OLED als vervanger defecte plasma?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:36
Mijn plasma heeft het begeven na 5 jaar.

Nu wil ik een oled kopen https://www.tvstore.nl/pr...945/lg-65eg960v-oled.html voor 2500 euro.

Is dit een verstandige keuze voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
RoaDHouse schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:39:

Nu wil ik een oled kopen https://www.tvstore.nl/pr...945/lg-65eg960v-oled.html voor 2500 euro.

Persoonlijk aankoopadvies vragen in een algemeen topic is niet handig. Afgesplitst van OLED televisies naar een eigen topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34
RoaDHouse schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:00:

Euh, lees dit draadje eens door en trek je eigen conclusie. Hint: voor €100 meer koop je een 65B6V 4K/UHD OLED.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
RichieB schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:05:
[...]

Euh, lees dit draadje eens door en trek je eigen conclusie. Hint: voor €100 meer koop je een 65B6V 4K/UHD OLED.
600 euro meer bedoel je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34
Nee, het is 149 euro om precies te zijn.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:55
Ik zit in het zelfde schuitje. Mijn scherm is volgens mij dood aan het gaan als ik hem niet meet kan repareren. Ik heb 5 dunne horizontale streepjes door het beeld heen lopen. Hopelijk is het een flat cable die slecht contact maakt.
Maar toen ik hem in 2009 kocht toen koste deze 50 inch 1000 euro, 2500 euro vindt ik wel wat aan de hoge kant hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-10 11:10
Mr3MrsSmith schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:13:
Ik zit in het zelfde schuitje. Mijn scherm is volgens mij dood aan het gaan als ik hem niet meet kan repareren. Ik heb 5 dunne horizontale streepjes door het beeld heen lopen. Hopelijk is het een flat cable die slecht contact maakt.
Maar toen ik hem in 2009 kocht toen koste deze 50 inch 1000 euro, 2500 euro vindt ik wel wat aan de hoge kant hoor.
Je kan natuurlijk ook voor de 55 inch B6 gaan, die is een stuk goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Idanue schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:01:
[...]

Je kan natuurlijk ook voor de 55 inch B6 gaan, die is een stuk goedkoper. :)
Ja dat is een goede optie, maar ik heb nu een 65 inch in gedachten :) .

Wordt een beetje gek van de vreemde prijzen, een platte is duurder dan een gebogen scherm dat scheelt dan even 400 euro. Had het normaal gevonden als de curved versie duurder was geweest.

De B versie is gelijk 1000 euro duurder (65inch versie). Vind het allemaal maar vreemde prijs-stellingen.

Ik laat nu eerst de plasma repareren als dat mogelijk is en dan kijk ik later wel naar een oled dit jaar. De prijzen van een oled zijn mij te in-stabiel op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Fabrikanten realiseren zich dat de consument zich niet langer in de maling laat nemen door curved tv's, waardoor ze minder goed verkopen en eigenlijk uitgefaseerd worden. Ik geloof dat alle nieuwe modellen weer platte modellen zijn. De curved tv's zullen daardoor in de uitverkoop gaan, wat de lagere prijs zou kunnen verklaren.

Zonder me echt te verdiepen in de huidige tv-wereld, denk ik dat je er goed aan doet de plasma te laten repareren. OLED wint wel meer terrein, maar staat nog steeds redelijk in de kinderschoenen. De eerste modellen hadden problemen met de levensduur van de cellen, in hoeverre dat nu daadwerkelijk is opgelost is me niet duidelijk. Het blijkt wel een lastige techniek te zijn, waardoor de tv's nog steeds vrij duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Een tv laten herstellen is anderzijds niet meer van deze tijd. Hoge kosten en bij een beetje pech is er even later weer een ander defect.

De kinderschoenen van oled dat betwijfel ik. Er zijn er het laatste jaar echt enorm veel verkocht, en ik lees weinig problemen. Levensduur dat weten we wellicht pas over een paar jaar, maar dan heb je intussen genoten van een toptv;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
In mijn Panasonic plasma zit een harde brom bij lichte beelden. Om dit te laten repareren hangt een prijskaartje van ongeveer 160 euro. (ze komen dit gewoon bij je thuis repareren)

Ik had begrepen dat de levensduur van de cellen van de huidige modellen niet echt meer een probleem is.

Mijn probleem is dat ik toch graag een platte oled wil kopen ivm als de tv aan de muur moet worden geplaatst. Ik heb er alleen een beetje moeite mee dat deze gewoon 400 euro duurder is terwijl een platte gewoon standaard is.

Ik laat de Panasonic in ieder geval repareren, en ik probeer een platte 65 inch Oled te kopen rond de 2500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Volgens wat ik heb zien voorbijkomen kan je de 65B6V momenteel vinden voor ongeveer 2800€.

Veel lager zullen de prijzen voor 65" vermoedelijk niet direct gaan. Inderdaad raar dat de curved modellen goedkoper zijn, maar die worden dan ook stopgezet omdat (bijna) niemand ze nog wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:55
Als je een beetje de stoute schoenen aantrekt kan je bijvoorbeeld ook de tv openmaken en de voeding checken.
Vaak gaan de alu dakjes van de condensatoren bolstaan in de voedings unit. Die vlakken de voeding niet meer mooi af waardoor sommige componenten raar gaan doen. Maar soms kunnen spoelen ook wel eens gaan brommen. 5 euro componenten 160 euro reparatie. Even kijken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
stevenleemans schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:27:
Volgens wat ik heb zien voorbijkomen kan je de 65B6V momenteel vinden voor ongeveer 2800€.

Veel lager zullen de prijzen voor 65" vermoedelijk niet direct gaan. Inderdaad raar dat de curved modellen goedkoper zijn, maar die worden dan ook stopgezet omdat (bijna) niemand ze nog wil kopen.
Als je een link kan geven waar ik de 65B6V voor dat bedrag kan kopen hou ik mij aanbevolen, ik kan het namelijk niet vinden.

PlatteTV.nl heeft me een aanbod gedaan voor 3400 euro, voor een lager bedrag kan ik ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Mr3MrsSmith schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:51:
Als je een beetje de stoute schoenen aantrekt kan je bijvoorbeeld ook de tv openmaken en de voeding checken.
Vaak gaan de alu dakjes van de condensatoren bolstaan in de voedings unit. Die vlakken de voeding niet meer mooi af waardoor sommige componenten raar gaan doen. Maar soms kunnen spoelen ook wel eens gaan brommen. 5 euro componenten 160 euro reparatie. Even kijken kan geen kwaad.
Ik waag me daar toch maar niet aan :)... te weinig verstand van elekronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
RoaDHouse schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:02:
[...]

Als je een link kan geven waar ik de 65B6V voor dat bedrag kan kopen hou ik mij aanbevolen, ik kan het namelijk niet vinden.

PlatteTV.nl heeft me een aanbod gedaan voor 3400 euro, voor een lager bedrag kan ik ze niet vinden.
Volgens wat ik hier al veel heb gelezen: Smits, Audiovision, Foka,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

RoaDHouse schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:02:
[...]

Kijk even in het OLED prijzen topic.
Ik heb mij 55 B6 ook een stuk goedkoper gekocht dan wat er in de price watch staat.
Gewoon bellen naar Audiovision (BE) FOKA en of smiths.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1