Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:00
PhilipsFan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:50:
[...]

Hmm, ik ben er nog niet echt uit. Het beeld is zonder meer mooi. Maar tijdens de donkere scenes (of als het beeld even helemaal zwart wordt) zag ik toch non-uniformiteit (delen van het scherm zijn grijs, alsof ik naar een slechte lcd zat te kijken). Aangezien ik altijd in het stikdonker kijk zie ik het ook heel goed. Ik heb de black- en whitelevels ingesteld met zo'n calibratie-dvd. Het black-level heb ik nu weer 1 punt omlaag gezet waardoor het scherm veel zwarter is, maar het zit er wel net om of je dan het tweede zwarte balkje ziet. Ik vind de tv lastig in te stellen, 1 klikje op de brightness-schuif maakt een groot verschil (terwijl het een schaal van 100 is).

Aan de andere kant, op de Panasonic plasma ben ik er nooit zo nauwkeurig mee bezig geweest. Die had een THX-mode waar ik nooit aan getwijfeld heb. Maar dat beeld was ook gewoon goed. Bij de LG heb ik toch het gevoel dat ik moet kiezen tussen detail in het zwart kwijtraken en grijs in het zwart kwijtraken. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen bij een toestel van die prijs.
Die problemen met uniformiteit bij donkere beelden verschilt ook erg per content. Wanneer er slechte compressie is gebruikt bij een blu-ray dan zien donkere scènes er echt niet uit. Maar er zijn ook blu-ray films die er gewoon fantastisch uit zien ook in de donkere scènes.

Het is goed dat je de brightness en contrast met die calibratie dvd doet. Wanneer je contrast een punt lager zet dan zal je minder problemen zien, maar dan verlies je schaduw detail. Helaas zou je dan per film/serie moeten gaan bekijken of dit nodig is. Mijn uitgangspunt is om de gecalibreerde instellingen te gebruiken en alleen af te wijken als het niet anders kan.

Omdat OLED diep zwart heeft en helaas niet alle content hiervoor geschikt is zie je sneller problemen in het beeld. Dus naast dat LG nog het eea aan beeldprocessing kan verbeteren mag de content industrie ook vaker gaan masteren op OLED en goede compressie gaan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:10

Laguna

Connaisseur

dbz1985 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:56:
[...]

Heb zelf ook zitten denken aan xbox one s ivm uhd ondersteuning.
Daarnaast ook zitten kijken naar oppo udp 203 omdat die met een firmware update ook dolbyvision zou ondersteunen, maar nu ik de prijs weet laat maar zitten.
Nou stuiten ik wel op dit artikel https://www.homecinemamag...ste-4k-blu-ray-speler-lg/
Waaruit blijkt dat lg zijn eigen eerste uhd bluray speler aankondigd tijdens de CES over een paar weken met naar verwachting ook dolbyvision+hdr10 ondersteuning.
Ik zat toevallig ook te kijken voor de OPPO UDP-203, maar het prijsverschil tussen Amerika en Europa slaat echt als een lul op een drumstel, €549 dollar in Amerika en €849 in Europa 8)7

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:49
Laguna schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:36:
[...]

Ik zat toevallig ook te kijken voor de OPPO UDP-203, maar het prijsverschil tussen Amerika en Europa slaat echt als een lul op een drumstel, €549 dollar in Amerika en €849 in Europa 8)7
Ja vind ik ook belachelijk, ik laat 'm ook liggen en hopelijk ook zoiets moois met CES volgende week en stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Malt007 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:09:
Ik ga van het weekend dan toch eindelijk een 65B6 halen, iemand recent nog een mooie aanbieding gezien? Ik ga even bellen met Foka, Smits en die toko in Rotterdam en laat hier wel weten wat het geworden is.
Post ff in de andere topic: prijsdiscussie OLED televisies. Mooie aanbiedingen zijn helaas in Duitsland, Engeland, Zwitserland en Italië. Gek word je ervan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 11:05
ago schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:30:
[...]

Post ff in de andere topic: prijsdiscussie OLED televisies. Mooie aanbiedingen zijn helaas in Duitsland, Engeland, Zwitserland en Italië. Gek word je ervan 8)7
Ja was een foutje, had hem direct ook daar geplaatst. Vorige tv net verkocht dus morgen op jacht naar een koopje in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik had laatst gereageerd over wazig beeld, nu had ik de noise reduction aan staan wat het beeld wat waziger kan maken.

Echter zie ik nogal wat korrelig beeld op veel zenders.TV staat boven op de slaapkamer en zit op de versterker beneden aangesloten.

Kan ik ruis verbeteren/verhelpen door een nieuwe coax kabel naar boven te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misterbont schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:38:
Ik had laatst gereageerd over wazig beeld, nu had ik de noise reduction aan staan wat het beeld wat waziger kan maken.

Echter zie ik nogal wat korrelig beeld op veel zenders.TV staat boven op de slaapkamer en zit op de versterker beneden aangesloten.

Kan ik ruis verbeteren/verhelpen door een nieuwe coax kabel naar boven te trekken?
Kijk je analoog over de kabel of digitaal? Met een analoog signaal zou je een verbetering kunnen zien, digitaal niet.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Major_ton schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:09:
[...]

Kijk je analoog over de kabel of digitaal? Met een analoog signaal zou je een verbetering kunnen zien, digitaal niet.
Digitaal via de horizon mediabox, 't zou dan waarschijnlijk ook aan de kijkafstand kunnen liggen.
Of de zenders zijn matig dat kan natuurlijk ook :D

[ Voor 8% gewijzigd door Misterbont op 28-12-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De LG OLED's gaan genadeloos om met bepaalde scenes en laten beeldruis zien die er soms eigenlijk niet is. Dit mag best als een flink nadeel bestempeld worden voor een anders zeer fijne TV. Behalve de noise reduction op 'low' te zetten is er vrij weinig aan te doen. Helaas is de 'low' stand al zeer agressief en doet het afbreuk aan het detail in het beeld. Let tevens wel op dat je de sharpness niet hoger zet dan 10 voor het signaal uit je horizon box. Daarboven wordt namelijk ook onnodig veel ruis geïntroduceerd.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10 19:43

pro_6or

amateur_60r

Dat viel me dus ook op bij Smits in de winkel, er stond Eurosport HD, digitaal op. Watts geloof ik, asfalt bij pans, een uitgesmeerde brij, opspattende modder bij crossmotoren, een grote brij. Daarom wilde ik ook graag een 4K blu ray kijken en op het HD signaal dat ze daar wél eerlijk lieten zien (gelukkig hoor) met de instellingen spelen (beeldverbeteraars laag/uit) maar schijnbaar was dat te veel gevraagd.

Ik wil toch echt eerst zien wat ik koop voor 3.000 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 29-12-2016 00:26 ]

een treffende spreuk

• Misterbont
Geluukig gebruik ik de tv ook meer om games op te spelen. 't viel me alleen op dat TV signaal zo matig is zelfs op HD zenders. Scherpte iets hoger helpt wel maar dan ga je weer van alles zien wat er niet hoort te zijn.

UHD decoders kunnen niet snel genoeg komen al zal dit nog wel een jaar of 10 duren

[ Voor 43% gewijzigd door Misterbont op 29-12-2016 00:54 ]

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Misterbont schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:46:

UHD decoders kunnen niet snel genoeg komen al zal dit nog wel een jaar of 10 duren
Die van KPN heb ik al een tijdje in gebruik .... nu de zenders nog ;)

• Misterbont
Cardwizard schreef op donderdag 29 december 2016 @ 01:02:
[...]

Die van KPN heb ik al een tijdje in gebruik .... nu de zenders nog ;)
haha ja kan niet snel genoeg gebeuren met de UHD tvs in opkomst.

• Malt007
Iemand ervaring met het vervoeren van een 65" variant? Ga er morgen een ophalen met een audi a4 station maar geen idee of het past :) Hoop het wel want bezorgen zat er dit jaar niet meer in.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:50

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ViNOK16Bit schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:02:
Omdat OLED diep zwart heeft en helaas niet alle content hiervoor geschikt is zie je sneller problemen in het beeld. Dus naast dat LG nog het eea aan beeldprocessing kan verbeteren mag de content industrie ook vaker gaan masteren op OLED en goede compressie gaan toepassen.
Word je dan niet knettergek van streaming spul als netflix? Kan mij voorstellen dat de compressie dan ook niet direct geschikt is voor OLED.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Zo, het heeft me weken zeuren gekost maar hij staat er, een 65EF950V :D

Ik heb heel wat lopen googlen maar kom erg weinig reviews tegen over een goede muurbeugel, Dit topic doorspitten heeft me ook niet echt geholpen. Ik weet dat LG een eigen muurbeugel heeft (OTW150), maar of die goed is geen idee?

Nog mensen tips voor een goede meurbeugel? Wil tot max 200e uitgeven, maar liever onder de 100 euro.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gonadan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:04:
[...]

Word je dan niet knettergek van streaming spul als netflix? Kan mij voorstellen dat de compressie dan ook niet direct geschikt is voor OLED.
Dat wordt dan lastig, alles is gecomprimeerd :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• rajackar
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

Gonadan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:04:
[...]

Valt gelukkig erg mee. Netflix is niet per definitie slecht. Net zoals bij andere bronnen is er content die er werkelijk fantastisch uit ziet en enorme bagger te vinden. En het is waar dat een goed scherm (oled of niet) de zwakheden in materiaal beter laat zien maar ik zou me erg geen zorgen over maken dat Netflix er per definitie slecht uit ziet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Vind het probleem bij Netflix al erg op een led tv qua zwartwaardes en detail. Sommige series zijn beter dan andere maar over het algemeen stoort het wel vind ik.

Daarnaast merk ik dat sommige content, op een ks8000 in dit geval, wel erg donker is. Vooral games die zich 's nachts afspelen worden haast onspeelbaar zo donker.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:37:
Vind het probleem bij Netflix al erg op een led tv qua zwartwaardes en detail. Sommige series zijn beter dan andere maar over het algemeen stoort het wel vind ik.

Daarnaast merk ik dat sommige content, op een ks8000 in dit geval, wel erg donker is. Vooral games die zich 's nachts afspelen worden haast onspeelbaar zo donker.
Ik hoop dat er voor jou ooit een manier komt om weer met plezier naar een TV kijken ;-)

Bij elke game kan je gelukkig de brightness instellen. Ik schrok mij ook rot toen ik Destiny voor het eerst opstartte op mijn OLED TV. Alles was zo donker als wat, veel te veel zwart. Gewoon de ingame brightness omhoog en alles is weer perfect. Schaduwdetails zijn nu beduidend beter dan op de plasma daarvoor.

Die zogenaamde near black issues zijn in 99% van de gevallen te wijten aan de content die afgespeeld wordt en begint ondertussen een aardige internet mythe te worden. OLED TV's zijn zeker niet perfect, maar als het zo doorgaat dan gaat hun reputatie de plasma TV's achterna. Geliefd onder de kenners en onbegrepen door de massa dankzij foutieve informatie en papagaai gedrag op internet.

• Bigfoot
  • Laatst online: 06-10 12:46
SYQ schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:14:
Zo, het heeft me weken zeuren gekost maar hij staat er, een 65EF950V :D

Ik heb heel wat lopen googlen maar kom erg weinig reviews tegen over een goede muurbeugel, Dit topic doorspitten heeft me ook niet echt geholpen. Ik weet dat LG een eigen muurbeugel heeft (OTW150), maar of die goed is geen idee?

Nog mensen tips voor een goede meurbeugel? Wil tot max 200e uitgeven, maar liever onder de 100 euro.
Ik heb geen OLED maar een andere 65" TV en ben ook aan het rondkijken voor een muurbeugel (draaibaar)

tot nu toe heb ik de volgende gezien:

https://www.muurbeugelcen...3/one-for-all-wm4661.html

https://www.amazon.de/Ham...fRID=NGJHQNNENBDNKKCGQSPY

https://www.amazon.de/Wan...YN5KJAPRE#customerReviews

Maar twijfel nog. Laat me weten of je nog iets interessants ziet svp
Major_ton schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:43:
[...]

Ik hoop dat er voor jou ooit een manier komt om weer met plezier naar een TV kijken ;-)

Bij elke game kan je gelukkig de brightness instellen. Ik schrok mij ook rot toen ik Destiny voor het eerst opstartte op mijn OLED TV. Alles was zo donker als wat, veel te veel zwart. Gewoon de ingame brightness omhoog en alles is weer perfect. Schaduwdetails zijn nu beduidend beter dan op de plasma daarvoor.

Die zogenaamde near black issues zijn in 99% van de gevallen te wijten aan de content die afgespeeld wordt en begint ondertussen een aardige internet mythe te worden. OLED TV's zijn zeker niet perfect, maar als het zo doorgaat dan gaat hun reputatie de plasma TV's achterna. Geliefd onder de kenners en onbegrepen door de massa dankzij foutieve informatie en papagaai gedrag op internet.
Ik heb de games ingesteld op brightness zoals ze aangeven dat het moet waarbij een teken of logo net zichtbaar moet zijn etc.

Bij Forza Horizon 3 bijvoorbeeld zijn nacht races gewoon bijna volledig zwart en zie je amper wat. Heb het zwart niveau al op normaal/hoog staan ipv laag.

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Phusebox schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:36:
[...]

Ik heb de games ingesteld op brightness zoals ze aangeven dat het moet waarbij een teken of logo net zichtbaar moet zijn etc.

Bij Forza Horizon 3 bijvoorbeeld zijn nacht races gewoon bijna volledig zwart en zie je amper wat. Heb het zwart niveau al op normaal/hoog staan ipv laag.
Dat ligt dan toch echt aan je tv denk ik.
Op mijn oled zijn nacht races heerlijk om te spelen.
Heerlijk contrast tussen het licht van je koplampen en de donkere omgeving.
En nog genoeg detail waar te nemen ook.

• Cardwizard
  • Nu online
Forza Horizon is een genot op mijn B6 ? Ook nacht races ,

• rajackar

rajackar

Blood Minister

[...]

Hmm bij mij was het aan het begin ook wat donker. Ik twijfelde zelfs of het wel ok was. Uiteindelijk brightness 1 of 2 tikjes omhoog gezet en alles is perfect inclusief perfect zwart.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 20:44
Wat voor tru motion instellingen gebruiken jullie voor normaal tv kijken, netflix en sport?
[...]

Waar je speel je nu dan op als ik vragen mag?

Major_ton schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:17:
[...]

Waar je speel je nu dan op als ik vragen mag?
Samsung KS8000, maar die heb ik maar tijdelijk te leen. Kan me niet echt bekoren dus en vraag me af of een OLED zoveel beter gaat zijn. Mis dus details in donkere stukken en beeld is vaak te donker of juist weer te licht.

OLED heeft in ieder geval niet die lelijke backlight bleeding want dat vind ik echt absurd op een tv van 1700 tot 2000 euro.

Ik merk wel dat 25ms input lag echt maximaal is voor mij want als ik switch naar mijn eigen tv met 38ms dan merk ik dat meteen.

Jesp_J schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:48:
Wat voor tru motion instellingen gebruiken jullie voor normaal tv kijken, netflix en sport?
Tru-Motion User: 2/10
Phusebox schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:37:
[...]

Samsung KS8000, maar die heb ik maar tijdelijk te leen. Kan me niet echt bekoren dus en vraag me af of een OLED zoveel beter gaat zijn. Mis dus details in donkere stukken en beeld is vaak te donker of juist weer te licht.

OLED heeft in ieder geval niet die lelijke backlight bleeding want dat vind ik echt absurd op een tv van 1700 tot 2000 euro.

Ik merk wel dat 25ms input lag echt maximaal is voor mij want als ik switch naar mijn eigen tv met 38ms dan merk ik dat meteen.
En dat terwijl de KS8000 best een behoorlijke TV is. Ik hwb serieus de 75" versie overwogen!! Backlight bleeding blijft een ding inderdaad, daar ontkom je helaas niet aan en dat was voor mij samen met lighthalo's een no-go. Er zijn wel veel instellingen die invloed hebben op de schaduwdetails; brightness, backlight, local dimming, contrast, dynamisch contrast, gamma... Het is dus makkelijker om het verkeerd te doen zeg maar.

Over je gevoeligheid voor inputlag kan ik niet oordelen. Mijn 65B6 speelt met zo'n 34ms prima. Misschien ben ik niet MLG genoeg ;-) Ik speel overigens regelmatig Destiny, Titanfall, BF1 etc... Maar misschien is mijn 'regelmatig' als 32 jarige vader van een kind van 21 maanden voor jou wel sporadisch.

[ Voor 74% gewijzigd door Major_ton op 29-12-2016 21:02 ]

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

wally21

psn: Wally224

Phusebox schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:37:
[...]

Die inputlag is zo objectief.. snap heel de ophef niet. was er ook bang voor eerst door al de verhalen.
Maar merk er zelf niks van. En speel vooral spellen als Battlefield 1. Wat is nou 38ms? 8)7

Daarnaast kom ik van een 8 jaar oude sony 40w4000 die geen meetbare inputlag had.
(zie hier onderaan: http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000/Picture-Quality/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wally21 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:55:
[...]

Die inputlag is zo objectief.. snap heel de ophef niet. was er ook bang voor eerst door al de verhalen.
Maar merk er zelf niks van. En speel vooral spellen als Battlefield 1. Wat is nou 38ms? 8)7

Daarnaast kom ik van een 8 jaar oude sony 40w4000 die geen meetbare inputlag had.
(zie hier onderaan: http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000/Picture-Quality/)
Ik merk het met race games dat ik bepaalde split second moves makkelijker maak en met minder fouten op een scherm met lagere input lag. Wellicht zit het ook wel deels tussen mijn oren.
Major_ton schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:54:
[...]
[...]

En dat terwijl de KS8000 best een behoorlijke TV is. Ik hwb serieus de 75" versie overwogen!! Backlight bleeding blijft een ding inderdaad, daar ontkom je helaas niet aan en dat was voor mij samen met lighthalo's een no-go. Er zijn wel veel instellingen die invloed hebben op de schaduwdetails; brightness, backlight, local dimming, contrast, dynamisch contrast, gamma... Het is dus makkelijker om het verkeerd te doen zeg maar.
Gelukkig heeft de KS8000 niet zo veel instelmogelijkheden, mijn vier jaar oude LG heeft er meer en ik hoop de OLEDs dus ook. Heb alle beeldverbeteraars uit staan behalve iets van motion op 1/10 omdat het anders echt niet om aan te zien is. Het eerste wat mijn vrouw bij 24p content op 24Hz zei was "waarom hapert het zo?". Is dus niet iets dat alleen de 'freaks' zien.

Denk dat wanneer ik voor de OLED ga ik hem toch maar online ga kopen ivm 2 weken retour mogelijkheid. Als ik de KS8000 zelf had gekocht had ik hem waarschijnlijk na den dag of 2 weer ingepakt en terug gestuurd maar goed ik kan hem nu dus niet vergelijken met een OLED en in de winkel krijg je ook nooit een goed beeld ervan met al die TL verlichting.

Best wel gek dat je zoveel geld uitgeeft aan iets waarvan je niet weet wat je nu eigenlijk echt krijgt qua beeldkwaliteit.

Qua gamen ben ik ook geen pro hoor maar ik merk het zelfs op de tv die we op het werk hebben waar FIFA op gespeeld wordt. Die heeft volgens mij behoorlijk wat input lag want de timing is daar zo anders in vergelijking tot de timing die ik thuis ervaar.

Anyhoo dat is mijn hoop voor 2017 OLED's; lage (25ms of lager) input lag en meer detail in bijna zwart.

[ Voor 56% gewijzigd door Phusebox op 30-12-2016 05:51 ]

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 20:44
@Major_ton. Ik zal die instelling ook eens gaan gebruiken. Helemaal geen tru motion vind ik ook een beetje teveel stotteren in sommige scenes. Maar datzelfde zag ik bij een 55 inch samsung van vorig jaar (JS8000) ook. Weet niet of de KS8000 er ook last van heeft als je alle motion interpolatie settings helemaal uit zet.

Verder vroeg ik me af welke settings jullie gebruiken voor de horizon box van Ziggo. Ik heb nu voor HDMI-Resolutie op "TV-resolutie aanhouden" en HDMI videosignaal op "YCbCr-4:4:4".

Hebben bovenstaande settings nog effect op de color banding die je soms ziet of komt dit gewoon door de compressie van de content of slechte opname want aan de tv zelf kan het niet liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:54:
[...]

...

Anyhoo dat is mijn hoop voor 2017 OLED's; lage (25ms of lager) input lag en meer detail in bijna zwart.
Heb je het 'gebrek' aan detail in bijna zwart zelf kunnen beoordelen onder het TL licht in de winkel? Zoals ik reeds eerder aangaf ligt dat echt grotendeels aan de content.

In de onderstaande link vind je een hele mooi uitleg over dit 'probleem' en dat gaat zelfs over de 2015 modellen! Scroll even naar het stukje "Near black performance and compression artefacts"

http://www.displayandsoundcalibration.com/comparison-of-lg-eg960v-oled-vs-samsung-55js9000/

Ik raad je verder inderdaad wel aan om in ieder geval even te wachten wat er op de CES getoond gaat worden, maar de huidige OLED TV's zijn al echt van een heel andere orde dan LCD toestellen.
Jesp_J schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:35:
@Major_ton. Ik zal die instelling ook eens gaan gebruiken. Helemaal geen tru motion vind ik ook een beetje teveel stotteren in sommige scenes. Maar datzelfde zag ik bij een 55 inch samsung van vorig jaar (JS8000) ook. Weet niet of de KS8000 er ook last van heeft als je alle motion interpolatie settings helemaal uit zet.

Verder vroeg ik me af welke settings jullie gebruiken voor de horizon box van Ziggo. Ik heb nu voor HDMI-Resolutie op "TV-resolutie aanhouden" en HDMI videosignaal op "YCbCr-4:4:4".

Hebben bovenstaande settings nog effect op de color banding die je soms ziet of komt dit gewoon door de compressie van de content of slechte opname want aan de tv zelf kan het niet liggen.
Met een 60Hz signaal zou je in principe geen judder mogen waarnemen, mits de bron ook 60Hz is. Tru Motion kan dan prima uit staan. 24p content is nou eenmaal erg judderig van nature. Film modus (real cinema) helpt dan behoorlijk en een beetje spelen met de Tru-Motion settings kan helpen, maar dat is erg persoonlijk.

Color banding komt door een 8-bit signaal, hier doe je niks aan. 4:4:4 of 4:2:2 maakt niks uit in dit geval. Je kan proberen te switchen naar RGB als die optie er is.

[ Voor 39% gewijzigd door Major_ton op 29-12-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Bigfoot schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:49:
[...]

Ik heb geen OLED maar een andere 65" TV en ben ook aan het rondkijken voor een muurbeugel (draaibaar)

tot nu toe heb ik de volgende gezien:

https://www.muurbeugelcen...3/one-for-all-wm4661.html

https://www.amazon.de/Ham...fRID=NGJHQNNENBDNKKCGQSPY

https://www.amazon.de/Wan...YN5KJAPRE#customerReviews

Maar twijfel nog. Laat me weten of je nog iets interessants ziet svp
Irritante is dat je de LG naar mijn weten geen standaard Vesa maten ondersteunt. Vandaar ook mijn post hier anders was het een stuk makkelijker geweest. Ik ben voor safe gegaan en de Lg otw150 besteld voor 69e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Laatst online: 24-07-2022
Ik las op een site de volgende input lag:

1080p @ 60Hz: 44.4ms

1080p @ 60Hz @ 4:4:4: 61.0ms

1080p @ 60Hz @ HDR: 58.0ms - 71.0ms

1080p @ 60Hz @ 4:4:4 @ HDR: 54.9ms - 70.7ms

4k @ 60Hz: 43.2ms

4k @ 60Hz @ 4:4:4: 59.8ms

4k @ 60Hz @ HDR: 38.2ms - 54.5ms

4k @ 60Hz @ 4:4:4 @ HDR: 38.8ms - 54.7ms

Voor de vaste gebruikers die er vaak mee gamen, kan dit kloppen?

Ik speel de laatste tijd best vaak Battlefield 1 op de PS4 Pro en daar is input lag heel erg belangrijk. Ook zullen er in de toekomst meer van dit soort spellen worden gemaakt waardoor het ook belangrijk blijft.

Het is voor mij een groot obstakel als je er ook veel van merkt in de werkelijkheid.

Nu heb ik op mijn Sony een input lag van ik geloof 33 tot 38 ms op game mode.

[ Voor 33% gewijzigd door MillanO op 30-12-2016 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
SYQ schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 00:39:
[...]

Irritante is dat je de LG naar mijn weten geen standaard Vesa maten ondersteunt. Vandaar ook mijn post hier anders was het een stuk makkelijker geweest. Ik ben voor safe gegaan en de Lg otw150 besteld voor 69e.
De 2016 modellen hebben wel vesa (geloof 300x200) heb mijn 65B6V gewoon aan de beugel van de vorige tv gemonteerd! 2015 modellen zijn wel een speciale lg wall mount nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josss9 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:26:
[...]

De 2016 modellen hebben wel vesa (geloof 300x200) heb mijn 65B6V gewoon aan de beugel van de vorige tv gemonteerd! 2015 modellen zijn wel een speciale lg wall mount nodig..
Enige dat jammer is is dat ze de vesa locatie niet in het midden van de tv hebben gemaakt waar wel alle beugels vanuit gaan. Als ik hem op mijn bestaande beugel zou hangen gaat ie best een stukje hoger komen door die rare plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major_ton schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:40:
[...]

Heb je het 'gebrek' aan detail in bijna zwart zelf kunnen beoordelen onder het TL licht in de winkel? Zoals ik reeds eerder aangaf ligt dat echt grotendeels aan de content.

In de onderstaande link vind je een hele mooi uitleg over dit 'probleem' en dat gaat zelfs over de 2015 modellen! Scroll even naar het stukje "Near black performance and compression artefacts"

http://www.displayandsoundcalibration.com/comparison-of-lg-eg960v-oled-vs-samsung-55js9000/

Ik raad je verder inderdaad wel aan om in ieder geval even te wachten wat er op de CES getoond gaat worden, maar de huidige OLED TV's zijn al echt van een heel andere orde dan LCD toestellen.
Dus eigenlijk kun je de komende 10 jaar beter geen OLED kopen want dan ga je last hebben van deze compressie problemen die voorlopig niet snel zullen verdwijnen en in vrijwel elk bronmateriaal zitten.

Ja je hebt dan een tv die met demo materiaal fantastisch beeld kan geven maar bij normaal gebruik kijk je dus altijd naar gebrekkig beeld, wat uiteraard bij andere tv's ook zo is, maar daar zie je het niet Rn dus stoor je je er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Phusebox schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 05:57:
[...]

Dus eigenlijk kun je de komende 10 jaar beter geen OLED kopen want dan ga je last hebben van deze compressie problemen die voorlopig niet snel zullen verdwijnen en in vrijwel elk bronmateriaal zitten.

Ja je hebt dan een tv die met demo materiaal fantastisch beeld kan geven maar bij normaal gebruik kijk je dus altijd naar gebrekkig beeld, wat uiteraard bij andere tv's ook zo is, maar daar zie je het niet Rn dus stoor je je er niet aan.
Je kan ook overdrijven. Die problemen zijn dus echt niet bij elk bron materiaal zichtbaar. Ik zie de near black issues vaker niet dan wel en ik heb een 2015 model (fabricatie datum januari 2016). Zo keek ik bijvoorbeeld van de week de blu-ray van The BFG en dat zag er echt van begin tot eind fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 05:57:
[...]

Je kan je aan dit 'probleem' storen waar je in werkelijkheid eigenlijk niet zoveel last van hebt, of je gaat voor de bijna altijd zichtbare backlight bleeding, slechte paneel uniformiteit, local dimming blooming, belabberde kijkhoeken en weet ik veel wat van LCD TV's.

Ik keek vannacht nog even een nachtscene (hoe toepasselijk) van één van de nieuwe Planet Earth II afleveringen waarbij ik al het licht had uit gedaan. Het was werkelijk fenomenaal! Er is een moment waar ze een jungle opname hebben gemaakt met als enige lichtbron de sterren. Die sterren zie je niet want de struiken en bomen bedekken de lucht. Toch zie je alle blaadjes en takjes en als eenmaal de eerste vuurvliegjes in beeld komen val je van de bank van verbazing. Ik wil niet eens weten wat voor een horror je te zien krijgt op een LCD toestel. Heel misschien dat de Sony ZD9 en Panasonic 902/904 met hun FALD systeem er iets van bakken, maar ik betwijfel het. Die TV's halen immers ook de 0.0000 nits niet en als een klein vuurvliegje licht gaat geven zal er wel een lichte vlek omheen zitten omdat de backlight zones te groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:47:
[...]

Je kan ook overdrijven. Die problemen zijn dus echt niet bij elk bron materiaal zichtbaar. Ik zie de near black issues vaker niet dan wel en ik heb een 2015 model (fabricatie datum januari 2016). Zo keek ik bijvoorbeeld van de week de blu-ray van The BFG en dat zag er echt van begin tot eind fantastisch uit.
Ben benieuwd als ik de overstap maak of ik het echt niet ga zien. De KS8000 voldoet voor mij in ieder geval niet want mijn oude tv kijkt een stuk aangenamer.
Major_ton schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:49:
[...]

Je kan je aan dit 'probleem' storen waar je in werkelijkheid eigenlijk niet zoveel last van hebt, of je gaat voor de bijna altijd zichtbare backlight bleeding, slechte paneel uniformiteit, local dimming blooming, belabberde kijkhoeken en weet ik veel wat van LCD TV's.

Ik keek vannacht nog even een nachtscene (hoe toepasselijk) van één van de nieuwe Planet Earth II afleveringen waarbij ik al het licht had uit gedaan. Het was werkelijk fenomenaal! Er is een moment waar ze een jungle opname hebben gemaakt met als enige lichtbron de sterren. Die sterren zie je niet want de struiken en bomen bedekken de lucht. Toch zie je alle blaadjes en takjes en als eenmaal de eerste vuurvliegjes in beeld komen val je van de bank van verbazing. Ik wil niet eens weten wat voor een horror je te zien krijgt op een LCD toestel. Heel misschien dat de Sony ZD9 en Panasonic 902/904 met hun FALD systeem er iets van bakken, maar ik betwijfel het. Die TV's halen immers ook de 0.0000 nits niet en als een klein vuurvliegje licht gaat geven zal er wel een lichte vlek omheen zitten omdat de backlight zones te groot zijn.
Waar vind je die Planet Earth II want ik zag dat ie pas op disc in februari uitkomt... Wil ik wel eens testen op de KS8000 dan.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 30-12-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21

wally21

MillanO schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:14:
Voor de vaste gebruikers die er vaak mee gamen, kan dit kloppen?

Ik speel de laatste tijd best vaak Battlefield 1 op de PS4 Pro en daar is input lag heel erg belangrijk. Ook zullen er in de toekomst meer van dit soort spellen worden gemaakt waardoor het ook belangrijk blijft.

Het is voor mij een groot obstakel als je er ook veel van merkt in de werkelijkheid.

Nu heb ik op mijn Sony een input lag van ik geloof 33 tot 38 ms op game mode.
Deze getallen kloppen. Deze staan ook zo op rtings.com. En zij passen ze na elke firmware update aan. En of je er last van hebt is persoonlijk. Ik speel ook bf1 op de PlayStation maar heb nergens last van.

Voor de duidelijkheid knipperen met je ogen kost tussen de 300 en 400 miliseconden...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is dit nu van toepassing op jouw OLED tv? Kennelijk niet dus, want je hebt er geen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:28:
[...]

Is dit nu van toepassing op jouw OLED tv? Kennelijk niet dus, want je hebt er geen.
Nee maar ik vroeg me af hoe het zich verhoudt tot OLED. Probleem is zoiets zie je in winkels niet en op filmpjes/foto's kun het het ook niet zichtbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:31:
[...]

Nee maar ik vroeg me af hoe het zich verhoudt tot OLED. Probleem is zoiets zie je in winkels niet en op filmpjes/foto's kun het het ook niet zichtbaar maken.
Koop er gewoon eens ééntje. Niet goed, neem je een ander. Anders blijf je aan het 'luchtfietsen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:34:
[...]

Koop er gewoon eens ééntje. Niet goed, neem je een ander. Anders blijf je aan het 'luchtfietsen'.
Tja met het risico dat ze moeilijk doen bij retourneren doe ik graag van tevoren gedegen onderzoek.Momenteel wacht ik sowieso af wat CES gaat brengen en meer concurrent op de OLED markt met de prijzen gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Het zal met Oled gaan zoals met alle voorgaande nieuwe tv technieken.
De prijzen gaan omlaag en de kwaliteit omhoog.

Als early adaptor kun je als eerste de nieuwe en fraaie techniek bekijken, daar betaal je een hogere prijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21

wally21

Meer mensen hier die pixel shift uit hebben gezet? Af en toe kan ik er me aan irriteren dat de ene rand dikker is als de andere kant.

Verder heb ik ook helemaal geen last van image retention of verdwijnt het meteen nadat er weer "bewegende" content is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Phusebox schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:35:
[...]

Tja met het risico dat ze moeilijk doen bij retourneren doe ik graag van tevoren gedegen onderzoek.Momenteel wacht ik sowieso af wat CES gaat brengen en meer concurrent op de OLED markt met de prijzen gaat doen.
Zelf ben ik lang bezig geweest om mijn oude tv te vervangen. Mijn vriendin zegt altijd dat ik wat betreft beeld een enorme zemelaar ben...😉 ... maar goed, je gaat dan ook een hoop geld uitgeven voor een nieuwe.
Na veel zoeken kwam ik qua prijs/prestatie uit op een sony 65 x850c, deze tv heb ik 1 dag in huis gehad. Vertical banding was een drama....echt niet om aan te zien. Het vervangende exemplaar in de winkel was er net zo slecht aan toe. Toen gekeken naar een samsung ks8000, maar een hoop samsungs bleken een probleem te hebben met judder op het uitgezonden signaal van bv een horizonbox. Om deze reden maar niet aan een samsung begonnen. Dan blijft oled over, maar ja, om nu 4000! Euro neer te tellen voor een 65 inch tv....
Uiteindelijk heb ik voor een 2000 euro kostende 55 inch oled b6v gekozen.
Geen dag spijt, geen 65 inch, maar wat een beeld! Ik heb nog nooit naar een tv gekeken met een dergelijke beeldkwaliteit. Zelden zo blij geweest met een aankoop. Just my 2 cents 😉

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chrisstructor schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:14:
[...]

Zelf ben ik lang bezig geweest om mijn oude tv te vervangen. Mijn vriendin zegt altijd dat ik wat betreft beeld een enorme zemelaar ben...😉 ... maar goed, je gaat dan ook een hoop geld uitgeven voor een nieuwe.
Na veel zoeken kwam ik qua prijs/prestatie uit op een sony 65 x850c, deze tv heb ik 1 dag in huis gehad. Vertical banding was een drama....echt niet om aan te zien. Het vervangende exemplaar in de winkel was er net zo slecht aan toe. Toen gekeken naar een samsung ks8000, maar een hoop samsungs bleken een probleem te hebben met judder op het uitgezonden signaal van bv een horizonbox. Om deze reden maar niet aan een samsung begonnen. Dan blijft oled over, maar ja, om nu 4000! Euro neer te tellen voor een 65 inch tv....
Uiteindelijk heb ik voor een 2000 euro kostende 55 inch oled b6v gekozen.
Geen dag spijt, geen 65 inch, maar wat een beeld! Ik heb nog nooit naar een tv gekeken met een dergelijke beeldkwaliteit. Zelden zo blij geweest met een aankoop. Just my 2 cents 😉
Thanks voor je input... Ik loop ook nog een beetje tegen het feit aan dat ik 55 inch eigenlijk te groot vind. Nu ik er thuis een heb staan denk ik mjah, ik heb toch liever max. 50 inch. Kan er ook niet echt aan wennen. Al vrees ik dat er voorlopig geen kleinere maten OLED gaan komen, dus lost meteen al mijn problemen in 1 klap op ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 30-12-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

4k bij <55 inch is sowieso twijfelachtig.
Koop dan gewoon een goede hd voor een pak geld minder.

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chrisstructor schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:23:
4k bij <55 inch is sowieso twijfelachtig.
Koop dan gewoon een goede hd voor een pak geld minder.
Maar mensen kopen wel een 1440p smartphone op een 5 inch schermpje. En ja, ik ben van mening dat ik het verschil kan zien.Heb nu een iPhone 7 plus met 1920x1080 resolutie en ik zie echt het verschil met de Note4 die ik hiervoor had.

Bovendien is de afstand waarop je kijkt allesbepalend of je 4K resolutie wel of niet gaat zien.

Daarnaast zijn er geen 1080P OLED en/of HDR schermen, anders kocht ik inderdaad wel een FullHD scherm, aangezien er toch nauwelijks 4k content is dus je betaald eigenlijk voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 22:49

DarkSide

theres no place like ::1

"Officieel" kan je het idd niet zien. Maar er zijn meer factoren die de kwaliteit van je beeldscherm bepalen.
Niet alleen pixels. Maar ook de kwaliteit van het paneel.
Ookal zit ik op bv 6mtr afstand. Zou ik liever een 55" OLED dan een 55" LED hebben.
De LEDs met goede HDR en FALD zijn namelijk ook duur. Waardoor je daarop niets tot weinig bespaart.

En goede full HD's worden schaarser en schaarser en hebben sowieso geen (goede) HDR.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Phusebox schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:32:
[...]

Bovendien is de afstand waarop je kijkt allesbepalend of je 4K resolutie wel of niet gaat zien.
Dat dus 😉
Rtings heeft hier interessante artikelen over, mocht je interesse hebben mbt de aankoop van een nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:19
Even een vraagje voor de mede-eigenaren van een OLED55 B6: mijn tv toont bij aanzetten standaard kanaal 355?!? Dit is met een ziggo ci+ module. Als ik in kanaalbeheer kijk dan is kanaal 355 het eerste radio (!) kanaal. Ik zou verwachten dat de tv het laatst getoonde TV kanaal zou tonen bij aanzetten, of anders dan minimaal het eerste tv kanaal.

Meer mensen hier last van, of bekend met een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chrisstructor schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:40:
[...]

Dat dus 😉
Rtings heeft hier interessante artikelen over, mocht je interesse hebben mbt de aankoop van een nieuwe tv.
Bij mij is vanaf 50 inch op het randje, en aangezien ik vrij goede ogen heb volgens de diverse tests die ik het verleden heb gedaan (oogarts en opticien) denk ik dat ik 4K op 50 inch wel ga zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

upje schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:45:
Even een vraagje voor de mede-eigenaren van een OLED55 B6: mijn tv toont bij aanzetten standaard kanaal 355?!? Dit is met een ziggo ci+ module. Als ik in kanaalbeheer kijk dan is kanaal 355 het eerste radio (!) kanaal. Ik zou verwachten dat de tv het laatst getoonde TV kanaal zou tonen bij aanzetten, of anders dan minimaal het eerste tv kanaal.

Meer mensen hier last van, of bekend met een oplossing hiervoor?
Dat probleem heb ik zeker niet. Bij mij gaat ie standaard naar de laatst bekeken bron, of dat nou een app, een input of een zender is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Phusebox schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:12:
[...]

Bij mij is vanaf 50 inch op het randje, en aangezien ik vrij goede ogen heb volgens de diverse tests die ik het verleden heb gedaan (oogarts en opticien) denk ik dat ik 4K op 50 inch wel ga zien.
Ik heb ook 170% gezichtsvermogen en ik zie met de hand op mijn hart op 4,5 / 5 meter kijkafstand vanaf een 50" scherm niet eens het verschil tussen HD ready (720P) en Full HD (1080P).

Enig waargenomen verschil zal hem eerder in andere zaken zitten dan het aantal pixels.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pro_6or schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:26:
[...]

Ik heb ook 170% gezichtsvermogen en ik zie met de hand op mijn hart op 4,5 / 5 meter kijkafstand vanaf een 50" scherm niet eens het verschil tussen HD ready (720P) en Full HD (1080P).

Enig waargenomen verschil zal hem eerder in andere zaken zitten dan het aantal pixels.
Ja nee op 5 meter afstand niet, maar ik zit op 2,5 meter afstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ja heh, 50" is natuurlijk ook wel een klote postzegel!

serieus, mijn ouders hadden nog een tijd lang een 32", dat was altijd "turen" als ik bij zee op bezoek kwam maar ik begin zelf ook wel erg naar een 65" of liefst 77" (helaas, te arm) te hunkeren.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Er zijn nog genoeg mensen die niet groter dan 40" willen.
Mijn ouders hebben nu (net als ik) een 42". Ik wil echt wel groter. En wil minimaal 55" omdat ik weet dat ik snel zal wennen. En bij 50" eerst heb van WOW, maar naar 2 dagen weet ik dat ik baal.
Maar mijn ouders willen echt niet groter. Misschien een 46" max omdat met dunne bezels deze fysiek evengroot zal zijn als de oude TV. Maar echt geen 50"

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Te groot is ook niet alles hoor.
Ik heb een tijd 46'' gehad in een iets te kleine huiskamer en dat was echt vermoeiend aan je ogen. Zeker als je zelf een beetje moe bent is het niet relaxt tv hangen dan.
Ik woon nu iets groter en 55'' bevalt me uitstekend maar ik ben ook wel blij dat ik niet voor 65'' ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Formaat is gewoon een heel persoonlijk dingetje. Mij kan het beeld eigenlijk niet groot genoeg zijn. Ik had eigenlijk al besloten om voor een 75" LCD te gaan (lastig kiezen tussen een KS8000 en een XD9405), maar de beeld eigenschappen van LCD staan mij niet aan. Uiteindelijk dus gekozen voor de LG 65B6 waar ik geen spijt van heb, maar 75" was wat het formaat betreft nog zoveel leuker geweest! Mijn kijkafstand is overigens 4,5 meter. Een ander punt is of 75" nog wel 'mooi' staat in de woonkamer...

Even offtopic, maar waar ik echt het zuur van heb is dat de PS4 Pro geen UHD Blu-ray speler ingebouwd heeft. Ik heb nu de gewone PS4, maar het lonkt om sommige huidige games en natuurlijk toekomstige games in vol ornaat te kunnen spelen. Aan de andere kant is de UHD BD speler in de X-Box One S erg aanlokkelijk. Helaas schiet ik daar wat betreft met gamen niks mee op t.o.v. de gewone PS4. Verder heb ik toch niet genoeg tijd om te gamen met 2 consoles. Ze zijn het allebei nu net niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Major_ton op 30-12-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, lastig. Ik hou het nu bij streamen in 4k want een uhd speler is me los te duur en ik heb al een ps4 pro. Overigens kwam de Xbox One S dacht ik niet al te best uit de reviews als uhd blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

rajackar schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:31:
Tja, lastig. Ik hou het nu bij streamen in 4k want een uhd speler is me los te duur en ik heb al een ps4 pro. Overigens kwam de Xbox One S dacht ik niet al te best uit de reviews als uhd blu-ray speler.
Volgens mij valt dat wel mee. Qua beeldkwaliteit iig.
Heb ooit een Sony Reference DVD speler gehad (was een van de eerste en ontzettend prijzig).
Prachtig beeld hoor. Maar niet 4x zo mooi als de "standaard" DVD speler die ik daarna had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarnaast een xbox one s kost 225 euro en je kan er ook nog op gamen. Een UHD blu-ray speler kost minimaal het dubbele volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57
Gisteren m'n nieuwe LG 55E6v binnengekregen, besteld via Smits Arnhem. Wow, wat een geweldig beeld, alsof je uit een venster de wereld inkijkt! En dan moet het precieze instellen nog gebeuren. Ik kom van een LG 47lw4500 en het verschil is behoorlijk groot. Waanzinnig mooi en scherp beeld met veel dieptewerking en mooi helder, vrij gedetailleerd geluid.
Ik moet wel wennen aan de smartremote. Gebruik nog vooral de Humax remote. 😊

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over spelers gesproken: Heeft iemand hier een Oppo bluray speler? Ik heb een Oppo bdp 93; Ik kan daarop expliciet het uitvoertype van het videosignaal instellen (rgb, yuv 4:2:2/4:4:4 etc.) en ook de bitdepth (8, 10 of 12 bpc).

Als iemand er 1 heeft: Zou die dan kunnen kijken of de tv alles pakt? Bv. test dan of rgb 10/12 bit, of 4:2:2 12/10 bit etc. alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben de 6 serie OLED's een shortcut voor beeldinstellingen?

Op mijn huidige LG kan ik een een aantal instellingen opslaan en daar snel tussen schakelen. Merk nu op de KS8000 dat ik wel 10x per dag de settings in moet om weer tig dingen te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21

wally21

Phusebox schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:03:
Hebben de 6 serie OLED's een shortcut voor beeldinstellingen?

Op mijn huidige LG kan ik een een aantal instellingen opslaan en daar snel tussen schakelen. Merk nu op de KS8000 dat ik wel 10x per dag de settings in moet om weer tig dingen te wijzigen.
De beeld instellingen kan je per source (hdmi, webos, ci+ etc.) instellen. Dus ook meerdere instellingen per source. Je kan dan snel switchen d.m.v. 1 knop op de magic remote (tandwiel) en dan meteen op beeldmodus klikken om te switchen.

Heb dit zelf ook voor mijn oknyo gedaan omdat daar zowel de ps4 als de blu-ray op aan zit gesloten.
Dan kan ik snel tussen game mode en isf (donker) switchen met beide eigen instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-10 19:05
DarkSide schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:21:
Er zijn nog genoeg mensen die niet groter dan 40" willen.
Mijn ouders hebben nu (net als ik) een 42". Ik wil echt wel groter. En wil minimaal 55" omdat ik weet dat ik snel zal wennen. En bij 50" eerst heb van WOW, maar naar 2 dagen weet ik dat ik baal.
Maar mijn ouders willen echt niet groter. Misschien een 46" max omdat met dunne bezels deze fysiek evengroot zal zijn als de oude TV. Maar echt geen 50"
Ga meteen voor 65". Ik dacht eerst dat 55" voor mij het maximale was, groter zou niet staan in mijn interieur. Ben deze zomer voor een 65" gegaan (wel LED, OLED volgt over een paar jaar als de prijzen lager zijn) want mijn broer heeft me overtuigd dat het makkelijk kan. Uiteindelijk dus toch gedaan en toen de doos binnen gebracht werd vroeg ik me af waar ik aan begonnen was, zo groot! Dat dacht ik nadat de tv op zijn plaats stond nog steeds. Na enkele dagen was ik echter al aan het formaat gewend en als ik bij mijn broer mijn oude 55" zie lijkt het alsof ik (bij wijze van spreken) naar een tablet kijk. No way dat er nog een keer een kleinere tv in huis komt voor de woonkamer. Het went erg snel.

Ik zit op 4 meter van de tv.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:56:
Over spelers gesproken: Heeft iemand hier een Oppo bluray speler? Ik heb een Oppo bdp 93; Ik kan daarop expliciet het uitvoertype van het videosignaal instellen (rgb, yuv 4:2:2/4:4:4 etc.) en ook de bitdepth (8, 10 of 12 bpc).

Als iemand er 1 heeft: Zou die dan kunnen kijken of de tv alles pakt? Bv. test dan of rgb 10/12 bit, of 4:2:2 12/10 bit etc. alles werkt.
RGB 4:4:4 10 bit zou in dit geval mooiste moeten zijn en moet de TV ook prima trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Ook een interessante ontwikkeling. Brighter OLED TVs in 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JvS schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:20:
Dat wordt dan lastig, alles is gecomprimeerd :P
Ja duh maar het is dynamisch en op een gewone TV soms al ruk. :P
rajackar schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:25:
Valt gelukkig erg mee. Netflix is niet per definitie slecht. Net zoals bij andere bronnen is er content die er werkelijk fantastisch uit ziet en enorme bagger te vinden. En het is waar dat een goed scherm (oled of niet) de zwakheden in materiaal beter laat zien maar ik zou me erg geen zorgen over maken dat Netflix er per definitie slecht uit ziet.
Ik maak mij bij zoiets sowieso zorgen. Je koopt zo'n TV om een flinke stap in kwaliteit te maken, alles wat dan tegen zit is om te huilen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:16:
[...]

RGB 4:4:4 10 bit zou in dit geval mooiste moeten zijn en moet de TV ook prima trekken.
De Lg heeft een 10 bit paneel was het toch? Ik zou graag 12 bit (gedithered) kunnen gebruiken. Dan heb ik nooit meer banding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:25:
[...]

De Lg heeft een 10 bit paneel was het toch? Ik zou graag 12 bit (gedithered) kunnen gebruiken. Dan heb ik nooit meer banding ;)
Helaas wel wat veel bron materiaal is gewoon slecht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:34:
[...]

Helaas wel wat veel bron materiaal is gewoon slecht helaas.
Da's jammer genoeg inderdaad waar. Maar doordat de videoprocessor een geditherde omzetting van 8 naar 12 bit uitvoert, wordt het zichtbare effect van banding verminderd.

Overigens: Mijn plasma (pana pz85 serie) kan ik ook al direct op 10 bit rgb (full range) aansturen. Als ik dat op 60 hz doe, werkt dat prima. De Oppo doet de 24 naar 60 hz omzetting zo goed dat er geen judder te zien is (werkt op frametime/displaytime, net als madVR). Prima spul die Oppo spelers. Ben benieuwd naar de uhd speler van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:15
Bijna 2017 en ik ben vooral benieuwd wat voor modellen we mogen verwachten van LG maar ook andere fabrikanten die OLED televisie gaan uitbrengen hetzij met een LG-paneel. Het is vrijwel zeker het einde van Full-HD OLED als de LG 55EG910V straks helemaal is verdwenen uit de verkoop.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Meest interessante vind ik de ontwikkeling van Hybrid Log Gamma.
Daar zijn het britse BBC en Japanse NHK mee bezig.

'HLG is ontwikkeld door de Britse BBC en het Japanse NHK. Deze bedrijven hadden als doel een HDR-standaard te ontwikkelen die compatibel is met de huidige 10-bit-infrastructuur en waarvoor alleen aanpassingen aan camera’s en belangrijke monitordisplays vereist zijn. Het is dus met name een standaard die het voor omroepen relatief eenvoudig en goedkoop mogelijk maakt om HDR-content uit te zenden.

Het HLG-signaal vertegenwoordigt relatieve lichtniveaus in de originele scene, waardoor de beelden van een uitzending aangepast kunnen worden voor hetzelfde artistieke effect op een zeer helder (HDR) of een donkerder (SDR) display. Alleen het display zelf heeft informatie nodig over zijn eigen mogelijkheden en de omgeving om het signaal geloofwaardig en nauwkeurig weer te geven.

Hierdoor is het meesturen metadata, wat bij andere HDR-standaarden wel gebeurt, niet nodig. Voor HLG kan dezelfde infrastructuur gebruikt worden als voor SDR tv-signalen. Standaarden als Dolby Vision en HDR10 zorgen voor een vele hogere belasting voor de omroepen aangezien ze extra bandbreedte vereisen en niet compatibel zijn met SDR tv’s waardoor er twee signalen verstuurd moeten worden.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jouw post begrijp, zou hlg kunnen werken op alle 10 bit displays? Waarschijnlijk na fw upgrade oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HLG zou gewoon kunnen werken op in ieder geval de 2016 OLED modellen. LG heeft dit zelfs al gedemonstreerd. Of de firmware ervoor gaat komen is voor alsnog onbekend. Ik denk niet eerder dan na de release van de 2017 modellen die het af fabriek zullen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wally21 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:17:
Meer mensen hier die pixel shift uit hebben gezet? Af en toe kan ik er me aan irriteren dat de ene rand dikker is als de andere kant.

Verder heb ik ook helemaal geen last van image retention of verdwijnt het meteen nadat er weer "bewegende" content is.
Ik zit er ook aan te denken om het uit te zetten. Ook omdat ik continue de randen aan het vergelijken ben hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Tylen schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:54:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om het uit te zetten. Ook omdat ik continue de randen aan het vergelijken ben hahaha.
mooi toch , een huge 55/65 inch scherm en je dan druk maken om die randen !

nee tweakers zijn niet ocd of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Cardwizard schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:06:
[...]

nee tweakers zijn niet ocd of zo :P
'k dacht dat we hier zo'n beetje allemaal last van hebben? :$

:+

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 21:56
Pixel shift heb ik meteen uitgezet.
TV hangt aan een witte muur en dan bij tijd en wijle aan de linker of rechter kant een dikkere zwarte rand, geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dwangneurose ;)

Maar vraag mij af of ik het zonder priblemen uit kan zetten. Opzich doet de tv zijn clean programma als hij standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
KillerBee schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:09:
[...]

'k dacht dat we hier zo'n beetje allemaal last van hebben? :$

:+
klopt , daarom zei ik ook tweakers , daar bedoel ik "ons" allemaal mee hier

off-topic , ik kocht de iPhone 7 Plus Jet Black terwijl ik duidelijk wist dat de achterkant gevoelig is voor krassen , dus binnen een week wat krassen en nu zit er een hoesje om heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Major_ton schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:22:
Pixelshift kan gewoon uit. Het is een antwoord van LG op de internet paniek dat OLED's kunnen inbranden, maar zolang je niet uren achtereen hetzelfde beeld op hebt staan is er niks aan de hand. Een beetje retention kan geen kwaad. De 2015 modellen hadden niet eens pixelshift.
Toch denk ik altijd , het zit er niet voor niks op :X

[ Voor 47% gewijzigd door Cardwizard op 31-12-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixelshift kan gewoon uit. Het is een antwoord van LG op de internet paniek dat OLED's kunnen inbranden, maar zolang je niet uren achtereen hetzelfde beeld op hebt staan is er niks aan de hand. Een beetje retention kan geen kwaad. De 2015 modellen hadden niet eens pixelshift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Major_ton schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:22:
Dit is gelijk ook een beetje datgene waar ik bang voor ben bij OLEDs. Ik ben toch wel een fanatieke gamer en kan zo makkelijk 4 a 5 uur achter elkaar Battlefield 1 spelen. Als ik dan zou switchen naar een ander spel, vrees ik dat ik nog de HUD van BF1 in m'n beeld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat dacht je van logo's van TV zenders? :P

Al vraag ik mij af of het niet wat bangmakerij is hoor. Ook vroeger moet je echt enorm je best doen om beeld in te laten branden, maar toch was iedereen er bang voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Ik denk het ook wel Gonadan, het is alleen dat ik van mezelf weet dat ik heel wat meer game dan de "gemiddelde" gamer. Bij mij staat een TV makkelijk het hele weekend aan om te gamen en dus intensief gebruik. Doordeweeks valt het wel mee omdat ik werk.

Nadeel vind ik ook dat er weinig gebruikerservaring/tests is/zijn op dit moment over een tijdsbestek van stel 2+ jaar aan intensief gebruik omdat de meeste high end OLEDs nog niet zo lang uit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Silverdax schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:44:
[...]

Dit is gelijk ook een beetje datgene waar ik bang voor ben bij OLEDs. Ik ben toch wel een fanatieke gamer en kan zo makkelijk 4 a 5 uur achter elkaar Battlefield 1 spelen. Als ik dan zou switchen naar een ander spel, vrees ik dat ik nog de HUD van BF1 in m'n beeld heb...
Heb nu een plasma. En kan me soms ook uren vermaken met Witcher 3.
Daar zie ik als ik klaar ben ook even de HUD. Maar dat is heel snel weer weg.
Het is dus alleen een beetje image retention. En volgens mij hebben de OLEDs daar ook last van.
Op zich niet erg en volgens mij nog geen (grote) klachten gehoord dat iets permanents ingebrand was op een OLED. Ook niet de 2015 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21

wally21

Silverdax schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:44:
[...]

Zojuist en gisteren een paar uur BF1 gespeeld en nergens last van _/-\o_
Ik laat die pixelshift dus lekker uit staan 8) is mijn ocd ook weer tevreden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mooi hè eigenlijk, hoe spastisch mijn brein kan werken. Ik wacht nu al erg lang tot mijn TV het opgeeft zodat ik een nieuwe kan want ik droom al jaren van OLED TV's.

Dan zit ik hier zo mee te lezen en maak mij altijd wat zorgen over de beeldkwaliteit door alle verhalen. Lag, vage beweging, banden, etc. Met name ook hoe hij overdag presteert in een lichte woonkamer.

Maar als je dan ziet hoe oud* mijn TV is, die al zijn tweede paneel heeft, dan ga je volgens mij sowieso op alle fronten al flink vooruit. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er minpunten zijn die het slechter doen dan mijn huidige. :D

Ik weet nu niet eens of ik al mijn instellingen wel optimaal heb staan. :')

* pricewatch: Philips Essence 42PES0001D/10 Zwart

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21

wally21

Gonadan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:30:

Dan zit ik hier zo mee te lezen en maak mij altijd wat zorgen over de beeldkwaliteit door alle verhalen. Lag, vage beweging, banden, etc. Met name ook hoe hij overdag presteert in een lichte woonkamer.

Maar als je dan ziet hoe oud* mijn TV is, die al zijn tweede paneel heeft, dan ga je volgens mij sowieso op alle fronten al flink vooruit. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er minpunten zijn die het slechter doen dan mijn huidige. :D
Dit had ik ook. Met name dat het aantal nits laag zou zijn ter vergelijking met (nieuwe) lcd's maar vergeleken met mijn 8 jaar oude sony blaast de oled hem weg. Ook zodra er de zon op staat (een uur lang in de middag bij mij). Tuurlijk zie je dat met de donkere beelden maar met mijn oude tv kon ik niks meer zien. |:( Nu kan ik nog gewoon verder kijken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Weet iemand of er ergens demo materiaal beschikbaar is waarmee je de capaciteiten van 4k oled tot zijn recht komt? Dus native 4k 10 bit hdr materiaal waarbij je echt verbluft wordt. Ik ken de jellyfish demo filmpjes die tot bitrates van 400mbit gaan maar moet bekennen dat ik die niet heel mooi vind. Heb ook een aantal bd's maar volgens mij worden de meeste geupscaled, netflix dolby vision is te zwaar gecomprimeerd en bij youtube hdr filmpjes krijg ik geen hdr melding van de tv en betwijfel dus of dat echt hdr is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21

wally21

Malt007 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:45:
Weet iemand of er ergens demo materiaal beschikbaar is waarmee je de capaciteiten van 4k oled tot zijn recht komt? Dus native 4k 10 bit hdr materiaal waarbij je echt verbluft wordt. Ik ken de jellyfish demo filmpjes die tot bitrates van 400mbit gaan maar moet bekennen dat ik die niet heel mooi vind. Heb ook een aantal bd's maar volgens mij worden de meeste geupscaled, netflix dolby vision is te zwaar gecomprimeerd en bij youtube hdr filmpjes krijg ik geen hdr melding van de tv en betwijfel dus of dat echt hdr is.
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr Hier is genoeg te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zat even te denken. Maar als het uitzetten van pixelshift slecht zou zijn dan was het wel uit het menu gehaald. Hier staat het nu uit iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

wally21 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:36:
Dit had ik ook. Met name dat het aantal nits laag zou zijn ter vergelijking met (nieuwe) lcd's maar vergeleken met mijn 8 jaar oude sony blaast de oled hem weg. Ook zodra er de zon op staat (een uur lang in de middag bij mij). Tuurlijk zie je dat met de donkere beelden maar met mijn oude tv kon ik niks meer zien. |:( Nu kan ik nog gewoon verder kijken. 8)
Precies dat. Mijn TV staat nu te helder waardoor zwart feitelijk lelijk is. Maar als ik dat niet doe zie ik op een zonnige dag geen hol in donkere scènes. En makkelijk wisselen zit er niet in.

Ik probeer trouwens de echte specs van zijn LG TV erbij te halen. Maar even naar de producent omdat de PW weinig informatie bevat. En wat vind je dan op de site:
Contrast	Oneindig, met perfect zwarte weergave
Kleurweergave	Perfecte kleuren
Kleur nauwkeurigheid	3D Colour Mapping
Kleur diepte	Billion Rich Colours
Kijkhoek	Perfecte kijkhoek
Dimming	Pixel Dimming

En dat noemen ze dan 'tech specs'. :') :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 40 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.