Malt007 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:04:
[...]
Gisteren nog even zitten spelen met de instellingen maar het ligt duidelijk niet aan 'noise reduction' maar gewoon weer aan de bron. Toen ik later een serie op netflix keek totaal geen last meer van gehad en dacht dat het eraan lag dat ik de noise reduction had aangezet, echter bij het checken van andere instellingen zag ik dat voor netflix de instellingen weer heel anders stonden en de noise reduction gewoon weer uit stond.
Wel viel me weer op hoeveel verschil er in de bron kan zitten, zelfs binnen netflix. Zo zag 'Designated Survivor' er werkelijk top uit terwijl het slechts FHD is. Vervolgens speciaal een nieuwe serie uitgezocht welke 'Dolby Vision' ondersteunt (The OA). Ik kreeg keurig de melding van de tv in beeld toen ik hem aanzette maar het was duidelijk van mindere kwaliteit dan de FHD serie. Ook kreeg zag ik artifacts bij snelle beelden bij deze serie.
Het is de combinatie van 'noise reduction' met 'sharpness'. Als je op 10 of lager hebt staan, heb je sowieso een stuk minder last van het pulserende effect. Schroef de 'sharpness' op naar 20 of 25 (wat voor veel content best wel een meerwaarde is) en je wordt gillend gek.
- De openingen van Aliens (1986) waar de camera panned naar de cryotube van Ellen Ripley.
- Jurassic World, de scenes in het 'command centre'.
- Arrow op Netflix seizoen 5 ep 5 vanaf 5:32 (interview in donker café). Zit vol met ruis (content) en gaat pulseren als een malle.
- Planet Earth 1 en 2 zit er vol mee.
Ik kan echt een hele lange lijst maken, maar dat heeft geen zin. Hiermee is het prima te testen.
'Noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 20 of 25 is gegarandeerd pulsing galore overdrive.
'Noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 10 lost 80% van het probleem op.
'Noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 0 lost 95% van het probleem op.
'Noise reduction' op LOW en 'sharpness' op 20 of 25 lost 99% van het probleem op.
'Noise reduction' op LOW en 'sharpness' op 10 of lager lost 99,9% van het probleem op.
Ik heb gisteravond een uur naar Suicide Squad gekeken (wat een slechte film overigens) met 'noise reduction' op OFF en 'sharpness' op 10 en heb geen enkele keer het pulserende effect waargenomen.
Laat ook even weten met welke settings jullie kijken. De 'sharpness' setting lijkt de meest doorslaggevende factor te zijn.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2