• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:43
Phusebox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:22:
Ik moet zelf alleen nog een SSD schijf kopen voor opnames. Ga er geen ratelende 2,5" HDD aanhangen.
De meeste 2,5" HDDs zijn zeer geluidsarm. SSD voor TV opnames is zonde van het geld IMHO.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

RichieB schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:41:
[...]

De 65B6V geeft zelf beduidend beter beeld dan de Humax. Ik heb zelf geen CI+ module nodig (ongecodeerde uitzendingen via RF over Fiber) maar dat zou hetzelfde effect moeten hebben: de TV laat het signaal zelf beter zien dan als dat via de Humax loopt.

[...]

Daar heb ik de Humax ook nog voor staan. Ik heb nog niet de moeite genomen om te kijken wat voor opnames de 65B6V maakt op de externe harde schijf.
Een Humax 5200C is niet slecht en via de tv is zeker beter, maaaarrrr vrouwtje kent de Humax na 10 jaar door en door, dus wie ben ik om te zeggen "schat, en nu moet je anders opnemen!" :+
Ik kijk meestal via de tv CI+ 8) Gewoon een extra activiteit op de Harmony geprogrammeerd.

Volgens mij kun je niets van de HDD afhalen. Nog niet getest, maar denk het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door THX op 05-04-2017 17:50 ]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:53
Phusebox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:22:
Ik moet zelf alleen nog een SSD schijf kopen voor opnames. Ga er geen ratelende 2,5" HDD aanhangen.
Je hebt de c7 nu al een tijd in gebruik, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je ervaringen, voldoet hij aan al je verwachtingen. :)

Verwijderd

RichieB schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:46:
[...]

De meeste 2,5" HDDs zijn zeer geluidsarm. SSD voor TV opnames is zonde van het geld IMHO.
Ik heb ook een SSD gekocht want een HDD gaat zeker nadat deze wat ouder is herrie maken.
Een USB flash stick werkt wel voor opnames, maar niet voor het zogenaamde live opnemen en direct kijken.
Snap eigenlijk niet waarom want het gaat hier om de snelheid is die is meer dan afdoende.

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Zijn er forummers die de LG OLED C7V al ergens live gezien hebben in de winkel? Ik zou die namelijk erg graag eens zien maar in België voorlopig nog nergens tegengekomen, en ik heb al wat winkels gedaan:-(. Heeft er iemand in België de tv al in levende lijve gezien, of in Nederland maar dan liefst niet te ver:-).

De B6V met de C7V vergelijken in dezelfde winkel is momenteel mijn droomscenario:-).

Hetzelfde voor nieuwe reviews online. Behalve een review van een week terug heb ik nog nergens een review gelezen van de C7V...

[ Voor 13% gewijzigd door stevenleemans op 05-04-2017 21:03 ]

Ambition88 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:58:
[...]

Je hebt de c7 nu al een tijd in gebruik, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je ervaringen, voldoet hij aan al je verwachtingen. :)
Ja het is een zeer mooie tv. Was het het geld waard? Nee dat denk ik niet. Daarvoor is het toch allemaal nog wat te achterhaald qua design, traag in gebruik en met de nodige kleine issues.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

Phusebox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:06:
[...]

Ja het is een zeer mooie tv. Was het het geld waard? Nee dat denk ik niet. Daarvoor is het toch allemaal nog wat te achterhaald qua design, traag in gebruik en met de nodige kleine issues.
Te achterhaald qua design? Gelukkig verschillen smaken want de B6 en C7 zijn erg minimalistische qua design en erg dun. Persoonlijk vind ik het erg mooi dat er enkel een kleine bezel is en de rest enkel beeld. :9~

En traag wil ik ze ook niet noemen. Voor de 7 serie kan ik niet spreken maar wellicht sneller als de 6 serie en de B6 is alles behalve traag. :)

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:27
Helemaal met wally21 eens, ik ben van mezelf al niet erg geduldig met TV's, Mediaspelers enz maar totaal geen problemen met mijn B6. :)
wally21 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:10:
[...]

Te achterhaald qua design? Gelukkig verschillen smaken want de B6 en C7 zijn erg minimalistische qua design en erg dun. Persoonlijk vind ik het erg mooi dat er enkel een kleine bezel is en de rest enkel beeld. :9~

En traag wil ik ze ook niet noemen. Voor de 7 serie kan ik niet spreken maar wellicht sneller als de 6 serie en de B6 is alles behalve traag. :)
Tja de C7 is vanwege de belachelijk dikke bult onderaan echt een fail qua design naar mijn mening. Hierdoor is de tv dikker dan de vijf jaar oude die hij verving en steekt dus verder van de muur af. Doet het blade thin design helemaal teniet.Snap niet waarom ze het niet wat meer verdelen en dan in het midden plaatsen, ongeveer zoals Sony. Dan is de rand vanaf de zijkant gezien in ieder geval overal lekker dun.

En tja als ik 2 tot 6 sec moet wachten voordat een simpel instellingen menu opent of tot wel 10 sec op een guide moet wachten dan is dat voor mij echt traag en irritant.

Menu's moetem gewoon Instant openen en een guide binnen 2 sec. Dit is gewoon echt crap ux design.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 14:00
* knip *

Blijkbaar heb je deze gemist: OLED als vervanger defecte plasma?.

[ Voor 91% gewijzigd door S1NN3D op 06-04-2017 07:23 ]

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 13:31
Phusebox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:06:
[...]

Kun je misschien een foto plaatsen van hoe het er aan de muur uitziet? vanaf de zijkant.

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
sNielz123 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:10:
[...]

Kun je misschien een foto plaatsen van hoe het er aan de muur uitziet? vanaf de zijkant.
Nou ik heb de c7 en de b6 naast elkaar gezien en er is wel degelijk verschil vooral het 4k gedeelte de c7 heeft veel betere kleur weergave en gedetaileerde dan de b6.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:42
cangri schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:18:
[...]

Nou ik heb de c7 en de b6 naast elkaar gezien en er is wel degelijk verschil vooral het 4k gedeelte de c7 heeft veel betere kleur weergave en gedetaileerde dan de b6.
Kwestie van instellen/kalibreren ;)

Arrived anxious, left bored

• cangri
Puck schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:19:
[...]

Kwestie van instellen/kalibreren ;)
Ja dan moet je daar weer extra geld aan uitgeven. Bij de mediamarkt de b6 en de c7 naast elkaar gezien en er is zeker verschil. Zonder kalibratie;)

• Puck
cangri schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:21:
[...]

Ja dan moet je daar weer extra geld aan uitgeven. Bij de mediamarkt de b6 en de c7 naast elkaar gezien en er is zeker verschil. Zonder kalibratie;)
Ik bedoel meer dat de instellingen en of content waarschijnlijk niet hetzelfde waren. Er is geen enkele reden waarom de 7 serie in 4k opeens scherper zou zijn of betere kleurweergave heeft dan de 6 serie.

Puck schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:23:
[...]

Ik bedoel meer dat de instellingen en of content waarschijnlijk niet hetzelfde waren. Er is geen enkele reden waarom de 7 serie in 4k opeens scherper zou zijn of betere kleurweergave heeft dan de 6 serie.
De 7 serie heeft toch een groter bereik in het DCI spectrum?

• Puck
Phusebox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:24:
[...]

Niet dat ik weet, beide volgens mij rond de 99%

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:24:
[...]

Klopt, 99% nu, dus een betere kleurweergave dan de B6.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 22:32 ]

Puck schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:31:
[...]

Niet dat ik weet, beide volgens mij rond de 99%
Ja 94% vs 99% dus om precies te zijn.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Puck schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:19:
[...]Kwestie van instellen/kalibreren ;)
Heb je überhhaupt wel een review gelezen van een 2017 model? :+
Bijv. http://www.hdtvtest.co.uk/news/w7-e7-201703114438.htm

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Er hebben een aantal mensen de B6V en C7V zien spelen naast elkaar in de Media Markt, maar dewelke is dat dan?
Ik dring een beetje aan, maar ik weet graag waar ik een C7V kan bekijken want ik vind geen winkels. Groetjes

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:23
stevenleemans schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:36:
Er hebben een aantal mensen de B6V en C7V zien spelen naast elkaar in de Media Markt, maar dewelke is dat dan?
Ik dring een beetje aan, maar ik weet graag waar ik een C7V kan bekijken want ik vind geen winkels. Groetjes
Iig bij de Amsterdam Arena.

• Puck
apis29 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:35:
[...]

Heb je überhhaupt wel een review gelezen van een 2017 model? :+
Bijv. http://www.hdtvtest.co.uk/news/w7-e7-201703114438.htm
Ja, maar ik was toch verbaasd dat de 7 serie scherper is op 4K en betere kleurenweergave heeft (near black even daar gelaten). Volgens rtings heeft de B6 bijvoorbeeld ook een DCI bereik van 97.31% / 99.55%. Ik snap ook wel dat de 7 serie in een aantal vlakken beter is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 05-04-2017 22:42 ]

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

fonsmeister schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:16:
[...]

Hey!

Toevallig heb ik sinds afgelopen donderdag dezelfde TV die jij op het oog hebt (65C6) en heb gister "The BFG" in 3d via plex naar de TV gestreamd, ging vlekkeloos!

Echter had ik ook Doctor Strange in 3d gedownload, maar die werd niet herkend. Mijn ervaring tot nu toe is dus 50/50, maar wellicht was het bestand van dr strange niet goed.

Ik zal komende week nog wat meer 3d films testen.
Om hier nog even op terug te komen: lag blijkbaar aan het bestand, alle 3d films die ik daarna heb bekeken (8 ongeveer) gingen vlekkeloos via plex

PSN: fonsmeister

• cangri
Puck schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:41:
[...]

Ja, maar ik was toch verbaasd dat de 7 serie scherper is op 4K en betere kleurenweergave heeft (near black even daar gelaten). Volgens rtings heeft de B6 bijvoorbeeld ook een DCI bereik van 97.31% / 99.55%. Ik snap ook wel dat de 7 serie in een aantal vlakken beter is :)
Ja klopt die 7 serie is scherper op 4k en idd betere kleurenweergave. Maar de b6 is ook zeker niet verkeerd. Maar de 7 serie is subliem op 4k gebied heb ook nog een philips oled gezien maar die was rampzalig :/ en vele male duurder

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:21
Hoe kan de 7 serie scherper zijn dan de 6 serie ? resolutie is hetzelfde :?

• Puck
Treevium schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:52:
Hoe kan de 7 serie scherper zijn dan de 6 serie ? resolutie is hetzelfde :?
Vandaar mijn verbazing. Benieuwd of dezelfde instellingen en content gebruikt zijn :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-12 11:39
Resolutie =/= scherpte.

Nickname does not reflect reality

• Puck
Klopt helemaal, en het zou prima kunnen dat de processor en software-optimalisaties het beeld beter verwerken, maar dit is simpelweg nieuw voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 05-04-2017 23:04 ]

• THX
  • Niet online

THX

Phusebox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:46:
[...]

Tja de C7 is vanwege de belachelijk dikke bult onderaan echt een fail qua design naar mijn mening. Hierdoor is de tv dikker dan de vijf jaar oude die hij verving en steekt dus verder van de muur af. Doet het blade thin design helemaal teniet.Snap niet waarom ze het niet wat meer verdelen en dan in het midden plaatsen, ongeveer zoals Sony. Dan is de rand vanaf de zijkant gezien in ieder geval overal lekker dun.
Ik weet niet welke Sony je bedoelt, maar die 2017 OLED is echt foeilelijk met die "standaard annex bas speaker". Ieder z'n mening, begrijp me niet verkeerd.

Ik vind de C7 sowieso mooier dan de B6 en E-serie. Grijze alu en semi-glas plexi had overigens een hele lage WAF. :+

• apis29
  • Niet online
THX schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:10:
[...]

Ik weet niet welke Sony je bedoelt, maar die 2017 OLED is echt foeilelijk met die "standaard annex bas speaker". Ieder z'n mening, begrijp me niet verkeerd.

Ik vind de C7 sowieso mooier dan de B6 en E-serie. Grijze alu en semi-glas plexi had overigens een hele lage WAF. :+
Hij bedoelt dan ook de A1 in ingeklapte vorm aan de muur. Dan zit de 'bult' in het midden en niet direkt zichtbaar langs de randen ...

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:46:
[...]

En tja als ik 2 tot 6 sec moet wachten voordat een simpel instellingen menu opent of tot wel 10 sec op een guide moet wachten dan is dat voor mij echt traag en irritant.

Menu's moetem gewoon Instant openen en een guide binnen 2 sec. Dit is gewoon echt crap ux design.
Het kan zeker allemaal beter, design is prima ik zou zo niet een ander merk kunnen noemen wat nou beter is. Maar als je zo negatief bent, waarom doe je hem niet weg??
Ik heb je maar over 1 ding positief gezien in dit forum en dat was over die fail Note 7.

Menu's werken hier allemaal vlot op de C7, alleen de Guide is sloom maar ik kijk bijna nooit kabel TV dus geen last van.

Niemand meer wat vernomen van Major_Ton? Wel een gemis, topic loopt nu vol met beginnersvragen en negativiteit. Krijg het gevoel dat Major_Ton aan het genieten is van zijn B6 en dit topic heeft verlaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 23:40 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Phusebox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:33:
[...]

Ja 94% vs 99% dus om precies te zijn.
6 serie had rond de 96-99%. 7 serie haalt consistenter de 99%

• THX
  • Niet online

THX

apis29 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:37:
[...]

Hij bedoelt dan ook de A1 in ingeklapte vorm aan de muur. Dan zit de 'bult' in het midden en niet direkt zichtbaar langs de randen ...
Het scherm met ingeklapte standaard komt dan nog steeds best een stuk van de muur, of valt dat mee?

De "bult" op de C7 loopt vanaf de zijkant rond naar achteren. Kan niet stellen dat dat zo opvalt.
Bij ons past overigens de witte achterkant prima bij de witte granol muur. Bij de B6 is/was dat grijs(?).
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:39:
[...]

Het kan zeker allemaal beter, design is prima ik zou zo niet een ander merk kunnen noemen wat nou beter is. Maar als je zo negatief bent, waarom doe je hem niet weg??
Ik heb je maar over 1 ding positief gezien in dit forum en dat was over die fail Note 7.

Menu's werken hier allemaal vlot op de C7, alleen de Guide is sloom maar ik kijk bijna nooit kabel TV dus geen last van.
Wil wel eens een video zien waarbij je de advanced settings opent binnen 2 sec wat de grens van vlot is zo'n beetje.

Oh en off topic: na de s8 even goed te hebben kunnen uitproberen vorige week blijft de Note 7 nog altijd het betere toestel in ieder geval qua ergonomie en design.
THX schreef op donderdag 6 april 2017 @ 00:43:
[...]

Het scherm met ingeklapte standaard komt dan nog steeds best een stuk van de muur, of valt dat mee?

De "bult" op de C7 loopt vanaf de zijkant rond naar achteren. Kan niet stellen dat dat zo opvalt.
Bij ons past overigens de witte achterkant prima bij de witte granol muur. Bij de B6 is/was dat grijs(?).
De bult loopt niet subtiel op naar achteren maar vrij snel. Van opzij gezien lijkt het gewoon een massief blok dat er opgeplakt zit. Ik begrijp ook niet helemaal waarom het zo dik en lomp moet zijn. Zoals ik al zei mijn vijf jaar oude tv was bijna anderhalve cm dunner en die had dus nog eens een backlight er in zitten.

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 17:00
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:39:
[...]

Niemand meer wat vernomen van Major_Ton? Wel een gemis, topic loopt nu vol met beginnersvragen en negativiteit. Krijg het gevoel dat Major_Ton aan het genieten is van zijn B6 en dit topic heeft verlaten.
Helemaal mee eens. Ik ben vooral geinteresseerd in OLED nieuwtjes (firmware, nieuwe modellen, content, etc.) maar dit is er nauwelijks meer. Met de komst van de LG 7 serie vooral veel in mijn ogen gemierenn**k over de kleinste imperfecties van de 6 zoals de paarse reflecties of hoeveel % van een kleurenspectrum gedekt wordt. Dat de 7 iets beter is weten we nu wel en als mensen daar €600 meer voor over hebben moeten ze dat vooral doen, ik vind het zonde geld. Om nog maar te zwijgen over het recente gezeur over het design (al gaat dat over de 7).
Ik ga denk ik ook maar gewoon van mijn B6 genieten voortaan. :)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 17:49

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Evanesco schreef op donderdag 6 april 2017 @ 07:35:
[...]
Met de komst van de LG 7 serie vooral veel in mijn ogen gemierenn**k over de kleinste imperfecties van de 6 zoals de paarse reflecties of hoeveel % van een kleurenspectrum gedekt wordt. Dat de 7 iets beter is weten we nu wel en als mensen daar €600 meer voor over hebben moeten ze dat vooral doen, ik vind het zonde geld.
Tja, ik wou dat ik zo snel tevreden kon zijn, scheelt een hoop geld. Ik weet nu al dat zelfs met een C7 ik me ga ergeren aan iets wat niet 100% perfect is, dat is gewoon niet te voorkomen. Ik vind dit soort discussies dus wel erg interessant omdat ik graag vooraf weet welke imperfecties er in het scherm zitten zodat ik een weloverwogen keuze kan maken voor het scherm met de minst ergerlijke problemen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Ik zie het meer als een soort van tick-tock model. De 6-serie was meer een 'tick', de 7-serie een 'tock' met hoofdzakelijk designverbeteringen.

Ik vermoed dat we bij de 8-serie weer technische vernieuwingen zien, zoals betere SOC, HDMI 2.1, HFR etc. Dus weer een 'tick'.

Ik heb al eerder gemeld dat ik de komst van HDMI 2.1 afwacht, met zijn hogere bandbreedte en zijn dynamic metadata (noodzakelijk voor Dolby Vision) etc.

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-12 14:01
Ik heb overigens de 55C7V ook gezien in de MM, tussen de 6 serie modellen, en de 7 serie heeft een eigen "Atmos" demo erop draaien. (een deel daarvan, onder water gefilmd, zag er trouwens erg blurry uit).
Daardoor is het m.i. niet zomaar te stellen dat de ene scherper is dan de andere.

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:07:
Ik zie het meer als een soort van tick-tock model. De 6-serie was meer een 'tick', de 7-serie een 'tock' met hoofdzakelijk designverbeteringen.

Ik vermoed dat we bij de 8-serie weer technische vernieuwingen zien, zoals betere SOC, HDMI 2.1, HFR etc. Dus weer een 'tick'.

Ik heb al eerder gemeld dat ik de komst van HDMI 2.1 afwacht, met zijn hogere bandbreedte en zijn dynamic metadata (noodzakelijk voor Dolby Vision) etc.
Wat bedoel je precies met 'noodzakelijk voor Dolby Vision'? Dolby Vision zit toch al in de 2016 serie, is die niet goed?

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:27
fonsmeister schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:58:
[...]

Wat bedoel je precies met 'noodzakelijk voor Dolby Vision'? Dolby Vision zit toch al in de 2016 serie, is die niet goed?
komt goed hoor :)
Dynamic HDR can vary how each scene or even each frame looks, not just the program as a whole, to better suit that scene (or frame). Here's a video that shows some examples (but remember, you're viewing it on non-HDR screens). Basically, a dark scene with bright highlights (campfire at night) would take advantage of HDR differently than a bright scene with dark areas (someone under a pier on a beach at noon). If these scenes were in one movie, static HDR would treat these the same, while Dynamic HDR would let each scene look its best. HDMI 2.1 enables Dynamic HDR, but it also needs to be present in the content to work.

Here's where we mention that Dolby Vision HDR already uses dynamic metadata, which can pass over a existing HDMI connections. At CES 2017, Blu-ray players with Dolby Vision were announced by LG and others and will start shipping early this year. They should work fine with current Dolby Vision-equipped TVs.
https://www.cnet.com/news/hdmi-2-1-what-you-need-to-know/

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:21
Aaargh! schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:00:
[...]

Tja, ik wou dat ik zo snel tevreden kon zijn, scheelt een hoop geld. Ik weet nu al dat zelfs met een C7 ik me ga ergeren aan iets wat niet 100% perfect is, dat is gewoon niet te voorkomen. Ik vind dit soort discussies dus wel erg interessant omdat ik graag vooraf weet welke imperfecties er in het scherm zitten zodat ik een weloverwogen keuze kan maken voor het scherm met de minst ergerlijke problemen.
Stop dan maar met zoeken, de perfecte tv bestaat niet en zal ook nooit bestaan. |:(
De huidige LG 6 en 7 series is het beste wat momenteel qua tv te koop is.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Wat mij betreft geldt hier: Eerst zien dan geloven. Dat een chip(set) iets kan, betekent wat mij betreft nog niet dat het gaat werken.

Ik denk wat dat betreft terug naar de HDMI1.0/1.1/1.2 debacles, die technisch gezien high-res audio konden versturen, maar dat uiteindelijk niet konden (lees: mochten) doen ivm het ontbreken van de standaard daarvoor (lees: Secure audio path).

Ik heb nog geen meldingen gelezen van iemand die Dolby Vision werkend heeft, of van een firmwareupgrade voor TV's daarvoor. Zelfs fabrikanten van UHD spelers zoals Oppo moeten nog zien dat ze firmwareupgrades maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 11:18 ]

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-12 20:27
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:12:
[...]

Wat mij betreft geldt hier: Eerst zien dan geloven. Dat een chip(set) iets kan, betekent wat mij betreft nog niet dat het gaat werken.
Zoals ik het begrijp werkt het al, is hier geen firmware upgrade voor nodig:
Dolby Vision does not require HDMI 2.0a or 2.1. It embeds the metadata into video signal. Knowing that previous versions of HDMI would not pass the Dolby Vision dynamic metadata, Dolby developed a way to carry this dynamic metadata across HDMI interfaces as far back as v1.4b. The HDMI specification is now catching up with v2.0a supporting static metadata and future versions expected to support dynamic metadata as well. Dolby’s intent is not to compete with HDMI but merely to enable deployment of a full Dolby Vision HDR ecosystem without having to wait for HDMI standardization to catch up. Dolby was and is directly involved in standardizaton of the current and future versions of HDMI.

In practice, most Dolby Vision content is in Ultra HD and requires HDCP 2.2 copy protection, which is only available on HDMI 2.0 and up.
http://www.flatpanelshd.c...d=1472208035#HDMI-version

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-12 04:33

D_V

Vulcan750 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:16:
[...]

Stop dan maar met zoeken, de perfecte tv bestaat niet en zal ook nooit bestaan. |:(
De huidige LG 6 en 7 series is het beste wat momenteel qua tv te koop is.
Vergeet de Philips oled niet, die is volgens enkele reviews een tikje beter dan de LG's.

Benieuwd naar de eerste review van de Sony A1 oled. De motionflow schijnt al een stuk beter te zijn op de Sony.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 17:49

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

D_V schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:59:
[...]

Vergeet de Philips oled niet, die is volgens enkele reviews een tikje beter dan de LG's.
Tja, Philips, niet echt een hoge pet meer van op zeker qua software. Vind WebOS op de LG's wel een pluspunt eigenlijk.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• cangri
Aaargh! schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:02:
[...]

Tja, Philips, niet echt een hoge pet meer van op zeker qua software. Vind WebOS op de LG's wel een pluspunt eigenlijk.
Nou heb de philips oled gezien en vond hem niet echt beter

• Castus
D_V schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:59:
[...]

Benieuwd naar de eerste review van de Sony A1 oled. De motionflow schijnt al een stuk beter te zijn op de Sony.
Ja, Die Sony TV's zijn altijd goed met beweging. Echt wel een goede engine.

ben ook echt benieuwd hoe deze eruit komt. Maar met een E6 thuis, ga ik de komende jaren echt niets inruilen ;)

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58
De administrator van hdfever.fr (frans forum) heeft de Sony A1 ontvangen. Hieronder heb ik een aantal van zijn bevinden vertaald (google). Verwacht geen perfecte engelse zinnen :)

As usual, all I'm going to say is subject to further testing and future action, it's just a first impression, but ... Quite frankly, first impressions are truly exceptional! For the moment, apart from a concern for the management of the RGB 0-255 and hoping that the calibration makes it possible to make the neighborhood of the black a little more readable (which I do not doubt), I did not Found fault! This TV is simply incredible a treatment empty of dreams, no worries of excessive noise like LG, a TNT rendering at the top, a picture of beauty (jubilatory on films like The Revennant), no postization, Metamerism, a very powerful upscaling! It is really surprising to arrive at such results while Sony uses an LG panel! I prepare the photos of the unpacking, very quickly;)

Possible yes. For their defense I have already received test demo TVs that had unrecognized defects on models sold in stores, but it is not impossible that for the release of their OLED, they chose this model with more Care that usually ... But, the quality of the video processing is really close to a Sony LED, but with more sharpness, precision in moving images, perfect contrast and homogeneity, not a single trace of post- Times ^^).

Yes, despite all the good that I think of the ZD9 which is an excellent TV, without hesitation the A1 is above outside the fact that the ZD9 is much brighter, but good the A1 defends very well and it is almost sufficient. The two Blu-ray UHD HDR that I saw offered a really dynamic, bright and realistic image!

So, for the moment 0 banding, 0 DSE, 0 noise! This is the first time in 7 years of testing on HDfever that I see such homogeneity and "cleanliness" of the image. But, as it is only since last night that I test this TV, we will take tweezers and say "awaiting confirmation" time as I watch various movies and as I pass various test patterns ...

Regarding the Motionflow, it is very fluid, but it should not lower too much, because as on all OLEDs if too much reduces the fluidity of the flicker appears. But this is also the great strength of Sony, the Motionflow offers a perfect fluidity very natural. The defect of the Motionflow, so far was the lack of precision of the image enb movement, and there on the OLED is much more accurate than on the LED. The ZD9 had made great progress in terms of the precision of the moving image, probably thanks to the Xtrem X1, but with the OLED, thanks to its very fast response time and a remarkably short remanence time, the Precision in motion is even better than on the ZD9. Indeed, for those who want to go further in terms of precision and natural rendering, eliminate any camcorder effect, there is a BFI mode, but on the A1 there is only 2 level (instead of 3 or 5 on the TV ED from Sony) "Low" and "High". That said, I find that it is enough especially that the brightness takes a hit on "High" (this is still very acceable in terms of dynamics and brightness) On the other hand by activating the ACE on Top and the X-Tended Dynamic Range + Color enhancement on High boosts the brightness of the image. There was a solution to boost the brightness in HDR, including by activating the BFI on top, it's happening in RGB mode 0-255, but for some reason I do not know the Sony A1ne does not manage the RGB 0- 255 in HDR, only the RGB 4: 4: 4 in 16-235 or the YCbCr 4: 2: 2 or 4: 4: 4 in 16-235. In short, frankly, for the moment, apart from the fact that it would be better that it covers the Rec.2020 100% or offers a bright peak at 2000 nits or more, I have not found a single defect! It is really a first, but again to take with tongs because I start ... If I could finally put an Award Reference to a TV I will be delighted! Attention, no worry, I kept all my requirement and I will watch this TV in all its stitches before issuing such an Award;)

Let's say that the "vignetting" that there was on OLEDs and this sensitivity to noise lead to the same kind of effect as the EHR. That said, the effect is quite variable in intensity from one TV to another. Su some model it's very good, on other it can be very embarrassing. On the other hand, I have never seen an OLED slab as clean and homogeneous as the A1, including the OLED TV lent by the manufacturers, but good as you say wait for feedback from users to be sure and Also that I check more in depth with test patterns of homogeneity.

Meer kun je vanaf hier lezen.

• cangri
C7 bij smits gehaald 2150 ik bedank iedereen voor de scherpe prijzen

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-12 14:22
Die bult is alleen wel 8.5cm! dik en dan komt de beugel er nog bij :'(

• apis29
  • Niet online
iRenik schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:49:
[...]Die bult is alleen wel 8.5cm! dik en dan komt de beugel er nog bij :'(
En? Dan heb je dus mooi een zwevende tv plaat in je kamer ;) :P (uiteraard snap ik dit punt ook maar daar ging het in eerste instantie niet om)

Heb eigenlijk pas 1 plaatje gezien met de A1 aan de muur, wilde hem gisteren nog terugvinden maar er viel toch weinig op te zien (aangezien hij van recht van voren was genomen) ...
Resinman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:38:
De administrator van hdfever.fr (frans forum) heeft de Sony A1 ontvangen. Hieronder heb ik een aantal van zijn bevinden vertaald (google). Verwacht geen perfecte engelse zinnen :)
Komt aardig overeen met de review van Lesnumeriques ('Perfect'). Misschien hebben ze wel hetzelfde toestel ontvangen aangezien ze er daar al klaar mee waren ... (al hadden ze ergens anders ook een review exemplaar in dezelfde periode)

Vast al gepost?

[ Voor 71% gewijzigd door apis29 op 06-04-2017 22:36 ]

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12 09:29
Goedemorgen medetweakers,

Gisteren de LG 55B6V voor een leuke prijs gekocht.

Het ziet er nu al fantastisch uit met Netflix op 4K maar moet mij nog even verdiepen in het kalibreren. Iemand nog tips omtrent kalibreren, kabels etc?

Stay hungry, stay foolish!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-12 14:32
Hoe spelen jullie 4K content af op de LG OLED's?

Ik heb een thuis server (cpu= G4400) met daarop Plex Media Server.
Wanneer ik onderstaand bestand afspeel met Xplay dan stottert dit enorm.
Alles is bedraad verbonden in een Gigabit-Netwerk.

NFO:
Jason Bourne (2016) 2160p NL Retail Subs 4K UltraHD BluRay (x265 HEVC 10bit) 2ch AC3 + DTS HD MA 7.1 + DTS + AC3 RWA
Bron: Jason Bourne (2016) 2160p 4K UltraHD BluRay (x265 HEVC 10bit) 2ch AC3 [Zeus]
Format : Matroska
Format version : Version 4 / Version 2
File size : 62.0 GiB
Duration : 2h 3mn
Overall bit rate : 72.4 Mbps
Encoded date : UTC 2016-12-17T19:44:38Z

Video
ID : 1
Format : HEVC
Format/Info : High Efficiency Video Coding
Codec ID : V_MPEGH/ISO/HEVC
Bit rate : 58.6 Mbps
Width : 3 840 pixels
Height : 2 160 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 fps
Default : Yes
Forced : No

Audio #1
ID : 2
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Format profile : MA / Core
Mode : 16
Format settings, Endianness : Big
Codec ID : A_DTS
Bit rate mode : Variable
Bit rate : Unknown / 1 509 Kbps
Channel(s) : 8 channels / 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE / Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossless / Lossy
Title : DTS HD MA 7.1
Language : English
Default : No

Audio #2
ID : 3
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Mode : 16
Codec ID : A_DTS
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1 509 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 1.30 GiB (16%)
Title : DTS
Default : No

Audio #3
Id :4
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode extension : CM (complete main)
Bit rate : 640 Kbp
Title : AC3 6CH @ 640 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Bit depth : 16 bits
Stream size : 564 MiB (100%)

Audio #4
ID : 5
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode extension : CM (complete main)
Codec ID : A_AC3
Bit rate : 640 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : Front: L R
Bit depth : 16 bits
Delay relative to video : -79ms
Stream size : 563 MiB (1%)
Title :AC3 2 CH @ 640kbps

Text #1
ID :6
Format : UTF-8
Codec ID : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text
Language : Dutch

Tex#t2
ID : 7
Format : PGS
Muxing mode : zlib
Codec ID : S_HDMV/PGS
Codec ID/Info : The same subtitle format used on BDs/HD-DVDs

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
RBN026 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:04:
Goedemorgen medetweakers,

Gisteren de LG 55B6V voor een leuke prijs gekocht.

Het ziet er nu al fantastisch uit met Netflix op 4K maar moet mij nog even verdiepen in het kalibreren. Iemand nog tips omtrent kalibreren, kabels etc?
Wat betreft het instellen; een overbodige vraag. Gebruik de zoekfunctie en kijk sowieso even in de openingspost. Kabels... een hdmi-kabel is een hdmi-kabel. Of het moet zijn dat je jezelf hierin wil uitleven, kijk dan ook even in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:37
Gait schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:10:

Ondersteund jouw tv wel Gbit op de LAN poort?
Mijn LG OLED heeft een 100Mbit LAN poort namelijk.

Als jouw film dan een overall bitrate van 76Mbps heeft, dan zullen de uitschieters daar (ver) boven zitten en zit je al aan de limiet van de 100Mbit.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Zou ook 100Mb/s moeten zijn.

Aangezien je geen maximale 100Mb/s (12,5MB/s) haalt over die aansluiting en je bestand gemiddeld 8,6 MB/s met uitschieters naar boven en beneden heeft zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.

(Mits ik geen foute cijfers geef ;) )

@Gait
Misschien dat de plex server het bestand niet ongemoeid doorgeeft en dat voor lag zorgt

Probeer anders het bestand via USB op je TV aan te sluiten, speelt hij dan wel goed?

[ Voor 12% gewijzigd door LuisjeNL op 07-04-2017 10:03 ]

Lichtpuntje...

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 13:46

rajackar

Blood Minister

RnB schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:55:
[...]

Ondersteund jouw tv wel Gbit op de LAN poort?
Mijn LG OLED heeft een 100Mbit LAN poort namelijk.

Als jouw film dan een overall bitrate van 76Mbps heeft, dan zullen de uitschieters daar (ver) boven zitten en zit je al aan de limiet van de 100Mbit.
Precies om die reden ben ik naar WiFi overgestapt. Zit nu op 5Ghz ac netwerk en alle stotteringen zijn weg.
Ook met plex / xplay btw.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
Ik vermoed dat 100Mbit zal volstaan ook voor een overall bitrate van 76Mbps, alhoewel de bitrate van een UHD BR kan oplopen tot 128Mbit.
Is het niet eerder een transcode probleem? Heb je enig idee welke encoding profile er gekozen werd voor deze file? Voor hetzelfde geld heeft de "ripper" om het even wat aangevinkt (meestal kiezen ze 6.1 of hoger).

• rajackar

rajackar

Blood Minister

road rebel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:02:
Ik vermoed dat 100Mbit zal volstaan ook voor een overall bitrate van 76Mbps, alhoewel de bitrate van een UHD BR kan oplopen tot 128Mbit.
Is het niet eerder een transcode probleem? Heb je enig idee welke encoding profile er gekozen werd voor deze file? Voor hetzelfde geld heeft de "ripper" om het even wat aangevinkt (meestal kiezen ze 6.1 of hoger).
Ik kan helaas zeggen dat je vermoeden niet klopt. Zoals ik hierboven ook aangaf. Ik had precies dezelfde problemen en die waren opgelost toen ik naar WiFi ging. Ik zie op mijn netwerk ook pieken van boven de 100Mbit tijdens het afspelen van films met erg hoge bitrate.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• road rebel
Goed om te weten, dat is dan wellicht ook gemakkelijk te testen.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

road rebel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:08:
Goed om te weten, dat is dan wellicht ook gemakkelijk te testen.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het een 1000Mbit LAN poort zou zijn en ik denk veel mensen met mij. Dus dan denk je er niet zo snel aan dat WiFi misschien de betere keus is ;)

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
rajackar schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:04:
[...]

Ik kan helaas zeggen dat je vermoeden niet klopt. Zoals ik hierboven ook aangaf. Ik had precies dezelfde problemen en die waren opgelost toen ik naar WiFi ging. Ik zie op mijn netwerk ook pieken van boven de 100Mbit tijdens het afspelen van films met erg hoge bitrate.
Welke soort wifi is het beste om te gebruiken voor hoge bitrates eigenlijk? Er staat een Access Point op ongeveer 3m afstand zonder muren van de TV maar ook daar haal ik geen hoge bitrates mee. Verder is alles Gigabit en bedraad downloaden via de switch waar die AP op aangesloten zit gaat met stabiel 300mbit.

• road rebel
WiFi AC 5GHz is zowat het beste wat je nu kan hebben zeker? Misschien zelfs 80MHz ipv 40MHz.

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-12 14:32
Bedankt voor de reacties, op de spec pagina staat dat het om een Gigabit aansluiting gaat bij de B6, maar dit klopt dus niet? Dan ga ik eerst ff op WiFi testen. Kun je ook een speedtest draaien via de browser van de WebOS?

Met Xplay zou hij trouwens niet moeten transcoden. De Plex app doet dit wel daarom gebruik ik Xplay.

Als dat niet werk probeer ik 't ff via USB.

• Puck
Gait schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:08:
Bedankt voor de reacties, op de spec pagina staat dat het om een Gigabit aansluiting gaat bij de B6, maar dit klopt dus niet? Dan ga ik eerst ff op WiFi testen. Kun je ook een speedtest draaien via de browser van de WebOS?

Met Xplay zou hij trouwens niet moeten transcoden. De Plex app doet dit wel daarom gebruik ik Xplay.

Als dat niet werk probeer ik 't ff via USB.
Alle 2016 modellen hebben een 100Mbit ethernet kaart (helaas). Je kunt via de ingebouwde WebOS browser https://fast.com openen om je internetsnelheid te testen. Mits je internet snel genoeg is (100Mbit+), dan kun je dus gemakkelijk ethernet met WiFi vergelijken. Ik haal op mijn 5Ghz WiFi verbinding ongeveer 140Mbps (wat mijn max intersnelheid is, dus wellicht lokaal nog sneller) en via LAN "slechts" 90Mbps.

Alle 4K content heb ik tot nu toe gewoon goed af kunnen spelen met XPlay :)

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 07-04-2017 12:19 ]

• Raymon89
Wel heel apart dat ze voor een 100 Mbit ethernet kaart hebben gekozen en je draadloos dus potentieel een snellere verbinding krijgt.. Ik verbind ales toch nog het liefst met kabel, blijkbaar kan ik dat met mijn tv dus beter niet doen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gait schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:10:

Ik speel het af middels Kodi op de Nvidia Shield. Die zit tevens op een Gigabit aansluiting.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Puck

• THX
  • Niet online

THX

rajackar schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:09:
[...]

Ik ging er eigenlijk vanuit dat het een 1000Mbit LAN poort zou zijn en ik denk veel mensen met mij. Dus dan denk je er niet zo snel aan dat WiFi misschien de betere keus is ;)
LAN 100Mbit trekt ie inderdaad niet bij sommige scenes in UHD films. Exact op dezelfde momenten als waar mijn 1Gbit pc (destijds met GTX 750) ook over z'n gaag ging.
Sully en Star Trek Into Darkness intro's bijvoorbeeld.

Raar maar "wifi is the way to go"...

Trouwens, Rogue One 2160p speelt de C7 niet af hier; met app van LG moet ik er dan even bij melden...

[ Voor 7% gewijzigd door THX op 07-04-2017 12:34 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:16
S1NN3D schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:30:
[ Kabels... een hdmi-kabel is een hdmi-kabel. Of het moet zijn dat je jezelf hierin wil uitleven, kijk dan ook even in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6.
https://www.homecinemamag...n-hetzelfde-of-toch-niet/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bevestigd mijn punt.

Uit het artikel:
Er zijn alleen kabels langer dan 15 meter gebruikt aangezien de verschillen beter merkbaar zijn over lange afstanden.

[...]

Gebruik je korte bekabeling; dan zit je met goedkope kabels in 99 procent van de gevallen gewoon goed.
Voor regulier gebruik is een dure kabel dus nonsens. Als je over grote afstanden iets wil doen, is betere bekabeling wel een aanrader.

Maar eh, door deze vraag zijn we nu wel off-topic aan het raken. :+

• Raymon89
Misschien zouden de eigenaren van de 7 serie hun instellingen willen delen, zodat deze toegevoegd kunnen worden aan de openingspost? Lijkt me handig als uitgangspunt om mee te beginnen zodra ik die van mij heb, zodat ik aan de hand daarvoor hem persoonlijker kan afstellen :)

• Castus
Omdat mijn laptop het niet goed trekt (MacBook pro 2010). Zet ik mooi alles op een 128GB USB stick. Heb ik ook nooit gezeik. Af en toe viel de verbinding namelijk weg met plex etc. Ik vond het soms maar een beetje gezeik dat streamen.

Ik heb namelijk wel echt een goede router (TP-LINK Touch P5) en alles via 5Ghz aangesloten, maar toch ging het soms fout (denk dus dat de laptop de bottleneck was). Hoe dan ook met USB alles perfect.

• Raymon89
Ik lees in een van de C7 reviews dat DTS passthrough via optical niet zou werken, kan iemand anders dit beamen? Zou wel een tegenvaller zijn :/

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
Raymon89 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:53:
Ik lees in een van de C7 reviews dat DTS passthrough via optical niet zou werken, kan iemand anders dit beamen? Zou wel een tegenvaller zijn :/
DTS is volgens mij geen probleem, DTS-HD en DTS-X zijn een ander verhaal. Dat komt door de bandbreedte van TOS lik.

• Raymon89
LOTG schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:06:
[...]

DTS is volgens mij geen probleem, DTS-HD en DTS-X zijn een ander verhaal. Dat komt door de bandbreedte van TOS lik.
Mijn 5.1 set (Logitech Z906 - jaja die gaat nog vervangen worden) kan toch alleen maar DTS aan, dus zolang dat werkt ben ik tevreden :) Thanks!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
@Raymon89 Opschepper met je Z906, ik moet het met een Z5500 doen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Castus schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:42:
Omdat mijn laptop het niet goed trekt (MacBook pro 2010). Zet ik mooi alles op een 128GB USB stick. Heb ik ook nooit gezeik. Af en toe viel de verbinding namelijk weg met plex etc. Ik vond het soms maar een beetje gezeik dat streamen.

Ik heb namelijk wel echt een goede router (TP-LINK Touch P5) en alles via 5Ghz aangesloten, maar toch ging het soms fout (denk dus dat de laptop de bottleneck was). Hoe dan ook met USB alles perfect.
Wat heeft je router daarmee te maken dan? :?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-12 04:33

D_V

Aaargh! schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:02:
[...]

cangri schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:09:
[...]

Nou heb de philips oled gezien en vond hem niet echt beter
De Philips kwam een tikje beter uit een aantal reviews qua beeldverwerking.

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Product YearType Resolution Design Picture Quality Motion Inputs Sound Quality Smart Features

LG B6 2016 55" OLED 4k 9.5 8.6 9.1 7.9 6.9 9.0 See Review

LG E6 2016 55" 65" 4k 9.5 8.6 9.3 7.7 7.5 9.0 See Review

Wie kan mij, naast uiterlijk en geluid, mij een goede reden noemen om dan voor de E6 te gaan ipv de B6 ?
De B6 zou het qua Motion ook beter doen?

bron: http://www.rtings.com/tv/tests/scores

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

JSA schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:58:
Product YearType Resolution Design Picture Quality Motion Inputs Sound Quality Smart Features

Wie kan mij, naast uiterlijk en geluid, mij een goede reden noemen om dan voor de E6 te gaan ipv de B6 ?

E6 is duurder dus heb je meer aanzien :+

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

3D, de soundbar en een iets snellere SOC. Kortom, is dat niet belangrijk, kun je beter de B6 halen.

39

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

De G6 is beter.
Fietsbel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:06:
[...]

3D, de soundbar en een iets snellere SOC. Kortom, is dat niet belangrijk, kun je beter de B6 halen.
De realtek soc in de B6 is sneller hoor.

[ Voor 18% gewijzigd door ion op 07-04-2017 19:07 ]

Na alle lovende woorden en hyperbolen zojuist Planet Earth II op UHD Blu-ray (HDR) gekeken. Misschien ben ik al te verwend maar kon nou niet zeggen dat dit zo adembenemend mooi was. HDR was sowieso maar minimaal aanwezig in de eerste aflevering. Verder was het scherp maar niet bijzonder in vergelijking met demo of zelfs YouTube filmpjes.

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Phusebox schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:13:
Na alle lovende woorden en hyperbolen zojuist Planet Earth II op UHD Blu-ray (HDR) gekeken. Misschien ben ik al te verwend maar kon nou niet zeggen dat dit zo adembenemend mooi was. HDR was sowieso maar minimaal aanwezig in de eerste aflevering. Verder was het scherp maar niet bijzonder in vergelijking met demo of zelfs YouTue filmpjes.
Heb je al iets gevonden dat je wél mooi vindt? Ik koop het gelijk haha (en kan jij met een positief gevoel het weekend in ;) )

fonsmeister schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:24:
[...]

Heb je al iets gevonden dat je wél mooi vindt? Ik koop het gelijk haha (en kan jij met een positief gevoel het weekend in ;) )
Zoals ik al zei, waarschijnlijk ben ik te verwend want ik ben prima tevreden over het beeld hoor. Het is de rest eromheen waar de LG steekjes laat vallen.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12 14:28
Phusebox schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:13:
Na alle lovende woorden en hyperbolen zojuist Planet Earth II op UHD Blu-ray (HDR) gekeken. Misschien ben ik al te verwend maar kon nou niet zeggen dat dit zo adembenemend mooi was. HDR was sowieso maar minimaal aanwezig in de eerste aflevering. Verder was het scherp maar niet bijzonder in vergelijking met demo of zelfs YouTube filmpjes.
Waar speel je deze UHD disk op af? Xbox zeker..

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

zwembroek schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:49:
[...]

Waar speel je deze UHD disk op af? Xbox zeker..
Tja goed als het dan al niet beter is dan YouTube met haar agressieve compressie dan verwacht ik niet dat een andere BluRay speler opeens het verschil gaat maken.

Het blijft mooi beeld maar sommige review spraken over beelden die met kop en schouder boven het beste UHD materiaal staken. En dat is het gewoon echt niet.

Het zijn mooie beelden, maar technisch gezien is het gewoon doorsnee UHD en de HDR is zelfs beneden gemiddeld. Daar verandert een XBOX volgens mij weinig aan.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Hallo ik wil de sega aanlsuiten op de Oled, Nu heb ik een groen en gele plug met daaraan een component en een av aansluiting. hoe moet ik de AV kabel (rood wit geel) aansluiten?
Misterbont schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:11:
Hallo ik wil de sega aanlsuiten op de Oled, Nu heb ik een groen en gele plug met daaraan een component en een av aansluiting. hoe moet ik de AV kabel (rood wit geel) aansluiten?
Je wil de image retention gaan testen? Niks hevigers dan 8 of 16 bit graphics voor inbranden.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Phusebox schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:20:
[...]

Je wil de image retention gaan testen? Niks hevigers dan 8 of 16 bit graphics voor inbranden.
Nee wil gewoon oldskool gamen haha

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb beide oleds gehad.
Eerst de 55b6 en nu de 55e6.

De uniformiteit van de 55e6 is beter.
Heb 2 maal 55b6 in huis gehad. En 1 kunnen testen in de winkel. Allen hadden groene tint in de hoeken. Sommige mensen zullen het niet zien of storend vinden, maar mij valt zoiets gelijk op.

Heb nu een 55e6. En bingo direct een uniform paneel. Geen tinting meer.

Ook vind ik de beeldverwerking met sportuitzendingen beter. Geen micro stutter meer bij voetbal.

En de 3d is echt fenomenaal goed!

Het design en de afwerking vind ik stuk beter en het geluid is veel voller.

Of deze verschillen het verschil in geld waard zijn moet je zelf bepalen.
Ik ben wel erg blij met de switch naar de e6.
Phusebox schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:20:
[...]

Gewoon aansluiten en gaan met die banaan. Met een beetje beleid brandt er helemaal niks in en wat retentie is goed voor je mannelijkheid 😎

Some infinities are bigger than others.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 18:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

Meer mensen die wel eens problemen zijn tegengekomen met HDMI ARC op de LG B6?

Want op dit moment krijg ik geen geluid meer over mijn boxen via de receiver. ARC staat aan op mijn tv aan receiver, alleen krijg maar geen geluid over de boxen. Alle instellingen bij nagelopen, ik kom er maar niet uit.

Anders terug zetten naar fabrieksinstellingen?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Grudgie schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:52:

Want op dit moment krijg ik geen geluid meer over mijn boxen via de receiver. ARC staat aan op mijn tv aan receiver, alleen krijg maar geen geluid over de boxen. Alle instellingen bij nagelopen, ik kom er maar niet uit.

Pagina's vol over ARC/onkyo etc voorbij gekomen....., gebruik de search....

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 07-04-2017 22:03 ]

39

Grudgie schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:52:

Weet niet of het op de 6 serie dezelfde werkt maar heb je ook bij Sound output de optie hdmi/optical out gekozen?

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 18:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

Phusebox schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:24:
[...]

Weet niet of het op de 6 serie dezelfde werkt maar heb je ook bij Sound output de optie hdmi/optical out gekozen?
Heb de tv naar fabrieksinstellingen gedaan en nu doet hij het weer.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12 14:28
Phusebox schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:54:
[...]

Daar verandert een XBOX volgens mij weinig aan.
Feit is wel dat een standalone veel mooiere beelden op je scherm weer neer te zetten. Lees de artikelen er maar op na.
Ik hoop trouwens dat het verschil met standalone is opgelost met Scorpio. Voordat ik een UHD speler koop wacht ik dit even af. Zou mooi zijn dat je er dan een Gameconsole bij hebt. Vooralsnog hield ik het alleen bij PlayStation.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Castus
Tylen schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:37:
[...]

Wat heeft je router daarmee te maken dan? :?
Omdat het streamen van de laptop via de wifi naar de router gaat en van de router naar de TV. als je een slechte router hebt, dan heeft hij sowieso meer moeite met bijvoorbeeld de stabiliteit van de verbinding etc.
Pagina: 1 ... 83 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.