Ik heb sinds dit weekend de 65B6V. Een prachtige tv.
Wel heb ik nog een paar vragen. Klopt het dat deze tv geen lichtsensor heeft? Overdag is de setting ‘OLED-lampje’ 80 een goede waarde. Maar ‘s avonds is dat veel te fel. Dan moet ik het terugschroeven naar 30. Elke moderne smartphone doet dit automatisch aan de hand van het omgevingslicht. Ik had verwacht dat een high-end tv dit ook had.
Als alternatief gebruik ik ook wel eens de ECO-mode. Door die in te schakelen (min-gemid-max) wordt het scherm ook aanzienlijk gedimd. Is deze setting hetzelfde als OLED-lampje?
Verder kijk ik veel tennis op FOX sports (via Ziggo horizon box). Ik vind de bal alleen nog niet helemaal soepel (Truemotion uit). Wordt dit gefixed met de nieuwste firmware? (wel al
uitgekomen in de VS - [04.31.15] - Improve the Judder issue in 60hz motion).
Volgens mij is het Ziggo signaal uit de horizon box 1080p@50hz, via de info knop op de AB kan ik alleen de resolutie zien (1080p). De 04.31.15 firmware zou een probleem met 60hz judder fixen. Zou dit de FOX tennisuitzendingen verbeteren? Als tijdelijke fix heb ik geprobeerd PC mode in te schakelen, maar het lijkt dat dit alleen maar bij 1 HDMI poort tegelijk mogelijk is? Als ik zowel HDMI 3 als 4 op PC icon zet, dan raakt alleen HDMI 3 ook in PC mode. Vreemd.
[
Voor 10% gewijzigd door
Magnolia op 12-04-2017 14:28
]
Ontspan.