oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
G6 vs G7 "We've made it even blacker." (0:50)
Ben benieuwd of dit ook bij de B7 t.o.v. de B6 is.
i call bullshit !Resinman schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:31:
[video]
hoe kan zwart nog zwarter dan zwart zijn ? ...... dat is toch juist het grote OLED voordeel , zwart is geen verlichting dus perfect zwart (wat ook zo is) reclame praatje imho
Verwijderd
Voor zover ik weet zit er geen verschil in het beeld tussen alle nieuwe modellen.Resinman schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:31:
[video]
Geen verschil klopt volgens mij niet. Weinig verschil.Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:46:
Voor zover ik weet zit er geen verschil in het beeld tussen alle nieuwe modellen.
Wat nog kan is dat er een andere coating op het paneel gebruikt is wat de paarse colorcast verminderd. Niet dat je er nu last van hebt, maar als je de 2015 en 2016 modellen onder een bepaalde lichtval ziet als ze uitstaan, dan zie je een lichte paarse reflecterende gloed over het paneel. Totaal niet spannend verder, maar dit is het enige wat ik mij kan bedenken.Cardwizard schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:45:
[...]
i call bullshit !
hoe kan zwart nog zwarter dan zwart zijn ? ...... dat is toch juist het grote OLED voordeel , zwart is geen verlichting dus perfect zwart (wat ook zo is) reclame praatje imho
Some infinities are bigger than others.
Zwart is inderdaad zwart. Maar misschien dat het nog donkerder (zwarter) over komt doordat de 7 meer nits heeft als de 6?Cardwizard schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:45:
[...]
i call bullshit !
geen idee hoor, is maar iets waar ik aan dacht
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Sjongejonge, wat is het me toch een prachtig spul. Los van alle speculaties en iedereen die elkaar napraat tot het moment dat er reviews zijn en....iedereen die de ene niet 100% score-review dan maanden napraat totdat er een paar mens die er eentje thuis hebben hangen en....in de tussentijd een forum volstaat met mensen die redenen zoeken om er niet eentje te kopen omdat "ze van horen zeggen hebben" dat er iets niet perfect is.Resinman schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:31:
[video]
Kunnen we er even bij stilstaan hoe mooi dit stukje techniek dat OLED heet is
Aanschaf zal voor mij persoonlijk gezien de financiële situatie toch pas net voor de zomer mogelijk zijn, ik wacht het gewoon af, kan toch weinig anders nu.
Reflecties verminderen lijkt me. Zwart kan wel zwart zijn, maar er zit alsnog een gigantische glasplaat voor, die flink wat licht reflecteert. Als je dus overdag TV kijkt, is de nieuwe lijn wellicht toch nog een stukje beter.Cardwizard schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:45:
[...]
i call bullshit !
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ze kunnen iig meer nits aan. En ze hebben een andere pixelstructuur.Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:46:
[...]
Voor zover ik weet zit er geen verschil in het beeld tussen alle nieuwe modellen.
Voor wat betref hierboven over zwarter dan zwart?
Zwarter zal het niet worden. Maar er is nog wel winst te halen op uniformiteit en near blacks.
Aangezien dat moeilijke woorden zijn voor de gemiddelde persoon. Is zwarter dan vorig jaar lekker makkelijk denk ik.
Er moet toch iets op de doos staan om ze te verkopen
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Misschien zei ik het wat verwarrend, maar ik bedoelde alle nieuwe modellen hebben onderling geen verschil in beeld. Wel t.o.v. van de 2016 reeks uiteraard.DarkSide schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:23:
[...]
Ze kunnen iig meer nits aan. En ze hebben een andere pixelstructuur.
Voor wat betref hierboven over zwarter dan zwart?
Zwarter zal het niet worden. Maar er is nog wel winst te halen op uniformiteit en near blacks.
Aangezien dat moeilijke woorden zijn voor de gemiddelde persoon. Is zwarter dan vorig jaar lekker makkelijk denk ik.
Er moet toch iets op de doos staan om ze te verkopen
https://www.wired.com/201...w-look-sound-even-better/
Want to save even more money? The entry-level C7 and B7 models offer the same picture quality and Dolby Atmos compatibility. The C7 is a little nicer with its aluminum stand and bezel, but the B7 offers the same specs if you’re OK with a more pedestrian frame.
Lijjt me raar
oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
Je kunt het geloven of niet, maar er wordt toch regelmatig gereageerd met "lichter zwart, donkerder zwart en dieper zwart". Wat ze dan eigenlijk bedoelen is het niet goed weer kunnen geven van zwart. Dus als een beeld op een LCD zwart hoort te zijn maar het is niet mogelijk door de beperking van de techniek, dan wordt de grijzige weergave als "lichter- of donkerder" zwart beoordeeld. En een Oled laat dan dat "diep" zwarte beeld wel zienCardwizard schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:45:
[...]
i call bullshit !
Maar zwart = zwart, enkel in de praktijk niet altijd als zodanig ook zichtbaar gemaakt.
Testing, one, two ...
Wat een openbaring zeg, om géén banding te zien bij het voetballen.
Alleen, wat een dramatisch beeld.
De filmpjes die ik van YouTube had geplukt en op een usb stickie had gezet zagen er niet uit.
Op m'n gecalibreerde Sharp 60" ziet het er enigszins nog redelijk uit maar op die B6V in de winkel totaal niet.
In ieder geval is zo'n B6V een prachtig toestel om te zien.
Nu alleen nog een klein beetje goedkoper.........
PC aansluiten via HDMI of afspelen via USB of iets als Plex. High-speed certified HDMI kabel gebruiken. TV herkent automatisch HDR input en switcht dan naar HDR modus.NhNeoN schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:25:
Hoe kan ik het beste x265 files met HDR afspelen vanaf mijn pc naar mijn 55b6v? Hoe herkent de tv dat het om een HDR signaal gaat of maakt dat niks uit. Heb ik een speciale HDMI kabel nodig hiervoor?
In welk opzicht zagen ze er niet uit?2frankie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:31:
De filmpjes die ik van YouTube had geplukt en op een usb stickie had gezet zagen er niet uit.
Op m'n gecalibreerde Sharp 60" ziet het er enigszins nog redelijk uit maar op die B6V in de winkel totaal niet.
[ Voor 40% gewijzigd door Puck op 08-01-2017 17:43 ]
Arrived anxious, left bored
Ik denk niet dat je hem helemaal begrijpthardware-lover schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:43:
[...]
Je kunt het geloven of niet, maar er wordt toch regelmatig gereageerd met "lichter zwart, donkerder zwart en dieper zwart". Wat ze dan eigenlijk bedoelen is het niet goed weer kunnen geven van zwart. Dus als een beeld op een LCD zwart hoort te zijn maar het is niet mogelijk door de beperking van de techniek, dan wordt de grijzige weergave als "lichter- of donkerder" zwart beoordeeld. En een Oled laat dan dat "diep" zwarte beeld wel zien
Maar zwart = zwart, enkel in de praktijk niet altijd als zodanig ook zichtbaar gemaakt.
2013:Grudgie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:10:
Is er eigenlijk ook een 5 serie? Of is de 6 serie de eerste OLED serie van LG.
EA980 FHD OLED (De allereerste)
2014:
EC930 FHD OLED
2015:
EG910 FHD OLED
EG920 4K OLED
EG960 4K OLED
EF950 4K OLED
2016:
B6 4K OLED
C6 4K OLED
E6 4K OLED
G6 4K OLED
2017:
B7 4K OLED
C7 4K OLED
E7 4K OLED
G7 4K OLED
W7 4K OLED
Van wat ik heb gelezen ondersteund Windows (10? als je dat op je PC hebt draaien), HDR op dit moment nog niet, dat gaat ergens dit jaar wel komen. Dus hoewel je mogelijk een videokaart in het systeem hebt zitten (met HDMI 2.0a) dan is Windows 10 op dit moment de beperking als ik mij niet vergis. Mogelijk komt (of is) het via de Insider builds van Windows 10 wat eerder beschikbaar.NhNeoN schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:25:
Hoe kan ik het beste x265 files met HDR afspelen vanaf mijn pc naar mijn 55b6v? Hoe herkent de tv dat het om een HDR signaal gaat of maakt dat niks uit. Heb ik een speciale HDMI kabel nodig hiervoor?
Testing, one, two ...
Vandaag echter een uur met ziggo aan de tel gehangen. Ik gebruik de tv icm een oude CI module (nog van UPC). Ondanks meermaals proberen en hulp van de ziggo medewerker lukt het niet om de tv zenders te installeren. Blijft op 'authentication' hangen. Iemand nog een idee?
Dus als ik het goed begrijp is de enige manier op dit moment om hdr content in optima forma te bekijken via een uhdblu-ray speler.hardware-lover schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:57:
[...]
Van wat ik heb gelezen ondersteund Windows (10? als je dat op je PC hebt draaien), HDR op dit moment nog niet, dat gaat ergens dit jaar wel komen. Dus hoewel je mogelijk een videokaart in het systeem hebt zitten (met HDMI 2.0a) dan is Windows 10 op dit moment de beperking als ik mij niet vergis. Mogelijk komt (of is) het via de Insider builds van Windows 10 wat eerder beschikbaar.
Als je apparaat het niet ondersteund kun je het altijd nog afspelen via een externe harddisk / USB drive welke je op de TV kan aansluiten.NhNeoN schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:11:
[...]
Dus als ik het goed begrijp is de enige manier op dit moment om hdr content in optima forma te bekijken via een uhdblu-ray speler.
Ik vond het er op de B6V wat minder strak / scherp uitzien.
Ook vond ik de kleuren wat te fel.
Idem ervaring gehad met mijn E6 .Brik schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:33:
Ik heb sinds kort een B6 oled tv.
Vandaag echter een uur met ziggo aan de tel gehangen. Ik gebruik de tv icm een oude CI module (nog van UPC). Ondanks meermaals proberen en hulp van de ziggo medewerker lukt het niet om de tv zenders te installeren. Blijft op 'authentication' hangen. Iemand nog een idee?
CI module er uit .
Tv naar fabrieks instellingen terug zetten.
Daarna tv aan (kabel erin maar ci d'r uit laten)
Als het goed is moet je gelijk wel analoge kabel tv krijgen .
Daarna met de tv aan de ci module d'r in zetten.
Bij mij deed alles het toen .
Ik heb een externe harde schijf aan de tv gehangen, maar deze werd niet herkend. USB stick werd wel herkend maar is te klein voor het bestand.Puck schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:14:
[...]
Als je apparaat het niet ondersteund kun je het altijd nog afspelen via een externe harddisk / USB drive welke je op de TV kan aansluiten.
NTFS zou moeten werken (niet zelf getest, wel gelezen). ExFAT werkte bij mij niet, en FAT32 kan geen bestanden van groter dan 4Gb aan.NhNeoN schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:35:
[...]
Ik heb een externe harde schijf aan de tv gehangen, maar deze werd niet herkend. USB stick werd wel herkend maar is te klein voor het bestand.
Zoals anderen al aangegeven hebben heb je op dit moment 2 opties: Een UHD BD speler of x265 files op een USB HDD zettenndie NTFS geformatteerd is. Bij mij werkt dat top!NhNeoN schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:25:
Instellen instellen instellen. Als die OLED eenmaal goed staat ingesteld dan blaast die je Sharp TV van z'n voet af (of van de muur). Mocht je nog een keer kunnen testen, probeer dan de setting zoals die staan aangegeven in de openingspost onder SDR digitale TV kijken en oordeel dan opnieuw. Hopelijk scheelt dat het nodige om je besluit te kunnen nemen.2frankie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:23:
[...]
Ik vond het er op de B6V wat minder strak / scherp uitzien.
Ook vond ik de kleuren wat te fel.
Of een Nvidia Shield. Die kan met al deze formats overweg.Major_ton schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:15:
[...]
Zoals anderen al aangegeven hebben heb je op dit moment 2 opties: Een UHD BD speler of x265 files op een USB HDD zettenndie NTFS geformatteerd is. Bij mij werkt dat top!
Files op je NAS (Of een Shield Pro nemen met 500GB)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Die heb ik ook op de korrel, er is een nieuwe versie van uit.DarkSide schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:23:
Of een Nvidia Shield.
Het gaat natuurlijk aardig offtopic zo maar v.w.b. Kodi als media software en de mogelijkheden per speler(s);NhNeoN schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:11:
[...]
Dus als ik het goed begrijp is de enige manier op dit moment om hdr content in optima forma te bekijken via een uhdblu-ray speler.
START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated Jan 2017)
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 08-01-2017 21:39 ]
Testing, one, two ...
Helemaal mee eens en daar ben ik ook zeker van overtuigd.Major_ton schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:15:
[...]
Instellen instellen instellen. Als die OLED eenmaal goed staat ingesteld dan blaast die je Sharp TV van z'n voet af (of van de muur).
Het ging mij in deze test met name om het banding issue.
Iets wat ik als (Engels) voetbal liefhebber niet meer wil zien op m'n eerstvolgende (oled) tv.
Dan heb ik nog een vraagje aan een oled tv bezitter.
Hebben jullie nog rekening gehouden tijdens het gewoon tv kijken met het inbranden van
bijvoorbeeld een zender logo ?
Oftewel, hebben jullie bijvoorbeeld na ca 3 uur tv kijken de tv even uit gedaan om inbranden
te voorkomen ?
Ik heb gelezen dat dit (volgens LG) wordt aangeraden.
Ik ken eigenlijk geen zender die 3 uur lang zonder onderbrekingen iets uitzendt. Thuis kijken we eigenlijk nooit 'TV' meer behalve af en toe het nieuws of nu Wie is de mol, maar echt 3 uur lang non-stop een logo in beeld vind ik wel de max. Uit eerdere posts van mij is denk ik wel gebleken dat ik niet spastisch doe over inbranden, ik game er bijvoorbeeld lekker op los, maar ik heb de afgelopen 9 jaar nog nooit, letterlijk nog nooit, 3 uur of langer hetzelfde beeld/logo/HUD in beeld gehad op mijn plasma TV's en nu OLED TV. Wel heeft er vroegah meerdere malen een hele avond RTL-4 op gestaan en het logo is nooit ingebrand, maar die zender heeft ook zo vaak reclame... Met gamen heb je ook verschillende potjes, open je menu's etc en ik als even een pitstop moet doen, dan zet ik vaak even snel iets anders op. Cinema scope films kijken met zwarte balken boven en onder maak ik mij verder niet druk om. Pixels kunnen beter een lange tijd uitstaan dan dat ze een fel logo moeten laten zien, maar 2 keer 45 min een voetbal helft kijken met een zenderlogo in beeld is echt geen punt!2frankie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:44:
[...]
Helemaal mee eens en daar ben ik ook zeker van overtuigd.
Het ging mij in deze test met name om het banding issue.
Iets wat ik als (Engels) voetbal liefhebber niet meer wil zien op m'n eerstvolgende (oled) tv.
Dan heb ik nog een vraagje aan een oled tv bezitter.
Hebben jullie nog rekening gehouden tijdens het gewoon tv kijken met het inbranden van
bijvoorbeeld een zender logo ?
Oftewel, hebben jullie bijvoorbeeld na ca 3 uur tv kijken de tv even uit gedaan om inbranden
te voorkomen ?
Ik heb gelezen dat dit (volgens LG) wordt aangeraden.
Een Plasma of OLED TV vergt op dat gebied even wat meer toewijding, maar na enige tijd weet je niet beter en zorg je gewoon goed voor het beestje
https://www.forbes.com/si...de-update-to-b6-oled-tvs/
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Je hebt idd andere menu's etc. Of kijkt daarna een film oid.
Kijk zelf ook geen TV. Maar de meiden kijken wel veel netflix.
Als we gaan eten zetten de meiden de TV op pauze. En dan gaat hij uit. Ik laat nooit een pauze moment lang staan. Bij kodi gaat er een screensaver aan na 5 min. Welke bewegende fotos laat zien.
Verder maak ik me er geen zorgen over. En vermoed dat dit ook goed werkt bij OLED's
https://twitter.com/rtingsdotcom/status/817028876325023744
1080p @ 60Hz : 27.6 msWith the newest firmware update (04.30.77) the input lag has been reduced across all resolutions. A 'HDR Game' picture mode has been added, and the input lag no longer cycles over time. The results above have been updated.
1080p With Interpolation : 53.3 ms
1080p @ 60Hz Outside Game Mode: 54.3 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 : 62.9 ms
4k @ 60Hz : 27.8 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 : 70.9 ms
4k @ 60Hz + HDR : 28.5 ms
[ Voor 69% gewijzigd door rajackar op 08-01-2017 22:34 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Bugger, kan ik na de update de input lag niet meer de schuld geven als ik verliesrajackar schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:26:
B6 input lag op 4k met HDR naar 28ms
https://twitter.com/rtingsdotcom/status/817028876325023744
Bedankt voor je toelichting.
Eerlijk gezegd ben ik nogal een noob op dit gebied, maar ik lees al wel een tijdje mee in dit topic omdat ik geinteresseerd ben in een B6 of E6.
Ik heb begrepen dat 4:4:4 alleen werkt wanneer er geen HDR-ondersteuning bij de game zit (PS4 Pro) en dat het een mooiere beeldweergave geeft. Op internet heb ik gezocht naar een uitleg hierover, maar het is me niet duidelijk of het voordeel van 4:4:4 eigenlijk wel zichtbaar is op de tv. Kan iemand mij daar meer over vertellen?
Op het moment dat 4:4:4 erg veel voordeel biedt, lijkt de E6 namelijk de betere keuze. Deze is wel iets duurder, maar heeft minder input lag. Daar staat echter tegenover dat de maximale helderheid volgens Rtings.com lager is dan bij de B6. Verder doe ik niets met de 3d-mogelijkheden, maar zal ik er wel voor moeten betalen. De soundbar vind ik dan wel weer een voordeel van de E6.
Omdat het toch over een flink bedrag gaat, vind ik het nogal een afweging. Daarom dank ik jullie ook alvast voor de antwoorden op mijn vragen en ik hoop dat ze mij een zetje in de juiste richting geven!
De 4:4:4 is enkel voor PC input. (klik op rtings maar eens op het ?) Hiervoor moet je het inputlabel wijzigen naar pc. Anders krijg je gewoon 4:2:0 (als ik me niet vergis) en heb je gewoon de laagste inputlag. (beeldmodus game en inputlabel op gameconsole)Matizovic schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:07:
Ga je die 70.9 ms input lag op 4k @ 60Hz @ 4:4:4 merken?
Ook is hier een paar posts terug over gesproken naar aanleiding van een vraag van mij over de inputlag en 4:4:4. Kijk even naar Major_ton zijn antwoord voor uitgebreidere uitleg
[ Voor 17% gewijzigd door wally21 op 09-01-2017 09:42 ]
De PS4 stuurt bij non HDR beeld op de B6 automatisch automatisch RGB uit dat volgens de interwebs dan 4:4:4 is. Bij HDR beeld gaat de PS4 automatisch naar 4:2:x (de laatste weet ik niet zeker) omdat er niet genoeg bandbreedte is voor 10 bit kleur en HDR informatie op 60 hz.
Overigens ben ik me ook nog aan het in leze dus als iemand meer weet hoor ik dat graag.
Zoals hierboven al gemeld werkt 4:4:4 ook alleen in de PC modus als je het input label wijzigt.
[ Voor 15% gewijzigd door rajackar op 09-01-2017 09:45 ]
Goede punten inderdaad. Als ik alles goed begrijp ga je sowieso de lage input alg krijgen als je zelf je PS4 op YUV zet.Puck schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:46:
Ik zou graag een uitgebreidere test willen zien van input-lag in game modus, want echt bevestigd is het nog niet dat game-input naar 4:2:0 switcht (en pc-input wel 4:4:4 doet maar dus met de hogere input-lag). Daarnaast zijn veel games niet 60hz, maar gewoon (nog) 30hz en dat kan invloed hebben op chroma en input-lag. Mijn PlayStation Pro geeft trouwens aan dat hij in RGB output (maar kan natuurlijk zijn dat de LG dit gewoon "terugschroeft"). Al met al is een nog niet een heel definitief antwoord hoe de LG ermee omgaat.
Sowieso stuurt de PS4 pro altijd een 2160p @! 60hz signaal uit. Ook als je een 30fps capped game speelt. Dus in dat geval kun je niet gebruik maken van 4:4:4 zonder de 60 hz penalty.
Ik vraag me btw ook af of je in de praktijk iets ziet van het RGB of YUV verschil maar dat is een andere discussie. Als ik de verschillende artikelen er zo op na lees zou de B6 alleen in in PC modus met PC input label 4:4:4 ondersteuning bieden. Maar ja, waarom geeft de PS4 dan aan dat hij RGB uitstuurt in de auto modus
Uitsturen staat natuurlijk niet gelijk aan wat de TV er verder mee doet, maar het blijft vreemd. Als LG nou gewoon meer input informatie zou tonen...rajackar schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:53:
Als ik de verschillende artikelen er zo op na lees zou de B6 alleen in in PC modus met PC input label 4:4:4 ondersteuning bieden. Maar ja, waarom geeft de PS4 dan aan dat hij RGB uitstuurt in de auto modus
Tja, dat laatste zou een hoop helderheid geven.Puck schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:15:
[...]
Uitsturen staat natuurlijk niet gelijk aan wat de TV er verder mee doet, maar het blijft vreemd. Als LG nou gewoon meer input informatie zou tonen...
Ben het met je eens dat het te betwijfelen is of de TV het als een 4:4:4 signaal verwerkt maar ik zou verwachten dat de auto functie dan naar 4:2:x terug zou vallen en in de PS4 pro kun je wel zien dat hij een RGB signaal verstuurt.
Ah duidelijk, dank!rajackar schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:43:
Die 4:4:4 geeft in theorie een beter beeld omdat er minder (of geen) compressie op de kleur informatie. In praktijk is het verschil niet zo zichtbaar tenzij je heel strakke tekst wil laten zien. Als je een PC op je TV aan wilt sluiten is het belangrijk dat je 4:4:4 kunt doen om strak beeld te krijgen. Bij gamen op een console is het verschil niet echt te zien.
De PS4 stuurt bij non HDR beeld op de B6 automatisch automatisch RGB uit dat volgens de interwebs dan 4:4:4 is. Bij HDR beeld gaat de PS4 automatisch naar 4:2:x (de laatste weet ik niet zeker) omdat er niet genoeg bandbreedte is voor 10 bit kleur en HDR informatie op 60 hz.
Overigens ben ik me ook nog aan het in leze dus als iemand meer weet hoor ik dat graag.
Zoals hierboven al gemeld werkt 4:4:4 ook alleen in de PC modus als je het input label wijzigt.
Nu begrijp ik waarom je er bij gamen op de PS4 Pro een pc-label op moet zetten om 4:4:4 te krijgen. Zo te horen is deze functie dus niet erg belangrijk en kan ik prima voor een B6 gaan.
Enige vraag is dan of deze wel net zo toekomstbestendig is als de E6, aangezien die blijkbaar toch een iets snellere processor heeft. Heeft iemand daar een idee over?
Tja, daar heb je een glazen bol voor nodig. Als de apps wat complexer worden zul je dat misschien gaan merken maar in mijn beleving werkt alles vrij vlot nu.Matizovic schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:17:
[...]
Ah duidelijk, dank!
Nu begrijp ik waarom je er bij gamen op de PS4 Pro een pc-label op moet zetten om 4:4:4 te krijgen. Zo te horen is deze functie dus niet erg belangrijk en kan ik prima voor een B6 gaan.
Enige vraag is dan of deze wel net zo toekomstbestendig is als de E6, aangezien die blijkbaar toch een iets snellere processor heeft. Heeft iemand daar een idee over?
De TV zelf zal niet langzamer worden maar met apps weet je het nooit helemaal zeker.
Al kun je er tzt natuurlijk voor kiezen om een externe media player het over te laten nemen.
Ik heb ook een tijd zitten twijfelen tussen de B6 en E6. Ik denk dat het weinig uitmaakt. Uiteindelijk voor de B6 gegaan omdat ik zonder soundbar mooier vindt. En zelf al een goede geluidsinstallatie heb staan.Matizovic schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:17:
[...]
Ah duidelijk, dank!
Maar smaak is natuurlijk persoonlijk
Je spreekt over een ouwe CI module.. is dit wel een 1.3??Brik schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:33:
Ik heb sinds kort een B6 oled tv.
Ik had ook nog een ouwe CI module (1.2) en die gaan echt niet werken in deze nieuwe TV's je bent verplicht om een 1.3 versie te kopen.. (of kopen kan niet meer dus te huren....)
Model is daar B6P en hier B6V maar de versie nummering etc is steeds hetzelfde.
Dit staat los van de PS4 (pro) settings.
10 bit HDR @ 60Hz met 4:4:4 kan wel, maar alleen op 1080p. Bij 2160p wordt de bandbreedte teveel en schakelt 4:4:4 terug naar 4:2:0.
Wat de PS4 Pro betreft: 2160p YUV420 is voor 4K TV's met 'slechts' de HDMI 1.4 connecties die niet meer dan 4K op 30Hz zonder HDR toelaten. Heb je een moderner toestel met HDMI 2.0, dan kies je voor 2160p RGB.
Of een spel nu op 60 frames of op 30 frames loopt, de PS4 poept er altijd 60Hz uit. Er is een wezenlijk verschil tussen fps en refresh rate. Soms heb je wel eens in spellen wat framedrops omdat de GPU het grafische geweld niet trekt, maar het singaal blijft gewoon 60hz.
Gamen met Chroma 4:4:4 is eigenlijk geheel zinloos en ik zou er niet de keuze van een TV vanaf laten hangen.
Hopelijk zorgt dit voor iets meer duidelijkheid.
Dit is inderdaad lekker duidelijk.Major_ton schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:57:
Nog even reagerende op de input lag. Zolang je de HDMI input op de TV niet het label PC meegeeft, zal het signaal altijd 4:2:0 zijn. 4:4:4 wordt pas 'unlocked' wanneer je de HDMI input wel het PC label meegeeft.
Dit staat los van de PS4 (pro) settings.
10 bit HDR @ 60Hz met 4:4:4 kan wel, maar alleen op 1080p. Bij 2160p wordt de bandbreedte teveel en schakelt 4:4:4 terug naar 4:2:0.
Wat de PS4 Pro betreft: 2160p YUV420 is voor 4K TV's met 'slechts' de HDMI 1.4 connecties die niet meer dan 4K op 30Hz zonder HDR toelaten. Heb je een moderner toestel met HDMI 2.0, dan kies je voor 2160p RGB.
Of een spel nu op 60 frames of op 30 frames loopt, de PS4 poept er altijd 60Hz uit. Er is een wezenlijk verschil tussen fps en refresh rate. Soms heb je wel eens in spellen wat framedrops omdat de GPU het grafische geweld niet trekt, maar het singaal blijft gewoon 60hz.
Gamen met Chroma 4:4:4 is eigenlijk geheel zinloos en ik zou er niet de keuze van een TV vanaf laten hangen.
Hopelijk zorgt dit voor iets meer duidelijkheid.
Het enige dat ik nu nog gek vind is dat de PS4 pro dus wel 2160p / RGB uit stuurt als je hem op de auto stand zet. Je zou zeggen dat de TV en de PS4 pro dan in de handshake fase op YUV uit zouden moeten komen.
Qua looks is het inderdaad een kwestie van persoonlijke voorkeur. Omdat ik zelf (nog) geen geluidsinstallatie heb staan is de soundbar van de E6 wel een klein voordeel. Al kan ik van het prijsverschil met de B6 natuurlijk ook een fatsoenlijke (misschien wel betere) sounbar of installatie kopen.
Wat betreft toekomstbestendidheid zat ik ook te denken aan de mogelijke ondersteuning van 4:4:4 van de volgende generatie consoles. Maar wellicht hebben jullie gelijk dat je daar een glazen bol voor nodig hebt en ik me beter kan richten op de dingen die we nu weten
Lijkt op een vergelijkbaar probleem wat ik heb met mijn TV, maar jouw oplossing lijkt niet te werken, ik zie enkel als optie "Digitaal zoeken", ook al is de CI module eruit.ArieBommbarie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:25:
[...]
Idem ervaring gehad met mijn E6 .
CI module er uit .
Tv naar fabrieks instellingen terug zetten.
Daarna tv aan (kabel erin maar ci d'r uit laten)
Als het goed is moet je gelijk wel analoge kabel tv krijgen .
Daarna met de tv aan de ci module d'r in zetten.
Bij mij deed alles het toen .
Omdat 2160p @ 60Hz - 10-bit HDR met 4:4:4 Chroma wegens bandbreedte limitaties niet mogelijk is moet er ergens een consessie gedaan worden die pas met HDMI versie 2.1 verleden tijd zal zijn.
Met de PS4 Pro kan je die consessie op 2 verschillende manieren doen. De consessie staat dik gedrukt aangegeven en betreft alleen HDR content.
1: - 2160p YUV420. Wat doet dit? 2160p @ 60Hz - 10-bit HDR met 4:2:0 Chroma.
2: - 2160p RGB. Wat doet dit? 2160p @60Hz - 8-bit HDR met 4:4:4 Chroma.
Welke is nu mooier? 2160p YUV420 zal mooier zijn. Het verschil tussen 4:4:4 en 4:2:0 Chroma is een stuk kleiner dan tussen 10-bit en 8-bit kleuren per kanaal.
Het beste is om de Ps4 Pro op AUTO te laten staan, dan wordt er automatisch geswitched tussen YUV420 voor HDR content en RGB voor non-HDR content.
ECHTERRRRR.... Wil je altijd de laagste input lag hebben, zet dan de PS4 Pro op 2160p YUV420 en label de input van de LG OLED TV niet als PC.
Maar als ik het goed begrepen heb kun je de ps4 ook rgb laten uitsturen voor lage input lag zolang je het input label maar niet op pc zet toch? In dat geval kan de ps4 altijd op auto blijven staan.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-w7-201701084420.htm
LG W7: Flagship SIGNATURE series with wafer-thin wallpaper design, which is available as the 65-inch LG OLED65W7 and the 77-inch OLED77W7.
LG G7: Same design as last year’s G6, with a soundbar that can be folded backwards for wall-mounting. Available as the 65in LG OLED65G7 and 77in OLED77G7.
LG E7: Similar design to last year’s E6, although bottom of TV is no longer flush to flat table-top surface across the entire screen, making lifting and handling easier during assembly. Comes in screen sizes of 55 (LG OLED55E7) and 65 (OLED65E7) inches.
LG C7: Now uses a flat panel whereas last year’s C6 was curved. 55-inch and 65-inch versions (LG OLED55C7 and OLED65C7) respectively.
LG B7: 55″ and 65″ models are LG OLED55B7 and OLED65B7 respectively.
LG informed HDTVTest that all of its 2017 OLEDs will deliver the same picture quality, and receive the same software updates, indicating that they will share the same underlying chipset.
Peak brightness could reach 1000 nits, but only in the [Vivid] preset (with an overly blue and inaccurate image) and on a very small window (5% or less).
The unit used for the demonstration was a 65in LG G7, and it exhibited less highlight clipping and cleaner above-black rendition with less noise and posterisation than last year’s models...
Purportedly, ABL (Automatic Brightness Limiter) won’t kick in below 150 cd/m2 in SDR
Letterlijk 3x aan ziggo medewerker gevraagd of dit 't euvel kon zijn.... Maar zou volgens diegene niets uit moeten maken. Nouja, er komt overmorgen een monteur, we gaan t wel zienjoco schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:33:
[...]
Je spreekt over een ouwe CI module.. is dit wel een 1.3??
Ik had ook nog een ouwe CI module (1.2) en die gaan echt niet werken in deze nieuwe TV's je bent verplicht om een 1.3 versie te kopen.. (of kopen kan niet meer dus te huren....)
Zoals het er dus eigenlijk echt hoort uit te zien.
Mocht deze mogelijkheid er zijn in de buurt van R'dam, ik hoor het graag.
Een paar kilometertjes verderop is ook niet erg
Helaas niet in de buurt van Rotterdam, maar voetbal ziet er prima uit op Oled.2frankie schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:55:
Ondanks ik voetbal heb kunnen zien op een oled tv in een winkel, ben Ik ook nog steeds heel erg benieuwd hoe voetbal er uit ziet (via digitale tv) op een oled tv in een thuissetting.
Kijk het via mijn decoder (HD kanaal)
Geen blur, als je daarop doelt. Had mijn oude LCD overigens ook geen last van (was wel 100hz)
wijze woorden
Ook geen last van verticale strepen in het beeld als je voetbal kijkt oftewel banding?Valandil schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:01:
[...]
Helaas niet in de buurt van Rotterdam, maar voetbal ziet er prima uit op Oled.
Kijk het via mijn decoder (HD kanaal)
Geen blur, als je daarop doelt. Had mijn oude LCD overigens ook geen last van (was wel 100hz)
Nope, geen strepen en mijn vrouw is een pietlutrsca777 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:18:
[...]
Ook geen last van verticale strepen in het beeld als je voetbal kijkt oftewel banding?
Maar tip: zet wat voetbal op een USB stick en ga er mee naar de winkel.
Zou wel zoeken naar de ideale stand voor voetbal. Bij mijn "sport" stand vind ik de kleuren veels te vel.
(seizoenskaart geeft het beste beeld en goedkoper
[ Voor 5% gewijzigd door Valandil op 09-01-2017 21:26 ]
wijze woorden
Volgens mij was 2frankie dol op Engels voetbal. Ik betwijfel of een seizoenskaart bij Arsenal goedkoper is ;-)Valandil schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:23:
[...]
Nope, geen strepen en mijn vrouw is een pietlut(en ja ze kijkt wel eens voetbal
)
Maar tip: zet wat voetbal op een USB stick en ga er mee naar de winkel.
Zou wel zoeken naar de ideale stand voor voetbal. Bij mijn "sport" stand vind ik de kleuren veels te vel.
(seizoenskaart geeft het beste beeld en goedkoper
2frankie, ik ben ook voetbalgek en mag binnenkort bij medetweaker Wally zijn oled komen bewonderen. Ik laat wel ff weten hoe dat bevallen is.
Als de beeldkwaliteit hetzelfde is, welke reden zien jullie dan om te wachten op de nieuwe modellen?D_V schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:03:
Hier wat meer info betreffende de LG 2017 toestellen:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-w7-201701084420.htm
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Alles van Apple
waar lees je dat? zie het nergens staan en lijkt mij ook niet logisch!Menno1234 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:12:
[...]
Als de beeldkwaliteit hetzelfde is, welke reden zien jullie dan om te wachten op de nieuwe modellen?
Vraag ik me ook af. Dit betekend denk ik (helaas) wel dat LG softwarematige verschillen zal houden, zoals HD Audio over ARC, HLG, WebOS 3.5, etcetera. Zo te lezen zouden ze namelijk makkelijk deze features naar de 2016 modellen kunnen brengen.Menno1234 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:12:
[...]
Als de beeldkwaliteit hetzelfde is, welke reden zien jullie dan om te wachten op de nieuwe modellen?
Er staat:harrybeuker schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:16:
[...]
waar lees je dat? zie het nergens staan en lijkt mij ook niet logisch!
Dus de 2017 modellen krijgen dezelfde software updates als de 2016 modellen, maar hoe zit het andersomLG informed HDTVTest that all of its 2017 OLEDs will deliver the same picture quality, and receive the same software updates, indicating that they will share the same underlying chipset.
[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 09-01-2017 22:22 ]
Klopt, qua chipset e.d. is het allemaal speculatief, maar LG bevestigd wel dat ze dezelfde beeldkwaliteit zullen hebben, dus geen (grote) verbeteringen.harrybeuker schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:40:
Het is maar net hoe je dat leest. Je kunt het ook lezen dat alle 2017 modellen dezelfde kwaliteit leveren ipv dat deze gelijk zijn aan de 2016 modellen
You're right
[ Voor 69% gewijzigd door Puck op 09-01-2017 22:57 ]
Haha ach wat zou het ook. Het grootste verschil is dat de 7 serie nog niet leverbaar is en de 6 serie wel (dus is de 6 serie beter voor nu)Puck schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:56:
Ok nu voel ik me heel dom. Op het verkeerde been gezetTijd om te gaan slapen.
Ligt er ook aan in wat voor kwaliteit ze uitzenden bij ziggo of fox sports.2frankie schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:55:
Ondanks ik voetbal heb kunnen zien op een oled tv in een winkel, ben Ik ook nog steeds heel erg benieuwd hoe voetbal er uit ziet (via digitale tv) op een oled tv in een thuissetting.
Zo zat ik laatst Ajax-RB leipzig te kijken en dat was niet om aan te zien op de Oled.
Digitale zenders vind ik sowieso tekort komen op een Oled. Dit ligt niet aan de tv volgens mij maar puur aan het beeld dat er uitgezonden wordt bij de meeste omroepen.
Echt maar een handje vol zenders zijn redelijk.
Als je een fanatiek TV kijker bent (analoog,digitaal) raad ik je persoonlijk aan om te wachten tot dat er UHD spelers op de markt komen en beeld in 4k uitgezonden wordt.
Ik moet zeggen dat ik er daar op best mee kan leven mits het HD zenders zijn. Iets anders kijk ik gelukkig toch niet.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat valt het erg mee hoor. TV zenders zien er ook prima uit op een OLED. Op een 4K LCD TV krijg je ook een 1080p of 1080i signaal binnen wat niet altijd even lekker gecompressed is. Met een OLED heb je dan alsnog het voordeel van diep zwart en contrast.Misterbont schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 03:06:
[...]
Als je een fanatiek TV kijker bent (analoog,digitaal) raad ik je persoonlijk aan om te wachten tot dat er UHD spelers op de markt komen en beeld in 4k uitgezonden wordt.
Heel graagago schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:05:
[...]
........ik ben ook voetbalgek en mag binnenkort bij medetweaker Wally zijn oled komen bewonderen. Ik laat wel ff weten hoe dat bevallen is.
Ik vind het het beeld absoluut niet minder dan mijn vorige LCD. Denk zelfs beter.Phusebox schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:33:
Zien digitale tv zenders er zoveel slechter uit op een oled dan op een 4K lcd tv?
Ik moet zeggen dat ik er daar op best mee kan leven mits het HD zenders zijn. Iets anders kijk ik gelukkig toch niet.
Kan ook door de mogelijke upscaling komen.
De zender is uiteraard een HD zender..
wijze woorden
Als ik het goed heb is de RGB niet 4:4:4, maar 4:2:2. Dit staat als het goed is ook ergens bij de PS4 Pro als je hem op RGB zet. Of dit 8 of 10 bit is durf ik niet te zeggen maar ik gok 10 bit.Major_ton schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:14:
Nog een update van het Chroma-fonds aan PS4 Pro bezitters;
Omdat 2160p @ 60Hz - 10-bit HDR met 4:4:4 Chroma wegens bandbreedte limitaties niet mogelijk is moet er ergens een consessie gedaan worden die pas met HDMI versie 2.1 verleden tijd zal zijn.
Met de PS4 Pro kan je die consessie op 2 verschillende manieren doen. De consessie staat dik gedrukt aangegeven en betreft alleen HDR content.
1: - 2160p YUV420. Wat doet dit? 2160p @ 60Hz - 10-bit HDR met 4:2:0 Chroma.
2: - 2160p RGB. Wat doet dit? 2160p @60Hz - 8-bit HDR met 4:4:4 Chroma.
Welke is nu mooier? 2160p YUV420 zal mooier zijn. Het verschil tussen 4:4:4 en 4:2:0 Chroma is een stuk kleiner dan tussen 10-bit en 8-bit kleuren per kanaal.
Het beste is om de Ps4 Pro op AUTO te laten staan, dan wordt er automatisch geswitched tussen YUV420 voor HDR content en RGB voor non-HDR content.
ECHTERRRRR.... Wil je altijd de laagste input lag hebben, zet dan de PS4 Pro op 2160p YUV420 en label de input van de LG OLED TV niet als PC.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Heb jij wat meer informatie hierover misschien? Ik ben er echt al lang mee bezig en tot nut toe heb ik alleen maar kan kunnen vinden dat RGB 4:4:4 is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik per definitie gelijk heb. Mede hierom wacht ik ook nog even om deze informatie aan de openingspost toe te voegen.LOTG schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:09:
[...]
Als ik het goed heb is de RGB niet 4:4:4, maar 4:2:2. Dit staat als het goed is ook ergens bij de PS4 Pro als je hem op RGB zet. Of dit 8 of 10 bit is durf ik niet te zeggen maar ik gok 10 bit.
Het stond er volgens mij bij video output erbij, ik zal vanavond eens kijken waar het precies stond maar ik ben er toen ook mee bezig geweest. YUV420 was (hoe vreemd) 4:2:0 en bij RGB stond dan 4:2:2.Major_ton schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:48:
[...]
Heb jij wat meer informatie hierover misschien? Ik ben er echt al lang mee bezig en tot nut toe heb ik alleen maar kan kunnen vinden dat RGB 4:4:4 is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik per definitie gelijk heb. Mede hierom wacht ik ook nog even om deze informatie aan de openingspost toe te voegen.
Tof dat je het even wilt testen. Kan het eventueel nog zijn dat je TV geen 4:4:4 signaal wilt accepteren en er daarom geschakeld wordt naar 4:2:2?LOTG schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:50:
[...]
Het stond er volgens mij bij video output erbij, ik zal vanavond eens kijken waar het precies stond maar ik ben er toen ook mee bezig geweest. YUV420 was (hoe vreemd) 4:2:0 en bij RGB stond dan 4:2:2.
Constateer jij banding op je EF950V en dan met name bij voetbal ?ViNOK16Bit schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:55:
[...]
Mijn EF950V is gekalibreerd op warm 2 en hier is wit toch echt wit.
Op de B6V zag ik dit niet en ben benieuwd of dit bij een eerder model
wel of niet het geval is.
Sporadisch zie ik nog wel eens een 950V te koop staan, dus wellicht nog steeds interessant
om aan te schaffen i.p.v. een B6V.
Het is een B6, en Ultra deep colour staat aan. Anders krijg je volgens mij de RGB optie niet eens.Major_ton schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:53:
[...]
Tof dat je het even wilt testen. Kan het eventueel nog zijn dat je TV geen 4:4:4 signaal wilt accepteren en er daarom geschakeld wordt naar 4:2:2?
Volgens mij kan de PS4 ook niet switchen tussen de verschillende output opties, alleen auto switch tussen RGB en YUV420.
[ Voor 14% gewijzigd door LOTG op 10-01-2017 09:58 ]
Een maat van mij heeft de 950V en geen last van banding, maar toch zou ik je echt adviseren om voor een B6 te gaan. Meer contrast dankzij hogere peak brightness, paneel is meer uniform, lagere input lag, WebOS 3.0... Dus tenzij je echt héééél graag 3D wilt, zou ik de B6 kiezen. Dat maakt de 950V overigens geen slechte TV. Het is een prachtig ding, maar net als de 2017 modellen weer wat beter zullen zijn dan de 2016 modellen, zijn de 2016 modellen op hun beurt weer wat beter dan de 2015 modellen.2frankie schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:54:
[...]
Constateer jij banding op je EF950V en dan met name bij voetbal ?
Sporadisch zie ik nog wel eens een 950V te koop staan, dus wellicht nog steeds interessant
4:4:4 Chroma kan alleen geactiveerd worden als je de HDMI input het PC label meegeeft, anders lukt het sowieso niet.LOTG schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:56:
[...]
Het is een B6, en Ultra deep colour staat aan. Anders krijg je volgens mij de RGB optie niet eens.
Volgens mij kan de PS4 ook niet switchen tussen de verschillende output opties, alleen auto switch tussen RGB en YUV420.
[ Voor 20% gewijzigd door Major_ton op 10-01-2017 09:59 ]
Ik kijk geen voetbal dus dat kan ik niet voor je controleren. Maar color banding heel soms, maar dan alleen bij reclame. Vertical banding bij slechte gemasterde donkere content. Over het algemeen bij normaal TV kijken en films / series komt het maar weinig voor.2frankie schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:54:
[...]
Constateer jij banding op je EF950V en dan met name bij voetbal ?
Ik zie alleen het volgende bij PS Pro Video Output Information:LOTG schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:56:
[...]
Het is een B6, en Ultra deep colour staat aan. Anders krijg je volgens mij de RGB optie niet eens.
Resolution: 3840 x 2160 - 60 Hz
Colour Format: RGB
HDR on Your TV: 2k/4k Supported
HDCP: 2.2
Ja het is al weer even geleden, ik weet niet meer precies waar het stond maar ik ga er vanavond even naar kijken.Puck schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:05:
[...]
Ik zie alleen het volgende bij PS Pro Video Output Information:
@ ViNOK16Bit
Dank voor de reacties
3D heeft mij overigens nooit geboeid.
Sorry voor de offtopic rant...
En nu is de grote vraag of de TV het signaal als 4:4:4 probeert te verwerken of niet. Dat heeft enorme invloed op de input lag. Maar de algemene consensus lijkt te zijn dat dit niet het geval is omdat dit alleen gebeurt als het input label op PC staat.Puck schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:05:
[...]
Ik zie alleen het volgende bij PS Pro Video Output Information:
800 nits is gezegd, ik dacht daarom in eerste instantie dat het een 6 paneel zou zijn maar Vincent Teoh (HDtvtest.co.uk) heeft bij LG Displays (de leverancier van de panelen) bevestigd gekregen dat de third parties (Sony, Panasonic etc.) ook de 7e generatie panelen kopen.DarkSide schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:38:
Heeft iemand al gezien wat de max brighness is van de Sony.
Is deze gelijk aan de B7 of B6?
een treffende spreuk
Circa 2000 euro, 55 inch met 20 ms delay in game mode met HDR. >1000 nits max brightness. 100 hz of meer als het even kan ivm. pc gaming op de tv. Mag ik blijven dromen of kan ik dit jaar wel de portemonnee gaan trekken?
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
een treffende spreuk
Totaal offtopic, maar je laatste zinnen doen me enorm denken aan the Big Bang Theory waarin Sheldon moet kiezen tussen een PS4 en een X1Major_ton schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:33:
Als er nu een UHD-BD speler in de PS4 Pro had gezeten, dan had ik er gisteren nog eentje gekocht om het allemaal verder te kunnen testen, maar wat een "clusterfuck of epic proportions" van Sony om dat niet te doen zeg! Wel brute grafische kracht en geen UHD-BD speler in de PS4 Pro en geen brute rekenkracht maar wel een UHD-BD speler in de Xbox One S... Vrouwen die roepen dat de ideale man niet bestaat, moeten eens een console uit gaan zoeken. GEK word je ervan!![]()
![]()
Sorry voor de offtopic rant...
Briljant stukje tv waarin perfect bovenstaande naar voren komt
Er is blijkbaar een test om te zien of een display Chroma 4:4:4 output of niet. Net even snel uitgeveord op zowel op de ingebouwde webbrowser van LG als de webbrowser van Playstation Pro zijn de onderste 2 regel volledig leesbaar en goed weergegeven. Echter is dit ook zo met Deep Colour uit, PS Pro forced op YUV420, etc. Misschien doe ik iets verkeerds, werkt de test gewoon niet of passen de webbrowser de afbeelding aan.rajackar schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:52:
[...]
En nu is de grote vraag of de TV het signaal als 4:4:4 probeert te verwerken of niet. Dat heeft enorme invloed op de input lag. Maar de algemene consensus lijkt te zijn dat dit niet het geval is omdat dit alleen gebeurt als het input label op PC staat.
Net even weer wat research gedaan. Maar 4:4:4 of 4:2:2 is een optie (smaken) voor ycbcr. als je rgb output maakt hij daar geen gebruik van omdat de verwerking anders is volgens mij. Helemaal duidelijk heb ik het ook nog niet. Maar hier staat wat info over het rgb signaal http://referencehometheat...tary/rgb-full-vs-limited/Puck schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:21:
[...]
Er is blijkbaar een test om te zien of een display Chroma 4:4:4 output of niet. Net even snel uitgeveord op zowel op de ingebouwde webbrowser van LG als de webbrowser van Playstation Pro zijn de onderste 2 regel volledig leesbaar en goed weergegeven. Echter is dit ook zo met Deep Colour uit, PS Pro forced op YUV420, etc. Misschien doe ik iets verkeerds, of werkt de test gewoon niet.
En Google eens op rgb vs 444. Staat hier en daar ook het een en ander.
Ja, er bestaat volgens mij geen RGB anders dan 4:4:4. Dit is overigens wat LG er zelf over zegt. Vraag blijft wat de TV nu precies output in Game-input vs PC-input. Niet dat het echt uitmaakt, maar ik wil het gewoon wetenwally21 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:31:
[...]
Net even weer wat research gedaan. Maar 4:4:4 of 4:2:2 is een optie (smaken) voor ycbcr. als je rgb output maakt hij daar geen gebruik van omdat de verwerking anders is volgens mij. Helemaal duidelijk heb ik het ook nog niet. Maar hier staat wat info over het rgb signaal http://referencehometheat...tary/rgb-full-vs-limited/
En Google eens op rgb vs 444. Staat hier en daar ook het een en ander.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.