Ik kan best wat kritiek verdragen en vind het fijn als mijn vragen beantwoord en kritiekpunten weerlegd worden.

Ik heb net nog eens een paar banding en DSE test video's gedraaid op de KS8000 en die heeft geen banding en heel minimaal DSE maar dan ben ik echt aan het mierenneuken over een klein vlekje in een van de hoeken.

Ook geen banding met grijze testbeelden en die zie ik hier bij oled wel langskomen, terwijl ik juist begrepen heb dat uniformiteit een van de sterke punten van oled is.

Is er iemand die in het zuiden van het land hier een oled heeft staan? Laat me graag overtuigen in een realistische setting in tegenstelling tot winkels.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Phusebox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:43:
Ik kan best wat kritiek verdragen en vind het fijn als mijn vragen beantwoord en kritiekpunten weerlegd worden.

Ik heb net nog eens een paar banding en DSE test video's gedraaid op de KS8000 en die heeft geen banding en heel minimaal DSE maar dan ben ik echt aan het mierenneuken over een klein vlekje in een van de hoeken.

Ook geen banding met grijze testbeelden en die zie ik hier bij oled wel langskomen, terwijl ik juist begrepen heb dat uniformiteit een van de sterke punten van oled is.

Is er iemand die in het zuiden van het land hier een oled heeft staan? Laat me graag overtuigen in een realistische setting in tegenstelling tot winkels.
de banding is verder niet te zien hoor, dus niet een al te groot probleem.
LG's tegenhanger van Quantum Dots? Toch gek dat ze nog investeren in nieuwe lcd tech.

LG kondigt 4K-tv’s met nanocellen aan
http://nu.nl/gadgets/4373...k-tvs-met-nanocellen.html

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waarom niet? Je moet toch prijstechnisch aantrekkelijke TV kunnen verkopen. Met OLED alleen red je dat niet.

Plus je wilt in alle segmenten kunnen concurreren.

[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 02-01-2017 22:18 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Hopelijk tonen deze tv's ook de nieuwe design taal voor 2017; geen logo bult en geen soundbar.

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:37:
Mannen, ik ga mijn tijd aan andere dingen besteden dan feedback te leveren in dit topic. Ik had gehoopt een positieve inbreng te kunnen leveren voor eigenaren en aspirant eigenaren, maar kennelijk loopt het wat anders dan ik had gehoopt. Termen als; arrogant, elitair, prutser en gejank is voor mij een teken dat mijn input niet zo wordt opgevat als ik het bedoel. Jammer maar helaas.

Tijd om te genieten van mijn elitaire TV!
Ik waardeer je input wel Major_ton en ben ook benieuwd naar je instellingen voor SDR en HDR. Wellicht is dat een goed startpunt voor mijn OLED55E6.

Btw: Gisteren battlefield 1 gespeeld op mijn E6 met een standaard PS4 en het ziet er echt super uit en totaal geen last van inputlag.

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Zucht,
Jammer hoor, major_ton heeft meestal nuttige inbreng.
Info waarmee je het topic op niveau houdt.
Major_ton, laat je niet tegenhouden te posten door een paar zemelaars 😉 .

Ps , met warm2 behaal je de meest natuurgetrouwe kleuren. Bron : rtings.

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Misterbont
We want our major back

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:18
we kunnen wel wat anderen omruilen >:)

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-01 14:30
bokkow schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:28:
Sinds ongeveer een week valt me op dat er bij onze 55EF950V een hoge zoem (coilwhine-achtig) hoorbaar is wanneer het beeld zo goed als helemaal zwart is en er dus ook geen geluid over de speakers komt. Nu weet ik eigenlijk niet zeker of dit me pas sinds kort opvalt en het dus altijd al aanwezig was misschien. Het is het beste te horen bij een hoofdzakelijk zwart menu als je met je oor boven het scherm hangt. Zou iemand met een gelijke TV dit eens willen proberen? Zie het niet zo zitten hiermee een garantie traject in te gaan :/
Ik val blijkbaar binnen op een verhitte discussie, sorry hiervoor. Maar zou iemand met dezelfde tv dit even willen proberen? Ik quote mezelf even zodat het niet vervalt in de berg reacties hierboven

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 16:48
bokkow schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:53:
[...]

Ik val blijkbaar binnen op een verhitte discussie, sorry hiervoor. Maar zou iemand met dezelfde tv dit even willen proberen? Ik quote mezelf even zodat het niet vervalt in de berg reacties hierboven
Kun je het geluid opnemen en delen? Ik heb ook een 55EF950v, maar ik hoor alleen een hele hoge zachte piep als ik m'n oor naast de tv houd en die ik niet als storend ervaar. Ook niet harder bij volledig zwart beeld.

• Cardwizard
Tylen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:27:
[...]

Lol is gewoonte. Dat doet iOS als je de foto met de volume knop neemt. Android snapt dat niet ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BoAyzebdZ0XWuMyMe6XkNMVv/full.png

#sorry ;)

• Misterbont
ViNOK16Bit schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:59:
[...]

Kun je het geluid opnemen en delen? Ik heb ook een 55EF950v, maar ik hoor alleen een hele hoge zachte piep als ik m'n oor naast de tv houd en die ik niet als storend ervaar. Ook niet harder bij volledig zwart beeld.
Ik heb een B^ dus kan je niet helpen bij deze

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Major Tom komt wel terug hoor, hij is veel te nuttig in dit topic. Alleen ik denk dat hij nu lekker film kijkt op zijn fantastische scherm en zijn avond niet laat vergallen door wat azijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
bokkow schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:53:
[...]
Ik heb de TV maar kan het zelf niet testen (tinnitus). Onze "jeugd" is op dit moment niet beschikbaar maar mocht er nog geen antwoord gekomen zijn dan laat ik ze allemaal eens even goed luisteren als ze er weer zijn ;)

Testing, one, two ...

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-01 19:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik heb een klein oogje in het zeil gehouden wat betreft dit topic. Maar de mods letten een dag niet op en het is sores. Bij deze het verzoek om meer op je verwoording te letten. Als je het niet met een ander eens bent, prima. Maar ga het vervolgens niet op de man spelen of hem/haar persoonlijk aanvallen.

Het blijft deze keer bij een waarschuwing, de volgende keer worden er andere stappen ondernomen.

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

wally21

psn: Wally224

Phusebox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:43:
Altijd welkom in Tilburg :+

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-01 16:44
upje schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:45:
Even een vraagje voor de mede-eigenaren van een OLED55 B6: mijn tv toont bij aanzetten standaard kanaal 355?!? Dit is met een ziggo ci+ module. Als ik in kanaalbeheer kijk dan is kanaal 355 het eerste radio (!) kanaal. Ik zou verwachten dat de tv het laatst getoonde TV kanaal zou tonen bij aanzetten, of anders dan minimaal het eerste tv kanaal.

Meer mensen hier last van, of bekend met een oplossing hiervoor?
Ik heb een vergelijkbaar probleem als ik het toestel (65B6V) aanzet via de Harmony. Als hij daarvoor al op TV stond, dan springt ie naar radio. Nog een keer de activiteit starten en hij springt weer naar TV. Blijkbaar is er geen discreet commando inputTV maar is het gecombineerd met radio. Mocht iemand een discrete code weten voor TV dan houd ik me aanbevolen.

Andere vraag: Kan het toestel videobestanden afspelen via een Windows netwerkshare? Vanaf een harddisk aan de usb-poort gaat het prima, maar dat wil ik nu net niet, alles staat bij mij op een server. Ik wil niet transcoderen, dus geen plex of dlna.

[ Voor 12% gewijzigd door PhilipsFan op 03-01-2017 03:05 ]

• bokkow
[...]

Ja dat zou het al wel eens kunnen zijn, maar het piepende geluid fluctueerd wel een beetje afhankelijk van wat er op het beeld wordt getoond. Zal vanavond proberen het geluid op te nemen maar dat zal wel lastig worden omdat het vertekend wanneer ik de microfoon echt dicht op de bron houdt denk ik.
hardware-lover schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:06:
[...]

Ik heb de TV maar kan het zelf niet testen (tinnitus). Onze "jeugd" is op dit moment niet beschikbaar maar mocht er nog geen antwoord gekomen zijn dan laat ik ze allemaal eens even goed luisteren als ze er weer zijn ;)
Als je dat aan jullie "jeugd" (haha) zou willen vragen heel graag, ben benieuwd of ik me nu aanstel of dat het toch echt niet hoort.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
Kan ik ergens de typenummering een beetje terugvinden van de LG OLED's? Welk jaar en uitvoering de verschillende types zijn? Op de LG site staat wel het één en ander, maar niet in één overzicht.

[ Voor 79% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-01-2017 08:57 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:28
PhilipsFan schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 02:38:
[...]

Andere vraag: Kan het toestel videobestanden afspelen via een Windows netwerkshare? Vanaf een harddisk aan de usb-poort gaat het prima, maar dat wil ik nu net niet, alles staat bij mij op een server. Ik wil niet transcoderen, dus geen plex of dlna.
Nee dat kan niet, of er zou een losse app moeten bestaan die ik niet ken. Echter speelt mijn 55B6 al mijn content af via Plex (XPlay client) of DLNA zonder transcoding.

Arrived anxious, left bored

StealthyPeanut schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:56:
Kan ik ergens de typenummering een beetje terugvinden van de LG OLED's? Welk jaar en uitvoering de verschillende types zijn? Op de LG site staat wel het één en ander, maar niet in één overzicht.
2016: B6, C6, E6, G6
2015: EG990V, EF980V, EC970V, EG960V, EF950V, EG920V, EG910V
2014: EC9700, EC930V, EA9800, EA9700, EA8800
wally21 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:55:
[...]

Altijd welkom in Tilburg :+
Het is maar wat je het zuiden noemt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 03-01-2017 09:19 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind flevoland ook het zuiden vanuit groningen gezien ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• chrisstructor

chrisstructor

O jeeee,
phusebox komt uit Limburg :P .
Kom maar door met de Limbo-grappen O-)

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:55
Ik lees dat LG van plan is om in 2017 waarschijnlijk met nieuwe modellen gaat komen en dat daarbij LG het volgende wil aanpassen: Voor 2017 kunnen we oled panelen verwachten die over de 1.000 nits aan helderheid komen, aldus LG Display. Dit is toch alleen maar beter voor HDR? tegenover 700 nits uit de OLED modellen van 2016

https://www.homecinemamag...-2017-oled-tvs-helderder/

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 03-01-2017 10:37 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Dragonetti
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Heeft iemand overigens hier al van gehoord of zelf gemerkt?

OLED suffers from burn in effect :?

PC specs are Asus ROG Crosshair VIII Impact/AMD R9 3900X/Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz/Crucial MX500 1TB/ Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Dragonetti schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:37:

Oud nieuws, TV heeft er ook wat trucks voor om dat te proberen te verkomen.
Gewoon niet te lang op het zelfde beeld laten staan en er is niets aan de hand.

Het is jammer dat de TV niet herkend dat een externe invoer op pauze staat want dan zou het helemaal geen probleem meer zijn.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-01 17:48

Overdreven reactie denk ik, burn-in is bij OLED gewoon te verwachten ook (zelfde als plasma).

En ook wel bekend verder. Ik zou me er geen zorgen om maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 03-01-2017 10:40 ]

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:55

Ik vraag me af in hoeverre van de verkochte televisies dit gebeurd tot op heden heb ik niks gemerkt bij mijn 55 inch OLED televisie na ruim 7 maanden intensief gebruik. Ik vermoed dat niet elke OLED-televisie hiermee te maken gaat krijgen en mocht het als nog na 1 jaar voorkomen bij een OLED-televisie heb je nog steeds recht op de volledige garantie termijn van 2 jaar, dus moeten ze een vervangende model voor jou regelen

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 03-01-2017 10:51 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• ViNOK16Bit
Van der Berg schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:36:
Ik lees dat LG van plan is om in 2017 waarschijnlijk met nieuwe modellen gaat komen en dat daarbij LG het volgende wil aanpassen: Voor 2017 kunnen we oled panelen verwachten die over de 1.000 nits aan helderheid komen, aldus LG Display. Dit is toch alleen maar beter voor HDR? tegenover 700 nits uit de OLED modellen van 2016

https://www.homecinemamag...-2017-oled-tvs-helderder/
Dat hebben ik en anderen eerder ook al gepost. Zie deze post of deze website

De nieuwe pixel structuur is naast een hogere helderheid ook meer energie efficiënt.

• StealthyPeanut

Helaas wel een effect wat inderdaad bij OLED hoort. Ook plasma had dit helaas. Inherent aan beide technieken. Of dit ooit echt opgelost gaat worden weet ik niet.

Het enige alternatief is een LCD LED tv kopen, maar daar komen weer andere nadelen om te hoek kijken. Daarom heb ik bij mijn plasma om de zoveel tijd even wat fullscreen films/series bekeken of de beveiliging die op de plasma's zelf zat geactiveerd; een witte balk die over het beeld gleed. Na een half uurtje niks meer aan de hand.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000

rajackar

Blood Minister

Ik heb 8 jaar lang een plasma gehad, veel games gespeeld en nooit burn in gehad. Ik denk dat we ons echt niet zo'n zorgen hoeven te maken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-01 18:15

DarkSide

theres no place like ::1

rajackar schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:09:
Ik heb 8 jaar lang een plasma gehad, veel games gespeeld en nooit burn in gehad. Ik denk dat we ons echt niet zo'n zorgen hoeven te maken.
Burn in heb ik ook nooit last van gehad. Wel image retention.
Zeker met Games met een HUD zie je dat. Maar dat is snel weg. Maak me daar echt geen zorgen meer om. Ook niet met OLED.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000

rajackar

Blood Minister

DarkSide schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Burn in heb ik ook nooit last van gehad. Wel image retention.
Zeker met Games met een HUD zie je dat. Maar dat is snel weg. Maak me daar echt geen zorgen meer om. Ook niet met OLED.
Ik maak me ook echt geen zorgen. Als je op internet gaat zoeken naar problemen kun je voor ieder product dat ooit gemaakt is wel problemen vinden. Ik kan informatie inwinnen over een potentiële aankoop alleen maar toejuichen maar maak er geen modern, goederen hypochondria van ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Dragonetti
  • Niet online
Ok das duidelijk, bedankt voor jullie antwoorden.
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:53:
[...]Dat hebben ik en anderen eerder ook al gepost. Zie deze post of deze website
De nieuwe pixel structuur is naast een hogere helderheid ook meer energie efficiënt.
Ik begrijp je reactie, dat gezegd als je 43 pagina bekijkt met veel antwoorden en het feit dat ik soms te lui ben om te zoeken. heb ik de vraag alsnog een keer gevraagd. 8)7 8)7 _/-\o_ _/-\o_

PC specs are Asus ROG Crosshair VIII Impact/AMD R9 3900X/Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz/Crucial MX500 1TB/ Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT

• StealthyPeanut
rajackar schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:09:
Ik op mijn 42PX80 ook nooit, maar ik heb mijn 55VT50 ingeruild omdat deze een duidelijke burn-in had na 2 uurtjes Nat-Geo. Zelfs 50 uur "washen" werkte niet. Soms heb je gewoon pech met de panelen en is het echt een burn-in. Daarna de 55VT60 gekregen en die had er ook last van, maar op acceptabel image retention niveau. Normaal dus.

Het leek net of dat de nieuwere tv's er juist gevoeliger voor werden.

• ViNOK16Bit
rajackar schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:16:
[...]

Ik maak me ook echt geen zorgen. Als je op internet gaat zoeken naar problemen kun je voor ieder product dat ooit gemaakt is wel problemen vinden. Ik kan informatie inwinnen over een potentiële aankoop alleen maar toejuichen maar maak er geen modern, goederen hypochondria van ;)
Ik sluit me dan ook maar even aan dat ik me geen zorgen maak over image retention :P
Op mijn Panasonic plasma zie ik vaak nog de waas van de ondertiteling in het beeld. Op de OLED zie ik dit nooit.

• Cardwizard
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Op mijn Panasonic plasma zie ik vaak nog de waas van de ondertiteling in het beeld. Op de OLED zie ik dit nooit.
kan ook niet ! want als het beeld zwart is bij OLED dan zijn de pixels uit , bij plasma was dat niet zo en was dat gedeelte lichter

Grote plus voor OLED trouwens , dat was 1 van mijn grootste irritaties op de plasma's

Burn in effect is ook geen inbranden maar zoals er al staat "effect" dus retentie , dat heeft elke OLED maar echt inbranden zou niet moeten , overigens heb ik verschillende (full HD) plasma's van Panasonic gehad die wel last van inbranden hadden , de oudere HD ready plasma's van hun hadden er (in ieder geval bij mij) totaal geen last van

[ Voor 12% gewijzigd door Cardwizard op 03-01-2017 11:32 ]

• LtMarx
  • Laatst online: 04-01 19:43

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Als dit waar is zou het laatste 'nadeel' van OLED tv's verdwijnen:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1482983106

Ik ben erg benieuwd naar de 2017 OLED LG lineup.

• chrisstructor

chrisstructor

Op de B6V heb je een aantal HDR instellingen, waaronder HDR-helder en HDR-normaal.
Met HDR-helder krijg ik binnen een half uur Uncharted spelen op de pro al lichte hoofdpijn.
Vandaar dat ik Uncharted nu speel met HDR-normaal en lekker lang door kan gamen.
Ik denk dan ook niet dat 1000 nits aan mij besteed zijn :) .

*Mompelt iets met burn-in effect op netvlies ;) ......

[ Voor 8% gewijzigd door chrisstructor op 03-01-2017 12:41 ]

• Cardwizard
Lt. Marx schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:34:
Als dit waar is zou het laatste 'nadeel' van OLED tv's verdwijnen:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1482983106

Ik ben erg benieuwd naar de 2017 OLED LG lineup.
Denk dat het best waar is , de 2016 lijn is voor mij al fel genoeg (3x feller dan mijn 2015 lcd van Sony zelfs volgens de tabel van Rtings) , ik heb de OLED verlichting al lager gezet omdat ik anders met mijn zonnebril op naar de tv kan kijken soms

een heel verschil met de oudere OLED modellen , je kunt zelfs overdag heel goed tv kijken .... fijn dat dit alleen maar NOG beter gaat worden
chrisstructor schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:38:
Op de B6V heb je een aantal HDR instellingen, waaronder HDR-helder en HDR-normaal.
Met HDR-helder krijg ik binnen een half uur Uncharted spelen op de pro al lichte hoofdpijn.
Vandaar dat ik Uncharted nu speel met HDR-normaal en lekker lang door kan gamen.
Ik denk dan ook niet dat 1000 nits aan mij besteed zijn :) .

*Mompelt iets met burn-in effect op netvlies ;) ......
dit dus...

[ Voor 26% gewijzigd door Cardwizard op 03-01-2017 12:42 ]

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:29
StealthyPeanut schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:06:
[...]

Helaas wel een effect wat inderdaad bij OLED hoort. Ook plasma had dit helaas. Inherent aan beide technieken. Of dit ooit echt opgelost gaat worden weet ik niet.
Ja, ik kan beamen dat oled kan inbranden.
Ik heb een 55E6 sinds mei ongeveer, 1 van de eersten.

Bij mij is de "4" van RTL 4 ingebrand.
Het vreemde is dat wij (kids vooral, Voice ofzo) wel redelijk vaak RTL 4 kijken, maar dat RTL 4 ook veel reklame kent zonder logo; Je zou verwachten dat dan het beeld "schoongespoelt" wordt.
Daarnaast wordt er op een avond ook nog naar andere zenders gekeken of Netflix etc.

De "4" is vooral zichtbaar op een rood vlak of een andere warme kleur (oranje, magenta).
Op een heldere achtergrond of grijs valt de "4" gelukkig niet op.
Ik heb wel geprobeerd dit weg te krijgen met 4 keer handmatig oled cleaning aan te zetten. Dit heeft verder niet geholpen. Ook heb ik geprobeerd een week of twee RTL 4 zoveel mogelijk te vermijden. Maar ook dit hielp niet.

Ik ga dit deze week wel voorleggen aan de winkel waar ik hem gekocht heb. Het is leefbaar, maar ik zit er toch elke keer naar te zoeken als er bij reklame van McDonalds (rood vlak) komt.
Gewoon Tv kijken valt volgens mij ook niet onder "misbruik", zeker omdat het logo RTL 4 nooit een uur statisch in beeld komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/seokfZhGxeo8J4RCWtQ8aXuK/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 3% gewijzigd door Shocked op 03-01-2017 12:59 ]

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• chrisstructor

chrisstructor

Zou voor mij instant retour zijn :X

• Cardwizard
dat is echt balen ! (hoop ik niet te krijgen met mijn B6) heb ik dus een paar keer gehad met plasma .... vond ik echt vreselijk , ik heb hemel en aarde moeten bewegen om dat onder garantie gemaakt te krijgen (uiteindelijk wel gelukt) daarna heb ik Panasonic afgezworen en ben naar LCD gegaan .... de rest kennen we wel :+
:'( ;w :-( :X -O- :r

je doet je username eer aan

[ Voor 29% gewijzigd door Cardwizard op 03-01-2017 13:05 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn Panasonic VT50 heeft ook last van IR. Ik misbruik het scherm dan ook wel als computerscherm in de woonkamer (gebruik nooit meer een normale pc) :P. Maar ik wissel weleens van browser en dan verdwijnt het rijtje favicons altijd weer na een week ofzo. Het is dus zeer hardnekkige IR. Maar verdwijnt wel.

Met OLED hoop ik dat het beter is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• StealthyPeanut
Shocked schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Ja, ik kan beamen dat oled kan inbranden.
Ik heb een 55E6 sinds mei ongeveer, 1 van de eersten.
Klote! Terug naar de winkel idd of zelf met LG NL contact zoeken. Deed ik bij Panasonic ook en kreeg zonder pardon een nieuwe tv.
Cardwizard schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:00:
[...]

:'( ;w :-( :X -O- :r

je doet je username eer aan
Hoezo? Is gewoon een ingebrand logo. Niks meer of minder dan dat. Het is aan ieder voor zich te bepalen of het leefbaar is.

Maar voor zo'n duur product ligt het niet in lijn der verwachting :+ .

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-01-2017 13:42 ]

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Shocked schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Ik ga dit deze week wel voorleggen aan de winkel waar ik hem gekocht heb. Het is leefbaar, maar ik zit er toch elke keer naar te zoeken als er bij reklame van McDonalds (rood vlak) komt.
Gewoon Tv kijken valt volgens mij ook niet onder "misbruik", zeker omdat het logo RTL 4 nooit een uur statisch in beeld komt.

[afbeelding]
Leefbaar; ja.
Acceptabel voor een TV (of eigenlijk enig product) >€200? Nee.

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Als je er op gaat zitten letten is het dus eigenlijk al niet leeftbaar want je ergert je er elke keer aan.

En voor een dure TV mag je daar best over klagen.
Het is geen budget TV, dus je verwachtingen mogen best hoog liggen.

• Veggie1976
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Er staat een nieuwe firmware update (04.30.95) op de site:

http://www.lg.com/nl/onde...ED65E6V&pageVisibleFlag=2

Deze update zou het volgende verhelpen:

To improve color error issue at the bottom of the screen during HDMI 4K 3D On/Off

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07-2025
Pff, dit is dus eigenlijk wel waar ik een beetje voor vreesde en stiekem een beetje op wachtte, één van de eerdere modellen en die ook wel al intensief gebruikt is (denk ik zo) en wat dan eventueel kan optreden.

Leefbaar? Voor mij echt absoluut niet. Absolute schande voor een TV van zoveel geld.

• bokkow
Heb het geprobeerd maar het geluid is bijna onmogelijk vast te leggen want je hoort achtergrond geluid er bovenuit op de opname :/ kan zijn dat ik ergens over zeur wat een ander niet eens opvalt hoor, maar zou toch graag bevestiging hebben dan van iemand met dezelfde tv

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:47
Silverdax schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:53:
[...]

Pff, dit is dus eigenlijk wel waar ik een beetje voor vreesde en stiekem een beetje op wachtte, één van de eerdere modellen en die ook wel al intensief gebruikt is (denk ik zo) en wat dan eventueel kan optreden.

Leefbaar? Voor mij echt absoluut niet. Absolute schande voor een TV van zoveel geld.
Ja ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook wel even op andere gedachte brengt, wellicht toch maar kijken voor die QLED Tv's dan maar wat mindere blacks weet je iig wel dat hij ''echt'' jaren mee gaat.. ;w :F

• ViNOK16Bit
[...]

En dit is dus net dat uitzonderlijke geval waarvan ik verwacht dat de tv zonder problemen geruild kan worden. Het gaat hier waarschijnlijk ook nog eens om een van de eerste batches. Ik zeg ruilen.
bokkow schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:05:
Heb het geprobeerd maar het geluid is bijna onmogelijk vast te leggen want je hoort achtergrond geluid er bovenuit op de opname :/ kan zijn dat ik ergens over zeur wat een ander niet eens opvalt hoor, maar zou toch graag bevestiging hebben dan van iemand met dezelfde tv
Ik denk dat het normaal is. Ik hoor een zachte hoge toon wanneer die aanstaat enik zit er met m'n oor bovenop. Wanneer ik op de bank zit nergens last van. Denk niet dat je je er druk over hoeft te maken.

• Misterbont
Ook ik heb last van Image retention en dit doet zich al voort als er 5 seconde een statisch beeld weergegeven wordt. (Marco reus op fifa 17)

fel geel op grijs voornamelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Misterbont op 03-01-2017 18:15 ]

• bokkow
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:12:
[...]

En dit is dus net dat uitzonderlijke geval waarvan ik verwacht dat de tv zonder problemen geruild kan worden. Het gaat hier waarschijnlijk ook nog eens om een van de eerste batches. Ik zeg ruilen.

[...]

Ik denk dat het normaal is. Ik hoor een zachte hoge toon wanneer die aanstaat enik zit er met m'n oor bovenop. Wanneer ik op de bank zit nergens last van. Denk niet dat je je er druk over hoeft te maken.
Thanks, ik ga er proberen niet meer op te letten :)

• Misterbont
Ik heb nog een vraag betreft de B6, op ISF Dark (fabriekssetting) vind ik het beeld wazig.
Met H/V scherpte op 10. ook 4k filmpjes mis ik veel details met deze setting.

Eco ziet er naar mijn mening beter uit en hier staat de scherpte op 30. Kan ik dit in IFS ook aanpassen?
Omdat ik iedereen erover hoor dat IFS de meest natuurlijke beelden weer geeft.

• ViNOK16Bit
Misterbont schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:52:
Ik heb nog een vraag betreft de B6, op ISF Dark (fabriekssetting) vind ik het beeld wazig.
Met H/V scherpte op 10. ook 4k filmpjes mis ik veel details met deze setting.

Eco ziet er naar mijn mening beter uit en hier staat de scherpte op 30. Kan ik dit in IFS ook aanpassen?
Omdat ik iedereen erover hoor dat IFS de meest natuurlijke beelden weer geeft.
Check de LG OLED55B6V Recommended Settings op deze site en kijk of je daar wat verbetering kan bereiken.

• Misterbont
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:02:
[...]

Check de LG OLED55B6V Recommended Settings op deze site en kijk of je daar wat verbetering kan bereiken.
Het beeld wordt voor mij persoonlijk te dof met deze settings.

• DarkSide

DarkSide

ik ken de settings niet (heb geen OLED) en weet niet waar je vandaan komt (niet je plaats maar wat je vorige TV was). Maar toen ik mijn Plasma instelde had ik eerst ook iets van Dof en grijzig ipv mooie kleurbalans.

Maar dat was voornamelijk gewenning van eerdere LCD en CRT schermen. Naar een goed ingestelde, in dit geval, Plasma.
Nu wil ik echt niet meer terug en zie ik mijn TV als een zo goed mogelijke weergave van kleuren en contrast. En LCD's als "over de top" (of verkeerd afgestelde plasmas).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Misterbont
DarkSide schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:30:
ik ken de settings niet (heb geen OLED) en weet niet waar je vandaan komt (niet je plaats maar wat je vorige TV was). Maar toen ik mijn Plasma instelde had ik eerst ook iets van Dof en grijzig ipv mooie kleurbalans.

Maar dat was voornamelijk gewenning van eerdere LCD en CRT schermen. Naar een goed ingestelde, in dit geval, Plasma.
Nu wil ik echt niet meer terug en zie ik mijn TV als een zo goed mogelijke weergave van kleuren en contrast. En LCD's als "over de top" (of verkeerd afgestelde plasmas).
Ik had indd een LCD van daaruit naar een LG49UH850V gegaan alleen had deze banding tijdens voetbal wedstrijden en 't gamen.

Nu dus een Oled.

Verwijderd

Fraggert schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:00:
[...]

+

[...]

_O-

wij zijn ook erg benieuwd naar de foto's :+
Net opgehaald en ja hij paste maar net in de Golf!

Vraag: bij installatie kom ik geen Ziggo/Samsung mediabox tegen in de selectie.
De mediabox is aangesloten via HDMI1 poort, maar kan nergens Horizon/Ziggo kiezen.
Iemand een idee hoe verder?
Gewaardeerde tweakers en TV liefhebbers,

Het originele OLED TV topic wordt intensief gebruikt en dat is een goed teken. Steeds meer mensen bezitten een OLED TV, willen mogelijk een OLED TV aan gaan schaffen of zijn geïnteresseerd naar de techniek. Echter door de snelle groei van het topic gaat veel informatie verloren in de brij en worden veel vragen of berichtgevingen herhaaldelijk gepost. Misschien is het daarom een goed idee om in dit topic een aantal belangrijke punten rondom OLED TV's hier in de openingspost uiteen te zetten. Gaandeweg kunnen we nieuwe informatie hier toevoegen waardoor alle informatie op één vaste plek blijft staan. Ik trap vast af met wat mij nu te binnen schiet, maar kom gerust met extra vragen en/of opmerkingen om deze post uit te breiden!

De OLED technologie staat relatief nog in de kinderschoenen waarbij LG in 2016 de 3de generatie commercieel goed verkrijgbare OLED TV's lanceerde. Panasonic, Loewe, Grundig, Philips en B&O lanceerde respectievelijk hun eerste OLED modellen met LG panelen. Vanaf 2017 zal Sony zich ook bij de club voegen. Dit topic richt zich vooral op de 2016 modellen. Omdat de techniek nog zo 'nieuw' is hebben veel consumenten een hoop vragen en moet OLED zich nog bewijzen tegen de gevestigde orde; de LCD TV.

Het meest opvallende aspect van OLED TV's is dat dit de enige toestellen zijn waarbij zwart in het beeld ook echt 100% zwart is. Er is geen backlight aanwezig zoals bij LCD TV's en de pixels gaan bij zwart gewoon helemaal uit. Dit geeft TV kijken in het algemeen, maar helemaal in het donker, een compleet andere dimensie. De zwartwaarde is het fundament voor de rest van het beeld en hoe dieper het zwart, hoe mooier kleuren en het totale plaatje gepresenteerd worden. Helaas is dit haast betoverende effect niet goed zichtbaar in winkels als de Mediamarkt (waar de toestellen ook niet goed ingesteld staan) en ik kan mij voorstellen dat een hoop mensen niet snappen wat er nou zo speciaal is aan deze 'dure' TV's.

Ik durf het aan en velen met mij: OLED TV's zijn met afstand de beste TV's die er nu verkrijgbaar zijn. Dat is een bold statement en het is niet allemaal hosanna. De perfecte TV bestaat immers niet.

Kenmerken en veel gestelde vragen en opmerkingen:

- Kan een OLED TV inbranden?
Ja, dit kan. Als er lang genoeg een statisch beeld getoond wordt zal het beeld permanent inbranden (burn-in). Inbranden gebeurt echter niet zomaar, daarvoor moet het beeld wel heel lang stil blijven staan. TV kijken naar een zender met een vast logo of een spelletje spelen met een vaste HUD zou op zich geen probleem mogen zijn, maar het kan bij langdurig gebruik toch voor problemen zorgen. Er is geen harde tijdsduur aan te geven hoelang het duurt voordat er permanente burn-in optreedt. Dit kan namelijk per paneel verschillen, maar een avond RTL-4 kijken of gamen zou geen probleem mogen zijn. Gebruik je gezonde verstand.

Wat wel al na slechts enkele seconden kan optreden is tijdelijke burn-in, beter genaamd 'retentie'. Dit is een normaal neven effect van OLED en Plasma techniek en is niet alarmerend. Zelfs onze eigen ogen hebben 'last' van retentie. Wanneer de pixels weer een andere kleur weergeven zal de retentie vanzelf weer wegtrekken. De mate waarop retentie zichtbaar is varieert sterk en is afhankelijk van de kleur op het beeld waarin de retentie zichtbaar is.

TIP: Gebruik een OLED TV niet (te lang) als een PC-monitor, daar zijn ze niet voor gebouwd.

- Hebben OLED TV's last van (vertical) banding?
Helaas (nog) wel. De 2016 modellen hebben nog altijd zichtbare banding bij bepaalde testbeelden. Maarrrr, het effect is sterk minder zichtbaar ten aanzien van de 2015 modellen en het we hebben over testbeelden. Tijdens normale content zou het niet zichtbaar mogen zijn. Liefhebbers van voetbal zouden met een gerust hart een OLED TV kunnen kopen. Is er tijdens normale content wel banding zichtbaar? Dan is dat (wat mij betreft) een reden om contact op te nemen met je dealer en de TV om te laten ruilen.

TIP: Verwar vertical banding niet met color banding. Color banding komt door te weinig kleurgradaties in de content en/of een paneel die niet genoeg gradaties weer kan geven. 8-bit content en/of panelen laten over het algemeen hinderlijke kleurschakeringen zien. Middels dithering is de meeste color banding bij 8-bit kleuren tegen te gaan, maar deze functie is niet altijd voor handen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Colour_banding

- Hoe zit het met inputlag?
Inputlag is een veelbesproken onderwerp in het oorspronkelijke OLED topic. Inputlag vertaalt zich in de tijd die een TV nodig heeft om het signaal wat binnenkomt bij de input zichtbaar te maken op het paneel. Voor gewoon TV kijken maakt inputlag niet uit, maar voor gamers is een zo kort mogelijke vertraging erg belangrijk. Hoe inputlag ervaren wordt blijkt heel persoonlijk te zijn en hoewel je op internet de waardes per TV redelijk eenvoudig kan vinden, is het onmogelijk om te bepalen hoe jijzelf die lag ervaart. Mede hierom is het redelijk zinloos om verhitte discussies aan te gaan over dit onderwerp.

Waarom is zwart niet altijd zwart, maar lelijk grijs op OLED TV's?
Zoals eerder genoemd is de mogelijkheid om 100% zwart weer te geven één van de grootste troeven van OLED TV's. Als een OLED TV goed is ingesteld, dan geeft hij ook alleen maar 100% zwart weer waar dit in de content aanwezig is. Helaas is veel content niet goed gemastered als het op zwart of bijna zwart aankomt. Op LCD TV's en de meeste Plasma TV's valt dit niet op, maar een OLED TV laat op dit gebied alles genadeloos zien. Of dit nu echt een groot nadeel is, is enigszins persoonlijk. De TV doet niks verkeerd en er is genoeg content waar het zwart en de schaduwpartijen wel goed gemastered zijn.

Een OLED TV heeft niet de brightness van een LCD TV.
Dit klopt in vergelijking met de beste LCD TV's. Deze toestellen halen een brightness tot op wel 1800 nits! (Sony ZD9 serie). De maximale helderheid ligt bij OLED toestellen rond de 700 nits. Dat verschil lijkt groter dan het in werkelijkheid is en laat zich alleen gelden bij HDR content, maar we mogen het niet negeren. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat de kracht van 0.0000 nits bij OLED TV's veel meer invloed heeft op de kijkervaring dan de mogelijke 1800 nits bij LCD TV's. OLED TV's hebben nog altijd een (veel) hoger maximaal contrast.

Extra note: OLED TV's hebben een ingebouwde Auto Brightness Limiter (ABL). Deze zorgt ervoor dat wanneer de TV voor een langere tijd heel helder beeld moet geven (beeldvullend wit bijvoorbeeld) de helderheid automatisch gedimd wordt. Sowieso is het bij OLED toestellen zo, dat hoe groter het heldere vlak is, hoe lager de maximale helderheid wordt. Mij is het tijdens het kijken van normale content nog nooit opgevallen, maar anderen hebben het wel waargenomen. Het is moeilijk te beoordelen in wat voor een situatie die gebeurde, maar ik durf met een gerust hart te stellen dat het beslist geen dealbraker is en ik met plezier The Art of Flight op mijn OLED TV kan kijken wat zich gedurende 1 anderhalf uur bijna alleen maar in de sneeuw afspeelt.

De LG OLED TV's hebben geen goede motion handling.
Niet waar. De motion handling is eigenlijk heel erg goed en de LG OLED TV's hebben de laagste motion blur van alle TV's op het moment. Dat laatste zorgt er voor dat bij bepaalde 25Hz of 30Hz content de motion als enigszins schokkerig ervaren kan worden. De Tru-Motion functie kan hierbij goed helpen, mits goed ingesteld. De User/Gerbruikers functie met 'de-judder' op 2/10 en 'de-blur' op 10/10 is een mooi uitgangspunt om mee te gaan experimenteren. 24Hz content (met Real Cinema aan) en 60Hz content heb ik zelden zo goed weergegeven zien worden en Tru-Motion mag dan ook zeker uitgezet worden.

OLED TV's hebben last van oververzadigde kleuren.
Als de TV niet goed wordt ingesteld kan dit zeker waar zijn. Helaas geldt dat voor alle TV's. Tegenwoordig beschikken de betere TV's (LCD en OLED) over zoveel kleuren dat het makkelijker is om de kleuren compleet verkeerd in te stellen dan ze goed te krijgen. In de (meeste) winkels en vooral nieuw uit de verpakking staan TV's echt heel belabberd ingesteld. Het loont dus enorm de moeite om -welke TV dan ook- goed in te stellen!

Over instellingen gesproken. OLED TV's zijn enorm kritisch wat de instellingen betreft. Doe het fout en het beeld ziet er slechter uit dan bij een LCD TV van de Aldi. In dat opzicht is een OLED TV niet voor iedereen even interessant, omdat je echt wel even in de techniek van deze toestellen moet duiken en daar moet je maar net zin in hebben. Plug 'n Play is gewoon zonde van je investering.

Hieronder plaats ik mijn basis instellingen voor de LG OLED B6, C6, G6 en E6 modellen. Zie het als een uitgangspunt waar zelf op te variëren valt, want het zijn persoonlijke en dus niet de beste instellingen. Wel zijn ze een heel stuk beter dan de instellingen nieuw uit de verpakking! De instelling 'OLED light' is heel persoonlijk en afhankelijk van de omgeving waarin de TV geplaatst is.

LG OLED 2016 basis instellingen (B6, C6, G6 en E6):

SDR digitale TV:

PICTURE MODE: Expert Bright of Dark Room
OLED LIGHT: 80
CONTRAST: 90
BRIGHTNESS: 50
H SHRPNESS: 15
V SHARPNESS: 15
COLOUR: 50
TINT: 0

EXPERT CONTROLS
DYNAMIC CONTRAST: low
SUPER RESOLUTION: off
COLOUR GAMUT: normal
EDGE ENHANCER: off
COLOUR FILTER: off
GAMMA: 2.4

WHITE BALANS
COLOUR TEMPERATURE: Warm 2

PICTURE OPTIONS
NOISE REDUCTION: auto
MPEG NOISE REDUCTION: off
BLACK LEVEL: low
REAL CINEMA: on (niet te wijzigen)
MOTION EYE CARE: off
TRUMOTION: user - De-Judder 3/10 - De-Blur 10/10

SDR FILMS EN SERIES (Blu-Ray, MKV's, Netflix, YouTube etc...)

PICTURE MODE: Expert Bright of Dark Room
OLED LIGHT: 90
CONTRAST: 90
BRIGHTNESS: 49
H SHRPNESS: 10
V SHARPNESS: 10
TINT: 0

EXPERT CONTROLS
DYNAMIC CONTRAST: off
COLOUR GAMUT: normal
GAMMA: 2.2

WHITE BALANS

PICTURE OPTIONS
NOISE REDUCTION: off
MPEG NOISE REDUCTION: off
BLACK LEVEL: low
TRUMOTION: off

HDR CONTENT (HDR10 en DOLBY VISION)

PICTURE MODE: Dolby Vision Bright of HDR Bright (soms is bij HDR10 alleen HDR Standaard beschikbaar)
OLED LIGHT: 100
CONTRAST: 100
BRIGHTNESS: 50
SHRPNESS: 15
TINT: 0 (niet te wijzigen)

EXPERT CONTROLS
DYNAMIC CONTRAST: medium (voor de wow-factor)
COLOUR GAMUT: wide bij Dolby Vision, Normal of Extended bij HDR10
GAMMA: 2.2 (niet te wijzigen)

WHITE BALANS

PICTURE OPTIONS
NOISE REDUCTION: off
MPEG NOISE REDUCTION: off (niet te wijzigen)
BLACK LEVEL: low (niet te wijzigen)
TRUMOTION: off / user - De-Judder 3/10 - De-Blur 10/10 (afhankelijk van content)

GAMES:
Daarvoor gebruik ik dezelfde instellingen als bij 'SDR FILMS EN SERIES'. Omdat er geen 'beeldverbeteraars' aan staan is de inputlag gelijk aan de GAME MODE.

Voor zover de openingspost.

Some infinities are bigger than others.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/cache/instances/folder363/500x/52597363.jpg

Keepitfrosty en ik hebben het e.e.a. achter uitgesproken, waarvoor hulde naar hem. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen (*zet helm op*), heb ikhier op Tweakers een geheel nieuw topic aangemaakt wat hopelijk een helder uitgangspunt is voor OLED bezitters en geïnteresseerden.

LINK!!!

Veel plezier met lezen :>

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:53:
[...]

Net opgehaald en ja hij paste maar net in de Golf!

Vraag: bij installatie kom ik geen Ziggo/Samsung mediabox tegen in de selectie.
De mediabox is aangesloten via HDMI1 poort, maar kan nergens Horizon/Ziggo kiezen.
Iemand een idee hoe verder?
En als je HDMI 1 kiest?

BlaBlaBla

• Misterbont
Bedankt voor de settings, ik ga zo ook eens proberen.

In het algemeen vind ik wide op kabel tv iets meer kleur geven maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk.

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Misterbont schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:54:
[...]

Ik had indd een LCD van daaruit naar een LG49UH850V gegaan alleen had deze banding tijdens voetbal wedstrijden en 't gamen.

Nu dus een Oled.
Nu totaal geen banding meer bij het voetbal ?

• Misterbont
2frankie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:47:
[...]

Nu totaal geen banding meer bij het voetbal ?
Nee geen banding.

• Amaze86
  • Laatst online: 04-01 19:00
Uh sony oled pas 3 kwartaal van 2017 beschikbaar.jammer

https://www.homecinemamag...oled-tvs-sony-derde-2017/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Mooie post major!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topper 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• 2frankie
Zeker interessant 👍

[ Voor 68% gewijzigd door 2frankie op 03-01-2017 22:07 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Zeer interessante OP, hulde daarvoor!

Wel een kritische vraag met betrekking tot het topic. Wens je alsnog dat hier discussie gevoerd gaat worden over de instellingen en prestaties? Of wil je hier alleen de informatie verzamelen en de discussie in het algemene OLED topic houden? Ik voorzie namelijk best wel een grote kans op overlap qua discussie tussen beide topics. Dan zadelen we de modjes weer op met extra werk om mensen de juiste kant op te sturen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45
[...]
Is bij mijn 55EF950V hetzelfde, boven de TV hangend hoor ik een piep, op kijkafstand van ruim 2 meter hoor ik het niet.
[...]

Ik heb nu iets meer dan een jaar een 55EF950V en tot nu toe niets van inbranden gemerkt, maar ik heb dan ook niet de hele dag rtl4 aan staan.

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

Goed punt, Gonadan. Misschien moet je net als bij Samsung en Sony topics per jaartal hebben. Major_ton's meesterlijke openingspost zou als voorbeeld moeten dienen voor veel andere topics. Ik zou de Oled goeroe's hier willen verzoeken om geduldig te reageren op plaagstootjes van LCD fanboys. Of ze te negeren ;)

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03-2025
65B6V hier, ik denk even de basic settings proberen van SDR films en series. Maar met picture mode (en input op PC, oftewel het edit icon aanklikken en daar PC kiezen) op Expert Bright is tru motion uit, en kan ook niet worden aangezet... Als ik het input icon aanpas naar Blu-ray player en dan exact hetzelfde probeer dan is tru motion wel aan zoals wordt vermeld in OP... Wellicht handig om ook te vermelden dat daar dus ook nog verschil in zit?

Goed bezig overigens Major_ton!!

[ Voor 5% gewijzigd door josss9 op 03-01-2017 22:53 ]

• Jesp_J
Mooie openings post. Alleen zou ik de link bij het kopje inputlag verwijderen en vervangen door plaatjes van de resultaten van de testen door www.rtings.com. Met de nieuwste update is de inputlag voor de E6 en C6 (en wellicht de B6 ook over een tijdje) in HDR namlijk gedaald naar 36,8 ms.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c6
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e6

[ Voor 17% gewijzigd door Jesp_J op 03-01-2017 23:00 ]

• chrisstructor

chrisstructor

Net topic!

Voor al je instellingen heb je vrij hoge settings voor oled light. Heb zelf lagere settings om hoofdpijn te voorkomen. Daarnaast reduceer je de kans op ir problemen, wat dan ook weer hoofdpijn oplevert 😉

Daarnaast een vraag :
Wat is het verschil tussen oled light en brightness?

[ Voor 17% gewijzigd door chrisstructor op 04-01-2017 00:06 ]

• ViNOK16Bit
Mooi post om eigenschappen van OLED en opties van OLED televisies te verzamelen!

Een paar vragen:
Ik begrijp dat je de start post wil gaan aanvullen met relevante informatie?
Je nu instellingen uiteengezet die betrekking hebben op de 2016 modellen. (Ze zijn wel erg persoonlijk) Wil je dit hierbij houden of uitbreiden?
Suggestie: misschien kun je wat over de compensatie cyclus toevoegen?
Een korte uitleg over hoe in het service menu te komen? (Die info heb ik in het oled topic gepost)

Ik neem maar aan dat we hier niet gaan discussiëren zoals in het oled topic. Maar denk wel dat er overlap kan ontstaan. Ik hoop dat iedereen de info kan vinden die die zoekt.

• 2frankie
Bedankt ;)

Zou ik nog even mogen weten welk type je hebt ?

[ Voor 17% gewijzigd door 2frankie op 04-01-2017 07:09 ]

• ViNOK16Bit
Panasonic kondigt een OLED aan http://www.forbes.com/sit...new-oled-tv/#7deead7ce864

Nog wat meer foto's bij de buren

• DarkSide

DarkSide

Die ziet er mooi uit. En zo te zien dus ook zonder soundbar te gebruiken als je hem ophangt. (@phusebox ;) ).
Jammer dat het een 65 only wordt. Ben voor grote schermen. Maar zou toch gewoon 55" beschikbaar moeten zijn. En het lijkt me ook een high-end Oled (> 3500). En niet een budget oled (< 2000,-).

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Kijk daar worden we blij van. imho eindelijk een oogbaar model >:) nette strakke voet, geen 'disco verlichting' en inderdaad geen soundbar.

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 04-01-2017 09:31 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

En samsung stapt nu ook weer in met QLED.

Dat belooft wat voor de concurrentie!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ViNOK16Bit
Heeft iemand trouwens Meridian gecheckt op Netflix? Kort filmpje beschikbaar in SDR en HDR. Wat betreft beeld kwaliteit best goed vwb Netflix en leuk om het verschil tussen SDR en HDR te zien. Afgezien van de beeldkwaliteit stelt het verder niks voor vind ik.

www.netflix.com/title/80161105?source=android

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Met LG paneel.

Samsung heeft de QLED's aangekondigd. De helderheid is tot wel 2000 nits. Contrast vergelijkbaar met LG.
Prijs is nog onbekend maar het beloofd een mooi jaar te worden met in ieder geval 2 fabrikanten van LED panelen.
https://nl.hardware.info/...at-de-strijd-met-oled-aan

Ben geen samsung fan, maar geloof wel meer in deze samsungs dan pana's rebrand.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-01 22:02
Jeroenneman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:34:

QLED is volgens mij alleen een rename van de quantum dot tv's. Gewoon edge lit lcd dus. De daadwerkelijke QLED is voor zover ik weet nog niet productie klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 04-01-2017 09:49 ]

• StealthyPeanut
Jeroenneman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:34:

Concurrentie is altijd goed, zeker voor ons als consument :). Maar QLED is wel een compleet andere techniek dan de Organic LED (OLED).

Bij QLED wordt een laag nanokristallen aan het scherm toegevoegd. Deze kristallen kunnen heel nauwkeurig een kleur weergeven op basis van hun piepkleine formaat.

Ook lees ik wel dat ze de pixels per stuk uit kunnen schakelen. Maar dan nog werkt de tv met een backlight ;( .

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-01-2017 10:36 ]

• DarkSide

DarkSide

eL_Jay schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:38:
[...]

Met LG paneel.

Samsung heeft de QLED's aangekondigd. De helderheid is tot wel 2000 nits. Contrast vergelijkbaar met LG.
Prijs is nog onbekend maar het beloofd een mooi jaar te worden met in ieder geval 2 fabrikanten van LED panelen.
https://nl.hardware.info/...at-de-strijd-met-oled-aan

Ben geen samsung fan, maar geloof wel meer in deze samsungs dan pana's rebrand.
Ga binnenkort naar Samsung event waar ze gaan spreken over de Quantom Dots etc.
Ben erg benieuwd naar deze techniek. Wat kan het. Hoe verhoudt het zich tov OLED (LG komt ook met quantom dots op LCD en ben benieuwd of ze dit gaan combineren met OLED).
En of het eventueel (een stuk) goedkoper is dan OLED

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

StealthyPeanut schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:53:
[...]

Concurrentie is altijd goed, zeker voor ons als consument :). Maar QLED is wel een compleet andere techniek dan de Organic LED (OLED).

QLED is gewoon een LCD LED tv met een laag nanokristallen aan het scherm toegevoegd. Deze kristallen kunnen heel nauwkeurig een kleur weergeven op basis van hun piepkleine formaat.

Ook lees ik wel dat ze de pixels per stuk uit kunnen schakelen. Maar dan nog werkt de tv met een backlight ;( .
Maar als je de backlight per pixel uit kunt schakelen, dan heb je toch juist het minpunt van elke normale LED TV opgelost?

Juist de sterkte van OLED was dat per pixel dimmen. Als Samsung dat nu ook weet te bereiken, dan zal het mij werkelijk worst wezen hoe ze dat doen. Als het maar werkt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• StealthyPeanut
Jeroenneman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:57:
[...]

Maar als je de backlight per pixel uit kunt schakelen, dan heb je toch juist het minpunt van elke normale LED TV opgelost?

Juist de sterkte van OLED was dat per pixel dimmen. Als Samsung dat nu ook weet te bereiken, dan zal het mij werkelijk worst wezen hoe ze dat doen. Als het maar werkt.
Klopt idd, ze claimen nu dat zelfs dat kan. Ik ben wel erg benieuwd!

Quote van hardware.info;

Bij QLED schermen worden quantum dots op een andere manier ingezet dan bij LCD televisies met quantum dot backlights. QLED lijkt qua werking meer op OLED, in zoverre dat elke pixel zélf een lichtbron is, waardoor het contrast veel hoger kan zijn. Samsung claimt bovendien nóg betere kijkhoek dan OLED, en helderheden die oplopen tot wel 2000 nits.

Geweldig dat de fabrikanten elkaar tot grotere hoogten stuwen om de beste beeldkwaliteit te produceren :*) :*)

Maar er is natuurlijk een groot verschil tussen claimen en daadwerkelijk presenteren :).

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-01-2017 10:04 ]

• keepitfrosty
Jeroenneman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:57:
[...]

Het is denk ik even wachten tot deze dingen op een testbank liggen. Want samsung roept wel vaker wat qua super features op hun tv's en later blijkt het allemaal niet zo heel veel voor te stellen. Vooralsnog betwijfel ik of dit een concurrent gaat zijn voor OLED gezien het inderdaad gewoon edge lit tv's zijn en misschien het premium model een FALD scherm gaat krijgen.

• DarkSide

DarkSide

StealthyPeanut schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:01:
[...]

Quote van hardware.info;

Bij QLED schermen worden quantum dots op een andere manier ingezet dan bij LCD televisies met quantum dot backlights. QLED lijkt qua werking meer op OLED, in zoverre dat elke pixel zélf een lichtbron is, waardoor het contrast veel hoger kan zijn. Samsung claimt bovendien nóg betere kijkhoek dan OLED, en helderheden die oplopen tot wel 2000 nits.

Geweldig dat de fabrikanten elkaar tot grotere hoogten stuwen om de beste beeldkwaliteit te produceren :*) :*)
Ik dacht dat in eerste instantie de Qdots nog niet zelf licht konden geven. Maar nog afhankelijk zijn van een backlight. En dat de eerste winst is dat ze geen halveringstijd hebben en een breder kleurenspectrum hebben.
Ik zal info verzamelen vanuit het samsung event.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Also Samsung daadwerkelijk de pixels individueel kan aansturen dan gaat OLED nog een zware kluif aan QLED hebben. De voordelen van een veel hogere brightness, geen ABL, pixels die uit kunnen, betere viewing angles. Lol. En dan staat het nog aan het begin, laat staan wat het over een aantal jaren kan zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Koning-Admiraal op 04-01-2017 10:09 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• keepitfrosty
StealthyPeanut schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:01:
[...]

Quote van hardware.info;

Maar er is natuurlijk een groot verschil tussen claimen en daadwerkelijk presenteren :).
Ik denk dat hardware.info zelf in de war is met de daadwerkelijke QLED (OLED met quantum dot) techniek die ergens voor 2019 gepland staat. Als samsung het nu al wel voorelkaar heeft dan petje af.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

StealthyPeanut schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:53:
[...]

QLED is gewoon een LCD LED tv met een laag nanokristallen aan het scherm toegevoegd. Deze kristallen kunnen heel nauwkeurig een kleur weergeven op basis van hun piepkleine formaat.
Waarom stel je dit zo? Als ik het zo lees (per pixel actief, 178 graden kijkhoek), is er geen sprake van een LCD op een backlight, maar echt van actieve pixels.

Ik had alleen niet verwacht dat dat in 2017 al uit zou komen. Dit lijkt wat anders dan de Q-dot Led LCD tv's die ze in 2016 hadden. Moet me er maar eens goed op inlezen.
keepitfrosty schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:04:
[...]

Het is denk ik even wachten tot deze dingen op een testbank liggen. Want samsung roept wel vaker wat qua super features op hun tv's en later blijkt het allemaal niet zo heel veel voor te stellen. Vooralsnog betwijfel ik of dit een concurrent gaat zijn voor OLED gezien het inderdaad gewoon edge lit tv's zijn en misschien het premium model een FALD scherm gaat krijgen.
Waar haal jij die info vandaan? Want alles lijkt erop te duiden dat het wel "echte" Qdot is. Het komt alleen enorm onverwacht, dacht eerder dat dit 2018 ofzo commercieel beschikbaar zou zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door JvS op 04-01-2017 10:12 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Gonadan schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:05:
Zeer interessante OP, hulde daarvoor!

Wel een kritische vraag met betrekking tot het topic. Wens je alsnog dat hier discussie gevoerd gaat worden over de instellingen en prestaties? Of wil je hier alleen de informatie verzamelen en de discussie in het algemene OLED topic houden? Ik voorzie namelijk best wel een grote kans op overlap qua discussie tussen beide topics. Dan zadelen we de modjes weer op met extra werk om mensen de juiste kant op te sturen. :P
Extra werk voor de modjes is denk ik enigszins onvermijdelijk, maar ik hoop het zo in ieder geval wat makkelijker te maken. Het bestaande topic begint zo langzamerhand uit zijn voegen te barsten. Verder hoop ik met dit topic meer feiten en conclusies na vragen en/of discussies te verzamelen en deze samen te kunnen vatten in de openingspost. Je ziet nu al informatie naar boven komen over settings die wel of niet beschikbaar zijn bij bepaalde aangesloten apparaten en dat soort kennis verdwijnt gewoon in het bestaande topic. Hopelijk zien we zo de herhalingen van bepaalde vragen en discussies afnemen, wat het mogelijk dan weer juist makkelijker maakt voor de modjes. Naar mijn idee gaat er teveel interessante kennis en informatie verloren door de 'drukte' in het bestaande topic. Laten we waar nodig hierover verder praten achter de schermen en dit topic (of het nou wel of geen verder bestaansrecht heeft) achter de schermen voortzetten.

Support dit topic met een 'Thumps-up' als je er het nut van inziet. Voor mij was het ook namelijk ook een gok.
josss9 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:26:
65B6V hier, ik denk even de basic settings proberen van SDR films en series. Maar met picture mode (en input op PC, oftewel het edit icon aanklikken en daar PC kiezen) op Expert Bright is tru motion uit, en kan ook niet worden aangezet... Als ik het input icon aanpas naar Blu-ray player en dan exact hetzelfde probeer dan is tru motion wel aan zoals wordt vermeld in OP... Wellicht handig om ook te vermelden dat daar dus ook nog verschil in zit?

Goed bezig overigens Major_ton!!
Goed punt. Ik heb nog niet eerder een PC aangesloten gehad, maar ik zal dat asap proberen en de bevindingen toevoegen aan de openingspost. Wel zo handig voor de HTPC gebruikers!
Jesp_J schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:57:
Mooie openings post. Alleen zou ik de link bij het kopje inputlag verwijderen en vervangen door plaatjes van de resultaten van de testen door www.rtings.com. Met de nieuwste update is de inputlag voor de E6 en C6 (en wellicht de B6 ook over een tijdje) in HDR namlijk gedaald naar 36,8 ms.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c6
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e6
Die YouTube link is inderdaad niet handig meer en is verwijderd. Ik zal asap een tabel met de courante waardes toevoegen. Thanks.
chrisstructor schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:02:
Net topic!

Voor al je instellingen heb je vrij hoge settings voor oled light. Heb zelf lagere settings om hoofdpijn te voorkomen. Daarnaast reduceer je de kans op ir problemen, wat dan ook weer hoofdpijn oplevert 😉

Daarnaast een vraag :
Wat is het verschil tussen oled light en brightness?
Bij mij werken de hoge settings voor 'OLED light' erg fijn, maar dat is inderdaad persoonlijk zoals staat aangegeven in de openingspost. Het aanpassen van de 'OLED light' setting heeft geen invloed op een gekalibreerd scherm en houdt alle andere settings in balans. Waar 'OLED light' de helderheid hardware matig aanstuurt, heeft de 'Brightness' setting invloed op de helderheid van het signaal.
ViNOK16Bit schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:04:
Mooi post om eigenschappen van OLED en opties van OLED televisies te verzamelen!

Een paar vragen:
Ik begrijp dat je de start post wil gaan aanvullen met relevante informatie?
Je nu instellingen uiteengezet die betrekking hebben op de 2016 modellen. (Ze zijn wel erg persoonlijk) Wil je dit hierbij houden of uitbreiden?
Suggestie: misschien kun je wat over de compensatie cyclus toevoegen?
Een korte uitleg over hoe in het service menu te komen? (Die info heb ik in het oled topic gepost)

Ik neem maar aan dat we hier niet gaan discussiëren zoals in het oled topic. Maar denk wel dat er overlap kan ontstaan. Ik hoop dat iedereen de info kan vinden die die zoekt.
Een aantal vragen zijn hierboven (hopelijk) beantwoord. De settings zijn inderdaad persoonlijk en ik heb een nuance toegevoegd aan de openingspost. Ik merkte in het bestaande OLED topic dat veel eigenaren nog met de standaard settings kijken en/of geen idee hebben waar te beginnen om aanpassingen te maken. Zonder te gaan kalibreren zijn mijn settings een goed vertrekpunt waar men naar eigen inzicht op kan gaan variëren. De één wilt bijvoorbeeld iets meer kleur, de ander juist niet. Veel settings die op internet te vinden zijn vloeien voort uit een professionele kalibratie, wat ze volkomen irrelevant maakt als je je TV niet laat kalibreren. Veelal komt de 'Brightness' setting tussen de 53 en 55 uit, wat zonder kalibratie gewoon niet om aan te zien is. Zwart is totaal niet meer zwart. Maar nogmaals, het is inderdaad ook heel persoonlijk.

Een uitleg over hoe in het service menu te komen voeg ik graag toe. Kan jij linken naar jouw uitleg? Dan zal ik die gebruiken. Bedankt voor je input!

• keepitfrosty
JvS schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:08:
[...]

Waar haal jij die info vandaan? Want alles lijkt erop te duiden dat het wel "echte" Qdot is. Het komt alleen enorm onverwacht, dacht eerder dat dit 2018 ofzo commercieel beschikbaar zou zijn.
Kan even de bron zo niet meer terugvinden maar hier staat iets soortgelijks. En hier

Samsungs QLED gebruikt geen OLED-schermen, waarbij individuele pixels worden belicht, maar gebruikt een speciale laag over LCD-tv's heen. De nanokristallen over het scherm zorgen ervoor dat kleuren nauwkeuriger worden weergegeven.

[ Voor 26% gewijzigd door keepitfrosty op 04-01-2017 10:18 ]

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Laatste bron is een artikel dat al oud is.

[ Voor 76% gewijzigd door Koning-Admiraal op 04-01-2017 10:25 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:44
Een eerste indruk op CES van John Archer op Forbes forbes.

Een paar quotes: 'Although the glamorous demonstration room Samsung was using at CES was too bright to let me confirm precisely how deep the new TVs’ black levels get, my impression was that these are the best black levels I’ve seen from an LCD TV, and actually challenge the black levels usually associated with OLED technology.'

Er wordt ook gesproken van samples in febr/maart dus dan is meer info te verwachten volgens dit artikel.

• keepitfrosty
Diederik-Jan schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:23:
Laatste bron is een artikel dat al oud is.
Eind vorig jaar, maar goed we gaan het zien of het daadwerkelijk met OLED kan concurreren. Ik blijf vooralsnog sceptisch :)

edit: hier dan een quote uit een recent artikel.

Even better, despite the fact that the Q9/Q8 TVs apparently use an edge LED lighting system, their inky blacks are delivered with what appears to be exceptional uniformity.

[ Voor 45% gewijzigd door keepitfrosty op 04-01-2017 10:44 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.