Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Waarom zit er eigenlijk geen 3D op
Vooral het DualPlay feature is leuk als gamer
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
janken
Leo Bodnar input lag tester 44ms in [Game] mode; 55ms-71ms in HDR mode
ga geen 2000 euro uitgeven voor een tv waar met zo'n hoge inputlag op 4k/hdr
helaas voldoet geen enkele OLED op dit moment aan mijn lage inputlagwens op hd en 4k/hdr.
Ik kan geen inputlag testen vinden van dit model LG OLED65G6P overigens.
Je had toch niet serieus verwacht dat een update die naar 20 zou brengen of zo?harrybeuker schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:16:
[...]
janken
Leo Bodnar input lag tester 44ms in [Game] mode; 55ms-71ms in HDR mode
ga geen 2000 euro uitgeven voor een tv waar met zo'n hoge inputlag op 4k/hdr![]()
helaas voldoet geen enkele OLED op dit moment aan mijn lage inputlagwens op hd en 4k/hdr.
Ik kan geen inputlag testen vinden van dit model LG OLED65G6P overigens.
Ik blijf er overigens bij dat input lag echt zwaar overdreven wordt. Maar goed, ieder zijn ding
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
stiekem gehoopt. Niet verwachtrajackar schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:25:
[...]
Je had toch niet serieus verwacht dat een update die naar 20 zou brengen of zo?
Ik blijf er overigens bij dat input lag echt zwaar overdreven wordt. Maar goed, ieder zijn ding
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
daarnaast vroeg ik mij af er eigenlijk hier mensen zijn die de LG oled op zijn 'non-smart' gebruiken. Dus gewoon als TV/Beeldscherm ?
Is dat makkelijk te realiseren (door bv. de EULA niet te accepteren, en alle netwerkfunctionaliteit/voice command etc uit te schakelen?)
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2016 07:36 ]
Ja, als je de eula niet accepteert doet alleen het smart gedeelte het niet.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 07:32:
Ik denk dat je niets merkt van inputlag als je tv kijkt, uhd blurays kijkt en zelfs als je film kijkt via de pc met mpc/madvr. Alles behalve gamen dus...
daarnaast vroeg ik mij af er eigenlijk hier mensen zijn die de LG oled op zijn 'non-smart' gebruiken. Dus gewoon als TV/Beeldscherm ?
Is dat makkelijk te realiseren (door bv. de EULA niet te accepteren, en alle netwerkfunctionaliteit/voice command etc uit te schakelen?)
Ik zie overigens geen adds en ook de advertentie cookie optie is niet beschikbaar. Toen hij even op UK stond was dit er wel.
[ Voor 9% gewijzigd door rajackar op 06-11-2016 11:01 ]
Viel me sowieso op dat met regio UK een uitgebreidere LG Smart omgeving had waar je direct films kon huren enzo. Kan me voorstellen dat daar wel iets van ads in zit, maar op regio Nederland heb ik nog niks gezien. Ik blok overigens alle ads binnen mijn netwerk d.m.v. een Pi-Holerajackar schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:00:
[...]
Ja, als je de eula niet accepteert doet alleen het smart gedeelte het niet.
Ik zie overigens geen adds en ook de advertentie cookie optie is niet beschikbaar. Toen hij even op UK stond was dit er wel.
B6V wel dus ik kan me niet voorstellen dat de E het niet heeft.Dirkstra schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:54:
Heeft de EV serie wel HDMI met ARC ?
Slim. Zoiets wil ik ook gaan doen. Al ben ik er wel blij mee dat de nl toestellen nog geen ads hebben. Blijft belachelijk eigenlijk dat dar überhaupt gebeurt.Puck schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:34:
[...]
Viel me sowieso op dat met regio UK een uitgebreidere LG Smart omgeving had waar je direct films kon huren enzo. Kan me voorstellen dat daar wel iets van ads in zit, maar op regio Nederland heb ik nog niks gezien. Ik blok overigens alle ads binnen mijn netwerk d.m.v. een Pi-Hole
[ Voor 56% gewijzigd door rajackar op 06-11-2016 18:10 ]
Verwijderd
Het is niet perse alleen de ads, iets wat ik overigens idioot vind; dure tv, en dan toch reclame

Het is meer de privacy in het algemeen waar ik zorgvuldig mee omga. Berichten dat lg alle voicecommands onversleuteld verstuurt, maken mij extra zorgvuldig.
Eerst mijn netwerk zo inrichten dat de tv alleen lokaal togang krijgt (via mijn managed l3 switch).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2016 19:50 ]
Ja ook dat. Ik kan in principe zien welke requests de tv maakt en deze kan ik dan blokkeren. Ik zal hier eens induiken en mijn bevindingen posten. Voice commands gebruik ik overigens niet.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:37:
@Puck @rajackar
Het is niet perse alleen de ads, iets wat ik overigens idioot vind; dure tv, en dan toch reclame![]()
Het is meer de privacy in het algemeen waar ik zorgvuldig mee omga. Berichten dat lg alle voicecommands onversleuteld verstuurt, en maken mij extra zorgvuldig.
Eerst mijn netwerk zo inrichten dat de tv alleen lokaal togang krijgt (via mijn managed l3 switch).
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
gielie schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:38:
Weet iemand of de OLED modellen van vorrig jaar inmiddels een upgrade hebben ontvangen van webOS 2.0 naar webOS 3.0, zoals bv de LG EF950V. zie LG maakt webOS 3.0 beschikbaar voor webOS 2.0-tv's
VorteXLP schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:08:
Ik overweeg in de nabije toekomst de LG 65EF950V te kopen. Heeft deze inmiddels al de beloofde update naar webOS 3.0?
Is al vaker gevraagd.ViNOK16Bit schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:22:
[...]
Nee en ik denk ook niet dat die er nog gaat komen. Zou je daar je besluit van laten afhangen?
Waarom denk jij dat? Heb je contacten bij LG of heb je een glazen bol?ViNOK16Bit schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:22:
[...]
Nee en ik denk ook niet dat die er nog gaat komen. Zou je daar je besluit van laten afhangen?
Ik zou dan voor een nieuwer model gaan ipv een model waar geen updates meer voor komen.
Ik heb nu een samsung uit 2012 die geen updates meer krijgt waardoor ik geen netflix meer kan kijken.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Dat vind ik het vervelendste van dat hele smart TV gedoe.gielie schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:18:
[...]
Waarom denk jij dat? Heb je contacten bij LG of heb je een glazen bol?
Ik zou dan voor een nieuwer model gaan ipv een model waar geen updates meer voor komen.
Ik heb nu een samsung uit 2012 die geen updates meer krijgt waardoor ik geen netflix meer kan kijken.
Er zijn teveel fabrikanten die op een moment stoppen met ondersteuning van een bepaalde versie van hun Smart platform. Waardoor je dit soort zaken krijgt.
Ik hou mijn nuc dan ook voorlopig.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb HDMI-ARC aangezet zodat het geluid van de TV via de Denon X3300W-versterker wordt afgespeeld. Als ik deze setting op Auto zet, krijg ik surround-geluid maar is de AV-sync abominabel. Met de PCM-optie aan is het geluid stereo ipv Dolby Surround. De AV-sync is een stuk beter maar nog steeds niet 100% synchroon.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik had afgelopen week precies hetzelfde. Ik heb een C6 samen met een Denon AVR-2313. Ik stoorde mij er zo erg aan dat ik mijn tv helemaal opnieuw ingesteld heb. Daarna leek het AV sync issue verdwenen, even kijken of dit zo blijft.ymmv schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:25:
Ik heb anderhalve maand geleden een LG 55C6V gekocht. Ik heb een abonnement genomen op Netflix vanwege de tv-series die in 4K worden gestreamd. De beeldkwaliteit is beter dan verwacht, over de audio ben ik minder tevreden omdat beeld en geluid niet synchroon lopen.
Ik heb HDMI-ARC aangezet zodat het geluid van de TV via de Denon X3300W-versterker wordt afgespeeld. Als ik deze setting op Auto zet, krijg ik surround-geluid maar is de AV-sync abominabel. Met de PCM-optie aan is het geluid stereo ipv Dolby Surround. De AV-sync is een stuk beter maar nog steeds niet 100% synchroon.
Edit: Er is ook een update voor de UK regio, misschien dat daar een fix bij zit.
[ Voor 69% gewijzigd door Timmet op 07-11-2016 12:54 ]
Ik kreeg vanochtend die update, en mijn TV staat op NL.Timmet schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:50:
[...]
Ik had afgelopen week precies hetzelfde. Ik heb een C6 samen met een Denon AVR-2313. Ik stoorde mij er zo erg aan dat ik mijn tv helemaal opnieuw ingesteld heb. Daarna leek het AV sync issue verdwenen, even kijken of dit zo blijft.
Edit: Er is ook een update voor de UK regio, misschien dat daar een fix bij zit.
Ik denk dat, omdat LG aangaf de update in mei 2016 uit te rollen. Er zijn wel updates uitgerold, maar geen volledige WebOS 3.gielie schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:18:
[...]
Waarom denk jij dat? Heb je contacten bij LG of heb je een glazen bol?
Ik krijg het maar niet voor elkaar om b.v. Infamous First Light in HDR te spelen.....bij check instellingen (links boven) staat ook geen HDR icoontje aan en bij starten spel herkend de TV ook geen HDR setting en dat deze dan switcht. Op de PS4 staat de video setting op HDR automatic en game heeft laatste update verwerkt. De LG heb ik ultra deep color op de HDMI port aangezet. Signaal van ps4 gaat via een onkyo surround set (636).
http://forums.onkyousa.co...cb3bc0c84b9c68adebad8b737PaPi36 schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:05:
Iemand gelukt om via PS4 een game in HDR te spelen op de c6v (en zo ja hoe en welke settings)?
Ik krijg het maar niet voor elkaar om b.v. Infamous First Light in HDR te spelen.....bij check instellingen (links boven) staat ook geen HDR icoontje aan en bij starten spel herkend de TV ook geen HDR setting en dat deze dan switcht. Op de PS4 staat de video setting op HDR automatic en game heeft laatste update verwerkt. De LG heb ik ultra deep color op de HDMI port aangezet. Signaal van ps4 gaat via een onkyo surround set (636).
hier lees ik dat de 636, geen HDR support heeft.
Hij kan waarschijnlijks dus niets met het signaal en dropped het.
Heb zelf een marantz 1606 en daar staat het specifiek bij dat deze ook HDR en Wide Color ondersteund.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Om HDR op de PS4 aan de praat te krijgen zou je de PS4 direct op de TV moeten aansluiten. Geluid moet je dan regelen via HDMI-ARC of in het slechtste geval SPDIF.
[ Voor 32% gewijzigd door ymmv op 07-11-2016 18:39 ]
Zou je jouw receiver eens in HDMI 1 of 3 zetten? Nu in hem niet in ARC heb staan, lijkt de lip sync issue compleet verdwenen. Had je het probleem direct of pas na die 1,5 maand? Bij mij begon het pas na 1,5 maand.ymmv schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:25:
Ik heb anderhalve maand geleden een LG 55C6V gekocht. Ik heb een abonnement genomen op Netflix vanwege de tv-series die in 4K worden gestreamd. De beeldkwaliteit is beter dan verwacht, over de audio ben ik minder tevreden omdat beeld en geluid niet synchroon lopen.
Het zou niet aan ARC mogen liggen. Ik krijg het geluid van normale tv-uitzendingen ook over ARC en dan is er helemaal gene lipsync-probleem.Timmet schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:56:
[...]
Zou je jouw receiver eens in HDMI 1 of 3 zetten? Nu in hem niet in ARC heb staan, lijkt de lip sync issue compleet verdwenen. Had je het probleem direct of pas na die 1,5 maand? Bij mij begon het pas na 1,5 maand.
Ik heb vandaag de laatste firmware-update op de TV uitgevoerd, daarna een update van Netflix geinstalleerd. De AV-sync issue is nu wel veel minder in de auto-stand (surround), maar PCM (stereo) werkt nog steeds beter. 100% sync is er nog steeds niet, er is nog steeds een storende "lag".
Het is wel goed genoeg om een tv-programma te kunnen uitkijken. Voordat ik ontdekte dat de AV-sync met PCM beter was, ergerde ik me dood en dat was dus al direct vanaf het begin. Ik ben van plan om de PS4 Pro over een paar dagen te kopen. Die kan ook Netflix in 4K met HDR afspelen. Ik ben benieuwd of de AV-sync daarop beter is.
Helemaal top....dit was inderdaad het geval. Stom dat ik daar weer niet aan dacht en van alles heb zitten proberen. Had namelijk in verleden de set uitgekozen omdat deze 4k door zou kunnen geven....toen werd er nog niet over HDR gesproken. Verbaast me wel dat dit niet kan maar ach....nu weet ik het in ieder geval.... HDR gaming is inderdaad super mooi!DarkSide schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:31:
[...]
http://forums.onkyousa.co...cb3bc0c84b9c68adebad8b737
hier lees ik dat de 636, geen HDR support heeft.
Hij kan waarschijnlijks dus niets met het signaal en dropped het.
Heb zelf een marantz 1606 en daar staat het specifiek bij dat deze ook HDR en Wide Color ondersteund.
Ook thanx to....ymmv
nieuws: Google implementeert hdr-ondersteuning bij YouTube op specifieke appa...
Ik ookLOTG schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:55:
[...]
Ik kreeg vanochtend die update, en mijn TV staat op NL.
Ik heb het gevoel dat ik dat een beetje heb namelijk. Weet niet of het reden genoeg is om een nieuw scherm te eisen
Heb je HDR effect aan staan?Castus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:47:
Heeft iemand ook een beetje last van een 'bruine' tint bij de OLED55E6 bij het zien van een volledig wit vlak?
Ik heb het gevoel dat ik dat een beetje heb namelijk. Weet niet of het reden genoeg is om een nieuw scherm te eisen
Kijk even naar de wit balans in je instellingen. Bij bepaalde defaults is het wat minder fel wit dan bij anderen.Castus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:47:
Heeft iemand ook een beetje last van een 'bruine' tint bij de OLED55E6 bij het zien van een volledig wit vlak?
Sorry ik had het anders moeten formuleren. het is niet het hele scherm wat de tint heeft. voornamelijk net boven het midden aan de linkerkant heb ik het idee dat hij iets 'bruiner' oogt.rajackar schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:28:
[...]
Kijk even naar de wit balans in je instellingen. Bij bepaalde defaults is het wat minder fel wit dan bij anderen.
Hmm dat is lastig. Wat je kunt doen is een statisch beeld met een lage grijswaarde opzetten en dan een foto maken, eventueel met lange sluitertijd. Wellicht dat dat helpt.Castus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:52:
[...]
Sorry ik had het anders moeten formuleren. het is niet het hele scherm wat de tint heeft. voornamelijk net boven het midden aan de linkerkant heb ik het idee dat hij iets 'bruiner' oogt.
Jep, ik heb 2,5 weken geleden eenzelfde melding gedaan. Bij volledig wit lijkt er een vlek in het midden an het scherm aanwezig die +/- 80% van het beeld beslaat. De randen zijn dan wel weer mooi "spierwit"Castus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:47:
Ik heb sindsdien echter niet meer gecontroleerd in hoeverre dit nog aanwezig is.
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Ik heb wel het idee als ik op sta van de bank, dat de vlek dan aanzienlijk minder is. Alsof het toch een soort van kijkhoek dingetje ook is.jimz93 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:10:
[...]
Jep, ik heb 2,5 weken geleden eenzelfde melding gedaan. Bij volledig wit lijkt er een vlek in het midden an het scherm aanwezig die +/- 80% van het beeld beslaat. De randen zijn dan wel weer mooi "spierwit"
Ik heb sindsdien echter niet meer gecontroleerd in hoeverre dit nog aanwezig is.
Ik maak, als ik thuis kom, wel even een foto oid.
Zie mijn post een paar pagina's terug. Ik zie het als een beetje rode waas. Mijn vermoedde is dat gelieerd is aan het feit dat de reflectie ook niet egaal is. Ik heb hem aangemeld bij LG support, maar nog geen uitslag gehad.Castus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:47:
Aangezien het bij mij aan de buitenkanten is, zou dat heel goed met het productie proces te maken kunnen hebben en misschien een reden zijn waarom er eerst alleen maar gebogen schermen waren.
Bij mij is de reflectie dan wel weer rete strak.... (of eigenlijk zoals je mag verwachten van een dergerlijk luxe product..)bassio schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:16:
[...]
Zie mijn post een paar pagina's terug. Ik zie het als een beetje rode waas. Mijn vermoedde is dat gelieerd is aan het feit dat de reflectie ook niet egaal is. Ik heb hem aangemeld bij LG support, maar nog geen uitslag gehad.
Aangezien het bij mij aan de buitenkanten is, zou dat heel goed met het productie proces te maken kunnen hebben en misschien een reden zijn waarom er eerst alleen maar gebogen schermen waren.
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Bij mij ook. Reflectie is gelukkig geen probleemjimz93 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:22:
[...]
Bij mij is de reflectie dan wel weer rete strak.... (of eigenlijk zoals je mag verwachten van een dergerlijk luxe product..)
Schijnbaar moet je TV daarvoor wel minimaal over VP9 Profile 2 beschikken, en dat schijnt niet voor alle LG Oled's op te gaan, mogelijk wel voor de meeste 2016 modellen. Dus een YT app update zal in sommige gevallen niet voldoende zijn ben ik bang.ghstly schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:12:
Oeh dit is eigenlijk best tof van Youtube. Dat ze de overige apps maar zo snel mogelijk updaten
nieuws: Google implementeert hdr-ondersteuning bij YouTube op specifieke appa...
YouTube will also start streaming in HDR quality later this year by utilizing an updated VP9-Profile 2 codec. LG’s 2016 OLED TVs will support VP9-Profile 2 and thus YouTube in HDR. We saw it demonstrated at CES and it certainly looked promising.
Testing, one, two ...
En is dan niet de B6 meer wat je zoekt?
Oh damn, die B6 heb ik helemaal gemist, bedankt. Lijkt het beste van beide modellen gecombineerd.LOTG schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:43:
Ze hebben als het goed is niet een extra glazen rand toegevoegd maar die dunne rand vervangen door een glazen rand.
En is dan niet de B6 meer wat je zoekt?
Let wel op: de B6 heeft geen 3D. Kan belangrijk voor je zijn.VorteXLP schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:53:
[...]
Oh damn, die B6 heb ik helemaal gemist, bedankt. Lijkt het beste van beide modellen gecombineerd.
ThanksPuck schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:00:
[...]
Let wel op: de B6 heeft geen 3D. Kan belangrijk voor je zijn.
de OLED TV's hebben nu nog geen HDR game modus. Dus gamen op de PS4, Xbox one en PS4 Pro met HDR resulteert in een relatieve hoge inputlag. Andere merken als Sony en Samsung hebben hun TV's geupdate zodat je HDR gamemode hebt.
LG heeft al gezegd dat de 2016 modellen niet hiervan voorzien worden, dus is hier een petitie voor gestart.
https://www.change.org/p/...ition&utm_medium=copylink
Done - goed initiatief om er aandacht voor te vragen.Castus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:42:
Jongens, zouden jullie dit ook zoveel mogelijk willen delen?
de OLED TV's hebben nu nog geen HDR game modus. Dus gamen op de PS4, Xbox one en PS4 Pro met HDR resulteert in een relatieve hoge inputlag. Andere merken als Sony en Samsung hebben hun TV's geupdate zodat je HDR gamemode hebt.
LG heeft al gezegd dat de 2016 modellen niet hiervan voorzien worden, dus is hier een petitie voor gestart.
Betekend dit dat ik zonder problemen of kwaliteitsverlies de LG B6 kan aansluiten?
Ja ik heb gisteren namelijk even Uncharted 4 gespeeld in HDR. ik merk toch dat de input lag te hoog is om te gamen. Dit is serieus voor mij een reden om nu niet de PS4 Pro te halen. Wat ik overal lees en wat ik zelf nu gezien heb met Uncharted is HDR wel de grootste verbetering. Als je HDR niet aanzet weet ik niet of de toevoeging heel groot is om een PS4 Pro te nemen.EmRuTToY schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:51:
[...]
Done - goed initiatief om er aandacht voor te vragen.
https://www.homecinemamag...utm_campaign=Headliner.nl
Dat is toch de .50 update waar het al een week over gaat?dbz1985 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:12:
Sinds deze week is er een update voor b6v en de verbeteringen kun je hier vinden
https://www.homecinemamag...utm_campaign=Headliner.nl
Ja, maar deze is vanaf deze week ook voor de mensen die regio "Nederland" hebben ingesteld automatisch te installeren.LOTG schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:17:
[...]
Dat is toch de .50 update waar het al een week over gaat?
Hoezo zou dit de grootste verbetering zijn als je al HDR op de huidige Playstation 4 hebt? Of is het verbeterde HDR?Castus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:40:
[...]
Ja ik heb gisteren namelijk even Uncharted 4 gespeeld in HDR. ik merk toch dat de input lag te hoog is om te gamen. Dit is serieus voor mij een reden om nu niet de PS4 Pro te halen. Wat ik overal lees en wat ik zelf nu gezien heb met Uncharted is HDR wel de grootste verbetering. Als je HDR niet aanzet weet ik niet of de toevoeging heel groot is om een PS4 Pro te nemen.
[ Voor 50% gewijzigd door Puck op 09-11-2016 11:26 ]
DONE!!!Castus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:42:
Jongens, zouden jullie dit ook zoveel mogelijk willen delen?
Ik zei het een beetje verkeerd. Het is voornamelijk de combi van HDR + 4K (checkerboard; niet native) en hogere FPS die het allemaal omhoog tilt. Ze zeggen sowieso dat het voornamelijk het HDR gedeelte is wat het beeld veel mooier maakt ipv alleen de 4K.Puck schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:23:
[...]
Ja, maar deze is vanaf deze week ook voor de mensen die regio "Nederland" hebben ingesteld automatisch te installeren.
[...]
Hoezo zou dit de grootste verbetering zijn als je al HDR op de huidige Playstation 4 hebt? Of is het verbeterde HDR?
Nu zou ik graag de Playstation Pro halen om deze combinatie van goodness te krijgen.
Ik zie de toegevoegde waarde niet op het moment dat ik HDR uit ga zetten voor alleen die 4K increase.
Ook op de huidige PS4, als ik HDR wél aan ga zetten (als er een patch komt om de inputlag te verbeteren) dan zou ik wel weer graag 4K erbij willen hebben.
Kortom:
Ik weet dat het beetje gek klinkt. maar de volledige experience wil ik wel aangaan met de Pro. Als ik HDR niet ga gebruiken, hoef ik ook niet persé de 4k opties etc.
Theoretisch gezien zou het betere HDR kunnen zijn, de gewone PS4 support namelijk geen HDMI 2.0a.Puck schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:23:
[...]
Ja, maar deze is vanaf deze week ook voor de mensen die regio "Nederland" hebben ingesteld automatisch te installeren.
[...]
Hoezo zou dit de grootste verbetering zijn als je al HDR op de huidige Playstation 4 hebt? Of is het verbeterde HDR?
Ik ben nog steeds een beetje confused over hoe het werkt, maar als het goed is kan de Pro 10 bits kleur aan en de PS4 eigenlijk maar max 8bits.
Was de input lage trouwens niet lager bij 4K HDR dan bij 1080 HDR?Castus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:31:
[...]
Ik zei het een beetje verkeerd. Het is voornamelijk de combi van HDR + 4K (checkerboard; niet native) en hogere FPS die het allemaal omhoog tilt. Ze zeggen sowieso dat het voornamelijk het HDR gedeelte is wat het beeld veel mooier maakt ipv alleen de 4K.
Nu zou ik graag de Playstation Pro halen om deze combinatie van goodness te krijgen.
Ik zie de toegevoegde waarde niet op het moment dat ik HDR uit ga zetten voor alleen die 4K increase.
Ook op de huidige PS4, als ik HDR wél aan ga zetten (als er een patch komt om de inputlag te verbeteren) dan zou ik wel weer graag 4K erbij willen hebben.
Kortom:
Ik weet dat het beetje gek klinkt. maar de volledige experience wil ik wel aangaan met de Pro. Als ik HDR niet ga gebruiken, hoef ik ook niet persé de 4k opties etc.
1080p @ 60Hz : 34.2 msLOTG schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:32:
[...]
Was de input lage trouwens niet lager bij 4K HDR dan bij 1080 HDR?
1080p With Interpolation : 127 ms
1080p @ 60Hz Outside Game Mode : 50.7 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 : 34.2 ms
4k @ 60Hz : 34.4 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 : 34.1 ms
4k @ 60Hz + HDR : 67.5 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR : 67.5 ms
dit was toen nog een keer een update van rtings.com
Update:
The 1080p input lag outside game mode was updated to 50.7ms and the input lag under HDR mode with a 1080p resolution was also verified, and it is also of 50.7ms. - To have the best input lag, be sure to select the 'HDR Standard' picture mode.
Dit heb ik blijkbaar gespeeld. ik merkte echt verschil tussen Uncharted 4 in HDR en zonder HDR. de trigger reageerde gewoon directer.
Ik heb ook Uncharted 4 in HDR gespeeld, en het is ook niet de beste game om input-lag op te testen, aangezien het starten met lopen en dergelijke al vrij "stroef" gaat. Ik zou heel graag een game snelle game als Doom willen testen.Castus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:40:
[...]
1080p @ 60Hz : 34.2 ms
1080p With Interpolation : 127 ms
1080p @ 60Hz Outside Game Mode : 50.7 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 : 34.2 ms
4k @ 60Hz : 34.4 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 : 34.1 ms
4k @ 60Hz + HDR : 67.5 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR : 67.5 ms
dit was toen nog een keer een update van rtings.com
Update:
The 1080p input lag outside game mode was updated to 50.7ms and the input lag under HDR mode with a 1080p resolution was also verified, and it is also of 50.7ms. - To have the best input lag, be sure to select the 'HDR Standard' picture mode.
Dit heb ik blijkbaar gespeeld. ik merkte echt verschil tussen Uncharted 4 in HDR en zonder HDR. de trigger reageerde gewoon directer.
Waar vindt je die laatste tabel trouwens, want ik zie als laatste update op rtings.com dit:
EDIT:Update 11/07/2016: The input lag results have been updated with the newest firmware update 04.30.40, but the results remain largely unchanged. Note that the HDR input lag still cycles, which may be an issue for gamers. A video showing the cycling can be seen here, and a full table of the results can be found below. We will continue to update these results with any further firmware updates.
Note that ranges of numbers show the variance in the cycle of the result.
Source Input lag
1080p @ 60Hz 44.4ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 61.0ms
1080p @ 60Hz @ HDR 58.0ms - 71.0ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 @ HDR 54.9ms - 70.7ms
4k @ 60Hz 43.2ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 59.8ms
4k @ 60Hz @ HDR 38.2ms - 54.5ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 @ HDR 38.8ms - 54.7ms
Jouw lijst geldt dus voor de E6. De B6 heeft dus een lagere, maar wisselende input lag op 4k HDR...
[ Voor 61% gewijzigd door Puck op 09-11-2016 11:51 ]
Ja je hebt gelijk dat Uncharted sowieso wat stroef voelt. Maar Ik heb daarom ook gewoon stil gestaan en geschoten om te kijken hoe de trigger voelt. Dat voelde zelfs in Uncharted al niet goedPuck schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:44:
[...]
Ik heb ook Uncharted 4 in HDR gespeeld, en het is ook niet de beste game om input-lag op te testen, aangezien het starten met lopen en dergelijke al vrij "stroef" gaat. Ik zou heel graag een game snelle game als Doom willen testen.
Waar vindt je die laatste tabel trouwens, want ik zie als laatste update op rtings.com dit:
[...]
EDIT:
Jouw lijst geldt dus voor de E6. De B6 heeft dus een lagere, maar wisselende input lag op 4k HDR...
Dat lijstje is inderdaad de E6. Had ik er even bij moeten zetten. Omdat ik zelf een E6 heb, heb ik daar even op gelet
Helder. Ik heb namelijk een B6 en merkte echt geen verschil (maar heb heel snel getest) met HDR aan of uit.Castus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:55:
[...]
Ja je hebt gelijk dat Uncharted sowieso wat stroef voelt. Maar Ik heb daarom ook gewoon stil gestaan en geschoten om te kijken hoe de trigger voelt. Dat voelde zelfs in Uncharted al niet goedlaat staan de Call of Duty's van de wereld.
Dat lijstje is inderdaad de E6. Had ik er even bij moeten zetten. Omdat ik zelf een E6 heb, heb ik daar even op gelet
Terwijl jouw inputlag juist hoog ligt met 1080 + HDR. volgens het lijstje. Of game je al op 4K met de Pro?Puck schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:57:
[...]
Helder. Ik heb namelijk een B6 en merkte echt geen verschil (maar heb heel snel getest) met HDR aan of uit.
Als ik de quick start uitschakel, i.v.m. energie besparing, werkt het beeldscherm bescherming dan nog?
De tv gaat dan uit in deze stand.
De stekker blijft er wel in.
Bedankt voor eventuele reactie
Ja de compensatie cyclus blijft draaien in stand-by. Ook wanneer je quick start uit hebt staan. Zie http://www.avsforum.com/f...ead-192.html#post44533785blessure schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:01:
Beste Forumleden,
Als ik de quick start uitschakel, i.v.m. energie besparing, werkt het beeldscherm bescherming dan nog?
De tv gaat dan uit in deze stand.
De stekker blijft er wel in.
Bedankt voor eventuele reactie
Je kan het ook zelf testen door een USB lampje in de USB poort te doen. Dan de TV uitzetten (nadat die tenminste 2 uur heeft aangestaan) en dan zie je dat deze even blijft branden terwijl het scherm uit staat. Dat betekent dat de TV nog niet helemaal is uitgeschakeld en de compensatie cyclus loopt.
Ik heb een USB HDD eraan hangen en die gaat inderdaad niet uit als de TV uit gaat. Blijft het lampje ook een tijd van branden.ViNOK16Bit schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:09:
[...]
Ja de compensatie cyclus blijft draaien in stand-by. Ook wanneer je quick start uit hebt staan. Zie http://www.avsforum.com/f...ead-192.html#post44533785
Je kan het ook zelf testen door een USB lampje in de USB poort te doen. Dan de TV uitzetten (nadat die tenminste 2 uur heeft aangestaan) en dan zie je dat deze even blijft branden terwijl het scherm uit staat. Dat betekent dat de TV nog niet helemaal is uitgeschakeld en de compensatie cyclus loopt.
Nee, maar nogmaals, ik denk dat het lastig is om het verschil bij Uncharted te voelen, ik heb snel getest en ik ben niet zo'n hardcore gamer dat ik dat meteen merk. Voor mij is een Pro in ieder geval wel weer een voordeel.Castus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:00:
[...]
Terwijl jouw inputlag juist hoog ligt met 1080 + HDR. volgens het lijstje. Of game je al op 4K met de Pro?
Hartelijk dank voor de reactie.
Laat ik de quick start toch maar uit.
Het scheelt niet zoveel in de opstart tijd
Mijn vraag: zijn er ontwikkelingen te verwachten die echt relevant zijn volgend jaar en dus beter kan wachten op modellen van 2017?
Als we nu iets kopen moet het minstens 5 jaar mee gaan (liefst langer).
Ontwikkeling voor komend jaar moet je denken aan hogere brightness voor oled. > 1000 nits. Daarnaast ook HfR en hybrid log gammahoney schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:25:
Het lijkt dat we de B6/E6 kunnen kopen. Onze eigen plasma televisie is nog prima, dus de noodzaak is er niet.
Mijn vraag: zijn er ontwikkelingen te verwachten die echt relevant zijn volgend jaar en dus beter kan wachten op modellen van 2017?
Als we nu iets kopen moet het minstens 5 jaar mee gaan (liefst langer).
Meerdere mensen hier last van en is er misschien een oplossing?
Tijdje terug dat ik Marco Polo in Dolby Vision aan heb gezet in Netflix en de ondertiteling vond ik pijnlijk fel. Een UHD Blu-ray in HDR heeft hier geen last van.Fuske schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:30:
Bij het kijken van een serie op Netflix in Dolby Vision /HDR vind ik de ondertiteling erg fel ten opzichte van het beeld.
Ook de manier van het beeld afstelling is heel anders in DV mode.
In DV mode staat OLED als ik mij niet vergis op 50, in HDR mode op 80-100 oid. Dolby Vision op 50 is feller dan HDR op 80.
[ Voor 17% gewijzigd door Twazerty op 09-11-2016 22:24 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Volgens mij zou Hybrid log toegevoegd gaan worden via een firmware update op de 2016 modellen. IknOwk nog even een bron. Hfr zou eigenlijk al moeten werken aangezien een hoog fps signaal geen probleem is.Bever! schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:04:
[...]
Ontwikkeling voor komend jaar moet je denken aan hogere brightness voor oled. > 1000 nits. Daarnaast ook HfR en hybrid log gamma
Seizoen 2 van DD is helaas niet in HDR.LOTG schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:17:
Heeft iemand al Daredevil seizoen 2 in HDR kunnen bekijken. Op mijn B6 krijg ik geen dolbyvision melding als ik deze start. Wel bij andere series en afleveringen van seizoen 1, maar seizoen 2 niet.
Dat hadden ze wel wat duidelijker mogen weergeven. Nu lijkt het als of alles in DV is .ViNOK16Bit schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:23:
[...]
Seizoen 2 van DD is helaas niet in HDR.
Klopt, maar er is in ieder geval niets mis met je TVLOTG schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:30:
[...]
Dat hadden ze wel wat duidelijker mogen weergeven. Nu lijkt het als of alles in DV is .
Ik dacht ook niet dat er wat met de TV was maar gewoon met Netflix.Castus schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:51:
[...]
Klopt, maar er is in ieder geval niets mis met je TV
En dat was het dus blijkbaar ook, slechte informatie voorziening in de app.
Ook vreemd dat S1 wel en S2 niet HDR heeft.
Maar goed, hopen dat ze langzaam alles in HDR gaan uitgeven.
En dat Youtube ook eens met een update komt. Dat zou toch een grote bron van HDR content kunnen zijn.
Heb je daar een betrouwbare bron voor?Castus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:42:
Wat ik ervan begrepen had was dat de update er niet komt voor 2017, wat nog iets anders is dat dat ze niet komt voor de 2016 modellen...
PS: heb de petitie toch getekend, in het geval ik het verkeerd begrepen had
[ Voor 9% gewijzigd door the_unlord op 10-11-2016 12:10 ]

i've bought this morning the PS4 PRO.
there is no picture when you are starting up the PS4.
you need to start your PS4 in the safe mode (you need to hold the power button for serveral seconds), after this you need to change "automatic" into 1080P HDCP 1.4.
Ja ik denk dat die een 'high-speed' kabel missen. niet elke HDMI kabel kan 2.0 aan (4K/60P is namelijk waar de PS4 op uitvoert)Puck schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:32:
Heeft iemand al de PS4 Pro binnen en getest met de B6/E6? Ik lees op avforums.com dat er al 2 mensen zijn die aangeven dat de PS4 Pro niet werkt op de LG Televisies zonder deze te forceren op 1.4/1080p... Wellicht een kabel issue. Zo niet dan zou dat echt knap lullig zijn, ik ga vanmiddag de PS4 Pro ophalen...
[...]
trouwens dit filmpje laat iemand al zien die gamed op een B6 met een PS4Pro in 4k met HDR. Lijkt me ook een gek verhaal dat een LG TV een standaard gedefinieerde output niet aan kan.
YouTube: PS4 Pro Input Lag Test on LG 4K OLED TV 65B6 (HDR on, 4K, TruMotion ...
[ Voor 23% gewijzigd door Castus op 10-11-2016 13:21 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Puck op 10-11-2016 13:57 ]
Op een aantal aspecten na, zie ik weinig verschil. Weet iemand of het beeldbuis hetzelfde is van deze 2 toestellen?
Waar een significant verschil in zit, is dat de B6 over HDR Dolby Vision beschikt en de EF950 niet. Vraag is alleen of dat met het oog op de toekomst mbt HDR, of Dolby Vision uberhaupt de standaard gaat worden of dat het bij HDR10 blijft.
Verder beschikt de B6 over PAL SECAM en NTSC ontvangstnorm, maakt dit tegenwoodig nog iets uit?
3D maakt voor mij niet zoveel uit, de B6 heeft het niet, maar zou geen dealbreaker zijn. HDMI 2.0a wordt door beide toestellen ondersteund. Enige verschil die ik nog zie is WebOS 2.0 voor de EF950 en WebOS 3.0 voor de B6. Zit hier dusdanig verschil in? Ik heb nu WebOS 2.0 en gebruik alleen Netflix en soms Youtube. Alle andere applicaties heb ik nooit gebruikt en ben er tevreden over.
Ik ben wel van plan om volgend jaar een PS4 pro aan te schaffen. Welke TV zou dan de betere keus zijn? De inputlag van de EF950 zit op 54ms, die van de B6 kan ik niet terugvinden. Ik speel sowieso geen FPS games, wel RPG's en sport (Fifa).
AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8
Ik zie het ja. Matig inderdaad. Ik zag dat iemand reageerde dat LG wel bezig met een patch om die 2.2 werkend te krijgen.Puck schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:54:
En toch duiken er meer gevallen op, ook in het [PS4] PlayStation 4 - deel 7 topic... Blijkbaar een bug m.b.t. HDCP 2.2 welke wel te omzeilen is, maar dan kan je geen zaken als Netflix kijken (totdat er een fix is).
Goh wat een tegenslagen zo op OLED vlak met die PS4Pro.
Je kunt bij Netflix de kleur en grootte van de ondertiteling aanpassen bij de account-instellingen. Ik heb de kleur op geel gezet vanwege de felheid bij DV/HDR ondertiteling.Fuske schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:30:
Bij het kijken van een serie op Netflix in Dolby Vision /HDR vind ik de ondertiteling erg fel ten opzichte van het beeld.
GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra
Mag toch hopen dat ze dit een keer gaan fixen! Gele ondertiteling vind ik nou ook niet echt prettig.ronzelver schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:32:
[...]
Je kunt bij Netflix de kleur en grootte van de ondertiteling aanpassen bij de account-instellingen. Ik heb de kleur op geel gezet vanwege de felheid bij DV/HDR ondertiteling.
Inderdaad, ongeveer 5 seconden, prima dus.LOTG schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:04:
Nee daar ben ik het geheel mee eens. Wat is de opstart tijd? 5 seconden of zo zonder quickstart? Ongeveer even snel als mijn Xbox met standby.
had het probleem hier ook.Castus schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:04:
[...]
Ik zie het ja. Matig inderdaad. Ik zag dat iemand reageerde dat LG wel bezig met een patch om die 2.2 werkend te krijgen.
Goh wat een tegenslagen zo op OLED vlak met die PS4Pro.
Wel even frustrerend om aan de gang te krijgen.
Forceren op HDCP 1.4 lost het nu iig op en dan kun je gewoon op 4k HDR gamen
Ja het is ook prima dat het gelukkig werkt. Maar ik haat dat dingen gewoon niet lekker werken zoals het hoortrajackar schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:22:
[...]
had het probleem hier ook.
Wel even frustrerend om aan de gang te krijgen.
Forceren op HDCP 1.4 lost het nu iig op en dan kun je gewoon op 4k HDR gamen
Ik hou niet van zulke omwegen op een apparaat met een officiële retail van 4000 EUR. (E6).
Helemaal mee eens. Dit zou sowieso niet mogen gebeuren en al helemaal niet in deze prijs klasse.Castus schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:04:
[...]
Ja het is ook prima dat het gelukkig werkt. Maar ik haat dat dingen gewoon niet lekker werken zoals het hoort
Ik hou niet van zulke omwegen op een apparaat met een officiële retail van 4000 EUR. (E6).
En dan ben je weer blij dat je een tweaker bent. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die met hun ps4 pro terug gaan in zo'n situatie.
De B6 heeft geloof ik wel een nieuwer paneel dan de EF950.kpnsvn schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:58:
Ik ben momenteel in het bezit van de LG LCD 4k, maar wil toch binnenkort overstappen naar de OLED, omdat het beeld gewoon subliem is. Ik twijfel tussen de EF950 en de B6. Ik zit alleen met de volgende vragen:
Op een aantal aspecten na, zie ik weinig verschil. Weet iemand of het beeldbuis hetzelfde is van deze 2 toestellen?
Waar een significant verschil in zit, is dat de B6 over HDR Dolby Vision beschikt en de EF950 niet. Vraag is alleen of dat met het oog op de toekomst mbt HDR, of Dolby Vision uberhaupt de standaard gaat worden of dat het bij HDR10 blijft.
Verder beschikt de B6 over PAL SECAM en NTSC ontvangstnorm, maakt dit tegenwoodig nog iets uit?
3D maakt voor mij niet zoveel uit, de B6 heeft het niet, maar zou geen dealbreaker zijn. HDMI 2.0a wordt door beide toestellen ondersteund. Enige verschil die ik nog zie is WebOS 2.0 voor de EF950 en WebOS 3.0 voor de B6. Zit hier dusdanig verschil in? Ik heb nu WebOS 2.0 en gebruik alleen Netflix en soms Youtube. Alle andere applicaties heb ik nooit gebruikt en ben er tevreden over.
Ik ben wel van plan om volgend jaar een PS4 pro aan te schaffen. Welke TV zou dan de betere keus zijn? De inputlag van de EF950 zit op 54ms, die van de B6 kan ik niet terugvinden. Ik speel sowieso geen FPS games, wel RPG's en sport (Fifa).
Het is lastig te zeggen of je Dolby Vision nodig hebt voor de toekomst. HDR staat nog redelijk in de kinderschoenen. UHD blu-ray heeft nog enkel HDR 10.
Ik zou me tegenwoordig niet meer druk maken om PAL en NTSC. Zelf ben ik nog niet tegen een beperking hiermee aangelopen.
3D is mooi op een 4K OLED, maar als je het niet vaak gebruikt voegt het inderdaad weinig toe. Ze ondersteunen inderdaad beide HDMI 2.0a.
Ik gebruik webOS 2.0 alleen voor Netflix en dat werkt snel genoeg.
Over inputlag kan ik weinig zeggen. Ik speel af en toe een spelletje vanaf de pc naar de Shield op de TV, maar geen snelle shooters.
Denk eerlijk gezegd wel dat het op te lossen is. alle HDMI poorten van de E6 bijvoorbeeld hebben officieel allemaal HDCP 2.2. ik heb het nog even opgezocht.Puck schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:15:
Ik ben heel benieuwd wat dit probleem kan veroorzaken (HDCP handshake?) en of het softwarematig opgelost kan worden...
Je zou denken dat het hardwarematig allemaal goed zit en dit alleen een 'bugje' is.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.