opa_paul schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:09:
[...]

Hoe los ik dit dan op?! Mijn USB stick en hdd staan op exFat...
En als ik die weer terug zet op NTFS dan kan ik de bestanden wel lezen maar niet schrijven of andersom ofzo?! 😬 En Fat32 kan niet want bestanden zijn te groot dan...
dus hoe hebben mensen dit dan opgelost?!
Kan je de schijf niet formatteren naar NTFS en dan mouten als exFat? Ik heb een Ext2 schijf uit mijn overleden Dune vol met nuttige data, maar Windows leest dat ook niet. Middels Ext2fsd kan ik toch die schijf aan mijn laptop hangen en dan lezen en schrijven als dat nodig is. Zal vast ook wel wat zijn voor NTFS naar exFat toch?

Some infinities are bigger than others.

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55
[...]

En als ik die weer terug zet op NTFS dan kan ik de bestanden wel lezen maar niet schrijven of andersom ofzo?! 😬 En Fat32 kan niet want bestanden zijn te groot dan...
Werk je met MAC ? Via het programma paragon NTFS for MAC kun je wel schrijven op NTFS usb en ext HD. Hou wel rekening met de verborgen bestanden die OSX er altijd uitzichzelf opzet, zou kunnen dat de tv daarover ook valt, mijn auto radio tenminste wel dan moet ik die extra OSX bestanden ook verwijderen voordat de radio de USB leest

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12
[...]

Ik neem aan dat je een Mac hebt? Er zijn manieren om naar NTFS te schrijven op Mac: niet gratis, of wel gratis. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, ik gebruik de USB functies niet echt.

Arrived anxious, left bored

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Ja klopt. Heb twee mac's en schrijf regelmatig films weg om dan ook over te zetten op Windows pc's.
Maar om nou 2 schijven en 1 USB stick helemaal leeg te gaan gooien?! (Waarop überhaupt) en dan weer terug te zetten naar NTFS zie ik ook niet zitten.... want dan kan je dus alleen schrijven middels bepaalde programma's?!
Ik zal wel weer een goedkope mediaspeler moeten kopen ben ik bang 🙈😬

[ Voor 13% gewijzigd door opa_paul op 16-01-2017 15:33 ]

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55
opa_paul schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:32:
Ja klopt. Heb twee mac's en schrijf regelmatig films weg om dan ook over te zetten op Windows pc's.
Maar om nou 2 schijven en 1 USB stick helemaal leeg te gaan gooien?! (Waarop überhaupt) en dan weer terug te zetten naar NTFS zie ik ook niet zitten.... want dan kan je dus alleen schrijven middels bepaalde programma's?!
Ik zal wel weer een goedkope mediaspeler moeten kopen ben ik bang 🙈😬
Paragon is eenmalig installeren en dan kun je gewoon altijd direct op NTFS schrijven zonder een speciaal programma op te starten. Je kan er ook zelfs NTFS mee formateren.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:36
Phusebox schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:19:
[...]

Tja als ik 2000 euro voor een tv betaal moet alles wel perfect zijn, en minor issues zoals de logo bult onderaan en asymmetrische VESA plaatsing zijn voor mij dan een reden om maar te wachten of verder te kijken.

Dat ik mijn muur vervolgens netjes af wil werken vind ik verder redelijk normaal, heb immers een beugel waarmee je de tv 90 graden kan draaien dus zodra je draait ga je die gaten wel zien, en het zijn behoorlijke gaten.
Een beetje creativiteit kan geen kwaad hoor. Alle huidige tv's hebben voor zover mij bekend standard vesa aansluitingen die iedere goede beugel aankan. Bij de LG Oled zit vesa 200x300, mijn muurbeugel heb ik aangepast door in de houders een extra gaatje te boren. Daardoor hoefde ik geen extra gaten in de muur te boren. Karweitje van 5 minuten.
Als extra gaten bij jouw beugel geen mogelijkheid is, dan zal je toch nieuwe gaten in de muur moeten boren. De oude gaten zijn toch simpel op te vullen met plamuur? Wil je dit allemaal toch niet, dat moet je blijven wachten op de voor jou ideale tv. (kan wel even duren)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

Marcel9970 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:01:
+1 en zeer veel banding op de meeste Sonies, niet goed werkende CI+, vastlopers en flutservice.
Ik wissel regelmatig van tv en heb van bijna alle bekendere merken wel tv's gehad, maar heb nog nooit zoveel problemen gehad als met Sonies.
Tv's waar je niet normaal voetbal op kunt kijken vallen binnen de door henzelf bedachte norm.
Bij mij komt er nooit weer een Sony in.
Bijkomend voordeel van LG: zij hebben jarenlange oled kennis, Sony moet dat nog opbouwen.
Ik snap die verafgoding van Sony ook niet zo, we leven niet meer in de jaren 90.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Mijn sony ervaring van 2017 was iig niet top te noemen!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

ago schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Bijkomend voordeel van LG: zij hebben jarenlange oled kennis, Sony moet dat nog opbouwen.
Ik snap die verafgoding van Sony ook niet zo, we leven niet meer in de jaren 90.
Ach, wat zal er van Sony zijn bij de A1 toestellen? Het paneel is van LG, het geluidssysteem is ontwikkeld door LG, het OS is van Google. De beeldprocessor? We zullen zien wat die ervan bakt met een OLED paneel. Als die zo goed is als beweerd wordt, dan kan het nog wel wat worden als de prijzen ook okay zijn. Ik ben alleen bang dat ze flink duurder gaan worden dan de LG OLED TV's.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
Major_ton schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:21:
[...]

Ach, wat zal er van Sony zijn bij de A1 toestellen? Het paneel is van LG, het geluidssysteem is ontwikkeld door LG, het OS is van Google. De beeldprocessor? We zullen zien wat die ervan bakt met een OLED paneel. Als die zo goed is als beweerd wordt, dan kan het nog wel wat worden als de prijzen ook okay zijn. Ik ben alleen bang dat ze flink duurder gaan worden dan de LG OLED TV's.
Beeldprocessor is van Mediatek als ik me niet vergis ......... blijft weinig Sony over

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02-2025
Tylen schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:16:
Ben ik de enige die zich stoort dat die Sony oleds niet kaarsrecht staan?
Neuh, is een dealbreaker voor mij. Onbegrijpelijke keuze van Sony.

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Tigertje schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:22:
[...]

Neuh, is een dealbreaker voor mij. Onbegrijpelijke keuze van Sony.
Wat bedoel je niet kaarsrecht?

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
whiteclear schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:25:
[...]

Wat bedoel je niet kaarsrecht?
De TV helt naar achteren.
Sommige B&O(dacht ik) TV's hebben dat ook.

Ik zou mij er dood aan irriteren. Volgens mij staan ze normaal ook wat lager om de kijkhoek iets te compenseren.

Krijg je mooi vertekend beeld.

• Cardwizard
Ik heb deze gehad :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4g54QxRTCqQYCO5ogtcUp6Py/full.jpg

Daar was er ook zo'n hoek .... heel irritant en veel meer lichtinval , de hoek is bedoeld voor lage tv meubels , maar dat had ik niet dus was het irritant

Toen heb ik hem opgehangen maar dan was het geluid flut aangezien de voet een sounbar is met waanzinnig geluid n je dat dus mist als je hem ophangt

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
Puck schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:11:
[...]

Hier ook alleen The Grand Tour in UHD. Volgens mij hebben de mensen die wel meer UHD content hebben , zich ingeschreven als Amerikaan en hebben daardoor meer/betere content. Ik ben trouwens niet echt tevreden met Amazone Prime Video dus abbo weer stopgezet...

[...]

Kan volgens mij niet (met de huidige app) en je hebt inderdaad een premium account nodig om via de app af te spelen.
Dank je nog voor je reactie. Ik vind het wel bijzonder dat ze het introduceren, met maar 1 uhd titel. Als dat het verhaal is, dan laat ik Amazon ook voor wat het is. voor 1 titel ga ik geen 5.99 of 7.99 per maand betalen.

Is er iemand die het via een omweg wel werkend heeft gekregen en die wel een heel seizoen van de overige series kan bekijken in UHD?

De kwaliteit van UHD (als de stream 'op stoom' is) is wel goed moet ik zeggen. The Grand Tour ziet er strak uit.

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-11-2025
joco schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:23:
[...]

Maar als je cast naar die app, dan speel je het toch ook gewoon af op die app?
Dan is je telefoon toch puur en alleen de afstandbediening?

Het lijkt mij dat er geen verschil moet zijn tussen het opstarten van iets direct via de remote van de LG in de app, of dat je zegt op de telefoon speeld deze titel af.

(ik heb het hier over casten naar de tv, niet naar een eventuele chromecast, ik zie bij mij thuis altijd 2 cast devices, mijn chromecast en direct mijn tv)
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar gisteren vertelde men hier dat het beter is om de tv-app te gebruiken vanwege HDR-ondersteuning.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ago schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Sony was er veel eerder bij dan LG met OLED :+ . En tegenwoordig worden die van Sony in de professionele filmwereld gebruikt dus hoezo zouden ze er geen verstand van hebben ;)
edit: daar wordt ook naar verwezen in een interview met Kazuyoshi Nagao kom ik net tegen op de vraag of er verschil in aanpak zit tussen LCD en OLED http://www.phileweb.com/news/d-av/201701/10/40325_2.html
Cardwizard schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:12:
[...]

Beeldprocessor is van Mediatek als ik me niet vergis ......... blijft weinig Sony over
Die is enkel voor Android tv, de Sony Extreme huppeldepup chip is een aparte zoals ook in een van de filmpjes weer eens werd aangehaald ..l

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 16-01-2017 23:15 ]

• Cardwizard
apis29 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:54:
[...]

Sony was er veel eerder bij dan LG met OLED :+ . En tegenwoordig worden die van Sony in de professionele filmwereld gebruikt dus hoezo zouden ze er geen verstand van hebben ;)

[...]

Die is enkel voor Android tv, de Sony Extreme huppeldepup chip is een aparte zoals ook in een van de filmpjes weer eens werd aangehaald ..l
De Sony oled heeft toch Android .... ik kan het zo niet meer vinden maar weet zeker dat ik gelezen heb dat de chipset niet door Sony gemaakt is , zo wordt het uiteraard wel gepresenteerd ... zelfde verhaal als de panelen , ze zeggen echt niet oh dat is LG

En volgens mij is het van de grote formaten professionele oled tv's van Sony niet zeker of het eigen panelen zijn of van LG , de kleine formaten zijn zeker van Sony

[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 16-01-2017 20:45 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Cardwizard schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:22:
[...]
De Sony oled heeft toch Android .... ik kan het zo niet meer vinden maar weet zeker dat ik gelezen heb dat de chipset niet door Sony gemaakt is , zo wordt het uiteraard wel gepresenteerd ... zelfde verhaal als de panelen , ze zeggen echt niet oh dat is LG

En volgens mij is het van de grote formaten professionele oled tv's van Sony niet zeker of het eigen panelen zijn of van LG , de kleine formaten zijn zeker van Sony
Ja die Mediatek is waar Android TV (de smartsoftware) op gedraait wordt. De beeldverwerking wordt door de X1 Extreme gedaan (en de X-Reality processor staat al sinds jaar en dag bekend als zo'n beetje de beste beeldprocessor).
edit: zou ook nog kunnen dat de Mediatek naast Android TV de basisverwerking/decodering doet en een additionele chip verdere beeldverwerking zoals in dit paar jaar oude voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/21dfo10.jpg

Bij de eerste 4K modellen zat er zelfs nog een derde chip voor de 4K upscaling (die XCA8). Hier een X8500A

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aNPl2IB.jpg

Kom net toevallig een ouder (pre-2013) model tegen met een Mediatek chip http://i56.tinypic.com/21dfo10.jpg (http://www.makeventura.co...tear-down-sony-lcd-screen, zal vast iemand herkennen welke het is/ aan al die inputs te zien is het nog een oudje)

En in een teardown van de X900C waren twee chips terug te vinden al zou dat zilverkleurige voor analoge signalen zijn. Op die Chinese site zeggen ze echter dat daar de XCA7 onder zit (helaas bestaat Fullhd.gr niet meer, die hadden veel teardowns op hun site)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y2nzMKy.png

Of de panelen nou van Sony zijn of niet in welk formaat dan ook: ze zijn er bekend mee en weten heus wel hoe je ermee om moet gaan ;) . Tot nu toe haalt elk merk er meer uit dan LG zelf lijkt het O-) (prijs buiten beschouwing gelaten natuurlijk)

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 16-01-2017 23:10 ]

• opa_paul
Timmet schreef op zondag 2 oktober 2016 @ 01:00:
[...]

Voor het kijken van tv met Horizon zet ik de set-top box op merk Samsung en type 11. Dan werkt alles op pagina omhoog na. Dit resulteert dat ik alsnog de Ziggo remote gebruik :p Wat betreft geluid heb ik de Horizon Box in HDMI 1 zitten en mijn receiver in de HDMI 2 (Arc). Vervolgens moet je even bij geluidsinstellingen op de televisie selecteren dat het geluid van een externe bron komt. Daarna werkte het perfect. (Denon AVR-2313 reveiver)
Hmmm welke Horizon box heb jij dan?
Mijn afstandsbediening doet helemaal niets op Samsung welk kanaal dan ook. Ook upc werkt niet als decoder.
Welke is het dan?! Haha 🤐

• Witte8
  • Laatst online: 09-11-2022
Zonder reviews begrijp ik de scepsis tov de Sony oled tv, maar nu alvoorbarige conclusies trekken over "een Sony" oled tv op basis van ervaringen met een LCD Sony model tov LG oled tv's is toch ook appelen met peren vergelijken.

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
Ik heb bij LG geinformeerd naar hun dode pixel beleid. Dit is hun antwoord:

Voor de oled tv hebben we geen pixel beleid, dit word per geval bekeken. Wel is het zo dat de pixel policy die nu op lg.com staat van toepassing is, echter is de techniek danig veranderd dat we deze in de praktijk niet hanteren voor de oled tv.

Hmmmm.....

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:47
Puck schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:11:
[...]

Hier ook alleen The Grand Tour in UHD. Volgens mij hebben de mensen die wel meer UHD content hebben , zich ingeschreven als Amerikaan en hebben daardoor meer/betere content. Ik ben trouwens niet echt tevreden met Amazone Prime Video dus abbo weer stopgezet...

[...]

Kan volgens mij niet (met de huidige app) en je hebt inderdaad een premium account nodig om via de app af te spelen.
Bij mijn wel wat meer in UHD/HDR via mijn Duitse Amazon account, inderdaad The Man in the High Castle,
Bosch, en The Grand Tour gewoon alle afleveringen.
sommigen kan ik zowel in de Engelse originele taal kijken, maar TGT helaas in het Duits gesproken, wat wel weer minpuntje is. Kijk trouwens op een KS9000 tv(Samsung)

[ Voor 2% gewijzigd door dinandus op 16-01-2017 22:30 . Reden: titel opgezocht ]

• Puck
kretek1305 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:13:
Ik heb bij LG geinformeerd naar hun dode pixel beleid. Dit is hun antwoord:

Voor de oled tv hebben we geen pixel beleid, dit word per geval bekeken. Wel is het zo dat de pixel policy die nu op lg.com staat van toepassing is, echter is de techniek danig veranderd dat we deze in de praktijk niet hanteren voor de oled tv.

Hmmmm.....
Ik snap dit antwoord niet. De pixel-policy is van toepassing, maar deze hanteren we niet? 8)7

• thelonius35
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09-2024
Hallo,
Sinds 2 weken speelt mijn Youtube app op de LG oled 4k 65 ef950 niet meer de volledige resolutie!
Wanneer je bij de youtube app bij meer opties kijk zie ik dat een filmpje met 1920x1080@50fps nu maar in 854x480@25 wordt weer gegeven ! dus bagger!
Volgende actie al gedaan!
-terug naar fabrieksinstellingen
-2 uur spanningsloos
-youtube app opnieuw geinstalleerd
-internet snelheid is meer als 110 Mbps

Misschien helpt downgrade firmware?

Wie heeft er een oplossing?

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Vraagje over de LG B6 (65") - ik zou deze op een verrijdbaar meubel willen plaatsen en daarom de voet willen verankeren zodat hij stevig blijft staan. Zitten er heel toevallig schroefgaatjes in? En zo nee, van welk materiaal is het gemaakt? Als het van metaal oid is dan kan ik er zelf een paar gaatjes in boren om hem vast te zetten natuurlijk.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
Cardwizard schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:52:
Ik heb deze gehad :

[afbeelding]

Daar was er ook zo'n hoek .... heel irritant en veel meer lichtinval , de hoek is bedoeld voor lage tv meubels , maar dat had ik niet dus was het irritant

Toen heb ik hem opgehangen maar dan was het geluid flut aangezien de voet een sounbar is met waanzinnig geluid n je dat dus mist als je hem ophangt
Deze gebruikte ik tot 2 maanden geleden ook. Nooit echt last gehad van de hoek, die voet was zelfs de reden dat ik hem gekocht had toentertijd.

• Cardwizard
Mirved schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:06:
[...]

Deze gebruikte ik tot 2 maanden geleden ook. Nooit echt last gehad van de hoek, die voet was zelfs de reden dat ik hem gekocht had toentertijd.
of je er last van hebt is zeker persoonlijk , echter door de hoek valt er meer licht in van achter/kun je meer zien wat achter je is dan wanneer deze rechtop staat , irritant imho

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
opa_paul schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:03:
[...]

Hmmm welke Horizon box heb jij dan?
Mijn afstandsbediening doet helemaal niets op Samsung welk kanaal dan ook. Ook upc werkt niet als decoder.
Welke is het dan?! Haha 🤐
Ik heb model: SMT-G7401/XEN.
We hebben hem nu ontkoppeld omdat we dat Smart gedeelte toch niet gebruiken en nu een CI+ module van Ziggo in de tv zitten. Nu kunnen we wel alles bedienen met de afstandsbediening van LG. (Als je met je pointer naar de rechterzijkant beweegt kun je het hele TV schema zien en eventueel makkelijk opnemen.) Vind het zelf fijner werken dan die Horizon Box.

• flexje
  • Registratie: September 2001

flexje

got-father

Timmet schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:19:
[...]

Ik heb model: SMT-G7401/XEN.
We hebben hem nu ontkoppeld omdat we dat Smart gedeelte toch niet gebruiken en nu een CI+ module van Ziggo in de tv zitten. Nu kunnen we wel alles bedienen met de afstandsbediening van LG. (Als je met je pointer naar de rechterzijkant beweegt kun je het hele TV schema zien en eventueel makkelijk opnemen.) Vind het zelf fijner werken dan die Horizon Box.
Hoe zit het met beeldkwaliteit? Krijg je hetzelfde kwaliteit binnen als met een horizon box?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Puck
thelonius35 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:22:
Hallo,
Sinds 2 weken speelt mijn Youtube app op de LG oled 4k 65 ef950 niet meer de volledige resolutie!
Wanneer je bij de youtube app bij meer opties kijk zie ik dat een filmpje met 1920x1080@50fps nu maar in 854x480@25 wordt weer gegeven ! dus bagger!
Volgende actie al gedaan!
-terug naar fabrieksinstellingen
-2 uur spanningsloos
-youtube app opnieuw geinstalleerd
-internet snelheid is meer als 110 Mbps

Wie heeft er een oplossing?
Is je internetsnelheid op de TV 110 Mbps of is dat het maximale haalbaar met je abbonement? Dat laatste zegt namelijk weinig of de TV dit ook haalt (slecht wifi bereik, brakke lan kabel, etc). Je kunt checken of je TV de volledige bandbreedte haalt door bijvoorbeeld via WebOS Webbrowser fast.com te bezoeken.

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
flexje schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:24:
[...]

Hoe zit het met beeldkwaliteit? Krijg je hetzelfde kwaliteit binnen als met een horizon box?
Ja hoor. Is gewoon een digitaal signaal. Komt bij beiden binnen via de kabel.

• Vulcan750
jeroen11 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:58:
Vraagje over de LG B6 (65") - ik zou deze op een verrijdbaar meubel willen plaatsen en daarom de voet willen verankeren zodat hij stevig blijft staan. Zitten er heel toevallig schroefgaatjes in? En zo nee, van welk materiaal is het gemaakt? Als het van metaal oid is dan kan ik er zelf een paar gaatjes in boren om hem vast te zetten natuurlijk.
De voet is van kunststof gemaakt. Maar sowieso zonde om daar gaten in te gaan boren.
Ik zou de voet vastzetten d.m.v. een brede metalen strip in de breedte over de voet heen en aan de uiteindes een gaatje boren en met een bout en moer of schroef vastmaken aan het meubel.
Om beschadigingen te voorkomen zou ik de binnenkant van de strip vilt plakken.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• LOTG
Vulcan750 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:02:
[...]

De voet is van kunststof gemaakt. Maar sowieso zonde om daar gaten in te gaan boren.
Ik zou de voet vastzetten d.m.v. een brede metalen strip in de breedte over de voet heen en aan de uiteindes een gaatje boren en met een bout en moer of schroef vastmaken aan het meubel.
Ik zou eigenlijk sowieso niet te veel verhuizen met de B6. De schermen zijn erg dun dus heen en weer schudden is er niet echt goed voor.

• Resinman
  • Laatst online: 02-12-2025
Hands on with LG's 2017 OLED TVs (& technical information)

"Motion reproduction in the 2017 TVs is left more or less unchanged."

"Rasmus Larsen: Pricing will be announced closer to launch (I have the Danish prices if you are curious. 55 and 65" a little lower than 2016 prices but not much. 77" will get cheaper)."

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Vulcan750 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:02:
[...]
Dank, had inmiddels ook een foto gevonden die wat beter de vorm van de voet laat zien, ik zou de bevestiging het liefst aan de achterkant van de voet hebben, deze loop helaas wel uit in een puntvormige dus een strip daar wordt lastig...
LOTG schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:19:
[...]

Ik zou eigenlijk sowieso niet te veel verhuizen met de B6. De schermen zijn erg dun dus heen en weer schudden is er niet echt goed voor.
Overdag staat de TV tegen de muur, om zo de raampartij (hele voorgevel van boven tot onder) vrij te houden. 's Avonds bij film of gamen verrijd ik heb naar het midden van de kamer omdat daar geluid en hoek/afstand tot scherm optimaal is. Zo doe ik dat ook met mijn huidige TV (60" plasma)...

Affijn, ik kan misschien dan beter een handvat op het verrijdbare meubel maken en iedereen aanleren om bij verplaatsing die te gebruiken.

Hoe stabiel staat de B6 überhaupt? Hebben jullie het idee dat er heel wat bij komt kijken om hem van z'n plek te laten komen, kantelt/kiept hij snel?

• silkierchip
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Welke eigenaar van een LG 55B6 kan mij hiermee helpen? Ik wil weten wat de afstand is tussen de onderkant van de TV (vanaf frame gemeten dus excl voet) tot een van de twee bovenste schroefgaten voor wandbevestiging. Zal rond de 29cm moeten zijn maar weet niet zeker.
En wat is de afstand tussen onderkant TV tot bovenkant verdikte deel (waarna scherm overgaat tot superdun deel van 6mm).

Bij voorbaat veel dank!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:24
Puck schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:56:
[...]

Is je internetsnelheid op de TV 110 Mbps of is dat het maximale haalbaar met je abbonement? Dat laatste zegt namelijk weinig of de TV dit ook haalt (slecht wifi bereik, brakke lan kabel, etc). Je kunt checken of je TV de volledige bandbreedte haalt door bijvoorbeeld via WebOS Webbrowser fast.com te bezoeken.
De TV geeft toch in de YouTube video info overlay waar je de resolutie kunt zien ook aan wat je internetsnelheid is? Althans dat is bij mijn 55EF950V wel het geval.

• Puck
kwiebus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:28:
[...]

De TV geeft toch in de YouTube video info overlay waar je de resolutie kunt zien ook aan wat je internetsnelheid is? Althans dat is bij mijn 55EF950V wel het geval.
Zou goed kunnen hoor, ik gebruik YouTube heel weinig (op de TV).

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Excuus voor de late reactie, ik was tijdelijk druk met andere dingen dan een nieuwe TV. :P
Major_ton schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:00:
Ik heb nu een aantal series en films getest waaronder Breaking Bad en The Force Awakens en via de optische output van de TVkrijg ik netjes een Dolby Digital bitstream aangeboden wanneer de audio out op 'auto' staat.
Want jouw versterker kon ook geen DD+ toch?
david72 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:00:
Ik heb een B6, Marantz 1604, Audio via Optical (dus geen ARC).

Op receiver komt "DOLBY D" bij Homeland.
Mja, maar jouw receiver ondersteunt bijna alle formaten. Dat zal dan niet zo'n probleem zijn. :P
Tylen schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:27:
Hier ook getest en krijg bij alle installingen MCH Stereo in de receiver. Misschien heb ik die poort niet goed op automatisch staan op de receiver zelf. Maar is even lastig veranderen momenteel (zit achter plexiglas ivm met een toddler die contineu aan de knoppen zit).

Het viel mij wel op dat ik DD+ kan kiezen als uitvoer type voor de audio uit. Das wel appart, want dat zal theoretisch niet moeten kunnen.
Dat is dan wel bijzonder, kan het zijn dat jouw receiver het gewoon ondersteunt?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• opa_paul
Iemand tips? Wellicht slimmer in het LG OLED forum dan als ARC probleem. Vast meer mensen die dit hebben gehad. ;)

Ik zit met een probleem.
Ik heb de volgende set.
LG 55b6v
Horizon box UPC
Marantz SR5007

Nu heb ik de output van de horizon box via HDMI op de HDMI 1 poort van de LG gezet. De versterker staat op HDMI 2 ARC.
Nu wil ik het geluid van de tv soms op de versterker hebben via HDMI ARC. Beetje klooien in de settings en opeens heb ik via de versterker op CBL/SAT geluid op de versterker. Prima. Top! Maar hoe krijg ik nou tv out/tv audio geluid op de versterker? Hoe kan dit? Mijn SAT is niet eens aangesloten op de HDMI ARC?! Hoe kan dan het geluid van de SAT op de versterker komen? Wat ik wil is het TV AUDIO out geluid op de versterker!
Hoe krijg ik dit nou voor elkaar? Heb geprobeerd de Marantz HDMI kanalen toe te laten wijzen, maar dat maakt helemaal niets uit. Haha. Wat ik ook wijzig op de tv of Marantz, het geluid van de Horizon blijft eruit komen als ik die op CBL/SAT zet?!

Iemand tips? Alvast bedankt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom je de UPC-box direct op de TV hebt aangesloten, waar heb je dan die AV-receiver voor? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Luc79Ehv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb bijna dezelfde setup alleen een SR7007
Ik heb de Horizon op de SR7007 aangesloten en deze op HDMI2 op de TV aangesloten.
HDMI met ARC werkt dan prima (mits de juiste settings aan staan).

• opa_paul
Luc79Ehv schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:11:
Ik heb bijna dezelfde setup alleen een SR7007
Ik heb de Horizon op de SR7007 aangesloten en deze op HDMI2 op de TV aangesloten.
HDMI met ARC werkt dan prima (mits de juiste settings aan staan).
@Gonadan Omdat ik niet altijd het geluid door de Marantz wil laten gaan. Dit alleen als ik een film kijk of een serie via Netflix.

@Luc Oké... dus je adviseert me toch de kabel van de Horizon HDMI out in de Marantz te doen in CBL/SAT en dan de HDMI out van de Marantz in de ARC HDMI 2 van de tv?
Maar werkt het dan ook al de Marantz uit staat? Dan krijgt HDMI 2 alsnog het signaal van de Horizon?

En welke instellingen exact dan?
Ps, wat ook nog kan is dat de HDMI kabel die in HDMI 2 zit geen 2.0 is?! Zou ook 1 en 2 kunnen omwisselen. Haha. Of gewoon een langere optische kabel kopen 😉

• Luc79Ehv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kunt een standby passthrough aangeven, deze wordt dan doorgegeven naar de tv ook als de versterker uit staat.
Instellingen bedoel ik CEC/Simplink op de tv aanzetten en op de versterker hdmi control aanzetten.

• Cardwizard
opa_paul schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:18:
[...]

@Gonadan Omdat ik niet altijd het geluid door de Marantz wil laten gaan. Dit alleen als ik een film kijk of een serie via Netflix.

@Luc Oké... dus je adviseert me toch de kabel van de Horizon HDMI out in de Marantz te doen in CBL/SAT en dan de HDMI out van de Marantz in de ARC HDMI 2 van de tv?
Maar werkt het dan ook al de Marantz uit staat? Dan krijgt HDMI 2 alsnog het signaal van de Horizon?

En welke instellingen exact dan?
Ps, wat ook nog kan is dat de HDMI kabel die in HDMI 2 zit geen 2.0 is?! Zou ook 1 en 2 kunnen omwisselen. Haha. Of gewoon een langere optische kabel kopen 😉
Als je het zo aansluit moet je hdmi pass through ergens in je receiver zoeken en activeren voor die input , het signaal wordt dan doorgestuurd als de receiver uit staat

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

rajackar

Blood Minister

Vraagje voor de lg oled bezitters, welke sharpness settings gebruiken jullie? Bij gamen op de ps4 pro neig ik naar 50. Bij films en series ben ik er nog helemaal niet uit.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Cardwizard
rajackar schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:58:
Vraagje voor de lg oled bezitters, welke sharpness settings gebruiken jullie? Bij gamen op de ps4 pro neig ik naar 50. Bij films en series ben ik er nog helemaal niet uit.
tussen 10 en 20 , best laag dus

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Cardwizard schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:00:
[...]

tussen 10 en 20 , best laag dus
Dat had ik eerst ook maar bij gamen zag ik veel meer detail naar boven komen met een hogere setting. Bij video materiaal lijkt idd tussen 10 en 20 ideaal.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Cardwizard
rajackar schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:02:
[...]

Dat had ik eerst ook maar bij gamen zag ik veel meer detail naar boven komen met een hogere setting. Bij video materiaal lijkt idd tussen 10 en 20 ideaal.
Nooit hoger gezet met gamen eigenlijk , zal er eens naar kijken klinkt wel logisch trouwens

De HDR game modus voor de B6 laat trouwens wel lang op zich wachten , deze is al 2 weken in de VS beschikbaar

[ Voor 12% gewijzigd door Cardwizard op 17-01-2017 23:10 ]

• Puck
Cardwizard schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:04:
De HDR game modus voor de B6 laat trouwens wel lang op zich wachten , deze is al 2 weken in de VS beschikbaar
Ja, maar dat was bij de vorige firmware ook. Ze zullen de verbeteringen waarschijnlijk ook in de Europese firmware moeten doorvoeren en weer het hele testproces door. Is dus niet 1 op 1 over te nemen. Ik verwacht 'm wel deze week :)

rajackar schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:58:
Hoewel het erg persoonlijk is, zijn er een paar technische aspecten om rekening mee te houden. Het verhogen van de sharpness introduceert ruis, zelfs bij games. In schaduwpartijen kan het een pulserend beeld opleveren wat ik uitermate lelijk en storend vind. Dit is een software probleem waar meerdere TV last van hebben. Verder kan een te hoge sharpness duidelijke aliasing problemen veroorzaken bij bepaalde content.

In eerste instantie zette ik de sharpness ook te hoog, op 25 voor alle bronnen, maar veel content is gewoon niet zó scherp. Voor film en video content is een sharpness setting van 10 voldoende. Dit wordt duidelijk zodra je hoge kwaliteit 4K content gaat afspelen.

Voor de PS4 hanteer ik een sharpness van 20, maar 25 is ook prima voor een beetje extra 'bite'. Sharpness op 50 vind ik veeeel te veel van het goede, daar je bij 25 al ruim in het 'oversharpening' gebied zit.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ok thanks! Weer genoeg om over na te denken.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:07
Ik ben gisteren mijn oled55b6d gaan halen in Mediamarkt Aachen. Ben super blij, ik moet nogal wennen aan de grootte. We komen van een 37 inch scherm en nu komt dit wel indrukwekkend over. We zitten op 3 meter kijkafstand dus normaal zou dit goed moeten zijn.
Mijn vrouwlief heeft al spijt van de aankoop, ze vind het groot en lelijk in de woonkamer 😕 Ach ja dat went wel zeker.

Nu heeft er iemand een goede lijst met calibration settings?
Wat is nu het beste modus om een ps4 pro te spelen. Hdmi label op pc? Of spel console label? En welke picture setting? Game mode of ISF dark room en daar verder instellen en zoveel mogelijk snufjes uitzetten? De meeste calibration sites gebruiken namelijk isf bright of dark mode

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
thelonius35 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:22:

firmware downgrade is nooit een oplossing, omdat dit onmogelijk is bij LG televisies.
meestal helpt geduld hebben bij youtube. na een tijdje spelen gaat dan de resolutie omhoog.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
Cowboy_Henk schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:26:
Ik ben gisteren mijn oled55b6d gaan halen in Mediamarkt Aachen. Ben super blij, ik moet nogal wennen aan de grootte. We komen van een 37 inch scherm en nu komt dit wel indrukwekkend over. We zitten op 3 meter kijkafstand dus normaal zou dit goed moeten zijn.
Mijn vrouwlief heeft al spijt van de aankoop, ze vind het groot en lelijk in de woonkamer 😕 Ach ja dat went wel zeker.

Wat is nu het beste modus om een ps4 pro te spelen. Hdmi label op pc? Of spel console label? En welke picture setting? Game mode of ISF dark room en daar verder instellen en zoveel mogelijk snufjes uitzetten? De meeste calibration sites gebruiken namelijk isf bright of dark mode
Die grootte went wel hoor, ook bij vrouwen :P
En check de openings post even. Daar staan settings waar je mee kunt spelen. Ook op avforums kun je settings vinden.

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
, ze vind het groot en lelijk in de woonkamer
hoe is zo iets moois nu lelijk?
Zelfs als ie uit staat kan ik er uren naar kijken, zo mooi zwart ;)

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Gonadan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:10:
Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom je de UPC-box direct op de TV hebt aangesloten, waar heb je dan die AV-receiver voor? :P
ik heb ook van alles geprobeerd om het lekker werkend te krijgen met een TV, Horizon en een Receiver

maar ik ben ook uit gekomen op dezelfde setup, de TV stuurt alle audio via ARC door naar de receiver en de horizon zit direct op een hdmi poort van de tv, niet van de receiver..

Voor het grootste gedeelte komt dit door dat de horizon geen CEC ondersteund denk ik, daarom kreeg ik het niet lekker voor elkaar zonder constant 2 of 3 afstandbedieningen te moeten gebruiken..

• Strider
  • Laatst online: 19:37

Mijn vriendin vindt de 910v ook te groot maar stiekum kijkt het wel fijn :+

BlaBlaBla

• LOTG
Ach dat is toch al jaren zo, veel vrouwen vinden elke tv te groot.
Ze worden al jaren groter, en ik denk dat ze niet terug willen naar <30".

Het kijkt inderdaad veel relaxter op een groot scherm en je hoeft er ook niet zo kort op te zitten om de text te kunnen lezen.
Ik zit zelf ook op ca. 3 meter en vindt 55 inch dus ook te groot. Helaas heb je geen keuze, maar als die er wel was zou ik liefst een 50 inch kopen, en die mag wat mij betreft zelfs even duur zijn als 55 inch.
LOTG schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:11:

Het kijkt inderdaad veel relaxter op een groot scherm en je hoeft er ook niet zo kort op te zitten om de text te kunnen lezen.
Een te groot scherm is ook niet relaxed kijken hoor, veel te vermoeiend, zeker 's avonds. Dat alsmaar groter worden van tv's is een fenomeen dat ik niet echt begrijp en op een gegeven moment moet het toch ophouden. Huizen worden steeds kleiner maar tv's groter.

[ Voor 60% gewijzigd door Phusebox op 18-01-2017 12:28 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:07
Phusebox schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:14:
Ik zit zelf ook op ca. 3 meter en vindt 55 inch dus ook te groot. Helaas heb je geen keuze, maar als die er wel was zou ik liefst een 50 inch kopen, en die mag wat mij betreft zelfs even duur zijn als 55 inch.
Inderdaad 50 inch was beter geweest, spijtig dat ze geen oled tv maken onder 55 inch

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
LOTG schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:11:

Gelukkig heb ik de beste vrouw ter wereld.. Die vind alles prima qua techzaken haha ze spoorde mij juist aan om de tv in Duitsland te halen! En ik mag een smartwatch uitzoeken van de 500 euro waardebonnen haha! Zie eiglk liever geld in ruil voor de bonnen maar goed heb nog tot juni om te kijken wat ik ermee doe!

55" is echt prima formaat hoor! Zou echt nooit meer kleiner willen... Als ik ooit verhuis en de afstand is te klein voor zo een groot TV dan zou ik daar niet eens gaan wonen haha!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• ago

ago

Phusebox schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:14:
Een te groot scherm is ook niet relaxed kijken hoor, veel te vermoeiend, zeker 's avonds. Dat alsmaar groter worden van tv's is een fenomeen dat ik niet echt begrijp en op een gegeven moment moet het toch ophouden. Huizen worden steeds kleiner maar tv's groter.
Pak je toch de 49KS8000?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Tv kan voor mij niet groot genoeg zijn eigenlijk, helaas viel de 77" buiten budget. Ik zit op 2,5-3.0 meter van een 65" en eigenlijk voelt dat gewoon klein aan ondertussen. Komt ook omdat hij tegen een brede en hoge muur aanhangt maar zou kleiner eigenlijk niet meer trekken. Waarom een groter scherm vermoeiend zou moeten zijn begrijp ik niet eerlijk gezegd.
Malt007 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:45:
Tv kan voor mij niet groot genoeg zijn eigenlijk, helaas viel de 77" buiten budget. Ik zit op 2,5-3.0 meter van een 65" en eigenlijk voelt dat gewoon klein aan ondertussen. Komt ook omdat hij tegen een brede en hoge muur aanhangt maar zou kleiner eigenlijk niet meer trekken. Waarom een groter scherm vermoeiend zou moeten zijn begrijp ik niet eerlijk gezegd.
Wat? Dat kan toch gewoon niet fijn kijken. Wel goed voor je nekspieren aangezien je teksten dan moet lezen door je hoofd van links naar rechts te draaien :+

• Malt007
Phusebox schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:05:
[...]

Wat? Dat kan toch gewoon niet fijn kijken. Wel goed voor je nekspieren aangezien je teksten dan moet lezen door je hoofd van links naar rechts te draaien :+
Kan me herinneren dat ik dat in het begin wel had inderdaad maar blijkbaar went het.

• ago

ago

77" op 2,5 meter, sicko _o-

• Malt007
ago schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:51:
[...]

77" op 2,5 meter, sicko _o-
Heb nog liever 100+ inch, desnoods ga ik een metertje naar achteren :9~

Is trouwens niet in de huiskamer daar heb ik een laf 46" lcdtje, nota bene nog kleiner dan op de slaapkamer :)

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
Ik kwam van een 32" op ongeveer dezelfde kijkafstand, heb nu de 55E6V. Had de vriendin in tranen op de bank zitten. Erg balen natuurlijk want ik vond/vind de TV ronduit prachtig. Na enig tijd begon het wel te wennen en nu we de boel wat anders hebben ingericht is het oké. _/-\o_

Verwijderd

Tranen op de bank vanwege een tv _O-.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 15:10 ]

• LOTG
Ja soms is het toch wat makkelijker zonder vriendin, ik hoef alleen met mijn hond rekening te houden en die laat zich wat makkelijker vertellen wat er wel en niet gebeurt.

Er moest even gesnuffeld worden aan de doos van de TV en toen was het goed.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
LOTG schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:12:
Ja soms is het toch wat makkelijker zonder vriendin, ik hoef alleen met mijn hond rekening te houden en die laat zich wat makkelijker vertellen wat er wel en niet gebeurt.

Er moest even gesnuffeld worden aan de doos van de TV en toen was het goed.
Je zou niet de eerste zijn wiens TV door een viervoeter een vroegtijdig einde beleefd ;)

• LOTG
Ik zou het knap vinden als ze het voor elkaar zou krijgen. Blij niet, maar wel onder de indruk.

• Cardwizard
had mijn vriendin ook bijna in tranen op de bank ... omdat ik de 55 inch had gekocht .. snel terug gebracht en de 65 inch meegenomen , zij ook weer blij , ik leer er maar mee leven :*)

de platte trend helpt zeker mee met grote tv's , over een tijdje plak je gewoon een "wall to wall" tv tegen de muur ipv een behangetje :9
Cardwizard schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:20:
had mijn vriendin ook bijna in tranen op de bank ... omdat ik de 55 inch had gekocht .. snel terug gebracht en de 65 in meegenomen , zij ook weer blij , ik leer er maar mee leven

de platte trend helpt zeker mee met grote tv's , over een tijdje plak je gewoon een "wall to wall" tv tegen de muur ipv een behangetje :9
Hahaha dat zijn de betere leefsituaties. 7 jaar terug toen ik ging samenwonen had ik een aantal TV's geselecteerd die ik technisch interessant vond (allemaal plasma TV's), mijn vriendin zou de doorslag geven wat het uiterlijk betreft. In de line-up zaten en 50" en 60" inch modellen, maar ze koos mooi voor een 60" uitvoering. De stap naar een 65" TV afgelopen december was dan ook hele makkelijke! De TV is er amper groter op geworden omdat de randen veel kleiner zijn geworden. 50", 55", 65" of 75" was allemaal prima geweest. Jammer dat er nog geen betaalbare 75"/77" OLED TV's zijn op het moment, maar ik voorzie een mooie toekomst op dit vlak oOo

P.S. Wie is er vanavond ook in Hilversum?

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:29
(jarig!)
Philips 55POS901F

Volgens deze site:
http://www.lesnumeriques....5pos901f-p34727/test.html

gebruikt de nieuwe Philips oled Backlight scanning ( of een soort simulatie daarvan), wat zou betekeken dat beweging er erg goed moet uitzien.
Mijn "55E6" haalt met Trumotion aan hooguit 600 lijnen terwijl de Philips oled toch op 1080 lijnen moet komen. Dat zou moeten resulteren in een erg scherp bewegend plaatje, iets wat ik wel enigszins mis.

Iemand hier met een Philips oled aLdie er wat zinnigs over kan zeggen?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• opa_paul
Luc79Ehv schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:20:
Je kunt een standby passthrough aangeven, deze wordt dan doorgegeven naar de tv ook als de versterker uit staat.
Instellingen bedoel ik CEC/Simplink op de tv aanzetten en op de versterker hdmi control aanzetten.
Ok. Het is gelukt. Mijn horizon zit nog op HDMI in de tv maar de ARC werkt op TV AUDIO op HDMI 2.

Het enige wat ik nu dus wel irritant vind is dat de versterker dus ook automatisch aan gaat als ik de tv aan zet. Dit hoeft voor mij niet per se.
Kijk vaker gewoon tv of Netflix zonder versterker.
Of is het dan toch slimmer ook de horizon op de versterker aan te sluiten zodat alles aan gaat wanneer ik de tv aan zet en dan altijd maar meteen weer de versterker uit zetten als ik geen film kijk zodat passthrough wel werkt. (Niet gevonden, maar zal te maken hebben met HDMI bediening en voeding in de Marantz, toch?)
Of doe ik iets fout?

• Cardwizard
Major_ton schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:26:
[...]

Zou er zijn maar helaas af moeten zeggen vanwege een operatie ....have fun!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

Major_ton schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:26:
[...]

Ik ga zo die kant op.
Ben benieuwd

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• flexje

flexje

got-father

Heeft er iemand "schermverplaatsing" aan staan onder menu "Oled paneelinstellingen"? Zo ja, waarom?

flexje schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:51:
Heeft er iemand "schermverplaatsing" aan staan onder menu "Oled paneelinstellingen"? Zo ja, waarom?
Deze functie kan je in principe gewoon uit laten staan. Is door LG ingebouwd op verzoek van de consument die bang is voor inbranden, maar eigenlijk doet het niet zoveel. Op de plasma TV's van LG heette dit 'Orbiter', waar de functie iets meer zin had.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
Ik heb de afgelopen drie weken met veel plezier de OLED topics gevolgd en ik ben van plan om een 55B7 of 55C7 komend jaar te halen. Momenteel heb ik al zo'n 5/6 jaar een Panasonic P37X10 (niet eens 1080p maar 720p haha), hij ziet er naar mijn inziens nog prima uit met gamen (Xbox One S met BF1 niks te klagen) en digitale tv, maar ik ben wel eens toe aan een volgende stap. De kijkafstand van 2 meter zal in het begin denk ik wel flink wennen zijn met 55", maar dan kan ik in ieder geval de komende jaren wel vooruit als ik over een jaar of twee met mijn vriendin ga samenwonen.
Ik schrok wel een beetje van de (Deense) adviesprijzen, vooral na het zien van de deal van de 55B6 voor '1500'. Ik had gedacht dat de 55B7 zo'n 2000-2500 zou gaan kosten, maar daar zal ik nog wel even op moeten wachten denk ik zo.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Vulcan750
....of je koopt nu voor minder geld een 55B6. Zoveel beter zal die B7 echt niet wezen, wellicht nog wat meer helderheid. Maar geloof me, de helderheid is ook bij de B6 meer dan voldoende. Zeker in normale omstandigheden. (misschien niet voldoende voor een optimale HDR beleving in de volle zon buiten op het terras...) >:)

• opa_paul
Je kan hier niets downloaden volgens mij hoor. Dus hier heb je dan toch niets aan om af te spelen op je tv?
Sowieso snap ik nog niet echt het verschil tussen HDR 10 en Dolby Vision? In Netflix gaat het automatisch op DV en niet op HDR 10, tenminste heb nog geen optie gevonden om dit te selecteren.
Dus hoe kom je dan als consument aan HDR 10 materiaal? Dus niet via YouTube of Netflix, maar echt materiaal wat de TV ook herkent en automatisch springt naar HDR 10. (zoals bij DV)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben ook onderweg naar hilversum. Tot zo.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• flexje

flexje

got-father

Jongens wat is er in Hilversum te doen

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
Vulcan750 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:12:
....of je koopt nu voor minder geld een 55B6. Zoveel beter zal die B7 echt niet wezen, wellicht nog wat meer helderheid. Maar geloof me, de helderheid is ook bij de B6 meer dan voldoende. Zeker in normale omstandigheden. (misschien niet voldoende voor een optimale HDR beleving in de volle zon buiten op het terras...) >:)
Klopt inderdaad, maar ik ben zo iemand die (helaas) het nieuwste model dan wil hebben als ik iets ga kopen. 8)7

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Cardwizard
opa_paul schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:39:
[...]

Je kan hier niets downloaden volgens mij hoor. Dus hier heb je dan toch niets aan om af te spelen op je tv?
Sowieso snap ik nog niet echt het verschil tussen HDR 10 en Dolby Vision? In Netflix gaat het automatisch op DV en niet op HDR 10, tenminste heb nog geen optie gevonden om dit te selecteren.
Dus hoe kom je dan als consument aan HDR 10 materiaal? Dus niet via YouTube of Netflix, maar echt materiaal wat de TV ook herkent en automatisch springt naar HDR 10. (zoals bij DV)
Via een UHD blu ray speler met 4K/HDR films ... of een xbox one s met ondersteunde spellen (Forza horizon 3/gears of war)

• Cardwizard
AntraXxX schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:43:
[...]
Klopt inderdaad, maar ik ben zo iemand die (helaas) het nieuwste model dan wil hebben als ik iets ga kopen. 8)7
Zonde van het geld in dit geval (imho)

Als je nu een leuke deal vindt/kunt maken dan gaat dat een heel stuk schelen in prijs

• marc64
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-01-2025
75"is ook niet alles, ik denk om binnenkort weer over te stappen van Samsung UE75H6400 naar een 4K tv.
Full HD op 75" is wel echt achterhaalt. Maar welke 75"+ tv op 4K moet je dan kiezen

• Cardwizard
Zo'n groot formaat kan wel .. mits je altijd perfect bronmateriaal hebt ... tv kijken bijvoorbeeld is echt niet leuk meer lijkt me (als je te dicht er bij zit)

• ago

ago

Malt007 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:58:
Heb nog liever 100+ inch, desnoods ga ik een metertje naar achteren :9~
Is trouwens niet in de huiskamer daar heb ik een laf 46" lcdtje, nota bene nog kleiner dan op de slaapkamer :)
Heb jij een 65" oled weggemoffeld op een zoldertje? :o
Of kijken jullie alle films en series in bed?

[ Voor 6% gewijzigd door ago op 18-01-2017 18:23 ]

• Malt007
ago schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:22:
[...]

Heb jij een 65" oled weggemoffeld op een zoldertje? :o
Of kijken jullie alle films en series in bed?
Zoldertje is qua vierkante meters wel groter dan de huiskamer :) Alleen nog een deur installeren en mijn vrouw moet aanbellen als ze langs wil komen.

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
opa_paul schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:39:
[...]

Volgens mij wel hoor. Button Downloaden. Download is traag maar als het binnen is zet het op een stickie of externe HD en genieten maar. Demo's geven een goed idee wat de TV maximaal kan weergeven.

• opa_paul
Malt007 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:34:
[...]

Zoldertje is qua vierkante meters wel groter dan de huiskamer :) Alleen nog een deur installeren en mijn vrouw moet aanbellen als ze langs wil komen.
Hahahah humor! WAF 😉

@VDCfan klopt. Sorry. Secundaire klik en downloaden bestand werkt wel.
AntraXxX schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:43:
[...]
Same here maar ja dan wordt het maar oktober ofzo.

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11-2025
flexje schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:41:
Jongens wat is er in Hilversum te doen
Exclusief evenement wat in het teken staat met zaken met een Q van een andere grote televisie leverancier. Had er graag bij willen zijn. Veel plezier daar!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-12-2025
meakerkhofs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Ik kwam van een 32" op ongeveer dezelfde kijkafstand, heb nu de 55E6V. Had de vriendin in tranen op de bank zitten. Erg balen natuurlijk want ik vond/vind de TV ronduit prachtig. Na enig tijd begon het wel te wennen en nu we de boel wat anders hebben ingericht is het oké. _/-\o_
Dat moet je heel anders aanpakken. Ik heb mooie staande boxen gekocht en wist dat mijn vrouw die niet heel erg mooi zou vinden. Dus, de dag van bestellen een bosje bloemen gegeven. dag erna kon ze niets meer zeggen over mijn boxen.
Over een tijdje komt er dus weer een bosje bloemen en dan een nieuwe tv :*)
Pagina: 1 ... 51 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.