met 22 januari bij Samsung Galaxy S7/Edge...
Wat je wellicht kan proberen is bij BCC de Samsung S7 aan te schaffen, hun prijsgarantie lezende, denk ik dat je daar wel gewoon het verschil terugkrijgt als je tijdens de BTW-dagen bij hun binnenstapt om geld terug te claimen,

Eigen risico, IANL, etc.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Hahaha ik zei het toch :')
Siemens EQ6 500 series is het koffieapparaat wat ik wil. Heeft heel lang 688 euro gekost bij Coolblue/MediaMarkt e.d.

En nu is hij opeens 697,50 euro bij de MediaMarkt en overal anders nog precies hetzelfde. Voor mij is het nu wel duidelijk hoor, want hoe zeer ik ook respect heb voor onderzoek door o.a. Zeef, dit is gewoon wat "iedereen" bedoeld met de prijzen omhoog gooien... (En ja, ik ben me ervan bewust dat de prijs nu gelijk staat aan de Blokker. Echterrr: dat zou kunnen betekenen dat ze de laagste prijs garantie verplaatsen naar de gemiddeld duurdere winkels ipv de directe concurrenten. Hoe dan ook, zuivere koffie is het niet).

Let maar op, gaat nog wel een euro of 20-30 bovenop en dan is het verschil minimaal met die 17% korting eraf.

[ Voor 19% gewijzigd door Kuusj op 20-01-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
kuusj98 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:50:
Siemens EQ6 500 series is het koffieapparaat wat ik wil. Heeft heel lang 688 euro gekost bij Coolblue/MediaMarkt e.d.

En nu is hij opeens 697,50 euro bij de MediaMarkt en overal anders nog precies hetzelfde. Voor mij is het nu wel duidelijk hoor, want hoe zeer ik ook respect heb voor onderzoek door o.a. Zeef, dit is gewoon wat "iedereen" bedoeld met de prijzen omhoog gooien... (En ja, ik ben me ervan bewust dat de prijs nu gelijk staat aan de Blokker. Echterrr: dat zou kunnen betekenen dat ze de laagste prijs garantie verplaatsen naar de gemiddeld duurdere winkels ipv de directe concurrenten. Hoe dan ook, zuivere koffie is het niet).

Let maar op, gaat nog wel een euro of 20-30 bovenop en dan is het verschil minimaal met die 17% korting eraf.
Ik sluit niet uit dat er prijzen van individuele producten afwijken. Wij keken naar een groep en de gemiddelde korting klopt. Met uitschieters naar boven én naar beneden. Dus het kan zomaar gebeuren dat Siemens met de EQ500 niet mee wil doen en dat je geen of nauwelijks korting krijgt. Verder heb ik geen belang bij deze actie of de MM, maar zijn we dit gaan onderzoeken uit eigen nieuwsgierigheid.

Uiteindelijk is het een academische discussie en zullen de filialen vol staan met kooplustige consumenten. En tweakers. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 20-01-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De items op mijn verlanglijstje zijn nog steeds dezelfde prijs. Als MM die gaat verhogen dan zou dat heel dubieus zijn. Ze staan namelijk al maanden voor dezelfde prijs in de pricewatch en 90% van de concurrentie biedt de producten voor dezelfde prijs aan. Waar ik nog wel bang voor ben is dat ze opeens uitgesloten zullen worden van deelname. We zullen het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 17:41

Sensatie... hoeveel procent is hij omhoog gegaan, en hoeveel korting komt er?
Misschien zat hij met die prijs onder de prijsafspraak met de leverancier, ze gaan het echt niet met teveel verlies weggeven. Nu krijg je toch alsnog een bjizonder goede prijs?

Korting prijs was; 568,60
Korting prijs nu; 574,44

voor 7,80 euro wil ik media markt geen oplichters noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 11:58

Kijk wel even naar de voorwaarden. Vaak moet je steeepjescode van de doos meesturen. En dan kun je product niet meer retour doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 11:51
Niet alleen Mediamarkt doet dit, ik wou bij Exoert een Sony HT-CT790 Soundbar kopen die voor de actie (20% korting) nog 419€ was maar nu ineens 449€ :(
Bij Mediamarkt kost deze nu 389€ maar die zal de prijs ook wel omhoog gooien.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-03 15:21
Is het niet een idee dat er een prijsgezeik draadje komt over de BTW actie in plaats van dat er hier non stop over elke afwijkende euro wordt geklaagd? Dan kan dit gewoon gebruikt worden voor de juist wel leuke acties/prijzen voor de BTW weg ermee week.

Ik neem aan dat iedereen nu wel snapt dat de MM elke dag zijn prijzen aanpast aan de laagste prijs op dat moment? Bijvoorbeeld: die Siemens EQ6 500 staat nu gewoon weer netjes voor 689 bij de MM en coolblue.

Succes met de kortingkoopjes!
Ik wacht zelf nog een leuke TV/wasmachine aanbieding af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
TarikLuis schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:38:
Is het niet een idee dat er een prijsgezeik draadje komt over de BTW actie in plaats van dat er hier non stop over elke afwijkende euro wordt geklaagd? Dan kan dit gewoon gebruikt worden voor de juist wel leuke acties/prijzen voor de BTW weg ermee week.

Ik neem aan dat iedereen nu wel snapt dat de MM elke dag zijn prijzen aanpast aan de laagste prijs op dat moment? Bijvoorbeeld: die Siemens EQ6 500 staat nu gewoon weer netjes voor 689 bij de MM en coolblue.

Succes met de kortingkoopjes!
Ik wacht zelf nog een leuke TV/wasmachine aanbieding af :)
Eens. Men snapt niet dat MediaMarkt de goedkoopste prijs aanbied. Als de concurrent die dezelfde prijs hanteert de prijs verhoogd gaat MediaMarkt mee naar boven. Als de concurrent de prijs verlaagt gaat MediaMarkt mee. "Goedkoopste prijs" kan dus ook naar boven worden bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ze zijn daarmee de net-zo-goedkoopste en niet de nog-goedkopere. En daarmee voldoen ze aan wat ze stellen te zijn. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gsus86
  • Laatst online: 21:31
Mediamarkt BTW actie begint zoals verwacht officieel op donderdag 26 januari (online 00.00 uur) en eindigt op zondag. De volgende categorieen doen dit jaar mee:

TV en audio
Foto, video en drones
Smartphones en smartwatches
Desktops, laptops, tablets en e-readers
Monitoren en printers
Huishoudelijke apparatuur
Keukenapparatuur
Persoonlijke verzorging
E-bikes & Hoverboards

Drones van DJI doen blijkbaar dus ook mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VxgvcKp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4fsDINz.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Gsus86 op 20-01-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Weet iemand of MM belgie hier ook aan meedoet? Kan niet meteen iets vinden hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 14:33
VdBorght schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:30:
Weet iemand of MM belgie hier ook aan meedoet? Kan niet meteen iets vinden hierover
Volgens deze site niet maar hebben ze er wel een in maart: zelf googlen is niet moeilijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Iemand die weet of gamingheadsets onder de btw actie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:00
grote_oever schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Kijk wel even naar de voorwaarden. Vaak moet je steeepjescode van de doos meesturen. En dan kun je product niet meer retour doen.
Volgens mij kun je nu gewoon het toestel kopen. En dan volgende week het verschil terugvragen.....

Registereren bij samsung kan meestal nog wel een paar weken achteraf. Zolang op de aankoopbon maar een datum van 22 jan of lager eropstaat

Krijg je het verschil niet terug dan gewoon het toestel inleveren en geld terug

[ Voor 13% gewijzigd door Aggressor op 20-01-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gsus86 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:44:
Mediamarkt BTW actie begint zoals verwacht officieel op donderdag 26 januari (online 00.00 uur) en eindigt op zondag. De volgende categorieen doen dit jaar mee:
Oh yeah 8), weet dat er leverlingsproblemen zijn, maar kan erop wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Chip. schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:12:
[...]

Oh yeah 8), weet dat er leverlingsproblemen zijn, maar kan erop wachten.
Tablets staan er ook bij, maar vraag me af of die van Apple daar ook bij zitten (Zullen wel uitgesloten zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door harrytasker op 20-01-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik houd deze discussie al een tijdje in de gaten en iedereen heeft zijn mening en er zijn producten die duurder en goedkoper worden.
Ik denk dat producenten sommige dingen bepalen.
Tevens denk ik dat er het hele jaar door producten omhoog en omlaag gaan al valt het op dat veel mensen natuurlijk producten volgen en weten dat er een BTW actie komt.
Maar goed ik zal hier verder niet teveel over uitweiden.

Je bent er zelf bij. Ik loop altijd met de pricewatch van Tweakers gereed hebbende door de Mediamarkt en check elke "koopje" wat ik wil hebben altijd even.
Ook check ik Google Shopping altijd nog eventjes voor de zekerheid.

Ik heb alleen een 2/4 TB USB schijf nodig dus zo spannend is dat niet. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Gsus86 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:44:

TV en audio
Foto, video en drones
Smartphones en smartwatches
Desktops, laptops, tablets en e-readers
Monitoren en printers
Huishoudelijke apparatuur
Keukenapparatuur
Persoonlijke verzorging
E-bikes & Hoverboards

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kan deze informatie nog nergens "officieel" terugvinden, klopt dat?

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>De BTW-actie is voorbij!!!</h2> Veel plezier met je nieuwe spullen. ;)~[/html]
Dit topic is WEL voor:
* het bediscussiëren van aanbiedingen.

Dit topic is NIET voor:
* shopreviews. Daar hebben we de shopreviews voor. ;). Klik hier om een shopreview over de MediaMarkt achter te laten.
* het showen van je aankopen, of verzendbevestigingen.
* referrals en/of doorverwijzingen naar Pepper.com, deze worden verwijderd
* aankoopadvies, zoekvragen en andere offtopic reacties, deze worden verwijderd.

Zie ook de topicstart voor de uitzonderingen en het rekenvoorbeeld.
Op de website van Media Markt vind je alle veelgestelde vragen en een tool om te checken of jouw gewilde product meedoet met de actie.