Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraadbreuQ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 13:11
Beste Mensen,

Omdat ik al een tijdlang zonder tv zat besloot ik om mij maar weer eens in deze markt te wagen. Ik kocht bij Redcoon voor een voordelig prijsje een LG 32lk450 televisie. Apparaat werkt prima, prachtig beeld, helder geluid (en ik ben zeer content over de clear-voice functie).

Maar... één ding doet hij niet en dat is de mogelijkheid geven om zenders van lokatie te verwisselen.

Met de interne DVB-C decoder is het mogelijk om automatisch naar kanalen te zoeken en ze dan ook nog te bekijken. Volgens de handleiding zou dit ook manueel moeten kunnen, maar daar heeft mijn apparaat dus geen zin in (grijze, niet bruikbare vakjes in het menu).
Bij gebruik van de handmatige zenderzoekfunctie zou het vreemd genoeg wel kunnen om de zenders nog van plaats te veranderen, dus bijv. Animal planet naar 18 i.p.v. 34 om maar iets te noemen. Maar als je eenmaal automatisch zenders heb gezocht kan dit dus niet meer 8)7

Na contact met de LG helpdesk en het CE Repair center kwam er dus uit dat zij mij ook niet met dit probleem konden helpen. Bij Redcoon zit ik (dankzij een verblijf in het buitenland) al ruim over de bedenktijd heen en zij nemen het product dus niet meer terug.

Na gestuntel met Google en de zoekfunctie op het forum hier zoek ik mijn toevlucht tot de experts die mij wellicht een helpende hand kunnen bieden.

Dus... wie van jullie heeft het gouden antwoord? :$

• DraadbreuQ
Nog niemand enige tips voor mij?
Ik ben nu in het service menu geraakt, zie > : http://openlgtv.org.ru/wiki/index.php/IR_Hack

Ik zie wel allemaal dingen staan maar heb geen idee wat ik kan veranderen zonder mijn tv te bricken -_-"

• DraadbreuQ
Oké jongens, dikke shit nu.
Ik ben er achter gekomen dat bij dit type toestel het dus als volgt mogelijk is om je kanalen zelf toe te wijzen zonder lastige hacks en rare toestanden.

Ga naar Home>optie>land en stel dit in op Ierland

Door de landinstelling in te stellen op Ierland kun je de functie automatisch kanalen sorteren uitzetten (wordt in mijn TV weergegeven met een rood aangevinkt vakje). Misschien lukt het ook met andere landen, maar dat heb ik niet getest.
Selecteer vervolgens Kabel in het pop-up menu om je kanalen te zoeken en vul in het volgende scherm je provider-gegevens in. Het is ook mogelijk om antenne te selecteren, maar ik haalde hier maar 22 kanalen mee binnen (wat logisch is aangezien het aanbod via de kabel loopt).
Voor Caiway zijn de gegevens hier te vinden.

Wat bij mij vreemd genoeg gebeurde was dat ik, na het terugzetten van de landinstelling naar Nederland, wel weer opeens mijn kanalen kon verplaatsen. Blijkbaar bleef de functie kanalen sorteren uitgeschakeld staan. Ik zal nog even wat gaan rommelen met instellingen en dan weer kijken naar de settings in het service-menu. Nu wil ik het tot de bodem uitzoeken ook.

Maar nu is het dus weer mogelijk geworden om de kanalen op je eigen volgorde te zetten.

Graag gedaan O-)

PS: man, ik voel me echt koning nu :9

[ Voor 21% gewijzigd door DraadbreuQ op 04-10-2011 12:11 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraadbreuQ
Na even nagezocht te hebben wat het verschil nu is tussen de instellingen ben ik tot de conclusie gekomen dat de enige gewijzigde instelling de "TV mode" is in "User mode" kun je geen zenders verplaatsen, maar in "Engineer mode" wel.

Hierbij sluit ik dit perikel voor mijzelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extince
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01-2021
DraadbreuQ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:35:
Oké jongens, dikke shit nu.
Ik ben er achter gekomen dat bij dit type toestel het dus als volgt mogelijk is om je kanalen zelf toe te wijzen zonder lastige hacks en rare toestanden.

Ga naar Home>optie>land en stel dit in op Ierland

Door de landinstelling in te stellen op Ierland kun je de functie automatisch kanalen sorteren uitzetten (wordt in mijn TV weergegeven met een rood aangevinkt vakje). Misschien lukt het ook met andere landen, maar dat heb ik niet getest.
Selecteer vervolgens Kabel in het pop-up menu om je kanalen te zoeken en vul in het volgende scherm je provider-gegevens in. Het is ook mogelijk om antenne te selecteren, maar ik haalde hier maar 22 kanalen mee binnen (wat logisch is aangezien het aanbod via de kabel loopt).
Voor Caiway zijn de gegevens hier te vinden.

Wat bij mij vreemd genoeg gebeurde was dat ik, na het terugzetten van de landinstelling naar Nederland, wel weer opeens mijn kanalen kon verplaatsen. Blijkbaar bleef de functie kanalen sorteren uitgeschakeld staan. Ik zal nog even wat gaan rommelen met instellingen en dan weer kijken naar de settings in het service-menu. Nu wil ik het tot de bodem uitzoeken ook.

Maar nu is het dus weer mogelijk geworden om de kanalen op je eigen volgorde te zetten.

Graag gedaan O-)

PS: man, ik voel me echt koning nu :9
Hoe het werkt weet ik niet, maar dit werkt op m'n 26lv2500 super! Had me er al een beetje bij neergelegd dat bij mijn toestel icm een CI+ module van UPC het sorteren van zenders niet mogelijk was.

Inderdaad eerst land op Ierland instellen en alle zenders instellen, waarna het verplaatsen van zenders mogelijk is. Daarna terug naar Nederland en dan is de optie er wel om de zenders te verplaatsen. Ik was er nooit opgekomen.

Thnx DraadbreuQ

[ Voor 6% gewijzigd door extince op 03-11-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millerman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-04-2023
Hey ik heb een LG 49UF640v .
Liep tegen hetzelfde probleem aan als hierboven aangegeven. Dus ruim 4 jaar later, maar jouw oplossing werkt nog steeds!

Bedamkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Werkt dit op alle modellen LG TV's?

Alvast bedankt,

luukw

[ Voor 28% gewijzigd door luukw op 21-01-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
luukw schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:27:
Werkt dit op alle modellen LG TV's?

Alvast bedankt,

luukw
Bij mijn nieuwe tv heb ik België gekozen. Want hoe raar het klinkt, als je Nederland als regioland kiest kan je niet sorteren bij de EF950V series(en blijkbaar ook eerdere versies). Ik vind het dan ook raar van een tv van 6000 euro vorig jaar dat dit Tweakers bij reviewen niet is opgemerkt. Het is niet iets nieuws of zo. Is juist de basis van een tv lijkt mij.
Ik heb toen frequentie code ingevoerd en regio code, toen alle digitale kabel zenders laten zoeken (heb gewoon tijdens instellen voor Telenet gekozen, maar denk dat het niet uitmaakt).

Ik had bijna de tv terug naar de winkel gestuurd. LG support kon me ook niet helpen, Tweakers wel, bij deze bedankt luitjes

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
aliberto schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 02:52:
[...]

Bij mijn nieuwe tv heb ik België gekozen. Want hoe raar het klinkt, als je Nederland als regioland kiest kan je niet sorteren bij de EF950V series(en blijkbaar ook eerdere versies). Ik vind het dan ook raar van een tv van 6000 euro vorig jaar dat dit Tweakers bij reviewen niet is opgemerkt. Het is niet iets nieuws of zo. Is juist de basis van een tv lijkt mij.
Ik heb toen frequentie code ingevoerd en regio code, toen alle digitale kabel zenders laten zoeken (heb gewoon tijdens instellen voor Telenet gekozen, maar denk dat het niet uitmaakt).

Ik had bijna de tv terug naar de winkel gestuurd. LG support kon me ook niet helpen, Tweakers wel, bij deze bedankt luitjes
Op mijn nieuwe LG webOS TV werkte Ierland met Taal op NL ook als oplossing. Is waarschijnlijk een blokkade van Ziggo. Anders krijgt LG hun keurmerk voor Ziggo-kabel waarschijnlijk niet als ze dit niet uitschakelen in de NL software. Gelukkig wel een optie om het te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
luukw schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:04:
[...]

Op mijn nieuwe LG webOS TV werkte Ierland met Taal op NL ook als oplossing. Is waarschijnlijk een blokkade van Ziggo. Anders krijgt LG hun keurmerk voor Ziggo-kabel waarschijnlijk niet als ze dit niet uitschakelen in de NL software. Gelukkig wel een optie om het te omzeilen.
Ik denk dat België een logischere keuze is, dit i.v.m. dezelfde tijdzone. Daarom heb ik hier ook voor gekozen. Dus als zomer en wintertijd ingaat blijft dit ook kloppen ;)

Ook al koos ik voor Andere Netwerk provider in Nederland. In mijn geval Delta in Zeeland, dan kan je nog niet sorteren. Dus is niet Ziggo of UPC gerelateerd. Ik vind het gewoon belachelijk. Alleen LG heeft dit bij mijn weten. Had hiervoor 3x Panasonic, Samsung en Sony, deze kon je wel naar eigen smaak indelen

Ik was gisteren echt kwaad en stond op het punt de tv terug te sturen naar winkel. Als ik LG zou zijn zou ik dit toch echt oplossen, dit kan je klanten kosten en blijf het discriminatie vinden. Toen ik callcenter belde zeiden deze tegen me dat het zou moeten kunnen naar aanleiding van handleiding. Toen ik zei dat het niet kon, werd mij doodleuk verteld dat de tv het niet ondersteunde. Medewerker vond het wel raar. Maar wenste me veel succes met mijn nieuwe aankoop :'(

[ Voor 42% gewijzigd door aliberto op 28-10-2016 09:37 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 14:15
Werkt ChanSort niet meer op die TV?

https://sourceforge.net/p...%20TV's%20channel%20list/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
op zich is die "vaste" volgorde best handig.. en als je niet meer weet waar iets zit trek je zo de lijst van de site van de aanbieder... en op elke aansluiting van de aanbieder de zelfde volgorde ideaal :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Voorheen sorteerde ik ook zelf de kanalen. Maar sinds een paar jaar niet meer. 'k Heb me overgegeven aan de volgorde die van de provider afkomt. Deze wordt namelijk toch weer automatisch ingesteld na een reset of herinstallatie. Ik stop mijn tijd er niet meer in :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik heb hetzelfde probleem met mijn LG TV.
Zie topic hier: LG OLED TV: Missende Functies

Als ik Ierland als locatie kies (of een ander land) kan ik wel zelf de zendervolgorde bepalen alleen er zit een groot nadeel aan: Ik krijg dan geen HD kanalen! (op NPO 1, 2 en 3 na). en bij het terug schakelen naar Nederland als locatie ontbreekt bij mij de functionaliteit om zenders te rangschikken weer.

Dus dan toch maar NL als land gekozen want ik vind de kwaliteit van het beeld toch belangrijker dan de zendervolgorde.

Ik vind het zeer raadselachtig waarom ik alleen bij Nederland als locatie de zendervolgorde zelf niet kan bepalen.. wie of wat zit hier achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-07-2020
TRON schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:13:
Voorheen sorteerde ik ook zelf de kanalen. Maar sinds een paar jaar niet meer. 'k Heb me overgegeven aan de volgorde die van de provider afkomt. Deze wordt namelijk toch weer automatisch ingesteld na een reset of herinstallatie. Ik stop mijn tijd er niet meer in :)
Je kan de zendervolgorde exporteren naar een USB drive en na een reset of herinstallatie gewoon weer inlezen. Alleen bij Nederland als lokatie is die functie ook verwijderd. Als je elk willekeurig ander land als locatie kies kan dat gewoon wel.

[ Voor 4% gewijzigd door urbanhippie op 25-06-2017 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij Rekam doen de monteurs dat zelfs standaard bij hun installatie. Ik gaf aan dat mijn in Duitsland gekochte Toshiba in mijn oude huis niet alle zenders van Rekam kon ontvangen, vanwege het Duitse model en de daarbijhorende tuner die gericht is op de gebruikte frequenties van de Duitse markt. Dat viel op te lossen door hem op Noorwegen te zetten ipv Nederland. Hij vertelde dat hij dit bij alle installaties doet, omdat hij de tuner dan veel beter kan instellen. Rare situatie, maar het werkt prima. Ik zou dus gewoon een ander land kiezen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aangezien dit topic stamt uit 2011 en het nu ook nog eens gebruikt wordt om te cross-posten, zullen we het toch maar op slot zetten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.