Qua uiterlijk niet, maar qua specs van het paneel zit er ook niet enorm veel verschil tussen. Tweakers speculeert zelf dat de verhoogde brightness wel eens kan komen door het verwijderen van het 3d polarisatie filter.Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:08:
Dan moet je er wel van uitgaan dat er van de 2016 modellen net zo een overschot is als van de 2015 modellen. De reden dat hier in NL de 65B6 zo laat op de markt kwam is omdat er nog te veel EF950V's in de rekken stonden. De 65B6 is vervolgens maar mondjesmaat geleverd in NL. Als LG dus iets van 2015 geleerd heeft dan kan het net zo zijn als bij Samsung en dat is dat de high-end TV's rond maart/april gewoon op zijn.
We weten dat er wat uiterlijk betreft niet veel verschil te zien is tussen 6 en 7 series.
Op technisch vlak krijg je 25% meer peak brightness, ondersteuning voor 4 HDR formaten, interne ondersteuning voor alle courante HD audio formaten, Web OS 3.5, gegarandeerd geen 3D, maar we weten niet of er verbetering zal zijn op het gebied van paneel uniformiteit en banding etc... Ook zijn er nog geen prijzen bekend en zoals ik al eerder postte verwacht ik niet dan we een grote daling in prijs zullen zien. Aan de andere kant, het is LG, dus je weet het nooit! Ik ben helaas ook niet in het bezit van die magische glazen bol.
De ondersteuning voor andere HDR formaten en Dolby ATMOS heeft niets met het paneel te maken.
Het lijkt op een kleine evolutie van de 2016 panelen.