Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:54:
[...]

De E serie heeft een andere soc (sneller) waardoor apps iets sneller zullen reageren. Daarnaast heeft de E serie een lagere inputlag dan de B serie.
Bedankt voor de info!

Die soc zal voor mij dan weinig uitmaken.

Inputlag is voornamelijk van belang voor games toch?
Ik speel af en toe een casual spel, dus dat zal voor mij ook niet echt uitmaken.

Verder komt het dus neer op wat ik zei? 3d en soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks. Vanavond eens kijken als de tv is opgehangen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10 15:24

mindcre8r

Tradepedia

die imputlag is echt ziek voor die philips op die poolse site. online multiplayer is een nogo op dat hok.
is dat met de LG's ook zo?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

gri- schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:34:
[...]

Bedankt voor de info!

Ik speel af en toe een casual spel, dus dat zal voor mij ook niet echt uitmaken.

Ja, 3d en soundbar.
Inputlag op de B6 is wat mij betreft ok.
Er staat hier een ps4 pro op aangesloten, ik heb nog niets gemerkt van de inputlag, ook niet met 4k hdr games.

Nogmaals, al deze info kan gemakkelijk bekeken worden op Rtings.

[ Voor 5% gewijzigd door chrisstructor op 02-01-2017 12:46 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:32
gri- schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:34:
[...]

Bedankt voor de info!

Het verschil in soc is niet merkbaar inderdaad , het enig wat je nu merkt is dat de laatste firmware , die een HDR game modus toevoegt voor de B6 (met die andere soc dan de overige modellen) nog komen moet.

inputlag is ook verwaarloosbaar in mijn ogen , ik kan er prima op gamen en heb nergens last van..

dus inderdaad de 3D en soundbar , daar had ik ook geen behoefte aan en ben dus voor de B6 gegaan --> O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Top, bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-10 16:28
gri- schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:50:
Top, bedankt voor jullie reacties!
Zijn wel wat meer verschillen dan alleen de soundbar,soc en 3d. Ook qua helderheid, picture on glass en kleurenspectrum zitten er wat verschillen tussen de E en de B. Of het de meerprijs waard is, geen idee.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 02-01-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

mindcre8r schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:44:
die imputlag is echt ziek voor die philips op die poolse site. online multiplayer is een nogo op dat hok.
is dat met de LG's ook zo?
Lees eens terug. Er valt goed te gamen op de LG OLED's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
keepitfrosty schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Zijn wel wat meer verschillen dan alleen de soundbar,soc en 3d. Ook qua helderheid, picture on glass en kleurenspectrum zitten er wat verschillen tussen de E en de B. Of het de meerprijs waard is, geen idee.
Hoe dan ook ... toch is de B en C serie de beste tv van 2016 in de klasse boven 2000 dollar volgens Rtings , ik deel die mening 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DfGDFIkGcbrtRETYFpdGzX8S/full.png

Note: The OLED65E6P is a higher end model that has a better design, better audio, and better input lag but picture quality is the same, and it isn't worth the extra money.

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 02-01-2017 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

@Cardwizard
Amen

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Malt007 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:04:
[...]

Gisteren nog even zitten spelen met de instellingen maar het ligt duidelijk niet aan 'noise reduction' maar gewoon weer aan de bron. Toen ik later een serie op netflix keek totaal geen last meer van gehad en dacht dat het eraan lag dat ik de noise reduction had aangezet, echter bij het checken van andere instellingen zag ik dat voor netflix de instellingen weer heel anders stonden en de noise reduction gewoon weer uit stond.

Wel viel me weer op hoeveel verschil er in de bron kan zitten, zelfs binnen netflix. Zo zag 'Designated Survivor' er werkelijk top uit terwijl het slechts FHD is. Vervolgens speciaal een nieuwe serie uitgezocht welke 'Dolby Vision' ondersteunt (The OA). Ik kreeg keurig de melding van de tv in beeld toen ik hem aanzette maar het was duidelijk van mindere kwaliteit dan de FHD serie. Ook kreeg zag ik artifacts bij snelle beelden bij deze serie.
Het is de combinatie van 'noise reduction' met 'sharpness'. Als je op 10 of lager hebt staan, heb je sowieso een stuk minder last van het pulserende effect. Schroef de 'sharpness' op naar 20 of 25 (wat voor veel content best wel een meerwaarde is) en je wordt gillend gek.

- De openingen van Aliens (1986) waar de camera panned naar de cryotube van Ellen Ripley.
- Jurassic World, de scenes in het 'command centre'.
- Arrow op Netflix seizoen 5 ep 5 vanaf 5:32 (interview in donker café). Zit vol met ruis (content) en gaat pulseren als een malle.
- Planet Earth 1 en 2 zit er vol mee.

Ik kan echt een hele lange lijst maken, maar dat heeft geen zin. Hiermee is het prima te testen.

'Noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 20 of 25 is gegarandeerd pulsing galore overdrive.
'Noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 10 lost 80% van het probleem op.
'Noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 0 lost 95% van het probleem op.
'Noise reduction' op LOW en 'sharpness' op 20 of 25 lost 99% van het probleem op.
'Noise reduction' op LOW en 'sharpness' op 10 of lager lost 99,9% van het probleem op.

Ik heb gisteravond een uur naar Suicide Squad gekeken (wat een slechte film overigens) met 'noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 10 en heb geen enkele keer het pulserende effect waargenomen.

Laat ook even weten met welke settings jullie kijken. De 'sharpness' setting lijkt de meest doorslaggevende factor te zijn.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:45
Verschillen B,C,E 6. Let o.a. op de brightness vertaald in cd's/m2 (cd = candle)
http://www.displayspecifications.com/en/comparison/48de358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
keepitfrosty schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:58:
Ik heb daar andere ervaringen mee, maar goed andere divisie dan de tv. Persoonlijk zou ik geen dure tv kopen waarbij iets niet helemaal lekker werkt en dan verwachten van dat word vast wel in een firmware opgelost.
Yup, hier ook. Ooit gevraagd of mijn blu-rayspeler nog een Netflix app zou krijgen op het smart tv deel. Dat was een duidelijke nee, hij was te oud. (2 jaar) :F

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:05:

Ik heb gisteravond een uur naar Suicide Squad gekeken (wat een slechte film overigens) met 'noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 10 en heb geen enkele keer het pulserende effect waargenomen.

Laat ook even weten met welke settings jullie kijken. De 'sharpness' setting lijkt de meest doorslaggevende factor te zijn.
Conclusie verhaal voor 100% geen problemen: 'noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Gonadan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Yup, hier ook. Ooit gevraagd of mijn blu-rayspeler nog een Netflix app zou krijgen op het smart tv deel. Dat was een duidelijke nee, hij was te oud. (2 jaar) :F
Dat is nog een ander verhaal dan een probleem oplossen , voor nieuwe functies koop je maar lekker een nieuw model zullen de meeste fabrikanten wel denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Yamaka schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:17:
[...]

Conclusie verhaal voor 100% geen problemen: 'noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 10 :+
Nee op LOW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamaka schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:07:
Verschillen B,C,E 6. Let o.a. op de brightness vertaald in cd's/m2 (cd = candle)
Ik ben benieuwd hoe zij aan de specs gekomen zijn. Ik vertrouw liever op daadwerkelijke gemeten resultaten zoals in de reviews van Steve Withers (AVForums), waar de B, C, en E series hetzelfde meten wat de brightness betreft. Echter zolang ik het zelf niet kan meten (ben het ook niet van plan) blijft het afgaan op wat een ander claimt. Gelukkig geniet ik elke dag meer en meer van mijn 65B6. Ik keek gister nog even op de 60" plasma die nu op de slaapkamer staat en dan besef je pas echt hoe goed deze OLED TV's zijn.

Wat minder blindstaren op de cijfertjes en gewoon genieten van het beeld. Er is altijd baas-boven-baas en elk jaar komen er weer betere toestellen uit. Dat maakt een huidig toestel niet in eens minder goed. De film Oblivion ziet er echt monsterlijk mooi uit, wat een genot om naar te kijken zeg.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 11:05
Op off gaat het ook prima hoor, ligt mijns inziens (alweer) aan het bron materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Malt007 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:19:
[...]

Op off gaat het ook prima hoor, ligt mijns inziens (alweer) aan het bron materiaal.
Dat is altijd zo maar als dat klopt wat major_ton schrijft dan heb je met noise reduction op LOW dus de minste kans op problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Cardwizard schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:23:
[...]Dat is altijd zo maar als dat klopt wat major_ton schrijft dan heb je met noise reduction op LOW dus de minste kans op problemen
Dit schrijft major_ton:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10 15:24

mindcre8r

Tradepedia

Tylen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Lees eens terug. Er valt goed te gamen op de LG OLED's.
Wat iemand goed vind en wat er feitelijk aan imputlag is zijn 2 dingen.
Als je die cijfers ziet die gegeven worden en je zet het naast de sammy's met 21ms dan ga je dat als fanatiek fpser gewoon merken.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Yamaka schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Dit schrijft major_ton:

Net daarboven:

'Noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 20 of 25 is gegarandeerd pulsing galore overdrive.
'Noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 10 lost 80% van het probleem op.
'Noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 0 lost 95% van het probleem op.
'Noise reduction' op LOW en 'sharpness' op 20 of 25 lost 99% van het probleem op.
'Noise reduction' op LOW en 'sharpness' op 10 of lager lost 99,9% van het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rustaag, rustaag.... Met 'noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 10 of lager zal er bij bepaalde content nogsteeds het pulserende effect optreden (het gegeven voorbeeld van Arrow onder andere). Het effect is dan wel al een stuk minder, maar zeker nog wel aanwezig. Wil je er echt helemaal vanaf zijn dan moet de 'noise reduction' op LOW of AUTO.

Het effect zeker is content AFHANKELIJK, maar zit niet ingebakken IN de content zoals we dat soms zien bij zwart wat niet 100% zwart is op OLED TV's. De content heeft wel meer ruis ingebakken, maar het is de TV die er niet goed mee omgaat. Er wordt extra ruis gecreëerd door TV en dat is waar het fout gaat als de 'sharpness' te hoog staat en er geen noise reduction wordt toegepast. Helaas kunnen we ook weer niet alles op de content afschuiven. Anders hadden LCD bezitters het makkelijk gehad met ergernissen als Backlight Bleeding, Banding etc... 'Ligt aan de content!' Haha nope, helaas.
mindcre8r schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:38:
[...]

Wat iemand goed vind en wat er feitelijk aan imputlag is zijn 2 dingen.
Als je die cijfers ziet die gegeven worden en je zet het naast de sammy's met 21ms dan ga je dat als fanatiek fpser gewoon merken.
Daarom heeft het ook helemaal geen zin om dit soort 'nonsense' op een forum te gaan bespreken. Hoe inputlag ervaren wordt is persoonsgebonden en je kan er dus niet vanuit gaan dat als de één zegt dat iets speelbaar is, het ook daadwerkelijk zo is. De ander zegt namelijk weer dat het niet speelbaar is....

Ben je een fanatieke gamer en twijfel je? Neem je console mee naar een goede winkel, sluit em aan en ga het testen. Dat is de enige manier om erachter te komen.

Ik heb met Destiny en Titanfall 2 nergens last van in ieder geval.

[ Voor 31% gewijzigd door Major_ton op 02-01-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Yamaka schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:07:
Woehaha. Daar is dus de bevestiging dat angst hebben voor OLED omdat het niet fel genoeg is zeer ongegrond is. :D

Ik kon die specs zelf eerst niet vinden op de LG site, maar mijn huidige TV heeft maar 500 nits dus ik ga er hoe dan ook op vooruit.
Cardwizard schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:18:
Dat is nog een ander verhaal dan een probleem oplossen , voor nieuwe functies koop je maar lekker een nieuw model zullen de meeste fabrikanten wel denken
Dat zullen ze waarschijnlijk wel denken inderdaad. Maar dan moet je niet adverteren met smart tv op je apparaat wat je kunt updaten en uitbreiden qua apps etc. Dat is dan gewoon bullshit.

Niet dat het mij uiteindelijk veel boeit, een chromecast werkt toch veel lekkerder. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-10 15:00
Ik heb noise reduction op Off en sharpness op 10 en nog nooit een pulserend effect waargenomen met de EF950V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
ViNOK16Bit schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:59:
Ik heb noise reduction op Off en sharpness op 10 en nog nooit een pulserend effect waargenomen met de EF950V.
Ik merkte ook geen enkel verschil met noise reduction off en/of sharpness lager. Vervolgens een andere serie opgezet en geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10 09:38
Weet iemand welke promo materiaal ze gebruiken voor de LG oleds bij de Mediamarkt (of andere winkels) nog zelf geen 4k hdr filmpje kunnen vinden dat zo'n mooi resultaat geeft als ik het zag in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-10 13:29
Mirved schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:50:
Weet iemand welke promo materiaal ze gebruiken voor de LG oleds bij de Mediamarkt (of andere winkels) nog zelf geen 4k hdr filmpje kunnen vinden dat zo'n mooi resultaat geeft als ik het zag in de winkel.
Geen idee wat ze in de MM draaien, maar dit is een populaire site.
Alleen de Panasonic film trailers skippen, gezien die encrypted zijn en alleen op een Panasonic draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Weet wat jij bedoelt, heb ook gezocht maar kan het ook niet vinden. Wat je zag leek wel een (lopende mensen) schilderij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Op avforums.com ben ik ze tegen gekomen. Kan ze nu ff zo snel niet voor je terugvinden. Ze staan nu op m'n Nas en mijn upload is niet zo goed dus kan ik ze ook niet makkelijk delen.

En de link die LOTG geeft is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10 09:38
LOTG schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:53:
[...]

Geen idee wat ze in de MM draaien, maar dit is een populaire site.
Alleen de Panasonic film trailers skippen, gezien die encrypted zijn en alleen op een Panasonic draaien.
Volgens mij is het de LG city by night die ik gezien heb. Bedankt voor de link!

Ook wel benieuwd naar die filmpjes van avforums.com. Zal daar eens zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er iemand die toevallig een Vogels THIN 325 beugel gebruikt icm een 6 serie OLED? Volgens Vogels is deze niet compatible al snap ik niet waarom...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
Phusebox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:19:
Is er iemand die toevallig een Vogels THIN 325 beugel gebruikt icm een 6 serie OLED? Volgens Vogels is deze niet compatible al snap ik niet waarom...
Die is gewoon compatibel met bijv. de E6. Weet ook niet hoe je erbij komt dat 'ie niet compatibel is want de TV Mount Advisor geeft ook gewoon aan dat de 325 geschikt is.

De 2016 series hebben gewoon een VESA mount (de 2015 serie had een speciale LG mount) dus daar kan je heel makkelijk mee checken welke beugel compatibel is.
Mirved schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:03:
[...]

Volgens mij is het de LG city by night die ik gezien heb. Bedankt voor de link!

Ook wel benieuwd naar die filmpjes van avforums.com. Zal daar eens zoeken :)
Hier nog meer LG OLED HDR demos;
https://mega.nz/#F!aBAGBJBb!vGOiLiLo9HT7fBA1qww3-Q
https://mega.nz/#F!HNR33AiY!PeJdVaDld5_7Lk61aQrUlw
https://mega.nz/#F!6ExDUZ7C!DgEVln27tx1IxrVaBl2DTA
Included in this file is 2 Dolby Vision HDR demos, along with 5 HDR10 demos, all are reference quality and HIGHLY recommended!!!

In order for these to work, after you complete the download, you must go into the file properties, and change the file name from .lge to .mkv, files won't work without doing this.

[ Voor 40% gewijzigd door Fuwor op 02-01-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuwor schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:32:
[...]

Die is gewoon compatibel met bijv. de E6. Weet ook niet hoe je erbij komt dat 'ie niet compatibel is want de TV Mount Advisor geeft ook gewoon aan dat de 325 geschikt is.

De 2016 series hebben gewoon een VESA mount (de 2015 serie had een speciale LG mount) dus daar kan je heel makkelijk mee checken welke beugel compatibel is.

[...]

[...]
Nee hoor, als ik de website van Vogels moet geloven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4UU7askWSifIrQJINtr2tAPl/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Fuwor schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:32:
[...]

Hier nog meer LG OLED HDR demos;

[...]
Die inderdaad. Erg mooi om even te laten zien wanneer je visite hebt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het misschien een idee om een speciaal 'muurbeugel topic' te openen waar mensen hun vragen kunnen stellen en ook hun ervaringen kunnen delen betreffende alle soorten beugels en TV's? Ik heb het idee dat een toegewezen topic veel meer feedback en creatieve oplossingen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 23:41

rik

Op een of andere manier kan ik er niks over vinden, maar mijn 55b6v heeft behoorlijk last van 'gel'-achtige omlijningen bij snelle bewegingen. Eigenlijk bij alle bronnen, ook 4k Netflix en Blu-ray schijfjes.
Meer mensen die dit herkennen? Heeft dit een naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
rik schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:14:
Op een of andere manier kan ik er niks over vinden, maar mijn 55b6v heeft behoorlijk last van 'gel'-achtige omlijningen bij snelle bewegingen. Eigenlijk bij alle bronnen, ook 4k Netflix en Blu-ray schijfjes.
Ghosting? Probeer een al de software matige beeldverbeteraars uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 23:41

rik

Om een of andere reden wist ik die instellingen bij deze tv eerder niet te vinden. Nu wel. Zo maar eens mee spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-10 13:14
keepitfrosty schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:18:
[...]

Review lijkt voor zover ik de auto translate kan lezen inderdaad positief te zijn. Alleen die 70ms input lag op 4K/HDR is wel echt killing als je een beetje normaal wilt gamen.
moest even terug kijken van een post van mij. maar hier staat toch echt 34MS (zie link) http://www.displayspecifications.com/en/comparison/fb737e3a welke heeft dan gelijk ???. ambilight vind ik tich echt wel een toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
harley2009 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:35:
[...]

moest even terug kijken van een post van mij. maar hier staat toch echt 34MS (zie link) http://www.displayspecifications.com/en/comparison/fb737e3a welke heeft dan gelijk ???. ambilight vind ik tich echt wel een toevoeging
De poolse review site heeft op meerdere resoluties en met hdr aan en uit getest. In je link staat maar 1 waarde in de specsheet. Misschien dat dat gemeten is op 1080p (zonder hdr dus). Persoonlijk vind ambilight niet echt veel meerwaarde hebben tov de meerprijs. Ja het is nice to have maar als het 500 tot 600 meer is dan no thanks. Helemaal omdat philips nou niet bekend staat als een premium televisie fabrikant met goede software aansturing / pq. Deze oled lijkt volgens de review een uitzondering te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:43

D_V

De Grundig 65VLO9790SP komt inmiddels ook mondjesmaat beschikbaar. Dit model heeft in ieder geval geen soundbar. Goedkoopste prijs is zo te zien nog 5500 euro.

https://www.katzenbeisser...rundig-hat-oled-an-board/

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/586a886f38c50/586a886f2f2a0-grundig-4k-oled-tv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rik schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:14:
Ik ben er 99% zeker van dat Tru-Motion aan staat op 'clear' of 'smooth'. Begin eens met deze uit te zetten en als je dat te 'bibberig' vindt, dan kan je de 'user' optie kiezen en deze zetten op 'de-judder' op 2/10 en 'de-blur' op 10/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38

DarkSide

theres no place like ::1

D_V schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:06:
De Grundig 65VLO9790SP komt inmiddels ook mondjesmaat beschikbaar. Dit model heeft in ieder geval geen soundbar. Goedkoopste prijs is zo te zien nog 5500 euro.

https://www.katzenbeisser...rundig-hat-oled-an-board/

[video]

[afbeelding]
Wist niet eens dat Grundig nog bestond :/
Maar mooi dat er meer en meer keuzes komen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:21
Ik heb sinds enkele dagen een 55e6v, aangesloten via een Humax 5200c. Voor normaal gebruik wil ik het liefst de Humax afstandsbediening blijven gebruiken (vrouwlief is er net zo'n beetje aan gewend).
Voorheen hing er een LG 47lw4500 aan, dus de basisbediening werkt wel, maar de hometoets is onvindbaar of werkt niet. Nu is die knop wel noodzakelijk om het Webos te kunnen gebruiken.
Iemand misschien een beter werkende code voor humax?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hardware-lover schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:39:
Dat je jezelf later voor je kop gaat slaan dat je voor 55" gekozen hebt en uiteindelijk niet de 65" (mits budget het toelaat), die kans is aardig aanwezig ;)
Dat zal sowieso niet gebeuren, want met 42" mis ik ook niets. Dat schaar ik echt onder een FWP. Ik zou mij wel voor de kop slaan als het beeld flink tegen zou vallen omdat ik niet goed opgelet heb of zo. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 20:44
Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:11:
[...]

Ik ben er 99% zeker van dat Tru-Motion aan staat op 'clear' of 'smooth'. Begin eens met deze uit te zetten en als je dat te 'bibberig' vindt, dan kan je de 'user' optie kiezen en deze zetten op 'de-judder' op 2/10 en 'de-blur' op 10/10.
Ben nu ook aan het experimenteren met deze tru motion settings. Zien jullie veel interpolatie "foutjes" door deze instelling of heb je daar maar zelden last van?

Verder vroeg ik me nog af welke oled verlichting, contrast en helderheid instellingen jullie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Even wat anders.....

Heeft iemand de mogelijkheid om voetbal in een zo'n best mogelijke kwaliteit op een USB stick te zetten ?

Om mezelf helemaal over de streep te krijgen voor een 65" B6V, zou ik graag met een USB stick met wat voetbal naar een winkel willen gaan en vragen of ze dit op een B6V willen laten zien.

Zelf heb ik wat voetbal van you tube geplukt en op een USB stick gezet maar de kwaliteit is helaas niet
echt om over naar huis te schrijven.

Is dit mogelijk, dan zorg ik uiteraard zelf voor 't USB stickie en de evt verzendkosten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2frankie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:09:
Even wat anders.....

Heeft iemand de mogelijkheid om voetbal in een zo'n best mogelijke kwaliteit op een USB stick te zetten ?

Om mezelf helemaal over de streep te krijgen voor een 65" B6V, zou ik graag met een USB stick met wat voetbal naar een winkel willen gaan en vragen of ze dit op een B6V willen laten zien.

Zelf heb ik wat voetbal van you tube geplukt en op een USB stick gezet maar de kwaliteit is helaas niet
echt om over naar huis te schrijven.

Is dit mogelijk, dan zorg ik uiteraard zelf voor 't USB stickie en de evt verzendkosten 😉
Hoe lager de kwaliteit hoe eerder je vertical banding zal zien. Je zou dus prima de YouTube content kunnen gebruiken, al snap ik ook goed dat je helemaal zeker wilt zijn van je zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er in ieder geval wel van overtuigd dat het aantal nits geen probleem zal opleveren voor mij. Op de KS8000 schroef ik de backlight altijd terug naar ongeveer 5/20 vooral bij HDR. Is anders echt veel te fel om naar te kijken al kan ik me wel voorstellen dat je op een zomerdag wellicht naar die maximale helderheid toe wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom ze er bij LG voor gekozen hebben om zoveel beeldverbeteraars aan de tv toe te voegen terwijl ze allemaal het beeld niet echt ten goede komen.

Ben toch wel tot de conclusie gekomen dat 4k nog niet hetgene is wat ik verwacht had. Ik had gehoopt op perfecte scaling, maar zoals vele al aangegeven hebben als er slechte beeld kwaliteit binnen komt dan laat de B6 het 3x erger zien dan een 40 inch scherm. Laat nou cabel tv (digitaal) voor 95% zeer slecht zijn.

Enigste wat de TV goed laat zien is waar die voor gemaakt is UHD content (blu ray player) dus geen gedownloade bestanden die compressed zijn.

Het is dan ook een TV voor de toekomst, naar mij inziens is 2500 een beetje teveel van het goede met wat je er voor terug krijgt. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jesp_J schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:57:
[...]

Ben nu ook aan het experimenteren met deze tru motion settings. Zien jullie veel interpolatie "foutjes" door deze instelling of heb je daar maar zelden last van?

Verder vroeg ik me nog af welke oled verlichting, contrast en helderheid instellingen jullie gebruiken?
Ik zou de 'smooth' en 'clear' setting ten alle tijden vermijden, maar met de 'user' setting kan je prima experimenteren. Uiteindelijk heb ik het overal uitgezet, behalve bij gewoon TV kijken via Ziggo digitaal. Dan heb ik Tru-Motion op 'user' 2 en 10 staan. De Real Cinema functie werkt erg goed met 24p content en 60Hz docu's lopen van zichzelf al mooi vloeiend. Bij games staat het uiteraard ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Misterbont schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:17:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom ze er bij LG voor gekozen hebben om zoveel beeldverbeteraars aan de tv toe te voegen terwijl ze allemaal het beeld niet echt ten goede komen.
Om eerlijk te zijn ken ik geen enkele TV waar men wél blij is met alle beeldverbeteraars. Het eerste wat ik altijd en overal lees is wat je allemaal uit moet zetten om wel een knap beeld te krijgen.
Ben toch wel tot de conclusie gekomen dat 4k nog niet hetgene is wat ik verwacht had. Ik had gehoopt op perfecte scaling, maar zoals vele al aangegeven hebben als er slechte beeld kwaliteit binnen komt dan laat de B6 het 3x erger zien dan een 40 inch scherm. Laat nou cabel tv (digitaal) voor 95% zeer slecht zijn.

Enigste wat de TV goed laat zien is waar die voor gemaakt is UHD content (blu ray player) dus geen gedownloade bestanden die compressed zijn.

Het is dan ook een TV voor de toekomst, naar mij inziens is 2500 een beetje teveel van het goede met wat je er voor terug krijgt. .
Dat heeft toch niets met 4K te maken? Bagger in is bagger op je scherm, nogal logisch. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Phusebox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:19:
Waarom zou je zoeken naar een beugel wanneer je een 55 inch b6v te groot vindt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chrisstructor schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:30:
[...]

Waarom zou je zoeken naar een beugel wanneer je een 55 inch b6v te groot vindt? ;)
Als er niks anders is moet ik wel. Hoop dat we over een paar dagen horen dat er ook kleinere OLED's komen maar ik ben er bang voor.

En anders wordt het toch een Samsung super ultra quantum dot qled ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 21:01
Probleempje/ergenis met men nieuwe LG OLED 55B6 maar deze reactie op een youtube video somt het aardig op. Heb net hetzelfde probleem. Witte/heldere pagina's met weinig zwartwaarden zien er flets uit en het wit grijzig. Lijkt wel iets van een auto-contrast thingy...Interpagina's e.d. met meer donkere elementen zien er dan weer goed uit met goed contrast. Bij het switchen van tabs zie je ineens direct verschil.
Zijn hier mensen die hier ook last van hebben en een oplossing gevonden hebben?
I am using the LG OLED65B6P as a PC monitor via HDMI (input 2). I have been experiencing an issue where switching between a screen with darker colors/blacks and a screen that's mostly white (such as this one) causes the both the color intensity and whites/light grays to wash out. The change isn't extreme, but it's annoyingly noticeable. It is most prominent, for example, in the address bar of Chrome and in the Windows 10 search bar and colors in taskbar icons. When I come to a page like this, everything looks washed and seems to have poor contrast. When I return to a darker screen, everything looks very nice.

The problem is, it doesn't seem to be related to any settings that I can find. I have tried changing the input icon from HDMI to PC. I have tried various preset picture modes. I also have tried using RTINGS settings, default settings, calibration using Windows (changing the options on TV, not PC) and Lagom's calibration. Further, I have tried all the available black levels, turning contrast, power saving, motion, and other enhancements on/off (such as adaptive backlights). Furthermore, I have tried altering NVIDIA settings, or restoring defaults. The change in contrast/brightness and color worsens . Since my current PC settings are the same as they were with my old TV, it leads me to believe it's an issue with the device or some hidden setting. Moreover, I figure if it were PC settings changing, this would appear in screenshots; however, the colors/contrast in both screenshots looks the same on other devices.

Has anyone else experienced this problem? If so, what was your solution? Since I am a chord cutter and my primary purpose of the TV is for our livingroom PC, this isn't something I can easily ignore.

Thank you in advance if you've read this far.

My current settings
HDMI ULTRA HD Deep Color - On
Home/Store Mode - Home Mode
Smart Picture Mode - Off
Picture Mode - ISF Expert (Dark Room)
Aspect Ratio - Original
Energy Saving - Off
Eye Comfort Mode - Off
OLED LIGHT - 40
Contrast - 100
Brightness - 50
H/V Sharpness - 0
Color - 50
Tint - 0
Dynamic Contrast (the one I thought would be the culprit, given the description: "Optimize Contrast settings based on image brightness.") - Off
Super Resolution - Off
Color Gamut - Normal
Edge Enhancer - Off
Color Filter - Off
Gamma - 2.2
Color Temperature - Warm2
Method - 2 Points
Pattern - Outer
Point - Low
Red - 0
Green - -5
Blue - 1
Color Management - All Default
Noise Reduction - Off
MPEG Noise Reduction - Off
Black Level - High (have tried Low and Auto as well)
Real Cinema - Off
Motion Eye Care - Off
TruMotion - Off

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Heel veel content via Ziggo digitaal ziet er gewoon heel erg goed uit en beter dan op welke LCD TV dan ook. Ook op YouTube zijn genoeg voorbeeld te vinden waarvan je stijl achterover valt. De upscaling van 1080p content naar 4k is van de B6 ook erg goed, beter dan op heel veel andere TV's. Verder moet je echt niet een 40" toestel met een 65" toestel willen vergelijken en dan zeggen dat de grotere TV meer beeldfouten laat zien. Dat is toch wel zo'n open deur en heeft werkelijk 0,0 met de OLED techniek te maken.

De 'beeldverbeteraars' hebben wel degelijk nut bij mensen die nog VHS, DVD, analoog of Digitenne content kijken, maar bij goede content heeft het geen zin nee. Daarom kan je ook kiezen om ze niet of wel te gebruiken en zo ja in welke maten. Wel zo aardig van de fabrikanten en LG is zeker niet de enige. En begin nu niet met "Wie kijkt er nou naar VHS of DVD' op zo'n toestel?", want dat is niet aan ons 'puristen' om over te oordelen.

Het probleem begint bij mensen die niet weten hoe ze een TV moeten instellen. Dat is op zich geen probleem, maar dat een aantal van deze personen vervolgens gaan lopen verkondigen dat een TV niet goed is, of alleen voor de toekomst geschikt is, word ik stilletjes een beetje belabberd van.

Normale content ziet er over het algemeen top uit, goede content extra top en perfecte content lijkt op een OLED TV van een andere planeet te komen. Uiteraard alleen als je TV goed staat ingesteld....
Sunz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:35:
Probleempje/ergenis met men nieuwe LG OLED 55B6 maar deze reactie op een youtube video somt het aardig op. Heb net hetzelfde probleem. Witte/heldere pagina's met weinig zwartwaarden zien er flets uit en het wit grijzig. Lijkt wel iets van een auto-contrast thingy...Interpagina's e.d. met meer donkere elementen zien er dan weer goed uit met goed contrast. Bij het switchen van tabs zie je ineens direct verschil.

[...]
De oplossing is je TV niet als een PC monitor te gebruiken, daar is hij namelijk niet voor gemaakt. ABL is een feit bij deze TV's en bij films en series kijken heb ik er nog NOOIT last van gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Major_ton op 02-01-2017 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kan het niet gewoon je eigen ogen zijn die het op die manier verwerken? Wit wordt veel meer als wit gezien als er sterk contrast tegenover staat, ook zonder scherm is dat al een mechanisme.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 11:44
Probleempje/ergenis met men nieuwe LG OLED 55B6 maar deze reactie op een youtube video somt het aardig op. Heb net hetzelfde probleem. Witte/heldere pagina's met weinig zwartwaarden zien er flets uit en het wit grijzig. Lijkt wel iets van een auto-contrast thingy...Interpagina's e.d. met meer donkere elementen zien er dan weer goed uit met goeda contrast. Bij het switchen van tabs zie je ineens direct verschil.

[...]
Dit hadden plasmaschermen ook, maar die paar keer dat ik het merkte was het niet storend. Bij compleet (of voor 90% ) wit kwam er een soort verbruikbeveiliging ofzo aan te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:44:
[...]

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Heel veel content via Ziggo digitaal ziet er gewoon heel erg goed uit en beter dan op welke LCD TV dan ook. Ook op YouTube zijn genoeg voorbeeld te vinden waarvan je stijl achterover valt. De upscaling van 1080p content naar 4k is van de B6 ook erg goed, beter dan op heel veel andere TV's. Verder moet je echt niet een 40" toestel met een 65" toestel willen vergelijken en dan zeggen dat de grotere TV meer beeldfouten laat zien. Dat is toch wel zo'n open deur en heeft werkelijk 0,0 met de OLED techniek te maken.

De 'beeldverbeteraars' hebben wel degelijk nut bij mensen die nog VHS, DVD, analoog of Digitenne content kijken, maar bij goede content heeft het geen zin nee. Daarom kan je ook kiezen om ze niet of wel te gebruiken en zo ja in welke maten. Wel zo aardig van de fabrikanten en LG is zeker niet de enige. En begin nu niet met "Wie kijkt er nou naar VHS of DVD' op zo'n toestel?", want dat is niet aan ons 'puristen' om over te oordelen.

Het probleem begint bij mensen die niet weten hoe ze een TV moeten instellen. Dat is op zich geen probleem, maar dat een aantal van deze personen vervolgens gaan lopen verkondigen dat een TV niet goed is, of alleen voor de toekomst geschikt is, word ik stilletjes een beetje belabberd van.

Normale content ziet er over het algemeen top uit, goede content extra top en perfecte content lijkt op een OLED TV van een andere planeet te komen. Uiteraard alleen als je TV goed staat ingesteld....
Het kan ook met mijn kijkafstand te maken hebben hoor. (2.5m).ik heb vrijwel op ieder kanaal wazig beeld.
Of mijn ziggo horizon box is gaar. Met de scherpte wat hoger wordt het wel beter maar dan krijg je weer ruis te zien. de kleuren vind ik ook flets over komen maar de tv is dan ook niet gecalibreerd.

Ik heb Netflix gekocht om te kijken of 4k het beeld echt de wow factor geeft en ook met Marco Polo heb ik dat niet.

Kan zomaar zijn dat het scherm niet helemaal perfect is.

Mag ik vragen wat voor decoder jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dit is geen echte keuze van LG, maar alle fabrikanten stoppen over het algemeen veel teveel beeldverbeteraars in schermen om hun zwaktes te maskeren of om beter te verkopen. Maar die verbetaars zorgen dan weer voor artifacts.

Dit zijn vaak gewoon verkooptermen voor in de winkels en op webshops. 80% van de mensen kopen tv's door in de winkels of op internet de specs te vergelijken. Termen als 2400hz, 400hz, motion plus, natural color etc etc verkopen gewoon veel beter dan een tv die maar 100hz heeft en geen motion enhancers. Ook al zorgt het allemaal voor onnatuurlijk beeld en motion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misterbont schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:53:
[...]

Het kan ook met mijn kijkafstand te maken hebben hoor. (2.5m).ik heb vrijwel op ieder kanaal wazig beeld.
Of mijn ziggo horizon box is gaar. Met de scherpte wat hoger wordt het wel beter maar dan krijg je weer ruis te zien. de kleuren vind ik ook flets over komen maar de tv is dan ook niet gecalibreerd.

Ik heb Netflix gekocht om te kijken of 4k het beeld echt de wow factor geeft en ook met Marco Polo heb ik dat niet.

Kan zomaar zijn dat het scherm niet helemaal perfect is.

Mag ik vragen wat voor decoder jij gebruikt?
Ik heb één of ander Samsung barrel met HDD. Dat kreng start langzaam op, maar geeft verder een prima beeld. Netflix zou ik zelf niet gebruiken om 4K mee te showcasen, dat stelt helaas niet zoveel voor. Hoewel... Chef's Table en APEX: The story of the Hypercar zien er wel erg goed uit, die zou ik zeker eens proberen. Watchmen en The Force Awakens zijn ook prima te kijken via Netflix en laten echt wel de kwaliteiten van een OLED TV zien. Marco Polo en bijvoorbeeld Jessica Jones zijn om te huilen.

Ik zal asap (waarschijnlijk morgen) even mijn settings voor SDR en HDR hier posten. Misschien is dat een leuk uitgangspunt voor anderen hier, al blijft het natuurlijk altijd een beetje persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:44:

De oplossing is je TV niet als een PC monitor te gebruiken, daar is hij namelijk niet voor gemaakt. ABL is een feit bij deze TV's en bij films en series kijken heb ik er nog NOOIT last van gehad.
Bedankt om me erop te wijzen wat het probleem is! Meerdere gebruikers hebben hier blijkbaar last van.
Bij films en series idd geen last maar eens er meer als 60% wit beeld of na 60sec stilstaand beeld treedt ABL op.

Is enkel te disablen via service menu blijkt (waar je niet zo direct inkomt zonder andere remote of android phone...die ik allebei niet heb :( )
Hier de link voor mensen waar uitgelegd wordt hoe je het kan uitzetten
http://www.avsforum.com/f...-off-absl-lg-oled-tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

ABL kun je niet uitschakelen. Ik dacht met OLED dat ze daar vanaf zouden stappen, dus niet. Terwijl het wel kan. Volgens mij werden in Japan OLEDS verkocht zonder ABL. Tot nu toe het grootste nadeel van OLEDS maar denk wel dat ze dat uiteindelijk eruit laten.

[ Voor 21% gewijzigd door Koning-Admiraal op 02-01-2017 20:24 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Sunz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:13:
[...]

Bedankt om me erop te wijzen wat het probleem is! Meerdere gebruikers hebben hier blijkbaar last van.
Bij films en series idd geen last maar eens er meer als 60% wit beeld of na 60sec stilstaand beeld treedt ABL op.

Is enkel te disablen via service menu blijkt (waar je niet zo direct inkomt zonder andere remote of android phone...die ik allebei niet heb :( )
Hier de link voor mensen waar uitgelegd wordt hoe je het kan uitzetten
http://www.avsforum.com/f...-off-absl-lg-oled-tv.html
ASBL kun je uit zetten in het service menu. ABL niet.

Nog even het verschil:

ASBL: LG's OLED TVs dim when the average picture is similar after 60s.

ABL: LG's OLED TVs also dim when more than 60% of the picture is bright.

Met een Logitech Harmony kun je ook in het service menu komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:21
ABL is niet echt iets om je druk over te maken. Het zal vast wat doen, maar zelfs met totaal besneeuwde landschappen valt me helemaal niks op. (behalve superprachtig beeld dan... )

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
Vulcan750 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:27:
ABL is niet echt iets om je druk over te maken. Het zal vast wat doen, maar zelfs met totaal besneeuwde landschappen valt me helemaal niks op. (behalve superprachtig beeld dan... )
Nja daarnet episode 2 "Mountains" gekeken van Planet Earth 2 en daar waren de sneeuwscenes toch wel redelijk grijzig 8)

Ach zo erg is het allemaal idd niet...ben al blij dat ik weet waar het "probleem" vandaan komt voor ik ging gaan klooien met allerlei settings })

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diederik-Jan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:21:
ABL kun je niet uitschakelen. Ik dacht met OLED dat ze daar vanaf zouden stappen, dus niet. Terwijl het wel kan. Volgens mij werden in Japan OLEDS verkocht zonder ABL. Tot nu toe het grootste nadeel van OLEDS maar denk wel dat ze dat uiteindelijk eruit laten.
Het grootste nadeel?! Heb je zelf wel een OLED TV en zo ja, wanneer heb je er ooit last van? Het grootste nadeel... 7(8)7
Sunz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Nja daarnet episode 2 "Mountains" gekeken van Planet Earth 2 en daar waren de sneeuwscenes toch wel redelijk grijzig 8)

Ach zo erg is het allemaal idd niet...ben al blij dat ik weet waar het "probleem" vandaan komt voor ik ging gaan klooien met allerlei settings })
Ik zou toch nog maar even verder klooien met je settings, want bij mij blijft de sneeuw toch echt wit in de 'Mountains' episode.

[ Voor 34% gewijzigd door Major_ton op 02-01-2017 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Opgehangen. Nu alleen nog de kabels in de muur frezen en de muur opnieuw schilderen. Ben er blij mij. (Vogels Thin 205)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1483385732.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sunz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Hmm redelijk grijzig klinkt niet positief. Bij een HDR lcd tv moet je een zonnebril opzetten bij zonnige sneeuw scenes, eigenlijk hoe het zou moeten zijn al is mij dat ook wat te fel.

Maar dat oled grijs beeld geeft bij veel wit zou toch niet moeten kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterbont
Phusebox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:40:
[...]

Hmm redelijk grijzig klinkt niet positief. Bij een HDR lcd tv moet je een zonnebril opzetten bij zonnige sneeuw scenes, eigenlijk hoe het zou moeten zijn al is mij dat ook wat te fel.

Maar dat oled grijs beeld geeft bij veel wit zou toch niet moeten kunnen?
Zet hem maar is op warm2 met sneeuw. lijkt het alsof er een roedel honden erover heen heeft gelopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tylen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:40:
Opgehangen. Nu alleen nog de kabels in de muur frezen en de muur opnieuw schilderen. Ben er blij mij. (Vogels Thin 205)

[afbeelding]
Gefeliciteerd!! Je bent er helemaal ondersteboven van zie ik? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:42:
[...]

Ik zal zo eens een foto van het darten maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misterbont schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:41:
[...]

Zet hem maar is op warm2 met sneeuw. lijkt het alsof er een roedel honden erover heen heeft gelopen
Warm 2 is sowieso veel te geel. Warm 1 is prima.
Tylen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:40:

[afbeelding]
Is die rand echt zo "dik" (relatief dan) of is het beeld niet helemaal gevuld? Op mijn huidige tv is het ongeveer 1,2 cm maar dit ziet er minstens net zo dik uit. Is voor het eerst dat het me zo opvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:49
DarkSide schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:23:
[...]

Wist niet eens dat Grundig nog bestond :/
Maar mooi dat er meer en meer keuzes komen
Beko heeft Grundig overgenomen, in feite zijn dit tv toestellen van Beko, maar met een Grundig badge.

PSN: Jonasken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Phusebox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:43:
[...]

Mijn EF950V is gekalibreerd op warm 2 en hier is wit toch echt wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterbont
Afbeeldingslocatie: https://i213.photobucket.com/albums/cc80/Misterbont/20170102_205308.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i213.photobucket.com/albums/cc80/Misterbont/20170102_205248.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i213.photobucket.com/albums/cc80/Misterbont/20170102_205422.jpg

Paar fotos van het darten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:43:
[...]

[...]
Waarom post je dit soort onzin? Je hebt niet eens een OLED TV. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn die grijze schermen ook van de oled? Zie daar wel behoorlijk wat banding in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:49
Sowieso koop ik ooit nog een oled als de prijzen zakken maakt niet uit welk merk zolang er maar een paneel in zit van LG. Oled is echt de toekomst!

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:03:
[...]

Het was een reactie op mijn post dus ik ging er vanuit dat die persoon inging op de tv waar ik het over had. Het ging dus over het grijzige van sneeuw bij oled dat iemand anders noemde.

Niet meteen zo snauwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Phusebox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:04:
[...]

Zijn die grijze schermen ook van de oled? Zie daar wel behoorlijk wat banding in.
Jazeker maar dit schijnt normaal te zijn volgens LG customer support. Omdat het om een 'test' beeld gaat.
Bij normale content hoor je het niet te zien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Misschien dat het aan je mobiel ligt maar de skintones lijken erg raar in deze fotos. Bovenste te rood en de middelste wat blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
keepitfrosty schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:09:
[...]

Misschien dat het aan je mobiel ligt maar de skintones lijken erg raar in deze fotos. Bovenste te rood en de middelste wat blauw.
Ik zal eens kijken, volgens mij staat de kleur op 50 en de temperatuur op warm 1. TV setting staat op ISF dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misterbont schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:09:
[...]

Jazeker maar dit schijnt normaal te zijn volgens LG customer support. Omdat het om een 'test' beeld gaat.
Bij normale content hoor je het niet te zien,
Hmm ja dat zeiden ze bij mijn vorige lcd van LG ook maar daar zie je het wel degelijk bij normale content. Het is niet voor niks een test die gerenommeerde websites doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:03:
[...]

Moet het nou zo?

Valt me in de laatste pagina's op dat sommige OLED bezitters zich nogal elitaire voelen en dit ook uiten in hun posts.

Als er minpunten worden benoemd komen er ellenlange tegenargumenten om toch maar hun gelijk te krijgen. Of meteen blaffen op bovenstaande manier.

We zijn allemaal enorme liefhebbers van het visuele genot, maar niemand is beter dan een ander omdat ze een bepaald type tv hebben. Laten we elkaar een klein beetje respecteren ☺. En nee, er is geen perfecte tv en die zal er ook nooit zijn. Nadelen en minpunten benoemen (hoe minuscuul ook) hoort er allemaal bij.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-01-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Misterbont schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:11:
[...]

Ik zal eens kijken, volgens mij staat de kleur op 50 en de temperatuur op warm 1. TV setting staat op ISF dark.
Kan natuurlijk ook je camera van je mobiel zijn die wat post processing doet waardoor de kleuren wat onnatuurlijk lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
keepitfrosty schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:14:
[...]

Kan natuurlijk ook je camera van je mobiel zijn die wat post processing doet waardoor de kleuren wat onnatuurlijk lijken.
Misschien staan blauw en rood wel wat te hoog hij is niet pro-gekalibreerd dus :D

en ik heb geen idee hoe ik dit omlaag krijg.

[ Voor 6% gewijzigd door Misterbont op 02-01-2017 21:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:13:
[...]

Moet het nou zo arrogant?

Valt me in de laatste pagina's op dat sommige OLED bezitters zich nogal elitaire voelen en dit ook uiten in hun posts.

Als er minpunten worden benoemd komen er ellenlange tegenargumenten om toch maar hun gelijk te krijgen. Of meteen blaffen op bovenstaande manier.

We zijn allemaal enorme liefhebbers van het visuele genot, maar niemand is beter dan een ander omdat ze een bepaald type tv hebben. Laten we elkaar een klein beetje respecteren ☺.
Dit gaat zo inderdaad uit de hand lopen, maar om nou meteen met arrogant en elitair beginnen... Als je terug gaat lezen zal je zien dat ikzelf en andere bezitters genoeg minpunten en problemen opnoemen van OLED TV's.

Waar ik een issue me heb is het opblazen van problemen die men leest op het internet zonder ze zelf gezien te hebben. Met name Phusebox heeft hier een handje van. Minpunten mogen zeker benoemd worden, maar laat het alsjeblieft ergens op gebaseerd zijn.

Dat eindeloze gezeur over banding, inputlag, ABL, kleuren die niet kloppen (beoordelend vanaf een foto gemaakt met een mobile telefoon), zwart wat niet zwart is...

Ik heb respect voor iedereen en laat ook zeker iedereen in zijn/haar waarde, maar ga niet een aanname van het internet of een mening al feit lopen te verkondigen.

Maar kom gerust met voorbeelden waar wij ons elitair opstellen en ik verontschuldig mij of nuanceer het graag voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Misterbont schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:15:
[...]

Misschien staan blauw en rood wel wat te hoog hij is niet pro-gekalibreerd dus :D

en ik heb geen idee hoe ik dit omlaag krijg.
In Color Management System (CMS) onder de beeld instellingen van isf. Maar op het oog en zonder kalibratie spul best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:22:
[...]

Dit gaat zo inderdaad uit de hand lopen, maar om nou meteen met arrogant en elitair beginnen... Als je terug gaat lezen zal je zien dat ikzelf en andere bezitters genoeg minpunten en problemen opnoemen van OLED TV's.

Waar ik een issue me heb is het opblazen van problemen die men leest op het internet zonder ze zelf gezien te hebben. Met name Phusebox heeft hier een handje van. Minpunten mogen zeker benoemd worden, maar laat het alsjeblieft ergens op gebaseerd zijn.

Dat eindeloze gezeur over banding, inputlag, ABL, kleuren die niet kloppen (beoordelend vanaf een foto gemaakt met een mobile telefoon), zwart wat niet zwart is...

Ik heb respect voor iedereen en laat ook zeker iedereen in zijn/haar waarde, maar ga niet een aanname van het internet of een mening al feit lopen te verkondigen.

Maar kom gerust met voorbeelden waar wij ons elitair opstellen en ik verontschuldig mij of nuanceer het graag voor je.
Jemig man prutser dat zeg ik toch ook dat het eventueel aan zijn camera kan liggen. En ik zeg ook nergens dat het een nadeel van oled is maar misschien wat settings niet goed heeft staan. Ook word ook een beetje zat van dat gejank van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:42:
[...]

Lol is gewoonte. Dat doet iOS als je de foto met de volume knop neemt. Android snapt dat niet ;)
[b]Phusebox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:43

Is die rand echt zo "dik" (relatief dan) of is het beeld niet helemaal gevuld? Op mijn huidige tv is het ongeveer 1,2 cm maar dit ziet er minstens net zo dik uit. Is voor het eerst dat het me zo opvalt.
Ja hij staat goed afgesteld. De rand is rondom zo'n 1 cm. Niet storend. Gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ViNOK16Bit schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:23:
[...]

In Color Management System (CMS) onder de beeld instellingen van isf. Maar op het oog en zonder kalibratie spul best lastig.
Blijf ten alle tijden van de CMS settings af zonder kalibratie tools. Met het oog is het niet te zien wat je doet en teveel wijzigen levert bij deze OLED TV's helaas artifacts op.

Kleuren zijn niet te beoordelen aan de hand van foto's. De gekozen kleurbalans van de camera verschilt per frame en is nooit realistisch tenzij je heel erg goed weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-10 19:26
Sinds ongeveer een week valt me op dat er bij onze 55EF950V een hoge zoem (coilwhine-achtig) hoorbaar is wanneer het beeld zo goed als helemaal zwart is en er dus ook geen geluid over de speakers komt. Nu weet ik eigenlijk niet zeker of dit me pas sinds kort opvalt en het dus altijd al aanwezig was misschien. Het is het beste te horen bij een hoofdzakelijk zwart menu als je met je oor boven het scherm hangt. Zou iemand met een gelijke TV dit eens willen proberen? Zie het niet zo zitten hiermee een garantie traject in te gaan :/

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:27:
[...]

Jemig man prutser dat zeg ik toch ook dat het eventueel aan zijn camera kan liggen. En ik zeg ook nergens dat het een nadeel van oled is maar misschien wat settings niet goed heeft staan. Ook word ook een beetje zat van dat gejank van jou.
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:27:
[...]

Blijf ten alle tijden van de CMS settings af zonder kalibratie tools. Met het oog is het niet te zien wat je doet en teveel wijzigen levert bij deze OLED TV's helaas artifacts op.

Kleuren zijn niet te beoordelen aan de hand van foto's. De gekozen kleurbalans van de camera verschilt per frame en is nooit realistisch tenzij je heel erg goed weet waar je mee bezig bent.
Met de tijd maar een Pro langs laten komen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Je reactie over kleuren die niet kloppen aan de hand van foto.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Mannen, ik ga mijn tijd aan andere dingen besteden dan feedback te leveren in dit topic. Ik had gehoopt een positieve inbreng te kunnen leveren voor eigenaren en aspirant eigenaren, maar kennelijk loopt het wat anders dan ik had gehoopt. Termen als; arrogant, elitair, prutser en gejank is voor mij een teken dat mijn input niet zo wordt opgevat als ik het bedoel. Jammer maar helaas.

Tijd om te genieten van mijn elitaire TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Major_ton schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:37:
[...]

Het grootste nadeel?! Heb je zelf wel een OLED TV en zo ja, wanneer heb je er ooit last van? Het grootste nadeel... 7(8)7
Ga mij niet vertellen wat ABL is, heb jarenlang een plasma tv gehad. En ja dat is het grootste nadeel van OLED. Zodra het scherm voor een groot gedeelte wit is wordt het gedimd. Ik vind dat een nadeel, net zoals vele reviewers dat als nadeel beschrijven in hun reviews.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-10 22:03

rda

Wat ik erg jammer vind, is dat de nieuwe modellen vooral 55 inch + zijn. Vind ik erg groot. Ben benieuwd waar andere merken mee gaan komen.
Pagina: 1 ... 42 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.