• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Nu de curve uit de C7 is (waar de C voor Curved leek te staan) ben ik nu wel benieuwd wat nog het verschil met de B7 is. Iemand een idee?

• Silversin
  • Laatst online: 00:15
pro_6or schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:06:
CES is alleen kijken, je zult de reviews moeten afwachten. DE 55B6 kan 27ms halen na de firmware update en ongeveer 700 nits. de B7 zal denk ik een 1000 nits ook niet gaan halen. Wellicht wordt de Samsung QLED wat voor jou.
QLED bleh, OLED or bust :P

Ben eerder benieuwd naar de Sony review. Verwacht dat deze het beste presteert bij gaming,

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Silversin schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:40:
[...]

Ben eerder benieuwd naar de Sony review. Verwacht dat deze het beste presteert bij gaming,
Hoeveel beter dan 28ms wil je het hebben?

Arrived anxious, left bored

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik ervaar alleen Input lag op de ps4 pro als de motion interpolation aanstaat.
Zonder merk je er niet veel van.

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

VorteXLP schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:37:
Nu de curve uit de C7 is (waar de C voor Curved leek te staan) ben ik nu wel benieuwd wat nog het verschil met de B7 is. Iemand een idee?
Ik denk alleen esthetisch: the C7 has a premium aluminum stand and bezel.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Silversin schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:40:
[...]

Je weet dat sony waardeloze resultaten heeft bij inputlag sinds 4k is geintroduceerd? Dat imago stamt nog uit de tijd van de FHD tv's uit 2014 en eerder.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
ago schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Kwestie van smaak, ik vind die van de B serie mooier met het doorzichtige stuk.
Malt007 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:51:
[...]

Je weet dat sony waardeloze resultaten heeft bij inputlag sinds 4k is geintroduceerd? Dat imago stamt nog uit de tijd van de FHD tv's uit 2014 en eerder.
En op software aspect scoren ze al helemaal slecht de laatste jaren. Misschien dat het wat beter is geworden maar buggy Sony TV's zonder fix was niet zo raar.

[ Voor 44% gewijzigd door LOTG op 10-01-2017 11:53 ]

• Malt007
LOTG schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:52:
[...]

Kwestie van smaak, ik vind die van de B serie mooier met het doorzichtige stuk.

[...]

En op software aspect scoren ze al helemaal slecht de laatste jaren. Misschien dat het wat beter is geworden maar buggy Sony TV's zonder fix was niet zo raar.
I know, ben blij dat ik van mijn android sony af ben en een oled heb gekocht. Wereld van verschil op alle vlakken, bekijk het forum van de 2015 sony modellen maar, die groeit nog elke dag met een pagina door alle problemen, zelfs na een jaar van updates. Had hem zelf gekocht omdat hij positieve reviews kreeg voor de beeldkwaliteit en ik het smartgedeelte niet zou gaan gebruiken, maar wat een ellende zeg. Snap ook niet waarom mensen het idee hebben dat Sony superieur zou zijn met beeldverwerking, er is niks maar dan ook echt niks wat de Sony beter doet dan LG.

• VorteXLP
[...]

De mijne ga ik ophangen dus dan is het verschil de bezel. Deze is bij beide erg dun en van aluminium volgens mij, dus wat dan 'premium aluminium' is?

• LOTG
VorteXLP schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:59:
[...]

De mijne ga ik ophangen dus dan is het verschil de bezel. Deze is bij beide erg dun en van aluminium volgens mij, dus wat dan 'premium aluminium' is?
Als je op de LG site naar de plaatjes kijkt zie ik alleen dat de B serie een zilver/RVS kleurige rand heeft en de C serie een (piano?) zwarte rand.

• ago

ago

VorteXLP schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:59:
Eens hoor, ik zou er ook niet 200 (?) euro extra voor over hebben, de B7 is sexy genoeg.
LOTG schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:06:
Als je op de LG site naar de plaatjes kijkt zie ik alleen dat de B serie een zilver/RVS kleurige rand heeft en de C serie een (piano?) zwarte rand.
Heb je een link voor me? Op Google en LG.com kan ik geen duidelijke plaatjes vinden van de B7 en de C7. Alleen van de prachtige W7 ;)

[ Voor 36% gewijzigd door ago op 10-01-2017 12:12 ]

• Silversin
  • Laatst online: 00:15
Puck schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:44:
[...]

Hoeveel beter dan 28ms wil je het hebben?
Minder dan 20, maar nu je het zegt met 4K + HDR(10?) is 28ms vrij netjes. Zie het niet veel lager worden.

• LOTG
ago schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:08:
[...]

Eens hoor, ik zou er ook niet 200 (?) euro extra voor over hebben, de B7 is sexy genoeg.

[...]

Heb je een link voor me? Op Google en LG.com kan ik geen duidelijke plaatjes vinden van de B7 en de C7. Alleen van de prachtige W7 ;)
B7
C7

Iets naar beneden scrollen voor een foto van de bezels op beide pagina's.
Onder LG OLED Design

• ago

ago

LOTG schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:30:
Iets naar beneden scrollen voor een foto van de bezels op beide pagina's.
Onder LG OLED Design
Thanks, goede close-ups zijn dat. Behalve mooi zwart is de bezel van de C7 ook smaller. Naar mijn mening mooier dus. Benieuwd wat het prijsverschil is tussen beide modellen.

• VorteXLP
ago schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Thanks, goede close-ups zijn dat. Behalve mooi zwart is de bezel van de C7 ook smaller. Naar mijn mening mooier dus. Benieuwd wat het prijsverschil is tussen beide modellen.
Nu zie ik het ook, ja :) Zelf ook benieuwd.

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

wally21

psn: Wally224

Puck schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:36:
[...]

Niet dat het echt uitmaakt, maar ik wil het gewoon weten :)
Inderdaad. Ook vanwege de inputlag ;)

Verwijderd

Ik ben benieuwd wanneer de eerste oled tv met ondersteuning voor de video-formaten van hdmi 2.1 komen. Hdmi 2.1 ondersteunt hogere bandbreedte en dus oom meer resolutiesop 4:4:4 / en met meer bpp / en met een hogere refreshrate. 4k in 4:4:4 op 120 hz bijvoorbeeld.

• LOTG
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:21:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste oled tv met ondersteuning voor de video-formaten van hdmi 2.1 komen. Hdmi 2.1 ondersteunt hogere bandbreedte en dus oom meer resolutiesop 4:4:4 / en met meer bpp / en met een hogere refreshrate. 4k in 4:4:4 op 120 hz bijvoorbeeld.
Krijg je dan ook weer de PS4 Pro X ofzo?

Ik gok dat 2.1 pas in 2018 op zijn vroegst zal komen, die word pas halverwege dit jaar introduceert dus dan denk ik niet dat er meteen nieuwe TV's komen maar dat dit op de feature lijst van 2018 zal staan.

[ Voor 19% gewijzigd door LOTG op 10-01-2017 13:30 ]

Verwijderd

Ps4's interessen mij niet, wel dat ik een pc eraan kan hangen met madvr, en op de hoogste kwaliteit kan renderen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:21:
Laten we eerst maar eens de content etc krijgen.
We hebben vaak al moeite om de DCI-P3 kleurruimte op 100% te krijgen.
En halen rec.2020 dus ook nog niet volledig.
Ook moet de content (films/series) eerst nog komen die op 48hz verwerkt is.
En over het algemeen merk je nog weinig van 4:4:4 tov 4:2:0 bv.

Als de content van betere kwaliteit wordt kunnen we ons focussen op die zaken denk ik.
Zodat je straks op je console ook meer dan 60FPS kunt verwerken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• LOTG
DarkSide schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:04:
[...]

Als de content van betere kwaliteit wordt kunnen we ons focussen op die zaken denk ik.
Die 60fps op de consoles blijft helaas denk ik een eeuwige balans zoeken tussen image quality en performance.

We willen graag aan beide knoppen tegenlijk even hard draaien maar dat gaat nu eenmaal niet.

• DarkSide

DarkSide

Klopt. Een console kan ook niet 1500,- gaan kosten door er maar een TitanX in te stoppen.
Maar denk wel dat er een moment komt dat we 30fps loslaten en meer en meer richting 60 gaan.
En dan zou je wel meer willen.

Daarbij wil je misschien wel een PC op je TV aansluiten en meer dan 60fps draaien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
https://www.samsung.com/n...6_20161212_1x1_gen_avd_tv
Iemand met een courante LG OLED die hier aan mee wil doen? :+ })

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb net een LG OLED 55E6V aangeschaft. Mijn vriendin ziet me al aankomen met de melding dat er tijdelijk (voor 2 uur) weer een andere TV bijkomt.

Wel een leuke actie van Samsung om hun product te promoten. Maar dan zou ik de TV niet via Samsung zelf kopen. Daarvoor liggen de adviesprijs (zie zij zelf ook rekenen) en wat je elders betaalt teveel uit elkaar.

• LOTG
Al vol gepland. Ik denk dat ze misschien nog proberen uit te vissen wat voor TV je hebt, en hem niet naast een LG signature willen plaatsen.

Verwijderd

DarkSide schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:04:
[...]

Dat is wasr. Maar van 10 bit, en 4:4:4 merk ik op mijn plasma al verschil. Het is echt afhankelijk welke renderer je gebruikt.

Ik zwee al jaren bij madVR. Deze behandelt chroma en luma afzonderlijk. En past heel geavanceerde scalers toe om het chroma te "dubbelen" of te verviervoudigen (4:2:0 naar 4:4:4). Dit alles op 16 bit kleurprecisie. De videokwaliteit die madVR levert, er is geen betere renderer. Nadeel is dat je een goede videokaart moet hebben.

Als je er niet mee bekend bent, moet je het eens uitproberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2017 16:21 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[...]

Waarschijnlijk ook een betere processor.

• Puck
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Dat is wasr. Maar van 10 bit, en 4:4:4 merk ik op mijn plasma al verschil. Het is echt afhankelijk welke renderer je gebruikt.

Ik zwee al jaren bij madVR. Deze behandelt chroma en luma afzonderlijk. En past heel geavanceerde scalers toe om het chroma te "dubbelen" of te verviervoudigen (4:2:0 naar 4:4:4). Dit alles op 16 bit kleurprecisie. De videokwaliteit die madVR levert, er is geen betere renderer. Nadeel is dat je een goede videokaart moet hebben.

Als je er niet mee bekend bent, moet je het eens uitproberen.
Ik ben er niet echt bekend mee, maar is dit (met name) voor video-content? 4k @ 10bit @ 4:4:4 is toch prima af te spelen? Weliswaar niet op 60hz/120hz, maar zit daar sowieso, met het huidige aanbod aan content een voordeel aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 10-01-2017 16:52 ]

• DarkSide

DarkSide

ionn schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:41:
[...]

Waarschijnlijk ook een betere processor.
Was er niet aangegeven dat alle modellen alle updates gelijk kregen.
Wat waarschijnlijk dus betekend dat ze dezelfde processors hebben.

DarkSide schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:43:
[...]

Was er niet aangegeven dat alle modellen alle updates gelijk kregen.
Wat waarschijnlijk dus betekend dat ze dezelfde processors hebben.
Alle 2017 modellen zullen inderdaad technisch gelijk zijn aan elkaar. Zelfs de rand om het scherm van de B7 en C7 zijn even groot, alleen het kopse randje is bij de B7 aluminium en bij de C7 zwart gespoten.

HLG ondersteuning komt via een update naar de 2016 LG OLED TV's en sommige LCD TV's.

Bron.

Maakt de 6 series OLED TV's toch weer meer compleet en 'future proof'.

[ Voor 24% gewijzigd door Major_ton op 10-01-2017 17:07 ]

Some infinities are bigger than others.

• LOTG
Major_ton schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:03:
[...]

Alle 2017 modellen zullen inderdaad technisch gelijk zijn aan elkaar. Zelfs de rand om het scherm van de B7 en C7 zijn even groot, alleen het kopse randje is bij de B7 aluminium en bij de C7 zwart gespoten.

HLG ondersteuning komt via een update naar de 2016 LG OLED TV's en sommige LCD TV's.

Bron.

Ik ben niet heel zeker over de rand, ik dacht inderdaad eerst dat het optisch bedrog was door de kleur maar de maten op de site komen ook niet overeen. De C7 is inderdaad iets minder breed/hoog als de B7.

En echt wakker lig ik nu ook weer niet van HLG. Zelf kijk ik al geen TV meer, en ik zie het sowieso niet erg snel op TV komen. Laat staan dat b.v. Ziggo het eens zou gaan uitzenden.

[ Voor 9% gewijzigd door LOTG op 10-01-2017 17:18 ]

• D_V
  • Registratie: Januari 2011

D_V

Op Forbes.com weer iets meer info over de Sony oled:

http://www.forbes.com/sit...ow-stoppers/#6b52bb6b7c09

De "ietwat vage" Nederlandse webshop heeft de prijzen voor de Sony's inmiddels omhoog gegooit.

https://www.smarthomeonli...earch/result/?q=sony+oled

;)

[ Voor 33% gewijzigd door D_V op 10-01-2017 17:58 ]

• ago

ago

Heb je net 500€ aanbetaald, kun je 3 mille aftikken :O
D_V schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:57:
Op Forbes.com weer iets meer info over de Sony oled:

http://www.forbes.com/sit...ow-stoppers/#6b52bb6b7c09

De "ietwat vage" Nederlandse webshop heeft de prijzen voor de Sony's inmiddels omhoog gegooit.

https://www.smarthomeonli...earch/result/?q=sony+oled

;)
Ik wil de bleke koppies wel eens in het prijzen topic zien nu -O-

Oprecht niet leuk als je een aanbetaling hebt gedaan en ernaar uitkeek over een paar maandjes een mooie OLED TV te hebben. Aan de andere kant, waarom zou je een TV reserveren en aanbetalen over zo'n lange tijdspanne en terwijl niemand nog weet hoe goed of hoe slecht ze gaan zijn? Sony heeft de laatste tijd toch een ietwat dubieuze reputatie opgebouwd en AndroidTV zou ik zeker niet verkiezen boven WebOS of Tizen.

• DarkSide

DarkSide

Major_ton schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:16:
[...]

Oprecht niet leuk als je een aanbetaling hebt gedaan en ernaar uitkeek over een paar maandjes een mooie OLED TV te hebben. Aan de andere kant, waarom zou je een TV reserveren en aanbetalen over zo'n lange tijdspanne en terwijl niemand nog weet hoe goed of hoe slecht ze gaan zijn? Sony heeft de laatste tijd toch een ietwat dubieuze reputatie opgebouwd en AndroidTV zou ik zeker niet verkiezen boven WebOS of Tizen.
Dubieuze reputatie is niet eens mijn eerste belemmering.
Voordat ik een TV aan een shortlist toevoeg wil ik eerst wat Tests en prijzen zien.
Dan kan ik later wel bepalen of ik wat android ongenoegen van huidige sony's voor lief neem omdat beeld\prijs goed\gunstig is.

En idd waarom nu een TV reserveren waarvan verder nog 0,0 bekend gemaakt is over exacte introductie datum in Europa en Nederland. Je kan dan bijna net zogoed een B8 reserveren 8)
Ben benieuwd wat ze gecommuniceerd hebben over de prijsverhoging aan de mensen die wel een pre-order geplaatst hebben. En hoeveel hun geld al weer terug gevraagd hebben.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
Major_ton schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:16:
[...]

Dat de prijs omhoog gaat boeit niet he. Koopovereenkomst is al tot stand gekomen voor de mensen die gereserveerd hebben.. Aanbod en aanvaarding. Zelfs schriftelijk bevestigd. Gewoon als ze niet leveren a) levering afdwingen bij de rechter of b) schadevergoeding eisen (de meerkosten).
Adlermann schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:35:
[...]

Dat de prijs omhoog gaat boeit niet he. Koopovereenkomst is al tot stand gekomen voor de mensen die gereserveerd hebben.. Aanbod en aanvaarding. Zelfs schriftelijk bevestigd. Gewoon als ze niet leveren a) levering afdwingen bij de rechter of b) schadevergoeding eisen (de meerkosten).
Dat is ook zeker zo. Alleen of je er zin in hebt om op die manier een TV aan te schaffen... Voor mij is dat traject altijd wel onderdeel van het totale plezier (ook al duurt het maar even).

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
ago schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:53:
[...]

De C7 is ook 0.1" dunner dan de B7, scheelt toch weer een kwart cm ;)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
Major_ton schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:03:
[...]

Bron.

LG is toch wel heel goed bezig met hun ondersteuning op deze manier .. hulde !

• Witte8
  • Laatst online: 09-11-2022
De hype is real. Wat een enthousiasme omtrent die A1! Ik hoop dat Sony het waar kan maken en dat AndroidTV nu eindelijk is wat gaat worden. Echt fantastisch dat OLED nu vaste voet aan de grond gekregen heeft en dat LG niet meer alleen heerser is. Zo wordt het er voor de consument alleen maar leuker op! En hoewel ik mijn LG 65B6 pas een maand heb en 100% tevreden ben, kan ik niet wachten op de volgende stap. 77" aan de muur in de formfactor van een LG W7 zie ik over een jaar of 4 wel zitten oOo

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:38

aex351

I am the one

Met betrekking tot de $1999 voor Sony's 55" OLED, dit artikel onderstreept dat Sony zijn LCD line-up (Z9) nog steeds hoger positioneert dan OLED. Lijkt mij ook logisch dat ze dit wordt gesuggereerd, aangezien LG alleenheerser is met de W7.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Malt007
Gebruikt iemand hier de ingebouwde mediaspeler van de 6 serie? Ben benieuwd wat deze allemaal slikt eigenlijk.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:11
Heb vandaag de LG 55B6D gehaald!! Zijn er nog posts hier met tips ofzo? De beste instellingen en tips?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

rohit schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:46:
Heb vandaag de LG 55B6D gehaald!! Zijn er nog posts hier met tips ofzo? De beste instellingen en tips?
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! Bekijk de eerste post even van dit topic. Deze post wordt tevens morgen weer bijgewerkt.
Malt007 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:32:
Gebruikt iemand hier de ingebouwde mediaspeler van de 6 serie? Ben benieuwd wat deze allemaal slikt eigenlijk.
Ik gebruik alleen nog maar de ingebouwde mediaspeler van de B6 nadat mijn Dune gestorven is. Bevalt mij prima. Werkt goed met de meeste extensies als MP4, MKV, zelfs ISO's al is dat soms wat tricky met hoofdstukken. Subs werken ook en er is nog van alles in te stellen als de grootte van de subs etc.

[ Voor 43% gewijzigd door Major_ton op 11-01-2017 00:08 ]

• Malt007
Major_ton schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:04:
[...]

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! Bekijk de eerste post even van dit topic. Deze post wordt tevens morgen weer bijgewerkt.

[...]

Ik gebruik alleen nog maar de ingebouwde mediaspeler van de B6 nadat mijn Dune gestorven is. Bevalt mij prima. Werkt goed met de meeste extensies als MP4, MKV, zelfs ISO's al is dat soms wat tricky met hoofdstukken. Subs werken ook en er is nog van alles in te stellen als de grootte van de subs etc.
Slikt hij ook 4k 10bit bestanden? Had me vergist met de aankoop van een nieuwe dune (langer dan 2 weken geleden helaas), maar dacht dat hdmi 1.4 geen beperking zou zijn voorlopig. Helaas slikt 1.4 dus geen 4k + 10bit, dacht alleen dat dit niet ging icm 60hz.
Malt007 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:12:
[...]

Slikt hij ook 4k 10bit bestanden? Had me vergist met de aankoop van een nieuwe dune (langer dan 2 weken geleden helaas), maar dacht dat hdmi 1.4 geen beperking zou zijn voorlopig. Helaas slikt 1.4 dus geen 4k + 10bit, dacht alleen dat dit niet ging icm 60hz.
Dat is mij tot nu toe alleen gelukt door deze bestanden op een USB schijf te zetten en deze aan de USB 3.0 poort van de TV te koppelen. Dan gaat het afspelen helemaal perfect. 4K x265 bestanden afspelen lukt wel via het netwerk.

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
Major_ton schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:17:
[...]

Dat is mij tot nu toe alleen gelukt door deze bestanden op een USB schijf te zetten en deze aan de USB 3.0 poort van de TV te koppelen. Dan gaat het afspelen helemaal perfect. 4K x265 bestanden afspelen lukt wel via het netwerk.
Kan de B6 4K H265 MKV bestanden goed decoderen? Heb het geprobeerd met mijn Mac Mini of iMac 5K, maar dat was niet zo'n succes.

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
joco schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Je spreekt over een ouwe CI module.. is dit wel een 1.3??
Ik had ook nog een ouwe CI module (1.2) en die gaan echt niet werken in deze nieuwe TV's je bent verplicht om een 1.3 versie te kopen.. (of kopen kan niet meer dus te huren....)
Zonet de ziggo moneur langs gehad.
Ik citeer: 'Nee nee het kan niet aan de module liggen als hij het bij de vorige tv nog gewoon deed".

Na wat gepruts lukte 't niet, toch maar nieuwe module.
'o, dit is nieuw voor mij, raar dat het toch aan de module ligt :o '

Iig heb ik weer tv :Y)

• Malt007
Major_ton schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:17:
[...]

Enig idee waar de beperking dan in zit bij afspelen via het netwerk? De film die ik gisteren afspeelde (maar waarbij de 10bit kleuren dus niet werkten) had een gemiddelde bitrate van 70-80mbit. Dit lijkt me geen beperkende factor.

• Puck
Malt007 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:19:
[...]

Enig idee waar de beperking dan in zit bij afspelen via het netwerk? De film die ik gisteren afspeelde (maar waarbij de 10bit kleuren dus niet werkten) had een gemiddelde bitrate van 70-80mbit. Dit lijkt me geen beperkende factor.
Mijn ervaring is dat het in theorie vaak geen beperkende factor is maar in de praktijk wel. De netwerkinterface van de TV is 100mbit. Dan hou je weinig wiggle-room over.

Spelen de files helemaal niet af of stotteren/bufferen deze de de hele tijd?

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:37:
[...]

Mijn ervaring is dat het in theorie vaak geen beperkende factor is maar in de praktijk wel. De netwerkinterface van de TV is 100mbit. Dan hou je weinig wiggle-room over.

Als ik erg grote files over het netwerk wil afspelen hapert het iedere 20 seconden of zo. Lijkt ene netwerk probleem te zijn maar ik heb geen idee waar het precies zit. Mijn server heft Gbit maar de schijf is weer niet zo snel. Het kan ook nog zijn dat de TV de hoeveelheid data gewoon niet kan verwerken. Sowieso kun je de TV beter op WiFi zetten omdat de LAN poort maar 100Mbit is. Klinkt raar maar het werkt echt beter.

[ Voor 9% gewijzigd door rajackar op 11-01-2017 09:41 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Puck
rajackar schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:40:
[...]

Als ik erg grote files over het netwerk wil afspelen hapert het iedere 20 seconden of zo. Lijkt ene netwerk probleem te zijn maar ik heb geen idee waar het precies zit. Mijn server heft Gbit maar de schijf is weer niet zo snel. Het kan ook nog zijn dat de TV de hoeveelheid data gewoon niet kan verwerken. Sowieso kun je de TV beter op WiFi zetten omdat de LAN poort maar 100Mbit is. Klinkt raar maar het werkt echt beter.
Klopt. Ik gebruik dan ook 5gh WiFi in plaats van lan, waarmee ik ongeveer 140mbps haal. Bij mij was echter mijn oude NAS de boosdoener bij grote files. Bij testen van media direct van laptop waar Plex Server op draait ging het prima.. De NAS gaan we dit jaar maar eens vervangen :)

• Malt007
Puck schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:37:
[...]

Heb de mediaspeler van de LG nog nooit gebruikt, ging er eigenlijk vanuit dat deze niet zo goed zou zijn als een dedicated mediaspeler. Echter er bestaan nog geen fatsoenlijke mediaspelers die alle formats ondersteunen. Ik weet dat er wat android based spelers zijn maar daar begin ik niet meer aan. Wil een Dune, Oppo of eventueel een Popcornhour speler maar die zijn er nog niet.

• Puck
Malt007 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Heb de mediaspeler van de LG nog nooit gebruikt, ging er eigenlijk vanuit dat deze niet zo goed zou zijn als een dedicated mediaspeler. Echter er bestaan nog geen fatsoenlijke mediaspelers die alle formats ondersteunen. Ik weet dat er wat android based spelers zijn maar daar begin ik niet meer aan. Wil een Dune, Oppo of eventueel een Popcornhour speler maar die zijn er nog niet.
Ik gebruik XPLay (third-party client voor Plex) en dat werkt fantastisch. Het enige wat ik nog niet heb getest is het afspelen van HDR content. Binnenkort maar eens even doen. Zolang deze setup werkt schaf ik nog geen externe mediaplayer aan.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:12
Brik schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:15:
[...]

Ik citeer: 'Nee nee het kan niet aan de module liggen als hij het bij de vorige tv nog gewoon deed".

Toch is dit al heel lang (4-5 jaar) een bekend feit. Mijn vorige tv (LG 47lw4500) werkte al niet goed met een 1.2 module, toen besloot ik dat het klaar was met het gepruts en kocht een Humax 5200c decoder.
Volgende tv verbinden is niet meer dan de hdmi-kabel inpluggen.
Dat jij dat gemist hebt is tot daaraan toe, maar dat de helpdesk van Ziggo dit blijkbaar niet bekend was? 8)7

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Malt007
Puck schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:18:
[...]

Ik gebruik XPLay (third-party client voor Plex) en dat werkt fantastisch. Het enige wat ik nog niet heb getest is het afspelen van HDR content. Binnenkort maar eens even doen. Zolang deze setup werkt schaf ik nog geen externe mediaplayer aan.
Heb behoefte aan iets eenvoudigers dan Plex. Gewoon simpelweg stream vanuit een mappenstructuurtje, geen wrappers, indexers of iets anders wat ik niet (wil) snap(pen). Bij voorkeur van een player die zorgt voor optimale beeldkwaliteit, dus geen gare androidspelers of shields.

• Puck
Malt007 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:48:
[...]

Heb behoefte aan iets eenvoudigers dan Plex. Gewoon simpelweg stream vanuit een mappenstructuurtje, geen wrappers, indexers of iets anders wat ik niet (wil) snap(pen). Bij voorkeur van een player die zorgt voor optimale beeldkwaliteit, dus geen gare androidspelers of shields.
Begrijpelijk. Helaas is er geen client voor WebOS welke een netwerkshare kan uitlezen en dat kan streamen. Daarvoor zul je toch iets met een (DLNA / Plex) server moeten doen. Of je hangt er een USB schijf aan, maar deze zal je dan weer moeten ontkoppelen als je nieuwe files erop wilt plaatsen. Voor andere oplossingen zul je een extern apparaat nodig hebben.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
rajackar schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:40:
[...]

Sowieso kun je de TV beter op WiFi zetten omdat de LAN poort maar 100Mbit is. Klinkt raar maar het werkt echt beter.
Bedankt voor deze tip. Hier had ik nooit bij stil gestaan! Straks maar eens aanpassen, had ik net alle kabels netjes bij elkaar getaped kan ik ze nu weer los gaan halen haha |:(

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Mirved schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:14:
[...]

Bedankt voor deze tip. Hier had ik nooit bij stil gestaan! Straks maar eens aanpassen, had ik net alle kabels netjes bij elkaar getaped kan ik ze nu weer los gaan halen haha |:(
Gewoon kabel er uit en los laten hangen ;)

Ik gebruik overigens ook plex media server icm xplay na de tip van Puck. En een super manier om te kijken.
En eigenlijk nog erg simpel op te zetten ook.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Puck
Mirved schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:14:
[...]

Het ligt natuurlijk wel aan de snelheid en het bereik van je router. Ik heb dit zelf getest via http://fast.com in de WebOS webbrowser waarbij ik via LAN ongeveer 90mbps haal en via 5Ghz WiFi 140mbps (mijn max internet is 150mbps). Deze tests werken natuurlijk alleen als je internet snel genoeg is, maar er zijn vast ook tests die je binnen je lokale netwerk kunt uitvoeren.

Malt007 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:48:
[...]

De ingebouwde Mediaplayer van de TV is dus zo eenvoudig. Ik heb twee USB schijven (eentje is de 3,5" schijf uit mijn oude Dune mediaspeler die nu in een dock staat) aan mijn ASUS RTN-66W router gehangen en met een paar klikken geconfigureerd als mediaserver. Via Windows verkenner of FileZilla kan ik er makkelijk nieuwe content naartoe kopiëren. Met de TV kijk ik gewoon in de mappenstructuur, klik op wat ik wil kijken, et voilá! Ook zo fijn dat je subs gewoon in grootte aan kan passen. Bij mij staan ze op de kleinste stand. Ideaal.

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op mijn 55b6v zie ik af en toe een waas rondom snel bewegende personen, ook al is het 1080p materiaal.
Wat is dit?

Rapapa...

• LOTG
LosGieros schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:57:
Op mijn 55b6v zie ik af en toe een waas rondom snel bewegende personen, ook al is het 1080p materiaal.
Wat is dit?
Motion blur?
Wat is dit?
Dat is waarschijnlijk je TruMotion die aan staat op 'clear' of 'smooth'. Zet deze uit of op 'user 2/10 en 10/10'.

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Thanks zal vanavond eens even met de instellingen in de weer gaan!

Rapapa...

• Rohit
Wat is dit?
Viel mij idd gister ook op!! Vanavond ook maar eens aanpassen!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
Ben toch wel aan het twijfelen. Aan de ene kant nu een 65EF950v aanschaffen voor 2700 euro. Qua beeldkwaliteit en grootte ga ik er dan een stuk op vooruit tov mijn huidige Samsung van +5 jaar oud (ook zonder alle nieuwe HDR versies en met minder helderheid). Aan de andere kant toch even wachten op de nieuwe B7/C7 modellen, waarbij je dan niet weet hoeveel die eerst gaan kosten. Of toch de gulden middenweg en een B6 kopen als je nu leest dat die nog wel een update krijgen. Erg lastig.
AgeOfPanic schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:54:
Ben toch wel aan het twijfelen. Aan de ene kant nu een 65EF950v aanschaffen voor 2700 euro. Qua beeldkwaliteit en grootte ga ik er dan een stuk op vooruit tov mijn huidige Samsung van +5 jaar oud (ook zonder alle nieuwe HDR versies en met minder helderheid). Aan de andere kant toch even wachten op de nieuwe B7/C7 modellen, waarbij je dan niet weet hoeveel die eerst gaan kosten. Of toch de gulden middenweg en een B6 kopen als je nu leest dat die nog wel een update krijgen. Erg lastig.
Voor de 950V zou ik niet sowieso niet meer gaan. Nu een B6 kopen of wachten op de B7/C7 modellen en misschien zelfs een Sony A1 is een heel ander vraagstuk en eentje die moeilijk te beantwoorden is. Met een B6 weet je min of meer wat je koopt. De generatie van 2017 zal zo goed als zeker niet slechter worden, maar we weten er gewoon nog niks concreets over. LG heeft een nieuw soort paneel ontwikkeld en hoe dat gaat uitpakken is nog volledig onbekend. Mijn gevoel zegt wachten, maar aan de andere kant is de B6 een zéér capabele en érg mooie TV die onverwachts misschien nog wel het meest aantrekkelijk is uit de complete 2016 line-up.

Het grootste gemis van alle OLED TV's is het gebrek aan content die deze TV's volledig eer aan doen. De komende jaren zullen OLED bezitters alleen maar meer en meer gaan genieten van hun TV!

• Rohit
Kreeg dit net van de LG Facebook op de vraag hoe het met de garantie zat met een TV gekocht in Duitsland:

Gefeliciteerd met je OLED!
Geen zorgen, je hebt een Europese garantie. Dat betekent dus dat producten die in Europa zijn aangeschaft hieronder vallen. Mocht er dan iets mee zijn dan kan je ons contacteren voor bijvoorbeeld advies, of een reparatie. Er is 1 maar. Mocht het toestel onverhoopt ooit niet meer gerepareerd kunnen worden dan wordt er uiteindelijk wel verwezen naar de winkel waar het product gekocht is.

• LOTG
Dat laatste is natuurlijk niet zo raar, je bent voor garantie altijd aangewezen op de verkoper. Dat veel fabrikanten buiten de verkoper om fabrieksgarantie bieden is natuurlijk fijn maar alles daar buiten is voor de verkoper.

• Cardwizard
LOTG schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:23:
Dat laatste is natuurlijk niet zo raar, je bent voor garantie altijd aangewezen op de verkoper. Dat veel fabrikanten buiten de verkoper om fabrieksgarantie bieden is natuurlijk fijn maar alles daar buiten is voor de verkoper.
hoe zouden ze er mee omgaan als een winkel bv failliet gaat ?

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb begrepen dat LG de C6 modellen (in de USA) heeft voorzien van een update die de input lag zwaar lager maakt in HDR mode, geldt dit ook voor onze modellen?

En de B6, heeft die onderhand nu ook zo'n update ontvangen? Want de input lag voor gaming met HDR is aardig hoog zonder die updates toch?

• Puck
devilsnight schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:36:
Ik heb begrepen dat LG de C6 modellen (in de USA) heeft voorzien van een update die de input lag zwaar lager maakt in HDR mode, geldt dit ook voor onze modellen?

En de B6, heeft die onderhand nu ook zo'n update ontvangen? Want de input lag voor gaming met HDR is aardig hoog zonder die updates toch?
Alle modellen hebben inmiddels een update, de update voor de B6 enkel alleen nog in USA, maar zal binnenkort ook in Europa uitkomen. De input-lag (op de B6) voor 4k en HDR wordt daarmee 28.5ms. Dit is overigens al meerdere malen genoemd in dit topic, dus volgende keer eerst even zoeken kan geen kwaad ;)

• LOTG
Cardwizard schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:33:
[...]

hoe zouden ze er mee omgaan als een winkel bv failliet gaat ?
In principe ben je dan afhankelijk van hun coulance, vooral als de fabrieksgarantie lager ligt dan de wettelijke verplichte garantie. Die laatste geld namelijk voor de verkoper en niet voor de fabrikant.

Bij een faillissement is er namelijk niemand meer waarmee jij een overeenkomst (de aankoop) hebt.

• ago

ago

LOTG schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:40:
[...]

In principe ben je dan afhankelijk van hun coulance, vooral als de fabrieksgarantie lager ligt dan de wettelijke verplichte garantie. Die laatste geld namelijk voor de verkoper en niet voor de fabrikant.

Bij een faillissement is er namelijk niemand meer waarmee jij een overeenkomst (de aankoop) hebt.
Coulance? Als jij nog fabrieksgarantie hebt, gaan ze je niet meer verwijzen naar een niet-bestaande winkel, maar je gewoon rechtstreeks helpen. Of ben ik nou naïef? ;)

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07-2025
Mijn inziens vrij simpel, indien ze failliet worden verklaard door de rechtbank dan mag je achteraan in de rij van schuldeisers gaan staan en hopen dat je ooit nog je geld terug krijgt. Eerst zal een curator al zijn/haar bezitten moeten liquideren maar vaak blijft er na aftrek van bijv. het salaris van zo'n curator en andere faillissementkosten weinig over om jouw TV'tje te bekostigen nog.

Maar dit is overigens wel een beetje off-topic, laten we het weer over OLEDs hebben ;-).

• LOTG
ago schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Coulance? Als jij nog fabrieksgarantie hebt, gaan ze je niet meer verwijzen naar een niet-bestaande winkel, maar je gewoon rechtstreeks helpen. Of ben ik nou naïef? ;)
Je vergeet dat jij geen overeenkomst hebt met de fabrikant, tenzij jij daar de TV gekocht hebt. De verkoper is verantwoordelijk voor alles.

Dus ja, als ze jou verwijzen naar een niet meer bestaande winkel ben jij compleet afhankelijk van wat LG voor jou wil doen ook binnen de periode fabrieksgarantie.

Waarom LG de grens trekt bij het vervangen van een compleet toestel weet ik niet. Retour gaat blijkbaar via een ander kanaal.

• ago

ago

Silverdax schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:47:
Mijn inziens vrij simpel, indien ze failliet worden verklaard door de rechtbank dan mag je achteraan in de rij van schuldeisers gaan staan en hopen dat je ooit nog je geld terug krijgt. Eerst zal een curator al zijn/haar bezitten moeten liquideren maar vaak blijft er na aftrek van bijv. het salaris van zo'n curator en andere faillissementkosten weinig over om jouw TV'tje te bekostigen nog.

Maar dit is overigens wel een beetje off-topic, laten we het weer over OLEDs hebben ;-).
Geld? We hebben het over garantie.

• Rohit
Hier in NL hebben we nu Version 04.30.65 in USA hebben ze Version 04.30.77. De Duitse hebben 04.30.50. Die lopen nog verder achter dus..

• rajackar

rajackar

Blood Minister

rohit schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:54:
Hier in NL hebben we nu Version 04.30.65 in USA hebben ze Version 04.30.77. De Duitse hebben 04.30.50. Die lopen nog verder achter dus..
Als de update in UK uit is kun je die binnen halen door tijdelijk de optie LG service country op UK te zetten.

• Rohit
rajackar schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Als de update in UK uit is kun je die binnen halen door tijdelijk de optie LG service country op UK te zetten.
Top, thanks!! Maar kan je hem niet op USA zetten dan? En geld dit ook voor de 55B6D? Of werkt de truc alleen met de V?

Nog meer handige tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 11-01-2017 14:59 ]

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
ago schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Geld? We hebben het over garantie.
Uiteindelijk gaat het wel over geld. In het geval van een garantieclaim bij een winkelier, dan is de winkelier verantwoordelijk voor het oplossen van deze claim indien dit binnen de garantietermijn is. Dit kan zijn door reparatie en/of vervanging. Dit kost geld. Indien een winkelier failliet is, dan is hij niet in staat deze werkzaamheden uit te voeren en ben je dus schuldeiser (van geld dus). Hou hierbij in gedachten dat je bijna altijd een overeenkomst sluit met een winkelier en niet met een fabrikant. Uitzondering hierop is wanneer een fabrikant ook een winkel heeft en daardoor zowel fabrikant als winkelier is (bv apple store)

• Luc79Ehv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
rohit schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:54:
Mijn B6D (Duits model) heeft gisteren anders gewoon 4.30.65 binnen gehaald ota. Website zal wel minder frequent geupdate worden vermoed ik.

• Rohit
Luc79Ehv schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:05:
[...]

Mijn B6D (Duits model) heeft gisteren anders gewoon 4.30.65 binnen gehaald ota. Website zal wel minder frequent geupdate worden vermoed ik.
Ik heb hem ook geüpdatet maar niet gekeken naar de Versie nummer haha!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

rohit schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:59:
[...]

Top, thanks!! Maar kan je hem niet op USA zetten dan? En geld dit ook voor de 55B6D? Of werkt de truc alleen met de V?

Nog meer handige tips?
Dat wordt lastig want US staat niet im de lijst met landen ;) Je kunt de file wel van de US support site halen en proberen te installeren maar dat is op eigen risico ;)

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

wally21

psn: Wally224

Luc79Ehv schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:05:
[...]

Deze is er al een tijdje. Momenteel wachten we op de .77 update

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
Puck schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:40:
[...]

Alle modellen hebben inmiddels een update, de update voor de B6 enkel alleen nog in USA, maar zal binnenkort ook in Europa uitkomen. De input-lag (op de B6) voor 4k en HDR wordt daarmee 28.5ms. Dit is overigens al meerdere malen genoemd in dit topic, dus volgende keer eerst even zoeken kan geen kwaad ;)
My bad. :)

28.5ms is geweldig en uitstekend voor shooters op de consoles en PC. Echt goed nieuws. Hopelijk krijgt de B6 de patch dan ook echt later dit jaar, want de kans wordt steeds groter dat ik gewoon voor een B6 ga. Mijn huidige EC930 heeft een mooie curve en het is leuk en aardig...maar ik hoef dat niet perse, zeker niet wanneer het zoveel duurder is voor een TV die verder exact hetzelfde is.

• Cardwizard
devilsnight schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:30:
[...]

My bad. :)

Hopelijk krijgt de B6 de patch dan ook echt later dit jaar,
is er al , wachten is op de "release" hier

• LOTG
rajackar schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:12:
[...]

Dat wordt lastig want US staat niet im de lijst met landen ;) Je kunt de file wel van de US support site halen en proberen te installeren maar dat is op eigen risico ;)
Ik zou het er niet op wagen los van het feit dat de TV dit waarschijnlijk werkt. De kans is namelijk dat er physiek verschil zit tussen de EU en de VS versie, hoewel dat verschil de laatste jaren natuurlijk steeds kleiner word (ingebouwde omvormers en support voor alle TV signalen) kan er nog steeds het een en ander verschillen.

Binnen de EU weet ik niet zo goed wat het verschil zou moeten zijn los van wat land specifieke teksten op de doos en wat tracking van wat waar is verkocht.

• Puck
Ik heb de vorige firmware geinstalleerd via de UK regio wissel. Geen problemen gehad. Let er wel op dat dit bepaalde instellingen kan resetten, maar ik raad aan om sowieso bij elke firmware update een factory reset te doen (hoe vervelend dat ook is).

Het zal overigens nog wel langer duren voordat de firmware automatisch te installeren is. De USA firmware is vooralsnog ook alleen handmatig via USB te installeren.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik heb ook al eens via duitsland en de UK een update binnen gehaald omdat ik ongeduldig was. De US durf ik ook niet aan ;)

Verwijderd

Is er al wat bekend over het ophangen van de 2017 modellen? Voor zover ik het goed begrijp is de B6 wel voorzien van VESA, maar zijn de gaten wat lager dan normaal. (Waardoor de TV flink hoger komt te hangen bij een bestaande muurbeugel). Of valt het nog wel mee voor de B6?

• Rohit
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:54:
Is er al wat bekend over het ophangen van de 2017 modellen? Voor zover ik het goed begrijp is de B6 wel voorzien van VESA, maar zijn de gaten wat lager dan normaal. (Waardoor de TV flink hoger komt te hangen bij een bestaande muurbeugel). Of valt het nog wel mee voor de B6?
Nop, gister geprobeerd met een Vogel's Wall 2225 hij was echt veel te hoog! Word aangeraden om een Nextgen ofzo te kopen die kost maar liefst 450 euro hahaha

• Cardwizard
de 65B6 hangt hier aan een beugel van 30 euro ! gaat perfect

linkje -> http://www.muurbeugelcent...560.2129557880.1464820746

als je geen draai of kantelbaar iets wil dan is dit prima imho

Verwijderd

rohit schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:09:
[...]

Nop, gister geprobeerd met een Vogel's Wall 2225 hij was echt veel te hoog! Word aangeraden om een Nextgen ofzo te kopen die kost maar liefst 450 euro hahaha
Dat aanraden geloof ik graag, jammer als mensen daar intuinen.

Gewoon de bestaande muurbeugel verlagen lijkt me altijd een optie... bovendien moet je waarschijnlijk toch opnieuw gaten boren wanneer je een andere (betere geschikte) aanschaft.

• Strider
  • Laatst online: 10:04
Is er niet een toekomst proof beugel te koop waarmee je niet iedere keer nieuwe gaten hoeft te boren. Ik wil mijn 910v ook gaan ophangen maar de kans is groot dat ik hem eind dit jaar wil vervangen. Ik wil dan liever mijn huidige tv beugel gebruiken zonder 4 nieuwe gaten te moeten boren.

BlaBlaBla

Ai dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Phusebox op 11-01-2017 18:05 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

rohit schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:09:
[...]

Echt waar? Damn ik dacht dat iemand hier ooit schreef dat ie 7 cm hoger kwam. Ook stom dat je zo'n dure beugel niet wat kunt bijstellen qua hoogte.

Dan steek ik liever paar honderd euro meer in een duurdere tv dan ik weer een nieuwe beugel koop.
Laguna schreef op maandag 5 september 2016 @ 01:55:
[...]

Ja ik heb mijn VESA beugel overgezet. M'n oude was 400x400 en de B6 is 300x200. Ik gebruikte eerst de gaten in de beugels aan de bovenkant en nu die aan de onderkant. TV is wel zo'n 7 cm hoger komen te hangen.
Crap dat had ik dus niet goed gelezen. Zucht. Die beugel verplaatsen wordt echt een hel en dan moet het ook nog eens passen qua gaten, mogen immers niet te dicht op elkaar en ruimte om horizontaal te schuiven heb ik niet.

Fijn die standaarden.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 11-01-2017 18:14 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• joco
  • Registratie: Juli 2002
Brik schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:15:
[...]

Zucht 😀

Tja ik had precies hetzelfde maar flink googlen kwam ik toch ergens waar stond dat tv's gemaakt voor interactieve tv met dus CI plus 1.3 ook echt een CI plus 1.3 kaart willen hebben.

Ik kan die site niet weer terug vinden, maar het lijkt me redelijk logisch anders moet je echt in de software hele stukken uitschakelen en bepaalde stukken wel laten werken. Denk dat ze daar de moeite gewoon niet voor nemen. Ik denk dat een 1.3 kaart prima in een 1.2 tv past en werkt maar dus niet andersom
Pagina: 1 ... 48 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.