• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:12
Resinman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:22:
To B6 or not to B6?

Compared with the B6, here are the improvements offered by the B7 models:

- 25% brighter in highlights
- 2% better coverage of DCI/P3 color (from 97% to 99%)
- Compatible with Technicolor and HLG HDR formats
- "Active HDR" mode
- Technicolor picture mode
- Dolby Atmos sound

In my opinion, none of those improvements will make a big enough difference in picture (or sound) quality to spend $500 or so extra on the B7 over the B6.

https://www.cnet.com/news...-or-wait-for-2017-models/

Eerst maar eens wachten op de reviews van de 7 serie om echt een goede vergelijking te maken :)
In ieder geval kom je niks tekort met een B6. Ik heb zelf een E6, en met de Oledlampjes op 65/100 heb ik overdag, in een zonnige kamer met veel ramen, een prachtig helder en contrastrijk beeld. Die momentele hype van "wie heeft de hoogste helderheid" vind ik een tikje overdreven. Ik denk dat >95% van hdr films 's avonds gekeken worden. Dan moet bij mij de helderheid eerder teruggeschroefd worden dan opgeschroefd.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Resinman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:22:
To B6 or not to B6?

Compared with the B6, here are the improvements offered by the B7 models:

- 25% brighter in highlights
- 2% better coverage of DCI/P3 color (from 97% to 99%)
- Compatible with Technicolor and HLG HDR formats
- "Active HDR" mode
- Technicolor picture mode
- Dolby Atmos sound

In my opinion, none of those improvements will make a big enough difference in picture (or sound) quality to spend $500 or so extra on the B7 over the B6.

https://www.cnet.com/news...-or-wait-for-2017-models/

Eerst maar eens wachten op de reviews van de 7 serie om echt een goede vergelijking te maken :)
De B6 is gewoon een prima televisie. Na de 7 komt 8 en die zal weer net iets beter zijn etc....
Met de B6 heb je echt geen miskoop hoor :+

wijze woorden

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Valandil schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:31:
[...]

De B6 is gewoon een prima televisie. Na de 7 komt 8 en die zal weer net iets beter zijn etc....
Met de B6 heb je echt geen miskoop hoor :+
B6 ftw!

Net The Hobbit op Blu-ray aan het kijken ... moet mijn mond af en toe afdrogen en het is niet eens 4k O-)
Leuk om hier de laatste reacties te lezen wat betreft het wel of niet kopen van een B6! Wat mij betreft is de B6 de meest interessante TV die er op dit moment te koop is. Ik kan mij redelijk vinden in het verhaal van cnet, maar we weten simpelweg nog niet voor welke bedragen de 7 serie in de markt gezet gaat worden, behalve dat de 65" W7 $ 7.999,- gaat kosten. Het kan dus zomaar zijn dat de introductie prijzen lager zullen liggen dan voorheen en dan een B7 al snel de meest interessante keuze wordt. Hoe dan ook, ook na de launch van de B7 en C7 zal de B6 nog steeds een prachtig toestel zijn.

Vanmorgen heb ik mijn 60" plasma verkocht (LG 60PK950). Ik had deze destijds uitgekozen omdat, de motion handling mooier was dan van de Kuro's en de Panasonics. Ook knipperde het paneel minder. De zwartwaardes waren daarentegen is minder. Gisteravond heb ik de plasma en de OLED (65B6) nog even naast elkaar gezet om een vergelijk te doen. Conclusie? Lees mee en huiver...

De LG plasma is nog altijd een héél erg mooie TV. Op mijn kijkafstand van 4,5 meter laat de plasma meer detail zien op 1080p dan de OLED op 4K (ja je leest het goed). Dit komt doordat op de PK950 de sharpness straffeloos omhoog te gooien is, zonder dat dit over sharpning of ruis oplevert zoals bij de B6. De kleuren zijn ook nog steeds fenomenaal mooi en gek genoeg komt er ook nog altijd een enorme bak met licht vanaf. De PK950 is ook meer vergevingsgezind met content van minder kwaliteit. Het gemiddelde 1080p muziekclipje op YouTube ziet er gewoon beter uit op de PK950 dan op de B6. Dit sterkt mijn conclusie die ik reeds eerder maakte, en dat is dat een OLED TV genadeloos omgaat met een 'slecht' signaal.

Maarrrr....

Dat is met 8-bit SDR content. Zodra de B6 een 10-bit (HDR) signaal aangeboden wordt, dan komt de ware aard naar boven en zet hij de PK950 in een donker en tochtig hoekje. Maar als er nog zo weinig van dit soort materiaal te verkrijgen is, waarom dan nu al een OLED TV kopen? Ik ben nog 1 puntje vergeten...

ZWART = ZWART

De B6 en alle andere OLED TV's kunnen, zoals bekend, zwart weergeven als geen andere TV. En hoewel de plasma techniek altijd sterk is geweest wat zwartwaardes betreft, komt het niet in de buurt van dat wat een OLED TV kan. Sowieso niet de PK950, die 7 jaar terug al zijn meerdere moest erkennen in de Kuro's wat zwartwaardes betreft, maar ook die gaan niet zo ver als wat nu met de OLED technologie mogelijk is. Is de zwartwaarde dan zó belangrijk? In zekere zin wel. Wanneer aspecten als resolutie, kleuren etc op een gelijkwaardig niveau zijn, dan is de zwartwaarde dé doorslaggevende factor. Het gehele beeld krijgt zoveel meer diepte en dynamiek wanneer dit opgebouwd kan worden uit een 100% zwarte achtergrond. Zeker als je houdt van kijken in een donkere kamer, dan kan je niet om de kwaliteit van een OLED TV heen.

Voor mij is er geen weg meer terug.

Some infinities are bigger than others.

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
Cardwizard schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:09:
[...]
Net The Hobbit op Blu-ray aan het kijken ... moet mijn mond af en toe afdrogen en het is niet eens 4k O-)
Met welke instellingen ?
;)

• flexje
  • Registratie: September 2001

flexje

got-father

Kunnen jullie aangeven welke picture settings jullie gebruiken op de LG B6 bij:

- Films avond/overdag
- "Gewoon" televisie avond/overdag

Ik heb een aantal picture settings van anderen geprobeerd zoals bijv.
https://www.youtube.com/watch?v=iZZK4pVIQ3s

maar zie Ziggo signalen nog aardig wat ruis.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

flexje schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:41:
Kunnen jullie aangeven welke picture settings jullie gebruiken op de LG B6 bij:

- Films avond/overdag
- "Gewoon" televisie avond/overdag

Ik heb een aantal picture settings van anderen geprobeerd zoals bijv.
https://www.youtube.com/watch?v=iZZK4pVIQ3s

maar zie Ziggo signalen nog aardig wat ruis.
Mijn waardes voor Ziggo staan in de openingspost.

• 2frankie
Major_ton schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:35:
Dit sterkt mijn conclusie die ik reeds eerder maakte, en dat is dat een OLED TV genadeloos omgaat met een 'slecht' signaal.[/small][/i]
Des te meer ben ik, en wellicht een aantal anderen met mij, zeer benieuwd naar de ervaringen van digitale tv (via CI+ met Ziggo).
2frankie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:50:
[...]

Des te meer ben ik, en wellicht een aantal anderen met mij, zeer benieuwd naar de ervaringen van digitale tv (via CI+ met Ziggo).
Wat dat betreft gaat het met Ziggo een stuk beter dan met YouTube. Waar OLED TV's vooral gevoelig voor zijn denk ik, is de mate van compressie die op een signaal toegepast wordt. Dit is bij veel YouTube filmpjes (ook al zijn ze 1080p of beter) gewoon velen malen erger dan wat Ziggo toepast op de gangbare zenders. Je kan dan beter 720p of 1080i met weinig compressie hebben dan 1080p of zelfs 4K met veel compressie. TV kijken vind ik, de keren dat ik het doe, érg fraai op de B6.

• 2frankie
Thanks.

Als het weer meezit, ga ik morgen met een mede-tweaker een B6 bekijken, mét live voetbal.
Voor mij persoonlijk de ideale test op banding.

Daarnaast ben ik nu ook heel erg nieuwsgierig geraakt hoe de filmpjes met muziek en concerten worden weergegeven, die ik van YouTube heb geplukt en op usb heb gezet.
Ik hoop eerlijk gezegd niet al te slecht :/

[ Voor 5% gewijzigd door 2frankie op 13-01-2017 19:04 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Cardwizard schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:09:
[...]
B6 ftw!

Life of Pi in 4k (en HDR als het kan) zal dan een bakje voor het opvangen van de druppels noodzakelijk maken verwacht ik 😜

Testing, one, two ...

2frankie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:03:
Thanks.

Als het weer meezit, ga ik morgen met een mede-tweaker een B6 bekijken, mét live voetbal.
Voor mij persoonlijk de ideale test op banding.

Daarnaast ben ik nu ook heel erg nieuwsgierig geraakt hoe de filmpjes met muziek en concerten worden weergegeven, die ik van YouTube heb geplukt en op usb heb gezet.
Ik hoop eerlijk gezegd niet al te slecht :/
Een beetje goede instellingen zijn wel cruciaal. Kijk ook even wat goede content om je van je sokken te laten blazen ;-)

• Cardwizard
hardware-lover schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:09:
[...]

Life of Pi in 4k (en HDR als het kan) zal dan een bakje voor het opvangen van de druppels noodzakelijk maken verwacht ik 😜
Heb al het een en ander gezien in 4K met HDR en dat is uiteraard helemaal dweilen met de kraan open :*)

Life of Pi is echter niet "my cup of tea"

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Kan iemand me vertellen of de LG 55b6V probleemloos content afspeelt vanaf een USB stick in exfat en fat format?
Gebruikt namelijk nu een MacBook en een PC om films op mijn USB stick te zetten.

Ook geen problemen meer met Horizon Box en deze tv?

Ps, ik zie bij specs staan dat de tv HDMI 2.0 gebruikt. Nu meen ik ooit gelezen te hebben dat je een hogere versie HDMI nodig zou hebben voor 'echt' UHD materiaal. Klopt dit? Of heb ik dit even verkeerd onthouden.

• Cardwizard
opa_paul schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:56:
Kan iemand me vertellen of de LG 55b6V probleemloos content afspeelt vanaf een USB stick in exfat en fat format?
Gebruikt namelijk nu een MacBook en een PC om films op mijn USB stick te zetten.
geen probleem ! (Fat)

ntfs is wel beter ivm grotere bestanden

ps waarom ben ik Karma Koning van het onderwerp Philips 9000 serie ? nooit wat in dat topic geplaatst

[ Voor 18% gewijzigd door Cardwizard op 13-01-2017 20:02 ]

Cardwizard schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:59:
[...]

geen probleem ! (Fat)

ntfs is wel beter ivm grotere bestanden

ps waarom ben ik Karma Koning van het onderwerp Philips 9000 serie ? nooit wat in dat topic geplaatst
Haha ja dat heb ik ook. Ik typ nooit Philips en nooit 9000 series (behavle nu dan). Laatst was ik ook een tijdje Karma Koning Panasonic. Ach wat maakt het uit. We are kings!! oOo

---------------------------------------

Heeft er iemand ervaring met de Xbox One S aan een OLED TV? Aangezien de ingebouwde YouTube app op de B6 nog steeds geen HDR ondersteunt, ben ik benieuwd hoe dit met de Xbox gaat. Deze zou dat namelijk wel moeten ondersteunen.

[ Voor 22% gewijzigd door Major_ton op 13-01-2017 20:28 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

offtopic:
Offtopic, als een product is gekoppeld aan het onderwerp en je hebt toevallig de meeste posts in een topic ben je "karma koning".

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 13-01-2017 20:30 ]

39

• Cardwizard
Fietsbel schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:30:
offtopic:
Offtopic, als een product is gekoppeld aan het onderwerp en je hebt toevallig de meeste posts in een topic ben je "karma koning".
ah thanks ! was liever king LG ipv TP Vision Philips ;)

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

2frankie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:03:
Voor mij persoonlijk de ideale test op banding. Daarnaast ben ik nu ook heel erg nieuwsgierig geraakt hoe de filmpjes met muziek en concerten worden weergegeven, die ik van YouTube heb geplukt en op usb heb gezet. Ik hoop eerlijk gezegd niet al te slecht :/
Thanks Wally dat we in een huiselijke setting je mooie B6V mochten uittesten met verschillende bronnen en verschillende content. Dit is toch wat relaxter en realistischer dan in een overbelichte zaak met een hijgerige verkoper en met alleen een supermooi 4K demofilmpje.
Sorry voor de natte plek in je bank, ik had een luier aan moeten doen, oled is hemels _/-\o_

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
ago schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:35:
[...]

Thanks Wally dat we in een huiselijke setting je mooie B6V mochten uittesten met verschillende bronnen en verschillende content. Dit is toch wat relaxter en realistischer dan in een overbelichte zaak met een hijgerige verkoper en met alleen een supermooi 4K demofilmpje.
Sorry voor de natte plek in je bank, ik had een luier aan moeten doen, oled is hemels _/-\o_
Hoe was het beeld bij voetbal?

• ago

ago

Ja zoals het hoort, haarscherp. Spelers die rennen of een bal die met 100 km/u vliegt, worden niet gevolgd door een waas. Contrast was mooi. Beeld was overal scherp, ook aan de zijkanten. Geen banding.
Ik kijk graag verschillende sporten, dus ik ben verguld.

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
ago schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:07:
[...]

Ja zoals het hoort, haarscherp. Spelers die rennen of een bal die met 100 km/u vliegt, worden niet gevolgd door een waas. Contrast was mooi. Beeld was overal scherp, ook aan de zijkanten. Geen banding.
Dat is goed om te horen. Dat ondervind ik allemaal wel bij mijn LG 55LM760s. Veel banding (ghosting) bij voetbal, daar stoor ik mij wel aan. Volgende maand na de verhuizing maar eens kijken voor een B6 O-)

• flexje

flexje

got-father

ago schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:07:
[...]

Kijk je sport met bepaalde beeld instellingen?

whiteclear schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:36:
[...]

Dat is goed om te horen. Dat ondervind ik allemaal wel bij mijn LG 55LM760s. Veel banding (ghosting) bij voetbal, daar stoor ik mij wel aan. Volgende maand na de verhuizing maar eens kijken voor een B6 O-)
Ik heb dezelfde tv momenteel als jou, qua natuurgetrouwe weergave ben ik er wel tevreden over en qua design weinig nog gezien dat mooier is. Verder is het een beetje achterhaald qua input lag, contrast en overall beeldkwaliteit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Witte8
  • Laatst online: 09-11-2022
Ben ook net gaan rondkijken. Wat een verademing zeg. Al die felle (Samsung) led tv's tov LG en Loewe OLED's die ik heb bewonderd.... wat een verschil.

Wat ik me wel af vroeg is if er in paneel/beeld nog een verschil zit tussen de B6 en de E6? De E6 was bij mij nog iets beter of beeld ik me dat in? 😊
Witte8 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:02:
Ben ook net gaan rondkijken. Wat een verademing zeg. Al die felle (Samsung) led tv's tov LG en Loewe OLED's die ik heb bewonderd.... wat een verschil.

Wat ik me wel af vroeg is if er in paneel/beeld nog een verschil zit tussen de B6 en de E6? De E6 was bij mij nog iets beter of beeld ik me dat in? 😊
Of je beeld het je in, of er waren verschillende instellingen actief. De panelen zijn hetzelfde. De E6 heeft nog een filter voor het paneel voor passieve 3D wat de maximale helderheid minimaal reduceert, maar ik denk dat je hier in de praktijk weinig van zult merken.

• ago

ago

flexje schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:49:
Kijk je sport met bepaalde beeld instellingen?
Zou je wally moeten vragen, ik was op bezoek ;)
Als ik het goed heb, heeft hij alle beeldverbeteraars uitstaan.

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

wally21

psn: Wally224

ago schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:17:
[...]

Zou je wally moeten vragen, ik was op bezoek ;)
Als ik het goed heb, heeft hij alle beeldverbeteraars uitstaan.
Inderdaad alle beeldverbeteraars staan uit bij mij. Gewoon puur beeld vanuit de source :+

• flexje

flexje

got-father

wally21 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:35:
[...]

Inderdaad alle beeldverbeteraars staan uit bij mij. Gewoon puur beeld vanuit de source :+
Staat ie op Sport stand?

• wally21

wally21

Niet eens geprobeerd Haha 8)7
Ben zelf niet zo'n sport kijker. De modus was gewoon isf (dark room)

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
Ik heb een probleem met Amazon prime video op de b6v.

Toen amazon hier nog niet beschikbaar was, heb ik een account aangemaakt en heb ik video de duitse content store amazon erop gezet. Werkte prima, zowel the grand tour als andere amazon originals in uhd. Echter was er van de overige programma's maar 1 aflevering beschikbaar(de rest was not included in the membership)

Aangezien ik een betaald account had, heb ik dit door Amazon laten aanpassen.

Vanaf toen werkte het, alleen... enkel The Grand Tour kon ik nog in uhd zien. De rest is allemaal 1080p.

Zojuist heb ik een ander account aangemaakt( wel met dezelfde creditcard) en.. zelfde probleem. Om gek van te worden.

Iemand een oplossing? Ik heb hier nl foto's voorbij zien komen waar bijvoorbeeld high castle wel degelijk in uhd te zien is.

Overigens; snelheid internet is ruim voldoende (300 mbit). Em ik weet ook dat het retelang duurt voordat amazon de max. snelheid bereikt. Maar de grand tour werkt perfect in uhd

[ Voor 9% gewijzigd door MariusV op 14-01-2017 17:31 . Reden: Toevoeging ]

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:11
Iemand die weet hoe ik Spotify vanaf een s7 kan casten naar de b6? Als ik in wil loggen op de tv zegt die dat ik Premium moet zijn!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Voor Spotify op apparaten moet je toch ook premium hebben? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rohit
Gonadan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:30:
Voor Spotify op apparaten moet je toch ook premium hebben? :?
Volgens mij deed hij het op de Philips gewoon..

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Kan iemand mij vertellen waarom de LG 55EF950V bij een H... bedrijf wel 700 euro goedkoper is dan elders?
Is er iets met die tv's of met H....?
Ik vind het wel erg veel geld verschil en voordat ik op zoiets inga wil ik wel weten of het 'koosjer' is.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
wally21 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:41:
[...]

Niet eens geprobeerd Haha 8)7
Ben zelf niet zo'n sport kijker. De modus was gewoon isf (dark room)
wat voor decoder heb je?

• Puck
  • Registratie: November 2001
MariusV schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:28:
Ik heb een probleem met Amazon prime video op de b6v.

Toen amazon hier nog niet beschikbaar was, heb ik een account aangemaakt en heb ik video de duitse content store amazon erop gezet. Werkte prima, zowel the grand tour als andere amazon originals in uhd. Echter was er van de overige programma's maar 1 aflevering beschikbaar(de rest was not included in the membership)

Aangezien ik een betaald account had, heb ik dit door Amazon laten aanpassen.

Vanaf toen werkte het, alleen... enkel The Grand Tour kon ik nog in uhd zien. De rest is allemaal 1080p.

Zojuist heb ik een ander account aangemaakt( wel met dezelfde creditcard) en.. zelfde probleem. Om gek van te worden.

Iemand een oplossing? Ik heb hier nl foto's voorbij zien komen waar bijvoorbeeld high castle wel degelijk in uhd te zien is.

Overigens; snelheid internet is ruim voldoende (300 mbit). Em ik weet ook dat het retelang duurt voordat amazon de max. snelheid bereikt. Maar de grand tour werkt perfect in uhd
Hier ook alleen The Grand Tour in UHD. Volgens mij hebben de mensen die wel meer UHD content hebben , zich ingeschreven als Amerikaan en hebben daardoor meer/betere content. Ik ben trouwens niet echt tevreden met Amazone Prime Video dus abbo weer stopgezet...
rohit schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:28:
Iemand die weet hoe ik Spotify vanaf een s7 kan casten naar de b6? Als ik in wil loggen op de tv zegt die dat ik Premium moet zijn!
Kan volgens mij niet (met de huidige app) en je hebt inderdaad een premium account nodig om via de app af te spelen.

Arrived anxious, left bored

• wally21

wally21

Horizon box van ziggo

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JantjeKoud schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:45:
Kan iemand mij vertellen waarom de LG 55EF950V bij een H... bedrijf wel 700 euro goedkoper is dan elders?
Is er iets met die tv's of met H....?
Ik vind het wel erg veel geld verschil en voordat ik op zoiets inga wil ik wel weten of het 'koosjer' is.
EOL product (Google), en v.w.b. de verkoopprijzen, ervaringen en locaties: \[Prijs-discussie] OLED Televisies

Testing, one, two ...

• 2frankie
ago schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:35:
[...]

Hier ook een bedankje van mij Wally.

Het was inderdaad geweldig om de B6 in je thuissetting te mogen zien schitteren.
Voetbal zag er heel mooi uit en geen banding.
Dat is genieten.

Blu-ray spreekt voor zich en het meeste content op usb zag er helemaal niet onaardig uit.
Al met al een echt goede test en een ritje R'dam-Tilburg meer dan waard :)

Verwijderd

• Cardwizard
SDR lijkt bijna op HDR op een B6 dus echte HDR geeft niet veel verbetering/verschil met SDR

8)7 :?

wat een lariekoek zeg

• Gonadan

Gonadan

In het land van eenoog...

Gisteren stond ik in de winkel maar eens naar tv's te kijken, het gaat toch steeds meer kriebelen.

Eerst stond alleen de 910 er maar nu ook de C6. Wat meteen opvalt is dat het lekker mooi beeld is met echt zwart, al ziet onder zo'n TL festijn veel donker er als zwart uit.

Maar goed, mooie beelden. Een soort demo stond er eerst op, met te veel donkere scènes in het naar te laten zien maar wel spatzuiver beeld, ook in bewegingen.

Gisteren stond een film op en zag je op de C6 gewoon onscherpte bij beweging. De 910 had dat niet. Toch weer onmeunig kansloos dat ze die tv's niet gewoon even goed afstellen. De klant krijgt zo onmogelijk een goede vergelijking.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 2frankie
Vraagje aan diegene die een professionele calibratie hebben laten uitvoeren

Vinden jullie de verschillen voor en na calibratie (héél) goed merkbaar ?

Zelf heb ik 2 tv's laten calibreren en heb daar bijzonder veel plezier van en nog steeds bij m'n
huidige Sharp tv.

• Cardwizard
@Gonadan

weet niet welke winkel dat is natuurlijk , maar zeker de "dozenschuivers" zetten zo'n mooi apparaat neer in winkel modus met standje overbelicht en veel te veel kleur , zodat de meeste mensen toch denken WOW wat mooi ... daarbij heeft het gros van het personeel geen bal verstand van het afstellen van een tv en kan net zo goed bankstellen verkopen

• xirow
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb sinds enkele maanden een 55B6V, waar ik erg tevreden mee ben.
Maar sinds enkele weken maakt de tv soms, maar steeds regelmatiger een soort zoomend geluid, hoorbaar vanaf de bank. Zeker in rustige stukken van films en series is dit gewoonweg irritant.

Soms is het geluid er als ik de tv aan zet, soms begint het na een lange tijd tv kijken. Wanneer ik de tv een paar keer aan en uit zet, is het geluid weer verdwenen. (Het geluid verandert niet als ik een beetje met de kabels beweeg).

Zijn er meer mensen die dit hebben? Of heeft iemand enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt?
xirow schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:01:
Ik heb sinds enkele maanden een 55B6V, waar ik erg tevreden mee ben.
Maar sinds enkele weken maakt de tv soms, maar steeds regelmatiger een soort zoomend geluid, hoorbaar vanaf de bank. Zeker in rustige stukken van films en series is dit gewoonweg irritant.

Soms is het geluid er als ik de tv aan zet, soms begint het na een lange tijd tv kijken. Wanneer ik de tv een paar keer aan en uit zet, is het geluid weer verdwenen. (Het geluid verandert niet als ik een beetje met de kabels beweeg).

Zijn er meer mensen die dit hebben? Of heeft iemand enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt?
Dit is een bug in de software waar alle B6 toestellen last van hebben en LG zwijgt aan alle kanten over dit probleem. Het komt en gaat zonder aanleiding en is dus volledig random. Vanaf mijn zitpositie is het gelukkig niet héél storend.
2frankie schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:51:
Vraagje aan diegene die een professionele calibratie hebben laten uitvoeren

Vinden jullie de verschillen voor en na calibratie (héél) goed merkbaar ?

Zelf heb ik 2 tv's laten calibreren en heb daar bijzonder veel plezier van en nog steeds bij m'n
huidige Sharp tv.
Ik zou je nog even goed inlezen op het gebied van kalibreren van OLED TV's. Ik heb wel eens voorbij zien komen dat er nog erg veel onduidelijkheid bestaat over hoe de LG OLED's nou daadwerkelijk gekalibreerd moeten worden. De meningen verschillen nogal en ik zie een TV of monitor liever gekalibreerd aan de hand van feiten ipv een persoonlijke opvatting. Het kan natuurlijk zijn dat er ondertussen meer duidelijk is geworden op dit vlak en dan loont het denk ik wel om een kalibratie uit te laten voeren.

[ Voor 32% gewijzigd door Major_ton op 15-01-2017 12:18 ]

• xirow
Major_ton schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Dit is een bug in de software waar alle B6 toestellen last van hebben en LG zwijgt aan alle kanten over dit probleem. Het komt en gaat zonder aanleiding en is dus volledig random. Vanaf mijn zitpositie is het gelukkig niet héél storend.
Bedankt voor de snelle reactie.

Oke, dan moet ik er dus mee leren leven. Als LG erover zwijgt als het graf, dan zijn ze vast niet met een fix bezig. Vervelend zeg.

• Cardwizard
xirow schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:17:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie.

Oke, dan moet ik er dus mee leren leven. Als LG erover zwijgt als het graf, dan zijn ze vast niet met een fix bezig. Vervelend zeg.
Of ze voeren die stilletjes door ... ze willen natuurlijk niet laten blijken dat er iets niet goed is

• xirow
Cardwizard schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:34:
[...]

Of ze voeren die stilletjes door ... ze willen natuurlijk niet laten blijken dat er iets niet goed is
Ook goed mogelijk inderdaad. Laten we het hopen.

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-10-2025
Is het trouwens mogelijk om films af te spelen direct vanaf mijn synology Nas naar de LG B6?

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08-2025
Kaaschef schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:49:
Is het trouwens mogelijk om films af te spelen direct vanaf mijn synology Nas naar de LG B6?
Jep meeste materiaal pakt ie goed op.

• Kaaschef
ArieBommbarie schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:59:
[...]

Jep meeste materiaal pakt ie goed op.
Mooi, Welke app / media player gebruik je hiervoor ? Ik kan het niet zo snel vinden in het menu.
Kaaschef schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:19:
[...]

Mooi, Welke app / media player gebruik je hiervoor ? Ik kan het niet zo snel vinden in het menu.
Paarse tab "Photo & Video". Works like a charm 😆

• Gonadan

Gonadan

Was is bij deze generatie tv's eigenlijk de starttijd? Dus van stroom erop tot aan volledig gebruiksklaar?
Cardwizard schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:52:
@Gonadan

weet niet welke winkel dat is natuurlijk , maar zeker de "dozenschuivers" zetten zo'n mooi apparaat neer in winkel modus met standje overbelicht en veel te veel kleur , zodat de meeste mensen toch denken WOW wat mooi ... daarbij heeft het gros van het personeel geen bal verstand van het afstellen van een tv en kan net zo goed bankstellen verkopen
Het was sowieso geen winkel waar ik personeel met veel kennis verwacht inderdaad. :P

Maar dan nog snap ik het niet. Dit ziet elke blinde nog en werkt juist je verkoop tegen. Net alsof ze hem gewoon direct uit doos neerzetten.

Moet je die demo stand thuis eens proberen, heb je direct lasogen. :')

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 15-01-2017 15:39 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kaaschef
Major_ton schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:22:
[...]

Paarse tab "Photo & Video". Works like a charm 😆
Daar zie ik dus alleen de interne content. :( Draai je op de synology nog bepaalde software?

• Puck
Kaaschef schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Daar zie ik dus alleen de interne content. :( Draai je op de synology nog bepaalde software?
Je zult de Media Server met DLNA aan moeten zetten en je juiste mappen met video-content hieraan toe moeten voegen. (Op de NAS dus)

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik heb ook een 55B6D gekocht bij MM in Duitsland met de bonnenactie en de tv is genieten. Vooral de zwartwaarde bevalt me.

Wel heb ik een probleem:
Met mijn iPhone kan ik wel YouTube-video's casten naar mijn tv, maar casten met de Netflix app op mijn iPhone naar de tv werkt niet omdat hij geen verbinding kan maken. Het is vreemd dat het met de Youtube-app wel lukt.

Ik heb gegoogled naar een oplossing, maar niets gevonden. Heeft hier iemand advies?

• flexje

flexje

got-father

Jackssonss schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:46:
Ik heb ook een 55B6D gekocht bij MM in Duitsland met de bonnenactie en de tv is genieten. Vooral de zwartwaarde bevalt me.

Wel heb ik een probleem:
Met mijn iPhone kan ik wel YouTube-video's casten naar mijn tv, maar casten met de Netflix app op mijn iPhone naar de tv werkt niet omdat hij geen verbinding kan maken. Het is vreemd dat het met de Youtube-app wel lukt.

Ik heb gegoogled naar een oplossing, maar niets gevonden. Heeft hier iemand advies?
Waarom stream je niet gewoon via de Netflix app op je tv?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:13

Bever!

3

Waarom zou je netflix willen casten? Die app werkt toch goed

/edit spuit 11

[ Voor 14% gewijzigd door Bever! op 15-01-2017 16:56 ]

• Jackssonss
flexje schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:55:
[...]

Waarom stream je niet gewoon via de Netflix app op je tv?
.
Bever! schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:56:
Waarom zou je netflix willen casten? Die app werkt toch goed

/edit spuit 11
Het fijne van de ios-app is dat je je iPhone als afstandsbediening kunt gebruiken. De tv-app werkt uitstekend, maar het zoeken is lastig met het toetsenbord op het scherm.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Voordeel van de netflix app op tv is de 4k en hdrondersteuning.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Gonadan

Gonadan

Jackssonss schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:46:

Wel heb ik een probleem:

Had ik recent ook, maar dan zonder nieuwe TV. De Netflix support site gaf het advies alle data van je app weg te gooien en dan opnieuw proberen. Bij mij was dat de oplossing.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Weet iemand hoe je bepaalde iconen/graphics op web os (55e6) kunt uitzetten?

- bijvoorbeeld het knipperende luidsprekertje als het geluid muted is; ik snap dat het moet bewegen om inbranden te voorkomen, maar van mijn part gaat het helemaal weg.
- gewoon een compleet zwart scherm ipv 'audio only' animatie bij radiozenders; zelfde verhaal.

Kan niet zeker?

• Jackssonss
Tylen schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:02:
Goed punt. Dus als ik cast dan is dat geen 4k omdat mijn iPhone dat niet kan afspelen? Ik dacht dat de Netflix-app op de tv automatisch de hoogste resolutie zou streamen met HDR, als dat beschikbaar is. Bedankt.
Gonadan schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:06:
[...]

Had ik recent ook, maar dan zonder nieuwe TV. De Netflix support site gaf het advies alle data van je app weg te gooien en dan opnieuw proberen. Bij mij was dat de oplossing.
Heb het gezocht, maar ik kan die optie nergens vinden. Jij hebt android, of niet? Bedankt.

• Gonadan

Gonadan

Jackssonss schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:40:
Heb het gezocht, maar ik kan die optie nergens vinden. Jij hebt android, of niet? Bedankt.
Ja dat klopt, dat maakt misschien nog verschil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jackssonss
Gonadan schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:43:
[...]

Ja dat klopt, dat maakt misschien nog verschil.
Toch bedankt.

• Gonadan

Gonadan

App verwijderen en opnieuw installeren bereikt misschien hetzelfde. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Jackssonss schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:01:
[...]
.

[...]

Het fijne van de ios-app is dat je je iPhone als afstandsbediening kunt gebruiken. De tv-app werkt uitstekend, maar het zoeken is lastig met het toetsenbord op het scherm.
Oplossing:
http://www.mediamarkt.nl/...4TGwodLDIPfw&gclsrc=aw.ds

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81kzrl5QKuL._SL1500_.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Valandil op 15-01-2017 22:18 ]

wijze woorden

• Puck
Ik kan je zeggen: niet echt een oplossing. Ik heb deze voor mijn B6 en hij werkt direct, maar alleen in de standaard apps van WebOS (Webbrowser e.d.). In YouTube bijvoorbeeld herkent hij input van letters niet (of doet opeens een hele andere actie). Ik gok dat de apps hier specifiek ondersteuning voor moeten hebben en dat hebben de meeste (goede) apps dus blijkbaar niet. Wellicht dat ik een instelling heb gemist, maar in bepaalde apps werkt het dus wel (ik heb echter geen Netflix).

Overigens zal dat ook zo zijn met features als Netflix casten naar de TV: zou goed kunnen dat dit simpelweg niet ondersteund wordt.

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

yep die remote werkt perfect, alleen voor zoeken in you tube.

ook f5 is geweldig, hij zoekt gelijk in you tube.

ook vindt ik de zoek functie spraak geweldig.

hij reageert goed op stem reacties.

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

Verwijderd

• Cardwizard
@ 3.00 minuten , if a person is standing here (links) and the other is standing there (rechts) you can here the sound coming from either side , a real cool technology this year .....

stereo toch ? :9

Als ik de B6 niet gekocht had dan was het waarschijnlijk deze geworden dit jaar vanwege beeldverwerking , ben benieuwd naar de vergelijkende testen

[ Voor 19% gewijzigd door Cardwizard op 16-01-2017 07:02 ]

• Tylen

Tylen

Ben ik de enige die zich stoort dat die Sony oleds niet kaarsrecht staan?

• Cardwizard
Ik heb ook een Sony gehad die zo stond ... niet echt ideaal inderdaad ... ik zou hem dan ook zeker ophangen

• Tylen

Tylen

Maar die "voet" erachter is noet ideaal om hem netjes op te hangen. Tenzij sony een eigen beugel ervoor heeft ontworpen.

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Tylen schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:02:
Maar als je cast naar die app, dan speel je het toch ook gewoon af op die app?
Dan is je telefoon toch puur en alleen de afstandbediening?

Het lijkt mij dat er geen verschil moet zijn tussen het opstarten van iets direct via de remote van de LG in de app, of dat je zegt op de telefoon speeld deze titel af.

(ik heb het hier over casten naar de tv, niet naar een eventuele chromecast, ik zie bij mij thuis altijd 2 cast devices, mijn chromecast en direct mijn tv)

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-11-2025
Cardwizard schreef op maandag 16 januari 2017 @ 05:30:
[...]

@ 3.00 minuten , if a person is standing here (links) and the other is standing there (rechts) you can here the sound coming from either side , a real cool technology this year .....

stereo toch ? :9
Ik hoop dat hij zoiets bedoeld als Dolby Virtual Speaker want anders komt het wel heel derpy over ja. Dat gezegd, die arme man kwam mij nogal vermoeid over van het vele keren hetzelfde verhaal vertellen. Mooi design tho en ik zou wel de harde specificaties willen zien.

• Tylen

Tylen

joco schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:23:
[...]

Maar als je cast naar die app, dan speel je het toch ook gewoon af op die app?
Dan is je telefoon toch puur en alleen de afstandbediening?

Het lijkt mij dat er geen verschil moet zijn tussen het opstarten van iets direct via de remote van de LG in de app, of dat je zegt op de telefoon speeld deze titel af.

(ik heb het hier over casten naar de tv, niet naar een eventuele chromecast, ik zie bij mij thuis altijd 2 cast devices, mijn chromecast en direct mijn tv)
Dunno, ik ging daar vanuit. Zal eens proberen als ik thuis ben ;)

Tylen schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:09:
Maar die "voet" erachter is noet ideaal om hem netjes op te hangen. Tenzij sony een eigen beugel ervoor heeft ontworpen.
Er zitten gewoon VESA gaten in die 'voet'. Ik vind het persoonlijk mooier dat het dikke stuk in het midden van de tv zit en de rand overal mooi dun is, dan de LG oplossing waarbij het onderste deel van de tv dikker is, de VESA aansluiting niet in het midden van de tv en daarmee ook een verschoven zwaartepunt, zowel fysiek als visueel.

• Tylen

Tylen

Ah check. Idd. Dan is dat wel mooier ja

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik zie hier wel vaker langskomen dat sommige mensen de voorkeur zouden hebben voor bijvoorbeeld een Sony Oled omdat deze een betere beeldverwerking dan LG zou hebben. Maar wat zijn voorbeelden van beeldverwerking, zijn dat al die softwarematige 'verbeteraars' die in de praktijk je beeld alleen maar slechter maken? Daarnaast heeft Sony een imago van goede beeldverwerking maar ik heb nog nooit zoveel bewegingsonscherpte of artifacts gezien als bij mijn 2015 Sony die ook die geweldige X-nogwat processor heeft. Nu met de B6 nergens last van en naast de voordelen van Oled ook geen last meer van die bewegingsonscherpte of artifacts.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Malt007 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:08:
Ik zie hier wel vaker langskomen dat sommige mensen de voorkeur zouden hebben voor bijvoorbeeld een Sony Oled omdat deze een betere beeldverwerking dan LG zou hebben. Maar wat zijn voorbeelden van beeldverwerking, zijn dat al die softwarematige 'verbeteraars' die in de praktijk je beeld alleen maar slechter maken? Daarnaast heeft Sony een imago van goede beeldverwerking maar ik heb nog nooit zoveel bewegingsonscherpte of artifacts gezien als bij mijn 2015 Sony die ook die geweldige X-nogwat processor heeft. Nu met de B6 nergens last van en naast de voordelen van Oled ook geen last meer van die bewegingsonscherpte of artifacts.
Afgaande op de ces preview (wat natuurlijk nog niet heel veel zegt, gezien de demo omgeving) heeft de Sony betere near black kwaliteit (soms is het artistieke keuze van de color grader van een film om zwart niet helemaal op het 0 punt te hebben, maar iets erboven) en minder last van ruis in bepaalde donkere scenes dan de 2016 LG oleds. Of het bij normaal kijken voor iedereen zichtbaar is en of de 2017 versies van LG dit ook aangepakt hebben weet ik even niet. Bij de panasonic Oled was dit ook al het geval.

Maar goed zonder een uitgebreide review zegt het allemaal nog niet zoveel.

[ Voor 8% gewijzigd door keepitfrosty op 16-01-2017 10:33 ]

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02-2025
Malt007 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:08:
+1 en zeer veel banding op de meeste Sonies, niet goed werkende CI+, vastlopers en flutservice.
Ik wissel regelmatig van tv en heb van bijna alle bekendere merken wel tv's gehad, maar heb nog nooit zoveel problemen gehad als met Sonies.
Tv's waar je niet normaal voetbal op kunt kijken vallen binnen de door henzelf bedachte norm.
Bij mij komt er nooit weer een Sony in.

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:05:
Weet iemand hoe je bepaalde iconen/graphics op web os (55e6) kunt uitzetten?

- bijvoorbeeld het knipperende luidsprekertje als het geluid muted is; ik snap dat het moet bewegen om inbranden te voorkomen, maar van mijn part gaat het helemaal weg.
- gewoon een compleet zwart scherm ipv 'audio only' animatie bij radiozenders; zelfde verhaal.

Kan niet zeker?
Alleen beeld uit zetten gaat als volg:
alle instellingen / beeld / energiebesparing / scherm uit

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
Ik vind persoonlijk dat die optie te ver weg gestopt zit. Dat had wat mij betreft onder de opties van modus mogen zitten naast game/cinema mode.

Niet eens zo zeer vanwege de energie besparing maar vanwege het inbranden.

Wat betreft het muted icoontje, dat is volgens mij niet weg te krijgen en is iets wat volgens mij bij vrijwel iedere tv continue in beeld staat om aan te geven dat hij muted is.

• Cardwizard
Phusebox schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:43:
[...]

de VESA aansluiting niet in het midden van de tv en daarmee ook een verschoven zwaartepunt, zowel fysiek als visueel.
Dit maakt echter niks uit om hem op te hangen en als je een goeie beugel hebt kun je de hoogte ook gewoon kiezen
Cardwizard schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:33:
[...]

Dit maakt echter niks uit om hem op te hangen en als je een goeie beugel hebt kun je de hoogte ook gewoon kiezen
Wat is een 'goede' beugel? Mijn Vogels beugel van 250 euro heeft geen optie om de hoogte te wijzigen hoor.

Als ik nu een LG OLED zou kopen mag ik weer mijn hele av meubel gaan leeghalen, verplaatsen, beugel van de muur halen, nieuwe gaten boren, de oude opvullen, schilderen, alle kabels opnieuw doen en weer alles terugzetten.

Koop ik een andere tv is het: tv van de beugel klikken, frame op nieuwe tv schroeven, tv terug op de beugel klikken en stekker insteken.

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 16-01-2017 11:35 ]

• Cardwizard
Phusebox schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:34:
[...]

Wat is een 'goede' beugel? Mijn Vogels beugel van 250 euro heeft geen optie om de hoogte te wijzigen hoor.
probleem van de beugel dan toch .... als je zo beperkt bent met het verhangen had ik zeker een beugel gekocht met een optie om in hoogte te verstellen .... ik heb er 1 van 30 euro ... daar kan dat mee :Y)

2 "rails" vol gaten voor beide kanten aan de tv (over de vesa schroefgaten) die maak je op de gewenste hoogte vast en dan hang je de tv aan de rail op de muur

Als ze bij de nieuwe Sony wel in het midden zitten dan is dat een mazzeltje , vaak klopt dat bij Sony ook niet namelijk

[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 16-01-2017 11:41 ]

Phusebox schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:34:
[...]

Als ik nu een LG OLED zou kopen mag ik weer mijn hele av meubel gaan leeghalen, verplaatsen, beugel van de muur halen, nieuwe gaten boren, de oude opvullen, schilderen, alle kabels opnieuw doen en weer alles terugzetten.

Koop ik een andere tv is het: tv van de beugel klikken, frame op nieuwe tv schroeven, tv terug op de beugel klikken en stekker insteken.
Maar jij koopt er toch niet eentje, dus is er voor jou ook geen probleem :X
LOTG schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:31:
Ik vind persoonlijk dat die optie te ver weg gestopt zit. Dat had wat mij betreft onder de opties van modus mogen zitten naast game/cinema mode.

Niet eens zo zeer vanwege de energie besparing maar vanwege het inbranden.

Wat betreft het muted icoontje, dat is volgens mij niet weg te krijgen en is iets wat volgens mij bij vrijwel iedere tv continue in beeld staat om aan te geven dat hij muted is.
Wat dat 'muted' icoontje betreft. Muting is een tijdelijke optie voor als het geluid even snel uit moet omdat je gebeld wordt bijvoorbeeld. Zet je voor een langere tijd het geluid 'uit', dan zet je toch gewoon het volume op '0'? Zelfde resultaat, maar dan zonder icoontje.

Major_ton schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:48:
[...]

Maar jij koopt er toch niet eentje, dus is er voor jou ook geen probleem :X

[...]
Als alles klopte had ik er al lang een gehad, maar goed als een fabrikant gewoon basic eigenschappen zoals een normale VESA plaatsing niet eens voor elkaar krijgt...

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb de knoop doorgehakt en een LG 55EG910V besteld. Hij vervangt een Sony 40" 40V5500 1080p LCD TV die ik in september 2009 heb gekocht. Ik zit ongeveer 4 meter van het scherm wanneer ik op de bank films of series kijk. Ik ben van plan om hem als "domme" TV te gebruiken, ik ben zeer tevreden met mijn huidige apparaten voor streamen/afspelen. De Sony verhuist naar slaapkamer of studeerkamer.
Ik zocht vooral een groter scherm en het liefst met een stuk betere kleur- en contrastweergave dan mijn huidige TV. Mijn overwegingen om voor deze oudere OLED tv te gaan ipv een nieuwe OLED of LED:
  • prijs: duurder dan een LED TV, maar stuk goedkoper dan recente LG OLED.
  • input lag moet ok zijn voor casual gaming: +/- 30ms met huidige firmware (aldus http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100)
  • 4 meter tot scherm: 1080p is dus prima voor mijn kijkafstand, meerwaarde 4K is te verwaarlozen
  • mijn bronnen zijn max. 1080p: 1. RaspberryPi2 met Kodi 2. Xbox One (games & Netflix)
Kan niet wachten tot de bezorging. :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Rohit
estorino schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:43:
Ik heb de knoop doorgehakt en een LG 55EG910V besteld. Hij vervangt een Sony 40" 40V5500 1080p LCD TV die ik in september 2009 heb gekocht. Ik zit ongeveer 4 meter van het scherm wanneer ik op de bank films of series kijk. Ik ben van plan om hem als "domme" TV te gebruiken, ik ben zeer tevreden met mijn huidige apparaten voor streamen/afspelen. De Sony verhuist naar slaapkamer of studeerkamer.
Ik zocht vooral een groter scherm en het liefst met een stuk betere kleur- en contrastweergave dan mijn huidige TV. Mijn overwegingen om voor deze oudere OLED tv te gaan ipv een nieuwe OLED of LED:

* prijs: duurder dan een LED TV, maar stuk goedkoper dan recente LG OLED.
* input lag moet ok zijn voor casual gaming: +/- 30ms met huidige firmware (aldus http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100)
* 4 meter tot scherm: 1080p is dus prima voor mijn kijkafstand, meerwaarde 4K is te verwaarlozen
* mijn bronnen zijn max. 1080p: 1. RaspberryPi2 met Kodi 2. Xbox One (games & Netflix)

Jammer week geleden had je de B6 voor ongeveer hetzelfde haha! Have fun!!

estorino schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:43:
  • prijs: duurder dan een LED TV, maar stuk goedkoper dan recente LG OLED.
  • input lag moet ok zijn voor casual gaming: +/- 30ms met huidige firmware (aldus http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100)
  • 4 meter tot scherm: 1080p is dus prima voor mijn kijkafstand, meerwaarde 4K is te verwaarlozen
  • mijn bronnen zijn max. 1080p: 1. RaspberryPi2 met Kodi 2. Xbox One (games & Netflix)
Gaaf hoor! Heel veel plezier met je nieuwe toestel gewenst en wat een mooie stap vooruit t.a.v. je Sony TV.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Phusebox schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:28:
[...]

Als alles klopte had ik er al lang een gehad, maar goed als een fabrikant gewoon basic eigenschappen zoals een normale VESA plaatsing niet eens voor elkaar krijgt...
Als dat al een dealbreaker voor je is dan zit je jezelf wel vaker in de weg waarschijnlijk. Paar gaatjes boren en je bent er. Aangezien de tv voor de oude gaten hangt vind ik het excuus om de gaatjes te stoppen en te verven ook een beetje overdreven.
Malt007 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Als dat al een dealbreaker voor je is dan zit je jezelf wel vaker in de weg waarschijnlijk. Paar gaatjes boren en je bent er. Aangezien de tv voor de oude gaten hangt vind ik het excuus om de gaatjes te stoppen en te verven ook een beetje overdreven.
Tja als ik 2000 euro voor een tv betaal moet alles wel perfect zijn, en minor issues zoals de logo bult onderaan en asymmetrische VESA plaatsing zijn voor mij dan een reden om maar te wachten of verder te kijken.

Dat ik mijn muur vervolgens netjes af wil werken vind ik verder redelijk normaal, heb immers een beugel waarmee je de tv 90 graden kan draaien dus zodra je draait ga je die gaten wel zien, en het zijn behoorlijke gaten.

• Cardwizard
de Sony oled zal dan ook afvallen door de asymmetrische plaatsing van het logo

• opa_paul
Graag een bevestiging of exFat werkt op de 55b6v series?! Hier in de winkel werkt het namelijk niet... help!

• Puck
opa_paul schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:03:
Graag een bevestiging of exFat werkt op de 55b6v series?! Hier in de winkel werkt het namelijk niet... help!
Werkt inderdaad niet. USB wordt wel herkend, mappen ook, maar bestanden niet.

• opa_paul
Puck schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:06:
[...]

Werkt inderdaad niet. USB wordt wel herkend, mappen ook, maar bestanden niet.
Hoe los ik dit dan op?! Mijn USB stick en hdd staan op exFat...
En als ik die weer terug zet op NTFS dan kan ik de bestanden wel lezen maar niet schrijven of andersom ofzo?! 😬 En Fat32 kan niet want bestanden zijn te groot dan...
dus hoe hebben mensen dit dan opgelost?!
Pagina: 1 ... 50 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.