• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-12 13:05
road rebel schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:49:
Kan je geen vast IP geven in de router en in de instellingen van jouw E6?
Dat ga ik inderdaad proberen vanavond, maar waarom zou het vinkje daardoor op uit blijven staan in het menu van de tv? Ik kan hem ook niet meer op aan zetten.

@Puck

Factory reset al geprobeerd, werkte ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Baas41 op 24-02-2017 11:59 ]

Baas41 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:15:
Ik heb een probleem met mijn 65E6V. Ik verbind de tv via WiFi met mijn router, waarna het de avond dat ik bv Netflix of YouTube kijk werkt. Maar als ik de volgende dag de tv weer aanzet, is de WiFi verbinding verbroken en staat het vinkje voor WiFi ook uit in het menu. Ik kan hem daarna ook niet meer aanzetten totdat ik de tv van de stekker haal en weer aanzet. Ik heb al de laatste update .95 geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Iemand anders ook dit probleem tegengekomen? Ik kan er weinig over vinden eerlijk gezegd.
Ik kon zo snel het volgende stukje info vinden. Mogelijk werkt dat?

"The trick is entering your network SSID information manually instead of selecting it from the generated list. Once this is done your settings should be saved and the next time you turn your LG TV on, the network should be automatically detected (it may take a couple of minutes)."

Some infinities are bigger than others.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bewegingsinstellingen getest op de Philips OLED:

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:23
Ja, heb 'm net ook gezien. Interessant omdat Philips toch eens soort van Backlight Scanning gebruikt en geen Frame Interpolation (frames erbij verzinnen). Zeer interessant.
Ik hoop dat Sony ook iets dergelijks heeft in de nieuwe A1. :9

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Perfect Natural Motion op de Phlips = DeJudder op de LG
Perfect Clear Motion op de Philips = DeBlur op de LG

Met beide opties uit, is de motion handling van Philips OLED duidelijk net zo 'slecht' als op de LG toestellen. Het gekke is dat eigenlijk niemand info geeft over de 'User' settings van TruMotion op de LG OLED TV's. Wanneer Real Cinema actief is en DeBlur wordt 10/10 gezet (DeJudder op 0/10) dan heb je ook een perfecte 24p detectie, zonder conversie naar 60Hz en DeBlur doet hetzelfde als de Perfect Clear Motion op de Philips TV. De motion resolutie verbetert aanzienlijk zonder atrifects of het soap opera effect. Sommige pans blijven echter erg juddery, omdat dat niet alleen een vaste eigenschap van 24p materiaal is, maar ook door de afwezigheid van enige motion blur op OLED panelen wordt dit effect nog eens versterkt. Het wordt naar mijn idee echt tijd dat we eens af gaan stappen van die ouderwetse 24 fps die zijn oorsprong kent uit kosten- en databesparing.

• Pionier84
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12 09:22
[b]road rebel schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:09:[/

Altijd leuk, tenzij die aan de muur komt, dan heb je daar niets

Ja hoor kan gewoon aan de muur, geen probleem.

Aangezien panel en een deel van de aansturing identiek zijn, zal je eventuele -marginale- verschillen moeten waarnemen in upscaling, beschikbare instellingen, motion handling enz. Misschien heeft Loewe wel een selectie van de betere panelen (zoals dat bij B&O het geval is), dus minder uniformiteitsproblemen, dat zou de moeite lonen om dat bij Loewe na te vragen. Misschien hanteren ze ook striktere kwaliteitsgaranties (vb. zero pixel defect).

Inderdaad, en hebben ze altijd gehad, hun eigen specificatie voor zowel hard- en sofrware.

Als beeldkwaliteit echt het belangrijkste is dan heb je -mijn inziens- meer baat bij een goede calibratie. Of een goede scaler (vb. lumagen). Dat zijn significante verbeteringen tov. een consumenten ingebouwde processoren.

Deze tv Is interessant voor een review, en dan ben ik erg benieuwd naar de eventueel gevonden afwijkingen in kleuren etc. Ik ga er vanuit dat dit toestel door Loewe optimaal is afgeregeld.

Voor 55" is dat tegenwoordig 2 tot 3 keer de prijs van een LG OLED.
Als je zin hebt om de Bild 7 te kopen dan moet je dat zeker doen, maar het is geen aanschaf die je kan rationaliseren.
Ik was nieuwsgierig om naar de postivieve verhalen over de LG oleds deze tv eens ook eens levende lijve te zien.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Pionier84 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:38:
[...]

Ik was nieuwsgierig om naar de postivieve verhalen over de LG oleds deze tv eens ook eens levende lijve te zien.
Ik *denk* dat je de beweringen van mensen die dat soort apparatuur koopt met een korrel zout kunt nemen. Niemand die 7K voor een TV neertelt die je ook voor 2K kunt kopen zal zeggen dat hij net zo goed of marginaal beter is. Net zoals mensen die het verschil zien en horen tussen Oehlbach hdmi kabels en 'normale' kabels.

• Pionier84
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12 09:22
Een beoordeling van deze beide toestellen is pas mogelijk wanneer ze naast elkaar staan en met hetzelfde signaal worden gevoed. En een goed beeld en design is voor iedereen verschillend, dan pas kun je stellen of de veel hogere prijs de aanschaf voor jou waard is.
De 55 inch heeft een adviesprijs van €4900.

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Net even bij FOKA langs geweest waar ik een 65B6 in bestelling heb. Helaas gaat het nog een paar weken duren voordat hij geleverd kan worden. Verder geen groot probleem ofzo alleen weet ik natuurlijk nooit zeker of ik over twee weken niet weer hetzelfde te horen krijg. Niet dat ik de FOKA mensen niet vertrouw (ik werd weer keurig geholpen) maar er kan natuurlijk altijd iets tussen komen.

Als alternatief kreeg ik de C6 met kleine meerprijs aangeboden. Ik ben er nog niet uit of ik met die curve kan leven dus denk er sowieso nog even over na maar ik kreeg ook het verhaal te horen dat ik ook in deze thread al eens gelezen heb. Dat de C6 een snellere processor en hogere helderheid heeft. Weet iemand of dat nou echt zo is en waar ik dat kan terugvinden? Op de LG site kom ik het niet tegen en ook in de produktinfo hier op tweakers niet.

Als er overigens iemand is die ze beide geprobeerd heeft hoor ik ook graag of de verschillen duidelijk merkbaar zijn.

• Raziel
nodog schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:53:
Net even bij FOKA langs geweest waar ik een 65B6 in bestelling heb. Helaas gaat het nog een paar weken duren voordat hij geleverd kan worden. Verder geen groot probleem ofzo alleen weet ik natuurlijk nooit zeker of ik over twee weken niet weer hetzelfde te horen krijg. Niet dat ik de FOKA mensen niet vertrouw (ik werd weer keurig geholpen) maar er kan natuurlijk altijd iets tussen komen.

Als alternatief kreeg ik de C6 met kleine meerprijs aangeboden. Ik ben er nog niet uit of ik met die curve kan leven dus denk er sowieso nog even over na maar ik kreeg ook het verhaal te horen dat ik ook in deze thread al eens gelezen heb. Dat de C6 een snellere processor en hogere helderheid heeft. Weet iemand of dat nou echt zo is en waar ik dat kan terugvinden? Op de LG site kom ik het niet tegen en ook in de produktinfo hier op tweakers niet.

Als er overigens iemand is die ze beide geprobeerd heeft hoor ik ook graag of de verschillen duidelijk merkbaar zijn.
http://www.displayspecifications.com/en/comparison/ee6e46a8

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-12 16:04
Is de 65e6v geen optie voor je? gaat bij de shops nu voor ~3600
nodog schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:53:

De C6 heeft inderdaad de 'betere' processor wat vooral fijn is voor de TruMotion functie. DeC6 heeft beslist geen hogere maximale helderheid. Die ligt namelijk zelfs iets lager (niet dat je er in de praktijk heel veel van zal merken...). De curve van de 65C6 valt gelukkig heel erg mee en je krijgt natuurlijk de 3D functie die de B6 moet ontberen.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

De B6 gebruikt een Realtek SoC en de andere modellen gebruiken allemaal een LG in-house ontwikkelde SoC. Alhoewel er nooit benchmarks zijn gedaan tussen de twee SoCs, claimen de meesten dat de LG variant beter is (iets betere motion handling). Wel ben ik de veronderstelling dat het schrijven van software waarschijnlijk voor LG makkelijker is voor hun eigen chip, dan voor die van Realtek, getuige de snellere en completere firmware releases. Maargoed, dit zijn allemaal aannames en onderbuik gevoelens van gebruikers.

Op AVForums claimt iemand zelfs dat de 7-serie van LG allemaal de Realtek chips bevatten van de B6. Dusja... :')

Wat betreft de helderheid, dat is wel gewoon getest en kan je vergelijken tussen de modellen. Door het ontbreken van een polarisatiefilter dat nodig is voor 3D, is de B6 feller (grotere helderheid) dan de andere modellen van LG.

Ga vooral veel kijken naar wat je zelf mooi vindt, curve (hoe subtiel dan ook) of geen curve. Wil je 3D? Kan j het betalen of steek je het geld liever in iets anders?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-12 12:07
Yellowneck schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:02:
Op AVForums claimt iemand zelfs dat de 7-serie van LG allemaal de Realtek chips bevatten van de B6. Dusja... :')
Ik had daar inderdaad op gereageerd met de vraag of hij hier een bron voor had, maar die wilde hij niet vertellen :+ Mocht dit inderdaad wel zo zijn, dan zal LG daar haar redenen voor hebben, maar ik verwacht het zeker niet.

Arrived anxious, left bored

• nodog
Hartelijk bedankt voor de antwoorden, hier kan ik iets mee!

Wel vreemd dat de B6 het helderst is terwijl in de specs de C6 duidelijk helderder is. Dat heeft dus allemaal met dat 3D filter te maken begrijp ik?

Voor de E6 moet ik teveel bijleggen voor dingen die ik echt niet wil (soundbar bijvoorbeeld, ik heb een surroundset) maar toch bedankt voor het meedenken.

• Puck
nodog schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:36:
Wel vreemd dat de B6 het helderst is terwijl in de specs de C6 duidelijk helderder is. Dat heeft dus allemaal met dat 3D filter te maken begrijp ik?
Tja, dat zijn de theoretische helderheden van het paneel. Vervolgens wordt er niet bijverteld dat deze in de praktijk naar beneden gaan door het 3D polarisatiefilter. Veel zal het niet schelen hoor, denk dat het heel lastig is om het verschil uberhaupt te kunnen zien.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Major_ton schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:59:
[...]
DeC6 heeft beslist geen hogere maximale helderheid. Die ligt namelijk zelfs iets lager (niet dat je er in de praktijk heel veel van zal merken...).
Weet je dat zeker?

In deze link http://www.displayspecifications.com/en/comparison/ee6e46a8 staat:
65B6V: 540 cd/m2
65C6V: 650 cd/m2

Voor de 65E6V (dus ook met 3D polarisatiefilter) 65B6V geeft http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b6v-201611044381.htm wel weer:
Measured peak brightness 633 cd/m2 10% window

Edit: foute verwijzing

[ Voor 3% gewijzigd door Fireshade op 24-02-2017 14:45 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Fireshade schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:39:
[...]

Weet je dat zeker?

In deze link http://www.displayspecifications.com/en/comparison/ee6e46a8 staat:
65B6V: 540 cd/m2
65C6V: 650 cd/m2

Voor de 65E6V (dus ook met 3D polarisatiefilter) geeft http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b6v-201611044381.htm :
Measured peak brightness 633 cd/m2 10% window
Zoals Puck aangeeft, dat zijn de theoretische waardes op papier.
Check http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6 vs http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e6 vs http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c6. Hier zul je zien dat alle drie modellen vergelijkbaar zijn qua SDR brightness, echter bij HDR brightness loopt het verschil iets uit in het voordeel van de B6. Zal je misschien alleen opvallen als je beiden toestellen naast elkaar hebt staan thuis met de brightness voluit. Dus ga je dat doen? ;) .

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Als ik even heb doorgespaard, kom ik er op terug.
Over 10 jaar of zo 8)7

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12 22:04
nodog schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:36:
Voor de E6 moet ik teveel bijleggen voor dingen die ik echt niet wil (soundbar bijvoorbeeld, ik heb een surroundset) maar toch bedankt voor het meedenken.
Vergis je niet in de soundbar van de E6! Ik heb, hoewel al wat ouder, een heel best meerkanaals audiosysteem (Yamaha rx-v1400, Infinity Kappa luidsprekers). Maar voor het gewone tv-werk heb ik weinig behoefte om dit aan te zetten. De soundbar klinkt echt heel fatsoenlijk. Zelfs bij veel meerkanaals films hoeft het niet altijd. Ligt een beetje aan het genre film. De geluidsset gaat uiteraard wel aan bij actiefilms e.d. en voor muziek afspelen.
Andere pluspunten van de E6 zijn natuurlijk het extra luxe design (picture on glass) en de mooiere remote(s).
Of jij het de meerprijs waard vind, is aan jou. Ik vond van wel. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12 09:13
Vulcan750 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:16:
[...]

Vergis je niet in de soundbar van de E6! Ik heb, hoewel al wat ouder, een heel best meerkanaals audiosysteem (Yamaha rx-v1400, Infinity Kappa luidsprekers). Maar voor het gewone tv-werk heb ik weinig behoefte om dit aan te zetten. De soundbar klinkt echt heel fatsoenlijk. Zelfs bij veel meerkanaals films hoeft het niet altijd. Ligt een beetje aan het genre film. De geluidsset gaat uiteraard wel aan bij actiefilms e.d. en voor muziek afspelen.
Andere pluspunten van de E6 zijn natuurlijk het extra luxe design (picture on glass) en de mooiere remote(s).
Of jij het de meerprijs waard vind, is aan jou. Ik vond van wel. :)
Ik vind persoonlijk dat de sounbar het hele design naar beneden haalt. Ik hou van minimale bezels, en door de sounbar verliest de tv een beetje van zijn "kijken door een raam effect". Maar daarom is het nog wel een schitterende TV.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• nodog
Zojuist bij Mediamarkt binnengelopen om de 65C6 in het echie te zien (bij FOKA stond hij niet in de showroom). Hij stond naast de E6 en ik vond'm eigenlijk een stuk imposanter. Wel stond hij een cm of 15 hoger dus dat kan meespelen met dat gevoel. Tevens vind ik de soundbar dus net als zwembroek hierboven erg lelijk bij de E6.

Wat me tegenhoudt om'm te kopen is de manier waarop de omgeving gereflecteerd wordt in het scherm. Dat effekt was ook precies wat ik wilde checken in het echt dus hou me ten goede dat ik er extra op gelet heb, misschien valt het minder op als je er niet bij nadenkt als je'm bekijkt.

Als je echter naar de reflecties gaat kijken valt ten eerste op dat er veel meer gereflecteerd wordt in een gebogen scherm. Wat er nog eens bijkomt is dat er door de buiging ook hele vreemde dingen gebeuren met die reflecties als je je hoofd beweegt. Het valt allemaal veel meer op als bij een recht scherm. Helaas zou ik bijna zeggen, anders had ik binnen een paar dagen een prachtTV in huis gehad en nu moet ik nog minstens een paar weken wachten. :-\

• zwembroek
Ik heb de 65C6 en ik heb nog geen reflecties waargenomen tijdens TV kijken. Ik denk dat het door de opstelling in de winkel komt.

• nodog
In de winkel is inderdaad niet ideaal maar moet er wel bijzeggen dat hij in het relatief rustige LG OLED hoekje staat en de E6 stond er vlak naast dus ik had wel het idee dat ik het redelijk kon vergelijken.

Het scheelt natuurlijk ook hoe je huiskamer eruit ziet. Ik heb bijvoorbeeld een erg lichte kamer met veel ramen.

• zwembroek
Ik ook...groot raam aan de linkerkant van de tv en groot raam tegenover de tv. De bank staat onder het raam en we kijken dan recht vooruit naar de tv.

• nodog
Mmm, thanks voor de input. Ga ik weer twijfelen.... ;-)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12 22:04
Mijn E6 tv staat haaks op een grote raampartij, maar dankzij de goede antireflectie-coating heb ik veel minder last van reflecties dan met mijn vorige ledtv.
Inderdaad heeft een (elk) gebogen scherm vreemde reflecties, meer dan een recht scherm. In een winkel ziet dat er misschien dramatisch uit, maar thuis zal je hier waarschijnlijk weinig van merken.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Puck
Angry Gamers Report More Problems With LG OLED TVs.

Ik gok nog steeds dat dit de reden is dat de nieuwe firmware nog niet in de rest van de wereld is uitgebracht.

Puck schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:46:

Ik gok nog steeds dat dit de reden is dat de nieuwe firmware nog niet in de rest van de wereld is uitgebracht.
Die 60Hz stuttering is wel echt een serieus probleem. Dan is het maar goed dat ze die update hier nog niet gepushed hebben. Ik game voor alsnog met erg veel plezier op mijn 65B6. Wel krab ik mij zo nu en dan achter mijn oor of ik niet beter voor een C6 had kunnen gaan... Oh well, life sucks and then you die 8)7

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Iemand die een b6 heeft en ook de witcher 3 bezit op de PS4?

• zwembroek
Major_ton schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:24:
[...]

Die 60Hz stuttering is wel echt een serieus probleem. Dan is het maar goed dat ze die update hier nog niet gepushed hebben. Ik game voor alsnog met erg veel plezier op mijn 65B6. Wel krab ik mij zo nu en dan achter mijn oor of ik niet beter voor een C6 had kunnen gaan... Oh well, life sucks and then you die 8)7
Ik hoop voor alle B6 eigenaren dat dit uiteindelijk wordt opgelost en dit geen manco is van de MediaTek processor. Ben ook benieuwd wat dit uiteindelijk met de inputlag doet wanneer alles is opgelost.

• Puck
[...]

Same, maar dan de E. Ik ga er alsnog vanuit dat het allemaal netjes gefixt wordt en anders is er in ieder geval aantoonbaar bewijs dat het niet werkt zoals het hoort te werken, en ga ik LG lastig vallen.

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Zo heb toch na maanden deze topic te hebben gevolgd mijn samsung ks7000 vaarwel gezegd en De lg oled55b6v voor een leuk prijsje weten te kopen

Wat een verschil zeg,ben er heel happy mee
nu wil ik hem ophangen ik weet het zijn m6 bouten maar hoelang moeten deze bouten zijn
Wil niet graag door het scherm gaan
Dus ik hoor graag jullie antwoord hierop vast bedankt.
Puck schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:05:
[...]

Same, maar dan de E. Ik ga er alsnog vanuit dat het allemaal netjes gefixt wordt en anders is er in ieder geval aantoonbaar bewijs dat het niet werkt zoals het hoort te werken, en ga ik LG lastig vallen.
Grappig, ik heb dus weer helemaal niks met de E serie. Stiekem vind ik die curve van de C6 wel geinig. Met 65" en zo'n grote radius vind ik het wel wat hebben en het beeld lijkt ook nog eens groter dan bij een plat 65" model. Maar ik zeg het niet te hard natuurlijk, want een curved TV gaaf vinden wordt hier nog slechter ontvangen als homoseksuelen in Rusland :X

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Puck schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:46:

Mooi dat het beetje media aandacht krijgt.
[...]

Maar dat 60hz stuttering bestond er al voor de HDR game mode update kwam. ;) Op avsforums of avforum is een topic waar ze dit probleem bespreken.

• apis29
  • Niet online
Major_ton schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:37:
Perfect Natural Motion op de Phlips = DeJudder op de LG
Perfect Clear Motion op de Philips = DeBlur op de LG

Met beide opties uit, is de motion handling van Philips OLED duidelijk net zo 'slecht' als op de LG toestellen. Het gekke is dat eigenlijk niemand info geeft over de 'User' settings van TruMotion op de LG OLED TV's. Wanneer Real Cinema actief is en DeBlur wordt 10/10 gezet (DeJudder op 0/10) dan heb je ook een perfecte 24p detectie, zonder conversie naar 60Hz en DeBlur doet hetzelfde als de Perfect Clear Motion op de Philips TV. De motion resolutie verbetert aanzienlijk zonder atrifects of het soap opera effect. Sommige pans blijven echter erg juddery, omdat dat niet alleen een vaste eigenschap van 24p materiaal is, maar ook door de afwezigheid van enige motion blur op OLED panelen wordt dit effect nog eens versterkt. Het wordt naar mijn idee echt tijd dat we eens af gaan stappen van die ouderwetse 24 fps die zijn oorsprong kent uit kosten- en databesparing.
Je mag aannemen, zeker van HDTV Test, dat ze ook met diverse De-Judder standen de motion resolution hebben getest. Blijkbaar blijft die gewoon 300 en enkel via Trumotion dat je op 650 kan komen ...
Oh wacht ... ff kijken wat die van LG ook alweer waren ...

Over de B6
"From our testing, what LG’s engineers did was to halve the intensity of the [De-Judder] control in the [TruMotion] “User” submenu, essentially providing finer, half-step adjustments on the OLED55B6V. This can prove useful for owners who are sensitive to the judder inherent in 24p film and would like to smooth it out without incurring too much SOE or interpolation artefacts." Getest is het dus iig wel ...

Moet het filmpje over de Philips overigens nog goed bekijken, eerder nog geen tijd voor ...
En bij Samsung hebben ze idd ook een De-Blur die zonder SOE, voor verbetering zorgt, los van BFI (neem ik aan, nooit wat gelezen dat het een custom BFI setting zou zijn).
Zie ook geen verandering in de helderheid als ie Perfect Clear Motion aan zet ...

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 24-02-2017 19:51 ]

ionn schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:23:
[...]

Maar dat 60hz stuttering bestond er al voor de HDR game mode update kwam. ;) Op avsforums of avforum is een topic waar ze dit probleem bespreken.
Was dat niet alleen voor een bepaalde andere update die al veel eerder is uitgekomen en die alle series betrof? Ik ervaar hier in ieder geval geen 60Hz problemen of ik kijk wel heel erg slecht.
apis29 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:33:
[...]

Je mag aannemen, zeker van HDTV Test, dat ze ook met diverse De-Judder standen de motion resolution hebben getest. Blijkbaar blijft die gewoon 300 en enkel via Trumotion dat je op 650 kan komen ...
Oh wacht ... ff kijken wat die van LG ook alweer waren ...

Over de B6
"From our testing, what LG’s engineers did was to halve the intensity of the [De-Judder] control in the [TruMotion] “User” submenu, essentially providing finer, half-step adjustments on the OLED55B6V. This can prove useful for owners who are sensitive to the judder inherent in 24p film and would like to smooth it out without incurring too much SOE or interpolation artefacts." Getest is het dus iig wel ...

Moet het filmpje over de Philips overigens nog goed bekijken, eerder nog geen tijd voor ...
De twee losse motion functies van Philips zitten bij LG allebei onder één noemer en dat is TruMotion. Dus als je het zo bekijkt moet je inderdaad TruMotion activeren om een hogere motion resolutie te krijgen, maar alleen De-Judder introduceert het soap effect als je die setting aanzet (de mate hangt af van hoe hoog je de functie zet). De-Blur is gelijk aan de Perfect Clear Motion functie op de Philips OLED TV, ik kan alleen niet met 100% zekerheid zeggen of de behaalde winst net zo groot is.

[ Voor 60% gewijzigd door Major_ton op 24-02-2017 19:48 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Voor de Duits-verstaanders onder ons.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 24-02-2017 19:54 ]

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:53:
Voor de Duits-verstaanders onder ons.

[video]
Mooi 21 ms input lag en vergelijk tussen reflecties in de video. Paarse schijntje grotendeels weg en reflecties lijken niet veel erger geworden. Het paars verdoezelt natuurlijk wat maar vind het prima als je ze na elkaar ziet.

De 55B7 krijgt een begin prijs van ca 2800 euro. Dat is toch wel weer een klein beetje een meevaller. Maar ze zeggen wel dat de bouwkwaliteit minder is volgens mij.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Puck
Major_ton schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:22:
[...]

Grappig, ik heb dus weer helemaal niks met de E serie. Stiekem vind ik die curve van de C6 wel geinig. Met 65" en zo'n grote radius vind ik het wel wat hebben en het beeld lijkt ook nog eens groter dan bij een plat 65" model. Maar ik zeg het niet te hard natuurlijk, want een curved TV gaaf vinden wordt hier nog slechter ontvangen als homoseksuelen in Rusland :X
Ik ook niet, daarom ben ik ook voor de B gegaan, maar ik zal toch ook niet snel voor een curved gaan :)

• apis29
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:03:
[...]

Mooi 21 ms input lag en vergelijk tussen reflecties in de video. Paarse schijntje grotendeels weg en reflecties lijken niet veel erger geworden. Het paars verdoezelt natuurlijk wat maar vind het prima als je ze na elkaar ziet.

De 55B7 krijgt een begin prijs van ca 2800 euro. Dat is toch wel weer een klein beetje een meevaller. Maar ze zeggen wel dat de bouwkwaliteit minder is volgens mij.
Bildqualität ;) . Als het goed is zegt ie dat de B7 qua uiterlijk op de 2016 LCD modellen lijkt maar qua beeldkwaliteit natuurlijk wel bij de top zit (in tegenstelling tot de LCD's). Ook nu allemaal wel dezelfde chipset ...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Morgen komen mijn nieuqe haakse hdmi kabels binnen. Ik ga alles direct aan de tv aansluiten en de receiver via ARC aanspreken. Hierdoor moet HDMI CEC beter gaan werken ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

apis29 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:27:
[...]

Bildqualität ;) . Als het goed is zegt ie dat de B7 qua uiterlijk op de 2016 LCD modellen lijkt maar qua beeldkwaliteit natuurlijk wel bij de top zit (in tegenstelling tot de LCD's). Ook nu allemaal wel dezelfde chipset ...
Ja uiterlijk 2016 lcd modellen is dus voor mij dat de kwaliteit minder is.

Ik begrijp en spreek redelijk goed Duits hoor. ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• apis29
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:39:
[...]

Ja uiterlijk 2016 lcd modellen is dus voor mij dat de kwaliteit minder is.

Ik begrijp en spreek redelijk goed Duits hoor. ;)
Is toch niks speciaals aan de bouwkwaliteit van de B6? Uiterlijk lijkt ie idd precies op de UH950v zie ik ... (de B7).

• Ben er
heb toch na maanden deze topic te hebben gevolgd mijn samsung ks7000 vaarwel gezegd en De lg oled55b6v voor een leuk prijsje weten te kopen

Wat een verschil zeg,ben er heel happy mee
nu wil ik hem ophangen ik weet het zijn m6 bouten maar hoelang moeten deze bouten zijn
Dus ik hoor graag jullie antwoord hierop vast bedankt.

En iemand al een idee hoelang de m6 bouten mogen zijn voor deze oled55b6v

Verwijderd

Help :|

Vanavond na het aanzetten van mijn 55B6V en vervolgens mijn PS4, zag ik gelijk de volgende 'zwarte vlek' in beeld:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2qi94k4.jpg

Ik heb zojuist twee uurtjes BF1 gespeeld, maar de vlek is nog steeds in dezelfde mate zichtbaar. Vervolgens heb ik het getest op een andere HDMI input, maar ook daar is dezelfde vlek zichtbaar. Het uit- en aanzetten van de televisie heeft geen effect gehad.

Weet iemand wat dit is? En nog belangrijker, hoe op te lossen?

p.s. Ik had het gevoel tijdens BF1 dat het beeld (in sommige delen) donkerder is dan normaal. Zeker wanneer ik een ruimte binnen liep waarin het normaal gesproken iets donkerder is. Ook leek te televisie trager te reageren als ik van een lichte ruimte naar een donkere ruimte (en visa versa) liep. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar dat viel me in ieder geval op :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2017 23:07 ]

• ion
  • Niet online

ion

Major_ton schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:40:
[...]

Was dat niet alleen voor een bepaalde andere update die al veel eerder is uitgekomen en die alle series betrof? Ik ervaar hier in ieder geval geen 60Hz problemen of ik kijk wel heel erg slecht.

[...]

De twee losse motion functies van Philips zitten bij LG allebei onder één noemer en dat is TruMotion. Dus als je het zo bekijkt moet je inderdaad TruMotion activeren om een hogere motion resolutie te krijgen, maar alleen De-Judder introduceert het soap effect als je die setting aanzet (de mate hangt af van hoe hoog je de functie zet). De-Blur is gelijk aan de Perfect Clear Motion functie op de Philips OLED TV, ik kan alleen niet met 100% zekerheid zeggen of de behaalde winst net zo groot is.
Het probleem is toch echt aanwezig. Test het zelf maar met filmpje van die 2 ballen die je ziet. Ik heb het zelf even getest, zal morgen de filmpjes posten. In PC mode gamen is zoveel vloeiender, je merkt het gelijk. LG heeft dus veel te fixen in de volgende update :(

LG performt net zo goed qua motion resolutie als Philips als je de reviews van hdtest bekijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door ion op 25-02-2017 00:22 ]

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
Ik heb vanavond mijn LG OLED65B6V opgehaald en kijk nu een DVD met m'n Sony BDP-S4500. Wow! Ik kom van een 50" plasma, maar dit is zo veel mooier. Alsof de acteurs bij me in de woonkamer staan. Echt heel erg indrukwekkend. En dit is SD zonder calibratie. Ik kan haast niet wachten tot morgen als ik nu het calibreren een paar Blurays kan opzetten. :9

[ Voor 7% gewijzigd door RichieB op 24-02-2017 23:16 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:05
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:02:
Help :|

Vanavond na het aanzetten van mijn 55B6V en vervolgens mijn PS4, zag ik gelijk de volgende 'zwarte vlek' in beeld:

[afbeelding]

Ik heb zojuist twee uurtjes BF1 gespeeld, maar de vlek is nog steeds in dezelfde mate zichtbaar. Vervolgens heb ik het getest op een andere HDMI input, maar ook daar is dezelfde vlek zichtbaar. Het uit- en aanzetten van de televisie heeft geen effect gehad.

Weet iemand wat dit is? En nog belangrijker, hoe op te lossen?

p.s. Ik had het gevoel tijdens BF1 dat het beeld (in sommige delen) donkerder is dan normaal. Zeker wanneer ik een ruimte binnen liep waarin het normaal gesproken iets donkerder is. Ook leek te televisie trager te reageren als ik van een lichte ruimte naar een donkere ruimte (en visa versa) liep. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar dat viel me in ieder geval op :)
Vreemd, is het geen schaduw ergens van? Ik zie ook een schaduw achter de TV op de muur, waar de zwarte vlek begint zeg maar.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Jumpman schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:20:
[...]

Vreemd, is het geen schaduw ergens van? Ik zie ook een schaduw achter de TV op de muur, waar de zwarte vlek begint zeg maar.
Scherp, dat was ook mijn eerste gedachte vanavond :) Het was echter niet een schaduw.

Desalniettemin begon ik toch te twijfelen na jou reactie en heb ik de televisie opnieuw aan gezet (ik heb hem in de tussentijd ongeveer 20 min uit gehad) om te testen. Wat blijkt nu, de vlek is spontaan in zijn geheel verdwenen :*)

Heb ik te maken gehad met retentie? Ik ben overdag niet thuis geweest, maar mogelijk heeft mijn vriendin de televisie op een bepaald beeld laten staan (ik kan dit nu niet verifiëren, ze is momenteel niet thuis). Retentie was ook al door mijn hoofd geschoten, maar ik vond het patroon nogal opvallend en het ging enkel om die vlek, op de rest van het scherm was niks te zien. Kan het hier desondanks toch om retentie gaan?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:05
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:32:
[...]

Scherp, dat was ook mijn eerste gedachte vanavond :) Het was echter niet een schaduw.

Desalniettemin begon ik toch te twijfelen na jou reactie en heb ik de televisie opnieuw aan gezet (ik heb hem in de tussentijd ongeveer 20 min uit gehad) om te testen. Wat blijkt nu, de vlek is spontaan in zijn geheel verdwenen :*)

Heb ik te maken gehad met retentie? Ik ben overdag niet thuis geweest, maar mogelijk heeft mijn vriendin de televisie op een bepaald beeld laten staan (ik kan dit nu niet verifiëren, ze is momenteel niet thuis). Retentie was ook al door mijn hoofd geschoten, maar ik vond het patroon nogal opvallend en het ging enkel om die vlek, op de rest van het scherm was niks te zien. Kan het hier desondanks toch om retentie gaan?
Het zou kunnen, maar als je het nooit eerder hebt gehad.

Link: http://televisions.review...ms-causes-image-retention.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Jumpman schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:35:
[...]

Het zou kunnen, maar als je het nooit eerder hebt gehad.

Link: http://televisions.review...ms-causes-image-retention.
Thanks! Het is nog niet eerder voorgekomen, maar ik heb de televisie dan ook nog maar 3 weken. Ik houd het de komende tijd in de gaten :)

• ion
  • Niet online

ion

In PC mode is de inputlag voor de B6 70 ms, maar wat is de inputlag als je dan game mode aanzet in pc mode? Kan hier nergens eigenlijk iets over vinden.

• savale
Zojuist een 55e6v geinstalleerd aan de muur :) Ik komt van een 7 jaar oude instap 42 inch lcd, dus de beeldkwaliteit is uiteraard een verschil van nacht en dag. Ik heb nog niet zitten pixel peepen, maar in ieder geval geen hot pixels gezien (pfew)
Het smarttv deel en de bediening werkt trouwens wel echt super goed zeg. Ik zal het denk ik niet veel meer gebruiken zodra mijn nuc met librelec er weer aan hangt maar het werkt wel heel vloeiend en fijn.

Het geluid is ook prima, maar heb dan ook nog een extra 10 inch subwoofer aangesloten op de headphone out. (line out zou netter zijn, maar moet nog even kijken of dat kan?)
Wel tof dat ze de optie bieden om zowel de tv speakers als de headphone amp tegelijk uit te sturen, dat scheelt mij weer een hoop geklooi.
Al met al erg blij met mijn aankoop

• apis29
  • Niet online
Major_ton schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:40:
[...]

[...]

Zou kunnen dat het daarom ook Perfect Clear Motion heet ipv Clear LCD afgelopen jaren. Dat was iig wel BFI (heb ik zelf ook nog mee lopen spelen bij iemand thuis): "There is scanning backlight system implemented in the TV, which can be activated with the "Clear LCD" option. This improved motion resolution but requires you to increase the backlight level since the picture gets a lot darker. Some viewers might also perceive the flicker that is inherent of the method. Experiment with it and see for yourself."
Maar misschien gaat het wel op alle 2017 modellen zo heten ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 25-02-2017 01:52 ]

• Puck
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:02:
Kwestie van goed afstellen, ook black-level high/low settings (zie TS). Je kunt in game-mode ook dynamic constrast gebruiken. Over trager reageren: de B6 heeft nog steeds een variable input-lag in de laatste Europese firmwareversie: ik vermoed dat dat is wat je ervaart.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:41:
[...]

Thanks! Het is nog niet eerder voorgekomen, maar ik heb de televisie dan ook nog maar 3 weken. Ik houd het de komende tijd in de gaten :)
Lijkt me zeker een gevalletje IR inderdaad (zeker omdat het ook weer weg is). Het is ook een hele specifieke vorm. Je kunt waarschijnlijk wel achterhalen waar dit vandaan komt, als het bijvoorbeeld door een game komt (opstartscherm, hoofdmenu, oid).

• Luc79Ehv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-12 13:41
Ben er schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:17:
Mijn beugel zit direct op de schroefgaten (dus behalve de paar mm metaal zit er niks tussen schroefkop en tv gaten) de schroeven zijn ongeveer 2cm lang. Er doorheen gaan kan denk ik niet want ik had ook met langere schroeven geprobeerd +- 4cm en op een gegeven moment is het schroefgat klaar en kom je tegen metaal aan/kun je niet verder schroeven.

Denk niet dat je iets fout kunt doen. Zou mooi zijn als je zo eenvoudig wat zou kunnen beschadigen, dan zouden er een hoop hobby bobs zo hun tv verkloten ;)

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:47
Goedemorgen,

Gisteren mijn 65B6V opgehaald en uitgepakt. Echter vind ik het beeld enigszins tegenvallen... (Bij normaal kabel tv kijken) Dit zal ongetwijfeld aan mij liggen...

Ook ben ik wel benieuwd of jullie het Kalibreren van de TV aanraden.
Ben wat dat betreft echt een leek en weet totaal niet waar ik mee bezig ben als ik aan de instellingen ga rommelen.

Iemand tips/tricks?

[ Voor 5% gewijzigd door BekSide op 25-02-2017 10:30 ]

• savale
uhh zie ik iets over het hoofd? Ik heb op mijn 55e6v een intel nuc d54250wyk aangesloten (HDMI 1.4a) met libre elec. Echter geeft die geen optie om onder audio HDMI te kiezen. Moet ik hier op de tv nog iets voor doen? Hij zit op HDMI aansluiting 1. Beeld is overigens helemaal ok.

• Puck
BekSide schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:30:
Goedemorgen,

Gisteren mijn 65B6V opgehaald en uitgepakt. Echter vind ik het beeld enigszins tegenvallen... (Bij normaal kabel tv kijken) Dit zal ongetwijfeld aan mij liggen...

Ben wat dat betreft echt een leek en weet totaal niet waar ik mee bezig ben als ik aan de instellingen ga rommelen.

Iemand tips/tricks?
Ligt meer aan de bron natuurlijk. OLED haalt echt het onderste uit de kan van de kwaliteit van de bron, ook als deze slecht is (en dat valt dan meer op). Wat betreft kalibreren: échte kalibratie kun je alleen met meetapperatuur doen. Voor de beste settings "op het oog", zie de TS.
savale schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:36:
uhh zie ik iets over het hoofd? Ik heb op mijn 55e6v een intel nuc d54250wyk aangesloten (HDMI 1.4a) met libre elec. Echter geeft die geen optie om onder audio HDMI te kiezen. Moet ik hier op de tv nog iets voor doen? Hij zit op HDMI aansluiting 1. Beeld is overigens helemaal ok.
Is niet afhankelijk van de instellingen van de TV. Ik zou een andere kabel proberen of het probleem aan de software/drivers of handshake wijten.

[ Voor 26% gewijzigd door Puck op 25-02-2017 12:53 ]

• BekSide
Dank voor jouw reactie! Heb inderdaad die instellingen gepakt en scheelt al echt een hoop!

Nog 1 klein vraagje: is er een HDMI poort waar de TV 5.1 Dolby digital door kan geven?
Mijn Sonos set heb ik aangesloten op mijn tv + Xbox. Maar als ik het geluid via mijn xbox naar de tv laat lopen dan geef hij geen 5.1 geluid door.

Merci

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
Heb je 5.1 via de ingebouwde apps?
Van wat ik begrepen heb, in de TV instellingen:

HDMI audio options: ARC/Optical
PCM: Auto

Het zou overigens kunnen dat de 6 reeks enkel stereo doorgeeft via ARC (meeste TVs geven enkel 5.1 door van interne bronnen), maar dan zullen hier andere moeten bevestigen.

• Puck
HDMI ARC van TV naar versterker geeft ook gewoon 5.1 door van andere apparaten. Zou dus gewoon moeten werken mits je geen HD audio gebruikt.

• BekSide
Ja klopt en ongetwijfeld dat dat werkt met de HDMI.

Echter heb ik een Sonos 5.1 set.
De Sonos playbar direct verbonden met een optische ingang vanuit mijn tv. (Playbar heeft geen HDMI)

Dus xbox gaat via HDMI naar tv dan van tv via optisch naar Sonos = geen 5.1

Geluid van tv apps of iets anders gaat naar Sonos via optische kabel = wel 5.1

Optische kabel van xbox direct naar Sonos = wel 5.1

Maar wil uiteraard niet heel de tijd switchen aangezien de playbar ook slechts 1 optische ingang heeft.

Dank voor jullie reacties

• Puck
Stel je xbox in op DTS of Dolby output. Geen PCM. Dan zou het moeten werken :)

• Ben er
Mijn beugel zit direct op de schroefgaten (dus behalve de paar mm metaal zit er niks tussen schroefkop en tv gaten) de schroeven zijn ongeveer 2cm lang. Er doorheen gaan kan denk ik niet want ik had ook met langere schroeven geprobeerd +- 4cm en op een gegeven moment is het schroefgat klaar en kom je tegen metaal aan/kun je niet verder schroeven.

Denk niet dat je iets fout kunt doen. Zou mooi zijn als je zo eenvoudig wat zou kunnen beschadigen, dan zouden er een hoop hobby bobs zo hun tv verkloten ;)

Dankje Luck voor je tip

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:18
Er zijn niet veel programma's die ik terug kijk maar soms eens 3 op reis of Keuringsdienst van waarde, nu zie ik in mijn NPO gemist app dat ik alleen maar de laatste aflevering terug kan kijken.
Zie ik iets over het hoofd of kun je alleen maar de laatste zien?

Hiervoor had ik een kodi speler met retrospect en kon ik toch meerdere afleveringen terug kijken.

TV: LG 55B6

• Puck
Idanue schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:39:
Er zijn niet veel programma's die ik terug kijk maar soms eens 3 op reis of Keuringsdienst van waarde, nu zie ik in mijn NPO gemist app dat ik alleen maar de laatste aflevering terug kan kijken.

Hiervoor had ik een kodi speler met retrospect en kon ik toch meerdere afleveringen terug kijken.

Geen idee of dit aan de app ligt, maar je kunt natuurlijk ook altijd via de webbrowser NPO gemist bekijken.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:18
Puck schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:41:
[...]

Geen idee of dit aan de app ligt, maar je kunt natuurlijk ook altijd via de webbrowser NPO gemist bekijken.
En daar had ik dus weer niet aan gedacht, bedankt voor de tip. d:)b

[ Voor 63% gewijzigd door Idanue op 25-02-2017 17:43 ]

Verwijderd

Puck schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 08:29:
[...]

Lijkt me zeker een gevalletje IR inderdaad (zeker omdat het ook weer weg is). Het is ook een hele specifieke vorm. Je kunt waarschijnlijk wel achterhalen waar dit vandaan komt, als het bijvoorbeeld door een game komt (opstartscherm, hoofdmenu, oid).
Heb nog even bij mijn vriendin navraag gedaan, maar volgens haar heeft de televisie niet langere tijd op een stilstaand beeld gestaan. Ik kan me ook niet bedenken van welk beeld die bepaalde vorm zou moeten zijn.

Vreemd, maar dan houden we het gewoon op IR. Ik houd de komende tijd een extra oogje in het zeil :)

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:17:
[...]

Heb nog even bij mijn vriendin navraag gedaan, maar volgens haar heeft de televisie niet langere tijd op een stilstaand beeld gestaan. Ik kan me ook niet bedenken van welk beeld die bepaalde vorm zou moeten zijn.

Vreemd, maar dan houden we het gewoon op IR. Ik houd de komende tijd een extra oogje in het zeil :)
Ik heb hetzelfde ook 1x gehad. Kon ook geen oorzaak van de ir bedenken. Echter na de compensatiecyclus was het weer verdwenen en nooit meer gezien. Dus het zal wel goed zijn ;) De tv lost het zelf netjes op in stand-by 8)

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Vraagje, mijn LG OLED55E6V is nogal krom als je er van boven langs kijkt. Zijn er nog die dat hebben ? Zal waarschijnlijk gelegen zijn aan het feit dat het een nogal dunne glasplaat is, maar wou gewoon even polsen of er nog zijn die dat hebben.

Ik heb ook een vreemde zweem op het scherm (een soort band) als ik er bv. volledig wit op zet of een kleur. En als ik mijn hoofd op en neer beweeg gaat die zweem mee. Slechte filterlaag ofzo ?

[ Voor 28% gewijzigd door Master_S op 25-02-2017 23:35 ]

Master_S schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:32:
Vraagje, mijn LG OLED55E6V is nogal krom als je er van boven langs kijkt. Zijn er nog die dat hebben ? Zal waarschijnlijk gelegen zijn aan het feit dat het een nogal dunne glasplaat is, maar wou gewoon even polsen of er nog zijn die dat hebben.

Ik heb ook een vreemde zweem op het scherm (een soort band) als ik er bv. volledig wit op zet of een kleur. En als ik mijn hoofd op en neer beweeg gaat die zweem mee. Slechte filterlaag ofzo ?
Helemaal plat zijn ze inderdaad niet, maar het moet niet te gek worden natuurlijk. Een zweem door het beeld lijkt mij niet helemaal lekker. Is het horizontaal of verticaal? Kan je er eventueel een foto van maken?

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12 13:08
Idanue schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:39:

Je kan vaak niet verder terug kijken dan een week op de NPO app.

Via de browser en NPO live kan je wel verder terug kijken. Bediening is wat minder prettig, maar het werkt wel.

• zwembroek
Mensen, ik probeer nu op de PS4 pro Ghost Recon in HDR maar kan alleen als beeld mode HDR. Selecteren. Dus geen andere modus of HDR game mode. Per welke firmware is de HDR game modes er voor de C.

[ Voor 3% gewijzigd door zwembroek op 26-02-2017 11:17 ]

zwembroek schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:16:
Mensen, ik probeer nu op de PS4 pro Ghost Recon in HDR maar kan alleen als beeld mode HDR. Selecteren. Dus geen andere modus of HDR game mode. Per welke firmware is de HDR game modes er voor de C.
Als het goed is vallen er onder de HDR mode, vier submodes; Vivid, bright, standard en game.

• zwembroek
Ik krijg er dus 3 en niet de game modes.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Welke versie firmware heb je geinstalleerd? HDR Game mode is pas vanaf 04.30.90 en worden niet altijd gepushed naar de TV, dus wellicht moet je em nog handmatig updaten

• zwembroek
Yellowneck schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:06:
Welke versie firmware heb je geinstalleerd? HDR Game mode is pas vanaf 04.30.90 en worden niet altijd gepushed naar de TV, dus wellicht moet je em nog handmatig updaten
Super dank je wel. Dat is het dus. Zit nog in .65 Best speelbaar nog zo. Valt me mee. Zal straks USB stick zoeken en handmatig updaten. Over WiFi vind ie niks

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
BekSide schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:30:
Goedemorgen,

Iemand tips/tricks?
Zoek vooral op beeldinstellingen in dit forum. Dan vind je het wel.
Je kan ook op YouTube kijken naar hoe zij het ingesteld hebben. Niet gekalibreerd maar wel tips.

YouTube: LG B6 OLED TV Best Picture Settings

Verder is de tip vooral om de beeldverbeteraars uit te zetten. Die maken het beeld slechter.
Donkere kamer en warm 2 schijnt het beste overeen te komen met hoe de bron het bedoeld heeft.
Ik vind warm 1 net iets koeler over komen.
Scherpte nooit te hoog zetten, helderheid ook niet.
Oled lamp kon bij mij flink terug naar 35-50
Motion aangepast Judder en de-blur hebben de meesten op 2/10 en 10/10 staan. Dit zou het beste voor de meesten zijn!

• Raziel
opa_paul schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:30:
[...]

Zoek vooral op beeldinstellingen in dit forum. Dan vind je het wel.
Je kan ook op YouTube kijken naar hoe zij het ingesteld hebben. Niet gekalibreerd maar wel tips.

YouTube: LG B6 OLED TV Best Picture Settings

Verder is de tip vooral om de beeldverbeteraars uit te zetten. Die maken het beeld slechter.
Donkere kamer en warm 2 schijnt het beste overeen te komen met hoe de bron het bedoeld heeft.
Ik vind warm 1 net iets koeler over komen.
Oled lamp kon bij mij flink terug naar 35-50
Motion aangepast Judder en de-blur hebben de meesten op 2/10 en 10/10 staan. Dit zou het beste voor de meesten zijn!
35? Woon je in de batcave? ;)

• Misterbont
zwembroek schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:08:
[...]

Super dank je wel. Dat is het dus. Zit nog in .65 Best speelbaar nog zo. Valt me mee. Zal straks USB stick zoeken en handmatig updaten. Over WiFi vind ie niks
support de game HDR?

• zwembroek
Jazeker, maar had ondanks productie model januari 2017 niet de nieuwste firmware er op. Nu werkt het wel!

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 17:00
@zwembroek Ik draai met mijn 55B6V nog 04.30.65, maar ik kan op de LG site geen 04.30.90 vinden? Of had jij een E6V? Ik dacht dat er voor de B eindelijk een HDR update was, maar ik zie al dat je een C hebt... :)

[ Voor 31% gewijzigd door Evanesco op 26-02-2017 19:04 ]

Onlangs kwam hier de nodige informatie voorbij over het blokken van advertenties binnen de apps van WebOS3.0. Ik denk dat het wel interessant is om deze informatie te delen in de openingspost, maar ik heb er niet zoveel kaas van gegeten. Voelt iemand zich geroepen om hier een post met de relevante uitleg en info te posten zodat ik dat kan copy/pasten in de OP?

Een bericht aan de mods: Is het een idee om een melding boven het reactieveld te plaatsen waarin staat aangegeven dat een hoop nuttige info is terug te vinden in de OP zoals je bij andere topics ook wel eens het geval is?

• Tylen

Tylen

Als je een add-blocker in je netwerk zet zoals Pi-Hole dan heb je het niet meer. Ik heb dat al een tijd draaien dat ik niet eens wist dat wr reklame in webos zit ;) Dat las ik hier. Lol

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Enige reclame die ik heb gezien, is enkel de reclame in de Youtube app (kun je na 5 sec skippen).
Verder nog geen reclame gezien, maar gebruik ook niet zoveel apps verder (alleen Deezer, Netflix, Xplay, Plex en Uitzending gemist)

• Puck
De reclame in WebOS zelf valt ook mee, ze higlighten apps en series in het homescreen maar dat is niet heel storend.

Storender is dat alles wat je kijkt en doet getracked wordt, en dat je reclamevideos krijgt bij apps als RTL, YouTube, etc. Ik kan deze week wel even een minitutorial schrijven over Pi-Hole al legt de site zelf al wel aardig uit hoe het werkt.

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 17:00
Zou zeer gewaardeerd worden, ik heb nog een Raspberri Pi2 liggen die stof aan het verzamelen is. Ban je dan alle reclame op alle apparaten op je netwerk? Dus ook in bijvoorbeeld de RTL XL app waarbij er alsnog reclameblokken zitten in oude afleveringen?

Zou verder ook wel nice zijn als ik wat meer inzicht zou kunnen krijgen in wat mijn iot apparaten uitspoken op het web. Denk aan Hue en een Logitech Harmony hub.

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Major_ton schreef op zondag 26 februari 2017 @ 01:08:
[...]

Helemaal plat zijn ze inderdaad niet, maar het moet niet te gek worden natuurlijk. Een zweem door het beeld lijkt mij niet helemaal lekker. Is het horizontaal of verticaal? Kan je er eventueel een foto van maken?
Ik zal morgen wat foto's uploaden, vandaag geen tijd gehad.

De zweem of waas is horizontaal, en precies enkel goed zichtbaar bij grote stukken beeld met zelfde kleur. In normale bewegende content zie ik het fenomeen niet.

En de buiging van het scherm kan ik niet zo goed inschatten of dat wel of niet OK is, ik zal er ook wat foto's van proberen maken.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Evanesco schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:36:
Zou zeer gewaardeerd worden, ik heb nog een Raspberri Pi2 liggen die stof aan het verzamelen is. Ban je dan alle reclame op alle apparaten op je netwerk? Dus ook in bijvoorbeeld de RTL XL app waarbij er alsnog reclameblokken zitten in oude afleveringen?

Zou verder ook wel nice zijn als ik wat meer inzicht zou kunnen krijgen in wat mijn iot apparaten uitspoken op het web. Denk aan Hue en een Logitech Harmony hub.
offtopic:
Wat in principe Pi-Hole doet, is ervoor zorgen dat je Rasberry een DNS server wordt voor je gehele netwerk. Al het verkeer zal dan gaan via de Rasberry Pi. Wanneer een willekeurig apparaat in je netwerk verbinding wilt maken met het internet zal dit dus gaan via de Rasberry, die een blacklist bijhoudt van alle servers die reclame uitsturen en zal deze op zn beurt blokkeren. Hierdoor zie j dus geen reclame in bepaalde apps of websites.

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12 13:08
opa_paul schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:30:
[...]

Ik heb nu ruim een week een LG 55B6 en heb verschillende voorbeelden van calibratie doorgelopen.
Echter blijft mijn ervaring dat 49/50 Brightness echt te donker is. Ook met verschillende test video's en afbeeldingen die hier langs zijn gekomen heb ik hem rond 53 staan.

Ik kijk zelden in een compleet donkere kamer, maar ook dan gaat de brightness bij mij hoger dan wat wordt geadviseerd.

Met Warm2 is bij mij het wit een beetje gelig dus die op 1 gezet.

Verder is het irritant dat het ook weer beeldmateriaal afhankelijk is. Dus het blijft vaak toch een 'gemiddelde'.

Ben zelf nog niet zo onder de indruk van de default instellingen van Game Mode, maar ga daar maar eens induiken als Horizon Zero Dawn binnen is.

• Tylen

Tylen

Yellowneck schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:41:
[...]
offtopic:
Wat in principe Pi-Hole doet, is ervoor zorgen dat je Rasberry een DNS server wordt voor je gehele netwerk. Al het verkeer zal dan gaan via de Rasberry Pi. Wanneer een willekeurig apparaat in je netwerk verbinding wilt maken met het internet zal dit dus gaan via de Rasberry, die een blacklist bijhoudt van alle servers die reclame uitsturen en zal deze op zn beurt blokkeren. Hierdoor zie j dus geen reclame in bepaalde apps of websites.
offtopic:
Kleine correctie. Niet al het verkeer gaat via de Raspberry maar alleen het DNS verkeer. En ook dat hoeft niet. Ik heb de normale DNS (Windows DNS server) nog steeds ingesteld bij de clients maar deze server doet DNS queries forwarden naar de Raspberry en de raspberry kijkt weer bij die van mijn provider (of google),

• zwembroek
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar jullie instellingen in game mode. Hebben jullie superresolutie aan of uit? Volgens mij staat ie standaard aan in game mode. Ik heb vooral de kleur wat naar beneden geschroefd.

• Puck
zwembroek schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:30:
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar jullie instellingen in game mode. Hebben jullie superresolutie aan of uit? Volgens mij staat ie standaard aan in game mode. Ik heb vooral de kleur wat naar beneden geschroefd.
Superresolution heeft alleen zin bij content lager dan 4K (dus bij een PS Pro lekker uitzetten) en dan is het überhaupt nog maar de vraag of het het beeld ook echt verbeterd. Ik zou het lekker uitlaten.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
Vraagje,
ik heb een Philips soundbar aangesloten via optische kabel, alleen heb ik een kleine vertraging in het geluid.. Als ik de soundbar alleen laat afspelen merk je er niet heel veel van, maar de tv + soundbar samen dan hoor je een echo. best irritant aangezien het geluid van beiden best wel goed is.... Iemand een oplossing?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Puck
rohit schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:40:
Vraagje,
ik heb een Philips soundbar aangesloten via optische kabel, alleen heb ik een kleine vertraging in het geluid.. Als ik de soundbar alleen laat afspelen merk je er niet heel veel van, maar de tv + soundbar samen dan hoor je een echo. best irritant aangezien het geluid van beiden best wel goed is.... Iemand een oplossing?
Onder settings > sound kun je audio delay / sync adjustments instellen.

zwembroek schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:30:
Zo zie je maar weer hoe relatief een goed beeld is. In de game mode heb ik de kleuren juist op 60 staan, weliswaar icm met een kleurtemperatuur van W30 wat min of meer overeenkomt met de Warm2 setting buiten de game mode.

Het verbaast mij enigszins nog hoeveel gebruikers opmerken dat Warm2 te 'geel' is. Ik ga niemand dicteren wat 'beter' is en al helemaal niet wat mooier is, maar alles onder Warm 2 wordt meet technisch gezien te blauw. Dat is overigens ook hoe de meeste laptop- en telefoondisplays vanuit de fabriek geleverd worden (veelal overeenkomend met de medium of zelfs cool1 settings op de OLED TV), dus ik snap dat daaraan geassocieerd wordt.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Major_ton schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:44:
[...]

Zo zie je maar weer hoe relatief een goed beeld is. In de game mode heb ik de kleuren juist op 60 staan, weliswaar icm met een kleurtemperatuur van W30 wat min of meer overeenkomt met de Warm2 setting buiten de game mode.

Het verbaast mij enigszins nog hoeveel gebruikers opmerken dat Warm2 te 'geel' is. Ik ga niemand dicteren wat 'beter' is en al helemaal niet wat mooier is, maar alles onder Warm 2 wordt meet technisch gezien te blauw. Dat is overigens ook hoe de meeste laptop- en telefoondisplays vanuit de fabriek geleverd worden (veelal overeenkomend met de medium of zelfs cool1 settings op de OLED TV), dus ik snap dat daaraan geassocieerd wordt.
technisch gezien of niet met warm2 is bv ondertiteling geel ipv wit , dus in mijn ogen is klopt er niks van . warm1 is the way to go

• Misterbont
Iemand een idee wat te doen bij colorbanding, ik wordt er beetje gek van met de oled..
Pagina: 1 ... 66 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.