Media Markt BTW-actie 2017 NL (Afgelopen) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:
  • 232.948 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb interesse in Bose Companion 2 Series III:

http://www.mediamarkt.nl/...uterspeakers-1240567.html

Is dit een computer-accessoire? :|

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:52:
Ik heb interesse in Bose Companion 2 Series III:

http://www.mediamarkt.nl/...uterspeakers-1240567.html

Is dit een computer-accessoire? :|
Vrijwel zeker ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zag het inderdaad al in de categorie staan. Jammer. dan wellicht op zoek naar een andere speaker met 3,5mm aansluiting voor bij de TV.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 10:18
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:19:
[...]

[...]

Vorig jaar waren de Nikkor objectieven 'opeens' ook niet meer op voorraad gedurende de actie. Alleen wat in de winkel lag kon je met korting kopen.

Overigens, veel prijsverhogingen komen van leveranciers die per 1 januari van het nieuwe jaar ingaan.
Dat objectieven 'opeens' niet meer op voorraad zijn geeft geen antwoord op de vraag of deze binnen de actievoorwaarden vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
Wootism schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:08:
[...]
Ze gooien helemaal niks omhoog.
De prijzen schommelen constant, ook buiten de acties om.

Waarom blijven mensen dit niet snappen? :X
Omdat ze tot 2 weken geleden op b.v. alle TVs de goedkoopste waren of dezelfde prijs als hun concurrenten hadden. Als ik nu kijk zijn er echter hele reeksen die ruim boven de goedkoopste zitten (in mijn voorbeeld is er 200 euro bovenop gekomen terwijl er bij de concurrenten geen veranderingen zijn geweest). Dit heeft dus totaal niets met de standaard schommelingen te maken.

Voorbeeldje : 49pus6501/12 nu 899, 2 weken geleden was deze nog 699. Concurrenten zaten toen op 685, nu op 699.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
larsbeumer.apd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:14:
[...]

Dat objectieven 'opeens' niet meer op voorraad zijn geeft geen antwoord op de vraag of deze binnen de actievoorwaarden vallen.
Dat staat er toch onder? In de winkel wel voorgaande jaren en in de openingspost staat niet dat ze niet meedoen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 13-09 18:58
tg1997 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:23:
[...]

Populair model dit. Zal in genoeg winkels wel op voorraad zijn. Webshop staat toch los van de echte winkels? Had deze iets kleiner en een paar andere gelijksoortige modellen in het echt bekeken en genoeg voorraad.
Toen ik zondag keek voor voorraad in de winkels was hij iig niet beschikbaar in Enschede, Groningen en Hengelo.
Dus daar zal hij nu ook wel niet op voorraad zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 17:14
Kobo aura one ook van de site verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
De 21:9 UWQHD (3440x1440px) monitoren zijn opeens allemaal weer terug... Vage shit :P

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 24-01-2017 16:24 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
PROnline schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:08:
Kobo aura one ook van de site verdwenen....
Die is al een tijd slecht leverbaar. Heb er wel een berg zien liggen in MM Tilburg trouwens.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:30
Ik heb net een beelscherm gekocht voor de pc, is er een kans dat ik morgen de btw/korting erover terug krijg? Want dan haal ik natuurlijk een 2e :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

BlazeMuis schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:35:
Ik heb net een beelscherm gekocht voor de pc, is er een kans dat ik morgen de btw/korting erover terug krijg? Want dan haal ik natuurlijk een 2e :p
Nee, hoogstwaarschijnlijk niet.
Heb gisteren ook een bordje bij de servicebalie gezien dat het niet meer toegestaan is producten eerder te kopen en dan het verschil terug te vragen vanwege de aangepaste voorwaarden ;)

Overigens best een leuk gesprekje gehad met een jongedame (medewerkster), die zei dat de afgelopen 3-4 weken letterlijk geen zak te doen is, en dat de rijen voor de kassa tijdens de BTW actie regelmatig tot bijna achteraan de winkel staan :+ Ze gaf dus het advies of gewoon overdag te komen (12 uur, etenstijd e.d.) of nog beter: gewoon thuis op de bank op de online shop te kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Kuusj op 24-01-2017 19:45 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
BlazeMuis schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:35:
Voorheen kon je paar weken lang geld terug krijgen maar nu noemen ze het anders en geldt het dus maar voor alleen de aankoop dag!!
Dus indien jij morgen aankomt zetten dan zal de goed getrainde baliemedewerker jou vast hierop wijzen of natuurlijk breng het gewoon ongebruikt terug want zelfs terug brengen was nooit een probleem :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Wat bedoelen ze precies met audio? Want ik was gewoon aan het rondkijken, en controleerde een paar artikelen op http://www.mediamarktacties.nl/btw/productchecker.html, maar deze deden allemaal niet mee met de BTW actie.

Dan vraag ik mij af, welke audio artikelen doen er dan wel mee?

Artikelen die ik gecontroleerd heb:
- Edifier C3X 2.1
- Logitech Z-623 2.1
- Trust GTX 628 2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Toxic_Dreams schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:51:
Wat bedoelen ze precies met audio? Want ik was gewoon aan het rondkijken, en controleerde een paar artikelen op http://www.mediamarktacties.nl/btw/productchecker.html, maar deze deden allemaal niet mee met de BTW actie.

Dan vraag ik mij af, welke audio artikelen doen er dan wel mee?

Artikelen die ik gecontroleerd heb:
- Edifier C3X 2.1
- Logitech Z-623 2.1
- Trust GTX 628 2.1
Vallen bij Media Markt denk ik onder PC-accessoires.
Onder audio verstaan zij o.a.: (hifi-)receivers en -versterkers. Losse speakers (boekenplankspeakers, zuilen, draadloze speakers (Sonos, Bose, Harman Kardon)), microsetjes etc

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Yellowneck schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:54:
Vallen bij Media Markt denk ik onder PC-accessoires.
Onder audio verstaan zij o.a.: (hifi-)receivers en -versterkers. Losse speakers (boekenplankspeakers, zuilen, draadloze speakers (Sonos, Bose, Harman Kardon)), microsetjes etc
Ah, inderdaad, ik denk dat je gelijk hebt. Bedankt voor de snelle reactie :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Wootism schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Ze gooien helemaal niks omhoog.
De prijzen schommelen constant, ook buiten de acties om.

Waarom blijven mensen dit niet snappen? :X
Omdat mensen (voornamelijk nederlanders geloof ik) graag het negatieve zien en voortdurend op zoek naar complot theorieen lijken te zijn. Alsof de mediamarkt op dit soort negativiteit zit te wachten. Sommigen willen gewoon niet begrijpen dat ze niet bij de mediamarkt werken en dus domweg niet weten waarom prijzen doen wat ze doen: schommelen. Het is natuurlijk veel makkelijker om in complot theorieen te denken.

Als je ooit in de retail hebt gewerkt en op een hoofdkantoor terecht bent gekomen dan weet je dat er voortdurend kortingdeals met leveranciers afgesproken worden, of leveranciers die zelfs pushen. dus of de leverancier betaald de korting, of deelt deze in een poging om de sales of ervaring te pushen. zo kan een leverancier ook zomaar bepalen of een artikel niet aan kortingsacties mee mag doen (denk aan bijv. Apple gear of playstations) of dat er alleen korting over de adviesprijs (dus niet de winkelprijs!) gegeven mag worden. Dit soort dingen zien wij als consumenten niet en dan laten sommigen er meteen een theorie op los.

Ik denk dat mediamarkt (ik werk er niet en ben er zeker geen fan van) liever heeft dat hun reclame (want dat zijn de btw-dagen) positieve vibes overbrengt, dan negatieve. reclame is bedoeld om mensen over de streep te trekken, niet om ze af te schrikken.

Maar ja, je praat tegen dovemansoren. Ook op wat ik nu hier zeg komt waarschijnlijk weer een 'ja maar' opmerking. Ach....

Weet je, wees blij dat de mediamarkt die dagen organiseert. hoe zeer sommige voorwaarden of prijzen je misschien niet aanstaan, als ze het niet doen dan blijven de prijzen vaak sowieso hoger dan tijdens die dagen. nu heb je in ieder geval kans op een (leuke) korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Fugitive2008 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:05:
Prijs van de telefoon die ik graag zou willen van de media markt is nog steeds gelijk. Jeuj dus hopelijk gaat er wat vanaf aan de kassa zou mooi meegenomen zijn. hoesje en screenprotector zijn al incoming.
Las net dat iemand bij een verhoging van de initiële prijs van een tv net voor de BTW-actie nog steeds bijna 100e korting krijgt op de initiële prijs en nog steeds aant klagen is... IK vind het maar raar snap best dat mensen er misschien anders over kunnen denken, soit ieder zijn ding.
De MM is een commercieel bedrijf en het mag de prijzen hanteren zoals ze wil en als ze uiteindelijk 3e onder de concurrent zitten is het nog steeds ok, is gewoon een slim marketingsspel wat de media markt goed beheerst. Grote letters, vaak schreeuwen en uiteindelijk als je veel gaat rekenen marginale kortingen, maar goed ze doen wettelijk niks fout (denk ik, ben geen commercieel rechten kenner). Ik denk dat je er even doorheen moet prikken en gewoon moet accepteren hoe t is en waar kan je korting mee kan pakken.

My 2 cents. Ik vind iedereen nog steeds cool en aardig op tweakers!
Laat ik nou net zo'n voorbeeld gegeven hebben in het topic O-) . Dat je nog steeds korting krijgt op de oude prijs betekend nog niet dat het ook een goede prijs is ;) , het is wel te merken dat je niet op de hoogte bent van de tv prijzen. Het voorbeeld was in eerste instantie om tegen te spreken dat 'de prijzen niet verhoogd worden'. Aangezien dit een MM exclusief model was wat al maanden onveranderd in prijs was, viel het wel op dat het tijdens de BTW week duurder was geworden. Daarnaast was het vergelijkbare MM exclusief model mét 3D en een adviesprijs van €100 meer de week ervoor €699 (77,7% van de adviesprijs). En het model zonder 3D tijdens de BTW dagen dus 83% van de adviesprijs €660/799 terwijl die in het buitenland al maanden eerder voor 600 en minder te koop is geweest (en normale prijzen die 100 onder die 749 van de MM lagen).
Het ander genoemde model dat ook €660 was begon met een adviesprijs van €999 en zat dus op 66%.

Even op een rijtje zettend:
  • 50W706B MM Exclusief [zilver ipv zwart](09/2014, later uitgekomen met verlaagde adviesprijs, die €999 van onderstaand model was tov de concurrentie veel te hoog) €799 advies, regulier €749, MMBTW €660
  • 50W805B (02?/14) €999
  • , regulier €800, MMBTW €660
  • 50W815B MM Exclusief [zilver ipv zwart](09/2014, later uitgekomen met verlaagde adviesprijs)
  • €899, regulier €849 iirc, actieprijs €699, MMBTW duurder dan die 699 iig
(Zo goed als) alle tv's zijn ten tijde van de BTW dagen al end of life en ~80% van de adviesprijs is dan absoluut geen goede deal ... (richting 60% zijn pas echte sale aanbiedingen/bodemprijzen)

Een Panasonic CXM710 van vorig jaar is nog zo'n MM exclusief model wat toen in prijs verhoogd was tov vlak voor de actie. Zoals ik al een paar keer heb aangehaald is het best te begrijpen van sommige modellen dat de prijs omhoog gaat, maar op modellen vlakbij de adviesprijs zou nog genoeg marge moeten zitten ... (als je een sale houdt doe het dan goed :*) )

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 24-01-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Leuk zo'n BTW actie maar erg jammer dat vele producten nu al niet voorradig zijn in geen enkele winkel! Vele systeemcamera's zijn niet voorradig in de winkels.
Zelfs simpele compactcamera's zijn niet voorradig.
Zal dit een fout zijn op de site of zijn ze gewoon de winkels aan het leegruimen voor de BTW actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 10:32
Weer een webshop die ook meedoet met de BTW-actie:
https://www.plattetvdiscounter.nl/actie/btw-dagen/

Is er weer 1 voor in de OP ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
MikeJoow schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:29:
Leuk zo'n BTW actie maar erg jammer dat vele producten nu al niet voorradig zijn in geen enkele winkel! Vele systeemcamera's zijn niet voorradig in de winkels.
Zelfs simpele compactcamera's zijn niet voorradig.
Zal dit een fout zijn op de site of zijn ze gewoon de winkels aan het leegruimen voor de BTW actie?
En wat zei Media Markt toen je het ze vroeg? Tevens is deze vraag ook al meermaals beantwoord in dit topic zelf.
TerrorSource schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:34:
Weer een webshop die ook meedoet met de BTW-actie:
https://www.plattetvdiscounter.nl/actie/btw-dagen/

Is er weer 1 voor in de OP ;)
Had ik er 10 minuten voor jouw post al ingezet. :+

[ Voor 47% gewijzigd door Yorinn op 24-01-2017 21:42 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
beste vrienden zojuist uit eerste hand vernomen: Apple doet mee met twee producten,
MacBook Air 13 MMGF2N/A deze zal in prijs veranderen naar € 929,- dus 46 euro korting

een een MacBook Pro met extra korting, weet echter niet welke dat zal zijn
ik zag namelijk vandaag in de winkel een hele stapel van deze liggen, en de vriendelijke
medewerker wist me deze info te vertellen

hieronder de link van de site van MM -> let op: deze prijs verandert pas om 0.00 uur a.s. donderdag morgen
wil je hem eerder? ga dan naar 1 van de winkels morgen (woensdag) neem clubkaart mee, of schrijf je in daar,
dan kan je hem vanaf 18.00 uur halen en ben je zeker dat je er 1 krijgt.

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_apple-macbook-air-13-mmgf2n-a-1448554.html

dit is de laagste prijs op dit moment waar je deze macbooks kan kopen!
Tip: als je slim bent en je wilt hem online kopen, meld je dan eerst even aan bij
cashbackxl.nl en bestel hem via daar, dan krijg je nog paar centen extra terug gestort!
Zojuist gezien op Pepper.

[ Voor 7% gewijzigd door SteveWoz op 24-01-2017 21:51 . Reden: link gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonnetje83 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:55:
[...]

Als je ooit in de retail hebt gewerkt en op een hoofdkantoor terecht bent gekomen dan weet je dat er voortdurend kortingdeals met leveranciers afgesproken worden, of leveranciers die zelfs pushen. dus of de leverancier betaald de korting, of deelt deze in een poging om de sales of ervaring te pushen. zo kan een leverancier ook zomaar bepalen of een artikel niet aan kortingsacties mee mag doen (denk aan bijv. Apple gear of playstations) of dat er alleen korting over de adviesprijs (dus niet de winkelprijs!) gegeven mag worden. Dit soort dingen zien wij als consumenten niet en dan laten sommigen er meteen een theorie op los.
Als jij ooit in de retail hebt gewerkt, zou juist jij moeten weten dat het volgens de wet verboden is om winkels te dwingen om bepaalde prijzen te hanteren. Lees eens iets over prijsbinding Wikipedia: Prijsbinding en er gaat een wereld voor je open.

Dat de winkeliers zich zo makkelijk laten afschepen door de fabrikanten en leveranciers geeft al aan dat ze het wel best vinden. Een grote toko als Mediamarkt zou ook een vuist kunnen maken en niet ingaan op de dreigementen van leveranciers als ze met niet-goedgekeurde kortingen gaan strooien.

Juist omdat prijsbinding verboden is, is het een beetje raar om te zeggen. "Sorry jongens, merk A en B en modellen C doen niet mee want we mogen geen korting geven :'( "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 22:52
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:20:
[...]

Dat staat er toch onder? In de winkel wel voorgaande jaren en in de openingspost staat niet dat ze niet meedoen.
ik lees wisselende reacties over objectieven anders maar ik ga ervanuit dat het nee is idd :(. kan altijd mazzel hebben werk op 5 min fietsen van een MM morgen gewoon tot 6 uur werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:58:
[...]

Dat de winkeliers zich zo makkelijk laten afschepen door de fabrikanten en leveranciers geeft al aan dat ze het wel best vinden. Een grote toko als Mediamarkt zou ook een vuist kunnen maken en niet ingaan op de dreigementen van leveranciers als ze met niet-goedgekeurde kortingen gaan strooien.

Juist omdat prijsbinding verboden is, is het een beetje raar om te zeggen. "Sorry jongens, merk A en B en modellen C doen niet mee want we mogen geen korting geven :'( "
Het is niet dat ze het niet mogen, maar omdat ze het niet kunnen. En dat is puur marge-technisch.
Sommige producten doen bijvoorbeeld niet mee omdat de leveranciers geen achteraf-compensatie ter beschikking stellen, en zonder de compensatie valt het product in de min-marge. En dat doe je natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:58:
[...]

Als jij ooit in de retail hebt gewerkt, zou juist jij moeten weten dat het volgens de wet verboden is om winkels te dwingen om bepaalde prijzen te hanteren. Lees eens iets over prijsbinding Wikipedia: Prijsbinding en er gaat een wereld voor je open.

En zoals jij zou moeten weten is je recht hebben of krijgen een heel ander verhaal. idem met wetten. Hoef ik dit niet voor te lezen.

In de retail zijn rebates heel normaal, kortingen die afnemers (vaak achteraf) van leveranciers krijgen op bepaalde producten. alhoewel dat nooit te bewijzen valt, mondt dit wel degelijk uit in lagere prijzen in winkels en de duurdere producten vallen dan automatisch te duur uit. Er zijn diverse manieren om een leverancier 'over te halen' iets met prijzen te doen, zonder dat je feitelijk een wet overschrijdt.

Wat mijn punt was, is dat er meer aan de hand is dan 'boehoe de mediamarkt naait me want ze hebben de prijs net omhoog gegooid!': complot theoriën. Mijn punt was eigenlijk: als je er niet werkt, kun je speculeren wat je wilt, maar wat je ook roept: je werkt er niet, weet het niet, het blijft jouw mening en geen feit.

De mediamarkt is een commercieel bedrijf en doet dit uit marketing oogpunt, niet om ons te plezieren en heeft als doel om de omzet te stuwen. Niet meer, niet minder.

Ik kocht jarenlang nieuwe MacBooks en iMacs bij de mediamarkt omdat dat gewoon even 300-400 euro scheelde. De afgelopen jaren valt alles van Apple echter buiten de btw-dagen. Vind ik enorm balen. En ik denk dat ze doen omdat ze daar teveel op moeten inleveren of dat de leverancier niet met de kortingsactie mee wil doen (Maw: Apple wil mediamarkt geen rebate geven). Maar dat is mijn gedacht, wil helemaal niet zeggen dat dat juist is. Hoe dan ook, ik baal daar best stevig van, maar ik ga niet van de daken roepen dat de mediamarkt me naait. Ik weet dat domweg niet.

En over die prijzen die 'ineens' omhoog zouden gaan: er zijn mensen die weken, maanden meerdere prijzen en categorieën gevolgd hebben en nergens zagen ze abnormale prijsverhogingen. Vaak liep een andere kortingsactie net af voordat de btw-actie kwam. Of volgende ze de concurrentie omdat die de prijs verhoogd had. Nogmaals: jij en ik weten de redenen niet. Maar die complot theoriën zijn ronduit irritant en imho erg naïef.

Mensen, wees blij dat deze dagen er in ieder geval zijn. Ze hadden het ook niet kunnen doen; andere bedrijven doen dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Wognummer schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:02:
[...]

ik lees wisselende reacties over objectieven anders maar ik ga ervanuit dat het nee is idd :(. kan altijd mazzel hebben werk op 5 min fietsen van een MM morgen gewoon tot 6 uur werken
Je kan ze ook eventueel bellen en vragen hoe het zit met objectieven. Of kijken via http://www.mediamarktacties.nl/btw/productchecker.html of ze daar meedoen, wat overigens geen officiële site van Media Markt is.

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 24-01-2017 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Zonnetje83 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:55:
[...]
Omdat mensen (voornamelijk nederlanders geloof ik) graag het negatieve zien en voortdurend op zoek naar complot theorieen lijken te zijn. Alsof de mediamarkt op dit soort negativiteit zit te wachten. Sommigen willen gewoon niet begrijpen dat ze niet bij de mediamarkt werken en dus domweg niet weten waarom prijzen doen wat ze doen: schommelen. Het is natuurlijk veel makkelijker om in complot theorieen te denken.

Ik denk dat mediamarkt (ik werk er niet en ben er zeker geen fan van) liever heeft dat hun reclame (want dat zijn de btw-dagen) positieve vibes overbrengt, dan negatieve. reclame is bedoeld om mensen over de streep te trekken, niet om ze af te schrikken.

Maar ja, je praat tegen dovemansoren. Ook op wat ik nu hier zeg komt waarschijnlijk weer een 'ja maar' opmerking. Ach....

Weet je, wees blij dat de mediamarkt die dagen organiseert. hoe zeer sommige voorwaarden of prijzen je misschien niet aanstaan, als ze het niet doen dan blijven de prijzen vaak sowieso hoger dan tijdens die dagen. nu heb je in ieder geval kans op een (leuke) korting!
Je kunt dit hele verhaal ook makkelijk omdraaien, je kunt nl. heel simpel controleren dat normaal gesproken bijna alles wat ze verkopen (mede door de laagste prijsgarantie) ook daadwerkelijk de laagste prijs heeft. Als je dan nu een simpele scan doet (ik had al wat voorbeelden genoemd) zie je dat heel veel spullen nu plotseling ruim boven de laagste prijs zitten. Dat zijn dus geen prijsschommelingen (die zie je nl. bijna altijd bij alle winkels terug). Dingen die je simpelweg aan kunt tonen is geen complot theorie, dat is gewoon aantoonbaar de waarheid :)

Dus ja, het blijft een leuke aktie, maar aan de andere kant sluiten ze simpelweg een hele hoop spullen uit van deelname door ze simpelweg met minimaal de korting omhoog in prijs te gooien. Ik vind dat niet netjes omdat ik vind dat ze die dan ook in de voorwaarden zouden moeten noemen als dat ze uitgesloten zijn van deelname ipv de prijs zomaar te verhogen.

Ik ben iig blij dat ik mijn TV al een paar weken geleden gekocht heb, die is nu doordat de MM zijn prijzen zo omhoog gegooid heeft (200 euro er bij) bij de concurrenten ook een paar tientjes duurder geworden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 22:52
Yorinn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:16:
[...]

Je kan ze ook eventueel bellen en vragen hoe het zit met objectieven. Of kijken via http://www.mediamarktacties.nl/btw/productchecker.html of ze daar meedoen, wat overigens geen officiële site van Media Markt is.
product staat er niet op helaas wel andere objectieven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:19:
[...]

Je kunt dit hele verhaal ook makkelijk omdraaien, je kunt nl. heel simpel controleren dat normaal gesproken bijna alles wat ze verkopen (mede door de laagste prijsgarantie) ook daadwerkelijk de laagste prijs heeft. Als je dan nu een simpele scan doet (ik had al wat voorbeelden genoemd) zie je dat heel veel spullen nu plotseling ruim boven de laagste prijs zitten. Dat zijn dus geen prijsschommelingen (die zie je nl. bijna altijd bij alle winkels terug). Dingen die je simpelweg aan kunt tonen is geen complot theorie, dat is gewoon aantoonbaar de waarheid :)

Dus ja, het blijft een leuke aktie, maar aan de andere kant sluiten ze simpelweg een hele hoop spullen uit van deelname door ze simpelweg met minimaal de korting omhoog in prijs te gooien. Ik vind dat niet netjes omdat ik vind dat ze die dan ook in de voorwaarden zouden moeten noemen als dat ze uitgesloten zijn van deelname ipv de prijs zomaar te verhogen.

Ik ben iig blij dat ik mijn TV al een paar weken geleden gekocht heb, die is nu doordat de MM zijn prijzen zo omhoog gegooid heeft (200 euro er bij) bij de concurrenten ook een paar tientjes duurder geworden.
Yup, je hebt helemaal gelijk. Ik neem alles terug wat ik gezegd heb over complot theorieën. Ik ben helemaal overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Heb je voorbeelden van producten die nu ruim boven de laagste prijs zitten t.o.v. concurrenten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Wootism schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:42:
[...]

Heb je voorbeelden van producten die nu ruim boven de laagste prijs zitten t.o.v. concurrenten?
Ik heb er eerder al een paar genoemd, maar b.v. de 49pus6501/12 en verschillende andere TVs uit diezelfde reeks. Enkele weken geleden stonden die nog op dezelfde prijs als bij FOKA.
Zonnetje83 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:41:
[...]
Yup, je hebt helemaal gelijk. Ik neem alles terug wat ik gezegd heb over complot theorieën. Ik ben helemaal overtuigd.
Och, mensen die aantoonbaar foutieve info neerzetten corrigeer ik graag met een onderbouwde reactie. Wat je er verder mee doet moet je zelf weten :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
redwing schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:50:
[...]

Ik heb er eerder al een paar genoemd, maar b.v. de 49pus6501/12 en verschillende andere TVs uit diezelfde reeks. Enkele weken geleden stonden die nog op dezelfde prijs als bij FOKA.
Alleen ziet Media Markt FOKA niet als directe concurrent en kan je dan die vergelijking niet maken.

Het is zelfs zo dat de enige directe concurrent die hem ook heeft (Wehkamp) 50 euro duurder is.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 24-01-2017 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
[...]

Je hebt gewoon gelijk!
Voorheen was het makkelijker te controleren. Saturn en Mediamarkt zaten altijd op dezelfde prijs. Behalve met de BTW actie van de MediaMarkt en met de € 15 korting per € 100 aanschaf bij de Saturn. In het verleden zijn daar genoeg voorbeelden van gegeven.
En wat ook 'opmerkelijk' is met deze actie is dat de voorraad plotseling op is bij acties. Als of mensen massaal daags voor een actie spullen bij de MediaMarkt gaan kopen als een dag later de prijzen 17% lager moeten zitten.
Dan kan men het complot theorieën noemen, sommigen hebben het gewoon door zoals jij dus ook. Inderdaad het schommelt wel.... maar niet zoals de MM het doet. BCC doet ook lekker mee.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Yorinn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:09:
[...]
Alleen ziet Media Markt FOKA niet als directe concurrent en kan je dan die vergelijking niet maken.

Het is zelfs zo dat de enige directe concurrent die hem ook heeft (Wehkamp) 50 euro duurder is.
Dan nog was ie 2 weken geleden gewoon 699 ipv de 899 van nu :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
[b]redwing schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:50:[/

Och, mensen die aantoonbaar foutieve info neerzetten corrigeer ik graag met een onderbouwde reactie. Wat je er verder mee doet moet je zelf weten :)
Umm, ja whatever. Aantoonbaar? Je hebt geen woord gelezen van wat ik zei. Hoeft ook niet, is kennelijk niet aan jou besteed. Veel geluk met je mening en kennis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Apart, de Samsung A3 2017, en Samsung A5 2017 zijn allemaal uit de webshop gehaald.
Ze deden volgens de site wel mee met de BTW actie, maar nu opeens weg. Mij kunnen ze niet wijsmaken dat dat binnen een uur opeens allemaal vandaag uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 17:04
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:02:
Apart, de Samsung A3 2017, en Samsung A5 2017 zijn allemaal uit de webshop gehaald.
Ze deden volgens de site wel mee met de BTW actie, maar nu opeens weg. Mij kunnen ze niet wijsmaken dat dat binnen een uur opeens allemaal vandaag uitverkocht is.
Zelfde net met de Sonos Play 5 wit.

Iemand enig idee of de online voorraad ook verandert morgen tussen 18:00 en 00:00? Liefste bestel ik het online met cashback actie. Anders zou ik wellicht voor de zekerheid naar de plaatselijke Media Markt moeten op de club members avond.

[ Voor 23% gewijzigd door Lentje op 25-01-2017 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MM geeft toch niet aan hoeveel ze er hebben.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:26:
[...]

MM geeft toch niet aan hoeveel ze er hebben.?
Er zijn meerdere kleuren, en je hebt de A3 en A5.
Beide zijn in alle kleuren uitverkocht in 60 minuten tijd, terwijl neem ik aan 90% van de bezoekers van MM toch wel op de hoogte zijn van de BTW actie.
Heel apart. Het is tevens een 'pre order'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 15:41
In sommige gevallen pakken die prijswijzigingen gelukkig ook positief uit. De Inventum OV525CS die ik op het oog had is in de aanbieding bij Coolblue en MM gaat in de prijs mee. Dat is dus korting op korting. MM probeert dus niet alleen maar iedereen te 'naaien'. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer ze goedkoper waren dan de concurrentie ze de prijs weer gelijktrekken.

Overigens lijken er inderdaad veel producten te verdwijnen uit de webshop, de i5-versie van de Acer Swift 5 was tot een paar dagen geleden prima te verkrijgen, maar is dat nu niet meer... Ach, die is op dit moment in de aanbieding bij Bol, dan maar daar verder shoppen...

[ Voor 137% gewijzigd door InEtVa op 25-01-2017 00:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

De Canon 80D body van €1019,00 is 1 dag voor de actie van de site gehaald.

Alleen de duurdere kit, geheten "perfecte plaatje" staat er nog voor €1079,-
Daarvoor krijg je dan wel een mooi doosje een boek en een trage sd kaart van 32gb extra! Bah, alles voor de marges! :(

Oh, en de 50mm f1.2L lens die voor 1094 euro in de outlet stond is ook "zo maar" ineens weg! Bah, die had ik willen hebben... maar eigenlijk wil ik nu liever geen stuiver bij deze ballentent besteden, ik walg van dit soort praktijken!

En dan die Prijsbelofte van 1 dag.. pff, ik ben toch niet gek??

[ Voor 35% gewijzigd door lordofthelints op 25-01-2017 02:38 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skippy.75
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 21:45
Weet iemand of de Nest thermostaat meedoet met de btw-actie, of valt deze onder domotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Lentje schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:07:
[...]

Zelfde net met de Sonos Play 5 wit.

Iemand enig idee of de online voorraad ook verandert morgen tussen 18:00 en 00:00? Liefste bestel ik het online met cashback actie. Anders zou ik wellicht voor de zekerheid naar de plaatselijke Media Markt moeten op de club members avond.
Gelukkig geven PlatteTVDiscounter en PlatteTV ook de btw-korting op Sonos en kunnen die wel leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:18
Plattetv kan helemaal niet uit voorraad leveren zit nu ook te wachten totdat mijn Sonos play leverbaar is vanuit het magazijn 😕
Terwijl er op de website staat besteld voor 18:00 morgen geleverd!

[ Voor 20% gewijzigd door harryvos op 25-01-2017 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexhuisman
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-03 18:51
lordofthelints schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 02:33:

Daarvoor krijg je dan wel een mooi doosje een boek en een trage sd kaart van 32gb extra! Bah, alles voor de marges! :(

Oh, en de 50mm f1.2L lens die voor 1094 euro in de outlet stond is ook "zo maar" ineens weg! Bah, die had ik willen hebben... maar eigenlijk wil ik nu liever geen stuiver bij deze ballentent besteden, ik walg van dit soort praktijken!

Hai,

Van de lens klopt niet. Ik heb hem gistermiddag gekocht voor 1085 euro. Ik weet overigens niet of ik hem hou dus wellicht stuur ik hem terug mocht je interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Überhaupt vreemd: volgens Samsung komt dit toestel op 3 februari pas officieel op de Nederlandse markt beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 10:31
De A3 en A5 2017 stonden op de site als pre-order en komen idd pas 3 februari uit.
THE_BASE schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:46:
[...]

Überhaupt vreemd: volgens Samsung komt dit toestel op 3 februari pas officieel op de Nederlandse markt beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 03:40
Ik weet momenteel niet hoe het zit met de laagste prijs garantie. Maar toen ik nog in de winkel stond waren er een hoop mensen die hun product(en) 1 tot 10 dagen van te voren kochten om te zorgen dat het product wat ze wilden kopen in ieder geval in bezit was.

Wanneer dan de BTW actie begon gingen ze met de factuur langs de kassa en vroeg het prijs verschil terug. Weet niet of dat nog zo is? Misschien daarom ook een hoop producten niet meer in de winkel/online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
James25 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:08:
Ik weet momenteel niet hoe het zit met de laagste prijs garantie. Maar toen ik nog in de winkel stond waren er een hoop mensen die hun product(en) 1 tot 10 dagen van te voren kochten om te zorgen dat het product wat ze wilden kopen in ieder geval in bezit was.

Wanneer dan de BTW actie begon gingen ze met de factuur langs de kassa en vroeg het prijs verschil terug. Weet niet of dat nog zo is? Misschien daarom ook een hoop producten niet meer in de winkel/online?
Zoals vaker in deze topic genoemd, de voorwaarden zijn aangepast waardoor dat niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
TerrorSource schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:15:
[...]

Zoals vaker in deze topic genoemd, de voorwaarden zijn aangepast waardoor dat niet meer mogelijk is.
Er zijn natuurlijk alternatieven. Je kan vandaag het product kopen, morgen terugbrengen en indien op voorraad een ander zelfde model met korting afrekenen.

maar waar lees je dat specifiek hier? http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/prijsbelofte.html?

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 25-01-2017 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
RodeStabilo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:20:
[...]

Er zijn natuurlijk alternatieven. Je kan vandaag het product kopen, morgen terugbrengen en indien op voorraad een ander zelfde model met korting afrekenen.

maar waar lees je dat specifiek hier? http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/prijsbelofte.html?
Ja, daar staat het. Moet je even goed lezen of een paar pagina's in deze topic teruglezen.
Het is al een aantal keer voorbij gekomen, ik ga het niet nogmaals uitleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:20:
[...]

En wat schiet je daar precies mee op dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Worden de prijzen op pricewatch aangepast naar de btw-vrije prijzen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 13-09 20:48
Sbakker1982 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:30:
Worden de prijzen op pricewatch aangepast naar de btw-vrije prijzen??
Nee, voorgaande jaren stopte MM zelfs met het publiceren van prijzen naar de pricewatch :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
1) Schommelende marktprijzen is 1 grote lulonzin. Een wasmachine kun je niet verhandelen op de beurs en volgt de AEX niet. Gewoon marketing onzin om zich te dekken om zomaar prijzen te verhogen of te verlagen. En de consument blijft geloven. Als je 10 jaar geleden te term schommelende marktprijs zou laten vallen over een tv of wasmachine werd je uitgelachen. De Mycom of Paradigit bv doen ook niet aan schommelende prijzen.

2) Verder gaan ze niet mee met de laagste prijsgarantie; de S7 goud is nog 605 euro bij MM en al een week ofzo 559 euro bij de Paradigit die 2 straten verder ligt. Was moeilijk moeilijk toen ik dat liet zien.

3) De MM heeft vast contracties lopen met al hun "concurrenten" zoals bol.com en BCC, die ook voor de btw dagen even wat aan de prijs doen zodat het net lijkt alsof ze "de markt" volgen.

Morgen een S7 goud halen, zou volgens de regels de korting moeten zijn op de laagste prijs, 559. En niet op 605, maar ik zal er wel weer naast zitten :/ Denk er dan stiekem aan om voor die 50 euro te zeggen, fijn jongens, ik ga wel naar de Paradigit, die zijn wel eerlijk en volgen de regels.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:30
Of ik ben blind of het staat er gwn niet.. Maar hebben Clubleden nou vanaf vanavond 18:00 al die actie? In de winkels zelf natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
PCJR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:40:
1) Schommelende marktprijzen is 1 grote lulonzin. Een wasmachine kun je niet verhandelen op de beurs en volgt de AEX niet. Gewoon marketing onzin om zich te dekken om zomaar prijzen te verhogen of te verlagen. En de consument blijft geloven. Als je 10 jaar geleden te term schommelende marktprijs zou laten vallen over een tv of wasmachine werd je uitgelachen. De Mycom of Paradigit bv doen ook niet aan schommelende prijzen.

2) Verder gaan ze niet mee met de laagste prijsgarantie; de S7 goud is nog 605 euro bij MM en al een week ofzo 559 euro bij de Paradigit die 2 straten verder ligt. Was moeilijk moeilijk toen ik dat liet zien.

3) De MM heeft vast contracties lopen met al hun "concurrenten" zoals bol.com en BCC, die ook voor de btw dagen even wat aan de prijs doen zodat het net lijkt alsof ze "de markt" volgen.

Morgen een S7 goud halen, zou volgens de regels de korting moeten zijn op de laagste prijs, 559. En niet op 605, maar ik zal er wel weer naast zitten :/ Denk er dan stiekem aan om voor die 50 euro te zeggen, fijn jongens, ik ga wel naar de Paradigit, die zijn wel eerlijk en volgen de regels.
Weet je wat ook moeilijk is, lezen :) Ik zie Paradigit namelijk niet in de prijsbelofte staan waar ze de prijs op aanpassen :) Winkel mag zelf zijn voorwaarden bepalen, wil je je daar niet naar conformeren dan shop je toch ergens anders?
* BCC, BOL (exclusief Plaza), Coolblue, EP, Expert, Wehkamp, Apple, Bose, Canon, Dyson, Harman Kardon, HP, JBL, Samsung, Philips
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/prijsbelofte.html
BlazeMuis schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:41:
Of ik ben blind of het staat er gwn niet.. Maar hebben Clubleden nou vanaf vanavond 18:00 al die actie? In de winkels zelf natuurlijk.
Klopt, kreeg vanmorgen nog een mail dat ik het niet kon vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
lubbertkramer schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:44:
[...]

Weet je wat ook moeilijk is, lezen :) Ik zie Paradigit namelijk niet in de prijsbelofte staan waar ze de prijs op aanpassen :) Winkel mag zelf zijn voorwaarden bepalen, wil je je daar niet naar conformeren dan shop je toch ergens anders?

[...]

http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/prijsbelofte.html

[...]

Klopt, kreeg vanmorgen nog een mail dat ik het niet kon vergeten :)
Dat lezen lukte wel :9 Nog steeds geldt, en dat was ook de regel afgelopen jaren, dat bij een echte winkel in 20km? radius werd gekeken naar de laagste prijs. Dat dit niet meer zou kunnen, is dus weer een mooi lulverhaal en onzin verkopen om zichzelf in te dekken en de consument weer een oortje aan te naaien. Fijn, korting, maar toch proberen nog iets meer winst te maken. Zo kan ik ook wel voorwaarden opstellen. :+

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 21:20
Wilde de Lenovo P2 halen.. ook van de website afgehaald. Mij kunnen ze uberhaubt niet wijs maken dat er ineens vóór de BTW actie van alles uitverkocht raakt. Omdat ik het al een paar dagen in de gaten houd zag ik dat er nog voorraad was in alle winkels. Zou dat ook allemaal uit de schappen zijn gehaald, want dat kun je nu natuurlijk niet meer checken online..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29

m0nk

16-09-2003 15.15

BlazeMuis schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:41:
Ja, wel je pas meenemen stond er.

Kreeg deze mail:

Beste m0nk,

Het is bijna zover! Vanaf vanavond 18:00 uur profiteer je als Clublid alvast van de exclusieve Pre-Sale BTW Clubavond bij Media Markt Zoetermeer. Je mag een introducé meenemen, maar vergeet je Clubpas niet!

[ Voor 29% gewijzigd door m0nk op 25-01-2017 08:56 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik kreeg ook die clublid mail. Er stonden geen prijzen in, maar 'voor mij geselcteerd' was o.a. een Apple TV. Ik dacht dat Apple niet mee deed in de actie?

Hoe dan ook, ik ga het dit jaar eens van de zijlijn volgen met een bakje popcorn in de hand, via dit topic. Stel me niet teleur, Tweakers! >:)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
PCJR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:48:
[...]

Dat lezen lukte wel :9 Nog steeds geldt, en dat was ook de regel afgelopen jaren, dat bij een echte winkel in 20km? radius werd gekeken naar de laagste prijs. Dat dit niet meer zou kunnen, is dus weer een mooi lulverhaal en onzin verkopen om zichzelf in te dekken en de consument weer een oortje aan te naaien. Fijn, korting, maar toch proberen nog iets meer winst te maken. Zo kan ik ook wel voorwaarden opstellen. :+
Agree on that one, vind het ook zuur hoor maar we weten wel de spelregels. Vind het zelf jammer dat er enorm veel uitgesloten is wat op mijn lijstje stond. Nu maar beperken tot de short list ipv de long list :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:04

Sabbi

je denkt aan mij.

1990Maikel schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:54:
[...]

Wilde de Lenovo P2 halen.. ook van de website afgehaald. Mij kunnen ze uberhaubt niet wijs maken dat er ineens vóór de BTW actie van alles uitverkocht raakt. Omdat ik het al een paar dagen in de gaten houd zag ik dat er nog voorraad was in alle winkels. Zou dat ook allemaal uit de schappen zijn gehaald, want dat kun je nu natuurlijk niet meer checken online..
Ik zat zelf op een nieuwe koptelefoon te azen, de Sennheiser PXC 550. is nu ook 1 dag voor de actie van voldoende voorraad opeens naar uitverkocht gegaan. Wie zijn toch al die mensen die wanneer de site vol staat met banners dat morgen de korting begint gewoon alle voorraad opkopen...

Producten met te weinig marge worden gewoon weer als vanouds stiekem in prijs verhoogd of uit de voorraad gehaald. Media Markt Weg Ermee actie.... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
Sabbi schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:11:
[...]
Wie zijn toch al die mensen die wanneer de site vol staat met banners dat morgen de korting begint gewoon alle voorraad opkopen...
Nouja, ik was van de week in de MM in Zwolle om te proberen of ze mijn product naar de winkel wouden halen (zodat ik hem met clubavond op kon halen) en zag gewoon mensen met TV's en Laptops sjouwen terwijl overal het BTW verhaal aangeplakt was in de winkel :+

btw, niet gelukt om de winkel het op voorraad te laten komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:35

ArCadE

No banana available

Sabbi schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:11:
[...]

Ik zat zelf op een nieuwe koptelefoon te azen, de Sennheiser PXC 550. is nu ook 1 dag voor de actie van voldoende voorraad opeens naar uitverkocht gegaan. Wie zijn toch al die mensen die wanneer de site vol staat met banners dat morgen de korting begint gewoon alle voorraad opkopen...

Producten met te weinig marge worden gewoon weer als vanouds stiekem in prijs verhoogd of uit de voorraad gehaald. Media Markt Weg Ermee actie.... :|
Ik zou toch in de winkel gaan kijken. Was op zoek naar een headset voor de Xbox, die volgens de site niet op voorraad was in mijn MM. Ben even gaan kijken en er lagen er 2. Voorraad systeem klopt wel vaker niet bij MM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje72
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:21
:( :( :( Ik maak hetzelfde hier mee. :( :( :(

Zit al weken te azen op en mooie aanbieding voor de Samsung TV 55J6240.
Prijs was voor het weekend zelfs gezakt van € 649 naar € 629 bij Wehkamp, waarna MM, Coolblue en Bol ook zijn gevolgd. Daar eind van de week nog eens ca. 17% vanaf is zo'n € 550,- :P :P

Maar vanmorgen van de Mediamarkt site gehaald ;w :(
Type nummer wordt niet meer herkend.

Ik verwacht volgende week weer gewoon leverbaar. 8)7

(Misschien nog effe in de winkel kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Vergis je niet in dat MediaMarkt online in verhouding veel minder voorraad heeft dan al de winkels. Enkele dagen gekeken naar de voorraad van de KS7000, die was online 202 x op voorraad, en op een vestiging als Breda 51x. Dan gaan ze daar natuurlijk veel harder doorheen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:37

D75

lordofthelints schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 02:33:

😫 Ik zit ook op die body te azen!

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:41
Taigu schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:41:
Voor het eerst dat ik wat "nodig" heb tijdens deze actie. Ik ben erg benieuwd wat ze doen met de Samsung Galaxy Tab A 2016 10". Nu voor €237 bij MM, tevens laagste in de pricewatch.
Deze staat nog steeds op voorraad en voor de 237 ( was even 229 trouwens ) dus het lijkt erop dat deze voor 196 euro te halen is vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Laatst online: 13-09 21:10
AnthonyR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:29:
Vergis je niet in dat MediaMarkt online in verhouding veel minder voorraad heeft dan al de winkels. Enkele dagen gekeken naar de voorraad van de KS7000, die was online 202 x op voorraad, en op een vestiging als Breda 51x. Dan gaan ze daar natuurlijk veel harder doorheen online.
Hoe zie je hoeveel er op voorraad zijn in een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Paultje72 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:24:
:( :( :( Ik maak hetzelfde hier mee. :( :( :(

Zit al weken te azen op en mooie aanbieding voor de Samsung TV 55J6240.
Prijs was voor het weekend zelfs gezakt van € 649 naar € 629 bij Wehkamp, waarna MM, Coolblue en Bol ook zijn gevolgd. Daar eind van de week nog eens ca. 17% vanaf is zo'n € 550,- :P :P

Maar vanmorgen van de Mediamarkt site gehaald ;w :(
Type nummer wordt niet meer herkend.

Ik verwacht volgende week weer gewoon leverbaar. 8)7

(Misschien nog effe in de winkel kijken)
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb van Plasmadiscounter de bevestiging dat deze mee gaat doen in de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Tarz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:52:
[...]

Hoe zie je hoeveel er op voorraad zijn in een winkel?
Via een vriend die er werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:04
1990Maikel schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:54:
[...]

Ik wou deze ook halen met de BTW actie maar dat gaat dus niet door :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
AnthonyR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:56:
[...]

Via een vriend die er werkt.
Insider information :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mindgem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03-2023
Help! Mijn product heeft al een maand lang dezelfde prijs en is (nog) gewoon leverbaar. Wat is er mis mee? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mindgem schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:59:
Help! Mijn product heeft al een maand lang dezelfde prijs en is (nog) gewoon leverbaar. Wat is er mis mee? :P
Misschien moet je ze even bellen met de vraag of dit wel klopt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Ik zie net op de MM site dat er een kortingsactie is voor diverse Samsung 49 inch modellen (was me nog niet opgevallen eerder). Betekent dat dat er naast de BTW korting nog deze cashback vanaf gaat (achteraf natuurlijk)?

De cashback actie geldt tijdens de BTW dagen staat er (qua tijdsplanning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:36
Tarz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:03:
Ik zie net op de MM site dat er een kortingsactie is voor diverse Samsung 49 inch modellen (was me nog niet opgevallen eerder). Betekent dat dat er naast de BTW korting nog deze cashback vanaf gaat (achteraf natuurlijk)?

De cashback actie geldt tijdens de BTW dagen staat er (qua tijdsplanning)
Ja dat stapelt. BTW korting komt vanuit de MM, de cashback is vanuit Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Fist schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:05:
[...]

Ja dat stapelt. BTW korting komt vanuit de MM, de cashback is vanuit Samsung
Nice, dus 1499 - BTW korting - 250 cashback voor de 49 inch 7 serie?

En die ledenclub actie dat je vandaag al kan kopen heb ik niet gehad (ben wel MM clublid). Moet dat in de winkel die je als voorkeurswinkel hebt staan of is dat willekeuring in welke fysieke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Ik merk wel dat veel producten de laatste tijd duurder zijn geworden.
Maar als ik dan verder kijk dan zitten ze gewoon weer terug op het niveau van oktober.

Ik vermoed dus dat er op heel veel producten al een aanbieding was voor de feestdagen. En omdat die winkels elkaar allemaal volgen werd hij overal goedkoper.
Dat lijkt mij in ieder geval logischer dan dat alle winkels een complot hebben om de prijzen te verhogen als de BTW dagen eraan komen.

Overigens waren die kortingen tijdens de feestdagen bijna altijd meer dan de 17% die je nu krijgt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

redwing schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:50:
[...]

Ik denk dat je jezelf eerst eens moet inlezen in het prijsbeleid van MM voordat je anderen gaat corrigeren.
Het feit dat je FOKA aanhaalt wil al zeggen dat je echt totaal geen idee hebt hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:36
Tarz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:08:
[...]

En die ledenclub actie dat je vandaag al kan kopen heb ik niet gehad (ben wel MM clublid). Moet dat in de winkel die je als voorkeurswinkel hebt staan of is dat willekeuring in welke fysieke winkel?
Ik zeg trouwens wel heel leuk dat de Cashback vanuit Samsung is, maar als ik zelf op de site kijk staat er 200 euro retour via de MM. Dan durf ik niet met zekerheid te zeggen dat het stapelt. Maar neem aan van wel als de actieperiode geldt tot na de BTW dagen. Waar heb je die actieperiode gevonden trouwens? Ik kan het zo snel even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Fist schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:11:
Waar heb je die actieperiode gevonden trouwens? Ik kan het zo snel even niet vinden.
Ik vermoed http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/cashback.html

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Ik ben wel lid van de MM club en heb dan ook meerdere mailtjes gehad met informatie over de pre-sale.

Echter heb ik nooit een pasje mogen ontvangen :+
Meer mensen dit 'probleem'?

Was zelf aan het kijken voor de XBO S.. zou dan ± €200,- worden met de BTW actie.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:13:
Was zelf aan het kijken voor de XBO S.. zou dan ± €200,- worden met de BTW actie.
Consoles doen niet mee aan de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 09:45
Ik ben wel lid van de MM club en heb dan ook meerdere mailtjes gehad met informatie over de pre-sale.

Consoles doen niet mee...

Je kan vanuit de Mediamarkt app een code laten scannen als je geen pasje hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:41

even de app downloaden en inloggen, pasje is niet meer dan een QR code en die zit gewoon in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Tarz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:08:
[...]

Ik heb me destijds aangemeld voor de Club toen ik in de Mediamarkt op Ekkersrijt was (Son). Deze vestiging staat ook vermeld in de mail die ik nu heb gekregen om vanavond al naar de pre-sale te komen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 13-09 19:39
En hop, de prijs van de witte TabS2 9.7 inch waar ik op zat te azen is tussen gistermiddag en vanochtend verhoogd met € 20 euro. Boefjes zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
e.looijenga schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:21:
En hop, de prijs van de witte TabS2 9.7 inch waar ik op zat te azen is tussen gistermiddag en vanochtend verhoogd met € 20 euro. Boefjes zijn het.
nee echt? Die moet ik ook hebben, de goude, was 439 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
PCJR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:22:
[...]

nee echt? Die moet ik ook hebben, de goude, was 439 :|
Ja verdorie, was gister nog 419,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Rivanov schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Ik heb me destijds aangemeld voor de Club toen ik in de Mediamarkt op Ekkersrijt was (Son). Deze vestiging staat ook vermeld in de mail die ik nu heb gekregen om vanavond al naar de pre-sale te komen.
heb begin deze week een mailtje gehad hier (vandaag nog niets gezien) staat:

woensdag 25 januari om 18:00 uur bij
.

leeg dus aangezien ik clublid ben geworden via de website en zal eigenlijk zo niet weten waar je winkel kunt instellen/aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

RodeStabilo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:14:
[...]

Consoles doen niet mee aan de actie.
Ah, pauper 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
e.looijenga schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:23:
[...]

Ja verdorie, was gister nog 419,-
Nope, de goude was deze week 439 en nu nog steeds 439 in de pricewatch voor MM, 439.
Ook nu nog 439 op de MM website.

En dat moet zo blijven ! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
PCJR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:25:
[...]

Nope, de goude was deze week 439 en nu nog steeds 439 in de pricewatch voor MM, 439.
Ook nu nog 439 op de MM website.

En dat moet zo blijven ! :X
Ik bedoel de witte :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:41
Mediamarkt gaat altijd met de concurrent mee? Ze passen altijd prijzen aan en niet alleen specifiek net voor de btw actie?
Wel mijn stofzuiger (AEG VX6-1-LR) is de hele week al €95.60, gister nog, en nét, "toevallig" vandaag is die €119? Btw eraf en je zit op €98 oid? Ze kunnen mij meer vertellen over "fluctuerende" prijzen. Ik was van plan vanavond naar de MediaMarkt te gaan, maar zie er nu vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Wootism schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:11:
[...]
Ik denk dat je jezelf eerst eens moet inlezen in het prijsbeleid van MM voordat je anderen gaat corrigeren.
Het feit dat je FOKA aanhaalt wil al zeggen dat je echt totaal geen idee hebt hoe het werkt.
Ik ken het beleid precies, ik haalde FOKA alleen maar aan om aan te geven dat de prijswijziging niets te maken heeft met een plotselinge prijswijziging door Philips. Als dat nl. wel het geval was zouden andere winkels ook hun prijzen verhogen. Er is dus naast de BTW aktie geen enkele reden waarom ze de prijs met 200 euro omhoog hebben gegooid.

Daarnaast zie je in de tussentijd in dit topic wel genoeg voorbeelden van spullen die 'plotseling' uitverkocht of duurder geworden zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 21:20
Zijn er tweakers die vanavond al naar de MM Rotterdam of Rijswijk gaan en zouden willen checken of ze de Lenovo P2 uit de schappen hebben gehaald of niet (hoeveel voorraad)? Woon niet echt bepaald in de buurt namelijk. Misschien een idee om hiervoor zo'n online excelletje aan te maken per filiaal?

Maar kan eigenlijk ook wel begrijpen dat je daar geen zin in hebt 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door 1990Maikel op 25-01-2017 10:48 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>De BTW-actie is voorbij!!!</h2> Veel plezier met je nieuwe spullen. ;)~[/html]
Dit topic is WEL voor:
* het bediscussiëren van aanbiedingen.

Dit topic is NIET voor:
* shopreviews. Daar hebben we de shopreviews voor. ;). Klik hier om een shopreview over de MediaMarkt achter te laten.
* het showen van je aankopen, of verzendbevestigingen.
* referrals en/of doorverwijzingen naar Pepper.com, deze worden verwijderd
* aankoopadvies, zoekvragen en andere offtopic reacties, deze worden verwijderd.

Zie ook de topicstart voor de uitzonderingen en het rekenvoorbeeld.
Op de website van Media Markt vind je alle veelgestelde vragen en een tool om te checken of jouw gewilde product meedoet met de actie.