Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 14:56
dr_dreey schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 08:29:
@Cactus,
Qua gamen op de 55B6 kan ik mezelf even quoten, let wel, ik speel geen online FPS. Ik heb inmiddels wel DOOM op m'n nieuwe setup gespeeld en ik heb bij deze shooter geen last van input lag.

[...]
Ik had je reactie gezien hoor :) maar ik geloof dat racing games prima zijn. Ben alleen bang dat je het bij echte 'twitch' shooters het wel merkt. CoD oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:12
@Cactus,
Heb je trouwens de AVforums gecheckt, ellenlange topics over
B6
https://www.avforums.com/...iscussion-thread.2027572/
en E6
https://www.avforums.com/...iscussion-thread.2023861/
Misschien dat je daar antwoord op je vraag kan vinden of krijgen.
Oké, succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeg0231
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-11-2022
Timmy269 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:42:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tv. Ik dacht eerst de samsung 55 ks 8000 maar neig meer om een Oled LG B6 te kopen.
Er wordt in de review van Rtings geschreven dat de tv last heeft van inbranden bij stilstaand beeld.
Dus bij het lang kijken naar bv één, dan blijft dit logo even ingebrand in het scherm. Heeft iemand dit al gemerkt?
Heb de tv (B6) nu een 5 weken en ik heb dit nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 21:35
Op mijn B6 ook nog niet gezien. Heb de TV nu 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Castus schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:31:
[...]

Ik had je reactie gezien hoor :) maar ik geloof dat racing games prima zijn. Ben alleen bang dat je het bij echte 'twitch' shooters het wel merkt. CoD oid.
ik speel zelf Destiny op de PS4 , even de Fifa 17 demo geprobeerd.
Waar ik argwanend was vwb de input lag ben ik nu er gewoon heel erg blij om.
Op onze vorige tv (led) zag je ook nog eens een nazweem achter de bal, dit is volledig over.
De B6 is gewoon een pracht tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
@Timmy269,
Ik zelf merk het wel eens als mijn Xbox One lang op home screen staat (statisch beeld), als ik na b.v. een half uur dan switch naar een ander statisch beeld zijn er nog 'sporen' te zien van het voorgaande beeld. Dit is geen burn in (dat is niet meer te verhelpen) maar een soort van tijdelijke burn in, dit noemt men image retention en is van tijdelijke aard. Mijn LG55B6V (ik neem aan dat alle 2016 Oled modellen dit hebben) heeft een setting die dit tegen gaat, dit heet pixel shift. Verder heeft mijn 55B6V een pixel maintenance programma (niet zichtbaar) welke in standby actief wordt na bepaalde periode of je via Oled settings menu zelf kunt starten om je scherm te cleanen/optimizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is nog steeds mijn grootste angst. Ik gebruik mijn scherm ook als monitor (HTPC hangt eraan, eigenlijk doe ik alles daarmee). Mijn plasma heeft iig redelijk stevig de icoontjes van chrome staan in lichtgrijs beeld. Het zou mooi zijn als een OLED daar geen last van heeft.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Logo"s en andere statische witte beelden, worden in de 2016modellen gereduceerd qua licht opbrengst.
Dit gaat zo geleidelijk, dat het niet opvalt.
Belangrijk is, dat de tv , in de stand-by blijft staan, zodat er een speciaal programma gedraaid kan worden, die eventuele inbrand plekken verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:51
ik heb sinds vandaag de B6 aangesloten op mijn nieuwe yamaha vx479 en tezamen met de Horizon setup box.
En volgens mij maak ik wat denkfouten.

Mijn reciever en tv ondersteunen ARC. Dit krijg ik wel werkend, maar alleen met optical erbij. (zal misschien mijn hdmi kabel kunnen zijn die geen ARC ondersteund?)

De optische kabel heb ik blijkbaar nodig om geluid te krijgen via de Netflix app.

Zodra ik mijn universele remote wil instellen of andere menu settings wil aanpassen,"schiet" mijn receiver naar audio1 (dat is de optical poort). Dan moet ik mijn input van de receiver weer op hdm1 zetten om beeld en geluid te krijgen.

Daarnaast werkt mijn LG remote niet met de horizon (alleen geluid via ARC). Hierboven hoor ik mensen die het grotendeels werkend krijgen.

Wat ik eigenlijk wil, is alleen mijn LG remote gebruiken om zowel de setupbox en de receiver te gebruiken (voor het tv deel kijken)

In de huidige situatie heb ik een hdmi tussen setupbox en receiver. En hdmi out receiver naar hdmi2 (ARC poort) van LG 55b6v.

Ik maak wat denkfouten, maar kom er niet achter wat. Wie kan mij op goede spoor helpen?

Edit: als ik van netflix naar setbox en vice versa ga , ben ik t geluid kwijt.
Een andere optie is om vanaf de setupbox rechtstreeks naar de tv te gaan met hdmi en slechts alleen met optical vanaf tv terug naar receiver met (arc). Hoe hebben jullie dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Rino op 01-10-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Rino schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:20:
ik heb sinds vandaag de B6 aangesloten op mijn nieuwe yamaha vx479 en tezamen met de Horizon setup box.

Mijn reciever en tv ondersteunen ARC. Dit krijg ik wel werkend, maar alleen met optical erbij. (zal misschien mijn hdmi kabel kunnen zijn die geen ARC ondersteund?)

De optische kabel heb ik blijkbaar nodig om geluid te krijgen via de Netflix app.

Zodra ik mijn universele remote wil instellen of andere menu settings wil aanpassen,"schiet" mijn receiver naar audio1 (dat is de optical poort). Dan moet ik mijn input van de receiver weer op hdm1 zetten om beeld en geluid te krijgen.

Daarnaast werkt mijn LG remote niet met de horizon (alleen geluid via ARC). Hierboven hoor ik mensen die het grotendeels werkend krijgen.

Wat ik eigenlijk wil, is alleen mijn LG remote gebruiken om zowel de setupbox en de receiver te gebruiken (voor het tv deel kijken)

In de huidige situatie heb ik een hdmi tussen setupbox en receiver. En hdmi out receiver naar hdmi2 (ARC poort) van LG 55b6v.

Ik maak wat denkfouten, maar kom er niet achter wat. Wie kan mij op goede spoor helpen?

Een andere optie is om vanaf de setupbox rechtstreeks naar de tv te gaan met hdmi en slechts alleen met optical vanaf tv terug naar receiver met (arc). Hoe hebben jullie dat?
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb of dezelfde denkfout maak. Heb mijn receiver op hdmi 3 van de b6. Alles gaat nu via de receiver naar de tv en dan doet het geluid het uiteraard prima. Maar als ik de apps op de tv gebruik heb ik geen geluid. Arc staat op beide devices aan maar het lukt me niet om er geluid uit te krijgen. Op mijn receiver kan ik arc ook niet als bron selecteren. Dat lijkt me op zich logisch maar voor tests zou het handig zijn. Als het je lukt hoor ik graag hoe. Als het mij lukt zal ik het uiteraard ook delen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 11:04
rajackar schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 21:48:
[...]

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb of dezelfde denkfout maak. Heb mijn receiver op hdmi 3 van de b6. Alles gaat nu via de receiver naar de tv en dan doet het geluid het uiteraard prima. Maar als ik de apps op de tv gebruik heb ik geen geluid. Arc staat op beide devices aan maar het lukt me niet om er geluid uit te krijgen. Op mijn receiver kan ik arc ook niet als bron selecteren. Dat lijkt me op zich logisch maar voor tests zou het handig zijn. Als het je lukt hoor ik graag hoe. Als het mij lukt zal ik het uiteraard ook delen.
Voor mij was dit ook even puzzelen met de denon x2200w. Sowieso heeft niet hdmi 3 maar hdmi 2 arc. Ik heb destijds best veel instellingen geprobeerd voor het werkende te krijgen maar volgens mij was het na Simplink te activeren geregeld. Uiteraard ook de juiste instellingen vinden op jouw receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

anie schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 22:31:
[...]

Voor mij was dit ook even puzzelen met de denon x2200w. Sowieso heeft niet hdmi 3 maar hdmi 2 arc. Ik heb destijds best veel instellingen geprobeerd voor het werkende te krijgen maar volgens mij was het na Simplink te activeren geregeld. Uiteraard ook de juiste instellingen vinden op jouw receiver.
OK thanks voor de tip. Sowieso stom dat ik op hdmi3 zat. Kwam er net ook achter dat alleen hdmi2 arc heeft.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
Rino schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:20:

Voor het kijken van tv met Horizon zet ik de set-top box op merk Samsung en type 11. Dan werkt alles op pagina omhoog na. Dit resulteert dat ik alsnog de Ziggo remote gebruik :p Wat betreft geluid heb ik de Horizon Box in HDMI 1 zitten en mijn receiver in de HDMI 2 (Arc). Vervolgens moet je even bij geluidsinstellingen op de televisie selecteren dat het geluid van een externe bron komt. Daarna werkte het perfect. (Denon AVR-2313 reveiver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Timmet schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 01:00:
[...]

Voor het kijken van tv met Horizon zet ik de set-top box op merk Samsung en type 11. Dan werkt alles op pagina omhoog na. Dit resulteert dat ik alsnog de Ziggo remote gebruik :p Wat betreft geluid heb ik de Horizon Box in HDMI 1 zitten en mijn receiver in de HDMI 2 (Arc). Vervolgens moet je even bij geluidsinstellingen op de televisie selecteren dat het geluid van een externe bron komt. Daarna werkte het perfect. (Denon AVR-2313 reveiver)
Ah, en dan heb je een hdmi tussen horzion en de tv (hdmi1). En voor geluid van tv (hdmi2) naar receiver?

Dan ga ik straks de horizonbox rechtstreeks op de tv aansluiten. Want ik krijg de afstandbediening uberhaupt niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
Rino schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:47:
[...]

Ah, en dan heb je een hdmi tussen horzion en de tv (hdmi1). En voor geluid van tv (hdmi2) naar receiver?

Dan ga ik straks de horizonbox rechtstreeks op de tv aansluiten. Want ik krijg de afstandbediening uberhaupt niet werkend.
Ja klopt.
Kun je eens op de onderkant van je Horizon Box kijken? Daar staat de fabrikant. Andere tweakers hebben Pace volgens mij. Als je die fabrikant opzoekt in de lijst op de tv en even langs de types gaat, zou hij er tussen moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:26
De Horizon werkt op RF en niet op infrarood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
Over infrarood gesproken... Ik heb een groeiende interesse om binnenkort OLED in huis te halen, maar zit nog even in de research fase. Ik gebruik nu de Harmony Hub en remote voor de besturing van alle media-apparaten. Dit werkt dus met name via infrarood (en bluetooth). Bij deze TV's zit dus de "magic remote". Werkt dit ook gewoon via infrarood of wat moet ik me er precies bij voorstellen? Ik kom er via handleidingen nog niet helemaal achter.

Volgens de device checker van de Harmony is bijvoorbeeld de OLED55B6V ondersteund maar wellicht kan een (trotse) bezitter hier nog iets meer licht op werpen? Dank!

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Ik vind t erg helaas nog erg omslachtig. Heb de afstandbediening nu wel werkend, maar werkt onvoldoende. (Vooruit werkt niet, geluid afspelen werkt niet via optisch, hdmi proberen.)

Het beeld is fantastisch van deze tv, maar een werkbare afstandbediening is blijkbaar te moeilijk. Ik zit nu met 3 afstandsbedieningen te werken. Dat irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master1104
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 22:51
Op mijn b6 heb ik getracht alles werkend te krijgen via de magic remote, maar daarvoor heb ik helaas te veel apparaten aan de tv hangen (ziggo box, minix, xbox en audiosysteem). Na een tijdje proberen tot de conclusie gekomen dat de Logitech harmony one een betere oplossing was. De b6 ondersteund gewoon ook IR, dus geen probleem daar.

Middagje gezeten om alles goed in te stellen en het draait nu super! Met name de energy toets op de Logitech is handig (zelf ingeleerde toets op het touchscreen) om savond beeld simpel wat te kunnen dimmen. Dit compenseert voor mij het gemis van een automatisch dimfunctie.

Al met al een super tv! En na een manual cycle is het beeld ook heel behoorlijk uniform geworden. Nadeel is wel dat de tv allergisch is voor slechte content, want dat zie je gelijk. Zelfs Netflix 4K heeft echt wel slechte compressie in sommige series (breaking bad bv).

Nu genieten van de WSBK op dit mooie scherm 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morvale
  • Laatst online: 27-05 09:17
@master1104 Dank voor de opheldering over IR op de B6. De Harmony is hier geïntegreerd in het domotica gebeuren dus goed om te weten dat het mogelijk is om dit te blijven gebruiken! Via een "harmony-activity" is het dan vast wel mogelijk om bijvoorbeeld de Netflix app op WebOS te starten neem ik aan?

Ik heb zo langzamerhand weinig tegenargumenten meer over om niet tot OLED aanschaf over te gaan. De videofiel in mij is nauwelijks te beheersen als ik naar die beeldkwaliteit kijk..

Enige nadeeltje wat ik ben tegengekomen is dat er geen Vimeo app beschikbaar lijkt te zijn voor WebOS 3.0 (?) en hier komt zeer binnenkort een waanzinnig mooie visuele snowboardfilm in 4K op beschikbaar (The fourth phase).

Veel kijkplezier ondertussen! (Hoe kijk je overigens naar WSBK? Blue-ray?)

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:37
Morvale schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:58:
@master1104 Dank voor de opheldering over IR op de B6. De Harmony is hier geïntegreerd in het domotica gebeuren dus goed om te weten dat het mogelijk is om dit te blijven gebruiken! Via een "harmony-activity" is het dan vast wel mogelijk om bijvoorbeeld de Netflix app op WebOS te starten neem ik aan?
Ja dat kan. Ik heb de activity zo ingesteld dat het Smart gedeelte van de tv start en dan kan ik Netflix selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Sinds twee dagen de LG OLED55B6V binnen en zeer tevreden over de kwaliteit. Ik kwam echter iets vreemds tegen en wilde vragen of andere mensen met dit type scherm hetzelfde probleem ervaren.

Om uit te sluiten dat ik dode pixels had bij aanschaf heb ik mijn oude Dell werk laptop op HDMI aangesloten op DPT te draaien. Echter kreeg ik op mijn TV een groene desktop te zien. Na wat spelen met de instellingen bleek ik dit probleem te hebben bij 60Hz en niet bij 30Hz. Waar zou dit door kunnen komen? Is dit een defect van mijn laptop of TV? Of is het omdat mijn laptop geen HDMI 2.0 ondersteund?

Ben erg benieuwd of iemand dit probleem kan reproduceren of een idee heeft hoe dit kan. Helaas heb ik geen andere laptop met HDMI aansluiting in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupkees
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:21
Excorio schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:21:
Sinds twee dagen de LG OLED55B6V binnen en zeer tevreden over de kwaliteit. Ik kwam echter iets vreemds tegen en wilde vragen of andere mensen met dit type scherm hetzelfde probleem ervaren.

Om uit te sluiten dat ik dode pixels had bij aanschaf heb ik mijn oude Dell werk laptop op HDMI aangesloten op DPT te draaien. Echter kreeg ik op mijn TV een groene desktop te zien. Na wat spelen met de instellingen bleek ik dit probleem te hebben bij 60Hz en niet bij 30Hz. Waar zou dit door kunnen komen? Is dit een defect van mijn laptop of TV? Of is het omdat mijn laptop geen HDMI 2.0 ondersteund?

Ben erg benieuwd of iemand dit probleem kan reproduceren of een idee heeft hoe dit kan. Helaas heb ik geen andere laptop met HDMI aansluiting in huis.
Het gebrek aan HDMI 2.0 klinkt als de meest logische verklaring. Wat voor laptop heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Rino schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:21:
Ik vind t erg helaas nog erg omslachtig. Heb de afstandbediening nu wel werkend, maar werkt onvoldoende. (Vooruit werkt niet, geluid afspelen werkt niet via optisch, hdmi proberen.)

Het beeld is fantastisch van deze tv, maar een werkbare afstandbediening is blijkbaar te moeilijk. Ik zit nu met 3 afstandsbedieningen te werken. Dat irriteert.
Hier werkt het inmiddels erg goed maar ik had ook wat moeite om alles aan de praat te krijgen op de magic remote. De truc bleek om inaar de instellingen aan te geven dat ik een home theater gebruik en nu werkt het perfect. Ik heb al mijn andere apparaten via de receiver aangesloten en die worden door de receiver heen herkend via hdmi en kan ik ook bedienen met de magic remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
rajackar schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:41:
[...]

Hier werkt het inmiddels erg goed maar ik had ook wat moeite om alles aan de praat te krijgen op de magic remote. De truc bleek om inaar de instellingen aan te geven dat ik een home theater gebruik en nu werkt het perfect. Ik heb al mijn andere apparaten via de receiver aangesloten en die worden door de receiver heen herkend via hdmi en kan ik ook bedienen met de magic remote.
en waar heb je dat gedaan? Ik zie die instelling niet expliciet staan?
Misschien komt het omdat je een simplink home theater hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Flupkees schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:51:
[...]

Het gebrek aan HDMI 2.0 klinkt als de meest logische verklaring. Wat voor laptop heb je?
Dell Precision M4700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Rino schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:39:
[...]

en waar heb je dat gedaan? Ik zie die instelling niet expliciet staan?
Misschien komt het omdat je een simplink home theater hebt?
Ik heb Simplink wel aangezet en in de remote instellingen gezet dat er een home theater is aangesloten. Mijn receiver is een mid range onkyo van een paar jaar oud maar die ondersteund wel hdmi pass-through.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
rajackar schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:51:
[...]

Ik heb Simplink wel aangezet en in de remote instellingen gezet dat er een home theater is aangesloten. Mijn receiver is een mid range onkyo van een paar jaar oud maar die ondersteund wel hdmi pass-through.
ik heb simplink ook aan.
welke remote instellingen bedoel je? Ik zie deze nergens staan.

mijn receiver heeft ook pass-trough functionaliteit, dus dat moet bij mij ook lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Rino schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

ik heb simplink ook aan.
welke remote instellingen bedoel je? Ik zie deze nergens staan.

mijn receiver heeft ook pass-trough functionaliteit, dus dat moet bij mij ook lukken
Het zat een beetje op een rare plek. Kan nu even niet kijken want ik ben op reis voor werk. Het heeft te maken met het instellen van de universele afstandsbediening. Dan vraagt hij wat voor apparaat je wilt toevoegen en ga je door een wizard heen. Daar selecteer je home theater en bevestig je dat deze op hdmi 2 zit. Daarna werkte het allemaal perfect. Inclusief het aan en uitschakelen en selecteren van inputs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
rajackar schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:49:
[...]

Het zat een beetje op een rare plek. Kan nu even niet kijken want ik ben op reis voor werk. Het heeft te maken met het instellen van de universele afstandsbediening. Dan vraagt hij wat voor apparaat je wilt toevoegen en ga je door een wizard heen. Daar selecteer je home theater en bevestig je dat deze op hdmi 2 zit. Daarna werkte het allemaal perfect. Inclusief het aan en uitschakelen en selecteren van inputs etc.
ah, thanks. kwartje valt :). Ik ga straks kijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Rino schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:50:
[...]

ah, thanks. kwartje valt :). Ik ga straks kijken, thanks!
Uitstekend! Hoop dat het bij jou ook gaat werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Al meerder mensen in dit topic hebben voor zover ik weet een OLED TV inmiddels in huis. Echter viel mij op dat er (tenminste voor de B6V) nog geen reviews zijn in de PW. Ik heb die van mij er net geplaatst, voor andere gebruikers wellicht prettig als meerdere mensen hun ervaringen delen in PW middels een korte review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Excorio schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:57:
Al meerder mensen in dit topic hebben voor zover ik weet een OLED TV inmiddels in huis. Echter viel mij op dat er (tenminste voor de B6V) nog geen reviews zijn in de PW. Ik heb die van mij er net geplaatst, voor andere gebruikers wellicht prettig als meerdere mensen hun ervaringen delen in PW middels een korte review?
Altijd goed om ervaringen te delen inderdaad. Ik had er zelf ook een korte review aan gewaagd voor de EF950, maar die moet ik eigenlijk echt updaten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 14:58
Wil mijn B6 graag aan de muur hangen. Zijn er mensen die dat hier al gedaan hebben, en zo ja, met welke beugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupkees
  • Laatst online: 00:21
Als ik in de pricewatch kijk, zie ik dat alle uitvoeringen van de M4700 in maart 2013 zijn geïntroduceerd.

Volgens wikipedia kwam HDMI 2.0 pas in september 2013. Een keertje iemand langs laten komen die een HDMI 2.0 poort op de laptop heeft zitten dus. Verder heb je ook niet zoveel aan 60 hz op een laptop trouwens. Browsen gaat toch wel prima op 30 hz, films kijken ook en gamen kun je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Flupkees schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:53:
[...]

Als ik in de pricewatch kijk, zie ik dat alle uitvoeringen van de M4700 in maart 2013 zijn geïntroduceerd.

Volgens wikipedia kwam HDMI 2.0 pas in september 2013. Een keertje iemand langs laten komen die een HDMI 2.0 poort op de laptop heeft zitten dus. Verder heb je ook niet zoveel aan 60 hz op een laptop trouwens. Browsen gaat toch wel prima op 30 hz, films kijken ook en gamen kun je toch niet.
Bedankt voor de hulp. Ik wist zeker dat er HDMI 1.4 op zat en geen HDMI 2.0. Mijn doel met mijn vraag is meer om uit te sluiten dat het een probleem met de TV is. Ik zal eens kijken of ik iemand ken met een systeem met HDMI 2.0 of ik hang mijn PC eraan. Daar zit een GTX 980 in die in ieder geval HDMI 2.0 ondersteund. Nogmaals bedankt voor je uitzoek werk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 11:18
mbb26 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:30:
Wil mijn B6 graag aan de muur hangen. Zijn er mensen die dat hier al gedaan hebben, en zo ja, met welke beugel?
Ben ik ook benieuwd naar! Heb nog een Vogel's EFW8305 welke volgens de site van Vogel's zou moeten passen maar heb het idee dat deze dan uitsteekt aan de onderzijde van de TV..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Fuske schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:09:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar! Heb nog een Vogel's EFW8305 welke volgens de site van Vogel's zou moeten passen maar heb het idee dat deze dan uitsteekt aan de onderzijde van de TV..
Ik heb van Vogels een platte Thin 305 bij de TV aangeschaft en deze past prima en is makkelijk te monteren. Hou wel rekening mee dat de TV zelf speciale til instructies heeft en door dat hij dun is iets minder kan hebben wat betreft stoten etc. Ik heb het geheel in een klein 30-45 minuten opgehangen en werkt uitstekend.

Aanschaf is rond de 100 euro, maar heb met onderhandelen bij het ophalen van de TV de beugel voor 48 meegekregen.

De verticale stangen zijn in lengte instelbaar overigens, dus deze zullen niet uitsteken. De beugel is na ophangen van de TV geheel onzichtbaar achter de TV verstopt.

[edit]
Heb de TV even snel opgemeten en hij is ongeveer 70cm hoog (dit is de 55 inch B6V).

[ Voor 4% gewijzigd door Excorio op 05-10-2016 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:33
Ik heb hem aan m'n Wall 1225 gehangen. Moest alleen andere schroeven kopen om de beugel aan de tv te bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sleeg0231
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-11-2022
Opgehangen met vogels wall 2205, deze kun je tevens locken zodat deze niet zomaar er van af gehaald kan worden.
Kost ook maar 50 euro.

https://www.vogels.com/nl-nl/c/wall-2205-vaste-tv-muurbeugel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rino
Ik heb de Vogel's Thin 305 gekocht, maar moet 'm nog ophangen. Ik ga zaterdag een poging wagen.
Volgens de Vogels site paste dit model goed bij de B6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:26
Ik heb mijn B6 op gehangen met dit systeem,werkt prima hangt als een schilderij .

https://www.beugelsenmeer.nl/mywall-led-he1a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Het wordt voor ons binnenkort actueel. Nieuwe huis wordt over 3 weken opgeleverd, en er moet een 65 inch OLED tv komen boven de gashaard. Dikte incl. muurbeugel mag niet meer dan 8 cm zijn. bekabeling wordt achter de TV weggewerkt. Is er op dit moment een OLED model wat redelijk storingsvrij is, of is die techniek nog in de kinderschoenen? (maw, kans op storingen etc). Ik lees in dit forum nogal wat problemen met de 950 modellen. Of klopt dit niet?

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Vraagje voor de mede LG B6 bezitters. Ik heb de ARC via HDMI2 nu werkend maar wel vrij vaak dat het geluid weg valt en na een seconde of zo weer opgepikt wordt. Op de receiver zie ik ook de icoontjes voor bijvoorbeeld dolby digital verdwijnen en terug komen. Heeft iemand hier toevallig ook last van of het weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Cyb3 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:21:
Het wordt voor ons binnenkort actueel. Nieuwe huis wordt over 3 weken opgeleverd, en er moet een 65 inch OLED tv komen boven de gashaard. Dikte incl. muurbeugel mag niet meer dan 8 cm zijn. bekabeling wordt achter de TV weggewerkt. Is er op dit moment een OLED model wat redelijk storingsvrij is, of is die techniek nog in de kinderschoenen? (maw, kans op storingen etc). Ik lees in dit forum nogal wat problemen met de 950 modellen. Of klopt dit niet?
Nice, mooi moment!
Als de tv 'redelijk' storingsvrij moet zijn zie ik geen problemen met de huidige OLED modellen.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:34
rajackar schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:47:
Vraagje voor de mede LG B6 bezitters. Ik heb de ARC via HDMI2 nu werkend maar wel vrij vaak dat het geluid weg valt en na een seconde of zo weer opgepikt wordt. Op de receiver zie ik ook de icoontjes voor bijvoorbeeld dolby digital verdwijnen en terug komen. Heeft iemand hier toevallig ook last van of het weten op te lossen?
Ik heb ook problemen gehad met de arc op mijn b6 en opgelost door goedkoop hdmi kabeltje van de action en nu al ruim anderhalve week nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Brumax schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:17:
[...]

Nice, mooi moment!
Als de tv 'redelijk' storingsvrij moet zijn zie ik geen problemen met de huidige OLED modellen.
ja nou zo bedoelde ik het niet echt letterlijk. Ik bedoel natuurlijk of er bij types 950, E6 of dergelijke model kinderziektes (meer of minder) zijn gemeld? Dan kies ik natuurlijk het model waarbij dat het minst voorkomt, uiteraard zullen er altijd wel TV's zijn die storingen gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Cyb3 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:49:
[...]

ja nou zo bedoelde ik het niet echt letterlijk. Ik bedoel natuurlijk of er bij types 950, E6 of dergelijke model kinderziektes (meer of minder) zijn gemeld? Dan kies ik natuurlijk het model waarbij dat het minst voorkomt, uiteraard zullen er altijd wel TV's zijn die storingen gaan geven.
Bij de 2016 modellen is er minder last van banding en near black issues. Maar er zit ook verschil tussen bijvoorbeeld de EF55950V en de EF65950V uit 2015. Ik weet niet hoe het formaat zich verhoud in de 2016 modellen. Ik vermoed dat 55 inch het meest verkocht wordt momenteel. Als je het kan besteden zou ik nu waarschijnlijk voor een E6 gaan, ook al zit daar die voor mij overbodige soundbar aan vast. Maar ik zal voorlopig mn huidige 950 niet hoeven vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Excorio schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:57:
Heb even de tijd genomen om een review te schrijven.
Hopelijk helpt dit.

productreview: LG OLED55B6V Zwart review door rajackar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

ViNOK16Bit schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:23:
[...]

Bij de 2016 modellen is er minder last van banding en near black issues. Maar er zit ook verschil tussen bijvoorbeeld de EF55950V en de EF65950V uit 2015. Ik weet niet hoe het formaat zich verhoud in de 2016 modellen. Ik vermoed dat 55 inch het meest verkocht wordt momenteel. Als je het kan besteden zou ik nu waarschijnlijk voor een E6 gaan, ook al zit daar die voor mij overbodige soundbar aan vast. Maar ik zal voorlopig mn huidige 950 niet hoeven vervangen.
Bedankt, goed om te weten. Die soundbar is idd storende factor, niet verwijderbaar ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
rajackar schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:28:
[...]

Heb even de tijd genomen om een review te schrijven.
Hopelijk helpt dit.

productreview: LG OLED55B6V Zwart review door rajackar
Mooie review, daar gaan veel mensen wat aan hebben bij het maken van hun keuze.

Na het lezen van je review ben ik bezig geweest met Cec aan de praat te krijgen omdat ik ook per device die op mijn Marantz sr5010 hangt een beeld configuratie wil kunnen instellen. Mijn apparaten zijn aangesloten op de avr en een hdmi loopt naar de tv hdmi 2(arc). Ik heb arc aangezet in de tv en simplink enabled. Power control van simplink disabled omdat mijn harmony alles verder regelt met input en power. In Marantz ook cec aan en smart menu enabled. Echter krijg ik niet net als jij alle devices achter de Marantz te zien bij het selecteren van input op tv. Ik heb een horizon box (voor nu nog, straks niet meer) en een Intel nuc met kodi.

Ik ontdekte net dat Intel nuc geen cec ondersteund en dat daarvoor aparte adapter voor nodig is. Is het nodig dat die nuc cec ondersteuning heeft om hem zichtbaar te maken in de tv input lijst aangezien mijn avr al cec heeft?

Het enige doel dat ik heb is apart kleuren instellen per device die aan de versterker hangt. Zodat kodi correcte kleuren geeft en de horizon box ook. Enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Mijn voorkeur gaat uit naar het niet aan hoeven sluiten van alle apparaten op de tv direct en dan arc. Tv hangt aan de muur en wil zo min mogelijk kabels naar tv hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Excorio schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:36:
[...]

Na het lezen van je review ben ik bezig geweest met Cec aan de praat te krijgen omdat ik ook per device die op mijn Marantz sr5010 hangt een beeld configuratie wil kunnen instellen. Mijn apparaten zijn aangesloten op de avr en een hdmi loopt naar de tv hdmi 2(arc). Ik heb arc aangezet in de tv en simplink enabled. Power control van simplink disabled omdat mijn harmony alles verder regelt met input en power. In Marantz ook cec aan en smart menu enabled. Echter krijg ik niet net als jij alle devices achter de Marantz te zien bij het selecteren van input op tv. Ik heb een horizon box (voor nu nog, straks niet meer) en een Intel nuc met kodi.

Ik ontdekte net dat Intel nuc geen cec ondersteund en dat daarvoor aparte adapter voor nodig is. Is het nodig dat die nuc cec ondersteuning heeft om hem zichtbaar te maken in de tv input lijst aangezien mijn avr al cec heeft?

Het enige doel dat ik heb is apart kleuren instellen per device die aan de versterker hangt. Zodat kodi correcte kleuren geeft en de horizon box ook. Enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Mijn voorkeur gaat uit naar het niet aan hoeven sluiten van alle apparaten op de tv direct en dan arc. Tv hangt aan de muur en wil zo min mogelijk kabels naar tv hebben.
Thanks en graag gedaan. Jammer dat de score op +1 blijft hangen. Zit toch best wat werk in ;)

Ik snap wat je bedoelt. Ik ben bang dat dat toch CEC is die dat regelt. Mijn wiiU wordt ook niet gevonden ondanks dat die ook aan de receiver hangt. Bij mij draait KODI op een RaspberryPi en doe ondersteunt wel CEC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
rajackar schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:41:
[...]

Thanks en graag gedaan. Jammer dat de score op +1 blijft hangen. Zit toch best wat werk in ;)

Ik snap wat je bedoelt. Ik ben bang dat dat toch CEC is die dat regelt. Mijn wiiU wordt ook niet gevonden ondanks dat die ook aan de receiver hangt. Bij mij draait KODI op een RaspberryPi en doe ondersteunt wel CEC.
Ik heb je een +2 gegeven dus daar kan het niet aan liggen ;).

Ik zal eens mijn pi er aan hangen om te zien of die wel herkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Excorio schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:45:
[...]

Ik heb je een +2 gegeven dus daar kan het niet aan liggen ;).

Ik zal eens mijn pi er aan hangen om te zien of die wel herkent wordt.
Thanks!
Ben benieuwd of het met de PI wel lukt. Dan weten we ongeveer zeker dat het cec is die het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:59
Ik ben ook in de markt voor een OLED vooral nu de prijzen naar acceptabele niveau's aan het dalen zijn.
55inch is genoeg en ik ben het meest gecharmeerd van de 55e6v.

Het enige wat mij nog tegenhoud is de inputlag, ik ben gek op console (ps4) games en speel het liefst RPG's en af en toe nog is een potje Destiny.
Straks wil ik ook graag gebruik maken van de PS4 PRO HDR functionaliteit echter lees ik overal dat je dan op rond de 56ms inputlag kan verwachten.. ga ik dit echt merken?
Ik kom van een Panasonic Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
hantheman schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:52:
Ik ben ook in de markt voor een OLED vooral nu de prijzen naar acceptabele niveau's aan het dalen zijn.

Het enige wat mij nog tegenhoud is de inputlag, ik ben gek op console (ps4) games en speel het liefst RPG's en af en toe nog is een potje Destiny.
Straks wil ik ook graag gebruik maken van de PS4 PRO HDR functionaliteit echter lees ik overal dat je dan op rond de 56ms inputlag kan verwachten.. ga ik dit echt merken?
Dimens in "OLED televisies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 11:50

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Offtopic: Oh no van Xbox naar PS :F ;)

Ontopic: Volgens mij ga je er weinig van merken als ik zo de review van rajackar https://tweakers.net/prod...9/lg-oled55b6v-zwart.html lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus

Ik heb de knoop doorgehakt. Morgen komen ze de E6 brengen. De enige reden waarom de E6 een hogere inputlag heeft met 4k HDR is omdat hij in een andere modus springt.

Ik denk eigenlijk dat dit wel met firmware te veranderen is, dus ik gok het erop. Ik vind de E6 simpelweg met 1080p gaming beter en ik vind 3D een leuke gimmick + dat de SOC sneller is van de E6 tov de B6.

Ik zit wel een beetje in hetzelfde schuitje als jij volgens mij ;) maar ik ga toch voor de E6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Castus schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

Ik heb de knoop doorgehakt. Morgen komen ze de E6 brengen. De enige reden waarom de E6 een hogere inputlag heeft met 4k HDR is omdat hij in een andere modus springt.

Ik denk eigenlijk dat dit wel met firmware te veranderen is, dus ik gok het erop. Ik vind de E6 simpelweg met 1080p gaming beter en ik vind 3D een leuke gimmick + dat de SOC sneller is van de E6 tov de B6.

Ik zit wel een beetje in hetzelfde schuitje als jij volgens mij ;) maar ik ga toch voor de E6.
Klinkt inderdaad als hetzelfde "dilemma" het is gewoon een prachtige tv en ik kan me ook niet voorstellen dat het niet met een firmware upgrade te veranderen is.. het blijft echter een gok.
Zijn er positieve ervaringen met LG qua ondersteuning? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
hantheman schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Klinkt inderdaad als hetzelfde "dilemma" het is gewoon een prachtige tv en ik kan me ook niet voorstellen dat het niet met een firmware upgrade te veranderen is.. het blijft echter een gok.
Zijn er positieve ervaringen met LG qua ondersteuning? :)
De ondersteuning vind ik best ok van LG. Ik kan alleen spreken over de ondersteuning m.b.t. updates en voor de EF950V uit 2015, maar dit jaar zijn er nog updates uitgekomen. De compensatie cyclus (welke in standby draait) is verbeterd en de Netflix app met HDR ondersteuning is uitgekomen. In vergelijking met mijn Panasonic, waarbij er maar één update kwam, vind ik dit wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

ViNOK16Bit schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:53:
De EF950V ondersteund gewoon HDR en heeft HDMI 2.0a het nieuwe model zal waarschijnlijk wat beeld verbeteringen hebben.
Ik heb deze (55" versie) en vandaag met LG gebeld. De servicemedewerker die ik aan de lijn had heeft even gebeld met de technische dienst, en die gaf aan dat deze TV geen HDMI 2.0a heeft.

Hoe zit het nou?

Ik heb geen device waarmee ik kan testen (PS4 heeft officieel HDR, maar geen software die het gebruikt).

Moet ik LG vragen om er nog eens in te duiken?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:32
JayVee schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

Ik heb deze (55" versie) en vandaag met LG gebeld. De servicemedewerker die ik aan de lijn had heeft even gebeld met de technische dienst, en die gaf aan dat deze TV geen HDMI 2.0a heeft.

Hoe zit het nou?

Ik heb geen device waarmee ik kan testen (PS4 heeft officieel HDR, maar geen software die het gebruikt).

Moet ik LG vragen om er nog eens in te duiken?
Ik kijk gewoon 4K HDR materiaal via m'n Nvidia Shield op deze tv (55EF950V). Dan zou je toch zeggen dat er HDMI 2.0a op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

BaSsDruM schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:34:
[...]

Ik kijk gewoon 4K HDR materiaal via m'n Nvidia Shield op deze tv (55EF950V). Dan zou je toch zeggen dat er HDMI 2.0a op zit?
It appears that way!

Hoe oud is jouw model? De mijne is "Manufactured: December 2015". Zou dat uitmaken bij de 950V?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
JayVee schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:46:
[...]

It appears that way!

Hoe oud is jouw model? De mijne is "Manufactured: December 2015". Zou dat uitmaken bij de 950V?
De 950V heeft gewoon HDMI 2.0a op alle drie de HDMI poorten vanaf fabriek. De medewerker die je hebt gesproken heeft dan niet genoeg kennis van de verschillende modellen. Er is een ander model dat met een hardware upgrade HDMI 2.0a toegevoegd heeft gekregen, maar niet de 950V

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

ViNOK16Bit schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:55:
[...]
De 950V heeft gewoon HDMI 2.0a op alle drie de HDMI poorten vanaf fabriek. De medewerker die je hebt gesproken heeft dan niet genoeg kennis van de verschillende modellen. Er is een ander model dat met een hardware upgrade HDMI 2.0a toegevoegd heeft gekregen, maar niet de 950V
Geweldig nieuws! Ik was echt even in een slechte bui toen ik hoorde dat een 4k€ TV (get it? >:) ) niet geschikt is voor HDR over HDMI.

Ik heb LG opnieuw gebeld (andere medewerker aan de lijn) en referenties naar dit topic, avforums en cnet opgegeven. Ze gaan het uitzoeken.

Kan gebeuren natuurlijk, maar wel slordig.

Bedankt voor jullie reacties! Fijn weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Excorio schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:36:
[...]

Mooie review inderdaad, ik liep tegen dezelfde problemen aan met hdmi (ARC). Mijn AV receiver heeft volgens mij geen CEC, uiteindelijk heb ik een optische kabel tussen de tv en AV receiver getrokken, dat werkt voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rino
rajackar schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:47:
Rajackar, mooie reviewu +3 ;).

Ik liep ook tegen dezelfde problemen aan, dat het geluid wegvalt en icoontjes zijn dan even weg.
Heel irritant, ik had t idee dat het kwam als ik van bijv. de app netlfix naar settop box(andere hdmi ingang op receiver). Ik kreeg het maar niet werkend, dat ik uiteindelijk een optische kabel van tv naar AV receiver heb getrokken, en altijd 5.1 geluid via tv naar receiver.

In mijn geval had ik een intel NUC en Horizon box erop aangesloten, maar die NUC is met de netflix app niet meer nodig.
Jij hebt volgens je review dus LiveTV (Ci+ module Ziggo), ik dus rechtstreeks op hdmi1 van de tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vind niemand het een probleem dat LG volgt wat je kijkt? Ik namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:39
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:55:
vind niemand het een probleem dat LG volgt wat je kijkt? Ik namelijk wel.
Je bent natuurlijk niet verplicht om een netwerkkabel erin te doen. En daarnaast denk ik dat het bij Android nog veel erger zal zijn. Ondanks dat ik die TVs niet ken (en ook geen Android telefoon/tablet heb (noch van iOS)) lijkt mij dat je semi verplicht bent om met je Google account in te loggen. Waarbij Google dus zowel weet wat je op je telefoon doet, wat je op je TV doet, en waarschijnlijk ook welke websites je bezoekt (of via Chrome met login, of redelijk betrouwbaar op basis van Google AdWords & AdSense, Google+ (deel embeds), zoeken (en waarnaar je doorklikt), YouTube (embeds op welke website dat is), ...).

En van Samsung is het ook bekend dat die volgensmij zelfs in de privacyvoorwaarden hadden staan dat letterlijke alle spraak/geluid bij Samsung terecht kwam en je nooit vertrouwelijke gesprekken in de buurt van je TV moet hebben. Dus ook Samsung zal best wel weten wat je kijkt.

Daarnaast ligt het natuurlijk ook nog eens eraan wat je ermee doet en waarvoor je "bang" bent. Als het in zijn algemeenheid gaat over "iemand weet wat ik kijk", dan denk ik dat bij de DVB varianten de providers vrij goed kunnen zien wat je kijkt (in ieder geval bij Horizon etc, met CAMs lijkt het mij "moeilijker" maar niet onmogelijk). En van het "smart" deel weet de aanbieder natuurlijk sowieso wat je ermee doet. Als je Netflix gebruikt weet Netflix natuurlijk precies wat jij wanneer gekeken hebt. En dat zal hetzelfde zijn voor de andere smart diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
Nog een vraag van mijn kant. Ik ben bezig met een ophangsysteem. Hoeveel cm vanaf de grond hebben jullie een 55 inch tv hangen? Ik zit te rekenen, en ik zou mijn 55" ca 56 cm vanaf de grond moeten hebben. Mijn huidige tv meubel is al iets hoger en moet nog een center speaker kwijt, vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Laatst online: 13:13
ik was vandaag bij plaatselijke expert. die vertelde mij dat een Oled t maar 5 tot 7 jaar meegaan. ik vind dat toch wel vrij kort voor een tv van bijna 2500/3000 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 12:41
harley2009 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:27:
ik was vandaag bij plaatselijke expert. die vertelde mij dat een Oled t maar 5 tot 7 jaar meegaan. ik vind dat toch wel vrij kort voor een tv van bijna 2500/3000 euro
https://www.homecinemamag...v-ligt-nu-op-100-000-uur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KristofVerh
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05:19
Ik zit met een dilemma en moet vandaag beslissen aangezien ECO days actie bij Selexion afloopt ofwel de LG 55UH850V (4K HDR voor 1499) of de LG 55EG910V (Oled Full HD voor 1799). Wat zouden jullie kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacogl
  • Laatst online: 12:42
55UH850V (IPS Panel, zwart is grijs in een donkere kamer) REVIEW: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uh8500

55EG910V (PERFECT blacks) REVIEW:
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/eg9100

Ik zou voor de OLED gaan. Succes gewenst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:14
KristofVerh schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 08:09:
Ik zit met een dilemma en moet vandaag beslissen aangezien ECO days actie bij Selexion afloopt ofwel de LG 55UH850V (4K HDR voor 1499) of de LG 55EG910V (Oled Full HD voor 1799). Wat zouden jullie kopen ?
De 910V zou je goedkoper kunnen krijgen. Bijvoorbeeld:
https://www.plasmavisie.n...10V&utm_campaign=tweakers

Even goed zoeken dan zou je hem makkelijk voor 1500,- kunnen krijgen denk ik.

En voor prijs topic oled:
\[Prijs-discussie] OLED Televisies

[ Voor 13% gewijzigd door DeBaroN op 09-10-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
harley2009 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:27:
De levensduur van de huidige generatie LG Oled's zou zelfs die van LCD overtreffen (beweert LG). De gemiddelde TV verkoper is zelden volledig op de hoogte van de laatste stand der techniek, en hebben daarbij vaak ook andere belangen bij het verkopen van een bepaald merk/type. Daardoor is de mening van een verkoper zelden ongekleurd en vaker iets meer bevooroordeeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Rtings.com heeft een video geplaatst over input Lag op de 2016 OLED modellen. Wellicht handig voor die mensen die daar belang in stellen:

YouTube: OLED TVs Input Lag in 4k HDR (B6, C6, E6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08 13:09
Boushh schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:14:
Rtings.com heeft een video geplaatst over input Lag op de 2016 OLED modellen. Wellicht handig voor die mensen die daar belang in stellen:

YouTube: OLED TVs Input Lag in 4k HDR (B6, C6, E6)
Goeie info
De B komt daar toch het beste uit!
Niet alsof ik die extra paar ms ga zien bij af en toe een potje gamen. Mijn voorkeur blijft voor de E vanwege net iets snellere processing en "soundbar" (wil geen extra speakers in mn huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Is wel een beetje een wc-eend verhaal: het artikel neemt blind over wat LG beweert.
Maar als we een schep zout er over heen gooien, en uitgaan van de helft (dus 50.000 uur) zou je met gemiddeld 4 uur per dag TV kijken nog zo'n 12.500 dagen met de TV kunnen doen: ruim 34 jaar ;)

Kortom: ik zou me daar dus niet al te druk over maken. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Rino schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:02:
Hoeveel cm vanaf de grond hebben jullie een 55 inch tv hangen? Ik zit te rekenen, en ik zou mijn 55" ca 56 cm vanaf de grond moeten hebben. Mijn huidige tv meubel is al iets hoger en moet nog een center speaker kwijt, vandaar mijn vraag
Dat is toevallig! Ik ging even meten, en de mijne hangt precies 56cm van de grond!

Ik heb bij het ophangen ook gelet op de centerspeaker en versterker eronder, maar heb gelukkig een laag TV-meubel (eigenlijk een IKEA boekenkast op z'n kant), dus past het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Ik volg deze discussie al een tijdje en ik twijfel zelf tussen de LG OLED55B6V en LG 55EF950V. Ik heb ze met elkaar vergeleken maar is nu echt het enige verschil de 3D ondersteuning van 950V en dat de B6 een hogere WebOS versie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
Uit nieuwsgierigheid even doorgeklikt en de math gedaan: volgens LG gaat je tv 100000 uur mee, bij 12 uur per dag kijken is dat bijna 24 jaar. Lijkt me ruimschoots voldoende, even afgezien van de vraag of LG de claim ook waarmaakt :)

Maar zelfs al zou het maar de helft zijn van wat LG claimt, dan nog kun je dus 12 jaar lang elke dag 12 uur lang kijken. Tegen die tijd zitten we op 1024K beelden die direct in je oogzenuw worden geïnjecteerd en is deze tv hopeloos verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:52
In december ontvangen wij de sleutel van ons nieuwe huis en mag en door de afstand van zithoek tot tv geïnvesteerd worden in een 65inch tv. Uiteraard lijkt de LG65E6V een top keuze en staat deze bovenaan het lijstje. Echter valt mij op dat bijvoorbeeld de nieuwe OLED tv van Philips nauwelijks genoemd wordt. De Philips 65PUS8901. Kom geen vergelijking op het internet tegen dus ben benieuwd of hier iemand ervaring heeft met deze eerste OLED Tv van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat is logisch omdat die niet beschikbaar is, dus niemand kan een vergelijking maken of kopen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
AlexSaxoMusic schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:49:
In december ontvangen wij de sleutel van ons nieuwe huis en mag en door de afstand van zithoek tot tv geïnvesteerd worden in een 65inch tv. Uiteraard lijkt de LG65E6V een top keuze en staat deze bovenaan het lijstje. Echter valt mij op dat bijvoorbeeld de nieuwe OLED tv van Philips nauwelijks genoemd wordt. De Philips 65PUS8901. Kom geen vergelijking op het internet tegen dus ben benieuwd of hier iemand ervaring heeft met deze eerste OLED Tv van Philips.
1) De Philips PUS8901 is een LCD-televisie, geen OLED-televisie.
2) De Philips 901F, wat wel een OLED-televisie is, is nog niet verkrijgbaar waardoor er logischerwijs ook geen ervaringen met dit toestel zijn. Tevens wordt dit toestel alleen geleverd in 55, wat dus te klein zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:52
Beetje jammer van mij. Excuses! :D Het was al laat voor een zondag...
Dan ga ik de Philips Oled Tv reviews ook eens in de gaten houden. Benieuwd of deze kan tippen aan de kwaliteit van de LG OledE6V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Er is ook een 65 inch oled van Philips: 65POS901C, deze is mooi Curved, heb hem zien staan op de IFA in Berlijn begin september zonder soundbar, dit heeft de 55POS901F wel ondergebouwd. Het is echter op dit moment niet waarschijnlijk dat het 65 inch model in Europa op de markt komt? Als deze inderdaad niet wordt uitgebracht hier is dit toch wel een gemiste kans van TVP.
Zeker als je ziet dat anderen wel 65 inch oled brengen zoals de 7 serie van Loewe, verder o.a. Metz, Hisense
Grundig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Castus
Zaterdag de OLED55E6 binnen gekregen.

gelijk maar wat mooie 4K demo filmpjes gedownload en op een stickie gezet:

OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08 13:09
Castus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:46:

[afbeelding]
Nice!
Laat je hem ook een ISF calibratie doen?
Mijn 55E komt ook binnenkort ; zit toch sterk te denken om hem correct af te laten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
ArieBommbarie schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

Nice!
Laat je hem ook een ISF calibratie doen?
Mijn 55E komt ook binnenkort ; zit toch sterk te denken om hem correct af te laten stellen.
Nee dat niet. Ik houd gewoon de huidige ISF beeldmodus die erop zit. Ik vind het al wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Wellicht goed nieuws voor de E6V ik las net op avforums dat iemand de toezegging heeft gekregen dat er (ergens de komende maanden) een update komt voor HDR ondersteuning in game mode.
Wel een vrij ruim begrip maar voor mij zou dit de doorslag kunnen geven om tot aanschaf over te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
hantheman schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:29:
Wellicht goed nieuws voor de E6V ik las net op avforums dat iemand de toezegging heeft gekregen dat er (ergens de komende maanden) een update komt voor HDR ondersteuning in game mode.
Wel een vrij ruim begrip maar voor mij zou dit de doorslag kunnen geven om tot aanschaf over te gaan :)
Nice, ik ging er al vanuit als je een paar berichten van me leest in de prijs-discussie :) aangezien het bij de B6 wel goed gaat.

de TV geeft me elke dag steeds een blijer gevoel :). Echt niet normal wat een beeld en alles is gewoon top aan dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Castus schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:17:
[...]

Nice, ik ging er al vanuit als je een paar berichten van me leest in de prijs-discussie :) aangezien het bij de B6 wel goed gaat.

de TV geeft me elke dag steeds een blijer gevoel :). Echt niet normal wat een beeld en alles is gewoon top aan dat ding!
Even uit nieuwsgierigheid, wat gaat er precies wel of niet goed. Ik heb ook een B6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
rajackar schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:43:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, wat gaat er precies wel of niet goed. Ik heb ook een B6 :)
HDR gaming? De input lag is wat hoger op de E6 tov de B6 wat dit betreft geloof ik. Ik heb alleen niet gevolgd of er een update aanstaande is die dit verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
Castus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:46:

[afbeelding]
Vind dat die TV (en hogere klasse als de G6) naast het beeld ook echt een prachtig design heeft! O+ O+ O+

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
jimz93 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:22:
[...]

Vind dat die TV (en hogere klasse als de G6) naast het beeld ook echt een prachtig design heeft! O+ O+ O+
Inderdaad een prachtig design, maar volgens mij is de g6 de hoogste klasse van de 2016 lijn: pricewatch: LG OLED65G6V

[ Voor 11% gewijzigd door ViNOK16Bit op 11-10-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:29:
[...]

Inderdaad een prachtig design, maar volgens mij is de g6 de hoogste klasse van de 2016 lijn: pricewatch: LG OLED65G6V
Jep, design is wel (bijna) hetzelfde. Enige verschil dat ik opmerk is dat de soundbar bij de E6 er volledig "onder" zit waar die bij de G6 aan beide kanten uitsteekt.

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castus
rajackar schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:43:
[...]

De inputlag tijdens HDR beelden. Die ligt hoger bij de E6 dan de B6. terwijl de E6 verder een lagere inputlag heeft overall.

Maar ik las al dat het kwam omdat de TV in een HDR modus vliegt in de E6, net als bij gewone HDR video beelden. Dus met een update zou je denk ik de HDR modus inclusief gamemode kunnen doen :) en zo dus de inputlag weer naar 34 moeten kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Castus schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:18:
[...]

De inputlag tijdens HDR beelden. Die ligt hoger bij de E6 dan de B6. terwijl de E6 verder een lagere inputlag heeft overall.

Maar ik las al dat het kwam omdat de TV in een HDR modus vliegt in de E6, net als bij gewone HDR video beelden. Dus met een update zou je denk ik de HDR modus inclusief gamemode kunnen doen :) en zo dus de inputlag weer naar 34 moeten kunnen brengen.
Precies! Excuus voor het niet vermelden. De inputlag met hdr aan is 67.5ms volgens diverse bronnen.
Pagina: 1 ... 25 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.