• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
Castus schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:12:
[...]

Omdat het streamen van de laptop via de wifi naar de router gaat en van de router naar de TV. als je een slechte router hebt, dan heeft hij sowieso meer moeite met bijvoorbeeld de stabiliteit van de verbinding etc.
Hier geen problemen met Plex Server en XPlay als client. Server draait op een MacBook Pro uit 2011 en kan 4k gewoon streamen. Gebruik jij de officiéle Plex client op je TV? Dan zal hij geheid transcoden en dit kan ervoor zorgen dat alles hapert. Het kan ook zeker aan je WiFi snelheid liggen (een router kan nog zo goed zijn, maar als hij teveel interference heeft, schiet het niet op). Wellicht even van kanaal wisselen? Check even je snelheid in de WebOS browser via https://fast.com

Een MacBook Pro uit 2010 moet absoluut voldoende zijn om te streamen, zolang je niet transcode (en zelfs transcoden van 1080 moet daarop lukken) :)

Arrived anxious, left bored

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Castus schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:12:
[...]

Omdat het streamen van de laptop via de wifi naar de router gaat en van de router naar de TV. als je een slechte router hebt, dan heeft hij sowieso meer moeite met bijvoorbeeld de stabiliteit van de verbinding etc.
Router heeft daar niks mee van doen. Dat is een switch.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
ionn schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:06:
[...]

De G6 is beter.
[...]

De realtek soc in de B6 is sneller hoor.
Wat een flauwekul!
De G6 is op een betere soundbar na 100% gelijk aan de E6.
En de soc van de E6/G6 is sneller dan die van de B6.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Puck
Vulcan750 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:09:
[...]

Wat een flauwekul!
De G6 is op een betere soundbar na 100% gelijk aan de E6.
En de soc van de E6/G6 is sneller dan die van de B6.
Er is discussie hierover omdat de B6 (met de nieuwste firmware) een lagere input-lag heeft dan de C/E modellen. Maar goed, lekker belangrijk. Volgens mij zijn ze beide snel zat :)

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Puck schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:20:
[...]

Er is discussie hierover omdat de B6 (met de nieuwste firmware) een lagere input-lag heeft dan de C/E modellen. Maar goed, lekker belangrijk. Volgens mij zijn ze beide snel zat :)
De e6 heeft deze update niet gekregen?

• Puck
Drial schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:13:
[...]

De e6 heeft deze update niet gekregen?
Ja en nee. Het gaat om de de HDR Game Mode update (die de E6 ook heeft gekregen). Alleen op de E6 was de input-lag al redelijk laag (34ms). Op de B6 zat een bug waardoor de input-lag variabel was (tussen de 50 en 70 ofzo). Deze hebben ze gefixt en ook de input-lag op de B6 naar beneden kunnen brengen tot 28ms.

Ik heb nu voor het eerst eens wat tv gekeken met de ingebouwde speakers van de 55C7V maar die klinken nog best goed zeg. Zeer positief verrast daarover.

Er staat ook al een paar dagen een update op de site maar de tv zegt dat er geen update is. Ik ben te lui een usb stick te gebruiken daarvoor.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 08-04-2017 15:24 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:39
Phusebox schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:22:
Zeer positief verrast daarover.
Afbeeldingslocatie: https://buffetoblog.files.wordpress.com/2010/04/man-in-shock.jpg?w=633

Nickname does not reflect reality

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-12 12:49
Vreemd dat de eerste reviews van verschillende sony en samsung tvs al online staan maar er over de C7 nog niks te vinden is, die ligt toch ook al bijna een maand in de schappen? grr :p

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-12 00:14
Ambition88 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:04:
Vreemd dat de eerste reviews van verschillende sony en samsung tvs al online staan maar er over de C7 nog niks te vinden is, die ligt toch ook al bijna een maand in de schappen? grr :p
Staat volgens mij ook al in dit topic, maar er zijn wel reviews van de W7 en LG heeft aangegeven dat de panelen e.d. allemaal hetzelfde zijn, inclusief SoC's.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Ambition88
Arjan90 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:07:
[...]

Staat volgens mij ook al in dit topic, maar er zijn wel reviews van de W7 en LG heeft aangegeven dat de panelen e.d. allemaal hetzelfde zijn, inclusief SoC's.
Ja fabrikanten roepen zoveel, eerst zien dan geloven. :)

• Vulcan750
Phusebox schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:22:
Ik heb nu voor het eerst eens wat tv gekeken met de ingebouwde speakers van de 55C7V maar die klinken nog best goed zeg. Zeer positief verrast daarover.
Fijn dat je dit hebt ontdekt. Kan je nagaan hoe positief ik ben over de ingebouwde soundbar van de E6. Die klinkt nog veel beter! 8)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Vulcan750 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:11:
[...]

Fijn dat je dit hebt ontdekt. Kan je nagaan hoe positief ik ben over de ingebouwde soundbar van de E6. Die klinkt nog veel beter! 8)
Waarschijnlijk wel maar hoe weet je dat de E6 beter klinkt als de C7? ;)

• Ambition88
Phusebox schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:39:
[...]

soundbar>speakers kan je toch zelf ook wel bedenken? Persoonlijk boeit mij het geluid van een tv sowieso niet. Ik koop een tv voor mooi beeld, wil ik goed geluid zijn er betere alternatieven.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ambition88 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:04:
Over 1-2 weken heeft rtings.com hun review.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12 07:54
Even wat vreemds wat ik wil delen, gisteren kreeg ik ineens bij het kijken naar netflix echte stotterende beelden. (OLED B6)
Dit gebeurde alleen met TruMotion aan (ongeacht welke setting).
Uiteindelijk een factory reset gedaan welke het probleem heeft opgelost! hopelijk was dit een eenmalige fout.

In ander nieuws ik heb een Sonos Playbase nu onder de tv staan en dit klinkt echt super! ontzettend blij mee, om de magic remote aan te sluiten moest ik Harman Kardon kiezen uit de lijst maargoed het werkt nu heel goed!

• Vulcan750
Phusebox schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:39:
[...]
De C7 heb ik persoonlijk nog niet mogen aanschouwen en beluisteren, maar gezien de plaatsing van de luidsprekers, gelijk als bij de B6 en C6 die ik wel beluisterd heb, kan ik dit met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid beweren.
Evengoed vind ik een B6 en C6 ook beter klinken dan de gemiddelde huidige tv's, lang niet slecht hoor! :)

• Puck
hantheman schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:37:
Even wat vreemds wat ik wil delen, gisteren kreeg ik ineens bij het kijken naar netflix echte stotterende beelden. (OLED B6)
Dit gebeurde alleen met TruMotion aan (ongeacht welke setting).
Uiteindelijk een factory reset gedaan welke het probleem heeft opgelost! hopelijk was dit een eenmalige fout.
Vraag me af of dit een probleem was van Netflix of de TV zelf. Had je geprobeerd Netflix zelf (en eventuele andere apps) af te sluiten voordat je meteen de harde maatregel van een reset moest doen?

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 09:53
Puck schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:12:
[...]

Vraag me af of dit een probleem was van Netflix of de TV zelf. Had je geprobeerd Netflix zelf (en eventuele andere apps) af te sluiten voordat je meteen de harde maatregel van een reset moest doen?
Ik heb ook een keer gehad dat netflix niet meer de HDR mode inging. Dit heb ik toen opgelost door de netflix app te verwijderen en opnieuw te installeren. Denk dat een volledige reset niet echt nodig is inderdaad. Dit was ook op een B6 btw.

• Puck
ikdedinges schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:42:
[...]

Ik heb ook een keer gehad dat netflix niet meer de HDR mode inging. Dit heb ik toen opgelost door de netflix app te verwijderen en opnieuw te installeren. Denk dat een volledige reset niet echt nodig is inderdaad. Dit was ook op een B6 btw.
Als je de Home / Recent knop ingedrukt houdt zie je alle apps die (op de achtergrond) open staan, deze kun je dan afsluiten door de cursor eroverheen te houden: er verschijnt een kruisje bovenaan.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12 07:54
Puck schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:12:
[...]

Natuurlijk eerst alle apps eens afgesloten.
Netflix verwijderen echter niet geprobeerd, het leek echt alleen om die app te gaan dus dat had wellicht wel gewerkt.
TruMotion op de B6 blijft sowieso een zorgenkindje. Bepaalde YouTube filmpjes stotteren ook heel erg of lopen zelfs geheel vast met TruMotion aan. Het gaat in dit geval om de De-Judder optie die het veroorzaakt en het maakt niet uit of deze op 1 of 10 staat (of alles er tussenin). De filmpjes lopen weer goed met TruMotion uit. Ook met ander content zijn er af en toe rare haperingen te zien. Veel gekker wordt het zelfs nu ik ontdekt heb dat verschillende brightness settings (niet OLED light) de manier of hevigheid van het stotteren beïnvloedt.

Some infinities are bigger than others.

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:27
Wat zijn jullie ervaringen met TruMotion op de 2016 en 2017 modellen?
Aan of uit zetten?

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Gamers met een C7! Ik las iets "game changing" op een ander forum! Ik maakte me al zorgen om de colour space die NIET te veranderen is in game mode, je ziet hier namelijk vast aan "Wide" wat zorgt voor over overgesatueerde kleuren. PC mode is ook de enige optie om 4:4:4 Chroma te hebben met gamen. De C7 (of elke LG 2017 OLED) is dus een droom TV voor core gamers. _/-\o_
I just checked pc mode with hdmi deep color on and the input lag in both ISF modes is 21.2ms!!

This is great news for gamers that want 4:4:4 and be able to calibrate their colors accurately!

Again in PC mode there is NO need to use game picture mode, you can use either ISF mode for even lower lag (.2ms faster)!!

LG really outdid themselves here!
No point to run the tv in anything other then ISF mode of your choosing in PC mode. Many years ago PC mode was the lowest lag you could get on tv's and it looks like it that way now with the 2017 oled's by LG.

Keep in mind you get full 4:4:4 as well in PC mode if you enable deep color.

I am super happy to be able to play games on here and have full color adjustment now and white balance that I can't get in game picture mode!! Super awesome!"

• ion
  • Niet online

ion

GANGSTERKILLER schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:25:
Gamers met een C7! Ik las iets "game changing" op een ander forum! Ik maakte me al zorgen om de colour space die NIET te veranderen is in game mode, je ziet hier namelijk vast aan "Wide" wat zorgt voor over overgesatueerde kleuren. PC mode is ook de enige optie om 4:4:4 Chroma te hebben met gamen. De C7 (of elke LG 2017 OLED) is dus een droom TV voor core gamers. _/-\o_

[...]

[...]
Waarom voegen ze dan uberhaupt nog een game mode toe, als andere modi net zo laag zijn. :+

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12 20:26

flexje

got-father

Puck schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:24:
[...]

Ja en nee. Het gaat om de de HDR Game Mode update (die de E6 ook heeft gekregen). Alleen op de E6 was de input-lag al redelijk laag (34ms). Op de B6 zat een bug waardoor de input-lag variabel was (tussen de 50 en 70 ofzo). Deze hebben ze gefixt en ook de input-lag op de B6 naar beneden kunnen brengen tot 28ms.
In welke update versie zit de bug fix? (B6)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• GANGSTERKILLER
ionn schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:31:
[...]

Waarom voegen ze dan uberhaupt nog een game mode toe, als andere modi net zo laag zijn. :+
Precies. Maar andere modi is alleen zo responsive met PC mode aan. Probeer het niet zonder. Geweldig die bezitters die werkelijk alles testen. Dit heb ik nog niet teruggezien in een review. Ze zetten allemaal game mode aan, even testen met de Leo Bodnar and be done with it.

Met een omweg is er dus een superieur resultaat te behalen! ;)

• Puck
ionn schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:31:
[...]

Zodat je aparte settings kunt hebben voor video-content & games (van hetzelfde apparaat). Staat los van input-lag natuurlijk :)
flexje schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:39:
[...]

In welke update versie zit de bug fix? (B6)
Laatste firmware 04.31.10

• GANGSTERKILLER
Bewijs dat de ISF mode met PC mode aan geen grappen maakt. :9
Alle credit gaat naar Blackvette94 van het AVS Forum.

[img]Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3946/33119516313_dea04101d8_h.jpg
Puck schreef op zondag 9 april 2017 @ 16:21:
[...]

Zodat je aparte settings kunt hebben voor video-content & games (van hetzelfde apparaat). Staat los van input-lag natuurlijk :)
Dat maakt sense idd.

[ Voor 35% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 09-04-2017 16:41 ]

• ion
  • Niet online

ion

Puck schreef op zondag 9 april 2017 @ 16:21:
[...]

[...]

Laatste firmware 04.31.10
Dat gaat in die situatie niet op aangezien je beperkt bent tot veel minder settings.

• ikdedinges
Puck schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:19:
[...]

Als je de Home / Recent knop ingedrukt houdt zie je alle apps die (op de achtergrond) open staan, deze kun je dan afsluiten door de cursor eroverheen te houden: er verschijnt een kruisje bovenaan.
weet ik :)
hielp niet.
na verwijderen en opnieuw installeren werkte de app wel weer normaal.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Om 3d bluray iso's af te kunnen spelen op mijn E6 heb ik heel wat liggen rommelen met plex/kodi/de interne media speler. Geen van allen leken dit te ondersteunen. Uiteindelijk beland bij powerDVD en hiermee lijkt het prima te werken.

Echter heb ik nog wel wat vraagtekens over hoe de 'beeldverwerking' werkt als ik een bluray iso afspeel via powerDVD waarbij mijn tv via HDMI 1.4 aangesloten is op mijn PC. Ik kan me voorstellen dat de beeldverwerking in dat geval door mijn computer (en powerdvd) gedaan wordt, niet door mijn TV. Heeft dit nog invloed op de kwaliteit? Aka zie ik op dit moment dezelfde kwaliteit die ik zou zien als ik via een blurayspeler de fysieke disc af zou spelen?

• baba420
  • Laatst online: 07:45
Janpietertje89 schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:25:
Om 3d bluray iso's af te kunnen spelen op mijn E6 heb ik heel wat liggen rommelen met plex/kodi/de interne media speler. Geen van allen leken dit te ondersteunen. Uiteindelijk beland bij powerDVD en hiermee lijkt het prima te werken.

Echter heb ik nog wel wat vraagtekens over hoe de 'beeldverwerking' werkt als ik een bluray iso afspeel via powerDVD waarbij mijn tv via HDMI 1.4 aangesloten is op mijn PC. Ik kan me voorstellen dat de beeldverwerking in dat geval door mijn computer (en powerdvd) gedaan wordt, niet door mijn TV. Heeft dit nog invloed op de kwaliteit? Aka zie ik op dit moment dezelfde kwaliteit die ik zou zien als ik via een blurayspeler de fysieke disc af zou spelen?
Ik heb alleen ervaring met Kodi MVC build. HDMI 2.0 van pc aangesloten op de E6 en Win10/Kodi hebben een resolutie van 3840x2610. Als Kodi instellingen heb ik als 3D optie "interlaced". Iedere oog krijgt 1080p full 3D. De E6 gaat niet in 3D modus maar het beeld is gewoon 3D. De 3D knop van de afstandsbediening indrukken doet verder niks.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
baba420 schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:47:
[...]
Ik heb alleen ervaring met Kodi MVC build. HDMI 2.0 van pc aangesloten op de E6 en Win10/Kodi hebben een resolutie van 3840x2610. Als Kodi instellingen heb ik als 3D optie "interlaced". Iedere oog krijgt 1080p full 3D. De E6 gaat niet in 3D modus maar het beeld is gewoon 3D. De 3D knop van de afstandsbediening indrukken doet verder niks.
De 3D knop voor de TV heeft eigenlijk nog steeds wel een effect in jouw situatie, daarmee worden namelijk de instellingen actief die binnen de 3D instellingen van de TV gekozen zijn. Dat het niet werkelijk veel toevoegt aan het (uitstekende) 3D plaatje, wat je zonder indrukken al krijgt voorgeschoteld, dat zou idd zomaar eens het geval kunnen zijn. Ik blijf overigens ook van de 3D knop van de afstandsbediening af, de noodzaak is er gewoon niet.

Iets wat eigenlijk steeds in mijn achterhoofd zit is of het panel van de B6 werkelijk de 3D ondersteuning mist, als die ook een passief panel heeft (en dat zou je denken), dan zou er met die specifieke build van Kodi ook een 3D beeld kunnen verschijnen, misschien interessant voor een B6 bezitter om dat eens uit te proberen.

Testing, one, two ...

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12 19:38
GANGSTERKILLER schreef op zondag 9 april 2017 @ 16:38:
Bewijs dat de ISF mode met PC mode aan geen grappen maakt. :9
Alle credit gaat naar Blackvette94 van het AVS Forum.

[img][afbeelding]

[...]

Dat maakt sense idd.
Als jullie het over PC mode hebben welke optie is dit dan.. kan me niet herinneren dat ik een pc mode kan selecteren..

[ Voor 9% gewijzigd door k1978 op 09-04-2017 20:44 ]

• ion
  • Niet online

ion

k1978 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:42:
[...]

Als jullie het over PC mode hebben welke optie is dit dan.. kan me niet herinneren dat ik een pc mode kan selecteren..
Je kan de naam aanpassen van een input naar PC. Dat is PC mode.

• marrek
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 12:06
Wanneer komt webos3.5 uit voor de b6? Weet iemand dat?
Ik zou graag youtube met hdr willen zien, huidige firmware ondersteund dat nog niet volgens mij..

• Janpietertje89
  • Nu online
[...]

Hmm hoe kom ik aan deze build? Google brengt me naar een gesloten post die outdated lijkt.

• Puck
marrek schreef op zondag 9 april 2017 @ 23:31:
Wanneer komt webos3.5 uit voor de b6? Weet iemand dat?
Ik zou graag youtube met hdr willen zien, huidige firmware ondersteund dat nog niet volgens mij..
Het is überhaupt de vraag of dit gaat gebeuren. Alleen LG kan dit momenteel bevestigen. LG kennende zal het opeens in een firmware update zitten, of komt het helemaal niet. Ze kondigen zelden iets aan.

• baba420
Janpietertje89 schreef op zondag 9 april 2017 @ 23:41:
[...]

Hmm hoe kom ik aan deze build? Google brengt me naar een gesloten post die outdated lijkt.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=266316

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:41:
[...]

De 3D knop voor de TV heeft eigenlijk nog steeds wel een effect in jouw situatie, daarmee worden namelijk de instellingen actief die binnen de 3D instellingen van de TV gekozen zijn. Dat het niet werkelijk veel toevoegt aan het (uitstekende) 3D plaatje, wat je zonder indrukken al krijgt voorgeschoteld, dat zou idd zomaar eens het geval kunnen zijn. Ik blijf overigens ook van de 3D knop van de afstandsbediening af, de noodzaak is er gewoon niet.

Iets wat eigenlijk steeds in mijn achterhoofd zit is of het panel van de B6 werkelijk de 3D ondersteuning mist, als die ook een passief panel heeft (en dat zou je denken), dan zou er met die specifieke build van Kodi ook een 3D beeld kunnen verschijnen, misschien interessant voor een B6 bezitter om dat eens uit te proberen.
In de Philips OLED review van Tweakers hebben ze ook 3D aan de praat gekregen (daar dus even kijken hoe). Lijkt me dat die manier ook op de B6 moet lukken idd ...

• hardware-lover
  • Niet online
apis29 schreef op maandag 10 april 2017 @ 00:56:
[...]
In de Philips OLED review van Tweakers hebben ze ook 3D aan de praat gekregen (daar dus even kijken hoe). Lijkt me dat die manier ook op de B6 moet lukken idd ...
Het hoe is geen probleem hoor, ik gebruik de specifieke Kodi build(s) al zowat een jaar nu hier in huis. Maar ik heb geen B6, of dat type Philips (met 2016 panel?), om dat zelf uit te testen op een toestel welke het eigenlijk niet zou ondersteunen volgens de specificaties.

De review van Tweakers geeft inderdaad aan dat het mogelijk moet zijn maar dan nog kun je beter die specifieke Kodi software gebruiken omdat je dan de hoogste mogelijke 3D kwaliteit kunt behalen, en het is relatief eenvoudig in te stellen, mits men voorzien is van de juiste hardware in huis.

Testing, one, two ...

• Janpietertje89
  • Nu online
[...]

Zou deze kodi build ook werken met HDMI 1.4? Bluray is maar 24 FPS dus dat zou moeten werken of zit dit voor 3D toch weer anders? Ik heb de build namelijk geinstalleerd maar het lijkt erop dat ik de resolutie van het beeldscherm (in de windows beeldscherminstellingen) naar 1080p moet verlagen om 3D te kunnen activeren.

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:55
Iemand al gecheckt op de LG 2017 modellen of die nog het polarisatiefilter hebben? Anders gebruikt Philips nog de 2016 panelen.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 12:38
Heb eigenlijk nooit begrepen waarom LG die 3D ondersteuning heeft weggelaten, zeker als ik nu lees dat het bij bepaalde modellen wel degelijk werkt. Waarom? Zelfs al is het geen verkoopsargument, het is toch beter om het wél dan niet te hebben? Ik ga vermoedelijk begin volgend jaar een 65" 2017 model kopen en vind het ontbreken van 3D echt een enorm minpunt.

• Janpietertje89
  • Nu online
Eddy_BE schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:27:
Iemand al gecheckt op de LG 2017 modellen of die nog het polarisatiefilter hebben? Anders gebruikt Philips nog de 2016 panelen.
Nee, deze hebben ze niet, dit was volgensmij de reden dat mensen klaagden over een roodsige reflecties bij de 2016 modellen als ze uit stonden. Dit is in de 2017 modellen niet meer zichtbaar.

• Puck
Janpietertje89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:33:
[...]

Nee, deze hebben ze niet, dit was volgensmij de reden dat mensen klaagden over een roodsige reflecties bij de 2016 modellen als ze uit stonden. Dit is in de 2017 modellen niet meer zichtbaar.
Dat zou dan wel betekenen dat de B6 wel een polarisatiefilter heeft, terwijl meerdere mensen hebben gezegd dat het aantal NITS van dit model hoger uitkomt wegens het ontbreken van dit filter. Wie test er even een 3D film op de B6 (via PC)? :P

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-12 12:00
Puck schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:35:
[...]

Dat zou dan wel betekenen dat de B6 wel een polarisatiefilter heeft, terwijl meerdere mensen hebben gezegd dat het aantal NITS van dit model hoger uitkomt wegens het ontbreken van dit filter. Wie test er even een 3D film op de B6 (via PC)? :P
kan dat dan wel via PC?

• LOTG
  • Laatst online: 18-12 18:36
@Puck Als je een bril voor mij hebt wil ik dat best doen :+

• Puck
Volgens @hardware-lover dus wel. Ik heb echt geen verstand van 3D.
LOTG schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:37:
@Puck Als je een bril voor mij hebt wil ik dat best doen :+
Ik heb genoeg brillen, maar geen is 3D B)

• Light21M
Ik heb passieve 3d brillen zal is testen binnenkort met kodi

[ Voor 73% gewijzigd door Light21M op 10-04-2017 11:48 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Die specifieke Kodi build is alleen bedoelt voor Windows (lees PC), dus.... ;)

Janpietertje89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:23:
[...]
Zou deze kodi build ook werken met HDMI 1.4? Bluray is maar 24 FPS dus dat zou moeten werken of zit dit voor 3D toch weer anders? Ik heb de build namelijk geinstalleerd maar het lijkt erop dat ik de resolutie van het beeldscherm (in de windows beeldscherminstellingen) naar 1080p moet verlagen om 3D te kunnen activeren.
Dat is nu net het frappante, je mag de waarschuwingen van Windows negeren betreffende de ideale desktop (en Kodi) resolutie voor het weergeven van 3D. Ik draai op desktop en binnen Kodi de UHD resolutie (3820x2160), maar wel via een HDMI 2.0a signaal. Bij gebruik van de juiste instellingen binnen Kodi (interlaced 3D) wordt er een UHD 3D beeld naar je TV gestuurd zonder dat je TV daar op reageert met een 3D omschakeling. Het was een vreemde gewaarwording om dat zo voorgeschoteld te krijgen, maar het resultaat is verbluffend goed. Eigenlijk minstens gelijk, zo niet beter, dan die geadviseerde "hardware" 3D instelling binnen Kodi.

Bovenstaande is eigenlijk bedoelt voor een HDMI 2.0 PC output, met een HDMI 1.4 poort zou de "hardware" keuze voor 3D en een allround 1080p resolutie mogelijk nog steeds de betere instelling kunnen zijn, afhankelijk van de PC hardware die je gebruikt.

Edit: maar niet elke hardware-setup is geschikt. Voorkeur voor Intel only (hoe recenter, hoe beter), voor nVidia is er ook een oplossing te vinden in het start-topic, een systeem met AMD GPU is verre van ideaal.

[ Voor 80% gewijzigd door hardware-lover op 10-04-2017 19:59 ]

Testing, one, two ...

• baba420
Janpietertje89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:23:
[...]

Jazeker werkt het ook via HDMI 1.4. Desktop en Kodi moeten dan 1920x1080p zijn en als 3D instelling moet je "hardware based" kiezen. In dit geval zal je TV wel automatisch naar 3D modus gaan.

• Light21M
hardware-lover schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:04:
[...]

[...]

Dat is nu net het frappante, je mag de waarschuwingen van Windows negeren betreffende de ideale desktop (en Kodi) resolutie voor het weergeven van 3D. Ik draai op desktop en binnen Kodi de UHD resolutie (3820x2160). Bij gebruik van de juiste instellingen binnen Kodi (interlaced 3D) wordt er een UHD 3D beeld naar je TV gestuurd zonder dat je TV daar op reageert met een 3D omschakeling. Het was een vreemde gewaarwording om dat zo voorgeschoteld te krijgen, maar het resultaat is verbluffend goed. Eigenlijk minstens gelijk, zo niet beter, dan die geadviseerde "hardware" 3D instelling binnen Kodi.

Bovenstaande is eigenlijk bedoelt voor een HDMI 2.0 PC output, met een HDMI 1.4 poort zou de "hardware" keuze voor 3D en een allround 1080p resolutie mogelijk nog steeds de betere instelling kunnen zijn, afhankelijk van de PC hardware die je gebruikt.
Kun je me zeggen welke versie van kodi ik moet gebruiken met welke settings, heb een pc met kodi erop dus kan veel testen

• hardware-lover
  • Niet online
Light21M schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:19:
[...]
Kun je me zeggen welke versie van kodi ik moet gebruiken met welke settings, heb een pc met kodi erop dus kan veel testen
baba420 in "OLED televisies"

Testing, one, two ...

• Light21M
ok zal binnenkort testen, zou epic zijn moest dat werken.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb mijn exemplaar van de Oled55b6v in huis van Audiovision. Gefabriceerd in maart 2017, geassembleerd in Polen. Met Z.BEUZ JLP als achtervoegsel na Oled55b6v. Europees zwart model gefabriceerd in Japan I guess?

• LOTG
@Joosie200 Japan? JLP is geen afkorting voor Japan, dat is JPN. Tevens is LG (Lucky Gold-star) een Koreaans bedrijf, niet Japans. Zou sowieso vreemd zijn als je al zegt dat de assemblage in Polen is gebeurd.

• Janpietertje89
  • Nu online
baba420 schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:14:
[...]

Jazeker werkt het ook via HDMI 1.4. Desktop en Kodi moeten dan 1920x1080p zijn en als 3D instelling moet je "hardware based" kiezen. In dit geval zal je TV wel automatisch naar 3D modus gaan.
En zelfs met beide op 1920x1080p is het nog steeds mogelijk om 1080p voor ieder oog te zien? Bedankt voor jullie reacties, ik ga vanavond eens wat testen.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12 14:28
* knip *
Reacties als deze voegen natuurlijk helemaal niets toe.

[ Voor 90% gewijzigd door S1NN3D op 10-04-2017 13:22 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Steef_1202
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-10 06:58
Ik heb mijn mediacenter gekoppeld aan mijn AV-receiver op HDMI1 en de HDMI out naar HDMI1 of 2 op de OLED65B6V.

Op mijn oude tv werkte dit zonder problemen, zowel beeld als geluid was geen issue.
Nu lijkt die mijn receiver niet te detecteren, geen input signaal.
Direct koppelen op de tv werkt uiteraard wel.

Zie ik iets over het hoofd bij de OLED tv's anders is?

• Joosie200
  • Niet online
LOTG schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:46:
@Joosie200 Japan? JLP is geen afkorting voor Japan, dat is JPN. Tevens is LG (Lucky Gold-star) een Koreaans bedrijf, niet Japans. Zou sowieso vreemd zijn als je al zegt dat de assemblage in Polen is gebeurd.
Assemblage is een ding, produceren gebeurt wel elders niet? Enfin, tijd om mijn exemplaar te tweaken :7

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
Steef_1202 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:06:
Ik heb mijn mediacenter gekoppeld aan mijn AV-receiver op HDMI1 en de HDMI out naar HDMI1 of 2 op de OLED65B6V.

Op mijn oude tv werkte dit zonder problemen, zowel beeld als geluid was geen issue.
Nu lijkt die mijn receiver niet te detecteren, geen input signaal.
Direct koppelen op de tv werkt uiteraard wel.

Zie ik iets over het hoofd bij de OLED tv's anders is?
HDMI hand-shake probleem, zelf ook veel last van. Blijven switchen van input op de versterker doet bij mij de truc.

Heb het vermoeden dat het aan de 4k optie van de HDMI ligt (even de naam kwijt van de instelling op tv). Als ik dit namelijk uitzet heb ik geen problemen met het detecteren. Dit zelfde fenomeen had ik ook bij mijn vorige tv (Sony X8505c).

[ Voor 16% gewijzigd door Malt007 op 10-04-2017 13:25 ]

• baba420
Janpietertje89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:50:
[...]

En zelfs met beide op 1920x1080p is het nog steeds mogelijk om 1080p voor ieder oog te zien? Bedankt voor jullie reacties, ik ga vanavond eens wat testen.
Ja, ik had dit zelf gevraagd op zowel Kodi forum als AVS forum, de kenners hebben dat bevestigd. Als je meer informatie hieromtrent wil, neem dan een kijkje in het Kodi mvc topic.

• Puck
Malt007 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:23:
[...]

HDMI hand-shake probleem, zelf ook veel last van. Blijven switchen van input op de versterker doet bij mij de truc.

Heb het vermoeden dat het aan de 4k optie van de HDMI ligt (even de naam kwijt van de instelling op tv). Als ik dit namelijk uitzet heb ik geen problemen met het detecteren. Dit zelfde fenomeen had ik ook bij mijn vorige tv (Sony X8505c).
Dit gebeurde ook met de PS4 Pro, als deze op HDCP 2.2 ingesteld stond. Echter is deze issue al een paar maanden geleden opgelost met een firmware update.

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 03:30
Is een B6 een goede keuze om overdag te kijken in een huis met veel ramen en dus veel licht? Of is een LCD met veel helderheid dan een betere keuze?
aval0ne schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:19:
Is een B6 een goede keuze om overdag te kijken in een huis met veel ramen en dus veel licht? Of is een LCD met veel helderheid dan een betere keuze?
Ik kijk op de C7 en heb de OLED light setting meestal rond de 15-20 staan. Overdag wil ik nog wel eens tot 35-40 gaan maar dat is echt het maximum dat ik nodig heb.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Phusebox schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:24:
[...]

Ik kijk op de C7 en heb de OLED light setting meestal rond de 15-20 staan. Overdag wil ik nog wel eens tot 35-40 gaan maar dat is echt het maximum dat ik nodig heb.
Ik ga echt denken dat dit gathering of vleermuizen is ipv gathering of tweakers, Met OLED light op 15 kan ik hem net zo goed uit laten ... Heb je van die ogen als Riddick laten implanteren? Of kijk je met night vision goggles?
Raziel schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:26:
[...]

Ik ga echt denken dat dit gathering of vleermuizen is ipv gathering of tweakers, Met OLED light op 15 kan ik hem net zo goed uit laten ... Heb je van die ogen als Riddick laten implanteren? Of kijk je met night vision goggles?
Haha. En dan heb ik ook nog een raam naast de muur waar de tv aan hangt, zit ca. 50 cm tussen nog qua ruimte tv<->raam.

Plus een hele hoop licht van de andere kant van de kamer van een 7 meter brede glazen pui.

• LOTG
Ik probeerde trouwens van het weekend deze video via de youtube app op de TV(B6) te kijken maar die lijkt er niet mee om te kunnen gaan.

Ik kon nergens een optie vinden om 3D uit te zetten, wat resulteerd in een top and bottom beeld, en sowieso word 360 weer gegeven als een continue beeld (wat ik wel snap).

Iemand een idee hoe dit wel fatsoenlijk te bekijken is? Of word het PC aan TV hangen?

• ikdedinges
Puck schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:35:
[...]

ik heb net gekeken met een passieve bril, maar zo te zien zit er geen polarisatiefilter op.
bij mn oude LG 3dtv zag je duidelijk om en om een lege rij pixels met de bril op en een oog dicht.

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Uit de Franse review blijkt dat de motion resolution van de Sony toch minder is dan de Philips oled.Ik had het zelf niet verwacht.

"Le système de compensation de mouvement de Sony, le Motion Flow, permet de bénéficier d'une image nette en mouvement, mais le système de Sony n'est pas aussi impressionnant que celui à l'œuvre sur le Philips 55POS901F. "

Google vertaling :

Sony's motion compensation system, the Motion Flow, provides a sharp, moving picture, but the Sony system is not as impressive as the one at work on the Philips 55POS901F.

link
http://www.lesnumeriques....-kd-65a1-p38209/test.html

Volgens HDTVTEST had de Philips 2 maal de scherpte van de huidige oled tv''s. Dat wil zeggen, geloof ik 600 lines tov 300 lines van wat we nu gewend zijn van de oled tv.
D_V schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:59:
[...]

Vergeet de Philips oled niet, die is volgens enkele reviews een tikje beter dan de LG's.

Benieuwd naar de eerste review van de Sony A1 oled. De motionflow schijnt al een stuk beter te zijn op de Sony.

[ Voor 43% gewijzigd door JanPhilips op 10-04-2017 17:13 ]

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

JanPhilips schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:59:
Volgens HDTVTEST had de Philips 2 maal de scherpte van de huidige oled tv''s. Dat wil zeggen, geloof ik 600 lines tov 300 lines van wat we nu gewend zijn van de oled tv.

[...]
Sorry, maar snap werkelijk niets van wat je hier meldt of wat je probeert te zeggen.
Kun je e.e.a. toelichten?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:13:
[...]
Assemblage is een ding, produceren gebeurt wel elders niet? Enfin, tijd om mijn exemplaar te tweaken :7
Maar niet in Japan (de onderdelen iig). Uit die code is het enige belangrijke 'EU'; 'EE' zijn die modellen uit Tsjechië, etc. Alle LG OLED's voor Europa worden in Polen in elkaar gezet ...
De J van JLP staat overigens voor de fabrikant van het paneel, waar J voor LG staat.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:34
THX schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:57:
[...]

Sorry, maar snap werkelijk niets van wat je hier meldt of wat je probeert te zeggen.
Kun je e.e.a. toelichten?
Hij heeft het over de motion resolutie. 300 beeldlijnen is normaal voor lcd en oled. De Philips kan blijkbaar 600 beeldlijnen laten zien bij bewegingen terwijl er geen interpolatie plaats vindt (beeld soepeler maken door frames te plakken tussen de bestaande frames).

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:49
Phusebox schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:54:
[...]

Het zijn mooie beelden, maar technisch gezien is het gewoon doorsnee UHD en de HDR is zelfs beneden gemiddeld. Daar verandert een XBOX volgens mij weinig aan.
Ik heb jarenlang mijn DVD's afgespeeld op een XBOX 360. Dat vond ik prima, werkte goed en scheelde weer een apparaat kopen. Tot ik een Sony Blu-ray speler kocht en al mijn DVD's er opeens veel beter uitzagen. De speler kan wel degelijk grote invloed hebben op wat je ziet.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• THX
  • Niet online

THX

JSTPS schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:42:
[...]

Hij heeft het over de motion resolutie. 300 beeldlijnen is normaal voor lcd en oled. De Philips kan blijkbaar 600 beeldlijnen laten zien bij bewegingen terwijl er geen interpolatie plaats vindt (beeld soepeler maken door frames te plakken tussen de bestaande frames).
Ah oké, ik las blijkbaar over "motion" heen...

• Joosie200
  • Niet online
apis29 schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:10:
[...]

Maar niet in Japan (de onderdelen iig). Uit die code is het enige belangrijke 'EU'; 'EE' zijn die modellen uit Tsjechië, etc. Alle LG OLED's voor Europa worden in Polen in elkaar gezet ...
De J van JLP staat overigens voor de fabrikant van het paneel, waar J voor LG staat.
Nee oké, duidelijk. Vroeg me af of ik werkelijk een Europees model ontvangen had van Audivision.be en dat is dus het geval. Direct nieuwste firmware erop geknald en de bekende vids gecheckt om te zien hoe ISF Bright/Dark in te stellen. Evenals HDR game modus door Uncharted 4 op te starten op de PS4 pro. Ben nu wel klaar met tweaken, tijd om ervan te genieten. De Oled55B6 is dermate ruim dat ie bijna in het geheel de muur erachter weet op te vullen. Krijg ik toch een beetje dat bioscoopgevoel thuis :D

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23

DarkSide

theres no place like ::1

hardware-lover schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:04:
[...]

[...]

Dat is nu net het frappante, je mag de waarschuwingen van Windows negeren betreffende de ideale desktop (en Kodi) resolutie voor het weergeven van 3D. Ik draai op desktop en binnen Kodi de UHD resolutie (3820x2160), maar wel via een HDMI 2.0a signaal. Bij gebruik van de juiste instellingen binnen Kodi (interlaced 3D) wordt er een UHD 3D beeld naar je TV gestuurd zonder dat je TV daar op reageert met een 3D omschakeling. Het was een vreemde gewaarwording om dat zo voorgeschoteld te krijgen, maar het resultaat is verbluffend goed. Eigenlijk minstens gelijk, zo niet beter, dan die geadviseerde "hardware" 3D instelling binnen Kodi.

Edit: maar niet elke hardware-setup is geschikt. Voorkeur voor Intel only (hoe recenter, hoe beter), voor nVidia is er ook een oplossing te vinden in het start-topic, een systeem met AMD GPU is verre van ideaal.
Heb je nog speciale brillen nodig? Ik heb mij NUC met HDMI 1.4 ook even ingesteld op Interlaces 3D
en getest met een SBS film.Maar zie geen 3d met de bioscoop bril die ik hier heb liggen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Bever!

Bever!

3

DarkSide schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:31:
[...]

Heb je nog speciale brillen nodig? Ik heb mij NUC met HDMI 1.4 ook even ingesteld op Interlaces 3D
en getest met een SBS film.Maar zie geen 3d met de bioscoop bril die ik hier heb liggen.
B6 heeft geen 3d toch?

• DarkSide

DarkSide

Klopt. Maar gaat de discussie toch over. Dat als je toch iets van 3D via kodi stuurt dat het wel werkt.
Net als de Philips TV die ook geen 3D heeft, maar het toch stiekem wel kan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• hardware-lover
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:31:
[...]
De bioscoop bril voldoet prima. Eigenlijk zou je kunnen testen met een 3D MVC bestand, daar zijn testversies van te vinden. http://kodi.wiki/view/Samples#3D_Test_Clips

Het is niet gezegd dat de B6 werkelijk 3D geschikt is, maar daar kom je maar op één manier achter, proberen.
Met een HDMI 1.4 uitgang zou ik het via de hardware-methode gaan proberen. Let wel, niet alle video-hardware is geschikt, zoals wordt opgemerkt.

Testing, one, two ...

• Light21M
volgens de handleiding van Kodi die hier naar verwezen wordt moet je 3D aanzetten bij advanced properties van Windows maar laat dat nu hetgeen zijn mijn windows niet wilt tonen in combinatie met de b6...

[ Voor 6% gewijzigd door Light21M op 10-04-2017 21:28 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Light21M schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:27:
volgens de handleiding van Kodi die hier naar verwezen wordt moet je 3D aanzetten bij advanced properties van Windows maar laat dat nu hetgeen zijn mijn windows niet wilt tonen in combinatie met de b6...
Dit is afhankelijk van de hardware die wordt gebruikt en of dat je het signaal via HDMI 1.4 of 2.0(a) uitstuurt en in welke resolutie je draait. De handleiding is wat dat betreft niet geheel volledig. De Interlaced bevindingen i.c.m. 4k en passief 3D zijn pas tamelijk recent naar buiten gekomen, er is al aardig wat discussie aan besteed in desbetreffend topic. Het merendeel van de topic bezoekers daar beschikt niet over de combinatie; Oled 4k 3D passief <-> HDMI 2.0.

Testing, one, two ...

• Light21M
Ik heb een volwaardige desktop met een GTX Nvidia 1080 met hdmi 2.0 naar de B6 maar de 3D optie wordt niet zichtbaar, vraag me af waarom. zowel via de intel onboard hdmi uitgang geprobeerd als de Nvidia gpu. Ik kan me herinneren dat met de PS VR aan te sluiten op de pc dit wel ging. Ik lees hier en daar de EDID aan te passen naar een acer monitor maar dat gaat me te ver ;-)

[ Voor 49% gewijzigd door Light21M op 10-04-2017 21:42 ]

• THX
  • Niet online

THX

Light21M schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:36:
Ik heb een volwaardige desktop met een GTX Nvidia 1080 met hdmi 2.0 naar de B6 maar de 3D optie wordt niet zichtbaar, vraag me af waarom. zowel via de intel onboard hdmi uitgang geprobeerd als de Nvidia gpu. Ik kan me herinneren dat met de PS VR aan te sluiten op de pc dit wel ging. Ik lees hier en daar de EDID aan te passen naar een acer monitor maar dat gaat me te ver ;-)
Bijzonder. Ik kan 3D blijkbaar aanzetten op m'n pc. Win10 Creator Update. OLED C7. Denon AVR-X2200 ertussen.
Geen behoefte aan 3D en als het goed is werkt het ook niet op een C7...

edit: Ach alleen stereoscopic 3D uiteraard...

[ Voor 3% gewijzigd door THX op 10-04-2017 22:54 ]

• charrel
  • Laatst online: 19:44

charrel

Cortisol4life..

Light21M schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:27:
B6 heeft toch ook geen 3d? dat zijn toch alleen de c/e serie die dat hebben?

• hardware-lover
  • Niet online
Light21M schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:36:
Je hebt voor Nvidia nog een extra bestandje nodig om 3D via Kodi te kunnen laten werken, zie startpost daar.
Ik draai Intel Only aan de huiskamer TV, en aan mijn desktop met Nvidia hangt een passieve 3D monitor, dus binnen de Nvidia instellingen zijn 3D instellingen beschikbaar. Ik hoef niets met de Windows 3D instellingen te doen buiten Kodi om het te kunnen laten werken, de instellingen kies ik binnen Kodi zelf. Mijn huiskamer Windows versie die aan de Oled hangt waarschuwt dat mijn gekozen 4k desktop resolutie niet ideaal is voor 3D, maar ik negeer dat volkomen. Ik kan niet genoeg blijven beamen dat niet gezegd is dat het met een B6 gaat werken, mocht men dit model bezitten. Als menig B6 bezitter zich nu afvraagt waar die 3D discussie nu ineens vandaan komt? Kijk eens in het filmpje betreffende de Philips Oled (vanaf 2:20), die ook geen 3D zou hebben?

Verder laat ik het hier nu bij in dit topic, ondersteuning werkt volgens mij prima in het Kodi topic zelf op hun eigen website :)

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 10-04-2017 23:35 ]

Testing, one, two ...

• Ambition88
Hm. Dilemma. Ik ben zelf helemaal fan van de upcoming Panasonic EZ950 maar aangezien ik voor een 65" ga en de pana nogal wat meer gaat kosten en geen Dolby Vision zal bevatten, neig ik steeds meer naar de C7.

Er zijn nu 4 HDR standards, hoe belangrijk is het gemis van Dolby Vision op de panasonic tv? Het schijnt wel het format te zijn die het meest future proof is en ik heb geen zin dat mn nieuwe tv al binnen 2 jaar outdated is.. moeilijk moeilijk. Eerst maar eens de reviews afwachten, weinig geduld.. hehe

[ Voor 6% gewijzigd door Ambition88 op 11-04-2017 00:46 ]

• ion
  • Niet online

ion

JanPhilips schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:59:
Uit de Franse review blijkt dat de motion resolution van de Sony toch minder is dan de Philips oled.Ik had het zelf niet verwacht.

"Le système de compensation de mouvement de Sony, le Motion Flow, permet de bénéficier d'une image nette en mouvement, mais le système de Sony n'est pas aussi impressionnant que celui à l'œuvre sur le Philips 55POS901F. "

Google vertaling :

Sony's motion compensation system, the Motion Flow, provides a sharp, moving picture, but the Sony system is not as impressive as the one at work on the Philips 55POS901F.

link
http://www.lesnumeriques....-kd-65a1-p38209/test.html

[...]
600, dus net zo veel als ieder LG oled. Alleen LG doet het met minimale artifacts. En philips zonder artifacts. :+

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:34
ionn schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 01:03:
[...]

600, dus net zo veel als ieder LG oled. Alleen LG doet het met minimale artifacts. En philips zonder artifacts. :+
Volgens mij haal je dit bij de LG alleen met interpolatie? Of LG moet dit met de 7 serie hebben aangepast.

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Inderdaad LG moet interpolatie aanzetten. Dit geeft artefacts en soap opera. Hoe Philips dit dan ook voor elkaar krijgt zelfs zonder BFI is bijzonder.

Had van Sony meer verwacht qua motion resolution. Even afwachten hoe de Panasonic het doet.

Philips komt trouwens met nieuwe modellen dit jaar met ook de nieuwe 2017 panelen.

Even afwachten wat dat wordt.
JSTPS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 01:24:
[...]

Volgens mij haal je dit bij de LG alleen met interpolatie? Of LG moet dit met de 7 serie hebben aangepast.
Ambition88 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 00:44:
Hm. Dilemma. Ik ben zelf helemaal fan van de upcoming Panasonic EZ950 maar aangezien ik voor een 65" ga en de pana nogal wat meer gaat kosten en geen Dolby Vision zal bevatten, neig ik steeds meer naar de C7.

Er zijn nu 4 HDR standards, hoe belangrijk is het gemis van Dolby Vision op de panasonic tv? Het schijnt wel het format te zijn die het meest future proof is en ik heb geen zin dat mn nieuwe tv al binnen 2 jaar outdated is.. moeilijk moeilijk. Eerst maar eens de reviews afwachten, weinig geduld.. hehe
Van alle HDR content die ik heb gekeken was 90% Dolby Vision (Netflix met name). Ik weet alleen niet of deze content op een andere tv met een andere standaard wordt aangeboden?

• DarkSide

DarkSide

Wat De standaard wordt in HDR is nog lastig te zeggen volgens mij.
Maar verwacht eigenlijk meer van de gratis HDR versies dan Dolby vision.
Je ziet nu al dat alleen lg en vizio er voor betalen en de rest niet volgens mij.

Kan me dan ook niet voorstellen dat Netflix op een Samsung geen HDR heeft. En daar ze alleen Dolby vision aanbieden.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 13:31
Heeft iemand de C7 opgehangen aan de muur en wil even een foto van de zijkant posten?
Door de puist onderaan lijkt het alsof het scherm nogal ver van de muur af gaat komen en ik betwijfel of ik dat wel mooi vindt.

De Philips ziet er al een stuk beter uit, maar ik zit niet op de soundbar te wachten. Ik ben erg benieuwd naar reviews van de Panasonic en voor welke prijs deze wordt aangeboden (65 inch)

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:37
@sNielz123

Ligt er maar net aan wat voor beugel je hebt/wilt, eentje zonder arm zal altijd dichter op de muur staan.

Denk dat je het beste kunt kijken hoever een TV van de muur af zit met een bepaalde beugel en dan het dikste punt van de TV daarbij optellen.

Volgens mij heeft phusebox al eens een foto van de zijkant gepost (weet niet meer of dat opgehangen is)

Edit: 4.7 cm bij de vesa bevestiging, dunne beugel zonder arm 2cm van de muur.
Dan zou het dus 6.7cm van de muur (vanaf voorzijde scherm gemeten*)

* allemaal ongeveer he :+

[ Voor 19% gewijzigd door LuisjeNL op 11-04-2017 09:12 ]

Lichtpuntje...

• Bever!

Bever!

3

Dolby Vision is leuk voor de marketing maar hdr10 volstaat gewoon, ik zou me drukker maken om HLG support aangezien dat DE standaard gaat worden.

• Bever!

Bever!

3

DarkSide schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 07:26:
Wat De standaard wordt in HDR is nog lastig te zeggen volgens mij.
Maar verwacht eigenlijk meer van de gratis HDR versies dan Dolby vision.
Je ziet nu al dat alleen lg en vizio er voor betalen en de rest niet volgens mij.

Kan me dan ook niet voorstellen dat Netflix op een Samsung geen HDR heeft. En daar ze alleen Dolby vision aanbieden.
Alles op netflix is ook gewoon in hdr10 en alle 4k blurays zijn ook hdr10. Aanbod van dolby vision is zeer minimaal

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 11-04-2017 09:37 ]

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Ambition88 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 00:44:

Dolby Vision ondersteuning op een OLED vind ik toch wel heel belangrijk omdat de helderheid op deze schermen (nog) niet zo hoog kan als de LCD's. Maar of Dolby Vision zal doorbreken is de vraag, iedereen zit eigenlijk te wachten op Dolby Vision schijfjes van Disney. Er zijn momenteel maar 3 studio's (Universal, Lionsgate en Warner) die DV gaan ondersteunen. Despicable Me en Despicable Me 2 zouden de eerste DV schijfjes worden.

Ik persoonlijk zou toch een tv met DV ondersteuning pakken.

• LOTG
@Bever! HLG is volgens mij puur voor broadcast (en blijkbaar YouTube), alle fatsoenlijke content is HDR10 en Dolby VIsion.
Pagina: 1 ... 84 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.