• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12 22:04
Strider schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:48:
Misschien hoort dit niet helemaal in dit topic thuis maar wat voor muurbeugel gebruiken jullie. Ik zoek er 1 waarmee ik de tv zo dicht mogelijk tegen de muur kan monteren. Ik kom dan uit op beugels zoals de Vogel's Thin 205/305 maar ook zoiets als de ONE FOR ALL WM4611, die toch wel een stuk goedkoper is dan een muurbeugel van Vogel's.
Ga gewoon voor de WM4611. Doet wat het moet doen, de tv stevig aan de muur houden.
Ik begrijp werkelijk niet waarom sommigen dure > €100 beugels kopen omdat er een duur plakkertje "Vogel" op zit. Uiteindelijk is het eigenlijk allemaal gewoon hetzelfde.
Ik heb zelf in de tijd dat lcdtv's nog zwaar en log waren een stevige beugel van Vivanco gekocht. Ding mag 90kg dragen, mijn huidige LG 55e6v weegt 17kg.... :+

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ben erg blij met m'n B6.

Mocht met mn vorige TV welleens oordopjes(3.5mm) gebruiken. Deze aansluiting heeft LG redelijk onlogisch aan de achterkant gepositioneerd, kortom onbereikbaar als je TVtegen de muur geplakt zit.

Nu kan je ook met bluetooth het 1 en ander aansluiten. Met mn BT speaker (Earson) werkt dat, met dan komt het geluid zo'n beetje een halve seconde later aan.
Is dat met BT oordopjes/headset net zo - voordat ik zoiets koop en er achter kom dat het niet werkbaar is.

• TFBlunt
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12 10:29
Sponz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:36:
Ben erg blij met m'n B6.

Mocht met mn vorige TV welleens oordopjes(3.5mm) gebruiken. Deze aansluiting heeft LG redelijk onlogisch aan de achterkant gepositioneerd, kortom onbereikbaar als je TVtegen de muur geplakt zit.

Nu kan je ook met bluetooth het 1 en ander aansluiten. Met mn BT speaker (Earson) werkt dat, met dan komt het geluid zo'n beetje een halve seconde later aan.
Is dat met BT oordopjes/headset net zo - voordat ik zoiets koop en er achter kom dat het niet werkbaar is.
Ik ben sinds een tijdje ook de gelukkige eigenaar van een B6. Het is mij echter nog niet gelukt om mijn BT headphones (Sennheiser Momentum Wireless) te koppelen. Wordt simpelweg niet herkend door de TV in pairing mode. Alles wat ik via Google heb kunnen vinden suggereert dat LG alleen netjes omgaat met andere BT producten van LG :( . Hoe is het jou gelukt om je BT speaker te koppelen?

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
Sponz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:36:
Ben erg blij met m'n B6.

dit is simpel op te lossen door een verlengstuk in de poort te doen zodat je daar je koptelefoon in kan doen zodra je die gebruiken wil , zo heb ik dat ook met usb gedaan .... hoef je er niet helemaal achter

nog een pro tip imho : alle kabels aansluiten die in de tv kunnen als je die gaat ophangen , mocht je ooit een aansluiting nodig hebben dan heb je die kabel er al mooi liggen

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-12 23:14
TFBlunt schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:44:
[...]

Ik ben sinds een tijdje ook de gelukkige eigenaar van een B6. Het is mij echter nog niet gelukt om mijn BT headphones (Sennheiser Momentum Wireless) te koppelen. Wordt simpelweg niet herkend door de TV in pairing mode. Alles wat ik via Google heb kunnen vinden suggereert dat LG alleen netjes omgaat met andere BT producten van LG :( . Hoe is het jou gelukt om je BT speaker te koppelen?
Het is mij wel gelukt met een Jabra Revo Wireless, het duurde wel even ik moest de headset een paar keer opnieuw in pairing mode zetten, en op de tv een aantal keren refreshen. Na een paar minuten verscheen er een "unknown device" in beeld en die kon ik verbinden.

Maar nu werkt het ook goed, als ik de headset inschakel pakt hij hem meteen.

• Cardwizard
DirkZzZ schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:54:
[...]

Het is mij wel gelukt met een Jabra Revo Wireless, het duurde wel even ik moest de headset een paar keer opnieuw in pairing mode zetten, en op de tv een aantal keren refreshen. Na een paar minuten verscheen er een "unknown device" in beeld en die kon ik verbinden.

Maar nu werkt het ook goed, als ik de headset inschakel pakt hij hem meteen.
en anders kun je altijd nog een bluetooth zender gebruiken zoals deze: KLIK (1 van de goedkoopste gezocht)

• Sponz
  • Niet online

Sponz

TFBlunt schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:44:
[...]
Hoe is het jou gelukt om je BT speaker te koppelen?
Ging bij mij ook niet in 1 keer. Een paar keer proberen zou ik zeggen.

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Treevium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:51:
[...]

dit is simpel op te lossen door een verlengstuk in de poort te doen zodat je daar je koptelefoon in kan doen zodra je die gebruiken wil , zo heb ik dat ook met usb gedaan .... hoef je er niet helemaal achter

nog een pro tip imho : alle kabels aansluiten die in de tv kunnen als je die gaat ophangen , mocht je ooit een aansluiting nodig hebben dan heb je die kabel er al mooi liggen
Ok thx, dat doe ik dan maar.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12 09:13
Vulcan750 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:54:
[...]

Ga gewoon voor de WM4611. Doet wat het moet doen, de tv stevig aan de muur houden.
Ik begrijp werkelijk niet waarom sommigen dure > €100 beugels kopen omdat er een duur plakkertje "Vogel" op zit. Uiteindelijk is het eigenlijk allemaal gewoon hetzelfde.
Ik heb zelf in de tijd dat lcdtv's nog zwaar en log waren een stevige beugel van Vivanco gekocht. Ding mag 90kg dragen, mijn huidige LG 55e6v weegt 17kg.... :+
Steekt die bevestigingsstrip dan niet onder je tv uit bij de WM4611?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Cardwizard
zwembroek schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:18:
[...]

nee

• Cardwizard
Sponz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:08:
[...]

Ging bij mij ook niet in 1 keer. Een paar keer proberen zou ik zeggen.
even voor het eerst getest : goedkoop bluetooth speakertje , koppelde zonder probleem en had direct geluid

ik ben zelf ook aan het kijken naar een bluetooth koptelefoon maar weet nog niet wat de beste oplossing is , als je de koptelefoon verbindt met de tv dan moet je telkens via het menu weer switchen tussen tv audio en bluetooth audio lijkt me (niet handig)

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-12 12:07
Let er wel even op dat je met bluetooth-audio niet echt meer kan gamen. De lag wordt hierdoor te groot. Volgens mij is Game-Mode niet eens meer te selecteren als je een bluetooth headset / speaker gebruikt. Althans dit las ik ergens, maar lijkt logisch. Misschien kan iemand dit testen?

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 22-02-2017 13:28 ]

Arrived anxious, left bored

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12 22:04
zwembroek schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:18:
[...]
Is bij mij iig niet het geval, maar ik heb de bovenste en onderste bouten in het onderste gedeelte van de beugels gezet. Ik moest hiervoor wel een extra gaatje in de beugels boren, anders paste het niet. Ach, 5 minuten werk geweest. Dit alles was noodzakelijk omdat de muurbeugel al langer aan de muur zat. Was dit niet het geval, dan had ik de beugel lager op de muur gezet en eventueel de beugels aan de onderkant iets afgekort met een flex of ijzerzaag. Daar wordt de beugel niet slapper van.

Edit: ik heb trouwens een andere (Vivanco) beugel, hiervan zijn standaard de gaten aan het onderste gedeelte rond en niet langwerpig zoals bij de Oneforall beugel. Deze beugel zal zonder enige aanpassing moeten passen.

[ Voor 13% gewijzigd door Vulcan750 op 22-02-2017 13:45 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Cardwizard
Puck schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:27:
Let er wel even op dat je met bluetooth-audio niet echt meer kan gamen. De lag wordt hierdoor te groot. Volgens mij is Game-Mode niet eens meer te selecteren als je een bluetooth headset / speaker gebruikt. Althans dit las ik ergens, maar lijkt logisch. Misschien kan iemand dit testen?
dan zou het via de receiver moeten maar dan heb ik zeker weten een bluetooth zender nodig.... wat een gedoe :>

• Puck
Treevium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:31:
[...]

dan zou het via de receiver moeten maar dan heb ik zeker weten een bluetooth zender nodig.... wat een gedoe :>
Maar dan loopt je beeld/geluid niet in sync, lijkt me? Ik heb gewoon een 5 meter audio-verleng-label liggen voor een koptelefoon, voor die 2x per jaar dat ik die (moet) gebruik(en) :P

[ Voor 17% gewijzigd door Puck op 22-02-2017 13:34 ]

• Cardwizard
Puck schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Maar dan loopt je beeld/geluid niet in sync, lijkt me? Ik heb gewoon een 5 meter audio-verleng-label liggen voor een koptelefoon, voor die 2x per jaar dat ik die (moet) gebruik(en) :P
sync is wel aan te passen , verlengkabel is zo 1995 :9 wel de goedkoopste oplossing btw

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 22-02-2017 13:54 ]

• Puck
Treevium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:53:
[...]

sync is wel aan te passen , verlengkabel is zo 1995 :9 wel de goedkoopste oplossing btw
True maar dan zit je continue sync-issues te fixen :P Als je heel vaak een koptelefoon gebruikt kan ik het me wel voorstellen. Ik hou het bij draad zolang dat netjes weg te werken is.

• Cardwizard
Puck schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:59:
[...]

True maar dan zit je continue sync-issues te fixen :P Als je heel vaak een koptelefoon gebruikt kan ik het me wel voorstellen. Ik hou het bij draad zolang dat netjes weg te werken is.
klopt ook ! , bedenk me net dat die sync afwijking NOOIT hetzelfde zal zijn , dat is dus geen oplossing -> verlengkabel it is

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:49:
[...]
Is er al uncompressed HDR materiaal te vinden dan naast demo's of Netflix Rips? Zo ver ik weet zijn UHD BD's nog niet gekraakt dus the real thing is nog niet te verkrijgen.
Sinds enkele weken schijnt daar verandering in te zijn gekomen als ik het "nieuws" mag geloven. Er zitten echter wat gedrochten tussen mag ik wel opmerken.

Misschien moet ik toch nog aan een 2016 Oled model, want ik wil graag een TV hebben die me de meeste mogelijkheden zal bieden op het gebied van af te spelen media, al zal het maximaal haalbare nits daarbij minder belangrijk voor mij zijn.

Testing, one, two ...

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
hardware-lover schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:30:
[...]

Sinds enkele weken schijnt daar verandering in te zijn gekomen als ik het "nieuws" mag geloven. Er zitten echter wat gedrochten tussen mag ik wel opmerken.

Misschien moet ik toch nog aan een 2016 Oled model, want ik wil graag een TV hebben die me de meeste mogelijkheden zal bieden op het gebied van af te spelen media, al zal het maximaal haalbare nits daarbij minder belangrijk voor mij zijn.
Een 2016 model produceert meer dan genoeg nits hoor dont worry.

• zwembroek
Misschien niet helemaal on topic maar ik zie nu dat de LG Atmos soundbar SJ9 maar 1 HDMI input heeft. Dikke dealbreaker. Ik weet dat er hier meer geïnteresseerden waren. Snap deze beslissing ook niet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:34:
[...]
Een 2016 model produceert meer dan genoeg nits hoor dont worry.
Dat doet het 2015 model voor mij eigenlijk ook al, daarom leg ik daar de nadruk ook niet op ;)

Testing, one, two ...

• Malt007
zwembroek schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:55:
Misschien niet helemaal on topic maar ik zie nu dat de LG Atmos soundbar SJ9 maar 1 HDMI input heeft. Dikke dealbreaker. Ik weet dat er hier meer geïnteresseerden waren. Snap deze beslissing ook niet.
Kan aan mij liggen maar wat moet je met HDMI op een soundbar aansluiten?

• zwembroek
Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:59:
[...]

Kan aan mij liggen maar wat moet je met HDMI op een soundbar aansluiten?
PS4 Pro
UHD Speler
Decoder Ziggo

• Malt007
zwembroek schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:05:
[...]

PS4 Pro
UHD Speler
Decoder Ziggo
En die kunnen niet aan je tv? Of fungeert zo'n speaker als versterker?

• BMTN
  • Niet online
Review bij Hardware Info over nieuwste Panasonic (o.a. Oled) modellen 2017

https://nl.hardware.info/...ew-ultra-hd-oled-modellen

Opmerkelijk dat Panasonic de schermen (van LG) wel levert zonder de paarse coating.

"Het enige verschil is de toepassing van een Absolute Black filter, dat ervoor zorgt dat reflecties een neutrale kleur hebben, in plaats van de duidelijk paars-rode zweem die OLED standaard laat zien."

En ook hier vervalt de 3D mogelijkheid.

"Hierdoor zijn piekhelderheden tot 1000 Cd/m² mogelijk, net zoveel als de televisies die LG Electronics dit jaar op de markt zal brengen. Aangezien Panasonic gebruik maakt van 2017 panelen, mist het polarisatiefilter voor passieve 3D weergave. 3D wordt bij deze televisies - net als bij alle andere 2017 modellen van Panasonic - dus niet ondersteund."

Blij (ivm 3D) dat ik nog een 55E6V heb kunnen scoren!

• Puck
Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:07:
[...]

En die kunnen niet aan je tv? Of fungeert zo'n speaker als versterker?
Ik denk omdat ARC geen Atmos ondersteund, dus dan heb je niks aan zo'n soundbar?

[ Voor 45% gewijzigd door Puck op 22-02-2017 15:16 ]

• Malt007
Puck schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:15:
[...]

Ik denk omdat ARC geen Atmos ondersteund, dus dan heb je niks aan zo'n soundbar?
Fair enough :) Al lijkt Atmos uit een soundbar me sowieso redelijk discutabel.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
[...]

Gewoon lekker op je TV aansluiten. Geen enkel voordeel om dit op een soundbar te doen, behalve eventueel extra HDMI poorten.
Dan moet je TV wel ook Atmos over HDMI ARC kunnen door sturen. Ik wil graag een Yamaha YSP-5600, maar die heeft geen HDR passtrough en HDMI ARC stuurt (volledig volgens de spec) geen Atmos over ARC. Blijkbaar zijn er die dat wel doen, maar dan moet je die wel ook hebben.

@Bmtn
Die paarse coating was tegen reflecties als ik het goed heb dus de vraag is waar je blijer van word.
Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Fair enough :) Al lijkt Atmos uit een soundbar me sowieso redelijk discutabel.
Zolang het logo er maar op staat is de consument blij. De praktijk boeit al jaren niet meer...

Some infinities are bigger than others.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Ik geloof sowieso niet in soundbars. Hoe kun je 5.1.2 sound krijgen uit een device wat altijd voor je ligt? Geluid kan dan nooit van naast of achter je komen.
BMTN schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:14:
Review bij Hardware Info over nieuwste Panasonic (o.a. Oled) modellen 2017

https://nl.hardware.info/...ew-ultra-hd-oled-modellen

Opmerkelijk dat Panasonic de schermen (van LG) wel levert zonder de paarse coating.
De foto's van CES van de LG 2017 modellen leken ook zonder paarse zweem, dus ik denk dat de 2017 panelen gewoon op dat gebied zijn verbeterd. Ze zullen niet opeens meer spiegelen verwacht ik, gewoon de filter aangepast.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• zwembroek
Major_ton schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:19:
[...]

Zolang het logo er maar op staat is de consument blij. De praktijk boeit al jaren niet meer...
In het geval van Atmos in een soundbar schijt het wel te werken volgens diverse tech sites die bij de demo's aanwezig waren.

• zwembroek
[...]

Juist ja, daarom dus.

• LOTG
Raziel schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:23:
Ik geloof sowieso niet in soundbars. Hoe kun je 5.1.2 sound krijgen uit een device wat altijd voor je ligt? Geluid kan dan nooit van naast of achter je komen.
Dat is niet waar, daarvoor heb je sound projection. Sowieso werken alle niet-plafond gemonteerde Atmos speakers met projectie via het plafond.

Alleen die techniek is duurder dan virtual surround.

• Malt007
LOTG schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:40:
[...]

Dat is niet waar, daarvoor heb je sound projection. Sowieso werken alle niet-plafond gemonteerde Atmos speakers met projectie via het plafond.

Alleen die techniek is duurder dan virtual surround.
Dus een compromis en niet de real deal, in veel situaties natuurlijk een prima oplossing maar het werkt natuurlijk niet zo goed als losse speakers.

• LOTG
Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:58:
[...]

Dus een compromis en niet de real deal, in veel situaties natuurlijk een prima oplossing maar het werkt natuurlijk niet zo goed als losse speakers.
Ik kon bij de demo die ik van de YSP-5600 nochtans niet het verschil horen met de 7.1 set die er ook stond (behalve dan dat er geen geluid van boven komt).

Nu ga ik niet beweren dat ik perfect gehoor heb, maar ik zou geblinddoekt niet kunnen aanwijzen welke de soundbar en welke de 7.1 set is als het een non Atmos source is.

Nu is de ene soundbar de andere ook niet. In die YSP zitten flink wat speakers om er ook voor te zorgen dat je geen verschil hoort.

• Cardwizard
Phusebox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:29:
[...]

De foto's van CES van de LG 2017 modellen leken ook zonder paarse zweem, dus ik denk dat de 2017 panelen gewoon op dat gebied zijn verbeterd. Ze zullen niet opeens meer spiegelen verwacht ik, gewoon de filter aangepast.
Als het wit is dan is er waarschijnlijk geen filter meer , dat paarse heb je geen last van en reflecties zijn veel minder onprettig voor de ogen , uiteraard heeft het paarse geen enkele invloed op het beeld

ik heb meerdere tv's gehad met een paars filter tot mijn vorige het niet meer had , echt vreselijk ... je hebt er werkelijk meer last van aan je ogen

• zwembroek
Gelukkig snapt Sony het wel met hun 7.1.2 Dolby Atmos Soundbar . 3 HDMI inputs.

• Cardwizard
zwembroek schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:12:
Gelukkig snapt Sony het wel met hun 7.1.2 Dolby Atmos Soundbar . 3 HDMI inputs.
7.1.2 Dolby Atmos Soundbar ;w
snap niet dat zo veel mensen een soundbar wat vinden , kun je er zo veel titels aanhangen zoals Atmos , de goedkoopste stereo opstelling klinkt vaak beter en zeker ruimtelijker

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12 13:21
Treevium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:16:
[...]

snap niet dat zo veel mensen een soundbar wat vinden , kun je er zo veel titels aanhangen zoals Atmos , de goedkoopste stereo opstelling klinkt vaak beter en zeker ruimtelijker
Ik vind een soundbar een prima alternatief voor 2 (of meer) speakers+kabels+versterker in mijn woonkamer waar soms een serie en af en toe een filmpje kijk, naast de normale tv :).

Buiten dat, is een soundbar natuurlijk een oplossing dat nooit een stereo, surround of atmos opstelling kan evenaren :o .

• zwembroek
Treevium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Je moet het eerst zelf eens ervaren denk ik, en ik ben gewoon klaar met kabels. Mijn huidige versterker heeft HDMI 1.4. en zou ik ook weer moeten vervangen. Ik was eerst ook perfectionistisch met losse versterker, B&W speakers etc. Mijn vriendin vind al die grote losse speakers helemaal niks. En om heel eerlijk te zijn is de technologie tegenwoordig zo gevorderd dat deze soundbars prima geluid geven. Om muziek af te spelen gebruik ik bijna alleen maar Spotify Premium, dus ook daar heb je geen B&W speakers voor nodig. Je kan ook zeker niet zeggen dat een goedkope stereo set ruimtelijker klinkt dan een dergelijke soundbar. dat is gewoon niet waar.

Treevium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Als het wit is dan is er waarschijnlijk geen filter meer , dat paarse heb je geen last van en reflecties zijn veel minder onprettig voor de ogen , uiteraard heeft het paarse geen enkele invloed op het beeld

ik heb meerdere tv's gehad met een paars filter tot mijn vorige het niet meer had , echt vreselijk ... je hebt er werkelijk meer last van aan je ogen
Als de tv aanstaat geen probleem maar als ie uitstaat en je hebt een paarse spiegel staan, zoals ik in de winkels heb gezien, dan is dat voor mij persoonlijk toch een minpuntje. Geen dealbreaker maar mooi als ze daar wat aan hebben kunnen doen.

• Cardwizard
zwembroek schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:35:
[...]

Je moet het eerst zelf eens ervaren denk ik, en ik ben gewoon klaar met kabels. Mijn huidige versterker heeft HDMI 1.4. en zou ik ook weer moeten vervangen. Ik was eerst ook perfectionistisch met losse versterker, B&W speakers etc. Mijn vriendin vind al die grote losse speakers helemaal niks. En om heel eerlijk te zijn is de technologie tegenwoordig zo gevorderd dat deze soundbars prima geluid geven. Om muziek af te spelen gebruik ik bijna alleen maar Spotify Premium, dus ook daar heb je geen B&W speakers voor nodig. Je kan ook zeker niet zeggen dat een goedkope stereo set ruimtelijker klinkt dan een dergelijke soundbar. dat is gewoon niet waar.
Goed dit is eigenlijk voer voor een ander topic , maar even reageren kan best toch

Ik heb het zelf ervaren (geen Atmos maar goed) , ik had fatsoenlijke speakers en receiver staan maar de vrouw heeft dat nooit wat gevonden dus ik dacht dat Sonos is ook wel leuk dus een Playbar en sub en 2x Play 1 (voor surround :X ) gekocht, nou dan kan het best leuk klinken maar dat komt never nooit niet in de buurt bij wat ik er voor had , voor een beetje tv kijken is het prima maar hey dat zijn de speakers in de LG B6 ook hoor , je zal je verbazen wat daar nog een vol geluid uit komt (ps dit is netjes on topic)

Hoe dan ook na een paar maanden werd ik er echt knettergek van en heb alle zooi verkocht , inclusief mijn Sony led/lcd tv waar ik nog knettergekker van aan het worden was inmiddels , mijn bankrekening geplunderd en een Denon X2300 receiver , Teufel Ultima 5.1 luidsprekers en de LG 65B6 gekocht ..... OH WAT BEN IK BLIJ met die (laten we eerlijk zijn) best wel grote uitgave ,

resultaat klikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PBXC944gWAcklm8gSA1ckI07/medium.jpg

O+ :9~ _/-\o_ :D >:)
en zoals je ziet aan de kaarsen en roosjes prut is mijn vrouw er ook nog steeds :+

Onderaan de streep is de audio nog goedkoper dan de Sonos set up en man wat een verschil , ja ook met Spotify ....

Het is puur gemak , en een wederhelft die het eventueel acceptabeler vindt zo'n soundbar ;) dat maakt het leuk en meer niet (dit is uiteraard my humble opinion)
Phusebox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:49:
[...]

Als de tv aanstaat geen probleem maar als ie uitstaat en je hebt een paarse spiegel staan, zoals ik in de winkels heb gezien, dan is dat voor mij persoonlijk toch een minpuntje. Geen dealbreaker maar mooi als ze daar wat aan hebben kunnen doen.
ik denk dat je nu wel als nadeel zult hebben dat je meer reflectie krijgt , dat is toch echt een nadeel .... als dat niet zo is prima .... maar ik kan het me niet voorstellen , dat paars was er volgens mij juist voor om de reflecties niet zo fel en wit te laten lijken

[ Voor 19% gewijzigd door Cardwizard op 22-02-2017 18:39 ]

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58
Een vergelijking tussen de 65" B7 en C7, met name de rand en de voet:

B7 - C7 - E7 - G7:

Wat mij opvalt is de voet van de B7. Deze is anders dan de officiële foto's op de LG website.

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

Resinman schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:34:

[video]

B7 - C7 - E7 - G7:
[video]

Wat mij opvalt is de voet van de B7. Deze is anders dan de officiële foto's op de LG website.
Wat mij ook opvalt is de reflectie van de omgeving in deze modellen. Zo erg zie ik dat niet op mijn B6.
De omgeving is misschien wat extreem i.c.m. reflecties maar dan nog. Reflecties van lichten zijn hier thuis erg dof.

[ Voor 4% gewijzigd door wally21 op 22-02-2017 18:57 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Resinman schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:34:

Misschien omdat je op de Amerikaanse zit. Als je foto's van de CES ziet van de B7 dan ziet ie er wel uit als op de site http://www.flatpanelshd.com/pictures/lgb7oledhandson-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/styles/big-image/public/brands/news/CES2017/2017_oled_b7.jpg?itok=JMqtKuP3

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 22-02-2017 19:13 ]

• Cardwizard
wally21 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:56:
[...]

Wat mij ook opvalt is de reflectie van de omgeving in deze modellen. Zo erg zie ik dat niet op mijn B6.
De omgeving is misschien wat extreem i.c.m. reflecties maar dan nog. Reflecties van lichten zijn hier thuis erg dof.
en mezelf even quoten :
Treevium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:23:

ik denk dat je nu wel als nadeel zult hebben dat je meer reflectie krijgt , dat is toch echt een nadeel .... als dat niet zo is prima .... maar ik kan het me niet voorstellen , dat paars was er volgens mij juist voor om de reflecties niet zo fel en wit te laten lijken
Maar gelukkig is het niet meer paars ;)

• Resinman
apis29 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:08:
[...]

Misschien omdat je op de Amerikaanse zit. Als je foto's van de CES ziet van de B7 dan ziet ie er wel uit als op de site http://www.flatpanelshd.com/pictures/lgb7oledhandson-1.jpg

[afbeelding]
Dat zou inderdaad kunnen. Ik dacht dat alle voeten hetzelfde waren wereldwijd net als de B6.

http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED65B6P-oled-4k-tv
http://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED65B6V-oled-tv

• zwembroek
Haha ik had je bericht nog niet uitgelezen en zag meteen die lamp op je speaker staan. Blijft nemen en geven hahaha. Maar mooie setup man. Ik neem nog even rustig de tijd.
Hoe hoog heb jij je 65B hangen? Ik zal binnenkort mijn 65C ook ophangen.

• Cardwizard
zwembroek schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:08:
[...]

Haha ik had je bericht nog niet uitgelezen en zag meteen die lamp op je speaker staan. Blijft nemen en geven hahaha. Maar mooie setup man. Ik neem nog even rustig de tijd.
vanaf de grond tot onderkant tv is 75 cm , perfecte hoogte (ook geen voeten in beeld als je languit op de bank ligt)

• invincible30
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Lg heeft mijn klacht afgewezen.
Valt binnen de specificaties dus de groene hoeken
Ik had dit ook wel verwacht.

Dit toestel gaat morgen retour dus.

Advies voor anderen, koop zo'n dure tv altijd online. Kan je het gelukkig altijd makkelijk retour sturen zonder gedoe.

• zwembroek
Treevium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:15:
[...]

vanaf de grond tot onderkant tv is 75 cm , perfecte hoogte (ook geen voeten in beeld als je languit op de bank ligt)
Dank u. :)

invincible30 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:25:
Lg heeft mijn klacht afgewezen.
Valt binnen de specificaties dus de groene hoeken
Ik had dit ook wel verwacht.

Dit toestel gaat morgen retour dus.

Advies voor anderen, koop zo'n dure tv altijd online. Kan je het gelukkig altijd makkelijk retour sturen zonder gedoe.
LG, helaas ook al de nodige ervaring met hun 'service' en kwaliteitsnormen gehad. :(

• invincible30
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Phusebox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:31:
[...]

LG, helaas ook al de nodige ervaring met hun 'service' en kwaliteitsnormen gehad. :(
Ik nu dus ook helaas.
Best schandalig. Ze zouden zo'n toestel met groene hoeken ter recensie aanbieden per ongeluk ;)

Gebeurt natuurlijk niet, het beste exemplaar zullen ze vast handmatig uitzoeken hiervoor.

Hopelijk volgende exemplaar wel een goede! :)

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12 18:59
Puck schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:52:
Ik heb vandaag even gespeeld met deze node package om leuke dingen met de API van LG's WebOS te doen. Zo kun je veel dingen besturen, uitlezen en monitoren. Leuk om "hello world" popups naar je TV te sturen :P Nog leuker als je met Domotica bezig bent.

Ik wilde eigenlijk een functionaliteit hebben om url's makkelijk op de webbrowser van de TV te openen, maar toen vond ik deze Chrome Extension: Smart LG TV remote control. Hiermee kun je de basis funties bedienen, maar ook je muis als magic pointer gebruiker. Het ziet er verder niet uit, maar heeft wel 1 hele goede functie: open elke pagina of link direct op je TV :)
Thanks Puck :) hier gaat mijn tweakerhartje gelijk sneller van kloppen, vanavond mee spelen 8)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Ik zie alleen van een hoek dat de TV 'paars' is als deze uitstaat. Hangt er ook vanaf hoe het licht erin valt. Relfectie in de B6 is in elk geval een verademing in vergelijking tot de TV die ik hiervoor had.

• BMTN
  • Niet online
zwembroek schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:08:
[...]
Ik bepaal de hoogte voor het ophangen van mijn TV als volgt.

Bepaal je ideale zithouding om tv te kijken. Meet de afstand tussen je ooghoogte en de vloer. In mijn geval 95 -100 cm.

Deze hoogte moet dan de afstand zijn van het midden van je scherm en de vloer.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

hardware-lover schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:30:
[...]

Heb je een bron hiervan?

Ik heb zelf al wel een aantal UHD HDR films gedownload, maar ik vraag me af hoe ze dit hebben geript, want ik dacht dat UHD bluray nog niet gekraakt was.
BMTN schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:29:
[...]

Ik bepaal de hoogte voor het ophangen van mijn TV als volgt.

Bepaal je ideale zithouding om tv te kijken. Meet de afstand tussen je ooghoogte en de vloer. In mijn geval 95 -100 cm.

Deze hoogte moet dan de afstand zijn van het midden van je scherm en de vloer.
Ooghoogte moet op 1/3e van de onderkant van je scherm liggen. Dat is over het algemeen de ideale kijkhoogte.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ionn schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 01:12:
[...]

Heb je een bron hiervan?

Ik heb zelf al wel een aantal UHD HDR films gedownload, maar ik vraag me af hoe ze dit hebben geript, want ik dacht dat UHD bluray nog niet gekraakt was.
Hier ook een paar geprobeerd. Loopt als een tiet met de nvidia shield (kodi 17). Tv speingt ook netjes op HDR.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:05
ionn schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 01:12:
[...]

Heb je een bron hiervan?

Voor zover ik weet met een opneem kaart. Rips worden dan handmatig aangepast. Deze wijken daarom ook bijna altijd af van de originele bron (mindere kwaliteit, meer noise in scenes, crappy hdr)

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is er een kodi app voor WebOs 3 eigenlijk?

Rapapa...

• Cardwizard
LosGieros schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:19:
Is er een kodi app voor WebOs 3 eigenlijk?
Nee en bovendien moet je dat niet op een tv willen draaien , ik heb er nog geen 1 gezien die alles zonder problemen afspeelt , daar kun je het beste toch een extern apparaat voor gebruiken (als je kwaliteit waardeert tenminste maar neem aan van wel in een oled topic)

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-12 21:29
Om even in te haken op de discussie op de vorige pagina:
Ik vind die paarse gloed over de tv op het moment dat hij uitstaat juist mooi! Geeft het iets "hightechs", in mijn ogen.
Goed, slechts mijn mening uiteraard ;)

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
Phusebox schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 05:48:
[...]

Ooghoogte moet op 2/3e van de onderkant van je scherm liggen. Dat is over het algemeen de ideale kijkhoogte.
Bedoel je ooghoogte op bovenste derde of op onderste derde?
road rebel schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:14:
[...]

Bedoel je ooghoogte op bovenste derde of op onderste derde?
Hmm blijkbaar had ik het fout en zegt men ooghoogte op onderste derde (of ja op 33% van beneden dus).

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-12 16:04
Phusebox schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:37:
[...]

Hmm blijkbaar had ik het fout en zegt men ooghoogte op onderste derde (of ja op 33% van beneden dus).
dat lijkt mij niet eerlijk gezegd. Volgens mij is het prettiger ietsjes omlaag te moet kijken in plaats van omhoog?

Geen idee of dit de waarheid is, maar dit lijkt mij logisch:
https://www.tvbeugels.nl/hoe-hoog-moet-ik-mijn-tv-ophangen/

[ Voor 15% gewijzigd door savale op 23-02-2017 10:02 ]

savale schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:39:
[...]

dat lijkt mij niet eerlijk gezegd. Volgens mij is het prettiger ietsjes omlaag te moet kijken in plaats van omhoog?

Geen idee of dit de waarheid is, maar dit lijkt mij logisch:
https://www.tvbeugels.nl/hoe-hoog-moet-ik-mijn-tv-ophangen/
Ja zo dacht ik ook, op de Vogels website staat weer omgekeerd. Ik meen ook altijd dat ooghoogte op 2/3 moest.

• zwembroek
Om het beste 3D te ervaren moeten je ogen weer gelijk zijn aan het midden. Ik kijk zelf liever iets omhoog dan naar beneden. Ik zal proberen het midden ongeveer gelijk te krijgen aan mijn ooghoogte.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12 13:21
Phusebox schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:37:
[...]

Er is ook geen ideale ooghoogte, net als dat er geen ideale beelddiagonaal is :D. Totaal persoonlijk vind ik (ongeacht wat allerlei tests ook zeggen).

Bij mijn 55" plasma keek ik het lekkerste op 1/3 van de bovenkant. Dit kan bij mijn projector niet, maar anders had ik dit ook weer gedaan.

Ik lig dan ook vaker met mij hoofd recht en niet een beetje schuin achterover. Dat zal ook helpen denk ik.
Na zo'n 500+ TV's bij mensen thuis opgehangen te hebben, blijkt een hoogte van 105cm ten aanzien van het midden van het scherm erg fijn te kijken. Het blijft echter vrij subjectief en de lengte van de kijker en/of zithoogte is natuurlijk ook van invloed. Door de TV iets hoger te plaatsen lijkt hij vaak wat groter wat meer impact geeft tijdens het kijken, maar het kan ook vermoeiend zijn om naar te kijken en mogelijk staat het helemaal niet mooi in het interieur. Ik vind het altijd heel erg lelijk als een TV (te) hoog hangt.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:57
Tylen schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:30:
[...]

Hier ook een paar geprobeerd. Loopt als een tiet met de nvidia shield (kodi 17). Tv speingt ook netjes op HDR.
Hier ook een Shield die HDR films prima afspeelt, maar ben nog niet altijd helemaal tevreden met de kwaliteit ervan. Sommige 1080P blu-ray remuxes zien er beter uit met de upscaling van de Shield dan 4K HDR films.
keepitfrosty schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:10:
[...]

Voor zover ik weet met een opneem kaart. Rips worden dan handmatig aangepast. Deze wijken daarom ook bijna altijd af van de originele bron (mindere kwaliteit, meer noise in scenes, crappy hdr)
Netflix heeft ook crappy HDR in veel gevallen. Laatst Santa Clarita Diet zitten kijken en het rood is lelijk fel. Ben nog steeds aan het rommelen met de kleur instellingen om dat goed te krijgen.

• Malt007
ViNOK16Bit schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:11:
[...]

Hier ook een Shield die HDR films prima afspeelt, maar ben nog niet altijd helemaal tevreden met de kwaliteit ervan. Sommige 1080P blu-ray remuxes zien er beter uit met de upscaling van de Shield dan 4K HDR films.

[...]

Netflix heeft ook crappy HDR in veel gevallen. Laatst Santa Clarita Diet zitten kijken en het rood is lelijk fel. Ben nog steeds aan het rommelen met de kleur instellingen om dat goed te krijgen.
De shield staat ook niet bekend om zijn geweldige beeldkwaliteit helaas en echt veel alternatieven zijn er ook nog niet op het moment zeker niet als je geen androidbased mediaspeler wilt.

• Puck
Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:20:
[...]

De shield staat ook niet bekend om zijn geweldige beeldkwaliteit helaas en echt veel alternatieven zijn er ook nog niet op het moment zeker niet als je geen androidbased mediaspeler wilt.
Zijn hier reviews van? Want het klinkt alsof @ViNOK16Bit het heeft over de kwaliteit van 4K HDR rips en niet over de beeldkwaliteit van de Shield. De Blu-Ray remuxes worden namelijk zoals hij aangeeft wel in goede kwaliteit afgespeelt. Ik wil wellicht een losse mediaspeler aanschaffen, maar ben er nog niet uit welke. De Shield staat wel bovenaan de lijst wat betreft prijs/kwaliteit verhouding maar moet me er nog in verdiepen.

• Malt007
Puck schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:40:
[...]

Zijn hier reviews van? Want het klinkt alsof @ViNOK16Bit het heeft over de kwaliteit van 4K HDR rips en niet over de beeldkwaliteit van de Shield. De Blu-Ray remuxes zijn namelijk zoals hij aangeeft wel in goede kwaliteit. Ik wil wellicht een losse mediaspeler aanschaffen, maar ben er nog niet uit welke. De Shield staat wel bovenaan de lijst wat betreft prijs/kwaliteit verhouding maar moet me er nog in verdiepen.
Kwam het tegen op avforums volgens mij met wat vergelijkende beelden. Het is ook redelijk algemeen bekend dat Dune en Oppo wat betere beeldverwerking bieden alleen dat is wel tegen een prijs. Ik ben groot dune fan en heb de 4k variant alleen deze heeft helaas slecht HDMI 1.4. Heb zelf ook een grote aversie voor adroid based mediaspelers omdat ik gewoon wil dat het werkt en geen zin heb om uren met instellingen bezig te zijn :) Voor de gemiddelde tweaker een uitdaging of geen probleem natuurlijk maar check de topics van de diverse androidspelers op dit forum of op htforum en je ziet wat ik bedoel.

• Puck
Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:43:
[...]

Kwam het tegen op avforums volgens mij met wat vergelijkende beelden. Het is ook redelijk algemeen bekend dat Dune en Oppo wat betere beeldverwerking bieden alleen dat is wel tegen een prijs. Ik ben groot dune fan en heb de 4k variant alleen deze heeft helaas slecht HDMI 1.4. Heb zelf ook een grote aversie voor adroid based mediaspelers omdat ik gewoon wil dat het werkt en geen zin heb om uren met instellingen bezig te zijn :) Voor de gemiddelde tweaker een uitdaging of geen probleem natuurlijk maar check de topics van de diverse androidspelers op dit forum of op htforum en je ziet wat ik bedoel.
Hoef je mij niet van te overtuigen, ik wil sowieso iets wat goed out-of-the-box werkt. Voorlopig ben ik nog tevreden met Plex / XPlay. Ik zal eens duiken in de Dune/Oppo mediaspelers en verder hier niet offtopic gaan :)

• Strider
  • Laatst online: 10:03
Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:20:
[...]

Waar heb je gelezen dat de Shield niet bekend staat om zijn geweldige beeldkwaliteit? Over welke Shield hebben we het hier, de 2015 of 2017?

BlaBlaBla

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ben ik ook wel benieuwd naar want de shield die ik heb is echt rete strak (net een weekje oud :P)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• road rebel
Ik ben ook wel benieuwd welke OPPO speler HDR bestanden mooier afspeelt dan een NVidia Shield. ;)

Overigens kan je in een shield TV verschillende mediaspelers gebruiken al dan niet met softwarematige filters.
Het verschil zal heus wel bestaan, maar ik kon mezelf niet overtuigen waarom ik mijn 10x duurdere Oppo (105D) nog zou moeten houden. Gebruiksgemak woog voor mij zwaarder door dan de -voor mij onzichtbare- kwaliteitsverschil.

Ik snap de aversie die sommigen hebben voor Android, ik heb het ook jarenlang gedragen bij het zien van goedkope chinese Android boxjes met een of andere geroote smartphone low-res android. Maar een officieel support van Android TV op een Shield TV is toch andere koek.

Edit: en dit heeft echt helemaal niets meer te maken met OLED tv's. ;w

[ Voor 5% gewijzigd door road rebel op 23-02-2017 12:42 ]

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:58
Major_ton schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:50:
Na zo'n 500+ TV's bij mensen thuis opgehangen te hebben, blijkt een hoogte van 105cm ten aanzien van het midden van het scherm erg fijn te kijken. Het blijft echter vrij subjectief en de lengte van de kijker en/of zithoogte is natuurlijk ook van invloed. Door de TV iets hoger te plaatsen lijkt hij vaak wat groter wat meer impact geeft tijdens het kijken, maar het kan ook vermoeiend zijn om naar te kijken en mogelijk staat het helemaal niet mooi in het interieur. Ik vind het altijd heel erg lelijk als een TV (te) hoog hangt.
Brr. 500 stuks. :P
Maar ik heb wel eens wat erover geschreven en onderstreept jouw bevindingen ongeveer, alles afhankelijk van hoe hoog de bank is (of hoe laag je erin hangt) etc. :

Al gepost:
De ideale hoogte is een beetje persoonlijk, want je kunt overal wel aan wennen.
Maar.
Voor een comfortabele kijkhoogte wordt uitgegaan van het feit dat de ogen in rust iets naar beneden kijken. Dan ontspannen de oogspieren. Probeer nu maar eens alleen met de ogen omhoog te kijken :P
Je voelt dan de oogspieren werken.
Als de tv zo hoogt hangt, dan zal je dat willen compenseren door je nek naar achteren te buigen, wat ook weer klachten kan geven.
Dus ruststand is iets gebogen nek (naar beneden) en ogen iets naar beneden.
Afhankelijk van de hoogte en zitpositie van je bank, kom je dan meestal uit op circa 55 cm hoogte, gemeten vanaf de onderkant tv, waarbij je precies door het midden van de tv kijkt en niet op 1/3 en 2/3 verhouding.
Heb je een tv van 50 cm hoog, dan wordt dat 55+25 = 80 cm door het midden: ideaal punt normaal gesproken waarbij de oogspieren in ruststand (kunnen) staan.
Probeer het maar eens uit met een proeftafeltje zou ik zeggen: dat is de echte manier om het voor jezelf duidelijk te maken en te kijken of het bovenstaande verhaal klopt.

Aanvulling: ik kom dus meestal voor een 55" TV wat lager uit: 55 + 35 cm (midden tv) = 90 cm.
Maar mijn bank is wat laag, dus 105 cm zou ook prima kunnen kloppen. In ieder geval is dat vaak lager als mensen soms denken.

Als extra aanvulling: Er waren wat oogartsen die ook de perfecte afstand oog - tv hebben bepaald.
Dat aan de hand van scherpte, natuurlijke houding, oogspieren (moeten ontspannen zijn). Ze kwamen na wat metingen uit op een gemiddelde afstand van 2,8 - 3,0 meter. In dat gebied schijnen je ogen goed en ontspannen te kunnen functioneren met optimale scherpte.
Maar weer geldt, dat is voor ieder persoonlijk, je hebt ook haviken die rustig op 5 meter gaan zitten of zeer bijzienden op 2 meter. Voor mij komt dat redelijk overeen, ik zit zo'n 3,1 meter van een 55" oled 55E6 (we blijven on topic ;). Ik kan dichterbij zitten, maar dat vindt ik wat vermoeiend als ik een filmsessie heb.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11 15:30
ViNOK16Bit schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:11:
[...]

Doe geen moeite, dat ligt aan de serie. Die is gewoon te hard in het rood color graded. Verder leuke serie hoor.

• LOTG
ghstly schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Doe geen moeite, dat ligt aan de serie. Die is gewoon te hard in het rood color graded. Verder leuke serie hoor.
Is dat niet een artistieke keuze? Rood (bloed) als highlight in de serie?

• Resinman

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:57
Die serie is leuk inderdaad, maar dat rood is haast geen rood meer te noemen, afgespeeld via de Netflix app van de TV. Het viel me ook op bij de H265 HDR versie van Deadpool, daarbij zie je regelmatig het rood van zijn pak echt te rood zijn, afgespeeld via de Shield. Heb het helaas niet op een UHD blu-ray speler met schijf kunnen aanschouwen. Mad Max Fury Road durf ik niet eens aan te zetten met die kleuren in HDR. Ik weet niet wat de ervaringen van anderen hier zijn met HDR film/serie materiaal op de OLEDs? Volgens mij moet het gewoon apart gekalibreerd worden, maar het is nogal lastig om daar HDR testpatterns voor te vinden en op het oog krijg ik het niet goed genoeg voor elkaar.

off topic: de Shield geeft echt wel goede beeldkwaliteit trouwens en hij werkt ook gewoon goed out of the box, SPMC/Kodi erop en gaan

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:33
Beetje lame om een 2017 model met een 2016 model te gaan vergelijken, iets met appels en peren.

• Cardwizard
Ambition88 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:00:
[...]

Beetje lame om een 2017 model met een 2016 model te gaan vergelijken, iets met appels en peren.
verder hebben ze het over een LG panel en "ours" wat toch ook gewoon een LG is

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12 18:59
Ik was aan het kijken of ik mijn oude H/K versterker kon besturen met de magic remote.
Het is gelukt door hem in te stellen als soundbar via optische aansluiting.
Blijkbaar komt er dan toch een ir signaal uit de remote!
Scheelt me weer een afstandsbediening voor het regelen van het geluid! :)

• Pionier84
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12 09:22
Het gaat hier vooral over de LG Oleds. Wie heeft inmiddels een Loewe Bild 7 in huis staan?
Vanmiddag deze TV kunnen vergelijken met de B6/C6//E6 en ik moet zeggen dat ik de Loewe qua beeld beter vond dan de LG's. Het waren studiobeelden ( Ned.1 journaal).Het prijsverschil is natuurlijk behoorlijk, maar toch.
Wie kan dit beamen?

• road rebel
Ik heb de Loewe Bild7 nog nooit in het echt gezien. Hopelijk kan er iemand langskomen met een 1 op 1ervaring. Loewe kennende zullen de tuner functionaliteiten beter uitgewerkt zijn maar ik zou niet al teveel verwachten van hun proprietary smartTV gedeelte.
Zijn ze ook omlaag gegaan in de prijzen om LG te volgen of bleven die bij hun (oorspronkelijk competitieve) prijsstelling? Ik kan me voorstellen dat het aan originele prijsstelling (7000€ voor de 65") weinig redenen zijn om niet voor een Loewe te gaan, maar ik denk niet dat de technische verschillen een 2x zo hoge prijs (3500€ voor een 65" E6) - op een rationele manier- verantwoorden.

• LOTG
Wij van WC eend hebben hier een vergelijking met 2 totaal anders ingestelde TV's die beide een paneel hebben van LG alleen is die van ons niet van vorig jaar.

Totaal geen relevante informatie in deze video, ik zou wachten op vergelijkingen van onafhankelijke partijen met kennis van zaken.

• Pionier84
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12 09:22
TV bekeken bij een Loewe dealer die bewust ook de LG modellen in zijn winkel heeft staan. Qua design, smaken verschillen, is Loewe altijd en nog een topper geweest. Bij het aanzetten van de tv gaat het scherm iets omhoog en komt de soundbar te voorschijn, met 120 watt vermogen en klinkt goed. Deze soundbar heeft meerdere aansluit mogelijkheden, o.a. bt. Inderdaad besteed Loewe veel aandacht aan de tuners.
Persoonlijk vind ik smart functies minder belangrijk. Beeld kwaliteit is voor mij het belangrijkste, met een prijsstelling van €4900 voor de 55 inch is dit wel bovenkant markt.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12 21:10

Bever!

3

Loewe is een merk wat zich onderscheidt op design en afwerking, niet perse op beeldkwaliteit. Tuners zijn met de komst van digitale tv geen onderscheidende factor. Blijft in basis een 2016 panel, dus zou veel eerder voor een 2017 LG of sony/pana gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Bever! op 24-02-2017 09:52 ]

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Bever! schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:52:
Loewe is een merk wat zich onderscheidt op design en afwerking, niet perse op beeldkwaliteit. Tuners zijn met de komst van digitale tv geen onderscheidende factor. [knip]
Dat je een bepaald paneel gebruikt, wil niet zeggen dat het beeld van elke fabrikant die dat paneel gebruikt identiek is. Met een paneel alleen ben je er namelijk nog niet. De hele elektronische aansturing en inregeling van het paneel moet nog door de fabrikant gedaan/ontworpen worden, en dat kan fors verschillen per fabrikant.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12 21:10

Bever!

3

Fireshade schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:53:
[...]

Dat je een bepaald paneel gebruikt, wil niet zeggen dat het beeld van elke fabrikant die dat paneel gebruikt identiek is. Met een paneel alleen ben je er namelijk nog niet. De hele elektronische aansturing en inregeling van het paneel moet nog door de fabrikant gedaan/ontworpen worden, en dat kan fors verschillen per fabrikant.
Dat klopt, maar de aansturing van Loewe staat in mijn boekje absoluut onder het niveau van Sony en Panasonic. Zie ook de 3d LUT die nu bij Panasonic wordt gebruikt, dan zit je praktisch op studio monitor nauwkeurigheid. Ook hardwarematig panel is 2017 veel helderder, ik meen tot 1000 nits.
Loewe is sowieso nooit de strijd aangegaan voor het 'beste' beeld. Zoals @Bever! al aangaf zijn het de randzaken zoals design, (eigenwijze) software en het Loewe Ecosysteem die onderscheidend zijn. De Bild7 heeft een aantal leuk features en kenmerken die best heel aantrekkelijk zijn wanneer je 1) een goede boterham verdiend en 2) meer geeft dan alleen om de beeldkwaliteit. De elektrische swiffelvoet is een stijlvolle feature, maar zou in bijvoorbeeld mijn thuissituatie teniet gedaan worden door de randapparatuur die er nog op de TV aangesloten moet worden. Tegenwoordig zijn echter een Ci+ module en wat streaming apps voor velen voldoende en dat zit natuurlijk allemaal al ingebouwd.

• road rebel
Pionier84 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:08:
TV bekeken bij een Loewe dealer die bewust ook de LG modellen in zijn winkel heeft staan. Qua design, smaken verschillen, is Loewe altijd en nog een topper geweest.
+1
Bij het aanzetten van de tv gaat het scherm iets omhoog
Altijd leuk, tenzij die aan de muur komt, dan heb je daar niets aan.
en komt de soundbar te voorschijn, met 120 watt vermogen en klinkt goed. Deze soundbar heeft meerdere aansluit mogelijkheden, o.a. bt.
Dat is zeker een pluspunt, tenzij je een echte set ernaast hebt staan, dan gebruik je die soundbar niet.
Persoonlijk vind ik smart functies minder belangrijk.
Als je een goede mediaspeler ernaast hebt dan geef ik je volledig gelijk, indien niet dan is een goede ingebouwde mediaspeler/ plex/ emby client, netflix, amazon video, spotify connect, tune in etc best handig. Wat mij betreft is dat belangrijker dan een iets betere tuner.
Beeld kwaliteit is voor mij het belangrijkste,
Aangezien panel en een deel van de aansturing identiek zijn, zal je eventuele -marginale- verschillen moeten waarnemen in upscaling, beschikbare instellingen, motion handling enz. Misschien heeft Loewe wel een selectie van de betere panelen (zoals dat bij B&O het geval is), dus minder uniformiteitsproblemen, dat zou de moeite lonen om dat bij Loewe na te vragen. Misschien hanteren ze ook striktere kwaliteitsgaranties (vb. zero pixel defect).

Als beeldkwaliteit echt het belangrijkste is dan heb je -mijn inziens- meer baat bij een goede calibratie. Of een goede scaler (vb. lumagen). Dat zijn significante verbeteringen tov. een consumenten ingebouwde processoren (ook al heet die Hollywood pro ultra X1 extreme dinges). In deze review vergelijken ze een lumagen pro met sony en panasonic's video processing.
met een prijsstelling van €4900 voor de 55 inch is dit wel bovenkant markt.
Voor 55" is dat tegenwoordig 2 tot 3 keer de prijs van een LG OLED.
Als je zin hebt om de Bild 7 te kopen dan moet je dat zeker doen, maar het is geen aanschaf die je kan rationaliseren.

[ Voor 4% gewijzigd door road rebel op 24-02-2017 11:46 . Reden: Link van review toegevoegd ]

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-12 13:05
Ik heb een probleem met mijn 65E6V. Ik verbind de tv via WiFi met mijn router, waarna het de avond dat ik bv Netflix of YouTube kijk werkt. Maar als ik de volgende dag de tv weer aanzet, is de WiFi verbinding verbroken en staat het vinkje voor WiFi ook uit in het menu. Ik kan hem daarna ook niet meer aanzetten totdat ik de tv van de stekker haal en weer aanzet. Ik heb al de laatste update .95 geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Iemand anders ook dit probleem tegengekomen? Ik kan er weinig over vinden eerlijk gezegd.

• road rebel
Kan je geen vast IP geven in de router en in de instellingen van jouw E6?

• Puck
Baas41 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:15:
Ik heb een probleem met mijn 65E6V. Ik verbind de tv via WiFi met mijn router, waarna het de avond dat ik bv Netflix of YouTube kijk werkt. Maar als ik de volgende dag de tv weer aanzet, is de WiFi verbinding verbroken en staat het vinkje voor WiFi ook uit in het menu. Ik kan hem daarna ook niet meer aanzetten totdat ik de tv van de stekker haal en weer aanzet. Ik heb al de laatste update .95 geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Iemand anders ook dit probleem tegengekomen? Ik kan er weinig over vinden eerlijk gezegd.
Klinkt alsof hij settings niet wil opslaan o.i.d. Ik zou sowieso even een factory reset proberen.

Pagina: 1 ... 65 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.