.
[ Voor 199% gewijzigd door Yamaka op 31-12-2016 12:04 ]
[ Voor 199% gewijzigd door Yamaka op 31-12-2016 12:04 ]
Verwijderd
Houdt dit dan in dat hij iets als DD+ dan om kan zetten naar DD of DTS? Of stuurt hij dan gewoon niets over de audio out als de bron DD+ is?Dimens schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:59:
Zowel ARC als Toslink ondersteunen een dataoverdracht tot 1,5 Mbit/s met een beperkt aantal formaten.
Dolby Digital - 640Kbit/s - 5.1 kanalen
DTS - 1,5 Mbit/s - 5.1 kanalen
PCM - 1,5 Mbit/s - 2 kanalen
Dolby Digital Plus valt niet binnen de specificaties waardoor dit niet over ARC of Toslink afgespeeld kan worden. En aangezien de televisie verder geen andere audio-uitgangen heeft die de dataoverdracht van Dolby Digital kunnen verwerken, is het dus onmogelijk dit via de televisie te doen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die word nu inderdaad al aardig gedumpt voor onder de 1000 euro lees ik net. Wellicht eentje erbij kopen voor reserve aangezien je er zo verzot op bentVan der Berg schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:19:
Bijna 2017 en ik ben vooral benieuwd wat voor modellen we mogen verwachten van LG maar ook andere fabrikanten die OLED televisie gaan uitbrengen hetzij met een LG-paneel. Het is vrijwel zeker het einde van Full-HD OLED als de LG 55EG910V straks helemaal is verdwenen uit de verkoop.
[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 31-12-2016 20:07 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verstandige keuze. Een paar maandjes wachten om vervolgens heel wat jaren te genieten van echt een hele vette TV. 55" is in vergelijking tot een 65" toestel echt een postzegelM@cer schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:17:
Vandaag maar weer eens gaan kijken bij Mediamarkt en ben er toch wel uit dat ik liever even wacht en dan voor de 65" ga dan nu voor de 55". En dat op aanraden van mijn meisje.. Dus even een paar maandjes wachter op het vakantiegeld en nog even doorzetten met mijn Panasonic Plasma :-)
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je vrouw in de huiskamer kan komen, dan is de ketting wat te lang (ouch, oude onsmakelijke grap, maar ik heb oudejaarsavond als excuus nu). Prettige jaarwisseling iedereen 😜Gonadan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:59:
Jij hebt zeker geen vrouw die een mening over de woonkamer heeft?
Testing, one, two ...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Heb ik ook, maar zit nog op 42" en 55 klinkt al groot.M@cer schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:42:
Grote huiskamer (6m x 6m), dus er is ook plek zat voor een 65"
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Klein beetje een overdreven reactie: 55" is alles behalve een postzegel en in veel huiskamers groot genoeg. Als je echt een grote huiskamer hebt is 65" wel erg gaaf natuurlijk. Maar in de huiskamer waar ik nu zit, 3 meter afstand, hoef ik echt geen 65". Scheelt ook wel dat ik op zolder een HT heb met 90" projectie waar wij onze films kijken. Maar dan nog is het niet voor iedereen om een 65" beest in de woonkamer te hebben staan.Major_ton schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:54:
[...]
Verstandige keuze. Een paar maandjes wachten om vervolgens heel wat jaren te genieten van echt een hele vette TV. 55" is in vergelijking tot een 65" toestel echt een postzegel
Mijn vriendin heeft een hele uitgesproken mening over de woonkamer. Dat is prima, maar ik bepaal welke TV erin komtGonadan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:59:
Jij hebt zeker geen vrouw die een mening over de woonkamer heeft?
Let ook even op de smiley die ik achter mijn bericht had staan. 55" is voor velen een prachtig formaat en ik als nog steeds projecteerde zoals ik dat ook een lange tijd op 100" heb gedaan, dan had ik waarschijnlijk voor een toestel gekozen niet groter dan 47". Juist omdat ik zolang geprojecteerd heb voelt zelfs 65" nog aan als een postzegel. In dit geval wel een hele mooie postzegelStealthyPeanut schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:26:
[...]
Klein beetje een overdreven reactie: 55" is alles behalve een postzegel en in veel huiskamers groot genoeg. Als je echt een grote huiskamer hebt is 65" wel erg gaaf natuurlijk. ...
[ Voor 22% gewijzigd door Major_ton op 01-01-2017 10:46 ]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Hogere peak brightness voor de 2017 OLEDS en LG is bezig met een OLED technologie welke toegepast kan worden in een lichte omgeving. Hopelijk betekent dat dat ABL definitief verdwijnt.New pixel structure will make 2017 OLED TVs brighter
2017 OLED TVs will use a new pixel structure to make the picture brighter, hitting levels of over 1000 nits in peak brightness, and at the same time be more energy efficient, according to OLEDnet.com. LG.Display is supplying panels to several TV manufacturers.
Brighter OLED TVs in 2017
LG.Display is a subsidiary company and the display division under LG. At the International Display Workshops conference the company announced that it has made further improvements to OLED display technology.
LG.Display will switch from a 2-layer pixel structure to a 3-layer structure. This will supposedly make the display panels 20% more power efficient and allow them to reach more than 1000 nits in peak brightness.
For comparison 2015 OLED TVs came in at approximately 400 nits and 2016 OLED TVs at 700 nits. The brightest LCD TV in 2016 - the Sony ZD9 - was capable of outputting 1600-1800 nits peak brightness whereas most other LCD TVs could output peak brightness ranging from 300 to 1200 nits.
LG.Display is also developing OLED technology for lighting solutions. The same 3-layer structure can be used to improve energy efficiency and increase brightness.
LG Display: OLED panel supplier
LG.Display supplies OLED display panels to a range of companies, including of course LG that typically gets priority access to the latest and greatest.
In 2015, Panasonic introduced its first OLED TV based on an LG.Display panel. In 2016, Philips, Loewe, and other companies jumped on the bandwagon. In 2017, Sony will reportedly release 55 and 65-inch OLED TVs based on LG.Display’s panels. Bang & Olufsen has also confirmed that it is planning to launch an OLED TV in 2017.
LG will unveil its 2017 TV line-up at CES 2017 next week. FlatpanelsHD will be in Las Vegas for the event.
[ Voor 5% gewijzigd door Koning-Admiraal op 01-01-2017 11:07 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Kijkend naar de markt heb ik juist het idee dat UHD vrijwel niks duurder is. De prijsverschillen die je ziet komen meer doordat de FHD types meestal ook van een oudere generatie zijn en daardoor al flink afgeprijsd zijn.StealthyPeanut schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:26:
[...]
Daarom baal ik er een beetje van dat FHD gaat verdwijnen en UHD de standaard wordt op die 55". Het wordt gewoon door onze strot geduwd en hebben het maar te slikken eigenlijk. Op dat formaat is FHD prima op normale kijkafstand, maar nee.... iedereen moet over naar het duurdere UHD.
Probeer in het geluids menu , het geluid op PCM te zetten.De jong2 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:55:
Iemand hier die zijn lg oled met een sony soundbar gebruikt? Ik heb zelf een sony ht-ct790 die gewoon met mijn VT60 plasma werkt maar waarbij het met de eg910v niet wil lukken. De philips fidelio e5 kreeg ik wel gewoon aan de praat. Heb simplink aangezet, ingesteld op AUDIO OUT/ARC, de tv maakt gewoon contact, soundbar gaat automatisch aan als ik de tv aanzet, als ik met de afstandsbediening van de tv het geluid harder of zachter doe dan pakt die ook automatisch het geluidsvolume van de soundbar er is alleen één probleempje, er komt geen geluid uit.....
Dat duurt nog wel een paar jaartjes voor dat qled er is en ook nog een betaalbaar wordt. Minder twijfelen en meer kopen is mijn advies, elk jaar wordt het een pietsie beter maar dat is vooral marketing. Heb een 10 jaar oude plasma hangen die niks onder doet voor de laatste led tv's. Oled is prachtig en het werkt perfect, de helderheid is prima.Phusebox schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:49:
Hmm ik had nog niet veel gelezen over ABL maar als ik het zo lees zou ik op dit moment beter af zijn met een lcd tv. De ruimte waarin de tv zou komen is vrij licht en dit is helaas niet te verduisteren. Als ik dan ervaringen en reviews lees op dat punt zie ik dat ABL best een grote impact heeft.
Als Samsung dit jaar echt quantum dots goed op de rit heeft kan het wel eens behoorlijke concurrentie worden voor OLED.
Geen voetballiefhebber maar wel ervaring , op mijn 65 inch lcd (led) tv niet om aan te zien met die banding , op de 65B6 echt nergens last van2frankie schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:31:
Allereerst de beste wensen voor 2017 en heel veel OLED kijkplezier, waar ik zelf in 2017 ook mee hoop te gaan beginnen 😀
.
Graag zou ik aan mede voetballiefhebbers met een de LG (65") B6 willen vragen hoe jullie voetbal ervaren op deze bijzonder mooie oled tv.
Ligt er ook maar aan hoe oud etc. Heb hier getest op een Samsung KS8000 en die heeft geen last van banding en nul DSE. Dat is wel een verademing met mijn 4 jaar oude LG.Cardwizard schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:57:
[...]
Geen voetballiefhebber maar wel ervaring , op mijn 65 inch lcd (led) tv niet om aan te zien met die banding , op de 65B6 echt nergens last van
Oh kom op zeg, jij pikt al het 'negatieve' eruit om maar niet te kopen. Erger is nog dat je het alleen baseert op dat wat je leest op internet en het niet eens met eigen ogen gezien hebt, want dan zou je weten dat sowieso de 2016 modellen, maar ook de 2015 meer dan genoeg licht geven. Mijn TV staat naast een glazen pui van 10m2. No freakin' problem.Phusebox schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:49:
Hmm ik had nog niet veel gelezen over ABL maar als ik het zo lees zou ik op dit moment beter af zijn met een lcd tv. De ruimte waarin de tv zou komen is vrij licht en dit is helaas niet te verduisteren. Als ik dan ervaringen en reviews lees op dat punt zie ik dat ABL best een grote impact heeft.
Als Samsung dit jaar echt quantum dots goed op de rit heeft kan het wel eens behoorlijke concurrentie worden voor OLED.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
ik heb nog nooit een lcd gezien zonder banding , zeker geen grote formaten , dat beeld is me veel te oneven .... voor de goede orde ik had het op een 2015 Sony lcd/led , die tot 3 keer omgewisseld isPhusebox schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:11:
[...]
Ligt er ook maar aan hoe oud etc. Heb hier getest op een Samsung KS8000 en die heeft geen last van banding en nul DSE. Dat is wel een verademing met mijn 4 jaar oude LG.
of kunnen .... maakt verder niet uit , ben het helemaal met je eensTylen schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:28:
Idd. Hier staat hij ook strak naast 10m2 glas. Als de zon schijnt, schijnt het erin. Nergens last van.
Het begint hier een beetje zeurderig te worden van "niet" eigenaren die maar dingetjes proberen te noemen om er maar geen een te kopen.
Je moet maar zo denken, zolang zij nog geen oled hebben, kunnen wij ook zeuren over de droevige kwaliteit van plasma en oude led televisies. Of de hogere verbruikskosten. Maar dit lijkt mij ook niet de bedoeling, evenals het mierenneuken.Tylen schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:28:
Het begint hier een beetje zeurderig te worden van "niet" eigenaren die maar dingetjes proberen te noemen om er maar geen een te kopen.
Tja ik ken het mijn huidige tv heeft er ook enorm last van maar op de ks8000 heb Ik het nog niet kunnen ontdekken.Cardwizard schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:58:
[...]
ik heb nog nooit een lcd gezien zonder banding , zeker geen grote formaten , dat beeld is me veel te oneven .... voor de goede orde ik had het op een 2015 Sony lcd/led , die tot 3 keer omgewisseld is
Wat ik had gelezen over de implementatie van Samsung was het maar een matige variant en geenszins een serieuze bedreiging voor OLED. Uiteraard beweert de marketing machine wat anders, maar daar prik je zo doorheen.Phusebox schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:49:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En de marketing machine van Samsung is altijd om te huilen. Ik las ergens dat ze voor de modellen van 2017 de quantum dot SUHD naam gaan vervangen voor QLED om zo beter te concurreren met OLED. Dus lekker verwarring veroorzaken voor niet oplettende kopers die denken dat de QLED van samsung de opvolger al is van OLED.Gonadan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:11:
[...]
Wat ik had gelezen over de implementatie van Samsung was het maar een matige variant en geenszins een serieuze bedreiging voor OLED. Uiteraard beweert de marketing machine wat anders, maar daar prik je zo doorheen.
Dan is het simpel in mijn ogen ... bestellen bij een webshop die niet moeilijk doet over retourneren ... zijn er genoeg van , alleen heb je dan niet het voordeel van de beste prijzenPhusebox schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:11:
[...]
Tja ik ken het mijn huidige tv heeft er ook enorm last van maar op de ks8000 heb Ik het nog niet kunnen ontdekken.
En btw ik zoek geen punt om maar niet te kopen, ik wil wel dat als ik er een koop dat ik de beste keus maak want ik zit er weer vijf of zes jaar aan vast.
Zal dus nooit meer de fout maken zoals bij de vorige tv waarbij iedereen die er een heeft riep "het valt wel mee" en "ik heb nergens last van". Uiteindelijk viel het dus niet mee en na 3x paneel omruilen maar opgegeven.
Ik heb de tv al in augustus in de winkels bekeken maar daar heb je echt geen zak uit buiten het bekijken van het design en de afwerking.
Ik heb dus nu een ks8000 tijdelijk staan om te testen en die heeft ook de nodige minpunten maar over het geheel wel prima beeld alleen geen 1700 euro waard.
En al het Mediamarkt volk trapt er met open ogen in. Samsung maakt goede TV's vind ik, zo zag ik een 70" uhd TV voor 1899,- die gewoon netjes beeld geeft en al helemaal voor dat geld. De KS7000 en KS8000 series zijn ook zeer goed zolang je niet in een batcave gaat zitten kijken. Alleen die marketing is inderdaad af en toe zo van het pad dat het bijna antireclame wordt. Ik bedoel "10 jaar garantie tegen inbranden"... Seriously?! En het werkt nog ookkeepitfrosty schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:16:
[...]
En de marketing machine van Samsung is altijd om te huilen. Ik las ergens dat ze voor de modellen van 2017 de quantum dot SUHD naam gaan vervangen voor QLED om zo beter te concurreren met OLED. Dus lekker verwarring veroorzaken voor niet oplettende kopers die denken dat de QLED van samsung de opvolger al is van OLED.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eens. Het is ook net hoe je het bekijkt natuurlijk. Als je er een beetje in verdiept dan prik je zo door die onzin termen heen natuurlijk. Voor de niet goed oplettende koper is de marketing van samsung spot on inderdaad.Gonadan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:51:
Dat is het. De marketingmachine werkt juist heel goed. Ze weten van een inferieure implementatie in de ogen van de consumenten de opvolger van OLED te laten zijn. Als men het daardoor koopt kan je niet zeggen dat ze iets fout doen.
Het went inderdaad heel snel, dus waarom überhaupt nog een nieuwe nemen?Major_ton schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:34:
Mijn vriendin heeft een hele uitgesproken mening over de woonkamer. Dat is prima, maar ik bepaal welke TV erin komtMaar even zonder gekheid. Het was mijn vriendin die 7 jaar terug een 60" plasma uitkoos nadat ik haar een aantal "voor geselecteerde" modellen had laten zien beginnend bij 50". Fysiek gezien is de huidige 65" maar 4 cm breder en zelfs minder hoog dankzij de kleine schermranden. De 65B6 toont gewoon een stuk kleiner in onze woonkamer, maar als die aan staat merk je wel degelijk dat er 5" aan beeld bijgekomen is.
Het fysieke verschil tussen een 55" en 65" is ook niet eens zo heel groot, maar de impact die je krijgt met 65" is een hele andere beleving dan bij 55". Wanneer het beeld diagonaal verdubbeld, wordt het oppervlakte maarliefst 4 keer zo groot. Een klein beetje diagonaal afstand erbij doet dus meteen heel veel met het beeld oppervlak en de impact die het maakt. Verder went een grote TV (helaas) heel snel, heel heel snel.
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 01-01-2017 15:41 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
heb dit ook een paar keer gezien ... Suicide Squad zat er vol mee , heel irritant ........ buiten die film om ben ik het weinig tegen gekomen , geen idee wat het zijn kanMalt007 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:16:
Sinds vrijdag een 65b6 in gebruik en het beeld is verbluffend goed vergeleken met een 2015 uhd sony. Heb maar 1 aanmerking en dat is dat het beeld af en toe flikkert in de donkere gedeeltes. Kan het niet triggeren dus weet niet precies waar het aan ligt, het is in ieder geval snel geflikker voor minder dan een seconde voor het stabiliseerd. Vreemde is dat alle beeldverbeteraars uit staan dus weet niet waar het aan ligt, iemand hier ervaring mee?
Bekend verhaal maar dat dacht ik dus ook... Ik zit (bewust) op een meter of 3 en had ook een 42" toen de stap naar 50"gemaakt en dat viel zo enorm goed dat ik binnen 5 weken naar 60" ben gegaan. Ik zou nooit meer kleiner willen.Gonadan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:39:
Het went inderdaad heel snel, dus waarom überhaupt nog een nieuwe nemen?
Maar je hoeft mij niet te overtuigen hoor, ik weet hoe geometrie werkt. Mijn startpunt is alleen anders. Wij hebben nu een 42" hangen en zitten er op net geen vier meter van af. 55" zou dan een mooie stap zijn maar 65" lijkt mij wat overdreven.
[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 01-01-2017 16:35 ]
De stap zal in eerste instantie gigantisch lijken om direct van 42" naar 65" te gaan, maar de kijkafstand die je opgeeft is beslist niet een reden om die stap niet te maken. Maak je gebruik van de meer geleidelijke weg van diverse beeldformaten verspreid over meerdere jaren dan zou je uiteindelijk misschien toch op die 65" uit gaan komen.Gonadan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:39:
[knip]
Het went inderdaad heel snel, dus waarom überhaupt nog een nieuwe nemen?
Maar je hoeft mij niet te overtuigen hoor, ik weet hoe geometrie werkt. Mijn startpunt is alleen anders. Wij hebben nu een 42" hangen en zitten er op net geen vier meter van af. 55" zou dan een mooie stap zijn maar 65" lijkt mij wat overdreven.
Testing, one, two ...
Het hangt er ook van af wat je kijkt. Films en grafisch goede series zijn erg prettig met groot scherm. Gewone series en TV soms juist niet. Ik ben bang dat het dan ook ten koste van het ontspannen kijken zal gaan. Maar ja, tijden veranderen. Toen ik mijn huidige kocht was HD TV nog niet eens ingeburgerd.Ray schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:35:
Bekend verhaal maar dat dacht ik dus ook... Ik zit (bewust) op een meter of 3 en had ook een 42" toen de stap naar 50"gemaakt en dat viel zo enorm goed dat ik binnen 5 weken naar 60" ben gegaan. Ik zou nooit meer kleiner willen.
Enige wat je als nadeel kan ervaren. Mocht je gebruik maken van ondertiteling (wat ik dus niet doe) dan kan je het gevoel krijgen het overzicht te verliezen. Ik merk dat als ik gedwongen wordt bij niet engelse films om ze aan te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 01-01-2017 16:42 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar heb je wellicht wel een punt. Ik kijk eigenlijk nooit normaal 'tv' enkel content via mijn dune mediaplayer (incidenteel netflix) van minimaal HD kwaliteit en bij voorkeur full BR. Dan is het eigenlijk altijd prettig kijken.Gonadan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:41:
[...]
Het hangt er ook van af wat je kijkt. Films en grafisch goede series zijn erg prettig met groot scherm. Gewone series en TV soms juist niet. Ik ben bang dat het dan ook ten koste van het ontspannen kijken zal gaan. Maar ja, tijden veranderen. Toen ik mijn huidige kocht was HD TV nog niet eens ingeburgerd.
Ondertiteling gebruiken we wel, zeker als er borrelnoten gegeten worden.
Bedankt.Cardwizard schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:57:
[...]
Geen voetballiefhebber maar wel ervaring , op mijn 65 inch lcd (led) tv niet om aan te zien met die banding , op de 65B6 echt nergens last van
Wat zijn je ervaringen met banding, met name bij voetbal ?Malt007 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:16:
Sinds vrijdag een 65b6 in gebruik en het beeld is verbluffend goed vergeleken met een 2015 uhd sony.........
Ik kijk op deze tv geen 'gewone' televisie, dus geen ervaring met voetbal. Qua gewone banding net zoveel is als lcd aangezien er amper tot geen 10 bit materiaal beschikbaar is.2frankie schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:11:
[...]
Wat zijn je ervaringen met banding, met name bij voetbal ?
Dat heb ik hier ook. Ik ben er al 3 weken mee aan het worstelen en het komt denk ik door het niet goed functioneren van de 'noise reduction' icm de stand van de 'sharpness' setting.Malt007 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:16:
Sinds vrijdag een 65b6 in gebruik en het beeld is verbluffend goed vergeleken met een 2015 uhd sony. Heb maar 1 aanmerking en dat is dat het beeld af en toe flikkert in de donkere gedeeltes. Kan het niet triggeren dus weet niet precies waar het aan ligt, het is in ieder geval snel geflikker voor minder dan een seconde voor het stabiliseerd. Vreemde is dat alle beeldverbeteraars uit staan dus weet niet waar het aan ligt, iemand hier ervaring mee?
Ik kan een hele lijst maken met content waar je het ziet. Hopelijk heb je iets aan het bovenstaande stukje tekst en ik hoop snel met meer info te kunnen komen.Cardwizard schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:22:[/b]
[...]
heb dit ook een paar keer gezien ... Suicide Squad zat er vol mee , heel irritant ........ buiten die film om ben ik het weinig tegen gekomen , geen idee wat het zijn kan
Dat banding bij voetbal gaat over vertical banding, daar hoort een OLED in ieder geval bij voetbal geen last van te hebben. Ik kijk ook geen voetbal, maar heb het wel even snel bekeken en heb nergens last van met mijn 65B6.Malt007 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:19:
[...]
Ik kijk op deze tv geen 'gewone' televisie, dus geen ervaring met voetbal. Qua gewone banding net zoveel is als lcd aangezien er amper tot geen 10 bit materiaal beschikbaar is.
Tot nu toe vind ik deze tv op elk front 10x beter dan een 2015 sony 4k lcd. Zou nooit meer lcd overwegen, compleet inferieur.
[ Voor 22% gewijzigd door Major_ton op 01-01-2017 17:48 ]
Top post major_ton! Wat de vertical banding betreft, nog nergens gezien, werd er compleet gek van bij de Sony x8505c. Als ik een minpunt moet noemen aan de b6 is dat de tv dermate goed is dat hij elk gebrek van de bron pijnlijk bloot legt. 1080p walking dead episode ziet eruit alsof ik een jaren 80, 480p aflevering kijk :-)Major_ton schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:36:
[...]
Dat heb ik hier ook. Ik ben er al 3 weken mee aan het worstelen en het komt denk ik door het niet goed functioneren van de 'noise reduction' icm de stand van de 'sharpness' setting.
Zet 'noise reduction' op 'LOW' ipv 'OFF' en je bent van het probleem af, maar de 'LOW' stand is al zo agressief dat het behoorlijk ten koste gaat van een hoop details.
Door de 'sharpness' setting op 10 of lager te houden, voorkom je ook een hoop van het pulserende effect. Meer sharpness introduceert in scenes waar ook maar een klein beetje beeldruis aanwezig is een overvloed aan ruis die er niet hoort te zijn. De TV lijkt zich er geen raad mee te weten en schakeld telkens tussen wel en geen extra ruis wat het pulserende effect is. Bij heel veel fijn detail gebeurt dit ook (bergopnames bij Planet Earth bijvoorbeeld), dus het zit hem niet alleen in donkere- en schaduwpartijen.
7 jaar terug kocht ik een Samsung PS-58B680 plasma TV met precies hetzelfde effect. De heb ik toen omgeruild voor een LG 60PK950 plasma TV die het niet heeft. Het moet volgens mij een software issue zijn die door LG op te lossen valt.
Ik wil komende week via mijn oude connecties gaan kijken of ik met een technisch persoon van LG in contact kan komen aangezien je in een winkel niet ver gaat komen ben ik bang.
Ik wilde nog even wachten met het hier benoemen van dit probleem totdat ik van meer variabelen op de hoogte was, maar je bent mij nu (terecht) voor.
Input van andere is van harte welkom! To be continued...
[...]
Dat banding bij voetbal gaat over vertical banding, daar hoort een OLED in ieder geval bij voetbal geen last van te hebben. Ik kijk ook geen voetbal, maar heb het wel even snel bekeken en heb nergens last van met mijn 65B6.
Jij doelt op color banding en dat komt inderdaad door een 8-bit signaal.
Is dat echt zo erg? Ik vind 720p content op een 55 inch KS8000 nog goed te doen, had het erger verwacht. Tussen een 1080p bestand en een '4K' Netflix stream zie ik weinig verschil qua kwaliteit. Bitrate is belangrijker dan resolutie imho.Malt007 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:46:
[...]
Top post major_ton! Wat de vertical banding betreft, nog nergens gezien, werd er compleet gek van bij de Sony x8505c. Als ik een minpunt moet noemen aan de b6 is dat de tv dermate goed is dat hij elk gebrek van de bron pijnlijk bloot legt. 1080p walking dead episode ziet eruit alsof ik een jaren 80, 480p aflevering kijk :-)
Ik bedoel vertical banding inderdaad en met name bij voetbal.Major_ton schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:36:
[...]
Dat banding bij voetbal gaat over vertical banding, daar hoort een OLED in ieder geval bij voetbal geen last van te hebben. Ik kijk ook geen voetbal, maar heb het wel even snel bekeken en heb nergens last van met mijn 65B6.
Jij doelt op color banding en dat komt inderdaad door een 8-bit signaal.
The Walking Dead ziet er gewoon niet uit en dat is grotendeels door de makers zo bedoeld. Heb je een beetje slechte webrip dan wordt het alleen maar erger. Hetzelfde geldt voor Vikings, daar is het zwart niveau in 99% van de scenes bewust naar het grijs getrokken. Er zit maar één ding op en dat is het accepteren en gewoon de serie te volgen.Phusebox schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:58:
[...]
Is dat echt zo erg? Ik vind 720p content op een 55 inch KS8000 nog goed te doen, had het erger verwacht. Tussen een 1080p bestand en een '4K' Netflix stream zie ik weinig verschil qua kwaliteit. Bitrate is belangrijker dan resolutie imho.
Ligt voornamelijk alleen walking dead, bizarre graining is een keuze om het er post-apocaliptisch uit te laten zien. Maar betreft ook een gare conpressie, opzich is 2,5gb voor een 1080p aflevering prima maar dit is duidelijk een soort van gare opname van de tv en daarna slecht gecomprimeerd.Phusebox schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:58:
[...]
Is dat echt zo erg? Ik vind 720p content op een 55 inch KS8000 nog goed te doen, had het erger verwacht. Tussen een 1080p bestand en een '4K' Netflix stream zie ik weinig verschil qua kwaliteit. Bitrate is belangrijker dan resolutie imho.
Is kijken via CI+ (Ziggo) crap voor oled ?Major_ton schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:14:
[...]
Een OLED TV doet er nog een stukje bovenop omdat alle details beter zichtbaar zijn. Dus ook de details die je eigenlijk niet wilt zien.........
OLED TV. Crap in = extra crap out, maar bij een top signaal wordt je getrakteerd op een visueel feestje waar geen enkel ander toestel aan kan tippen en dat is voor mij de kick.
Ik snap wat je bedoelt maar de vraag is dan niet of een betere keus is om een high end lcd te kopen aangezien die het beste compromis biedt. Een beetje de Mercedes in jouw vergelijking, niet meteen een race auto maar wel een stuk sneller en sportiever maar tevens alle comfort op de mindere wegen.Major_ton schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:14:
[...]
Crap in = extra crap out, maar bij een top signaal wordt je getrakteerd op een visueel feestje waar geen enkel ander toestel aan kan tippen en dat is voor mij de kick.
Lijkt dit je niks? Koop dan geen OLED TV en laat ons levensgenieters met rust
De meeste moderne uitzendingen zien er gewoon top uit.
Ja hoor, je hebt helemaal gelijk. Het bericht was ook zeker niet naar jou persoonlijk bedoeld en iedereen is even welkom. Het is überhaupt niet aan mij om te bepalen wie wel of niet zou mogen posten. Sorry als jij dat er eventueel uit op maakte.Phusebox schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:45:
[...]
Ik snap wat je bedoelt maar de vraag is dan niet of een betere keus is om een high end lcd te kopen aangezien die het beste compromis biedt. Een beetje de Mercedes in jouw vergelijking, niet meteen een race auto maar wel een stuk sneller en sportiever maar tevens alle comfort op de mindere wegen.
En het is hier een oled discussie topic daar hoort het bespreken, toelichten en eventueel wegnemen van twijfels over negatieve aspecten ook bij.
Het staat iedereen vrij deel te nemen of weg te blijven.
[ Voor 78% gewijzigd door Major_ton op 01-01-2017 18:59 ]
Die vergelijking ben ik het niet mee eens. Het is meer een premium automerk. Op goede wegen geeft het je extra comfort maar daardoor gaan slechte wegen je wel meer opvallen.Major_ton schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:14:
Lijkt dit je niks? Koop dan geen OLED TV en laat ons levensgenieters met rust
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk dat de vergelijking ook niet helemaal klopt, het beeld ziet er namelijk altijd beter uit dan bij een lcd. Echter, de verwachtingen liggen te hoog en 'toeters en bellen' kunnen een slechte bron niet maskeren.Gonadan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:57:
[...]
Die vergelijking ben ik het niet mee eens. Het is meer een premium automerk. Op goede wegen geeft het je extra comfort maar daardoor gaan slechte wegen je wel meer opvallen.
Overigens moet het toch mogelijk zijn bepaalde instellingen te gebruiken die crap in maar kijkbaar uit voor elkaar krijgen? Je gaat mij niet wijs maken dat je met zoveel toeters en bellen niet gewoon LCD kwaliteit kunt benaderen.
Zelf zie ik het niet zo als groot probleem eigenlijk. Als je geen zuinige beuker bent betaal je gewoon voor je content en zal het meeste prima zijn.
Jou vergelijk gaat misschien wel iets beter op, maar laten we daar niet te diep op door gaan, want dan kunnen we elkaar blijven verbeteren. Wat immers nou eigenlijk premium? ;-) Het was om een punt te maken en met een beetje fantasie snap je waar ik heel wilde.Gonadan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:57:
[...]
Die vergelijking ben ik het niet mee eens. Het is meer een premium automerk. Op goede wegen geeft het je extra comfort maar daardoor gaan slechte wegen je wel meer opvallen.
Overigens moet het toch mogelijk zijn bepaalde instellingen te gebruiken die crap in maar kijkbaar uit voor elkaar krijgen? Je gaat mij niet wijs maken dat je met zoveel toeters en bellen niet gewoon LCD kwaliteit kunt benaderen.
Zelf zie ik het niet zo als groot probleem eigenlijk. Als je geen zuinige beuker bent betaal je gewoon voor je content en zal het meeste prima zijn.
Voorop gesteld dat zo'n vergelijk nooit helemaal klopt. Ik had gehoopt dat het punt duidelijk was en dat we niet te diep op het vergelijk zelf in zouden gaan, want dat is het doel niet.Malt007 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:09:
[...]
Denk dat de vergelijking ook niet helemaal klopt, het beeld ziet er namelijk altijd beter uit dan bij een lcd. Echter, de verwachtingen liggen te hoog en 'toeters en bellen' kunnen een slechte bron niet maskeren.
[ Voor 33% gewijzigd door Major_ton op 01-01-2017 19:23 ]
Op de 55b6v geen enkele banding, prachtig beeld. Op fora is wel te lezen dat er in het verleden wel wat banding problemen zijn geweest met de 65 inch versie, maar dit was volgens mij alleen toen deze modellen net een maand uit waren.2frankie schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:08:
[...]
Bedankt.
Ik hoop op meer positieve (gebruikers) ervaringen.
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 01-01-2017 19:38 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
In principe hoef ik niet meer te letten op bepaalde batches van de 65" B6 serie of toch nog wel ?chrisstructor schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:25:
[...]
Op de 55b6v geen enkele banding, prachtig beeld. Op fora is wel te lezen dat er in het verleden wel wat banding problemen zijn geweest met de 65 inch versie, maar dit was volgens mij alleen toen deze modellen net een maand uit waren.
Alleen de Mei productie schijnt de nodige problemen te hebben gekend.2frankie schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:39:
[...]
In principe hoef ik niet meer te letten op bepaalde batches van de 65" B6 serie of toch nog wel ?
Het gaatt in mijn geval om de aanschaf van de 65" versie.
Je hebt gelijk en toch ook niet. Over een paar jaar komt Samsung met echte QLED panelen. Self emitting LEDS met een Quantumdot kleurenfilter ervoor. Waarschijnlijk gaat dit ULED gedoopt worden. Volgend jaar echter (en daar komt de Samsung marketing weer om de hoek gedenderd), slaat QLED op een Quantumdot kleurenfilter voor een conventioneel LCD paneel met LED backlight. Ze plakken dus wel degelijk de naam van een nieuwe technologie die ze zelf willen gaan gebruiken op huidige 'inferieure' techniek.JvS schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:36:
Even terugkomen op QLED, dat is weldegelijk een goede concurrent voor OLED, angezien het om "per pixel" Leds met Quantum Dot kleurfilter gaat. Dus ook gewoon perfect oneindig contrast mogelijk doordat het zwart echt uit is.
Het zou wazig zijn als ze de naam van een nieuwe technologie die ze zelf willen gaan gebruiken op een inferieure technologie zouden plakken.
[ Voor 58% gewijzigd door Major_ton op 01-01-2017 19:54 ]
Misschien snap ik het dan niet helemaal, maar LCD kan überhaupt geen zwart weergeven. Dat is dan toch ook crap? Dus waarom is het dan erger op OLED? Behalve dan omdat je weet wat je mist.Major_ton schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:09:
En nee, crap in is echt crap uit. Mpeg compressie is een stuk beter zichtbaar als op andere TV's. Dan kan je dat onderdrukken, maar dat gaat dan weer ten koste van een hoop detail. Wanneer de content geen 100% zwart bevat dan valt dat gewoon extra op, kan je ook niks tegen doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 01-01-2017 21:00 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bedankt.Major_ton schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:41:
Alleen de Mei productie schijnt de nodige problemen te hebben gekend.
Ground control to Major TonGonadan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:58:
Precies. Echte opvolger is er wel, maar die troep van Samsung is gewoon zonde van je geld.
[...]
Misschien snap ik het dan niet helemaal, maar LCD kan überhaupt geen zwart weergeven. Dat is dan toch ook crap? Dus waarom is het dan erger op OLED? Behalve dan omdat je weet wat je mist.
offtopic:
Ik krijg bij jouw naam steeds dat liedje van David Bowie in mijn hoofd.
Komt het daar ook vandaan?
Maar dan zijn alle klagers, met alle respect, gewoon grote zeikerds. Je hebt dus nooit beter beeld gehad dan dat, maar nu blijkt pas hoe ruk je bron was. Dan zet je toch lekker die LCD weer terug?Maar dat is het ook precies, bij een LCD TV heb je nooit 100% zwart, dus dan valt het ook niet (minder) op, maar omdat een OLED TV dit wel kan is het opeens raar als delen die helemaal zwart horen te zijn ineens donker grijs in beeld komen. Nog meer valt het op met cinemascope content als de zwarte balken boven en onder wél 100% zwart zijn en de content er tussen niet. Tevens weten een hoop mensen ook niet wanneer iets wel of niet helemaal zwart moet zijn. Ik weet het ook niet altijd, maar ik heb mijn TV nu zodanig ingesteld dat wanneer iets niet helemaal zwart is, ik er voor 99,9% vanuit kan gaan dat het de content is en het zo 'hoort'.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat je daar een goed punt hebtGonadan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:31:
[...]
Komt het daar ook vandaan?
[...]
Maar dan zijn alle klagers, met alle respect, gewoon grote zeikerds. Je hebt dus nooit beter beeld gehad dan dat, maar nu blijkt pas hoe ruk je bron was. Dan zet je toch lekker die LCD weer terug?
[ Voor 43% gewijzigd door Koning-Admiraal op 02-01-2017 00:30 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
[ Voor 34% gewijzigd door DaMarcus op 02-01-2017 00:56 ]
Nu nog eentje zonder soundbar. Vind dat wel een zorgelijke ontwikkeling in tv land, maak ze dan afneembaar.Diederik-Jan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:25:
OLED met ambilight is eigenlijk een ultieme combo.
[video]
[video]
Ik wil die Philips oled zo graag, maar niet voor dergelijke bedragen.
Dat is gewoon een HD decoder. Dus beter op tv gebied is er niet. HD Tv is of 720p. Of 1080i.RoaDHouse schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:58:
Ik was vorige week speciaal naar de MM geweest om naar een oled te kijken en idd ze
Ik ben in het bezit van een humax HDR-5400c en ik heb het vermoeden dat dit niet voldoende is om het maximale uit de tv te halen omdat ik dan op interlaced uitkom ipv progressed scan : klopt dit? Als dit het geval is welke decoder moet ik dan aanschaffen.
De korte evensduur van een oled is ook niet meer aan de orde had ik begrepen, maar goed dat weet ik niet zeker.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ieder zijn voorkeur natuurlijk maar ik zou voor geen goud een philips (TP Vision) tv willen hebben. Presteren vaak qua PQ maar matigjes en moeten het echt hebben van de ambilight als selling point.Diederik-Jan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:25:
OLED met ambilight is eigenlijk een ultieme combo.
Ik wil die Philips oled zo graag, maar niet voor dergelijke bedragen.
Deze OLED presteert hetzelfde als de OLEDS van LG. Is ook ergens een Pools review te lezen die dat ook beaamt. Ik heb geen merk voorkeur bij televisies. Zolang iets goed werkt koop ik het. Deze OLED heeft als voordeel dat je een ambilight erbij krijgt welke de content op het scherm kan nabootsen. De ultieme kijkervaring.keepitfrosty schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:29:
[...]
Ieder zijn voorkeur natuurlijk maar ik zou voor geen goud een philips (TP Vision) tv willen hebben. Presteren vaak qua PQ maar matigjes en moeten het echt hebben van de ambilight als selling point.
[ Voor 14% gewijzigd door Koning-Admiraal op 02-01-2017 08:50 ]
Heb je een linkje van de review? Ben wel benieuwd eigenlijk hoe de motion handeling, calibratie mogelijkheden etc zijn van deze dan. Want ik heb ook wel wat reviews gezien maar die testen amper wat op de televisie en volgen meer het PR verhaaltje van de tv ipv kritisch de tv te benchmarken.Diederik-Jan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:43:
[...]
Deze OLED presteert hetzelfde als de OLEDS van LG.
Nouja, "krijgt" is wel een beetje overdreven, deze TV kost op dit moment in de pricewatch net onder de 3K;Diederik-Jan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:43:
[...]
Deze OLED heeft als voordeel dat je een ambilight erbij krijgt welke de content op het scherm kan nabootsen. De ultieme kijkervaring.
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Met het verschil dat de LG E6 al een lange tijd uit is en dit net te verkrijgen is. Zal vast op dezelfde prijspunt gaan zitten. Dat lightberry is het ook net niet. Reageert alleen op de devices waarop het aangesloten is. Normaal tv kijken en gamen is het niet compitable mee.jimz93 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:58:
[...]
Nouja, "krijgt" is wel een beetje overdreven, deze TV kost op dit moment in de pricewatch net onder de 3K;
pricewatch: Philips 55POS901F Zilver
Da's toch ruim €600 meer dan ik en meerderen met mij heben neergelegd voor de LG E6
Daarnaast kun je via diverse websites a €60-€100 een ambilight kit kopen;
https://lightberry.eu/
Toch een verschil van €500 waar je nog genoeg andere leuke dingen mee kunt doen
Ik ben het er wel mee eens dat ambilight van toegevoegde waarde is, maar ik zou er nooit een meerprijs van €600 voor neerleggen
[ Voor 7% gewijzigd door Koning-Admiraal op 02-01-2017 09:13 ]
https://hdtvpolska.com/ph...led-ambilight-android-tv/keepitfrosty schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:56:
[...]
Heb je een linkje van de review? Ben wel benieuwd eigenlijk hoe de motion handeling, calibratie mogelijkheden etc zijn van deze dan. Want ik heb ook wel wat reviews gezien maar die testen amper wat op de televisie en volgen meer het PR verhaaltje van de tv ipv kritisch de tv te benchmarken.
Zal gewoon hetzelfde paneel zijn denk ik, dus dat kan wel kloppen.Diederik-Jan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:43:
[...]
Deze OLED presteert hetzelfde als de OLEDS van LG. Is ook ergens een Pools review te lezen die dat ook beaamt. Ik heb geen merk voorkeur bij televisies. Zolang iets goed werkt koop ik het. Deze OLED heeft als voordeel dat je een ambilight erbij krijgt welke de content op het scherm kan nabootsen. De ultieme kijkervaring.
[afbeelding]
Gisteren nog even zitten spelen met de instellingen maar het ligt duidelijk niet aan 'noise reduction' maar gewoon weer aan de bron. Toen ik later een serie op netflix keek totaal geen last meer van gehad en dacht dat het eraan lag dat ik de noise reduction had aangezet, echter bij het checken van andere instellingen zag ik dat voor netflix de instellingen weer heel anders stonden en de noise reduction gewoon weer uit stond.Major_ton schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:36:
[...]
Dat heb ik hier ook. Ik ben er al 3 weken mee aan het worstelen en het komt denk ik door het niet goed functioneren van de 'noise reduction' icm de stand van de 'sharpness' setting.
Zet 'noise reduction' op 'LOW' ipv 'OFF' en je bent van het probleem af, maar de 'LOW' stand is al zo agressief dat het behoorlijk ten koste gaat van een hoop details.
Door de 'sharpness' setting op 10 of lager te houden, voorkom je ook een hoop van het pulserende effect. Meer sharpness introduceert in scenes waar ook maar een klein beetje beeldruis aanwezig is een overvloed aan ruis die er niet hoort te zijn. De TV lijkt zich er geen raad mee te weten en schakeld telkens tussen wel en geen extra ruis wat het pulserende effect is. Bij heel veel fijn detail gebeurt dit ook (bergopnames bij Planet Earth bijvoorbeeld), dus het zit hem niet alleen in donkere- en schaduwpartijen.
7 jaar terug kocht ik een Samsung PS-58B680 plasma TV met precies hetzelfde effect. De heb ik toen omgeruild voor een LG 60PK950 plasma TV die het niet heeft. Het moet volgens mij een software issue zijn die door LG op te lossen valt.
Ik wil komende week via mijn oude connecties gaan kijken of ik met een technisch persoon van LG in contact kan komen aangezien je in een winkel niet ver gaat komen ben ik bang.
Ik wilde nog even wachten met het hier benoemen van dit probleem totdat ik van meer variabelen op de hoogte was, maar je bent mij nu (terecht) voor.
Review lijkt voor zover ik de auto translate kan lezen inderdaad positief te zijn. Alleen die 70ms input lag op 4K/HDR is wel echt killing als je een beetje normaal wilt gamen.
Dat zal vast wel in een firmware update naar beneden gebracht worden als mensen Philips daarop gaan wijzen.keepitfrosty schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:18:
[...]
Review lijkt voor zover ik de auto translate kan lezen inderdaad positief te zijn. Alleen die 70ms input lag op 4K/HDR is wel echt killing als je een beetje normaal wilt gamen.
De instellingen moeten per source ingesteld worden. Dus apart voor elke HDMI poort, Netflix etc.Malt007 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:04:
[...]
Gisteren nog even zitten spelen met de instellingen maar het ligt duidelijk niet aan 'noise reduction' maar gewoon weer aan de bron. Toen ik later een serie op netflix keek totaal geen last meer van gehad en dacht dat het eraan lag dat ik de noise reduction had aangezet, echter bij het checken van andere instellingen zag ik dat voor netflix de instellingen weer heel anders stonden en de noise reduction gewoon weer uit stond.
Wel viel me weer op hoeveel verschil er in de bron kan zitten, zelfs binnen netflix. Zo zag 'Designated Survivor' er werkelijk top uit terwijl het slechts FHD is. Vervolgens speciaal een nieuwe serie uitgezocht welke 'Dolby Vision' ondersteunt (The OA). Ik kreeg keurig de melding van de tv in beeld toen ik hem aanzette maar het was duidelijk van mindere kwaliteit dan de FHD serie. Ook kreeg zag ik artifacts bij snelle beelden bij deze serie.
Hm tjah, dat mag je hopen inderdaad.Diederik-Jan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:37:
[...]
Dat zal vast wel in een firmware update naar beneden gebracht worden als mensen Philips daarop gaan wijzen.
Philips heeft al bewezen naar hun gebruikers te luisteren. Bijvoorbeeld op de LCD tv's zijn er regelmatig updates uitgebracht op basis van de feedback die ze dan kregen.
Ik heb daar andere ervaringen mee, maar goed andere divisie dan de tv. Persoonlijk zou ik geen dure tv kopen waarbij iets niet helemaal lekker werkt en dan verwachten van dat word vast wel in een firmware opgelost.Diederik-Jan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:49:
[...]
Philips heeft al bewezen naar hun gebruikers te luisteren. Bijvoorbeeld op de LCD tv's zijn er regelmatig updates uitgebracht op basis van de feedback die ze dan kregen.
Toch vreemd dat the OA een Dolby Vision label mee krijgt dan. Eigenlijk zouden ze erbij moeten zetten of het native 4k geschoten is ipv geupscalede FHD.ViNOK16Bit schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:41:
[...]
De instellingen moeten per source ingesteld worden. Dus apart voor elke HDMI poort, Netflix etc.
The OA is echt een voorbeeld van slechte HDR op een OLED. Check Chef's table even, ziet er fantastisch uit!
[ Voor 67% gewijzigd door david72 op 02-01-2017 11:21 ]
[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-01-2017 12:32 ]
De E serie heeft een andere soc (sneller) waardoor apps iets sneller zullen reageren. Daarnaast heeft de E serie een lagere inputlag dan de B serie.gri- schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:28:
Ik ben aan het kijken naar een LG OLED 65" TV.
Dit omdat de huidige 60" Sony LED TV uit 2014 me irriteert in lichte scenes (mooie verticale lijnen te zien).
Qua wensen hoef ik geen soundbar, geen 3d en de software erop interesseert me eigenlijk ook niet.
Wat ik wel wil is een verbetering qua beeldkwaliteit, dus beter zwart en geen rare strepen tijdens lichte scenes
Het materiaal zal voornamelijk 1080P zijn voor nu.
Nu heb ik aardig wat onderzoek gedaan, maar ik wil 1 ding toch even zeker weten aangezien het om een hoop geld gaat.
Is het verschil tussen de LG OLED65B6V en de LG OLED65E6V alleen de soundbar en 3d?
Zoals aangegeven ben ik in beiden niet geïnteresseerd dus dan lijkt de B de betere keuze.
Mijn receiver kan, denk ik, geen 4k aan, dus dat wordt weer een projectje op termijn
Ze zouden er bij moeten zetten dat het niet gemaakt is voor OLED. Daardoor zie je nog beter dat de makers het niet goed hebben gedaan. Je hebt gewoon best veel slechte HDR en er zit veel verschil tussen de films/series met HDR en DV.Malt007 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:58:
[...]
Toch vreemd dat the OA een Dolby Vision label mee krijgt dan. Eigenlijk zouden ze erbij moeten zetten of het native 4k geschoten is ipv geupscalede FHD.
[ Voor 5% gewijzigd door ViNOK16Bit op 02-01-2017 11:57 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq