Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:40
Ik ben ook aan het kijken naar een oled tv , ik ben nu een paar keer langs zo'n tv gelopen en elke keer denk ik echt wow!!

Ik bezit nu een 65 inch led tv en wil eigenlijk terug naar 55 inch , vind ik eigenlijk groot genoeg .. zeker bij "normaal" tv kijken , films en games vind ik op 65 inch wel tof

Ik zit te kijken naar een 55B6v en vraag me af of dat een goede keus is (1999 euro) beetje jammer dat mijn huidige tv nog geen jaar oud is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:03
Sinds vandaag in het bezit van de 65E6V. Na 2 weken ongeduldig wachten was die eindelijk binnen, maar wat blijkt: het scherm is niet uniform zwart.

Wanneer de TV geheel is uitgeschakeld:
Afbeeldingslocatie: https://whatimg.com/i/SowVPV_thumb.jpg

De TV is aan met zwarte scène:
Afbeeldingslocatie: https://whatimg.com/i/4VPn1e_thumb.jpg

Een test-video met 5% grijs:
Afbeeldingslocatie: https://whatimg.com/i/wfSwwk_thumb.jpg

Behoorlijk balen dus. Natuurlijk als je gewoon TV kijkt dan is het niet zo storend, maar voor een TV in deze prijsklasse accepteer ik dit niet. Even kijken wat de leverancier Foka gaat doen aanstaande maandag. Ze hebben gezegd dat ze contact gaan opnemen met LG. Het feit dat de TV nauwelijks ergens op voorraad is helpt niet bepaald mee. :F :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melis89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
cardwizard schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:58:
Ik zit te kijken naar een 55B6v en vraag me af of dat een goede keus is (1999 euro) beetje jammer dat mijn huidige tv nog geen jaar oud is :+
Ik zit zelf ook te kijken naar dit model, zou je kunnen vertellen waar jij deze voor 1999 aangeboden ziet staan? Ik kan zelf niet lager vinden dan 2399?

[ Voor 13% gewijzigd door Melis89 op 29-10-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:46

SeatRider

Hips don't lie

Wat ik me nou afvraag he (aangewakkerd door dat pixel-shift verhaal hierboven). Hoe snel brandt zou'n OLED nou eigenlijk in? Mij valt op dat als ik hem een seconden of 20 op het WEBOS menu laat staan, en ik maak een keuze, dan zie ik in het grijze scherm dat daarna volgt de schuine balken nog naijlen. Dat zal retentie zijn en geen inbranden, maar nog. Ik heb nu wel angst een film te kijken met 21:9 aspect ratio. Of om een oude gameconsole aan te sluiten. Ik heb een Coleco Vision gekregen, maar straks zit het doolhof van Mouse Trap permanent op mijn scherm :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
SeatRider schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:50:
Wat ik me nou afvraag he (aangewakkerd door dat pixel-shift verhaal hierboven). Hoe snel brandt zou'n OLED nou eigenlijk in?
Hier een leuke link waarbij ze op een 55EG910 gedurende 20 uur! Hetzelfde beeld hebben gezet. Op het eerste gezicht lijkt hij ingebrand maar na een clean up cycle niets meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 11:03
SeatRider schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:50:
Wat ik me nou afvraag he (aangewakkerd door dat pixel-shift verhaal hierboven). Hoe snel brandt zou'n OLED nou eigenlijk in? Mij valt op dat als ik hem een seconden of 20 op het WEBOS menu laat staan, en ik maak een keuze, dan zie ik in het grijze scherm dat daarna volgt de schuine balken nog naijlen. Dat zal retentie zijn en geen inbranden, maar nog. Ik heb nu wel angst een film te kijken met 21:9 aspect ratio. Of om een oude gameconsole aan te sluiten. Ik heb een Coleco Vision gekregen, maar straks zit het doolhof van Mouse Trap permanent op mijn scherm :).
Over zwarte balken die zouden kunnen inbranden hoef je je sowieso geen zorgen te maken bij OLED ;) Daarnaast heb nog niemand gehoord over een scherm wat permanent ingebrand is. Wel praten veel mensen over de retentie, wat netjes door de tv wordt schoongemaakt. Bij mijn 55B6V is het totaal niet storend. Je ziet soms iets als er een groot kleurvlak is, maar zodra je beeld hebt zie je er niks meer van, en even later is het alweer verdwenen (en ik speel ook gewoon PS4 games).

Ik laat wel lekker die screen-shift functie aanstaan. Valt me verder ook niet op :)

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 30-10-2016 10:09 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 23:15
baba420 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:15:
Sinds vandaag in het bezit van de 65E6V. Na 2 weken ongeduldig wachten was die eindelijk binnen, maar wat blijkt: het scherm is niet uniform zwart.
Op mijn monitor zie ik geen zwartverschillen in je foto's. Ik zie wel heel je woonkamer weerspiegelen in jou scherm. (Is dat niet vervelend zo een spiegelend scherm?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
Eddy_BE schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:06:
[...]

Op mijn monitor zie ik geen zwartverschillen in je foto's. Ik zie wel heel je woonkamer weerspiegelen in jou scherm. (Is dat niet vervelend zo een spiegelend scherm?)
Ik bedoelde die vier "witte" bolletjes midden in het scherm. Drie naast elkaar en één onder.

Wat betreft het weerspiegelen, daar stoor ik me niet aan. Als je gewoon normaal tv kijkt, dan merk je daar niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 11:23
baba420 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:31:
[...]

Ik bedoelde die vier "witte" bolletjes midden in het scherm. Drie naast elkaar en één onder.

Wat betreft het weerspiegelen, daar stoor ik me niet aan. Als je gewoon normaal tv kijkt, dan merk je daar niet veel van.
En zijn er nu misschien al wat "cleaning cycles" overheen gegaan? Ik las ergens iemand met hetzelfde probleem maar dat verdween na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
[...]

Ah, ok. Wel raar dat ze allemaal mooi op de zelfde afstand van elkaar staan. Lijkt me niet dat het van de oled pixels komt, dan zou je het niet zien als hij afstaat. Misschien zijn het afdrukken van zuignapjes die (denk ik) gebruikt worden in productie om de schermen te verplaatsen oid? (Had zoiets ook bij een nieuwe auto, afdrukken van zuignappen in de voorruit. Na een tijd, en wassen ging die (vettige?) afdruk weg.) Ik zou de tv in ieder geval terugdoen, misschien is de coating van het glas beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
Tooooony schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:12:
[...]
En zijn er nu misschien al wat "cleaning cycles" overheen gegaan? Ik las ergens iemand met hetzelfde probleem maar dat verdween na een paar dagen.
Ik heb nu wat meer getest na paar uur normaal gebruik. Wat opvallend is dat als de woonkamer donker is (lampen geheel uit of gedimd), dan zie je ze echt totaal niet. Het scherm is dan echt zwart. Maar zodra ik de verlichting op een felle stand zet, dan komen de vier witte bolletjes weer tevoorschijn. 8)7

Ik ga gewoon een kleine week normaal gebruik van maken en kijken wat er gebeurt. Ik heb geen zin in retourneren en weer lang wachten op vervangend exemplaar (die ook weer iets kan hebben).
Eddy_BE schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:21:
[...]

Ah, ok. Wel raar dat ze allemaal mooi op de zelfde afstand van elkaar staan. Lijkt me niet dat het van de oled pixels komt, dan zou je het niet zien als hij afstaat. Misschien zijn het afdrukken van zuignapjes die (denk ik) gebruikt worden in productie om de schermen te verplaatsen oid? (Had zoiets ook bij een nieuwe auto, afdrukken van zuignappen in de voorruit. Na een tijd, en wassen ging die (vettige?) afdruk weg.) Ik zou de tv in ieder geval terugdoen, misschien is de coating van het glas beschadigd.
Ik denk inderdaad niet dat het van de pixels zelf komt. Vreemde artifact in ieder geval.

[ Voor 32% gewijzigd door baba420 op 30-10-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
baba420 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:19:
[...]

Ik heb nu wat meer getest na paar uur normaal gebruik. Wat opvallend is dat als de woonkamer donker is (lampen geheel uit of gedimd), dan zie je ze echt totaal niet. Het scherm is dan echt zwart. Maar zodra ik de verlichting op een felle stand zet, dan komen de vier witte bolletjes weer tevoorschijn. 8)7

Ik ga gewoon een kleine week normaal gebruik van maken en kijken wat er gebeurt. Ik heb geen zin in retourneren en weer lang wachten op vervangend exemplaar (die ook weer iets kan hebben).

[...]

Ik denk inderdaad niet dat het van de pixels zelf komt. Vreemde artifact in ieder geval.
Klinkt misschien dom, maar zijn die witte bolletjes geen reflectie van iets? Klinkt namelijk als een lichtbron die je ziet. Misschien niet direct lampen, maar de reflectie van lampen in iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
baba420 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:19:
[...]

Ik zou er in ieder geval geen genoegen mee nemen. Mocht FOKA het artikel niet willen omruilen, zou ik de koopovereenkomst gewoon ontbinden en het product retourneren. Zoals jij het uitlegt, lijkt het er inderdaad op dat de coating om reflecties tegen te gaan, is beschadigd. Dat is iets wat niet na verloop van tijd zal herstellen.

Wacht dus ook niet te lang op een antwoord van FOKA, anders ben je straks over het termijn van uitproberen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:49

rajackar

Blood Minister

aliberto schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 02:59:
Ik was paar dagen aan het uitpluizen om mijn zenders op gewenste volgorde te krijgen maar dat lukte maar niet en LG kon me telefonisch niet helpen, want volgens de handleiding zou het gewoon moeten werken en andrs ondersteunde de EF950V het niet.

Bij mijn nieuwe tv heb ik België als land moeten kiezen i.p.v. Nederland. Want hoe raar het klinkt, als je Nederland als regioland kiest kan je niet sorteren bij de EF950V series(en blijkbaar ook eerdere LG televisie versies). Ik vind het dan ook raar van een tv van 6000 euro vorig jaar dat dit Tweakers bij reviewen niet is opgemerkt. Het is niet iets nieuws of zo. Is juist de basis van een tv lijkt mij.
Ik heb toen frequentie code ingevoerd en regio code, toen alle digitale kabel zenders laten zoeken (heb gewoon tijdens instellen voor Telenet gekozen maar mijn regio code ingevuld, maar denk dat het niet uitmaakt, heb nu tenslotte beeld). Ben er al 3 uur mee bezig geweest en kon alle rotzooi zenders overslaan en eindelijk dus de nummering aanpassen. Ik vind het bijna discriminatie, dat als je andere landen selecteert dat het wel kan en bij Nederland niet. Ik heb wel eens eerder een LG televisie gehad 3 jaar terug en ik had wederom gezeur met mijn eigen sortering niet kunnen aanpassen, zodoende deze tv verkocht. Bij Philips, Panasonic en Samsung kan je wel als je in Nederland woont gewoon sorteren.

Ik had bijna de tv terug naar de winkel gestuurd. LG support kon me niet helpen, Tweakers wel, bij deze bedankt n.a.v. een bericht van 5 jaar geleden : zendervolgorde LG televisie veranderen
Interessant stukje. Thanks.
Ik heb nun in mijn TV een lijst met favorieten aangemaakt. Het nadeel hiervan is dat de TV nadat hij een tijdje in standby geweest is weer terug valt op de standaard lijst.
Weet iemand of dat aan te passen is? Het gaat in mijn geval om een B6V.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
[...]

Ik ben het ook met de rest eens.

Ik neem aan dat je voorzichtig 1 bolletje gepoetst . Zo ja, dan meteen een nieuw exemplaar aanvragen. Dan zit het in de coating en wellicht het 3D filter en reflecteert licht van buiten.
Ik zou er verder ook niet wakker van liggen: je winkelier heeft een duur apparaat geleverd met een zichtbaar defect. De winkelier kan altijd bij de fabrikant het apparaat retourneren, mits binnen 2-3 weken en terugsturen naar LG.
Oftewel, niemand wordt er slechter van. Je winkelier moet alleen wat moeite doen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
Dimens schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:45:
[...]

Ik zou er in ieder geval geen genoegen mee nemen. Mocht FOKA het artikel niet willen omruilen, zou ik de koopovereenkomst gewoon ontbinden en het product retourneren. Zoals jij het uitlegt, lijkt het er inderdaad op dat de coating om reflecties tegen te gaan, is beschadigd. Dat is iets wat niet na verloop van tijd zal herstellen.
Wacht dus ook niet te lang op een antwoord van FOKA, anders ben je straks over het termijn van uitproberen heen.
Zo een scherm bestaat uit verschillende dunne lagen. Stel dat het 'lijmen' van die lagen niet goed gelukt is, en er bellen ontstaan tussen die lagen. Kans is er dat die verder loskomen. Je hebt wel garantie, maar nu kan je nog zonder problemen wisselen. Al moet je nu misschien een paar weken zonder tv doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:46

SeatRider

Hips don't lie

Puck schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:07:
[...]

Over zwarte balken die zouden kunnen inbranden hoef je je sowieso geen zorgen te maken bij OLED ;)
Wel als je gedurende lange tijd dus feller licht projecteert op hetgeen daartussen ligt ;).

Ik heb ooit eens een breedbeeld televisie (met buis) gezien die altijd op 4:3 had gestaan, mooi dat je daar links en rechts twee balken permanent in het beeld zag staan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
Shocked schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:57:
[...]

Ik ben het ook met de rest eens.

Ik neem aan dat je voorzichtig 1 bolletje gepoetst . Zo ja, dan meteen een nieuw exemplaar aanvragen. Dan zit het in de coating en wellicht het 3D filter en reflecteert licht van buiten.
Ik zou er verder ook niet wakker van liggen: je winkelier heeft een duur apparaat geleverd met een zichtbaar defect. De winkelier kan altijd bij de fabrikant het apparaat retourneren, mits binnen 2-3 weken en terugsturen naar LG.
Oftewel, niemand wordt er slechter van. Je winkelier moet alleen wat moeite doen.
Natuurlijk geprobeerd om met licht vochtig doekje af te nemen, maar het zit gewoon als het ware ingebrand in het scherm.

@LOTG
Het is zeker niet afkomstig van een reflectie van een lamp ofzo, want ook bij daglicht zijn ze zichtbaar.

Eens kijken hoe soepel dat omruilen gaat. Ik heb er een hard hoofd in. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Weet iemand of het verschil veel is tussen OLED55EG920V vs OLED55C6V
en of die 300 euro oprecht is voor wat je als extra krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 11:34

MM99

That is the way I am!

baba420 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

Natuurlijk geprobeerd om met licht vochtig doekje af te nemen, maar het zit gewoon als het ware ingebrand in het scherm.

@LOTG
Het is zeker niet afkomstig van een reflectie van een lamp ofzo, want ook bij daglicht zijn ze zichtbaar.

Eens kijken hoe soepel dat omruilen gaat. Ik heb er een hard hoofd in. :(
Heel raar dat als het donker is in de kamer, dat je de bollen niet ziet, en anders wel. Daardoor komt het beetje over als of het van buiten komt... of juist dat gedeelte "externe" licht reflecteerd terwijl de rest het niet doet.

Klinkt mss beetje flauw, maar heb je al geprobeerd om met een grote doek/laken voor de tv te staan, dan je zeker weet dat er niet op één of andere manier iets reflecteerd.
Een andere manier, als je de TV verschuift, verschuiven de booltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

kardox schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:34:
Weet iemand of het verschil veel is tussen OLED55EG920V vs OLED55C6V
en of die 300 euro oprecht is voor wat je als extra krijgt?
Grootste verschil zit hem in HDR; de 920 heeft geen Dolby Vision en krijgt dat ook niet door want heeft de benodigde hardware niet. Ook is de lichtopbrengst te laag om volledig van HDR te kunnen genieten. Die 300 euro is voor een uitgave als deze simpel te verantwoorden: de 55C6 is een stuk toekomstbestendiger.

In algemene zin is de 55C6 ook het betere OLED-paneel:

Betere zwartweergaven (crushed blacks)
Software die inbranden tegen gaat zit wel in de C6 niet in de 920
Hogere lichtopbrengts (nits)
Snellere SOC
HDR10 en Dolby Vision

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 22:24
FirePuma142 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:41:
[...]

Grootste verschil zit hem in HDR; de 920 heeft geen Dolby Vision en krijgt dat ook niet door want heeft de benodigde hardware niet. Ook is de lichtopbrengst te laag om volledig van HDR te kunnen genieten. Die 300 euro is voor een uitgave als deze simpel te verantwoorden: de 55C6 is een stuk toekomstbestendiger.

In algemene zin is de 55C6 ook het betere OLED-paneel:

Betere zwartweergaven (crushed blacks)
Software die inbranden tegen gaat zit wel in de C6 niet in de 920
Hogere lichtopbrengts (nits)
Snellere SOC
HDR10 en Dolby Vision
De lichtopbrengst van de 920 voldoet niet aan de standaard welke is gesteld voor HDR v.w.b. peak brightness. Maar ik denk dat met de huidige HDR content en het contrast van de 920 voldoende van HDR te genieten valt.
De 920 heeft overigens wel de software die compensation cycles die draait in standbywelke inbranden/image retention tegen gaat.
Verder is de C6 meer klaar voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Ik heb sinds een paar maanden, een LG oled 55E6V.
Sinds enkele weken, heb ik het volgende verschijnsel.
Als ik de tv aanzet, krijg ik soms de melding Geen signaal, er wordt gezocht naar signaal, enige seconden later, komt het beeld.
Tijdens tv kijken , geen enkel signaal probleem.
Ik heb, om te proberen, in het menu de standby uitgeschakeld, maar ook dan, krijg ik soms de melding van geen signaal.
Als ik in het menu, naar de signaalsterkte kijk, zal dat ongeveer 85 % zijn.
De Humax, die op de zelfde tv is aangesloten, werkt probleemloos wat signaal betreft.
Herkent iemand deze klacht?
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
Sinds enige tijd, is het signaal probleem niet meer voor gekomen..
Is er misschien een software update geweest?
Op dit moment zie ik software 04.30.06 in mijn lg 55e6v.

[ Voor 11% gewijzigd door blessure op 12-11-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
blessure schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:40:
Ik heb sinds een paar maanden, een LG oled 55E6V.
Sinds enkele weken, heb ik het volgende verschijnsel.
Als ik de tv aanzet, krijg ik soms de melding Geen signaal, er wordt gezocht naar signaal, enige seconden later, komt het beeld.
Tijdens tv kijken , geen enkel signaal probleem.
Ik heb, om te proberen, in het menu de standby uitgeschakeld, maar ook dan, krijg ik soms de melding van geen signaal.
Als ik in het menu, naar de signaalsterkte kijk, zal dat ongeveer 85 % zijn.
De Humax, die op de zelfde tv is aangesloten, werkt probleemloos wat signaal betreft.
Herkent iemand deze klacht?
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
Je hebt dus problemen met signaal direct de tv in? Ik heb ditzelfde probleem gehad met het telfort kastje (Motorola?) icm de 950v. Nu met ziggo (humax) geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ViNOK16Bit schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:42:
[...]

De lichtopbrengst van de 920 voldoet niet aan de standaard welke is gesteld voor HDR v.w.b. peak brightness. Maar ik denk dat met de huidige HDR content en het contrast van de 920 voldoende van HDR te genieten valt.
De 920 heeft overigens wel de software die compensation cycles die draait in standbywelke inbranden/image retention tegen gaat.
Verder is de C6 meer klaar voor de toekomst.
Ik denk dat het verschil in HDR weergave tussen de C6 en de 920 flink is, juist door die hogere maximale helderheid. Ik begrijp niet wat je bedoelt met "huidige content"? Toekomstige HDR heeft niet minder lichtopbrengst nodig, toch?

De C6 heeft screen shift, de 920 niet dacht ik. Ze hebben wel allebei een schoonmaakprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Ik heb de tv aangesloten op een wcd, daar zit een goedgekeurde splitter in.
1 kabel naar de LG , de andere kabel naar de Humax.
Het signaal van de a.o.p wordt eerst versterkt, alvorens het naar de wcd gaat.
De Humax, vertoont die storing niet.
Bedankt voor de reactie
JanvdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
blessure schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:30:
[...]

Ik ben een voetbal liefhebber.
Ik heb het beeld op standaard staan en trumotion, op licht.
Ik ben daar tevreden mee.
Voor deze oled 55e6v. Had ik een paar maanden de Samsung 55ks8000.
Wat voetbal betreft, is de Samsung, iets scherper bij bewegingen, maar het is minimaal.
Wat ik storend vond aan de Samsung en vooral bij reklame filmpjes, het schokken van bewegingen in het beeld.
Het gekke was, dat sommige mensen het zien, anderen alleen constateren, dat het beeld wat wazig was bij bewegingen.
Verder vond ik de kleuren niet echt mooi.
Het rood was te rood en overheersend, t.o.v. de andere kleuren.
Bij regelen in het menu, gaf voor mij geen beter resultaat.
Ook geen last van dirty screen effect, vertical banding enz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
FirePuma142 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:48:
[...]

Ik denk dat het verschil in HDR weergave tussen de C6 en de 920 flink is, juist door die hogere maximale helderheid. Ik begrijp niet wat je bedoelt met "huidige content"? Toekomstige HDR heeft niet minder lichtopbrengst nodig, toch?

De C6 heeft screen shift, de 920 niet dacht ik. Ze hebben wel allebei een schoonmaakprogramma.
Ik quote dit even naar dit topic.

Het verschil in hogere helderheid zal ongetwijfeld merkbaar zijn vooral als je ze naast elkaar zou zien. Heb zelf alleen ervaring met de 950v, ook een 2015 model, en die produceert ook al een bak licht op sommige momenten waardoor je even met je ogen knijpt. HDR gaat ook niet alleen over helderheid, maar ook over kleurbereik.

Op dit moment is er nog niet bijster veel HDR content beschikbaar en verschilt de kwaliteit van deze content ook soms best veel tussen de verschillende films/series waardoor het vaak weinig en soms veel positiefs toevoegd aan de kijk ervaring. Dat is wat ik bedoelde/ervaar met huidige content.

De 920 heeft inderdaad geen screen shift en wel een compensatie cyclus in stand by.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vette vingers..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• baba420
Flauwe reactie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 22:21
Is nog niet eens erg vreemde gedachte als het tijdens productieproces is gebeurd. Duim en drie vingers. Niet geheel logisch dat het zou kunnen, maar ik vind het wel een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega OLED enthousiastelingen ;)

Ik probeer de 55E6v en de 55B6v te vergelijken, en klopt het nu echt dat het verschil alleen in het design, de soundbar en het wel/niet hebben van 3d ? Voor het overige HDR etc. lijkt het eigenlijk gelijk te zijn ?

3d vinden wij niet interessant, we gamen niet, geluid gaat prima via ons HT systeem. We kijken wel erg graag films (de TV zal dan ook gekalibreerd worden etc.).

De B6 is dan volgens mij prima, of zie ik iets over het hoofd wat het prijsverschil op een andere manier rechtvaardigt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:01
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:15:

Ik probeer de 55E6v en de 55B6v te vergelijken, en klopt het nu echt dat het verschil alleen in het design, de soundbar en het wel/niet hebben van 3d ? Voor het overige HDR etc. lijkt het eigenlijk gelijk te zijn ?

3d vinden wij niet interessant, we gamen niet, geluid gaat prima via ons HT systeem. We kijken wel erg graag films (de TV zal dan ook gekalibreerd worden etc.).

De B6 is dan volgens mij prima, of zie ik iets over het hoofd wat het prijsverschil op een andere manier rechtvaardigt?
Op dit moment is het prijsverschil iets kleiner omdat je op de E variant 1000 euro korting krijgt en op de B krijg je maar 500 euro.

Daarnaast is de E variant meer "premium" heb ik mij laten vertellen bij de Mediamarkt. Je krijgt bij de B dan ook maar een "basis" afstandsbediening en bij de E een luxere.
De rest is inderdaad hetzelfde op de soundbar en 3D na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veggie1976
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:15:

Rido schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:27:
[...]

Op dit moment is het prijsverschil iets kleiner omdat je op de E variant 1000 euro korting krijgt en op de B krijg je maar 500 euro.

Daarnaast is de E variant meer "premium" heb ik mij laten vertellen bij de Mediamarkt. Je krijgt bij de B dan ook maar een "basis" afstandsbediening en bij de E een luxere.
Er zit ook verschil in de maximale helderheid, die is bij de E6 hoger dan bij de B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik overweeg in de nabije toekomst de LG 65EF950V te kopen. Heeft deze inmiddels al de beloofde update naar webOS 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rido @veggie
Die verschillen had ik ook gezien. Het verschil in maximale helderheid is overigens maar marginaal, als ik de diverse reviews (met kalibratieresultaten) mag geloven.

Die reviews geven daarentegen weer aan dat de kleurweergave van de B6 (erg) marginaal beter in de PCI-P3 kleurruimte (scheelt maar 2 of 3 procent).

Naja, ik vind -voor wat ons betreft- het prijsverschil zo dat het de aanschaf van een E6 tov een B6 niet rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
VorteXLP schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:08:
Ik overweeg in de nabije toekomst de LG 65EF950V te kopen. Heeft deze inmiddels al de beloofde update naar webOS 3.0?
Nee en ik denk ook niet dat die er nog gaat komen. Zou je daar je besluit van laten afhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zo, even een zwik reacties verplaatst van \[Prijs-discussie] OLED Televisies naar hier. Ouwehoeren over de techniek en dergelijke heeft niets te maken met de prijsdiscussie. Graag de juiste onderwerpen in de juiste topics bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
ViNOK16Bit schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:22:
[...]

Nee en ik denk ook niet dat die er nog gaat komen. Zou je daar je besluit van laten afhangen?
Nee, gewoon benieuwd. Wel belabberde support dan zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Rido schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:27:
[...]

Persoonlijk vind ik de B6 mooier, strakker design op het glas na. Vooral als je ook de achterkant kunt zien, ik vind het patroon op de E6 niets. Ook de soundbar vind ik af doen aan de looks.
Dit is natuurlijk persoonlijk.

Qua afstandsbediening weet ik niet wat je bij de E6 krijgt, maar bij de B6 krijg je een magic remote die kan in elk geval het zelfde als die van de E6. Ik vind hem ook niet persé lelijker of mooier dan die van de E6.

Volgens mij is het paneel exact het zelfde, alleen heeft de E6 3D weergave.

Dus vind je OLED on glass de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
LOTG schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:42:
[...]

Persoonlijk vind ik de B6 mooier, strakker design op het glas na. Vooral als je ook de achterkant kunt zien, ik vind het patroon op de E6 niets. Ook de soundbar vind ik af doen aan de looks.
Dit is natuurlijk persoonlijk.

Qua afstandsbediening weet ik niet wat je bij de E6 krijgt, maar bij de B6 krijg je een magic remote die kan in elk geval het zelfde als die van de E6. Ik vind hem ook niet persé lelijker of mooier dan die van de E6.

Volgens mij is het paneel exact het zelfde, alleen heeft de E6 3D weergave.

Dus vind je OLED on glass de meerprijs waard?
Ikzelf vind de B6 ook mooier. Ben nog wel aan het twijfelen of ik 3D zou nodig hebben.

En qua afstandsbediening ga ik zelf werken met een Logitech Harmony dus dat maakt wat mij betreft niks uit :P

[ Voor 14% gewijzigd door Rido op 02-11-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
VorteXLP schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:41:
[...]
Nee, gewoon benieuwd. Wel belabberde support dan zeg.
Omdat? Wat mist er aan versie 2 t.o.v. 3?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
hardware-lover schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:19:
[...]

Omdat? Wat mist er aan versie 2 t.o.v. 3?
Omdat je minstens een jaar software updates mag verwachten als je iets koopt tegenwoordig imo, en helemaal bij een (dure) langetermijninvestering als een TV. Stabiliteits- en snelheidsverbeteringen. Als er geen verbeteringen waren zouden ze ook geen nieuwe versie uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
VorteXLP schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:36:
[...]

Omdat je minstens een jaar software updates mag verwachten als je iets koopt tegenwoordig imo, en helemaal bij een (dure) langetermijninvestering als een TV. Stabiliteits- en snelheidsverbeteringen. Als er geen verbeteringen waren zouden ze ook geen nieuwe versie uitbrengen.
We hebben het hier wel over 2 verschillende zaken: updates en upgrades. Je mag inderdaad wel support verwachten met updates, maar een upgrade vind ik een andere zaak. Netjes als je die krijgt maar geen must tenzij bij aanschaf anders vermeld.

En dat er geen updates meer komen betekend toch ook niet dat je een ondeugdelijk product hebt? Don't fix if it ain't broken.

Dus tenzij er issues zijn met de TV is er niets aan de hand.

WebOS 3 brengt een aantal nieuwe zaken, niet persé verbeteringen.
Windows 8 word toch ook nog gesupport nu Windows 10 uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[...]
Er zijn al diverse nieuwe firmwares uitgebracht voor dat type TV, en er verschijnen ook nog steeds nieuwere?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
Rido schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:07:
[...]

En qua afstandsbediening ga ik zelf werken met een Logitech Harmony dus dat maakt wat mij betreft niks uit :P
hoezo, ondersteunt de harmony dan ook de cursor op de televisie? volgens mij is de magic remote juist een top eigenschap van de LG televisies. die maakt het juist een makkelijk en fijn te besturen OS. en dan ga jij een andere AB gebruiken? :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rido
sandervanzijl schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:58:
[...]

hoezo, ondersteunt de harmony dan ook de cursor op de televisie? volgens mij is de magic remote juist een top eigenschap van de LG televisies. die maakt het juist een makkelijk en fijn te besturen OS. en dan ga jij een andere AB gebruiken? :-D
Dat weet ik niet eigenlijk O-) En moet het tegen tijd nog maar ff kijken hoor. Misschien werkt het tegenwoordig allemaal prima door HDMI-CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
[...]

Er komen nog steeds software updates uit voor de TV. Dus support is er nog steeds.
Rido schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:01:
[...]

Dat weet ik niet eigenlijk O-) En moet het tegen tijd nog maar ff kijken hoor. Misschien werkt het tegenwoordig allemaal prima door HDMI-CEC.
CEC werkt verassend goed. Ik kan zelfs m'n Shield welke via m'n receiver is aangesloten ermee bedienen. Toch gebruik ik de Harmony One, omdat ik daar meer op kan programmeren. De magic remote gebruik ik eigenlijk alleen nog als ik in de instellingen moet zijn, omdat de pointer dan wel prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Niet alleen in de instellingen, als je tekst invoer nodig hebt werkt het 100x beter dan met de d-pad navigeren.
En als je Netflix of Youtube gebruikt is dat snel.

Maar laat ik het zo zeggen, ik wist niet dat de TV het had toen ik het kocht en ik zou van te voren ook zeker niet er op gelet hebben. Maar nu ik het gebruik is de interface van de TV echt super, al die jaren als een gek op pijltjes toetsen duwen mis ik voor geen meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartje_K
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 16:11
De founder van hdtvtest.co.uk is kennelijk erg blij met nieuwe LG OLED firmware die hij aan het testen is. Vrijdag gaat hij er meer over vertellen...

https://mobile.twitter.co...status/793421848264540161

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb een review geplaatst na een klein jaar gebruik van de 65EF950V: productreview: LG 65EF950V Zwart review door sdekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Bartje_K schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:29:
De founder van hdtvtest.co.uk is kennelijk erg blij met nieuwe LG OLED firmware die hij aan het testen is. Vrijdag gaat hij er meer over vertellen...

https://mobile.twitter.co...status/793421848264540161
Urgh NDA's. Want da's het enige wat me niet bevalt van LG is dat er nooit een changelog of iets dergelijks is bij een firmware update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
ghstly schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:33:
[...]

Urgh NDA's. Want da's het enige wat me niet bevalt van LG is dat er nooit een changelog of iets dergelijks is bij een firmware update.
Ja daar baal ik dus ook van. Je ziet soms wel mensen changelogs posten, maar die zijn vaak gebaseerd op ervaringen van voor en na update. Ben toch ook wel benieuwd wat er is verbeterd of toegevoegd.
sdekker schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:05:
Heb een review geplaatst na een klein jaar gebruik van de 65EF950V: productreview: LG 65EF950V Zwart review door sdekker
Goed bezig! Ik heb mijn review ook maar een kleine update gegeven: productreview: LG 55EF950V Zwart review door ViNOK16Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rido schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:01:
[...]

Misschien op de nieuwere modellen. Maar op mijn 930V werkt de remote zekers niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag toch stiekem even gekeken bij de mediamarkt. Ik heb zelf de Panasonic VT50 en was zeer onder de indruk van het beeld dat de LG Oled liet zien. Nu snap ik dat ze daar het maximale uit de tv halen met een 1 of andere demo disc.

Ik ben bang dat ik er niet erg veel op vooruit zal gaan als je puur kijkt naar de standaard kpn zenders van nu. Dit is een tv voor de film liefhebber denk ik? Of zit ik hier mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:46:
Vandaag toch stiekem even gekeken bij de mediamarkt. Ik heb zelf de Panasonic VT50 en was zeer onder de indruk van het beeld dat de LG Oled liet zien. Nu snap ik dat ze daar het maximale uit de tv halen met een 1 of andere demo disc.

Ik ben bang dat ik er niet erg veel op vooruit zal gaan als je puur kijkt naar de standaard kpn zenders van nu. Dit is een tv voor de film liefhebber denk ik? Of zit ik hier mis.
Dat sowieso, maar dit soort "high-end" tv's (waar ik ook de VT50 onder schaar), koop je toch niet om alleen maar via digitenne te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:46:

Je moet sowieso er rekening mee houden dat het TV signaal zwaar gecomprimeerd is, en je inderdaad daar niet het zelfde beeld mee gaat krijgen als met blu-ray of een console game.

Het beste momenteel van de OLEDs zijn zwart en HDR, voorlopig zie ik Ziggo nog geen HDR uitsturen. Netflix timmer hard aan de weg hier trouwens, dus als je dat vaak kijkt heeft het wel waarde.

Voor gewoon TV kijken vind ik het niet de moeite waard, puur omdat de kwaliteit van het signaal er niet naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kwdtje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:00:
[...]
Dat sowieso, maar dit soort "high-end" tv's (waar ik ook de VT50 onder schaar), koop je toch niet om alleen maar via digitenne te kijken?
Er wordt nergens Digitenne vermeld? Het kan toch ook een KPN glasvezel signaal zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
hardware-lover schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:48:
[...]

Er wordt nergens Digitenne vermeld? Het kan toch ook een KPN glasvezel signaal zijn?
Dat maakt nog steeds niet veel uit. Ik zou geen dure TV kopen om broadcast beeld te gaan zitten kijken, het is eerder een leuke extra dat het ook nog kan. Het is zoals hij zegt, die promo video's zien er echt prachtig uit en ze laten zien wat de TV kan. Dit ga je echter ook alleen bereiken als je invoer goed is, en dat is het niet zonder 4K-HDR signaal.

Als je echt alleen TV kijkt, dan zou ik wachten tot dat daar content op komt die er ook gebruik van maakt.
Wil je graag een 4K-HDR TV voor films en gaming, dan is het wel een de moeite waard.

Bedenk ook dat je voorlopig nog geen 4K-HDR films van je USB of netwerk server gaat streamen, gezien je nog geen 4K-Blu-ray kunt rippen.

Dus, ga na wat je wilt en wat je dan krijgt. Of je moet het geld aan de TV uit kunnen geven zonder dat het je op je bankrekening opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Zijn de 4k OLED's slechter in het weergeven van 1080p content door bijv post-proc en upscaling. Of kan je mooi in 1px=>4px kijken? (zoals bijv gamen op een macbook pro retina 13 op 1280*800)
Ik doe namelijk een jaar of 8 a 10 met mijn tv's en wil een future-proof aanschaffen. Helaas begint mijn belegen FHD tv weergave problemen te krijgen (afnemende helderheid, verminderd contrast, en na-ijlen bij zwarte schermen).
Ik verwacht af en toe een game en wat netflix in 4k te kijken maar de komende 2 a 3 jaar toch voornamelijk 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 13-10 16:43
hardware-lover schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:48:
[...]

Dat was een aanname van mij, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties! Nee klopt meer voor films en series.

Dan hou ik het nog mooi bij mijn vt50 en wellicht in de toekomst een zt60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
eL_Jay schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:09:
Zijn de 4k OLED's slechter in het weergeven van 1080p content door bijv post-proc en upscaling. Of kan je mooi in 1px=>4px kijken? (zoals bijv gamen op een macbook pro retina 13 op 1280*800)
Ik doe namelijk een jaar of 8 a 10 met mijn tv's en wil een future-proof aanschaffen. Helaas begint mijn belegen FHD tv weergave problemen te krijgen (afnemende helderheid, verminderd contrast, en na-ijlen bij zwarte schermen).
Ik verwacht af en toe een game en wat netflix in 4k te kijken maar de komende 2 a 3 jaar toch voornamelijk 1080p
Ik speel dagelijks op mijn non S Xbox One, en kijk ook series en films in 1080P en ik kan niet zeggen dat het er slecht uit ziet. Je moet wel een beetje oppassen met bepaalde post processing opties, maar dat was bij een HD tv ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens kpn glasvezel maar ook daar zijn de meeste uitzendingen in "slechte" kwaliteit en ga ik met een Oled tv echt niet op vooruit.

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kwdtje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:10:
[...]
Dat was een aanname van mij, maar dan nog.
Ik weet dat beiden geen recht doen aan wat deze TV's kunnen laten zien, maar een Digitenne signaal is normaal gesproken nogal wat minder dan wat KPN via glasvezel kan laten zien, als was laatste in de beginne ook niet geweldig om aan te zien (understatement).

Maar een grote groep bezitters zal de Oled TV ook voor het bekijken van TV uitzendingen gebruiken verwacht ik, en hoewel een TV signaal beslist niet het beste naar boven haalt, blijft het contrast en de kijkhoek nog steeds beter dan bij menig LCD. Vergeleken met een goede plasma zal het echter een te verwaarlozen verschil zijn als het om TV kijken gaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
hardware-lover schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:38:
[...]

Ik weet dat beiden geen recht doen aan wat deze TV's kunnen laten zien, maar een Digitenne signaal is normaal gesproken nogal wat minder dan wat KPN via glasvezel kan laten zien, als was laatste in de beginne ook niet geweldig om aan te zien (understatement).

Maar een grote groep bezitters zal de Oled TV ook voor het bekijken van TV uitzendingen gebruiken verwacht ik, en hoewel een TV signaal beslist niet het beste naar boven haalt, blijft het contrast en de kijkhoek nog steeds beter dan bij menig LCD. Vergeleken met een goede plasma zal het echter een te verwaarlozen verschil zijn als het om TV kijken gaat.
Daarom zeg ik ook dat TV kijken een bonus feature is. Als je een OLED scherm hebt zullen veel mensen er ook wel TV op kijken (ik kijk geen TV meer, te veel reclame en de Horizon box haalt mij het bloed onder de nagels uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Is het realistisch om te denken dat er volgend jaar een 4k oled met uhdp ondersteuning en circa 20 ms input lag verkrijgbaar zal zijn voor circa 2000 euro?

Ik zie dat de LG B6 momenteel mijn beste OLED optie is voor zo'n 2700 euro en 37 ms input lag, maar dat is eigenlijk meer dan ik wil uitgeven en ook teveel inputlag naar mijn smaak.

De KS8000 lacht me echter liefdevol toe, en met een PS4 Pro op komst is de behoefte groot. Iemand wijze raad te bieden?

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:44
Arrahant schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:50:
Is het realistisch om te denken dat er volgend jaar een 4k oled met uhdp ondersteuning en circa 20 ms input lag verkrijgbaar zal zijn voor circa 2000 euro?

Ik zie dat de LG B6 momenteel mijn beste OLED optie is voor zo'n 2700 euro en 37 ms input lag, maar dat is eigenlijk meer dan ik wil uitgeven en ook teveel inputlag naar mijn smaak.

De KS8000 lacht me echter liefdevol toe, en met een PS4 Pro op komst is de behoefte groot. Iemand wijze raad te bieden?
Kun je niet beter afwachten op reviews/testen van de PS4 Pro nadat die uit is? De meerwaarde van dat ding is nog totaal onbekend.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 03-11-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
baronruud schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:03:
[...]

Kun je niet beter afwachten op reviews/testen van de PS4 Pro nadat die uit is? De meerwaarde van dat ding is nog totaal onbekend.
Tja, ik kan hem natuurlijk ook gebruiken voor m'n pc en xb1 (hdr wat laatstgenoemde betreft). De vraag is echter hoe ver de voor mij ideale oled tv nog van ons verwijderd is. Als die volgend jaar op de markt is kan ik de aankoop van een nieuwe tv nog even weerstaan. M'n huidige tv heb ik destijds voor Halo 3 gekocht, dus op zich mag ik van mezelf een nieuwe tv kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Arrahant op 03-11-2016 14:08 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018

Hier moet ik toch even op reageren als gamer die ook waarde hecht aan low input-lag. Je kunt echt beter wachten op de CES in Januari. De nieuwe 4K OLED's worden dan uit de doeken gedaan. En niet alleen van LG maar ook van Panasonic. Dat is dus meer kans op een OLED "voor gamers".

Ik heb zelf een Panasonic VT60 en die heeft de juiste balans in responsive gamen en beeldkwaliteit. De LG B6 OLED zou de ideale upgrade kunnen zijn, maar die is helaas niet snel genoeg voor mij. De E6 heeft een lagere input-lag dan de B6 maar nog steeds te hoog.

Vincent Teoh (de baas van hdtvtest.co.uk) hyped een firmware update voor één van de OLED's heel erg op, maar denk eigenlijk dat je alleen HDR in game mode mag verwachten. Het zou wat zijn als de algehele input-lag nog verder naar beneden wordt gehaald maar ik heb er een hard hoofd in. Een OLED met input-lag ergens in de lage 20ms zou ik ook willen zien! Frustrerend dit hè? |:(

De KS7000/8000 is snel in game mode en zelfs ook met HDR aan maar het heeft bij lange na niet de beeldkwaliteit en contrast ratio die OLED biedt.

Aangezien ik van een high-end plasma kom, denk ik dat ik me echt ga storen aan de mindere zwartwaarden en motion performance. En eventuele backlight bleeding zou een nachtmerrie zijn voor mij. Dit wil ik echt niet tegenkomen. Horror!

Mijn enige optie is OLED. Maar ik moet geduld hebben en hopen dat mijn VT60 het nog even vol gaat houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Dat worden een paar lange maanden dan, bedankt voor je mening :) Ik ga me proberen te bedwingen, ook als the last guardian uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
ViNOK16Bit schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:54:
[...]

Je hebt dus problemen met signaal direct de tv in? Ik heb ditzelfde probleem gehad met het telfort kastje (Motorola?) icm de 950v. Nu met ziggo (humax) geen last van.
Nee, het is bij het aanzetten van de LG 55E6V., dus niet via de Humax, maar gewoon tv kijken op de LG.
Dan krijg ik soms de melding, geen signaal, er wordt gezocht naar signaal.
Zoals ik al eerder schreef, de signaalsterkte is goed en mijn Humax geeft ook een prima signaalsterke aan.
Heeft iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Arrahant schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:49:
Dat worden een paar lange maanden dan, bedankt voor je mening :) Ik ga me proberen te bedwingen, ook als the last guardian uit is
Het wachten op een geschikte OLED zal vast in het niet vallen bij het wachten op The Last Guardian... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-10 14:48
GANGSTERKILLER schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:57:
[...]

Hier moet ik toch even op reageren als gamer die ook waarde hecht aan low input-lag. Je kunt echt beter wachten op de CES in Januari. De nieuwe 4K OLED's worden dan uit de doeken gedaan. En niet alleen van LG maar ook van Panasonic. Dat is dus meer kans op een OLED "voor gamers".

Ik heb zelf een Panasonic VT60 en die heeft de juiste balans in responsive gamen en beeldkwaliteit. De LG B6 OLED zou de ideale upgrade kunnen zijn, maar die is helaas niet snel genoeg voor mij. De E6 heeft een lagere input-lag dan de B6 maar nog steeds te hoog.

Vincent Teoh (de baas van hdtvtest.co.uk) hyped een firmware update voor één van de OLED's heel erg op, maar denk eigenlijk dat je alleen HDR in game mode mag verwachten. Het zou wat zijn als de algehele input-lag nog verder naar beneden wordt gehaald maar ik heb er een hard hoofd in. Een OLED met input-lag ergens in de lage 20ms zou ik ook willen zien! Frustrerend dit hè? |:(

De KS7000/8000 is snel in game mode en zelfs ook met HDR aan maar het heeft bij lange na niet de beeldkwaliteit en contrast ratio die OLED biedt.

Aangezien ik van een high-end plasma kom, denk ik dat ik me echt ga storen aan de mindere zwartwaarden en motion performance. En eventuele backlight bleeding zou een nachtmerrie zijn voor mij. Dit wil ik echt niet tegenkomen. Horror!

Mijn enige optie is OLED. Maar ik moet geduld hebben en hopen dat mijn VT60 het nog even vol gaat houden. ;)
Als in Januari de volgende generatie bekend wordt gemaakt; hoelang zal het dan nog duren voordat we die serie kunnen aanschaffen?

Ik hoop op een HFR (High frame rate) 120hz HDR Oled scherm met lage input lag (sub 20ms) en een sort strobing zoals G-sync/freesync toepast om de motion-blur tegen te gaan die de huidige series plagen. Door hun ' sample-and-hold' effect.

(zie http://www.blurbusters.com/faq/oled-motion-blur/: The answer lies in persistence (sample-and-hold). OLED is great in many ways, however, many of them are hampered by the sample-and-hold effect. Even instant pixel response (0 ms) can have lots of motion blur due to sample-and-hold. Some OLEDs use strobing for lower persistence, to eliminate motion blur, but not all of them do.)

Zouden ze dit combineren, dan zou ik er zo het dubbele voor neerleggen want de statische beelden van 4K op 55" inch is nu al SCHITTEREND. Battlefield 1 is echt JAWDROPPING :9~ . Nu nog responsive vloeiend.... Dan heeft LG echt goud in handen.

Dit komt na ervaring met het spelen van BF1 op de 55C6V (gamemode) op 4k 4:2:0 60hz via een Onkyo TX-NR646 en gerenderd op een GTX770. Dit weekend proberen met een GTX 1080 rechtstreeks op de tv. Hopelijk omzeilt dat enige inputlag van de AV receiver en kan het op 4:4:4 een hogere framerate halen (geen idee). HDR ook maar eens checken dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Julianvvz op 03-11-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Julianvvz schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:46:
[...]

Als in Januari de volgende generatie bekend wordt gemaakt; hoelang zal het dan nog duren voordat we die serie kunnen aanschaffen?

Ik hoop op een HFR (High frame rate) 120hz HDR Oled scherm met lage input lag (sub 20ms) en een sort strobing zoals G-sync/freesync toepast om de motion-blur tegen te gaan die de huidige series plagen. Door hun ' sample-and-hold' effect.

(zie http://www.blurbusters.com/faq/oled-motion-blur/: The answer lies in persistence (sample-and-hold). OLED is great in many ways, however, many of them are hampered by the sample-and-hold effect. Even instant pixel response (0 ms) can have lots of motion blur due to sample-and-hold. Some OLEDs use strobing for lower persistence, to eliminate motion blur, but not all of them do.)

Zouden ze dit combineren, dan zou ik er zo het dubbele voor neerleggen want de statische beelden van 4K HDR op 55" inch is nu al SCHITTEREND. Battlefield 1 is echt JAWDROPPING :9~ . Nu nog responsive vloeiend.... Dan heeft LG echt goud in handen.
Ik denk ergens in de lente van 2017. Maar de dagen vliegen voorbij. Je zal wel de hoofdprijs moeten betalen in het begin. Ik hoef niet groter dan 55" dus dat scheelt ook weer veel geld vergeleken met een 65". Maar het zou zomaar kunnen dat de input-lag hetzelfde blijft als de 2016 OLED's. Het is echt afwachten. Maar dat heb ik er wel voor over. Ik wil helemaal geen 4K LCD.

OLED werkt idd volgens sample and hold en heeft een motion resolution van slechts 300 lines (net als LCD), maar de pixel response tijd is veel sneller waardoor je die blur niet zo ervaart als op een LCD. Via frame interpolatie is de motion wel te verbeteren maar dit zorgt weer voor aanzienlijke input-lag. Leuk voor sport en films maar echt een no go voor gaming. Plasma had 1080 lines without breaking a sweat... maar die techniek is verleden tijd.

*hugs my VT60* 8)

Maar uiteindelijk wil ook wel een genieten van 4K beelden i.c.m. HDR. Dus moet verder kijken.
Volgend jaar moet het gaan gebeuren, tenminste, dat hoop ik. LG heeft al monopoly op hun OLED techniek, maar ze kunnen nog meer succes hebben als ze nou eens serieus rekening houden met core gamers.
Julianvvz schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:46:
[...]
Dit komt na ervaring met het spelen van BF1 op de 55C6V (gamemode) op 4k 4:2:0 60hz via een Onkyo TX-NR646 en gerenderd op een GTX770. Dit weekend proberen met een GTX 1080 rechtstreeks op de tv. Hopelijk omzeilt dat enige inputlag van de AV receiver en kan het op 4:4:4 een hogere framerate halen (geen idee). HDR ook maar eens checken dan.
Die PC van jou is een monster. Haha. Battlefield 1 heb ik gespeeld op m'n PS4. Prachtige graphics maar de singleplayer stelde me echt teleur. Had veel meer ingezeten en hij is belachelijk kort. En de multiplayer heeft te veel framedrops om zich een 60fps game te noemen. Zal vast fantastisch draaien op een high-end PC.

4K gaming met HDR (of geupscaled via checkerboard rendering) zal ik denk ik pas doen met de Xbox Scorpio volgend jaar. Het wordt nog een duur jaartje zo. 8)7

Oh shit, realiseer me ook dat ik een nieuwe Onkyo receiver moet halen wanneer ik een 4K TV in huis heb, maar ik heb daar totaal geen zin in! Op mijn huidige Onkyo TX-SR608 heb ik ALLE processing uitgezet, mijn OSD heb ik verloren maar er is absoluut geen extra input-lag meer. Misschien kan ik dit wel helemaal niet doen met een nieuwe 4K receiver. Dan maar geluid via optical out en console rechtstreeks via HDMI in TV. Input-lag is gewoon...vies. :+

[ Voor 22% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 03-11-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Laatst online: 12:24
Ben nog steeds aan het twijfelen om wel/niet voor OLED te gaan maar de judder houdt me een beetje tegen.
Heb wat beelden gezien en dat stotterende beeld bij planning shots hoort in mijn optiek niet bij zo'n dure tv.

Benieuwd naar jullie ervaringen en of je er met settings tweaken vanaf komt zonder andere effecten op te roepen. Begreep dat het voornamelijk bij 24p materiaal is (films en series) en helemaal als het via streaming devices wordt verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
iRenik schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:55:
Ben nog steeds aan het twijfelen om wel/niet voor OLED te gaan maar de judder houdt me een beetje tegen.
Heb wat beelden gezien en dat stotterende beeld bij planning shots hoort in mijn optiek niet bij zo'n dure tv.

Benieuwd naar jullie ervaringen en of je er met settings tweaken vanaf komt zonder andere effecten op te roepen. Begreep dat het voornamelijk bij 24p materiaal is (films en series) en helemaal als het via streaming devices wordt verstuurd...
In veel gevallen wordt de extreme judder, welke vooral zichtbaar is bij panning shots, veroorzaakt door een verschil in framerate tussen de bron en de TV. Dit zie je vaak bij media spelers terwijl het vaak goed op te lossen is met instellingen van de mediaspeler.

Daarnaast heeft een LG OLED een Real Cinema optie dat goed werkt. Verder kun je ook nog spelen met de TruMotion instellingen, maar dat geeft voor mij weer iets te veel vloeiende bewegingen wat het bioscoop gevoel bij veel scenes teniet doet.

En ander nieuws
Het lijkt erop dat mensen die wachten op HDR gaming zullen moeten wachten wat er in 2017 op de markt komt: https://twitter.com/Vincent_Teoh/status/794273170127781889

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik heb het al eens eerder gezegd maar heb je zelf echt wel eens het verschil tussen 20ms of 50ms naast elkaar geprobeerd?
Ik ben van mening dat veel mensen zich hierop echt blind staren.
Ik kom van een snelle Pana plasma en heb nu een B6 en het verschil is echt niet merkbaar. Meetbaar misschien maar merkbaar? Nee.
Hier komt volgende week een PS4 pro in huis iig :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
rajackar schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:08:
[...]

Ik heb het al eens eerder gezegd maar heb je zelf echt wel eens het verschil tussen 20ms of 50ms naast elkaar geprobeerd?
Ik ben van mening dat veel mensen zich hierop echt blind staren.
Ik kom van een snelle Pana plasma en heb nu een B6 en het verschil is echt niet merkbaar. Meetbaar misschien maar merkbaar? Nee.
Hier komt volgende week een PS4 pro in huis iig :)
M'n huidige tv zit op 8 ms delay, dus dat verschil merk ik wat input lag betreft niet.

Ik ben een groot fan van high framerates en weinig input lag. Voor m'n pc ben ik een zeer tevreden eigenaar van een pg279q met 165 hz, g-sync en 4 ms inputlag; ik ga zelfs zo ver als het terugschroeven van grafische details zodat ik op 100+ fps kan gamen en in combinatie met weinig inputlag voelt dat fenomenaal. Absoluut voelbaar wat mij betreft. Het zou fijn zijn als m'n aanstaande tv die ervaring enigszins benadert.

Ik zou nog liever 10 ms OLED tv's willen!!

[ Voor 4% gewijzigd door Arrahant op 04-11-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Arrahant schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:15:
[...]

Ik ben een groot fan van high framerates en weinig input lag. Voor m'n pc ben ik een zeer tevreden eigenaar van een pg279q met 165 hz, g-sync en 4 ms inputlag; ik ga zelfs zo ver als het terugschroeven van grafische details zodat ik op 100+ fps kan gamen en in combinatie met minder inputlag voelt dat fenomenaal. Absoluut voelbaar wat mij betreft. Het zou fijn zijn als m'n aanstaande tv die ervaring enigszins benadert.

Ik zou nog liever 10 ms OLED tv's willen!!
Wow, dat is wel heftig maar ieder zijn ding natuurlijk.
Maar game je met je PC op je TV?
Als je het zo belangrijk vindt, game je dan op consoles met een controller met draad enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
rajackar schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:21:
[...]

Wow, dat is wel heftig maar ieder zijn ding natuurlijk.
Maar game je met je PC op je TV?
Als je het zo belangrijk vindt, game je dan op consoles met een controller met draad enzo?
Jazeker, als ik pc games met een controller wil besturen ga ik net zo lief voor de tv liggen. Ik heb een 5 meter hdmi kabel liggen voor die gelegenheden.

Controller via bluetooth levert idd een paar ms extra delay op, maar die wil ik op de koop toe nemen omdat je er niet echt omheen kunt (op PS4 iig). Maar bij de aankoop van een monitor of tv kan ik ervoor kiezen om een model met minder input lag te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:24:
[...]
En ander nieuws
Het lijkt erop dat mensen die wachten op HDR gaming zullen moeten wachten wat er in 2017 op de markt komt: https://twitter.com/Vincent_Teoh/status/794273170127781889
Dat is wel even een heftige uitspraak! Al ben ik nu wel in de war, want volgens Rtings.com heeft gamen onder 4k HDR aan lagere input lag dan alle andere modes. Bij de B6 is er echter een bug waardoor deze niet stabiel is (maar alsnog lager):
1080p @ 60Hz Show Help : 43.1 ms
1080p With Interpolation Show Help : 62.6 ms
1080p @ 60Hz Outside Game Mode Show Help : 62.8 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 Show Help : 62.6 ms
4k @ 60Hz Show Help : 44.4 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 Show Help : 70.8 ms
4k @ 60Hz + HDR Show Help : 38.2 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR Show Help : 38.2 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:59:
[...]

Dat is wel even een heftige uitspraak! Al ben ik nu wel in de war, want volgens Rtings.com heeft gamen onder 4k HDR aan lagere input lag dan alle andere modes. Bij de B6 is er echter een bug waardoor deze niet stabiel is (maar alsnog lager):

[...]
Tja, ik vind het ook een beetje verwarrend.
Maar dat er geen speciale game mode komt wil natuurlijk niet zeggen dat je niet kunt gamen met een redelijke input lag.
Als ze het schommelen van de input lag onder controle hebben gekregen is het voor mij al prima.
Ben dan verder wel erg benieuwd waar deze mijnheer dan zo enthousiast over is.
Heeft iemand btw een idee hoe lang het kan duren voor zo'n firware update ook daadwerkelijk uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk hier mensen die de LG oled op zijn 'non-smart' gebruiken. Dus gewoon als TV/Beeldscherm ?

Is dat makkelijk te realiseren (door bv. de EULA niet te accepteren, en alle netwerkfunctionaliteit/voice command etc uit te schakelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:24:
[...]

In veel gevallen wordt de extreme judder, welke vooral zichtbaar is bij panning shots, veroorzaakt door een verschil in framerate tussen de bron en de TV. Dit zie je vaak bij media spelers terwijl het vaak goed op te lossen is met instellingen van de mediaspeler.

Daarnaast heeft een LG OLED een Real Cinema optie dat goed werkt. Verder kun je ook nog spelen met de TruMotion instellingen, maar dat geeft voor mij weer iets te veel vloeiende bewegingen wat het bioscoop gevoel bij veel scenes teniet doet.

En ander nieuws
Er is nog wat discussie gaande gezien er wat tegenstrijdige berichten zien. Iemand heeft namelijk van LG bevestigd gekregen dat er voor het eind van het jaar een update zou komen voor HDR in game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
rajackar schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:05:
[...]

Tja, ik vind het ook een beetje verwarrend.
Maar dat er geen speciale game mode komt wil natuurlijk niet zeggen dat je niet kunt gamen met een redelijke input lag.
Als ze het schommelen van de input lag onder controle hebben gekregen is het voor mij al prima.
Ben dan verder wel erg benieuwd waar deze mijnheer dan zo enthousiast over is.
Heeft iemand btw een idee hoe lang het kan duren voor zo'n firware update ook daadwerkelijk uit komt?
Ik heb nog geen games op HDR mode geprobeerd, vandaag maar even doen (The Last Of Us PS4).

De firmware is al een aantal dagen beschikbaar, maar niet via de automatische update als je regio op Nederland staat. Als je deze op UK zet schijnt hij deze wel te installeren. Heb ik zelf nog niet gedaan, ik wacht het denk ik wel even af tot deze officieel in Nederland uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:08:
[...]

Ik heb nog geen games op HDR mode geprobeerd, vandaag maar even doen (The Last Of Us PS4).

De firmware is al een aantal dagen beschikbaar, maar niet via de automatische update als je regio op Nederland staat. Als je deze op UK zet schijnt hij deze wel te installeren. Heb ik zelf nog niet gedaan, ik wacht het denk ik wel even af tot deze officieel in Nederland uitkomt...
Ik heb het in Deus Ex op de PS4 geprobeerd. Dat is niet een bepaald respomsieve game dus ik vind het heel moeilijk om daar een conclusie aan te verbinden. Ziet er wel mooi uit btw :)

Die firmware die nu in UK live is was toch een iets oudere? Of snap ik het nu niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
rajackar schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:12:
[...]

Ik heb het in Deus Ex op de PS4 geprobeerd. Dat is niet een bepaald respomsieve game dus ik vind het heel moeilijk om daar een conclusie aan te verbinden. Ziet er wel mooi uit btw :)

Die firmware die nu in UK live is was toch een iets oudere? Of snap ik het nu niet meer?
Nee, iedereen dacht dat die Vincent een nieuwere firmware had, omdat hij zo geheimzinnig en enthousiast was... :/
Sorry to disappoint everyone, but firmware I'm testing is existing 04.03.50 for B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:16:
[...]

Nee, iedereen dacht dat die Vincent een nieuwere firmware had, omdat hij zo geheimzinnig en enthousiast was... :/

[...]
Hmm, aan de ene kant jammer want er is dan niets nieuws te melden. Maar ook wel weer tof omdat er kennelijk veel verbeterd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
LOTG schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:07:
[...]

Er is nog wat discussie gaande gezien er wat tegenstrijdige berichten zien. Iemand heeft namelijk van LG bevestigd gekregen dat er voor het eind van het jaar een update zou komen voor HDR in game mode.
Het is inderdaad verwarrend als je alle twitter berichten ziet. Die "bevestiging" van een LG medewerker heeft overigens betrekking op de E6. Ik weet niet of de B6 en de E6 de zelfde firmware hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:30:
[...]

Het is inderdaad verwarrend als je alle twitter berichten ziet. Die "bevestiging" van een LG medewerker heeft overigens betrekking op de E6. Ik weet niet of de B6 en de E6 de zelfde firmware hebben?
Blijkbaar een andere chipset, maar ik zie niet in waarom het niet mogelijk zou zijn.
Behalve natuurlijk om volgend jaar een mooie feature op de doos te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

LOTG schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:40:
[...]

Blijkbaar een andere chipset, maar ik zie niet in waarom het niet mogelijk zou zijn.
Behalve natuurlijk om volgend jaar een mooie feature op de doos te kunnen zetten.
Het zou kunnen dat de chipset van de B6 wat power mist.
Ik zou het wel cool vinden als het komt maar een deal breaker is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Misschien kan iemand mij de verlossende tip geven.

Ik heb de 910, probleem: (geen probleem meer irritatie)
Wanneer je youtube op de iphone kijkt kun je een connectie maken met de LG tv.

Dat wil ik dus uitschakelen, waar zit die setting 8)7 kan het eigenlijk wel?

Het is nu al een paar keer gebeurd dat wij film kijken en mijn jongste boven nog youtube filmpjes kijkt en dan verkeerd klikt, hoppa youtube in beeld en dat blijft ook als mijn dochter de telefoon uitzet :?
Je moet echt of de telefoon disconnecten of de tv ab gebruiken.

Kortom ik wil hier vanaf? Door de instelling wezen zoeken maar ik mis hem volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
frank_b schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:31:
Misschien kan iemand mij de verlossende tip geven.

Ik heb de 910, probleem: (geen probleem meer irritatie)
Wanneer je youtube op de iphone kijkt kun je een connectie maken met de LG tv.

Dat wil ik dus uitschakelen, waar zit die setting 8)7 kan het eigenlijk wel?

Het is nu al een paar keer gebeurd dat wij film kijken en mijn jongste boven nog youtube filmpjes kijkt en dan verkeerd klikt, hoppa youtube in beeld en dat blijft ook als mijn dochter de telefoon uitzet :?
Je moet echt of de telefoon disconnecten of de tv ab gebruiken.

Kortom ik wil hier vanaf? Door de instelling wezen zoeken maar ik mis hem volgens mij.
Volgens mij moet je dat bij youtube zelf zoeken, je hebt die account aan de TV gelinkt en aangezet dat je content naar de TV kunt pushen.

Tenminste ik heb geen LG apps op mijn telefoon, dus volgens mij is het puur een youtube feature.

Ik weet alleen niet uit mijn hoofd of dit vanaf youtube zelf moet of vanuit de tv app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
bedankt dit zette mij op het spoor, maar het resultaat is er nog niet zoals ik het hebben wil.

Dit gevonden en inderdaad je kunt daar de telefoons weggooien
---
Launch the YouTube app on your TV device.
Go to Settings
Go to the Link TV and Phone screen.
Scroll down to Delete Devices.
---

Maar ok wanneer ik youtube op de telefoon opstart kan ik er weer gewoon op klikken en verbind het weer met de LG :X

Hoe kan ik dat dan weer voorkomen? ook apart dat hij zonder maar iets aan codes o.i.d. gewoon koppelt.
Blijkbaar is alles op het lokale netwerk "vertrouwd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Misschien maar eens een keer kijken of ik ergens gewoon TV, Plex en een UHD schijf kan testen om te zien of het me wel/niet irriteert. Vind het risico net wat groot voor deze bedragen. Op rtings krijgen de oleds ook niet hele goede scores op dit onderdeel. Wellicht pech dat ik er gevoelig voor ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
iRenik schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:55:

De toestellen kunnen gewoon 24p-content afspelen zonder judder die er niet hoort. Alle judder die je dan nog ziet, komt door de lage frame rate van 24 beelden. Het is nu eenmaal te laag om panning shots zonder judder weer te geven.

Het kan meer opvallen bij OLED dan bij LCD, aangezien LCD motion blur heeft waardoor de judder minder waarneembaar is. Juist bij zo'n dure OLED-televisie hoort dat dus eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dimens schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:55:
[...]

De toestellen kunnen gewoon 24p-content afspelen zonder judder die er niet hoort. Alle judder die je dan nog ziet, komt door de lage frame rate van 24 beelden. Het is nu eenmaal te laag om panning shots zonder judder weer te geven.

Het kan meer opvallen bij OLED dan bij LCD, aangezien LCD motion blur heeft waardoor de judder minder waarneembaar is. Juist bij zo'n dure OLED-televisie hoort dat dus eigenlijk.
Voor de B6 is er wel een (oudere al) firmware update nodig om een 24p judder-bug te verhelpen. Maar inderdaad, 24p content judder free in een panning shot kun je gevoeglijk vergeten. Je kunt het wel afplamuren met Trumotion maar dat is echt bar en boos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Begrijp ik je dan goed dat wanneer je een LCD hebt die goed met motion blur omgaat je dan ''safe'' zit?
De Sony XD93 bijvoorbeeld gaat met beide goed om. Verder is het wel duidelijk qua PQ wat de voorkeur geniet maar heb dan misschien liever iets mindere waardes met vloeiend beeld zonder SOE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 55B6. Erg te vreden maar toch 1 probleem. Ik wil kijken via BT met een koptelefoon. Zodra ik de BT inschakel gaat de keuze AV Sync Adjustment uit. Dus nu loop ik tegen sync problemen aan. Hebben jullie hier een oplossing voor?

Dank
Pagina: 1 ... 28 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.