Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 17:10
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:56:
[...]

Bedankt! Ik ga avond wat experimenteren.
Ik kan soms Real Cinema niet wijzingen. Lijkt altijd aan te staan. Onder welke condities kan je Real Cinema wel wijzigen?
Wanneer je Trumotion aan hebt staan is Real Cinema automatisch greyed out geloof ik. Daarnaast zullen er nog een paar beeldmodi zijn waarbij je Real Cinema niet kunt wijzigen.
Wanneer je Trumotion gebruikt kun je helaas artifacts krijgen bij 24p content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:16

PK

kevinman schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:33:
. Ik wou de bestelling annuleren, maar helaas kunnen ze dat niet doen, omdat ik de tv gekocht heb tijdens de "Gift-card actie" (enkel geldig in België denk ik). Wat zijn jullie ervaringen met betaald-maar-niet-geleverd-issues? Alle raadgevingen zijn welkom. Alvast bedankt.

Groetjes Kevin
In NL moet er binnen 30 dagen geleverd worden (als er geen levertermijn is afgesproken). Anders kan je ontbinden. Je kan m ook terugsturen als die uiteindelijk toch geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:41
whiteclear schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:33:
[...]

Vervelend. Ik hoor steeds vaker problemen bij de Media Markt. Veels te groot die toko.

Wat volgens mij belangrijk is, heb je de TV online besteld of in de winkel? Online heb je altijd het recht je te beroepen op "bedenktijd". Of je dat in de winkel ook kan, dat weet ik niet.

Creditcard betaling? Verzekering inschakelen.
Ik heb het in de winkel gekocht en betaald met bank- en kredietkaart. Ik heb rechtstreeks naar de winkel gebeld en ze zeggen dat ze de bestelling niet konden annuleren ivm de gift cards.
PK schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:36:
[...]

In NL moet er binnen 30 dagen geleverd worden (als er geen levertermijn is afgesproken). Anders kan je ontbinden. Je kan m ook terugsturen als die uiteindelijk toch geleverd wordt.
Ik neem aan dat die regel ook geldt in België? Ik heb gisteren nog eens gebeld, en ze zeiden dat de tv volgende week geleverd zou worden volgens een email van LG. Maar dat zeggen ze iedere keer wanneer ik bel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
kevinman schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:16:
[...]

Ik heb het in de winkel gekocht en betaald met bank- en kredietkaart. Ik heb rechtstreeks naar de winkel gebeld en ze zeggen dat ze de bestelling niet konden annuleren ivm de gift cards.

[...]

Ik neem aan dat die regel ook geldt in België? Ik heb gisteren nog eens gebeld, en ze zeiden dat de tv volgende week geleverd zou worden volgens een email van LG. Maar dat zeggen ze iedere keer wanneer ik bel...
Een andere optie is naar de winkel gaan en daar lastig gaan doen. Gewoon letterlijk zeggen dat je niet tevreden bent over de service en de niet nagekomen beloftes. Zoals ik het lees hebben ze je meerdere malen belooft te leveren en leveringsproblemen zijn hun probleem en niet die van jou (winkels proberen vaak problemen op hun klanten af te schuiven). Jij hebt met MediaMarkt een afspraak gemaakt niet met LG.

Desnoods halen ze er maar een bij een ander filiaal als ze daar wel op voorraad zijn.
Laat je niet afschepen, dat is makkelijk voor de MediaMarkt.
Laat je vooral niet vertellen wat ze niet kunnen doen, maar vraag dan maar wat ze wel kunnen doen en hoe ze het gaan oplossen voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Weet iemand of LG bij de line-up van 2017 DisplayPort gaat inbouwen?
Beetje jammer als de potentie van het paneel beperkt wordt door de HDMI standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
LOTG schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:33:
[...]

Een andere optie is naar de winkel gaan en daar lastig gaan doen. Gewoon letterlijk zeggen dat je niet tevreden bent over de service en de niet nagekomen beloftes. Zoals ik het lees hebben ze je meerdere malen belooft te leveren en leveringsproblemen zijn hun probleem en niet die van jou (winkels proberen vaak problemen op hun klanten af te schuiven). Jij hebt met MediaMarkt een afspraak gemaakt niet met LG.

Desnoods halen ze er maar een bij een ander filiaal als ze daar wel op voorraad zijn.
Laat je niet afschepen, dat is makkelijk voor de MediaMarkt.
Laat je vooral niet vertellen wat ze niet kunnen doen, maar vraag dan maar wat ze wel kunnen doen en hoe ze het gaan oplossen voor jou.
Het zijn zeer nuttige tips, thanks! _/-\o_
Ik heb ook gebeld naar een winkel waar ze wel op voorraad hadden, maar die mevrouw kon de bestelling niet transfereren of annuleren. Ik heb de indruk dat alle winkels afzonderlijk werken omdat ze een bepaalde quota moeten halen. 8)7
Maar ik ga je tips even uitproberen en ik hoop dat ik binnenkort mijn ervaringen hier kan posten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
eL_Jay schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:36:
Weet iemand of LG bij de line-up van 2017 DisplayPort gaat inbouwen?
Beetje jammer als de potentie van het paneel beperkt wordt door de HDMI standaard.
Dat word pas bekend als ze de 2017 modellen presenteren denk ik. En eigenlijk verwacht ik geen displayport maar je kunt displayport gewoon op HDMI aansluiten, volgens mij zijn ze zelfs pincompatible (niet de connector) waardoor je geen omvormer nodig hebt.
kevinman schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:41:
[...]

Het zijn zeer nuttige tips, thanks! _/-\o_
Ik heb ook gebeld naar een winkel waar ze wel op voorraad hadden, maar die mevrouw kon de bestelling niet transfereren of annuleren. Ik heb het indruk dat alle winkels afzonderlijk werken omdat ze een bepaalde quota moeten halen. 8)7
Maar ik ga je tips even uitproberen en ik hoop dat ik binnenkort mijn ervaringen hier kan posten. ;)
Het is zonder meer waar dat ze individueel werken, maar dat is juist niet jou probleem. MediaMarkt positioneert zich naar de klant toe als 1 winkel, hoe dat achter de schermen werkt is niet jou zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom er geen 50" OLED's worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:38:
Weet iemand waarom er geen 50" OLED's worden gemaakt?
Deze algemene vraag is verplaatst van \[Prijs-discussie] OLED Televisies naar OLED televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
LOTG schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:45:
[...]

Dat word pas bekend als ze de 2017 modellen presenteren denk ik. En eigenlijk verwacht ik geen displayport maar je kunt displayport gewoon op HDMI aansluiten, volgens mij zijn ze zelfs pincompatible (niet de connector) waardoor je geen omvormer nodig hebt.
Ik vermoed dat je dan op 4k nog steeds beperkt bent tot chroma 4:2:0 van HDMI2.0 ipv de volle 4:4:4 aankunt die DP biedt. Jammer, maar voor mij een goede reden om nog even te wachten (naast prijzen). Voelt voor mij dan toch als net-niet en aangezien ik er toch wel een jaar of 8 mee wil doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Het probleem zit hem dan in de hdmi.chip die niet genoeg bandbreedte heeft.
Dat je daarop een DP aansluiting kunt aansluiten maakt niets uit.

Eerlijk gezegd was ik ook overtuigd dat hdmi 2.0a gewoon 4:4:4 aan kon.
Meen dat dit ook in de specs van mijn AVR staat.
Maar het is wel iets om (wederom) even te wachten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 00:07

rajackar

Blood Minister

Volgens de reviews doet de b6 iig wel 4:4:4 over hdmi 2.0a als ik het me goed herinner.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
rajackar schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:13:
Volgens de reviews doet de b6 iig wel 4:4:4 over hdmi 2.0a als ik het me goed herinner.
Dat klopt, maar volgens mij gaat de discussie over DP -> HDMI, en dat je daar de 4:4:4 verliest.
Er zijn in elk geval wel converters voor DP -> HDMI2.0a die de standaard ondersteunen.

Als ik het zo lees is DP niet direct compatible met HDMI maar moet het de ++DP modus ondersteunen en DP1.3 support maar HDMI 2.0. Je zal dus een converter moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:44:
[...]

Ik gebruik "Standard". Real Cinema kan ik dan niet veranderen.

ik heb alle "beeldverbeteringen" uit staan of op minimum.

Ik zie het meeste bij film material (Netflix). Maar ook TV programma's als "Het Institiuut" of "Schuldig" hebben soms zeer eigenaardige artifacts bij beweging. Ik kijk trouwens TV via de Ziggo STB via HDMI.
Waarom plaats je geen CAM 1.3 , in je tv?
Het lijkt er op, dat je STB, roet in het eten gooit.
Ik kijk tv op de OLED 55E6V en heb de tv in de standaard modus staan en truemotion, op licht en heb geen enkel probleem.
Ik gebruik de STB, uitsluitend voor opnemen.
Als je een STB gebruikt, wordt in principe , het beeld 2 keer bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 20:22
Dit vind ik dan wel een opmerkelijke uitspraak:
LG is also working on a solution for 2017 LG TV models which may include the option of an HDR gaming mode.
Oftewel: zelfs als ze de HDR input lag in de huidige modellen aanpakken, kunnen alleen de 2017-modellen HDR in game mode gebruiken? Ik hou de B6 al een tijdje in de gaten en een HDR game mode daarin zou wel ideaal zijn.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Belangrijk is ook, als via een stb kijkt, de video resolutie op origineel te zetten.
Dan krijgt de tv , het originele signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:27
Conscience NL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:50:
[...]

Dit vind ik dan wel een opmerkelijke uitspraak:

[...]

Oftewel: zelfs als ze de HDR input lag in de huidige modellen aanpakken, kunnen alleen de 2017-modellen HDR in game mode gebruiken? Ik hou de B6 al een tijdje in de gaten en een HDR game mode daarin zou wel ideaal zijn.
Dat is voorzichtig gezegd inderdaad wel wat er zal gaan gebeuren, maar dit betekend dus niet dat je op deze modellen niet HDR kunt gamen! Ik speel momenteel Uncharted 4 in HDR en werkt 100%, merk ook niks van een hogere input lag (maar zou bij andere games / online shooters wel merkbaar kunnen zijn). Dit verschilt echter per persoon / wat je gewend bent.

Voor mij heeft een dedicated HDR game-mode dan ook niet heel veel toevoeging: je kunt al per HDMI input de settings apart instellen en alle filters uitzetten. Een aparte modus hiervoor is leuk, maar geen noodzaak want je kunt gewoon op HDR mode gamen. De input lag bij HDR (zonder game-mode dus) verschilt ook vrij weinig van non-HDR game-mode. Ik ben dus al blij als deze iets lager uitvalt en stabiel is.

[ Voor 17% gewijzigd door Puck op 22-11-2016 18:00 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefhe
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-08-2024
Heeft iemand Ervaring met het laten calibreren van een lg oled? Ik heb de lg55eg910v en was benieuwd of iemand deZe al eens heeft laten calibreren ondanks de voorin afgestelde isf calibratie beeldinstellingen.. zo ja was het resultaat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raabie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Morgen eens kijken of ik die kan installeren :) Hoop ook nog op een hdr game mode toevoeging van LG. Speciaal de 55B6V gekocht om in HDR en 4k te kunnen gamen op de Ps4 pro en bij Battlefield 1 heb je wel serieus last van de inputlag indien je hem niet op game mode zet helaas.

En ondanks dat het beeld super is, heb ik nu door al die problemen zoiets van dat heb ik weer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

LOTG schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:21:
[...]

Dat klopt, maar volgens mij gaat de discussie over DP -> HDMI, en dat je daar de 4:4:4 verliest.
Er zijn in elk geval wel converters voor DP -> HDMI2.0a die de standaard ondersteunen.

Als ik het zo lees is DP niet direct compatible met HDMI maar moet het de ++DP modus ondersteunen en DP1.3 support maar HDMI 2.0. Je zal dus een converter moeten gebruiken.
Ahh ok. Dat is nog een extra laag complexiteit.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

De update lijkt nog niet op veel plaatsen uit te zijn. Net even mijn TV op UK gezet maar nog geen update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:18

Tuxie

En WeL nU!

Gezien de black-friday aanbiedingen in de US voor de LG OLED 55 en 65 inch: iemand die het aandurft deze te importeren, of zijn deze niet compatible in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Tuxie schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:39:
Gezien de black-friday aanbiedingen in de US voor de LG OLED 55 en 65 inch: iemand die het aandurft deze te importeren, of zijn deze niet compatible in Europa?
Dat is de moeite absoluut niet waard, reken maar minimaal 200 euro aan transport en dan nog eens BTW en import tax want die krijg je niet langs de douane gesneakt.

En dan heb je een TV zonder garantie (Want US model), geen idee of die ook op 240V/50hz werkt en smart card misschien ook niet want US firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:18

Tuxie

En WeL nU!

LOTG schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:44:
[...]

Dat is de moeite absoluut niet waard, reken maar minimaal 200 euro aan transport en dan nog eens BTW en import tax want die krijg je niet langs de douane gesneakt.

En dan heb je een TV zonder garantie (Want US model), geen idee of die ook op 240V/50hz werkt en smart card misschien ook niet want US firmware.
Helder, thx. Ik twijfel heel erg over het 55 inch en 65 inch model (prijs :'( ) maar ik zit op 4.5m tot 5m van de TV, dus ik ben bang dat het toch het 65 inch model moet worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
[b][message=49228509,noline]Ik twijfel heel erg over het 55 inch en 65 inch model (prijs :'( )
Ik twijfelde ook enorm tussen 55 en 65 (zit 4,3 meter van scherm) en ben dolblij dat ik 65 heb genomen ipv 55... Zou enorm spijt hebben met een 55"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

DorkoTheBeast schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:55:
[...]

Ik twijfelde ook enorm tussen 55 en 65 (zit 4,3 meter van scherm) en ben dolblij dat ik 65 heb genomen ipv 55... Zou enorm spijt hebben met een 55"
Ik heb het juist precies andersom ;)
Ben heel blij dat ik niet de 55'' heb neergezet. Een grote TV heeft een enorm WOW effect maar te groot vind ik niet altijd relaxt kijken. Zeker als je een beetje moe bent en lekker wilt chillen of zo. Maar alles valt of staat met de afstand tot het scherm natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
rajackar schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:13:
Kun je daar een bron van geven? Ik dacht dat de hdmi2.0a standaard technische gezien te weinig bandbreedte heeft voor 4:4:4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

eL_Jay schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:12:
[...]

Kun je daar een bron van geven? Ik dacht dat de hdmi2.0a standaard technische gezien te weinig bandbreedte heeft voor 4:4:4
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
Onder supported resolutions:
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 : Yes
1080p @ 120Hz : No
4k @ 30Hz @ 4:4:4 : Yes
4k @ 60Hz : Yes
4k @ 60Hz @ 4:4:4 : Yes

To enable Chroma 4:4:4 support, first go in the 'General' menu, then enable 'HDMI ULTRA Deep Color' for the HDMI port that you are using. After, change the input icon to PC in the 'All inputs' menu, accessible thru the remote input button.
Oh en het staat zelfs in het menu zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o5wRU4wAhctcZDt79BN2BnaN/thumb.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door rajackar op 23-11-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:08
Vraag me eigenlijk af of 3D stiekem niet alleen softwarematig uitgeschakeld is op de B6 ? Of is er een hardwarematig iets nodig om 3D op een tv mogelijk te maken ?

Niet dat ik het heel graag wil hebben maar vraag het me alleen af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
rajackar schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:29:
[...]

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
Onder supported resolutions:

[...]

Oh en het staat zelfs in het menu zelf:

[afbeelding]
Volgens mij is dat voor 8bit en niet 10bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
cardwizard schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:27:
Vraag me eigenlijk af of 3D stiekem niet alleen softwarematig uitgeschakeld is op de B6 ? Of is er een hardwarematig iets nodig om 3D op een tv mogelijk te maken ?

Niet dat ik het heel graag wil hebben maar vraag het me alleen af
Je hebt natuurlijk wel iets nodig dat de 3D weer geeft, en dus een speciale laag op het scherm.
Of die er is durf ik niet te zeggen, maar de gedachte is bij mij ook al eens langs gekomen.

Het kan ook zijn dat de chipset het niet support, want het is een andere dan de E6. Of de C6 dezelfde heeft durf ik niet te zeggen.

Maar eerlijk gezegd vind ik het een vreemde keuze die er meer op lijkt om de C6 te pushen dan om de prijs van de B6 laag te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

eL_Jay schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:29:
[...]

Volgens mij is dat voor 8bit en niet 10bit
En waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
LOTG schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:34:
[...]

Maar eerlijk gezegd vind ik het een vreemde keuze die er meer op lijkt om de C6 te pushen dan om de prijs van de B6 laag te houden.
Dacht persoonlijk om de E6 te pushen . Velen willen geen curved toestel dus kom je daar op uit , en die is ook een stuk duurder

Gelukkig geef ik niks om 3D maar zou het niet erg vinden als het er op had gezeten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
cardwizard schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:53:
[...]

Dacht persoonlijk om de E6 te pushen . Velen willen geen curved toestel dus kom je daar op uit , en die is ook een stuk duurder

Gelukkig geef ik niks om 3D maar zou het niet erg vinden als het er op had gezeten ....
Misschien, maar het prijsverschil tussen de B en E is nogal groot, en de C is ongeveer even duur als de B.
En omdat velen geen curved willen heeft hij dat toch wel als extra. Ik heb wilde inderdaad geen curved, maar gezien het prijsverschil zou ik verwachten dat 3D inderdaad wel zou kunnen werken op de B als de laag aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
3D werkt niet via een speciale laag op of in het scherm ... de B6 zou het gewoon moeten kunnen . Of er moet een beperking in de chipset zitten wat me sterk lijkt

Het meest vreemde vind ik nog wel de 3D knop op de afstandsbediening ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

cardwizard schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:09:
3D werkt niet via een speciale laag op of in het scherm ... de B6 zou het gewoon moeten kunnen . Of er moet een beperking in de chipset zitten wat me sterk lijkt

Er zal toch ook wel wat hardware aanwezig moeten zijn. Al is het alleen maar om actieve brillen te syncen of een polarisatie laag voor passieve brillen.

En die knop is idd wat flauw, al helemaal omdat je dan ook zo'n mooie melding op je tv krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
cardwizard schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:09:

Gezien je een passieve bril op moet zetten zal het toch echt moeten werken met een extra laag die die gepolariseerd is. Hoe wil je dit anders voor elkaar krijgen? Bij een actief systeem hoef je inderdaad geen speciale laag te hebben omdat je de ogen afschermt met de bril zelf.

Zelfs zonder bril heb je een speciaal scherm nog (zie 3DS).

En die knop is vrij simpel: zelfde remote voor de C6 en nog wat andere TV's. Kost minder in de productie.

[ Voor 7% gewijzigd door LOTG op 23-11-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
eL_Jay schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:12:
[...]

Geen bandbreedte voor 4:4:4 10-bit > 50Hz, wel voor < 30Hz.

HDMI 2.0 specs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EEIDUMj0vVVneJebG8n1rr8F/full.png

LG OLED specs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R8VOWmurJTBD3EM8qQLjNvDn/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
LOTG schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:14:
[...]

Gezien je een passieve bril op moet zetten zal het toch echt moeten werken met een extra laag die die gepolariseerd is. Hoe wil je dit anders voor elkaar krijgen? Bij een actief systeem hoef je inderdaad geen speciale laag te hebben omdat je de ogen afschermt met de bril zelf.

Zelfs zonder bril heb je een speciaal scherm nog (zie 3DS).

En die knop is vrij simpel: zelfde remote voor de C6 en nog wat andere TV's. Kost minder in de productie.
Dat de 3DS een speciaal scherm heeft is logisch , aangezien je geen bril nodig hebt om 3D te kunnen zien zit er daar een filter in het scherm

Actieve 3D gebruikt om en om beelden voor linker en rechteroog , passieve 3D zend gelijkmatig de 3D beelden uit , de bril is dan het filter

Volgens mij werkt het zo (althans altijd gedacht) als dat wel zo is dan kan de B6 dus met een software aanpassing 3D weergeven (mits de chipset het toestaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
cardwizard schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:32:
[...]

Dat de 3DS een speciaal scherm heeft is logisch , aangezien je geen bril nodig hebt om 3D te kunnen zien zit er daar een filter in het scherm

Actieve 3D gebruikt om en om beelden voor linker en rechteroog , passieve 3D zend gelijkmatig de 3D beelden uit , de bril is dan het filter

Volgens mij werkt het zo (althans altijd gedacht) als dat wel zo is dan kan de B6 dus met een software aanpassing 3D weergeven (mits de chipset het toestaat)
Je mist even hoe de bril bij passieve 3D filtert, tenzij je het zoals vroeger met rood en blauw doet zul je toch echt een laag op je scherm moeten hebben die de beelden polariseert.

Voor passieve 3D heb je een polarisatie laag op je scherm en die zorgt er voor dat jou passieve bril (waarvan de lenzen ook zijn gepolariseerd, alleen links en rechts anders om) de beelden kan filteren.

Je scherm moet dus een polarisatie filter hebben die er voor zorgt dat de pixels naar het goede oog gaan.

Door gaans is dit zo dat de rijen om en om gepolariseerd zijn zodat ieder oog de helft van het scherm constant ziet (min of meer interlaced).

[ Voor 7% gewijzigd door LOTG op 23-11-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-10 18:12

D_V

DorkoTheBeast schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:55:
[...]

Ik ga ook voor een 65. Heb nu een 60 plasma en ik denk dat ik die 20% beeldoppervlakte erg ga missen als ik "terug ga" naar een 55er. We willen wel graag 3D dus dan zal het al een C6 moeten worden.
Curved of recht maakt me niet zoveel uit, belangrijker vind ik het om binnen een budget van 3000 euro te kunnen blijven.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
D_V schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:17:
[...]

Ik ga ook voor een 65. Heb nu een 60 plasma en ik denk dat ik die 20% beeldoppervlakte erg ga missen als ik "terug ga" naar een 55er. We willen wel graag 3D dus dan zal het al een C6 moeten worden.
Curved of recht maakt me niet zoveel uit, belangrijker vind ik het om binnen een budget van 3000 euro te kunnen blijven.

Dan denk ik dat je helaas nog even moet wachten. Een 65" OLED scherm kun je met geluk binnen de 4K scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

LOTG schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:51:
[...]

Dan denk ik dat je helaas nog even moet wachten. Een 65" OLED scherm kun je met geluk binnen de 4K scoren.
Ja, ik wacht sowieso nog even tot het voorjaar. Zat nog even te twijfelen over de 65EF950V voor 2800 euro, maar heb toch liever een 2016 model. Wellicht brengt de "BTW weg ermee" aktie bij de mediamarkt nog iets interessants mee.

Anders koop ik 'm wel in Oostenrijk, tijdens de wintersport. Daar is 'ie nu 3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViNOK16Bit schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:30:
[...]

Wanneer je Trumotion aan hebt staan is Real Cinema automatisch greyed out geloof ik. Daarnaast zullen er nog een paar beeldmodi zijn waarbij je Real Cinema niet kunt wijzigen.
Wanneer je Trumotion gebruikt kun je helaas artifacts krijgen bij 24p content.
Ik heb het idee dat bij mij Real Cinema bijna altijd greyed out is. Ik heb nog niet kunnen vinden onder welke situaties Real Cinema nu wel of niet greyed out is.
Overigens zie je niet alleen artifacts op 24p maar ook op TV programma's (die waarschijnlijk) in filmmode opgenomen zijn wanneer TruMotion gebruikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Zoals ik al eerder schreef, laat de stb er is tussenuit.
Plaats een 1.3 cam in de oled en testvdsn nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
blessure schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:24:
Zoals ik al eerder schreef, laat de stb er is tussenuit.
Plaats een 1.3 cam in de oled en testvdsn nog eens.
Hij hoeft niet perse een CAM te plaatsen om het via de antenneaansluiting van de TV zelf te proberen. Er zijn enkele HD kanalen beschikbaar en natuurlijk de overige zenders in SD waarvoor geen CAM noodzakelijk is bij Ziggo als provider. Het standaard digitale zenderpakket is niet gecodeerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Daar heb je gelijk in.
ik zie kwaliteits verschil, tussen de Humax en direct tv kijken.
Via de Humax 5200, is de bewegingsscherpte , wat minder.
Ik zelf gebruik de Humax, alleen voor wat op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Youtube update! *O*
Geen HDR popup -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Voor het standaard digitale pakket, heb je wel een smartcard nodig en dus ook een cam.
Voor zover ik weet, is alleen npo 1-2-3 niet gecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:34
LOTG schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:58:
Youtube update! *O*
Geen HDR popup -O-
Iemand enig idee wanneer dit komt?
LG had dit wel aangegeven bij de aankondiging van de 2016 modellen.
Vreemd dat bij het persbericht van YouTube HDR nieuws enkel Samsung tv's worden vermeld. Terwijl tijdens de CES dacht ik, LG als enige hiermee stond te 'pronken' zover ik heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Als je naar you tube gaat , is er een update beschikbaar.
Althans bij mij, op de 55E6v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 20:19
Ik ben benieuwd wat we volgend jaar gaan zien. Ik heb besloten toch nog even te wachten gezien de kleine issues met de 2016 modellen die al dan niet nog via firmware update opgelost gaan worden.

Qua beeldkwaliteit mag het voor mij blijven als het is als ze maar een snellere cpu in die dingen stoppen en de input lag omlaag krijgen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:34
blessure schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:45:
Ja die heb ik ook gekregen maar doelde op de HDR ondersteuning..

• kevinman
blessure schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:45:
Ik heb een vraagje. Mijn 65E6V wordt zaterdag geleverd. Ik heb gehoord dat de poorten heel dicht bij de linkerkant van de tv zitten. Dus als je een hdmi kabel insteekt, zou die kabel zichtbaar zijn vanuit de kijkpositie. Hoe heb je of jullie de kabels verborgen?

• LOTG
kevinman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:01:
[...]

Ik heb een vraagje. Mijn 65E6V wordt zaterdag geleverd. Ik heb gehoord dat de poorten heel dicht bij de linkerkant van de tv zitten. Dus als je een hdmi kabel insteekt, zou die kabel zichtbaar zijn vanuit de kijkpositie. Hoe heb je of jullie de kabels verborgen?
Ik niet, maar je zou kabels met een 90 graden connector kunnen nemen.

• eL_Jay
Puck schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:17:
[...]

HDMI 2.0 specs:
[afbeelding]

LG OLED specs:
[afbeelding]

Verwijderd

Puck schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:17:
[...]

HDMI 2.0 specs:
[afbeelding]

LG OLED specs:
[afbeelding]
Dus de LG oleds ondersteunt alleen signalen op 10 bit met 4:2:0 subsampling? Vreemd overigens met een 10 bit paneel. Dan zou 4:4:4 / 10bit op elke resolutie mogelijk moeten zijn (elke pixel individueel direct aansturen vanuit je mediaplayer).

Dat is voor mij dan voorlopig een dealbreaker. Op zijn minst zoek ik volledig 4:4:4 @ 10 bit, maar liefst nog op 12 bit (16 bit is voorlopig nog utopie)..

• Puck
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:24:
[...]

Dus de LG oleds ondersteunt alleen signalen op 10 bit met 4:2:0 subsampling? Vreemd overigens met een 10 bit paneel. Dan zou 4:4:4 / 10bit op elke resolutie mogelijk moeten zijn (elke pixel individueel direct aansturen vanuit je mediaplayer).

Dat is voor mij dan voorlopig een dealbreaker. Op zijn minst zoek ik volledig 4:4:4 @ 10 bit, maar liefst nog op 12 bit (16 bit is voorlopig nog utopie)..
Dit is wat ik heb kunnen vinden. Het fijne weet ik er ook niet van. Het is dus niet vreemd aangezien HDMI 2.0(a) simpelweg de bandbreedte niet heeft voor 4k@4:4:4@50hz of hoger. Ik vermoed dan ook dat er geen enkele televisie zal zijn die dit wel aankan.

EDIT: Wat zou je willen aansturen dan? Want bij films zal het gewoon werken (want onder de 30hz).

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 24-11-2016 13:35 ]

Verwijderd

Puck schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:28:
[...]

Dit is wat ik heb kunnen vinden. Het fijne weet ik er ook niet van. Het is dus niet vreemd aangezien HDMI 2.0a simpelweg de bandbreedte niet heeft voor 4k@4:4:4@50hz of hoger. Ik vermoed dan ook dat er geen enkele televisie zal zijn die dit wel aankan.

EDIT: Wat zou je willen aansturen dan? Want bij films zal het gewoon werken (want onder de 30hz).
Naja, dan zou het op een lagere frequentie of resolutie wel moeten kunnen lijkt me. Bijvoorbeeld 1080p60 @ 4:4:4 /12 bit. Eens kijken bij AVSforums of er iemand is die eea heeft getest.

@EDIT: Voornamelijk films. Voorlopig hebben we alles nog op 1080p (geen 3D), maar 4K zal er bij komen.

Ik gebruik hiervoor een HTPC met madVR daarop. Voor de allerbeste kwaliteit kan je dan je display het beste aansturen met 4:4:4 in 10bit (straks 12bit). Ook mijn Oppo bluray kan al 12 bit out (al dan niet dithered).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 13:40 ]

• LOTG
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:24:
[...]

De HMDI 2.0a spec support het niet, of het paneel het ook niet support durf ik niet te zeggen. Waarschijnlijk zal 2.1 dit mogelijk maken aangezien 2.0b ook maar max 18Gbps support.

Het is een limitatie van de spec, een waarschijnlijk ook de kabel. Ik meen dat die highspeed kabels ook maar 18Gbps supporten.

• eL_Jay
LOTG schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:38:
[...]

De HMDI 2.0a spec support het niet, of het paneel het ook niet support durf ik niet te zeggen. Waarschijnlijk zal 2.1 dit mogelijk maken aangezien 2.0b ook maar max 18Gbps support.

Het is een limitatie van de spec, een waarschijnlijk ook de kabel. Ik meen dat die highspeed kabels ook maar 18Gbps supporten.
Zag daarom liever 1 DP-port ;)

• Puck
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:36:
[...]

Naja, dan zou het op een lagere frequentie of resolutie wel moeten kunnen lijkt me. Bijvoorbeeld 1080p60 @ 4:4:4 /12 bit. Eens kijken bij AVSforums of er iemand is die eea heeft getest.

@EDIT: Voornamelijk films. Voorlopig hebben we alles nog op 1080p (geen 3D), maar 4K zal er bij komen.

Ik gebruik hiervoor een HTPC met madVR daarop. Voor de allerbeste kwaliteit kan je dan je display het beste aansturen met 4:4:4 in 10bit (straks 12bit). Ook mijn Oppo bluray kan al 12 bit out (al dan niet dithered).
Ja, ik ga er ook van uit dat dat wel werkt, maar daar heb ik dus ook geen informatie over kunnen vinden. Heb alleen die tabel voor 4k@50/60Hz kunnen vinden, waarschijnlijk omdat daar uitzonderingen zijn? In principe moet dit makkelijk te testen zijn, aangezien je kan zien wel signaal je binnenkrijgt op de televisie?

EDIT: Maar voor films zal het dan sowieso geen probleem moeten zijn, zelfs in 4K, die spelen niet op 50/60hz.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 24-11-2016 13:49 ]

• blessure
LOTG schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:30:
[...]

Ik niet, maar je zou kabels met een 90 graden connector kunnen nemen.
Ik heb zelf de HDMI kabels, aan elkaar gebonden, met een bindertje.
Onder de tv een witte kabelgoot ,Verticaal gemonteerd.
Daar doorheen, lopen de kabels.
Aan de rechterzijde, heb ik zo"n zelfde kabelgoot gemonteerd, voor het netsnoer.
Daardoor, is er, als je voor de tv zit, geen enkele kabel te zien.
Mijn tv hangt overigens, aan de muur.

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10 16:55
Ik heb in 2015 een 55ec930v laten kalibreren en mijn advies is doen. Ik zag iig duidelijk verschil.

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

Verwijderd

De screenshot zoals op reddit gepost (link paar posts terug) lijkt van een C versie (laatste versie firmware op LG website zegt 03.40.65 vs 03.40.50 voor B ).

Ik heb zelf met de PS4 Pro en de B (HDR - HDCP 1.4) versie in Uncharted 4 geen (waarneembare) last van input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:11:
De screenshot zoals op reddit gepost (link paar posts terug) lijkt van een C versie (laatste versie firmware op LG website zegt 03.40.65 vs 03.40.50 voor B ).

Ik heb zelf met de PS4 Pro en de B (HDR - HDCP 1.4) versie in Uncharted 4 geen (waarneembare) last van input lag.
Gisteren uitgespeeld - helemaal eens dat er geen waarneembare input lag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Phusebox schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:45:
Ik ben benieuwd wat we volgend jaar gaan zien. Ik heb besloten toch nog even te wachten gezien de kleine issues met de 2016 modellen die al dan niet nog via firmware update opgelost gaan worden.

Qua beeldkwaliteit mag het voor mij blijven als het is als ze maar een snellere cpu in die dingen stoppen en de input lag omlaag krijgen.
Exact mijn gedachte, komt dat ook mooi samen met het jaar dat de nieuwe Xbox uit komt waardoor het ook echt veel nut heeft voor mij. Kan me niet voorstellen dat de huidige probleempjes niet zijn opgelost dan.

Nu al zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:11:
Is gewoon voor de B6 hoor, maar is momenteel enkel vrijgegeven in Azië. Zie http://www.lg.com/jp/support/support-product/lg-OLED65B6P
SW File (Version 04.30.65)
1. Improvement
1) Improve The Sony PS4 Pro No Signal Issue (HDCP Fail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
blessure schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:08:
[...]

Ik heb zelf de HDMI kabels, aan elkaar gebonden, met een bindertje.
Onder de tv een witte kabelgoot ,Verticaal gemonteerd.
Daar doorheen, lopen de kabels.
Aan de rechterzijde, heb ik zo"n zelfde kabelgoot gemonteerd, voor het netsnoer.
Daardoor, is er, als je voor de tv zit, geen enkele kabel te zien.
Mijn tv hangt overigens, aan de muur.
Mijn tv zal niet aan de muur gehangen worden, dus ik zal een andere oplossing moeten vinden. Ik zou eventueel de hdmi out kabel van de tv kunnen aansluiten op de soundbar, maar dan zitten de kabels van de soundbar weer tegen de speaker van de tv. Misschien had ik de B-serie moeten kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
kevinman schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:38:
[...]

Mijn tv zal niet op de muur gehangen worden, dus ik zal een andere oplossing moeten vinden. Ik zou eventueel de hdmi out kabel van de tv kunnen aansluiten op de soundbar, maar dan zitten de kabels van de soundbar weer tegen de speaker van de tv. Misschien had ik de B-serie moeten kopen...
Mijn 55B6V heeft anders het zelfde probleem, vandaar dat ik kwam met de 90 graden connectors. Een vriend van mij heeft die op een Samsung waar de connectors ook dicht bij de rand zitten. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:45
Zojuist iets engs gehad op mijn b6v...zet de tv aan en geen beeld :o muis werkte niet en homeknop niet.
Echt geen enkele knop werkte, wel sprong mijn onkyo netjes aan en sprong ook weer uit als ik op uit drukte op afstandsbediening (was de enige knop die het wel deed). Na paar x proberen opnieuw aan te zetten maar de stekker er even uitgehaald en er weer in en tv aan.
Heb nu weer beeld gelukkig, hoop niet dat dit een gewoonte gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
LOTG schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:59:
[...]

Mijn 55B6V heeft anders het zelfde probleem, vandaar dat ik kwam met de 90 graden connectors. Een vriend van mij heeft die op een Samsung waar de connectors ook dicht bij de rand zitten. Werkt prima.
Ik heb 90 graden connectors voor 0,97 euro gevonden op lightinthebox.com. Ik weet niet of ze te vertrouwen zijn, maar voor nog geen euro, wil ik wel riskeren :P

Thx voor de tip btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
kevinman schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:48:
[...]

maar voor nog geen euro, wil ik wel een tv van minimaal 2000 euro riskeren :P
Zo bedoelde je het toch ? 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
dbz1985 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:14:
Zojuist iets engs gehad op mijn b6v...zet de tv aan en geen beeld :o muis werkte niet en homeknop niet.
Echt geen enkele knop werkte, wel sprong mijn onkyo netjes aan en sprong ook weer uit als ik op uit drukte op afstandsbediening (was de enige knop die het wel deed). Na paar x proberen opnieuw aan te zetten maar de stekker er even uitgehaald en er weer in en tv aan.
Heb nu weer beeld gelukkig, hoop niet dat dit een gewoonte gaat worden.
Yikes. Die had ik nog niet eerder gehoord. Maar aan de andere kant meuk draait ook volledig op software, dus misschien firmware updates in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:45
ghstly schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:13:
[...]

Yikes. Die had ik nog niet eerder gehoord. Maar aan de andere kant meuk draait ook volledig op software, dus misschien firmware updates in de gaten houden.
Ja ik had het ook nog nooit eerder gehoord, hoop het niet vaker mee te maken... Zo wel, dan het liefst binnen de garantieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Inmiddels is de 55B6 retour en hangt er nu een 65B6 aan de muur ..... echt een heel verschil in formaat , geen spijt van !!!

Heb wel wat problemen (ook met de vorige) lijkt me HDMI handshake problemen ? Alle apparatuur is op een Pioneer receiver aangesloten en vandaag gaat het naar de OLED , af en toe als ik bv switch van een app op de tv naar de HDMI ingang waar de Pioneer op aangesloten is dan krijg ik geen beeld meer afgewisseld met "sneeuw"/ruis ... is daar iets aan te doen ? Dit is zeer irritant namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Gisteren is het paneel van mijn oled (55 910v) vervangen vanwege dode pixel.
Wel leuk om te zien hoe dat in zijn werk gaat.
Zit best weinig elektronica in zo'n toestel tegenwoordig.
Viel me echt op.
Was binnen half uurtje gepiept.

Nieuwe paneel ben ik blij mee. Geen rode waas meer aan de rechterzijde vh scherm. Mooi (bijna) egaal wit nu.
Banding met voetbal lijkt om verminderd te zijn.

Vignetting is beetje hetzelfde gebleven.

Al met al tevreden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
cardwizard schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:54:
Inmiddels is de 55B6 retour en hangt er nu een 65B6 aan de muur ..... echt een heel verschil in formaat , geen spijt van !!!

Heb wel wat problemen (ook met de vorige) lijkt me HDMI handshake problemen ? Alle apparatuur is op een Pioneer receiver aangesloten en vandaag gaat het naar de OLED , af en toe als ik bv switch van een app op de tv naar de HDMI ingang waar de Pioneer op aangesloten is dan krijg ik geen beeld meer afgewisseld met "sneeuw"/ruis ... is daar iets aan te doen ? Dit is zeer irritant namelijk
Sluit1 van de apparaten, direct op de oled aan.
Dan kun je controleren, of het de Pioneer is, of je oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Tot nu toe krijg ik alleen weer beeld als ik de stekker van de tv uit het stopcontact haal en even later weer aansluit ....

Ik denk dat het de tv is (de 55B6 had hetzelfde) tv's die ik hier voor had niet.... vrees dus eigenlijk dat er niks aan te doen is?

[ Voor 13% gewijzigd door Cardwizard op 27-11-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-10 13:06
iemand enig idee wanneer LG met die firmware komt zodat de inputlag omlaag gaat? ik kan niet wachten om een B6 of E6 te kopen maar wil eerst de testresultaten zien met betrekking tot deze nieuwe firmware update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
LG heeft geen specifieke datum genoemd en dat zullen ze waarschijnlijk ook niet gaan doen. LG kennende zal de firmware er opeens zijn, op verschillende data in verschillende regio's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

harrybeuker schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:15:
iemand enig idee wanneer LG met die firmware komt zodat de inputlag omlaag gaat? ik kan niet wachten om een B6 of E6 te kopen maar wil eerst de testresultaten zien met betrekking tot deze nieuwe firmware update :)
Ik zou eerlijk gezegd geen wonderen verwachten. Mijn vermoeden is dat de lag met hdr stabiel zal worden maar niet drastisch omlaag zal gaan. Maarten wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
cardwizard schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:35:
Tot nu toe krijg ik alleen weer beeld als ik de stekker van de tv uit het stopcontact haal en even later weer aansluit ....

Ik denk dat het de tv is (de 55B6 had hetzelfde) tv's die ik hier voor had niet.... vrees dus eigenlijk dat er niks aan te doen is?
Is het mogelijk, om de Pioneer, in de stand-by stand te laten staan, i.p.v helemaal uit?
Misschien herkent de tv , de Pioneer dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Die staat op stand-by en geeft het signaal van de decoder door naar de tv zodat ik ook als de Pioneer "uit" staat tv kan kijken

Dit gebeurt ook niet als ik het hele spul aanzet maar tijdens gebruik .. ik heb echt het idee dat dit vooral is als ik een app op de tv gebruikt heb (YouTube/Netflix/etc. etc.) en dan weer terug schakel naar de ingang waar de Pioneer op aangesloten is (overigens gebeurt het op alle ingangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
Is iemand gelukt om flash en silverlight voor de builtin webos 3 browser te installeren? Of een andere browser zoals firefox of chrome is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Is het misschien mogelijk om eens foto's te posten van hoe jullie hem aan de muur hebben hangen? Ik wil het ook doen maar twijfel nog omdat de onderkant zo dik is en boven dun. Ben beetje bang dat dat raar staat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Tylen schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:17:
Is het misschien mogelijk om eens foto's te posten van hoe jullie hem aan de muur hebben hangen? Ik wil het ook doen maar twijfel nog omdat de onderkant zo dik is en boven dun. Ben beetje bang dat dat raar staat.
ik heb mijn 55B6V opgehangen met een Vogel's beugel, special voor zulke dunne TV's en dat staat totaal niet raar ;)
Ik vlug een paar fotos gemaakt maar ze zijn wel wat donker, hopelijk heb je 'r wat aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wwKSoP6baPxTlmBsdTYepRMY/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OJ0eGw590Ksh1Y5K2apzP3SY/full.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/80UCvsnffFGm7XZYgFWKDRxr/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Gisteren had ik enkele vrienden op bezoek en deze gaven de opmerking dat het beeld van mijn tv niet glashelder was. Ruis op de achtergrond, geen perfect scherp beeld.
Ik heb een LG 55EG910V en de tv is aangesloten op een recente digicorder en stond op VTM HD.
Wanneer ik een dvd bekijk is het beeld perfect.
Wel staat er tijdens een uitzending 50 Hz in het beeld terwijl de tv 120 Hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Ik ben dit weekend, mede door een mooie deal, ook gezwicht voor OLED. Stond al een tijdje op mijn radar, maar wilde niet een 55 inch, aangezien ik al een 55 inch LCD heb staan uit 2012. Ik hoop dat hij snel geleverd wordt maar ben vooral benieuwd wat iedereen hier gebruikt als referentie materiaal voor bezoek? Sowieso komt de blu ray van Planet Earth II erin, maar wat kan ik nog meer laten zien? Heb helaas geen PS4 pro, wel een game pc met een 1080, dus BF1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
karine1 schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:20:
Gisteren had ik enkele vrienden op bezoek en deze gaven de opmerking dat het beeld van mijn tv niet glashelder was. Ruis op de achtergrond, geen perfect scherp beeld.
Ik heb een LG 55EG910V en de tv is aangesloten op een recente digicorder en stond op VTM HD.
Wanneer ik een dvd bekijk is het beeld perfect.
Wel staat er tijdens een uitzending 50 Hz in het beeld terwijl de tv 120 Hz is.
V.w.b. die 50Hz, dat is de uitzendnorm, dus dat is correct. Verder zegt het mij weinig omdat niet duidelijk is hoe goed je provider is met zijn TV signaal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

botech schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:17:
[...]

ik heb mijn 55B6V opgehangen met een Vogel's beugel, special voor zulke dunne TV's en dat staat totaal niet raar ;)
Ik vlug een paar fotos gemaakt maar ze zijn wel wat donker, hopelijk heb je 'r wat aan

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Oke ik ben nu al overstag hahaha. Welke vogels beugel is dat?

Super bedankt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Tylen schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:21:
[...]

Oke ik ben nu al overstag hahaha. Welke vogels beugel is dat?
Das de THIN205
http://www.muurbeugelcent...Pnmz8zHydACFcW4Gwod4t4LXA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

kwdtje schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:33:
Ik ben dit weekend, mede door een mooie deal, ook gezwicht voor OLED. Stond al een tijdje op mijn radar, maar wilde niet een 55 inch
Welke is het geworden, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
65b6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ook ik ben dit weekend overstag gegaan. Ik vind de 65 inch echt te duur dus ben voor een 55E6 gegaan. Waren echt mooie aanbiedingen. Nu kan ik eventueel ook de 55E6D krijgen ipv de 55E6V. De D versie kan eerder verzonden worden. De winkel gaf aan dat het enige verschil is dat er een dubbele satelliet ingang op zit ivm grensgebieden. Deze komt wel van LG Nederland en garantie etc gaat ook via Nederland. Denk dat ik daar maar voor ga, tenzij iemand hier zegt dat dat niet verstandig is.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Mag ik vragen wat de prijs is van die ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

2300 euro.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-10 13:09
Klopt het dat Samsung vanaf 1 januari 2017 ook OLED televisies mag produceren ivm aflopen patent bij LG? Ik twijfel namelijk over een LG 55E6V, maar vind de Samsung menu indeling vaak wat beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54

Bever!

3

r0bb schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:33:
Klopt het dat Samsung vanaf 1 januari 2017 ook OLED televisies mag produceren ivm aflopen patent bij LG? Ik twijfel namelijk over een LG 55E6V, maar vind de Samsung menu indeling vaak wat beter werken.
Lijkt me een onzin verhaal, wachten op de CES als je wilt weten wat er in 2017 komt.
Samsung maakt veel meer oled's dan lg, welliswaar voor mobiel maar toch..
Pagina: 1 ... 32 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.