Wat denken jullie? Een 55EG910v nog halen voor rond de 1000 euro?
Heb ik weliswaar een 2015 model met full hd maar wel oled voor een "prikkie".
Zijn er dan nog winkels die dit model voor € 1000,- verkopen?Jackson6 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:42:
BlaBlaBla
Audiovision.be heeft me een leuke aanbieding gedaan.Strider schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:53:
[...]
Zijn er dan nog winkels die dit model voor € 1000,- verkopen?
Zou het persoonlijk niet meer doen , kunnen ze geen B6 voor een "prikkie" aanbiedenJackson6 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:56:
[...]
Audiovision.be heeft me een leuke aanbieding gedaan.
Mwaa.. dan zit ik toch al gauw op het dubbele... Dan koop ik liever twee 910v's, 1 voor de slaapkamer en 1 voor de woonkamer.Treevium schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:01:
[...]
Zou het persoonlijk niet meer doen , kunnen ze geen B6 voor een "prikkie" aanbieden
Je vroeg naar onze mening, maar zo te zien heb je al besloten wat je wilt. Bestellen dus maarJackson6 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:02:
[...]
Mwaa.. dan zit ik toch al gauw op het dubbele... Dan koop ik liever twee 910v's, 1 voor de slaapkamer en 1 voor de woonkamer.
Arrived anxious, left bored
Nee ik bedoel serieus is het nog de moeite waard? 2000 euro vind ik op dit moment iets teveel voor een tv, maar voor rond de 1000 toch een oled is dan wel weer interessant.Puck schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:07:
[...]
Je vroeg naar onze mening, maar zo te zien heb je al besloten wat je wilt. Bestellen dus maar
Naja, er zit eigenlijk niks tussenin qua prijs en je geeft zelf aan dat je 2000 euro teveel vindt. Wat wil je dat we daarop zeggen?Jackson6 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:08:
[...]
Nee ik bedoel serieus is het nog de moeite waard? 2000 euro vind ik op dit moment iets teveel voor een tv, maar voor rond de 1000 toch een oled is dan wel weer interessant.
Ik mis zelf wel wat onderbouwing, je betaald ongeveer 700 euro meer voor:Puck schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:07:
[...]
Je vroeg naar onze mening, maar zo te zien heb je al besloten wat je wilt. Bestellen dus maar
BlaBlaBla
Eens hoor, mijn reactie was kort door de bocht en je moet dit denk ik niet vergelijken met de nieuwe modellen. Het lijkt me sowieso een scherpe prijs!Strider schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:18:
[...]
Ik mis zelf wel wat onderbouwing, je betaald ongeveer 700 euro meer voor:
- Nieuwe generatie OLED techniek
- Recht model
- HDR
- 4K
- WebOS 3.0
- Betere speakers
- Mooier design, vooral de voet
Lijkt me een persoonlijke keuze. Ikzelf vind de meerprijs niet waard maar dat is vooral omdat ik heb leren leven met een curved design.
[ Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 27-02-2017 18:15 ]
Als je niet meer wil of kan besteden zou ik het zeker doen. Voor 1000 euro is er iig niets beters te vinden...Jackson6 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:42:
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Voor echt HDR materiaal kan je beter de HDR Vivid stand vermijden en de Bright of nog beter de User stand kiezen. Dan heb je weel meer controls tot je beschikking. Voor HDR10 melateriaal is de kleurruimte setting op 'normaal' de juiste setting en voor Dolby Vision staat dit gelocked op 'wide'. Warm3 of W50 leveren voor HDR content, los van de persoonlijke voorkeur, de meest accurate kleuren op voor een niet gekalibreerde TV.Snake_Eye schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:47:
Heb ook een Oled oled65e6v heel tevreden mee.
De instellingen op HDR effect (gebruiker) ingesteld voor 1080p en wat daaronder zit.
Lampje 100
Contrast 100
Helderheid 51
Scherpte 15
Kleur W25
Dynamische contrast uit
Dynamische kleur uit
Kleurbereik normaal
Superresolutie uit
Alles ziet er zeer mooi uit, zelfs de TV uitzendingen, en 1080p materiaal lijkt net UHD met HDR.
Daarom hoef ik voor mijzelf geen HDR matiaal af te spelen. LG Chess - HDR Demo wat je kan downloaden
als mp4 formaat op http://demo-uhd3d.com daar krijg ik wel een HDR signaal popup, maar met de TV browsen (met de google play app) naar YouTube LG Chess - HDR video niet. Er komt met afspelen van de YouTube geen HDR signaal door, waardoor je alleen de instellingen krijgt voor niet HDR bronnen.
De gedownloade LG Chess - HDR video speel ik af via usb stick in de usb poort van de TV, ik krijg dan een HDR popup en kan nu de HDR mode kiezen, maar deze zijn niet mooi, de kleuren zijn te oververzadigd een onnatuurlijke overdreven kleur te zien, het gezicht kleur is roze / rood. Als ik dan HDR-Helder ga instellen op de instellingen hieronder dan valt het nog wel mee.
Lampje 100
Contrast 100
Helder 51
Scherpte 15
Kleur 50
Kleur temp W25
Dynamische contrast uit
Dynamische kleur uit
Kleurbereik normaal
Super resolutie uit
De Dynamische kleur staat standaard op breed, en dat ziet er niet uit met LG Chess - HDR
Persoonlijk hou ik dan meer van 1080p, bijvoorbeeld blu-ray geupscaled in HDR effect gemiddeld.
Dat komt voor mij natuurlijker over. De nits zijn meer als voldoende, omdat oled per pixel verlicht en gedimd kan worden, wat een gewone LED TV niet kan. Maar goed de 3D TV te hebben gekocht, deze 3D is echt zeer prachtig en hecht er veel waarde aan. Jammer dat vanaf 2017 geen 3D modellen worden gemaakt.
Some infinities are bigger than others.
Die onderbouwing staat ook niet veelvuldig in dit topic ?Strider schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:18:
[...]
Ik mis zelf wel wat onderbouwing, je betaald ongeveer 700 euro meer voor:
- Nieuwe generatie OLED techniek
- Recht model
- HDR
- 4K
- WebOS 3.0
- Betere speakers
- Mooier design, vooral de voet
Lijkt me een persoonlijke keuze. Ikzelf vind de meerprijs niet waard maar dat is vooral omdat ik heb leren leven met een curved design.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
[ Voor 23% gewijzigd door D_V op 27-02-2017 20:35 ]
Wat bedoeld u met HDR Vivid stand?Major_ton schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:26:
[...]
Voor echt HDR materiaal kan je beter de HDR Vivid stand vermijden en de Bright of nog beter de User stand kiezen. Dan heb je weel meer controls tot je beschikking. Voor HDR10 melateriaal is de kleurruimte setting op 'normaal' de juiste setting en voor Dolby Vision staat dit gelocked op 'wide'. Warm3 of W50 leveren voor HDR content, los van de persoonlijke voorkeur, de meest accurate kleuren op voor een niet gekalibreerde TV.
[ Voor 16% gewijzigd door Snake_Eye op 27-02-2017 21:17 ]
Ik hecht daar geen waarde aan, het is maar net op welke mode en settings de LG en de Philips is ingesteld.D_V schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:26:
Op HDTVtest vandaag een nieuwe review van de Philips 55POS901F:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/55pos901f-201702274433.htm
[...]
Die Philips is sowieso al beter (maar ook een stuk duurder). De andere reviews schrijven ook over de betere beeldverwerking ...JSA schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:55:
Wordt de LGB6 ingehaald door de Philips en of Pana Oled tv's? Of zal het verschil minimaal zijn?
Is het het wachten waard tot deze nieuwe 2017 modellen betaalbaar zijn of is het een goede keuze om de 2016 LG aan te schaffen?
"Although the near-black gradation of LG’s 2016 OLEDs was improved over the company’s 2015 models, it’s still not as clean as that seen on plasmas and LED LCDs, making many video enthusiasts wonder if it’s an inherent OLED flaw that cannot be overcome. After spending extensive time testing and comparing Philips’ 55POS901 beside a 2016 LG OLED (both calibrated), we’re extremely pleased to report that this theory is simply not true.Snake_Eye schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:27:
[...]
Ik hecht daar geen waarde aan, het is maar net op welke mode en settings de LG en de Philips is ingesteld.
[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 27-02-2017 22:10 ]
Het gaat in dit geval niet om een leuke marketing truc hoor. Het is ondertussen bij de 2016 (en eerdere) modellen redelijk bekend (bij Tweakers en fanaten) dat ze moeite hebben met near-black gradaties. Of teveel black-crush, of te licht waardoor je geen echt zwart meer hebt. De stappen in brightness zijn net te groot: bij de 2017 modellen krijgen ze ook halve stappen. Dit is in mijn ogen wel de grooste frustratie van de 2016 lijn, maar niet zo erg dat ik spijt van de aanschaf hebJSA schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:21:
Ik vraag me af of het verschil tussen de LG 2016 en de anderen merken (2017) het ook echt merkbaar - waarneembaar is voor de gemiddelde kijker. Dus zonder de benchmark theorie grafieken.
Ieder jaar worden er nieuwere versies uitgebracht met natuurlijk nog betere specificaties uiteraard maar dat wordt denk ik ook heel erg breed uitgemeten met leuke marketing trucs zodat er iets nieuws valt te melden?
Naast dat is het vooral ook de ruis en macroblocking die extra aangedikt wordt in veel donkere scenes. Soms is het de content, maar in een hoop gevallen is het gewoon de TV die er een zooitje van maakt (B6). Hier is nog een hoop ruimte voor verbetering. De brightness iets lager zetten (op 49) lost al een hoop ellende op al zal sommige echt goed gemasterde content dan iets te donker lijken in bepaalde gevallen. Tot nu toe kijken alle films goed weg met een brightness setting van 49, alleen bij bepaalde series als Black Sails en Suits switch ik naar 50. Gamma staat in alle gevallen op 2.2 en OLED light minimaal op 70. Een '49,5-ish' setting kan je behalen door brightness op 50 te zetten en de gamma te verhogen naar 2.4. Dit zijn overigens settings voor 's avonds in een gedimde tot donkere kamer (overdag kijk ik nauwelijks tot geen TV).Puck schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:53:
[...]
Het gaat in dit geval niet om een leuke marketing truc hoor. Het is ondertussen bij de 2016 (en eerdere) modellen redelijk bekend (bij Tweakers en fanaten) dat ze moeite hebben met near-black gradaties. Of teveel black-crush, of te licht waardoor je geen echt zwart meer hebt. De stappen in brightness zijn net te groot: bij de 2017 modellen krijgen ze ook halve stappen. Dit is in mijn ogen wel de grooste frustratie van de 2016 lijn, maar niet zo erg dat ik spijt van de aanschaf heb
Tja, input lag is toch wel een dingetje in voor mij. Maar ik ben er vrij gevoelig voor; vaak als ik bij anderen film ga kijken hoor ik dat audio en video out of sync zijn. Vaak vanwege een langzame versterker in combinatie met een tv die niet in game mode staat. Dus voor mij is iedere ms delay minder mooi meegenomen.JSA schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:21:
Ik vraag me af of het verschil tussen de LG 2016 en de anderen merken (2017) het ook echt merkbaar - waarneembaar is voor de gemiddelde kijker. Dus zonder de benchmark theorie grafieken.
Ieder jaar worden er nieuwere versies uitgebracht met natuurlijk nog betere specificaties uiteraard maar dat wordt denk ik ook heel erg breed uitgemeten met leuke marketing trucs zodat er iets nieuws valt te melden?
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Over welke ondertiteling heb je het dan? Ziggo, Netflix, de ingebouwde Media player?Treevium schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:52:
[...]
technisch gezien of niet met warm2 is bv ondertiteling geel ipv wit , dus in mijn ogen is klopt er niks van . warm1 is the way to go
Lipsync issues kunnen niet voorkomen vanwege een 'trage' versterker, dan zou je een negatieve sync correctie moeten hebben. Wel kan het zijn dat iemand per ongeluk teveel audio delay heeft ingesteld.Arrahant schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:35:
[...]
Tja, input lag is toch wel een dingetje in voor mij. Maar ik ben er vrij gevoelig voor; vaak als ik bij anderen film ga kijken hoor ik dat audio en video out of sync zijn. Vaak vanwege een langzame versterker in combinatie met een tv die niet in game mode staat. Dus voor mij is iedere ms delay minder mooi meegenomen.
Ik hoop dan ook van harte dat de inputlag rond de 20 ms is in een 2017 model in game mode met HDR aan; gooi graag m'n vakantiegeld er naartoe over een paar maanden in dat geval.
[ Voor 54% gewijzigd door Major_ton op 28-02-2017 08:57 ]
Input-lag zou sowieso niks met beeld/geluid sync te maken moeten hebben. Een kwestie van goed instellen. TV kijken in game-mode is dan nutteloos.Arrahant schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:35:
[...]
Tja, input lag is toch wel een dingetje in voor mij. Maar ik ben er vrij gevoelig voor; vaak als ik bij anderen film ga kijken hoor ik dat audio en video out of sync zijn. Vaak vanwege een langzame versterker in combinatie met een tv die niet in game mode staat. Dus voor mij is iedere ms delay minder mooi meegenomen.
Ik hoop dan ook van harte dat de inputlag rond de 20 ms is in een 2017 model in game mode met HDR aan; gooi graag m'n vakantiegeld er naartoe over een paar maanden in dat geval.
Oeps, ik had het over response tijden en had apart over input lag in combinatie met gaming moeten sprekenPuck schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:07:
[...]
Input-lag zou sowieso niks met beeld/geluid sync te maken moeten hebben. Een kwestie van goed instellen. TV kijken in game-mode is dan nutteloos.
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Verklaard nog niet waarom je videocontent zou kijken in game-modeArrahant schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:18:
[...]
Oeps, ik had het over response tijden en had apart over input lag in combinatie met gaming moeten spreken
Vandaag dat bewuste stukje van Skyfall bekeken, maar mijn oled65e6v ziet er heel wat netter uit aan beeld dan de foto van de LG oled met (beeld artifacts)Major_ton schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:33:
[...]
Naast dat is het vooral ook de ruis en macroblocking die extra aangedikt wordt in veel donkere scenes. Soms is het de content, maar in een hoop gevallen is het gewoon de TV die er een zooitje van maakt (B6). Hier is nog een hoop ruimte voor verbetering. De brightness iets lager zetten (op 49) lost al een hoop ellende op al zal sommige echt goed gemasterde content dan iets te donker lijken in bepaalde gevallen. Tot nu toe kijken alle films goed weg met een brightness setting van 49, alleen bij bepaalde series als Black Sails en Suits switch ik naar 50. Gamma staat in alle gevallen op 2.2 en OLED light minimaal op 70. Een '49,5-ish' setting kan je behalen door brightness op 50 te zetten en de gamma te verhogen naar 2.4. Dit zijn overigens settings voor 's avonds in een gedimde tot donkere kamer (overdag kijk ik nauwelijks tot geen TV).
Ik heb ook geen spijt van mijn aankoop (al helemaal niet voor de prijs die ik moest betalen en kijkend naar de alternatieven), maar realistisch bekenen is de OLED techniek nog ver van uitgekristalliseerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Snake_Eye op 28-02-2017 13:20 ]
Dat deze foto erbij staat slaat ook gewoon helemaal nergens op, daar kun je echt niks op concluderen. Jij kunt dus ook echt niet concluderen dat jouw beeld beter is, of dat de Phillips overbelicht is. Aangezien ze aangeven dat beide TV's gekalibreerd zijn ga ik ervan uit dat de foto gewoon "overbelicht" is (wat logisch is als je een foto van een bak licht maakt).Snake_Eye schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:50:
[...]
Vandaag dat bewuste stukje van Skyfall bekeken, maar mijn oled65e6v ziet er heel wat netter uit aan beeld dan de foto van de LG oled met (beeld artifacts) [afbeelding]
De Philips is ook zichtbaar lichter ingesteld vergeleken met de LG Oled, dat is te zien met het wat meer overbelichte gezicht en haren van de man, en dan niet eens over de rest gesproken.
De gezicht details/schaduwen zijn beter bij de LG Oled.
Ook toont de LG Oled een heel andere kleur dan de Philips op de foto.
[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 28-02-2017 13:40 ]
De beeldverwerking (bij beweging) is ook beter bij de Philips 55POS901F, ben benieuwd of de 2017 modellen van LG (en Sony en Panasonic) dit kunnen evenaren.Puck schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:35:
[...]
Ik geloof echter wel dat de Philips zeker wel betere near-black kan weergeven, maar dat zou de 2017 reeks van LG net zo goed kunnen. De 2016 reeks heeft er gewoon problemen mee.
James Bond SkyfallD_V schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:26:
Op HDTVtest vandaag een nieuwe review van de Philips 55POS901F:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door ikdedinges op 28-02-2017 19:40 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hmm vreemd probleem. Dacht in eerste instantie ook aan HDMI kabel, maar als je zeker weet dat het niet daaraan ligt, dan waarschijnlijk gevalletje instellingen.ikdedinges schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:39:
Ik heb nu een tijdje een LG OLED55B6V,
maar ik heb er een probleempje mee.
als ik windows op 60hz zet lijkt er vaak wat mis te gaan.
de tv gaat dan steeds op zwart en het geluid valt ook weg.
het heeft niet met de reolutie te maken aangezien hij het op 4K en op 1080P doet.
ik heb de hdmi kabel al verwisseld, en de computer in een andere hdmi poort gestopt.
aan de drivers van de videokaart ligt het ook niet want hij doet het met alle drivers.
zijn er meer mensen die hier last van hebben?
[video]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
mn kabels zijn allemaal die standaard lengte (zwarte kastje naast de tv is de pc)Yellowneck schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:46:
[...]
Hmm vreemd probleem. Dacht in eerste instantie ook aan HDMI kabel, maar als je zeker weet dat het niet daaraan ligt, dan waarschijnlijk gevalletje instellingen.
Hoelang is de HDMI kabel? Misschien zijn je HDMI kabels net te lang (en en te dun (AWG ader diktes)).
Wat betreft instellingen, jouw PC stuurt dan een 2160p60 of 1080p60 RGB 4:4:4 signaal uit als het goed is, heb je dan ook HDMI Ultra Deep Color aanstaan voor de destreffende HDMI poort.
Heb je ook de desbetreffende HDMI poort op de TV de label "PC" toegekend? Misschien dat het daaraan zou liggen, heeft eigenlijk meer te maken met kleurbereik e.d. maar je weet het maar nooit met elektronica
De beeldverwerking is net zo goed als bij LG hoor. Waar haal je het vandaan dat philips beter is?D_V schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:23:
[...]
De beeldverwerking (bij beweging) is ook beter bij de Philips 55POS901F, ben benieuwd of de 2017 modellen van LG (en Sony en Panasonic) dit kunnen evenaren.
https://www.homecinemamag...review-philips-55pos901f/ionn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:52:
[...]
De beeldverwerking is net zo goed als bij LG hoor. Waar haal je het vandaan dat philips beter is?
http://www.hdtvtest.co.uk/news/55pos901f-201702274433.htmDe Philips geniet uiteraard wel van alle oled-voordelen: perfect zwart, top contrast, intense kleuren, en ruime kijkhoek. En hij combineert dat met iets betere beeldverwerking, vooral als het over bewegingsscherpte gaat.
Vandaag nog een interessant stukje op hifi-forum.de:The 55POS901F/12 is a stunning OLED debut from Philips. Not only is it the best television we’ve tested from the company, the combination of improved above-black qualities and superior motion sharpness also translated into the most impressive picture we’ve seen yet from a 4K OLED.
Ich konnte es heute nicht lassen und musste mir die bewegungsdarstellung des philips ansehen , unser Media Markt vor Ort hat den philips den Pana cw954 und den LG E6 nicht weit voneinander stehen .
Ich habe mein übliches testmaterial auf stick gespielt ( 3 filme MKV untouched ) ,2 Szenen kenne ich von meinem ZD9 genau und weiß um wieviel er das besser als die LG oled macht.
Der E6 zeigte die übliche Sample&Hold unschärfe ohne trumotion und mit aktivierter MCFI das übliche artefaktreiche LG Szenario .
Der CZW 954 im Prinzip die selbe Sample&Hold Darstellung wie der LG , die MCFI ist etwas weniger fehlerbehaftet aber leidet an Mangel von 'Einstellungsmöglichkeiten.
Der Philips hat mich hier ause den socken gehauen , der erste scharfe bewegungs oled , ich hatte schon die hoffnung verloren das oled das kann
mit Perfect Natural Motion eine saubere MCFI natürlich mit soap look aber wenige fehler , mit Perfect Clear Motion ist die Kiste tatsächlich gefühlt bewegungsscharf wie ein Plasma oder wie mein ZD9 mit BFI .
Hammer was Philips da auf die beine gestellt hat.
Ansonst liefert der Philips ein beeindruckend gutes bild ab , ich warte jetzt noch auf den 65" von Sony , ich bin gespannt wie sich der gegen den philips schlägt.
Hut ab vor den Philips Technikern , ihr habt zurzeit den Bildtechnisch besten TV den es gibt , hier muß mein ZD9 jetzt auch passen.
Technisch würde mich schwer interessieren was philips da gemacht hat wenn es kein Vollbild BFI ist , er flimmer nämlich tatsächlich nicht ???
Alhoewel je meerdere kabels hebt geprobeerd, zou ik toch m'n geld zetten op een niet toereikende HDMI kabel.ikdedinges schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:51:
[...]
mn kabels zijn allemaal die standaard lengte (zwarte kastje naast de tv is de pc)
heb meerdere kabels geprobeerd, ook kabels "speciaal" voor 4K 60hz.
heb de tv in de pc modus staan ja, en ook HDMI ultra deep color.
heb eigenlijk alles geprobeerd (zelfs voeding van de pc vervangen)
Dat staat in diezelfde review van HDTVtest. Hij heeft een C6 naast de Philips staan en kon zodoende mooie vergelijkingen trekken. De reviewer heeft onder meer gekeken naar de motion resolution die door een betere beeldverwerkingstechniek grofweg twee keer zo hoog is op de Philips.ionn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:52:
[...]
De beeldverwerking is net zo goed als bij LG hoor. Waar haal je het vandaan dat philips beter is?
[ Voor 22% gewijzigd door Yellowneck op 28-02-2017 20:13 ]
vergeten te vermelden dat ie het soms ook een lange tijd wel gewoon doetYellowneck schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:00:
[...]
Alhoewel je meerdere kabels hebt geprobeerd, zou ik toch m'n geld zetten op een niet toereikende HDMI kabel.![]()
Wat als je je uitvoer op je HTPC verandert naar iets wat minder bandbreedte in beslag neemt; 2160p30 of chroma subsampling ipv een vol RGB signaal. Als dat wel zou werken, dan is dat een indicatie dat (al) jouw HDMI kabels misschien de hogere bandbreedte niet aankunnen.
Misschien heb je een andere TV waar je ook het een en ander kan testen?ikdedinges schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:14:
[...]
vergeten te vermelden dat ie het soms ook een lange tijd wel gewoon doet![]()
denk trouwens dat de kabel die bij de Xbox One S zit wel goed genoeg is.
aangezien die ook 4k HDR doet.
Die review van homecinemamagazine kun je niet een review noemen. Daarnaast als je kijkt naar de reviews van LG op HDtest, dan zie je dat die ook 650 motion resolution halen, met trumotion op deblur 10.D_V schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:00:
[...]
https://www.homecinemamag...review-philips-55pos901f/
[...]
[...]
Vandaag nog een interessant stukje op hifi-forum.de:
[...]
De Philips doet dit een stuk beter (minder artifacts) en de near blacks zijn dus beter. M.a.w.: een betere beeldverwerking. Die Vincent Teoh van hdtvtest.co.uk kent z'n beroep welionn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:17:
[...]
Die review van homecinemamagazine kun je niet een review noemen. Daarnaast als je kijkt naar de reviews van LG op HDtest, dan zie je dat die ook 650 motion resolution halen, met trumotion op deblur 10.
jammergenoeg niet.Yellowneck schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:16:
[...]
Misschien heb je een andere TV waar je ook het een en ander kan testen?
Wat voor videokaart zit er trouwens in, heeft het een HDMI 2.0 poort?
Je dacht toch niet dat dat de enige reviews warenionn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:17:
[...]
Die review van homecinemamagazine kun je niet een review noemen. Daarnaast als je kijkt naar de reviews van LG op HDtest, dan zie je dat die ook 650 motion resolution halen, met trumotion op deblur 10.
[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 28-02-2017 20:51 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Yellowneck op 01-03-2017 00:02 ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Ik heb het ook niet specifiek over 9 jaar geleden. Ik schreef 9 jaar lang, in het specifiek van 2007 tm 2016, maar dat terzijde. Al die tijd is LG geen koploper geweest qua beeldverwerking.Pietervs schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 04:49:
9 jaar geleden was toch echt wel een andere tijd
Ja dat is ook niet echt wonderbaarlijk als LG zo goed als de enige was met "betaalbare" OLED televisies. OLED vergelijken met de concurrentie in die tijd is OLED vs LCD en dat iets met appels en peren. Tuurlijk is de pers unaniem in hun oordeel dat OLED superieur was: toen LG met OLED kwam, was de pers nagenoeg unaniem in hun oordeel dat LG het beste beeld op tv-gebied afleverde met hun (tot dan toe) nieuwe techniek.
en dit onderstreept dus precies mijn claim dat dit nooit LG's sterkste punt is geweest. Want nu pas komt er concurrentie op het gebied van OLED en nu pas kan je dus iets zinnigs zeggen over de beeldverwerking van OLEDs van diverse merken.Inmiddels wordt LG blijkbaar achterhaald door concurrenten
Hier kunnen we t eens over zijn. Concurrentie is van harte welkom, die wel iets toe moeten voegen aan tv's aangezien ze de panelen van LG af moeten nemen. En dat is voor ons consumenten alleen maar goed nieuws: daardoor wordt LG gedwongen om of de kwaliteit van hun tv's te verbeteren, of de prijzen te verlagen, of allebei
Zodat de tv geen kostbare ms response kwijtraakt aan beeldbewerkingstechnieken en het videosignaal van de bron zo rauw en zo snel mogelijk door het paneel opgediend wordt aan de kijker. Anders kunnen audio en video verder out of sync raken, toch? Of heb ik het helemaal verkeerd in m'n hoofd zitten??Puck schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:21:
[...]
Verklaard nog niet waarom je videocontent zou kijken in game-mode. Maargoed, OLED heeft zo'n beetje de laagste response-time van alle technologieën dus daar zou ik me sowieso geen zorgen over maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Arrahant op 01-03-2017 08:23 ]
Beeldverbeteraars en de signaal/beeldverwerking zijn die twee verschillende dingen die je hier voor hetzelfde aanziet.Yellowneck schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:00:
...
Gelukkig kijk ik naar televisie met alle beeldverwerkers uit, hiermee wordt het verschil tussen de onderlinge merken al wat kleiner. En bovendien heeft OLED sowieso al een fanstastische beeldkwaliteit wat bijna niet te verpesten is![]()
Een TV doet er altijd een aantal MS over om het inkomende signaal zichtbaar te krijgen op het paneel. In de ene modus duurt dit wat langer dan bij de andere. De audiovertraging moet hier op afgestemd worden, anders is het geluid altijd eerder hoorbaar dan het beeld zichtbaar is. Via de ingebouwde luidsprekers in de TV gaat dit automatisch en over HDMI ARC bestaat ook al een tijd de Auto Sync functie. Via een optische uitgang zal de delay in de meeste gevallen handmatig ingesteld moeten worden.Arrahant schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:22:
[...]
Zodat de tv geen kostbare ms response kwijtraakt aan beeldbewerkingstechnieken en het videosignaal van de bron zo rauw en zo snel mogelijk door het paneel opgediend wordt aan de kijker. Anders kunnen audio en video verder out of sync raken, toch? Of heb ik het helemaal verkeerd in m'n hoofd zitten??
[ Voor 38% gewijzigd door Major_ton op 01-03-2017 08:42 ]
Hoe kan een snellere verwerking nu als een negatief effect op de signaalverwerking worden gekenmerkt als daardoor het beeld met minder vertraging op het paneel verschijnt? Als je ook voor video juist op zoek bent naar zo min mogelijk delay en niet wilt dat de tv bijvoorbeeld frames interpoleert is de game mode toch net zo goed daarvoor bedoeld?Major_ton schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:34:
[...]
Beeldverbeteraars en de signaal/beeldverwerking zijn die twee verschillende dingen die je hier voor hetzelfde aanziet.
De beeldverwerking gaat over hoe het inkomende signaal (zonder verderde aanpassingen) als beeld op het paneel terecht komt.
Beeldverbeteraars zijn er om content van lage resolutie en/of kwaliteit enigszins te 'verbeteren' en kunnen bij hoge kwaliteit content gewoon uit blijven staan. Deze functies zijn dus alleen een aanvulling op de standaard beeldverwerking.
[...]
Een TV doet er altijd een aantal MS over om het inkomende signaal zichtbaar te krijgen op het paneel. In de ene modus duurt dit wat langer dan bij de andere. De audiovertraging moet hier op afgestemd worden, anders is het geluid altijd eerder hoorbaar dan het beeld zichtbaar is. Via de ingebouwde luidsprekers in de TV gaat dit automatisch en over HDMI ARC bestaat ook al een tijd de Auto Sync functie. Via een optische uitgang zal de delay in de meeste gevallen handmatig ingesteld moeten worden.
De game mode is echt alleen voor gaming bedoeld. Voor film en video content het heeft een negatief effect op de signaal verwerking.
[ Voor 5% gewijzigd door Arrahant op 01-03-2017 09:11 ]
Het heeft een negatief effect op de kwaliteit van het beeld, motion, etc. Niet op de input-lag natuurlijk (maar is het zo erg om je beeld 40ms later op het beeld te zien?). Natuurlijk ben je vrij om video te kijken in game-mode, maar weet dan dat je bepaalde verbeteraars (zoals Real Cinema) wel gaat missen en je een minder mooi beeld krijgt. En als de reden is dit te doen om je audio te syncen, dan ben je dus verkeerd bezig want daar is dit niet voor bedoeld. Gebruik dan audio-sync op de TV en/of versterker.Arrahant schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:06:
[...]
Hoe kan een snellere verwerking nu als een negatief effect op de signaalverwerking worden gekenmerkt als daardoor het beeld met minder vertraging op het paneel verschijnt? Als je ook voor video juist op zoek bent naar zo min mogelijk delay en niet wilt dat de tv bijvoorbeeld frames interpoleert is de game mode toch net zo goed daarvoor bedoeld?
Ehm, definieer eens wat je bedoelt en wat je zag? Dat een scene me misselijk maakt kan ik namelijk ook als iets positiefs beschouwenhantheman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:02:
Wat vinden jullie dan van snelle actie beelden, ik probeerde gisteren bijvoorbeeld Captain America: Civil War te kijken via Netflix en ik trok het begin echt heel slecht.
Misschien ligt het aan de film zelf maar de echt snelle actie maakt me bijna misselijk als ik er naar kijk. (trumotion 2 / 10)
[ Voor 24% gewijzigd door Puck op 01-03-2017 10:05 ]
ExcuusPuck schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:02:
[...]
Ehm, definieer eens wat je bedoelt en wat je zag? Dat een scene me misselijk maakt kan ik namelijk ook als iets positiefs beschouwen
Devil is in the details. Ondertussen zijn we een jaar verder en vallen details (lees: foutjes) meer op. Daarnaast zijn er nieuwe series aangekondigd die juiste deze kleine foutjes weer verbeteren, en dus is de 2016 lijn niet meer de beste. Het kan altijd beter en geen TV is inderdaad perfect. Het is meer een psychologisch effect, de TV's zijn niet opeens slechter geworden dan een jaar geledenJSA schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:17:
Het valt mij wel op dat veels sites vol lof zijn en waren over de B6 Oled. Blijkbaar zijn er nu opeens mensen die allerlei zgn tekortkomingen gaan melden?
Hoe moet ik dit zien? Is het allemaal terecht of is het "zoeken naar" ? Er zal nooit een tv zijn die helemaal perfect zal zijn.. anders bracht men geen nieuwe modellen toestellen meer uit jaarlijks als fabrikant.
Naar mijn idee (als kritisch volger van (heel) veel sites.. maar niet als ervaringsdeskundige) zijn de 2 beste 2016 toestellen nog steeds de LG Oled(B)6 en de Samsung KS8000.
Dit had ik ook.ikdedinges schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:39:
Ik heb nu een tijdje een LG OLED55B6V,
maar ik heb er een probleempje mee.
als ik windows op 60hz zet lijkt er vaak wat mis te gaan.
de tv gaat dan steeds op zwart en het geluid valt ook weg.
het heeft niet met de reolutie te maken aangezien hij het op 4K en op 1080P doet.
ik heb de hdmi kabel al verwisseld, en de computer in een andere hdmi poort gestopt.
aan de drivers van de videokaart ligt het ook niet want hij doet het met alle drivers.
zijn er meer mensen die hier last van hebben?
[video]
...///...\\\...
Het is altijd "zoeken naar" omdat daar die site van bestaan natuurlijkJSA schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:17:
Het valt mij wel op dat veels sites vol lof zijn en waren over de B6 Oled. Blijkbaar zijn er nu opeens mensen die allerlei zgn tekortkomingen gaan melden?
Hoe moet ik dit zien? Is het allemaal terecht of is het "zoeken naar" ? Er zal nooit een tv zijn die helemaal perfect zal zijn.. anders bracht men geen nieuwe modellen toestellen meer uit jaarlijks als fabrikant.
Naar mijn idee (als kritisch volger van (heel) veel sites.. maar niet als ervaringsdeskundige) zijn de 2 beste 2016 toestellen nog steeds de LG Oled(B)6 en de Samsung KS8000.
[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-03-2017 11:33 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Snake_Eye op 01-03-2017 12:42 ]
Kan allemaal, maar de vraag is of ze dat ook gaan doen. De 2017 lijn moet natuurlijk wel voordelen hebbenSnake_Eye schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:12:
Maar als de beeldaansturing van LG (volgens enkele mensen) wat minder goed is omdat het product sneller op de markt willen hebben, en alles draait om software, dan zou LG toch de software later kunnen aanpassen dat het wel beter is, alhoewel mij hoor je niet klagen dat er wat mis is.
Maar fabrikanten moeten ook laten zien dat ze goede service geven op het firmware gebeuren, voor het later uitbrengen van verbeteringen, zodat de mensen een vertrouwd gevoel krijgen voor een nieuwe aankoop van een TV merk.Puck schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:21:
[...]
Kan allemaal, maar de vraag is of ze dat ook gaan doen. De 2017 lijn moet natuurlijk wel voordelen hebben
Eens, maar maak dat LG wijsSnake_Eye schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:30:
[...]
Maar fabrikanten moeten ook laten zien dat ze goede service geven op het firmware gebeuren, voor het later uitbrengen van verbeteringen, zodat de mensen een vertrouwd gevoel krijgen voor een nieuwe aankoop van een TV merk.
Daar heb je ook wel een voorbeeld van een nare scene v.w.b. snelle beelden. In 3D is dat nog veel heftiger. De rest van Civil War is wel gewoon goed qua snelle beelden. Ik gebruik overigens alleen Real Cinema en Trumotion uit.hantheman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:02:
Wat vinden jullie dan van snelle actie beelden, ik probeerde gisteren bijvoorbeeld Captain America: Civil War te kijken via Netflix en ik trok het begin echt heel slecht.
Misschien ligt het aan de film zelf maar de echt snelle actie maakt me bijna misselijk als ik er naar kijk. (trumotion 2 / 10)
Juist, de televisies zijn niet slechter geworden, de standaard is gewoon hoger geworden. Dat eenmaal gewoon bij technolgie, het moment dat je iets koopt is het al verouderdPuck schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:21:
[...]
et is meer een psychologisch effect, de TV's zijn niet opeens slechter geworden dan een jaar geleden
Als die er nog komt. Het is al maart en ze hebben nog niks.Puck schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:44:
[...]
Eens, maar maak dat LG wijsZe zullen zeker bugs e.d. gewoon fixen, maar iets als betere brightness control is gewoon een nieuwe feature. We mogen al blij zijn dat ze een HDR Game Mode hebben toegevoegd (ook al is deze nog niet beschikbaar in Europa).
Zij hebben wel wat, alleen wij nog niksionn schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:44:
[...]
Als die er nog komt. Het is al maart en ze hebben nog niks.
[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 01-03-2017 16:19 ]
Voor ieder wat wils toch? We kunnen wat concurrentie op de OLED markt momenteel alleen maar toejuichen.Snake_Eye schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:11:
Maar Philips OS Android heeft wel voorheen altijd problemen gehad heb ik van velen mensen vernomen. Maximum luminantie als 653 nits, is op de Philips gemeten, dat is minder dan de LG (730) wordt er gezegd in reviews. Maar de piek luminantie echter is enkel nodig voor een aantal lichtaccenten. Bij Oled is dat minder belangrijk, aangezien per pixel een eigen licht en dimming geeft. Wat jammer is dat de Philips ook maar alleen HDR10 ondersteund en geen Dolby Vision. Maar ook geen 3D ondersteuning (wat met alle 2017 modellen het geval is helaas)
Van de disco lampjes van de Philips ben ik niet kapot van, dat leidt alleen maar af naar mijn smaak.
Het trekt ook weer wat meer stroom met zich mee, daarom een B klasse energielabel.
Helemaal mee eens.Puck schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:31:
[...]
Voor ieder wat wils toch? We kunnen wat concurrentie op de OLED markt momenteel alleen maar toejuichen.
Ik heb die film na 10 minuten uigezet daarom. Is dat later in de film goed?hantheman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:02:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Als ik even Google hoor ik meer mensen klagen over een rare frame-rate van deze film. Ik gok dat dit aan de content ligt.Tylen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:03:
[...]
Ik heb die film na 10 minuten uigezet daarom. Is dat later in de film goed?
Een overzicht van de specs op dit Russisch forum: hier9000 ѕеrіеѕ
- ОLЕD (flаt)
- Реrfесt ріхеl НD Ultrа
- НDR Реrfесt
- Аndrоіd ТV
- аmbіlіght 3
- Ѕmаll mаrgіn (ѕіlvеr) "ехtrеmlу tіght bеzеl "
- 100 Wаttѕ ѕоund реrfоrmаnсе - Ѕоundbаr оblіquеlу іn thе bаѕе (оffѕеt lеft аnd rіght іnwаrd, nаrrоw аnd trіаnglеѕ аѕ fееt - uр tо ТV-bоttоm tареrіng - ѕіmіlаr. Lіkе а hаlf 7601 fооt оnlу wіth а thіrd trіаnglе аt thе bоttоm аnd а ѕоundbаr аt аn аnglе <- оutѕtrеtсhеd tо thе оutѕіdе)
65РОЅ9602/12
55/65-РОЅ9002 - Аndrоіd vеrѕіоn:6.0.1, ТРМ171Е, Wі-Fі-а,b,g,n,ас
Op welke beeld mode staat je TV? Al eens geprobeerd op alleen real cinema optie aan te laten, en trumotion helmaal uit?hantheman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:02:
Zo te zien ook een 55".D_V schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:56:
Philips komt dit jaar met 2 verschillende 65" oleds. (één uitgekleede versie neem ik aan)
65РОЅ9602/12
55/65-РОЅ9002 - Аndrоіd vеrѕіоn:6.0.1, ТРМ171Е, Wі-Fі-а,b,g,n,ас
Ik speel ook met die gedachte. Laat ons zeker weten hoe dat is gegaan!Evanesco schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:42:
[...]
Ik wilde vooral weten hoeveel uur hij aan had gestaan (staat bij In-Start onder UTT). Dit omdat ik binnenkort een ISF kalibratie wil laten uitvoeren en me aangeraden werd om minstens 100 uren "in te spelen".
[ Voor 34% gewijzigd door RichieB op 01-03-2017 21:29 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Net even getest en ik kan op mijn 55B6V prima van alles instellen als ik HDR Effect kies. Als je iets wijzigt dan komt er HDR Effect (User) als Picture mode te staan.RichieB schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:26:
Weet iemand hoe de HDR-effect modus van de LG OLED 65B6V werkt? Deze modus geeft voor mij het mooiste beeld, maar ik kan er niets bij instellen. Ik wil toch minimaal de helderheid en contrast zelf instellen adhv de AVS HD 709 calibratie video. Maar zelfs dat kan ik niet meer aanpassen in deze modus. Of blijven deze instellingen actief van voordat je het HDR-effect aanzet?
Bedankt, nu lukt het mij ook. Geen idee wat ik daarnet aan het doen was.Puck schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:54:
[...]
Net even getest en ik kan op mijn 55B6V prima van alles instellen als ik HDR Effect kies. Als je iets wijzigt dan komt er HDR Effect (User) als Picture mode te staan.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
[ Voor 14% gewijzigd door zwembroek op 01-03-2017 22:49 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
De HDR Game mode is ook alleen voor de inputlag , verder zal er weinig veranderen....zwembroek schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:44:
Als iemand nog twijfelt aan de HDR capaciteiten in combinatie met het aantal nits van de 6 serie dan kan ik na het spelen van Horizon Zero Dawn deZe mensen geruststellen. Er zitten zulke felle stukken in deze game dat het gewoon pijn aan de ogen doet. Nog meer nits en je kan een zonnebril dragen . Dat lijkt mij echt overkill. Waanzinnig mooie HDR showcase deze game trouwens. Wat mij verder opviel is dat de game ook in de gewone HDR Bright mode prima speelbaar is. Hier is geen HDR game mode noodzakelijk.
Kan ook met de Harmony one. Ik heb een paar opties om in het service menu te komen gepost.Evanesco schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:42:
Voor degenen die een Logitech Harmony Companion afstandsbediening hebben en die het service menu in willen ....
Ja zeker! Alle opties langs gegaan maar ligt blijkbaar toch aan de film lees ik in een paar andere reacties.Snake_Eye schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:34:
[...]
Op welke beeld mode staat je TV? Al eens geprobeerd op alleen real cinema optie aan te laten, en trumotion helmaal uit?
Welke Picture mode speel je dan?hantheman schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:06:
Horizon zero dawn vanavond gespeeld in 4k hdr en dat was echt fantastisch! Echter (en nu gaan er misschien mensen boos worden) ik speel die game met trumotion aanen dan lijkt het net een 60fps game.
Zelf compleet geen last van de inputlag maar het kijkt allemaal een stuk relaxter.
Voor competetieve games of 60fps zet ik game mode wel aan.
rond mei druppelen ze langzaam binnen volgens mij.lapino schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:37:
Iemand idee wanneer de 7-modellen komen? Ben aan het uitkijken naar pricedrop voor de B6.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Alle modellen hebben tinting, alleen verschilt de mate (en dus ook of je het ziet of niet) enorm.invincible30 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:04:
Afgelopen maandag bij audiovision langsgeweest ivm de 55b6 die ik daar gekocht heb.
Deze heeft lichte groene tint in de hoeken.
Eigenaar stelde voor om langs winkel te komen.
Stond daar een demo model. En je raadt het al, deze had ook precies dezelfde groene tint in de hoeken!
Ik ga er vanuit dat ze hier allemaal enigzins last van hebben. Vond het wel heel toevallig.
Dus na lang nadenken besloten om mijn tv te houden.
95% vd tijd zie ik het niet gelukkig.
[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 02-03-2017 12:31 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Het demomodel had echt precies op dezelfde plek die groene tint.Puck schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:30:
[...]
Alle modellen hebben tinting, alleen verschilt de mate (en dus ook of je het ziet of niet) enorm.
Kans is ook nog aanwezig dat dit in de komende 100 uur nog wel bijtrekt.
[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 02-03-2017 16:08 ]
Oke, met films gebruik ik regelmatig alleen real cinema aan en de trumotion uit, maar als het te veel gaat judderen (omdat de source nu eenmaal erger is met judderen) dan zet ik trumotion aan déjudder op 5/10hantheman schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:06:
[...]
Ja zeker! Alle opties langs gegaan maar ligt blijkbaar toch aan de film lees ik in een paar andere reacties.
Trumotion helemaal uit vind ik niet prettig, ik vind de judder dan te vermoeiend.
Ik denk dat ik te verwend ben geweest met de motion handling van een plasma
Ook met games in 30fps last heb ik daar last van.
60fps games zonder trumotion vind ik er daaringegen geweldig er uit zien.
Horizon zero dawn vanavond gespeeld in 4k hdr en dat was echt fantastisch! Echter (en nu gaan er misschien mensen boos worden) ik speel die game met trumotion aanen dan lijkt het net een 60fps game.
Zelf compleet geen last van de inputlag maar het kijkt allemaal een stuk relaxter.
Voor competetieve games of 60fps zet ik game mode wel aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 02-03-2017 14:32 ]
Je kan bij whitebalance je groen lichtelijk verminderen, dan valt het nog minder op.invincible30 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:04:
Afgelopen maandag bij audiovision langsgeweest ivm de 55b6 die ik daar gekocht heb.
Deze heeft lichte groene tint in de hoeken.
Eigenaar stelde voor om langs winkel te komen.
Stond daar een demo model. En je raadt het al, deze had ook precies dezelfde groene tint in de hoeken!
Ik ga er vanuit dat ze hier allemaal enigzins last van hebben. Vond het wel heel toevallig.
Dus na lang nadenken besloten om mijn tv te houden.
95% vd tijd zie ik het niet gelukkig.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq