• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:10
Netflix streamt zowel in HDR10 als Dolby Vision:
https://help.netflix.com/nl/node/42384

BBC wil streamen in HLG, maar de bluray van BBC's Planet Earth 2 is in HDR10 formaat. Er zijn enkele Dolby Vision titels zoals Despicable Me, maar het is zoeken met een vergrootglas. Het gaat allemaal wat traagjes.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34

DarkSide

theres no place like ::1

Bever! schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:36:
[...]

Alles op netflix is ook gewoon in hdr10 en alle 4k blurays zijn ook hdr10. Aanbod van dolby vision is zeer minimaal
Wat ik in HDR kijk op netflix is allemaal Dolby Vision.
Heb nog geen HDR 10 content gezien op netflix. Wel op UHD BR.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
@DarkSide Dat komt omdat Netflix automatisch Dolby Vision kiest als het beschikbaar is. Theoretisch is het beter dan HDR10.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-12 12:49
Master_S schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:40:
[...]

Dolby Vision ondersteuning op een OLED vind ik toch wel heel belangrijk omdat de helderheid op deze schermen (nog) niet zo hoog kan als de LCD's . Maar of Dolby Vision zal doorbreken is de vraag, iedereen zit eigenlijk te wachten op Dolby Vision schijfjes van Disney. Er zijn momenteel maar 3 studio's (Universal, Lionsgate en Warner) die DV gaan ondersteunen. Despicable Me en Despicable Me 2 zouden de eerste DV schijfjes worden.

Ik persoonlijk zou toch een tv met DV ondersteuning pakken.
Klopt maar juist om deze reden vraag ik mij af of DB wel zo een gemis is, wat je zelf zegt DB heeft het meeste profijt bij schermen met een hogere helderheid, aangezien de gemiddelde OLED niet eens 900+ nits haalt twijfel ik best wel. :)

of begrijp ik het verkeerd?

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:27
algalid schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:50:
Netflix streamt zowel in HDR10 als Dolby Vision:
https://help.netflix.com/nl/node/42384

BBC wil streamen in HLG, maar de bluray van BBC's Planet Earth 2 is in HDR10 formaat. Er zijn enkele Dolby Vision titels zoals Despicable Me, maar het is zoeken met een vergrootglas. Het gaat allemaal wat traagjes.
Hier komt nog bij dat er op dit moment nog geen één Dolby Vision UHD Bluray speler is.

Ik weet dat de Oppo en de LG UP970 het wel gaan supporten maar middels een firmware update in de toekomst, out of the box is het er nog niet.

Ik hoorde ook dat de Sony X800 bluray speler ook mogelijk een Dolby Vision update krijgt. Puur even ter info :). Officieel nog niets van gezegd, maar de geruchten zijn er.

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11 15:30
Volgens mij kan de Xbox Scorpio UHD bluray speler ook (nog) geen dolby vision afspelen. Ze hebben wel banden met Dolby want atmos dus misschien kan dat ook nog met een update komen als ii gereleased wordt.

• Castus
Ambition88 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:01:
[...]

Klopt maar juist om deze reden vraag ik mij af of DB wel zo een gemis is, wat je zelf zegt DB heeft het meeste profijt bij schermen met een hogere helderheid, aangezien de gemiddelde OLED niet eens 900+ nits haalt twijfel ik best wel. :)

of begrijp ik het verkeerd?
Zoals het hele OLED verhaal. Alles komt helemaal tot z'n recht in een donkere kamer. Het klopt dat HDR (en DV) te maken heeft met peak brightness, maar wel in combinatie met mooie donkere scenes die je weer niet krijgt met LCD/LED TV's. dat hele HDR is namelijk een groter bereik wat ook juist in de donkere scenes gezocht moet worden.

In die mooiere donkere scenes komt het velle van circa 500 nits bijvoorbeeld echt wel goed naar voren.

Maar het klopt dat als je alleen in felle verlichte kamers kijkt dat je mogelijk meer hebt aan de 1000 nits Samsungs oid. Maar een echte film freak kijkt natuurlijk in een donkere kamer :).

Trouwens, ik moet wel echt eerlijk zeggen dat mijn 55E6 wel echt helder/fel is en dat je echt prima overdag kan kijken. Helemaal als je een 8 jaar oude LCD gewend bent oid ;)

• LOTG
ghstly schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:14:
Volgens mij kan de Xbox Scorpio UHD bluray speler ook (nog) geen dolby vision afspelen. Ze hebben wel banden met Dolby want atmos dus misschien kan dat ook nog met een update komen als ii gereleased wordt.
Volgens mij maakt het voor de speler niet zo veel uit, maar gaat het puur om de TV die het moet decoden.

• Castus
LOTG schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:18:
[...]

Volgens mij maakt het voor de speler niet zo veel uit, maar gaat het puur om de TV die het moet decoden.
Niet waar hoor. Alles in de lijn moet Dolby Vision supporten. Spelers die het niet supporten kunnen het niet uitsturen.

Dit is juist ook de reden waarom ik wacht met de aanschaf.

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11 15:30
Castus schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:16:
[...]
In die mooiere donkere scenes komt het velle van circa 500 nits bijvoorbeeld echt wel goed naar voren.

Maar het klopt dat als je alleen in felle verlichte kamers kijkt dat je mogelijk meer hebt aan de 1000 nits Samsungs oid. Maar een echte film freak kijkt natuurlijk in een donkere kamer :).

Trouwens, ik moet wel echt eerlijk zeggen dat mijn 55E6 wel echt helder/fel is en dat je echt prima overdag kan kijken. Helemaal als je een 8 jaar oude LCD gewend bent oid ;)
Aye. Zelfde TV hier en ook de brightness zelfs wat teruggeschroefd. Want als ik 's avonds in het donker (of lichten wat gedimd) naar een film of serie zit te kijken dat ik geen nachtblindheid oploop. :+ Soms is het best ernstig wanneer een karakter een lamp de kamer inschijnt ofzo.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47

Bever!

3

LOTG schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:43:
@Bever! HLG is volgens mij puur voor broadcast (en blijkbaar YouTube), alle fatsoenlijke content is HDR10 en Dolby VIsion.
Klopt, maar ik denk dat alle 4k hdr rips op termijn in HLG zullen zijn. Zit al in hevc dus veel toegankelijker voor iedereen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 11-04-2017 10:28 ]

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:24
Wellicht al eerder besproken, maar is er ergens een vergelijking van 2017 modellen op het punt van inputlag icm HDR. Weet dat de B6 het beste scoorde van alle 2016 modellen, denk dat hetzelfde is voor de B7?

Ben me al vroegtijdig aan het oriënteren voor de aanschaf van een OLED, die samen met Xbox Scorpio bij me binnen komt te staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Silversin op 11-04-2017 10:44 ]

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Mannen,

Ben enorm aan genieten van mijn LG 65E6 maar heb toch paar vragen:

1: Ik heb 3x Hirschmann HHE 1.8 kabels zijn deze goed genoeg?:
http://www.hirschmann-mul.../Producten/ID/74343/HHE18
http://www.hirschmann-mul...ductsheet%20HHE%201.8.pdf

Officieel een 1.4 kabel volgens mij, maar ondersteund wel highspeed ethernet en 4k@60 tot volgens de specs 16bit.

2: Ik heb wat 4K demos en HDR demos op mijn Nvidia Shield staan en afgespeeld via LG interne speler, Plex op de Shield en Kodi op de Shield. Nu lijkt het of de LG speler intern wat minder ruis geeft. Exact dezelfde settings gebruikt maar toch lijkt de Shield net wat minder. Enig idee waar ik kan kijken?

Settings Shield:
4K 59,940 (recommended)
Dynamic Range: Auto
Colo: YCbCr 420 10bit Rec 2020

LG heb ik de input als Icon PC gegeven.

Hoor het graag!! Als ik nog meer input moet geven laat maar weten

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
Jimiw schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:59:
Officieel een 1.4 kabel volgens mij, maar ondersteund wel highspeed ethernet en 4k@60 tot volgens de specs 16bit.
Versies van HDMI kabels bestaan niet. Enkel HDMI & HDMI Highspeed. Goed dus.
2: Ik heb wat 4K demos en HDR demos op mijn Nvidia Shield staan en afgespeeld via LG interne speler, Plex op de Shield en Kodi op de Shield. Nu lijkt het of de LG speler intern wat minder ruis geeft. Exact dezelfde settings gebruikt maar toch lijkt de Shield net wat minder. Enig idee waar ik kan kijken?
Lastig. Kan me voorstellen dat de Shield ook iets van processing doet en misschien zelf ook de boel probeert te verscherpen, waardoor de ruis beter zichtbaar is? Lijkt me dat je het in ieder geval in de settings van de Shield moet zoeken (zelf geen ervaring mee).

Arrived anxious, left bored

• Castus
Silversin schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:43:
Wellicht al eerder besproken, maar is er ergens een vergelijking van 2017 modellen op het punt van inputlag icm HDR. Weet dat de B6 het beste scoorde van alle 2016 modellen, denk dat hetzelfde is voor de B7?

Ben me al vroegtijdig aan het oriënteren voor de aanschaf van een OLED, die samen met Xbox Scorpio bij me binnen komt te staan.
Alle TV"s hebben als het goed is 21 ms inputlag van 2017. Check nog even wat reviews als ze langzaamaan komen. Maar alles zou 21 ms moeten zijn. Uitstekende score dus.

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-12 14:22
sNielz123 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:07:
Heeft iemand de C7 opgehangen aan de muur en wil even een foto van de zijkant posten?
Door de puist onderaan lijkt het alsof het scherm nogal ver van de muur af gaat komen en ik betwijfel of ik dat wel mooi vindt.

De Philips ziet er al een stuk beter uit, maar ik zit niet op de soundbar te wachten. Ik ben erg benieuwd naar reviews van de Panasonic en voor welke prijs deze wordt aangeboden (65 inch)
Later dit jaar komt de Philips POS902 uit zonder soundbar. Alleen 55" vooralsnog.
Misschien dat deze nog iets dunner dan de huidige 901 is (nu 4.9cm) en hopelijk de aansluitingen net zo netjes weggewerkt heeft. Zoiets achterlijks bij LG zo dicht op de zijkant. Tevens Ambilight (als je daar van houdt) en waarschijnlijk beter met de nieuwe P5 chip en hopelijk goedkoper gezien de concurrentie en wegvallen soundbar (3K introprijs / glazen bol).

Lees net dat er ook het laatste type 2017 LG paneel in zal zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door iRenik op 11-04-2017 11:26 ]

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:24
Castus schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:19:
[...]

Alle TV"s hebben als het goed is 21 ms inputlag van 2017. Check nog even wat reviews als ze langzaamaan komen. Maar alles zou 21 ms moeten zijn. Uitstekende score dus.
Thanks, dat is inderdaad niet slecht. Ik wacht nog even af, heb nog een aantal maanden.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:46

Settings Shield:
4K 59,940 (recommended)
Dynamic Range: Auto
Colo: YCbCr 420 10bit Rec 2020

LG heb ik de input als Icon PC gegeven.

Hoor het graag!! Als ik nog meer input moet geven laat maar weten
Probeer eens een ander input label dan pc, omdat je videocontent afspeelt. De settings van de Shield lijken goed.

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Thanks. Lijkt erop dat dat wat geholpen heeft. Heb binnen Kodi Post-processing uitgezet en overscan net iets beter ingesteld. Nu is het beeld gelijkwaardig lijkt het aan de interne LG speler.

Tijd om te genieten dus :)

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Gaat de BBC met Planet Earth II het weer voor UHD Blu-ray doen, wat het met Planet Earth deed voor Blu-ray?
Met die hoge bitrate en HDR wel spectaculair demo materiaal voor je UHDTV :)
https://www.engadget.com/...arth-II-4k-bluray-review/

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Fireshade schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:47:
Gaat de BBC met Planet Earth II het weer voor UHD Blu-ray doen, wat het met Planet Earth deed voor Blu-ray?
Met die hoge bitrate en HDR wel spectaculair demo materiaal voor je UHDTV :)
https://www.engadget.com/...arth-II-4k-bluray-review/
Hangt ervanaf aan wie je het vraagt...
Phusebox schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:13:
Na alle lovende woorden en hyperbolen zojuist Planet Earth II op UHD Blu-ray (HDR) gekeken. Misschien ben ik al te verwend maar kon nou niet zeggen dat dit zo adembenemend mooi was. HDR was sowieso maar minimaal aanwezig in de eerste aflevering. Verder was het scherp maar niet bijzonder in vergelijking met demo of zelfs YouTube filmpjes.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Azqi schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:53:
[...]

Hangt ervanaf aan wie je het vraagt...

[...]
Maar @Phusebox heeft zijn OLED light op 15 staan, dan is HDR sowieso niet noemenswaardig ;) ;)
Raziel schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:09:
[...]

Maar @Phusebox heeft zijn OLED light op 15 staan, dan is HDR sowieso niet noemenswaardig ;) ;)
Bij HDR schiet die vanzelf omhoog he. Ik heb het over normale tv en films, dan staat ie (en dan moet ik niet liegen) tegenwoordig overdag en 's avonds op 20. Bij felle zon gaat ie iets omhoog naar max 40.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:46
HDR is ook meer dan alleen die peak brightness mensen. Het gaat over contrast EN kleur. Je krijgt ook las ogen bij non-HDR materiaal en OLED light op 100.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 17:49

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik zit nog heel erg te twijfelen over een 65" C7, als het scherm perfect was dan zou het geen issue zijn maar ik maak me een beetje zorgen over motion resolution en vooral uniforme helderheid van het scherm.

OLED bezitter in dit topic: is dit iets waar jullie in praktijk last van hebben ? (Dus bij het bekijken van normale content)

[ Voor 6% gewijzigd door Aaargh! op 11-04-2017 13:52 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Castus
Aaargh! schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:52:
Ik zit nog heel erg te twijfelen over een 65" C7, als het scherm perfect was dan zou het geen issue zijn maar ik maak me een beetje zorgen over motion resolution en vooral uniforme helderheid van het scherm.

OLED bezitter in dit topic: is dit iets waar jullie in praktijk last van hebben ? (Dus bij het bekijken van normale content)
Ik kan niet voor de 2017 modellen owners spreken. Maar op mijn E6 heb ik totaal geen last van een slechte uniforme helderheid van het scherm.

Ik kan me wel voorstellen dat de 65 inch'ers het wat lastiger hebben met dit soort issues. Ik heb wel eens gelezen dat OLED's gewoon moeilijk te fabriceren zijn voor grote schermen en de 55 inch is ook gangbaarder. Dit betekent dat het procedé van de 55 inch waarschijnlijk door massa productie en het formaat wat veiliger is. de 65 inch is minder gangbaar en wordt dus minder geproduceerd en is een groter oppervlak OLED wat juist de moeilijkheid verhoogd. Ik weet dat aanvankelijk in de 2015 modellen er veel meer issues zaten in de 65 inch versies.

Maar ik sta niet met m'n handen in het productieproces van LG, dus misschien valt alles nu reuze mee.

over de motion hoor ik wel vaker wat geklaag. Vind het zelf echt niet merkbaar. Enige waarin ik het gemerkt heb is met normale Blurays met 24p. Dan is het scherm (responsetime) eigenlijk wat te snel en is er te weinig 'blur' waardoor het soms wat minder vloeiend gaat. Maar als je in TruMotion de-blur op 10 zet en de de-judder op 2 dan is het beeld soepel zonder artefacts. Dan gaat het echt prima.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
Ben ik de enige hier die zijn OLED LIGHT op 100 heeft staan?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25

Zucht... "perfecte" schermen bestaan niet, dat is inmiddels wel 100 x besproken hier.
Ik heb zelf een C7 en ja, als je de hele dag slides gaat zitten kijken om non-uniformiteit te kunnen opmerken dan ga je nooit plezier hebben van een TV en bovendien zal je dan altijd wel iets vinden.
Als je gewoon de TV goed instelt en geniet, is er niets aan de hand.

Als OLED TV's over het algemeen zo'n slechte uniformiteit hadden, dan scoorde ze echt niet zulke hoge cijfers op iedere review site.
rohit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:23:
Hier varierend tussen de 90 en 100. Ik snap daarom ook echt niet hoe bijv. meneer de Zekeringsdoos ZO'N lage instelling kan gebruiken, dat is gewoon extreem donker. :?
Het is zo donker dat ik bijna twijfel of hij niet brightness en OLED light door elkaar haalt, of in ieder geval een andere instelling.

[ Voor 20% gewijzigd door Silverdax op 11-04-2017 14:28 ]

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
-

[ Voor 100% gewijzigd door Silverdax op 11-04-2017 14:27 ]

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:53

Lees het topic op AVSforum eens door: http://www.avsforum.com/f...thread-no-price-talk.html
Daar lees ik vooral dat mensen eventuele non-uniformiteit bij normale content pas opmerken na hier specifiek naar gezocht te hebben mbv slides die hiervoor gemaakt zijn (black level slides en break-in slides). Ook lees ik dat dit eventuele probleem zichzelf vanzelf op kan lossen doordat de tv zelf om de 4 uur een compensation cycle doet.
Kortom, ik denk dat er altijd iets van non-uniformateit in je scherm zal zijn, maar of je dit in normale content zult zien en of je dat erg vindt zul je zelf moeten bepalen.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:30
Toch jammer dat de 3D kodi build niet werkt als je een AMD videokaart hebt :(. Toch maar powerdvd gebruiken dan (ziet er overigens ook prima uit). Iemand nog een idee hoe ik kan testen of het beeld dat powerdvd me laat zien 2x 1080P is?

• Aaargh!

Aaargh!

Raymon89 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:29:
[...]

Lees het topic op AVSforum eens door: http://www.avsforum.com/f...thread-no-price-talk.html
Daar lees ik vooral dat mensen eventuele non-uniformiteit bij normale content pas opmerken na hier specifiek naar gezocht te hebben mbv slides die hiervoor gemaakt zijn (black level slides en break-in slides).
Dat topic volg ik ook en is een v/d redenen waarom ik me zorgen maak :+

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:34
Silverdax schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:24:
[...]

Zucht... "perfecte" schermen bestaan niet, dat is inmiddels wel 100 x besproken hier.
Ik heb zelf een C7 en ja, als je de hele dag slides gaat zitten kijken om non-uniformiteit te kunnen opmerken dan ga je nooit plezier hebben van een TV en bovendien zal je dan altijd wel iets vinden.
Als je gewoon de TV goed instelt en geniet, is er niets aan de hand.

Als OLED TV's over het algemeen zo'n slechte uniformiteit hadden, dan scoorde ze echt niet zulke hoge cijfers op iedere review site.

[...]

Hier varierend tussen de 90 en 100. Ik snap daarom ook echt niet hoe bijv. meneer de Zekeringsdoos ZO'N lage instelling kan gebruiken, dat is gewoon extreem donker. :?
Het is zo donker dat ik bijna twijfel of hij niet brightness en OLED light door elkaar haalt, of in ieder geval een andere instelling.
Ik heb de e6 met oled light en contrast minimaal op 60/60. Wanneer je het lager zet, dan mis je dynamiek vind ik. Al is het 's nachts, dan nog is lager dan 60 niet helder genoeg.

Reviewers zetten tv's altijd op 100 tot 120cd/m. Dat is blijkbaar een normale stand om tv te kijken. Als je nou weet hoe dit zich vertaald, dan weet je wat een normale stand is voor oled light en contrast.

• Puck
rohit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:23:
Er is nogal een verschil tussen Oled Light op HDR en op SDR.

Hier:
HDR 100
SDR 40 - 60

Uniforme helderheid? Ik lees alleen veel dingen over uniforme kleur/wit. Nog nooit iets gelezen over verschil in helderheid over het gehele paneel? Ik heb van beide in de praktijk zeker geen last.

[ Voor 55% gewijzigd door Puck op 11-04-2017 15:20 ]

• Aaargh!

Aaargh!

Puck schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:07:
[...]
Uniforme helderheid? Ik lees alleen veel dingen over uniforme kleur/wit. Nog nooit iets gelezen over verschil in helderheid over het gehele paneel? Ik heb van beide in de praktijk zeker geen last.
Dan zou ik je aanraden niet op AVSForum te kijken en ook geen test beelden (b.v. 5% grey in een donkere kamer)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
JSTPS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:36:
[...] Reviewers zetten tv's altijd op 100 tot 120cd/m. Dat is blijkbaar een normale stand om tv te kijken. Als je nou weet hoe dit zich vertaald, dan weet je wat een normale stand is voor oled light en contrast.
Dat is een normale stand om films in het (nagenoeg) donker te kijken ja ;) (nou zetten ze er vaak genoeg ook de instellingen bij dus dat is makkelijk genoeg om op te zoeken op hoeveel die staat)

• Puck
Aaargh! schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:12:
[...]

Dan zou ik je aanraden niet op AVSForum te kijken en ook geen test beelden (b.v. 5% grey in een donkere kamer)
Ik heb al eerder aangegeven dat ik dit sowieso niet doe, want wat heeft het voor zin als je het in de praktijk toch niet ziet (alleen maar nadelen, want 'can't be unseen'). Of je moet direct van plan zijn je TV ook om te ruilen ;)

Ik vroeg me eerder af wat het probleem van uniforme helderheid dan inhoud, want dit is de eerste keer dat ik erover hoor. Zie nu echter dat het om een 7-serie gaat en ik heb een B6 ;) Ik lees overigens wel de topics over de B6 op AVforums & AVSForum.

• Aaargh!

Aaargh!

Puck schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:16:
[...]
Ik vroeg me eerder af wat het probleem van uniforme helderheid dan inhoud, want dit is de eerste keer dat ik erover hoor. Zie nu echter dat het om een 7-serie gaat en ik heb een B6 ;) Ik lees overigens wel de topics over de B6 op AVforums & AVSForum.
6 serie en 7 serie hebben dezelfde issues.

Basically: als je een bijna-zwart scherm hebt dan is deze niet overal even helder (scherm is 'vlekkerig' of heeft verticale balken). Wat ook vaak voorkomt is vignetting, donkerder beeld langs de randen.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/34rwvt0.jpg

• Puck
Aaargh! schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:28:
[...]

Basically: als je een bijna-zwart scherm hebt dan is deze niet overal even helder (scherm is 'vlekkerig' of heeft verticale balken). Wat ook vaak voorkomt is vignetting, donkerder beeld langs de randen.

Voorbeeld:
[afbeelding]
Nooit opgevallen (en ik ga er ook niet naar op zoek).

Ik zou deze ervaringen je in ieder geval niet tegen laten houden een aanschaf te doen (want er zijn zoveel gebruikers die hier echt niks van merken). Als je online besteld heb je 14 dagen om je TV te testen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Puck op 11-04-2017 15:41 ]

• Aaargh!

Aaargh!

Puck schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:35:
[...]

Ik zou deze ervaringen je in ieder geval niet tegen laten houden een aanschaf te doen (want er zijn zoveel gebruikers die hier echt niks van merken). Als je online besteld heb je 14 dagen om je TV te testen ;)
Goed punt.

Zojuist de 65C7 besteld, man wat een hoop geld :'(

• Raziel
Puck schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:35:
[...]

Dit ... er is vast een hoop mis met mijn TV, maar ik ben er blij mee. Als ik met dit soort test patronen aan de gang ga, ga ik vast iets vinden en dan ga ik me er aan ergeren.

• LOTG
@Aaargh! Ik neem aan dat het een keuze was en je niet gedwongen werd hem te kopen :+

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-12 12:00
Aaargh! schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:28:
[...]

Voorbeeld:
[afbeelding]
op welke setting wordt dit getest? dark ISF of vivid bv?

• Aaargh!

Aaargh!

LOTG schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:59:
@Aaargh! Ik neem aan dat het een keuze was en je niet gedwongen werd hem te kopen :+
Duh! :)

Nog steeds een scary hoeveelheid geld om aan zoiets uit te geven.

Iemand die al een C7 heeft en die me kan zeggen of de stroom kabel los kan of dat ie vast zit aan het toestel ? (ivm het door de muur trekken van kabels, anders moet ik ff een verlengsnoerdingetje regelen).

[ Voor 5% gewijzigd door Aaargh! op 11-04-2017 16:18 ]

• Ambition88
Aaargh! schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:57:
[...]

Goed punt.

Zojuist de 65C7 besteld, man wat een hoop geld :'(
Voor hoeveel heb je hem op de kop weten te tikken?

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:30
Puck schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:16:
[...]

Ik heb al eerder aangegeven dat ik dit sowieso niet doe, want wat heeft het voor zin als je het in de praktijk toch niet ziet (alleen maar nadelen, want 'can't be unseen'). Of je moet direct van plan zijn je TV ook om te ruilen ;)

Ik merk ook dat ik heel veel zaken niet opmerk, maar toch de drang heb om alles 'optimaal' in te stellen. Dezelfde discussie voor calibreren, ik weet zeker dat ik met mijn blote oog nooit ga zien of een tv gecalibreerd is ofniet als ik in 2 verschillende ruimten naar 2 TV's ga kijken. Maar toch wil ik hem laten calibreren omdat het zonde voelt het niet te doen. Hetzelfde bij 3D, ik weet echt niet of dat ik direct zou zien of mijn 3D instellingen zo zijn dat beide ogen 1080p beeld zien, of dat elk oog maar 540p ziet. Maar toch wil ik wel zeker weten dat ik die instellingen goed heb staan.

En zo zijn er nog een heleboel zaken waarvan ik zeker weet dat ik ze met het blote oog niet zie maar die ik toch optimaal wil maken, niet omdat het moet, maar omdat het kan. Lijkt me echt een tweaker kwaaltje :)

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
Silverdax schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:24:
[...]

Jaa daarom snapte ik het al niet... Als ik die op 20 zet dan is het niet eens mooi meer...
Puck schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:07:
[...]

Er is nogal een verschil tussen Oled Light op HDR en op SDR.

Hier:
HDR 100
SDR 40 - 60
HDR kijk ik nooit, en SDR (standaard lijkt mij) is hij gewoon op 100 altijd haha...

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Aaargh!

Aaargh!

Ambition88 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:25:
[...]

Voor hoeveel heb je hem op de kop weten te tikken?
Mag niet in dit topic he :+ Zie hier

• Puck
Janpietertje89 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:30:
[...]

Ik merk ook dat ik heel veel zaken niet opmerk, maar toch de drang heb om alles 'optimaal' in te stellen. Dezelfde discussie voor calibreren, ik weet zeker dat ik met mijn blote oog nooit ga zien of een tv gecalibreerd is ofniet als ik in 2 verschillende ruimten naar 2 TV's ga kijken. Maar toch wil ik hem laten calibreren omdat het zonde voelt het niet te doen. Hetzelfde bij 3D, ik weet echt niet of dat ik direct zou zien of mijn 3D instellingen zo zijn dat beide ogen 1080p beeld zien, of dat elk oog maar 540p ziet. Maar toch wil ik wel zeker weten dat ik die instellingen goed heb staan.

En zo zijn er nog een heleboel zaken waarvan ik zeker weet dat ik ze met het blote oog niet zie maar die ik toch optimaal wil maken, niet omdat het moet, maar omdat het kan. Lijkt me echt een tweaker kwaaltje :)
Optimaal instellen vind ik iets heel anders dan turen naar elke grijswaarde fullscreen om te kijken of het wel egaal is (en dat gaat het niet zijn) terwijl dit bij echte content gewoon niet te zien is. Ik ben het helemaal met je eens, maar dat was niet waar ik op doelde :)
rohit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:33:
HDR kijk ik nooit, en SDR (standaard lijkt mij) is hij gewoon op 100 altijd haha...
8)

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 11-04-2017 16:46 ]

• Ambition88
Flink bedrag ja damn ik wil echt onder de 3200 blijven maargoed, ik ga hem ook pas eind dit jaar halen, jij kan er al eerder van genieten. :)

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de 65'' Blijf het raar vinden dat er zo een groot verschil zit tussen de 2150 voor de 55' en dan 3700+ voor de 65' :+

[ Voor 30% gewijzigd door Ambition88 op 11-04-2017 17:23 ]

• Aaargh!

Aaargh!

Ambition88 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:19:
[...]

Flink bedrag ja damn ik wil echt onder de 3200 blijven maargoed, ik ga hem ook pas eind dit jaar halen, jij kan er al eerder van genieten. :)
Precies. Had ook voor een B6 kunnen gaan maar als ik dan toch veel geld uitgeef moet 't ook goed. Het ding moet wel weer een tijdje meegaan,
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de 65''
Ik ook. Gaat nog een leuk klusje worden 't ding aan de muur te hangen.
Blijf het raar vinden dat er zo een groot verschil zit tussen de 2150 voor de 55' en dan 3700+ voor de 65' :+
65" is 40% meer beeld-oppervlak en dat zal ook invloed hebben op de yields.

• Ambition88
Aaargh! schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:53:

65" is 40% meer beeld-oppervlak en dat zal ook invloed hebben op de yields.
hm? 55'' is 139cm 65'' 165cm is toch maar circa 20% extra beeld oppervlak? terwijl je bijna het dubbele qua prijs betaalt, niet helemaal maar toch.

Succes met ophangen iig :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 11-04-2017 18:02 ]

• Aaargh!

Aaargh!

Ambition88 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:00:
[...]

hm? 55'' is 139cm 65'' 165cm is toch maar circa 20% extra beeld oppervlak?
Da's de diagonaal he. Hij wordt hoger en breder dus de oppervlakte gaat quadratisch t.o.v. de maat.

• Castus
Ambition88 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:00:
[...]

hm? 55'' is 139cm 65'' 165cm is toch maar circa 20% extra beeld oppervlak? terwijl je bijna het dubbele qua prijs betaalt, niet helemaal maar toch.

Succes met ophangen iig :+
op basis van 16:9
55 inch = ongeveer 122 cm x 68 cm = 8296 cm2
65 inch = ongeveer 144 cm x 81 cm = 11664 cm2

dus verschil van 40.59%.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:37
Leuke link voor als je TV grootte wil vergelijken. http://www.displaywars.com/55-inch-16x9-vs-65-inch-16x9

Lichtpuntje...

• Aaargh!

Aaargh!

Iemand hier met een C7 die me kan zeggen hoe diep het 'bakje' is waar de HDMI connectoren zitten ? Ik wil ff een muurbeugel bestellen maar nergens op de LG site een schema te vinden met dat soort informatie. Moet weten hoe ver ie van de muur moet komen.

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12 09:29
Ik kom er net achter dat ik achter op mijn LG 55B6V een soort plastic laag heb zitten die er af moet. Dit natuurlijk gelijk gedaan.

Als ik aan de voorkant in de hoeken en naar de randen kijk lijkt het alsof er daar ook een plastic laag (soort van screen protector) op zit. Als ik in de handleiding kijk zie ik niets vermeld staan over zowel de voorkant als de achterkant. Ik durf er niet teveel aan te zitten op de voorkant omdat de tv duur genoeg is.

[ Voor 9% gewijzigd door CHKYBSTRD op 11-04-2017 19:32 ]

Stay hungry, stay foolish!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RBN026 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:31:
Ik kom er net achter dat ik achter op mijn LG 55B6V een soort plastic laag heb zitten die er af moet. Dit natuurlijk gelijk gedaan.

Als ik aan de voorkant in de hoeken en naar de randen kijk lijkt het alsof er daar ook een plastic laag (soort van screen protector) op zit. Als ik in de handleiding kijk zie ik niets vermeld staan over zowel de voorkant als de achterkant. Ik durf er niet teveel aan te zitten op de voorkant omdat de tv duur genoeg is.
Ik heb die laag nog steeds aan de achterzijde van mijn Oled 950v zitten, dat vond ik wel zo handig. Ik heb er nu namelijk een stel led-strips tegenaan geplakt en mocht ik besluiten om een andere TV te halen dan kan ik die strips netjes weer verwijderen zonder dat er wat achterblijft op de TV. Het zal toch niet schadelijk zijn om deze te laten zitten?

Testing, one, two ...

• CHKYBSTRD
hardware-lover schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:37:
[...]

Ik heb die laag nog steeds aan de achterzijde van mijn Oled 950v zitten, dat vond ik wel zo handig. Ik heb er nu namelijk een stel led-strips tegenaan geplakt en mocht ik besluiten om een andere TV te halen dan kan ik die strips netjes weer verwijderen zonder dat er wat achterblijft op de TV. Het zal toch niet schadelijk zijn om deze te laten zitten?
Ik lees op andere forums iets over ventilatie dus daar zou je even naar kunnen kijken.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RBN026 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:38:
[...]
Ik lees op andere forums iets over ventilatie dus daar zou je even naar kunnen kijken.
Dat gedeelte is bij mijn TV massief (plastic?), zonder gaten, het ventilatierooster zit lager, dat is geheel vrij.
De folie zit alleen op de bovenste helft van de TV.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/wp-content/uploads/2016/01/LG-65EF950V-achterkant-319x330.jpg

Testing, one, two ...

• CHKYBSTRD
Nee dan zal dat geen probleem zijn joh!

Hier een foto van wat ik bedoel :

Oled

Is toch raar?

• Raziel
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je dat eraf haalt ...

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:00
RBN026 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:47:
Nee dan zal dat geen probleem zijn joh!

Hier een foto van wat ik bedoel :

[afbeelding]

Is toch raar?
Heb precies hetzelfde op mijn B6, was me nog niet eens opgevallen. Maar er zit geen lipje of iers dergelijks aan en je zou serieus moeite moeten doen om het eraf te krijgen als het al de bedoeling is. Tenzij er mensen zijn die wel degelijk een beschermlaag aan de voorkant verwijderd hebben?

• Puck
Evanesco schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:57:
[...]

Heb precies hetzelfde op mijn B6, was me nog niet eens opgevallen. Maar er zit geen lipje of iers dergelijks aan en je zou serieus moeite moeten doen om het eraf te krijgen als het al de bedoeling is. Tenzij er mensen zijn die wel degelijk een beschermlaag aan de voorkant verwijderd hebben?
Ik kan mij herinneren dat in de handleiding of doos (van B6) werd aangegeven dat de plastic aan de achterkant verwijderd moest worden. Ik heb dat in ieder geval direct gedaan. Over de voorkant werd niks gezegd.

• CHKYBSTRD
Ja ik denk ook van niet, maar mijn exemplaar is dan wel beschadigd! Heb LG nu aan de telefoon.

Toevoeging:

Medewerkster kan mij er niet veel over vertellen en vraagt of ik een foto wil maken en dit online wil doorzetten. Zal wel met de sluitingstijd van 20:00 te maken hebben ;)

Morgen maar ff Smits bellen denk ik. Wat zouden jullie doen bij een lichte beschadiging, ik heb de tv sinds donderdag.

[ Voor 62% gewijzigd door CHKYBSTRD op 11-04-2017 20:04 ]

• Evanesco
RBN026 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:00:
Ja ik denk ook van niet, maar mijn exemplaar is dan wel beschadigd! Heb LG nu aan de telefoon.
Je hebt dus wel degelijk geprobeerd die laag eraf te krijgen en nu is je tv beschadigd? :/

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Evanesco schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:02:
[...]

Je hebt dus wel degelijk geprobeerd die laag eraf te krijgen en nu is je tv beschadigd? :/
_O- _O- _O-

• CHKYBSTRD
Evanesco schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:02:
[...]

Nee dat van de foto was al. Dat was ook de reden dat ik het idee kreeg dat ook daar een bescherming op zou kunnen zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door CHKYBSTRD op 11-04-2017 20:06 ]

• Evanesco
Ow ik zie nu pas dat er een soort van deukje zit bij jou op de foto. Als je dat niet zelf hebt gedaan is het idd een beschadiging van het transport of iets dergelijks.
Zou het in ieder geval niet accepteren, je hebt recht op een onbeschadigd product.

[ Voor 20% gewijzigd door Evanesco op 11-04-2017 20:11 ]

• CHKYBSTRD
Ja het is echt minuscuul maar als je eenmaal weet dat het er zit gaat dat irriteren.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
Ziet er inderdaad niet uit.. Gewoon nieuwe eisen .. Kan me voorstellen dat jij dacht dat het een beschermlaag was..

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

RBN026 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:10:
Ja het is echt minuscuul maar als je eenmaal weet dat het er zit gaat dat irriteren.
Zit je 10 cm van je TV af dan?

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
Hoezo tuurlijk zie je dat al je weet dat het erzit vooral in daglicht.. Of je moet slecht ziend zijn..

• CHKYBSTRD
ionn schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:13:
[...]

Zit je 10 cm van je TV af dan?
Is toch precies wat ik zeg, ook al zie je het niet dan weet je nog wel dat het er zit.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:45

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Puck schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:59:
[...]

Ik kan mij herinneren dat in de handleiding of doos (van B6) werd aangegeven dat de plastic aan de achterkant verwijderd moest worden. Ik heb dat in ieder geval direct gedaan. Over de voorkant werd niks gezegd.
De voorkant is echt geen beschermlaag wat er af moet lijkt me, kan nergens iets vinden en het is heel fragiel.

Achter wist ik niet eens (die haal ik er zojuist af).

• Puck
ApC_IcE schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:55:
[...]

De voorkant is echt geen beschermlaag wat er af moet lijkt me, kan nergens iets vinden en het is heel fragiel.

Achter wist ik niet eens (die haal ik er zojuist af).
Leek mij ook niet, was meer een antwoord op dat de achterkant er wel af moet ;)

• apis29
  • Niet online
A1 aan de muur:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zJ6fpdj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z0b5Nx9.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dxdcdQ1.png

Kijkje van bovenaf:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CLyFetY.jpg

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:37
Muntje is 20.5mm breed, (was ik zelf benieuwd naar)

Toch wel een aardig stuk van de muur af met die speciale voet

Lichtpuntje...

• apis29
  • Niet online
Als ik een pagina terug lees dat er een B6 op 8cm hangt dan valt het nog mee op basis van de 'verwachtingen' die de ronde deden ...
Nog een andere, leukere link die ik net tegenkom: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1471930715 ( :D een 75" zou toch best aardig staan zo maar eerst maar eens naar 55")

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 11-04-2017 23:54 ]

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-12 06:07

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Even een vraagje voor de OLED bezitters met een goede receiver. Hebben jullie wel eens getest welk apparaat de betere scaler heeft? Ik ben best benieuwd, normaal gesproken zou je zeggen dat de tv de betere scaler zou moet hebben. Alleen mijn oude Samsung plasma tv had toch wel een slechtere scaler dan een Onkyo receiver die ik destijds had.

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Vind het moeilijk testen
Heb de lg 65e6 en een denon x7200 en mijn bronnen (dune 4k solo en samsung uhd k8500
Zou niet weten waar te beginnen
Momenteel laat ik mijn uhd speler alleen 4k doen op de autostand maar gaat niet door de reciever
De dune solo laat ik uitsturen wat de bron is dus 1080p als 1080p 4k als 4k deze gaat wel door de denon
Mijn denon doe ik alleen als pass trough
Maar om zo een vergelijk te maken vindt IK te moeilijk, eigenlijk zou je dan van alles 2 moeten hebben

[ Voor 6% gewijzigd door raymen12345 op 12-04-2017 10:10 ]

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:04
MaakmeGek schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:40:
Even een vraagje voor de OLED bezitters met een goede receiver. Hebben jullie wel eens getest welk apparaat de betere scaler heeft? Ik ben best benieuwd, normaal gesproken zou je zeggen dat de tv de betere scaler zou moet hebben. Alleen mijn oude Samsung plasma tv had toch wel een slechtere scaler dan een Onkyo receiver die ik destijds had.
Inderdaad een lastige vraag.
Een Poolse website toonde aan dat er weinig verschil zit in de basis-upscaling. Dat doen ze min of meer allemaal even goed of slecht. Wel maakt de nabewerking een verschil.
Dat zie je nu goed aan de nieuwe Sony oled, die met de X1-processor echt zeer goed upscaled/verwerkt terwijl andere fabrikanten hetzelfde oled-panel van LG gebruiken.

Mijn huidige receiver (Marantz 1607) doet voor mijn gevoel niet zoveel met het signaal. Ik zie weinig verschil met beeld via de receiver of direct in de tv geplugged.

Wel vond ik een duidelijk verschil als ik de Netflix-app van mijn Sony bdp-s7200 gebruik. De Sony speler scaled naar 4K en niet de tv. De films/series waren gewoon scherper en zuiverder. Het is verder lastig in gebruik, dus meestal maak ik toch voor het gemak maar gebruik van deNetflix app van de tv zelf (55E6)

Over het algemeen zou ik dus de tv de upscaling laten doen en niet de receiver. Ook met het oog op dat je mag verwachten dat er in een tv een betere chip zit (voor beeldverwerking) dan in een normale receiver, die meer nadruk legt op geluid.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Wie heeft ervaring met de LG Oled B6 icm de Humax 5200C mediabox qua Beeld etc?

• pennywise666
  • Laatst online: 11-12 11:29
ik zit op 4,5 meter afstand tot een 100 inch beamerscherm.het is gewoon perfect zeg maar.
daarom twijfel ik ook of ik een 65 inch oled wil kopen,omdat het gewoon te klein is.
en als je dichterbij gaat zitten dan is het gewoon niet de zelfde ervaring als een beamerscherm omdat het dan gewoon teveel in your face is.
ik denk bij mezelf: een 65 inch 4K en goede zwartwaarden kunnen gewoon niet op tegen een groot beamerscherm van 100 of 120 inch.
aan de andere kan denk ik: gordijnen moeten dicht bij beamer, zwartwaarden zijn gemiddeld.
bij oled denk ik: wauw, nieuwe technologie, geweldige zwartwaarden, gordijnen open en 4k is overrated.
dus ik weet het niet meer!
help!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:53
Die keuze zul je toch zelf moeten maken; hecht je meer waarde aan grootte of aan PQ?
Misschien moet je eens een winkel binnen lopen en op 4,5 meter van een 65" tv gaan staan, dan zie je of het je bevalt?

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 13:58
JSA schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:19:
Ik gebruik een Humax 5050 icm de 55b6v en een onkyo 656 receiver.
Alle aparatuur is aangesloten op mijn receiver en de hdmi out loopt naar de ARC (hdmi 2) op de 6V.
Het beeld is goed zodra ik een HD (1080i) kanaal kijk maar met een sd kanaal ziet het er niet uit.
Die kanalen sla ik dus ook over ;)

[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 12-04-2017 14:18 . Reden: typo ]

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13
Ik heb sinds dit weekend de 65B6V. Een prachtige tv.

Wel heb ik nog een paar vragen. Klopt het dat deze tv geen lichtsensor heeft? Overdag is de setting ‘OLED-lampje’ 80 een goede waarde. Maar ‘s avonds is dat veel te fel. Dan moet ik het terugschroeven naar 30. Elke moderne smartphone doet dit automatisch aan de hand van het omgevingslicht. Ik had verwacht dat een high-end tv dit ook had.

Als alternatief gebruik ik ook wel eens de ECO-mode. Door die in te schakelen (min-gemid-max) wordt het scherm ook aanzienlijk gedimd. Is deze setting hetzelfde als OLED-lampje?

Verder kijk ik veel tennis op FOX sports (via Ziggo horizon box). Ik vind de bal alleen nog niet helemaal soepel (Truemotion uit). Wordt dit gefixed met de nieuwste firmware? (wel al uitgekomen in de VS - [04.31.15] - Improve the Judder issue in 60hz motion).

Volgens mij is het Ziggo signaal uit de horizon box 1080p@50hz, via de info knop op de AB kan ik alleen de resolutie zien (1080p). De 04.31.15 firmware zou een probleem met 60hz judder fixen. Zou dit de FOX tennisuitzendingen verbeteren? Als tijdelijke fix heb ik geprobeerd PC mode in te schakelen, maar het lijkt dat dit alleen maar bij 1 HDMI poort tegelijk mogelijk is? Als ik zowel HDMI 3 als 4 op PC icon zet, dan raakt alleen HDMI 3 ook in PC mode. Vreemd.

[ Voor 10% gewijzigd door Magnolia op 12-04-2017 14:28 ]

Ontspan.

• DarkSide

DarkSide

Magnolia schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:23:
Ik heb sinds dit weekend de 65B6V. Een prachtige tv.

Wel heb ik nog een paar vragen. Klopt het dat deze tv geen lichtsensor heeft? Overdag is de setting ‘OLED-lampje’ 80 een goede waarde. Maar ‘s avonds is dat veel te fel. Dan moet ik het terugschroeven naar 30. Elke moderne smartphone doet dit automatisch aan de hand van het omgevingslicht. Ik had verwacht dat een high-end tv dit ook had.

Als alternatief gebruik ik ook wel eens de ECO-mode. Door die in te schakelen (min-gemid-max) wordt het scherm ook aanzienlijk gedimd. Is deze setting hetzelfde als OLED-lampje?
Persoonlijk blij dat er geen sensor in zit.
Die veranderen maar al te vaak je beeld wat gewoon niet lekker kijkt.
Ik gebruik ISF dark voor savonds en ISF bright voor overdag.
Dat is heel makkelijk te switchen en werkt voor mij prima

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Raziel
DarkSide schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:35:
[...]

Persoonlijk blij dat er geen sensor in zit.
Die veranderen maar al te vaak je beeld wat gewoon niet lekker kijkt.
Ik gebruik ISF dark voor savonds en ISF bright voor overdag.
Dat is heel makkelijk te switchen en werkt voor mij prima
Ik zou willen dat er een toggle optie of een direct commando voor was, zodat ik die makkelijk in mijn harmony zou kunnen zetten. Nu doe ik het gewoon met OLED op 100. Meeste wat ik kijk is toch donker en duister, dus die zonnebril is niet nodig.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:36
JSA schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:19:
Ik gebruik de Humax 5200c icm een 55E6, gewoon geweldig goed beeld (1080i). De upscaler van de tv doet goed werk! Ik zie geen verschil tussen rechtstreekse tv via CI+ of via de Humax. Het gemak van een dubbele tuner + hdd is toch wel fijn. Ik kijk op het nieuws en actualiteitenprogs na vrijwel niet meer rechtstreeks tv, maar neem mijn programma's op. Lekker de reclameblokken "doorspoelen"! :+

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Vinden jullie de helderheid van de LG B6 niet tegenvallen tegenover bijvoorbeeld de Samsung KS8000? Of is dit helder genoeg?

• DarkSide

DarkSide

Fearbeek schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:58:
Vinden jullie de helderheid van de LG B6 niet tegenvallen tegenover bijvoorbeeld de Samsung KS8000? Of is dit helder genoeg?
Als ik deze kort vergeleek bij een vriend die een KS8000 heeft
Mis ik niets qua helderheid. Overdag met felle zon rechtstreeks op de TV is de KS8000 wat beter.
En deze heeft geen paarse gloed.

Maar onder de meeste omstadigheden kom ik niets tekort met mijn B6. En vooral savonds niet.
Zwart is beter en geen halo's etc.

• Fearbeek
Heb sinds vorige week ook een B6, heb deze niet vergeleken met een LCD omdat ik zeker wist dat OLED beter zou zijn. Na het lezen van een aantal artikelen kwam ik er achter dan de 700 nits van de OLED echt veel minder is dan de 1000 van de LCD's.

Nu wil ik natuurlijk ook niet dat ik steeds verblind word ik donkere kamers. Ik kijk 85% van de tijd in een kamer met alleen sfeerlicht in de avond.

Moet er wel bij zeggen dat de beeldkwaliteit en zwartwaardes van de B6 echt geweldig zijn....

• Burpje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2022
Toch mooi dat we allemaal blij zijn met de geweldige zwart waardes. We kijken dan dus eigenlijk naar "niks" waar we veel geld voor betalen :)

• Castus
Burpje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:16:
Toch mooi dat we allemaal blij zijn met de geweldige zwart waardes. We kijken dan dus eigenlijk naar "niks" waar we veel geld voor betalen :)
Ja m'n vriendin wordt gek van hoe vaak ik de zin heb gebruikt 'Zwart is echt zwart, zie je dat?' tegen haar, maar ook tegen iedereen die de demonstratie van de TV krijgt ;)

'echt mooi zwart!'

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13
lekker in 't (financiële) zwarte gat vallen met zo'n OLED he..

Ik had hiervoor een Panasonic plasma (TX50G30), en die was qua helderheid te laag om overdag met zonlicht tv te kijken (gordijnen moesten dan voor een deel dicht). Met mn B6 hoeft dat niet meer, beeld is echt fel genoeg. Zwartwaardes (zijn ze weer) zijn veel belangrijker voor beeldkwaliteit dan brightness.

Ontspan.

• Fearbeek
Had dit even nodig, er zat nog enige twijfel om hem terug te brengen en alsnog voor een KS8000 te gaan. Maar blijf toch bij OLED, de nieuwere techniek met iets wat LCD niet kan bieden.

• Castus
Fearbeek schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:30:
Had dit even nodig, er zat nog enige twijfel om hem terug te brengen en alsnog voor een KS8000 te gaan. Maar blijf toch bij OLED, de nieuwere techniek met iets wat LCD niet kan bieden.
Oh man, switchen naar een LED nadat je OLED hebt meegemaakt.. Dat kun je echt niet menen.

Goede keuze om te blijven bij OLED hoor :)

• Fearbeek
Ik ga er ook voor zorgen dat mn vriendin ''dit is echt zwart'' nooit meer wil horen.

Nu nog zorgen dat mn Nvidia Shield goed werkt, kan nog geen games streamen naar de TV. Hij geeft dan alleen mijn desktop weer nadat ik een game opstart.

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Castus schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:22:
[...]

Ja m'n vriendin wordt gek van hoe vaak ik de zin heb gebruikt 'Zwart is echt zwart, zie je dat?' tegen haar, maar ook tegen iedereen die de demonstratie van de TV krijgt ;)

'echt mooi zwart!'
Haha herkenbaar, ik schreeuw tegenwoordig 20 keer per dag: "Kijk dan! Zwarter dan zwart!" d:)b *O*

PSN: fonsmeister

Pagina: 1 ... 85 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.