Mijn 2008 plasma had ook geen problemen, alleen de branduren zorgde er voor dat het beeld niet meer zo helder was en zwart was ook al niet meer zo zwart als voorheen.
55C6V is prima maar al 6 keer ervaren dat ik een MP4 (X264, 720p) bestand niet verder af kan kijken.
Ik moet hierdoor een dergelijk bestand in 1 keer afkijken.
De TV speelt via het netwerk (bedraad) vanaf mijn Synology alle bestanden af die ik tot nu toe heb geprobeerd.
Echter bij 1 type bestand na herstart:
- herstart de video waar ik gebleven ben en hoor ik het geluid
- maar blijft het beeld hangen op 1 moment en zijn er groene glitches aan de bovenkant
Dit kan ik niet fixen met herstarten van de TV (lijkt iets in geheugen TV te zitten waardoor dit ontstaat).
Bestand is niet corrupt verder want op een ander device speelt het nog gewoon af.
Kenmerken bestand: MP4, 720p, X264 (4703Kbps, 29.970fps), AAC (192Kbps, 48KHz, 2 ch)
Wat kan ik hieraan doen als het ontstaat?
De TV speelt via het netwerk (bedraad) vanaf mijn Synology alle bestanden af die ik tot nu toe heb geprobeerd.
- maar blijft het beeld hangen op 1 moment en zijn er groene glitches aan de bovenkant
Dit kan ik niet fixen met herstarten van de TV (lijkt iets in geheugen TV te zitten waardoor dit ontstaat).
Bestand is niet corrupt verder want op een ander device speelt het nog gewoon af.
Kenmerken bestand: MP4, 720p, X264 (4703Kbps, 29.970fps), AAC (192Kbps, 48KHz, 2 ch)
Verwijderd
Zelf zou ik het bestand proberen om te zetten naar een MKV container met MKV toolnix. In mijn ervaring lost het vaak de problemen op. Je moet wel vooraf goed kijken wat de kenmerken van je videostroom zijn, en controleren of MKV toolnix die kenmerken goed overneemt of invult.PaPi36 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:21:
55C6V is prima maar al 6 keer ervaren dat ik een MP4 (X264, 720p) bestand niet verder af kan kijken.
Als ik 29,970 zie, lijkt het -zonder verder iets te weten- een interlinieerde video? Dat zou het kunnen zijn. Wanneer LG zich strikt aan officiële standaarden houdt, kan die framerate een probleem zijn. Als ik het me goed herinner bestaat er in de officiële standaarden geen 720p30 (wat jij hebt) en geen geïnterlinieerde HD op 720 (720ixx).
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2016 12:50 ]
Weet iemand of 1 dode pixel bij levering onder de garantie valt?
Plattetv geeft namelijk aan dat het pas bij 4 dode pixels vervangen wordt onder de garantie.
Plattetv geeft namelijk aan dat het pas bij 4 dode pixels vervangen wordt onder de garantie.
Dat hangt af van de voorwaarden. Ik weet niet wat LG hanteerd, maar je kunt het ze vragen.xavier! schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:18:
Ik weet dat ze bij PlatteTV een extra "verzekering" aanboden die vervanging bij 1 dode pixel garandeerde.
Als je nog binnen de twee weken zit en je hebt op afstand gekocht kun je de koop altijd ontbinden en vervolgens een ander aanschaffen.xavier! schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:18:
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ja het is inderdaad ook handig om te vermelden hoe lang je het scherm al hebtHet is ook handig als ik leer lezen. Binnen 2 weken is min of meer een DOA en kun je hem gewoon terug sturen.FirePuma142 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:26:
[...]
Als je nog binnen de twee weken zit en je hebt op afstand gekocht kun je de koop altijd ontbinden en vervolgens een ander aanschaffen.
Je hoeft immers geen defect product te accepteren, ook al proberen winkels dat soms wel.
Defect product betekend vervanging, niet reparatie.
Probeer er overigens eerst op een andere manier uit te komen, dus probeer op een (nette!) manier uit te leggen dat het een nieuwe TV betreft en dat jij verwacht dat hij geen dode pixels heeft.
Wat je vooral wilt hebben zijn toezeggingen zwart op wit.
Als jij de koop ontbind ben je namelijk wel verantwoordelijk voor het terug sturen. En mijn B6 zou ik niet graag zelf weer inpakken en versturen.
Dit geld overigens wel allemaal voor kopen op afstand (internet) als je hem in de winkel hebt gekocht gelden andere voorwaarden.
[ Voor 48% gewijzigd door LOTG op 16-11-2016 12:40 ]
Ik had het een tijdje geleden over AV-sync-problemen met het kijken van Netflix op de LG C6V via HDMI-ARC. Ik kan melden dat het geluid in Netflix op de PS4 Pro perfect synchroon met het beeld loopt. De PS4-Netflix-app heeft overigens geen HDR-ondersteuning. Het betekent dat ik nu op de PS4 Netflix gebruik.
Uhm, what?ymmv schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:02:
Ik had het een tijdje geleden over AV-sync-problemen met het kijken van Netflix op de LG C6V via HDMI-ARC. Ik kan melden dat het geluid in Netflix op de PS4 Pro perfect synchroon met het beeld loopt. De PS4-Netflix-app heeft overigens geen HDR-ondersteuning. Het betekent dat ik nu op de PS4 Netflix gebruik.
En waarom gebruik je niet gewoon Netflix op de TV zelf, die heeft wel HDR support. En je hoeft de PS4 niet aan te zetten (saves power).
Dat zei ik dus net: beeld en geluid lopen niet 100% synchroon in de Netflix-app op de LG C6V, maar wel op de PS4. Voor die paar series in HDR kan ik altijd nog Netflix op de LG-TV starten - maar dan heb ik weer te maken met geluid dat niet gelijk loopt met het beeld. Ik moet dan ook nog 'ns in de HDMI-ARC-configuratie het geluid op PCM (stereo) zetten voor de minste AV-vertraging. En dan is het ook met de -1 setting nog steeds niet perfect.
Op de PS4 heb ik die ergernissen niet en is de AV-sync met DD51 100% goed.
[ Voor 64% gewijzigd door ymmv op 16-11-2016 13:44 ]
Begrijp het ook niet helemaal goed.. Je kunt toch wel ergens lipsync settings aanpassen? Misschien even je situatie beschrijven zodat het ook wat toevoegt hier en mensen je kunnen helpen.ymmv schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:41:
Dat zei ik dus net: beeld en geluid lopen niet 100% synchroon in de Netflix-app op de LG C6V, maar wel op de PS4. Voor die paar series in HDR kan ik altijd nog Netflix op de LG-TV starten - maar dan heb ik weer te maken met geluid dat niet gelijk loopt met het beeld. Ik moet dan ook nog 'ns in de HDMI-ARC-configuratie het geluid op PCM (stereo) zetten voor de minste AV-vertraging. En dan is het ook met de -1 setting nog steeds niet perfect.
Ik gebruik nu ingebouwde netflix app op m'n B6V en het geluid gaat via een toslink kabeltje ipv HDMI naar de receiver. Werkt perfect en geen gezeur met herkenning van DD signaal.
Maar met HDMI had ik ook weinig problemen moet ik zeggen, op mijn receiver kan ik nog altijd lipsync aanpassen maar ook op de TV zitten er al instellingen voor.
Ah, nu snap ik het. Ja de uitspraak dat HDR niet op de PS4 werkt en je daarom op de PS4 Netflix gebruikt was niet zo heel duidelijk.
En ik gebruik geen HDMI-ARC(optical) dus daar kan ik niet over mee praten.
Het word er tegenwoordig ook niet duidelijker op als je zegt iets op de TV te kijken, gezien dat altijd het geval is maar je nu ook dingen op de TV zelf kan afspelen.
En ik gebruik geen HDMI-ARC(optical) dus daar kan ik niet over mee praten.
Het word er tegenwoordig ook niet duidelijker op als je zegt iets op de TV te kijken, gezien dat altijd het geval is maar je nu ook dingen op de TV zelf kan afspelen.
Ik had ook op mijn receiver de AV-delay kunnen aanpassen, maar da's een globale setting, en daarom niet handig als ik alleen bij de Netflix-app van de LG zelf dat probleem heb. Dan moet ik elke keer die setting aan- en uitzetten.Fuske schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:53:
[...]
Begrijp het ook niet helemaal goed.. Je kunt toch wel ergens lipsync settings aanpassen? Misschien even je situatie beschrijven zodat het ook wat toevoegt hier en mensen je kunnen helpen.![]()
Ik gebruik nu ingebouwde netflix app op m'n B6V en het geluid gaat via een toslink kabeltje ipv HDMI naar de receiver. Werkt perfect en geen gezeur met herkenning van DD signaal.
Maar met HDMI had ik ook weinig problemen moet ik zeggen, op mijn receiver kan ik nog altijd lipsync aanpassen maar ook op de TV zitten er al instellingen voor.
Maar goed, de Netflix-app op de PS4 heeft dit probleem niet.
Ah, bij mij werkt dat per ingang volgens mij. Je mist zo wel de HDR weergave jammer genoeg dus misschien is in jouw geval een optisch kabeltje leggen ook een handige oplossing!ymmv schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:41:
[...]
Ik had ook op mijn receiver de AV-delay kunnen aanpassen, maar da's een globale setting, en daarom niet handig als ik alleen bij de Netflix-app van de LG zelf dat probleem heb. Dan moet ik elke keer die setting aan- en uitzetten.
Maar goed, de Netflix-app op de PS4 heeft dit probleem niet.
Idem hier. Ik heb ook optisch kabeltje van de TV naar de versteker voor de Smart-TV Apps. Geen lipsync issues hier.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Thanx (ook al gaat de uitleg mijn kennispet te boven).Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:40:
[...]
Zelf zou ik het bestand proberen om te zetten naar een MKV container met MKV toolnix. In mijn ervaring lost het vaak de problemen op. Je moet wel vooraf goed kijken wat de kenmerken van je videostroom zijn, en controleren of MKV toolnix die kenmerken goed overneemt of invult.
Als ik 29,970 zie, lijkt het -zonder verder iets te weten- een interlinieerde video? Dat zou het kunnen zijn. Wanneer LG zich strikt aan officiële standaarden houdt, kan die framerate een probleem zijn. Als ik het me goed herinner bestaat er in de officiële standaarden geen 720p30 (wat jij hebt) en geen geïnterlinieerde HD op 720 (720ixx).
Heb het ook LG gevraagd maar die maakt zich er met de volgende oneliner vanaf.....
"Dit betreft meestal geen defect, maar een bestand die niet geheel compatible is. U zou meerdere bestanden moeten uitproberen om zaken uit te sluiten."
Uiteindelijk zal het dan met het bestand en de gebruikte codec te maken hebben.
Stomme is dat het wel de eerste keer gewoon netjes afspeelt en ook met vooruit spoelen e.d. geen probleem geeft.
Alleen bij stoppen en andere dag weer verder kijken ontstaat het probleem ineens.
Nou ja....jammer maar helaas want de bestanden omzetten is teveel moeite voor de hapsnap video's die ik op die manier bekijk (Amerikaans worstelen).
Hier geen lipsync issues met Netflix op de EF950V via HDMI ARC naar mn receiver. gebeurt dit bij anderen alleen met 4k of met alle content via de app?
Ik heb vd week tijdens het afstoffen van mijn oled een dode pixel ontdekt.xavier! schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:18:
Zwart puntje. Vooral zichtbaar op lichte beelden. Ook vanaf mijn zitpositie.
Ik heb de garantie voorwaarden van LG opgezocht.
Heb nu niet de link, maar er staat in dat een tv 2 dode pixels mag hebben.
Pech voor mij dus.
nieuws: LG belooft fix voor probleem oled-tv's met PS4 Pro
Aangezien het niet in het artikel staat: het probleem waar hierover wordt gesproken is (als ik de reacties doorspit) dus het tonen van HDR in-game? Dat de LG OLED's dat dus niet doen, tenzij je van een omweg gebruik maakt. Ik zie een hoop resultaten als ik zoek naar dit probleem in Google, maar de uitspraak dat ze er wat aan gaan doen lees ik alleen op Tweakers (logisch, Nederlandse woordvoerder).
Ik ben van plan om een 55C6V aan te schaffen en te gebruiken i.c.m. een PS4 Pro, is het verstandiger om eerst even op die fix te wachten of denken jullie dat die er wel komt gezien bovenstaande uitspraak? Zou graag nog gebruik maken van de novemberkorting.
Oh en een medewerker van Plattetv.nl probeerde mij HDMI 2.0a kabels van €49,99 'aan te smeren', waar kopen jullie je kabels?
Aangezien het niet in het artikel staat: het probleem waar hierover wordt gesproken is (als ik de reacties doorspit) dus het tonen van HDR in-game? Dat de LG OLED's dat dus niet doen, tenzij je van een omweg gebruik maakt. Ik zie een hoop resultaten als ik zoek naar dit probleem in Google, maar de uitspraak dat ze er wat aan gaan doen lees ik alleen op Tweakers (logisch, Nederlandse woordvoerder).
Ik ben van plan om een 55C6V aan te schaffen en te gebruiken i.c.m. een PS4 Pro, is het verstandiger om eerst even op die fix te wachten of denken jullie dat die er wel komt gezien bovenstaande uitspraak? Zou graag nog gebruik maken van de novemberkorting.
Oh en een medewerker van Plattetv.nl probeerde mij HDMI 2.0a kabels van €49,99 'aan te smeren', waar kopen jullie je kabels?
Verwijderd
Ik denk niet dat ze het scherm vervangen hebben hoor. Die rode "pixels" wat je bedoeld heeft te maken met 1 van de print platen. Vaak makkelijk met een schroevendraaier bij te stellen met een potmeter. Mag natuurlijk niet na 3 jaar maar goed , zit iig niet in het scherm! Hoe dat met oled zit durf ik je niet te zeggen.joco schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:28:
[...]
tja.. ik had een 58" samsung plasma in 2010 gekocht, in 2013 had ik al bij witte beelden allemaal rode pixels her en der in het beeld. Toen heb ik onder garantie het scherm helemaal kunnen vervangen
En nu is het weer 3 jaar verder en je raad het misschien al... jawel weer hetzelfde probleem komt naar voren, weer bij bepaalde beelden (meestal reclame). Weer rode pixels als strepen door het beeld heen
Bij gewone programma's heb je nog niet echt veel last, maar ik begon me weer vrij te ergeren aan het beeld.. Dus ik heb de samsung vervangen door een LG 65" B6
Maar daarom dus mijn vraag, zeker met mijn ervaring met de samsung plasma....
Verwijderd
HDMI kabels kun je gewoon bij de action halen. Google maar op welke hdmi kabel het beste is. Kwaliteit van de kabel wordt pas echt belangrijk over een groot aantal meters , denk niet dat jij je Playstation 15 meter verder op hebt staan?WickedWizard schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:46:
Thanks en jep, ik snap dat HDMI kabels min of meer hetzelfde zijn. Maar de nadruk lag hier op de 2.0a standaard, die nodig is voor HDR. Kun je die kabels ook voor een paar euro bij de Action halen? Op internet zie ik prijzen rond de 25 euro, ik vraag me af of dat wel voordelig is..Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:52:
[...]
HDMI kabels kun je gewoon bij de action halen. Google maar op welke hdmi kabel het beste is. Kwaliteit van de kabel wordt pas echt belangrijk over een groot aantal meters , denk niet dat jij je Playstation 15 meter verder op hebt staan?![]()
Verwijderd
Hmm durf ik je niet te zeggen. Staat wel 4K en 2.0 op maar aangezien ik een Panasonic plasma heb kan ik je niet zeggen of HDR ook goed werkt. Ik ga er vanuit van wel. Zijn degelijke kabels en kosten echt niks , dacht 3 of 4 euro.
Ik denk eerlijk gezegd dat je er echt totaal geen verschil in ziet hoor tussen een kabel van de action of plattetv.nl
Tevens is dat ook zijn taak he , hij maakt winst op die kabels en niet op die tv's.
Ik denk eerlijk gezegd dat je er echt totaal geen verschil in ziet hoor tussen een kabel van de action of plattetv.nl
Tevens is dat ook zijn taak he , hij maakt winst op die kabels en niet op die tv's.
Ik had wel problemen met oudere kabels. Audio drops enzo op de ARC. Voor een paar euro bij banggood kabels gehaald en die doen het prima. 4 euro per stuk of zo.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Het z.g. Pink Banding probleem bij sommige Samsung Plasma modellen? De reden waarom ik de keuze voor een andere TV uiteindelijk toch maar definitief gemaakt heb. Voltage wat verhogen zou idd een (tijdelijke) oplossing kunnen zijn. Ik heb er echter geen slinger meer aan gegeven, onze Samsung staat al maanden ingepakt in de doos van een 950VVerwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:50:
[...]
Ik denk niet dat ze het scherm vervangen hebben hoor. Die rode "pixels" wat je bedoeld heeft te maken met 1 van de print platen. Vaak makkelijk met een schroevendraaier bij te stellen met een potmeter. Mag natuurlijk niet na 3 jaar maar goed , zit iig niet in het scherm! Hoe dat met oled zit durf ik je niet te zeggen.
Edit: bij ons leek het toch werkelijk enkel roze, maar dan in vele mindere mate.
[YouTube: https://youtu.be/28UxYb6_vSQ]
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 16-11-2016 20:40 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Nee bij plasma panelen krijg je dan rode/groene/blauwe spikkels in beeld , vaak bij bepaalde kleuren. Bij de meeste modellen kan je dat tijdelijk oplossen met een potmeter. ( Voltage 1/2 volt omhoog. )
Modellen hebben ook last van koude soldeerverbinding. Plasma paneel vervangen doen ze echt niet , dan vervangen ze de hele tv denk ik.
Modellen hebben ook last van koude soldeerverbinding. Plasma paneel vervangen doen ze echt niet , dan vervangen ze de hele tv denk ik.
Verwijderd
Dit is een oorzaak wat vermoedelijk uit het mainboard komt. Heeft wel te maken met voltages , deze moeten iets omhoog totdat de "pink banding" verdwijnt. Daarnaast firmware update doen en het probleem is verholpen voor een lange tijd. ( Ik zou met een beetje siliconen de potmeter vast zetten ).hardware-lover schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:26:
[...]
Het z.g. Pink Banding probleem bij sommige Samsung Plasma modellen? De reden waarom ik de keuze voor een andere TV uiteindelijk toch maar definitief gemaakt heb. Voltage wat verhogen zou idd een (tijdelijke) oplossing kunnen zijn. Ik heb er echter geen slinger meer aan gegeven, onze Samsung staat al maanden ingepakt in de doos van een 950V
Edit: bij ons leek het toch werkelijk enkel roze, maar dan in vele mindere mate.
[video]
In een doos is zonde!!
Waarom kan de LG geen 5.1 doorsturen als ook het tv geluid aan staat ?
Nu zou ik elke keer in de instellingen moeten rommelen om te schakelen
5.1 is geen probleem . Maar met simpele tv uitzendingen wil ik niet de hele tijd de de receiver aan hebben dus geluid uit de tv maar dat kan dus niet als ik 5.1 wil , neem ik genoegen met stereo dan kan het wel 😡
Nu zou ik elke keer in de instellingen moeten rommelen om te schakelen
5.1 is geen probleem . Maar met simpele tv uitzendingen wil ik niet de hele tijd de de receiver aan hebben dus geluid uit de tv maar dat kan dus niet als ik 5.1 wil , neem ik genoegen met stereo dan kan het wel 😡
Heb gisteren net de nieuwe firmware update op mijn 55E6V gekregen. Ik merk alleen dat de audio wat anders is geworden. Er lijken daar meer opties gekomen te zijn.
Helaas is de audio zelf wel minder geworden. De KPN ontvanger geeft rare bijgeluiden met radio en de Satelliet receiver geeft helemaal geen geluid. Netflix (van de TV zelf) en de BR speler doen het wel zonder problemen. Heb al wat gerommeld met instellingen, maar krijg zelfs geen geluid op de interne speaker van de LG (normaal staat hij op output naar Optical en de interne speaker). Komt dit iemand bekend voor?
Edit: aangezien de andere aangesloten apparatuur het wel deed heb ik maar eens een HDMI kabel gewisseld. Nu heb ik gewoon weer geluid! De firmware update zorgt ervoor dat het wat nauwer luistert met de bekabeling.
Helaas is de audio zelf wel minder geworden. De KPN ontvanger geeft rare bijgeluiden met radio en de Satelliet receiver geeft helemaal geen geluid. Netflix (van de TV zelf) en de BR speler doen het wel zonder problemen. Heb al wat gerommeld met instellingen, maar krijg zelfs geen geluid op de interne speaker van de LG (normaal staat hij op output naar Optical en de interne speaker). Komt dit iemand bekend voor?
Edit: aangezien de andere aangesloten apparatuur het wel deed heb ik maar eens een HDMI kabel gewisseld. Nu heb ik gewoon weer geluid! De firmware update zorgt ervoor dat het wat nauwer luistert met de bekabeling.
[ Voor 16% gewijzigd door canth op 17-11-2016 18:20 ]
Die rode pixels lijkt op een probleem wat ik had met mijn LG plasma
De oplossing voor mij vond ik op deze site.
http://www.avsforum.com/f...ing-colors-splotches.html
Misschien kan je er wat mee.
De oplossing voor mij vond ik op deze site.
http://www.avsforum.com/f...ing-colors-splotches.html
Misschien kan je er wat mee.
Ehh ik was er bij, het enige wat niet vervangen was was net de printplaten en de electronica. Er kwam een heel nieuw scherm in, op mijn keukentafel gemonteerdVerwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:50:
[...]
Ik denk niet dat ze het scherm vervangen hebben hoor. Die rode "pixels" wat je bedoeld heeft te maken met 1 van de print platen. Vaak makkelijk met een schroevendraaier bij te stellen met een potmeter. Mag natuurlijk niet na 3 jaar maar goed , zit iig niet in het scherm! Hoe dat met oled zit durf ik je niet te zeggen.
Verwijderd
Goedemorgen,
Ik heb ben inmiddels ook een trotse eigenaar van een OLED B6, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is google apps te installeren (KODI etc)? Ik begreep dat LG dit ging toestaan, maar ik kan nergens deze mogelijkheid vinden. Nog een ander vraagje, hoe save ik mijn beeld-instellingen? Ik wil graag mijn beeld verder calibreren maar de settings springen steeds weer terug.
Dank!
Ik heb ben inmiddels ook een trotse eigenaar van een OLED B6, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is google apps te installeren (KODI etc)? Ik begreep dat LG dit ging toestaan, maar ik kan nergens deze mogelijkheid vinden. Nog een ander vraagje, hoe save ik mijn beeld-instellingen? Ik wil graag mijn beeld verder calibreren maar de settings springen steeds weer terug.
Dank!
LG OLED tv's hebben WebOS, dus welke Google apps wil je installeren? Je kunt wel media via het netwerk of van een USB disc afspelen via de Video and Pictures(?) optie. Of je kunt de Plex app installeren, maar dan moet je wel een Plex server hebben (niet op de TV dus).Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:02:
Goedemorgen,
Dank!
Ik heb hele slechte ervaringen met de Action HDMI kabels, van mislukkende handshakes tot geen beeld. Ik raad de kabels van het Amazon thuismerk aan, twee voor een tientje. Ik heb ze zelf ookVerwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:52:
[...]
HDMI kabels kun je gewoon bij de action halen. Google maar op welke hdmi kabel het beste is. Kwaliteit van de kabel wordt pas echt belangrijk over een groot aantal meters , denk niet dat jij je Playstation 15 meter verder op hebt staan?![]()
https://www.amazon.de/Ama...=8-3&keywords=amazon+hdmi
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Verwijderd
Ja ik dacht dat WebOS ook de mogelijkheid ging bieden van Android Apps.. Schijnbaar heb ik dit verkeerd gezien..LOTG schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:12:
[...]
LG OLED tv's hebben WebOS, dus welke Google apps wil je installeren? Je kunt wel media via het netwerk of van een USB disc afspelen via de Video and Pictures(?) optie. Of je kunt de Plex app installeren, maar dan moet je wel een Plex server hebben (niet op de TV dus).
Het zwarte beeld met een PS4 Pro zit alleen op een B6 niet op de C6. en daarnaast is het alleen van belang bij het afspelen van apps, niet bij het gamen zelf. dat gaat prima.WickedWizard schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:46:
HDR gaming optie heeft nog een onduidelijke status. Maar de meeste mensen kunnen prima gamen als trumotion uit staat.
dat lijkt redelijk wat ik ook heb ja, en wat bij mij dus 2x na 3 jaar opspeelde (met als eerste keer een vervanging van het paneel, niet van andere electronica)Edit: bij ons leek het toch werkelijk enkel roze, maar dan in vele mindere mate.
[video]
maar goed mijn samsung heb ik laten ophalen voor 150 euro door mensen die hem nog wel een tijdje kunnen gebruiken op hun slaapkamer (was ook echt alleen maar zicht baar in echt witte schermen, wat vaak reclame is)
En nu geupgraded naar een 65" B6 na dat prijs alert me waarschuwde dat hij onder de 4K was gezakt.. (gekregen voor 3700 wat zelfs nu via pricewatch nog niet mogelijk is)
Maar ik heb wel 1 probleem, mijn CI+ kaart wordt zo nu en dan niet gevonden als ik de TV aan zet, ik moet de kaart er dan echt helemaal uit halen even wachten en er weer in doen.
ik heb een quantis 1.3 kaart gekocht (mijn ouwe Smit 1.2 werkt niet in deze tv). Ik zou nog kunnen proberen of een Smit 1.3 beter werkt, maar ik heb een beetje het gevoel dat het aan de tv ligt
Iemand zelfde soort ervaringen?
Voor de PS Pro eigenaren: LG beloofd eind deze maand met een firmware fix voor het HDCP 2.2 probleem te komen.
Arrived anxious, left bored
Klopt, afgelopen maandag al op de FPPuck schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:17:
Voor de PS Pro eigenaren: LG beloofd eind deze maand met een firmware fix voor het HDCP 2.2 probleem te komen.
Ik heb een 55E6V.
Aan de tv een externe harde schijf.
Als ik, via de guide , een opname wil plannen, dan druk ik op de rode knop,
op de afstand bediening.
Het gekke is , dat ik geen marker krijg , op het geprogrammeerde programma.
Ga ik dan naar de externe schijf en bevestig de opname, dan krijg ik de marker wel.
Een lopend programma opnemen, gaat blijkbaar helemaal niet, althans niet bij mij.
Is er iemand, die mij kan vertellen, hoe je precies een opname plant?
En vooral, de handelingen, die je moet doen.
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
probleem opgelost.
Rode knop moet niet gebruikt worden bij het programmeren van een opname.
Dubbel klick, op de OK knop, is voldoende.
Voorloop tijd en naloop tijd, is apart in te stellen, in het harde schijf menu.
Aan de tv een externe harde schijf.
Als ik, via de guide , een opname wil plannen, dan druk ik op de rode knop,
op de afstand bediening.
Het gekke is , dat ik geen marker krijg , op het geprogrammeerde programma.
Ga ik dan naar de externe schijf en bevestig de opname, dan krijg ik de marker wel.
Een lopend programma opnemen, gaat blijkbaar helemaal niet, althans niet bij mij.
Is er iemand, die mij kan vertellen, hoe je precies een opname plant?
En vooral, de handelingen, die je moet doen.
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
probleem opgelost.
Rode knop moet niet gebruikt worden bij het programmeren van een opname.
Dubbel klick, op de OK knop, is voldoende.
Voorloop tijd en naloop tijd, is apart in te stellen, in het harde schijf menu.
[ Voor 16% gewijzigd door blessure op 18-11-2016 11:39 . Reden: problle opgelost ]
Had ik gezien, maar ze geven nu dus nog aan dat het deze maand nog komt. Inderdaad misschien niet heel erg nieuw, maar tochbaronruud schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:05:
[...]
Klopt, afgelopen maandag al op de FP:
Wel fijn dat het blijkbaar softwarematig op te lossen viel. Er verschenen wat berichten op internet dat het probleem wat hard(ware)nekkiger was. Ben benieuwd of de problemen echt zijn opgelost, ben zelf wel geïnteresseerd in de B6V of C6V.
Hoop wel dat het PS4 pro probleem opgelost gaat worden voor de B6 die ik gisteren gekocht heb (met in het achterhoofd er een PS4 pro bij te kopen)
als ze nu ook gelijk die inputlag aanpakken dan zou het helemaal feest zijnPuck schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:17:
Ik heb een korte vraag voor de mensen die een OLED uit de nieuwe serie hebben (E6V, B6V, C6V). Ik sta op het punt om een E6V te kopen in een winkel, nu vraag ik mij af of defecte of dode pixels vaak voorkomen bij deze nieuwe serie OLED tv's. Het lijkt alsof de voorgaande series allemaal vrij veel defecte/dode pixels hadden, hierdoor ben ik een beetje huiverig om de TV in een winkel te kopen (via internet heb je nog WKOA).
Ik heb gezocht in dit topic en ik kom wel een paar verhalen tegen maar dat gaat vooral over voorgaande series.
Ik heb gezocht in dit topic en ik kom wel een paar verhalen tegen maar dat gaat vooral over voorgaande series.
Vraag me af of je dat überhaupt zien kunt als je niet met je neus op het scherm zit ?Teknoviking schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:40:
Ik heb een korte vraag voor de mensen die een OLED uit de nieuwe serie hebben (E6V, B6V, C6V). Ik sta op het punt om een E6V te kopen in een winkel, nu vraag ik mij af of defecte of dode pixels vaak voorkomen bij deze nieuwe serie OLED tv's. Het lijkt alsof de voorgaande series allemaal vrij veel defecte/dode pixels hadden, hierdoor ben ik een beetje huiverig om de TV in een winkel te kopen (via internet heb je nog WKOA).
Dat zou twee vliegen in een klap zijn! Gisteren voor het eerst de PS4 Pro aangesloten met quick fix, HDCP 1.4 en 2160p yuv420 (yuv420 is voor 10bit panelen) en meteen maar Uncharted 4 gedownload voor HDR. Erg onder de indruk, mooi!harrybeuker schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:21:
[...]
als ze nu ook gelijk die inputlag aanpakken dan zou het helemaal feest zijn
Net eens rustig gekeken naar het oled beeld. Ik geloof zeker dat het technisch een mooier beeld geeft. Maar de HDR beelden op de samsungs vond ik zeker net zo mooi. Krijg soms het gevoel dat mensen wel een erg roze bril op hebben.
LCD vs OLED discussies hoef je hier niet te voeren. * knip * Iets genuanceerder, mag wel.giantgiantus schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:23:
Net eens rustig gekeken naar het oled beeld. Ik geloof zeker dat het technisch een mooier beeld geeft. Maar de HDR beelden op de samsungs vond ik zeker net zo mooi. Krijg soms het gevoel dat mensen wel een erg roze bril op hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 18-11-2016 13:34 ]
HDR zal best goed zijn op lcd maar het beeld van een oled tv ... tja
Moet je is HDR op een oled zien....giantgiantus schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:23:
Vooral dit, je moet gewoon de TV kopen die jij het mooiste beeld vind geven en dan instellen op de manier die jou blij maakt.Tylen schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:27:
[...]
LCD vs OLED discussies hoef je hier niet te voeren. * knip * Iets genuanceerder, mag wel.
Hecht je waarde aan kleur echtheid dan laat je hem calibreren, anders niet als je blij bent met wat je ziet.
Ik zou vooral geen geld steken in zaken die jij niet belangrijk vind, dat kun je namelijk beter steken in zaken die jij wel belangrijk vind.
Je kunt ook een audiosysteem van 10k kopen en het verschil niet horen met je telefoon en oordopjes van 10 euro.
En je kunt het ook wel horen maar het verschil niet het geld waard vinden.
Allemaal valide meningen. (Nu is een mening by definition altijd valide, maar dat terzijde).
[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 18-11-2016 13:34 ]
Ik heb een Samsung 8000 2016 gehad.giantgiantus schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:23:
Beeld is te rood, bijregelen helpt niet.
Tv is luidruchtig, bromtoon.
Beeld is soms schokkerig, vooral bij reklame filmpjes.
Oled beeld is veel natuurlijker.
Inmiddels een LG Oled 55E6V, aan de muur.
Echt het beste , wat ik tot nu toe , in huis heb gehad.
* knip *
Dit voegt niets toe aan het topic.
Dit voegt niets toe aan het topic.
[ Voor 78% gewijzigd door S1NN3D op 18-11-2016 13:20 ]
Ja ik was er al beetje bang voor. In de winkel hangen al die tv's natuurlijk ook gewoon op om indruk te maken en felle kleuren helpen dan natuurlijk.blessure schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:44:
[...]
Ik heb een Samsung 8000 2016 gehad.
Beeld is te rood, bijregelen helpt niet.
Tv is luidruchtig, bromtoon.
Beeld is soms schokkerig, vooral bij reklame filmpjes.
Oled beeld is veel natuurlijker.
Inmiddels een LG Oled 55E6V, aan de muur.
Echt het beste , wat ik tot nu toe , in huis heb gehad.
Om een juist oordeel te vellen, is het wel belangrijk om te vergelijken in de juiste situatie. Mag ik vragen waar je deze vergelijking hebt gemaakt?giantgiantus schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:23:
* knip *
En dit voegt ook niets toe.
En dit voegt ook niets toe.
[ Voor 83% gewijzigd door S1NN3D op 18-11-2016 13:21 ]
Ik verwacht niet (meer) dat er een HDR Game-mode voor de 2016 modellen gaat komen, als ik de verschillende reacties lees van LG op de emails die mensen hebben gestuurd over dit onderwerp. Ik hoop echter nog wel dat ze de cycling input lag fixen.harrybeuker schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:21:
[...]
als ze nu ook gelijk die inputlag aanpakken dan zou het helemaal feest zijn
Winkel in Naarden.Dimens schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:06:
[...]
Om een juist oordeel te vellen, is het wel belangrijk om te vergelijken in de juiste situatie. Mag ik vragen waar je deze vergelijking hebt gemaakt?
weet jij wanneer ze ongeveer de 2017 modellen bekend maken?Puck schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:29:
[...]
Ik verwacht niet (meer) dat er een HDR Game-mode voor de 2016 modellen gaat komen, als ik de verschillende reacties lees van LG op de emails die mensen hebben gestuurd over dit onderwerp. Ik hoop echter nog wel dat ze de cycling input lag fixen.
2017?harrybeuker schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:06:
[...]
weet jij wanneer ze ongeveer de 2017 modellen bekend maken?
sorry kon het niet laten
Ik denk dat ze op de CES de TV's laten zien en dan eind lente een release.harrybeuker schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:06:
[...]
weet jij wanneer ze ongeveer de 2017 modellen bekend maken?
Mijn 920V is nu een jaar oud en ik merk er nog helemaal niets aan.joco schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:40:
Je hoort hier en daar wel eens over dat OLED's toch echt halverings tijd hebben en kleur verloop. Nu ben ik nieuwsgierig als er hier op dit forum ook iemand is die de eerste generatie van LG heeft bv de 930V die zou nu voor sommige early adopters iets meer dan 2 jaar kunnen zijn.
Merk je al iets in de kleuren of is het voor deze LG's (door witte leds) puur het geval dat ie langzamer dimmer wordt?
Winkels zijn niet de juiste situatie om de beeldkwaliteit te beoordelen. De omgeving in vrijwel alle winkels heeft teveel effect op het beeld waardoor zaken zoals het contrast en het beeldformaat niet te beoordelen zijn.
In de meeste winkels - en met name winkels zoals de Media Markt - is teveel omgevingslicht. Gevolg hiervan is dat het optische contrast flink achteruit gaat wat zeer nadelig is voor OLED-televisies. Soms zelfs zo erg, dat het verschil in contrast tussen een OLED-televisie en LCD-televisie met IPS-paneel nauwelijks zichtbaar is, terwijl een wereld van verschil zichtbaar is in een donkere omgeving.
Nu staan de toestellen in de winkelmodus sowieso zeer slecht ingesteld waarbij het beeld verre van de werkelijkheid toont. In de winkel verkoopt immers niet de beste beeldkwaliteit maar het beeld dat het meest om aandacht schreeuwt. Daar heeft LCD met HDR ook een voorsprong in, door de hoge luminantie die de LCD-televisies kunnen behalen en daarmee flink de aandacht kunnen trekken. OLED kan dit helaas (nog) niet en daarmee trekt het minder de aandacht.
Het beeldformaat is ook zoiets wat men slecht kan beoordelen in winkels. De grote omgeving en al die toestellen naast elkaar, doen een toestel kleiner laten lijken dan deze in werkelijkheid is. Eenmaal thuis, kan zo'n toestel toch ineens groter zijn dan eigenlijk gepland. Gelukkig went zo'n groot toestel wel erg snel en eenmaal gewend, wilt zo goed als niemand meer terug naar een kleiner formaat.
Mijn 910v heeft 1 dode pixel.cardwizard schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:51:
[...]
Vraag me af of je dat überhaupt zien kunt als je niet met je neus op het scherm zit ?
Met lichte beelden duidelijk te zien van 2,5 meter afstand.
Nu ik weet waar de dode pixel zit zie je het sneller natuurlijk.
Ik ga het melden bij lg. Maar ik verwacht niet dat ze er iets aan doen vanwege hun pixel policy.
Ik vraag me wel af of 1 dode pixel op een uhd scherm wel te zien is op een beetje afstand. Is wel op zelfde maat scherm 4x zo klein..(in oppervlakte)
Ik zit precies hetzelfde te denken. Is het geen cluster aan pixels wat is uitgevallen? Shit is klein en anders zou ik wel van oogsterkte willen ruilen als je nog op 2,5 meter kan zien.
Het is een 1080p scherm de 910v. 55 Inch.
Als ik er met mijn neus op sta ziet het er echt uit als 1 pixel. Het is 1 vakje wat zwart is.
Mijn ogen zijn niet heel goed ofzo, draag een bril
Als ik er met mijn neus op sta ziet het er echt uit als 1 pixel. Het is 1 vakje wat zwart is.
Mijn ogen zijn niet heel goed ofzo, draag een bril
Krijg net een berichtje vanaf thuis dat huidskleuren/gezichten er nogal vreemd uit zien , vlekkerig en grijs
Dat is mij nog niet opgevallen ..... had nog geen dingen kunnen ontdekken wat me echt tegen viel ... hopelijk is dit niet het eerste
Dat is mij nog niet opgevallen ..... had nog geen dingen kunnen ontdekken wat me echt tegen viel ... hopelijk is dit niet het eerste
Had ik ook. even google naar isf calibratie 55B6V en dan is er 1 die zijn instellingen deelt. Die heb ik overgenomen met iets meer scherpte erin en nu is het goed.cardwizard schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:15:
Krijg net een berichtje vanaf thuis dat huidskleuren/gezichten er nogal vreemd uit zien , vlekkerig en grijs
Deze dus: YouTube: LG 55E6V E6 OLED UHD settings after calibration
[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 18-11-2016 21:42 ]
Ah kijk waarschijnlijk niks aan de hand ... zal er straks eens naar kijken ... thx
Heb toch maar een service aanvraag gedaan bij LG.
Ik verwacht er niks van.
Aangezien ze in de handleiding schrijven dat luie en of dode pixels niet onder de garantie vallen.
Maar niet geschoten is altijd mis.
Vind het toch niet kunnen voor zo'n duur toestel.
Ik verwacht er niks van.
Aangezien ze in de handleiding schrijven dat luie en of dode pixels niet onder de garantie vallen.
Ik help je hopen. In deze prijsklasse mag je eigenlijk wel wat verwachten zou ik zeggen.invincible30 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:09:
Heb toch maar een service aanvraag gedaan bij LG.
Ik verwacht er niks van.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Even toegepast , en ziet er stukken beter uit ... goed uitgangspunt om mee verder te gaan zoTylen schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:40:
[...]
Had ik ook. even google naar isf calibratie 55B6V en dan is er 1 die zijn instellingen deelt. Die heb ik overgenomen met iets meer scherpte erin en nu is het goed.
Deze dus: YouTube: LG 55E6V E6 OLED UHD settings after calibration
Weet trouwens al wel wat het probleem was , de tv stond op een verkeerde beeldmodus , denk dat het per ongeluk veranderd is .. zag er inderdaad niet uit ! Zelfs de jongste in huis kwam bij me klagen dat het gezicht van Sinterklaas paars was (ik zei nog ja dat gebeurt met zwarte piet ook tegenwoordig maar dat is een ander verhaal)
[ Voor 25% gewijzigd door Cardwizard op 19-11-2016 09:36 ]
Als dat in Nederland gebeurt dan trek ik de portemonnee voor de 65 inch :-)
Krijgt de 950v nog een webos 3.0 update? Duurt wel erg lang. Zo'n zwarte menu komt natuurlijk meer tot zijn recht met een OLED scherm.
YouTube: LG Signature OLED 2016 webOS 3.0 HDR Effect
Ik denk het niet. Er werd ook gesproken over een 2.5 update. Verwacht maar geen zwart menu.WhySoSerious? schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:25:
Krijgt de 950v nog een webos 3.0 update? Duurt wel erg lang. Zo'n zwarte menu komt natuurlijk meer tot zijn recht met een OLED scherm.
B6:
1699$ 55"
2699$ 65"
C6:
1799$ 55"
2799$ 65"
Damn..
Is het mogelijk die te kopen vanuit NL? Of komt er nog een actie in NL?
1699$ 55"
2699$ 65"
C6:
1799$ 55"
2799$ 65"
Damn..
Is het mogelijk die te kopen vanuit NL? Of komt er nog een actie in NL?
Er is nu een actie in NL tot eind november, ik kan me bijna niet voorstellen dat er nog een andere actie achteraan komt (en hoop ik stiekem ook) zou wel een beetje balen als ik nu stukken meer betaald heb (binnen een paar dagen tijd)
Echt de beste tv ooit trouwens , heb gewoon nog geen enkel minpunt kunnen ontdekken en geniet echt van dit apparaat ..... Forza Horizon 3 op de Xbox One S is ook een lust voor het oog met zijn HDR toevoeging ..... #happy
Echt de beste tv ooit trouwens , heb gewoon nog geen enkel minpunt kunnen ontdekken en geniet echt van dit apparaat ..... Forza Horizon 3 op de Xbox One S is ook een lust voor het oog met zijn HDR toevoeging ..... #happy
Nice mancardwizard schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:58:
Er is nu een actie in NL tot eind november, ik kan me bijna niet voorstellen dat er nog een andere actie achteraan komt (en hoop ik stiekem ook) zou wel een beetje balen als ik nu stukken meer betaald heb (binnen een paar dagen tijd)
[ Voor 8% gewijzigd door Ambition88 op 20-11-2016 19:11 ]
Ik merk daar echt niks van .... ik merk alleen dat strakke beeld en hoe gelikt dit er uit ziet , ik heb veel ervaring met tv's van goedkoop tot duur en van brakke lcd tot Pioneer Kuro plasma . Het komt gewoon echt niet in de buurt , waanzinnig ❤
Damn klinkt goed. Ik ben mijn aankoop aan het uitstellen totdat Project Scorpio te koop is. Ben benieuwd wat LG te bieden heeft op CES.
Ben van plan om een 55' B6 of E6 aan te schaffen. Ik vroeg me het volgende af:
1) Wie kan me een goeie muurbeugel (gewoon plat aan de muur, niet zwenkbaar) aanbevelen?
2) Waar moet het gat komen van de kabelgleuf? Ik ben van plan om in mijn muur te frezen. Als ik naar de achterkant van de TV kijk dan neemt het deel van de voeding/kabelaansluitingen 1/3 van de onderkant in beslag. Moet het gat dus midden op de bovenste helft van de TV komen?
1) Wie kan me een goeie muurbeugel (gewoon plat aan de muur, niet zwenkbaar) aanbevelen?
2) Waar moet het gat komen van de kabelgleuf? Ik ben van plan om in mijn muur te frezen. Als ik naar de achterkant van de TV kijk dan neemt het deel van de voeding/kabelaansluitingen 1/3 van de onderkant in beslag. Moet het gat dus midden op de bovenste helft van de TV komen?
Wij hebben een LG 55 E6V; die gebruikt een VESA 400 x 200 aansluiting. Omdat de aansluiting nogal laag zit en je slechts 3 cm hebt van het onderste punt tot aan de bovenkant van de soundbar passen niet alle muurbeugels. Daarnaast speelt mee dat de soundbar nog wat uitsteekt aan de achterzijde en de kabelgeleiding die nóg verder uitsteekt niet verwijderbaar lijkt.
Vandaag zelf de Vogels Wall 2205 gekocht bij Amazon.de voor € 38 die in NL zo'n € 49 kost. Met 23mm diepte is de soundbar geen probleem meer en als het goed is zijn zelfs de aansluitingen op de achterkant nog nét te gebruiken. De Vogels is rigide en heeft een locksysteem, wel een prettig idee voor een tv in deze prijsklasse.
Deze week een aantal 3D beelden gekeken en niet het idee gekregen dat de tv hoeft te kantelen of te draaien voor een goed beeld. Een rigide beugel zou dus voldoen als je tv op de juiste hoogte hangt.
Vandaag zelf de Vogels Wall 2205 gekocht bij Amazon.de voor € 38 die in NL zo'n € 49 kost. Met 23mm diepte is de soundbar geen probleem meer en als het goed is zijn zelfs de aansluitingen op de achterkant nog nét te gebruiken. De Vogels is rigide en heeft een locksysteem, wel een prettig idee voor een tv in deze prijsklasse.
Deze week een aantal 3D beelden gekeken en niet het idee gekregen dat de tv hoeft te kantelen of te draaien voor een goed beeld. Een rigide beugel zou dus voldoen als je tv op de juiste hoogte hangt.
Verwijderd
Veel lovende reacties gezien over de beeldkwaliteit van de 55B6. Vooral wat betreft contrast en kleur. Ik ben het er helemaal mee eens. Maar voor bewegende beelden vind ik de beeldkwaliteit maar matig en soms zelfs slecht. Mijn oude Philips 40" LCD (van vóór het TPVision tijdperk!!) heeft een veel betere bewegings weergave!
Ik zit al een tijdje te spelen met TruMotion. De twee voorgeprogrameerde settings zijn allebei niet goed. Dus ik ben nu met "User" aan het spelen. Ik heb nog geen enkele stand gevonden die ik echt goed vond.
Ik heb hier op t forum gezien dat sommige mensen TruMotion of User 0 hebben staan, maar dat ziet er echt niet uit. Veel te veel judder, niet om aan te zien.
Ik heb 'n nu op De-Judder = 7 staan. Dat is voor de meeste Panning-scenes goed. maar bij een bewegend opject voor een achtergrond met veel details (bijvoorbeeld 'n hek met vertikale spijlen), ziet het er echt niet uit. Het lijkt of de achtergrond rondom het bewegend object blijft hangen.
Ook een reactive gezien betreffende "grijze vlekken" in gezichten. Dit krijg je als de de Colour enhancement op "min" zet. Ik heb de Color Enhancement nu op uit staan.
Ik zit al een tijdje te spelen met TruMotion. De twee voorgeprogrameerde settings zijn allebei niet goed. Dus ik ben nu met "User" aan het spelen. Ik heb nog geen enkele stand gevonden die ik echt goed vond.
Ik heb hier op t forum gezien dat sommige mensen TruMotion of User 0 hebben staan, maar dat ziet er echt niet uit. Veel te veel judder, niet om aan te zien.
Ik heb 'n nu op De-Judder = 7 staan. Dat is voor de meeste Panning-scenes goed. maar bij een bewegend opject voor een achtergrond met veel details (bijvoorbeeld 'n hek met vertikale spijlen), ziet het er echt niet uit. Het lijkt of de achtergrond rondom het bewegend object blijft hangen.
Ook een reactive gezien betreffende "grijze vlekken" in gezichten. Dit krijg je als de de Colour enhancement op "min" zet. Ik heb de Color Enhancement nu op uit staan.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2016 16:08 ]
Ik weet niet of ik in de juiste topic post. Verplaats deze post maar naar de juiste topic indien nodig.
Mijn probleem is, ik heb de LG OLED65E6V gekocht bij de Mediamarkt. Alles is betaald. Maar na bijna 1 maand is de tv nog altijd niet geleverd. Ik heb al 4 keer gebeld voor het vragen van de status, maar telkens krijg ik te horen dat ze mij zullen contacteren wanneer de tv binnen is. Ik wou de bestelling annuleren, maar helaas kunnen ze dat niet doen, omdat ik de tv gekocht heb tijdens de "Gift-card actie" (enkel geldig in België denk ik). Wat zijn jullie ervaringen met betaald-maar-niet-geleverd-issues? Alle raadgevingen zijn welkom. Alvast bedankt.
Groetjes Kevin
Mijn probleem is, ik heb de LG OLED65E6V gekocht bij de Mediamarkt. Alles is betaald. Maar na bijna 1 maand is de tv nog altijd niet geleverd. Ik heb al 4 keer gebeld voor het vragen van de status, maar telkens krijg ik te horen dat ze mij zullen contacteren wanneer de tv binnen is. Ik wou de bestelling annuleren, maar helaas kunnen ze dat niet doen, omdat ik de tv gekocht heb tijdens de "Gift-card actie" (enkel geldig in België denk ik). Wat zijn jullie ervaringen met betaald-maar-niet-geleverd-issues? Alle raadgevingen zijn welkom. Alvast bedankt.
Groetjes Kevin
Vervelend. Ik hoor steeds vaker problemen bij de Media Markt. Veels te groot die toko.kevinman schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:33:
Ik weet niet of ik in de juiste topic post. Verplaats deze post maar naar de juiste topic indien nodig.
Groetjes Kevin
Wat volgens mij belangrijk is, heb je de TV online besteld of in de winkel? Online heb je altijd het recht je te beroepen op "bedenktijd". Of je dat in de winkel ook kan, dat weet ik niet.
Creditcard betaling? Verzekering inschakelen.
Op welke preset heb je hem staan?Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:15:
Veel lovende reacties gezien over de beeldkwaliteit van de 55B6. Vooral wat betreft contrast en kleur. Ik ben het er helemaal mee eens. Maar voor bewegende beelden vind ik de beeldkwaliteit maar matig en soms zelfs slecht. Mijn oude Philips 40" LCD (van vóór het TPVision tijdperk!!) heeft een veel betere bewegings weergave!
Bij wat voor content zie je dit het meest?
Gebruik je real cinema?
Zet in ieder geval alle beeld verbeteraars uit.
Verwijderd
Ik gebruik "Standard". Real Cinema kan ik dan niet veranderen.ViNOK16Bit schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:04:
[...]
Op welke preset heb je hem staan?
Bij wat voor content zie je dit het meest?
Gebruik je real cinema?
Zet in ieder geval alle beeld verbeteraars uit.
ik heb alle "beeldverbeteringen" uit staan of op minimum.
Ik zie het meeste bij film material (Netflix). Maar ook TV programma's als "Het Institiuut" of "Schuldig" hebben soms zeer eigenaardige artifacts bij beweging. Ik kijk trouwens TV via de Ziggo STB via HDMI.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2016 17:47 ]
Belletje gehad van LG ivm mijn service-aanvraag aangaande dode pixel.
Er wordt een nieuw paneel ingezet, of het toestel wordt omgeruild voor nieuwe.
Toch wel nette service van LG. Ik had dit niet verwacht.
Er wordt een nieuw paneel ingezet, of het toestel wordt omgeruild voor nieuwe.
Toch wel nette service van LG. Ik had dit niet verwacht.
Probeer eens isf expert 1 en dan real cinema aan en trumotion uit. Andere beeldverbeteringen ook uit. Houd er rekening mee dat je de instellingen voor en de apps zoals Netflix en de HDMI poort waar je STB van ziggo opzit los van elkaar moet instellen.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:44:
[...]
Ik gebruik "Standard". Real Cinema kan ik dan niet veranderen.
ik heb alle "beeldverbeteringen" uit staan of op minimum.
Ik zie het meeste bij film material (Netflix). Maar ook TV programma's als "Het Institiuut" of "Schuldig" hebben soms zeer eigenaardige artifacts bij beweging. Ik kijk trouwens TV via de Ziggo STB via HDMI.
Ik denk dat je hiermee verbetering krijgt aangezien je films en series kijkt.
Verwijderd
Bedankt! Ik ga avond wat experimenteren.ViNOK16Bit schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:38:
[...]
Probeer eens isf expert 1 en dan real cinema aan en trumotion uit. Andere beeldverbeteringen ook uit. Houd er rekening mee dat je de instellingen voor en de apps zoals Netflix en de HDMI poort waar je STB van ziggo opzit los van elkaar moet instellen.
Ik denk dat je hiermee verbetering krijgt aangezien je films en series kijkt.
Ik kan soms Real Cinema niet wijzingen. Lijkt altijd aan te staan. Onder welke condities kan je Real Cinema wel wijzigen?
Beste nieuws van de dag! Dit was de enige reden om geen oled te halen. Ik wacht nog ff de testresultaten af en dan kopuh maar
Woo-hoo! Goed nieuws
Ik geloof niet dat er een dedicated HDR game-mode komt, als ik het zo lees, maar als ze de input lag iets lager en stabiel krijgen ben ik al tevreden
Mee eens. Ik vind de input lag niet slecht op de b6 maar maar omlaag is altijd mooi en sowieso moet het stabiel zijn.Puck schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:18:
Ik geloof niet dat er een dedicated HDR game-mode komt, als ik het zo lees, maar als ze de input lag iets lager en stabiel krijgen ben ik al tevreden
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.