• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2025

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:08:
Dan moet je er wel van uitgaan dat er van de 2016 modellen net zo een overschot is als van de 2015 modellen. De reden dat hier in NL de 65B6 zo laat op de markt kwam is omdat er nog te veel EF950V's in de rekken stonden. De 65B6 is vervolgens maar mondjesmaat geleverd in NL. Als LG dus iets van 2015 geleerd heeft dan kan het net zo zijn als bij Samsung en dat is dat de high-end TV's rond maart/april gewoon op zijn.

We weten dat er wat uiterlijk betreft niet veel verschil te zien is tussen 6 en 7 series.

Op technisch vlak krijg je 25% meer peak brightness, ondersteuning voor 4 HDR formaten, interne ondersteuning voor alle courante HD audio formaten, Web OS 3.5, gegarandeerd geen 3D, maar we weten niet of er verbetering zal zijn op het gebied van paneel uniformiteit en banding etc... Ook zijn er nog geen prijzen bekend en zoals ik al eerder postte verwacht ik niet dan we een grote daling in prijs zullen zien. Aan de andere kant, het is LG, dus je weet het nooit! Ik ben helaas ook niet in het bezit van die magische glazen bol.
Qua uiterlijk niet, maar qua specs van het paneel zit er ook niet enorm veel verschil tussen. Tweakers speculeert zelf dat de verhoogde brightness wel eens kan komen door het verwijderen van het 3d polarisatie filter.

De ondersteuning voor andere HDR formaten en Dolby ATMOS heeft niets met het paneel te maken.

Het lijkt op een kleine evolutie van de 2016 panelen.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
Lt. Marx schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:17:
[...]

Qua uiterlijk niet, maar qua specs van het paneel zit er ook niet enorm veel verschil tussen. Tweakers speculeert zelf dat de verhoogde brightness wel eens kan komen door het verwijderen van het 3d polarisatie filter.
Wel een vreemde speculatie overigens gezien er toch 2016 modellen zijn die geen 3D hebben. Of hebben die schermen wel het filter maar niet de aansturing om 3d te doen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe dan ook. Je kunt pas echt gaan vergelijken als de toestellen getest kunnen worden.
En er prijzen bekend zijn. Dan zullen de verschillen duidelijk(er) worden.
En kan je voor je zelf bepalen of een 2016 model al niet voldoende voor je is. Aangezien deze waarschijnlijk wel goedkoper is en je zo wat kunt besparen.
Er wel van uitgaande dat die 2016 modellen nog goed beschikbaar zijn.

volgens mij duurt het nog wel even voordat de 2017 modellen in de winkels liggen.

Zo op het eerste gezicht zou ik zelf nog voor een 2016 model gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
Ben eigenlijk best blij dat ik in 2016 nog geen OLED heb gekocht. Kreeg van de winkel een mooie overnameprijs voor mijn Panasonic plasma, maar ga toch nog (half) jaartje wachten tot de nieuwe modellen er zijn. Wordt sowieso een 65". Enige (groot) probleem hier is dat ik een vaste muurbeugel heb die in wand is ingebouwd (voorzetwand met gashaard ed) en dat ik deze niet kan vervangen. Is een zeer stevige maar ik kan daar geen tv aan hangen die de bevestigingsgaatjes onderaan heeft zitten, want dan komt de tv te hoog hangen. Dat is ook de hoofdreden waarom ik de 65E6 niet heb gekocht, ik zou deze heel moeilijk kunnen ophangen. De B6 wél, maar die heeft dan weer geen 3D. Nu ik lees dat de 2017 modellen sowieso geen 3D hebben, is de keuze simpel: toch voor een goedkopere E6 gaan zodra de nieuwe modellen er zijn en oplossing zoeken voor beugel, of een nieuw model kopen en hopen dat die wél deftig op te hangen is.

Iemand idee hoe ik dit zou kunnen fixen qua ophangen? Beeld je mijn setup in als een vlak van ongeveer 100" dat een tiental centimeter in muur is verzonken en daar hangt pal in midden een muurbeugel in (ook nog eens verzonken, zodat je tv compleet plat tegen muur kan hangen).
Lt. Marx schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:17:
[...]

De ondersteuning voor andere HDR formaten en Dolby ATMOS heeft niets met het paneel te maken.

Het lijkt op een kleine evolutie van de 2016 panelen.
Misschien begrijp ik je post niet helemaal goed, maar ik geef toch nergens aan dat de HDR en audio formaten met het paneel te maken hebben? Ik wijs alleen op de bevestigde verschillen tussen de 2016 en 2017 modellen en of iemand dat belangrijk vindt is natuurlijk niet aan mij.

Dat het verwijderen van het 3D polarisatiefilter de verhoogde brightness oplevert kan ik niet bevestigen. De B6 heeft ook geen 3D, maar dat wil niet zeggen dat het filter niet op het paneel zit. Mijn vermoeden is dat het komt door een verbeterde voeding en aansturing van het paneel, maar het kan net zo goed zijn dat LG hele nieuwe panelen ontwikkeld heeft. We weten het simpelweg (nog) niet.
DarkSide schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:34:
Hoe dan ook. Je kunt pas echt gaan vergelijken als de toestellen getest kunnen worden.
En er prijzen bekend zijn. Dan zullen de verschillen duidelijk(er) worden.
En kan je voor je zelf bepalen of een 2016 model al niet voldoende voor je is. Aangezien deze waarschijnlijk wel goedkoper is en je zo wat kunt besparen.
Er wel van uitgaande dat die 2016 modellen nog goed beschikbaar zijn.

volgens mij duurt het nog wel even voordat de 2017 modellen in de winkels liggen.

Zo op het eerste gezicht zou ik zelf nog voor een 2016 model gaan.
En zo is het ook, nu kunnen we alleen maar afgaan op bevestigde feiten van LG en beursvloer waarnemingen. De 2017 modellen zullen beter zijn, maar het zal geen wereldschokkend verschil zijn.

LG heeft april aangegeven wat meestal betekent dat ze in Nederland eind mei, begin juni uitgeleverd gaan worden. Dan zijn de prijzen nog hoog en tegen de tijd dat de prijzen gaan dalen staat men weer hetzelfde dilemma. "Nu nog een 2017 model kopen, of wachten op een 2018 model?" En zo kan je aan de gang blijven.

Je kan altijd maar zolang genieten van het nieuwste van het nieuwste en dan komt er weer een nieuwe CES...

[ Voor 35% gewijzigd door Major_ton op 06-01-2017 09:53 ]

Some infinities are bigger than others.

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:54
Degenen die hier zo negatief zijn over een curved tv van LG, hebben schijnbaar zo'n tv nog nooit in huis gehad. Ik heb de C6 gekocht vanwege de specificaties. Ik was in eerste instantie ook sceptisch over de curve (in de winkel een vreemd iets), maar toen hij eenmaal thuis op de standaard stond en ik een paar films had gezien, zou ik geen plat scherm meer willen. De kijkhoek is juist bijzonder groot, maakt niet uit waar je zit, het is echt onzin dat je in het midden moet zitten! Ook de 3D ervaring is ongeëvenaard, ik heb ondertussen een hele verzameling films in 3D. Ook de afstelling is belangrijk, op het AV-forum heb ik van ene Roku2 een hoop geleerd en samen met hem een xl-bestand gemaakt voor de beste instellingen, ook voor zwart/bijna zwart. Op dit moment is de C6 uit 2016 wat mij betreft de meest logische keus, maar dat is dus mijn mening en ervaring.
Hier een review: http://uk.rtings.com/tv/reviews/lg/c6 en hier een vergelijking (let op de brightness cd/m2) tussen de B6, C6, E6 en G6: http://www.displayspecifications.com/en/comparison/a9a3581

[ Voor 10% gewijzigd door Yamaka op 06-01-2017 10:18 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verschillende mensen verschillende smaken.

Ik vind persoonlijk een curved er niet uit zien. En al helemaal niet als je hem aan de muur hangt.

Maar, zoals ik deze post ook al begon, verschillende mensen verschillende smaken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:38:
[...]

Dat het verwijderen van het 3D polarisatiefilter de verhoogde brightness oplevert kan ik niet bevestigen. De B6 heeft ook geen 3D, maar dat wil niet zeggen dat het filter niet op het paneel zit. Mijn vermoeden is dat het komt door een verbeterde voeding en aansturing van het paneel, maar het kan net zo goed zijn dat LG hele nieuwe panelen ontwikkeld heeft. We weten het simpelweg (nog) niet.
Heeft het niet te maken met de nieuwe pixel structuur die in de 2017 modellen gebruikt wordt? Dat betekent dan toch dat het nieuwe panelen betreft?
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Heeft het niet te maken met de nieuwe pixel structuur die in de 2017 modellen gebruikt wordt? Dat betekent dan toch dat het nieuwe panelen betreft?
Goed punt dat we niet kunnen negeren. Dat is mooi dat LG dus niet stil heeft gezeten. Ik had het artikel al wel gelezen, maar was het compleet vergeten (shame on me). Spannend wat deze panelen gaan laten zien wat uniformiteit betreft.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Yamaka schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:12:
Degenen die hier zo negatief zijn over een curved tv van LG, hebben schijnbaar zo'n tv nog nooit in huis gehad. Ik heb de C6 gekocht vanwege de specificaties. Ik was in eerste instantie ook sceptisch over de curve (in de winkel een vreemd iets), maar toen hij eenmaal thuis op de standaard stond en ik een paar films had gezien, zou ik geen plat scherm meer willen. De kijkhoek is juist bijzonder groot, maakt niet uit waar je zit, het is echt onzin dat je in het midden moet zitten! Ook de 3D ervaring is ongeëvenaard, ik heb ondertussen een hele verzameling films in 3D. Ook de afstelling is belangrijk, op het AV-forum heb ik van ene Roku2 een hoop geleerd en samen met hem een xl-bestand gemaakt voor de beste instellingen, ook voor zwart/bijna zwart. Op dit moment is de C6 uit 2016 wat mij betreft de meest logische keus, maar dat is dus mijn mening en ervaring.
Hier een review: http://uk.rtings.com/tv/reviews/lg/c6 en hier een vergelijking (let op de brightness cd/m2) tussen de B6, C6, E6 en G6: http://www.displayspecifications.com/en/comparison/a9a3581
C6 brightness gemeten door Rtings.com
Peak 2% Window Show Help : 650 cd/m2
Peak 10% Window Show Help : 652 cd/m2
Peak 25% Window Show Help : 416 cd/m2
Peak 50% Window Show Help : 222 cd/m2
Peak 100% Window Show Help : 126 cd/m2
Sustained 2% Window Show Help : 650 cd/m2
Sustained 10% Window Show Help : 652 cd/m2
Sustained 25% Window Show Help : 416 cd/m2
Sustained 50% Window Show Help : 222 cd/m2
Sustained 100% Window Show Help : 126 cd/m2

B6
Peak 2% Window Show Help : 745 cd/m2
Peak 10% Window Show Help : 787 cd/m2
Peak 25% Window Show Help : 504 cd/m2
Peak 50% Window Show Help : 268 cd/m2
Peak 100% Window Show Help : 151 cd/m2
Sustained 2% Window Show Help : 745 cd/m2
Sustained 10% Window Show Help : 787 cd/m2
Sustained 25% Window Show Help : 504 cd/m2
Sustained 50% Window Show Help : 268 cd/m2
Sustained 100% Window Show Help : 151 cd/m2

De B6 scoort dus beter ondanks dat LG het andersom opgeeft.

• sleeg0231
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-11-2022
david72 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:00:
Ik heb een B6, Marantz 1604, Audio via Optical (dus geen ARC).

Op receiver komt "DOLBY D" bij Homeland.
hallo, ik was van plan om een Marantz 1607 aan te schaffen maar heb 1 vraag.
Hoe is het geluid bij 5.1? sterk en luid genoeg om een soort van bioscoop ervaring te krijgen?

alvast bedankt

• Malt007
sleeg0231 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:43:
[...]

hallo, ik was van plan om een Marantz 1607 aan te schaffen maar heb 1 vraag.
Hoe is het geluid bij 5.1? sterk en luid genoeg om een soort van bioscoop ervaring te krijgen?

alvast bedankt
Ligt eraan hoe hard je hem zet :)

• david72
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2025
En welke speakers er aan hangen... Ik ben zeker geen audiofiel, maar voor mij is het geluid goed (en zeker hard) genoeg.

• sleeg0231
  • Laatst online: 07-11-2022
david72 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:47:
En welke speakers er aan hangen... Ik ben zeker geen audiofiel, maar voor mij is het geluid goed (en zeker hard) genoeg.
kef iq series 5, iig bedankt heb morgen luister sessie aangevraagd in een audio zaak.

[ Voor 12% gewijzigd door sleeg0231 op 06-01-2017 11:54 ]

• david72
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2025
We gaan offtopic... maar ik heb het icm pricewatch: Jamo S 506 HCS3 (Zwart)
Woofer weet ik zo niet meer.

• Puck
  • Registratie: November 2001
Malt007 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:12:
[...]

C6 brightness gemeten door Rtings.com
Peak 2% Window Show Help : 650 cd/m2
Peak 10% Window Show Help : 652 cd/m2
Peak 25% Window Show Help : 416 cd/m2
Peak 50% Window Show Help : 222 cd/m2
Peak 100% Window Show Help : 126 cd/m2
Sustained 2% Window Show Help : 650 cd/m2
Sustained 10% Window Show Help : 652 cd/m2
Sustained 25% Window Show Help : 416 cd/m2
Sustained 50% Window Show Help : 222 cd/m2
Sustained 100% Window Show Help : 126 cd/m2

B6
Peak 2% Window Show Help : 745 cd/m2
Peak 10% Window Show Help : 787 cd/m2
Peak 25% Window Show Help : 504 cd/m2
Peak 50% Window Show Help : 268 cd/m2
Peak 100% Window Show Help : 151 cd/m2
Sustained 2% Window Show Help : 745 cd/m2
Sustained 10% Window Show Help : 787 cd/m2
Sustained 25% Window Show Help : 504 cd/m2
Sustained 50% Window Show Help : 268 cd/m2
Sustained 100% Window Show Help : 151 cd/m2

De B6 scoort dus beter ondanks dat LG het andersom opgeeft.
Ik vermoed dat LG de brightness van de panelen zelf noemt, maar omdat de B6 geen 3D polarisatie filter heeft komt deze in de praktijk hoger. Echt een vermoeden hoor :)

Arrived anxious, left bored

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

sleeg0231 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:52:
[...]

kef iq series 5, iig bedankt heb morgen luister sessie aangevraagd in een audio zaak.
Al die dingen kunnen luid, maar dat is ook niet boeiend, jij moet het prettig vinden klinken, de combinatie met je Kefjes moet mooi zijn. Luistertest is heel wijs, probeer de Kefjes met verschillende merken receivers uit die binnen je budget vallen.

• ago

ago

Degenen die hier zo negatief zijn over een curved tv van LG, hebben schijnbaar zo'n tv nog nooit in huis gehad.
Als jij er blij mee bent prima toch? Waarom altijd in de verdediging. LG stopt niet voor niks met curved en 3D, niemand wil die marketingonzin.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2025

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Degenen die hier zo negatief zijn over een curved tv van LG, hebben schijnbaar zo'n tv nog nooit in huis gehad.
Ben je alleenstaand? kan me niet voorstellen dat een curved lekker kijkt met 3 man op de bank en nog 2 ernaast aan weerszijden.
Is de discussie waarom iemand wel of niet voor curved en/of 3D kiest de moeite waard? Het is namelijk geen zaak waar iets aanwijsbaar beter is, maar een persoonlijke voorkeur.

• Malt007
Vergeet ook niet dat de curve van LG niet zo heftig is vergeleken met bijvoorbeeld Samsung.

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

wally21

psn: Wally224

Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met inputlag? Ik heb een normale ps4 met de instellingen op video uitvoer automatisch (oftewel 1080p, RGB bereik full). Wat voor lag heb ik nu?

op rtings.com staan de volgende waarder (met de nieuwe fw):
1080p @ 60Hz : 27.6 ms
1080p With Interpolation : 53.3 ms
1080p @ 60Hz Outside Game Mode : 54.3 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 : 62.9 ms

RGB full is toch 4:4:4?? of is dat zonder game mode? want overal staat die lage inputs maar als het beeld 4:4:4 wordt doorgegeven dan heb je er eigenlijk nog niks aan. 8)7
Heb de tv (55B6) staan op game mode en als icoon gameconsole geselecteerd.
Om 4:4:4 chroma te krijgen moet je eerst deepcolor op je HDMI input activeren. Doe je dat niet, dan krijg je automatisch 4:2:0 en heb je dus de laagste inputlag. De kleuren zijn waarschijnlijk wat minder spectaculair, maar dat zie je snel genoeg of dat een issue is. Ik ben nu ook wel benieuwd en zal vanmiddag eens kijken of ik het verschil kan zien. Info klopt niet. Onderstaande info (hoogstwaarschijnlijk) wel:

Wanneer je op de gewone PS4 alles op automatisch zet en je activeert Deep Colour op je LG OLED HDMI input, dan krijg je;

- 1080p @ 60Hz
- 10-bit kleuren (RGB Full en Limited heeft waarschijnlijk te maken met het bereik 0 - 255 of 16 - 235)
- HDR waar aanwezig
- Chroma 4:2:0
- Lage inputlag

Wanneer je de input ook nog eens het label 'PC' geeft dan gebeurt het volgende:

- 1080p @ 60Hz
- 10-bit kleuren (RGB Full en Limited heeft waarschijnlijk te maken met het bereik 0 - 255 of 16 - 235)
- HDR waar aanwezig
- Chroma 4:4:4
- Hoge inputlag

Het verschil wordt dus bepaald aan de hand van of je de input wel of niet het PC label meegeeft.

Het was fijn geweest als je nog gewoon op een info knop kon drukken en zo de beeldeigenschappen kon zien (resolutie, frequentie, hdr, chroma etc...)

[ Voor 42% gewijzigd door Major_ton op 06-01-2017 14:50 ]

• wally21

wally21

Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:07:
Om 4:4:4 chroma te krijgen moet je eerst deepcolor op je HDMI input activeren. Doe je dat niet, dan krijg je automatisch 4:2:0 en heb je dus de laagste inputlag. De kleuren zijn waarschijnlijk wat minder spectaculair, maar dat zie je snel genoeg of dat een issue is. Ik ben nu ook wel benieuwd en zal vanmiddag eens kijken of ik het verschil kan zien.

Het was fijn geweest als je nog gewoon op een info knop kon drukken en zo de beeldeigenschappen kon zien (resolutie, frequentie, hdr, chroma etc...)
Thnx! Ja inderdaad was een info knop wel makkelijk geweest. Dan laat ik het wel zo staan voorlopig. Hopelijk komt de update ook hier snel beschikbaar _/-\o_

• Puck
Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:07:
Om 4:4:4 chroma te krijgen moet je eerst deepcolor op je HDMI input activeren. Doe je dat niet, dan krijg je automatisch 4:2:0 en heb je dus de laagste inputlag. De kleuren zijn waarschijnlijk wat minder spectaculair, maar dat zie je snel genoeg of dat een issue is. Ik ben nu ook wel benieuwd en zal vanmiddag eens kijken of ik het verschil kan zien.
En toch ben ik hier nog steeds niet zeker van. Iemand van rtings.com poste op avsforum.com het volgende over hoe die input-lag gemeten is:
This is with the PC input icon and in the 'Game' picture mode to display 4:4:4. The input lag remains the same if the source is sending 4:4:4 or 4:2:0, it is how the TV processes the signal (the input icon and picture mode) which affects the input lag. If you don't need chroma 4:4:4 then set the input to a different icon (HDMI) and use the 'Game' picture mode.
Om heel eerlijk te zijn snap ik niet helemaal wat hier bedoelt wordt. Jullie wel?
Kan gewoon: 2x klikken in linkerbovenhoek om input signaal info te zien. Alleen frequencie staat er niet bij.

• wally21

wally21

Puck schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:17:
[...]

En toch ben ik hier nog steeds niet zeker van. Iemand van rtings.com poste op avsforum.com het volgende over hoe die input-lag gemeten is:

[...]

Om heel eerlijk te zijn snap ik niet helemaal wat hier bedoelt wordt. Jullie wel?

[...]

Kan gewoon: 2x klikken in linkerbovenhoek om input signaal info te zien. Alleen frequencie staat er niet bij.
Volgens mij gaat dat over een input van de pc en niet een game console. Maar kan het mis hebben :9

Ja die info linksboven snap ik maar dan staat er enkel "16:9 1080P DTS" daar heb ik nog niet veel aan ;)

• LtMarx
  • Registratie: December 2003

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

[...]

Misschien begrijp ik je post niet helemaal goed, maar ik geef toch nergens aan dat de HDR en audio formaten met het paneel te maken hebben? Ik wijs alleen op de bevestigde verschillen tussen de 2016 en 2017 modellen en of iemand dat belangrijk vindt is natuurlijk niet aan mij.

[...]

En zo is het ook, nu kunnen we alleen maar afgaan op bevestigde feiten van LG en beursvloer waarnemingen. De 2017 modellen zullen beter zijn, maar het zal geen wereldschokkend verschil zijn.

LG heeft april aangegeven wat meestal betekent dat ze in Nederland eind mei, begin juni uitgeleverd gaan worden. Dan zijn de prijzen nog hoog en tegen de tijd dat de prijzen gaan dalen staat men weer hetzelfde dilemma. "Nu nog een 2017 model kopen, of wachten op een 2018 model?" En zo kan je aan de gang blijven.

Je kan altijd maar zolang genieten van het nieuwste van het nieuwste en dan komt er weer een nieuwe CES...
Nee ik bedoelde niet dat jij dat insinueerde in jouw post maar eerder om je bij te vallen dat de verschillen klein zijn.
Heeft iemand al ergens foto's gezien van de B7 en C7 afgezien van de LG website? Ook in al die CES video's zie je.hoofdzakelijk de W en soms een verstopt hee kort een ander type.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Puck
wally21 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:20:
[...]

Volgens mij gaat dat over een input van de pc en niet een game console. Maar kan het mis hebben :9
Het gaat dus over hoe rtings.com tot de 70.9ms lag is gekomen: maar als ik het goed begrijp staan er 2 dingen in die ik heel raar vindt:

1. De input-lag van 70.9ms geld zowel voor 4:4:4 als voor 4:2:0?
2. De input-icon (pc, game, etc) heeft (samen met de picture mode) invloed op de input lag? Deze test is gedaan op PC-input. Ik vraag me dan af wat de input-lag op game-input is, maar eigenlijk nog meer hoe het icoon van de input invloed kan hebben op de input-lag...
Ja die info linksboven snap ik maar dan staat er enkel "16:9 1080P DTS" daar heb ik nog niet veel aan ;)
Ik wist niet uit mijn hoofd welke gegevens hier worden getoond. Mis sowieso aantal hz wel...

• the_unlord
  • Laatst online: 08-12-2025
eL_Jay schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:39:
[...]

Ben je alleenstaand? kan me niet voorstellen dat een curved lekker kijkt met 3 man op de bank en nog 2 ernaast aan weerszijden.
Wij hebben reeds een goeie 2 maand een C6V en zijn met 5 thuis en kijken regelmatig samen TV: geen centje pijn... Zelfs onder een hoek van 45° is het nog heel goed te doen. De curve is zodanig mild, dat je qua kijkervaring geen enkel nadeel ondervindt. Het enige nadeel is dat de TV meer diepte in beslag neemt.
En qua esthetiek: tja, smaken en kleuren, nietwaar...
Ok laaaangzaam aan begin ik het e.e.a. te begrijpen... Er zijn nogal wat variabelen, maar ik ge het proberen uiteen te zetten hier (met de kanttekening dat ik nog niet 100% zeker ben of alles klopt).

Om 4:4:4 chroma subsampling te krijgen MOET je de input labelen als PC input.

"Go to all inputs, change the input 'icon' (label) from the drop-down list to PC and it will then turn in to PC mode. B6 does have the 'info' function, it just isn't on the remote. If you have a universal remote, just press 'info' on that and it works."

En nog eentje wat de input informatie betreft zoals Puck ook al aangaf;

"You can show the info on the B6 by double clicking in the top left of the screen - but - it only shows res, HDR, if rec2020 and audio type - doesn't display frame rate."

Met andere woorden, wanneer je op de gewone PS4 alles op automatisch zet en je activeert Deep Colour op je LG OLED HDMI input, dan krijg je;

- 1080p @ 60Hz
- HDR waar aanwezig
- Chroma 4:2:0
- Lage inputlag

Wanneer je de input ook nog eens het label 'PC' geeft dan gebeurt het volgende:

- 1080p @ 60Hz
- HDR waar aanwezig
- Chroma 4:4:4
- Hoge inputlag

Het verschil wordt dus bepaald aan de hand van of je de input wel of niet het PC label meegeeft.

• ViNOK16Bit
Puck schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:45:
[...]

Ik wist niet uit mijn hoofd welke gegevens hier worden getoond. Mis sowieso aantal hz wel...
Ik zie het aantal Hz wel wanneer ik bijvoorbeeld stream vanaf m'n Shield of een ander HMDI apparaat.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/amFq5nwl.jpg

Maar dat zie je dan weer niet bij Netflix app van de TV.
4K 16:9 2160p 24Hz PCM HDR Dolby Atmos 10 UHD Vision gebakken in CHROMA 4:4:4 met 7.1 24BITS/96KHz Core i7 DDR5 Coil whining dual differential mode met twin-drive pick-up mechanism...

IK WORD GÈÈÈK!!!!

En een 2.35:1 Anamorphic Letterbox sausje...

• Puck
Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:16:
Mooie uiteenzetting! Zoals jij ook al aangeeft: ik vraag me echt af of het switchen van icoon invloed kan hebben, want het lijkt alsof dit gewoon een functie is om in het WebOS menu een mooi icoon bij je apparaten te hebben...
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:18:
[...]

Ik zie het aantal Hz wel wanneer ik bijvoorbeeld stream vanaf m'n Shield of een ander HMDI apparaat.
[afbeelding]

Maar dat zie je dan weer niet bij Netflix app van de TV.
Ik zie dit ook niet bij gebruik van mijn PS4 Pro...

• ViNOK16Bit
Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:26:
4K 16:9 2160p 24Hz PCM HDR Dolby Atmos 10 UHD Vision gebakken in CHROMA 4:4:4 met 7.1 24BITS/96KHz Core i7 DDR5 Coil whining dual differential mode met twin-drive pick-up mechanism...

IK WORD GÈÈÈK!!!!

En een 2.35:1 Anamorphic Letterbox sausje...
_O-
Puck schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:28:
[...]

Ik zie dit ook niet bij gebruik van mijn PS4 Pro...
Ook niet als je het HDMI label wijzigd? Of misschien heeft het met de output settings van je PS4 Pro te maken?

• wally21

wally21

Puck schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:28:
[...]

Mooie uiteenzetting! Zoals jij ook al aangeeft: ik vraag me echt af of het switchen van icoon invloed kan hebben, want het lijkt alsof dit gewoon een functie is om in het WebOS menu een mooi icoon bij je apparaten te hebben...
Net even getest met wisselen van icoon. Bij gameconcsole geeft hij "16:9 1080p DTS" aan en bij pc icoon geeft hij "1920x1080 DTS aan"

Dus denk dat er inderdaad wat veranderd zoals Major_ton aangeeft. aangezien hij dezelfde resolutie op een andere manier weergeeft. Maar het is wel appart inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door wally21 op 06-01-2017 14:38 ]

• Puck
wally21 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Net even getest met wisselen van icoon. Bij gameconcsole geeft hij "16:9 1080p DTS" aan en bij pc icoon geeft hij "1920x1080 DTS aan"

Dus denk dat er inderdaad wat veranderd zoals Major_ton aangeeft. aangezien hij dezelfde resolutie op een andere manier weergeeft. Maar het is wel appart inderdaad.
Ja, wat een "verstopte" functie... Heel benieuwd wat voor impact dit allemaal kan hebben.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:42
[...]

[...]
Volgens de specificaties van LG heeft de B6 de laagste helderheid , volgens de testen van Rtings de hoogste (van de 2016 OLED modellen) zou dus best kunnen kloppen dat het komt door het ontbreken van een filter , aangezien de B6 geen 3D heeft

• wally21

wally21

Aangezien er veel is gesproken over hoe fel (of niet) de oled tv's nu zijn hier wat foto's die ik heb genomen om een idee te krijgen. Hopelijk heeft iemand er iets aan met het maken van een keuze.
Zoals eerder aangegeven valt het erg mee en is het beeld nog steeds prachtig. :9~

Ze zijn maar met een iPhone 7 genomen dus geen spectaculaire kwaliteit maar het geeft wel een goed beeld. De foto's zijn meteen achter elkaar genomen. Al lijkt het licht wat anders vanwege de automatische belichting van de iPhone.

In de middag staat er altijd 1 a 2 uur lang de zon vol op mijn tv (een venster). Dit is totaal geen belemmering. Uiteraard zie je het in een donkere scene en al helemaal als de tv zwart weergeeft. (0.0 tegenlicht natuurlijk).

Oled light staat in deze situatie op 70.

Lichte scene:
Zon lichte scene

Donkere scene:
Zon in donkere scene

Zon op volledig zwart:
zon in zwart

• eL_Jay
wally21 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:13:
Aangezien er veel is gesproken over hoe fel (of niet) de oled tv's nu zijn hier wat foto's die ik heb genomen om een idee te krijgen. Hopelijk heeft iemand er iets aan met het maken van een keuze.
Zoals eerder aangegeven valt het erg mee en is het beeld nog steeds prachtig. :9~

Ze zijn maar met een iPhone 7 genomen dus geen spectaculaire kwaliteit maar het geeft wel een goed beeld. De foto's zijn meteen achter elkaar genomen. Al lijkt het licht wat anders vanwege de automatische belichting van de iPhone.

In de middag staat er altijd 1 a 2 uur lang de zon vol op mijn tv (een venster). Dit is totaal geen belemmering. Uiteraard zie je het in een donkere scene en al helemaal als de tv zwart weergeeft. (0.0 tegenlicht natuurlijk).

Oled light staat in deze situatie op 70.

Lichte scene:
[afbeelding]

Donkere scene:
[afbeelding]

Zon op volledig zwart:
[afbeelding]
Ho-Lee-Sjit nooit geweten dat ze zoooo erg reflecteren. Zijn er ook matte OLED's?

• wally21

wally21

eL_Jay schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:45:
[...]

Ho-Lee-Sjit nooit geweten dat ze zoooo erg reflecteren. Zijn er ook matte OLED's?
Is misschien persoonlijk maar ik vind het meevallen. Vergeleken met mijn oude LCD die kon ik dan gewoon beter uit laten staan of iets voor het raam hangen. Deze situatie is natuurlijk op een zonnige dag met de zon die er vol direct op schijnt 8)7
eL_Jay schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:45:
[...]

Gelukkig niet. De reflectie valt eigenlijk best wel heel erg mee en de laatste foto waarop de reflectie het duidelijkst te zien is, is ook behoorlijk overbelicht.

• eL_Jay
wally21 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Is misschien persoonlijk maar ik vind het meevallen. Vergeleken met mijn oude LCD die kon ik dan gewoon beter uit laten staan of iets voor het raam hangen. Deze situatie is natuurlijk op een zonnige dag met de zon die er vol direct op schijnt 8)7
Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Gelukkig niet. De reflectie valt eigenlijk best wel heel erg mee en de laatste foto waarop de reflectie het duidelijkst te zien is, is ook behoorlijk overbelicht.
Hmmm, ik zag die laatste foto en moest denken aan mijn macbook. Prachtig scherm, maar niet als de zon erop staat.
Hopelijk stappen ze wel af van die paarse coating dit jaar...

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Major_ton schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:36:
[...]

Ik heb de settings toegevoegd aan de openingspost! Hopelijk heb je er wat aan.

LET OP: ik heb de brightness setting in Uncharted 4 terug gezet naar waarde 2, waar deze bij SDR op 7 stond.
Even om hier op terug te komen, Ik bezit een PS4 PRO en in de HDR bright modus zie ik niks terug komen over H/V scherpte. Ik zie alleen de normale scherpte en deze staat op 15.

Hoe kan dit?

[ Voor 5% gewijzigd door Misterbont op 06-01-2017 16:23 ]

Misterbont schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Even om hier op terug te komen, Ik bezit een PS4 PRO en in de HDR bright modus zie ik niks terug komen over H/V scherpte. Ik zie alleen de normale scherpte en deze staat op 15.

Hoe kan dit?
Dat komt omdat ik het verkeerd in de tabel had gezet. Is bij deze aangepast. 15 is een prima setting. Ik ben een sharpness junky en baal er daarom ook van dat er bij veel series en films een lelijk pulserend effect in de achtergrond kan ontstaan bij scenes met beeldruis erin wanneer de sharpness hoger dan 15 staat.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Dat komt omdat ik het verkeerd in de tabel had gezet. Is bij deze aangepast. 15 is een prima setting. Ik ben een sharpness junky en baal er daarom ook van dat er bij veel series en films een lelijk pulserend effect in de achtergrond kan ontstaan bij scenes met beeldruis erin wanneer de sharpness hoger dan 15 staat.
oke top, ja ik vind sharpness ook belangrijk haha!

[ Voor 4% gewijzigd door Misterbont op 06-01-2017 17:39 ]

Veel mensen zien het nut van een UHD BD speler niet in.

Het gaat weer lekker los in de comments onder het nieuws item. "Wie koopt er nou nog losse schijfjes" en "Ultra HD Blu-ray is een niche voor mensen met een hele dure TV"...
Het gaat er redelijk zwart wit aantoe waarbij het óf streamen en downloaden is, óf je behoort tot het elitaire clubje die zijn geld vergooid aan fysieke media. Maar kan het niet gewoon allebei? Een aantal van ons hier, waaronder ik, heeft zo'n mooie dikke vette porno geile OLED TV en als ik het dan even afspiegel aan mijn eigen kijkgedrag, dan kan ik prima genieten van een Netflix stream of zelfs een 720p MKV als de inhoud van de content gewoon heel boeiend is om te volgen of waar de ultieme kwaliteit niet vereist is. Zelfs Blu-rays vind ik niet meer heel interessant, daar 1080p MKV's of ISO rips het prima doen. Met UHD Blu-rays wordt het echter een ander verhaal. Met een high-end TV wil je bepaalde content gewoon op de best mogelijke manier zien. Ikzelf kan niet wachten om producties zoals The Force Awakens en Rogue One in 4K Dolby Vision te zien. Daar heb ik best de aanschaf van een UHD BD speler en het bijbehorende schijfje voor over. Ik kies dus gewoon voor beide; streaming voor de 13 in een dozijn content en fysieke media voor de hardcore beleving.

Wat doen jullie?

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:42
ik stream eigenlijk alles , Netflix , films huren enz enz

(downloaden ben ik mee gestopt aangezien het niet meer mag en ik eigenlijk al langer verwacht dat er hoge boetes bij mensen op de mat gaan vallen , net als vlak over de grens bij mij in Duitsland , ken verschillende voorbeelden en dat is niet grappig kan ik je verzekeren .... uiteraard pik ik het liefst mijn oude "nieuwsgroepen" hobby weer op)

Maar wil je echte kwaliteit om van je superdeluxe OLED scherm te genieten (en leuk voor een verzameling) dan kan streamen absoluut niet op tegen de kwaliteit van een fysiek schijfje , dat is toch een wereld van verschil om te zien

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 06-01-2017 19:34 . Reden: topic relevant gemaakt ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

imho een discussie voor een ander topic.

39

Fietsbel schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:31:
imho een discussie voor een ander topic.
Ik vind het best interessant om te weten hoe anderen hun OLED TV gebruiken en wat zij erop aansluiten. Lijkt mij hier de geschikte plek voor? Verdere discussie graag via PB.

• ago

ago

Als de download-bubbel klapt (zal niet lang meer duren zoals Cardwizard zegt), dan ga ik huren. Ik heb een zooi blurays, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik zelden zin heb om iets voor een tweede keer te kijken. Dan is kopen eigenlijk zonde van je geld.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:13

FeaR

In GoT we trust

Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:50:
[...]
Ik vind het best interessant om te weten hoe anderen hun OLED TV gebruiken en wat zij erop aansluiten. Lijkt mij hier de geschikte plek voor? Verdere discussie graag via PB.
Is hier mijns inziens inderdaad ook niet de geschikte plek. Nieuwartikel waar je naar linkt gaat om UHD/4K in het algemeen en er is geen directe link met OLED. Als je de discussie voort wilt zetten dan kan je een topic openen in Mediaspelers en HTPC's.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Nieuws van het CHROMA-fonds;

Ik heb net even getest met de PS4 en het PC label op de HDMI input van de TV. Het is correct dat de TV naar een andere modus schakelt wanneer het PC label geactiveerd wordt. Het beeld gaat even op zwart en je kan ook andere beeld settings instellen terwijl je via dezelfde input kijkt. Het goede nieuws voor de gamers: Ik zie geen verschil in kleuren of scherpte in tekst. Ik zal het asap proberen door mijn laptop op de TV aan te sluiten, mogelijk dat dan wel het e.e.a. zichtbaar wordt tussen 4:2:0 en 4:4:4 Chroma.

Maar wil je dus gamen met de laagste inputlag. Geef je HDMI input NIET het PC label, schakel Game Mode in en fraggen maar!!

Commentaar op moderatie gaat via DM en niet in het topic, dat is je nog niet zo lang geleden ook gemeld.

[ Voor 75% gewijzigd door FeaR op 06-01-2017 20:47 ]

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:32
het is gewoon heel jammer dat de ps4 pro geen uhd blu ray ondersteund.. was alles in 1 geweest samen stream. en was voor mij althans niet moeilijk om na te denken over een pro. nu wacht ik eens rustig op de scorpio van microsoft

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
Kan iemand mij vertellen wat de laatste firmware is voor de 55e6v. Ik heb nu versie 04.30.65

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
http://www.lg.com/nl/onde...ED55E6V&pageVisibleFlag=2
Versie 04.30.95 momenteel

[04.30.65]
1) Freeview Play Support in UK
2) Apply the DVB-T2 system in Czech
3) To Improve auto-reboot problem with "This app will now restart to free up more memory"
phrases during watching Live TV in Spain
4) To Improve automatic channel number changes(over 850 channel) problem during watching Italy Rai channel
5) Fix MRCU Pairing Failure Issue

[04.30.90]
1. To apply HDR Game Mode

[04.30.95]
1. To improve color error issue at the bottom of the screen during HDMI 4K 3D On/Off.

[ Voor 69% gewijzigd door VHware op 07-01-2017 00:54 . Reden: Release notes ]

• Puck
Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:30:
Nieuws van het CHROMA-fonds;

Ik heb net even getest met de PS4 en het PC label op de HDMI input van de TV. Het is correct dat de TV naar een andere modus schakelt wanneer het PC label geactiveerd wordt. Het beeld gaat even op zwart en je kan ook andere beeld settings instellen terwijl je via dezelfde input kijkt. Het goede nieuws voor de gamers: Ik zie geen verschil in kleuren of scherpte in tekst. Ik zal het asap proberen door mijn laptop op de TV aan te sluiten, mogelijk dat dan wel het e.e.a. zichtbaar wordt tussen 4:2:0 en 4:4:4 Chroma.

Maar wil je dus gamen met de laagste inputlag. Geef je HDMI input NIET het PC label, schakel Game Mode in en fraggen maar!!
So it's true... Interessant, ook voor bijvoorbeeld andere apparaten om bepaalde settings in te kunnen stellen. Benieuwd wat de verschillen zijn tussen de verschillende input-modi. Dit is wel even iets om op te letten als je een apparaat aansluit, want de impact van het type apparaat welke je kiest is dus meer dan alleen een leuk icoontje bij je input.

EDIT:
En gamen op 4k @ 60hz @ 4:4:4 kan dus alleen op PC-mode (niet dat je dat wilt met 70.9ms input lag). Maar ik vraag me nu wel af of de C/E serie ook terugspringt naar 4:2:0 op game-input, aangezien daar de input-lag op 4:4:4 wel te doen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 07-01-2017 11:26 ]

Puck schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:53:
[...]

So it's true... Interessant, ook voor bijvoorbeeld andere apparaten om bepaalde settings in te kunnen stellen. Benieuwd wat de verschillen zijn tussen de verschillende input-modi. Dit is wel even iets om op te letten als je een apparaat aansluit, want de impact van het type apparaat welke je kiest is dus meer dan alleen een leuk icoontje bij je input.

EDIT:
En gamen op 4k @ 60hz @ 4:4:4 kan dus alleen op PC-mode (niet dat je dat wilt met 70.9ms input lag). Maar ik vraag me nu wel af of de C/E serie ook terugspringt naar 4:2:0 op game-input, aangezien daar de input-lag op 4:4:4 wel te doen is.
Ik vind het wel slim van LG om het zo te doen, al hadden ze misschien beter een dedicated functie in het beeldmenu kunnen maken.
Voor zover bekend kan je alleen Chroma 4:4:4 krijgen op je TV als je de gekozen input het PC label meegeeft en als de bron het als zodanig uitstuurt natuurlijk. Ik vraag mij af of de gewone PS4 überhaupt wel 4:4:4 uitstuurt...

Alles wat niet HDR is, is 8 bit en dan kan er over HDMI 2.0 een signaal van 4K @ 60Hz met 4:4:4 verzonden worden. Zodra HDR om de hoek komt kijken wordt het signaal 10 bit en dan is de max 4K @ 60Hz met 4:2:0. Dat is nuttige informatie voor de PS4 Pro bezitters.

Bezit je een gewone PS4 zorg er dan voor dat je de HDMI input NIET het PC label meegeeft op je LG OLED TV. Dan krijg je 1080p @ 60Hz met 4:2:0 Chroma subsampling en dus de laagst mogelijke inputlag.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Als de B7 straks een input lag van 20ms heeft en near blacks nog meer verbeterd zijn dan ga ik er gelijk 1 halen :)
ionn schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:35:
Als de B7 straks een input lag van 20ms heeft en near blacks nog meer verbeterd zijn dan ga ik er gelijk 1 halen :)
Je weet dat de near black issues van de huidige en voorgaande OLED TV's een internet mythe is op basis van fout gemasterde content? Dat kan dus alleen in de content opgelost worden en niet met de beeld techniek, want die is al goed. Desalniettemin is het een leuk vooruitzicht om naar een B7 uit te kijken! De 65" net wat leuker dan de 55" :X oOo (die laatste zin niet te serieus nemen)

• Puck
Major_ton schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:46:
[...]

Je weet dat de near black issues van de huidige en voorgaande OLED TV's een internet mythe is op basis van fout gemasterde content? Dat kan dus alleen in de content opgelost worden en niet met de beeld techniek, want die is al goed. Desalniettemin is het een leuk vooruitzicht om naar een B7 uit te kijken! De 65" net wat leuker dan de 55" :X oOo (die laatste zin niet te serieus nemen)
Exact. En voor 8ms input-lag verschil nog 6 maanden wachten + 1000 euro erbovenop betalen, zou ik, als alleen dat jouw eisen zijn, lekker nu de B6 halen :)

Mja ik zit ook nog in dubio. Maar ik neem aan dat als de introductieprijs van de 55b7 3000 euro wordt je hem wel vrij snel voor 2500 kunt kopen. Dus het prijsverschil zal niet zo snel 1000 euro verwacht ik.

Oh ja en de 7 serie wordt in maart/april verwacht. Dat zijn nog 3 maanden.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 07-01-2017 18:31 ]

Phusebox schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:30:
Mja ik zit ook nog in dubio. Maar ik neem aan dat als de introductieprijs van de 55b7 3000 euro wordt je hem wel vrij snel voor 2500 kunt kopen. Dus het prijsverschil zal niet zo snel 1000 euro verwacht ik.

Wat meestal betekent dat ze in NL pas in juni uitgeleverd gaan worden en ze pas in september in prijs gaan zakken :o

• Puck
Phusebox schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:30:

Wellicht iets eerder dan 6 maanden. 2016 modellen verschenen ook in april in de pricewatch, maar pas eind juli/augustus daalden de prijzen. Wellicht waren ze toen wel al goedkoper te krijgen met een goede directe deal, dat weet ik niet. Heb mijn B6 (pas) in september gekocht, voor een prijs ver onder de laagste prijs in pricewatch.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:38

aex351

I am the one

Vanmiddag ben ik bij de mediamarkt geweest en ben ik nog even bij de televisies wezen kijken. Ondertussen sprak een Sony verkopers mij aan en probeerde mij wijs te maken dat Sony ook OLED televisies verkoopt. Alleen dit mogen ze deze dan geen OLED noemen, want die naam is toebedeeld aan LG.

Dit was nieuwe informatie voor mij (pure onzin uiteraard) maar ben toch even meegelopen naar de Sony 'OLED' televisie. Dit bleek een full LED televisie te zijn, high-end model, en gehint dat dit geen OLED was. Met volle overtuiging was hij aan het vertellen dat de Sony 'OLED' televisie een veel groter kleurenbereik heeft dat elke LG OLED televisies. Toen ik aangaf dat LG de enige fabrikant is voor dit soort panelen, en mocht Sony toch een OLED televisie hebben, dan zou er een LG paneel in moeten zitten. En dit bepaald de technische eigenschappen m.b.t. kleurenbereik. Maar dat volgende hij niet.

Zelfs verkopers snappen het verschil niet meer tussen LCD met CCFL/LED, waarbij LED full of edge kan zijn en een OLED.

Al met al ben ik teruggelopen naar de OLED televisies die een slechter kleurenbereik hebben :+ .

< dit stukje webruimte is te huur >

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Puck schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:22:
[...]

Exact. En voor 8ms input-lag verschil nog 6 maanden wachten + 1000 euro erbovenop betalen, zou ik, als alleen dat jouw eisen zijn, lekker nu de B6 halen :)
Ik ga uiteraard wachten tot de prijs zakt. Geld groeit niet op mijn rug. Ik ben benieuwd met welke prijs ze de 2017 modellen in de markt gaan zetten.

Naast die lagere inputlag, is ie ook veel lager met 4:4:4 chroma hoop ik. Ik wil namelijk de tv ook aan mijn computer hangen. En hogere peak brightness vind ik ook belangrijker.
aex351 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:47:
Vanmiddag ben ik bij de mediamarkt geweest en ben ik nog even bij de televisies wezen kijken. Ondertussen sprak een Sony verkopers mij aan en probeerde mij wijs te maken dat Sony ook OLED televisies verkoopt. Alleen dit mogen ze deze dan geen OLED noemen, want die naam is toebedeeld aan LG.

Dit was nieuwe informatie voor mij (pure onzin uiteraard) maar ben toch even meegelopen naar de Sony 'OLED' televisie. Dit bleek een full LED televisie te zijn, high-end model, en gehint dat dit geen OLED was. Met volle overtuiging was hij aan het vertellen dat de Sony 'OLED' televisie een veel groter kleurenbereik heeft dat elke LG OLED televisies. Toen ik aangaf dat LG de enige fabrikant is voor dit soort panelen, en mocht Sony toch een OLED televisie hebben, dan zou er een LG paneel in moeten zitten. En dit bepaald de technische eigenschappen m.b.t. kleurenbereik. Maar dat volgende hij niet.

Zelfs verkopers snappen het verschil niet meer tussen LCD met CCFL/LED, waarbij LED full of edge kan zijn en een OLED.

Al met al ben ik teruggelopen naar de OLED televisies die een slechter kleurenbereik hebben :+ .
Verkopers in de mediamarkt hebben 0,0 verstand van wat ze verkopen. Zie je ook altijd in expert winkels en andere winkels. Ze lezen alleen de spec sheet voor, want meer weten ze ook niet.

[ Voor 53% gewijzigd door ion op 07-01-2017 18:50 ]

• Puck
ionn schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:48:
[...]

Ik ga uiteraard wachten tot de prijs zakt. Geld groeit niet op mijn rug. Ik ben benieuwd met welke prijs ze de 2017 modellen in de markt gaan zetten.

Naast die lagere inputlag, is ie ook veel lager met 4:4:4 chroma hoop ik. Ik wil namelijk de tv ook aan mijn computer hangen. En hogere peak brightness vind ik ook belangrijker.
Dan zou ik zeker wachten :) Ik zou vooral graag HD audio formaten over ARC willen. Ik hoop op een firmware update voor de 2016 modellen, maar anders wordt het op den duur gewoon een externe media player :)

Opzich was een externe mediaplayer namelijk al het plan, maar ondertussen ben ik nogal onder de indruk van hoe goed de XPlay (Plex) WebOS app werkt, maar mis ik wel HD audio...

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 07-01-2017 18:52 ]

• ago

ago

Tot de prijs van de B7 zakt? Dan zit je in november en ga je toch maar wachten op de B8 die weer ietsiepietsie betere specs zal krijgen.. :z

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:07
[...]

Naast die lagere inputlag, is ie ook veel lager met 4:4:4 chroma hoop ik. Ik wil namelijk de tv ook aan mijn computer hangen.
Zover ik weet wordt het door de meeste "experts" afgeraden om een OLED tv als pc monitor te gebruiken vanwege de grotere kans op image retention, geen idee hoe dat met 2017 modellen zal zijn, maar ik zou daar wel even rekening mee houden.
Puck schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:50:
[...]

Dan zou ik zeker wachten :) Ik zou vooral graag HD audio formaten over ARC willen. Ik hoop op een firmware update voor de 2016 modellen, maar anders wordt het op den duur gewoon een externe media player :)
Wat bedoel je precies met HD audio? Het ondersteunt gewoon wel Dolby Digital, DTS en PCM neem ik aan? Maar dus geen TrueHD en DTS Master?
Major_ton schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:37:
[...]

Wat meestal betekent dat ze in NL pas in juni uitgeleverd gaan worden en ze pas in september in prijs gaan zakken :o
Volgens mij is het doel dat ze dan ook daadwerkelijk verkrijgbaar gaan zijn en ik wil best nog wachten tot de zomer en dan 500 euro meer betalen dan nu voor een B6. Het is toch een beetje het gevoel dat je een jaar oude tech koopt die me dan nu ook tegenhoudt plus dat de input lag firmware fix nog niet helemaal je van het is. Ik weet dat de verschillen minimaal zijn en dat ik het waarschijnlijk niet ga zien maar hopelijk heb je dan wel weer net wat langere ondersteuningen qua updates en apps.

[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 07-01-2017 19:39 ]

• Puck
Phusebox schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:35:
[...]

Wat bedoel je precies met HD audio? Het ondersteunt gewoon wel Dolby Digital, DTS en PCM neem ik aan? Maar dus geen TrueHD en DTS Master?
Exact dat. De 2017 modellen ondersteunen het (schijnbaar) wel.

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
Ik heb helaas nog geen mogelijkheid gehad om voetbal op een oled tv in een winkel te bekijken / beleven.

Mocht ik dit in de buurt van R'dam mogen doen in een huiselijke setting, ik hoor het graag 😉

• DarkSide

DarkSide

Puck schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:39:
[...]

Exact dat. De 2017 modellen ondersteunen het (schijnbaar) wel.
Is dat op de TV. Dus dat je ergens media hebt het DTS-MA etc en dat je TV dat snapt.
Of is dat via ARC? Want volgens mij is dat nog niet ondersteund in de HDMI standaard over ARC.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

DarkSide schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:43:
[...]

Is dat op de TV. Dus dat je ergens media hebt het DTS-MA etc en dat je TV dat snapt.
Of is dat via ARC? Want volgens mij is dat nog niet ondersteund in de HDMI standaard over ARC.
Hij bedoelt via ARC. Dus als jr ren ingebouwde media app gebruikt met materiaal dat dergelijke audio formaten heeft.

• ago

ago

2frankie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:39:
Ik heb helaas nog geen mogelijkheid gehad om voetbal op een oled tv in een winkel te bekijken / beleven.
Mocht ik dit in de buurt van R'dam mogen doen in een huiselijke setting, ik hoor het graag 😉
Voor mij idem, maar dan in de buurt van Tilburg. Misschien Wally? :)

• Puck
DarkSide schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:43:
[...]

Dat is wat ik zei: geen HD audio over huidige ARC. In HDMI 2.1 kan het (straks) wel, en het schijnt zelfs op bepaalde TV's van andere merken wel te werken. Anyway: klein gemis en makkelijk op te lossen met een mediaplayer.

• DarkSide

DarkSide

Puck schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:23:
[...]

Dat is wat ik zei: geen HD audio over huidige ARC. In HDMI 2.1 kan het (straks) wel, en het schijnt zelfs op bepaalde TV's van andere merken wel te werken. Anyway: klein gemis en makkelijk op te lossen met een mediaplayer.
Ok verkeerd gelezen. En zelf nog niet gehoord dat het in HDMI 2.1 zal zitten.
Zou wel mooi zijn als het kan.

• wally21

wally21

ago schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:10:
[...]

Voor mij idem, maar dan in de buurt van Tilburg. Misschien Wally? :)

[...]
Altijd welkom :+ stuur maar een pm d:)b

Verwijderd

Ik kan wel blij worden van de Sony A1, zie ook http://www.trustedreviews.com/sony-a1-oled-review

Op verschillende plekken lees ik dat de beeldprocessing zo geweldig moet zijn, met de zogeheten X1 Extreme processor. Heeft iemand ervaring hiermee en zonder marketingspeak uitleggen dat het inderdaad veel beter presteert dan andere processing engines? Wat zou het betekenen als ik een PC erop aansluit, veel latency of de hele mikmak uitzetten? (Even los van de discussie of dit handig is vanwege het burn-in verhaal).

(Deze TV krijgt vermoedelijk een lage prijs, zie daarvoor het prijsdiscussie topic).
HDMI 2.0a en 2.0b ondersteunen inderdaad nog geen DTS-HD Master audio en Dolby True-HD over ARC, dat komt wel met HDMI 2.1 en dat zijn ook gelijk Dolby Atmos en DTS:X van de partij. Of dat nou echt een USP is... Ik gebruik niet eens ARC, maar dat is voor iedereen anders.

• Puck
Major_ton schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:27:
HDMI 2.0a en 2.0b ondersteunen inderdaad nog geen DTS-HD Master audio en Dolby True-HD over ARC, dat komt wel met HDMI 2.1 en dat zijn ook gelijk Dolby Atmos en DTS:X van de partij. Of dat nou echt een USP is... Ik gebruik niet eens ARC, maar dat is voor iedereen anders.
Voor mij is het meer van: mijn receiver kan het aan, dan wil ik het hebben ook, maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat het weinig verschil gaat maken op mijn 5.1 set. Maar eens proberen met een blu-ray.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
Phusebox schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:35:

Volgens mij is het doel dat ze dan ook daadwerkelijk verkrijgbaar gaan zijn en ik wil best nog wachten tot de zomer en dan 500 euro meer betalen dan nu voor een B6. Het is toch een beetje het gevoel dat je een jaar oude tech koopt die me dan nu ook tegenhoudt plus dat de input lag firmware fix nog niet helemaal je van het is. Ik weet dat de verschillen minimaal zijn en dat ik het waarschijnlijk niet ga zien maar hopelijk heb je dan wel weer net wat langere ondersteuningen qua updates en apps.
Wat is er met die input lag fix? Op http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6 lees ik dat de input lag ook niet meer heen en weer schommelt.
Major_ton schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:27:
Dynamische HDR spreekt mij van HDMI2.1 het meeste aan. Hierdoor heb ik nu al het gevoel om de B7 dit jaar te laten schieten als, stel de B8 volgend jaar, HMDI2.1 bevat. Maar ik ben ook niet 100% bekend met HDR. Want in welk opzicht ga je het verschil tussen de huidige manier van HDR merken t.o.v. dynamische metadata per frame/scene?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Asclepius8
  • Registratie: Januari 2017
Sinds deze week een LG OLED65E6V in bezit, alleen CI module van Ziggo geeft een authenticatie fout.. Helpdesk zegt dat firmware van TV geupgrade moet worden, TV zegt dat er geen nieuwere is.. Meer mensen dit euvel gezien en/of opgelost?

Voor de rest top dingetje, kids vinden die Magic remote het einde :).

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
Meer LG eigenaren bekend met het probleem dat de Netflix app niet kan worden bijgewerkt/geïnstalleerd?
Vandaag een 65EF950V aangeschaft en alle gewenste apps kunnen worden geïnstalleerd behalve Netflix.

• D_V
  • Registratie: Januari 2011

D_V

Volgens Panasonic valt 2.0a gewoon te upgraden.
Craig mentioned to me after the interview that Panasonic could upgrade their HDMI 2.0a inputs to 2.1 if they need to, so that's true. I spoke to HDMI today as well and they said that there's no reason that you couldn't upgrade 2.0a to 2.1 assuming that you use the right chip sets and build some headroom in, so it's entirely down to the manufacturers.
https://www.avforums.com/...-a.2076190/#post-24591124

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
Master Jeff schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:54:
Meer LG eigenaren bekend met het probleem dat de Netflix app niet kan worden bijgewerkt/geïnstalleerd?
Vandaag een 65EF950V aangeschaft en alle gewenste apps kunnen worden geïnstalleerd behalve Netflix.
Vanochtend was er een automatische update geïnstalleerd en Netflix was daarna zonder problemen te installeren.
Een andere vraag. Volgens de website van LG zouden er twee afstandsbedieningen geleverd worden met deze oled. De magic remote en een "normale' remote, echter de normale remote was niet meegeleverd. Zijn er andere bezitters van deze oled die kunnen bevestigen of dit juist is?

• Asclepius8
  • Registratie: Januari 2017
Master Jeff schreef op zondag 8 januari 2017 @ 08:00:
[...]

Vanochtend was er een automatische update geïnstalleerd en Netflix was daarna zonder problemen te installeren.
Een andere vraag. Volgens de website van LG zouden er twee afstandsbedieningen geleverd worden met deze oled. De magic remote en een "normale' remote, echter de normale remote was niet meegeleverd. Zijn er andere bezitters van deze oled die kunnen bevestigen of dit juist is?
Ik heb er twee bijgekregen, even je winkel of LG bellen ?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:06
Asclepius8 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 08:15:
[...]

Ik heb er twee bijgekregen, even je winkel of LG bellen ?
Dan is dit blijkbaar op een gegeven moment gewijzigd en heeft hij een model van voordat deze wijziging werd doorgevoerd, als ik kijk naar de review hier op tweakers zat er ook maar één afstandsbediening bij?

reviews: LG EF950V uhd-oled: beter beeld bestaat niet

Bij mijn 55EF950V die iets meer dan een jaar oud is heb ik ook alleen de Magic Remote gekregen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bij mijn b6 zat ook alleen de magic remote.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Een maat van mij heeft de 65EF950V, ik de 65B6V. Beide alleen een magic remote gekregen. Gelukkig is die wel magisch ;)

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Major_ton schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:34:
Een maat van mij heeft de 65EF950V, ik de 65B6V. Beide alleen een magic remote gekregen. Gelukkig is die wel magisch ;)
Even nieuwsgierig:
Voegt die magic remote nou werkelijk iets toe? Of is het meer een gimmick?

Nu heb ik 1 afstandsbediening, waarmee ik alles kan bedienen (Logitech Harmony), en zou het eigenlijk wel jammer vinden als bepaalde functies alleen met een aparte ab te gebruiken zijn.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Pietervs schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:48:
[...]

Even nieuwsgierig:

Nu heb ik 1 afstandsbediening, waarmee ik alles kan bedienen (Logitech Harmony), en zou het eigenlijk wel jammer vinden als bepaalde functies alleen met een aparte ab te gebruiken zijn.
Point and click ga je met de Harmony niet kunnen.

Doordat ze de smart en gewone remote hebben samengevoegd zou ik hem misschien gebruiken. Daarvoor was het kansloos, heb ook zo'n ding voor mijn huidige tv. Is ooit 1x gebruikt bij het uitpakken en daarna nooit meer.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 08-01-2017 10:04 ]

[...]

Even nieuwsgierig:

Ik vind het wel een leuke toevoeging en mijn vriendin vindt het de beste uitvinding sinds de Libelle _O- Het werkt prima, maar ik gebruik ook nog heel veel de richtingstoetsen. Je zal alles prima kunnen doen met de Logitech, maar soms is de 'magic' pointer sneller met navigeren.

• Puck
Dan is enkel de vraag of LG ondersteuning gaat brengen HD audio over ARC. Daar is overigens ook alweer een petitie voor gestart :)

Even nieuwsgierig:
Ik wist dus niet dat het een point-and-click afstandsbediening (tegenwoordig heet alles magic of smart) en ik was aangenaam verrast. Aangezien hij ook mijn versterker kan bedienen en ik verder (nog) geen externe apparaten gebruik, licht mijn Harmony te verstoffen. Ik vind het echt heel fijn om gewoon aan te klikken wat ik wil, in plaats van uit te zoeken hoeveel ik naar link/rechts/boven/beneden moet klikken om het juiste item te selecteren. Het werkt heel natuurlijk en nauwkeurig.

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Heb zelf al een tijd de 65e6v, maar dat muisje door het beeld is soms best irritant, met de
cursor werkt makelijker en sneller.

bij elke toets aanraking komt dat ding in beeld, wat ik niet altijd wil.
het is ook niet uit te zetten ,om alleen met de cursor te werken.

verder top tv, zou momenteel niks anders kopen,al kreeg ik de kans.

en ik kom van een pioneer 600m af.

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
raymen12345 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:52:
Heb zelf al een tijd de 65e6v, maar dat muisje door het beeld is soms best irritant, met de

Dat klopt, die cursor is soms best irritant. Maar als je 2 keer pijltje naar beneden drukt Is die ook weg (1x is die al weg, maar bij de 2e keer verdwijnt het menu).

• DarkSide

DarkSide

Heeft iemand al gezien wat de max brighness is van de Sony.
Is deze gelijk aan de B7 of B6?

raymen12345 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:52:

Dat is apart, bij mij komt dat 'muisje' alleen in beeld als ik eerst even aan het scrollwieltje draai (65B6).

Pagina: 1 ... 46 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.