• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-10 13:33
Diederik-Jan schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:21:
[...]

Jij vond de E6 ook al niet mooi, terwijl bijna iedereen het qua design er mooi uit vindt zien.
Ik vind hem niet mooi vanwege de soundbar, die is overbodig voor mij. Verder vind ik de soundbar er bij LG ook wat cheap uitzien.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10 20:31
Phusebox schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:28:
[...]

Ik vind hem niet mooi vanwege de soundbar, die is overbodig voor mij. Verder vind ik de soundbar er bij LG ook wat cheap uitzien.
Ik ben het daar helemaal mee eens.
De soundbars vind ik afschuwelijk. Sowieso vind ik speakertjes op een super de luxe tv overbodig. De meeste mensen die zo'n tv kopen hebben er op zn minst een goed geluid systeem omheen gebouwd. Dat maakt een soundbar compleet overbodig.

Maar inderdaad, smaken verschillen (gelukkig)

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
Diederik-Jan schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:21:
[...]

Jij vond de E6 ook al niet mooi, terwijl bijna iedereen het qua design er mooi uit vindt zien.
ik vind persoonlijk de B6 mooier dan de E6

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-10 08:25
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:09:
Goedemorgen,

Heb zelf onlangs een 55B6 gekocht. Nu wordt bij KPN glasvezel Fox sports en ziggo sports in 720p uitgezonden. Nu is mijn vraag;

Hoe kan ik t beeld iets scherper maken en welke instellingen moet ik gebruiken mbt tot ruisonderdrukking en mpeg ruisonderdrukking?

Alvast hartelijk dank!
Volgens mij kun je het beste dan "auto" kiezen bij ruisonderdrukking. Speel even met de opties om te kijken of het beeld er beter op wordt.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-10 16:29
heb gelezen dat de input lag van de philips 34ms is.. gaat de goede kant op. en een philips oled met ambilight is wel helemaal top.. ben benieuwd naar de reviews.

hier het linkje met de input lag. http://www.displayspecifications.com/en/comparison/fb737e3a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-10 17:03
joco schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:56:
[...]ik vind persoonlijk de B6 mooier dan de E6
De mooiste is natuurlijk de C6 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Laatst online: 02:27

D_V

Yamaka schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:06:
[...]

De mooiste is natuurlijk de C6 :+
Hoe bevalt de curve tot nog toe? Ik twijfel er nog steeds een beetje over omdat ik de modellen met soundbar ook iets minder mooi vindt, maar wil wel persé 3D dus dan blijft de curved over.

Situatie is hier dat we maar met z'n tweeën zijn dus qua kijkhoek zou zoiets toch nog okee moeten zijn neem ik aan? Al zitten we dan beiden niet in de "sweetspot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_V schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 03:04:
[...]

Hoe bevalt de curve tot nog toe? Ik twijfel er nog steeds een beetje over omdat ik de modellen met soundbar ook iets minder mooi vindt, maar wil wel persé 3D dus dan blijft de curved over.

Situatie is hier dat we maar met z'n tweeën zijn dus qua kijkhoek zou zoiets toch nog okee moeten zijn neem ik aan? Al zitten we dan beiden niet in de "sweetspot".
Voor welke maat wil je dan gaan? Voor 55" vind ik curved echt drama, tenzij je er alleen voor gaat op zitten 1 meter afstand. Bij 65" vind ik het nog wel wat hebben op de een of andere manier, het scherm lijkt een stukje groter en dat is altijd goed :*) en je hebt iets meer gevoel van diepte bij bepaalde scenes. 75" curved zou misschien nog wel serieus gaaf zijn. Echter zodra je voetbal of tennis (of welke andere sport met lijnen op het veld) gaat kijken, word je wel weer met je neus op de feiten gedrukt. Curved blijft raar :Y

Tip van de dag: Je kan de C6 een week proberen neer te leggen, misschien wordt hij dan vanzelf plat d:)b

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

Tja, het blijft een smaak dingetje maar ik vind die curve echt vreselijk. Wat mij betreft echt weer zo'n cheesy gimmick die binnen een paar jaar verdwenen is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-10 10:41
D_V schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 03:04:
[...]

De curve van een C6 is minimaal en de kijkhoek is perfect. Heb je hem al ergens in de winkel gezien? Als je hem vergelijkt met een curved Samsung tv zijn die van Samsung over het algemeen meer gebogen.

Ik ben zelf nooit echt een 3D fan geweest als het gaat om bioscoop films, maar de 3D op deze Oled is echt heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-10 17:03
Heb de curve 65 inch nu 2 maanden in huis en zou geen plat willen. Hij staat heel mooi in de kamer, heb totaal geen last van kromme beelden. Het geeft je eerder een bioscoop gevoel. In de mediamarkt ziet het er misschien raar uit t.o. al die vlakke schermen, maar je moet hem thuis zien. Hij is zo groot dat ik hem op zijn standaard heb gezet. Maar deze is doorzichtig zodat het lijkt alsof de tv zweeft. Ikzelf zou hem never willen ruilen voor een B6 of E6.
De kijkhoek is enorm, ook met 3D welke het beste is wat ik ooit zag!
De specificaties zijn zelfs beter dan de B6 en vergelijkbaar met de E6:
http://www.displayspecifications.com/en/comparison/a9a3581
Vergelijk eens naar de cd/m2 (aantal kaarsen per m2) dan springt de C6 er tussen uit met 650cd/m2, behalve de G6 die 100 kaarsjes meer is ;-) Hier nog een (engelse) review: http://uk.rtings.com/tv/reviews/lg/c6

[ Voor 8% gewijzigd door Yamaka op 23-12-2016 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

wally21

psn: Wally224

LG 55B6V

Gisteren de 55B6 opgehaald :*)
Tot nu toe helemaal tevreden. Komende dagen nog wat spelen met de instellingen.
Nadeel is dat ik nu ook twijfel over een nieuwe receiver... mijn oude Onkyo (sr508) is niet zo'n handige switch als de nieuwe varianten.

Enkel het ellendige ziggo apparaat zonder hdmi-cec zorgt ervoor dat de ervaring nu net niet compleet is. wellicht maar met ci+ gaan kijken en de oude Humax onder de tv voor opnemen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wally21 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:17:
[afbeelding]

Nadeel is dat ik nu ook twijfel over een nieuwe receiver... mijn oude Onkyo (sr508) is niet zo'n handige switch als de nieuwe varianten.

Enkel het ellendige ziggo apparaat zonder hdmi-cec zorgt ervoor dat de ervaring nu net niet compleet is. wellicht maar met ci+ gaan kijken en de oude Humax onder de tv voor opnemen......
Nice. Jij hebt wel makkelijk ruimte voor 65" of nog groter. :D Bij mij zal 55 net passen op de muur tussen deur en kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

wally21 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:17:
[afbeelding]

Ik ben ook meteen voor CI+ gegaan. Het enige nadeel vind ik zelf dat de guide een aparte app is en je dus moet switchen van TV kijken naar de guide app en dat duurt heel even. Op mijn oudere samsung ontvanger was dat allemaal instant. Maar buiten dat werkt het wel heel mooi en alles is geïntegreerd in één interface en dat is ook iets waard.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 21:26
rajackar schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:03:
[...]

Ik ben ook meteen voor CI+ gegaan. Het enige nadeel vind ik zelf dat de guide een aparte app is en je dus moet switchen van TV kijken naar de guide app en dat duurt heel even. Op mijn oudere samsung ontvanger was dat allemaal instant. Maar buiten dat werkt het wel heel mooi en alles is geïntegreerd in één interface en dat is ook iets waard.
En bij welke provider is dat en hoe verhouden de (reactie)snelheden zich tot elkaar?

Heb het eerst met UPC gehad in m'n LG LED tv...zo traag als het maar zijn kan. Uit pure frustratie teruggegaan naar een mediabox zonder HDD :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veggie1976
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Weet iemand waar je het aantal branduren kan aflezen van de E6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

SteffenV schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:07:
[...]

En bij welke provider is dat en hoe verhouden de (reactie)snelheden zich tot elkaar?

Heb het eerst met UPC gehad in m'n LG LED tv...zo traag als het maar zijn kan. Uit pure frustratie teruggegaan naar een mediabox zonder HDD :F
Ik denk niet dat de provider er veel mee te maken heeft maar dat het meer aan de ontvanger ligt. Mijn oudere samsung ontvanger was echt bizar snel in vergelijking met ongeveer alles.
Ik heb ook even een Humax gehad maar die vond ik al langzaam en afgaand op wat ik hier wel eens lees is die weer sneller dan de horizon box die ze nu leveren.
De interface van de B6 is behoorlijk vlot. Bij tv kijken gaat het zappen redelijk vlot. Ik zou zeggen tussen mijn oude samsung en de Humax in. Het staten van de guide duurt zoals gezegd even maar als ie eenmaal in memory is kun je hem snel weer opnieuw openen. Dus alleen de eerste keer is wat langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
ik ben naar heel lang van alles proberen met een opstelling gekomen dat de horizon op een hdmi zit van de tv
De tv via arc terug praat naar de reciever. (en in de reciever heb ik ook nog een chromecast2)

de afstandsbediening van de tv en van horizon heb ik beide zo gemaakt dat ik tv en de reciever kan aan zetten en ook het geluid kan op beide worden geregeld.

Dus ik ben voor wat ik wil gaan doen: opnames be kijken of tv via horizon dan pak ik de horizon afstandbediening, of gewoon tv dan pak de magic remote, toch nog maar 1 afstandbediening nodig.
Dus heb er wel 2 liggen maar ben er voor wat ik wil gaan doen altijd maar 1 nodig en die kan dan alles wat nodig is.

de receivers afstandsbediening ben ik niet nodig wat de tv zet die automatisch aan, behalve als ik puur muziek wil luisteren, maar dan pak ik de Denon app op mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
rajackar schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:16:
[...]

Ik denk niet dat de provider er veel mee te maken heeft maar dat het meer aan de ontvanger ligt. Mijn oudere samsung ontvanger was echt bizar snel in vergelijking met ongeveer alles.
Ik heb ook even een Humax gehad maar die vond ik al langzaam en afgaand op wat ik hier wel eens lees is die weer sneller dan de horizon box die ze nu leveren.
De interface van de B6 is behoorlijk vlot. Bij tv kijken gaat het zappen redelijk vlot. Ik zou zeggen tussen mijn oude samsung en de Humax in. Het staten van de guide duurt zoals gezegd even maar als ie eenmaal in memory is kun je hem snel weer opnieuw openen. Dus alleen de eerste keer is wat langzamer.
Bedankt voor je reactie, dat scheelt een kastje!

Wat anders nog, een ander kastje dat ik ook t.z.t. kwijt zou willen is de mediaplayer. Ik lees terug dat de 2016 modellen prima om kunnen gaan met HEVC x265 en .mkv bestanden. Welke bron hanteren jullie? Is een externe HDD met usb 3.0 voldoende voor het doorsluizen van 4k bestanden of is er toch een NAS/SSD o.i.d voor nodig? (ben qua snelheden niet erg onderlegd, vandaar de vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

SteffenV schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:54:
[...]

Bedankt voor je reactie, dat scheelt een kastje!

Wat anders nog, een ander kastje dat ik ook t.z.t. kwijt zou willen is de mediaplayer. Ik lees terug dat de 2016 modellen prima om kunnen gaan met HEVC x265 en .mkv bestanden. Welke bron hanteren jullie? Is een externe HDD met usb 3.0 voldoende voor het doorsluizen van 4k bestanden of is er toch een NAS/SSD o.i.d voor nodig? (ben qua snelheden niet erg onderlegd, vandaar de vraag)
Het hangt een beetje af van wat je wilt. De ingebouwde media player doet het prima voor basis behoeften en je kunt met een externe usb drive werken.
Ik heb uiteindelijk een plex media server geïnstalleerd en gebruik op de tv de xplay app. Dit levert een hele fijne gebruikers ervaring op maar je moet wel een paar euro betalen om de xplay app de activeren. Gelukkig kun je het een paar dagen uitproberen om te kijken of het wat voor je is. Ik vind het het geld prima waard. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Stel je hebt zo'n CI+ module hè, kun je dan gewoon opnemen met de REC knop op de remote? Moet je daarvoor een USB-drive hebben aangesloten? En hoeveel zenders kun je tegelijk opnemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
VorteXLP schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:32:
Stel je hebt zo'n CI+ module hè, kun je dan gewoon opnemen met de REC knop op de remote? Moet je daarvoor een USB-drive hebben aangesloten? En hoeveel zenders kun je tegelijk opnemen? :)
Ik heb het 3 jaar geleden geprobeerd maar dat was drama. Of dat nu nog zo is weet ik niet.

Ik had een USB HDD eraan. Je kan op pauze drukken of rec. Maar je kan alleen opnemen wat je kijkt (mits je TV meerdere tuners bezit) Daarbij ging de TV gewoon weer vrolijk verder met de uitzending na 10minuten. Dus ik moest elke 10minuten weer op pauze drukken. Erg vervelend. Ik had toen maar de Horizon box laten komen.
Dit was in de UPC tijd. TV die ik toen gebruikte (en nog steeds) was de LG 55LM7600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ziggo? Je hebt niet perse een CI+ module nodig om op te kunnen nemen. Die heb je nodig indien je meer wil bekijken dan het standaard digitale aanbod. Opnemen kan indien er een opslag aan de tv wordt aangesloten. Per tuner kan één zender bekeken danwel worden opgenomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Veggie1976 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:15:
Weet iemand waar je het aantal branduren kan aflezen van de E6?
Op mijn EF950V kan dat in het service menu. Hier heb ik er een plaatje van gepost. UTT is het aantal brand uren.

En voor degene die ook in het service menu wil komen klik hier voor uitleg. Ik heb mijn Logitech Harmony One remote hiervoor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
whiteclear schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:51:
[...]

Ik heb het 3 jaar geleden geprobeerd maar dat was drama. Of dat nu nog zo is weet ik niet.

Ik had een USB HDD eraan. Je kan op pauze drukken of rec. Maar je kan alleen opnemen wat je kijkt (mits je TV meerdere tuners bezit) Daarbij ging de TV gewoon weer vrolijk verder met de uitzending na 10minuten. Dus ik moest elke 10minuten weer op pauze drukken. Erg vervelend. Ik had toen maar de Horizon box laten komen.
Dit was in de UPC tijd. TV die ik toen gebruikte (en nog steeds) was de LG 55LM7600.
Bedankt, toch maar de Humax box houden dan.
hardware-lover schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:51:
[...]

Ziggo? Je hebt niet perse een CI+ module nodig om op te kunnen nemen. Die heb je nodig indien je meer wil bekijken dan het standaard digitale aanbod. Opnemen kan indien er een opslag aan de tv wordt aangesloten. Per tuner kan één zender bekeken danwel worden opgenomen.
Yep, Ziggo. De B6 heeft maar één tuner, dus ik houd toch maar de Humax. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

wally21

psn: Wally224

Phusebox schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:58:
[...]

Nice. Jij hebt wel makkelijk ruimte voor 65" of nog groter. :D Bij mij zal 55 net passen op de muur tussen deur en kast.
55" is voor mij groot zat en kom van 40" dus is al een verademing. zo blijft er in de toekomst nog wat over om te upgraden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
ja dat werkt op zich wel, alleen heb je er niet veel aan
ik heb er even een goedkoop usb driveje aan gehangen maar dat gebruik eigenlijk alleen maar eventueel pause of even iets terug tegaan

opnemen werkt niet echt behalve als je echt niet thuis bent (en voor mij is het vaak dat wil ik ook wel zien maar niet nu)

daar komt bij dat zeg maar beginnen met het opnemen en dan halverwege in springen dat werkt ook op vele vlakken niet echt lekker,, bv als hij klaar is met het opnemen (en jij bent nog halvewege) spring ie gewoon naar live! (dus de clou/uitslag weet je dan al....)

nee als recorder is het hele ci+ verhaal tenminste van mijn B6 (geen idee of er verschillen zijn) niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:16
ben benieuwd hoeveel het volgende probleem hebben , een ruis uit de luidsprekers ? volume van dat geluid blijft constant van 1 t/m hoogste stand (wordt dus niet meer of minder) en is direct verdwenen als de volume op 0 staat of op mute , dit is bij elke input zo

soms is het beter te horen dan andere keren maar het is een behoorlijk irritatie punt aan het worden , bij mij gaat het om de B6 , ik weet van AVforums dat meer mensen hier last van hebben. bij 1 tv die gerepareerd is was schijnbaar een condensator stuk , weer een ander blijft vol houden dat dit een firmware probleem is...

Ik zal binnenkort firma Smits eens vragen wat ze hier van vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
rajackar schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:19:
[...]

Het hangt een beetje af van wat je wilt. De ingebouwde media player doet het prima voor basis behoeften en je kunt met een externe usb drive werken.
Ik heb uiteindelijk een plex media server geïnstalleerd en gebruik op de tv de xplay app. Dit levert een hele fijne gebruikers ervaring op maar je moet wel een paar euro betalen om de xplay app de activeren. Gelukkig kun je het een paar dagen uitproberen om te kijken of het wat voor je is. Ik vind het het geld prima waard. d:)b
Nou ja, laat ik dat t.z.t. maar eerst met een externe HDD en standaard app proberen, een HiMedia Q10 Pro kopen kan daarna altijd nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik hoop wel dat ze in 2017 met kleinere modellen komen zoals 47 inch ofzo. Heb het nog eens nagemeten maar voor 55 inch heb ik eigenlijk geen plek.

En anders vast in 2018... jammer dat ze die markt zo links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 23:15
Misschien zijn de kleinere formaten moeilijker te maken? (hogere DPI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Eddy_BE schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:32:
1920x1080 vind ik ook prima. Verschil met 4k zie je toch niet.

Maar goed als ze op 5.5 inch 4k kunnen maken kan het ook op 40 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Eddy_BE schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:32:
Denk dat het door de consument komt: groot groter grootst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Iemand enig idee of het normaal is dat een Oled B6 bibbert/flickert bij panning shots.
Vooral als er iets van een veranda voorbij komt, of met een shot van bovenaf (drone)?
Het doet zich meestal voor op zenders waar de kwaliteit niet al te goed lijkt te zijn maar wel in HD uitegezonden wordt.

Of iemand die er ook last van heeft.

Verder staan alle beeldverbeteraars uitgeschakeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Misterbont op 24-12-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:44
@Misterbont; Kijk je dan tv via een set-top box of CI+ kaartje. Ben namelijk wel nieuwsgierig of daar misschien ook nog verschil tussen zit. Of heeft iemand anders dit al getest?
Verder vraag ik me af of je real cinema aan hebt staan? Want dit is wel nodig voor het bekijken van films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Jesp_J schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 23:40:
@Misterbont; Kijk je dan tv via een set-top box of CI+ kaartje. Ben namelijk wel nieuwsgierig of daar misschien ook nog verschil tussen zit. Of heeft iemand anders dit al getest?
Verder vraag ik me af of je real cinema aan hebt staan? Want dit is wel nodig voor het bekijken van films.
Ik kijk via de Horizon en om heel eerlijk te zijn vind ik de PQ niet zo heel denderend, Echt maar een handje vol zenders zijn schitterend NPO en RTL (alles wat in studio opgenomen is)..

De rest vind ik wazig overkomen, nu is mijn tv niet pro calibrated.

Morgen maar eens de Humax proberen.

Het zal eventueel ook aan de kabel kunnen liggen deze lgt er al 30 jaar, maar heb verder geen last van storingen (blokkerig beeld)

Real Cinema staat AAN

[ Voor 6% gewijzigd door Misterbont op 25-12-2016 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Misterbont schreef op zondag 25 december 2016 @ 04:06:
[...]

Ik kijk via de Horizon en om heel eerlijk te zijn vind ik de PQ niet zo heel denderend, Echt maar een handje vol zenders zijn schitterend NPO en RTL (alles wat in studio opgenomen is)..

Het zal eventueel ook aan de kabel kunnen liggen deze lgt er al 30 jaar, maar heb verder geen last van storingen (blokkerig beeld)

Real Cinema staat AAN
Kalibratie gaat het beeld niet echt ecHT scherper maken, minimaal misschien.

Aan de kabel ligt het ook niet want digitaal signaal dus of je hebt beeld of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Phusebox schreef op zondag 25 december 2016 @ 07:04:
[...]

Kalibratie gaat het beeld niet echt ecHT scherper maken, minimaal misschien.

Aan de kabel ligt het ook niet want digitaal signaal dus of je hebt beeld of niet.
Onzin, een 30 jaar oude coax kabel kan zeker wel storing geven

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 22:49

DarkSide

theres no place like ::1

Hou er ook rekening mee dat op een goede TV je veel eerder "fouten" zult zien die anders gemarkeerd zouden zijn.
Kalibratie heeft meer met het tracken van kleuren te maken. En een goede grijswaarde dan "scherpte' van het beeld.
En een goede coax maakt wel degelijk verschil.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Storing betekent blokkerig beeld of wegvallend beeld, geen wazig beeld.

Een coax kabel heeft geen invloed op het beeld, alsje voldoende signaal hebt waarbij je beeld niet wegvalt of je compressiefouten ziet maakt het geen zak uit of je een 20 jaar oude kabel hebt of een van 200 euro uit 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10 19:08

Bever!

3

Misterbont schreef op zondag 25 december 2016 @ 04:06:
[...]

Real Cinema staat AAN
Je zou ook de interne tuner eens kunnen proberen, maar heel grote stappen zal je niet maken in pq. Kabel blijft gewoon behelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:44
Ikzelf heb sinds kort de OLED55E6 en kwam van een Sony LCD 40 inch. Ik heb soms ook het idee dat het beeld iets meer stottert bij panning shots dan mijn Sony. Maar doordat de E6 een stuk groter is valt het natuurlijk ook meer op. Ook heeft de OLED een veel lagere respons tijd waardoor de beelden minder in elkaar overvloeien.

Films worden bijna altijd op 24 fps opgenomen dus als je het kijkt zoals het opgenomen is zal het nooit helemaal vloeiend gaan. Denk dat er maar weinig gamers genoegen nemen met 24 fps. TV zenders worden op maximaal 60 fps opgenomen dus die zouden iets vloeiender kunnen gaan.

Ikzelf gebruik voor normale tv programma's wel de tru motion instelling zodat het allemaal iets vloeinder verloopt.

Welke output gebruik je trouwens voor het videosignaal van de Horizon box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:55
fonsmeister schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:42:
[...]

Onzin, een 30 jaar oude coax kabel kan zeker wel storing geven
Ja maar weet je ook wat voor storing het geeft bij het digitale signaal? Namelijk niet wazigheid. Je krijgt digitale interruptie met blokken en strepen (ervaring met een 10 jaar oude coax kabel in ieder geval :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

bvbal79 schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:41:
[...]

Ja maar weet je ook wat voor storing het geeft bij het digitale signaal? Namelijk niet wazigheid. Je krijgt digitale interruptie met blokken en strepen (ervaring met een 10 jaar oude coax kabel in ieder geval :) )
Het ging om deze bewering: "het is digitaal, dus of je hebt beeld of je hebt geen beeld"

Alsof er geen tussenweg is, dat is onzin want het beeld kan ook storing geven, bijvoorbeeld door interferentie met andere signalen. Dan is het wel degelijk lonend om je coax kabels te vervangen aangezien 30 jaar oude kabels daar niet goed beschermd tegen zijn.

Het zal idd geen verbetering opleveren m.b.t. wazig beeld zoals phusebox hierboven terecht opmerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door fonsmeister op 25-12-2016 12:50 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Jesp_J schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:05:
Ikzelf heb sinds kort de OLED55E6 en kwam van een Sony LCD 40 inch. Ik heb soms ook het idee dat het beeld iets meer stottert bij panning shots dan mijn Sony. Maar doordat de E6 een stuk groter is valt het natuurlijk ook meer op. Ook heeft de OLED een veel lagere respons tijd waardoor de beelden minder in elkaar overvloeien.

Films worden bijna altijd op 24 fps opgenomen dus als je het kijkt zoals het opgenomen is zal het nooit helemaal vloeiend gaan. Denk dat er maar weinig gamers genoegen nemen met 24 fps. TV zenders worden op maximaal 60 fps opgenomen dus die zouden iets vloeiender kunnen gaan.

Ikzelf gebruik voor normale tv programma's wel de tru motion instelling zodat het allemaal iets vloeinder verloopt.

Welke output gebruik je trouwens voor het videosignaal van de Horizon box?
Ik heb hem nu op YCBCR 4:4:4 staan, heb alle signalen geprobeerd. Met de humax kreeg ik een groene streep boven in het scherm (wel beeld)

[ Voor 132% gewijzigd door Misterbont op 25-12-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 09:55

seninha

god's right foot

Ik heb even een vraag wat HDR betreft.
Was van de week bij een maat van me , en die heeft een LED 4K HDR TV van Samsung. Opzich hele mooi beeld.
Enig wat me opviel was, dat een film een veel te scherp beeld krijgt. Ziet er uit alsof ik naar een Soap zit te kijken.

Heb zelf nu nog een Panasonic Plasma, en wil volgend jaar over naar een Oled. Maar als een OLED HDR TV zelfde beeld geeft bij een film, dan weet ik het niet zo zeker.
Als je bv een docu bekijkt van ik het niet erg, maar bij een film vind ik (eigen mening ) niet uitzien.

Ben benieuwd wat andere vinden die van een Plasma komen en over zijn naar HDR OLED

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zet je de scherpte toch lager. Dit kan per ingang.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
seninha schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:06:
Was van de week bij een maat van me , en die heeft een LED 4K HDR TV van Samsung. Opzich hele mooi beeld.
Enig wat me opviel was, dat een film een veel te scherp beeld krijgt. Ziet er uit alsof ik naar een Soap zit te kijken.

Heb zelf nu nog een Panasonic Plasma, en wil volgend jaar over naar een Oled. Maar als een OLED HDR TV zelfde beeld geeft bij een film, dan weet ik het niet zo zeker.
Als je bv een docu bekijkt van ik het niet erg, maar bij een film vind ik (eigen mening ) niet uitzien.

Ben benieuwd wat andere vinden die van een Plasma komen en over zijn naar HDR OLED
Dan heeft hij hoogstwaarschijnlijk beeld verbeteraars en motion opties aan staan. Dan krijg je inderdaad het soap effect wat er niet uit ziet. Gelukkig kun je die uit zetten.

Ik kom ook van een plasma van Panasonic en de oled van LG is echt een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-10 12:37
seninha schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:06:

Zonder de settings te weten van die samsung tv zegt dit niet zoveel imo. Misschien gebruikt die maat van je nog wel de torch mode van de tv en heeft die niks qua settings aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 09:55

seninha

god's right foot

keepitfrosty schreef op zondag 25 december 2016 @ 18:25:
[...]

Zonder de settings te weten van die samsung tv zegt dit niet zoveel imo. Misschien gebruikt die maat van je nog wel de torch mode van de tv en heeft die niks qua settings aangepast.
Ja, heb niet de setting overgenomen...dat is logisch...Was gewoon iets wat me opviel.

ViNOK16Bit Bedankt...blijkbaar heeft hij zeker nog iets van verbetering aan.
Zelf zou ik het niet gebruiken.

Mooi om te lezen dat je er tevreden mee bent.
En nu verder sparen.....voorlopig blijft de Plasma gewoon in de woonkamer

[ Voor 24% gewijzigd door seninha op 25-12-2016 18:54 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cardwizard schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:15:
ben benieuwd hoeveel het volgende probleem hebben , een ruis uit de luidsprekers ? volume van dat geluid blijft constant van 1 t/m hoogste stand (wordt dus niet meer of minder) en is direct verdwenen als de volume op 0 staat of op mute , dit is bij elke input zo

soms is het beter te horen dan andere keren maar het is een behoorlijk irritatie punt aan het worden , bij mij gaat het om de B6 , ik weet van AVforums dat meer mensen hier last van hebben. bij 1 tv die gerepareerd is was schijnbaar een condensator stuk , weer een ander blijft vol houden dat dit een firmware probleem is...

Ik zal binnenkort firma Smits eens vragen wat ze hier van vinden
Dit is een 'bekend' probleem. Veel gebruikers waaronder ikzelf hebben er last van (65B6) en is er al veel over geschreven op het avsforum. Het probleem is niet consistent en treed willekeurig op. Ik heb geen idee in hoeverre LG hiermee bezig is en of er überhaupt een oplossing voor gaat komen. Irritant is het zeker, want ik wil niet altijd de AV installatie aan hoeven te zetten en ook lang niet heeft een dergelijke installatie bij de aTV natuurlijk.

Verder zie ik in de afgelopen posts dat er toch nog wel een hoop vragen en misvatting rond nieuwe TV's in het algemeen en OLED TV's in het bijzonder zijn. Ik kan nu geen uitvoerige posts typen, iets met kerst en familie bezoek... Maar als gewenst kan ik morgen wel wat dieper ingaan op zaken als scherpte, flikkeren stotteren.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soap effect merk ik weinig van.. bij hdr oled. Heb geen referentiematerial tov plasma.. maar het ziet er zeker niet onnatuurlijk uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_V

D_V

Interessant nieuws over de 2017 modellen:
For its OLED Tvs, the new stack structure enabled LG to increase its color gamut from 114% sRGB to 129% sRGB (or from 90% DCI to 99% DCI). The power consumption was improved by 20% and LG will be able to ship OLED TVs that feature 1,000 nits of brightness in 2017.
http://www.oled-info.com/...ed-lighting-and-tv-panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Ik heb op het moment een Sony 65x9005b 4K TV uit 2014. Ik ben nu al een tijdje aan het mee lezen op dit forum en wil naar alle waarschijnlijkheid de LG 65B6V gaan halen. Denken jullie dat er veel verschil zit tussen deze 2 tv's? Ik merk dat min Sony nu al een beetje achter loopt maar als het verschil niet groot is kan ik beter even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
MillanO schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:46:
Ik heb op het moment een Sony 65x9005b 4K TV uit 2014. Ik ben nu al een tijdje aan het mee lezen op dit forum en wil naar alle waarschijnlijkheid de LG 65B6V gaan halen. Denken jullie dat er veel verschil zit tussen deze 2 tv's? Ik merk dat min Sony nu al een beetje achter loopt maar als het verschil niet groot is kan ik beter even wachten.
Wanneer je overstapt naar OLED ga je sowieso een sprong vooruit! Dus als je het budget hebt voor een nieuwe tv dan kun je dat prima doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zou nog even wachten op de 2017 reeks of in ieder geval kijken waar LG tijdens de CES mee op de proppen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Phusebox schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:58:
[...]

Ik zou nog even wachten op de 2017 reeks of in ieder geval kijken waar LG tijdens de CES mee op de proppen komt.
Daarna is het weer "even" wachten tot die modellen het prijsniveau van nu hebben , dus weer een jaar verder , er komt altijd wat beters ! in mijn ogen zijn deze tv's echt geweldig , dus voor een goede prijs zou ik zeggen : kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cardwizard schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:06:
[...]

[...]

Daarna is het weer "even" wachten tot die modellen het prijsniveau van nu hebben , dus weer een jaar verder , er komt altijd wat beters ! in mijn ogen zijn deze tv's echt geweldig , dus voor een goede prijs zou ik zeggen : kopen
True maar de 2016 serie heeft zo de nodige issues of compromissen.

Het is zeker een goede tv maar als je nog een tv uit 2014 hebt lijkt het mij verstandiger nog minimaal een jaar te wachten. Maar goed ik kan niet in iemand anders zijn beurs kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Phusebox schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:12:
[...]

True maar de 2016 serie heeft zo de nodige issues of compromissen.

Het is zeker een goede tv maar als je nog een tv uit 2014 hebt lijkt het mij verstandiger nog minimaal een jaar te wachten. Maar goed ik kan niet in iemand anders zijn beurs kijken.
niet echt dealbreakers in mijn ogen , ik heb nog nooit zo veel plezier van een tv gehad als deze (B6)
ik had een tv van 2015 voor deze >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een 9005B is een mooi toestel, maar loopt inderdaad alweer een beetje achter. Echter zal je dat altijd blijven houden met TV's. Ik heb nu de 65B6 en hoewel ik er heel erg blij mee ben, is het inderdaad raadzaam om in ieder geval even de CES af te wachten wat de 2017 modellen gaan brengen. Nu al overstappen betekent wel een erg hoge afschrijving van je Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Die 2 weekjes zou ik inderdaad nog even wachten. Dan weet je in ieder geval zeker of het voor jou de moeite waard is om op de 2017 modellen te wachten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Je zit niet op de schopstoel, wacht die twee weken maar af. De B6 wordt alleen maar goedkoper. Is al voor 2950€ gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Ik wacht gewoon even af, ik ben op zich blij met de Sony alleen kijk ik veel voetbal en het banding probleem blijft me irriteren. Ik heb net een PS4 Pro en zelfs voor zo'n console loopt de tv al achter. Ik ben niet van plan om 1 van de nieuwste LG Oleds van 2017 te halen (te duur) maar misschien dat de prijzen voor de 2016 modellen dan wel verder zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Hallo!

Ik heb een tijdje op het internet moeten zoeken om het probleem wat ik ervaar te vinden.
Namelijk een 'jaggy' effect bij lijnen (alliasing).

Ik heb het op de kabel gezien al dacht ik zelf dat dit door het uitzenden kwam. Echter zie ik het nu ook op de PS4 Pro en XBOX One!

MIjn tv setting is ISF dark met alle verbeteraars uit en V/H scherpte op 10

Kan het zo zijn dat de processor niet correct werkt of is dit normaal op een Oled (LG 55 inch B6)

[ Voor 9% gewijzigd door Misterbont op 27-12-2016 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

MillanO schreef op maandag 26 december 2016 @ 23:59:
Ik wacht gewoon even af, ik ben op zich blij met de Sony alleen kijk ik veel voetbal en het banding probleem blijft me irriteren.
Helaas hebben oled's er ook nog wel eens problemen mee. De 65" blijkbaar meer dan de 55" versie.

https://www.avforums.com/...s-banding-issues.2025357/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
D_V schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 03:10:
[...]

Helaas hebben oled's er ook nog wel eens problemen mee. De 65" blijkbaar meer dan de 55" versie.

In het eerste bericht staat een grote melding dat dit alleen de eerste batch betrof.

Het is wel echt een LG dingetje volgens mij want mijn huidige tv (geen OLED) heeft het ook en het paneel is al 3x omgeruild maar beter werd het nooit

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 27-12-2016 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
MillanO schreef op maandag 26 december 2016 @ 23:59:
Ik wacht gewoon even af, ik ben op zich blij met de Sony alleen kijk ik veel voetbal en het banding probleem blijft me irriteren.
D_V schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 03:10:
[...]

nergens last van met mijn 65B6 , maar dan ook echt niet , terwijl ik me toch echt enorm stoorde aan mijn 65inch led Sony , gewoon om te janken zeker bij voetbal , maar eigenlijk zie je het overal , en dat hebben dus echt alle led tv's , voor mij de grootste reden om voor OLED te gaan zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-10 16:29
Cardwizard schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:03:
[...]

[...]

nergens last van met mijn 65B6 , maar dan ook echt niet , terwijl ik me toch echt enorm stoorde aan mijn 65inch led Sony , gewoon om te janken zeker bij voetbal , maar eigenlijk zie je het overal , en dat hebben dus echt alle led tv's , voor mij de grootste reden om voor OLED te gaan zelfs
dat is iets wat ik graag hoor, nog wachtende op een nieuwe tv (oled) las ik ook veel problemen met voebal, en hier kijk ik bijna elke wedstrijd. dus bijna elke dag :) .
helaas moet ik weer even sparen doordat we net een nieuwe vouwwagen hebben gekocht, en helaas zat daar mijn tv geld ook in. maar met de opkomst van oled philips - sony panasonic en dat het nieuwe jaar weer voor de deur staat, is het misschien toch nog niet zo slecht om te wachten..voor mij is het allerbelangrijkste voetbal en een redelijke input lag. en ik hoop voor volgend jaar een 65 inch oled te scoren voor maximaal 3500 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
input lag kan ik ook mijn ervaring van delen : nergens last van , speel op Xbox One en PS4 en dat is gewoon prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Cardwizard schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:45:
input lag kan ik ook mijn ervaring van delen : nergens last van , speel op Xbox One en PS4 en dat is gewoon prachtig
En voetbal? (jij hebt de 65B6?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Cardwizard schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:03:
[...]

[...]

Ja, klopt. Ik heb voor de Sony 3 of 4x een Samsung tv terug moeten brengen omdat het banding probleem daar wel heel erg bij was. Voor een tv van 3000 euro vind ik dat niet kunnen maar wat je al zegt het was bij elke tv dus ik moest er maar mee leven. Gelukkig is Oled nu betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ago schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:31:
[...]

En voetbal? (jij hebt de 65B6?)
Voor zover voetbal leuk is ;-) ziet het er 100 keer beter uit op mijn 65B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
Cardwizard schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:30:
[...]

Voor zover voetbal leuk is ;-) ziet het er 100 keer beter uit op mijn 65B6
Ik heb het gevoel dat mensen graag willen horen of voetbal erg qua beweging goed uit ziet :+

Volgens mij is dat hele input-lag zo subjectief als het maar zijn kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

SteffenV schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:10:
[...]

Ik heb het gevoel dat mensen graag willen horen of voetbal erg qua beweging goed uit ziet :+

Volgens mij is dat hele input-lag zo subjectief als het maar zijn kan.
Dat laatste ben ik het sowieso mee eens. Het ligt ook enorm aan de game die je speelt. Sommige games hebben van zichzelf een behoorlijke input lag zoals shadow of mordor. Maar games als dark souls voelen ultra responsief aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Voetbal op de 55 B6 is zeer goed te doen. echter zet ik wel Trumotion aan om het net iets vloeiender en scherper te maken.

Op mijn oude tv had ik dirty screen effect, op de B6 geen last van met voetbal kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Misterbont op 27-12-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Phusebox schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 06:11:
[...]

In het eerste bericht staat een grote melding dat dit alleen de eerste batch betrof.
Op het Duitse hifi-forum.de gaat het er veel over, daar zie ik vaak voorbij komen dat het probleem meer voorkomt bij 65" schermen dan bij de 55" schermen.

Dit soort toestanden:

Afbeeldingslocatie: http://bilder.hifi-forum.de/medium/276238/b6d-testszene_736224.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago

ago

Daar ga ik geen 3000 euro voor neertellen om een paard met 6 poten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ago schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:10:
Daar ga ik geen 3000 euro voor neertellen om een paard met 6 poten te zien.
Het gaat meer om de verticale strepen in het beeld. Die ghosting ligt waarschijnlijk aan de manier (sluitertijd) waarop de foto is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Vooral in het middenstuk zie ik het ja. Net een voetbalshirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
55 icnh B6 hier

Afbeeldingslocatie: https://i213.photobucket.com/albums/cc80/Misterbont/20161216_010423.jpg

Volgens LG customer support normaal met test beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Afbeeldingslocatie: http://bilder.hifi-forum.de/medium/276238/b6d-10_736222.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
OK dat is nog erger dan mijn 4 jaar oude led tv... zou voor mij absoluut niet acceptabel zijn voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-10 16:45
Phusebox schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:16:
OK dat is nog erger dan mijn 4 jaar oude led tv... zou voor mij absoluut niet acceptabel zijn voor deze prijs.
Dit is dan ook waarschijnlijk één van de ergste die op het internet is verschenen. Blijft soms een beetje een loterij, elk paneel verschilt helaas. Ik heb nog nooit enige vorm van banding op mijn 55B6 gezien.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
D_V schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:05:
[...]

Op het Duitse hifi-forum.de gaat het er veel over, daar zie ik vaak voorbij komen dat het probleem meer voorkomt bij 65" schermen dan bij de 55" schermen.

Dit soort toestanden:

[afbeelding]
Geloof mij .... als mijn oled maar de helft zo erg was dan zat dat ding binnen 15 minuten weer in de doos en bracht ik hem weer terug , ik heb een ontzettende hekel aan die toestanden en het was de hoofdreden om mijn 8 maand jonge Sony led weg te doen (wat overigens mijn derde was aangezien deze 2 keer omgewisseld is)

En de tv's zouden echt niet zulke goeie beoordelingen krijgen als dit zo aanwezig zou zijn bij elk model

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 27-12-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Elke oled heeft in meer of mindere mate last van banding.
Mijn vorige had er last van en het nieuwe paneel dat onlangs is geplaatst heeft het ook.

Het is vooral zichtbaar bij donkere scenes. Bij "Near black" beelden heeft de oled niet z'n goede uniformiteit.
Een "goed" voorbeeld is de nieuwe blair witch film op blu ray.
Niet om aan te gluren.
Meerdere verticale banden zichtbaar. Veel donkere, schemerige scenes.

Ik heb een 2015 toestel, het schijnt met de 2016 lijn wel verbeterd te zijn.

Gelukkig heb ik met voetbal kijken geen banding meer.
Vorige paneel had daar wel last van.

[ Voor 15% gewijzigd door invincible30 op 27-12-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm banding, hoe licht dan ook, is voor mij bij een nieuwe tv echt onacceptabel. Kan het beeld nog zo fenomenaal zijn, ik stoor me daar gruwelijk aan. Hopen dat het bij de 2017 lijn opgelost is maar ik heb het nog bij geen een merk zo erg gezien als bij LG.

Ter vergelijking ik heb een Toshiba uit 2006, nul banding. Een budget Samsung tv (uit 2011 a 350 euro) om op te gamen, nul banding.

Mijn LG van 1500 euro uit 2012? Drie keer paneel gewisseld en allemaal uitermate storende banding. Door de paneelwissels viel ik buiten de 14 dagen omruilperiode en LG bestempeld het als binnen toelaatbare grenzen qua kwaliteit dus daar zit je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Dat is niet zo tof allemaal ! Maar mijn 2016 model heeft er echt geen last van (gelukkig maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt heel k*t die banding op zo'n testbeeld, niet om aan te zien! Gelukkig kijk ik gewoon TV op mijn 65B6 en heb ik nergens last van. Jongens kom op, als je een TV wilt afzeiken lukt dat bij ELK toestel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Major_ton schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:54:
Echt heel k*t die banding op zo'n testbeeld, niet om aan te zien! Gelukkig kijk ik gewoon TV op mijn 65B6 en heb ik nergens last van. Jongens kom op, als je een TV wilt afzeiken lukt dat bij ELK toestel wel.
De banding die je hier op dat testbeeld ziet ga je zeker ook zien bij panning shots waarbij een vlak een grote egale kleur heeft zoals lucht of een voetbalveld.

Er zijn ook mensen die het niet opvalt zoals mijn vrouw. Helaas ben ik wel iemand die elk beetje backlightbleed, clouding, hot pixel of banding opvalt.

Nog iets waar mijn LG led enorm last van heeft is het dirty screen effect. Maar dat is bij de OLED's volgens rtings een stuk beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 28-12-2016 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Phusebox schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:18:
Hmm banding, hoe licht dan ook, is voor mij bij een nieuwe tv echt onacceptabel. Kan het beeld nog zo fenomenaal zijn, ik stoor me daar gruwelijk aan. Hopen dat het bij de 2017 lijn opgelost is maar ik heb het nog bij geen een merk zo erg gezien als bij LG.

Ter vergelijking ik heb een Toshiba uit 2006, nul banding. Een budget Samsung tv (uit 2011 a 350 euro) om op te gamen, nul banding.

Mijn LG van 1500 euro uit 2012? Drie keer paneel gewisseld en allemaal uitermate storende banding. Door de paneelwissels viel ik buiten de 14 dagen omruilperiode en LG bestempeld het als binnen toelaatbare grenzen qua kwaliteit dus daar zit je dan.
DSE is een probleem dat altijd heeft bestaan. Echter door het hogere contrasten dat een paneel tegenwoordig weet te behalen, wordt het contrast tussen de uniformiteitsverschillen ook groter en kan DSE dus meer zichtbaar zijn.

Interessant is wel dat volgens de metingen van Rtings.com, televisies met een OLED en VA-paneel het over het algemeen beter doen dan toestellen met een IPS-paneel - terwijl het contrast van OLED en VA hoger is.

Dit zou kunnen betekenen dat IPS gevoeliger is voor uniformiteitsproblemen op Liquid Crystal niveau. Al zou het ook kunnen betekenen dat het productieproces van LG voor IPS-panelen minder goed is, daar een groot deel van de IPS-panelen van LG afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43

pro_6or

amateur_60r

Heren, even voor mijn begrip, de afgebeelde foto (the paard met de idd zwaar aanwezige vertical strepen) laat toch helemaal geen "banding" zien. Banding is (zoals ik het altijd begrepen heb) het probleem dat tot en met 8 bit weergave (geloof ik) het kleurenpalet wat een TV weer kan geven (het aantal individuele kleuren) niet afdoende is om de subtiele gradaties van kleur schakeringen (bijvoorbeeld lichtblauwe lucht rondom een wolk, zwarte avond rondom een lantaarnpaal, kaars in een hal, mist etc.) te laten zien. Je ziet dan ineens echt allemaal "stapjes" (banden) waarin de kleur verspringt naar de volgende die de TV wel weer kan geven. Bij mijn Plasma (Pio 8th gen) is dit in de beschreven scenario;s idd zeer duidelijk. ipv een mooie egale lucht zie je dan 8 stappen (oid) van duidelijk afgebakende kleurtinten rondom het lichtpunt e.d.

Is dit plaatje (de paarden met de verticale strepen) het "dirty screen" effect zoals de originele poster omschreef?

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zoals ik in mijn laatste post berichtte valt er op elke TV wel wat aan te merken. Naast dat gewoon geen enkel paneel hetzelfde is (dus ook binnen eenzelfde modellen serie) kan je een hoop ellende tegenkomen wanneer je een TV aandachtig gaat bekijken. Sommige storende elementen vallen direct op, andere elementen moet je echt naar opzoek gaan om waar te nemen. Veel voorkomende problemen zijn;

- Backlight bleeding (LCD TV's met LED backlights)
- Clouding (oneven verdeling van de luminantie van het backlight)
- Dirty screen effect (DSE, donkere vlekken door het beeld. Kan bij elk display type optreden)
- Screendoor effect (SDE, het idee alsof er een hordeur voor het beeld hangt)
- Vertical Banding (Verticale banen met verschillende luminantie)
- Line bleeding (Treedt op bij Plasma panelen)
- Vignetting (Lichter of donkerder beeld in de hoeken van het scherm. Komt voor bij LCD en OLED)

Nadelige eigenschappen van gekozen beeldtechniek;
- Slechte kijkhoeken (Een probleem bij LCD TV's met VA panelen)
- Een laag contrast dankzij slechte zwartwaardes (Een probleem bij LCD TV's met IPS panelen).

Deze lijst kan nog een stuk langer zijn, maar de meest irritante aspecten zijn nu zo'n beetje wel benoemd. Niet elk genoemd punt zal op elk type TV voorkomen en per toestel kan de mate van een optredend aspect variëren. Daarnaast is de ene kijker meer kritisch of meer gevoelig wat beeldfouten betreft dan de ander. Jammer genoeg zijn de boven genoemde punten ook niet echt zaken waar je als eindgebruiker iets aan kan doen. Heftige backlight bleeding of vertical banding kan je niet verhelpen door instellingen te wijzigen of een TV te laten calibreren. Het is dus raadzaam om een nieuw aangeschafte TV goed te controleren op enige storende effecten bij het kijken naar normale content.

TV's zijn vandaag de complexer dan ooit. Even het hele Smart gebeuren aan de kant geschoven, is het al een hele klus om een TV het beeld op de juiste wijze weer te laten geven. Van de resolutie (480p, 576i, 720p, 1080i, 1080p, 2160p) naar de frequentie (23,976Hz, 24Hz, 25Hz, 30Hz, 50Hz, 60Hz etc...) en hoe dit weer gemixed kan worden. De komst van HDR, meer kleuren met Wide Color Gamuts, 8bit, 10bit, 12bit kleuren. De kleurenstandaarden; Rec.709, DCI, Rec.2020.... HDMI 1.4, HDMI2.0... Gammawaardes (2.2 of 2.4) en... ga... zo... maar... door...

Als leek word je er gillend gek van en veel consumenten zullen hun kostbare 'high-end' TV nooit het beeld zien geven zoals het hoort.

Nog complexer wordt het nu je voor verschillende content ook verschillende instellingen moet gaan hanteren. Voor mijn Ziggo TV-kastje gebruikt de TV andere instellingen, dan wanneer ik een Blu-Ray kijk via de PS4. Wanneer ik ga gamen op de PS4 gebruik ik weer andere settings. HDR werkt alleen echt goed als je de TV er juist voor instelt... Pikt de TV een HDR signaal automatisch op en zo ja, worden de juiste kleuren dan wel weergegeven? Ook is nog lang niet alles universeel toepasbaar. Elk merk geeft zijn eigen invulling aan wat een bepaalde setting doet. Geen wonder dat er zoveel vragen gepost worden op fora en geen wonder dat een hoop mensen gewoon niet tevreden zijn met hun kostbare TV.

De meeste 'problemen' zijn gerelateerd aan user errors en de meeste ontevredenheid komt door onwetendheid. Als het beeld af en toe stottert, ligt dit aan de instellingen, een fout in de firmware of zit het gewoon in de content? In het ergste geval ligt het aan alle drie de factoren tegelijk.

Stotterend beeld, knipperend beeld, beeld niet scherp, kleuren niet mooi (te blauw, te geel), huid tinten die niet kloppen. Het zijn zomaar een paar punten waar veel vragen over zijn.

Ik zal aan de hand van mijn ervaringen met voorgaande TV's en de LG 65B6 OLED die ik nu heb een aantal van deze punten verder uitlichten in een volgende post.
pro_6or schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:58:
Heren, even voor mijn begrip, de afgebeelde foto (the paard met de idd zwaar aanwezige vertical strepen) laat toch helemaal geen "banding" zien. Banding is (zoals ik het altijd begrepen heb) het probleem dat tot en met 8 bit weergave (geloof ik) het kleurenpalet wat een TV weer kan geven (het aantal individuele kleuren) niet afdoende is om de subtiele gradaties van kleur schakeringen (bijvoorbeeld lichtblauwe lucht rondom een wolk, zwarte avond rondom een lantaarnpaal, kaars in een hal, mist etc.) te laten zien. Je ziet dan ineens echt allemaal "stapjes" (banden) waarin de kleur verspringt naar de volgende die de TV wel weer kan geven. Bij mijn Plasma (Pio 8th gen) is dit in de beschreven scenario;s idd zeer duidelijk. ipv een mooie egale lucht zie je dan 8 stappen (oid) van duidelijk afgebakende kleurtinten rondom het lichtpunt e.d.

Is dit plaatje (de paarden met de verticale strepen) het "dirty screen" effect zoals de originele poster omschreef?
Je hebt banding en banding ;-) Jij bedoelt color banding, wat je op de foto ziet is vertical banding. Vertical banding heeft op beamers, LCD TV's en Plasma/OLED TV's allemaal een andere oorzaak. Color banding komt inderdaad door een te laag aantal haalbare kleuren in de content en/of het paneel.
Dimens schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:58:
[...]

DSE is een probleem dat altijd heeft bestaan. Echter door het hogere contrasten dat een paneel tegenwoordig weet te behalen, wordt het contrast tussen de uniformiteitsverschillen ook groter en kan DSE dus meer zichtbaar zijn.

Interessant is wel dat volgens de metingen van Rtings.com, televisies met een OLED en VA-paneel het over het algemeen beter doen dan toestellen met een IPS-paneel - terwijl het contrast van OLED en VA hoger is.

Dit zou kunnen betekenen dat IPS gevoeliger is voor uniformiteitsproblemen op Liquid Crystal niveau. Al zou het ook kunnen betekenen dat het productieproces van LG voor IPS-panelen minder goed is, daar een groot deel van de IPS-panelen van LG afkomstig is.
DSE en (vertical) banding worden juist beter zichtbaar bij een lager contrast, daarom worden dit soort problemen ook goed zichtbaar bij een compleet grijs beeld (10% grijs bijvoorbeeld) omdat er dan geen contrast aanwezig is in het beeld. Dat verklaart meteen waarom IPS panelen hier eerder/meer last van hebben. IPS panelen met een matte coating hebben ook nog eens last van de zogeheten IPS glare, al verschilt dat weer per fabrikant.

[ Voor 26% gewijzigd door Major_ton op 28-12-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmm, ik heb op mijn 55B6 nog nooit banding gezien en ik ben echt wel een zeurpiet als het op beeld aan komt. Zeker in games zie je regelmatig een egaal scherm (wisselen naar laad scherm bijvoorbeeld) en ik heb gelukkig nergens last van. Ik denk zelf dat het wel mee valt met banding maar je hoort online natuurlijk meer van de mensen die problemen hebben dan van de mensen waar alles prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 22:49

DarkSide

theres no place like ::1

Klopt elke tv techniek heeft voor en nadelen.
Ik ben erg tevreden over mijn plasma. Ook die is niet perfect.
Sin City kijken bv is iets wat hij niet fijn vind. Image retention is dan erg aanwezig. En soms ook de groen bij snelle overgang tussen wit en zwart.
Maar over het algemeen gewoon een fijne TV.

Daarbij vallen idd sommige dingen bij de ene persoon meer op dan de ander.
Het is daarom lastig vast te stellen dat je TV bv goed werkt voor voetbal. Als ik daar zelf gewoon minder last van heb bv.
Heb ooit nog een CRT gehad waar ik gek van werd bij voetbal en snooker. Niemand die het zag.
Maar heb hem mooi teruggestuurd en een nieuwe gehaald.

Uiteindelijk hebben de OLED ook gewoon hun "issues". En kan LG nog aantal zaken verbeteren.
Zie de panasonic en philips oled reviews die toch een wat betere beeldprocessing hebben bv.
Echter blijft voor mij de B6 een mooi prijs/kwaliteit houden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je vandaag de dag een nieuwe TV aan wilt schaffen dan gaan de meeste mensen toch even zoeken op internet naar wat informatie en gebruikers ervaringen. Dan kom je misschien hier terecht en dan is het voor velen denk ik best even schrikken. Elk 'probleem' wordt onder een vergrootglas gelegd en gechargeerd omschreven. Bovendien weet een groot deel van de eindgebruikers niet eens wat ze met een dergelijk toestel aanmoeten en gaan hun eigen onwetendheid of falen afschuiven op een zogenaamd foutief toestel. 24p content afspelen via een 60Hz output en dan lopen jammeren dat de TV een slechte motion handling heeft, ja kom op zeg. Zo lust ik er nog wel een paar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Major_ton schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:20:
DSE en (vertical) banding worden juist beter zichtbaar bij een lager contrast, daarom worden dit soort problemen ook goed zichtbaar bij een compleet grijs beeld (10% grijs bijvoorbeeld) omdat er dan geen contrast aanwezig is in het beeld.
Dit gaat natuurlijk op voor de content, niet voor het contrast van het paneel. Juist door weinig of geen contrast in de content, worden de contrastverschillen door slechte uniformiteit bij een hoger contrast paneel sneller zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Major_ton schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:51:
Als je vandaag de dag een nieuwe TV aan wilt schaffen dan gaan de meeste mensen toch even zoeken op internet naar wat informatie en gebruikers ervaringen. Dan kom je misschien hier terecht en dan is het voor velen denk ik best even schrikken.
voor al die mensen: Ik ben zeer tevreden mijn mijn 65B6, beeld is in mijn ogen gewoon heel erg goed en zelfs het smart gedeelte werkt lekker en lekker vlot (gebruik eigenlijk met chromecast niet of nauwelijks meer): YouTube, NetFlix,VideoLand, Amazon Prime Video, Google Movies, Pathe thuis en Ziggo ondemand is prima mee te werken.

Het grootste nadeel is als je een film wilt huren waar dat te doen... Mijn huidige tips: Doe het niet bij de goedkoopsten dat zijn Google en Videoland, vaak slechter beeld (zeker google) en geluid is vaak een drama. (geen Dolby Digital, maar stereo en dan hooguit dolby surround)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 20-10 11:05
Ik ga van het weekend dan toch eindelijk een 65B6 halen, iemand recent nog een mooie aanbieding gezien? Ik ga even bellen met Foka, Smits en die toko in Rotterdam en laat hier wel weten wat het geworden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dimens schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:24:
[...]

Dit gaat natuurlijk op voor de content, niet voor het contrast van het paneel. Juist door weinig of geen contrast in de content, worden de contrastverschillen door slechte uniformiteit bij een hoger contrast paneel sneller zichtbaar.
Een lager contrast is een lager contrast. Dit kan de content zijn, het paneel of de paneel settings. Het maakt niet uit wat het lagere contrast veroorzaakt, DSE en banding zijn gewoon eerder zichtbaar bij een lager contrast en is alleen maar zichtbaar met bepaalde content. Als een paneel last van DSE of banding heeft, dan is het er altijd en in dezelfde mate. Het is alleen de content die dan bepaald in hoeverre het zichtbaar is. Een verschil kan nog zijn hoe een bepaalde contrastwaarde behaald wordt. Een contrastwaarde van 1000:1 kan 0.1 nits tot 100 nits zijn, maar ook 0.2 nits tot 200 nits, maar eigenlijk is dit ook irrelevant. DSE en/of banding ontstaan door lumantie verschillen in pixel- of backlightgroepen. Dit ga je zien bij content met weinig contrast, waarbij de luminantie verschillen van het paneel gaan opvallen of bij camerapans. In dat laatste geval heeft contrast een lagere invloed op de zichtbaarheid ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 22:37
ViNOK16Bit schreef op zondag 25 december 2016 @ 18:24:
[...]

Dan heeft hij hoogstwaarschijnlijk beeld verbeteraars en motion opties aan staan. Dan krijg je inderdaad het soap effect wat er niet uit ziet. Gelukkig kun je die uit zetten.

Ik kom ook van een plasma van Panasonic en de oled van LG is echt een hele verbetering.
Hmm, ik ben er nog niet echt uit. Het beeld is zonder meer mooi. Maar tijdens de donkere scenes (of als het beeld even helemaal zwart wordt) zag ik toch non-uniformiteit (delen van het scherm zijn grijs, alsof ik naar een slechte lcd zat te kijken). Aangezien ik altijd in het stikdonker kijk zie ik het ook heel goed. Ik heb de black- en whitelevels ingesteld met zo'n calibratie-dvd. Het black-level heb ik nu weer 1 punt omlaag gezet waardoor het scherm veel zwarter is, maar het zit er wel net om of je dan het tweede zwarte balkje ziet. Ik vind de tv lastig in te stellen, 1 klikje op de brightness-schuif maakt een groot verschil (terwijl het een schaal van 100 is).

Aan de andere kant, op de Panasonic plasma ben ik er nooit zo nauwkeurig mee bezig geweest. Die had een THX-mode waar ik nooit aan getwijfeld heb. Maar dat beeld was ook gewoon goed. Bij de LG heb ik toch het gevoel dat ik moet kiezen tussen detail in het zwart kwijtraken en grijs in het zwart kwijtraken. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen bij een toestel van die prijs.
Pagina: 1 ... 39 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.