Media Markt BTW-actie 2017 NL (Afgelopen) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 232.947 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvanas
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-08 21:59
Ik heb ook gemerkt dat ondertussen bijna alle MSI (gaming) laptops verwijderd zijn van de Media Markt site en hun prijsvermelding ook uit de Pricewatch. Via een link uit mijn browser-geschiedenis kom ik uit op "tijdelijk niet op voorraad", terwijl de laptops (minimaal 3 modellen) vanmorgen nog zonder problemen te bestellen waren.
Erg toevallig dat er vandaag plotseling zoveel laptops verkocht zijn!

Ik hoop dat deze nog terug komen, maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Robiejan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:49:
Beste mede-Tweakers,

Ik heb nu 16 pagina's doorgelezen maar heb nog geen antwoord gezien op een vraag die ik heb. Het kan zijn dat ik niet goed heb gelezen maar ik heb de volgende vraag: Als ik vanavond een objectief koop voor mijn camera (die op moment van schrijven alleen nog op voorraad is in de webshop), ik deze woensdag af laat leveren bij mijn Media Markt uit de buurt. Dan betaal ik vanavond nog de volle 100%. Dan ga ik vervolgens woensdag tijden de CLUB-avond mijn bestelling ophalen en geef ik aan dat ik of:

1. Het verschil in prijs irt BTW-actie graag terugkrijg;
2. Het objectief terugbreng, en vervolgens meteen weer koop voor de BTW-actie prijs. Ik weet dan namelijk wel dat hij 'op voorraad' is.

Volgens mij kan de eerste optie dus niet. Maar zou de 2e optie dan wel werken?
Ik hoor graag!
De eerste optie kan volgens de nieuwe voorwaarden inderdaad niet.

De tweede optie zou eigenlijk wel moeten werken. Al zie ik de Mediamarkt er wel voor aan om het product in te nemen en pas na de actie weer terug te zetten in de schappen. Wellicht heeft Mediamarkt zelfs een policy dat webshopartikelen altijd terug moeten naar het distributiecentrum en dat hij dus helemaal niet in de winkel beland.
Hoe dat laatste in zijn werk gaat weet denk ik niemand hier, en ik denk ook niet dat Mediamarkt je dat graag verklapt.

Je kan het natuurlijk altijd proberen.. in het ergste geval ben je 2 dagen je geld tijdelijk kwijt. Ben wel benieuwd :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03-2023
Beste mede-Tweakers,

Ik heb nu 16 pagina's doorgelezen maar heb nog geen antwoord gezien op een vraag die ik heb. Het kan zijn dat ik niet goed heb gelezen maar ik heb de volgende vraag: Als ik vanavond een objectief koop voor mijn camera (die op moment van schrijven alleen nog op voorraad is in de webshop), ik deze woensdag af laat leveren bij mijn Media Markt uit de buurt. Dan betaal ik vanavond nog de volle 100%. Dan ga ik vervolgens woensdag tijden de CLUB-avond mijn bestelling ophalen en geef ik aan dat ik of:

2. Het objectief terugbreng, en vervolgens meteen weer koop voor de BTW-actie prijs. Ik weet dan namelijk wel dat hij 'op voorraad' is.

Ik hoor graag!
Zit dus ook richting optie twee te redeneren. Heb er een Facebook chat over. Vooralsnog:

Media Markt NL Hoi, Helaas is deze mogelijkheid tijdens de actie niet mogelijk. Je kan online producten alleen bestellen en thuis laten afleveren. Groetjes Diana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede-Tweakers,

Ik heb nu 16 pagina's doorgelezen...<knip>..

Ik denk dat je hier overgeleverd bent aan de goede wil van de medewerker. Als je geluk hebt werkt deze mee aan jouw 'constructie'. Heb je pech dan zegt hij/zij dat het een product is wat tot de webshop-voorraad behoort en niet in de winkel verkocht mag worden.

Dit laatste heb ik een keer meegemaakt bij de MediaMarkt bij mij in de buurt. Bracht een notebook (online gekocht) terug naar de winkel. Was geen probleem want de doos was nog verzegeld. Iemand die al een tijdje bij de klantenservice stond te wachten had wel interesse in de notebook. Hij kreeg 'mijn' notebook echter niet mee. Die zou teruggestuurd worden naar het centrale magazijn. Geen idee of dat de procedure is of dat het persoonlijk was. (Die klant kwam niet echt sympathiek over. Was erg eisend.)

Ik kan me overigens ook voorstellen dat MediaMarkt een interne mail uitdoet om niet mee te werken aan dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:59:

Ik kan me overigens ook voorstellen dat MediaMarkt een interne mail uitdoet om niet mee te werken aan dit soort situaties.
Vraag is wat het belang van de Mediamarkt daarbij is. Kan me voorstellen dat meer mensen deze werkwijze volgen en dan wordt het schuiven met dozen voor de Mediamarkt, terwijl het ook gewoon handel kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beste mede-Tweakers,

Ik hoor graag!
Media Markt kennende werken ze aan zo'n truc niet mee: de retouren gaan eerst naar een ander magazijn voor het weer de winkel in gaat.

Dat is mijn idee.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11-2023
Bedankt voor jullie reacties.

Het zou ook wel weer te mooi zijn natuurlijk! Twijfel even of ik het probeer of wacht of hij in de winkel ligt of gewoon via de webshop te bestellen is. Als iemand toch denkt dat optie 2 lukt hoor ik dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:45
Robiejan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:34:
Bedankt voor jullie reacties.

Het zou ook wel weer te mooi zijn natuurlijk! Twijfel even of ik het probeer of wacht of hij in de winkel ligt of gewoon via de webshop te bestellen is. Als iemand toch denkt dat optie 2 lukt hoor ik dat ook graag.
Maar dat is toch gewoon een accessoire van een camera? Die doet dus sowieso niet mee met de btw actie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 10:18
Volgens mij doen objectieven wel degelijk mee met de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
remzor schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:45:
[...]

Maar dat is toch gewoon een accessoire van een camera? Die doet dus sowieso niet mee met de btw actie..
Volgens mij vallen objectieven onder de categorie Foto, Video en Drones.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Ik zie dat vandaag vrijwel de volledige voorraad van Wissel.nl aan Mediamarkt cadeaubonnen is opgekocht. Dacht dat ik nog wel eventjes kon wachten met een aanschaf omdat ik nog twijfelde... jammer :P
Yorinn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:53:
[...]

Objectief gezien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 12:27
Shopreviews, ook over PlatteTV, zijn niet de bedoeling van het topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 23-01-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:32:
Ik zie dat vandaag vrijwel de volledige voorraad van Wissel.nl aan Mediamarkt cadeaubonnen is opgekocht.
Wist niet eens dat dit soort diensten bestonden. Too bad. Maar goed om te onthouden voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:40:
[...]

Wist niet eens dat dit soort diensten bestonden. Too bad. Maar goed om te onthouden voor de volgende keer.
Eerlijk gezegd heb ik ook het bewust niet eerder gemeld, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
Voor zover ik het zag scheelde het op een kadobon van 10 euro 80 cent.. Dan doe je behoorlijk wat moeite voor die paar euro die je bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
larsbeumer.apd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:45:
Voor zover ik het zag scheelde het op een kadobon van 10 euro 80 cent.. Dan doe je behoorlijk wat moeite voor die paar euro die je bespaart.
Mits de bonnen er waren... op 1000 euro toch 80 euro. Scheelt toch weer op je nieuwe TV of laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
mindgem schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:47:
[...]

Mits de bonnen er waren... op 1000 euro toch 80 euro. Scheelt toch weer op je nieuwe TV of laptop
Kans is dan groot dat je wel 100 losse bonnen aan moet klikken. Bovendien zou ik zulke bedragen niet toevertrouwen aan een onofficiële tussenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
mindgem schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:47:
[...]

Precies, vanochtend was er dus zo'n bon van 1000 euro. Dan is het mooi meegenomen.
Je kan volgens de voorwaarden overigens tot 4 bonnen stapelen.

Misschien dat Marktplaats voor sommigen nog een uitkomst is. Voor mij zijn alle aanbieders nogal uit de richting en laten we wel zijn - Marktplaats is toch een beetje naar met dit soort dingen. Zou zeker adviseren om persoonlijk langs te gaan en de waarde te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Voor de geinteresseerden, weet niet of het waar is maar;

ik hoorde vandaag van plattetv.nl dat de KS7000 en hoger modellen van samsung niet meedoen aan de btw actie omdat dit "elite" modellen zijn, dus ook niet bij mediamarkt.

Ik geloof er zelf niet zo heel veel van maar dat zou wel erg jammer zijn :(.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 20:48
@bryanvan: Nee klopt niet, iedergeval nooit meegemaakt, omdat elk jaar wel iemand in me familie een samsung tv koopt tijdens btw actie en altijd hoger dan de 7 serie in de winkel zelf dan, kan best dat je ze op de site niet kan bestellen tijdens de btw actie "geen voorraad"

[ Voor 25% gewijzigd door Amaze86 op 23-01-2017 21:19 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Yorinn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:10:
[...]

Mijn glazen bol weet het ook nog niet. :+

Zou raar zijn als de hele roadmap qua aanbiedingen bij de Media Markt al bekend is. Dan wachten mensen juist op zo'n moment af tot ze een product kopen.
Mijn glazen bol weet het sinds vandaag wel 8)

Macbook Pro voor €1249,- en Macbook Air voor €929,- _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35
Ja hoor, daar gaan we. Ik had de Fitbit Charge HR2 op het ook. Deze koste zondag 135 euro (blauw, L). Met korting kwam het dan op iets van 111 euro. Nu kost ie 159 euro en dus is hij met korting 3 euro goedkoper dan voor de prijswijziging. Van mij mag de Mediamarkt hem ergens stoppen waar de zon niet schijnt... :(

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 11:25
Ik heb op deze actie al even op zitten wachten omdat ik van plan was een nieuwe tv te kopen.
Nou zag ik vanmorgen dat plattetv.nl ook een BTW-actie heeft.

Ik zag dat daar de Sony KD-49XD8305B voor "slechts" €999,-. Dus met btw-korting kwam dit op zo'n €825,-. Dit leek mij een mooie tv, (goede kijkhoeken etc.) gezien ik een erg brede huiskamer heb en dus zelden recht voor de tv zit.

Nou kijk ik net weer op plattetv.nl, staat de tv nu te koop voor €1099,-. Wat je dus met de btw-actie een prijs oplevert van €908,-.
Erg jammer. Alsnog zou zit betekenen dat het de goedkoopste wordt in de PW.
Maar goed op hun website staat wel dat er over prijzen te onderhandelen is; dit ga ik morgen ook zeker even proberen.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:41
TwistedVision schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:44:
Ik heb op deze actie al even op zitten wachten omdat ik van plan was een nieuwe tv te kopen.
Nou zag ik vanmorgen dat plattetv.nl ook een BTW-actie heeft.

Ik zag dat daar de Sony KD-49XD8305B voor "slechts" €999,-. Dus met btw-korting kwam dit op zo'n €825,-. Dit leek mij een mooie tv, (goede kijkhoeken etc.) gezien ik een erg brede huiskamer heb en dus zelden recht voor de tv zit.

Nou kijk ik net weer op plattetv.nl, staat de tv nu te koop voor €1099,-. Wat je dus met de btw-actie een prijs oplevert van €908,-.
Erg jammer. Alsnog zou zit betekenen dat het de goedkoopste wordt in de PW.
Maar goed op hun website staat wel dat er over prijzen te onderhandelen is; dit ga ik morgen ook zeker even proberen.. :9
Je moet ze ook zeer zeker een mail sturen! Er valt bij die gasten goed te onderhandelen :P

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:58
Wootism schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:22:
[...]

Apple producten doen niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Laatst online: 08-09 11:25
TerrorSource schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:46:
[...]

Je moet ze ook zeer zeker een mail sturen! Er valt bij die gasten goed te onderhandelen :P
Gelijk maar even gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ryatzu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:47:
[...]

Niet met de BTW-actie, nee. Maar kan wel een aparte, lokale, actie zijn/worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 11-09 17:20
rimave schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:30:
Ja hoor, daar gaan we. Ik had de Fitbit Charge HR2 op het ook. Deze koste zondag 135 euro (blauw, L). Met korting kwam het dan op iets van 111 euro. Nu kost ie 159 euro en dus is hij met korting 3 euro goedkoper dan voor de prijswijziging. Van mij mag de Mediamarkt hem ergens stoppen waar de zon niet schijnt... :(
Al die kleuren en maten hebben verschillende prijzen.. Zie ze ook bij andere winkels sterk wisselend staan. Zwart L 149, Blauw L 159, Paars L 135, Gunmetal 169.

Zou gewoon de goedkoopste pakken en via AliExpress ofzo andere bandjes kopen, die dingen zijn verwisselbaar ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
arjoderoon schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Mijn ervaring met de leverbelofte is niet erg goed op basis van 1 bestelling. Voor 22:00 besteld, morgen in huis. Voor 22:00 mijn externe hdd besteld maar die was niet de volgende dag in huis...
Als ik zo laat iets bestel, is het zeker niet bij Media Markt. Die halen nooit de volgende dag wanneer je iets na 20 uur besteld bij ze, inderdaad.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ryatzu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:47:
[...]

Dat zeg ik ook niet.
Wel dat er net als vorig jaar sommige Apple producten afgeprijsd zijn tegelijk met de looptijd van de BTW-actie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 03:57
rimave schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:30:
Stel je eens niet zo aan. Volgens mij de enige winkel die korting op korting geeft is de Hema. Ik heb geen inzicht in de marges maar ga er maar vanuit dat als ze die 17% korting geven bovenop de normale "laagste prijs" dat het dan niet uit kan / niet interessant is. Zo kortzichtig dat iedereen mediamarkt aanvalt op zijn handelen om dat het ene product wat zij toevallig willen net niet gunstig uit lijkt te komen. Het is een commercieel bedrijf en jij als consument hebt de macht om te bepalen wat voor jou de juiste prijs is en waar je hem koopt. Als je het te duur vindt dan koop je het gewoon niet.

Voor wat betreft hogere serie Samsung Tv's kan ik bevestigen dat de webshop vorig jaar niet meedeed maar in de winkel was de 55JS8000 ongeveer 300 euro goedkoper dan normaal en was er een speciale cashback voor die dagen van nog eens 200 euro. BCC had overigens wel exact dezelfde regeling getroffen met Samsung. Advies is dus vooral langs de winkel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 13-09 18:58
Uiteraard de tv die ik voor ogen had is sinds gisteren "Product tijdelijk niet op voorraad"... :(
http://www.mediamarkt.nl/...ng-ue55j6240-1464882.html
Ik ben benieuwd of hij na de btw actie weer op voorraad komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:56
Zo te zien zijn een aantal prijzen al flink omhoog geschoten zoals wel eens eerder besproken.
Mijn broertje heeft onlangs een UHD tv gekocht bij de Mediamarkt voor 729 euro, dezelfde tv staat nu vlak voor de BTW actie op 899 euro :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 05:36
Yorinn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:53:
[...]

En how about statieven? Wordt dat gezien als accessoire of als los product (kan het van andere jaren niet terugvinden in de oude topics.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 18:39
Wootism schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:22:
[...]

Is het in jouw glazen bol ook te zien of het gaat om de nieuwe Macbook Pro?
Dan zou het wel een hele mooi deal zijn namelijk :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Vays schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:25:
Zo te zien zijn een aantal prijzen al flink omhoog geschoten zoals wel eens eerder besproken.
Mijn broertje heeft onlangs een UHD tv gekocht bij de Mediamarkt voor 729 euro, dezelfde tv staat nu vlak voor de BTW actie op 899 euro :F
Weet je zeker dat de tv niet tijdens een aanbieding (van de concurrent) is gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:41
Vays schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:25:
Heb er ook een op het oog, bij MM nu 970 euro, bij aantal andere webshops 730. Komt MM met BTW korting alsnog bijna 100 euro duurder uit :( En toch heb ik 2 jaar geleden een mooie aanbieding op een monitor gehad, is gewoon heel goed zoeken. Die winkel ga ik echter nooit en te nimmer meer heen gedurende deze acties. Winkel vullende rijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Zebby schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:45:
[...]

Heb er ook een op het oog, bij MM nu 970 euro, bij aantal andere webshops 730. Komt MM met BTW korting alsnog bijna 100 euro duurder uit :( En toch heb ik 2 jaar geleden een mooie aanbieding op een monitor gehad, is gewoon heel goed zoeken. Die winkel ga ik echter nooit en te nimmer meer heen gedurende deze acties. Winkel vullende rijen...
Jullie moeten even ophouden te zeuren. Mediamarkt heeft laagste prijs garantie. Gewoon mail sturen dus. Deze berichten komen elk jaar en elk jaar weer wordt jullie ongelijk bewezen. Producten die ik bekijk waar totaal geen winstmarge op zit zijn nog steeds gelijk in prijs. Daarnaast zijn er ook vele producten nog even gedaald in prijs

[ Voor 4% gewijzigd door Sneakyman op 24-01-2017 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 10:22
Yorinn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:43:
[...]

Weet je zeker dat de tv niet tijdens een aanbieding (van de concurrent) is gekocht?
Nee. Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar Mei ergens een LG Oled 910V gekocht voor 1499. (ok was een handjeklap maar de normale prijs was 1599 uit mijn hoofd)

Ik zie dat de prijs nu 1999 is.

Boefjes zijn het :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
THE_BASE schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:06:
[...]

Als ik zo laat iets bestel, is het zeker niet bij Media Markt. Die halen nooit de volgende dag wanneer je iets na 20 uur besteld bij ze, inderdaad.
ik weet niet hoe laat ik precies besteld heb, misschien ook wel om 20:00uur maar in ieder geval voor de kritische grens die zij zelf noemen.
Als je die belofte niet waar kunt maken, moet je hem ook niet doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sneakyman schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Jullie moeten even ophouden te zeuren. Mediamarkt heeft laagste prijs garantie. Gewoon mail sturen dus. Deze berichten komen elk jaar en elk jaar weer wordt jullie ongelijk bewezen. Producten die ik bekijk waar totaal geen winstmarge op zit zijn nog steeds gelijk in prijs.
laatste keer dat ik de voorwaarden van die laagste prijs garantie las was dat alleen bij fysieke winkels, binnen een straal van X kilometer en alleen bij bepaalde ketens.
Zo kan ik ook wel de laagste prijs garantie geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:56
Sneakyman schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Jullie moeten even ophouden te zeuren. Mediamarkt heeft laagste prijs garantie. Gewoon mail sturen dus. Deze berichten komen elk jaar en elk jaar weer wordt jullie ongelijk bewezen. Producten die ik bekijk waar totaal geen winstmarge op zit zijn nog steeds gelijk in prijs.
Hold your tits..is een constatering. Geloofde het vroeger ook niet dat ze de prijzen verhoogde vlak voor de actie als ik het las. Zie het nu toch echt met eigen ogen?

Zo een prijsverhoging komt over als je voordeel doen met de onwetendheid van bepaalde klanten die niet aan prijsvergelijkingen doen. Laagste prijs garantie of niet.
Yorinn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:43:
[...]

Nee, want toevallig wilde ik dezelfde tv ook kopen en heb ik de tv uitgezocht voor mijn broertje. Heb de prijs dan ook een tijd in de gaten gehouden, denk bijna 3-4 maanden ondertussen.

Al die tijd is de prijs onveranderd gebleven bij concurrenten.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 24-01-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ondertussen heeft Mediamarkt alle 3440x1440p monitoren uit het assortiment gehaald, op 2 curved modellen na. Een van die twee is wel waar ik interesse in heb dus wie weet :)
De platte 21:9 LG van 599 is opeens verdwenen, de Acer 21:9 monitor is verdwenen en het 38" topmodel van LG is natuurlijk ook niet te krijgen met korting :P

En ja, Mediamarkt maakt afspraken met fabrikanten. MM vergelijk z'n prijzen met de concurrentie he, de concurrentie stijgt nu met de prijs en MM gaat gewoon mee.
McMark schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Nee. Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar Mei ergens een LG Oled 910V gekocht voor 1499. (ok was een handjeklap maar de normale prijs was 1599 uit mijn hoofd)

Ik zie dat de prijs nu 1999 is.

Boefjes zijn het :o
De Oled-TV's hebben nooit een adviesprijs onder de 1999 gehad, prijzen daaronder waren (prima) aanbiedingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Richh op 24-01-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Rctworld schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 05:05:
[...]

Stel je eens niet zo aan... Als je het te duur vindt dan koop je het gewoon niet.
Je hoeft niet zo te reageren op een tweaker die een product noemt dat door de MM in prijs is verhoogd, net voordat de BTW actie start.

Hij hoeft het idd niet te kopen. Jij hoeft ook niet te mopperen op een oplettende tweaker!

Als de MM eerst prijzen verhoogt, dan "21%" BTW korting geeft, hadden ze het beter een "1-5%" actie kunnen noemen. Er zijn idd andere producten zoals de Quietcomfort 35 of Sennheiser Momentum die ik onlangs gekocht heb die niet in prijs is gestegen. Dus zit er ook goed nieuws tussen.

[ Voor 49% gewijzigd door twkr18526 op 24-01-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Richh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:56:

[...]

De Oled-TV's hebben nooit een adviesprijs onder de 1999 gehad, prijzen daaronder waren (prima) aanbiedingen.
Ik heb vorig jaar mei ook de LG Oled 910V voor 1499,- bij de Mediamarkt gehaald.
Dat was met die LG kortingen, die overal golden. 500,- voor dit model. Normale prijs was inderdaad 1999,-

[ Voor 14% gewijzigd door DeBaroN op 24-01-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
baronruud schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:59:
[...]

Ik heb vorig jaar mei ook de LG Oled 910V voor 1499,- bij de Mediamarkt gehaald.
Dat kan best, maar dat was geen adviesprijs :P

Mediamarkt maakt gewoon afspraken met de fabrikanten. De fabrikant (LG) regelt vervolgens dat 'ie minimaal 1999 kost bij de shops waarmee Mediamarkt vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 10:22
Richh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:01:
[...]

Dat kan best, maar dat was geen adviesprijs :P

Mediamarkt maakt gewoon afspraken met de fabrikanten. De fabrikant (LG) regelt vervolgens dat 'ie minimaal 1999 kost bij de shops waarmee Mediamarkt vergelijkt.
Ik geloof graag dat zowel LG als mediamarkt er alles aan doet om de hoogste prijs te vragen.
Maargoed, sind wanneer is een adviesprijs realistisch 8)7

Feit blijft gewoon dat er van veel producten de prijzen onrealistisch stijgen (check de prijswatch maar even)

Ook ik kom niet meer in de MM, zeker niet met zulke dagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
mschol schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:54:
[...]

laatste keer dat ik de voorwaarden van die laagste prijs garantie las was dat alleen bij fysieke winkels, binnen een straal van X kilometer en alleen bij bepaalde ketens.
Zo kan ik ook wel de laagste prijs garantie geven :D
Mediamarkt doet het over de standaard prijzen op het internet de laagste prijsgarantie. Dus niet winkels in een straal van. Er zijn tig mensen die aangegeven hebben dat er deze week en vorige week prijzen zijn gedaald. Met verbazing en al zetten ze dit hier neer. En ik zie maar een paar mensen met een verhoging. Dat is economie mensen... Je kan niet verwachten dat een product het hele jaar door zelfde prijs blijft. Dat is gewoon dom om dat te denken. Maar om dan te zeggen dat mediamarkt zich niet aan de afspraak houdt is nog triester. Mediamarkt verdiend hier bijna niks meer aan, de meeste producten doen ze weg met verlies om op de kleine dingen winst te maken. Maar goed: geloof maar in jou onwetendheid. Overigens is het een winkel en mogen ze doen wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41
Prijs van de telefoon die ik graag zou willen van de media markt is nog steeds gelijk. Jeuj dus hopelijk gaat er wat vanaf aan de kassa zou mooi meegenomen zijn. hoesje en screenprotector zijn al incoming.
Las net dat iemand bij een verhoging van de initiële prijs van een tv net voor de BTW-actie nog steeds bijna 100e korting krijgt op de initiële prijs en nog steeds aant klagen is... IK vind het maar raar snap best dat mensen er misschien anders over kunnen denken, soit ieder zijn ding.
De MM is een commercieel bedrijf en het mag de prijzen hanteren zoals ze wil en als ze uiteindelijk 3e onder de concurrent zitten is het nog steeds ok, is gewoon een slim marketingsspel wat de media markt goed beheerst. Grote letters, vaak schreeuwen en uiteindelijk als je veel gaat rekenen marginale kortingen, maar goed ze doen wettelijk niks fout (denk ik, ben geen commercieel rechten kenner). Ik denk dat je er even doorheen moet prikken en gewoon moet accepteren hoe t is en waar kan je korting mee kan pakken.

My 2 cents. Ik vind iedereen nog steeds cool en aardig op tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sneakyman schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:04:
[...]

Mediamarkt doet het over de standaard prijzen op het internet de laagste prijsgarantie. Dus niet winkels in een straal van. Er zijn tig mensen die aangegeven hebben dat er deze week en vorige week prijzen zijn gedaald. Met verbazing en al zetten ze dit hier neer. En ik zie maar een paar mensen met een verhoging. Dat is economie mensen... Je kan niet verwachten dat een product het hele jaar door zelfde prijs blijft. Dat is gewoon dom om dat te denken. Maar om dan te zeggen dat mediamarkt zich niet aan de afspraak houdt is nog triester. Mediamarkt verdiend hier bijna niks meer aan, de meeste producten doen ze weg met verlies om op de kleine dingen winst te maken. Maar goed: geloof maar in jou onwetendheid. Overigens is het een winkel en mogen ze doen wat ze willen.
Doe eens niet zo denigerend, dat zijn gewoon de laatste voorwaardes die ik ken van de laagste prijs garantie.
Als ze die hebben aangepast, prima.. maar dan hoef je niet zo te reageren.

en dat ze verlies maken op grote producten hebben ze aan hun eigen prijs/zakendoen beleid te danken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

MRDude22 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:34:
[...]

Is het in jouw glazen bol ook te zien of het gaat om de nieuwe Macbook Pro?
Dan zou het wel een hele mooi deal zijn namelijk :9 .
Nee alleen de 2015 Macbook Pro retina.
Het 2016 model zonder touch-bar is gek genoeg al €150,- goedkoper dan bij iCenter of Amac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 03:57
androids schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:57:
[...]

Je hoeft niet zo te reageren op een tweaker die een product noemt dat door de MM in prijs is verhoogd, net voordat de BTW actie start.

Hij hoeft het idd niet te kopen. Jij hoeft ook niet te mopperen op een oplettende tweaker!

Als de MM eerst prijzen verhoogt, dan "21%" BTW korting geeft, hadden ze het beter een "1-5%" actie kunnen noemen. Er zijn idd andere producten zoals de Quietcomfort 35 of Sennheiser Momentum die ik onlangs gekocht heb die niet in prijs is gestegen. Dus zit er ook goed nieuws tussen.
Oplettende tweaker? Ik citeer "Van mij mag de Mediamarkt hem ergens stoppen waar de zon niet schijnt... :(", dat heeft niets meer met een constatering van een oplettende tweakers te maken.

Dat laatste wat je aangeeft is waar voor een aantal producten maar daar moeten we niet MediaMarkt op afrekenen. Zo werkt marketing nu eenmaal. Of het nu reisorganisaties, een autofabrikant, de Bart Smit of de MediaMarkt is ze rekenen allemaal met de meest gunstige scenario 's en zolang daar geen strenge regels voor komen zouden ze dom zijn als ze dat niet zouden doen.

Dat gezegd hebbende, ik heb al een aantal jaar van hele mooie aanbiedingen kunnen profiteren en dan ben ik toch erg blij dat MM dit doet ongeacht of het nou 17% is of iets minder. Zolang het goedkoper is dan bij de rest ga ik niet klagen. En als het niet goedkoper is ga ik naar een andere winkel.

Uiteraard zijn er ook wel eens producten geweest waar de korting tegenviel maar je kunt niet alles hebben. Hoef je niet gelijk anoniem op een forum af te gaan geven op een bedrijf wat voor elektronica toch een actie op heeft gezet die vele bedrijven nu volgen waardoor wij als consument allemaal profiteren.

Hoe dan ook is al dat gezeur erg voorbarig. Laten we eerst woensdagavond / donderdag even afwachten. Wellicht zijn er dan toch nog extra promo 's.
maartend schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:33:
Dus we kunnen het eens zijn. Je moet gewoon even goed opletten.

Hoppa, klaar, einde discussie
Ik zeg : goede samenvatting ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 24-01-2017 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Dus we kunnen het eens zijn. Je moet gewoon even goed opletten.

Hoppa, klaar, einde discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

TerrorSource schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:22:
[...]

Dit is het lijstje voor Sonos mits ze meedoen. Ga er wel van uit eigenlijk.

Sonos Play 1: 229 / 1,21 = 189,26
Sonos Play 3: 349 / 1,21 = 288,43
Sonos Play 5: 579 / 1,21 = 478,51
Sonos SUB/Playbar : 799 / 1,21 = 660,33
Best grappig of beter gezegd opvallend dat de witte Sonos Play 5 "maar" 529 euro is.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
Rctworld schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 05:05:
[...]

Stel je eens niet zo aan. Volgens mij de enige winkel die korting op korting geeft is de Hema. Ik heb geen inzicht in de marges maar ga er maar vanuit dat als ze die 17% korting geven bovenop de normale "laagste prijs" dat het dan niet uit kan / niet interessant is. Zo kortzichtig dat iedereen mediamarkt aanvalt op zijn handelen om dat het ene product wat zij toevallig willen net niet gunstig uit lijkt te komen. Het is een commercieel bedrijf en jij als consument hebt de macht om te bepalen wat voor jou de juiste prijs is en waar je hem koopt. Als je het te duur vindt dan koop je het gewoon niet.

Voor wat betreft hogere serie Samsung Tv's kan ik bevestigen dat de webshop vorig jaar niet meedeed maar in de winkel was de 55JS8000 ongeveer 300 euro goedkoper dan normaal en was er een speciale cashback voor die dagen van nog eens 200 euro. BCC had overigens wel exact dezelfde regeling getroffen met Samsung. Advies is dus vooral langs de winkel te gaan.
Dan snap jij mijn punt niet. Het punt is niet dat het niet gunstig uitpakt voor mij, maar het feit dat Mediamarkt de prijzen omhoog schopt voor de actie, zodat met aftrek van de actiekorting je uitkomt op een prijs die net onder de prijs van voor de actie lag. Je wordt dus ver***kt waar je bij staat en ik wilde dat alleen maar aantonen. En ik doe daar dus niet aan mee.

Het punt werd door iemand anders hier ook al aangehaald. Noem het dan gewoon de 5% kortingsactie. Mediamarkt zal ook nog prima overleven als ze de prijzen niet verhoogden voor de actie en gewoon de oude prijs aan zouden houden. Daar doe je de consument een groot plezier mee. Dit is gewoon misleiding van de consument, net zoals de naam van de actie, want je krijgt 17,3...% korting en geen 21% zoals veel consumenten denken. Dat hier nog nooit een Tros Radar in is gedoken.

[ Voor 14% gewijzigd door rimave op 24-01-2017 11:12 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
rimave schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:07:
[...]

Dan snap jij mijn punt niet. Het punt is niet dat het niet gunstig uitpakt voor mij, maar het feit dat Mediamarkt de prijzen omhoog schopt voor de actie, zodat met aftrek van de actiekorting je uitkomt op een prijs die net onder de prijs van voor de actie lag. Je wordt dus ver***kt waar je bij staat en ik wilde dat alleen maar aantonen. En ik doe daar dus niet aan mee.

Het punt werd door iemand anders hier ook al aangehaald. Noem het dan gewoon de 5% kortingsactie. Mediamarkt zal ook nog prima overleven als ze de prijzen niet verhoogden voor de actie en gewoon de oude prijs aan zouden houden. Daar doe je de consument een groot plezier mee. Dit is gewoon misleiding van de consument, net zoals de naam van de actie, want je krijgt 17,3...% korting en geen 21% zoals veel consumenten denken. Dat hier nog nooit een Tros Radar in is gedoken.
N=1

maar verder snap je er volgens mij nog steeds niet erg veel van, ondanks dat het juist al heel vaak is uitgelegd. De MM is ook geen charitatieve instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
[...]

Volgens mij snap je het inderdaad echt niet. Tevens verpest je de actie op deze manieren voor mensen die het wel snappen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 14:48

Ypho

Allround Nerd

[...]
Dat hier nog nooit een Tros Radar in is gedoken.
Volgens mij zelfs meerdere keren, in ieder geval door te zeggen wat het daadwerkelijke percentage is. Als ik me niet vergis heeft MM een aantal jaar geleden een tik op de vingers gekregen wegens misleidende reclame (omdat ze toen schermden met die 21%).

Maar wat dan nog. 17%, 21%... netto ben je uiteindelijk toch goedkoper uit. Wat ik "gemener" vind, is dat ze zeggen "korting op bijna alles". Maar als je het lijstje doorneemt met uitzonderingen, is het eerder geen korting op bijna alles ;-)

Maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken, voor mij zit er dit jaar niets bij in ieder geval.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
De sonos sub(zwart) is nergens te krijgen bij de mm. Hopelijk krijgen ze dit binnen?
Is iemand hier bekend met de levering van die woofers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
xamirz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:44:
De sonos sub(zwart) is nergens te krijgen bij de mm. Hopelijk krijgen ze dit binnen?
Is iemand hier bekend met de levering van die woofers?
Wat zei Media Markt zelf toen je het ze vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
Yorinn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:47:
[...]

Wat zei Media Markt zelf toen je het ze vroeg?
Beste man kon vertellen dat door de black Friday de voorraad bij Sonos op is. Ze wisten niet zeker of ze die dingen überhaupt binnen krijgen.
Ik dacht misschien zijn er inmiddels meer mensen met info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Jouw punt is niet generiek van toepassing, Zo volg ik een aantal producten die tot heden (fingers crossed) nog niet in prijs verhoogd zijn en nog beschikbaar zijn. Als dat zo blijft krijg ik gewoon de beloofde korting en is het product daadwerkelijk een stuk goedkoper dan bij de concurrent. Maar goed, het is nog geen donderdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel eens willen weten welk voordeel MediaMarkt nog heeft van de BTW-dagen.

Aan de ene kant heb je een boel producten die met dusdanig veel korting verkocht worden dat ze amper nog winstgevend zijn. Aan de andere kant heb je een grote groep mensen die boos worden en negatieve mond-tot-mond reclame verspreiden omdat hun producten vlak voor de actie (tijdelijk) in prijs verhoogd of uit de voorraad gehaald worden.

Ongeacht of de praktijken waar deze groep zich zo aan stoort eerlijk / marktconform / 'gewoon de realiteit' en wat al niet meer zijn, de actie lijkt bij een steeds grotere groep mensen een negatief gevoel op te wekken.

Toen ik laatst met een aantal mensen sprak over de aankopen welke ik tijdens de BTW-dagen wil doen kreeg ik steevast een reactie als: "Als ze de prijzen niet snel weer verhogen." of "Bij die oplichters? Daar kom ik nooit meer!" Hoe vaker deze actie gehouden wordt, hoe meer ik dit soort reacties hoor.

Zelf sta ik er een redelijk neutraal in. Ik heb een lange lijst met spullen die ik bij de MediaMarkt wil halen. De helft van mijn verlanglijst is inmiddels in prijs gestegen of uit de voorraad verdwenen. Helaas pindakaas. Bij de overige producten krijg ik een mooie korting en hier ben ik heel blij mee. Mijn glas is halfvol, maar voor veel mensen (met name de mensen die slechts 1 of 2 producten aan willen schaffen die nu in prijs gestegen of uit de voorraad verdwenen zijn) is het glas helemaal leeg. En dat gevoel kan ik deels wel begrijpen.

Ik vraag me af of de MediaMarkt, in hun eigen belang, niet beter met deze actie kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-08 09:38
Ik ben nu toevallig een PC aan het samenstellen maar het wordt mij niet helemaal duidelijk of ook componenten onder de aanbiedingen vallen. Ik wil de pricewatch: Cooler Master GM G450M en pricewatch: Cooler Master Silencio 352 gaan kopen en heb ook nog een waardebon liggen.

Iemand een antwoord hierop? Anders bestel ik gewoon online bij een andere winkel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 14:48

Ypho

Allround Nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:02:
Ik vraag me af of de MediaMarkt, in hun eigen belang, niet beter met deze actie kan stoppen.
Ik denk dat het genoeg oplevert voor ze. De accessoires zijn sowieso uitgesloten van de actie, en daar zit nu meestal de meeste marge op. Als je een camera koopt, zijn veel mensen al snel geneigd om er een tas bij te kopen, een extra accu, kabeltjes etc.

Ze spelen volgens mij erg in op de: "Ik krijg toch korting, dus dat kan er wel bij"-mentaliteit

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
xamirz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:51:
[...]

Beste man kon vertellen dat door de black Friday de voorraad bij Sonos op is. Ze wisten niet zeker of ze die dingen überhaupt binnen krijgen.
Ik dacht misschien zijn er inmiddels meer mensen met info.
Ik kreeg een ander verhaal te horen in Dordrecht van 2 werknemers + leidinggevende.
Doordat nu de witte Sub een "hot"-item is geworden omdat die pas gereleased is worden er meer van gemaakt en daardoor minder van de zwarte. Hoop andere webshops/winkels hebben ook geen voorraad en zelfs tot 3 weken levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

colvano schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:03:
Ik ben nu toevallig een PC aan het samenstellen maar het wordt mij niet helemaal duidelijk of ook componenten onder de aanbiedingen vallen. Ik wil de pricewatch: Cooler Master GM G450M en pricewatch: Cooler Master Silencio 352 gaan kopen en heb ook nog een waardebon liggen.

Iemand een antwoord hierop? Anders bestel ik gewoon online bij een andere winkel :*)
Dat vraag ik me dus ook af :) kan het niet echt terugvinden of ze het accessoires vinden of niet.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:02:

Of misschien eerlijker adverteren:
- Op deze 10 producten krijgt u x% korting
- Op de rest niet (hoeven ze geen prijzen te verhogen om de kortingspercentage te compenseren)

Er is volgens mij ook ooit iets ter sprake gekomen bij de reclamecode commissie van winkels die adverteren met de "van" prijs die superhoog was en niet reeel. Oa bol.com werd toen aangesproken. (Moet even bron zoeken)

On topic:
Onlangs een Dirt Devil stofzuiger gekocht. Die lijken nu juist niet in prijs verlaagd bij de MM. Dat zou een goede koop zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door twkr18526 op 24-01-2017 12:16 . Reden: Dirt Devil toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:33
Eerder deze week 3 mogelijke gaming laptops uitgezocht, waarvan er inmiddels 2 al van offline zijn gehaald. :( Laten de 2 'afvallers' nu net de nieuwere Kaby Lake laptops zijn...

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
PatrickC schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:22:
Eerder deze week 3 mogelijke gaming laptops uitgezocht, waarvan er inmiddels 2 al van offline zijn gehaald. :( Laten de 2 'afvallers' nu net de nieuwere Kaby Lake laptops zijn...
Mag ik vragen welke je op het lijstje had staan? Zit zelf een beetje in die richting te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Viel hier bij ons net een flyer op de mat dat http://www.staples.nl ook een BTW actie houdt van 25 jan t/m 28 jan.
Dit op: Notebooks, AiO Desktops, monitoren, HDD's, meubelen, stoelen, shredders, labelprinters, dozen papier en geselekteerde Appel producten. Je ontvangt het betaalde BTW terug in de vorm van een voucher. Deze voucher is van 30 jan t/m 11 feb 2017 in te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 03:40
colvano schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:03:

Ik heb 3 jaar bij een MM vestiging gewerkt. In die 3 jaar deden de computer onderdelen niet mee met de BTW-dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:52
Erg jammer dat ze de prijs van de meeste producten eerst zover verhogen. Ik heb b.v. pas geleden nog een TV gekocht en was nu voor iemand anders naar dezelfde aan het kijken. Die is nu dus van 699 naar 899 gegaan, zelfs inclusief BTW korting nog duurder dan voorheen. En als je dan vraagt naar hoe het zit met de laagsteprijs garantie telt dat plotseling niet meer omdat het om een actie gaat :?

Inderdaad vind ik het dus steeds minder een promotie vinden voor MM, het laat juist steeds meer zien wat een stel afzetters ze zijn tijdens deze weken. Uiteindelijk is er maar weinig echt in de aanbieding en de echte aanbiedingen zijn dan ook nog meestal heel snel uitverkocht.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57

Speedmaster

Make my day...

En inmiddels staan de voorwaarde voor deze actie online bij de Mediamarkt:

http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html

DEZE ACTIE IS GELDIG OP:
•TV's
•Audio
•Foto, video & drones
•Smartphones & smartwatches
•Desktops, laptops, tablets & e-readers
•Monitoren & printers
•Huishoudelijke apparatuur
•Keukenapparatuur
•Persoonlijke verzorging
•E-bikes

UITZONDERINGEN
•Games, films & muziek
•Alle accessoires (zoals verlichting, batterijen, gsm- & computeraccessoires, domotica, beveiliging, rookmelders, kabels, inkt, opslag; bijv. harde schijven, USB, SSD en (micro)SD-kaarten etc.)
•Gaming accessoires
•Alle Apple-producten
•Console-hardware
•Computersoftware
•Speelgoed, boeken & spellen
•Prepaidkaarten, prepaidpakketten en abonnementen
•Power Service en verzekeringen
•Giftcards en tegoedkaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
redwing schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:38:
Erg jammer dat ze de prijs van de meeste producten eerst zover verhogen. Ik heb b.v. pas geleden nog een TV gekocht en was nu voor iemand anders naar dezelfde aan het kijken. Die is nu dus van 699 naar 899 gegaan, zelfs inclusief BTW korting nog duurder dan voorheen. En als je dan vraagt naar hoe het zit met de laagsteprijs garantie telt dat plotseling niet meer omdat het om een actie gaat :?

Inderdaad vind ik het dus steeds minder een promotie vinden voor MM, het laat juist steeds meer zien wat een stel afzetters ze zijn tijdens deze weken. Uiteindelijk is er maar weinig echt in de aanbieding en de echte aanbiedingen zijn dan ook nog meestal heel snel uitverkocht.
Ik heb er zelf geen enkel probleem met deze actie hoor. De producten die ik wil kopen zijn hierdoor 350euro totaal goedkoper, ook 250euro goedkoper als voor de "prijsverhoging" danwel "actieprijzen" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:52
TerrorSource schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:41:
[...]
Ik heb er zelf geen enkel probleem met deze actie hoor. De producten die ik wil kopen zijn hierdoor 350euro totaal goedkoper, ook 250euro goedkoper als voor de "prijsverhoging" danwel "actieprijzen" :9
Oh, ik zeg ook niet dat de actie zelf waardeloos is, het is vooral dat ze 3/4 van de spullen eerst in prijs verhogen. Maak dan een actie waarbij je die 1/4 in de aanbieding gooit en doe niet net of je in alles plotseling zo goedkoop bent. Uiteindelijk kun je nl. best leuke spullen scoren, maar gewoon naar de winkel gaan en er van uit gaan dat alles nu goedkoop is kan gewoonweg niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:33

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Speedmaster schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:39:
En inmiddels staan de voorwaarde voor deze actie online bij de Mediamarkt:

http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html

DEZE ACTIE IS GELDIG OP:
•TV's
•Audio
•Foto, video & drones
•Smartphones & smartwatches
•Desktops, laptops, tablets & e-readers
•Monitoren & printers
•Huishoudelijke apparatuur
•Keukenapparatuur
•Persoonlijke verzorging
•E-bikes

UITZONDERINGEN
•Games, films & muziek
•Alle accessoires (zoals verlichting, batterijen, gsm- & computeraccessoires, domotica, beveiliging, rookmelders, kabels, inkt, opslag; bijv. harde schijven, USB, SSD en (micro)SD-kaarten etc.)
•Gaming accessoires
•Alle Apple-producten
•Console-hardware
•Computersoftware
•Speelgoed, boeken & spellen
•Prepaidkaarten, prepaidpakketten en abonnementen
•Power Service en verzekeringen
•Giftcards en tegoedkaarten
Die waren zondag al bekend en staan ook in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Tijdje terug deze toestel gekocht voor 599,- en nu 849,-, http://www.mediamarkt.nl/...43pus6501-12-1437411.html

Dus ik hoop dat mensen wijs hun aankopen doen want Media Markt is de Media Markt dat het jaren was niet meer en de Media Markt van nu gaat echt niet 1,2,3 de btw van de consument betalen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
Lieuwe15 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:13:
Uiteraard de tv die ik voor ogen had is sinds gisteren "Product tijdelijk niet op voorraad"... :(
http://www.mediamarkt.nl/...ng-ue55j6240-1464882.html
Ik ben benieuwd of hij na de btw actie weer op voorraad komt..
Ik zit naar exact de zelfde te kijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

redwing schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Oh, ik zeg ook niet dat de actie zelf waardeloos is, het is vooral dat ze 3/4 van de spullen eerst in prijs verhogen. Maak dan een actie waarbij je die 1/4 in de aanbieding gooit en doe niet net of je in alles plotseling zo goedkoop bent. Uiteindelijk kun je nl. best leuke spullen scoren, maar gewoon naar de winkel gaan en er van uit gaan dat alles nu goedkoop is kan gewoonweg niet.
Daarom moet je zelf ook gewoon goed na blijven denken en je proberen niet te laten verleiden door het idee dat _alles_ goedkoop is.
Ik heb een paar jaar geleden een versterker en Blu-Ray speler gescoord tijdens de BTW dagen. Ik was al een tijdje uitgebreid aan het vergelijken en had mijn keuze gemaakt. Tijdens de BTW dagen in de winkel de prijzen gecheckt bij twee MM's, en zo ruim € 150 bespaard op een totaalbedrag van € 700. Dat vind ik best behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

redwing schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Ze gooien helemaal niks omhoog.
De prijzen schommelen constant, ook buiten de acties om.

Waarom blijven mensen dit niet snappen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tg1997
  • Laatst online: 18-05 12:48
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:05:
[...]

Ik zit naar exact de zelfde te kijken :/
Ook niet meer in de winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
tg1997 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:20:
[...]

In de winkels kunnen ze wel de echte voorraad zien, de webshop laat de echte voorraad niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
tg1997 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:20:
[...]

Dan moet er gebeld gaan worden denk ik, de website laat niets zien. Bij coolblue enz is ie nog voorradig voor 629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tg1997
  • Laatst online: 18-05 12:48
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:21:
[...]

Dan moet er gebeld gaan worden denk ik, de website laat niets zien. Bij coolblue enz is ie nog voorradig voor 629
Populair model dit. Zal in genoeg winkels wel op voorraad zijn. Webshop staat toch los van de echte winkels? Had deze iets kleiner en een paar andere gelijksoortige modellen in het echt bekeken en genoeg voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ramon m schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Volgens mij snap je het inderdaad echt niet. Tevens verpest je de actie op deze manieren voor mensen die het wel snappen. :F
O, sorry. Heb ik nu jullie geheimpje verklapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Overigens stellen prijsvergelijkingen en de laagste prijs garantie weinig voor.

Stel eens een Samsung TV waarvan het typenummer 6400 is. Vaak zie je ook, als voorbeeld, de 6420 en de 6470. Dit zijn volledig identieke toestellen maar die zijn dan, bijvoorbeeld, alleen bij BCC of MM te koop.

Omdat dan het typenummer afwijkt geldt de prijsgarantie niet en op die manier komen de ketens er simpel mee weg.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Guardian Angel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:37:
Overigens stellen prijsvergelijkingen en de laagste prijs garantie weinig voor.

Stel eens een Samsung TV waarvan het typenummer 6400 is. dan zie je vaak ook, als voorbeeld, de 6420 en de 6470. Dit zijn dan volledig identieke toestellen maar die zijn dan bijvoorbeeld alleen bij BCC of MM te koop.

Omdat dan het typenummer afwijkt geldt de prijsgarantie niet en op die manier komen de ketens er simpel mee weg.
Precies, dit soort systemen gebruikt men al jaren daar bij de Mediamarkt :) en die producten worden door de fabrikant deze week in prijs verhoogd. Andere producten verdwijnen tijdelijk uit het assortiment. Zo kan Mediamarkt z'n eigen beloftes 100% nakomen en hoeft niemand een product met verlies te verkopen.

Het blijft zoeken naar de interessante aanbiedingen, gelukkig zijn die er ook vaak genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
lexvanas schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:00:
Ik heb ook gemerkt dat ondertussen bijna alle MSI (gaming) laptops verwijderd zijn van de Media Markt site en hun prijsvermelding ook uit de Pricewatch. Via een link uit mijn browser-geschiedenis kom ik uit op "tijdelijk niet op voorraad", terwijl de laptops (minimaal 3 modellen) vanmorgen nog zonder problemen te bestellen waren.
Erg toevallig dat er vandaag plotseling zoveel laptops verkocht zijn!

Ik hoop dat deze nog terug komen, maar heb er een hard hoofd in.
larsbeumer.apd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:51:
Volgens mij doen objectieven wel degelijk mee met de actie.
Vorig jaar waren de Nikkor objectieven 'opeens' ook niet meer op voorraad gedurende de actie. Alleen wat in de winkel lag kon je met korting kopen.

Overigens, veel prijsverhogingen komen van leveranciers die per 1 januari van het nieuwe jaar ingaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 10-09 15:29
Ben van plan om donderdag een Samsung S7 Goud te bestellen/kopen en een Tab S2 goud.

Prijzen nu:

S7 MM: 609
S7 Paradigit: 559

(hier gaat het al mis, en niet volgens hun voorwaarden wat betreft de laagste prijsgarantie, maja)

Tab S2 goud MM: 439
Tab S2 Coolbue: 439

Donderdag verwacht ik dus een actie op 559 en op 439;
461 euro en 362 euro. Kan dat niet, gaan we ala USA spelen, I am gonna sue you! :P

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Van mijn gewenste telefoon verspringt de voorraad ongeveer per uur van 'voor 22.30 besteld is morgen geleverd' naar 'niet leverbaar kijk in de winkels voor aankoop' (of zoiets dergelijks iig). Spannend!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:34
Wootism schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Ze gooien helemaal niks omhoog.
De prijzen schommelen constant, ook buiten de acties om.

Waarom blijven mensen dit niet snappen? :X
Net zoals het feit dat je niks MOET kopen bij de Mediamarkt enkel om het feit dat ze een actie hebben :-)

Even zien of de stofzuiger die ik op het oog had morgen ook goedkoper wordt.
Voor mensen met een clubkaart mag je morgen vanaf 18u al shoppen.

[ Voor 16% gewijzigd door rvrbtcpt op 24-01-2017 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon m
  • Laatst online: 31-07-2024
rimave schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:27:
[...]

O, sorry. Heb ik nu jullie geheimpje verklapt?
Nee alleen je complot theorieen slaan nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
PCJR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:21:
Ben van plan om donderdag een Samsung S7 Goud te bestellen/kopen en een Tab S2 goud.
S7 MM: 609
S7 Paradigit: 559
(hier gaat het al mis, en niet volgens hun voorwaarden wat betreft de laagste prijsgarantie, maja)
Mediamarkt heeft duidelijk in zijn voorwaarden staan waarmee het de prijzen vergelijkt: http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/prijsbelofte.html
"BCC, BOL (exclusief Plaza), Coolblue, EP, Expert, Wehkamp, Apple, Bose, Canon, Dyson, Harman Kardon, HP, JBL, Samsung en Philips"
Paradigit valt daar dus niet tussen. Wellicht dat je in een fysieke winkel de prijs van de buren kan aankaarten en dat men dan meegaat.

Overigens vind ik 460 euro helemaal niet enorm goedkoop voor een S7. Op V&A vind je menig S7 en wellicht zelfs een S7 Edge voor dat geld, nieuw in de doos. Er zijn altijd mensen die dure abonnementen icm een telefoon afsluiten en het toestel vervolgens doorverkopen (wat overigens soms nog goedkoper is dan een sim-only ook...).
Ik heb afgelopen najaar nog een S7 Edge voor 490 verkocht in combinatie met een hele dikke T-Mobile aanbieding. 200 euro aan verdiend, vriendin goedkoop abo, en een blije koper.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 24-01-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 10-09 15:29
Richh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:31:
[...]

Mediamarkt heeft duidelijk in zijn voorwaarden staan waarmee het de prijzen vergelijkt: http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/prijsbelofte.html
"BCC, BOL (exclusief Plaza), Coolblue, EP, Expert, Wehkamp, Apple, Bose, Canon, Dyson, Harman Kardon, HP, JBL, Samsung en Philips"
Paradigit valt daar dus niet tussen. Wellicht dat je in een fysieke winkel de prijs van de buren kan aankaarten en dat men dan meegaat.

Overigens vind ik 460 euro helemaal niet enorm goedkoop voor een S7. Op V&A vind je menig S7 en wellicht zelfs een S7 Edge voor dat geld, nieuw in de doos. Er zijn altijd mensen die dure abonnementen icm een telefoon afsluiten en het toestel vervolgens doorverkopen (wat overigens soms nog goedkoper is dan een sim-only ook...).
Ik heb afgelopen najaar nog een S7 Edge voor 490 verkocht in combinatie met een hele dikke T-Mobile aanbieding. 200 euro aan verdiend, vriendin goedkoop abo, en een blije koper.
Paradigit ligt hier idd op de hoek :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
PCJR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Paradigit ligt hier idd op de hoek :)
Groningen toevallig? :P

Zou op woensdagavond langs gaan als ik jou was. De webshop houd geen rekening met jouw omgeving, de fysieke winkels wel en gaan dan ook wel eens mee met de laagste prijs.

Desalniettemin vrees ik het ergste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Frijns.Net schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Net zoals het feit dat je niks MOET kopen bij de Mediamarkt enkel om het feit dat ze een actie hebben :-)

Even zien of de stofzuiger die ik op het oog had morgen ook goedkoper wordt.
Voor mensen met een clubkaart mag je morgen vanaf 18u al shoppen.
Ik ga ook voor een stofzuiger, hij is nog steeds het bedrag wat die eerder al was, ben benieuwd of ik hem om 0:00 morgen avond/donderdag nacht kan bestellen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je kunt misschien wel bij BCC vóór de actie kopen die hanteren toch 14 dagen?
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>De BTW-actie is voorbij!!!</h2> Veel plezier met je nieuwe spullen. ;)~[/html]
Dit topic is WEL voor:
* het bediscussiëren van aanbiedingen.

Dit topic is NIET voor:
* shopreviews. Daar hebben we de shopreviews voor. ;). Klik hier om een shopreview over de MediaMarkt achter te laten.
* het showen van je aankopen, of verzendbevestigingen.
* referrals en/of doorverwijzingen naar Pepper.com, deze worden verwijderd
* aankoopadvies, zoekvragen en andere offtopic reacties, deze worden verwijderd.

Zie ook de topicstart voor de uitzonderingen en het rekenvoorbeeld.
Op de website van Media Markt vind je alle veelgestelde vragen en een tool om te checken of jouw gewilde product meedoet met de actie.